Nieuwe DSLR van Canon: EOS 300D

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.327 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Floris schreef op 08 september 2003 @ 00:17:
Gaat je simpelweg niet lukken, hoe rot het ook mag klinken. Het design van de print is dermate anders dat al zou je een firmware kunnen hacken, je met de print niet uit de voeten kunt.
Klopt inderdaad, de print ziet er flink anders uit, je zou er echter wel een paar interessante features bij kunnen bedenken als dat vage AF systeem wat op AI servo vast zit. Met de Fuji s602 hebben ze dat destijds op dpreview.com gedaan, iemand had van een poolse site de firmware gekregen, zitten hexediten ofzo en hij had een lijst gepost met features die hij toe zou kunnen voegen en daarachter hoe moeilijk het was. Dingen als bulb shutterspeed waren makkelijk, maar er waren ook grenzen natuurlijk. Wel erg interessant, maar niemand die het kon proberen, want hoe upload je firmware naar een cam die van de fabrikant niet eens firmware upgrades krijgt via internet?
Daarnaast moet je dan ook de interne software aanpassen en een heel aantal van de dingen die nu on-cam zitten in het menu zien te krijgen... Nee volgens mij gaat het niet werken en als je het al aan de gang zou krijgen werkt het niet prettig. :)
Helemaal mee eens.
Tourniquet schreef op 08 september 2003 @ 00:26:
Levert bestellen in Duitsland nog problemen op met de Canon garantie? Ik mag toch hopen van niet, want Duitsland zit toch bij de EU?
Canon heeft de garantie in werelddelen verdeeld, zolang je in Europa bestelt (Duitsland, België, Frankrijk) zit je goed qua garantie. Uit Amerika of China ofzo, dat gaat fout.
Trouwens, de prijs van een 10D is bij Duitse webshops nu tot ongeveer €1400 gedaald. Ook best aantrekkelijk voor degenen die de 300D toch net te el-cheapo vinden! ;)
Inderdaad, mensen zoals ik. Maar toch ga ik eerst m'n lenzenhandel op orde brengen. Zo'n 300D zie ik ook niet als vooruitgang t.o.v. m'n D30 eigenlijk :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Floris schreef op 08 september 2003 @ 00:17:
Gaat je simpelweg niet lukken, hoe rot het ook mag klinken. Het design van de print is dermate anders dat al zou je een firmware kunnen hacken, je met de print niet uit de voeten kunt. Daarnaast moet je dan ook de interne software aanpassen en een heel aantal van de dingen die nu on-cam zitten in het menu zien te krijgen... Nee volgens mij gaat het niet werken en als je het al aan de gang zou krijgen werkt het niet prettig. :)
Idd, op Dpreview loopt hier ook al een draadje over op het forum. Als je nou als eerste al denkt dat de 300D een geheel ander menu systeem/structuur heeft kan je al begrijpen dat je aan de firmware van de 10D al weinig hebt. Dus je zou features moeten toevoegen i.p.v. ze te enabelen (uit het idee dat ze gedisabled zijn). Dus dit kan je idd uit je hoofd zetten :)

[ Voor 38% gewijzigd door Tentacle1 op 08-09-2003 10:26 . Reden: verkeerde quote ;) ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:X ;)

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

:X ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Tentacle1 op 08-09-2003 17:49 ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op 08 September 2003 @ 09:29:
[...]
Wel erg interessant, maar niemand die het kon proberen, want hoe upload je firmware naar een cam die van de fabrikant niet eens firmware upgrades krijgt via internet?
[...]
Als je bedenkt dat DVD-spelers regiovrij te maken zijn met toetscombinaties op de afstandbediening, en mijn divx speler met behulp van een cd van nieuwe firmware kan worden voorzien, dan zie ik wel mogelijkheden. Zo zou ik me bijvoorbeeld kunnen voorstellen dat de ontwikkelaars van deze camera met behulp van een toetscombinatie bij het opstarten in een service-menu terecht kunnen komen. Ook zou je iets kunnen bedenken met een bootable CF-kaartje. En wat dacht je van het flashen met behulp van de USB kabel? Net als bij GSM's?
Zomaar een gedachte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 12:52:
[...]

Als je bedenkt dat DVD-spelers regiovrij te maken zijn met toetscombinaties op de afstandbediening, en mijn divx speler met behulp van een cd van nieuwe firmware kan worden voorzien, dan zie ik wel mogelijkheden. Zo zou ik me bijvoorbeeld kunnen voorstellen dat de ontwikkelaars van deze camera met behulp van een toetscombinatie bij het opstarten in een service-menu terecht kunnen komen. Ook zou je iets kunnen bedenken met een bootable CF-kaartje. En wat dacht je van het flashen met behulp van de USB kabel? Net als bij GSM's?
Zomaar een gedachte....
De enige manier om de 10D van nieuwe firmware te voorzien is via de usb kabel met een firmware tooltje de boel uploaden naar de camera (of naar een canon servicepoint gaan, maar daar hebben we zowiezo niks aan als je geen legale firmware wilt). Dus ik zie de nut er niet van in dat ze dit hebben veranderd zodat je met de opties "toetsen combinatie, bootable cf-kaartje" firmware kunt updaten. Ik weet niet hoe de firmware bij de 300D zal kunnen worden geupdate, maar het lijkt me dat dit (net als de 10D) met de usb aansluiting zal gaan, of dat het niet kan en dat je via een canon servicepoint alleen de firmware kunt updaten.

Hoe dan ook, voordat je kunt updaten heb je eerst nieuwe firmware nodig. En aangezien ik daar ook al mn zegje over heb gedaan zeg ik daar niks meer over ;)

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-05-2021
Indien iemand uit Duitsland koopt, kun je bij Fas Supplies in Tilburg o.i.d. tegen betaling voor een NL handleiding aankloppen.
Heb zo snel geen telefoonnr. bij de hand (had ik wel ergens) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

Nielsman schreef op 08 September 2003 @ 18:21:
Indien iemand uit Duitsland koopt, kun je bij Fas Supplies in Tilburg o.i.d. tegen betaling voor een NL handleiding aankloppen.
Heb zo snel geen telefoonnr. bij de hand (had ik wel ergens) :(
In NL kopen geeft je geen garantie op een NL handleiding hoor :P
Reken maar vast 35euro voor een manual

NL pdf voor de 10D heb ik trouwens nog nergens kunnen vinden. Ook canon kan die niet leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsman
CRu5H0n3 schreef op 08 September 2003 @ 18:44:
[...]

NL pdf voor de 10D heb ik trouwens nog nergens kunnen vinden. Ook canon kan die niet leveren
Ik weet dat ook in NL in het begin camera's uit Duitsland zullen worden geimporteerd en dus voorzien zullen zijn van DU handleiding.

'k denk dat ze express geen PDF'jes beschikbaar stellen om zodoende 77 piek voor een "stom" boekje te kunnen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vast en zeker wel een tweakertje die zijn nl boekje inscant en naar pdf zet. Misschien ben ik diegene wel, maar ik koop hem pas over een weekje of 4..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsman
Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 22:24:
vast en zeker wel een tweakertje die zijn nl boekje inscant en naar pdf zet. Misschien ben ik diegene wel, maar ik koop hem pas over een weekje of 4..
Hehe, eerder issie toch niet verkrijgbaar verwacht ik :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 september 2003 @ 12:52:
[...]

Zomaar een gedachte....
Beetje te kort door de bocht...

Die toetscombinaties op de cam kun je eeuwig naar blijven zoeken, weet je hoeveel mogelijke toetscombinaties er wel niet zijn? Een bootable CF kaartje klinkt ook leuk, maar da's echt geen CF kaartje dat een command.com, autoexec.bat, config.sys enzovoorts bevat, een digicam heeft nou niet echt DOS of windows als OS ;) Dus hoe maak je een CF kaart bootable voor de digicam? Die extra files hadden ze dus niet. Via USB flashen is ook leuk bedacht, maar de flash software die je daarvoor nodig hebt wordt door Fuji niet beschikbaar gesteld, zou je zelf moeten schrijven en weet jij hoe de cam communiceert met de PC? Hoe je zo'n programma schrijft dat de file netjes in het geheugen vna de cam wordt geupload? Ik niet :)

Kortom: dat ging niet zomaar lukken en al zou je een mogelijke oplossing hebben: als je aan je cam gaat kloten op een dergelijke manier, vervalt per direct je garantie en dat had niemand ervoor over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 14:26
Een bootable CF kaartje klinkt ook leuk, maar da's echt geen CF kaartje dat een command.com, autoexec.bat, config.sys enzovoorts bevat, een digicam heeft nou niet echt DOS of windows als OS ;) Dus hoe maak je een CF kaart bootable voor de digicam? Die extra files hadden ze dus niet.
Heb zelf een HP Photosmart 850 met SD kaartjes.
Als ik de firmware wil upgraden moet dat via de SD kaart gaan: hierop komt de firmware te staan. Een firmware upgraden via een soort 'bootable' SD of CF kaartje is dus zeker mogelijk.
Quote uit de readme van HP:
-Copy the downloaded firmware files from the directory where they were uncompressed (step 2 above) to the camera.
-.....
-While holding the Shutter button all the way down, turn the camera on. Once the Power/Memory light starts blinking red, indicating that the firmware is being updated, release the Shutter button.
-DO NOT press ANY buttons during the update until prompted by the camera!
-When the Image Display reads "Finished Reboot Camera", turn the camera off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
wezep schreef op 09 September 2003 @ 08:23:
[...]

