Nieuwe DSLR van Canon: EOS 300D

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.322 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRu5H0n3 schreef op 24 augustus 2003 @ 12:54:
ik zoek meer iets in de landschapsfeer. Ik twijfel niet over die quali van die lens (iedereen is er zo positief over).

Wat is trouwens het verschil tussen een 50markI en een mark II?
De markI is het oude model met RVS vatting, deze schijnt (toch) optisch ook beter te zijn. de markII is nu alleen nog maar nieuw te koop. Ook een prima ding volgens mij hoor.

Ik heb zelf de MKI en die is echt _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netherfred
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03 20:38
jeroen schreef op 24 August 2003 @ 02:25:
Als ik meer wil kan ik nog altijd mijn analoge SLR pakken. En als ik daar een foto van wil digitaliseren pak ik mijn dia/negatievenscanner. Iemand met dezelfde twijfels/overwegingen? :)
Nee :)
Ooit wel eens bedacht hoe je een bepaalde film digitaal kunt nadoen? De korrels van Tri-X? De kleurdiepte van Provia? Ik bedoel maar... Analoge fotografie is veel gaver als het om kunst gaat, zeker zwart-wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

Floris schreef op 24 August 2003 @ 12:08:
[...]

Jep die heb ik, een foto moet ik voor je zoeken en aangezien ik er nogal wat heb (:P) kan dat wel even duren.

Wat voor onderwerp wil je zien? (Een muur voor scherpte of gewoon wide om te zien hoe wijd het is?)
stop maar met zoeken kheb het al gevonden :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.cs80.freeserve.co.uk/D60/19mm-28mm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-05-2021
Weet iemand waar je deze camera kunt voororderen voor een mooi prijsje? Ik wil er namelijk wel 1 hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zoals al eerder gezegd in dit topic: pas in september (zal wel eind september zijn?) worden ze leverbaar, er zijn nog niet eens reviews van die cam te vinden :D

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRu5H0n3 schreef op 25 August 2003 @ 16:45:
[...]

stop maar met zoeken kheb het al gevonden :Y)

[afbeelding]
Is dit echt 19 mm op 35mm zegmaar, of zijn ze op een digitale genomen zodat het vergelijkbaar is met 25mm op een 35mm ofzo ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Kijk eens naar de URL? Dan heb je wel een vermoeden denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:40
netherfred schreef op 25 August 2003 @ 10:29:
[...]

Nee :)
Ooit wel eens bedacht hoe je een bepaalde film digitaal kunt nadoen? De korrels van Tri-X? De kleurdiepte van Provia? Ik bedoel maar... Analoge fotografie is veel gaver als het om kunst gaat, zeker zwart-wit.
Als je handig bent in photoshop moet dat best kunnen, en nog veel meer wat analoog absoluut niet mogelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik zie tegengestelde berichten over de releasedatum van dit snoepje. Eind september of november? Is die september release alleen in Japan ofzo? :?

Na alles gelezen te hebben sta ik namelijk te popelen om m'n EOS 300 te verruilen voor deze D variant (de 10D kost me net nog te veel), maar hoe kom ik nu zo snel mogelijk aan dit apparaat?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:02

vanDaal

-ismeereentje

Tourniquet schreef op 26 August 2003 @ 00:33:
Ik zie tegengestelde berichten over de releasedatum van dit snoepje. Eind september of november?
Even een copy/paste van DPZ

Van Belgium Digital afgeplukt:
Bij Topfoto kan je hem voorbestellen.

http://www.top-foto.de/Li...adb6a64a21c810032252e6f97

Ik wacht toch tot ik de eerste tests gelezen heb.
Reactie:
Dan betaal je gegarandeerd te veel want het toestel is pas tegen eind september leverbaar. En Canon Europe heeft bepaald dat nu alle prijzen in Duitsland en aangrenzende landen allemaal gelijk moeten zijn. De introductieprijs voor de IFA Set met lens en 256 MB kaart is werkelijk sensationeel en voor het eerst in de geschiedenis door het hogere btw tarief heeft Belgie de laagste prijs in Europa.
en
Op 29 augustus wordt de prijs bekend gegeven en wanneer de eerste sets uitgeleverd kunnen worden.
Over 3 dagen weten we meer dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

vanDaal schreef op 26 August 2003 @ 08:50:
[...]
Even een copy/paste van DPZ

Van Belgium Digital afgeplukt:
En Canon Europe heeft bepaald dat nu alle prijzen in Duitsland en aangrenzende landen allemaal gelijk moeten zijn.
Ik neem aan dat ze doelen op de nieuwe camera en niet op alle camera's cq lenzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Moet je voor de gein 's bij foto konijnenberg gaan kijken, die hebben het zelfs over november dat ze hem kunnen leveren... :D
21-08-2003 10:40 uur
Canon komt met betaalbare spiegelreflex, EOS 300D
Een digitale spiegelreflex is vaak voor de consument een te grote uitgave. Canon geeft met de komst van de EOS 300D gehoor aan dit gegeven. De Canon EOS 300D lijkt in heel veel opzichten op de analoge EOS 300V. De 6,3 miljoen pixels CMOS chip is vrijwel identiek als die van de Canon EOS 10D. Gevoeligheden zijn instelbaar van 100 tot 1600 ISO en een opnamesnelheid van 2,5 beelden per seconde is haalbaar. Gezien het formaat van de sensor hebben we nog steeds te maken met 1,6x brandpuntsverlenging. Ook hier is op ingespeeld door het op de markt brengen van een EF 18-55 1:3.5-5.6 objectief.

Prijs is helaas nog niet bekend, maar er wordt gesproken over een prijs van rond de duizend Euro. Camera wordt begin november verwacht.

Schrijf u nu geheel vrijblijvend in voor de Canon EOS-300D om zodoende in een vroeg stadium te kunnen beschikken over deze camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

CRu5H0n3 schreef op 26 August 2003 @ 09:25:
Ik neem aan dat ze doelen op de nieuwe camera en niet op alle camera's cq lenzen?
Dat neem ik aan van wel. Weet iemand het BTW tarief op digitale camera's voor België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Nog meer nieuws eventueel:
http://dp-now.com/archives/000263/pages/P8219618.html
Canon sold 72,000 digital SLRs in Europe during the whole of 2002, but EOS-300D manufacturing for the worldwide market is already set at 70,000 units a month. By 2005 Canon expects to have at least a 50% market share of the DSLR market in Europe. That market will be 10x greater than 2002 in volume terms, predicts Canon.
Dus als ze verzonden gaan worden, dan is het aanbod in ieder geval groot.

