Asus probe is debiel!

Pagina: 1
Acties:

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:04

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Heb net eindelijk mn tbird 1.4 op mn Asus A7V133 gezet. Koeler is Silverado. Het gekke is dat ie zowel idle met CPUidle als stressed (Prime95) volgens de Asus probe 59 graden is. Als de PC een poosje draait is ie 58 graden. Met een half uurtje Prime95 ook 59 graden. Maar als ik dan afsluit en dan in de bios kijk staat de temp op 49. Nogal een verschil. Maar waarom ie zowel idle als stressed dezelfde temps hebben vind ik wel vreemd. Gezien de vele berichten had ik zeker een verschil verwacht. Er zijn dus twee vragen:
1) waarom geeft asus probe zo'n groot verschil aan?
2) waarom is er geen temp verschil tussen idle en stressed?
Zie ik nou iets over het hoofd of is er iets anders aan de hand? :?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

zoek ff op Asus probe en je zult er achter komen dat het een ruk programma is, algemeen bekent

Verwijderd

bij mij was dat eerst ook dat mijn idle en stressed temp hetzelfde was maar toen kwam ik erachter dat ik mijn }:O was vergeten uit te zetten

|:(

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Duh!!! Tuurlijk had ik alle stress programmatuur gestopt... :Z

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

ruk programma dus, probeer eens MBM5

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Asus Probe geeft de verkeerde waarde aan omdat hij denkt dat je een ander moederbord hebt, kijk maar bij MBM5 daar staat ook dat moederbord wat Asus Probe configureert

Twitter | Linkedin

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
//gehoord van iemand anders en hier droom ik op verder :)

bij athlon proc zit de sensor niet meegebakken in de proc, dus moet je erzo wat graadjes bij tellen omdat er een duidelijk verschil in temp zit tussen de daadwerkelijke core en de tempsenor

misschien houdt Asus probe hier rekeningn mee

//ik doe maar een gokje (ik gebruik zelf ook MBM5)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

uhm welk OS heb je?

win9x draait namelijk nooit idle....

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Het OS is W2K server, rest zie signature.

Verwijderd

Ik heb net asus probe versie 2.12 van de asus ftp afgehaald werkt hier echt top :)

Verwijderd

De a7v133 idlet zichzelf niet daarvoor moet je in het register plaats 52 op EC of EB zetten met wpcredit en wpcset.
Ik denk dat het bios 1005 deze setting wel heeft, maar mijn idle temp is 10°C gezakt sinds ik het verandert heb :)
btw motherboardmonitor en asusprobe geven bij mij krak dezelfde waarden....

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 01:22 schreef djxsane het volgende:
De a7v133 idlet zichzelf niet daarvoor moet je in het register plaats 52 op EC of EB zetten met wpcredit en wpcset.
Ik denk dat het bios 1005 deze setting wel heeft, maar mijn idle temp is 10°C gezakt sinds ik het verandert heb :)
btw motherboardmonitor en asusprobe geven bij mij krak dezelfde waarden....
Hierbij vraag ik me altijd af hij de werkelijk temp laat dalen of een soort correctie uitschakelt waar door de het progie een lagere temp weergeeft.
Ik heb hier ergens op GOT ook gelezen dat hij inderdaad de werkelijke temp laat dalen maar dan ook minder presteert. Dat er dan zoiets in werking treed als bij een laptop.

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
:( Echt een schijtprogramma, alle metingen die die aangeeft zijn foutief en je kan er dus niet van uitgaan dat alles lekker koel loopt, in de tussentijd staat je proc. door je bord heen te smelten ! :r

Freelance tweaker

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Probeer anders eens HMonitor. Is een klein progje, maar werkt perfect, en je kunt er veel mee instellen en zelfs extra koeling inschakelen als je daar behoefte aan hebt.
Dit progje is het enige wat bij mij de temp goed weergeeft.

je kunt het downloaden bij download.com (freeware) even zoeken op 'temperature' en dan is het de bovenste.

Succes ermee

Geen inspiratie

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 09:32 schreef Stippie het volgende:

[..]

Hierbij vraag ik me altijd af hij de werkelijk temp laat dalen of een soort correctie uitschakelt waar door de het progie een lagere temp weergeeft.
Ik heb hier ergens op GOT ook gelezen dat hij inderdaad de werkelijke temp laat dalen maar dan ook minder presteert. Dat er dan zoiets in werking treed als bij een laptop.
Dit is zeker niet het geval, moederborden zoals de KT7a idlen zichzelf wel, alleen de a7v133had dit foutje in het register.
Door die 10°C verschil kan ik nu hoger overclocken en zijn de prestaties zelfs beter
Dit heeft op alle grote oc-sites gestaan zoals hardocp, overclockers/au, athlonoc,...
Wees er maar zeker van dat als je iets in het register verandert dat het zeker iets verandert, dus blijf er anders met je poten vanaf als je niet weet wat je doet :)

• Arjan B
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-12-2023
Asus Probe gaf bij mij ook hogere waarde aan dan mbm, scheelt enkele graden. Verder geeft Asus Probe nog wat andere vage errors, dus uninstall (of liever niet installeren). B.t.w. de nieuwste versie heb ik nog niet geprobeerd. Of ik dat ga doen....

Loeibaar.nl

Pagina: 1