Heb zelf een HP Photosmart 850 met SD kaartjes.
Als ik de firmware wil upgraden moet dat via de SD kaart gaan: hierop komt de firmware te staan. Een firmware upgraden via een soort 'bootable' SD of CF kaartje is dus zeker mogelijk.
Quote uit de readme van HP:
-Copy the downloaded firmware files from the directory where they were uncompressed (step 2 above) to the camera.
-.....
-While holding the Shutter button all the way down, turn the camera on. Once the Power/Memory light starts blinking red, indicating that the firmware is being updated, release the Shutter button.
-DO NOT press ANY buttons during the update until prompted by the camera!
-When the Image Display reads "Finished Reboot Camera", turn the camera off.
En je denkt dat die methode ook exact zo gaat werken op de 300D?
Zet ik het er nou echt zo onduidelijk neer? Ik zeg niet dat firmware updaten via CF onmogelijk is, tuurlijk niet, sterker nog: er zullen firmware updates komen voor de 300D, waarschijnlijk via CF. Ik zeg alleen dat je wel moet weten hoe je zo'n bootable CF kaartje maakt als je camerafabrikant niet aan firmware updates doet. Kijk, HP biedt die dingen gewoon online aan, doet Canon ook, ik heb mijn D30 naar de nieuwste firmware geupdate. Maar als Fuji dat niet doet voor een bepaalde cam (s602 in mijn voorbeeld), hoe weet jij dan hoe een bootable CF kaart eruit moet zien? Dat is echt niet universeel. De enige reden dat het bij HP werkt, is omdat ze het voor consumenten mogelijk hebben gemaakt om firmware via CF te updaten.

Maar dit is allemaal zwaar offtopic, verder met de 300D discussie please :)

[ Voor 11% gewijzigd door Grrrrrene op 09-09-2003 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

en er staat ook een reviewtje op steve's digicam

Imperfectionist.

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Ra5a schreef op 09 September 2003 @ 23:55:
TS moet zn SP maar eens aan gaan passen :7

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Ra5a schreef op 09 September 2003 @ 23:55:
Spuit11 if you know what i mean?

Tentacle1 in "Nieuwe DSLR van Canon: EOS 300D"

En t is nog maar een preview zonder conclusie ;)

System specs

• joennie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 18:46

joennie

Certified SCRUM Professional

Sjonge, wat wil ik graag dat deze camera toch 'ns fysiek in de winkels ligt. Geld is al bijna bij elkaar, maar ik wil ff een 'feeling experience' hebben. alsie lekker in de hand ligt, koop ik m gelijk! maarja, de introductiedatum is nergens bekend :(

Linux aanhanger!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik heb bij verschillende shops geïnformeerd en krijg meestal als antwoord "oktober".

Ik heb zelf besloten toch maar voor de 10D te gaan :) (die momenteel erg slecht leverbaar is helaas.... :'( )

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Tentacle1 schreef op 10 September 2003 @ 09:40:
[...]

sowwy
:'(

:>

Imperfectionist.

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Tentacle1 schreef op 10 September 2003 @ 09:40:
[...]

jij bood ons de preview poepert niet de review :+

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

CRu5H0n3 schreef op 10 september 2003 @ 23:21:
[...]

jij bood ons de preview poepert niet de review :+
Die link die hij gaf is precies hetzelfde en het is derhalve nog steeds een preview lekkere snoeziepoezie van me :>.

Maargoed het gaat weer lekker offtopic.. volgende maand heb ik geld voor deze camera, dus laat ie dan ook precies a.u.b. in de winkels liggen :z

[ Voor 23% gewijzigd door Tentacle1 op 11-09-2003 09:45 ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 17:58
CRu5H0n3 schreef op 08 September 2003 @ 18:44:
Mijn G1 heb ik in Duitsland gekocht en 1 telefoontje naar canon was voldoende om een nederlandse handleiding te krijgen, gratis.

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 11:45
Nielsman schreef op 08 September 2003 @ 21:42:
[...]

Ik weet dat ook in NL in het begin camera's uit Duitsland zullen worden geimporteerd en dus voorzien zullen zijn van DU handleiding.

'k denk dat ze express geen PDF'jes beschikbaar stellen om zodoende 77 piek voor een "stom" boekje te kunnen vragen.
Ik heb wel gewoon een EN handleiding kunnen downloaden van de Canon site, dus pdf-jes zijn er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 11:45
Ik heb nu een aantal maanden mijn EOS 10D en hij bevalt prima.
Bedenk je echter wel het volgende... Als je nu al moeilijk gaat doen om een body te kopen en denkt dat je met zo'n standaard lensje voorlopig wel vooruit kan heb je het goed mis.
Ik begon met een 28-80 4.5/5.6. Erg leuk de eerste 2 weken. Tot dat je naar de dierentuin gaat om wat mooie plaatjes te schieten. Dan is 80 echt te weinig.
Gelukkig kon ik toen een 70-300 lenen. Leuke lens voor het geld, maar als je de ranzige paarse randen ziet als je je pic op 100% bekijkt dan wordt je heel verdrietig. Plus natuurlijk de lichtsterkte.
Dus toen maar een 50mm F1.8 er bijgekocht. En ik kan niet ander zeggen dan dat het een PERFECTE lens is. Helemaal voor dat geld. Maar je blijft zitten met het zoombereik.
Dus nu is er sinds enige dagen een 70-200 F4 L lensje in mijn collectie verschenen. Errug strakke lens, maar wel weer even 900 euri.
Ook moet je er vanuit gaan dat je altijd in de RAW mode fotografeerd, dus een 128Mb kaartje kun je wel vergeten. 1Gb is toch wel een eis voor een dag flink fotograveren. Dan nog een flitsertje, statief (GOEDE!) tas ter bescherming, extra batterijtje, etc.

Kortom..... Het is een DURE(!) hobby. Die body stelt niks voor bij de dingen die je er achteraf allemaal nog bij gaat kopen. Denk niet dat je met zo'n kant-en-klaar setje klaar bent.

Dan nog even een reactie op sjeik... Heb je ooit wel eens met een DSLR geschoten? Dan zul je meteen overtuigd zijn van het feit dat het vele malen beter werkt dan een normale (P&S (sorry) :> )) digicam.
O ja. Ik wacht nog op een plaatje van jouw cam als reactie op bakman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Je hebt gelijk, maar als je geen geld hebt voor tig lenzen (enzo) en toch een DSLR wilt met een redelijk bereik, die je ook tegen komt in prosumer cam's, dan sla je hier de plank niet mis. Tuurlijk wil je later meer en gelukkig kan dat ook met een DSLR, daarvoor koop je em. De mogelijkheid om meer te kunnen met een prosumer cam is niet zo uitgebreid als die van een DSLR dus als je een prosumer cam koopt leg je je daar al een soort van bij neer.

In ieder geval zal je zeker geen miskoop begaan ten opzichte van een prosumer cam en dat uitbreiden komt heus nog wel als het geld daarvoor is (ik bedoel met een prosumer cam zit je toch al vast aan je lens en doe je daarna ook geen aanschaf meer).

