TweakDSL *new and/or improved* deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.944 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62552

ik vindt het wel leuk om te weten welke router combi's met tweakdsl goed werken dus van mij mag het.

heb die lui van e-tech een mailtje gestuurt voor een firmware upgrade zodat je wel volle 1024kbps krijgen want dat zeggen ze wel in de handleiding :9 :Y)

die snr margin is laag en super stabiel en snel dus daar maak ik me eigen geen zorgen over :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
omg! en hoe wil je internet heben zonder hardware. Ben je nou zo blind of lijkt het maar zo.. maar goed ik moet me in houden anders krijg ik nog een waarschuwing en jij bent wel de laatste waar ik dat voor over heb. Maar je moet toch eens eens bij je zelf nadenken waarvoor zoveel mensen commentaar op je hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 19:31

Sa1

Anoniem: 77747 schreef op 05 november 2003 @ 11:29:
"Ik denk dat dit topic over TweakDSL gaat in het !algemeen!"

hmm.. oneens:

deze thread staat in het forum : internet en telefonie en niet in hardware en toebehoren...

ontopic:

soms krijg ik dezelfde dag nog reactie op bericht. het lijkt aan het onderwerp te liggen?
en om internet te krijgen heb ik een router nodig, en dus vind ik het interessant om te weten wat fijn werkt i.c.m. TweakDSL. Dit is mijn mening, waar ik niet uit ben op een reactie van jou. Ik hoop alleen dat je nu mijn motivatie begrijpt dat ik het okay vind om over routers te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Modbreakje:
iusr_ heeft een PM mogen ontvangen, ik ga er vanuit dat die vanaf nu gewoon normaal gaat posten. En natuurlijk, vragen of een bepaalde router compatible is met de provider waar dit topic over gaat is gewoon ontopic en mag dus gewoon ;)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96469

hallo allemaal! ik ben een nieuwe gebruiker, heb ook een vigor modempje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77747

ik heb maar 1 waarschuwing ontvangen hoor!

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 77747 op 05-11-2003 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Anoniem: 96469 schreef op 05 november 2003 @ 12:22:
hallo allemaal! ik ben een nieuwe gebruiker, heb ook een vigor modempje :9
gefeliciteerd, wat kunnen wij met deze info?

offtopic:
iusr_ schreef op 05 november 2003 @ 12:24:
ik ben maar een waarschuwing ontvangen hoor!

en ... wat kunnen wij met deze info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Anoniem: 77747 schreef op 05 november 2003 @ 12:24:
ik heb maar 1 waarschuwing ontvangen hoor!
En dan nu gewoon meteen nog eentje voor onzinposten. Check je mail. Moraal van het verhaal: kappen nou.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"En dan nu gewoon meteen nog eentje voor onzinposten. Check je mail. Moraal van het verhaal: kappen nou."

sorry maar dat mail adres werkt niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sa1 schreef op 05 november 2003 @ 12:26:
[...]
gefeliciteerd, wat kunnen wij met deze info?

offtopic:
iusr_ schreef op 05 november 2003 @ 12:24:
ik ben maar een waarschuwing ontvangen hoor!

en ... wat kunnen wij met deze info?
waar slaat dat nou weer op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

heb hier geen zin meer in...

[ Voor 94% gewijzigd door Sa1 op 05-11-2003 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sa1 schreef op 05 november 2003 @ 12:43:
[...]

maar, jij heb dus je upgrade .. of is niet nodig geweest natuurlijk, :Y) , goede upload? Welk abbo, wat zijn je waardens, welk modem.. enz :)
nee ik ben nog niet zover. er waren wat probleempjes met afspraakjes geloof ik.
ik heb een vigor modempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"Moraal van het verhaal: kappen nou."

jongens ik stop er mee. dit forum is niet objectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-04 21:31
Na 24 uur geen internet te hebben gehad, nu dan een wel een verdubbeling :)

Mijn servertje thuis stuurt dingen nu met een goede 90kB/sec weg... en dat terwijl ik 2510 meter van de centrale afzit.

Er zal wel iets mis zijn gegaan tijdens de upgrade, maar het resultaat maakt een hoop goed... meer snelheid voor minder geld...
Mij hoor je niet klagen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76473

Als ik het goed begrijp ligt die 896 upload dus aan die e-tech, en niet aan de lijn zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Anoniem: 76473 schreef op 05 november 2003 @ 13:25:
Als ik het goed begrijp ligt die 896 upload dus aan die e-tech, en niet aan de lijn zelf.
ik denk het wel, ben der nog geen 1 tegen gekomen die hoger traint, ben ook nog geen alcatel v510 tegen gekomen die hoger traint dan 864..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77747 schreef op 05 november 2003 @ 13:01:
"Moraal van het verhaal: kappen nou."

jongens ik stop er mee. dit forum is niet objectief.
Ja dat is ook logisch natuurlijk. Tweakdsl is mede een inititief van tweakers.net...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb zelf een E-Tech en die traint dus op 896. Heb hier ook nog die asus liggen zal die er vannavond even aan hangen om tek ijken wat die doet. Want zoals je paar blz terug las wat burne liet zien stond dat asus op hoger trainde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Vanaf verschillende kanten is gevraagd waarom het zo lang heeft moeten duren voordat er wat aan iusr_'s gedrag gedaan werd. Dat was een bewuste keuze. iusr_ heeft herhaaldelijk gezegd dat hij de medegebruikers op GoT als subjectief beschouwt. Als crew wilden we pas ingrijpen wanneer duidelijk was dat we alleen zijn gedrag, en niet zijn mening veroordelen, anders zou hij ingrijpen namelijk kunnen zien als bevestiging voor zijn ridicule stelling dat we als moderators subjectief zouden zijn.

Zoals iedereen kan zien heeft iusr_ nu bewezen dat hij niet voor rede vatbaar is en er slechts op uit was om deze discussie te ontwrichten. Daarom zijn tegen iusr_ zojuist gepaste maatregelen getroffen; die zal deze thread vanaf nu dus niet meer kunnen verpesten.

Edit: Quoten van dit bericht hoeft overigens niet, wordt zo onoverzichtelijk :*

[ Voor 7% gewijzigd door intoxicated op 05-11-2003 13:56 ]

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59374

joemoema

Tweakdsl -was- een initiatief van Tweakers.net.