En nog wat interessante pictures:
http://dp-now.com/archives/000263.html

[ Voor 8% gewijzigd door vanDaal op 26-08-2003 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op http://www.ny-kamera.de staat ie ook, voor € 1098,00. Er staat niet bij of dat in- of exclusief de 18-55 lens is.

Ik ben benieuwd of hij in België echt goedkoper gaat worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:33

Pelle

🚴‍♂️

In de PW stond 'ie ook al voor 1099, inclusief lens (1029 excl). Das mooi 100 euro onder de adviesprijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joennie
  • Laatst online: 04-08 18:46

joennie

Certified SCRUM Professional

Ik hoop dat er nog meer bedrijven in Nederland onder de door Canon gestelde adviesprijs gaan zitten. Dan wordt het namelijk de no.1 van mijn wenslijstje qua digicam (voor een beginnende hobby-fotograaf met doorgroeiaspiraties :D)

Overige camera's zijn namelijk Minolta A1 en de Minolta 7hi en de Nikon 5700, al zijn dat natuurlijk geen 'echte' D-SLR's.

Linux aanhanger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joennie

joennie

Reactie op Tourniquet:
Op ny-kamera.de staat dat het inclusief de lens is en ook inclusief ene case LP814. ff uitzoeken wat DAT nou weer voor iets is :)

Linux aanhanger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joennie

joennie

Afbeeldingslocatie: http://www.usa.canon.com/eflenses/images/accessories/pouch.jpg ik zie het al, het is een lens-case.

Linux aanhanger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

joennie, een beetje meer gebruik van de editfunctie zal wel handig zijn.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 06:21

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Lens-case? Dat noem ik eerder een zakje. Leuk om te beschermen tegen stof, vuil en wat spatwater, maar dan heb je het wel gehad. Goede bescherming komt van een hardcase, of zo'n tasje a la de Lowepro range, waar een dikke padding in hangt.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Klopt, aan zo'n zakje heb je niet zoveel. Bij m'n Sigma 15-30 EX zit wel een goede, stevige case, maar ja, die lens zit altijd op m'n body of in m'n tas, ik zou zo 1-2-3 niet weten wat ik op dit moment met die lens case moet :)

Later, over een paar jaar, als ik meerdere lenzen heb die niet allemaal in mijn tas passen. Dan denk ik dat je die lenzen wel netjes op kunt bergen in de lens case die erbij zat en ze zo ook buiten je tas kunt beschermen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joennie

joennie

athlonkmf: Sorry, had de 'edit' zo snel niet gezien.

Hillie & Grrrrrene : voor het geld hadden ze beter een goede hardcase of goede tas bij de CAMERA kunnen doen in plaats van een modieus tasje voor je lens. lijkt me niets. Het gekke is overigens dat ik op de japanse en amerikaanse sites nog niets over dit stuk stof gelezen heb. alleen de duitse ny-camera.de ofzo praat erover....

Linux aanhanger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 06:21

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Misschien is het een bonus als je 'em bij NY-Kamera haalt? Je hebt er weinig aan, maar ja, de halve mensheid wringt zich in allerlei bochten voor gratis prullaria.

Grrrrrene, meerdere lenzen is natuurlijk altijd handig. :) Je hebt een DSLR neem ik aan? Anders is alleen een 15-30 niet echt iets wat ik graag zou hebben. ;) Maar ja, als je straks 3 of 4 lenzen hebt, dan is een goede tas (zoals een Lowepro Mini Trekker die ik nog es wil halen) of een eenvoudige tas met goede lenscases wel handig.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Pelle schreef op 20 August 2003 @ 10:05:
Lens wordt niet bijgeleverd, maar kun je erbij kopen voor pakweg 100 euro. Hoef je dus niet te doen, mag wel. Aan de andere kant is 18-55mm wel een aardig zoombereik, vgl. 28-90 op een analoge cam.
en hoeveel maal zoemt dat dan in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Die LP814 case is gewoon om aan te geven welke case bij de lens past. Zo staat een paar regels erboven ook de EW-60C hood, maar die zit er echt niet bij :) Ze hebben dus gewoon de specs ge-copy-paste.

Inderdaad heeft NY-Kamera nu een onderscheid gemaakt:
body + lens 18-55: € 1098
losse body: € 980

Maar kijk eens aan..... http://www.digitale-welt.de/
body + lens: € 999
losse body: € 919

Gaat goed zo :D Alleen is zo'n shop wel betrouwbaar? Hoe is de levertermijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
wrcveen schreef op 27 augustus 2003 @ 19:50:
[...]

55/18 = 3,06x zoom

Maar bij DSLR's tel je niet in zoom, maar gewoon hoeveel mm groothoek/tele de lens heeft. En wat dat betreft komt dit zoombereik aardig overeen met consumer lenzen, hoewel er iets meer groothoek in zit.
Hillie schreef op 27 augustus 2003 @ 14:57:

Grrrrrene, meerdere lenzen is natuurlijk altijd handig. :) Je hebt een DSLR neem ik aan? Anders is alleen een 15-30 niet echt iets wat ik graag zou hebben. ;) Maar ja, als je straks 3 of 4 lenzen hebt, dan is een goede tas (zoals een Lowepro Mini Trekker die ik nog es wil halen) of een eenvoudige tas met goede lenscases wel handig.
Ik heb inderdaad een DSLR, ben gewoon "goedkoop" (destijds nog 1100 euro met batterygrip) begonnen met een EOS D30. Ik ben van plan eerst de lenzenwinkel op orde te krijgen voor ik iets nieuws koop qua body, maar uiteraard sta ik ondertussen altijd open voor goede aanbiedingen. Als ik voor weinig kan upgraden naar een 10D ofzo, dan zal ik dat niet laten :)

Alleen een 15-30 als lens heb je idd weinig aan :P En ook als enige lens op m'n D30 is het veel te beperkt, maar met een bepaald budget moet je ergens beginnen. Volgende aankoop wordt een telelens, dan een goede flitser en dan een macrolens. Daarna ga ik wel de lenzen upgraden naar Canon L spul ofzo, als ik daar geld voor over heb, maar dan hebben we het wel over een upgrade over enkele jaren ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
wrcveen schreef op 27 augustus 2003 @ 19:50:
[...]