Volgens mij heb ik nu alles 3x herhaald maar you get the point ;)

System specs

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Ben het met Kaandorp eens, fotograferen met een SLR is een dure hobby.
3 a 4000 ben je al snel kwijt:

Dit setje ga ik een dezer dagen aanschaffen/bestellen:

(prijzen van een internetshop)

€ 1.545,00 Canon_EOS_10_D
€ 86,49 Canon_BP-511 (extra accu)

€ 565,00 Canon_EF_USM_3,5-5,6/28-135_IS
€ 21,49 Canon_Zonnekap_EW-78_BII
€ 36,49 B&W_UV_(010)_MRC_72_E (uv filter)

€ 899,00 Sigma_EX_4,0/100-300_HSM_C/EF (lens incl. zonnekap)
€ 63,99 B&W_UV_(010)_MRC_82_E (uv filter)

€ 120,00 Lowepro_Mini_Trekker_AW_Zwart (tas)

Dit setje kost al bij elkaar € 3.337,46, en daarbij moet nog een 1 gb Compact Flash, een monopod statief, en als het even kan nog graag een 1.4x converter en een battery grip voor de betere balans. Dan ga je al heeeel hard richting de €4000, en als ik er ook nog een flitser bij wil, dan wordt het makkelijk 4000+.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• Grrrrrene
  • Niet online
Tip: Haal je BP511 accu's hier: http://cgi.ebay.de/ws/eBa...2950646320&category=28995

Daar komen de mijne ook vandaan, 't zijn geen Canons, maar ze bevatten wel 1350 mAh ipv de 1100 van de Canons en ik merk totaal geen verschil. Scheelt wel een slok op een borrel qua geld :o

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

me 2...

Dit gaat het bij mij worden binnenkort:

code:
1
2
3
4
5
6
7
EUR 1.467  Canon EOS 10D     
EUR 219    Tokina AF 3,5-4,5/19-35 E 77 Can  
EUR 23     Tokina BH 774 zonnekap voor AF 19-35  
EUR 79     Canon Accu BP-511     
EUR 171    X-Drive 2 + 30 GB HDD 4200rpm     
EUR 64     256MB Ridata Super Pro 52x Compact Flash card     
EUR 77     Lowepro Micro Trekker 200 zwart SE

+ nog de verzendkosten van de on-line shops (combinatie van Power in Numbers, New York Camera en Foto Koch)

Dat is een hele smak geld voor een hobby, zeker weten!

Ik heb nu al:
- Canon EOS 300 body
- Canon EF 50mm f/1,8 II
- Canon EF 24-85mm f/3,5 - 4,5 USM
- Canon EF 75-300mm f/4 - 5,6 III USM
- Metz Mecablitz 54 MZ-3 flitser

De EOS 300 body ga ik waarschijnlijk verkopen en over een tijdje ga ik denk ik ook de Canon 24-85 en Tokina 19-35 verkopen en wil ik een Canon EF 17-40mm f/4 L USM à € 949,-

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik dacht al: je begint net als ik met een groothoek lens, maar je hebt al EOS spul. Ziet er goed uit hoor. Ergens eind dit jaar wil ik ook 's kijken of een 10D er financieel in zit, maar eerst een goede telelens erbij :)

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Nu we het toch over de hoge waarde van deze appratuur hebben, een quote uit de "GT-ers op vakantie FAQ":
De verzekering

Als je net een digitale camera voor honderden euro's hebt gekocht wil je die natuurlijk niet kwijtraken. het is altijd verstandig vantevoren een reisverzekering af te sluiten. Voordat je dit doet kun je het beste goed laten voorlichten. Per bagagevoorwerp geldt vaak een maximumvergoeding. Een digitale camera valt onder "beeld-, geluids- en computerapparatuur". het bedrag wat hier maximaal voor wordt uitgekeerd verschilt per verzekeraar. Maar als je digitale camera van 3000 euro wordt gestolen kan het gebeuren dat je maar 1500 euro krijgt vergoedt omdat dat het maximum is. Geheugenkaarten vallen onder "beeld-, geluids- en informatiedragers". Daarvoor is ook weer een aparte maximumvergoeding dit varieert ook weer van 100 tot 300 euro per verzekeraar. Let hier dus wel op bij het verzekeren. Als jij je microdrives van 400 euro per stuk kwijt raakt kan het gebeuren dat je maar 100 euro krijgt uitgekeerd. Dat je dan ook je vakantiefoto's kwijt bent is natuurlijk nog wel het ergste.
Ik ga het najaar nog op vakantie, en wil zeker voor die vakantie, maar ook eventueel het "hele jaar door" m'n fotospullen verzekeren voor € 3000,-

De meeste reisverzekeringen verzekeren foto-apparatuur maar tot ongeveer 900 tot 1300 euro max. Een losse kostbaarhedenverzekering ben ik nog niet tegengekomen, zit altijd gekoppeld aan een inboedelverzekering en die heb ik niet en wil ik niet. ;)

De hamvraag: waar kan ik alleen m'n fotospullen laten verzekeren?? Als iemand wat links of tips heeft zou dat zeer welkom zijn!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Tourniquet schreef op 13 september 2003 @ 00:43:
me 2...

Dit gaat het bij mij worden binnenkort:

code:
1
2
3
4
5
6
7
EUR 1.467  Canon EOS 10D     
EUR 219    Tokina AF 3,5-4,5/19-35 E 77 Can  
EUR 23     Tokina BH 774 zonnekap voor AF 19-35  
EUR 79     Canon Accu BP-511     
EUR 171    X-Drive 2 + 30 GB HDD 4200rpm     
EUR 64     256MB Ridata Super Pro 52x Compact Flash card     
EUR 77     Lowepro Micro Trekker 200 zwart SE

+ nog de verzendkosten van de on-line shops (combinatie van Power in Numbers, New York Camera en Foto Koch)

Dat is een hele smak geld voor een hobby, zeker weten!

Ik heb nu al:
- Canon EOS 300 body
- Canon EF 50mm f/1,8 II
- Canon EF 24-85mm f/3,5 - 4,5 USM
- Canon EF 75-300mm f/4 - 5,6 III USM
- Metz Mecablitz 54 MZ-3 flitser

De EOS 300 body ga ik waarschijnlijk verkopen en over een tijdje ga ik denk ik ook de Canon 24-85 en Tokina 19-35 verkopen en wil ik een Canon EF 17-40mm f/4 L USM à € 949,-
Ik ga denk ik ook mijn C5050 weg doen incl. 512mb cf kaart, originele tas en 12 batt. :P

en dan een 10D kopen
ik denk niet dat de prijs nog verder zal zakken..
anders komt het wel érg in de buurt van de 300D
of natuurlijk 2e hands.

Imperfectionist.

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Marc H schreef op 13 September 2003 @ 00:08:
€ 565,00 Canon_EF_USM_3,5-5,6/28-135_IS
Ik hoop dat je geduld hebt.. aan deze lens is op dit moment totaal NIET aan te komen.

Als iemand nu zegt van "wel hoor" graag een adresje :P
Mijne is al een maand op backorder en ik ga over een paar weken naar IJsland en Indonesie. Het zou een flinke teleurstelling zijn als ik die lens dan nog niet had :|

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:25
CRu5H0n3 schreef op 13 september 2003 @ 09:48:
[...]

Ik hoop dat je geduld hebt.. aan deze lens is op dit moment totaal NIET aan te komen.

Mijne is al een maand op backorder en ik ga over een paar weken naar IJsland en Indonesie. Het zou een flinke teleurstelling zijn als ik die lens dan nog niet had :|
Wel hoor ;)
Ik heb hem deze week bij Crown besteld, kost 499 bij hem. Eind komende week krijgt hij een zending van deze lenzen binnen. Kan niet wachten :9~

• -Stef-
  • Laatst online: 18-09 17:48

-Stef-

Slainthe!

CRu5H0n3 schreef op 13 September 2003 @ 09:48:
[...]

Inderdaad bij Crown te bestellen voor 499 euro. Ik heb daar gelijk een EOS 10D bijgekocht. :)

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Grrrrrene
  • Niet online
Tourniquet schreef op 13 september 2003 @ 02:10:
Nu we het toch over de hoge waarde van deze appratuur hebben, een quote uit de "GT-ers op vakantie FAQ":

[...]

Ik ga het najaar nog op vakantie, en wil zeker voor die vakantie, maar ook eventueel het "hele jaar door" m'n fotospullen verzekeren voor € 3000,-

De meeste reisverzekeringen verzekeren foto-apparatuur maar tot ongeveer 900 tot 1300 euro max. Een losse kostbaarhedenverzekering ben ik nog niet tegengekomen, zit altijd gekoppeld aan een inboedelverzekering en die heb ik niet en wil ik niet. ;)

De hamvraag: waar kan ik alleen m'n fotospullen laten verzekeren?? Als iemand wat links of tips heeft zou dat zeer welkom zijn!
Ik moet dat nog steeds 's doen bij de Rabobank, daar kan het iig gewoon. Kost niet eens zoveel. Bij de Postbank kan het ook, hoewel ik de regeling daar niet snap. Bij de Rabobank moet je aantonen door middel van een bon en serienummer dat je die cam ook echt hebt, bij de Postbank schijnt dat niet te hoeven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Grrrrrene schreef op 13 september 2003 @ 17:08:
[...]

