Toon posts:

TweakDSL *new and/or improved* deel 3 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 1.962 views sinds 30-01-2008

• Anoniem: 11776
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sa1 schreef op 07 november 2003 @ 13:04:
[...]
K kan wel uitzoeken hoe ik die g.dmt naar g.lite kan aanpassen das ''t probleem niet, maar vroeg me gewoon af het hierdoor komt, ik heb namelijk geen zin om m''n verbinding in gevaar te brengen (ben net zo blij dat ie het al een jaar lang probleemloos doet). Heb idd geen last van dat ie lager gaat trainen, het lijkt me overigens stug dat je zelf de snr margain kunt aanpassen, ''t zal wel..

iig over dat casesensitive, als je bijv een link in je index.html heb staan naar turbo.html, en het bestand op de server heet Turbo.html, vindt hij em niet, dan moet je dus of de bestandsnaam veranderen naar turbo.html, of in je index.html de naam veranderen naar Turbo.html.
Ik probeer het zometeen wel even voor je. En dan laat ik weten of het wat uitmaakt :).

Bedankt voor de uitleg Sa1, maar dat begreep ik al. Wat ik niet begrijp is waarom die casegevoeligheid ervoor zou zorgen dat ik geen automatische index krijg?
Ik hoop dat je weet wat ik bedoel :). Hier volgt een beter uitleg:

Als ik bijvoorbeeld bij @home 30 vakantie foto's in de directory "frankrijk" zet, en ik typ "http://members.home.nl/username/frankrijk" dan krijg ik een mooie index te zien, en mensen kunnen dan gewoon klikken om de foto te zien (hetzelfde geldt voor andere files).

Doe ik dit nu bij TweakDSL, dus ik maak een directory frankrijk in \www\ , ik upload die 30 foto's en ik typ in http://username.tweakdsl.nl/frankrijk dan krijg ik een foutmeldig (you are forbidden to access .... on this server). En ik wil daar gewoon die index zien die ik bij @home ook had. Ik heb namelijk helemaal geen zin en tijd om een homepage te bouwen (of zelf een index.html file te editten)...ik wil gewoon die files erop zetten zodat mensen ze kunnen zien en downloaden, lekker basic ;).

• Korumera
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:52
Dat komt door de manier waarop een server is ingesteld :) @home heeft gewoon ingesteld dat als er plaatjes komen er automatisch een index.html bij komt (zoals ik het lees uit jou verhaal) en bij tweakdsl is dat dus niet :) dus er zit niks anders op om gewoon ff in dream weaver of wat dan ook een websiteje te bouwen :)

PSN: Korumera | XBX: Korumera

• Niet online
BurnHard schreef op 07 november 2003 @ 13:22:
WimP schreef op 07 november 2003 @ 12:57:
[...]

Wat is dat PSD en hoe stel je dat in??
PSD = Power Spectral Density

Bij een draytek 2600 stel je het als volgt in:

adsl psd x

Bij die x kun je een getal invoeren van -4 to 4, en dat zou dan je signaal zwakker/sterker maken. Als je hem sterker maakt dan zou je upload omhoog gaan, maak je hem zwakker stijgt je download (althans dat is de theorie).

met:

adsl psd D zet je het weer op default.

Ik heb dit een aantal dagen geleden in een ander topic op tweakers gezien maar ik kan het niet meer terugvinden :(.

• Niet online
LordHades schreef op 07 november 2003 @ 13:28:
Dat komt door de manier waarop een server is ingesteld :) @home heeft gewoon ingesteld dat als er plaatjes komen er automatisch een index.html bij komt (zoals ik het lees uit jou verhaal) en bij tweakdsl is dat dus niet :) dus er zit niks anders op om gewoon ff in dream weaver of wat dan ook een websiteje te bouwen :)
;(

Dan moet ik er toch eindelijk aan geloven, ik heb mezelf er nooit in willen verdiepen. Bedankt voor je uitleg iig :).

• Korumera
:) ik ga er althans niet van uit dat ze bij @sloom iemand hebben die voor iedereen snel ff een index file in elkaar zet hehe :) Maar goed met zo proggie is het toch ook zo gebeurd :D

• Niet online
LordHades schreef op 07 november 2003 @ 13:37:
:) ik ga er althans niet van uit dat ze bij @sloom iemand hebben die voor iedereen snel ff een index file in elkaar zet hehe :) Maar goed met zo proggie is het toch ook zo gebeurd :D
Nee, dat lijkt me idd een server instelling. Maarja, dat is voor mij ook het enige voordeel van @sloom tot nu toe (ik ben gewoon lui ingesteld hehe).
Misschien wel een keer goed voor mij....belachelijk eigenlijk dat mijn zusje van 12 al wel haar eigen websites bouwt en ik er nog helemaal niks vanaf weet :D.

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

kan je niet met een .htdinges file ofzoiets dat forceren, dat ie hem zelf indext..?

[Voor 5% gewijzigd door djazete op 07-11-2003 13:44]

• Niet online
djazete schreef op 07 november 2003 @ 13:43:
kan je niet met een .htdinges file ofzoiets dat forceren, dat ie hem zelf indext..?
Eeeehhh een wattes :/ ?

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-06 15:35
Nee dat met een automatische index als er een directory zonder index-file vol met herkenbare bestanden (bijv plaatjes) in staan, gebeurd als dat ingesteld is. Neem aan dat je doelt op Browsable directories op een webserver.

Dit is afhankelijk van de configuratie. Als dit een Apache server is, en de systeembeheerder heeft AllowOveride ingesteld op de server, dan kun je zelf een .htaccess bestand in de directory zetten waar je auto index wilt hebben. In dit .htaccess bestand moet staan:

Options Indexes

Dit opslaan, directory chmodden naar 644 of 755, klaar. In hoeverre dit kan op bijvoorbeeld een IIS server weet ik niet, voor zover ik weet niet. Ik heb het bovenstaande niet getest op de TweakDSL server overigens :)

• Niet online
@Sa1:

Ik heb net met G.Lite geprobeerd: No go.

Hij traint wel op 800000 Up en 4150000 Down, maar hij geeft geen IP adres, en SNR/ATT blijft op 0. Na een aantal seconden wordt alles rood. Dus ik denk dat ik het maar op G.DMT hou ;).

• Niet online
AirtjE schreef op 07 november 2003 @ 13:46:
Nee dat met een automatische index als er een directory zonder index-file vol met herkenbare bestanden (bijv plaatjes) in staan, gebeurd als dat ingesteld is. Neem aan dat je doelt op Browsable directories op een webserver.

Dit is afhankelijk van de configuratie. Als dit een Apache server is, en de systeembeheerder heeft AllowOveride ingesteld op de server, dan kun je zelf een .htaccess bestand in de directory zetten waar je auto index wilt hebben. In dit .htaccess bestand moet staan:

Options Indexes

Dit opslaan, directory chmodden naar 644 of 755, klaar. In hoeverre dit kan op bijvoorbeeld een IIS server weet ik niet, voor zover ik weet niet. Ik heb het bovenstaande niet getest op de TweakDSL server overigens :)
Ik heb dus duidelijk meer verstand van hardware en overklokken...... :/ :D . Ik lees het nog wel een aantal keer opnieuw...en kijk of ik er dan wat mee kan ;).
Hmmm ik weet het misschien beter gemaakt, ik stuur gewoon een email naar TweakDSL :).