Het zijn echter 2 andere organisaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 19:35
Zo , .. en nu maar hopen dat deze draad weer kan funktioneren zoals hij is bedoeld.. Privé problemen met Tweakdsl kunnen prima met Tweakdsl zelf afgehandeld worden , en als ze niet (willen) reageren op email , dan stuur je ze een aangetekende brief of je belt ze even.

Eis je meer service en support dan kan je altijd nog terrecht bij TrueDSL voor de zakelijke abbo's .. Mensen met persoonlijke frustraties gelieve even af te koelen tot normale lichaamstemperatuur en dan je bericht posten.

En dan gaan we het nu weer hebben over de techniek ..

Ik merk dat mijn ping tijden wat beter zijn .. (gemiddeld 3 ms sneller naar bekend servers) .. het lijkt me sterk dat dit komt door de hogere down/up snelheid.. dus het lijkt er op dat er ook daadwerkelijk meer verbeteringen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

om3ega schreef op 05 november 2003 @ 14:05:
dan gaan we het nu weer hebben over de techniek ..

Ik merk dat mijn ping tijden wat beter zijn .. (gemiddeld 3 ms sneller naar bekend servers) .. het lijkt me sterk dat dit komt door de hogere down/up snelheid.. dus het lijkt er op dat er ook daadwerkelijk meer verbeteringen zijn...
ah, ''t ligt dus niet aan mij, k ping nu 16 altijd eignelijk naar www.tweakers.net. Eerder was het altijd 18.. nu maakt 2 ms niet zo heeeeel veel uit, maar toch.. leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ja hier is ook mijn ping tijd verbeterd, ava van 15ms naar www.tweakers.net
Dus dat is zekers netjes. Er zijn volgens mij op moment wat problemen met de bandwijdte want me dowload kelderd overdag echt enorm maar goed gaat wel weer over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier ook duidelijke ping verbetering :)

Daarnaast ben ik erg benieuwd of het mogelijk is via een firmware upgrade om die e-tech's toch op 1024 te krijgen.

heb ieder geval wel een mail naar e-tech gestuurt maar of ik daar een rectie op krijg?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We doen behalve de lijn upgrades inderdaad nog meer op dit moment.

De verhuizingen van NRP1 naar NRP3 betekent ook dat er meer ruimte komt op die dozen.
Gevolg is dan inderdaad betere tijden.

Er gaan ook nog mensen van NRP2 naar NRP3, dus ook daar zal dat verbetering opleveren.

Oh ja, voorbereidingen voor NRP4 zijn ook in gang gezet.

Je moet dan denken aan een router , met te veel op een hoop, dat geeft altijd rommel, en op deze manier krijgt iedereen weer wat meer armslag/ruimte.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 59374 op 05-11-2003 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
add,

Wat is dat dan precies zo'n MRP?
Wat moet ik me daar bij voorstellen?

[ Voor 22% gewijzigd door om3ega op 05-11-2003 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
ik heb op dit moment een wanadoo verbinding maar wil graag naar tweakdsl. is het mogelijk om zeg maar meteen over te stappen naar tweakdsl zonder een maand zonder inet te zitten? dus dat ik als ik tweakdsl heb pas wanadoo opzeg

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
05/11/2003: Upgrade Slag...
Zoals een hoop van onze gebruikers al hebben gemerkt, zijn we vrijdag gestart met het upgraden van de gebruikers die al online waren voordat bbned haar snelheden verhoogde. We zijn vrijdag om 16:00 begonnen met het verwerken van de upgrades in de verwachting dat die in het weekeinde zouden doorlopen. De bedoeling was dat onze klanten die een meer zakelijk gebruik van TweakDSL maken, hierdoor minder hinder zouden ondervinden. Gedurende het weekeinde bleek dat de systemen die dit alles moesten regelen problemen kregen met het verwerken van alle opdrachten met als effect dat de upgrades pas maandag en dinsdag in beweging kwamen. Voor ons was dit een onaangename verrassing, want niet alleen de upgrades kwamen op een ander moment als gepland, maar ook het verwerken er van (downtijd) duurde veel langer. De helpdesk maakte zich dan ook klaar om alle te verwachten telefoontjes te verwerken. Gedurende afgelopen nacht zijn veel gebruikers gelukkig weer online gekomen en worden nu de laatste upgrades uit deze batch afgehandeld. Wel hebben we besloten om de volgende groep iets later op te starten, zodat alle systemen eerst hun achterstand kunnen wegwerken. Ook bbned heeft ons gevraagd de upgrades even uit te stellen totdat ook daar de zaak weer op orde is. Een 2e effect wat zichtbaar is geworden is dat een 2e router tegen het maximum van z\'n capaciteit aan loopt. Voor een andere hadden we al een groep verplaatst, maar een 2e groep is noodzakeliljk om de performance op order te houden.

De planning is dat we dit weekeinde nog een groep gaan verplaatsen. Het voordeel van deze exercitie is dat de downtijd hiervan zeer beperkt is. We gaan nu controleren welke upgrades allemaal goed zijn uitgevoerd en waar we nog moeten herstellen. In de loop van morgen verwachten we dit te hebben afgerond en te kunnen bepalen wie we nog moeten upgraden. Mochten er hierover vragen zijn, het email adres upgrade@cambrium.nl word vanaf vandaag weer bijgehouden, wel kan de beantwoording gezien de drukt wat langer op zich laten wachten.

Vanuit de TweakDSL crew en Cambrium willen wij alle klanten bedanken voor het geduld van de afgelopen dagen, hierdoor hebben wij prettig ons werk kunnen doen en onze klanten nog te woord kunnen staan zonder te veel hectiek.
Vers nieuws op de tweakdsl homepage.. :)

[ Voor 33% gewijzigd door om3ega op 05-11-2003 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

intoxicated schreef op 05 november 2003 @ 13:40:
de medegebruikers op GoT als subjectief beschouwt.
* burne quote dan maar even het absolute minimum.

Blijkbaar zijn 'we' niet zo snel met het daadwerkelijk opheffen van accounts. (geen kritiek, gewoon een observatie).