90/28 = 3,2x zoom.. d'uh?

Verwijderd

Nu het toch over lenzen gaat: Kijk eens op de site van Vivid Light.
Staat een review van een wel erg fraaie macrolens (de Canon EMP-E 65mm) met 1x-5x vergroting. Wordt ook nog een leuke macroflitser bij geadviseerd, totaalplaatje minimaal 1600 dollar. Maar dan heb je wel wat leuks :)
Zeer spectaculaire macro-opnames trouwens!

• netherfred
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03 20:38
Een kever "daddy longlegs" noemen??? ROFL...

[ Voor 37% gewijzigd door netherfred op 28-08-2003 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond v/d H
  • Laatst online: 12-09 22:45
Nog even geduld mensen...
Forum Canon EOS-300D
Subject Re: Any delay for 300D review? (Phil)
Posted by Phil Askey [CLICK FOR PROFILE]
Date/Time 12:21:19 PM, Friday, August 29, 2003

You can give my server a rest if you like, it'll be published sometime next week.

Régis wrote:
> It will help me not pushing the refresh button every 5 minutes.
> Will be good for my mental health and for your server load.
>
> Thanks ;-)
>
> R. (http://R208.com)

--
Phil Askey
Editor / Owner, dpreview.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

geduld?..

neh nergens voor nodig :7
Ik ga morgen mijn 10D halen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond v/d H
goed goed.. meer leesvoer voor de liefhebbers:

http://www.philmug.org/fo...hread.php?tid=2601&page=1

Foto's in een groter formaat :

http://www.pbase.com/piranha/kiss

[ Voor 31% gewijzigd door Raymond v/d H op 29-08-2003 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:15

SmartDoDo

Woeptiedoe

Zie ik het nu verkeert of zit er enorme ruis in sommige foto's? Ze zijn dan wel op een hoog ISO geschoten maar toch.

[ Voor 4% gewijzigd door SmartDoDo op 30-08-2003 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

die foto's zijn ook verre van scherp. Ik weet niet of het aan de camerakunsten van die vent ligt, maar bij sommige foto's is echt niet te zien waar ie gefocust heeft.

Pbase verkleint die foto's automatisch, maar dan zal het toch veel scherper uit moeten zien dan wat er nu is (kleiner is scherper meestal).
Het ruis valt ook wel heel negatief op... (kan ook weer jpg-compressie door pbase zijn)
Hoewel het goed scoort in dimlicht, lijkt de kwaliteit niet boven een G3 te gaan.

Het wachten is op de echte review...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

SmartDoDo schreef op 30 August 2003 @ 00:15:
[...]
Zie ik het nu verkeert of zit er enorme ruis in sommige foto's? Ze zijn dan wel op een hoog ISO geschoten maar toch.
Nou, dit staat er ook nog boven he...
Please note these images are not direct from the camera. They are processed, low resolution versions of the original files and have been sharpened for use only on a projection screen.

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 00:10

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Ja, volgens mij heb ik ook gelezen dat hij zelf toegaf dat hij die plaatjes een beetje teveel had opgeblazen in PS.
Ik zou zoiets niet gaan plaatsen, maar goed that's just me... |:(

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
De 300D en de 10D hebben hetzelfde AF systeem, dus dat de 300D ineens niet zou kunnen focussen, lijkt me sterk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

iig toch leuk om de eerste review te lezen niet waar ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07-2024

Slein

NERD

Tarin schreef op 23 augustus 2003 @ 01:31:
Hoe zit dat trouwens met die MD's op hoogte? Ik had ergens gelezen dat die dingen het boven de x-duizend meter niet meer leuk vonden, en ik zat toevallig de afgelopen vakantie vrij hoog (3400 meter), ik denk niet dat dat snel weer gebeurt, maar je weet nooit..
De maximale hoogte staat gewoon in de uitgebreide specs van de Microdrives. Ik heb het eens opgezocht, zo uit mijn blote hoofd denk ik dat de maximale hoogte volgens spec 3000 meter is. Je hebt dus mazzel gehad. ;)

Kan deze uitgebreide specs zo snel niet terugvinden trouwens... verongelukt bij de move naar Hitachi??

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
Mijn 6900z is verkocht:
Heb van mijn vader een canon F1 kunnen lenen voor de tussentijd, maaruh:

300D: here i come! :)

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

* KeeZ heeft inmiddels de spaarpot ook weer op slot gezet, de 300D is mijn eerste aankoop (+ een goeie telelens..)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 08:39

Tarin

Just plain weird.

Hm.. ik heb al een geinteresseerde voor mijn inmiddels 2 jaar oude, Oly C-2040Z. Eigenlijk is bewaren ook een optie, een 'eenvoudigere' camera is af en toe wel handig, maar dan heb ik liever een echt compacte, iets wat je zo in je broekzak stopt (Ixus oid).
Slein: Ik heb momenteel nog geen MD's, SM kaartjes doen het in ieder geval nog vrolijk op 3400m hoogte :).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Laatst online: 18-09 17:48

-Stef-

Slainthe!

Weliswaar enigszins offtopic maar wat voor fototas gebruikt men hier voor de 10D? Ik bedoel niet een rugtas want ik heb hier al een LowePro Minitrekker liggen (ideaal!).

Ik heb hier echter ook een Canon 10D liggen met een EF 28-135mm IS objectief (incl. zonnekap) en waaronder een BG-ED 3 grip zit geschroefd, welke hier redelijk ligt te verstoffen. Ik heb nog niet bij de fotozaak gekeken maar dat komt komend weekend wel. Iemand alvast een goeie tip?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond v/d H
Ik heb een aantal Nederlandse zaken welke op dit moment al een 300D op hun site etaleren wanneer ze verwachten hem te kunnen leveren...

Zelfs de meest optimistische sites verwachten het ding niet voor begin oktober te kunnen leveren... Misschien dat het in Duitsland beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

-Stef- schreef op 01 September 2003 @ 19:43:
Weliswaar enigszins offtopic maar wat voor fototas gebruikt men hier voor de 10D? Ik bedoel niet een rugtas want ik heb hier al een LowePro Minitrekker liggen (ideaal!).

