TweakDSL *new and/or improved* deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.033 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Feit is wel dat binaries.nl inderdaad oostindisch de articles bewaart... :P

Boneless en misc hebben een retentie van 2 dagen. Genoeg op zich, als je rap door downloadt. Tuurlijk zie ik graag het moment dat mijn pfcorner account de deur uit kan, maar dat moment komt hoop ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87050

Burne schreef op 28 October 2003 @ 22:08:
[...]
<licht cynisch toontje>
Helemaal prut, dat ding. Stelt niets voor. Maar staat wel op nummer 80 in de top duizend van newsservers. (http://www.top1000.org/top1000.current.txt)
</licht cynisch toontje>
Eigenlijk vind ik het een beetje flauw dat je juist die lijst aanhaalt. In wezen klaagt iemand hier over de voor hem matige retentie, en jij weet waarschijnlijk best, dat die top1000-lijst daar niets mee te maken heeft:
Please keep in mind that current statistics do not reflect anything regarding Usenet distribution. It only relies on the few servers that send their stats on a daily/weekly basis. It also can help sites wishing to check if their inpath' output has been received and processed.
Het is natuurlijk erg mooi dat die plaats in de top1000 aantoont dat er wellicht heel veel binnenkomt, maar als je het er bijna niet af kunt halen heb je daar als gebruiker helaas niet zoveel aan.
Wee blij dat je niet bij bepaalde andere providers zit:
Sorry, maar die opmerking vind ik nog flauwer. Als ik een of ander probleem met iets bij m'n provider zou hebben, en daarover meer wil weten, verwacht ik niet als antwoord: "Wees blij, want bij sommige andere providers is het slechter". Nog afgezien van het feit dat er ook providers zijn bij wie het beter is, en zelfs niet altijd duurder, lijkt mij zo'n antwoord meer de werkwijze van een Casema of UPC, maar ik kreeg nou juist de indruk dat TweakDSL daar boven stond :)
Hoewel ik het wel een beetje kan begrijpen tegen iemand die zegt dat die server 'helemaal niets voorstelt', want ik geloof meteen dat jullie je uiterste best doen om dat ding zo goed mogelijk te maken.

Maar waarom kun je, zoals hij vraagt, niet gewoon wat meer vertellen over de geplande uitbreiding van de newsserver, waar we een beetje op zouden kunnen rekenen qua grootte en retentie en op welke termijn er ongeveer iets verwacht kan worden? Ik heb het een aantal weken geleden in dit topic ook al aan je gevraagd, en toen helaas geen antwoord gekregen, wat ik best jammer vond.

Overigens heb ik een tijdje geleden een aantal mederwerkers gesproken, en ik moet zeggen dat ik daar bijzonder tevreden over was. Het is alleen dat ik zo'n verrekte newsjunk ben, helaas maar weinig feitelijke informatie kreeg over de plannen met de TweakDSL-newsserver, en ik die 140 TB bij die andere provider niet kon weerstaan, anders had ik zonder twijfel voor TweakDSL gekozen. Maar wie weet, volgend jaar... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
waar ik me altijd zo over verbaas is dat jullie een provider uit kiezen op newserver en niet op snelheid en stabiliteit en dergelijken. Ik gebruik persoonlijk geen nieuws servers heb dat niet nodig om aan me spullen te komen. Maar goed het verbaast me wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71832

Burne schreef op 28 October 2003 @ 22:08:
*knip*
Wee blij dat je niet bij bepaalde andere providers zit:

879 0.087 amsterdam.infonet
942 0.072 pop-news-1.colt-telecom.nl
977 0.065 news.telebyte.nl
985 0.064 kun.nl
988 0.064 news.worldonline.be

Pik er maar gewoon een paar uit. Geen verborgen boodschappen.
Nou zit ik toevallig bij telebyte en ben erg tevreden over hun newsserver. Ze draaien alleen geen alt.b maar dat schijnt binnekort te veranderen. En in het top1000 lijstje dat ik voor mijn neus heb staat

140 1.706 news2.telebyte.nl

just my 2 cents :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27474

Dank je recman.
Ik ben het er mee eens dat er wat duidelijk over zou kunnen komen.
Kabelfoon heeft nu eenmaal een heel snelle en goede newsserver , maar ik wilde sneller internetten (meer betalen dus) en ook een goede newsserver en als je dan informeert en er word gezegd dat ze alle groepen voeren en een retentie hebben van 2 dagen dan ga je daar ook van uit, maar het is gewoon niet waar. veel incomplete post en zat binaries groepen die niet gevoerd worden.
Omdat mijn abbo nog niet is verlopen bij kabelfoon kan ik het een en ander nog even vergelijken.
Verder veel lof over tweakdsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 87050 schreef op 29 oktober 2003 @ 08:24:
[...]
Eigenlijk vind ik het een beetje flauw dat je juist die lijst aanhaalt. In wezen klaagt iemand hier over de voor hem matige retentie, en jij weet waarschijnlijk best, dat die top1000-lijst daar niets mee te maken heeft:
[...]
Eigenlijk is het heel flauw dat je mij aanvalt op dingen waar hij het niet over heeft. De klacht was:
Heb net even binaries.nl naar binnen gehaalt maar daar staat zowat niets in.
En als de peers die niet voeren of niet goed voeren, zal die groep leegblijven. Niks retentie, gewoon een lege of dooie groep. Wat er niet is, kun je ook niet op een harddisk zetten.

Nieuws is en blijft het verkeerde systeem om binaries uit te wisselen. Het is een groot netwerk van peers die onderling wel of geen berichten uitwisselen, die korter of langer vasthouden en die wel of geen eigen beleid hebben over expiry, over transit, peering en retentie.

De newsserver doet in een dag wat alle tweakers en andere klanten van Cambrium in een krappe week doen, qua verkeer, en met een zestig of zeventig-tal binary-gebruikers legt dat ding een buitensporig beslag op bandbreedte. De voltallige nl.*-newsfeed (170 groepen ofzo) is iets van 14Mbyte per dag, en er zijn binary-groepen van 600.000Mbyte per dag. En dat voor een medium wat niet eens overweg kan met binaries. 1 missend bericht en de voorgaande 8Gbyte van de DVD die je net gedownload hebt is onbruikbaar.