Objectiviteit is natuulijk een illusie. Niemand is volkomen onbevooroordeeld. Maar wat een discussie dragelijk maakt is dat je tegenpartij zich in je argumenten kan verplaatsen, ze wil beoordelen vanuit jouw standpunt, en met het nieuwe standpunt wat hij op die manier krijgt z'n eigen argumenten wil heroverwegen. Hij hoeft dan natuurlijk niet ogenblikkelijk 'om' te gaan, maar iemand die niet luistert en alleen maar blijft hameren op z'n eigen denkbeelden vult je scherm en niet meer dan dat. Teruglezen is bij dat soort mensen vaak effectiever dan meer herhalingen van hetzelfde lezen, omdat hun taalgebruik er in de loop der draad meestal niet beleefder op wordt.

Goed. Zegje gezegd hebbende:

Ik ga m'n aantekeningen en ervaringen online zetten, en heb daar een leuk domeintje voor geregeld. http://www.mustconsultsomebodyexperienced.nl/

Nu nog wat kaal, maar alles wat ik te weten kom over DSL, modems, platte kabel en de invloed van regen op je upstream gaat daar terecht komen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

He Burne,

Voor : http://www.mustconsultsomebodyexperienced.nl/ ga je toch wel straks een consultant fee vragen, want straks kunnen zij het ook. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Laatst online: 23:34
Ik heb nog geen verhoging van de upgrade, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Laatst online: 01:20
hehe ik ben ook om, ik vond het wachten op de upgrade niet erg, wel dat ik uitgerekend gister om 20:00 tot 16:30 vandaag geen internet had, terwijl ik het juist ff nodig had. Maar ja dat zal je altijd zien.

Snelheid is ong 85 kb/s up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50
Klein vraagje, ik gebruik een prachtig mooie en o zo snelle speedtouch home isdn, mijn download is vlot 200+KB geworden sinds vanmiddag en een downtime van 5 uur vannacht tot zonet, maar mijn upload blijft op 64KB/s steken. Is er iets waarmee ik dat modem nog sneller krijg, of moet ik me hier maar bij neerleggen :)

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

err.. mijn upgrade ging maandag nacht volgens mij, vanaf toen (rond 0h) had ik geen internet meer, de volgende dag was ik ziek en zag ik op mn etech config pagina een fijne 2048down en soms een 643kbps up en daarna 896 up... maar goed, nog geen verbinding want had nog geen extern ip.. plots daarna wilde mn modem niet meer up komen dus ik zit nu elders en heb etech gebeld.. ga straks proberen het modem te flashen via usb (ik ben benieuwd... staat me iets van bij dat dat niet altijd even goed ging.. we zullen zien)
als het meezit kan ik het modem dan weer pingen en configgen, want dat kan nu dus niet meer :|
nog mensen met ervaring wat betreft etech flashen via usb..? volgens de tekstfile die erbij zit moet ik in dos/w98 flashen, maar werkt usb dan wel..? ik ben wederom zeer benieuwd... als ik vanavond online ben zal ik het wel laten weten in deze post.. direct mn upload even testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
djazete... We hebben allemaal nog een periode moeten wachten na de upgrade .. je modem is wel up en je ziet de nieuwe snelheid al staan , maar de verbinding komt later (bij mij de volgende dag) .. Dus ik zou nog even geduld hebben met flashen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54393

moet ik nu vanuit gaan dat mijn analoge e-tech modem maar 85KB up heeft ? op de doos zelf staat toch wel iets anders dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe weet ik op welke NRP ik zit ? ping is idd wel beter geworden.
Welke (groep) gaat er overgezet worden ik zit zelf op 2048/1024 namelijk, of is die overzetting alleen voor de max lijnen van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54393 schreef op 05 november 2003 @ 17:55:
moet ik nu vanuit gaan dat mijn analoge e-tech modem maar 85KB up heeft ? op de doos zelf staat toch wel iets anders dacht ik...
Bij mij komt ie niet verder dan 92 gemiddeld /896 in upload rate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

doos en handleiding zegd 1mbit up maar hij traint hem op 896 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59362

Internet heeft er wel erg lang eruit gelegen.

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Nov 5 2003 om 18:06:59 UTC+0100)

Download : 725.3 KByte/sec
Upload : 97.6 KByte/sec
Ping test Nederland : 17.0 ms

Resultaat :).

Even iets anders. Ik krijg meteen een password prompt op mijn webinterfacje van mij Telindus 1110 modempje terwijl ik deze nergens heb kunnen instellen. Ik kan ook nergens het standaard wachtwoord vinden, iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik krijg mn vigor 2600 niet verder getrained dan dit,
wat doe ik verkeerd? en kan iemand me uitleggen wat de SNR margin is en
wat Loop Att. is?
zie screenie hier onder:

Afbeeldingslocatie: http://www.666angel.com/vigor.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

om3ega schreef op 05 november 2003 @ 17:54:
djazete... We hebben allemaal nog een periode moeten wachten na de upgrade .. je modem is wel up en je ziet de nieuwe snelheid al staan , maar de verbinding komt later (bij mij de volgende dag) .. Dus ik zou nog even geduld hebben met flashen.. :)
Nou,
dat begrijp ik wel maar ik kan intern mn modem ook niet meer pingen, noch kan ik het modem configureren via de configpagina.. Dát lijkt mij niks te maken hebben met de hele update.. Ik kon wel zien namelijk datik geen extern IP had..
dus ik kijk uiteraard even of dat ik hem inmiddels wel kan pingen intern, maar ik vermoed van niet. Hij deelde namelijk ook geen IP adressen meer uit...
dus die flash lijkt mij haast noodzakelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Anoniem: 62552 schreef op 05 november 2003 @ 18:05:
doos en handleiding zegd 1mbit up maar hij traint hem op 896 :'(
Ja dat heb ik ook.. Hopen dat Etech met een update komt :) beetje valse reclame is het maken zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
WeAreLegion schreef op 05 november 2003 @ 18:57:
[...]

Ja dat heb ik ook.. Hopen dat Etech met een update komt :) beetje valse reclame is het maken zo
Als ze dan met die update ook gelijk aanpassen dat je ook met je externe ip op je thuis server kan komen
Dat vind ik nogsteeds erg lastig dat je iedere keer je interne ip moet gebruiken

(nog geen upgrade voor mij btw)

[ Voor 5% gewijzigd door Foxke op 05-11-2003 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Foxke schreef op 05 november 2003 @ 19:03:
[...]