Ik heb hier echter ook een Canon 10D liggen met een EF 28-135mm IS objectief (incl. zonnekap) en waaronder een BG-ED 3 grip zit geschroefd, welke hier redelijk ligt te verstoffen. Ik heb nog niet bij de fotozaak gekeken maar dat komt komend weekend wel. Iemand alvast een goeie tip?
Geen .. althans.. ik heb ook een Minitrekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Raymond v/d H schreef op 01 september 2003 @ 20:01:
Ik heb een aantal Nederlandse zaken welke op dit moment al een 300D op hun site etaleren wanneer ze verwachten hem te kunnen leveren...

Zelfs de meest optimistische sites verwachten het ding niet voor begin oktober te kunnen leveren... Misschien dat het in Duitsland beter is?
Duitsland zal het ongetwijfeld beter doen... ik wacht persoonlijk eerst de meningen van mede-goTTers af voor ik mn geld ga investeren...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond v/d H
Helaas is de cam voor mijn vakantie toch al te laat, dus dan kan ik net zo goed iets meer de tijd nemen op 't geheel te evalueren.... de eerste series aan problemen afwachten, e.d. (nou ja.. als ik zoveel geduld heb natuurlijk).

Alhoewel ik ook al heb zitten denken om een 10d + een paar betaalbare primes erbij te halen. Het nadeel is, dat de enige lens die je er op niet al te lange termijn toch echt bij wilt hebben de 17-40 L is.. a ongeveer 950 euro. Sja.. en da's dan weer best een berg geld zo alles bij elkaar bijna in 1x.

[ Voor 12% gewijzigd door Raymond v/d H op 02-09-2003 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ik heb zelf een tas uit de Trekking-serie van Samsonite, die zijn best ideaal. Zijn ook niet echt licht ofzo, maar dan heb je wel mooi dikke wanden, en een door middel van klitteband indeelbare binnenkant.

In mijn tas passen een zooi rolletjes, wat geheugenkaartjes, een batterijlader + zooi reservebatterijen, een wereldstekkerdingetje, een telelens, een SLR en een digicam. Dan heb je nog het voorvakje over voor boekjes/statiefje oid.

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

De eerste review van een echte site:
http://www.imaging-resource.com/PRODS/EDR/EDRA.HTM

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Voor de mensen die gelijk naar de conclusie kijken, er wordt gesproken over 2 Sony camera's ipv de Canon 300D |:( Een foutje van imaging-resource dus :o
This is a full review of the Canon Digital Rebel (Canon EOS-300D), but is based on a late-model prototype camera. Image quality may change between this version and final production models...

[ Voor 24% gewijzigd door SmartDoDo op 04-09-2003 09:07 ]

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

SmartDoDo schreef op 04 september 2003 @ 09:02:
Voor de mensen die gelijk naar de conclusie kijken, er wordt gesproken over 2 Sony camera's ipv de Canon 300D |:( Een foutje van imaging-resource dus :o
Eh... ja, kwam ik ook achter. De conclusie is die van de Sony V1. Geen foutje van imaging-resource, want de review is nog niet officieel :)

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

vanDaal schreef op 04 september 2003 @ 09:09:
[...]
Eh... ja, kwam ik ook achter. De conclusie is die van de Sony V1. Geen foutje van imaging-resource, want de review is nog niet officieel :)
Het is een review van een zo-goed-als-gereed productiemodel. Toch slordig dat ze dan een conclusie van een andere camera eronder hangen, hadden ze het open moeten laten imho ;)
Maar ik ga verder niet zeuren, alle nieuwe info is welkom :)

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Hier kan je een klein reviewtje verhaaltje over de 300D vinden.

System specs

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

• joennie

joennie

* joennie gaat gelijk lezen :)

Linux aanhanger!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

* Tentacle1 gaat ook gelijk kijken, dit wordt leuk leesvoer :9

System specs

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:22

Chrasher

Tevree met z'n PS5

* Chrasher heeft hem net helemaal doorgelezen en is er stil van geworden...... B)

Noem eens één hele goede reden waarom ik voor een Fuji S7000, Sony F828 of Minolta A1 zou kiezen nu deze Canon binnenkort voor zo'n 1000-1100 EURO in de winkel ligt? :X

- De 300D kan geen video opnemen! * Chrasher vind deze reden niet goed genoeg. :/
- Eeuuhhmmmmmm........ tsja...... hmmmm... controleert bank- en spaar-rekening...

[update]
Iemand nog een mooie Fuji S602 kopen? :Y)
[/update]

[ Voor 8% gewijzigd door Chrasher op 04-09-2003 21:36 ]

PSN-id: Chrasher

• Azrael
  • Laatst online: 02-09 20:00
Chrasher schreef op 04 September 2003 @ 21:34:
* Chrasher heeft hem net helemaal doorgelezen en is er stil van geworden...... B)

Noem eens één hele goede reden waarom ik voor een Fuji S7000, Sony F828 of Minolta A1 zou kiezen
Genoeg redenen, maar dat kan jij zelf ook wel bedenken :)
Gewoon een kwestie van voorkeur, niet iedereen wil een SLR.

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Chrasher schreef op 04 september 2003 @ 21:34:

Noem eens één hele goede reden waarom ik voor een Fuji S7000, Sony F828 of Minolta A1 zou kiezen nu deze Canon binnenkort voor zo'n 1000-1100 EURO in de winkel ligt? :X

- De 300D kan geen video opnemen! * Chrasher vind deze reden niet goed genoeg. :/
- Eeuuhhmmmmmm........ tsja...... hmmmm... controleert bank- en spaar-rekening
Met die 1000-1100 ben je er niet. Cflash, Tripod, Tas, Filter, Lenzen, Flash etc
met die habbiewabbie lens alleen ga jij niet blij zijn

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Habbiewabbie lens? :D

Je hebt de review in ieder geval niet gelezen. Phil was verbaasd van de kwaliteit van de lens.

• Marcel
  • Laatst online: 08:12
Met die 1000-1100 ben je er niet. Cflash, Tripod, Tas, Filter, Lenzen, Flash etc
met die habbiewabbie lens alleen ga jij niet blij zijn
Cflash, Tripod, Tas en evt. filter/flash heb je bij een gewone prosumer cam net zo hard nodig. Blijft over de lens. Als ik die review zo lees is het echt geen beroerde lens! Vergelijk de afbeeldingen maar zou ik zeggen. Het is geen L kwaliteit, maar die vindt je ook never nooit niet op die nieuwe Sony.

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Als je begint hoef je niet gelijk alles te kopen, je kan jezelf best eerst bekend maken met de camera met de bijgeleverde 'habbiewabbie' lens (die helemaal nog niet zo slecht is voor een beginner) en als je daar op uitgekeken bent/beter weet/meer geld hebt andere lenzen gaan kopen. Datzelfde geld voor een Tripod, Filter en Flash.