Ik moet dat nog steeds 's doen bij de Rabobank, daar kan het iig gewoon. Kost niet eens zoveel. Bij de Postbank kan het ook, hoewel ik de regeling daar niet snap. Bij de Rabobank moet je aantonen door middel van een bon en serienummer dat je die cam ook echt hebt, bij de Postbank schijnt dat niet te hoeven :?
Bij de Postbank is (volgens de website dan) een kostbaarheden verzekering alleen af te sluiten in combinatie met een inboedelverzekering, en dat wil ik juist niet, want dat kost gelijk een factor 3 meer. Ik heb een losse kostbaarhedenverzekering voor m'n fotospullen nodig.

Bij de Rabobank kan dat dus wel? Kan dat ook als je geen klant van die bank bent? Op de site van de Rabobank kan ik hier geen info over terugvinden, behalve een formulier voor aanvraag van een adviesgesprek. Alleen die adviesgesprekken hou ik nooit zo van, ik doe liever zelf eerst onderzoek... :P

[edit]
Op www.assurantiesite.nl heb ik een verzekering gevonden (Hobby & Sportartikelen) die ook audio/video/foto/film-apparatuur verzekerd. Premies lijken me best redelijk. Per € 1000 verzekerd bedrag is de premie € 30 per jaar (excl. 7% assurantiebelasting en éénmalig € 3,50 poliskosten)

Nu maar eens verder kijken voor een scherpere aanbieding :)

[ Voor 16% gewijzigd door Tourniquet op 14-09-2003 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Meld even hoe dit afloopt, ben zelf ook wel geïnteresseerd. Vooral de voorwaarden zijn belangrijk natuurlijk, wat doet de verzekering als je cam gejat wordt van een terrasje?

Ik weet niet of de Rabobank ook een verzekering afgeeft als je niet klant bij ze bent, dat moet je echt zelf 's navragen :) Maar doet je eigen bank niet aan verzekeringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Stef- schreef op 13 September 2003 @ 16:38:
[...]

Inderdaad bij Crown te bestellen voor 499 euro. Ik heb daar gelijk een EOS 10D bijgekocht. :)
Heeft crown ook een website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:40

SmartDoDo

Woeptiedoe

Lekker offtopic allemaal ;)

Een linkje van iemand op het forum van dpreview die al een 300D in handen heeft en er wat foto's mee gemaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Crown heeft overigens geen website :)

Helaas laten de financiele omstandigheden mij op dit moment geen enkele aanschaf toe, maar ik heb ook wel een mooie lijst met spullen die ik nog wil aanschaffen.
Nu is mijn insteek dat ik die apparatuur netjes bij elkaar ga verdienen, geen inkomsten uit fotografie? Geen nieuwe apparatuur :)
Ik heb nogal een lijst en het zal daarom ook nog wel even duren voor ik ook maar op de helft ben. :P Maar hej ik heb iets om naartoe te werken en heen te leven. :)

[ Voor 46% gewijzigd door Floor-is op 14-09-2003 23:37 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Zo ben ik ook aan het sparen hoor, Floris ;) Bovendien kun je je troosten met het feit dat lenzen amper in waarde zakken, een legendarisch scherpe lens zal zelfs ongeveer gelijk blijven, kijk maar naar lenzen als de 50/1.8 mk1, een enorm gewilde lens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joennie

joennie

zo....nog 100 eurootjes sparen en die cam is van JoeNNie :)
.....levertijd: OKTOBER!!!!! :(

gezocht: winkel waar die kamera ook gewoon 'vast te houden' is, daarna terugleggen en bij goedkoopste pricewatch-winkel (mits goede service!) kopen :)

Linux aanhanger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Laatst online: 18-09 17:48

-Stef-

Slainthe!

Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 18:12:
[...]

Heeft crown ook een website?
Nee Crown heeft geen website maar wel een telefoonnummer te vinden in het telefoonboek bij Crown te Woudenberg.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Royale de Luxe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 21:06

Royale de Luxe

The limit is out there

Ik heb vandaag voor de eerste keer de 300D met de 15-55mm lens mogen in de hand houden op een stand van CANON.

Mijn eerste indruk is dat het vasthouden van de camera veel logger is als de EOS 300 die ik heb. De body+15-55 is even zwaar als mijn EOS300+70-300mm. Wat me direkt tegenviel aan de camera na hem enkel 5 minuutjes te hebben vastgehouden is wel degelijk de plastiek die aan het "handvat zit". HEt was vandaag een leuke warme dag en dat zag je direkt terug aan de Body, overall zweet op het toestel. Nu kan het zijn dat ik misschien iets meer zweet dan de gemiddelde gebruiker, maar toch... als je een uurtje met je camera bezigbent kan je dat wel missen als de pest. Dit feit heeft me allezins overtuigd om door te sparen voor een D10 die ik al eerder in mijn handen heb gehouden.

Wat ik dan wel weer leuk vond was het feit dat de Focuspoints in de viewfinder rood oplichten als de autofocus goed staat. En over autofocus gesproken die is niet trager dan het toestel waar ik gewoon mee werk als mijn 28-80mm lens erop zit. Dus als je een beetje lens hebt gaat het vliegenvlug gaan om scherp te stellen, iets waar velen voor vrezen allezins.

Dit was enkel een eerste indruk op dit toestel en ik vond het toch belangrijk om mede te delen (lekker antieke zinsstructuur :P )

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Ten 1e het is een 18-55 mm lens :P

Maar in welke situatie heb je een camera zo lang vast dan (behalve een fotoshoot van een model ofzo)? Ik bedoel je pakt het ding om een aantal foto's te maken, laat em vervolgens hangen om ergens anders naartoe te lopen/gaan en dan pak je em weer op. Dat is het zweet inmiddels toch al opgedroogt. De 10 heeft ook rubber, in tegenstelling tot de 300d ook aan de achterkant dus dat voordeel is er dan. Maar om alleen voor dat opzicht een andere camera te kopen van minimaal 700 euro meer (zonder lens) lijkt me een tikkie overdreven, maar goed dat is mijn opinie daarover natuurlijk.

Ik ben echt benieuwd wanneer hij volgende maand in de winkel zal liggen.. k hoop aan het begin v/d maand :)

System specs

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Tentacle1 schreef op 17 september 2003 @ 22:39:
[...]
Ten 1e het is een 18-55 mm lens :P

Maar in welke situatie heb je een camera zo lang vast dan (behalve een fotoshoot van een model ofzo)? Ik bedoel je pakt het ding om een aantal foto's te maken, laat em vervolgens hangen om ergens anders naartoe te lopen/gaan en dan pak je em weer op. Dat is het zweet inmiddels toch al opgedroogt. De 10 heeft ook rubber, in tegenstelling tot de 300d ook aan de achterkant dus dat voordeel is er dan. Maar om alleen voor dat opzicht een andere camera te kopen van minimaal 700 euro meer (zonder lens) lijkt me een tikkie overdreven, maar goed dat is mijn opinie daarover natuurlijk.

Ik ben echt benieuwd wanneer hij volgende maand in de winkel zal liggen.. k hoop aan het begin v/d maand :)
Een 10D kost inmiddels geen "minimaal €700 meer" meer ( :P ) hoor. In de pricewatch op het moment laagste prijs in Nederland €1518 en in Duitsland €1399. :)

Hebben jullie nog tips voor een goed statief van maximaal €50?

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Tourniquet schreef op 17 September 2003 @ 22:47:
[...]

Een 10D kost inmiddels geen "minimaal €700 meer" meer ( :P ) hoor. In de pricewatch op het moment laagste prijs in Nederland €1518 en in Duitsland €1399. :)

Hebben jullie nog tips voor een goed statief van maximaal €50?
Dan is "volgens de pricewatch" (waar je niet altijd voor de goedkoopste prijs gaat, maar voor diegene met service) die camera nog steeds ongeveer 450 euro meer zonder dat je een lens erbij hebt (die je ook zo'n 500 euro gaat kosten).. nouja laten we het zo stellen, de 300D is dan beter geschikt voor de niet zooo veeleisende arme student ;)

Tip (eigenlijk voor die niet zo veeleisende arme student)

[ Voor 34% gewijzigd door Tentacle1 op 17-09-2003 23:02 . Reden: + tip ;) ]

System specs

• Royale de Luxe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 21:06

Royale de Luxe

The limit is out there

Probeer hem toch maar eerst is uit voor je besteld. Ik heb hem vastgehouden en vond het niet zo leuk na enkele minuutjes.

