Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Verwijderd
ja het is wel aan te raden maar je kan evengoed ook de detonator destroyer gebruiken om zeker te zijn dat je oude drivers helemaal weg zijn. Anders kan er een conflict onstaan tussen de catalyst en de detonators.Henkus schreef op 22 augustus 2003 @ 06:43:
Ik krijg volgende week als vervanging van mijn TI4200 een 9800 Pro.
Is het aan te raden om XP opnieuw te installeren of niet.
Rivatuner komt bij mijn Radeon 9700 tot max 450 ofzow.Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 10:21:
Een klein vraagje. Ik heb een ati radeon 9500 en ben ff aan het overclocke. Het probleem is dat rage3d tweak maar tot 375 mhz gaat voor de core. En ik zeker 400 wil of hoger. (watergekoeld) Weet iemand om hem of hoger te laten klokken of een andere programmatje die wel hoger kan? Liever ga ik geen andere bios flashe maar als dat de enigste oplossing is.
Terwijl Rage3D idd maar tot 375 komt
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
Verwijderd
Trouwens. ik wil niet vervelend doen. Hoe krijg ik mijn 9500 tje hoger als 415 mhz core
Verwijderd
http://www5.alternate.nl/html/nodes_info/j9gu11.html
Of is dat gewoon een dummie-plaatje
De kaart van Club3D heeft 2 fansVerwijderd schreef op 23 August 2003 @ 09:21:
Ik zag net in de pricewatch dat de radeon 9800np bij alternate gezakt is naar 305,- euro. Bij de productspecificaties staat een foto van een kaart met twee coolers... In de productgallery van ATi zelf kan ik geen kaart vinden met twee coolers. Link naar alternate:
Of is dat gewoon een dummie-plaatje?
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
En als dat kan, kan je dan ook je desktop uitbreiden naar het 2de scherm? (Beetje n00b vragen maar ben ook een Matrox G400 dualhead junk, die inmiddels wel erg langzaam word
Verwijderd
Aha. Nu was ik ook van plan een Zalman heatpipe erbij te kopen... Past dat nog steeds met die tweede fan erbij?
Verwijderd
jaaaaaaahSolosmots schreef op 23 augustus 2003 @ 12:33:
Hoe zit het met de dual screen support van een Radeon 9600 PRO (Sapphire Atlantis Radeon 9600 Pro)? Er zit een DVI uitgang op en een VGA uitgang. Ik heb gelezen dat er een DVI -> VGA dongle bij zit. Ik neem aan dat je dan 2 keer een analoog scherm op aan kan sluiten
En als dat kan, kan je dan ook je desktop uitbreiden naar het 2de scherm? (Beetje n00b vragen maar ben ook een Matrox G400 dualhead junk, die inmiddels wel erg langzaam word)
hij ziet de dvi uitgang gewoon als apart scherm dus.
(maar uuh.. kan iemand vertelle hoe ik mijn 9500 tje core hoger als 415 mhz krijg? )
Nu heb ik twee vraagjes.
Ten eerste zou ik graag willen weten ofdat het lastig is de radeon 9700 in het moederbord te pluggen, ik neem ook aan dat deze kaart een aparte power supply nodig heeft, is dit lastig om zelf te doen. (voor iemand die alleen nog maar een keer een netwerkkaart en wat geheugen zelf heeft ingebouwd)
Ook lees ik dat sommige club3d 9700 np kaarten 3.3 en andere 3.6ns geheugen hebben. Is dat willekeurig of kan je dat ergens aan zien? (productnummer oid?)
Antwoord 1: Ja, het is makkelijk, maar afhankelijk van je kast moet je een beetje moeite doen om hem er recht in te krijgen. Lees de manual, daar staat ook in wat je moet doen.ebborazor schreef op 23 August 2003 @ 17:39:
ik heb een nieuw systeem besteld bij yorcom, en de videokaart (Club3d RADEON 9700NP) bij easy-com.nl
Nu heb ik twee vraagjes.
Ten eerste zou ik graag willen weten ofdat het lastig is de radeon 9700 in het moederbord te pluggen, ik neem ook aan dat deze kaart een aparte power supply nodig heeft, is dit lastig om zelf te doen. (voor iemand die alleen nog maar een keer een netwerkkaart en wat geheugen zelf heeft ingebouwd)
Ook lees ik dat sommige club3d 9700 np kaarten 3.3 en andere 3.6ns geheugen hebben. Is dat willekeurig of kan je dat ergens aan zien? (productnummer oid?)
Antwoord 2: Kijk op de geheugenchips. Aan het merk/ de cijfertjes kun je zien hoe snel het geheugen is. Bij mij staat er "3.3 ns" op de chips
Verwijderd
gebruik radeonator 2.0, komt hiero tot 600 mhzVerwijderd schreef op 22 August 2003 @ 10:21:
Een klein vraagje. Ik heb een ati radeon 9500 en ben ff aan het overclocke. Het probleem is dat rage3d tweak maar tot 375 mhz gaat voor de core. En ik zeker 400 wil of hoger. (watergekoeld) Weet iemand om hem of hoger te laten klokken of een andere programmatje die wel hoger kan? Liever ga ik geen andere bios flashe maar als dat de enigste oplossing is.
wel zeker weten dat je 2.0 gebruikt, gewone werkte hier niet
Verwijderd
En het lijkt mij dat je die cooler er gewoon af kan halen en er een zalman op kan zetten, moet zeker geen probleem zijn, tis gewoon een grote blok met 2 coolers meer niet...
Verwijderd
Verwijderd
K, thnx. Tegen de tijd dat ik m'n kaart + heatpipe heb zal ik hier wel even laten weten of het ook echt pastVerwijderd schreef op 23 August 2003 @ 18:03:
Ik heb ook Club3D's gezien die gewoon de normale ATi cooler gebruikten? Ik snap het niet meer hoor LOL!
