Het Hattrick Online (Voetbal Management) topic deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.519 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 10:55
Ik heb standaard 2 fysio's in dienst. Doctors heb ik nooit in dienst ook niet als ik geblesseerde heb. "Voorkomen is beter dan genezen" (niet dat dat werkt, heb er nu 2 geblesseerd, maar die zijn er uitgeschopt in de wedstrijd)

Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44169

Kep 1 dokter in dienst en dat stamt nog uit me Noob-tijd. Maar alleen al het idee dat ik bij ontslag een week extra betaal, houdt me tegen (totaal irrationeel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:35
haha,...mijne ook nog steeds...maar hou gewoon dokter, omdat je na elke wedstrijd kans hebt op blessures, en ik geen zin heb om dan weer te ontslaan en aan te nemen... Bedoel, ook ene dokter moet ingewerkt worden ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
Volgens mij is het ook neit zinvol om als je een doctor neemt deze weer te ontslaan. Je betaalt immers 2 weken salaris en tegen die tijd is er wel weer iemand geblesseerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:36
Ik heb sinds maandag dan ook eindelijk mijn eigen hattrick team: FC Vargo
Ik ben geplaatst in VI.644 en met 1 punt uit 5 wedstrijden bungel ik nog vrolijk onderaan in mijn divisie. Mijn doelstelling voor dit 1e seizoen is dan ook degradatie voorkomen en bouwen aan een team waar ik volgend seizoen wellicht iets mee kan presteren.

Als startende coach zal ik mijn gedachten en maatregelen hier eens neerzetten; wellicht zien jullie nog zaken die ik over het hoofd heb gezien....

Ik heb eerst gekeken naar de kwaliteiten van mijn spelers (indien aanwezig ;) ) en geprobeerd een (4-4-2) opstelling te maken. Lichtpuntjes hierbij waren:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Steven Beumer 
153 000 Euro, 22 jaar, redelijk in vorm
Heeft waardeloos ervaring en is een redelijk leider [Snelheid]

Conditie: zwak            Keepen: waardeloos
Positiespel: matig        Passen: matig
Vleugelspel: redelijk      Verdedigen: goed
Scoren: zwak              Spelhervatting: slecht

Eigenlijk zou ik hem als aanvallende back willen gebruiken (vanwege verdedigen+vleugelspel), maar ik denk dat ie voor het team meer van waarde is als centrale verdediger.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Jeroen Kolen 
73 000 Euro, 24 jaar, zwak in vorm
Heeft rampzalig ervaring en is een zwak leider

Conditie:  slecht          Keepen:  rampzalig
Positiespel: redelijk      Passen:  matig
Vleugelspel: matig         Verdedigen:  zwak
Scoren:  matig             Spelhervatting:  goed

Komt centraal op het middenveld te spelen en mag de vrije trappen nemen.

code:
1
2
Victor van Haaften 
64 000 Euro, 20 jaar, zwak in vorm

Is een matig keeper.. misschien nog wat te verbeteren.

En tot slot:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Evert Slikkerveer (15736268) 
24 jaar, zwak vorm, gezond 
Een aangenaam persoon, die temperamentvol is en eerlijk.
Heeft waardeloos ervaring en is een goed leider.

Nationaliteit: Nederland 
Vastgestelde waarde: 12 000  Euro 
Loon: 580 Euro/week 
Eigenaar: FC Vargo 
Waarschuwingen: 0 

Conditie:   waardeloos         Keepen:   waardeloos  
Positiespel:   redelijk            Passen:   slecht  
Vleugelspel:   waardeloos        Verdedigen:   rampzalig  
Scoren:   waardeloos           Spelhervatting:   slecht

Als ik het goed heb begrepen is dit een goede clown voor mijn team... Zou het ook nuttig zijn deze speler ervaring op te laten doen en hier later mijn coach van te maken? Mijn huidige coach is "een zwak coach die verdedigend is ingesteld. Een controversieel persoon, die kalm is en oprecht. Heeft formidabel ervaring en is een matig leider."

Ik denk dat ik verder maar eens op conditie eerst ga trainen (vorm is toch al slecht) en daarna op andere punten trainen. Verder ook veel wedstrijden spelen.
Is het zinvol om meteen 9 trainers + 1 keepertrainer in te huren, of redt je het financieel dan niet als beginnend team?

Verder ga ik iedere week een klein bedrag in de jeugd investeren en laten promoveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

is keine clown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai

Cai

Hoe zat het nou ook alweer met het maximaal bieden op een transfer.

10x de vraagprijs of 10x de waarde van een speler maximaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
  • Laatst online: 20-06 09:34
Cai schreef op 27 augustus 2003 @ 17:45:
Hoe zat het nou ook alweer met het maximaal bieden op een transfer.

10x de vraagprijs of 10x de waarde van een speler maximaal?
die laatste

Vargo, check de openingspost en lees je goed in :)

'k Sta 1-0 tegen FC Morgenster (II.4)!
Ben benieuwd of ik dat nog 45 minuten vol kan houden :D
Eerste helft 51% balbezit :*)

[ Voor 30% gewijzigd door Ronald Koeman op 27-08-2003 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
M'n sponsorinkomen daalde schrikbarend. Even opgezocht op de schitterende startpost en vervolgens maar 3 woordvoerders aangesteld. Hoeveel van die mannekes/vrouwkes hebben jullie rondhuppelen? 10 is het maximum, maar wat levert nu een woordvoerder meer of minder nu op?

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40
koentjuh schreef op 27 augustus 2003 @ 13:05:
Eeen beetje laat maar dit trok ik vandaag uit de jeugd: :)

[...]

Leuke speler toch? Alleen waarvoor zouden jullie hem gaan trainen??

PS. Niet echt een gangbare Nederlandse naam, niet? ;)
deze zou ik verkopen voordat ie XX tijd in je team zit omdat een GOED leider en CONTROVERSIEEL persoon je team speelwijze behoorlijk kan beinvloeden... enige wat hier nog boven zit is een VERVELEND GOED leider.

XX tijd ben ik ff kwijt, maar is de periode waarin je jeugdspelers mag ontslaan en niet bang hoeft te zijn voor enig effect op je teamspirit.

V E R Z O E K
Er zijn veel nieuwe spelers bijgekomen, houd daar ajb rekening mee en schrijf de voor jou zo vanzelfsprekende afkortingen even voluit of licht ze minstens 1x toe.
Daarnaast probeer het leesplezier voor iedereen hoog te houden :) THX!

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vargo schreef op 27 August 2003 @ 17:30:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Steven Beumer 
153 000 Euro, 22 jaar, redelijk in vorm
Heeft waardeloos ervaring en is een redelijk leider [Snelheid]

Conditie: zwak            Keepen: waardeloos
Positiespel: matig        Passen: matig
Vleugelspel: redelijk      Verdedigen: goed
Scoren: zwak              Spelhervatting: slecht

Eigenlijk zou ik hem als aanvallende back willen gebruiken (vanwege verdedigen+vleugelspel), maar ik denk dat ie voor het team meer van waarde is als centrale verdediger.
Ik denk dat je hem nog beter als wingback kunt inzetten. Goede backs zijn best wel makkelijk te krijgen (zeker als ze 30+) zijn, een goede wingback is lastiger en duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
2-1 gewonnen met Match Of The Season!!!
Nog een rondje verder in de beker, inmiddels 22 duels op rij gewonnen :)
* Ronald Koeman is proud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
Ronald Koeman schreef op 27 August 2003 @ 18:58:
2-1 gewonnen met Match Of The Season!!!
Nog een rondje verder in de beker, inmiddels 22 duels op rij gewonnen :)
* Ronald Koeman is proud
feli :)

22 gewonnen op een rij, hoeveel keer is dat ongeslagen?

