PSN: Korumera | XBX: Korumera

Nog geen upgrade gehad zoals te zien isResultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Nov 14 2003 om 17:29:56 UTC+0100)
Download : 731.1 KByte/sec
Upload : 52.3 KByte/sec
Connection : 721.0 Conn/min
Ping test Nederland : 21.0 ms
4 138 ms 135 ms 137 ms abovenet.nikhef.nl-ix.net [194.153.154.71]
5 136 ms 137 ms 141 ms pos0-0.mpr2.ams1.nl.above.net [208.184.231.182]
nogal traag vanavond naar verschillende sites.. www.msn.nl brandt ook niet vooruit.. traag.
Anoniem: 27474

Hier zal het toch niet door komen?
Iemand?
Anoniem: 54393
kroetie, gebruik aub de edit knopje rechts boven je bericht. is makkelijker en je behoud ook nog overzicht...
en nu ontopic, net een mailtje gehad dat ik zo zo snel mogelijk aan de beurt ben. verder kan ik weinig nieuws melden, de verbinding is nog steeds redelijk tot goed dus we wachten nog even af. trouwens, de upgrade@tweakdsl.nl adres werkt niet.

Kom op, get a live

[Voor 5% gewijzigd door I_stealth_I op 14-11-2003 23:35]
/dev/null

Anoniem: 23408
Das mooi ik wacht al ruim 300 uur duzzzz..Anoniem: 54393 schreef op 14 november 2003 @ 21:00:
ok even offtopic dan maar...
offtopic:
kroetie, gebruik aub de edit knopje rechts boven je bericht. is makkelijker en je behoud ook nog overzicht...
en nu ontopic, net een mailtje gehad dat ik zo zo snel mogelijk aan de beurt ben. verder kan ik weinig nieuws melden, de verbinding is nog steeds redelijk tot goed dus we wachten nog even af. trouwens, de upgrade@tweakdsl.nl adres werkt niet.
en het upgradeadres werkt wel (er bounced niks)
ze antwoorden gewoon niet
valt me gewoon vies tegen
een reden om mn contract na een jaar eens stevig tegen het licht te houden
als ze al niet doen wat ze beloven

(is het ook oke als ik mn betalingen ruim 300 uur later doe?

Anoniem: 59362
Ik test op meerdere bronnen... Zoals je ziet gebruik ik ook de tweakdsl ftp....I_Stealth_I schreef op 14 november 2003 @ 23:34:
Velen hiero kunnen wel aandelen in Speedtest.nl hebben. Net of speedtest.nl de maatstaf is voor internetsnelheid.En jullie lijken wel alleen blij te zijn over de snelheid als speedtest een hoge waarde aangeeft. Kom op zeg, een beetje gezond verstand ziet hopelijk toch wel in dat het niet een betrouwbare meting is, maar puur op commercieel belang vanwege de banners. Leuke melkkoe voor speedtest al die wanhopige breedband gebruikers die zich constant zorgen maken over de snelheid en tig maal per dag hun lijntje laten 'testen'.
Kom op, get a live
btw, het is ook super easy en de speedsuite is een gebruikersvriendelijke interface. En dat jij nu loopt te klagen over de banners... dat valt ook allemaal reuze mee, 2 banners maar ofzo... Welke website heeft tegenwoordig geen banners?
[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 59362 op 15-11-2003 20:47]

Waar ik benieuwd naar ben, hoe is de ping van tweakdsl als je ingame bent, udp verkeer. is dat een beetje laag/stabiel?
http://www.NUiPhone.nl/
Ping ingame is stabiel, altijd rond de 30... ligt ook aan de game die je speelt en aan de instellingen.Diaboluzzz schreef op 15 november 2003 @ 20:49:
grappig, ik kwam de heren van tweakdsl afgelopen vrijdag tegen @ telecity. Had me de mensen achter tweakdsl anders voorgesteld eik
Waar ik benieuwd naar ben, hoe is de ping van tweakdsl als je ingame bent, udp verkeer. is dat een beetje laag/stabiel?
Ik speel veel counterstrike en met bepaalde settings kan je met ping 15 spelen.
voor lage ping:
cl_updaterate 30
cl_cmdrate 30
rate 15000
hogere ping maar speelt soepeler:
cl_updaterate 100
cl_cmdrate 101
rate 25000
Anoniem: 62552
sluit ik me voor de volle 110% bij aan.Anoniem: 59362 schreef op 15 november 2003 @ 22:06:
[...]
Ping ingame is stabiel, altijd rond de 30... ligt ook aan de game die je speelt en aan de instellingen.
Ik speel veel counterstrike en met bepaalde settings kan je met ping 15 spelen.
voor lage ping:
cl_updaterate 30
cl_cmdrate 30
rate 15000
hogere ping maar speelt soepeler:
cl_updaterate 100
cl_cmdrate 101
rate 25000
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
hier idem dito het holt achteruitAirtjE schreef op 16 november 2003 @ 04:01:
hmmm duurt wel erg lang die upgrade, hier niets gemerkt, noch antwoord op e-mail inderdaad (wel op newsserver antwoord geweest, maar da's ook alweer tijdje terug)...
mails die onbeantwoord blijven ,in de nieuwsgroepen zeg men dat het allemaal misverstanden zijn en bij elke klacht komt er bijna een standaard antwoord
"ik neem contact op met de helpdesk en regel het" nu moet t schijnbaar
heel vaak en veel beantwoord worden
en gebeurt er gewoon niks..............
schande

geen excuses geen werkelijk antwoord en/of reden
geen "we zijn op onze vingers getikt en voorlopig geen upgrades meer"
jullie scoren hier vette minpunten jongens en niet aleen bij mij
een eerlijke reden en een excuus lijken me niet meer als normaal
het zou tweakdsl sieren als ze nu gewoon wel eens reageren
"waarom het op deze manier moet snap ik niet, een email zou wonderen doen"
gewoon heftig teleurgesteld
van mond op mond reclame moeten jullie het van mij voorlopig niet meer hebben
meer iets voor een koude douche bij tros radar ,zucht.............
[Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 23408 op 16-11-2003 18:18]
Wat ik wel belangrijk, of tenminste fijn vind, is dat er status updates komen hoe ver we zitten, en wat er zoal gespeeld heeft. Kleine statusupdates en zaken die niet iedereen aangaat kan best via tweakdsl.mededelingen o.i.d. Dan zijn de tweakers onder ons ook weer blij

Beloftes die BBNed heeft gemaakt hoeven ze mij part niet door te spelen, maar planning/status is wel fijn