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 08:38
Anoniem: 11776 schreef op 07 november 2003 @ 13:25:
[...]

Ik probeer het zometeen wel even voor je. En dan laat ik weten of het wat uitmaakt :).
rlx tnx voor dat, tis me nu duidelijk wat je bedoelt, maar dat was dus gewoon een extra'tje van @home, die hadden daar blijkbaar een script voor draaien, eigenlijk bij geen andere provider heb je dit...

Anoniem: 59362

Als je een account aanmaakt op speedtest.nl en TweakDSL Ultra opgeeft dan upload je een 256 Kb bestand ipv een lullig 64 Kb bestandje.

------------------------
sessie1:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Nov 7 2003 om 15:07:48 UTC+0100)

Download : 757.8 KByte/sec
Upload : 100.8 KByte/sec
------------------------
sessie2:
(Overgenomen op Fri Nov 7 2003 om 15:09:53 UTC+0100)

Download : 710.1 KByte/sec
Upload : 101.3 KByte/sec
------------------------
sessie3:
(Overgenomen op Fri Nov 7 2003 om 15:10:19 UTC+0100)

Download : 725.3 KByte/sec
Upload : 101.2 KByte/sec
------------------------

Zo kan je je maximale upload wat beter checken.

• joostje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:37
Een script voor draaien bij @home? Dat is gewoon maar net hoe je je webserver instelt :p bij TweakDSL staat ie nog gewoon zoals in de standaard config van Apache :P je moet gewoon options indexes erbij zetten ergens in die config (ik doe dat zelf ook altijd) en dan krijg je gewoon een direcory list, geen script ofzo maar gewoon standaard apache functie :p

• Niet online
AirtjE schreef op 07 november 2003 @ 13:46:

Options Indexes

Ik heb geprobeerd wat je zegt. Maar het lukt niet. TweakDSL gebruikt Apache 1.3.28 trouwens. Ik heb ook een site gevonden met wat sjit : http://apache-server.com/tutorials/ATusing-htaccess.html en daar wat mee aangeklooid. Maar als ik bijvoorbeeld die .htaccess file en de foto's in "http://username.tweakdsl.nl/www/pictures" zet, en ik typ de url in van die directory dan geeft hij weer een forbidden to access error :(. Zal wel door tweakdsl zo ingesteld staan. (als ik de complete url van het bestand typ doet hij het wel).

• Niet online
joostje schreef op 07 november 2003 @ 15:29:
Een script voor draaien bij @home? Dat is gewoon maar net hoe je je webserver instelt :p bij TweakDSL staat ie nog gewoon zoals in de standaard config van Apache :P je moet gewoon options indexes erbij zetten ergens in die config (ik doe dat zelf ook altijd) en dan krijg je gewoon een direcory list, geen script ofzo maar gewoon standaard apache functie :p
Ergens in die config? Ok, wat ik nu heb gedaan is: met notepad een .htaccess bestand gemaakt met daarin als enige regel Options Indexes. Ik heb nu een directory pictures gemaakt onder /www/ met daarin enige foto's. Nu heb ik dat .htaccess bestand erbij gezet.

Typ ik nu in: "http://username.tweakdsl.nl/pictures" dan geeft hij een internal server error 500.

• Sa1
joostje schreef op 07 november 2003 @ 15:29:
maar dan genereerd hij geen index.html hor.. dan is het gewoon een dir listing... maar als je dat bedoelt.. my bad :)

edit:

't moet waarschijnlijk in httpd.conf .. en die staat op de server en is dus de config file van apache .. .. die kan je zelf niet editen..

[Voor 12% gewijzigd door Sa1 op 07-11-2003 15:53]

• Niet online
Sa1 schreef op 07 november 2003 @ 15:52:
[...]
maar dan genereerd hij geen index.html hor.. dan is het gewoon een dir listing... maar als je dat bedoelt.. my bad :)

edit:

't moet waarschijnlijk in httpd.conf .. en die staat op de server en is dus de config file van apache .. .. die kan je zelf niet editen..
Sja...over die httpd.conf heb ik idd gelezen op die site die ik genoemd heb. Omdat hij als error geeft dat hij mijn "request" niet kan completen neem ik aan dat hij de instelling in mijn .htaccess bestand niet kan overnemen omdat die in de httpd.conf anders staat ingesteld?! (correct me if I am wrong ;))

Ik heb inmiddels TweakDSL een email gestuurd :).

Sa1, heb je de post gelezen over mijn G.Lite avontuur?

• Sa1
Anoniem: 11776 schreef op 07 november 2003 @ 16:08:
[...]
Ik heb inmiddels TweakDSL een email gestuurd :).

Sa1, heb je de post gelezen over mijn G.Lite avontuur?
Nee, had ik nog niet gelezen, maar nu wel :)

Goed, das dus een no go.. dan hou ik het wel gewoon bij g.dmt :) lijkt me iets verstandiger.. tnx for trying :)

Anoniem: 62552

Heb net een mailtje terug gehad van etech betreffende volle 1mbit upload.
Ze vroegen mij voor m'n firmware versie die ik er nu in heb zitten.

Firmware Version: AMX_CX_111503_REL01
Customer Software Version: CA6XR-HL.012303.00F

Dus ben benieuwd...
Wat ze hiermee gaan doen :) 8) B)

• Korumera
Ik heb ook die firmware

Firmware Version: AMX_CX_111503_REL01
Customer Software Version: CA6XR-HL.012303.00F

ben benieuwd nou hheb ik weinig te klagen met me upload en download gaat vanaf snelle servers (kijk ik wel bij de server naar snelheid en niet bij me eigen crappy windows) rond de 1mb/s

• Korumera
Anoniem: 11776 schreef op 07 november 2003 @ 15:50:
[...]

Ergens in die config? Ok, wat ik nu heb gedaan is: met notepad een .htaccess bestand gemaakt met daarin als enige regel Options Indexes. Ik heb nu een directory pictures gemaakt onder /www/ met daarin enige foto's. Nu heb ik dat .htaccess bestand erbij gezet.