Als ze dan met die update ook gelijk aanpassen dat je ook met je externe ip op je thuis server kan komen
Dat vind ik nogsteeds erg lastig dat je iedere keer je interne ip moet gebruiken

Als je hem in bridged mode zet is dit standaard... Ik ken veel mensen die dit zo hebben.
Door 666AnGeL - Wednesday 05 November 2003 18:45

Ik krijg mn vigor 2600 niet verder getrained dan dit,
wat doe ik verkeerd? en kan iemand me uitleggen wat de SNR margin is en
Als je wat verder terug had gelezen was een gedeelte van je vraag al beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Foxke schreef op 05 november 2003 @ 19:03:
[...]

Dat gaat niet NAT, zo werkt NAT nou eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:50

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Voor mijn gevoel heeft mijn verbinding er niet uitgelegen, omdat ik er niets van gemerkt heb. Maar ik heb wel een upgrade gehad:

Abbo, lijkt me wel duidelijk maar toch: UltraDSL

Speedtest:

Download: 556.3 KByte/sec (is altijd laag bij speedtest)
Upload: 90.2 KByte/sec
Connection: 702.0 Conn/min
Ping: 16.0 ms

Modem: Vigor 2600

> adsl status
--------------------------- ATU-R Info (annex A) ----------------------------
Running Mode : G.DMT State : SHOWTIME
DS Actual Rate : 7616000 bps US Actual Rate : 896000 bps
DS maximum Rate : 11712000 bps US maximum Rate : 960000 bps
DS Path Mode : Interleave US Path Mode : Interleave
NE Current Attenuation : 14.5 dB Cur SNR Margin : 12.5 dB
DS actual PSDM(C) : 00000007 US actual PSDM(R) : 00003e77
ADSL Firmware Version : 40e2be29
-------------------------------- ATU-C Info ---------------------------------
Far Current Attenuation : 15.0 dB Far SNR Margin : 6.0 dB
CO ITU Version[0] : 00b54753 CO ITU Version[1] : 504e0002
DSLAM CHIPSET VENDOR : < GlobeSpan >
-----------------------------------------------------------------------------
:)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-04 00:03

Ronnie_T

Shangri-La

Over die e-tech modems...reset hem eens met een pincet aan de voorkant van het modem.

Mocht je dan nog niet op de config-pagina komen (10.0.0.2), stel dan het ip-adres eens handmatig in:
ip: 10.0.0.3
subnetmask: 255.0.0.0 of 255.255.255.0
gateway: niet of 10.0.0.2

Waarschijnlijk kun je dan weer op de config-pagina komen (10.0.0.2). Wellicht zie je dan dat de DHCP-sever uit staat. Mijn advies: klik eens op "RESET TO FACTORY DEFAULTS" en stel het modem dan opnieuw in en stel je eigen ip weer dynamisch in.

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59362

Ik haal maximaal 103 KB/s Up op IRC. Hij blijft iig wel boven de 100 KB/s.

Afbeeldingslocatie: http://www.disciple.tweakdsl.nl/zooi/upload.jpg

Telindus 1110 ADSL Bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

GOED nieuws:
én, mn update via usb is goed gegaan en mn nieuwe upload is ook OK :) hopen dat de lijn stabiel blijft en dergelijke. Maar ander GOED nieuws is dat het extern IP nu ook van binnenuit bereikbaar is, in NATP mode...
kweet niet of ik dat NATP eerder ook al had, maar met de nieuwste firmware (327) werkt het hier!
Ideaal!
enne, niet alle routers hebben een switch op de voorkant die reset naar factory defaults..helaas...dan moet het of met een jumper aan de binnenkant, of met een usb flash (waarvan die flash tool dus lang niet alle usb chipsets ondersteund, kheb 3 pcs moeten proberen eer dat lukte :|)
maar eind goed, al goed

speedtest resultaten:
(Overgenomen op Wed Nov 5 2003 om 22:26:55 UTC+0100)

Download : 204.7 KByte/sec
Upload : 80.4 KByte/sec
Connection : 721.0 Conn/min
Ping test Nederland : 19.0 ms

upload wat magertjes opzich... etech router dus, met de volgende snr:
(naam | down | up)
SNR Margin | 37.1 | 9.0 dB
Line Attenuation | 25.3 | 18.0 dB
Data Rate | 2048 | 864 kbps

[ Voor 57% gewijzigd door djazete op 05-11-2003 22:28 . Reden: speedtest results ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Alleen jammer dat ze versie 327 niet gewoon online zetten
Als je die wil hebben moet je volgens mij mailen en een goede reden hebben waarom je die versie nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maakt voor je upload geen ruk uit, maar ja als je m wil :)

e-tech-v3.27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

err. da's dus de firmware van versie 2 he (multiPC 4 poorts dus).. misschien handig om er even bij te zetten...tenzij het niet uitmaakt... maar goed. msischien wel dus let op..

[ Voor 25% gewijzigd door djazete op 05-11-2003 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de filename stond al v2 (4ports) dus, maar ksnap dat dat niet meteen opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Hmmz ik heb een 4 ports PSTN. maar hoe kan je zien of dat versie 2 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WeAreLegion schreef op 06 november 2003 @ 00:31:
Hmmz ik heb een 4 ports PSTN. maar hoe kan je zien of dat versie 2 is?
v2 betekent gewoon 4 port analoog e-tech, is er maar één van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ok bedankt zal morgen me modem even updaten :) ook al werkt het niet voor die upstream training :) tis meestal wel goed om je modem te updaten. :) staan ook wat poorten standaard dicht in de range 200 las ik in txt file. Das altijd wel handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 17:27
Dat is niet waar. Er zijn er 2 versies van!
Ik heb V1, wie E-Tech 4ports ADSL router heeft en al 9maanden of langer lid is heeft dus een V1. Hoe te herkennen?

Kijk aan de onderkant van je router. Staat er duidelijk op Multi-PC modem of V2 ADSL Router, dan heb je V2. Zoniet, dan is dat V1. Updaten met verkeerde firmware = kaduuk router en geen garantie...

Dus ik gebruik 'm maar ff niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je een 4ports e-tech analoog hebt dan is dit gewoon V2 hoor, 1 port is V1.
Volgens mij bestaat er geen 4ports v1..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Laatst online: 23:34
Er zijn wel degelijk 2 versies, of de E-Tech site moet verkeerd zitten.

