Toon posts:

[BC3] T CPU 95 graden ?!?!?

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb pas geleden een PIII 800 Mhz/133 en een asus mobo cuv4x-c gekocht. Als ik mijn moederbord dan op 800 mhz en 133Mhz bus instel geeft het bios aan dat de T van de CPU 95 C is. Maar als ik de T van de CPU meet met het bijgeleverde programma Asus Probe geeft het 35 C aan (wat mij logischer lijkt).De koeling draait goed en zit er ook goed op. Ik gebruik alleen geen koelpasta. De computer start wel gewoon op zonder problemen.

Weet iemand wat er aan de hand is???? :?

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:49

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Asus schijnt niet echt secuur te zijn met het temp proben.

Whatever.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Op maandag 02 april 2001 22:35 schreef meendering het volgende:
Asus schijnt niet echt secuur te zijn met het temp proben.
LOL.. weet jij het ff voorzichtig uit te drukken :)
Asus is gewoon klote met de temp weergave..

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Of met zijn Probe software, probeer het kreng maar een goed te laten werken op Win 2000.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:51

Erikie

www.erikie.nl

no probs here.. 45 degrees coolermaster met afgebroken vin.. (takkeherrie) :)

traktor scratch!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:59
slim, een afgebroken vin... lekker betrouwbaar ook!

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

pak eens lekker mbm en tjek dan

Verwijderd

Als je asus probe gebruikt kan het wel eens zijn dat probe niet goed functioneerd. Dat had ik ook. Ik had toen ook MBM5 geinstalleerd. Mijn Temp vloog in 1 keer naar de 234 graden.. en mijn voltage schoot omhoog en omlaag....

Verwijderd

Topicstarter
mbm???

was dat??? :?:?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
celcius/farenheit?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op dinsdag 03 april 2001 18:38 schreef hezik het volgende:
celcius/farenheit?
Wiseguy....
Op maandag 02 april 2001 22:34 schreef Big_Willy het volgende:
[...]
geeft het bios aan dat de T van de CPU 95 C is. Maar als ik de T van de CPU meet met het bijgeleverde programma Asus Probe geeft het 35 C aan
[...]
Maar ff ontopic:
waarom gebruikt je geen pasta ?
Je kan er wel van uit gaan dat 95C niet waar is, maar wat het wel is, is toch echt een gok.
MBM = MotherBoard Monitor, maar als je sensor stuk is geeft MBM net zo goed foute temp aan.

Verwijderd

Topicstarter
Celsius (C)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal er wel mee terug gaan naar de dealer als het MBM een vreemde waarde levert voor de T.
Maar is echt gebruiken van koelpasta verplicht of niet?? Ik ben nog niet echt van plan om de computer over te gaan klokken ofzo (het is niet mijn computer).

Bedankt in ieder geval voor jullie reacties:)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:22
M''n ouders hebben ook een CUV4X-E met een P3 800EB en bij dat systeem is de cpu temp rond de 32 graden. Misschien een bios update?

Verwijderd

de asus-probe werkt ook niet bij temperaturen onder het vriespunt. mbm ging (bij idle) 10,8,4,2,1,0,.....255 lekker.

(was met een luchtgekoelde peltier aan het spelen op een coppermine)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 23:59

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op dinsdag 03 april 2001 18:34 schreef Big_Willy het volgende:
mbm???

was dat??? :?:?
MotherBoard Monitor

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 12:28
Asus Probe begint (nouja, begon) bij mij altijd te zeuren over de voltages... die klopten altijd van geen kanten.... er zaten allerlei rare pieken en dalen in volgens dat proggie. +12 werd ineens +15 of +2 en dan bleef mij computer natuurlijk gewoon stabiel lopen... Asus Probe :r
MBM doet het (tot nu toe) goed, en anders neem je CPU Cool, die schijnt het ook goed te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de T gechekt met MBM. Het blijkt dat de MB t overal hetzelfde is, bij MBM en Asus probe (ook in het bios), namelijk 27 C. Bij mijn CPU T komt er bij asus probe en MBM zo''n 35 C uit.Maar bij mijn bios komt er 95 C uit.
Een bios upgrade zouw ik kunnen doen maar het probleem is dat er alleen nog maar een bèta versie beschikbaar is voor dit moederbord en die installeer ik liever niet.

Is een T van 70 C een beetje nnormaal als de PC bezig is een spel aan het opstarten? Of moet ik er hiervoor koelpasta op smeren? :?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:22
Op woensdag 04 april 2001 23:15 schreef Big_Willy het volgende:
Is een T van 70 C een beetje nnormaal als de PC bezig is een spel aan het opstarten? Of moet ik er hiervoor koelpasta op smeren? :?
Een T van 70 graden voor een P3 is erg hoog. Mijn P3 1000 is idle 37 graden en bij full load is ie 48 graden.

Verwijderd

Asus probe geeft bij mij 50º aan stressed met mbm5 is dat maar 42º het is een Asus P5A.

Verwijderd

Topicstarter
Kan koelpasta hier tegen helpen(70C)?

Ik heb trouwens met MBM nog mijn temperaturen gemeten. Deze bleken hetzelfde te zijn als die van asus probe.

Asus probe/MBM:compu in rust: 30 C
Bios :compu in rust: 90 C

Ik denk dat er nu gewoon iets niet goed zit in het bios.

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Op maandag 02 april 2001 22:34 schreef Big_Willy het volgende:
Hallo,

Ik heb pas geleden een PIII 800 Mhz/133 en een asus mobo cuv4x-c gekocht. Als ik mijn moederbord dan op 800 mhz en 133Mhz bus instel geeft het bios aan dat de T van de CPU 95 C is. Maar als ik de T van de CPU meet met het bijgeleverde programma Asus Probe geeft het 35 C aan (wat mij logischer lijkt).De koeling draait goed en zit er ook goed op. Ik gebruik alleen geen koelpasta. De computer start wel gewoon op zonder problemen.

Weet iemand wat er aan de hand is???? :?
Ik denk eerder dat jou bios het willt aangeven in graden Fharenheid <weet niet hoe je het schrijft:(>

Mijn CPU 37 graden C en 98,6 F
Dus dit lijkt er sterk op:)

Groetjes,

Linda

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Op maandag 02 april 2001 23:18 schreef Daniel-San het volgende:
Als je asus probe gebruikt kan het wel eens zijn dat probe niet goed functioneerd. Dat had ik ook. Ik had toen ook MBM5 geinstalleerd. Mijn Temp vloog in 1 keer naar de 234 graden.. en mijn voltage schoot omhoog en omlaag....
En jou MB geeft het aan in Kelvin>:)

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Wat voor mobo heb je....ik had vroeger een Asus P3B-F en de BIOS gaf altijd 92 graden aan....of de computer nou net 3 seconden aanstond ofdat ik reboote na 3 uur gamen.....

A.

Verwijderd

Topicstarter
Die 95 is gewoon in graden celsius. Ik heb het nog ff gecheckt maar het zouw natuurlijk wel erg vreemd zijn als ik hierdoor de foutmelding krijg als ik de computer opstart ion 800 Mhz.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus cuv4x-c moederbord. Bij mij geeft hij als ik hem opstart in 800 Mhz 95 graden aan.Als ik hem in 630 Mhz opstaart geeft hij 65 graden celsius aan.
Pagina: 1