Zowaar reply op news

Kijk dit zijn wel dingen die ons (voorlopig) tevreden houdt. Uiteraard moet er dan op achtergrond wel daadwerkelijk wat gebeuren, klanten die na weken nog steeds niets horen zullen anders niet blij zijnIk heb vorige week je vraag aan de helpdesk doorgegeven, ik vind
het jammer dat je hier kennelijk geen antwoord op hebt gekregen.
Ik zal dit met de "baas" van de helpdesk opnemen, want het moet
natuurlijk niet zo zijn dat klanten niet geholpen worden.
De updates zijn uitgesteld omdat het bbned computersysteem zodanig
druk belast was, dat we niet konden voorspellen wanneer de upgrades
zouden worden uitgevoerd, of hoe lang de downtijd zou worden.
We hopen dat in de loop van de volgende week de rest alsnog
uitgevoerd kan worden, maar we zijn helaas afhankelijk van de
technici van bbned. Zij doen hun uiterste best om hun systeem
klaar te krijgen voor het verwerken van de upgrades.
De mensen die aangekondigd hadden gekregen dat ze zouden worden
geupgrade, zouden ondertussen allemaal hun nieuwe lijnsnelheid
moeten hebben. Ook zijn er diverse mensen van NRP1 en NRP2 naar
NRP3 verhuisd omdat door de lijnupgrades de NRPs de belasting
maar net aankonden.

[Voor 52% gewijzigd door AirtjE op 16-11-2003 20:35]

[Voor 88% gewijzigd door Korumera op 16-11-2003 20:56]
Precies! Ik wacht rustig af. Bij sommige mensen lijkt het alsof hun leven van de upgrade afhangt... zuchtLordHades schreef op 16 november 2003 @ 20:52:
Het is me allemaal wat hegeduld is een schone zaak hoor

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Inmiddels ligt m'n verbinding er compleet uit (upgrade?) dus hoop dat als ik thuis ben van werk het weer werkt.... wish me luck.
maar dan nog...ik heb ongeveer 2/3 weken geleden een aanvraag gedaan voor het Ultradsl abbo en daar heb ik geen reactie op ontvangen. Dus ik heb gebeld!
het schijnt dat ze druk bezig zijn met upgrade's. Hier moeten ze aan het einde van deze maand mee klaar zijn. Pas daarna worden de normale aanvragen weer in behandeling genomen kreeg ik te horen. Dit betekent dus dat als mensen begin oktober een aanvraag voor internet hebben gedaan, dat ze 2 maanden mogen wachten tot enige activiteit. Beetje slordig van ze...
[Voor 3% gewijzigd door JiinX op 17-11-2003 09:56]
wie het laatst lacht is het traagst van begrip
Bij mij ligt de verbinding (thuis) ook al sinds 6:15 op z'n gat ... ik hoop ook dat dit de upgrade isAirtjE schreef op 17 november 2003 @ 09:13:
Ook ik wacht rustig af, maar goed ik heb ook andere dingen aan me kop waardoor ik die verbinding eigenlijk wel nodig had, maar da's op andere manier nu opgelost.
Inmiddels ligt m'n verbinding er compleet uit (upgrade?) dus hoop dat als ik thuis ben van werk het weer werkt.... wish me luck.

Anoniem: 45366
hoewel ik via demon (bbned) zit zal dat niet veel verschillen.Anoniem: 76473 schreef op 17 november 2003 @ 13:23:
Hey hoe weet ik of ik verplaatst ben van NRP ?
tracert will do the job (bij mij)
Daarin zie ik in ieder geval:
Bezig met het traceren van de route naar arethusa.tweakers.net [213.239.154.22]
via maximaal 30 hops:
1 * * * Time-out bij opdracht.
2 20 ms 30 ms 30 ms bbned-demon-nrp-07.router.nl.demon.net [212.238.
216.1]
3 30 ms 30 ms 20 ms ams3-core-1-ge-0-2-0-0.router.nl.demon.net [213.
222.28.126]
4 20 ms 30 ms 20 ms ams2-border-1-ge-0-0-0-0.router.nl.demon.net [21
3.222.31.201]
5 20 ms 30 ms 30 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.16
3]
6 20 ms 30 ms 30 ms arethusa.tweakers.net [213.239.154.22]
De trace is voltooid.
in mijn geval NRP-07 dus
jammer genoeg vind ik zoiets niet terug in me tweakdsl tracert..Anoniem: 45366 schreef op 17 november 2003 @ 13:38:
[...]
hoewel ik via demon (bbned) zit zal dat niet veel verschillen.
tracert will do the job (bij mij)
Daarin zie ik in ieder geval:
Bezig met het traceren van de route naar arethusa.tweakers.net [213.239.154.22]
via maximaal 30 hops:
1 * * * Time-out bij opdracht.
2 20 ms 30 ms 30 ms bbned-demon-nrp-07.router.nl.demon.net [212.238.
216.1]
3 30 ms 30 ms 20 ms ams3-core-1-ge-0-2-0-0.router.nl.demon.net [213.
222.28.126]
4 20 ms 30 ms 20 ms ams2-border-1-ge-0-0-0-0.router.nl.demon.net [21
3.222.31.201]
5 20 ms 30 ms 30 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.16
3]
6 20 ms 30 ms 30 ms arethusa.tweakers.net [213.239.154.22]
De trace is voltooid.
in mijn geval NRP-07 dus
En werkt nog steeds niet, dus ben benieuwd hoelang het gaat duren