Wees blij dat het mijn server niet is. Ik zou het heel anders aanpakken. Om te beginnen zou het enkel tekst worden. Dan kun je nog meer dan een jaar retentie bieden met 1 lullig 80Gbyte schijfje. (Weet je ook gelijk waarom ik je niets kan vertellen over toekomstplannen.)

[ Voor 43% gewijzigd door burne op 29-10-2003 16:17 . Reden: (riante) aanvulling ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Burne schreef op 29 October 2003 @ 14:55:
[...]
Eigenlijk is het heel flauw dat je mij aanvalt op dingen waar hij het niet over heeft. De klacht was:
[...]
En als de peers die niet voeren of niet goed voeren, zal die groep leegblijven. Niks retentie, gewoon een lege of dooie groep. Wat er niet is, kun je ook niet op een harddisk zetten.
Ok, ik ging er misschien te snel vanuit dat de oorzaak bij de retentie lag. Dit zal dan inderdaad een andere oorzaak gehad hebben. Kan gebeuren natuurlijk, maar ik hoop dat die toch vrij populaire groep normaal gesproken toch wel (goed) gevoerd wordt?
Maar kun je echt niet iets meer loslaten over eventuele uitbreidingen van de newsserver? Denk dat velen er toch best wel benieuwd naar zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 19:30

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

WeAreLegion schreef op 29 October 2003 @ 10:07:
waar ik me altijd zo over verbaas is dat jullie een provider uit kiezen op newserver en niet op snelheid en stabiliteit en dergelijken. Ik gebruik persoonlijk geen nieuws servers heb dat niet nodig om aan me spullen te komen. Maar goed het verbaast me wel
Ja dat snap ik ook niet! Ik vind het zo ongelovelijk omslachtig om bijvoorbeeld binairies te downloaden om aan spul te komen. Geef mij maar een goeie website of een FTP waar ik de spullen met een snelheid van bijvoorbeeld 80~209 kB/seconde vandaan haal.

Newsserver kan wat mij part gestolen worden, maarja ieder z'n wensen hé? ;)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

I_Stealth_I schreef op 29 October 2003 @ 15:29:
[...]
Ja dat snap ik ook niet! Ik vind het zo ongelovelijk omslachtig om bijvoorbeeld binairies te downloaden om aan spul te komen. Geef mij maar een goeie website of een FTP waar ik de spullen met een snelheid van bijvoorbeeld 80~209 kB/seconde vandaan haal.

Newsserver kan wat mij part gestolen worden, maarja ieder z'n wensen hé? ;)
Precies. Het downloaden uit de nieuwsgroepen is wat ingewikkelder dan bijv. een FTP, maar ik op mijn beurt zou ontzettend balen als ik me zou moeten behelpen met slechts een website of FTP. Ben er nog geen enkele tegengekomen die meer biedt dan bijv. de 140 TB die je bij Supernews ter beschikking staan. En omdat ik met meerdere newsservers werk (via NewsPro) zou ik ook niet blij zijn met een snelheid van slechts 209 KB/s. Het dubbele tot driedubbele daarvan is regelmatig zeker haalbaar. Maar inderdaad, het vereist wat meer handelingen om alles binnen te krijgen, maar dat neem ik graag op de koop toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Burne schreef op 29 October 2003 @ 14:55:
[...]
Nieuws is en blijft het verkeerde systeem om binaries uit te wisselen. Het is een groot netwerk van peers die onderling wel of geen berichten uitwisselen, die korter of langer vasthouden en die wel of geen eigen beleid hebben over expiry, over transit, peering en retentie.
Dat ben ik geheel met je eens, Usenet is niet ontworpen voor binaries, en het oneigenlijk gebruik daarvan is inefficient en kost veel onnodig dataverkeer. Maar het is nu eenmaal zo gegroeid en helaas is het dan erg moeilijk om dat wereldwijd radicaal te veranderen. Wat mij wel wat lijkt is een systeem waarbij het binaries-gedeelte van alle newsservers wordt omgezet in een soort FTP-oplossing, dan zou je volgens mij veel effcienter met de gigantische ter beschikking komende opslagruimte kunnen omspringen, en het zou zeker een belangrijke hoeveelheid dataverkeer kunnen schelen. Maar de tijd zal het leren ;)

In ieder geval bedankt voor je verdere uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27474

Hmm hoop niet zeikerig over te komen maar alt.binaries.nl is nu helemaal leeg!
Vind dit erg jammer, en had dit niet verwacht bij tweak!
Bij kabelfoon haal ik duizenden nieuwe headers op.
Ik vind het een probleem omdat als je lid wilt worden ze zeggen dat er geen beperkingen op de newsserver zijn , maar die zijn er wel!
Ook zegt men de newsserver uittebreiden , maar laat dan aub eens weten wanneer en hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59362

TweakDSL heeft heel wat probleempjes gehad in het begin, maar die zijn allemaal netjes een voor een opgelost. Ik ben er zeker van dat de newserver ook aan de orde komt... Tweak is geen provider die de klachten links laat liggen ofzo.... Dus mensen, gewoon geduld hebben ofzo. Ze kunnen niet alles tegelijk he :|.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 59362 op 29-10-2003 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 13:17

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Hey allemaal

ik zit te twijfelen om over te gaan van kabel (kabelfoon) op een ADSL zonder datalimit
en dat is TweakDSL

De snelheid is mij niet echt belangerijk ( ik ga dus voor Tweaklight of DurfDSL )
Maar hoe zit het met "problemen", is de helpdesk goed? valt de verbinding vaak weg? schommelt de snelheid veel?

en hoe zit het met de nieuwsgroup
heeft die veel binaries en een goede retentie?

edit => en last but not least, werkt het ook met een copperjet 810 adsl modem?

alvast bedankt voor jullie antwoorden :)

[ Voor 10% gewijzigd door Tetsuo55 op 29-10-2003 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tetsuo55 schreef op 29 oktober 2003 @ 20:08:
Hey allemaal

ik zit te twijfelen om over te gaan van kabel (kabelfoon) op een ADSL zonder datalimit
en dat is TweakDSL

De snelheid is mij niet echt belangerijk ( ik ga dus voor Tweaklight of DurfDSL )
Maar hoe zit het met "problemen", is de helpdesk goed? valt de verbinding vaak weg? schommelt de snelheid veel?

en hoe zit het met de nieuwsgroup
heeft die veel binaries en een goede retentie?

edit => en last but not least, werkt het ook met een copperjet 810 adsl modem?

alvast bedankt voor jullie antwoorden :)
Als je even de moeite had gedaan om draadje door te nemen dan had je je antwoord.