Typ ik nu in: "http://username.tweakdsl.nl/pictures" dan geeft hij een internal server error 500.
hehe :) zal je gelijk uit je dromen helpen dat gaat never nooit niet werken ;) das beetje onbetrouwbaar he als iedereen zo even een eigen config kan maken en dan nog iets htaccess is voor beveiliging schermpje met .passwd er bij (werkt ook niet bij tweakdsl als ik me niet vergis)

het moet idd een httpd.conf zijn en zoals sa1 al zei :) die staat op de server en is niet aan tepassen

• Niet online
LordHades schreef op 07 november 2003 @ 17:21:
[...]

hehe :) zal je gelijk uit je dromen helpen dat gaat never nooit niet werken ;) das beetje onbetrouwbaar he als iedereen zo even een eigen config kan maken en dan nog iets htaccess is voor beveiliging schermpje met .passwd er bij (werkt ook niet bij tweakdsl als ik me niet vergis)

het moet idd een httpd.conf zijn en zoals sa1 al zei :) die staat op de server en is niet aan tepassen
Leerzaam dagje voor mij hehe. Lijkt me idd ook logisch wat je zegt ja :).
Ach ja, even mailtje TweakDSL afwachten....en anders is het droomweven geblazen :D.

Update: Ze doen geen technisch onderhoud aan homepages ;(.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 11776 op 07-11-2003 19:15]

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:29
Anoniem: 11776 schreef op 07 november 2003 @ 12:15:
[...]

Bij draytek staat hij standaard op Nokia.

Oh, en over die G.Lite.....dat kan ik in mijn draytek gewoon instellen. Maar ik weet niet of het wat uitmaakt hoor. Ik zou ook niet weten hoe je dat in moet stellen in een Speedtouch. Ikzelf heb ook een vrij lage SNR margin: 8,5. Ik had ergens gelezen dat 6 het absolute minimum is. Maar ik heb verder geen problemen, en de snelheden zijn gewoon prima.
*kuch* ik heb zegmaar 6.5 op het moment, maar vanmorgen stond hij nog op 4.5 :/

Maar nu ik die mooie instelling van jou heb gebruikt is mijn upload eigenlijk een stuk brakker geworden, kan ik het ook weer terugdraaien? :P

Bericht hierboven

• Niet online
Floris schreef op 07 november 2003 @ 19:21:
[...]

*kuch* ik heb zegmaar 6.5 op het moment, maar vanmorgen stond hij nog op 4.5 :/

Maar nu ik die mooie instelling van jou heb gebruikt is mijn upload eigenlijk een stuk brakker geworden, kan ik het ook weer terugdraaien? :P
Dat kan niet :/ !

Hehe, geintje :+ .

telnet 192.168.1.1
password
adsl dslam default
adsl savecfg
adsl reboot
exit

Maar in welke zin brakker dan? Langzamer, of onstabiel?

• Sa1
als je snr op 4.5 zit weet ik 100% zeker dat hij lager gaat trainen..

k ken een bedrijf die ook adsl heeft, die heeft een snr down van 4, die zit op het basic abbo van kpn. Was eerder altijd 768kbit/sec down, is dus onlangs omhoog gedaann naar 1024kbit/sec, echter de speedtouch van hen traint de lijn op 960kbit/sec down. Ze zijn ook 5.5KM verwijderd van de centrale.. evengoed super tof dat ''t werkt :)

• Korumera
Jah idd mag die nog blij zijn dat die 960kbits krijgt zeg :)

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:46
Ik snap echt geen reet van die newsserver, overdag kom je er nie op, s nachts wel...
Downloaden van binaries gaat wel lekker, maar updaten van de nieuwsgroepen gaat op 15 kb/s ofzo ??

Weet iemand hoe het zit met die server (limieten per thread, uptime tijden enzo?)

• Sa1
j_bos schreef op 08 november 2003 @ 11:42:
Ik snap echt geen reet van die newsserver, overdag kom je er nie op, s nachts wel...
Downloaden van binaries gaat wel lekker, maar updaten van de nieuwsgroepen gaat op 15 kb/s ofzo ??

Weet iemand hoe het zit met die server (limieten per thread, uptime tijden enzo?)
de ene keer download ik de headers op 90kB/sec de andere keer gaat het ineens met 2kB/sec.... niet echt super rlx dus..

maar, wat ik jammerder vind is dat ie soms downgaaat en daarom ik mijn backup soms misloop..

• Floor-is
Anoniem: 11776 schreef op 07 november 2003 @ 19:35:
[...]

Dat kan niet :/ !

Hehe, geintje :+ .

telnet 192.168.1.1
password
adsl dslam default
adsl savecfg
adsl reboot
exit

Maar in welke zin brakker dan? Langzamer, of onstabiel?
Ik zal het laten zien, dat werkt denk ik beter :)
Mijn upload is voor mij van redelijk belang daar ik foto's upload, veel foto's en elke week wel weer een batch. (Meestal zo tussen de 1100 en 1500 stuks, tussen de 1,5 en 2,5MB/stuk.)

Ik heb nog de instelling zoals jij die gaf, dus wat hierboven staat heb ik nog niet gedaan.
Mijn modem heeft besloten dat hij 896kpbs kan doen; ik heb momenteel alleen een browser en een terminalwindow open (voor ncftp). Let wel: Ik heb een SNR-margin die extreem laag is (4.5-6.0, afhankelijk van of ik aan het bellen ben :X )

Wat ik upload is een set van 10 foto's, iets groter qua bestand dan normaal, omdat ik deze wat verder heb bewerkt. In totaal zo'n 19,2MB :)

1e keer, met jouw truukje
ncftp ...fotos.floor-is.nl/test > put -R *
IMG_4117.jpg: 2.48 MB 59.34 kB/s
IMG_4145.jpg: 3.75 MB 49.19 kB/s
IMG_4236.jpg: 2.30 MB 62.74 kB/s
IMG_4237.jpg: 1.83 MB 45.43 kB/s
IMG_4334.jpg: 3.32 MB 57.54 kB/s
IMG_4391.jpg: 3.05 MB 45.79 kB/s
IMG_4409.jpg: 1.12 MB 51.03 kB/s
IMG_4420.jpg: 1.42 MB 46.17 kB/s
Niet echt een stabiele upload en niet bepaald een vooruitgang ten opzichte van voor mijn verhuizing ook. :/

Okay, doen we nu de settings naar default terugzetten, saven, adsl rebootje doen en ff snel kijken. 768kbps moet ik nu aan upstream hebben.