(Omdat er toen in het algemeen gezegd werd dat het lang kon duren heb ik pas na 43 uur gebeld.)
Wanneer bij jullie die snelheden ook al juist zijn kan je proberen je modem te resetten en te kijken of de verbinding zich dan herstelt.
Lukt dat niet bel dan morgen TweakDSL even.
Ze zullen je dan echt helpen. Zelf kreeg ik tijdelijk een ander IP nummer.
Later bleek dat er bij mij problemen waren met het MAC nummer.
Als je bij het bellen je modem pagina al voorzet scheelt dat ook weer in tijd.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Het probleem met de upgrade is dat er een aantal fases zijn, die veroorzaakt worden door 1 opdracht in het BBNed systeem.KroontjesPen schreef op 17 november 2003 @ 19:17:
Op mijn e-tech modem kon ik zien dat de nieuwe snelheden binnen kwamen.
(Omdat er toen in het algemeen gezegd werd dat het lang kon duren heb ik pas na 43 uur gebeld.)
Wanneer bij jullie die snelheden ook al juist zijn kan je proberen je modem te resetten en te kijken of de verbinding zich dan herstelt.
Lukt dat niet bel dan morgen TweakDSL even.
Ze zullen je dan echt helpen. Zelf kreeg ik tijdelijk een ander IP nummer.
Later bleek dat er bij mij problemen waren met het MAC nummer.
Als je bij het bellen je modem pagina al voorzet scheelt dat ook weer in tijd.
1. Het lijnprofiel wordt verwijderd - er is geen ATM link
2. Het nieuwe lijnprofiel wordt gezet - er is weer ATM link
3. De configuratie voor een economy lijn wordt opnieuw gezet - je dhcp request komt weer aan bij de dhcp server.
Deze drie stappen vinden in chronologische volgorde plaats. Het probleem - of de uitdaging - met BBNed is, dat de tijd tussen stap 1 en stap 3 niet gedefinieerd is.
Er zijn lijnen die een half uurtje plat zijn; er is ook al een lijn bekend die er 8 dagen over deed. Dit is gelukkig wel een uitzondering op de regel, maar het risico met de upgrade aktie.
De meeste lijnen zijn binnen 24 uur om, enkele rond de 36.
De upgrades die nu lopen, worden veroorzaakt door problemen in het BBNed systeem wat betreft respons.
De eerste zijn bijna 3 weken geleden 'doorgeklikt'; de uitvallers worden nu nageveegd.
De laatste lijnen krijgen deze week een bericht en daarvoor wordt het vanaf vrijdag spannend.
Op de tweakdsl site is een aankondiging geplaatst:
> Upgrade vervolg
>
> We zijn begonnen met het inventariseren en navegen van
> alle upgrades. Door de verstoring in het order systeem zijn
> een aantal upgrades niet uitgevoerd. bbned heeft dit weekend
> een behoorlijk inhaal slag gedaan en op dit moment komen de
> laatste terugmeldingen van de upgrades die begin deze maand
> zijn ingezet terug. Door o.a. deze behoorlijke operatie is de helpdesk
> veel zwaarder belast geweest als normaal, waardoor de response
> onder het niveua is gekomen van wat we wenselijk achten. Door het
> afronden van de upgrade en het versterken van het team willen we
> dit weer op het gewenste niveau brengen.
>
> De klanten die nog door het upgrade proces heen moeten krijgen
> dinsdag van ons een mail. De planning is dat vrijdag avond de opdrachten
> het systeem in gaan. Voor de gene die dit eerder willen, kunenn ze dit
> doorgeven aan de helpdesk, bij voorkeur per mail.
>
> Hierbij nog een kleine opsomming van wat er allemaal moest gebeuren voor
> het upgraden van alle lijnen.
>
> - Het bijplaatsen van een extra router
> - Het verhuizen van 3 groepen klanten om ruimte
> te maken voor de upgrade.
> - Alle orders moesten opnieuw geplaatst worden.
> - Het monitoren en verhelpen van problemen
> - Het omgaan met de onverwachte vertraging van de bbned systemen
> - Het verwerken van alle nieuwe order informatie
> - Het aanpassen van de tarieven
Ik snap niet hoe je tot die conclusie komt. Mensen die na 1 november gevraagd hebben of hun al bestaande en werkende contract aangepast kan worden, sneller of langzamer, (dus: van Pro naar Ultra, of van Ultra naar Light ofzo..) moeten, zoals het er nu uitziet, wachten tot begin december met de aanpassing van de snelheid van hun lijn. En da's een beleid wat ik me gezien de onvoorspelbaarheid en vertraging van ordersystemen onder de huidige load prima voor kan stellen.JiinX schreef op 17 november 2003 @ 09:55:Dit betekent dus dat als mensen begin oktober een aanvraag voor internet hebben gedaan, dat ze 2 maanden mogen wachten tot enige activiteit.
Verder zijn er 82 centrales waar de DSLAM-poorten op waren, doordat BBned als leverancier berehard groeit en er problemen waren met de levering van DSLAM-hardware. Die is inmiddels geleverd, en BBNed heeft een bos extra mensen in dienst genomen om het spul zo snel mogelijk online te krijgen.
[Voor 5% gewijzigd door burne op 18-11-2003 16:01. Reden: aanvulling]
I don't like facts. They have a liberal bias.

Anoniem: 15682

2048/892 geeft modem aan. mjah jammer maar nice genoeg denk ik

[Voor 10% gewijzigd door _MaLa_ op 18-11-2003 19:01]

Ben net thuis en moet strax weer weg, dus heb ff geen tijd om te bellen
Als ik morgen nog nix heb, bel ik wel
Bij mij is er ook nog nix gebeurt ofzow
Modem geeft nogsteeds 8064/512 kbps aan
ben ook al sinds maandagmorgen offline, begin het nu wel een beetje zat te worden... khad gebelt vanmiddag en het zou aan het eind van de middag wel weer werken... nou mooi nietFoxke schreef op 18 november 2003 @ 19:01:
Bij mij dus nog nix
Ben net thuis en moet strax weer weg, dus heb ff geen tijd om te bellen
Als ik morgen nog nix heb, bel ik wel
Bij mij is er ook nog nix gebeurt ofzow
Modem geeft nogsteeds 8064/512 kbps aan
waarom kan bbnet gewoon niet een beetje goed zo'n migratie doen? echt....
blup
MayB hoor je je modem ook even ophangen/klikken, dan hoef je nog enkel ff een reset te geven en je hebt dan een IP en bent weer on-line
Dat neem ik ook aan ja, maar ik heb er schoon genoeg van. Sinds zondagavond al geen verbinding meer. Het ergste vind ik nog wel dat de telefoon niet eens wordt opgenomen.BurnHard schreef op 19 november 2003 @ 08:29:
Nog steeds niet overgezet, we wachten geduldig af. Neem aan dat ze hun best doen, zowel bij Twweakdsl als bij BBned
Ze kunnen toch minstens een voicemail aanzetten met daarop een vriendelijk verhaaltje met de stand van zaken.

Net deze mail verstuurd.
Als de verbinding vandaag niet wordt hersteld, zeg ik mn abb op.
succes ermee.
met vriendelijke groeten,
bla.

tenzij je kan aan tonen de de betreffende partij in gebreken is gebleven maar aangezien storing en onderhoud in de algemene voorwaarden staan als acceptabel kun je er weinig tegen doenLordHades schreef op 19 november 2003 @ 10:43:
Beetje loze dreigementen he. Wat zijn we toch met ze alle weer lekker geduldig. En jij zit aan je contract vast dus je kan dan wel van die onzin mailtjes gesturen schiet je niet zoveel mee op hoor
ga eens wat doen tv kijken ofzo internet is is niet enigste wat er in dit leven te doen is hoor
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Zoals ik al zei, vind ik het gewoon niet erg netjes dat de telefoon niet eens wordt opgenomen als je alleen even vriendelijk wil informeren waarom je al een dag lang niet kan internetten.LordHades schreef op 19 november 2003 @ 10:43:
Beetje loze dreigementen he. Wat zijn we toch met ze alle weer lekker geduldig. En jij zit aan je contract vast dus je kan dan wel van die onzin mailtjes gesturen schiet je niet zoveel mee op hoor
ga eens wat doen tv kijken ofzo internet is is niet enigste wat er in dit leven te doen is hoor
En ik maakte geen loos dreigement. Als ik wil opzeggen moet ik dat binnenkort gaan doen ivm met de opzegtermein. Ik was al een beetje gaan twijfelen over TweakDSL aangezien het gewoon regelmatig gebeurd dat de verbinding eruit ligt, dus mijn reactie is mijns inziens nou ook weer niet zo raar.