Hierbij dan maar.... TweakDSL is erg stabiel. Zorg er wel voor dat je een goeie keuze maakt uit de verschillende modems.. Wat Tweak op hun website aanraad (Alcatel 510 4 poort's) zou ik dan ook zeker niet uitsluiten bij je keus... Maargoed, je hebt al een modem.

Over de nieuwsgroepen kan ik niets zeggen want ik gebruik ze niet. Mail en FTP zijn stabiel, nooit problemen mee gehad.
Als er onderhoud wordt gepleegd planned Tweak het meestal 's avonds in.

De helpdesk is de laatste tijd sterk verbeterd vind ik. Alhoewel ik al tijden geen contact met ze heb gehad omdat er gewoon geen problemen zijn :).

btw, een vriend van me zat vroeger op Kabelfoon en is nu overgestapt naar TweakDSL and he's very very happy :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87772

De newsfeeder is vandaag gruwelijk overleden, er zit zinds een uur een
nieuw mainboard in (dual Xeon 2.4) en de feed lijkt weer redelijk goed
op te pakken. Over de retention kan ik het volgende zeggen, we zitten
sinds kort op ongeveer 48 uur, wanneer de volgende uitbreiding gaat
plaatsvinden is nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@burns & WhizzMan. Is het personeelslid dat verantwoordelijk is voor het beantwoorden van de e-mail op vakantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Raven- schreef op 30 oktober 2003 @ 20:54:
@burns & WhizzMan. Is het personeelslid dat verantwoordelijk is voor het beantwoorden van de e-mail op vakantie?
Geen idee. Stuur 'm anders nog eens, en meld er even in dat jij Raven bent. Zou natuurlijk lullig zijn als jij zit te wachten op een antwoord op een mailtje wat op een of andere manier niet aangekomen of kwijtgeraakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Burne schreef op 30 oktober 2003 @ 22:42:
[...]

Geen idee. Stuur 'm anders nog eens, en meld er even in dat jij Raven bent. Zou natuurlijk lullig zijn als jij zit te wachten op een antwoord op een mailtje wat op een of andere manier niet aangekomen of kwijtgeraakt is.
Ik zal dat eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:43
En zijn er al meer mensen ge-update? ALs het goed is zouden ze vanaf 1700h gisteren zijn begonnen... hier is nog niets gebeurd ;( .. dus ik wacht geduldig af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7276

nope hier ook nog niets !!! Ik w8 met smart af :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Van-uit de nieuwsgroep waariemand de zelfde vraag had gesteld dat zijn verbinding om 2300h gisteravond nog hetzelde was
We hebben vandaag (gisteren eigenlijk al, het is al zaterdag) een grote
groep upgrades in gang gezet. De verwachting van BBned is, dat er binnen
48 uur alle lijnen die we nu in gang hebben gezet, zijn ge-upgrade. De
tijd dat de lijn het niet zal doen is, als er niets foutgaat, rond de 2
uur. Als je geluk hebt, is je lijn morgenochtend geupgrade, het kan zijn
dat je upgrade later dit weekend pas plaatsvindt.
We hebben dus wel op vrijdag je lijn ge-upgrade, maar het kan even duren
voordat de uitvoering van de upgrade ook door BBned is afgehandeld.

Homme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23408

net een speedtest gedraaid geen verdubbeling/stijging hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Laatst online: 15-06 09:45
Hetzelfde hier, ook geen verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94082

WeAreLegion schreef op 28 oktober 2003 @ 18:43:
[...]

Dat ligt er aan wat je bedoelt :) ADSL kan max 8mbit down en 1mbit up maar er zijn nog meer vormen van DSL, A, S, H en V waar van VDSL het snelste is tot ongeveer 56mb/s
Is dat thuis via een normale infrastructure haalbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier is ook nog geen verhoging merkbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40944

Kan iemand me aub vertellen of ze in het weekend bereikbaar zijn en zo ja onder welk nummer?
Ik krijg mijn internetverbinding nl. met geen mogelijkheid aan de praat en de installeur(s) ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 40944 op 01-11-2003 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40944 schreef op 01 november 2003 @ 16:02:
Kan iemand me aub vertellen of ze in het weekend bereikbaar zijn en zo ja onder welk nummer?
Ik krijg mijn internetverbinding nl. met geen mogelijkheid aan de praat en de installeur(s) ook niet.
Geen moeite genomen om website even te checken?
Voor storingen buiten kantoor tijd kunt u
contact met ons opnemen via de e-mail of
Tel: 036-5460087
Misschien dat ze je lijn aan het upgraden zijn, dan kan je een downtime van 2 uur of meer hebben, ook dat staat op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vraag mezelf af of er bij iemand de lijn vandaag all geuped is , iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Still waiting ... ik heb nog nooit zo graag gewild dat mijn lijn eruit ging :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62552

om3ega schreef op 01 november 2003 @ 17:15:
Still waiting ... ik heb nog nooit zo graag gewild dat mijn lijn eruit ging :D
Hier sluit ik me bij aan en ik heb er in ieder geval wel alle vertrouwen in dat het goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Anoniem: 94082 schreef op 01 november 2003 @ 11:06:
[...]

Het gaat over het zelfde netwerk als ADSL maar de aparatuur is velen male duurder vandaar dat het nog niet zo bekend is :) maar het is volgens mijn in theorie wel mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65750

kheb een vraagje..
ik heb interesse in het SurfDSL 1024 kbps 512 kbps € 44,95 pakketje..
Maar heeft 1 van jullie hiermee ervaring?
-wat is de égte down/up speed
-stabiel
thnq :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76473

Anoniem: 65750 schreef op 01 november 2003 @ 21:06:
kheb een vraagje..
ik heb interesse in het SurfDSL 1024 kbps 512 kbps € 44,95 pakketje..
Maar heeft 1 van jullie hiermee ervaring?
-wat is de égte down/up speed
-stabiel
thnq :)
106 kB/down 53 kB/up stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62552 schreef op 01 november 2003 @ 17:40:
[...]

