Hier het probleem,heb een asus a7vkt333 met een boxed proc. (AMD Athlon XP 2100+)deze wordt met cooler geleverd maar de temp. schiet steeds door naar zo'n 80 graden met gesloten kast en zo'n 61 graden met open kast.Een andere cooler helpt nix,is het een idee om de temp. meeting in het bips op ignore te zetten?,of is het een asus prob.(temp. meeting).Wat ik ook probeer, ik krijg de temp. maar niet omlaag.Iemand hier ervaring mee of evtl. een oplossing?graag wat hulp.
het probleem zit hem waarschijnlijkin je airflow of het contact van je koelblok op je processor, kijk daar is naar
Precies! Dus een extra fan in je kast zetten, beste aan de achter kant. Of je gaat een Koolance kast kopen, dan zit die onder de 40 graden.
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.
Jaja, ben het er niet mee eens!! Volgens mij is er weldegelijk iets mis met de temperatuur meting van ASUS.
Voorbeeld: Ik heb twee MoBo de ene MSI (K7T Pro2)en de andere ASUS (A7V133), pak een AMD 1700+ en overklok deze op mijn MSI bord naar 1800+ de temp. 50 graden (ik draai UD op beide machines) nu stop ik deze AMD 1700+ in het ASUS MoBo en doe het zelfde, de temp gaat naar de +/- 70 graden met als gevolg dat windows onstabiel wordt en loopt vast!!
Conclusie: Er is iets mis met de temperatuur van ALLE ASUS MoBo, anders kan ik het niet bedenken na het lezen van deze topic. Want dan kun je dus beter een MSI kopen want daar hoef je geen extra koelers bij te halen (wat een herrie)
Voorbeeld: Ik heb twee MoBo de ene MSI (K7T Pro2)en de andere ASUS (A7V133), pak een AMD 1700+ en overklok deze op mijn MSI bord naar 1800+ de temp. 50 graden (ik draai UD op beide machines) nu stop ik deze AMD 1700+ in het ASUS MoBo en doe het zelfde, de temp gaat naar de +/- 70 graden met als gevolg dat windows onstabiel wordt en loopt vast!!
Conclusie: Er is iets mis met de temperatuur van ALLE ASUS MoBo, anders kan ik het niet bedenken na het lezen van deze topic. Want dan kun je dus beter een MSI kopen want daar hoef je geen extra koelers bij te halen (wat een herrie)
Lijkt me toch vreemd.. Als het alleen de temperatuur-meting zou zijn, waarom slaat windows dan wel vast op die A7V133, en niet op dat MSI-bordje?Op dinsdag 23 april 2002 13:52 schreef Cybertroy het volgende:
Overigens is die 20 graden verschil wel heel groot.. Heb je niet toevallig een veel hogere Vcore ofzo
Als de computer helemaal vast loopt en je weet dat je temp erg hoog is kan je natuurlijk al een vraagteken hebben, maar het gaat ook wel eens anders, je computer start zomaar opnieuw op en komt terug in de bios. Bij de 333 geeft hij dan ook aan dat de temp te hoog is! Dus in het laatste geval is het bios wat ingrijpt. Dus er is toch wel een duidelijk verschil in temperatuur op beide MoBo!Op dinsdag 23 april 2002 14:01 schreef Twynn het volgende:
Lijkt me toch vreemd.. Als het alleen de temperatuur-meting zou zijn, waarom slaat windows dan wel vast op die A7V133, en niet op dat MSI-bordje?
Nee doe ik nooit!! ik laat de Vcore altijd op auto staan ivm de warmte!!Overigens is die 20 graden verschil wel heel groot.. Heb je niet toevallig een veel hogere Vcore ofzo
Maar zelf heb ik zo'n gevoel dat ASUS niet overweg kan met de ADM XP, ....... ja het is maar een gedachte....
Even goed kijken welke temp deze afleest.
Die nieuwe bordjes lezen de temp af via de interne diode . (dit is dus de werkelijke temp)
Hierdoor lijkt deze temp hoger dan andere mobo's die de temp via een extern sensortje meten.
Die nieuwe bordjes lezen de temp af via de interne diode . (dit is dus de werkelijke temp)
Hierdoor lijkt deze temp hoger dan andere mobo's die de temp via een extern sensortje meten.
-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server
Mijn ASUS A7V333 wordt bij default instellingen Max load max 49 Celsius. Na overclocking met 1,85 Volt en 142 FSB van 1,6 Ghz naar 1,7 Ghz max load wordt ie 53 Celsius. Beiden via interne diode.
80 C is veeel te hoog. Waarschijnlijk zit cooler niet goed of scheef op CPU?
Heb zelf goede kast en 2 maal 80 mm fans uit achter met Alpha PAL 8045T met Pabst fan (41 CFM)
Hehe, mijn systeem draait dus wel en niet warm. Zie mijn nieuwe Sig.
80 C is veeel te hoog. Waarschijnlijk zit cooler niet goed of scheef op CPU?
Heb zelf goede kast en 2 maal 80 mm fans uit achter met Alpha PAL 8045T met Pabst fan (41 CFM)
Hehe, mijn systeem draait dus wel en niet warm. Zie mijn nieuwe Sig.
Pagina: 1