Goed, dat ze niet de telefoon opnemen heeft waarschijnlijk heel weinig met het feit te maken dat ze je niet willen spreken hor. Telefoon wordt heus opgenomen, collega van me zit ook in de aanvraag van TweakDSL en heeft gistern en ere gistern gebelt, en beide keren werd gewoon opgenomen, ze hebben het prolly erg druk, en zoals al gezegd werd eerder gingen ze het team uitbreiden.SillyJW schreef op 19 november 2003 @ 12:13:
[...]
Zoals ik al zei, vind ik het gewoon niet erg netjes dat de telefoon niet eens wordt opgenomen [knip]
[/knip]Ik was al een beetje gaan twijfelen over TweakDSL aangezien het gewoon regelmatig gebeurd dat de verbinding eruit ligt[ennn knip].
Je zegt ook dat het er vaak uit ligt? Wanneer dan bijv? want ik heb hier dus echt helemaal geen last van, zelfs met de overschakeling naar hogere upload niet, tis 's nachts gebeurt en 's ochtends kon ik gewoon weer inloggen op m'n server.
Bij grote drukte werd zelf mijn nummer genoteerd en werd later terug gebeld.
Per ongeluk het oude nummer gebruikt wat nog in je telefoon stond?
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Hierbij willen we u op de hoogte stellen dat wij aanstaande vrijdag middag 21 november gaan starten met het opwaarderen van uw ADSL verbinding. Hierdoor zal tijdens het weekend tijdelijk uw verbinding onderbroken worden. Het is voor ons niet mogelijk om aan te geven wanneer dit zal plaatsvinden en hoe lang deze 'upgrade' zal duren.
Heeft u liever niet dat de verbinding in het weekend opgewaardeerd wordt, dan is er ook de mogelijkheid om de 'upgrade' eerder te starten. Heeft u dit liever, dan vragen wij u vandaag of morgen een e-mail te sturen naar upgrade@tweakdsl.nl, vermeld hierin uw klantnaam, uw klantnummer (als u dat bij de hand heeft) en adres gegevens. Na ontvangst van de e-mail kunnen wij uw 'upgrade' direct in werking zetten.
Hopende dat uw 'upgrade' spoedig verloopt, hopen wij u van voldoende informatie te hebben voorzien.
Het TweakDSL Team
Sa1 schreef op 19 november 2003 @ 12:43:
Telefoon wordt heus opgenomen [..]
Pff.. ok, het is niet waar. Ik heb gelogen. Ze nemen wel gewoon de telefoon op.KroontjesPen schreef op 19 november 2003 @ 13:11:
Kan mij ook niet voorstellen dat ze bij tweak de telefoon niet zouden aannemen.[..]

Als je op zondagavond je internetverbinding verliest , dan is het niet raar om op maandagochtend, als je nog steeds geen verbinding hebt, te gaan bellen om even te informeren. Als er dan niet wordt opgenomen ben je, laat ik zeggen, teleurgesteld.mailtje Helpdesk TweakDSL:
Het is telefonisch erg druk. Mocht het op een bepaald moment niet
lukken, dan is het een uur later meestal weer een stuk rustiger.
Nu is het inmiddels woensdag middag en de verbinding is nog steeds down, dan ben je, laat ik zeggen, teleurgestelderder..

[Voor 28% gewijzigd door SillyJW op 19-11-2003 13:46]
Jaa kijk! Als ik nou zo'n mailtje had gekregen, was mijn begrip wel wat groter geweest.BurnHard schreef op 19 november 2003 @ 13:41: [..]
Hopende dat uw 'upgrade' spoedig verloopt, hopen wij u van voldoende informatie te hebben voorzien.
Het TweakDSL Team

ik geef je groot gelijk.. tis ook gewoon irritant dat je al 3 dagen offline bent... (net als ik trouwens) maar ja.. wat kan je er tegen doen...SillyJW schreef op 19 november 2003 @ 13:42:
[...]
[...]
Pff.. ok, het is niet waar. Ik heb gelogen. Ze nemen wel gewoon de telefoon op.![]()
[...]
Als je op zondagavond je internetverbinding verliest , dan is het niet raar om op maandagochtend, als je nog steeds geen verbinding hebt, te gaan bellen om even te informeren. Als er dan niet wordt opgenomen ben je, laat ik zeggen, teleurgesteld.
Nu is het inmiddels woensdag middag en de verbinding is nog steeds down, dan ben je, laat ik zeggen, teleurgestelderder..

* Bezulba hoopt vanavond weer te kunnen internetten
blup
Erger zelfs: Ik vind het wel prettig dat ze geen IVR gebruiken. Je weet wel, zo'n breinloze machine die je rustig 45 minuten in de wacht laat staan. Dat middel is erger dan de kwaal.SillyJW schreef op 19 november 2003 @ 13:42:
Pff.. ok, het is niet waar. Ik heb gelogen. Ze nemen wel gewoon de telefoon op.

Stel: Er zijn 100 telefoonlijnen en 50 helpdeskers. Hoe ga je met 50 man ooit 100 bellers te woord staan? Als de helft het na 5 tot 45 minuten opgeeft. Maar dan hebben ze wel 5 tot 45 minuten geld aan KPN mogen geven.
IVR *zou* je kunnen gebruiken om pieken van drukte op te vangen. Maar alleen als die pieken kort zijn.
IVR is vooral voor telco's een goudmijntje. Voor de beller is het alleen maar extra ergernis terwijl je (letterlijk) aan het lijntje gehouden wordt.
* SillyJW is weer online

Af en toe een klein beetje boos worden mag best..
Ik doe ff mee met LoxodoN.. is hier ook een stuk beter dan voorheen.
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Nov 19 2003 om 18:30:05 UTC+0100)
Download : 634.8 KByte/sec
Upload : 83.8 KByte/sec
Connection : 694.0 Conn/min
Ping test Nederland : 17.0 ms
[Voor 27% gewijzigd door SillyJW op 19-11-2003 18:33]