Hier sluit ik me bij aan en ik heb er in ieder geval wel alle vertrouwen in dat het goed komt.
yep hoop dat ik er vanacht bij zit :O
dat zou plezierig ontwaken zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 94082 schreef op 01 november 2003 @ 11:06:
[...]

(over VDSL)

Alleen als je de centrale kunt zien. ;)

(1200 meter maximaal van de centrale, en op die 1200 meter haal je al de volle snelheid niet meer.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jups klopt :) maar goed het kan wel opzich :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Nou zeg , nog steeds geen upgrade :( .. iets zegt me dat er helemaal niets gaat gebeuren dit weekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

om3ega schreef op 02 november 2003 @ 06:50:
Nou zeg , nog steeds geen upgrade :( .. iets zegt me dat er helemaal niets gaat gebeuren dit weekend...
krijg zo langzamerhand ook steeds meer twijfels :(
maar ja t weekend duurt nog een etmaal (blijf hopen) :?
ik mag toch aannemen dat ze geen loze beloften doen en bij problemen
t op de tweakdsl site zetten toch???
kan niet anders dan wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou mensen hier idd ,net als de rest helemaal NIETS :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77747

"ik mag toch aannemen dat ze geen loze beloften doen"

welkom bij tweakdsl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
De upgrade ligt bij BBned , niet bij Tweakdsl :) ..

[ Voor 6% gewijzigd door om3ega op 02-11-2003 09:35 . Reden: BBned was bbeyond..nog niet wakker :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

om3ega schreef op 02 november 2003 @ 08:08:
De upgrade ligt bij Bbeyond , niet bij Tweakdsl :) ..
Bbeyound =Bbned?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Ja bbned.. ja sorry.. ik sliep nog half .. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"kheb een vraagje.."

102/51 stabiel. Zolang alles draait.
Zodra er iets moet gebeuren dan zijn er vaak “opstartproblemen”
Naast snelheid en stabiliteit kun je nog andere factoren overwegen.

Voordelen:
flexibel (reverse dns, domein registratie, database hosting, etc)
ze concurreert mee (prijs)
Trueserver (bandbreedte)

Nadelen:
arrogant (helpdesk)
neemt geen verantwoordelijkheid voor haar klanten (geeft BBned liever de schuld)
slechte communicatie (extern en intern)

Ik kan er nog meer opnoemen maar deze zijn voor mij het voornaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net wakker, nog steeds geen upgrade
* Anoniem: 59362 wacht het wel af :).
ze hebben nog tot 17:00 de tijd bij bbned O-).

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 59362 op 02-11-2003 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Anoniem: 77747 schreef op 02 november 2003 @ 09:33:
"kheb een vraagje.."

102/51 stabiel. Zolang alles draait.
Zodra er iets moet gebeuren dan zijn er vaak “opstartproblemen”
Naast snelheid en stabiliteit kun je nog andere factoren overwegen.

Voordelen:
flexibel (reverse dns, domein registratie, database hosting, etc)
ze concurreert mee (prijs)
Trueserver (bandbreedte)

Nadelen:
arrogant (helpdesk)
neemt geen verantwoordelijkheid voor haar klanten (geeft BBned liever de schuld)
slechte communicatie (extern en intern)

Ik kan er nog meer opnoemen maar deze zijn voor mij het voornaamst.
Tjah tis jou mening hoor, Maar arrogant vind ik echt onzin ze zijn echt ontzettend beleeft aan de telefoon en je word op een normale manier aangesproken en niet op manier die van te voren door iemand bedacht is omdat dat waarschijnlijk goed is.

Verder heb ik zelf 3 jaar bij planet gewerkt en daar waren veel dingen ook bij KPN's zijde niet goed geregeld het zelfde geld voor providers die bij BBned zitten. Je heb nog steeds te maken met een derde en als die iets fout doet (bijvoorbeelld met het upgraden van lijnen want dat doet bbned en niet tweakdsl ) dan heb je pech daar is gewoon weinig aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"daar is gewoon weinig aan te doen."

Ik zal dit eens toelichten. Het maakt niet uit wie er afspraken maakt.
Afspraken zijn er om te worden nagekomen. Als niemand zich aan de afspraken zou houden dan zou het een zooitje worden.

Ik heb al vaker afspraken gemaakt met Tweakdsl. In beide gevallen zijn die niet in eerste instantie nagekomen maar pas na meerdere sommaties.

het kan dus wel..

Mijn vraag is: Doet ze dit moedwillig of is de communicatie echt zo slecht dat ze geen normale relatie met toeleverancier en klant kan hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 77747 op 02-11-2003 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Vers uit de newsgroup..
De opdrachten zijn vrijdag voor een groot deel van de TweakDSL gebruikers
het systeem van bbned in gegaan,
we zijn aan het monitoren hoe ze er doorheen lopen en zien dat dit langzaam
verwerkt word. Door de opzet
van het e.a. kunnen we niet voorspellen wanneer de daadwerkelijke verwerking
plaastvind. De verwachting is dat dit
binnen 48 uur na opdracht gebeurt. Ook wij kunnen alleen maar afwachten.

Wel is er een user groep verplaats van de ene router naar de andere om
ruimte te bieden voor de hogere snelheden.

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96238

upgrade

Op dit moment lopen de upgrades door het systeem heen. We zien bij een groot aantal gebruikers dat er nieuwe profielen worden aangemaakt. De verwachting is dat in de loop van de dag deze op de DSLAM's worden geplaatst.

Door de hoeveelheid orders die er nu door de systemen lopen is het moeilijk te bepalen wanneer dit daadwerkelijk gaat plaastvinden. In de loop van maandag/dinsdag kunnen we bepalen welke upgrades er werkelijk hebben plaatsgevonden en welke nog door een 2e ronde heen moeten.

Deze groep zullen we op dat moment een mail sturen met het nieuwe moment dat we het upgrade proces voor deze groep weer in gang gaan zetten.