Even opnieuw ncftp aanslingeren, files weghalen en opnieuw beginnen. :)
ncftp ...fotos.floor-is.nl/test > put -R *
IMG_4117.jpg: 2.48 MB 79.19 kB/s
IMG_4145.jpg: 3.75 MB 79.21 kB/s
IMG_4236.jpg: 2.30 MB 79.11 kB/s
IMG_4237.jpg: 1.83 MB 79.13 kB/s
IMG_4334.jpg: 3.32 MB 79.15 kB/s
IMG_4391.jpg: 3.05 MB 79.09 kB/s
IMG_4409.jpg: 1.12 MB 79.03 kB/s
IMG_4420.jpg: 1.42 MB 79.10 kB/s
Dit is veel stabieler (gelijkmatigere snelheid) en nog een hele berg sneller ook :o

Nee ik haal geen 100kB/s, ja dat vind ik jammer. Maar op een upload van ±3GB is een snelheidswinst van tegen de 60% al een inmense tijdswinst :)

P.S. Thanks voor de tip hoe ik het terugzet ;)
[edit]P.P.S. Het kan ook zijn dat ik niet veel sneller ben omdat ik dit ook nog eens via WLAN (heb Vigor 2600W) doe, maar daar ga ik maar niet van uit. Wat ik wel weet is dat dat ding al mijn foto's naar de klote helpt, dus als ik echt ga uploaden, dan moet ik aan de UTP :/
[edit2]P.P.P.S Heren en dames: die foto's zijn uiteraard weer verwijderd, kijken heeft geen zin, zo dom ben ik niet :P

[Voor 8% gewijzigd door Floor-is op 09-11-2003 03:51]

Bericht hierboven

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-06 15:35
hmm mijn upload blijft hier altijd stabiel rond de 51~53 kB/s, helaas nog niet geupgrade... duurt dat lang zeg... *snif*

Anoniem: 23408

AirtjE schreef op 09 november 2003 @ 03:54:
hmm mijn upload blijft hier altijd stabiel rond de 51~53 kB/s, helaas nog niet geupgrade... duurt dat lang zeg... *snif*
yep de homepage van tweakdsl blijft ook stil wat betreft upgrades dit weekend
de nieuwsgroepen verraden ook niets

of word er niemand meer geupgrade? :X

Anoniem: 54393

ik zou het niet weten, hiero zelfde als altijd...

(Overgenomen op Sun Nov 9 2003 om 11:27:41 UTC+0100)

Download : 784.1 KByte/sec
Upload : 52.5 KByte/sec
Connection : 816.0 Conn/min

ridderkerk btw, ip 217.19.24.104 // weet trouwens iemand hoe het zit met de samenstelling van die batches ? gaat dat op naam, of login of regio ?

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Anoniem: 23408 schreef op 09 november 2003 @ 08:09:
[...]

yep de homepage van tweakdsl blijft ook stil wat betreft upgrades dit weekend
de nieuwsgroepen verraden ook niets

of word er niemand meer geupgrade? :X
De vorige keer dat er werd geupdate, werd er zoveel gezeurd en geklaagd. Omdat ze een paardagen te laat waren.

Dus ik denk dat ze nu helemaal geen aankondiging gaan doen tot ze echt zover zijn....

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Floor-is
BBned is ook een beetje traag schijnt, 10 dagen na de aanvraag voor mijn upgrade was ik eindelijk aan de beurt. Toen is het nog redelijk misgelopen, ben mijn vaste IP kwijt en heb anderhalve dag zonder internet door moeten brengen, hebben ze leuk gedaan bij bbnot :/

Bericht hierboven

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:08
Hier hetzelfde als bij Floris, 43 uur zonder I-net via ADSL gezeten.
Netjes van Tweak een ander IP adres gekregen maar terug zetten lukt op een of andere manier niet.
Vind dat BBned ons (haar providers en hun klanten) financieel te gemoed mogen komen.

Zal wat worden als BBned ook telefoon gaat leveren over ADSL.
Weet zeker dat ik niet vooraan de rij zal staan.

* KroontjesPen voor de duidelijkheid, het ligt niet aan de mensen van TweakDSL/Cambrium *

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Anoniem: 91933

Anoniem: 59362 schreef op 07 november 2003 @ 15:09:
Als je een account aanmaakt op speedtest.nl en TweakDSL Ultra opgeeft dan upload je een 256 Kb bestand ipv een lullig 64 Kb bestandje.

------------------------
sessie1:
(Overgenomen op Fri Nov 7 2003 om 15:07:48 UTC+0100)

Download : 757.8 KByte/sec
Upload : 100.8 KByte/sec
------------------------
sessie2:
(Overgenomen op Fri Nov 7 2003 om 15:09:53 UTC+0100)

Download : 710.1 KByte/sec
Upload : 101.3 KByte/sec
------------------------

Zo kan je je maximale upload wat beter checken.
Wil je jou sync gegeven is plaatsen van je modem. Mijn modem synct op 992000 aan upload. 2Mbit abbo

Anoniem: 91933 schreef op 09 november 2003 @ 18:09:
[...]

Wil je jou sync gegeven is plaatsen van je modem. Mijn modem synct op 992000 aan upload. 2Mbit abbo
Ik kan zoals ik al eerder zei niet op mijn modems interfacje. Ik krijg maar telkens een password schermpje geprompt terwijl ik deze niet eens heb kunnen instellen. Standaardwachtwoorden kan ik ook nergens in het boekje vinden.
Erg vaag dus. Het kan ook zo zijn dat ik een gebruikte modem van tweakdsl heb gekregen van iemand anders die leuk een wachtwoord heeft ingesteld |:(.

• Korumera
Laatste tijd is me verbinding best traag overdag en s'vonds en snachts kruipt de snelheid weer uit een dal zijn hier meer mensen die er last van hebben of niet ?

Zoals nu kom ik niet boven de 3 a 400kb/s uit terwjil ik normaal 900kb/s haal

@ lordhades: amen, kijk hier maar eens naar...

(Overgenomen op Sun Nov 9 2003 om 22:37:35 UTC+0100)

Download : 529.1 KByte/sec
Upload : 52.2 KByte/sec
Connection : 702.0 Conn/min

@ tweakdsl: jongens laat eens wat weten ofzow, om elke keer de helpdesk te bellen vind ik een beetje te gek, ik weet dat jullie ook veel werk daar moeten verzetten maar we zijn ook een beetje ongeduldig, in de goeie zin van het woord...

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:46
Welke DNS servers gebruiken jullie?
Ik heb nogal last van traag vinden van de pagina's. Laden gaat wel snel overigens...

Of zou het ergens anders aan kunnen liggen?

ik gebruik standard dns, maar af en toe heb ik last van het feit dat me browser, ie6, niet alle plaatjes op een website gelijk laadt. soms laat ie zo'n ding achter alsof de pic ontbreekt maar als ik F5 doe of rechtsklik dan afbeelding weergeven dan laat ie netjes alles zien... heeft dit met dns of met het aantal connecties te maken ? of is dit puur een ie6 issue ?

• Korumera
das een ie6 issue :)

Ik gebruik trouwens de dns servers van planet internet ;) die vind ik persoonlijk fijner en sneller maar goed maakt verder niet uit.

---

(Overgenomen op Sun Nov 9 2003 om 23:13:24 UTC+0100)

Download : 448.8 KByte/sec
Upload : 91.1 KByte/sec
Connection : 974.0 Conn/min
Ping test Nederland : 19.0 ms

niet al te best dus :) terwijl ik op speedtest altijd 840kb/s maakt niet uit wat voor tijdstip het is

[Voor 52% gewijzigd door Korumera op 09-11-2003 23:14]

ze zijn ergens mee bezig dus... waarmee ? only time will tell...

maarre, lordhades, welke browser gebruik je ? en welke firewall ? of zit je achter de router zonder softwarematige firewall ? en welke ip's hebben de dns servers van planet ?