(Overgenomen op Wed Nov 19 2003 om 18:22:00 UTC+0100)
Download : 825.4 KByte/sec
Upload : 102.0 KByte/sec
ziet er veel beter uit dan voor de weekend.
En nu maar hopen dat TweakDSL het zo houdt. Waarom waren die NRP's eigenlijk te overbelast? Je zou toch gewoon een nieuwe in bedrijf brengen naarmate je meer klanten krijgt?
[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 59362 op 19-11-2003 18:23]
post is een tracertje, want bij mij is t nog niet echt snel.Anoniem: 59362 schreef op 19 november 2003 @ 18:21:
Ik ben weer online na 3 dagen. Ik begreep van de helpdesk dat de NRP's te overbelast waren. Zit nu inmiddels op een andere (?) of de mijne heeft wat meer ruimte.
(Overgenomen op Wed Nov 19 2003 om 18:22:00 UTC+0100)
Download : 825.4 KByte/sec
Upload : 102.0 KByte/sec
ziet er veel beter uit dan voor de weekend.
En nu maar hopen dat TweakDSL het zo houdt. Waarom waren die NRP's eigenlijk te overbelast? Je zou toch gewoon een nieuwe in bedrijf brengen naarmate je meer klanten krijgt?
De update is wel gebeurd zie ik in mijn modem (8064/896)
Maar nog geen verbinding

Zo'n NRP is vaak zo ingericht en ingedeeld dat zelfs in de piekuren al het dataverkeer nog goed kan afhandelen. Maar als al die lijnen nu geupgrade worden (dubbele snelheid) kun je wel raden wat er gebeurd...Waarom waren die NRP's eigenlijk te overbelast?
Lox, je hebt wel aso upload zeg

*me jaloers kijk*
[Voor 12% gewijzigd door AirtjE op 19-11-2003 20:08]
Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35]Anoniem: 76473 schreef op 19 november 2003 @ 18:47:
[...]
post is een tracertje, want bij mij is t nog niet echt snel.
over a maximum of 30 hops:
1 20 ms 10 ms 20 ms 217.19.28.1
2 10 ms 20 ms 10 ms core2-ring.cambrium.nl [217.19.16.33]
3 20 ms 10 ms 20 ms ge0-0-0.m20-2.ams1.trueserver.nl [213.239.156.33]
4 20 ms 10 ms 20 ms ge0-1-0.m20-1.ams1.trueserver.nl [213.239.156.61]
5 20 ms 20 ms 10 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]
Trace complete.
@airtje, het geheim is een telindus 1110

btw max upload is zo rond de 108 Kb/s naar de tweakdsl.ftp

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 59362 op 19-11-2003 20:42]
1 20 ms 10 ms 20 ms 217.19.28.1Anoniem: 59362 schreef op 19 november 2003 @ 20:36:
[...]
Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:
1 20 ms 10 ms 20 ms 217.19.28.1
2 10 ms 20 ms 10 ms core2-ring.cambrium.nl [217.19.16.33]
3 20 ms 10 ms 20 ms ge0-0-0.m20-2.ams1.trueserver.nl [213.239.156.33]
4 20 ms 10 ms 20 ms ge0-1-0.m20-1.ams1.trueserver.nl [213.239.156.61]
5 20 ms 20 ms 10 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]
Trace complete.
@airtje, het geheim is een telindus 1110.
btw max upload is zo rond de 108 Kb/s bij mij naar de tweakdsl.ftp
[afbeelding]
De eerste is bij mij 213.239.170.1 dies niet zo best volgens mij.
Maakt volstrekt niets uit. Zie mijn eerdere posting met snelheden. Ik haal exact de snelheid waar mijn lijn op traint.Anoniem: 76473 schreef op 19 november 2003 @ 20:43:
De eerste is bij mij 213.239.170.1 dies niet zo best volgens mij.
[Voor 12% gewijzigd door burne op 20-11-2003 03:16]

[Voor 94% gewijzigd door burne op 20-11-2003 03:17]
theeft fucking 4 dagen geduurt maar dan toch eindelijk mogen wij van een upgrade genieten waar we zeer waarschijnlijk toch weinig gebruik van maken! whahoe!

blup
maar ik wil mn geld terug van bbned t is toch van den zotte dat een gecomputeriseerde
upgrade 4 *24 uur moet duren

ik wil hiermee richting kassa of tros radar op zn minst een met hagel gevulde douche

ben nu weer effe weg mn mail checken (kan ik mn bandbreedte optimaal benutten

K wens je veel plezier doch weinig kans tot slagen.Anoniem: 23408 schreef op 20 november 2003 @ 16:17:
yep vanaf zondag op maandag nacht tot zo even
maar ik wil mn geld terug van bbned t is toch van den zotte dat een gecomputeriseerde
upgrade 4 *24 uur moet duren![]()
![]()
![]()
ik wil hiermee richting kassa of tros radar op zn minst een met hagel gevulde douche![]()
ben nu weer effe weg mn mail checken (kan ik mn bandbreedte optimaal benutten)

Wel fijn dat er steeds meer mensen geupgraded zijn.. nog even en alles is weer normaal

volgens de tweakdsl voorwaarden is 48 uur the maxSa1 schreef op 20 november 2003 @ 16:22:
[...]
K wens je veel plezier doch weinig kans tot slagen.
Wel fijn dat er steeds meer mensen geupgraded zijn.. nog even en alles is weer normaal
ik had dus 88 uur geen internet nu snap ik ook wel dat ze bij tweakdsl hier weinig aan kunnen doen
en als ik claim leggen ze volgens de helpdesk de claim zelf weer bij (B)kut(B)kut-ned
het zou tweakdsl sieren als ze zelf met een compensatie komen
tenslotte is de max 744uur per maand 88 uur is 10% dus een dikke 6 euro minder volgende maand lijkt me redelijk
(heb effe 192 mailtjes binnen gehaald leve de spam)

Hèhè .... eindelijk .... na ruim 80 uur (!!!) weer onlineRobocom schreef op 17 november 2003 @ 13:13:
[...]
Bij mij ligt de verbinding (thuis) ook al sinds 6:15 op z'n gat ... ik hoop ook dat dit de upgrade isFf afwachten ....

Voor diegene die dit weekend aan de beurt zijn: suc6 en heel veel sterkte!