* yared droomt van dat soort inkomsten elke week :9~

Krijg net een mailtje van een verontwaardigd figuur die door heeft dat ik een waardeloze opstelling train... noemt het 'unfair' omdat ik hem geen eerlijke match gun }:O blah, vlieg op 8)

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
Par_Martinos schreef op 27 August 2003 @ 18:31:
M'n sponsorinkomen daalde schrikbarend. Even opgezocht op de schitterende startpost en vervolgens maar 3 woordvoerders aangesteld. Hoeveel van die mannekes/vrouwkes hebben jullie rondhuppelen? 10 is het maximum, maar wat levert nu een woordvoerder meer of minder nu op?
Dat is niet met één getal aan te geven. Mijn advies: zo veel mogelijk van in dienst nemen, dat wil zeggen zo veel als je je kunt veroorloven. Tegen het einde van het seizoen wordt de invloed van woordvoerders minder, en dan worden ze door de meeste spelers mondjesmaat ontslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Par_Martinos
  • Niet online
The home side´s Dominique van den Berg came close to extending the lead in the 49:th minute. His shot came in off the right hand side but Ben Haagen managed saving with a fingernail.

Ze worden wel creatief daar in Zweden. Laat ik em bij de vorige training nu geadviseerd hebben z'n nagels te knippen, krijg je toch nog dit. Stomme keeper. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
yared schreef op 27 August 2003 @ 19:05:
[...]

feli :)

22 gewonnen op een rij, hoeveel keer is dat ongeslagen?

* Ronald Koeman droomt van dat soort inkomsten elke week :9~

Krijg net een mailtje van een verontwaardigd figuur die door heeft dat ik een waardeloze opstelling train... noemt het 'unfair' omdat ik hem geen eerlijke match gun }:O blah, vlieg op 8)
Ik hoop dat ik jou niet tegenkom in de GoT-cup eerlijkgezegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ronald Koeman schreef op 27 August 2003 @ 19:16:
[...]

Ik hoop dat ik jou niet tegenkom in de GoT-cup eerlijkgezegd :P
Als je zo doorgaat, is er niet eens een GoT-cup voor jou _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
Anoniem: 44169 schreef op 27 augustus 2003 @ 19:22:
[...]

Als je zo doorgaat, is er niet eens een GoT-cup voor jou _/-\o_
Hahaha, nou ik reken er maar niet op...Heb zo'n vermoeden dat ik een Eredivisionist loot voor m'n volgende bekerduel :(

Edit:

Jahoor...FC Dracks

[ Voor 7% gewijzigd door Ronald Koeman op 27-08-2003 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
Iedereen die nog niet gestemd heeft graag nog even doen ;)

Poll: Toch maar liever geen HT-badhanddoek als hoofdprijs?
Tuurlijk niet, badhanddoek is prima!
Ja, ik liever een T-shirt als hoofdprijs.
Ja, liever een jaar supporter(-verlenging)
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=3708&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78118

lol handdoek onderaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grooviee17
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-06 22:16
Ronald Koeman schreef op 27 augustus 2003 @ 19:25:
[...]

Hahaha, nou ik reken er maar niet op...Heb zo'n vermoeden dat ik een Eredivisionist loot voor m'n volgende bekerduel :(

Edit:

Jahoor...FC Dracks
Nou, er is een hoop mogelijk. Kijk bv. maar naar de verrassingen van dit seizoen(en eigenlijk nog meer van vorig seizoen). Hopen op onderschatting, maar ik denk niet dat dat nu nog zal gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15528

Hmm shit, net mn eerste wedstrijd verloren. En dat komt omdat ik geen fatsoenlijke keeper heb :(. Dus tja die maar eens een gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17731

Als ik mijn wedstrijd van vandaag in HAM inlaad krijg ik het probleem dat ie de statistieken niet meer laat zien en de score. Ik kan wel de ratings voor spelers afzonderlijk zien maar verder niets:( . Iemand een oplossing. In HAM Faq staat dat je taal op engels moet staan maar dat staat ie al dus dat kan het niet zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Par_Martinos
  • Niet online
Onder het motto weet je wat dat is wat je weet is weet je wat opgericht.

/me van de site
WeetJeWat is een Hattrick-federatie waar de meest uiteenlopende feitjes en statistieken over Hattrick gepubliceerd worden.
Op het forum kunnen suggesties en ideeën aangedragen worden. Verder kan iedereen zelf statistische informatie aanleveren over Hattrick om te publiceren op de site.

Ik ben benieuwd wat het gaat worden, het is nu allemaal nog wat magertjes.

Als Neerlandofiel moest Par_Martinos toch wel even over die eerste zin nadenken.

:X :X Na het lezen van de namen van de leden denk ik een enorme grote open deur te hebben ingetrapt. :X

[ Voor 18% gewijzigd door Par_Martinos op 27-08-2003 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJHiaatje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09-2024

HJHiaatje

SV Goud op Hattrick.org

Geen interessant bericht. Is een checkje of het allemaal lukt na wat password problemen. 8)7
Mooi zo, ook mijn logo (nieuwe) staat in mijn profiel. :)

[ Voor 29% gewijzigd door HJHiaatje op 27-08-2003 22:03 ]

HJHiaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
Woei, net mijn toekomstig coach gekocht:
Anders Dalblom
171 000 Euro, 31 jaar, matig in vorm
Een sympathiek persoon, die kalm is en eerlijk.
Heeft goed ervaring en is een redelijk leider.

Conditie: uitstekend Keepen: waardeloos
Positiespel: redelijk Passen: goed
Vleugelspel: goed Verdedigen: zwak
Scoren: slecht Spelhervatting: matig
Heeft me bijna een half miljoen gekost omdat ik per sé deze speler wou en er iemand anders tegen me op zat te bieden, achteraf gezien een beetje een absurd bedrag....Maar ik had iemand nodig voor de vleugels en heb tegelijkertijd een prima coach voor de toekomst. Ga hem zo veel mogelijk in de belangrijke wedstrijden opstellen, zodat ie nog meer ervaring krijgt. Hij's natuurlijk ook nog eens een prima aanvoerder.

[ Voor 8% gewijzigd door Ronald Koeman op 27-08-2003 22:33 ]

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-06 00:10
Ook 1337s United is weer een ronde verder... 3-2 gewonnen, lekker voor de inkomsten en de ervaring :)

1337s United
Middenveld: uitstekend
Rechter Verdediging : briljant
Centrale Verdediging: briljant
Linker Verdediging : uitmuntend
Rechter Aanval : goed
Centrale Aanval : goed
Linker Aanval : redelijk

Met lang niet mn sterkste opstelling... Ben wederom tevreden :)

..de volgende ronde wordt echter lastig :X tegen een GM zelfs zie ik nu, uit de tweede divisie :D ow en hij is ook nog eens lid van onze GoT-federatie, cool :D

wat raden jullie me aan? ik kan 1x MOTSen.. dan wordt mn TS heel slecht maar heb ik wel kans dat ik nog een ronde doorkan en nog een keer ruim een ton binnen haal... en het zou natuurlijk onwijs stoer zijn om een GM uit de 2e divisie te verslaan, goed voor de GoT eer ook! of ik kan PICen, dan verlies ik zeker maar is mn TS goed voor de competitie.. (die ik kan winnen als ik wil, dan promoveer ik naar divisie 3.. maar ben ik daar wel klaar voor?) en kan ik natuurlijk meedoen met GoT-cup :P

Adviseer me eens jongens :)

[ Voor 53% gewijzigd door .GoO op 28-08-2003 04:08 ]

Anoniem: 83760

vargo schreef op 27 August 2003 @ 17:30:
Ik denk dat ik verder maar eens op conditie eerst ga trainen (vorm is toch al slecht) en daarna op andere punten trainen. Verder ook veel wedstrijden spelen.
Is het zinvol om meteen 9 trainers + 1 keepertrainer in te huren, of redt je het financieel dan niet als beginnend team?