Met dit heugelijke feit in het achterhoofd (waar ik natturlijk geen weet van had) heb ik via bovenstaand update file dan ook fijntjes mijn V1 om zeep geholpen!

Einde internet!

vanmiddag dus maar even een nieuwe modem aan gaan schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

AnotherFruitcake schreef op 06 november 2003 @ 09:32:

Met dit heugelijke feit in het achterhoofd (waar ik natturlijk geen weet van had) heb ik via bovenstaand update file dan ook fijntjes mijn V1 om zeep geholpen!

Einde internet!

ai das knap lastig, gecondoleerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

eh je kunt met usb je modem flashen en daarna werkt het weer.. tis wel even gekloot en j moet wel een fat partitie hebben, een dos bootflop en een usbchipset die dat flashprogramma kan hebben. maar daarna is het ook een fluitje van de cent...
(alleen dan wél ff de goeie firmware erop) :)
bel etech even, dan mailen ze je de link waar die software + uitleg staat

[ Voor 12% gewijzigd door djazete op 06-11-2003 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AnotherFruitcake schreef op 06 november 2003 @ 09:32:

Einde internet!

Dus jij hebt een e-tech 4 ports v1 ?
Mijn foutje dan.. idd e-tech ff bellen voor een usb flash v1.. ik heb een usb v2 mocht iemand die nog nodig hebben hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05-2024
Zijn de updates nu gestopt en gaan ze dus aankomend weekeinde weer verder??

Heb nog geen update gehad dus......

BurnHard.nl ICT Solutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11776

Wow, mijn dag kan niet meer stuk. Na één dagje offline te zijn geweest, ben ik geupgrade EN _iusr is pleitte ;).

(Overgenomen op Wed Nov 5 2003 om 11:27:17 UTC+0100)

Download : 774.5 KByte/sec
Upload : 81.4 KByte/sec
Connection : 1,004.0 Conn/min

Mijn modem (vigor 2600) traint op 800000. Gisterennacht deed hij dat nog op 896000. Ligt dit aan het modem? Ik zie namelijk meer mensen die lager scoren met een vigor (niet dat ik ontevreden ben natuurlijk :) ). Ik woon 1200 meter van de centrale, en de wijk hier is 10 jaar oud ongeveer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Nou hoe oud je wijk is maakt niet uit :) mijn wijk is zowat 100 jaar oud. Dus dat maakt niet uit het heeft te maken met de kwaliteit van de kabel en hoever je er van af zit maar 1.2km is goeie afstand. Het kan zijn dat draytek gewoon wat strenger is met trainen van je modem om te zorgen dat je een kwalitatief betere verbinding heb dan dat hij hem op ze allerhoogst trained

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WeAreLegion schreef op 06 november 2003 @ 11:43:
Nou hoe oud je wijk is maakt niet uit :) mijn wijk is zowat 100 jaar oud. Dus dat maakt niet uit het heeft te maken met de kwaliteit van de kabel en hoever je er van af zit maar 1.2km is goeie afstand. Het kan zijn dat draytek gewoon wat strenger is met trainen van je modem om te zorgen dat je een kwalitatief betere verbinding heb dan dat hij hem op ze allerhoogst trained
Oh, dat wist ik niet, ik ging er een beetje van uit dat de kwaliteit van koper in een jonge wijk wellicht hoger is dan in een oude wijk (waar de kabels al heel lang in de grond liggen).

Hmm en over het modem. Als dat zo is, dan zou er ook een instelling kunnen zijn om hem wat minder "streng" te maken lijkt me :). Weet jij meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23408

[quote]Anoniem: 11776 schreef op 06 november 2003 @ 11:30:
Wow, mijn dag kan niet meer stuk. Na één dagje offline te zijn geweest, ben ik geupgrade EN _iusr is pleitte ;).

dat zou betekenen dat de upgrades gewoon doorgaan????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 23408 schreef op 06 november 2003 @ 13:14:
Anoniem: 11776 schreef op 06 november 2003 @ 11:30:

dat zou betekenen dat de upgrades gewoon doorgaan????
Sja, of ik ben gewoon traag. Ik heb gisterenmiddag 16:00 voor het laatst geprobeerd een IP adres te krijgen. Vanochtend toen ik opstond heb ik mijn modem gereset en kreeg ik keurig een IP adres. Dus wellicht deed mijn verbinding het al een hele tijd.

Oh ja....ik heb misschien een tip voor vigor 2600 gebruikers. Dit heb ik van het draytek forum en het scheelt bij mij zo'n 10 KB/s upload.

- telnet 192.168.1.1
- password geven
- adsl dslam gspn
- adsl savecfg
- adsl reboot
- exit

Wat het doet...geen idee, maar hij traint nu op 896000 i.p.v. op 800000.
Volgens speedtest 92 KB/s upload :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-04 22:21
ik heb er nog nix van gemerkt :(
nja.. we zien wel.. zolang ik maar niet zo lang mijn inet kwijt ben :)
(ik hoop dat ze morgen vroeg beginnen, ben ik toch weg :) )

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

delyver schreef op 06 november 2003 @ 14:05:
ik heb er nog nix van gemerkt :(
nja.. we zien wel.. zolang ik maar niet zo lang mijn inet kwijt ben :)
(ik hoop dat ze morgen vroeg beginnen, ben ik toch weg :) )
Bij mij heeft het zeker 24 uur geduurt.....

Maar nu draait het als een zonnetje. En vond het wachten zeker wel waard...

vanmorgen 198 kb/s Down/83 kb/s up

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54393

Anoniem: 11776 schreef op 06 november 2003 @ 11:30:

(Overgenomen op Wed Nov 5 2003 om 11:27:17 UTC+0100)

Download : 774.5 KByte/sec
Upload : 81.4 KByte/sec
Connection : 1,004.0 Conn/min

Mijn modem (vigor 2600) traint op 800000. Gisterennacht deed hij dat nog op 896000. Ligt dit aan het modem? Ik zie namelijk meer mensen die lager scoren met een vigor (niet dat ik ontevreden ben natuurlijk :) ). Ik woon 1200 meter van de centrale, en de wijk hier is 10 jaar oud ongeveer...
hoe kom je aan een zo'n groot aantal connecties ? bij mij komt ie niet boven de 800 uit...
(Overgenomen op Thu Nov 6 2003 om 16:25:03 UTC+0100)

Download : 765.8 KByte/sec
Upload : 52.3 KByte/sec
Connection : 768.0 Conn/min

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 54393 op 06-11-2003 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54393 schreef op 06 november 2003 @ 16:23:
[...]

hoe kom je aan een zo'n groot aantal connecties ? bij mij komt ie niet boven de 800 uit...
(Overgenomen op Thu Nov 6 2003 om 16:25:03 UTC+0100)

Download : 765.8 KByte/sec
Upload : 52.3 KByte/sec
Connection : 768.0 Conn/min
It's my Mojo :7 .