(Overgenomen op Thu Nov 20 2003 om 17:37:55 UTC+0100)
Download : 707.7 KByte/sec
Upload : 89.7 KByte/sec
Connection : 837.0 Conn/min
Ping test Nederland : 20.0 ms

De ene dag 800 kb/s bijna de andere 300 ofzo..
----
Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.4
2 205 ms 275 ms 332 ms 217-19-24-1.dsl.cambrium.nl [217.19.24.1]
3 28 ms 23 ms 20 ms core2-ring.cambrium.nl [217.19.16.33]
4 28 ms 19 ms 19 ms ge0-0-0.m20-2.ams1.trueserver.nl [213.239.156.33
]
5 37 ms 31 ms 21 ms ge0-1-0.m20-1.ams1.trueserver.nl [213.239.156.61
]
6 24 ms 25 ms 23 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]
----
En het kan nog extremer

----
Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.4
2 160 ms 51 ms 1746 ms 217-19-24-1.dsl.cambrium.nl [217.19.24.1]
3 19 ms 18 ms 19 ms core2-ring.cambrium.nl [217.19.16.33]
4 20 ms 19 ms 20 ms ge0-0-0.m20-2.ams1.trueserver.nl [213.239.156.33
]
5 22 ms 27 ms 22 ms ge0-1-0.m20-1.ams1.trueserver.nl [213.239.156.61
]
6 19 ms 21 ms 18 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]
De trace is voltooid.
----
Ik hoop dat iemand van Cambrium/Tweakdsl hier een verklaring kan geven. Want 1,7 sec is wel associaal. Misschien hierdoor dat ik bij sommige websites gewoon time outs krijg. En helaas ook redelijk vaak.
Je kan duidelijk zien dat het aan die gate van cambrium ligt want de rest pingt ie op nette tijden.
Als je nou eens gewoon een mailtje stuurt of de storingsdienst belt kunnen we de herhaling van het iusr_-drama overslaan. gathering.tweakers.net is niet de juiste plek om te klagen, en al helemaal niet als je wilt dat er iets gedaan wordt.j_bos schreef op 20 november 2003 @ 18:57:
Je kan duidelijk zien dat het aan die gate van cambrium ligt want de rest pingt ie op nette tijden.
Of bel je ook de bibliotheek als je trein vertraging heeft?
(Overgenomen op Thu Nov 20 2003 om 20:24:40 UTC+0100)
Download : 731.6 KByte/sec
Upload : 87.8 KByte/sec
Connection : 865.0 Conn/min
update en al net online om een uur of 4 in de middag na 4 dagen geen internet. zelfs als ik alle gegevens met de hand in had gevoerd was ik nog sneller dan de hele bbned meuk bij elkaar.... maar ach, geeft niet. downsnelheid is nog niet optimaal, om 16.00 uur was het 400KB/s en nu wat meer, het kan aan speedtest liggen natuurlijk dus ik vertrouw er niet meer op.
Anoniem: 96789
Ik heb een vraag over een 8mbit lijn , zijn er ook die met Tweakdsl via de nieuwsgroepen doen downloaden? Hoe gaat dat? Is het vrij snel met bijvoorbeeld 3 connecties open? Want Demon 8mbit lijntje die zijn gecapped op 200KB dus ongeveer 60KB downloaden per lijntje.Voor een 8mbit lijntje vind ik dat schandalig.Vandaar mijn vraag hier.
En hoe zien de nieuwsgroepen eruit.Hebben ze veel groepen? En belangrijk de retentie tijd en Compleetheid.
Ik heb nou @home(wil ik vanaf) compleetheid nog geen 50% en retentie tijd minder dan 15 uur.Als ik nou geen Payserver had kon ik helemaal niks meer

Maar ik heb weinig interesse in een 8mbit lijntje als hij gecapped is.Het moet gewoon full speed zijn.

Dan moet je geen consumenten-DSL nemen. Gewoon doorsparen voor een stel Cisco 3640's met de nodige NIC's, 4 SOHO's en 4 non-overbooked SDSL's. Zeg maar 12K per Cisco (je moet wat uitbreiden en andere software hebben ten opzichte van de lijstprijs van 9500 dollar), 450 dollar per SOHO, en dan je lijntjes nog. Voor 27.000 dollar eenmalig en 3380 euro per maand heb je 8 gegarandeerde ongelimiteerde megabits compleet met garanties.Anoniem: 96789 schreef op 20 november 2003 @ 21:47:
Maar ik heb weinig interesse in een 8mbit lijntje als hij gecapped is.Het moet gewoon full speed zijn.
Anoniem: 87050
Ok, dat kost dus de 8 Mbit lijn. Hoeveel ton moet-ie dan nog bijbetalen voor een newsserver met een beetje fatsoenlijke retentie?Burne schreef op 20 november 2003 @ 23:17:
[...]
Dan moet je geen consumenten-DSL nemen. Gewoon doorsparen voor een stel Cisco 3640's met de nodige NIC's, 4 SOHO's en 4 non-overbooked SDSL's. Zeg maar 12K per Cisco (je moet wat uitbreiden en andere software hebben ten opzichte van de lijstprijs van 9500 dollar), 450 dollar per SOHO, en dan je lijntjes nog. Voor 27.000 dollar eenmalig en 3380 euro per maand heb je 8 gegarandeerde ongelimiteerde megabits compleet met garanties.
Uncapped verbinding -> Alsof een verbinding gecapped is. ADSL 2-8MBit zoals TweakDSL die levert is gewoon maximale wat haalbaar is, zit echt geen limiet op. Enige echte beperking is de afstand tussen jou en de telefooncentrale waar je aan gekoppeld is en kwaliteit van de kabels, staat ook allemaal eerder gepost

Consumenten DSL lijnen zijn altijd op basis van best-effort, niemand kan 100% (of 99%) up-time garanderen, maar bij een storing doen ze gewoon hun best het te fixen voor je. Neem je een business DSL dan kun je wel rekenen dat bij een storing deze binnen enkele uurtjes opgelost is met een totale uptime van >99%, maar goed, daar betaal je ook voor (minstends 5 voudige) voor tragere snelheid.
Om even een iets serieuzer antwoord te gevenAnoniem: 96789 schreef op 20 november 2003 @ 21:47:
[knip]

retentie was iets van 20 uur ofzo weet het niet exact zeker, maar je kan ook even op http://news.tweakdsl.nl kijken, hier zie je hoeveel ruimte enzo inbeslag is..
hf..
Anoniem: 96789
Nou hier heb ik wat aan dank je welSa1 schreef op 21 november 2003 @ 11:10:
[...]
Om even een iets serieuzer antwoord te geven, k kan gewoon met 800KB/sec downloaden van de nieuwsgroepen, tweak voert alle groepen, dus ook de dvd groepen.. hoewel a.b.nl vaak erg leeg is, dit kan natuurlijk ook komen door ruimte gebrek enzo.. maarjah.. kan niet alles hebben... a.b.boneless en misc zijn altijd goed..
retentie was iets van 20 uur ofzo weet het niet exact zeker, maar je kan ook even op http://news.tweakdsl.nl kijken, hier zie je hoeveel ruimte enzo inbeslag is..
hf..

BURNE SCHREEF:
Sorry hoor dit vind ik een waardeloos antwoord.Dit vraag ik niet.Ik stel een normale vraag en dan verlang ik dat ik een normaal antwoord terug krijgt niet zoDan moet je geen consumenten-DSL nemen. Gewoon doorsparen voor een stel Cisco 3640's met de nodige NIC's, 4 SOHO's en 4 non-overbooked SDSL's. Zeg maar 12K per Cisco (je moet wat uitbreiden en andere software hebben ten opzichte van de lijstprijs van 9500 dollar), 450 dollar per SOHO, en dan je lijntjes nog. Voor 27.000 dollar eenmalig en 3380 euro per maand heb je 8 gegarandeerde ongelimiteerde megabits compleet met garanties.