Verder ga ik iedere week een klein bedrag in de jeugd investeren en laten promoveren.
9 trainers + 1 keeperstrainer is wel erg veel hoor voor beginnend team, ik heb nog nooit zoveel trainers gehad en als je dan ook nog eens in je jeugd wil gaan investeren red je het helemaal niet. Maar als je in je jeugd investeert, moet je eigenlijk wel meteen 20.000 per week doen, anders heb je er nog bijna niks aan.

Anoniem: 75080

je moet gewoon 17/18 jarige met redelijk verdedigen kopen, zorgen dat je er 10 krijgt, dan 10 trainers, en gewoon zorgen dat je iedere wedstrijd 11 verschillende spelers laat spelen, dus train je 10 verdedigers per week, 8 a 9 weken lang, zijn ze goed, gewoon door blijven trainen en af en toe als geld toe laat wat versterkingen kopen, wel 5-4-1 spelen dan he

• yared
Ronald Koeman schreef op 27 August 2003 @ 22:29:
Woei, net mijn toekomstig coach gekocht:

[...]

Heeft me bijna een half miljoen gekost omdat ik per sé deze speler wou en er iemand anders tegen me op zat te bieden, achteraf gezien een beetje een absurd bedrag....Maar ik had iemand nodig voor de vleugels en heb tegelijkertijd een prima coach voor de toekomst. Ga hem zo veel mogelijk in de belangrijke wedstrijden opstellen, zodat ie nog meer ervaring krijgt. Hij's natuurlijk ook nog eens een prima aanvoerder.
Eerlijk gezegd vind ik dat erg veel geld.

Ten eerste is ie als coach dat geld niet waard (slechts redelijk leiderschap dus max redelijk coach) en ten tweede; als speler gaat ie vanaf nu omlaag, en dat kan al over 6 weken zijn als dit seizoen is afgelopen. Daarnaast (ten derde) gaat zo'n speler nog nauwelijkelijks omhoog tenzij je flink wat bekerwedstrijden speelt met hem en internationale friendlies (thuis natuurlijk) en dat laatste zit er ook niet in aangezien je aanwezigheid verwacht word in de GoT Cup :P

Om deze coach om te zetten (wat pas over 16 weken kan) naar een interne promotie tot coach, heb je ook nog eens een flink bedrag nodig, ik schat toch wel een 2-3 ton, mogelijk meer.

@weetjewat federatie, leuk initiatief, maar weinig inspirende gegevens zijn er beschikbaar. Ze doen onderzoekjes waarvan niemand het belang heeft berekend. Enquette's waar geen daadwerkelijk nut (lees toepassingen) voor zijn.

Daarentegen volg ik en voed ik de HAM federatie omdat daar alle stats resultaten en toepassingen opleveren in het programma zelf.

Beetje hype fed IMO

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Anoniem: 83760 schreef op 28 August 2003 @ 08:03:
Maar als je in je jeugd investeert, moet je eigenlijk wel meteen 20.000 per week doen, anders heb je er nog bijna niks aan.
valt best mee hoor, ik investeer nu sinds het begin van vorig seizoen 10K en mijn juegdopleiding en die staat nu al een paar weken op redelijk. Ik ben van mening dat je pas 20K moet investeren als je dat over 2 weken (uit en thuis) kunt veroorloven.
Daarvoor moet je waarschijnlijk eerst je stadion wat uitbreiden en ook wat winnen om je stadion te vullen; wat inhoud dat je met een startend team wel degelijk je vorm en conditie moet aanpakken ;)

Ik wil iig nooit in de situatie komen dat ik mijn jeugdopleiding naar beneden moet bijstellen want dat lijkt me zo'n beetje de grootste fout die je in Hattrick kunt maken...

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

j_du_pee schreef op 28 augustus 2003 @ 10:02:
[...]

valt best mee hoor, ik investeer nu sinds het begin van vorig seizoen 10K en mijn juegdopleiding en die staat nu al een paar weken op redelijk. Ik ben van mening dat je pas 20K moet investeren als je dat over 2 weken (uit en thuis) kunt veroorloven.
Daarvoor moet je waarschijnlijk eerst je stadion wat uitbreiden en ook wat winnen om je stadion te vullen; wat inhoud dat je met een startend team wel degelijk je vorm en conditie moet aanpakken ;)

Ik wil iig nooit in de situatie komen dat ik mijn jeugdopleiding naar beneden moet bijstellen want dat lijkt me zo'n beetje de grootste fout die je in Hattrick kunt maken...
Ik denk dat je totaal ongelijk hebt. Jammer voor je eigen team dat je geen 20k wil investeren. het is gewoon een ongeschreven regel dat je 20k MOET investeren. Altijd eerst 20k in jeugd en anders maar wat personeel ontslaan als je echt geen geld meer hebt (-300k rond die koers).

• j_du_pee

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Anoniem: 17731 schreef op 28 August 2003 @ 10:14:
[...]
het is gewoon een ongeschreven regel dat je 20k MOET investeren.
je hebt me overtuigd ;)

Wacht op antwoord

j_du_pee schreef op 28 August 2003 @ 10:16:
[...]

je hebt me overtuigd ;)
Nou ja het is nu redelijk bij jou. Met 10k duurt het gewoon nog een tijd voor ie goed is. en maar te zwijgen over dat het ooit uitstekend zal worden. Geloof me het is echt de moeite waard. Ook een beginnend team wat in lagere divisies speelt heeft genoeg geld om 20k te investeren in de jeugd.

• j_du_pee

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

ik weet dat hij waarschijnlijk niet uitstekend wordt op deze manier, maar ik ga ook wel over op 20K/week, zodra ik daar genoeg inkomsten voor heb :)
(dat is over een week of 2/3, als ik wat minder rente hoef te betalen)

Wacht op antwoord

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-06 16:34
Is er al een datum van de GOT cup bekend? Zo nee, iedereen kan me uitdagen voor een oefenpotje.. Wil wel eens kijken hoe die andere GOTters zijn... Aristos FC IV.49..

Balen trouwens, komende 4 weken heb ik een paar belangrijke wedstrijden. Gisteren had ik een bekerduel tegen een te sterke tegenstander. Dus ik PICcen met een "Z"-elftal. Wordt ik ingemaakt met 8-1. Met solid coach leadership en clown schiet mijn TS 3 omhoog (nu alweer één gezakt), kortom alles prima. Nu zie ik alleen dat mijn zelfvertrouwen flink gezakt is.... Das dus wel balen... Let hier dus op.. Nooit je echt Z-elftal opstellen als het er toe doet.. Of ze allemaal in de verdediging knallen..