Dus je hoeft in het begin noodzakelijk alleen een CF kaartje erbij te kopen. Nou poe poe..

System specs

• joennie

joennie

Ikzelf denk zeer blij te worden na het lezen van de test. De vergelijking met de Canon 10D is een leuke (notice het prijsverschil!). Ik denk dat voor de 'beginnende veeleisende hobbyist' deze camera een godsgeschenk uit de hemel is.
Volgens de pricewatch kost de camera 1063 (mark my words ;P : na de fysieke introductie zakt deze prijs nog weer, o.a. camerahuis.nl heeft 'm nog niet in het assortiment!), knikker er voor 100 euro (of minder) een CF bij, en voor 40 euro (ofzo) een goedkoop maar leuk beginnerstasje. Dan heb je voor niet al te gek veel geld een HEERLIJKE set! niet dan?

Linux aanhanger!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Tentacle1 schreef op 04 September 2003 @ 22:19:
Als je begint hoef je niet gelijk alles te kopen, je kan jezelf best eerst bekend maken met de camera met de bijgeleverde 'habbiewabbie' lens (die helemaal nog niet zo slecht is voor een beginner) en als je daar op uitgekeken bent/beter weet/meer geld hebt andere lenzen gaan kopen. Datzelfde geld voor een Tripod, Filter en Flash.

Dus je hoeft in het begin noodzakelijk alleen een CF kaartje erbij te kopen. Nou poe poe..
ja joh maak hem maar uit voor beginner :)
Met de 300D gaat hij terug van 210 naar 85mm. Dat bedoelde ik met "met die habbiewabbielens ben je er nog niet". Mij hoor je niet zeggen dat die lens slecht is. 100Euro voor een 18-55 kun je geen buil aan vallen. Great value for money lijkt me.

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

CRu5H0n3 schreef op 04 September 2003 @ 23:05:
[...]

ja joh maak hem maar uit voor beginner :)
Met de 300D gaat hij terug van 210 naar 85mm. Dat bedoelde ik met "met die habbiewabbielens ben je er nog niet". Mij hoor je niet zeggen dat die lens slecht is. 100Euro voor een 18-55 kun je geen buil aan vallen. Great value for money lijkt me.
Ik heb het eerder over diegene die deze camera inclusief lens zullen kopen (als je geen beginnende (D)SLR-er bent heb je meestal al lenzen ;)), zoals ikzelf :)

Maar nu begrijpen we het ;)

System specs

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Ja tuurlijk, totdat je andere lenzen erbij wilt... Dan gaat het hard hoor.

Ik heb bij mijn cam een 50mm f/1.8 MarkII gekocht en een 28-135mm IS USM.

Nu is mijn verlanglijstje nog lang niet voldaan en dat zal ook nog wel even duren, maar het geld ga ik eerst maar eens bij elkaar verdienen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

On 20th August 2003 Canon surprised many people (not least us) when it announced its $899 / €1,099 EOS 300D (Digital Rebel).
Kijk, en dat vind ik nou zo flauw.. Waarom scheelt dat ruim €250? Ik weet dat het bij meer spullen zo verschilt, mar dit vind ik echt lomp. Het ding is in Amerka gewoon meer dan 20% goedkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Laatst online: 18-09 14:02
Tarin schreef op 05 September 2003 @ 09:20:
[...]

Kijk, en dat vind ik nou zo flauw.. Waarom scheelt dat ruim €250? Ik weet dat het bij meer spullen zo verschilt, mar dit vind ik echt lomp. Het ding is in Amerka gewoon meer dan 20% goedkoper!
Ik zou zeggen : " Jong, ga klagen bij ome george ! "

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan aan mij liggen hoor, maar ik vind die nightshots niet echt geweldig scherp. Ik weet niet of dat normaal is, ik heb ze eigenlijk nooit echt op 6mp formaat zonder resize gezien. Natuurlijk heb je dit altijd met hoge iso-waardes, maar bij iso100 is ie ook al niet geweldig..
Mijn huidge cam is echt waardeloos qua nightshots, lees het is niet eens mogelijk in de praktijk. Dit (en vele andere redenen maar dat terzijde :P ) was voor mij de reden om voor een nieuwe cam te gaan. Alleen moet hij dan natuurlijk wel goed schieten 's nachts.

Verder vind ik de 1.6x zoomfactor wel jammer. Daardoor word echte groothoek best wel prijzig (maar ja tele weer goedkoper). Ik zat te denken om te beginnen met een all-round lens 28 - 200 mm bijv. Maar denk niet dat dat veel nut heeft met deze camera. (28mm x 1.6 is niet echt allround).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 08:33

Pelle

🚴‍♂️

Tarin schreef op 05 September 2003 @ 09:20:
[...]

De Amerikaanse prijs is ex btw (komt nog een procentje of 6 bovenop meen ik), en daarnaast heb je te maken met een lage dollarkoers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 11:08:
Verder vind ik de 1.6x zoomfactor wel jammer. Daardoor word echte groothoek best wel prijzig (maar ja tele weer goedkoper). Ik zat te denken om te beginnen met een all-round lens 28 - 200 mm bijv. Maar denk niet dat dat veel nut heeft met deze camera. (28mm x 1.6 is niet echt allround).
Dan koop je toch een canon 1Ds. Ben je gelijk van die FOV af.
Ik snap niet waar je moeilijk over doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

CRu5H0n3 schreef op 05 September 2003 @ 11:29:
[...]

Leuk, maar je praat nu over 2 hele verschillende camera's wat prijs betreft :) Ik kan het me best voorstellen, want het is iets waar je wel bij stil moet staan.

* SmartDoDo zit nog steeds te twijfelen....
Gelukkig is het geld er nog niet dus ik schuif de keuze voor een 10D of 300D nog even vooruit :P

[ Voor 3% gewijzigd door SmartDoDo op 05-09-2003 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pelle schreef op 05 september 2003 @ 11:10:
[...]