Wat ik bedoel met Demon is ze hebben Supernews als newsservers en die hebben een goeie retentie tijd , maar dat vind ik niet belangrijk.Ik zelf heb ook een payserver(goeie retentietijd)Maar ik wil niet gaan downloaden met een gecapped lijn.Ik betaal daar niet voor voor een 8mbit lijntje voor maar maximaal 200KB terwijl ze makkelijk over de 600KB kunnen halen

Ik heb een vraag over Tweakdsl en de snelheid op de newsservers en niet een specifieke vraag over de newsservers.Newsservers -> Gebruik zoekfunctie op GoT en je krijgt een lijst met newsservers en hun prijzen.
[Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 96789 op 21-11-2003 14:07]

Weet alleen niet wat de retentie is, naar zeggen net een dag, afhankelijk van newsgroep.
Verder ben ik ook niet van op de hoogte dat welke provider dan ook dat via BBNed netwerk gaat en 2-8MBit verbindingen aanbied en die nog es capped. Dat de newsserver dat doet kan ik wel voorstellen en dat heb ik her en der wel gehoord. Bij TweakDSL in ieder geval niet.
[..] nofi maar je zegt constant heb geduld heb dit heb dat, wat heeft dat nou voor zin? ga je het ook goedpraten dat mensen inmiddels 5 dagen compleet offline zijn en dat bbned atm gewoon een aantal supergare nrp's heeft draaien?LordHades schreef op 19 november 2003 @ 10:43:
KOM OP MAN, get real het zit gewoon niet goed de laatste week en als ik jou laatste 30 reacties ga quoten dan is het 20+x een reply van wacht maar, het komt wel goed, heb geduld, volgens mij zeg je dat naar 14 dagen complete downtime nogsteeds. je kan mij meer wijsmaken maar jij bent geen gewone klant, je moet wel aandelen bezitten of werken voor tweakdsl anders heb je wel een enorme plaat voor je hoofd IMHO.
Ik log vanmiddag in op een tweakdsl bak, via rdp en na 30 sec ligt de verbinding er weer voor een paar kwartier uit dan kan ik weer 30 sec werken en weer ligt ie er uit.
Ze zijn ongetwijfeld keihard aan het werk om het te fixen, mag ik hopen maar ik kan me de reacties van sommige users hier goed voorstellen en jij gooit er constant zo'n dooddoener achteraan...
http://www.NUiPhone.nl/
Anoniem: 87050
Ik gebruik naast de (gecapped) lijn van Demon ook nog een aantal andere newsservers (waaronder een payserver). Op die manier haal je ook bij Demon regelmatig de 800 KByte/s. Voordeel vind ik dat je op die manier niet álles van je payserver hoeft af te halen, wanneer je eens langer dan 2 dagen niet in de newsgroepen hebt gekeken, wat bij TweakDSL helaas vooralsnog wel het geval is.Anoniem: 96789 schreef op 21 november 2003 @ 13:57:
[...]
Wat ik bedoel met Demon is ze hebben Supernews als newsservers en die hebben een goeie retentie tijd , maar dat vind ik niet belangrijk.Ik zelf heb ook een payserver(goeie retentietijd)Maar ik wil niet gaan downloaden met een gecapped lijn.Ik betaal daar niet voor voor een 8mbit lijntje voor maar maximaal 200KB terwijl ze makkelijk over de 600KB kunnen halenvandaar dat ik informeer over tweakdsl(daar gaat dit topic over) anders kan ik net zo goed een lagere snelheid pakken.
Ik bel idd de bieb niet als de trein vertraging heeft maar ik zit hier in een topic over tweakdsl , en ik zeg wat ik over die trace denk, en vraag of iemand van Cambrium misschien een idee heeft van hoe het komt.Burne schreef op 20 november 2003 @ 19:56:
[...]
Als je nou eens gewoon een mailtje stuurt of de storingsdienst belt kunnen we de herhaling van het iusr_-drama overslaan. gathering.tweakers.net is niet de juiste plek om te klagen, en al helemaal niet als je wilt dat er iets gedaan wordt.
Of bel je ook de bibliotheek als je trein vertraging heeft?
Ik wil ook verder helemaal TweakDSL niet afzeiken maar ik heb hier wel meer helpdesk reacties gezien dus dacht misschien dat ik nog een handige reactie krijg.
Spreek dan binnen Cambrium wel af dat hier geen mensen van Cambrium antwoorden op helpdesk vragen, als je het bij mij ook niet doet, want ik en anderen denken op den duur dan misschien dat je hier ook met vragen terecht kan

Owja ik zal effe bellen voor ik het vergeet

edit: Verder is TweakDSL een aanrader.
Wat wel zonde is is de homepage, die staat vol fouten. Een mooie pagina zonder taalfouten etc. geeft denk ik een betere indruk op potentiële klanten.
Gelukkig heb je daar qua verbinding geen last van.
[Voor 12% gewijzigd door j_bos op 21-11-2003 17:57]

1
| 2 * * * request timed out. |
[Voor 41% gewijzigd door SpiMan op 21-11-2003 18:12]

Ben net 1 dag online geweest na de upgrade
[edit]
LOL, en 10 minuten na deze post had ik weer ineternet

Maar heeft er toch vanaf een uur of 2 vanmiddag tot nu eruit gelegen
[Voor 40% gewijzigd door Foxke op 21-11-2003 19:02]
Hier hetzelfde ... net 24 uur online, ligt de verbinding er weer 3,5 uur uitFoxke schreef op 21 november 2003 @ 18:50:
Mijn internet ligt er sinds vanmiddag er weer helemaal eruit
Ben net 1 dag online geweest na de upgrade
[edit]
LOL, en 10 minuten na deze post had ik weer ineternet
Maar heeft er toch vanaf een uur of 2 vanmiddag tot nu eruit gelegen