[ Voor 61% gewijzigd door Aristos op 28-08-2003 10:47 ]

• Zonar
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-11-2024
In het begin heb ik ook maar 10k geïnvesteerd. Pas toen ik wat meer geld had doordat ik een aantal getrainde spelers had verkocht ben ik overgegaan op 20k/week. Dit was na ruim een seizoen en mijn jeugdopleiding stond toen op redelijk. Een paar weken daarna stond hij al op goed en sindsdien heb ik er 3 redelijke (waarvan 2 op passen :( ) en 1 goede (keeper) speler uitgehaald :)

Don't waste your time or time will waste you

• Aristos
Ik vroeg me af of er interesse is in een programmatje wat ik gemaakt heb?

Als je de punten die HAM toewijst aan alle posities van elke speler in een spreadsheet zet, is het nog een kwestie van optimaliseren en dan heb je statistisch gezien je beste opstelling. Ik heb dus in Excel een groot overzicht gemaakt, met daarin al mijn spelers, al hun HAM-punten per positie + ervaring + vorm en die laat ik twee keer per week met Solver optimaliseren....

Resultaat? Van VI in één seizoen naar V in één seizoen weer ongeslagen naar IV. Nu strijd ik meteen al om de 4/5de plek. Interesse? Meld het hier even.. Bij genoeg interesse leg ik het wel even uit, hoewel de gemiddelde tweaker het nu ook zelf wel kan maken...

• yared
Jeugdopleiding
Met 10K kun je nooit hoger dan een GOEDE jeugopleiding krijgen. Voor UITSTEKEND dien je 20K te investeren.

Voor de newbies: 1x minder of niet investeren betekent meteen een grote stap terug.

* yared is door schade en schande wijs geworden.

Ideetje
Had een ideetje gepost bij HT DEV.

1> Idea-box online
A lot of ideas are posted to you at least twice. :)
I can imagine communicating feedback is so much work with hundreds of emails to answer.

Create a special email address, or forward and have one or more volunteers sort the ideas by subject and categorize them.
This can be done easily without new programming, by having a open to everyone forum, with posting restricted to the members of the idea-box team. This will save a lot of time to DEV, and add more satisfaction towards the users as they will have their idea's answered and can read up on the progress. Also it will make the communications channels easier as you will only have to update the idea-box team which will then update and maintain the idea-box closed forum.

hier meteen maar even een opmerking gemaakt dat er bij onze fed genoeg vrijwilligers te vinden zijn met de nodige kennis van wat realistisch en mogelijk is en allemaal met een goede basiskennis vd Engelse taal (en meteen even een spellingchecker overheen gegooid :P)

2> Maximum bid
Like on most auctions you can place a maximum auto-bid. This will not undermine the excitement of last minute bidding (not my favourite thing, but understandable) and it will not interfere with the whole bidding progress. On the other hand will it on the long term create more wise biddings. Now you see people overbid for emotional reasons in last minutes without thoroughly checking their economics and even abandon their teams when their financial issues aren't solved and leaving the well-bid and wanted player out in the cold (+10 weeks).

Ben benieuwd of men hierop reageert.
Heb bewust idee 2 erbij gepropt wat dat is dus typisch eentje die ze waarschijnelijk al 100x gehoord hebben B)

@Aristos
Ben wel geintresseerd in je formules en het programma, maar sceptisch of er voor ieder team zo'n vooruitgang in zal zitten ;)
Dus post gerust een url of mail het.

[ Voor 6% gewijzigd door yared op 28-08-2003 10:58 ]

• j_du_pee

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

@aristos: interessant is dat wel, maar voegt het wat toe aan mybestteam en HO dan?

[ Voor 7% gewijzigd door j_du_pee op 28-08-2003 10:58 ]

Wacht op antwoord

• Aristos
Ik heb ze inderdaad allebei geprobeerd. Nadeel van HO is dat je Mid-Att-Def moet regelen. Ik kan dat persoonlijk instellen. mybestteam is idd ook ongeveer hetzelfde. Dus nee, alleen iets meer controle...

• NiMu83
  • Laatst online: 19-06 23:48

NiMu83

AFCA

Aristos schreef op 28 augustus 2003 @ 11:01:
Ik heb ze inderdaad allebei geprobeerd. Nadeel van HO is dat je Mid-Att-Def moet regelen. Ik kan dat persoonlijk instellen. mybestteam is idd ook ongeveer hetzelfde. Dus nee, alleen iets meer controle...
Geef maar een url...ik wil het ook wel eens proberen

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• Aristos
URL= deze

Je moet de HAM-punten in vullen in de worksheet "kwaliteiten". Je krijgt dan in het bovenste gedeelte van "Hoofdveld" de waardes inclusief Vorm en Ervaring. Druk op Solver en je krijgt in het onderste gedeelte ééntjes en nulletjes. De eentjes moet je opstellen, de nulletjes kunnen in de kleedkamer blijven....

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06 18:04

^^0nMe

Got Babana's?

Die excel sheet is trouwens niet zo erg zinvol, lijkt me sterk dat je nu nog niet weet hoe je sterkste elftal er uitziet, ik kan al die spelersnamen al dromen, zelfs de reserves. ;) En daarbij komt nog eens dat ik meestal rekening hou met de tegenstander en het weer, dus soms zet ik niet eens mijn sterkste spelers erin.
Verder zou ik ook afraden om meteen vanaf het begin 20k in je jeugdopleiding te steken, met trainen heb je veel meer resultaat en zekerheid qua inkomsten, begin met 10k of desnoods 5k.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

• Ronald Koeman
yared schreef op 28 August 2003 @ 09:36:
[...]
Eerlijk gezegd vind ik dat erg veel geld.
Is het ook. Het leek me een zinvolle investering aangezien mijn huidige solid coach na 2 weken nieuwe systeem van slecht naar waardeloos leiderschap ging en er dus over een seizoentje niets meer van over is.
Ten eerste is ie als coach dat geld niet waard (slechts redelijk leiderschap dus max redelijk coach)
Yared, Yared, lees je eens even goed in! Een speler z'n ERVARING bepaalt z'n max. coaching abilities. Een matig ervaring met goed leiderschap kan dus maximaal een matig coach worden...
en ten tweede; als speler gaat ie vanaf nu omlaag, en dat kan al over 6 weken zijn als dit seizoen is afgelopen.
Dat is inderdaad afwachten, ik ga 'm natuurlijk alleen opstellen als de winst voor m'n ploeg niet in gevaar komt. Waarschijnlijk komt ie volgend seizoen nog wel een paar bekerwedstrijden in actie, en eventueel tegen een WalkOver-team. Hij is dan ook zeker niet gehaald voor de lange termijn.
Daarnaast (ten derde) gaat zo'n speler nog nauwelijkelijks omhoog tenzij je flink wat bekerwedstrijden speelt met hem en internationale friendlies (thuis natuurlijk) en dat laatste zit er ook niet in aangezien je aanwezigheid verwacht word in de GoT Cup :P
Kom op, die internationale friendlies tikken niet zo hard aan hoor, dat ze het dubbele van een gewone friendly aan ervaring opleveren zegt niet zo veel: 2x0=0. Volgens Hattrix levert een gewone comp. wedstrijd nl. 5x zoveel op als een internationale friendly, en een bekerwedstrijd zelfs 10x zoveel. Bovendien verwacht ik dat die speler nog wel 1 leveltje in ervaring kan stijgen, temeer omdat ie al zo oud is.
Om deze coach om te zetten (wat pas over 16 weken kan) naar een interne promotie tot coach, heb je ook nog eens een flink bedrag nodig, ik schat toch wel een 2-3 ton, mogelijk meer.
Om deze speler een goed coach te maken (met redelijk leiderschap, maar dat heeft ie dus al) zou op dit moment 681800-785000 kosten, bij uitstekend ervaring kost dat 597300-675000.
Da's echt een berg geld, ik weet het, maar ik zie voorlopig geen goedkoper alternatief! Ik heb nl. zo'n donkerbruin vermoeden dat potentiele coach-spelers in de toekomst alleen nog maar duurder worden aangezien iedereen nu nog een coach uit het oude systeem heeft en die een beperkte houdbaarheidsdatum heeft....