De Amerikaanse prijs is ex btw (komt nog een procentje of 6 bovenop meen ik), en daarnaast heb je te maken met een lage dollarkoers.
De lage dollarkoers maakt het imho alleen maar aantrekkelijker?
CRu5H0n3 schreef op 05 september 2003 @ 11:29:
Ik denk de catalogusprijs van EUR 7995,00 :+ Ik neem aan dat je nog een smiley achter deze opmerking wilde plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 11:34:
Ik denk de catalogusprijs van EUR 7995,00 :+ Ik neem aan dat je nog een smiley achter deze opmerking wilde plaatsen?
Was hij zo niet sarcastisch genoeg dan? :+
Ik bedoel wat doe je moeilijk over FOV als je er een 18-55 bij krijgt voor 100euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

CRu5H0n3 schreef op 05 september 2003 @ 12:40:
[...]

Ik bedoel wat doe je moeilijk over FOV als je er een 18-55 bij krijgt voor 100euro
Het is best jammer dat echte groothoeklenzen (19mm en kleiner in 35mm-equivalent) gewoon niet bestaan door de cropfactor. Ik mis zelf best af en toe een 19mm-lens op m'n EOS500, en voor een 300D bestaat zoiets niet eens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe er niet moeilijk over, maar alleen een opmerking dat het toch wel jammer is. Ik zit idd nog wel te twijfelen tussen een d300, 10d en sigma sd9.
1ds heb ik het geld niet voor (over).

Maar over die nightshots? Ben ik de enige of vallen die gewoon echt tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik vind die cropfactor zelfs wel fijn. Ik zou best een EOS 1D willen hebben, maar voor tele is dat weer jammer: 1,3x crop is flink minder dan 1,6x.

Bovendien is 1 ultragroothoek best te betalen, ik heb zelf een Sigma 15-30 en daarmee heb je effectief 24mm, meer dan genoeg naar mijn smaak. Qua tele zit je gebijteld, Sigma 120-300 erop en je hebt een 192-480 f2.8 lens :9 Of wat dacht je van een Sigma 120-300 met 2x converter: 384-960/5.6 lens :9~

Of als je IS wil: 70-200/2.8L IS met 2x converter op een EOS 10D ofzo: 224-640mm/5.6

Kijk, dat red je analoog gewoon nooit voor zulke bedragen. Een ultrawide angle lens is wel duur, maar lichtsterke extreem telelenzen zijn helemaal extreem duur :(
Verwijderd schreef op 05 september 2003 @ 15:21:
Ik doe er niet moeilijk over, maar alleen een opmerking dat het toch wel jammer is. Ik zit idd nog wel te twijfelen tussen een d300, 10d en sigma sd9.
1ds heb ik het geld niet voor (over).

Maar over die nightshots? Ben ik de enige of vallen die gewoon echt tegen?
Bedoel je high ISO pics? Tsja, ligt eraan waar je hem tegen afzet: hij komt in de buurt van de 10D, maar vergelijk je hem met de iets goedkopere alternatieven, dan wint hij dik: http://www.dpreview.com/reviews/canoneos300d/page14.asp

Die nightshots op de volgende pagina, tsja, ISO 1600 2 seconden lang, dan _vraag_ je om ruis natuurlijk, bekijk die ISO 100 foto 's, daar moet je op letten :)

[ Voor 36% gewijzigd door Grrrrrene op 05-09-2003 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRu5H0n3 schreef op 05 September 2003 @ 12:40:

Neej, net niet ;)
Ow, jij bedoelde die 18-55 (lijkt me een gare lens, magoed)... en ik maar denken dat jij luchtigjes over een D1 met de prijs van een kleine nieuwe auto aan het praten was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die nightshots op de volgende pagina, tsja, ISO 1600 2 seconden lang, dan _vraag_ je om ruis natuurlijk, bekijk die ISO 100 foto 's, daar moet je op letten
Ik had op 100iso gelet en alles is erg scherp, behalve de lucht. Dat kan natuurlijk aan mij liggen, want ik heb niet echt naar vergelijkingsmateriaal gekeken. :|
Maar ik heb net eventjes geprobeerd en de lucht is heel goed 'schoon' te maken digitaal, dus dat valt dan ook alweer weg :)

Dat tele is idd erg stoer, voor groothoek lijkt me de 18-55 (x1.6) ruim voldoende dan moet ik alleen een extra lensje meezuilen voor het tele gebeuren. 120-300mm (x1.6) :9
In principe jammer (voor mij) omdat ik als amateur wilde beginnen met een allround lens, maar dat komt de kwaliteit ook niet echt ten goede, dus is het misschien maar beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Verwijderd schreef op 05 september 2003 @ 15:35:
[...]

Ow, jij bedoelde die 18-55 (lijkt me een gare lens, magoed)...
ssssst ... niet zeggen
Ik had het ook over een habbiewabbie lens, en dan wordt je hier afgemaakt :o
Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 15:51:
In principe jammer (voor mij) omdat ik als amateur wilde beginnen met een allround lens, maar dat komt de kwaliteit ook niet echt ten goede, dus is het misschien maar beter :)
1 echte allround lens bestaat niet meer voor DSLR. Reken op minimaal 2 lenzen (En dat kun je zo duur maken als je zelf wilt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Naja, een allround lens is normaal een 28-70 lens, maar op een DSLR is dat idd geen allround meer qua range :D Die 18-55 is dus ideaal. Of bedoel je allround als: 28-200 of 28-300 lenzen? Koop die niet alsjeblieft, kwaliteit is zeer slecht van dit soort lenzen.

Ook leuk is dat de ideale portretlenzen meestal 80mm effectief zijn en liefst lichtsterk. En laat qua lichtsterkte een 50/1.8 nou net een van de goedkoopste, scherpe primes zijn! Of als je echt lomp scherpe foto's wil een 50/1.4 (maar die moet je dan wel uit het buitenland halen, want hier in Nederland is hij achterlijk duur).