Maar ja, nu weer online en hopelijk voorlopig geen onderbrekingen (volgens TweakDSL helpdesk in ieder geval niet; storing was de nasleep van de upgrade)
Hmmm nou de tweakserver is niet erg goed hoor! Vaak overbelast waardoor je de headers met 0.3 kb/s tot 80kb/s binnenhaalt.Anoniem: 96789 schreef op 20 november 2003 @ 21:47:
Hallo allemaal.
Ik heb een vraag over een 8mbit lijn , zijn er ook die met Tweakdsl via de nieuwsgroepen doen downloaden? Hoe gaat dat? Is het vrij snel met bijvoorbeeld 3 connecties open? Want Demon 8mbit lijntje die zijn gecapped op 200KB dus ongeveer 60KB downloaden per lijntje.Voor een 8mbit lijntje vind ik dat schandalig.Vandaar mijn vraag hier.
En hoe zien de nieuwsgroepen eruit.Hebben ze veel groepen? En belangrijk de retentie tijd en Compleetheid.
Ik heb nou @home(wil ik vanaf) compleetheid nog geen 50% en retentie tijd minder dan 15 uur.Als ik nou geen Payserver had kon ik helemaal niks meer![]()
Ja ik heb ook een 8mb lijntje.
Soms werkt het ook wel goed hoor , maar te vaak ook niet.
Ja het gaat de laatste week niet goed ook mijn snelheid is gewoon kut overdag. Maar ik ga hier gewoon niet elke dag 5 posts plaatsen dat het kut gaat dat weten ze na 1 post ook wel. En daarkomt nog bij dat dit geen support forum is hoor. Je moet bellen en mailen en als het druk is is het druk klaar. En dat ik dan gewoon positief blijf dat is dan mijn goed recht klaar hoef je je niks van aan te trekken. En dat is het laaste wat ik zeg hier. Vind het wel prima tis echt onzettend veranderd sinds laatste thread van gewoon leuk thread is het 1 grote zeik boel geworden. TabeeDiaboluzzz schreef op 21 november 2003 @ 16:37:
[...]
[..] nofi maar je zegt constant heb geduld heb dit heb dat, wat heeft dat nou voor zin? ga je het ook goedpraten dat mensen inmiddels 5 dagen compleet offline zijn en dat bbned atm gewoon een aantal supergare nrp's heeft draaien?
KOM OP MAN, get real het zit gewoon niet goed de laatste week en als ik jou laatste 30 reacties ga quoten dan is het 20+x een reply van wacht maar, het komt wel goed, heb geduld, volgens mij zeg je dat naar 14 dagen complete downtime nogsteeds. je kan mij meer wijsmaken maar jij bent geen gewone klant, je moet wel aandelen bezitten of werken voor tweakdsl anders heb je wel een enorme plaat voor je hoofd IMHO.
Ik log vanmiddag in op een tweakdsl bak, via rdp en na 30 sec ligt de verbinding er weer voor een paar kwartier uit dan kan ik weer 30 sec werken en weer ligt ie er uit.
Ze zijn ongetwijfeld keihard aan het werk om het te fixen, mag ik hopen maar ik kan me de reacties van sommige users hier goed voorstellen en jij gooit er constant zo'n dooddoener achteraan...
[Voor 23% gewijzigd door Korumera op 21-11-2003 21:49]

/dev/null
LoL zou tweakdsl leuk vindenI_Stealth_I schreef op 21 november 2003 @ 22:04:
Ik heb vernomen via via dat de snelheiden van BBned wederom ophoog gaan op zeer korte termijn!Klinkt misschien zeer ongeloofwaardig, maar dit is de reactie van BBned op de laatste upstream upgrade op het KPN net. Deze 'geruchten' zijn al officieel bevestigd door Demon in hun eigen nieuwsgroepen.

Alleen de snelheden zijn nu al maximaal.. dus wat willen ze upgraden dan, het 2048 pakket voor een lagere prijs ? omdat 1024 misschien ook 2048 wordt ?
[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 76473 op 21-11-2003 22:44]
nou volgens mij kan het bij mij niet echt sneller dan 8/1 mbitI_Stealth_I schreef op 21 november 2003 @ 22:04:
Ik heb vernomen via via dat de snelheiden van BBned wederom ophoog gaan op zeer korte termijn!Klinkt misschien zeer ongeloofwaardig, maar dit is de reactie van BBned op de laatste upstream upgrade op het KPN net. Deze 'geruchten' zijn al officieel bevestigd door Demon in hun eigen nieuwsgroepen.

Sneller dan het maximum kan kan nietI_Stealth_I schreef op 21 november 2003 @ 22:04:

En aangezien 8/1 het max. is wat je kan halen met ADSL

BDW heb je een linkje naar die bevestiging van Demon? (Beetje vreemd trouwens dat het officieel is ook omdat alle Demon medewerkers daar dingen alleen op privé-basis neerzetten

Anoniem: 33438
Maar inderdaad, tweakdsl rommelt een beetje de laatste maand... service begint een beetje op UPC te lijken. (Nee we bellen u terug... (dus niet) nee, we lossen het direct op (dag later weer bellen: verbinding doet het nog steeds niet) Nee als het vandaag nog niet werkt, ga ik hoogst persoonlijk naar hoofddorp met een knippel (de volgende dag maar gevraagd of ik mee mocht naar hoofddorp)). Leuke loze beloften dus. Ik snap best dat bbned de upgrades verprutst en dat ze daar bij tweakdsl niks aan kunnen doen... maar beloof dan niet van alles.
Voor mij dus een reden om lekker over te stappen. Tweakdsl, adieu!

[Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 54393 op 22-11-2003 14:43]
Kpn zegt weer dat er niets loos is. Nu 6 weken later nog steeds een instabiele verbinding en bbned zegt nu ook ineens dat er niets aan mankeert.Erg vreemd allemaal.
Mijn aanspreekpunt is tweak (die ook de storing hebben gezien, teveel of te weinig decibellen ofzoiets) en bel hun dus regelmatig. Krijg inderdaad vaak te horen dat ze terug bellen en dat gebeurt dan niet. Ook krijgt altijd bbned de schuld , maar daar koop ik niets voor. Ik moet tweak betalen en niemand anders.
Ik heb nu eenmaal voor tweak gekozen maar heb zoals vaak helaas de verkeerde gekozen.
ga over een jaartje maar naar cistron( daar lees je weinig klachten over).
Lees voor de gein eens een weekje cistron.announce en cistron.broadband.Anoniem: 27474 schreef op 22 november 2003 @ 16:04:
cistron( daar lees je weinig klachten over).
news://news.cambrium.nl/cistron.announce
news://news.cambrium.nl/cistron.broadband
Een paar maanden terug was het daar vuurwerk, toen Danny aankondigde niet mee te gaan doen met de snelheidsupdates, begon te jammeren over ontslagen die aangevraagd moesten worden, en uiteindelijk toch toegaf. Niet dat je daar als bestaande MAXX-abonnee nu al iets aan hebt. En de cistron-abonnees gaan het gedonder eind december krijgen. Hopelijk minder, omdat TweakDSL heeft laten zien waar de problemen in de snelheid-upgrades zitten, maar voor hetzelfde geld pakt het even erg of erger uit (als Demon tegelijkertijd ook z'n updates gaat doen?)
De Tweakers waren de eerste met de hogere snelheden op bestaande verbindingen. Zo ongeveer zoals Tweakers ook de eerste met SATA, Opterons en andere nieuwtjes zijn. Jullie hebben het al achter de rug. De rest moet nog beginnen.
Dit topic is gesloten.