[ Voor 4% gewijzigd door Ronald Koeman op 28-08-2003 12:50 ]

• Ronald Koeman
@Devv
Gefeli, hou de GoT-eer hoog! Als ik jou was zou ik motsen, nog een rondje verder in de beker is gewoon lekker en het kampioenschap heeft voor jou niet zo'n prioriteit. Beter nog een seizoentje aansterken in IV. En als je met die beroerde teamgeest alsnog eerste weet te worden is dat gewoon mooi meegenomen ;)

@Aristos
GoT-cup begint iig komende woensdag nog niet.

[ Voor 200% gewijzigd door Ronald Koeman op 28-08-2003 12:57 ]

• yared
Ronald Koeman schreef op 28 August 2003 @ 12:49:

[...]
Yared, Yared, lees je eens even goed in! Een speler z'n ERVARING bepaalt z'n max. coaching abilities. Een matig ervaring met goed leiderschap kan dus maximaal een matig coach worden...
Ik heb een vriendin die in coaches handelt, goed geld heeft verdiend en zelf een speler met uitstekend ervaring voor zichzelf houdt omdat het omzetten van een redelijk+ leider zo waanzinnig veel geld kost. ;)
Kom op, die internationale friendlies tikken niet zo hard aan hoor, dat ze het dubbele van een gewone friendly aan ervaring opleveren zegt niet zo veel: 2x0=0. Volgens Hattrix levert een gewone comp. wedstrijd nl. 5x zoveel op als een internationale friendly, en een bekerwedstrijd zelfs 10x zoveel. Bovendien verwacht ik dat die speler nog wel 1 leveltje in ervaring kan stijgen, temeer omdat ie al zo oud is.
Een buitenlandse friendly volgens beker-regels levert meer dan het dubbele op itt friendly tegen een ander NL team met standaard regels.
In punten is dit dus 2.1 ofzo per wedstrijd en 5 punten voor een competitie.
* yared zal even het exacte aantal opzoeken op het HAM forum

• Ronald Koeman
yared schreef op 28 augustus 2003 @ 12:58:
[...]
Ik heb een vriendin die in coaches handelt, goed geld heeft verdiend en zelf een speler met uitstekend ervaring voor zichzelf houdt omdat het omzetten van een redelijk+ leider zo waanzinnig veel geld kost. ;)
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar de leiderschap van een speler is dus NIET van invloed op het bedrag dat je voor hem betaald als coach. Dit in tegenstelling tot een externe coach aannemen, wat wel extra geld voor leiderschap kost.

Slimme vriendin heb jij trouwens :D

Edit:
En dit biedt jouw vriendin aan voor een half miljoen:
Johan E. Molander (527027) 38 jaar, waardeloos vorm, geblesseerd (2 weken)
Een aangenaam persoon, die gebalanceerd is en eerlijk.
Heeft uitstekend ervaring en is een matig leider.
Specialiteit: Onvoorspelbaar
Nationaliteit: Sverige
Vastgestelde waarde: 12 000 Euro
Conditie: uitstekend Keepen: rampzalig
Positiespel: redelijk Passen: redelijk
Vleugelspel: redelijk Verdedigen: matig
Scoren: zwak Spelhervatting: goed
Vond ik mijn speler toch beter voor mínder dan een half miljoen :P

Ik zie trouwens bij je vriendin wel érg veel matig ervaring - matig/redelijk leiders en eigenlijk maar één speler met hoger dan redelijk ervaring, dat is die speler die hierboven staat.

[ Voor 44% gewijzigd door Ronald Koeman op 28-08-2003 13:36 ]

Aristos schreef op 28 August 2003 @ 10:56:

Resultaat? Van VI in één seizoen naar V in één seizoen weer ongeslagen naar IV. Nu strijd ik meteen al om de 4/5de plek. Interesse? Meld het hier even.. Bij genoeg interesse leg ik het wel even uit, hoewel de gemiddelde tweaker het nu ook zelf wel kan maken...
Ik en mijn vriend Equus van F.C. P.A.A.R.D. hebben dezelfde sprongen doorgemaakt.... allemaal uit het blote hoofd.

Ik kende alle spelers zo goed, dat ik het alleen nog maar had over Gijs in de verdediging en Per er iets voor. Mohd in de spits met Anthonio als schaduwspits. Maar desalniettemin... ik zal eens een kijkje nemen B)

• j_du_pee

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

yared schreef op 28 August 2003 @ 12:58:
[...]
Ik heb een vriendin etc...
Yared, je spreekt zo vaak namens je vriendin, maak haar toch gewoon eens lid man :) de federatie en GoT kunnen wel wat meer vrouwen gebruiken ;)

Wacht op antwoord

• j_du_pee

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

cool er komen nieuwe supporter features :)

Wacht op antwoord

Anoniem: 89429

Gaat 1337s MOTSen? Hrm das nie zo mooi :S

Ik wilde eigenlijk ook nog een ronde verder... zag dat 1337s excellent mf thuis haalde gister dus zal hem nog maar eens gaan analyseren ;)

• yared
@Ronald_Koemand en j_du_pee
Die speler staat bewust voor een half miljoen... ze vind wel een nieuwe als iemand zo gek is dit ervoor te betalen.

Als je haar wilt spreken moet je haar mailen of opzoeken op Ouders Online ;)
Ik krijg er met geen tien man op Tweakers of GoT.

Supporter Versie 5 is online
Nog leuker om supporter te worden en het schijnt dat we Zaterdag een feestje hebben....

30-08-2003 Hattrick zes jaar!

• yared
GoT Federatie Nieuwsbrief
voor de niet-betalende supporters

Zend 2003-08-28 14:25:00
Van devv05
Onderwerp Nieuwsbrief van Gathering of Tweakers Nederland

GoT confrontatie in 7e bekerronde!

Zowel 1337s United als Graxies United zijn doorgebroken tot de 7e bekerronde van dit seizoen!

Komende woensdag zullen deze twee topteams tegen elkaar strijden, een echte GoT-derby!

2e divisionist Graxies United is de grote favoriet, maar voormalig GoT-cup winnaar 1337s United heeft te weten gegeven vanuit de underdog positie toch voor een verrassing willen te gaan zorgen.

Een spannende wedstrijd die je niet mag missen!

Het matchid is 9554549

en dat wist ie onder de 500 chars te houden :P

woei je kan nu gestreepte shirt kiezen (zoals ik gedaan zie mijn team foray 4ever (143651) ). Je kan ook additionele info over jezelf geven :D

wel stoer!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-06 00:10
dubbel :X

[ Voor 99% gewijzigd door .GoO op 28-08-2003 14:51 ]

Anoniem: 42423

Hoewel ik geen supporter ben en ik dus ook niet bij de GoT federatie zit, zal ook ik de eer van GoT hooghouden in de beker ;)

Vorig seizoen kwam ik in ronde 10. Had toen niet moeten piccen :'( Dan was ik verder gekomen.