Nee, serieus, ik zou het niet weten. Ik weet verder niks over de techniek van ADSL. Misschien omdat ik dichter bij de centrale woon/of dat de kwaliteit van het koper beter is?

Edit:

Ik dacht dat het misschien aan een filesharing progje op de achtergrond kon liggen. Maar ik heb nu emule lopen en ik haal:

(Overgenomen op Wed Nov 5 2003 om 16:39:16 UTC+0100)

Connection : 1,435.0 Conn/min

Zou het liggen aan de upload? Dus hoe meer upload je tot je beschikking hebt....des te meer connecties?

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 11776 op 06-11-2003 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11776 schreef op 06 november 2003 @ 16:33:
[...]

Zou het liggen aan de upload? Dus hoe meer upload je tot je beschikking hebt....des te meer connecties?
Ik haalde jaar geleden met a2000 kabel met 16 KB upload, vaak tot 1700 connections ik had daarmee een extreem lage ping rond 3ms, dus denk niet dat het helemaal aan de upload ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ligt aan je browser ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Idd het ligt aan de browser die je heb. Ik weet dat mozilla browsers weer meer halen dan IE browsers. Ik haal gem tussen de 900 en 1500conn en heb IE6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WeAreLegion schreef op 06 november 2003 @ 18:20:
Idd het ligt aan de browser die je heb. Ik weet dat mozilla browsers weer meer halen dan IE browsers. Ik haal gem tussen de 900 en 1500conn en heb IE6.0
Ok thx. Ik heb ook IE6.0, en haal precies dezelfde resultaten idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87772

evilpin0 schreef op 05 november 2003 @ 15:01:
ik heb op dit moment een wanadoo verbinding maar wil graag naar tweakdsl. is het mogelijk om zeg maar meteen over te stappen naar tweakdsl zonder een maand zonder inet te zitten? dus dat ik als ik tweakdsl heb pas wanadoo opzeg
Wanadoo is geen bbned provider. Dat is dus helaas pech. Wat er namelijk moet gebeuren is
dat je huidige DSL verbinding van je lijn wordt gehaald door een KPN monteur.
Daarna kan bbned aanvragen dat er een bbned aansluiting op je lijn wordt gezet,
weer door een KPN monteur. Omdat de KPN de aanvraag van bbned pas accepteert
als de lijn vrij *is* gaat er tussen de 15 en 20 werkdagen tussen zitten. Als je meer dan
1 telefoonlijn hebt, zou je op je andere lijn kunnen aanvragen, maar de meeste mensen
hebben thuis "gewoon" 1 telefoon, dus ik vrees dat je pech hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87772

om3ega schreef op 05 november 2003 @ 14:59:
add,

Wat is dat dan precies zo'n MRP?
Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Het is een Network Routing Point
Via allerlei enge dingen zoals ADSL en ATM komen er IP pakketjes
door het bbned netwerk van jou naar ons. Een NRP is het "overnamepunt"
waar TweakDSL gekoppeld zit met het bbned netwerk. Omdat op de
NRP in het geval van TweakDSL ook de IP pakketjes in of uit ATM worden
geschoven, moet die NRP dus heel veel doen. De NRP is van bbned en
wij krijgen het verkeer aangeleverd op een 100 MBit ethernet poort per
NRP. Als bbned per NRP bijvoorbeeld 750 gebruikers (alle snelheden
door elkaar) aansluit, moet het ding dus 750 ATM-IP tunnels afhandelen
en ook nog eens 100Mbit (maximaal) aan verkeer. De praktijk is, dat
als je een bepaald aantal gebruikers en/of een bepaalde hoeveelheid
traffic door zo'n NRP heen jaagt, een klein beetje meer het ding volledig
over de zeik helpt, het gaat niet een heel klein beetje langzamer per
gebruiker, maar het zakt in als een oude slagroomtaart die te lang in
de zon heeft gestaan. Het ding is namelijk zo druk bezig het druk te
hebben, dat ie geen tijd meer over heeft om ook nog iets met pakketjes
van de ene naar de andere kant te versturen. Daarom is het helaas zo
goed te merken als een NRP "te" vol zit, zo doet ie het nog prima en
het volgende moment ligt ie ineens op z'n rug naar adem te happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87772 schreef op 06 november 2003 @ 21:06:
[...]

Blijkbaar weet je er wel wat over :P, maar hoe zie je op welke NRP je zit, ik heb wel is wat packetloss tussendoor vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7276

Anoniem: 76473 schreef op 06 november 2003 @ 21:14:
[...]

Blijkbaar weet je er wel wat over :P, maar hoe zie je op welke NRP je zit, ik heb wel is wat packetloss tussendoor vandaar.
hmmm interessant daar heb ik zelf ook de laatste tijd last van. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
packetloss kan ook te maken hebben met derde he niet alleen met op welk NRP je zit :) Meestal is packetloss op een server die met iets heel anders bezig is en die op dat moment geen zin heeft om jou pakketje afte handelen en door te sturen en stuurt hem dan als ware gelijk door na de andere (vandaar dat als je tracert hij soms * * * geeft en daarna in eens weer 24ms 23ms 25ms (ik noem maar ff wat) aangeeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Dus....Je kan hieruit een beetje afleiden hoeveel gebruikers TweakDSL heeft? Met 3 NRP's dus "maximaal" 3x750 = 2250 users? Er vanuitgaande dat de 750 die jij noemt geen "nattevingervoorbeeld" is natuurlijk ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11776 schreef op 07 november 2003 @ 00:31:
[...]