Stel je zit op het circuit en staat langs de zijde foto's te trekken, dan heb je hem lang genoeg vast om zweethandjes te krijgen. Macro fotografie vergt ook enig geduld vooral als je op insecten jaagt, nou ja ik ga je niet proberen te overtuigen, ik zou alleen hem toch uitproberen voor je de echte investering aangaat. :P

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

• Grrrrrene
  • Niet online
Vanwege zweethandjes een body niet kopen, OMG :D

Trouwens: ik neem aan dat Tentacle1 naar het statief van kijkshop linkt (site doet het hier ff niet): koop die aub niet in combinatie met een DSLR, voor compact cams is hij leuk, maar hij is bij lange na niet stabiel genoeg voor een DSLR :)

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Grrrrrene schreef op 18 September 2003 @ 17:12:
Dat zou mij ook wat ver gaan ja :P

Ik wacht de praktijkervaringen lekker af en dan beslis ik nog wel of er een 300D of een 10D komt. In de tussentijd spaar ik lekker door :) Wellicht dat ik mezelf een leuk cadeautje geef voor m'n slagenAfbeeldingslocatie: http://www.peterverhagen.nl/smilies/foto.gif

• BaRF
  • Laatst online: 11:27

BaRF

bijna kerst

joennie schreef op 15 September 2003 @ 19:22:
gezocht: winkel waar die kamera ook gewoon 'vast te houden' is, daarna terugleggen en bij goedkoopste pricewatch-winkel (mits goede service!) kopen :)
:( dat is echt kut weet je dat, die verkoper helemaal moeite doen en alles uitleggen enzo, en dan snel lekker met je internetje aan de gang gaan...

* BaRF moet elke dag zo z'n best doen om de mensen in de winkel een camera aan te prijzen... ;(

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

BaRF schreef op 18 September 2003 @ 19:48:
[...]

:( dat is echt kut weet je dat, die verkoper helemaal moeite doen en alles uitleggen enzo, en dan snel lekker met je internetje aan de gang gaan...

* BaRF moet elke dag zo z'n best doen om de mensen in de winkel een camera aan te prijzen... ;(
Het is eigenlijk een andere discussie, maar ik koop gerust een 300D in een reguliere fotozaak :) Probleem is alleen dat ze vaak een stuk duurder zijn dan nette internet shops. Op de prijs van een 300D ga ik niet wakker liggen van 100 euro, daarboven gaat het toch wel veel schelen. Ook de leverbaarheid van spullen valt me vaak tegen in een fotozaak, vraag ergens om wat al te koop is en ze hebben de documentatie nog niet eens binnen 8)7 . Daar moeten punten te scoren zijn denk ik dan ;)

Ik ga tegen de tijd dat ik me een D-SLR ga aanschaffen gewoon eens de locale shop binnenstappen en dan eens kijken of er iets met de prijs te regelen valt. Zo niet, jammer dan.

• Sheik
  • Laatst online: 21-11-2024
Effe offtopic. Ik heb de F717 minstens 100,- 'te' duur gekocht in een reguliere fotozaak. Ik wist dat ik meer betaalde dan bij bijv. Alternate, maar service vind ik belangrijk. De CCD technologie vind ik nog erg in de kinderschoenen staan en de dode en hot pixels vlogen me afgelopen maanden om de oren. Ik heb het hele jaar de garantie/afspraak kunnen maken dat mochten er bad pixels zijn, ik de camera meteen kon omruilen voor een nieuwe. De zaak ligt 10 minuten rijden met de auto, dus voor mij is zelfs 200,- nog te doen vind ik. Stukje ongerustheid om veel geld uit te geven aan een gevoelig stukje techniek was op deze manier weg, en dat vond ik ook veelg geld waard. Daarnaast vind ik het lullig dat verkopers de moeite doen en daarna niets meer van je horen....totdat je toevallig in die zaak moet zijn om een lenzendoekje te kopen ;) Ik zou me kapotschamen, maar dat is persoonlijk en erg offtopic :)

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Royale de Luxe schreef op 18 September 2003 @ 16:53:
[...]

Probeer hem toch maar eerst is uit voor je besteld. Ik heb hem vastgehouden en vond het niet zo leuk na enkele minuutjes.

Stel je zit op het circuit en staat langs de zijde foto's te trekken, dan heb je hem lang genoeg vast om zweethandjes te krijgen. Macro fotografie vergt ook enig geduld vooral als je op insecten jaagt, nou ja ik ga je niet proberen te overtuigen, ik zou alleen hem toch uitproberen voor je de echte investering aangaat. :P
Tuurlijk wil ik em eerst even uitproberen/vasthouden. Maar ik heb geen full time job en moet mn studie/huur etc. betalen. Dus ik heb het niet zo makkelijk met betrekking tot ik trek mn knip nog ff open om er 800 euro extra uit te trekken, en sparen duurt in dat geval ook een eeuwigheid (minstens tot volgend jaar met vakantiewerk). Daarbij komt ook nog eens kijken dat ik een beginner ben die toch nog de mogelijkheid wil hebben om vooruit te kunnen (anders zou ik nooit gaan beginnen aan een dslr).

Dus ik denk dat we als doelgroep verschillend zijn. Als je makkelijker aan geld kan komen en in ieder geval sneller (en dan heb ik het niet eens zo specifiek over jou, want ik ken je niet ;)), dan is het niet zo erg om nog wat langer te wachten om je voorkeuren voor te laten gaan. Maar in mijn geval zal dat niet gaan en kies ik voor dit alternatief.

Bovendien vind ik 1100 euro al veel (rekening houdend dat ik eerst een G3 wou hebben) laat staan dat ik 2000 euro ga uitgeven voor een camera (+lens ;)), terwijl ik beginner ben.

Maar ik denk dat ik zo wel duidelijk ben :) Heb je geld en daarmee de keuze tussen de 300D en de 10D, kijk dan of de extra kosten je waard zijn. Heb je het geld niet (in ieder geval niet op de lange termijn, dus ook het geduld niet), dan heb je geen keuze en neem je de 300D (okee keuze heb je altijd maar je begrijpt wat ik bedoel :P).
Grrrrrene schreef op 18 September 2003 @ 17:12:

Trouwens: ik neem aan dat Tentacle1 naar het statief van kijkshop linkt (site doet het hier ff niet): koop die aub niet in combinatie met een DSLR, voor compact cams is hij leuk, maar hij is bij lange na niet stabiel genoeg voor een DSLR :)
Dat voelde ik al aankomen, maar die link was ook semi sarcastisch bedoelt. Ik bedoel, wat kun je nou verwachten voor dat bedrag ;)

Wat hou ik toch van die lekkere lange posts :P

[ Voor 12% gewijzigd door Tentacle1 op 18-09-2003 23:01 ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joennie

joennie

BaRF schreef op 18 september 2003 @ 19:48:
[...]

* joennie steunt BaRF in deze moeilijke tijden. Maybe dat een 'beursbezoekje' zoals boven beschreven wel een 'eerlijker' alternatief is :X
Maaruh.....een aankoop als deze hoeft natuurlijk niet perse bij de 'goedkoopste'. de service (zoals ook al eerder beschreven) moet ook goed zijn!

Linux aanhanger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Tentacle1 schreef op 18 September 2003 @ 22:57:
[...]
Bovendien vind ik 1100 euro al veel (rekening houdend dat ik eerst een G3 wou hebben) laat staan dat ik 2000 euro ga uitgeven voor een camera (+lens ;)), terwijl ik beginner ben.
Ik weet niet over je hiermee bedoeld dat je denkt een 10D aan te schaffen voor 2000 euro met lens (of bedoel je zelfs _onder_ dit bedrag?). In beide gevallen denk ik dat je je behoorlijk verkijkt.

Ik was 2800 kwijt en had niet eens zoveel speciaals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Laatst online: 21-11-2024
Tegenwoordig is de 10D al voor 1500-1600 euro te koop. Met een lens zou dit onder de 2000,- mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

CRu5H0n3 schreef op 19 September 2003 @ 10:19:
[...]

Ik weet niet over je hiermee bedoeld dat je denkt een 10D aan te schaffen voor 2000 euro met lens (of bedoel je zelfs _onder_ dit bedrag?). In beide gevallen denk ik dat je je behoorlijk verkijkt.