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 54393 op 09-11-2003 23:56]

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb geen klagen, maar het kan wel wat beter
(Overgenomen op Sun Nov 9 2003 om 23:57:34 UTC+0100)

Download : 638.0 KByte/sec
Upload : 50.1 KByte/sec
Connection : 789.0 Conn/min
Ping test Nederland : 21.0 ms

• Korumera
Anoniem: 54393 schreef op 09 november 2003 @ 23:50:
ze zijn ergens mee bezig dus... waarmee ? only time will tell...

maarre, lordhades, welke browser gebruik je ? en welke firewall ? of zit je achter de router zonder softwarematige firewall ? en welke ip's hebben de dns servers van planet ?
Browser is IE6 en heb geen firewall en zit ook niet achter een router en ook niet software mattig :)

en 195.121.1.34 en 195.121.1.66 zijn dns servers van planet

• Anoniem: 76473
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Heb zelf 2048/1024, maar geen snelheidsproblemen, dus alleen die ultra lijnen trekken maar half (door overbelasting?)

update uit de newsgroup

>> Is er inmiddels al wat meer duidelijkheid gekomen aan kant van BBNed?

Ja en nee, we hopen in de loop van de komende week zoveel mogelijk
van de mensen die nog niet zijn geupgrade alsnog te upgraden.
Als je graag wilt, kan je je aanmelden bij upgrade@tweakdsl.nl
Je zult dan zo snel mogelijk in het proces worden gezet. Neem
anders even kontakt op met de helpdesk, die kunnen je de details
vertellen.

>> Eerst dacht ik dat ik de enige ben, maar blijkbaar zijn er nog aardig
>> wat mensen nog niet over op de nieuwe snelheid. Vroeg me dus af of er
>> nu iets meer bekend is wanneer ik (waarschijnlijk samen met laatste
>> groep) over gaan?

Er zijn inderdaad nog een aantal mensen die nog niet over zijn.
Omdat door een hogere belasting van het bbned systeem de vorige
groep er langer over heeft gedaan dan verwacht, hebben we in
overleg met bbned de laatste groep uitgesteld totdat er wat meer
"ruimte" in het systeem komt. Iedereen die zo snel mogelijk over
wil kan zich opgeven, de rest zal binnenkort ook worden overgezet.

de immer behulpzame tweakdsl medewerker

}) ikke heb me al ruim 220 uur geleden aangemeld via upgrade@tweakdsl.nl
zou binnen 48 uur over zijn (of bedoelde men dat bij een upgrade je lijn er 48 uur uitligd? :( :( :( :(

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 23408 op 10-11-2003 10:52]

• Korumera
Tjah denk dat dit meer kwestie is van beter even wachten dat het straks stabiel loopt dan dat ze iedereen bij bbned nu gelijk overzetten en het netwerk er uitklapt. Toen ze begonnen met het migreren van users is mijn speed echt ontzettend gedropped overdag en snachtsk omt het niet meer tot zijn max.

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Anoniem: 59362 schreef op 09 november 2003 @ 18:55:
[...]

Ik kan zoals ik al eerder zei niet op mijn modems interfacje. Ik krijg maar telkens een password schermpje geprompt terwijl ik deze niet eens heb kunnen instellen. Standaardwachtwoorden kan ik ook nergens in het boekje vinden.
Erg vaag dus. Het kan ook zo zijn dat ik een gebruikte modem van tweakdsl heb gekregen van iemand anders die leuk een wachtwoord heeft ingesteld |:(.
Ik kan mijn E-Tech modem resetten. Er zit een klein k*t schakelaar voorop. die je met een speld kan indrukken....

Voor mensen met een etech:
Hallo,

Wij hebben dit probleem inderdaad ook geconstateerd.
U heeft niet de nieuwste firmware in de router, deze is evt te downloaden van: http://www.e-tech.nu/support/adsl_files/annexA_firmware.htm

Nu lost deze firmware het probleem waarschijnlijk niet op.
Er word momenteel gewerkt aan een oplossing.

Met vriendelijke groeten,

Roelof de Groot
Technische dienst
E-Tech
Ben blij om te horen dat ze dus wel actie gaan ondernemen 8)

Ik ga wel die 3.27 firmware versie proberen kijken of die nog wat verschil maakt :)

• Floor-is
Anoniem: 23408 schreef op 10 november 2003 @ 08:04:
update uit de newsgroup[KNIP]
}) ikke heb me al ruim 220 uur geleden aangemeld via upgrade@tweakdsl.nl
zou binnen 48 uur over zijn (of bedoelde men dat bij een upgrade je lijn er 48 uur uitligd? :( :( :( :(
Doed, misschien ligt het wel eens niet aan Cambrium/TweakDSL?

BBned loopt zegmaar een paar duizend lijnen achter met het omzetten. Die eikels schijnen het ook met de hand te moeten doen in een of ander KPMG pakket dat vaker vast schijnt te lopen dan de gemiddelde manpersoon aan sex denkt. Bovendien draait het op superinstabiele servers die veel te zwaar belast worden (intern daar dus)... Nee ideale situatie :P

Bericht hierboven

• I_stealth_I
  • Laatst online: 12:14

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Anoniem: 62552 schreef op 10 november 2003 @ 14:01:
Voor mensen met een etech:

[...]

Ben blij om te horen dat ze dus wel actie gaan ondernemen 8)

Ik ga wel die 3.27 firmware versie proberen kijken of die nog wat verschil maakt :)
OMG! je blijft updaten met die E-tech zooi. Kennelijk lukt het die lui nooit om eens een stabiele firmware neer te zetten waarbij de meeste functies redelijkerwijs werkt.

Ik spreek uit ervaring, daarom me modem ook weggedaan voor een Alcatel (wat ook niet 100% is, maar degelijker en stabieler dan die e-tech 'modems'

/dev/null

Nieuwste versie 3.27 heb ik er nou op zitten en die gaat ook niet verder dan 896kbps.

• Y0ur1
  • Niet online
Ik snap er niet veel meer van, wat ik wel weet is dat iedereen die een kpn lijn heeft die ik ken al een paar dagen om zijn, en dat daar nooit problemen zijn. Ook toen ik nog adsl had bij via de kpn heb ik geen problemen gehad met een verhoging van de snelheid.

• Korumera
Anoniem: 62552 schreef op 10 november 2003 @ 14:25:
Nieuwste versie 3.27 heb ik er nou op zitten en die gaat ook niet verder dan 896kbps.
is dit voor de 4 ports etech versie 1 ?

heb geen idee ik heb de 1 poort versie en router is versie 1.
Heb die firmware netjes via mail er bij geleverd gekregen.

• Niet online
Uit het verhaal van lordhades en zijn brakke speed kan ik concluderen dat er helemaal geen uitbreiding van de routers is geweest afgelopen weekend.