Dus....Je kan hieruit een beetje afleiden hoeveel gebruikers TweakDSL heeft? Met 3 NRP's dus "maximaal" 3x750 = 2250 users? Er vanuitgaande dat de 750 die jij noemt geen "nattevingervoorbeeld" is natuurlijk ;) .
Ga er maar van uit dat een Tweakdsl klant voor 3 users telt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
[...]

... + technische uitleg
WhizzMan .. bedankt voor je uitleg..
Ik probeer me langszaam een beetje een beeld te vormen van het front-end netwerk. Welke techniek er allemaal komt kijken , welke apparatuur etc.. Het is machtig interresant :)

Ben benieuwd of Tweakdsl ook ooit eens wat foto's van de infra online gaat zetten. (Net als XS4ALL) .. Dat is altijd mooi en leuk om te zien.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 11:55

Floor-is

5.2

[quote]Anoniem: 11776 schreef op 06 november 2003 @ 14:04:
Anoniem: 23408 schreef op 06 november 2003 @ 13:14:

Sja, of ik ben gewoon traag. Ik heb gisterenmiddag 16:00 voor het laatst geprobeerd een IP adres te krijgen. Vanochtend toen ik opstond heb ik mijn modem gereset en kreeg ik keurig een IP adres. Dus wellicht deed mijn verbinding het al een hele tijd.
Ik heb ruim een dag zonder gezeten vanwege een fout bij BBned, goed klote omdat ik ook nog eens ziek thuis zit. Gelukkig heeft Ed van Cambrium me erg prettig geholpen, ben nu weer online, al is het nog niet met mijn oude vaste IP.
Ben wel gemigreerd, maar bij mij is mijn download flink ingestort, waar ik op 8960000 zat zit ik nu op 7616000. Upload is wel ietsjes vooruit, maar niet schrikbarend. Van 512000 naar 732000.
Oh ja....ik heb misschien een tip voor vigor 2600 gebruikers. Dit heb ik van het draytek forum en het scheelt bij mij zo'n 10 KB/s upload.

- telnet 192.168.1.1
- password geven
- adsl dslam gspn
- adsl savecfg
- adsl reboot
- exit

Wat het doet...geen idee, maar hij traint nu op 896000 i.p.v. op 800000.
Volgens speedtest 92 KB/s upload :) .
W00T!
Ik ben van 732000 naar 896000, dat scheelt wel een slok op een borrel :o

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

waar staat hij standaard dan op, want de speetouch staat al op GSPN.

Plus mijn modem, die gebruikt G.DMT om verbinding te maken. Maar je had toch ook G.Lite, welke een iets beter signaal ruis verhouding heeft? Hoe kan ik dat instellen? want mijn snr margain ligt erg!! laag, met mijn speedtouch. Met m'n oude e-tech lag het hoger. Die regelde het volgens mij ook met G.Lite..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

Mja kheb hier voor de up ook een magere SNR.. ook met G.DMT omdat dat op de tweakdsl site stond.. kkan bij etech sowieso geen GSPN settings vinden....

meer mensen met etech en training probs?

(kben vast niet de enige waar de tweakdsl newsserver eruit ligt?)

[ Voor 16% gewijzigd door djazete op 07-11-2003 10:50 . Reden: newsserver trubbels ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Laatst online: 22:50
ik baal er toch wel van dat mijn speedtouch home maar 64KB/s up doet hoor, zonde... zeker omdat een nieuwe modem weer 80 euro kost en het oude geen f*ck meer waard is.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
DMT - A method of separating a Digital Subscriber Line (DSL) signal so that the usable frequency range is separated into 256 frequency bands (or channels) of 4.3125 KHz each. DMT uses the fast Fourier transform (FFT) algorithm for modulation and demodulation. Dividing the frequency spectrum into multiple channels allows DMT to work better when AM radio transmitters are present. Within each channel, modulation uses quadratude amplitude modulation (QAM). By varying the number of bits per symbol within a channel, the modem can be rate-adaptive. Both G.DMT and G.Lite use DMT. Other modulation technologies for DSL are carrierless amplitude modulation (CAP) and multiple virtual line (MVL). However, DMT is the most widely used and appears to be becoming the industry standard. A digital subscriber line access multiplexer (DSLAM) delivers exceptionally high-speed data transmission over existing copper telephone lines. A DSLAM separates the voice-frequency signals from the high-speed data traffic and controls and routes digital subscriber line (xDSL) traffic between the subscriber's end-user equipment (router, modem, or network interface card [NIC]) and the network service provider's network.

:) voor die gene die het willen weten... Meer hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

djazete schreef op 07 november 2003 @ 10:49:(kben vast niet de enige waar de tweakdsl newsserver eruit ligt?)
Denk idd dat murphy weer heeft toegeslagen :( sux wel een b''tje boel was net een mooie backup aan het downloaden... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-05 17:12
Hoe zit het eigenlijk met de Asus modems(1 ports) ik heb dan wel de light aangevraagd, maar het kan gebeuren dat ik over een aantal maanden weer een sneller pakket upgrade, ben ik dan ook firmware begrensd?
Of zijn de asuses wat makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

dr paaj schreef op 07 november 2003 @ 11:50:
Hoe zit het eigenlijk met de Asus modems(1 ports) ik heb dan wel de light aangevraagd, maar het kan gebeuren dat ik over een aantal maanden weer een sneller pakket upgrade, ben ik dan ook firmware begrensd?
Of zijn de asuses wat makkelijker?
Die asus dingen gaan gewoon op volle snelheid :) (als je dat abbo zou doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sa1 schreef op 07 november 2003 @ 10:40:
waar staat hij standaard dan op, want de speetouch staat al op GSPN.

Plus mijn modem, die gebruikt G.DMT om verbinding te maken. Maar je had toch ook G.Lite, welke een iets beter signaal ruis verhouding heeft? Hoe kan ik dat instellen? want mijn snr margain ligt erg!! laag, met mijn speedtouch. Met m'n oude e-tech lag het hoger. Die regelde het volgens mij ook met G.Lite..
Bij draytek staat hij standaard op Nokia.

Oh, en over die G.Lite.....dat kan ik in mijn draytek gewoon instellen. Maar ik weet niet of het wat uitmaakt hoor. Ik zou ook niet weten hoe je dat in moet stellen in een Speedtouch. Ikzelf heb ook een vrij lage SNR margin: 8,5. Ik had ergens gelezen dat 6 het absolute minimum is. Maar ik heb verder geen problemen, en de snelheden zijn gewoon prima.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 11776 op 07-11-2003 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb eens een heel andere vraag :). Een keer niet over nieuwsservers die down zijn of modems die brak trainen :P.