Ik heb trouwens wel een echt nadeel ontdekt aan die 1,6x cropfactor: flare. Ik heb nu een 15-30 lens en als de zon ook maar iets schijnt en je hem niet exact in je rug hebt, zorgt het enorm bolle, voorste element ervoor dat je heel veel last van flare krijgt. Ik weet niet of dit specifiek aan deze lens ligt en of een Canon 16-35L (wel dik 2x zo duur, maar goed) er niet last van heeft, maar het is echt heel hinderlijk. Dat komt dus door de beeldhoek van 120 graden (in 3 shots heb je een panorama rondom) en de flinke buiging die de lichtstralen moeten ondergaan, de lens in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Iemand btw ervaring met een polorisatiefilter op een WA lens? (15-30 bv)

Gaat dat wel goed? ik hoor daar namelijk verschillende verhalen over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik heb ook erg veel last van flare helaas, maar weiger met zo'n achterlijk lelijke hood rond te gaan lopen. :P

Canon heeft de 28-70 inmiddels vervangen voor een 24-70, die erg prettig schijnt te zijn.
Een 70-200 is waarschijnlijk voor velen ook een prettige lens, maar heeft in mijn lijstje vooralsnog niet echt veel te zoeken. Tenzij ik ook concertfotografie en dat soort shit ga doen, maarja dan krijg je weer een zoom-vs-diafragma wedstrijd :/

De 18-55 lens in de kit schijnt echt een prettig ding te zijn, misschien geen supertopper en ook geen 28-135, maar voor 100E heb je ook niet veel te zeuren. De 28-135 kost in NL nog minstens 450 en is vaak nog slecht te krijgen ook. Een 18-55 zou ik persoonlijk wel willen hebben, ware het niet dat hij te traag is voor mijn gebruik (f/2.8 is ongeveer mijn max)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Floris schreef op 06 september 2003 @ 02:50:
De 18-55 lens in de kit schijnt echt een prettig ding te zijn, misschien geen supertopper en ook geen 28-135, maar voor 100E heb je ook niet veel te zeuren. De 28-135 kost in NL nog minstens 450 en is vaak nog slecht te krijgen ook. Een 18-55 zou ik persoonlijk wel willen hebben, ware het niet dat hij te traag is voor mijn gebruik (f/2.8 is ongeveer mijn max)
Ik zit ffs al een 2weken te wachten op mijn 28-135. Nog 1 maand en dan ga ik op vakantie.. het zal me toch niet gebeuren he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

CRu5H0n3 schreef op 06 september 2003 @ 02:44:

Je moet inderdaad uitkijken dat je in de uiterste WA-stand geen last krijgt van *term vergeten*, nahja, het houdt in dat je zwarte hoekjes op je foto krijgt, om dat je dan tegen je filter aan zit te kijken.

Daar zal je echter met een cropfactor van 1.6 niet zo snel last van hebben, je moet er alleen mee uitkijken als je later eens over wilt stappen op een Canon met een 1:1-sensor (die zullen ze vast nog wel gaan maken, hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
CRu5H0n3 schreef op 06 september 2003 @ 02:44:

Ik heb een 82mm polarizer op m'n 15-30, tsja, je ziet een duidelijke gradient door de lucht lopen, maar dat ligt er dus heel erg aan hoe je je polarizer draait, blijkbaar. Ik vind het best een mooi effect en als ik het niet wil, haal ik die polarizer er wel af.
Floris schreef op 06 september 2003 @ 02:50:
Ik heb ook erg veel last van flare helaas, maar weiger met zo'n achterlijk lelijke hood rond te gaan lopen. :P

Canon heeft de 28-70 inmiddels vervangen voor een 24-70, die erg prettig schijnt te zijn.
Een 70-200 is waarschijnlijk voor velen ook een prettige lens, maar heeft in mijn lijstje vooralsnog niet echt veel te zoeken. Tenzij ik ook concertfotografie en dat soort shit ga doen, maarja dan krijg je weer een zoom-vs-diafragma wedstrijd :/

Die 24-70 schijnt inderdaad fantastisch te zijn, die 24mm is lekker op je DSLR, geeft je nog een beetje groothoek en f2.8 is ook lekker werken. Maar toch is het het bereik wat ik het minst gebruik.

Die hood van je wideangle zou ik me maar niet te erg aan storen, die van mij kan er overigens niet eens vanaf :o

Zo'n 18-55 voor 100 euro, da's spot goedkoop man. Voor dat geld vind je nog niet eens makkelijk een 2e hands EF 50/1.8 :D Als je dan nog gaat miepen over CA en onscherpte wide open, ben je echt zielig bezig, IMO :) Voor 100 euro is dit veel waar voor je geld, jammer dat hij niet op mijn D30 past, zou ik haast zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op 05 September 2003 @ 18:23:
En laat qua lichtsterkte een 50/1.8 nou net een van de goedkoopste, scherpe primes zijn! Of als je echt lomp scherpe foto's wil een 50/1.4 (maar die moet je dan wel uit het buitenland halen, want hier in Nederland is hij achterlijk duur).
Met het gevaar dat ik in herhaling val: ik heb die 50/1.4 en dat ding HEERSCHT. Heb 'm wel in Nld gekocht, onderhandeld met mijn fotograaf en 'm voor 575 zeuro meegekregen. Goeie deal toch?

Wat betreft die cropfactor: voor tele is het natuurlijk juist :9, helaas ben ik vaak met WA in de weer en dan is het echt een drama natuurlijk. Effectief 24mm is op zich wel voldoende (alhoewel 20mm toch echt uber is!). Maar met Sigma heb ik nou niet de beste ervaringen.... helaas.
CRu5H0n3 schreef op 06 September 2003 @ 02:44:
Ik heb in de VS een Hoya ultraplatte polfilter gekocht. Was slechts *slik* 98 euro, maar gaat prima. Flinke lap glas, maar heel goed filter. En waar je dus op moet letten met WA's, is dat je filter niet te dik is want dan ga je vignetting (zo heet het, Tarin :) ) krijgen. Daarom zijn die dingen zo duur voor WA, omdat je een heel plat modelletje moet hebben.
CRu5H0n3 schreef op 05 September 2003 @ 17:25:
[...]
Ik had het ook over een habbiewabbie lens, en dan wordt je hier afgemaakt :o
[...]
1 echte allround lens bestaat niet meer voor DSLR. Reken op minimaal 2 lenzen (En dat kun je zo duur maken als je zelf wilt)
Ik vind persoonlijk dat voor de ASLR ook 1 lens te weinig is, maar ik begrijp wat je bedoelt :)
Enne: zal ik het ook maar een HABBIEWABBIE lens noemen dan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote;
Ik heb in de VS een Hoya ultraplatte polfilter gekocht. Was slechts *slik* 98 euro, maar gaat prima. Flinke lap glas, maar heel goed filter. En waar je dus op moet letten met WA's, is dat je filter niet te dik is want dan ga je vignetting (zo heet het, Tarin ) krijgen. Daarom zijn die dingen zo duur voor WA, omdat je een heel plat modelletje moet hebben.