Anoniem: 7276

dat idee had ik ook all, ik heb ook last van brakke snelheden en veel pagina's laden maar "half"

Anoniem: 76473 schreef op 10 november 2003 @ 14:51:
Uit het verhaal van lordhades en zijn brakke speed kan ik concluderen dat er helemaal geen uitbreiding van de routers is geweest afgelopen weekend.
jawel want daar ben ik 3.5 uur het slachtoffer van geweest

misschien moeten we ze wat meer *; bij tweakdsl/cambrium of bij BudBudNED

wellicht een ^)

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 23408 op 10-11-2003 16:23]

Ik had gister en eergister brakke download maar dat is verholpen:

(Overgenomen op Mon Nov 10 2003 om 18:38:01 UTC+0100)

Download : 769.2 KByte/sec
Upload : 102.2 KByte/sec

:).

Vraagje over de news server.

Headers ophalen:
Waarom duurd het zo vreselijk lang om de headers op te halen het gaat namelijk bij mij van 2 KB tot 70 KB.

Downloaden:
Ik dacht doordat de news server bij je provider staat je de max van je lijn kan trekken maar ik ben al blij als bij boven de 600 KB uit kom terwijl ik toch makkelijk de 800+ moet halen :)

En niet graag weer die stomme discussie die provider is beter zoals eerder dit draadtje.

• Niet online
Hebben meer mensen dat de download snelheid in 1 keer terugvalt zomaar ?

http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=475465

gewoon een heel gat in die grafiek :O

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 76473 op 10-11-2003 21:15]

• Korumera
Anoniem: 62552 schreef op 10 november 2003 @ 19:10:
Vraagje over de news server.

Headers ophalen:
Waarom duurd het zo vreselijk lang om de headers op te halen het gaat namelijk bij mij van 2 KB tot 70 KB.

Downloaden:
Ik dacht doordat de news server bij je provider staat je de max van je lijn kan trekken maar ik ben al blij als bij boven de 600 KB uit kom terwijl ik toch makkelijk de 800+ moet halen :)

En niet graag weer die stomme discussie die provider is beter zoals eerder dit draadtje.
hehe ik weet niet waardoor het komt en ik vind tweakdsl een super provider dus dat hoor je mij niet zeggen maar dit :

code:
1
2
3
4
5
6
7
(Overgenomen op Mon Nov 10 2003 om 21:13:21 UTC+0100)

Download : 374.1 KByte/sec
Upload : 90.3 KByte/sec
Connection : 1,518.0 Conn/min
Ping test Nederland : 21.0 ms

is toch best om te huilen.. me upload is wel goed (dit keer soms is die ook maar 60kb/s)

Anoniem: 27474

De newsserver is niet al te best vind ik. Ook ik haal vaak mijn headers binnen op een snelheid waarvan je niet eens durft te spreken. Soms is het echt heel treurig.
0.3 kb/s tot 70 kb/s is niet een uitzondering maar meer regelmaat.
na aanschrijven van tweak kreeg ik dit als antwoord, (zie hieronder) waar ik helaas niet al teveel aan heb omdat het niet aangeeft waarom die regelmatig zo traag en incompleet is.

""De news-server is de laatste een enkel maal geplaagd door problemen.
Meestal hebben we de server binnen enkele uren weer in de lucht, het
duurt echter dan even voordat we alle berichten weer volledig hebben
verzameld.

Maar we weten dat veel van onze klanten belang hebben in de news-server
dus het heeft zeer zeker onze uiterste aandacht"""

Ik hoop maar dat het echt hun uiterste aandacht krijgt!
Ik heb hoop.

Anoniem: 71964

Ik heb zojuist gekozen voor TweakDSL UltraDSL!

Morgen alles op de fax en hopen maar dat het goed komt, ben benieuwd! :)

is er nou een storing met mailserver ? de storingen/mededelingen pagina is ook niet bereikbaar...

Kan de host pop.tweakdsl.nl niet vinden. Controleer of u de naam van de server juist hebt opgegeven. Account: 'pop.tweakdsl.nl', Server: 'pop.tweakdsl.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socket-fout: 11001, Foutnummer: 0x800CCC0D

en ook nog geen update:

(Overgenomen op Tue Nov 11 2003 om 21:17:19 UTC+0100)

Download : 597.1 KByte/sec
Upload : 52.0 KByte/sec
Connection : 773.0 Conn/min

jammer dat zo weinig info vanaf tweak onze kant op komt, tenminste naar mij toe is het uiterst bar weinig... jammer

[Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 54393 op 11-11-2003 21:17]

mail server werkt gewoon bij mij.

en van speedtest moet je niet van uit gaan want mijn download is daar altijd een drama ;) >:) :+

ik bedoel niet de download, ik had het meer over de upload... anyways, ik ben inmiddels 40 zakken chips verder en heb alle dvd's bekeken van de plaatselijke videotheek, zelfs die van de 18+ gedeelte en ik moet zeggen dat de update best wel mag komen zo langzamerhand...

• Korumera
Anoniem: 62552 schreef op 11 november 2003 @ 21:50:
mail server werkt gewoon bij mij.

en van speedtest moet je niet van uit gaan want mijn download is daar altijd een drama ;) >:) :+
Het is bij mij daar nog nooit een drama geweest, maar goed het is ook bij ftp.tweakdsl.nl en ftp.surfnet.nl slecht dus niet alleen daarzo :) maar ja ik heb nog nooit problemen gehad met speedtest.nl

• Niet online
De afgelopen paar dagen heb ik idd ook een dipje gehad. Gisteren en vandaag is het echter weer prima!

(Overgenomen op Tue Nov 11 2003 om 15:26:17 UTC+0100)

Download : 793.9 KByte/sec
Upload : 89.2 KByte/sec
Connection : 1,020.0 Conn/min

Sinds de upgrade gaat Emule als een trein btw. Iemand anders ook deze ervaring?
Ik dacht eerst dat het gewoon een normale afwijking was, of aan de files die ik downde, maar het is sinds de upgrade elke dag zo. Regelmatig downloads rond de 200KB/s, meestal tussen de 100 en 150 KB/s continue, terwijl dit voorheen altijd de helft was (iig nooit boven de 100 KB/s).

laatste tijd veel errors:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
ADSL STATUS

Showtime Firmware Version: 3.27 
 Line State: SHOWTIME 
 Modulation: G.dmt 
 Annex Mode: ANNEX_A 
 Startup Attempts: 1 
 Max Tx Power: -38 dBm/Hz  
 CO Vendor: GLOBESPAN 
 Elaspsed Time: 2 days 2 hours 53 minutes 0 seconds 

Downstream Upstream  
SNR Margin 10.2 8.0 dB 
Line Attenuation 17.4 11.0 dB 
Errored Seconds 6 248  
Loss of Signal 0 0  
Loss of Frame 0 0  
CRC Errors 7 260 
Data Rate 8064 896 kbps 
Latency INTERLEAVED INTERLEAVED

• Korumera
Errors maken niet uit :) daar moet jehelemaal niet opletten :)

dan weet ik dat ook weer maar ik had het eerst niet daarom viel me oog er op :)

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Is deze test http://www.provideronderzoek.nl/ om de snelheid te meten niet nauwkeuriger?