Ik was 2800 kwijt en had niet eens zoveel speciaals
Sheik schreef op 19 September 2003 @ 10:54:
Tegenwoordig is de 10D al voor 1500-1600 euro te koop. Met een lens zou dit onder de 2000,- mogelijk moeten zijn.
En daarbij wil ik benadrukken dat ik het hier alleen over de body+lens heb en niet over geheugen, tasjes, filters etc. want dat is niet nodig voor de vergelijking.

Ook is het zo dat ik niet te hoog wil gaan met de bedragen omdat ik anders op de pricewatch wordt gewezen :p

[ Voor 7% gewijzigd door Tentacle1 op 19-09-2003 11:17 ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 11:27

BaRF

bijna kerst

joennie schreef op 19 September 2003 @ 09:32:
[...]

* joennie steunt BaRF in deze moeilijke tijden. Maybe dat een 'beursbezoekje' zoals boven beschreven wel een 'eerlijker' alternatief is :X
Maaruh.....een aankoop als deze hoeft natuurlijk niet perse bij de 'goedkoopste'. de service (zoals ook al eerder beschreven) moet ook goed zijn!
nou precies, en die service is vaak wat minder 'online'. En zoals SmartDoDo ook al zei, er is in een lokale speciaalzaak meestal wel wat te doen aan de prijs, maar dan meer met accessoires. De marge op de camera is niet zo groot, maar op bv tassen wat meer, dus als je het daarop speelt, lukt er vast wel wat >:)

Dat heb je niet van mij ;)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

BaRF schreef op 19 September 2003 @ 11:21:
[...]

nou precies, en die service is vaak wat minder 'online'. En zoals SmartDoDo ook al zei, er is in een lokale speciaalzaak meestal wel wat te doen aan de prijs, maar dan meer met accessoires. De marge op de camera is niet zo groot, maar op bv tassen wat meer, dus als je het daarop speelt, lukt er vast wel wat >:)

Dat heb je niet van mij ;)
Over tassen gesproken.. Na de aanschaf van een 300D is het natuurlijk handig om een tas(je) te hebben waar die goed in past met de lens erop, daarnaast moet er nog ruimte zijn voor evt 2 andere lenzen en geheugen enzo. Maar in mijn zoektocht naar tas(jes) is het naar voren gekomen dat die dingen allejezus duur zijn :|

Jij (of iemand anders) als kenner van dit soort zaken kan waarschijnlijk wel aangeven welke richting (merk, type) ik (en anderen?) uit zouden moeten kijken voor een vriendelijk prijsje (in ieder geval onder de 50 euro).

Ik kwam zelf op een lowepro orion mini, maar het is weer merk spul en dus duur, maar de indeling hiervan bevalt me wel.

Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/ppages/bag_pack/sketch/la-ormin.gif Afbeeldingslocatie: http://www.normancamera.com/Assets/product/images/lptborionmini.gif

Zo'n indeling dus..

Niet veel ruimte voor later m.b.t. flash en lenzen maar als ik dat kan aanschaffen kan ik ook vast wel een duurdere tas aanschaffen, maar voorlopig moet het hier ff bij blijven :)

[ Voor 8% gewijzigd door Tentacle1 op 19-09-2003 11:50 . Reden: nog meah dabei ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Om nog even terug te komen op die verzekering... bij de Postbank willen ze me er blijkbaar geeneen verkopen! Gemiste kans als je 't mij vraagt. Zie mijn e-mailcorrespondentie hieronder (namen en e-mailadressen gecensureerd, 1e mailtje staat onderaan):
Geachte heer xxx,

Het spijt ons dat wij u in ons eerder gegeven antwoord niet volledig hebben geïnformeerd. Onze excuses hiervoor.

U kunt uw Blue Travel Polis uitbreiden met een zakendekking waarmee uw fotoapparatuur voor maximaal 1.600 euro verzekerd is. Deze uitbreiding kost u op een doorlopende polis 20 euro per jaar.

Voor het afsluiten van deze zakendekking verwijzen wij u naar de afdeling Reisverzekering (058 244 93 33).

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.

xxx
Hoofd E-commerce en E-mail

TIP: Postbank biedt u deskundig hypotheekadvies. Kijk voor meer informatie op http://www.postbank.nl/hypotheken!

TRACKING NUMBER: xxx

-----Original Message-----

From: xxx
Sent: donderdag, sep 18 2003 10:17
To: klantenservice@postbank.nl
Subject: RE: verzekeren

Geachte mevrouw xxx,

Bedankt voor uw bericht, maar helaas is dit geen antwoord op mijn vraag.

De basisdekking van een Blue Travel Polis is namelijk "maar" EUR 950,- terwijl ik mijn foto-apparatuur het hele jaar door voor EUR 3000,- wil laten verzekeren. Is dit ook mogelijk bij de Postbank?

Met vriendelijke groet,
xxx

> -----Oorspronkelijk bericht-----
> Van: klantenservice@postbank.nl [mailto:klantenservice@postbank.nl]
> Verzonden: donderdag 18 september 2003 8:46
> Aan: xxx
> Onderwerp: RE: verzekeren
>
>
> Geachte heer xxx,
>
> De basisdekking van de Blue Travel Polis vindt u op
> postbank.nl. U klikt hiervoor op
> http://www.postbank.nl/verzekeren en kiest onder
> 'Reisverzekeringen' voor 'Doorlopende Blue Travel' of
> 'Tijdelijke Blue Travel'. Hier kiest u voor 'Basisdekking'.
>
> Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
>
> Met vriendelijke groet,
> Postbank N.V.
>
> xxx
> Hoofd E-commerce en E-mail
>
>
> TIP: Postbank biedt u deskundig hypotheekadvies. Kijk voor
> meer informatie op http://www.postbank.nl/hypotheken!
>
> TRACKING NUMBER: xxx
>
> -----Original Message-----
>
>
> From: xxx
> Sent: woensdag, sep 17 2003 09:58
> To: postbank@postbank.nl
> Subject: verzekeren
>

> Vragen/Opmerkingen : Ik ben voornemens mijn fotoapparatuur te
> verzekeren. De dekking moet thuis gelden, maar ook onderweg
> op reis in Nederland en op vakantie in het buitenland. Het
> gaat dan om een te verzekeren bedrag van ongeveer ? 3000,-
>
> Biedt de Postbank zo'n verzekering aan en hoeveel is de
> premie? Het gaat dus niet om een inboedelverzekering!
>
> Zo ja, kunt u aangeven welke van de volgende spullen van mijn
> apparatuur dan wel of niet gedekt worden en wat de voorwaarden zijn?
>
> - Camera body Canon EOS 10D (digitale spiegelreflexcamera)
> - Batterijen geschikt voor bovenstaande camera
> - Verschillende bijbehorende objectieven (lenzen)
> - Flitser
> - Geheugenkaarten voor opslag van digitale foto's (Compact Flash)
> - Speciale rugtas voor deze apparatuur (Lowepro Micro trekker)
> - Apparaat met interne harde schijf om onderweg grote
> hoeveelheden digitale foto's op te slaan (X-drive)
>
> Bij voorbaat dank voor uw antwoord!
>
>
Is lezen nu echt zo moeilijk!! :? :D

Geen Postbankverzekering voor Tourniquet dus.... :z

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Tentacle1 schreef op 19 September 2003 @ 11:16:
[...]

[...]
En daarbij wil ik benadrukken dat ik het hier alleen over de body+lens heb en niet over geheugen, tasjes, filters etc. want dat is niet nodig voor de vergelijking.

Ook is het zo dat ik niet te hoog wil gaan met de bedragen omdat ik anders op de pricewatch wordt gewezen :p
Je moet geen vergelijking maken als je het over een limiet hebt
voor 2000 euro kun je namelijk wel behoorlijk volledig klaar zijn met een 300D niet met een 10D. Dat bedoel ik.

ik heb btw deze

Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/ppages/bag_pack/colour/MiniTrekkerAW_right_cam_1.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/PPages/bag_pack/Sketch/LA_MinTR.gif

Draagt imo iets handiger en ik kan er ook nog mijn statief op kwijt
betwijfel of ik mijn 28-135 in die van jou kwijt zou kunnen (attached dan)
dat gaat gewoon niet lukken :)

[ Voor 4% gewijzigd door CrushOne op 20-09-2003 01:53 ]

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

CRu5H0n3 schreef op 20 september 2003 @ 00:17:
[...]