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Misschien een idee om deze info ook op tweakdsl.nl te posten? Niet elke tweakdsl klant is verslaafd aan Got :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"De upgrade ligt bij BBned , niet bij Tweakdsl"

Jongen wees nou niet zo naïef. Er is sowieso foutieve informatie verstrekt.
In een quote een paar bladzijde terug werd nog beweerd dat iedereen dit weekend over ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94681

Tja niet te vertrouwen die jongens 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalker
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-04 15:15

Stalker

Leon 20 VT Topsport

In de newsgroep stond dit:

Het merendeel gaat dit weekeinde om. de groep die nog moet volgen sturen
we eerst een mail om te kijken wanneer de verbinidng down kan gaan.

Als je nog geen mail hebt gehad en je wilt zo snel mogelijk om, stuur dan
even een mail
naar upgrade@cambrium.nl dan zetten we de upgrade gelijk in werking. Let wel
het gehele proces duurt
ruim 48 uur. We kunnen dus niet exact bepalen wanneer je verbinding om gaat.

Gerrit

Dus wil je zekerheid dat je omgaat is een email misschien wel handig.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
De "upgrade info" staat op de tweakdsl.nl pagina. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BladE2k_
  • Laatst online: 15-04 20:35
Serieus waar, niet om het 1 en ander te flamen, maarre heeft niemand van 'geduld' gehoord?

Het is nu zondag, ik zie een bericht op de site staan, upgrade is van start gegaan, zal ma/di door de dslams heen gaan. Mogelijk 2e ronde.

--> Wat is hier fout aan? Ik zie hier 2 bladen met posts vol (op zijn minst) met gewoon bijna 'dreigingen' en ook veel 'aannames' over het feit dat TweakDSL zijn upgrade niet goed uitvoert.

Het is en blijft een bedrijf, zelfs 1 die er voor kiest om in 'buiten werktijd' nog werkt om klanten te helpen (FYI: ik ken providers die zaterdag beperkt/zondag geen support leveren of uberhaupt iets doen). Ook als het storingen betreft, er is gewoon daarvoor een menselijk luisterend oor die je evt. nog helpt ook.

Ik vind het persoonlijk meer arrogant van de gebruikers dan van de provider om zo te redeneren als klant zijnde. Ja natuurlijk ben je als klant koning, maar het gezegde is niet bedoelt om uit te worden gebuit imo :O

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"Serieus waar, niet om het 1 en ander te flamen, maarre heeft niemand van 'geduld' gehoord?"

ik ben heel geduldig maar wil alleen wel weten waar ik aan toe ben.
is dat teveel gevraagd?

eerlijkheid duurt het langst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94681

Mailtje droppen naar upgrade@cambrium.nl en je weet meer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BladE2k_
  • Laatst online: 15-04 20:35
Tja.. je *zou* natuurlijk geduld kunnen hebben om te weten waar je aan toe bent ;)

Het is altijd een kwestie van geduld.. het weekend is nog niet eens om.. met bedrijven zowieso, als er dingen buiten werktijd gebeuren (ik heb het dan ff over 'standaard' werktijd), dan vind ik dat er toch zeker wel ff geduld mag geplaatst worden naar TDSL...

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank jullie wel,

Nu weten we tenminste waar we aantoe zijn.
Mijn excuses voor de opbouwende kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 18-06 19:30

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik ben zo'n twee weken geleden al geupgrade naar de nieuwe datarate.

Duurde zo'n 24 uur langer als verwacht. Dit werk moet door BBned gedaan worden, dit is een EXTERNE organisatie die meer moet migreren dan alleen circa 800 Cambrium DSL-klanten.

Zoals je kan lezen is de upgrade opdracht aangeboden, nu is het wachten op BBned.
Daarnaast schijnt het APS-systeem niet helemaal lekker te lopen, waardoor veel manual ingeklopt moet worden en gechecked.
BBned is nou eenmaal niet een organisatie die afspraken erg nakomt. (welk (telecom)bedrijf wel? ;) )

Ga lekker chillen op de bank met een DVDtje ofzo en een zak chips ofzo, maar vanavond zullen van af 21:00 toch de eersten pas hun nieuwe snelheid hebben en de laatsten met een beetje pech dinsdag avond.

Geduld is een schone zaak, al vind ik zelf wachten ook per definitie zeer vervelend! >:)

[ Voor 18% gewijzigd door I_stealth_I op 02-11-2003 14:58 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik merk wel dat af en toe me internet eruit vliegt, heel eventjes. Daarna werkt alles weer maar geen upgrade :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Anoniem: 77747 schreef op 02 november 2003 @ 13:08:
"De upgrade ligt bij BBned , niet bij Tweakdsl"

Jongen wees nou niet zo naïef. Er is sowieso foutieve informatie verstrekt.
In een quote een paar bladzijde terug werd nog beweerd dat iedereen dit weekend over ging...
wie is hier nou naief ? ik heb me upgrade al hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 21:41

Scighera

swim-bike-run

is het verplicht om een modem /router aan te schaffen bij een TweakDSL abonnement?

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

[volgens iusr_ al geen probleem meer]

[ Voor 96% gewijzigd door burne op 02-11-2003 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Scighera schreef op 02 november 2003 @ 20:26:
is het verplicht om een modem /router aan te schaffen bij een TweakDSL abonnement?
Nope. Als je er al een hebt kun je die prima gebruiken. Als je een Alcatel overgehouden hebt aan je vorige ISP: ze zijn niet allemaal aan te passen. Modems vanaf juli 2002 zijn aan te passen, modems van voor die tijd hebben een andere chipset die niet goed werkt met het BBNed-netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Burne schreef op 02 november 2003 @ 20:36:
[...]

Nope. Als je er al een hebt kun je die prima gebruiken. Als je een Alcatel overgehouden hebt aan je vorige ISP: ze zijn niet allemaal aan te passen. Modems vanaf juli 2002 zijn aan te passen, modems van voor die tijd hebben een andere chipset die niet goed werkt met het BBNed-netwerk.
specs:

router for ADSL,MXStream and Cable router with 4 port switch

Specifications:

Supports all common DSL and Cable Internet protocols. Very easy to install. Extensively configurable for all your needs and wishes. Built-in 4 ports 10/100Mbps switch. Built-in DHCP server.

Built-in 4 ports 10/100Mbps switch

Built-in firewall with stealth ports (router invisible) and block ping, block wan and block icmp

1 WAN UTP port 10Mbps for connection to DSL or Cable Modem

Easy to install with any web browser

Supports PPPoE, PPTP/VPN

Supports NAT (Network Address Translation)

Supports DHCP client for WAN port

Built-in DHCP-server for LAN

Supports Multicast forwarding (IP/TV and others)

Supports Virtual Private Network (VPN) pass-through

WAN port supports RTSP NAT (Real Player, Quick Time, IP/TV Video On Demand, H.323...etc)

Static Routing Table

Supports Access Control

Supports Virtual Server (Local Server Mapping)

Supports Visual Computer (Multi-DMZ, DDNS)

Supports filtering access to websites and blocking accesss to websites

Supports IP filtering

Reset button for factory defaults

Supports Netmeeting, PCAnywhere, ICQ, Quake 2, Quake III, Diablo, Kali, Need for Speed and much more!

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"wat is nou eigenlijk je probleem? Waarom is het nodig om te dreigen."

Mijn probleem is weer opgelost inmiddels. Het is wat mij betreft niet nodig om hier verder over door te gaan.

Enige kritiek was dat we zo matig geinformeerd worden en dat afspraken soms niet nagekomen worden. Het is inderdaad niet leuk om mensen te sommeren om hun afspraken na te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54393

volgens mij kan dit ook even prive afgehandeld worden indien je hier spreekt in naam van tweakdsl. nu voel jij je aangevallen en nu is je weekend verpest maar dit hoeft niet iedereen te weten op een openbaar forum denk ik.

wat betreft het voorrang krijgen in de updates batch, zou het helpen als ik veel lof over tweakdsl spreek? want dan trek ik alles uit de kast natuurlijk :)

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 54393 op 02-11-2003 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Scighera schreef op 02 november 2003 @ 20:40:
[...]

router for ADSL,MXStream and Cable router with 4 port switch
1 WAN UTP port 10Mbps for connection to DSL or Cable Modem
Supports NAT (Network Address Translation)
Supports DHCP client for WAN port
Dit is overigens geen modem, enkel een router. Je zult er dus nog een ADSL-modem bij nodig hebben. De eenvoudigste optie is een modem wat enkel in bridge-mode werkt, dus een Asus of een Telindus 1110 (analoog) of 1111 (ISDN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 77747 schreef op 02 november 2003 @ 20:46:
Enige kritiek was dat we zo matig geinformeerd worden en dat afspraken soms niet nagekomen worden. Het is inderdaad niet leuk om mensen te sommeren om hun afspraken na te komen.
Maar ook daar doen we juist onze best. Je kunt bellen, ook in het weekend, er is een mededelingen-pagina, er is een nieuwsgroep, er zijn medewerkers hier op GoT actief om je vragen te beantwoorden, vragen aan info@tweakdsl.nl worden beantwoord. Zouden we dingen beter kunnen doen? Ik sta open voor suggesties...

[ Voor 5% gewijzigd door burne op 02-11-2003 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 54393 schreef op 02 november 2003 @ 20:53:
[...]
wat betreft het voorrang krijgen in de updates batch, zou het helpen als ik veel lof over tweakdsl spreek? want dan trek ik alles uit de kast natuurlijk :)
Dat met inbreken en hacken was niet overdreven, dus zelfs al tover je je vriendin te voorschijn als pressiemiddel: de kans op succes blijft erg klein. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Burne schreef op 02 november 2003 @ 20:56:
[...]

Dit is overigens geen modem, enkel een router. Je zult er dus nog een ADSL-modem bij nodig hebben. De eenvoudigste optie is een modem wat enkel in bridge-mode werkt, dus een Asus of een Telindus 1110 (analoog) of 1111 (ISDN).
thanks voor de info :)

is deze dus beter geschikt?
http://www.e-tech.nu/Product_Detail/1031/E

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"Je kunt bellen, ook in het weekend, er is een mededelingen-pagina, er is een nieuwsgroep, er zijn medewerkers hier op GoT actief om je vragen te beantwoorden, vragen aan info@tweakdsl.nl worden beantwoord."

Ik denk dat hier juist deze "ruis" is onstaan. Misschien is het beter om consequent een medium te gebruiken om nieuws aan te kondigen, de mededelingen-pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Wat is nou eigenlijk de normaal haalbare upload snelheid bij TweakDSL ultra?
ik heb nu een upload van max. 92 kiloByte/Sec op een Vigor 2600
op G.dmt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

laatste nieuws van news tweakdsl.vragen:

We hebben vanavond met bbned contact gehad, het bleek namelijk dat in
het process een deel van de upgrades bleven hangen. e.a. lijkt nu gefixd,
maar
leid wel tot wat vertraging.

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Wat is nou eigenlijk de normaal haalbare upload snelheid bij TweakDSL ultra?
Dat hangt blijkt het af van de chipset van je modem. Diverse chipsets trainen op wisselende snelheden, en die snelheden komen niet altijd overeen met wat de fabrikant aan documentatie heeft. Een onvolledig overzichtje:

code:
1
2
3
4
   modem                                                                                     max. up 
Telindus 1111 (en dus waarschijnlijk ook 1110, 1120 en 1121):  1024Kbps
Asus AAM 6310EV annex-b                                                           992Kbps
Telindus 2600 annex-b                                                                  928Kbps

En nog een tip voor de 2600-bezitters (van het Draytek.nl-forum..)

[doe maar niet. Wordt het alleen maar minder van..]

[ Voor 85% gewijzigd door burne op 02-11-2003 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ik begrijp uit je posting dat je al een router hebt. Je hoeft dan geen nieuwe router met modem te kopen, enkel een modem is al voldoende, want de router is er al. Als je een Asus-modempje ervoor zet ben je er ook, en dat scheelt toch weer een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
om3ega schreef op 02 november 2003 @ 06:50:
Mijn vermoedens zijn zojuist bevestigd.... :z ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"Mijn vermoedens zijn zojuist bevestigd.... ..."

goedemorgen.. net wakker? B)

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 77747 op 03-11-2003 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Anoniem: 77747 schreef op 03 november 2003 @ 06:49:
"Mijn vermoedens zijn zojuist bevestigd.... ..."

goedemorgen.. net wakker? B)
Voor de files op het werk .. isn't that great :9
Ben benieuwd of er mensen al door de upgrade zijn gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"Ben benieuwd of er mensen al door de upgrade zijn gegaan."

Ik heb die upgrade al uit mijn hoofd gezet en daar gaat het mij ook niet om. Het gaat er om dat er mensen op mij rekenen en ik reken op Tweakdsl.

Nu sta ik voorschut bij de mensen die op mij rekenen... en nemen ze me de volgende keer niet meer seriues als ik iets afspreek....

ps1: kroontjespen leer 'ns lezen jongen
ps2: waar zit de "waarschuw moderator" knop, ik ruik een flame

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 77747 op 03-11-2003 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:39

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Anoniem: 77747 schreef op 03 november 2003 @ 10:21:
"Ben benieuwd of er mensen al door de upgrade zijn gegaan."

Ik heb die upgrade al uit mijn hoofd gezet en daar gaat het mij ook niet om. Het gaat er om dat er mensen op mij rekenen en ik reken op Tweakdsl.

Nu sta ik voorschut bij de mensen die op mij rekenen... en nemen ze me de volgende keer niet meer seriues als ik iets afspreek....
Sjonge sjonge, voor schut staan omdat 'n upgrade ff wordt uitgsteld.
Sorry hoor maar hier kan ik me niets bij voorstellen.
Maar wees niet bang hoor, gezien je post hier nam ik je toch al niet erg serieus.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11776

Nog geen upgrade hier. Was me er zo op aan het verheugen ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

iusr: als je nou zeker wil weten dat je krijgt wje wilt dan moet je een zakelijk abbonement nemen volgens mij... en niet zo lopen te blazen met mensen die op je rekenen. Waar rekenen ze dan op..? Dat ze snel van je ftpserver kunnen downloaden, of wat..?
je zegt dat je een flame ruikt maar ik heb het idee dat jij behoorlijk hoog van de toren blaast.. ik begrijp dat het vervelend is dat die upgrade zo lang duurt maar de term overmacht zegt jou sowieso vrij weinig blijkt uit een aantal van je vorige posts. Daarna bondt je weer in maar nu zit je weer een beetje moeilijk te doen... ik weet niet waarom maar je klinkt een beetje verwend... en begin nou niet over bedrijven die hun afspraken niet nakomen, dat verhaal kennen we zo onderhand wel. gisteravond was al bekend dat het tot dinsdagavond zou kunnen duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"Waar rekenen ze dan op..? "

Dit is niet relevant. De ene keer een upgrade de andere keer een aansluiting en een volgend keer een nota crediteren. wat maakt het uit? afspraken zijn afspraken!

Ik ben een jaar stil geweest en heb gelezen in dit draadje en zag alleen bevooroordeelde reacties. alles is zo goed hier bla bla... ik ben zeker de enige die elke keer als er wat moet gebeuren achter ze aan moet lopen om iets voor me kaar te krijgen?

Nu is het tijd om wat kleur in dit draadje te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11776 schreef op 03 november 2003 @ 11:53:
Nog geen upgrade hier. Was me er zo op aan het verheugen ;(.
idem. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Laatst online: 29-05 16:40
ik heb er ook nog nix van gemerkt..

* delyver wacht geduldig af :)

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26314

Ik ben ook nog niet upgraded maar wacht gewoon af.

Het is maar een upgrade, geen ambulance met hartbewaking waar ik op zit te wachten.

We gaan minder betalen voor hogere snelheden. _/-\o_ Misschien een idee voor de minister van Verkeer en Waterstaat?

De helpdesk van Tweakdsl is mij een verademing. Zeker daar ik Chello/UPC ('nuff said) gewend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"De helpdesk van Tweakdsl is mij een verademing. Zeker daar ik Chello/UPC ('nuff said) gewend was."

Ja ik heb ook een paar jaar Chello gehad en die helpdesk is inderdaad niet te vergelijken met die van Tweakdsl.

Een ding is in mijn ervaring wel hetzelfde. Bij beiden krijg je niet veel voor mekaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26314

iusr_ schreef op 03 november 2003 @ 13:50
Een ding is in mijn ervaring wel hetzelfde. Bij beiden krijg je niet veel voor mekaar.
Tja, vervelend voor je. Mijn ervaring met de tweakdsl crew is duidelijk anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalker
  • Laatst online: 21-04 15:15

Stalker

Leon 20 VT Topsport

Ik vindt het ook vervelend dat die verhoging er nog niet is, maar om er nou zo,n punt van te maken?
Ik vind die slechte newsserver veel vervelender.
Dat ding ligt alweer plat.
Nu heb ik al enige tijd van pure ellende een account bij xs4all moeten nemen voor een goede newsserver, terwijl ik veel liever dat geld in een snellere verbinding had gestoken.
Maar ik hou die newsserver wel in de gaten, want als hij ooit goed wordt zeg ik xs4all gelijk weer op.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KroontjesPen schreef op 03 november 2003 @ 10:42:
[...]

Sjonge sjonge, voor schut staan omdat 'n upgrade ff wordt uitgsteld.
Sorry hoor maar hier kan ik me niets bij voorstellen.
Maar wees niet bang hoor, gezien je post hier nam ik je toch al niet erg serieus.
tja daar kan ik me wel wat bij voorstellen alsje vol trots hebt verteld dat je per 1 nov een verdubbeling van je downlloadsnelheid hebt en je hebt m dan niet is dat op zn zachts gezegd lullig
stellen we jou toegezegde loonsverhoging toch ook effe uit?
kijken hoe je dan bleeert
een ieder heeft bepaalde prioriteiten de jouwe liggen schijnbaar elders dat kan
maar om die van een ander dan niet voor vol aan te zien zegt veel......
over jou....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

03/11/2003: Problemen bij upgrade actie
Afgelopen vrijdag middag om 17:00 uur hebben wij al onze reeds bestaande klanten bij onze leverancier aan geboden voor de upgrade van de snelheden.

Helaas is het \'upgrade\' systeem van onze leverancier dit weekend ermee opgehouden is. Helaas zijn hierdoor geen upgrades meer uitgevoerd en is niemand van onze klanten opgewaardeerd is.

Wat houd het nu in voor u? Het \'upgrade\' systeem is inmiddels gemaakt, en de upgrades lopen in middels weer door. Dus de 48 uur, waarin u de \'upgrade\' kon verwachten die lopen dus vanaf vandaag.

bron. tweakdsl site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"Ik vindt het ook vervelend dat die verhoging er nog niet is, maar om er nou zo,n punt van te maken?"

Ja maar ik klaag niet alleen over de verhoging opzich. Ik heb het over de manier waarop het weer gebeurt. Niet alleen dit incident brengt mij hier maar meer incidenten. De manier waarop deze verhoging gaat is voor mij alleen de druppel.

Ik heb bijvoorbeeld 2 maanden op mijn aansluiting moeten wachten ( en als ik er niet zelf achteraan zat dat was het misschien wel 3 maanden geworden ) bovendien heb ik moeten knokken om een maand factuur gecrediteerd te krijgen voor verbruik toen nog geen eens verbinding had... allemaal slechte communicatie / organisatie. het frusterende is dat ze de schuld ook nog doodleuk aan een ander bedrijf geven (kpn/BBned).

Een jaar later is het voor mij enkel een "rendezvous" weer niet op tijd en weer de schuld bij de BBned leggen. hebben jullie dan in dit jaar tijd niet geleerD? Organiseer/Plan het dan de volgende keer zlef beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Ik weet niet of je werkt of op school zit iusr_ , maar heb je wel eens te maken gehad met organisaties als KPN , Deutsche telecom , BBned , BT .. als je als 3e partij daar afhankelijk van bent kan je weinig meer doen dan als zoete koek slikken wat ze je voordragen en dit dan op beschaafde manier door communiceren naar de eindgebruikers.... afspraak of geen afspraak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"maar heb je wel eens te maken gehad met organisaties als KPN , Deutsche telecom , BBned , BT .. "

In 1998 zat is bij bART die waren afhankelijk van het Eneco Netwerk en daar kon het ook :>

het leuke is ik weet mijn ip nog haha 195.38.227.84 (was een "echt" static ip )

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 77747 op 03-11-2003 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Anoniem: 77747 schreef op 03 november 2003 @ 12:07:
"Waar rekenen ze dan op..? "

Dit is niet relevant. De ene keer een upgrade de andere keer een aansluiting en een volgend keer een nota crediteren. wat maakt het uit? afspraken zijn afspraken!

Ik ben een jaar stil geweest en heb gelezen in dit draadje en zag alleen bevooroordeelde reacties. alles is zo goed hier bla bla... ik ben zeker de enige die elke keer als er wat moet gebeuren achter ze aan moet lopen om iets voor me kaar te krijgen?

Nu is het tijd om wat kleur in dit draadje te brengen.
en nou ga ik gewoon mijn mening geven of dat nou mag hier ja of nee. Maar ik vind je een ontzettend klein verwend @#$#$ jong. Je heb geeft niks anders als nutteloos commentaar waar niemand wat aan heeft. Er word duidelijk uitgelegd wat er aan de hand is en dat het tot dinsdag zou duren. Dus zoals de meeste al zeiden ga eens op de bank zitten tv kijken het komt van zelf wel. Of wil je dat je nu iedereen een upgrade krijgt en dat over een week het netwerk instort.

Ik ga er van uit dat je optie 1 wil dat het gewoon blijft werken na de upgrade. En blaas ingodsnaam niet zo hoog van de toren af zoals hier boven al gezegd word. En dit draadje heeft al kleur genoeg zonder jou geblaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54393

wat een ellende. en dan nog allemaal offtopic ook. ik ga dan ook maar ff mn zegje doen, het blijkt dat iedereen dat wel mag...

offtopic:
iig, iemand moet hier een heel stuk afkoelen om de volgende redenen.

1. de upgrade, zoals die in zijn werk gaat, krijgen we allemaal gratis. niemand hoeft ervoor te betalen. god, wacht eens ff, het abonnement gaat ook omlaag... wow, is dat wat.

2. de upgrade is niet vastgesteld op een bepaalde tijd. men gaat wel vanuit dat't dan gebeurd. geen zekerheid, wel een duidelijk voornemen. als je eens zou weten van hoeveel factoren het afhangt, dan zou je niet meer doen alsof het een kwestie is van knopjes omgooien.

3. jouw persoonlijke relatie met tweakdsl is niet relevant als het gaat om deze upgrade. we zijn geen van allen geupgraded, dus jij ook niet. het is nogmaals geen persoonlijk aanval van tweakdsl op jouw.

4. verder gaat je wereld echt niet op zijn kop staan als je niet geupgraded bent, hoor. internet ken je nog steeds gebruiken, je pc ook. je kan dus online zijn en als je de voorwaarden van tweakdsl bekijkt is dat vrij voldoende. ze komen dus wel hun afspraken na. dat je geupgraded wordt zie ik daarom ook meer als een kadootje niet als een plicht van tweakdsl.

5. men heeft duidelijk in het eerste mailtje aangegeven dat als je niet geupgraded wilt worden dat dan geen probleem is. ff emailtje sturen naar de helpdesk dan is al je stress voorbij. de mensen waar het leven van jouw internet verbinding afhangt kunnen dus gerust ademhalen.

6. je ps-jes vind ik persoonlijk meer een uitnodiging aan iedereen om je de grond in te trappen. speel je zo graag voor slachtoffer ? ik denk het niet. zoals gezegd, niemand is geupgrade, dus hou het verre van persoonlijk.

verder sta ik nog steeds te wachten op de upgrade maar ik ben van de chips opgestapt op komkommers anders komen teveel kilo's bij... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:51

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik maak me niet zo druk om die upgrade die komt er vanzelf wel.
Kreeg niemand zoals ik een glimlach op haar/zijn gezicht omdat er vanaf nu ¤25 per maand meer te spenderen valt?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76473

MSN opeens uitgelogd ik dacht.. he zou het nu dan toch gebeuren.
Nee.. maar er liggen veel internationale sites uit gebeurt wel vaker bij tweakdsl.
(maar nooit zo lang)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 76473 op 03-11-2003 17:31 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.