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

LuCarD schreef op 13 november 2003 @ 00:11:
Is deze test http://www.provideronderzoek.nl/ om de snelheid te meten niet nauwkeuriger?
Nee. De consumentenbond is niet goed bij hun hoofd.

Uw meting heeft de volgende gegevens opgeleverd:
Gecorrigeerde snelheid: 953.622 +/- -1.013.523 bytes per seconde (Bps)

Da's heel knap, want omgerekend traint mijn modem op 542.368 bytes per seconde.

De gecorrigeerde meting overschat mijn snelheid dus maar een procent of 80.

Latere metingen geven nog absurdere getallen:

Gecorrigeerde snelheid: 1.092.748 +/- -1.110.921 bytes per seconde (Bps)

8.742 kbps voor een verbinding met een theoretisch maximum van 8.064 kbps is natuurlijk absurd.

Speedtest heeft het omgekeerde probleem. Speedtest geeft altijd te weinig aan. Zeker als je rond negen uur 's avonds meet is wat speedtest als resultaat geeft veel meer een indicatie van hoe vol hun verbinding zit. En rond die tijd zit 'ie overvol.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Sa1
LuCarD schreef op 13 november 2003 @ 00:11:
voor een goede snelheidstest kan je beter gewoon van de ftp van tweakdsl de 10mb.bin downloaden of de 100mb.bin

ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/10mb.bin
ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/100mb.bin
of van trueserver:
http://www.trueserver.nl/test/10mb.bin

Zelf ben ik tot de conclusie gekomen dat dit de beste snelheids indicatie geeft.

(Overgenomen op Thu Nov 13 2003 om 10:13:34 UTC+0100)

Download : 45.7 KByte/sec (zelfs voor speedtest erg laag)
Upload : 40.2 KByte/sec (zelfs voor speedtest erg laag)
Connection : 183.0 Conn/min (zelfs voor speedtest erg laag)
Ping test Nederland : 20.0 ms

binnen het netwerk van trueserver gaat het toppie maar daar buiten is het bij mij op het moment traag als dikke stront :X :|

• Korumera
Hehe jups heb het zelfde probleem maar jah .. komt wel goed

• Niet online
Dit ligt echt gewoon aan speedtest hoor. Van andere sites kan ik gewoon snel downloaden. Op dit moment zit ook emule tesamen met bittorrent al ver boven de resultaten van speedtest.

(Overgenomen op Wed Nov 12 2003 om 11:23:52 UTC+0100)

Download : 30.2 KByte/sec
Upload : 11.1 KByte/sec
Connection : 585.0 Conn/min

Deze resultaten had ik af en toe bij @home wel :).

speedtest was het makkelijkste te kopieren want zelfs op die test shit van de consumentenbond is het niet vooruit te trappen...

• Niet online
van ftp.euronet.nl haal ik ook niet meer dan 45 k normaal 215 k.

• Niet online
Hmm dat is niet zo mooi. Waar zou het door komen?
Ik ben iig blij dat ik nog geen problemen heb.

Op ftp.euronet.nl haal ik ook rond de 50 KB/s nu, maar ik kom daar echt nooit.

• I_stealth_I
  • Laatst online: 12:14

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Anoniem: 11776 schreef op 13 november 2003 @ 12:55:
Hmm dat is niet zo mooi. Waar zou het door komen?
Ik ben iig blij dat ik nog geen problemen heb.

Op ftp.euronet.nl haal ik ook rond de 50 KB/s nu, maar ik kom daar echt nooit.
Er is echt niets niks met de verbinding hoor mensen! Jullie gebruiken gewoon slechte lokaties.
- Speedtest is echt flut
- Ftp's van andere isp's kunnen wel geknepen zijn voor gasten (mensen van andere isp)

Hier, deze trek ik met 223 kB/s binnen (2mbit pakket)
http://download.microsoft...01735ed/xpsp1a_en_x86.exe
En deze ook
http://download.com.com/3001-2150-10171005.html

[Voor 16% gewijzigd door I_stealth_I op 13-11-2003 14:44]

/dev/null

• Niet online
I_Stealth_I schreef op 13 november 2003 @ 14:37:
[...]

Er is echt niets niks met de verbinding hoor mensen! Jullie gebruiken gewoon slechte lokaties.
- Speedtest is echt flut
- Ftp's van andere isp's kunnen wel geknepen zijn voor gasten (mensen van andere isp)

Hier, deze trek ik met 223 kB/s binnen (2mbit pakket)
http://download.microsoft...01735ed/xpsp1a_en_x86.exe
En deze ook
http://download.com.com/3001-2150-10171005.html
Sja, dat geldt voor mij idd ook. Van de links die jij me geeft down ik ook met 800 en 500 KB/s. Maar misschien dat het bij die users wél langzamer gaat....daar kan ik niet over oordelen.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Foute manier van testen.

De lijn zelf: 8064/512. Traint op 7616/512.

100mb.bin geeft 7440.3 Kb/s (maar ik heb ook nog een 128Kbit streampje openstaan, en dan zit je samen wel weer heel dicht bij het theoretisch maximum.)

file over de AMS-IX (ftp.nluug.nl):

MandrakeSecurity-MNF.i586.iso: ETA: 3:57 77,15/250,50 MB 747,47 kB/s

Dus die gaat ook al weer dicht tegen het maximum. Dan blijft er nog een ding over, en dat is een file over een transit-link downloaden en kijken hoe hard dat gaat:

Als je dingen van de Buffalo state University haalt verwacht je iets lagere snelheden:

MandrakeSecurity-MNF.i586.iso: ETA: 7:06 50,04/250,50 MB 486,70 kB/s

Dus: lijn zelf is okee. Intern netwerk is okee. Over de AMS-IX is okee, over transit is okee. Wat is nu het probleem? Dat speedtest te lage waardes aangeeft? Screw speedtest. Ik heb voor en na deze testjes ook even speedtest gedaan, en in beide gevallen gaf 'ie 130 down en 30 resp. 40 up. Da's 500 of 600% te weinig.

[Voor 7% gewijzigd door burne op 13-11-2003 15:15]

• Korumera
Weet niet wat er aan de hand is maar mijn upload is gedropped naar 34kb/s en is niet hoger te krijgen modem is gewoon goed verder.

En burne vandaag is speedtest zoiezo gaar vandaar dat speeds helemaal niet hoog komen maar persoonlijk heb ik redelijk goeie waardes altijd die niet ver van de waarheid afliggen

[Voor 42% gewijzigd door Korumera op 13-11-2003 15:29]

• Niet online
Mja paar uur terug haalde ik bij ftp.xs4all.nl ook niet meer dan 40 k.. lijkt me best betrouwbaar :/

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:33

om3ega

I identify as..

Ik ook geen goede results bij speedtest momenteel ...

44KB downstream
8KB upstream..

Dat is niet snel ;(

Ervaring is het archief van onze stommiteiten.

burne eerder deze dag was het niet vooruit te pompen...
dan kan je wel zeggen dat er niks aan de hand is maar toch ging het allemaal niet goed..