Je moet geen vergelijking maken als je het over een limiet hebt
voor 2000 euro kun je namelijk wel behoorlijk voledig klaar zijn met een 300D niet met een 10D. Dat bedoel ik.

ik heb btw deze

[afbeelding]
[afbeelding]

Draagt imo iets handiger en ik kan er ook nog mijn statief op kwijt
betwijfel of ik mijn 28-135 in die van jou kwijt zou kunnen (attached dan)
dat gaat gewoon niet lukken :)
Mjah de vergelijking ging juist om het bedrag maargoed het idee is er :)

Da's een erg mooie rugzak, maar (te) duur... en voor het begin mag het best ietsies compacter zijn ;) Maarum da's jouw tas, iemand nog suggesties?

offtopic:
K ben trouwens bezig met een mooie startpost welke misschien als vervanging kan dienen voor de oude, maar hij's nog lang niet af :z

System specs

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Tentacle1 schreef op 20 September 2003 @ 00:56:
[...]
offtopic:
K ben trouwens bezig met een mooie startpost welke misschien als vervanging kan dienen voor de oude, maar hij's nog lang niet af :z
Maak er dan Het grote Canon DSLR topic van
Lijkt me handiger om alles in 1 topic te hebben ook tov lenzen e.d.

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

CRu5H0n3 schreef op 20 September 2003 @ 01:51:
[...]

* KeeZ is dan bang voor een flamewar van 10D bezitters t.o.v. 300D bezitters... IMO that is...

Deze plek is te koop.

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

KeeZ schreef op 20 september 2003 @ 01:53:
[...]

* KeeZ is dan bang voor een flamewar van 10D bezitters t.o.v. 300D bezitters... IMO that is...
ik zou niet weten waarom

• Grrrrrene
  • Niet online
KeeZ schreef op 20 September 2003 @ 01:53:
[...]

Dat zou erg kinderachtig zijn van die 10D bezitters en meestal veroorzaakt doordat zij net een dure 10D voor 1700 euro hebben gekocht terwijl de 300D ongeveer hetzelfde biedt voor 700 euro minder :z

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

CRu5H0n3 schreef op 20 September 2003 @ 01:51:
[...]

Mjah er zijn wel meer dslr camera's dan de 300d alleen dus een apart topic voor dslr's lijkt me wel gepast (ik bedoel canon is niet de enige die dslr's maakt). En bovendien heb ik nu al een mooie banner gemaakt voor de 300D:P

[ Voor 7% gewijzigd door Tentacle1 op 20-09-2003 07:59 . Reden: +voor de 300D ]

System specs

• Tarin
  • Laatst online: 11:35

Tarin

Just plain weird.

Tentacle1 schreef op 20 september 2003 @ 07:54:
[...]

Mjah er zijn wel meer dslr camera's dan de 300d alleen dus een apart topic voor dslr's lijkt me wel gepast (ik bedoel canon is niet de enige die dslr's maakt). En bovendien heb ik nu al een mooie banner gemaakt voor de 300D:P
Het voordeel van Canon-only is dat je beter kan overleggen over lenzen enzo.. een DSLR-topic was er trouwens al.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Tarin schreef op 20 September 2003 @ 10:27:
[...]

Het voordeel van Canon-only is dat je beter kan overleggen over lenzen enzo.. een DSLR-topic was er trouwens al.
Dat begrijp ik maar ik vindt dat de 300D voorlopig nog zn eigen topic verdient :>

De startpost is al bijna klaar, maar er is nog wat ruimte voor een aantal FAQ vragen.. prijs/datum/naam/DSLR-mini-uitleg zijn reeds beantwoord maar er zullen vast nog wel meer vragen zijn die erin kunnen. Iemand nog ideeen :?

System specs

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

• Wat voor lenzen erop kunnen en niet. Wellicht eenvoudig iets aan mogelijkheden noemen,
• Soort geheugen, specifiek ivm snelheid,
• Uitbreidingsmogelijkheden, extra accessoires

Ik heb zelf ook een FAQ gemaakt voor de A60/A70 wellicht dat je daar inspiratie uit kunt opdoen :)

• Tarin
  • Laatst online: 11:35

Tarin

Just plain weird.

• Tips voor lenzen (zoals die 50 f/1.8, en de 28-135)
• Overige handige dingen (XS-Drive anyone? Voor ~€200 incl verzending een 30GB-HDD met CF/andere flashkaartjesslots en een USB2.0-aansluiting :9)

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

SmartDoDo schreef op 20 September 2003 @ 21:49:
[...]

• Wat voor lenzen erop kunnen en niet. Wellicht eenvoudig iets aan mogelijkheden noemen,
• Soort geheugen, specifiek ivm snelheid,
• Uitbreidingsmogelijkheden, extra accessoires

Ik heb zelf ook een FAQ gemaakt voor de A60/A70 wellicht dat je daar inspiratie uit kunt opdoen :)
Tnx voor de tips. Wat je in ieder geval wel kunt zien is dat jouw FAQ uit ervaringen is opgebouwd terwijl dat in de FAQ voor de 300D nog niet echt kan. Daarnaast staan er veel FAQ vragen in die eigenlijk ook in een algemene FAQ thuishoren (niet dat het daar niet goed staat hoor maar ik laat ze nog ff zitten). Daarnaast is het zo dat mn lijst met spec's ongeveer 3x zo groot is omdat de meeste informatie daar al in staat (van geheugen tot batterij etc.) dus dan zou een beetje dubbelop zijn (hoewel een FAQ natuurlijk wel wordt gelezen i.p.v. de specs ;)).

Maar ik zit te twijfelen of ik de startpost eerst hier ff zal neerzetten zodat iemand nog eerst wat extratjes kan toevoegen voordat ie evt. naar [home] verhuist ;)
Tarin schreef op 20 september 2003 @ 22:18:
• Tips voor lenzen (zoals die 50 f/1.8, en de 28-135)
Hmm die zetten we er ff bij :)

[ Voor 8% gewijzigd door Tentacle1 op 20-09-2003 23:02 ]

System specs

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Tentacle1 schreef op 20 September 2003 @ 22:50:
[...]
Maar ik zit te twijfelen of ik de startpost eerst hier ff zal neerzetten zodat iemand nog eerst wat extratjes kan toevoegen voordat ie evt. naar [home] verhuist ;)
offtopic:
Als het goed is, is het goed ;) En van die ervaringen en algemene zaken klopt. Die FAQ is gemaakt op grond van de meeste vragen die werden gesteld om herhaling in het topic te voorkomen. Ik denk met wat je zelf hebt aangegeven en wat Tarin bijvoorbeeld zegt je een prima startpost hebt. Nogmaals, als het goed is, is het goed ;)

Denk trouwens maar niet dat de keuze voor wel of geen 300D af gaat hangen van een startpost :P hij wordt er misschien wel makkelijker door.

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Zie startpost ;)

[ Voor 105% gewijzigd door Tentacle1 op 20-09-2003 23:33 . Reden: startpost is verhuisd :P ]

System specs

• Grrrrrene
  • Niet online
Wil je dat ik deze in mijn startpost neer zet? Nu staat de startpost zo halverwege het topic, da's niet zo handig ;)

Edit: Credits uiteraard bij jou :)

[ Voor 15% gewijzigd door Grrrrrene op 20-09-2003 23:13 ]

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Afbeeldingslocatie: http://www.peterverhagen.nl/smilies/thumbsup.gif Perfect toch, daar trek je wel mensen mee :)

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Grrrrrene schreef op 20 September 2003 @ 23:12:
Wil je dat ik deze in mijn startpost neer zet? Nu staat de startpost zo halverwege het topic, da's niet zo handig ;)

Edit: Credits uiteraard bij jou :)
Mjah ik moest nog ff de layout aanpassen aangezien de voorbeeldlayout niet helemaal overeenkomt met de layout van een uiteindelijk bericht.

Maar van mij mag je em in de startpost neerzetten (haal ik em hier weg) :)

offtopic:
Ik bedoel ik heb toch niet voor niks een nieuwe smilie gemaakt :P

[ Voor 10% gewijzigd door Tentacle1 op 20-09-2003 23:18 ]

System specs

• Grrrrrene
  • Niet online
Een ander groot verschil tussen een DSLR en een gewone camera is de mogelijkheid je DOF te gebruiken om de achtergrond (bijvoorbeeld bij storende achtergronden) te blurren :) Je DOF is nml veeeel kleiner door de grotere sensor :)

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Grrrrrene schreef op 20 september 2003 @ 23:27:
Een ander groot verschil tussen een DSLR en een gewone camera is de mogelijkheid je DOF te gebruiken om de achtergrond (bijvoorbeeld bij storende achtergronden) te blurren :) Je DOF is nml veeeel kleiner door de grotere sensor :)
Precies, en naar dat soort dingen zijn we dus op zoek (ik weet lang niet alles over dslr's dus toevoegen is alleen maar beter).

offtopic:
En tnx voor het verhuizen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tentacle1 op 20-09-2003 23:40 ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
NP, heb die opmerking over DOF toegevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Heel netjes die startpost _/-\o_ weten de beginners ook meteen waar ze aan toe zijn...