Anoniem: 89429

Even over coaches... als je kijkt bij extern recruteren dan zal je zien dat t/m goed/solid coach goedkoper is extern dan spelers t/m goed/solid exp coach te maken (ja exp telt dan met hoe goed de speler wordt, leiderschap takelt alleen eerst af tot compleet waardeloos voordat zn coach skill begint af te takelen)

Dus, betere spelers met minstens uitstekend ervaring zijn gewilt om coach te maken omdat dit de prijs drukt omdat zn exp meer is dan de coach skill die je hem wilt maken... zo kost mijn gast met briljant ervaring en matig leider me slechts 3,15 miljoen voor een uitstekend coach.

• yared
Wat is de beste manier om vast naar dit forum te linken?

Anoniem: 75080

of als startpagina voor de echte diehards ;)

• Katala
Het Hattrick Online (Voetbal Management) topic deel 8

vind ik een betere manier (als bookmark dan hè) scheelt weer 1 klik om naar de laatste pagina te gaan :)

Anoniem: 27306

j_du_pee schreef op 28 augustus 2003 @ 13:39:
[...]

Yared, je spreekt zo vaak namens je vriendin, maak haar toch gewoon eens lid man :) de federatie en GoT kunnen wel wat meer vrouwen gebruiken ;)
Die vriendin is gewoon fictief. Op die manier kan hij 2 teams runnen.

Yared ch3@t0r ;)

• yared
Anoniem: 27306 schreef op 28 August 2003 @ 19:53:
[...]

Die vriendin is gewoon fictief. Op die manier kan hij 2 teams runnen.

Yared ch3@t0r ;)
Guilty as trialed

hint: vraag Thije ff hoe fictief ze is of de hoeveelheid keer dat een van ons afk is omdat we naar onze fictieve kids moeten ;)

Maar je hebt gelijk, fictief spelletje, fictief voetbalteam, fictief vriendinnetje :P

Anoniem: 71987

jezus, mn team was al niet al te best...
-enigste keeper geblesserd voor 4 wedstrijden
-beste vleugelspeler geblesseerd voor 3 wedstrijden
-goeie verdediger geblesseerd
-mn beste aanvaller geblesseerd

Geen goede hoop voor de rest van het seizoen...

sommige teams vanuit lage divisies (VII.xxx) zijn mega goed of in ieder geval veel beter dan ik. is dat mazzel met goede spelers?

• Sueno
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vraagje:
Ik ben vanavond in de file begonnen met mijn begroting voor het volgende seizoen. Nu ligt mijn jeugdopleiding op het schema om overmorgen uitstekend te worden... en wil ik dus een gemiddelde opbrengst per week aan transfers gaan hanteren. Is het slim om hier niet verder te gaan dan 25.000 euro (=netto 22.000 euro) per week, of is dat te hoog/laag? :)

Zelf lijkt die 25.000 me wel redelijk, aangezien ik met de prut die tot nu toe uit m'n jeugd kwam al 14.000 euro gemiddeld heb staan als opbrengst... Wat is de ervaring van degenen die al een tijdje een uitstekende jeugdopleiding hebben?

Warning: objects in mirror are dumber than they appear.

• j_du_pee

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

woei :D er heeft net een n00b die 3 weken een team heeft een ton geboden op mijn overbodig geworden, 31 jarige speler :D

Afbeeldingslocatie: http://www.riskefet.demon.nl/jasper/n00b.gif

wie biedt er ff tegen hem op om te kijken hoe ver hij gaat :P

Wacht op antwoord

• j_du_pee

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

haha, een ouwe-lullen-verzamelaar bood 127K op George. Daarna stuurde ik een berichtje aan appiewinner dat hij overboden was en die bied nu 140K :)

kijk als deze vent nu ervaren was ok; maar ik had echt niet op meer dan 30K durven hopen voor een slecht ervaren opa :)

Wacht op antwoord

• yared
j_du_pee schreef op 28 augustus 2003 @ 22:11:
haha, een ouwe-lullen-verzamelaar bood 127K op George. Daarna stuurde ik een berichtje aan appiewinner dat hij overboden was en die bied nu 140K :)

kijk als deze vent nu ervaren was ok; maar ik had echt niet op meer dan 30K durven hopen voor een slecht ervaren opa :)
doe je goed, beetje actief die kopers tegen mekaar uitspelen kan je erg veel geld schelen.

• j_du_pee

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

en dit vind ik in mijn inbox van die gast :)
Van returnofappie
Onderwerp Re: Watergraafsmeer notificatie dienst

Dan bied ik toch weer over u heen?! Bedankt voor de notificatie. U bent een manager van stand, dat moge duidelijk zijn. Veel biedsucces.

Wacht op antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30609

Weet je wat ik me op dit moment afvraag...
Hij spreekt Nederlands, maar wat zegt hij???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30609

yared schreef op 28 August 2003 @ 20:10:
[...]
Guilty as trialed

Maar je hebt gelijk, fictief spelletje, fictief voetbalteam, fictief vriendinnetje :P
Toch goed dat ik hier eens ben gaan kijken, alweer een teampje minder zeggen we dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
Anoniem: 30609 schreef op 29 August 2003 @ 03:09:
[...]

Toch goed dat ik hier eens ben gaan kijken, alweer een teampje minder zeggen we dan ;)
idd, je komt net kijken ;)

Mbt "Ik spreek Nederlands" die teksten kun je zelf invullen in het spelersscherm.
Itt wat er staat zet ik bij elke speler die de transferlijst op gaat, een stuk Engelstalige tekst met welke training de spelers reeds hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Woei, leuke update hier. Veel vorm omhoog, 2 spelers naar formidable verdedigen (zoals verw8) :). me happy. wil hem toch ff laten zien, verder niet veel bijzonders. Over 6 weken heb ik een 17 jarige formidable, dat is wel geil.

Elmar Friedrich
192 000 Euro, 18 years, solid form
Has disastrous experience and passable leadership abilities

Stamina: passable Keeper: disastrous
Playmaking: poor Passing: disastrous
Winger: disastrous Defending: formidable
Scoring: poor Set Pieces: inadequate

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 17731 op 29-08-2003 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
EINDELIJK!

Eindelijk eens een keertje dat je van training wisselt en hoopt dat er iemand al bij de eerste keer omhoog gaat.... nee dus, niet 1 maar wel TWEE spelers omhoog in vleugelspel 8)

Da's lekker, in 1x me hele middenveld een boost

1 vd spelers is 26 jaar, dus daar had ik het al eigenlijk niet meer van verwacht dat ik hem ooit nog eens op solid zou krijgen + hij zit net aan een week bij mij in de selectie. Heb hem ook nog eens supergoedkoop gekocht omdat ie +3 geblesseerd was (en dus niet opgesteld/getraind), maar hij kan zondag of woensdag al meespelen :*)

* yared

[ Voor 47% gewijzigd door yared op 29-08-2003 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Supporter 5.0 is echt heel cool! Nieuwe tenues, jezelf voorstellen, nieuwe statistieken, wow! :*)