* me zat te leechen van een snel FTPje B) O-) :+ *

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:33

om3ega

I identify as..

Nu is alles weer ok :) .. 214.1/81.9 :) .. sneller als ooit :)

Ervaring is het archief van onze stommiteiten.

Burne schreef op 13 november 2003 @ 01:55:
Speedtest heeft het omgekeerde probleem. Speedtest geeft altijd te weinig aan. Zeker als je rond negen uur 's avonds meet is wat speedtest als resultaat geeft veel meer een indicatie van hoe vol hun verbinding zit. En rond die tijd zit 'ie overvol.
Het is nu bijna negen uur, ik doe een speedtest.nl testje en een ftp.tweakdsl.nl testje
Tweakdsl FTP:
http://www.disciple.tweakdsl.nl/zooi/fxp.jpg

Speedtest:
(Overgenomen op Thu Nov 13 2003 om 20:50:57 UTC+0100)

Download : 451.4 KByte/sec
Upload : 101.8 KByte/sec

Toch raar dat de testen bijna identiek zijn?

Veel mensen hebben last van speedtest.nl, ik zelf heb nooit vage dingen gemerkt. De snelheid is altijd gelijk als op de Tweakdsl ftp alleen speedtest.nl wilt nooit hoger dan 780 Kb/s maar de Tweakdsl ftp wel (logisch lijkt me?).
Ik ben het niet eens met de mensen die zeggen dat het meten van snelheid het beste bij de ftp van Tweakdsl te doen is..... Het internet is niet alleen de Tweakdsl netwerk maar ook het netwerk erbuiten.
Dus het liefst test ik buiten het netwerk van Tweakdsl om te kijken of hun uplink naar de andere netwerken ook correct werkt.

Correct me if im wrong :/.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 59362 op 13-11-2003 20:59]

• Korumera
Ja zo iets heb ik dus ook mijn testen zijn ook zowat altijd gelijk ftp is altijd iets sneller

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 59362 schreef op 13 november 2003 @ 20:56:
[...]
Dus het liefst test ik buiten het netwerk van Tweakdsl om te kijken of hun uplink naar de andere netwerken ook correct werkt.
Kijk naar de tijd van mijn vorige reactie. 15:12. Later die middag mat iemand anders nog het volgende:

(Overgenomen op Thu Nov 13 2003 om 16:30:33 UTC+0100)

Download : 34.1 KByte/sec
Upload : 61.8 KByte/sec
Connection : 721.0 Conn/min
Ping test Nederland : 17.0 ms

Waarom haal ik uitstekende snelheden, zowel lokaal, via peerings en via transit, terwijl iedereen die Speedtest gelooft steen en been klaagt? En waarom zijn sinds kwart over zeven de snelheden via speedtest weer dik in orde? Probleempje bij speedtest misschien? Wat ze om 19:15 ofzo verholpen hebben? Er is niets aan het netwerk gedaan. Alles draait nog precies zo als vanochtend of vanmiddag.

Anoniem: 87050

Burne schreef op 13 november 2003 @ 21:26:
[...]
Waarom haal ik uitstekende snelheden, zowel lokaal, via peerings en via transit, terwijl iedereen die Speedtest gelooft steen en been klaagt?
Misschien omdat Speedtest maar files van 512 resp. 64 KB. gebruikt, wat volgens mij toch lang niet voldoende is om de snelheid van snelle verbindingen betrouwbaar/nauwkeurig te meten?

Burne schreef op 13 november 2003 @ 21:26:
[...]

Kijk naar de tijd van mijn vorige reactie. 15:12. Later die middag mat iemand anders nog het volgende:

(Overgenomen op Thu Nov 13 2003 om 16:30:33 UTC+0100)

Download : 34.1 KByte/sec
Upload : 61.8 KByte/sec
Connection : 721.0 Conn/min
Ping test Nederland : 17.0 ms

Waarom haal ik uitstekende snelheden, zowel lokaal, via peerings en via transit, terwijl iedereen die Speedtest gelooft steen en been klaagt? En waarom zijn sinds kwart over zeven de snelheden via speedtest weer dik in orde? Probleempje bij speedtest misschien? Wat ze om 19:15 ofzo verholpen hebben? Er is niets aan het netwerk gedaan. Alles draait nog precies zo als vanochtend of vanmiddag.
In jou situatie klopt het ja, maar ik heb persoonlijk zoals ik al zei nooit zulke gevallen gehad met speedtest.nl. De tweakds ftp en speedtest.nl testen zijn bijna altijd identiek aan elkaar.

Anyway, de snelheid is nog niet helemaal zoals het was. ik download nu met 550 Kb/s zowel op speedtest.nl en de tweakdsl ftp. Waar kan het nou aan liggen dan? De overboeking op mijn lijn :?.

Edit:
Volgens de TweakDSL FAQ:
Neemt mijn snelheid af als er meer gebruikers in de wijk zijn?
Nee, en dat is een groot verschil met kabelinternet. ADSL is een typische 1-op-1 verbinding. Bij kabelinternet deelt u de lijn met meerdere gebruikers in de wijk, wat de snelheid niet ten goede komt.
Hoe vraag ik ADSL aan?
Als uit de postcode check blijkt dat u ADSL kunt bestellen drukt u op het menu item aanvraagformulier.

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 59362 op 13-11-2003 22:15]

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:39
Probeer nu nog eens de speed tests. Snelheid moet weer als vanouds zijn.

Ghandi schreef op 13 november 2003 @ 22:10:
Probeer nu nog eens de speed tests. Snelheid moet weer als vanouds zijn.
(Overgenomen op Thu Nov 13 2003 om 22:17:28 UTC+0100)

Download : 515.4 KByte/sec

en rond de 480 Kb/s via tweakdsl ftp.

Dus nog niet helemaal perfect :).

Ghandi, ben jij van speedtest.nl crew oid? :)

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 59362 op 13-11-2003 22:18]

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:39
Anoniem: 59362 schreef op 13 november 2003 @ 22:17:
[...]

(Overgenomen op Thu Nov 13 2003 om 22:17:28 UTC+0100)

Download : 515.4 KByte/sec

en rond de 480 Kb/s via tweakdsl ftp.

Dus nog niet helemaal perfect :).

Ghandi, ben jij van speedtest.nl crew oid? :)
Nee, Cambrium Crew. Aan zo ongeveer alles wat er staat heb ik mijn vingers gebrand.

offtopic:
we luv ghandi
_/-o_

maar ff serieus:

(Overgenomen op Fri Nov 14 2003 om 09:38:12 UTC+0100)

Download : 657.4 KByte/sec
Upload : 52.4 KByte/sec
Connection : 787.0 Conn/min

dus nog niet helemaal lekker...

en de ftp://ftp.nluug.nl/pub/ImageMagick/ImageMagick-5.5.7-12.zip laat zich downloaden met ong 600KB/s op dezelfde tijdstip...
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee