Toon posts:

Onovergeklokt 65 graden (!)

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem. Ik heb een 2100+ met palomino core en hij word 65 graden zonder dat ik er ook maar iets aan overgeklokt heb. Ik weet dat de palomino geen inwendige sensor heeft maar als er een afwijking zou zijn door verkeerd plaatsen of zo dan zou ie toch lager moeten zijn :? . Verder heb ik er geen problemen mee. Wie kan mij helpen? PLEASE.

Specificaties:

- Asus A7V333 mobo
- Asus Geforce ti 4600
- AMD Athlon XP 2100+ Palomino core (gezien bij CPU-Z)
- Audigy 2
- 4 kast koelers (lawaai :X ) en een echt goede cpu koeler

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Asus meet standaard altijd wat hoger en als je een beetje pech hebt met je Athlon dan
wordt hij gewoon wat warmer. Is de PC onstabiel ?
Wat voor koeler heb je precies en wat voor pasta gebruik je ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Waar zie je dat hij die temperatuur heeft?
Heb je de nieuwste BIOS geflashed? (wil nog wel eens helpen, zeker bij Asus bordjes)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 02:11
doet het ook daadwerkelijk zeer als je de heatsink vastpakt met je vingers? Zo ja is-ie echt zo warm, zo nee, wijkt de teller flink af.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

0siris schreef op 29 June 2003 @ 00:39:
doet het ook daadwerkelijk zeer als je de heatsink vastpakt met je vingers? Zo ja is-ie echt zo warm, zo nee, wijkt de teller flink af.
Als hij niet warm is kan het ook nog zijn dat hij slecht contact maakt met de core (en dus niet goed geplaatst is). B)

• Microkid
  • Laatst online: 22:04

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hmm, ik heb ook een A7V333 en een Palomino gehad, maar hij zou zeker wat koeler moeten. Standaard vragen: koelpasta gebruikt? Koelbklok goed op de CPU? Spacer gebruikt of niet?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb de nieuwste bios, ja dit deed ie al vanaf het begin dus het ligt niet aan de koelpasta en ik heb ook al een keer een nieuwe betere koeler op de cpu gezet?
verder nog ervaringen of ideeen??

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

1: voel even aan de heatsink. Hoe warm voelt die aan
2: welke software gebruik je om het uit te lezen?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 00:43:
Ja ik heb de nieuwste bios, ja dit deed ie al vanaf het begin dus het ligt niet aan de koelpasta en ik heb ook al een keer een nieuwe betere koeler op de cpu gezet?
Hij deed het al vanaf het begin dus het ligt niet aan de koelpasta. Hoe kom je aan deze heldere conclusie :?

als je nu eens even vertelt welke koeler je hebt en welke pasta je hebt gebruikt dan kunnen we je misschien een stukje verder helpen

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• 0siris
  • Laatst online: 17-08 02:11
Moartn schreef op 29 juni 2003 @ 00:40:
Als hij niet warm is kan het ook nog zijn dat hij slecht contact maakt met de core (en dus niet goed geplaatst is). B)
Heel goed dat je dat zegt idd...dat heb ik wel meer gezien, maar dan met socket 370 koelers. Als je bepaalde koelers verkeerd om monteert, raakt de heatsink de core gewoon NIET. Erg gevaarlijk. Maar we wachten nog steeds op de voeltest (en het is zondagmorgen en ik zit te computeren... triest! ;)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 29 juni 2003 @ 00:43:
Welke koel pasta gebruik je.....ook belangrijk hoor..koel pasta!

BTW, van horen zeggen ( rondhangen op tweakers ) zetten sommige mensen de heatsink er verkeerd op 8)7

Zou eigenlijk niet meer mogen maar ja, alles kan!

There is no place like ::1

Verwijderd

dit is een normale temp voor een amd mijn 1300@ 1600mhz is ook 65 graden
en mijn 2500+ draaid ook op 60 graden

Verwijderd

Topicstarter
helaas ben ik nu niet thuis sorry maar ik ben tot de conclusie gekomen omdat ik in het begin heb gekeken in de >> bios << en om dat de winkel er niets aan wou doen. Omdat de computer het wel deed, heb ik het maar laten zitten.

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Als je PC verder niet onstabiel is, zou ik me er dan niet al te druk om maken.

Palomino's worden nu eenmaal warm, helemaal de 2100+, want dat was het laatste palo-model. Bovendien wijkt Asus ook nog eens keer vaak af met temperatuur-metingen...

Verwijderd

Zonder airflow is een palamino heeeeeeeeeel makkelijk rond de 60 graden te krijgen :|

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Hey...en vriend hier heeft een 1800+

....lache..dat ding was met standaard koeler maar zo'n 65 graden.....

Aint life funny!, okay nu heeft hij moet een CoolerMaster mega koeler erop en een grotere kast en wat case fans het onder de 50 weten te krijgen...dit natuurlijk wel IDLE he....

Snelle AMD's zijn nou eenmaal heethoofden, ...tja...hogere prestatie is hogere energie gebruik is....meer energie omgezet naar warmte!

There is no place like ::1

• Brothar
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Wat zou kunnen helpen is de airflow in de case. Dat heb ik tenminste gemerkt in mijn Asus Terminator K7 barebone (AMD XP 1800+)
Toen ik een de ide-kabels in de krappe ruimte van de barbone had 'vastgeklemt', en de case vrij had staan van de muur, bleek de pc koeler te meten.
(Ook was de cpu opnieuw geplaats met iets minder, maar waarschijnlijk wel een betere hoeveelheid koelpasta. Zo heb ik ondervonden dat het er inderdaad om gaat bij koelpasta, dat de cpu goed contact maakt met het koellichaam, en dat daar niet (heel) veel pasta voor nodig is.)

[ Voor 4% gewijzigd door Brothar op 29-06-2003 01:00 ]

eagle

• Stefan118
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-01-2025
Moartn schreef op 29 June 2003 @ 00:51:
Palomino's worden nu eenmaal warm, helemaal de 2100+, want dat was het laatste palo-model. Bovendien wijkt Asus ook nog eens keer vaak af met temperatuur-metingen...
Dacht altijd dat vanaf in ieder geval de 1700+ tm de 2400+ een Thoroughbred core had??? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Stefan118 op 29-06-2003 02:13 . Reden: bijgewerkt ]

Sommige mensen kunnen beter alles met pen en papier doen inplaats van een computer aanschaffen die na een week overhoop ligt!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Je zou eens de search moeten gebruiken, er zijn echt al tientallen, mischien wel honderden topics over temparatuur langsgekomen..

Is je pc instabiel? Zoniet, laat het dan met rust. Er is verder nix aan de hand want ze kunnen het hebben. Zoja, dan moet wat doen aan je koeling (je weet zeker dat de waaier niet verkeerd omzit?)..

Learn something new every day.

Verwijderd

Topicstarter
kan het niet door de te hoge v core?? in de bios heb ik em op 1.75V staan en in windows bij cpu-z schommelt ie steeds rond de 1.80V. Hoe kan dat dan nou weer :? ??

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:47

Exirion

Gadgetfetisjist

0siris schreef op 29 juni 2003 @ 00:39:
Da's een grote veel gemaakte denkfout. Een koellichaam moet de warmte van de CPU afvoeren naar de omgeving. Als het contact tussen de CPU en de koeler niet goed is dan zal de CPU bloedheet worden terwijl het koellichaam juist minder warm wordt dan eigenlijk zou moeten. Het is dus precies andersom.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op 29 juni 2003 @ 11:59:
[...]

Da's een grote veel gemaakte denkfout. Een koellichaam moet de warmte van de CPU afvoeren naar de omgeving. Als het contact tussen de CPU en de koeler niet goed is dan zal de CPU bloedheet worden terwijl het koellichaam juist minder warm wordt dan eigenlijk zou moeten. Het is dus precies andersom.
en hoe wou je dat dan doen, aan de cpu zitten terwijl de koeler er nog op zit? 8)7 :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

4 kast koelers (lawaai ) en een echt goede cpu koeler
Ehm, je snapt natuurlijk wel dat we hier weinig mee kunnen...

Verder:
Technische PMG FAQ
en daarin:
Hoe warm mag m'n CPU worden?

en de links die ShotGun hierboven geeft.

/FAQ/zoekertje - dicht

en je mag ook echt wat meer op je topictitels letten- dit is al de tweede die ik tegenkom van jou met een overbodige (!) erin en die verder niet echt veelzeggend is :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.