Helaas ook niet goed, het is vignettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Laatst online: 08:12
Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 19:02:
Quote;
Ik heb in de VS een Hoya ultraplatte polfilter gekocht. Was slechts *slik* 98 euro, maar gaat prima. Flinke lap glas, maar heel goed filter. En waar je dus op moet letten met WA's, is dat je filter niet te dik is want dan ga je vignetting (zo heet het, Tarin ) krijgen. Daarom zijn die dingen zo duur voor WA, omdat je een heel plat modelletje moet hebben.

off-topic:
Vignetting op z'n engels, vignettering op z'n nederlands. Wat doet het ertoe? We mikken hier toch al bakken met engelse en nederlandse termen door elkaar, het gaat erom dat begrepen wordt wat de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Heeft er al iemand een reeële datum gezien waarop de camera te koop is? 2 oktober ga ik met vakantie en het zou leuk zijn 'm dan mee te nemen. Hoe heb ik 't meeste kans 'm snel in bezit te krijgen zodra hij te koop is? Want dat ik 'm ga kopen staat al vast, zeker na de dpreview recensie. :9

Ik ben nu trouwens al bezitter van de volgende spullen:

- Canon EOS 300 body
- Canon EF 50mm f/1,8 II
- Canon EF 24-85mm f/3,5 - 4,5 USM
- Canon EF 75-300mm f/4 - 5,6 III USM
- Metz Mecablitz 54 MZ-3 flitser

De 300D is dus perfect om 'm analoge EOS 300 te vervangen!

[ Voor 4% gewijzigd door Tourniquet op 06-09-2003 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

De linkjes staan ook op dpreview maar voor diegene die ze nog niet gezien hebben, hier de reviews van andere bekende sites:

DCresource
imaging-resource

En preview...

Steve's Digicams

Ze zijn vooral leuk voor de sample pic's

[ Voor 10% gewijzigd door Tentacle1 op 06-09-2003 21:02 ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 17:55:
Ik heb in de VS een Hoya ultraplatte polfilter gekocht. Was slechts *slik* 98 euro, maar gaat prima. Flinke lap glas, maar heel goed filter. En waar je dus op moet letten met WA's, is dat je filter niet te dik is want dan ga je vignetting (zo heet het, Tarin :) ) krijgen. Daarom zijn die dingen zo duur voor WA, omdat je een heel plat modelletje moet hebben.
Kun je dan voor zo'n ultraslim polorizer nog een uv draaien?
Gewoon ter bescherming van je dure polorizer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

CRu5H0n3 schreef op 06 September 2003 @ 21:34:
[...]

Dan heb je dus weer meer kans op vignetting (tnx Patrickje ;), was gewoon de term even kwijt en wilde wel een nuttig antwoord geven); hoewel je daar alleen bij echte 35mm-camera's snel last van zal hebben; het gedeelte wat die hoekjes krijgt valt waarschijnlijk helemaal niet op je CMOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op m'n analoge EOS 300 heb ik wel vignetting bij m'n 24-85 lens op 24 mm, maar dan met polarisatiefilter, uv filter én een rubber hood. Als ik één van die 3 weglaat is er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In zowel de conclusie van
Imaging Resource - http://www.imaging-resource.com/PRODS/EDR/EDRA12.html
als
DPreview - http://www.dpreview.com/reviews/canoneos300d/page22.asp
staat dat, omdat de zelfde chip wordt gebruikt in de EOS 10D, opties zouden zijn ge-disabled. Dit om de EOS 10D nog aantrekkelijk te houden t.o.v. de 300D.
Image Resource:
The EOS 10D was an immensely popular camera, capitalizing on the EOS name with an excellent feature set and sterling performance. The EOS 300D seeks to surpass its predecessor's popularity, offering very similar functionality at a much lower price point. Although there are a few design adjustments (not to mince words, they're deliberate de-featurings) that will leave more experienced users wanting (such as the inability to select metering and focus modes at will), the EOS 300D is a very capable camera with an excellent feature set.
DPreview:
What's the EOS 300D's weakness? Feature set. Canon are caught in a dilemma, they had to have a camera with a reduced feature set otherwise nobody would consider the EOS 10D (or any camera which replaces it). Almost laughably the majority of the EOS 300D's limitations are 'programmed in', that is they are simply software features which have been disabled. Obviously reducing the feature set leaves the EOS 300D weaker in some respects than many similarly priced prosumer digital cameras.
Dit lijkt me een uitdaging voor de echte tweakers onder ons, om de EOS 10D features te enablen in de EOS 300D!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Gaat je simpelweg niet lukken, hoe rot het ook mag klinken. Het design van de print is dermate anders dat al zou je een firmware kunnen hacken, je met de print niet uit de voeten kunt. Daarnaast moet je dan ook de interne software aanpassen en een heel aantal van de dingen die nu on-cam zitten in het menu zien te krijgen... Nee volgens mij gaat het niet werken en als je het al aan de gang zou krijgen werkt het niet prettig. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Levert bestellen in Duitsland nog problemen op met de Canon garantie? Ik mag toch hopen van niet, want Duitsland zit toch bij de EU?

Trouwens, de prijs van een 10D is bij Duitse webshops nu tot ongeveer €1400 gedaald. Ook best aantrekkelijk voor degenen die de 300D toch net te el-cheapo vinden! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Tourniquet schreef op 08 September 2003 @ 00:26:
Levert bestellen in Duitsland nog problemen op met de Canon garantie? Ik mag toch hopen van niet, want Duitsland zit toch bij de EU?

Trouwens, de prijs van een 10D is bij Duitse webshops nu tot ongeveer €1400 gedaald. Ook best aantrekkelijk voor degenen die de 300D toch net te el-cheapo vinden! ;)
Voor de garantie niet.. heb hierover bij canon (nl) geinformeerd

Ik persoonlijk koop hem liever bij een winkel met wat service ipv zo'n habbiewabbie (jaja daar istie weer :o ) internetshop. Laat staan een Duitse habbiewabbieshop. Dan maar wat meer betalen. Maar dat is persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRu5H0n3 schreef op 06 September 2003 @ 21:34:
[...]

Het kan ook echt niet. Er zit namelijk geen schroefdraad op je voorste glas. Dat is zo dun dat je 'm amper kan beetpakken om rond te draaien.
Het is jammer dat je je polarizer niet kan beschermen, maar zie het ook maar zo: met die polarizer verlies je al genoeg licht, dat wil je niet verder reduceren met nóg een uv-filter ;)
Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 19:02:
:O
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.