Ik ben nu wat aan het klooien met mijn webspace. Ik heb wat plaatjes en files geupload naar de \www\ dir. Maar als ik dit deed bij mijn @home webspace......en ik typte het adres in, dan kreeg ik netjes een index van die foto's en files (zoals je zo vaak ziet bij mensen die plaatjes posten). Maar nu typ ik mijn TweakDSL adres in en dan krijg ik alleen maar een foutmelding :( . Nu heb ik zelf een index.html gemaakt....maar als ik dat voor elke file moet doen, dan kost dat gewoon veel te veel tijd. Wie weet wat ik moet doen om die automatisch index weer tevoorschijn te toveren? Of... wie kan mij uitleggen waarom hij dat bij @home wel deed en nu bij TweakDSL niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Anoniem: 11776 schreef op 07 november 2003 @ 12:28:
Ik heb eens een heel andere vraag :). Een keer niet over nieuwsservers die down zijn of modems die brak trainen :P.

Ik ben nu wat aan het klooien met mijn webspace. Ik heb wat plaatjes en files geupload naar de \www\ dir. Maar als ik dit deed bij mijn @home webspace......en ik typte het adres in, dan kreeg ik netjes een index van die foto's en files (zoals je zo vaak ziet bij mensen die plaatjes posten). Maar nu typ ik mijn TweakDSL adres in en dan krijg ik alleen maar een foutmelding :( . Nu heb ik zelf een index.html gemaakt....maar als ik dat voor elke file moet doen, dan kost dat gewoon veel te veel tijd. Wie weet wat ik moet doen om die automatisch index weer tevoorschijn te toveren? Of... wie kan mij uitleggen waarom hij dat bij @home wel deed en nu bij TweakDSL niet?
Bij tweak is alles casesensitive, ikheb ook heel m''n home moeten opschonen.. :) was wel jammer.. maarjah.. werk nu erg veel met linux dus raak je het zelf gewent.

over dat modem trainen, ik heb een snrmargain van 5 bij download, hij traint keurig op 8064.. dus dat is het probleem niet, maar vind het zo raar dat die etech een snr had van 12 a 13 en deze speedtouch 5 a 6 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-05 17:12
@Sa1 bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sa1 schreef op 07 november 2003 @ 12:41:
[...]
Bij tweak is alles casesensitive, ikheb ook heel m''n home moeten opschonen.. :) was wel jammer.. maarjah.. werk nu erg veel met linux dus raak je het zelf gewent.

over dat modem trainen, ik heb een snrmargain van 5 bij download, hij traint keurig op 8064.. dus dat is het probleem niet, maar vind het zo raar dat die etech een snr had van 12 a 13 en deze speedtouch 5 a 6 ..
Oh, das wel laag ja. Ik las dat een modem dan vaak zijn sync kwijt kan raken als ie onder de 6 schiet. Heb jij daar ook last van?
In een draytek kun je ook de PSD zelf aanpassen (ik geloof de signaalsterkte). Wellicht verhoog je hiermee je SNR...maar ja, zoals gezegd weet ik niks over een Speedtouch en waar je die instelling zou moeten kunnen vinden. Kun je niet met telnet gewoon wat aanklooien ;)?? Heb ik ook gedaan.

Wat bedoel je met Casesensitive precies? Dat betekent toch dat hij erop let of je hoofdletters gebruikt? Wat heeft dat te maken met zo'n automatische index? Is er iets wat ik kan veranderen om te voorkomen dat ik voor iedere file moet gaan editten in mijn index.html file? hehe...beetje veel vragen, sorry :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Anoniem: 11776 schreef op 07 november 2003 @ 12:57:
[...]

Oh, das wel laag ja. Ik las dat een modem dan vaak zijn sync kwijt kan raken als ie onder de 6 schiet. Heb jij daar ook last van?
In een draytek kun je ook de PSD zelf aanpassen (ik geloof de signaalsterkte). Wellicht verhoog je hiermee je SNR...maar ja, zoals gezegd weet ik niks over een Speedtouch en waar je die instelling zou moeten kunnen vinden. Kun je niet met telnet gewoon wat aanklooien ;)?? Heb ik ook gedaan.

Wat bedoel je met Casesensitive precies? Dat betekent toch dat hij erop let of je hoofdletters gebruikt? Wat heeft dat te maken met zo'n automatische index? Is er iets wat ik kan veranderen om te voorkomen dat ik voor iedere file moet gaan editten in mijn index.html file? hehe...beetje veel vragen, sorry :).
K kan wel uitzoeken hoe ik die g.dmt naar g.lite kan aanpassen das ''t probleem niet, maar vroeg me gewoon af het hierdoor komt, ik heb namelijk geen zin om m''n verbinding in gevaar te brengen (ben net zo blij dat ie het al een jaar lang probleemloos doet). Heb idd geen last van dat ie lager gaat trainen, het lijkt me overigens stug dat je zelf de snr margain kunt aanpassen, ''t zal wel..

iig over dat casesensitive, als je bijv een link in je index.html heb staan naar turbo.html, en het bestand op de server heet Turbo.html, vindt hij em niet, dan moet je dus of de bestandsnaam veranderen naar turbo.html, of in je index.html de naam veranderen naar Turbo.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05-2024
WimP schreef op 07 november 2003 @ 12:57:
[...]

In een draytek kun je ook de PSD zelf aanpassen (ik geloof de signaalsterkte). Wellicht verhoog je hiermee je SNR...maar ja, zoals gezegd weet ik niks over een Speedtouch en waar je die instelling zou moeten kunnen vinden. Kun je niet met telnet gewoon wat aanklooien ?? Heb ik ook gedaan.

Wat bedoel je met Casesensitive precies? Dat betekent toch dat hij erop let of je hoofdletters gebruikt? Wat heeft dat te maken met zo'n automatische index? Is er iets wat ik kan veranderen om te voorkomen dat ik voor iedere file moet gaan editten in mijn index.html file? hehe...beetje veel vragen, sorry .

Wat is dat PSD en hoe stel je dat in??

BurnHard.nl ICT Solutions

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.