[ Voor 3% gewijzigd door KeeZ op 22-09-2003 13:11 ]

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Ik ben net aan het informeren naar een polorisatiefilter. Maar kan via crown alleen aan HOYA filters komen. Persoonlijk heb ik alleen ervaring met B&W. Kan iemand mij vertellen of HOYA een vergelijkbaar (of misschien wel beter) merk is?

Ik wil namelijk geen rotzooi kopen. En via crown zou ik het toe kunnen voegen aan een lopende bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsman
>>Tentacle1

Waar heb je nu die info over de 300D staan, ik snap 't niet zo over die startpost, FAQ, enzo, waar moet ik zoeken om je overzicht te bekijken?

Sorry dom :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Nielsman schreef op 22 september 2003 @ 18:03:
>>Tentacle1

Waar heb je nu die info over de 300D staan, ik snap 't niet zo over die startpost, FAQ, enzo, waar moet ik zoeken om je overzicht te bekijken?

Sorry dom :?
Kijk eens op de 1e pagina bovenaan ;)

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRu5H0n3 schreef op 22 September 2003 @ 14:59:
Ik ben net aan het informeren naar een polorisatiefilter. Maar kan via crown alleen aan HOYA filters komen. Persoonlijk heb ik alleen ervaring met B&W. Kan iemand mij vertellen of HOYA een vergelijkbaar (of misschien wel beter) merk is?

Ik wil namelijk geen rotzooi kopen. En via crown zou ik het toe kunnen voegen aan een lopende bestelling
Hoya is een van de topmerken op filtergebied, wordt heel veel gebruikt door profs.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsman
Tentacle1 schreef op 22 September 2003 @ 18:16:
[...]
Kijk eens op de 1e pagina bovenaan ;)
Ja, pardon, ik volg dit topic al zeker 2 weken en ga normaal gesproken niet elke keer van vooraf aan beginnen. ;) Maar is zeker mooie intro... mis alleen nog iets over de crop factor van 1.6 waardoor je huidige lenzen zich anders gaan gedragen!!

Deze digi cam wordt zeker geheel zonder CF kaart geleverd? Ik las al wel dat je snel aan 512 MB moet denken. Maakt het dan nog uit of ik type I of II neem? Wat is precies het verschil (ik zie gewoon CF in pricewatch staan voor EURO 124, is dit goed geheugen? Lijkt mij niks mis mee toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Nielsman schreef op 22 September 2003 @ 20:45:
[...]

Ja, pardon, ik volg dit topic al zeker 2 weken en ga normaal gesproken niet elke keer van vooraf aan beginnen. ;) Maar is zeker mooie intro... mis alleen nog iets over de crop factor van 1.6 waardoor je huidige lenzen zich anders gaan gedragen!!

Deze digi cam wordt zeker geheel zonder CF kaart geleverd? Ik las al wel dat je snel aan 512 MB moet denken. Maakt het dan nog uit of ik type I of II neem? Wat is precies het verschil (ik zie gewoon CF in pricewatch staan voor EURO 124, is dit goed geheugen? Lijkt mij niks mis mee toch?)
Die cropfactor is een goede vraag voor de FAQ, ik zal em noteren en als er voldoende vragen/wijzigingen binnen zijn zal ik Grrrrrene mailen :).

Jep hij wordt zonder geheugen geleverd (Stel voor je krijgt er 32 Mb bij ofzo, dan heb je er geen fluit aan omdat je er maar ±10 foto's op kwijt kunt dus de kosten van zo'n kaartje hebben ze weggelaten). Het verschil tussen type I en II is dat type I normaal geheugen is en type II microdrive (een mini hardeschijf in een iets grotere CF I behuizing). CF I is in verschillende snelheden verkrijgbaar (sneller is uiteraard beter en duurder). CF II is pas interessant bij grotere opslag (vanaf 1 Gig) aangezien de €/Mb kleiner wordt. Een CF II is op bepaalde punten erg snel maar verbruikt ook meer stroom dan een CF I kaartje. Verder kan je over de verschillen tussen de 2 veel vinden hier op GoT (daar heb ik deze info ook van geleerd ;)).

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Nielsman schreef op 22 september 2003 @ 20:45:
[...]

misschien een handig grafiekje voor jou

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dennisdegouw/size.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Type II is gewoon dikker dan type I, maar hij ondersteunt beiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 12:11

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle gaat vanavond z'n 300D ophalen bij Crown \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joennie

joennie

Pelle schreef op 23 september 2003 @ 11:02:
huw? nu al?
en ik maar denken dat 'begin oktober' de release in NL zou zijn.
Wat kost de camera bij Crown?

Linux aanhanger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 12:11

Pelle

🚴‍♂️

1049 excl. lens, 1149 incl. 18-55mm EF-S

Zie http://www.marktplaats.nl.../canon/16396.htm?oudei=75

[ Voor 4% gewijzigd door Pelle op 23-09-2003 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Pelle schreef op 23 september 2003 @ 11:02:
Ik ben heel erg benieuwd naar je bevindingen :9 Als die erg positief zijn zou ik zomaar voor het einde van het jaar een 300D hebben liggen :*) Anders spaar ik door voor de 10D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

* KeeZ wil nu eindelijk eens een objectief oordeel van een mede-GoTTer... best jammer overigens dat jij de primeur hebt, ik dacht dat ik m had -mag m zaterdag testen-

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6sense
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 10:33
Dankzij deze topic overweeg om volgend setje aan te schaffen.
Op kosten van mijn werkgever :)

1. Canon 300D incl. bijbehorende lens EF-S 18-55/3.5-5.6
2. Lens EF 28-135/3.5-5.6 IS USM ø 72mm
3. Lens EF 50/1.8 II ø 52 mm
4. Flitser Canon 420 EX
5. Geheugen Compact flash 512MB
6. Extra accu Battery Pack BP-511
7. Compact flash card reader USB
8. Fototas om bovengenoemde items in op te bergen

Iemand nog advies om wijzigingen aan te brengen.
Camera nodig om o.a. technische installaties te fotograferen (o.a. bij slechte licht condities)

System 1: [P3800][AsusCUSL2][384 SDRAM][20 GB WD][AsusV6800 DeLuxe][DVD Toshiba][PLextor 101232A][SbLive!1024][IIyama 17"] System 2:[P2-350][Asus P2b][128 SDRAm][6 GB HD][Matrox G200][3dfx Voodoo2][CDROM36X][SB sound][15" scherm]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

6sense schreef op 23 September 2003 @ 19:28:
Grappig, dit zou ook zo'n beetje mijn verlanglijstje zijn ;) Maar ik zou eventueel nog een statief overwegen.

[ Voor 46% gewijzigd door SmartDoDo op 23-09-2003 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Pelle schreef op 23 September 2003 @ 11:02:
Grr nouja k heb toch nog geen geld (eind vd maand) maarum da's wel prettig ja :)

Geef je nog ff een seintje of eerste indruk als je em hebt? :9
6sense schreef op 23 September 2003 @ 19:28:

1. Canon 300D incl. bijbehorende lens EF-S 18-55/3.5-5.6
2. Lens EF 28-135/3.5-5.6 IS USM ø 72mm
3. Lens EF 50/1.8 II ø 52 mm
4. Flitser Canon 420 EX
5. Geheugen Compact flash 512MB
6. Extra accu Battery Pack BP-511
7. Compact flash card reader USB
8. Fototas om bovengenoemde items in op te bergen

Iemand nog advies om wijzigingen aan te brengen.
Camera nodig om o.a. technische installaties te fotograferen (o.a. bij slechte licht condities)
Hier zou ik ook wel naar toe willen werken ja (prive).. k heb alleen geen werkgever die mij het geld voor de punten 2, 3, en 4 geeft ;)

Tip: Let op dat je een USB 2.0 reader koopt maar dat lijkt me logisch.

[ Voor 16% gewijzigd door Tentacle1 op 23-09-2003 20:03 ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:45
Ik heb ook vanmiddag een 300D bij Crown gekocht. En woow wat een mooie camera. Perfecte foto's snelle sluiter prachtige noise level etc. Echt een wereld van verschil met een Dimage 7i, alhoewel dat ook al een behoorlijke camera was.....maar het verschil is zo groot :-)

Ik kocht ook de EF 50 lens wat echt een aanrader is.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.