Maar toch vind ik dat Hattrick hier weer een fout maakt. Het supportersschap krijgt opnieuw extra voordelen ten opzichte van het niet-supporterschap. Tot nu toe kon je altijd al uit de supporterstatistieken die bij de wedstrijdverslagen staan additionele informatie halen. Ik gebruikte het vaak bij het zoeken naar spelers op de transferlijst. Als ik een speler zocht die 3 sterren haalde, dan bekeek ik ook altijd zijn wedstrijden en dan kon je zien of hij net aan 3 sterren haalde, of dat er nog anderen waren die betere stats haalden. Een niet supporter ziet alleen die 3 sterren, wij beschikken toch over iets meer info. Nu met supporter 5.0 wordt er een extra optie toegevoegd waarbij men de beste 10 wedstrijden kan opvragen, compleet met procentuele toevoegingen. Een oplettende en actieve supporter kan hier gegevens uithalen die meer zeggen over die speler, zo kan je er soms al achter komen of een speler misschien al bijna naar uitstekend scoren overgaat. In ieder geval maakt het het spelletje er niet veel eerlijker op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83760 schreef op 29 augustus 2003 @ 09:22:
Supporter 5.0 is echt heel cool! Nieuwe tenues, jezelf voorstellen, nieuwe statistieken, wow! :*)

Maar toch vind ik dat Hattrick hier weer een fout maakt. Het supportersschap krijgt opnieuw extra voordelen ten opzichte van het niet-supporterschap. Tot nu toe kon je altijd al uit de supporterstatistieken die bij de wedstrijdverslagen staan additionele informatie halen. Ik gebruikte het vaak bij het zoeken naar spelers op de transferlijst. Als ik een speler zocht die 3 sterren haalde, dan bekeek ik ook altijd zijn wedstrijden en dan kon je zien of hij net aan 3 sterren haalde, of dat er nog anderen waren die betere stats haalden. Een niet supporter ziet alleen die 3 sterren, wij beschikken toch over iets meer info. Nu met supporter 5.0 wordt er een extra optie toegevoegd waarbij men de beste 10 wedstrijden kan opvragen, compleet met procentuele toevoegingen. Een oplettende en actieve supporter kan hier gegevens uithalen die meer zeggen over die speler, zo kan je er soms al achter komen of een speler misschien al bijna naar uitstekend scoren overgaat. In ieder geval maakt het het spelletje er niet veel eerlijker op...
Dit ben ik niet met je eens. Als je langer speelt dan weet je vanzelf wel op wat voor niveau training een speler zit. Dat kun je aan de bijstats, vorm en value dan wel zien. Ik bekijk gewoon 2 wedstrijden van een speler en dan geloof ik het wel. Ik hoef niet 10 wedstrijden met percentages te weten of een speler hoog of laag in een bepaalde mainskill is. Ik vind het juist een sterk voordeel van Hattrick. Als je supporter bent krijg je extra informatie etc maar die niet een voordeel hoeven vormen boven een niet-supporter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
Nou mijn training was echt waardeloos! 6 basisspelers in vorm omlaag en 3 reservespelers omhoog! 't is nu waarschijnlijk zover dat 1 reserve speler beter is dan de basisspeler ;)

Het wordt tijd om de zweep er eens op te gooien tijdens de trainingen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17731 schreef op 29 August 2003 @ 09:36:
[...]

Dit ben ik niet met je eens. Als je langer speelt dan weet je vanzelf wel op wat voor niveau training een speler zit. Dat kun je aan de bijstats, vorm en value dan wel zien. Ik bekijk gewoon 2 wedstrijden van een speler en dan geloof ik het wel. Ik hoef niet 10 wedstrijden met percentages te weten of een speler hoog of laag in een bepaalde mainskill is. Ik vind het juist een sterk voordeel van Hattrick. Als je supporter bent krijg je extra informatie etc maar die niet een voordeel hoeven vormen boven een niet-supporter.
Uiteraard, je eigen spelers ken je bijna beter dan dat de stats je vertellen, maar spelers op de transferlijst zijn nog volledig onbekend en bij hen heb je dus geen beeld over hun trainingsresultaten. Ik doe in ieder geval m'n voordeel met de nieuwe stats. Maar dat komt misschien dan ook omdat ik wel meer dan 2 wedstrijden bekijk ;), ik zie graag hun vooruitgang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83760 schreef op 29 August 2003 @ 10:02:
[...]

Uiteraard, je eigen spelers ken je bijna beter dan dat de stats je vertellen, maar spelers op de transferlijst zijn nog volledig onbekend en bij hen heb je dus geen beeld over hun trainingsresultaten. Ik doe in ieder geval m'n voordeel met de nieuwe stats. Maar dat komt misschien dan ook omdat ik wel meer dan 2 wedstrijden bekijk ;), ik zie graag hun vooruitgang...
maar toch als je al een tijd speelt ( ik speel nu bijna 2 seizoenen), dan kun je aan zijn stats + value zien hoeveel weken training die persoon ongeveer heeft gehad. Ik kan dat denk ik wel op de 2 weken nauwkeurig bepalen dan al. (voor verdedigen dan omdat ik dat train).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als er nog NooBs zijn die aan de vooravond van de GoT-cup de status van Tweakeroid willen verdienen, dan kunnen ze mij uitdagen. (andere mensen uiteraard ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Heb je uitgedaagd... Aristos FC

[ Voor 55% gewijzigd door Aristos op 29-08-2003 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vargo
Vraagje: bestaan er soms auto-bidders die op de transfermarkt automatisch tot een max. bedrag voor je blijven bieden? (of is dat een supporter feature?)

En kan je bij hattrick gegevens ook opvragen in bijv. xml of cvs formaat zodat je je eigen analyse tools kan schrijven?

/edit:
Als er nog NooBs zijn die aan de vooravond van de GoT-cup de status van Tweakeroid willen verdienen, dan kunnen ze mij uitdagen. (andere mensen uiteraard ook).
Wat is tweakeroid? Tweaker Of Iets Dergelijks? ;)
Ennuh, hoe kan ik meedoen aan de GoT-cup?

[ Voor 35% gewijzigd door vargo op 29-08-2003 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mankit
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-04-2021
Ook wel een aardige update, Winger +4 alleen had ook op twee andere verwacht :( Wel me nieuwe 17-jarige naar excellent eerste keer!

En ik heb eindelijk mijn eerste Brilliant spelertje :*)

Nick Loukakis (10589273)
18 years, excellent form, healthy
I speak Greek!

A controversial person who is balanced and upright.
Has wretched experience and inadequate leadership abilities.

Speciality: Technical

Also part of Team U-20 Hellas!

Nationality: Hellas
Assessed value: 642 000 Euro
Wage: 2 448 Euro/week including 20% Bonus
Owner: kiddy
Warnings: 0

Stamina: passable Goaltending: disastrous
Playmaking: inadequate Passing: poor
Winger: brilliant Defending: weak
Scoring: poor Set Pieces: weak

Matches for National U-20 team: 5
Career Goals: 7
Career Hattricks: 0
League goals this season: 0
Cup goals this season: 2

[ Voor 3% gewijzigd door mankit op 29-08-2003 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aristos schreef op 29 August 2003 @ 10:32:
Heb je uitgedaagd... Aristos FC
Geaccepteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vargo schreef op 29 August 2003 @ 10:39:
Wat is tweakeroid? Tweaker Of Iets Dergelijks? ;)
Als je lid bent van de Gathering of Tweakers federatie is je beginstatus een nOOb, maar zodra je een wedstrijd hebt gespeeld tegen een mede-tweaker, mag je solliciteren naar Tweakeroid, dan hoor je er eigenlijk nog een beetje meer bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonar
vargo schreef op 29 augustus 2003 @ 10:39:
Vraagje: bestaan er soms auto-bidders die op de transfermarkt automatisch tot een max. bedrag voor je blijven bieden? (of is dat een supporter feature?)

En kan je bij hattrick gegevens ook opvragen in bijv. xml of cvs formaat zodat je je eigen analyse tools kan schrijven?
Er bestaan geen auto-bidders en ze zullen ook niet worden toegelaten door de ontwikkelaars van Hattrick. Als je graag een speler wilt hebben, maar je kunt niet tijdens de deadline aanwezig zijn moet je gewoon een hoog bod doen en hopen dat er niemand overheen gaat ;)

Hattrick gegevens kun je opvragen in hrf-formaat (hrf = Hattrick Resource File iirc). Deze kunnen ingelezen worden in programma's als HAM en HattrickPoli (zie voor links de openingspost). Deze programma's kunnen het bestand ook voor je ophalen.

[ Voor 4% gewijzigd door Zonar op 29-08-2003 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_du_pee

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Zonar schreef op 29 August 2003 @ 11:31:
[...]

Hattrick gegevens kun je opvragen in hrf-formaat (hrf = Hattrick Resource File iirc). Deze kunnen ingelezen worden in programma's als HAM en HattrickPoli (zie voor links de openingspost). Deze programma's kunnen het bestand ook voor je ophalen.
of je gebruikt de (bijna bugvrije) hrfreader.vbs die ik heb gemaakt om een dir met hrf bestanden in een access db te jassen ;)

Wacht op antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonar
mankit schreef op 29 August 2003 @ 10:52:
Ook wel een aardige update, Winger +4 alleen had ook op twee andere verwacht :( Wel me nieuwe 17-jarige naar excellent eerste keer!

En ik heb eindelijk mijn eerste Brilliant spelertje :*)
Ik zit 1 divisie hoger en heb net mijn eerste outstanding speler >:)

Eindelijk een fatsoenlijke trainingsupdate :) Voor het eerst in zes weken een vormstijging en 3 spelers omhoog in scoren, en deze keer zijn het wel spitsen ;) Een 19 jarige naar outstanding en twee 18 jarigen naar formidable.

edit: j_du_pee, kun je dat bestandje naar mij opsturen (e-mail in profile) of ergens online zetten?

[ Voor 9% gewijzigd door Zonar op 29-08-2003 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zonar schreef op 29 August 2003 @ 11:35:
Een 19 jarige naar outstanding en twee 18 jarigen naar formidable.
:| wow, gaat je aardig wat geld opleveren dan! :9
Ik ben al blij als één van m'n spitsen naar uitstekend gaat, maar dat duurt voor al m'n spitsen nog wel enkele weekjes

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 83760 op 29-08-2003 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vargo
Er bestaan geen auto-bidders en ze zullen ook niet worden toegelaten door de ontwikkelaars van Hattrick. Als je graag een speler wilt hebben, maar je kunt niet tijdens de deadline aanwezig zijn moet je gewoon een hoog bod doen en hopen dat er niemand overheen gaat
Dan was die persoon verdomd snel in het overbieden ;)

Weet niemand toevallig hoe je zelfstandig de resource files kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_du_pee

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Zonar schreef op 29 August 2003 @ 11:35:
[...]

edit: j_du_pee, kun je dat bestandje naar mij opsturen (e-mail in profile) of ergens online zetten?
hij is online, ik weet alleen ff de url niet meer, staat ergens in dit deel of vorig deel van dit topic ;)

(ik kijk vanavond wel) Het enige bekende probleem is nog dat er soms sommige waarden niet worden ingevuld door hattrick en dan geeft hij een error. Dit gebeurt eens per 50 hrf bestanden oid...

en ook het zelfstandig downloaden van .hrf is al eens eerder behandeld. misschien moet er ff een linkje in de openingspost komen?

Wacht op antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 21-06 00:42

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

heb nu 2x tegen een tweaker gespeeld, dus ga maar ff solliciteren :)

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grooviee17
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-06 22:16
Yukkie schreef op 29 August 2003 @ 13:48:
heb nu 2x tegen een tweaker gespeeld, dus ga maar ff solliciteren :)
En je bent aangenomen :).

Deze week een erg leuke trainingsupdate, mijn 18 jarige excellent keeper is naar formidable gegaan met 3 weken training :D. Totaal niet verwacht, maar wel mooi meegenomen.
Serge van Dijk
477 000 Euro, 18 years, poor form
Has disastrous experience and solid leadership abilities

Stamina: poor Keeper: formidable
Playmaking: disastrous Passing: disastrous
Winger: disastrous Defending: disastrous
Scoring: disastrous Set Pieces: disastrous
Alleen jammer van zijn vorm, die moet nog wat beter worden.

De vormveranderingen waren me ook niet echt gunstig gezind, +3/-7, maar gelukkig vooral reservespelers en 2 keer -2 voor spelers die bijna nooit spelen(waaronder me coach :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Laatst online: 19-06 23:48

NiMu83

AFCA

Beetje laat, maar was het vergeten :) De toto:

FC Dracks – Mighty Murmels
Bacchanaal United – Springfield
Ijsselstein FC – FC Anoniem
Fiddler & Firkin FC – F.C.P
V.V. De Fivel – Boeren Vooruit
wie anders !? – Watergraafsmeer Wanderers
Graxies United – Guided By Bierrr
F.C. GoT – TGT united
Harlem Hattricks – fc chimp
PSV C1 – Paniohitus

Succes iedereen!!!!

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonar
1 - FC Dracks – Mighty Murmels
1 - Bacchanaal United – Springfield
1 - Ijsselstein FC – FC Anoniem
1 - Fiddler & Firkin FC – F.C.P
1 - V.V. De Fivel – Boeren Vooruit
2 - wie anders !? – Watergraafsmeer Wanderers
1 - Graxies United – Guided By Bierrr
1 - F.C. GoT – TGT united
1 - Harlem Hattricks – fc chimp
1 - PSV C1 – Paniohitus

Veel overwinningen voor de thuisploeg bij mij. Je moet toch wat proberen om de opgelopen achterstand in te halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai

Cai

[N00b vraag]
Ik heb een speler op de TM(transfer markt) gezet voor 30.000. Krijg nu net bericht:"Pietje heeft de leiding genomen in het bieden" staat er bij bids/transfers: geboden 0 euro.

Iek snap het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_du_pee

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

ik zie niemand bieden idd :? (ik neem aan dat je het over thure ghedso hebt?)

ik vraag me trouwens af, stel dat we allemaal onder de vraagprijs gaan bieden, zou die vent dan op de voorpagina in de "hete cijfers" lijst komen :? >:)

Wacht op antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
2 - FC Dracks – Mighty Murmels
1 - Bacchanaal United – Springfield
1 - Ijsselstein FC – FC Anoniem
1 - Fiddler & Firkin FC – F.C.P
1 - V.V. De Fivel – Boeren Vooruit
2 - wie anders !? – Watergraafsmeer Wanderers
1 - Graxies United – Guided By Bierrr
1 - F.C. GoT – TGT united
1 - Harlem Hattricks – fc chimp
1 - PSV C1 – Paniohitus

Ik heb ook bijna alleen maar thuis ploegen die gaan winnen, gelukkig is mijn toto toch nét iets anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonar
Misschien was die pagina nog niet bijgewerkt, want als je spelers zoekt zie je boven de gevonden spelers ook een tekst staan dat de informatie op de lijst niet helemaal up to date is, maar op de spelersinfopagina zelf wel.

@Katala Go FC Dracks >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Zonar op 29-08-2003 17:31 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.