En het lijkt mij dat je die cooler er gewoon af kan halen en er een zalman op kan zetten, moet zeker geen probleem zijn, tis gewoon een grote blok met 2 coolers meer niet...
Op het moment zit ik namelijk te twijfelen om een nieuwe vidkaart te kopen, aangezien ik straks wel hl3 en doom 3 speelbaar wil spelen op een vrij hoge resolutie (1280x1024) zelf zat ik te denken aan om een club 3d 9800se te kopen en die proberen om te flashen. Maar ik denk niet dat die snel genoeg is voor al het 3d geweld op die res.
[ Voor 8% gewijzigd door Fietsbel op 24-08-2003 13:08 ]
39
De heatsink die er nu op zit, daar zitten 2 fans op. De heatsink met fans moet er in zn geheel vanaf, en dan kan de Zalman erop. Deze vervangd dus de complete standaard cooling.Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 13:19:
[...]
Aha. Nu was ik ook van plan een Zalman heatpipe erbij te kopen... Past dat nog steeds met die tweede fan erbij?
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
daar zit ik dus ook naar te kijken, ik wil nu voor het eerst in mijn leven eens een goeie videokaart kopen, want games zien er toch wel koel uit met een dikke videokaartHomedisc schreef op 24 August 2003 @ 13:07:
Wat verwachten jullie eigenlijk van de 9900? zullen de prestaties ong. gelijk zijn als het verschil tussen de 970 en de 9800? of worden er ook nieuwe technieken in toegepast?
Op het moment zit ik namelijk te twijfelen om een nieuwe vidkaart te kopen, aangezien ik straks wel hl3 en doom 3 speelbaar wil spelen op een vrij hoge resolutie (1280x1024) zelf zat ik te denken aan om een club 3d 9800se te kopen en die proberen om te flashen. Maar ik denk niet dat die snel genoeg is voor al het 3d geweld op die res.
ik twijvel tussen de 9800/9900 en dan nog welke de Pro? of de SE of een NP
ik verdiep mij er niet zo in, zou iemand mij kunnen vertellen wat de NP versie nou prcies inhoud?
want de atikaartjes zijn niet zo duur meer, en het lijkt me nu wel eens wijs om SUPER gaaf games te spelen met TOP resoluties!!!
De NP is gewoon een teruggeclockte versie.Qorne schreef op 24 August 2003 @ 18:59:
[...]
daar zit ik dus ook naar te kijken, ik wil nu voor het eerst in mijn leven eens een goeie videokaart kopen, want games zien er toch wel koel uit met een dikke videokaart
ik twijvel tussen de 9800/9900 en dan nog welke de Pro? of de SE of een NP
ik verdiep mij er niet zo in, zou iemand mij kunnen vertellen wat de NP versie nou prcies inhoud?
want de atikaartjes zijn niet zo duur meer, en het lijkt me nu wel eens wijs om SUPER gaaf games te spelen met TOP resoluties!!!
De SE heeft 4 pipelines minder, en soms ook nog een 128bit geheugenbus.
De NP is als het goed is net iets sneller als een 9700 Pro. De Se is meestal net iets trager als een 9700 Pro.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
Als je in de pricewatch zoekt naar de 9700 dan heeft bijna geen enkele winkel deze kaart nog. Alleen easy-com.nl heeft deze nog maar daar staat ook achter dat dit de laatste batch is.
Is hier een reden voor? Had wel interesse in deze kaart toen ie nog 200 euro was..
Welke winkel?ThE DarK SpiRiT schreef op 21 August 2003 @ 17:14:
Oke weet ik voldoende![]()
Dat wordt binnenkort maar een CLub3D 9700 [non-pro] halen denk ik ....verheug me er nu al op
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 20:06 ]
Lol Half-Life3Homedisc schreef op 24 August 2003 @ 13:07:
Wat verwachten jullie eigenlijk van de 9900? zullen de prestaties ong. gelijk zijn als het verschil tussen de 970 en de 9800? of worden er ook nieuwe technieken in toegepast?
Kben ook hetzelfde als jij van plan om die games op 1280x1024 te spelen, volgens mij kom je wel toe met een Radeon 9700 pro en 2 Ghz hoor!(voor half-life 2 tenminste) kheb dat ergens gelezen.
[ Voor 5% gewijzigd door Zotn_Dré174 op 24-08-2003 20:33 ]
Zotn_Dré schreef op 24 August 2003 @ 20:30:
[...]
Lol Half-Life3ge bedoelt 2 zekers!!!
Wat een gigantische fout!! Onvergeeflijk!!!!
![]()
Kben ook hetzelfde als jij van plan om die games op 1280x1024 te spelen, volgens mij kom je wel toe met een Radeon 9700 pro en 2 Ghz hoor!(voor half-life 2 tenminste) kheb dat ergens gelezen.
Ach we wachten geduldig af op de 9900, wellicht komt daar ook een budget versie van uit
39
http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=7508
aanzetten dus.
Vooral in de UT-engines maakt het veel uit en kan het aangezet worden in de config.ini.
Niet op voorraad.
Verwijderd
nou, ik heb het geprobeerd, maar er zit geen verschil tussen.edward2 schreef op 25 August 2003 @ 01:16:
Nog een interessante post, over triple buffer, het scheelt nogal wat:
http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=7508
aanzetten dus.
Vooral in de UT-engines maakt het veel uit en kan het aangezet worden in de config.ini.
misschien heb ik 'm in de verkeerde directory gegooid:

[url=http://www.xs4all.nl/~nikken/waardan.jpg]grote versie[url/]
Ik heb op het moment geen openGl games op m'n hd staan, maar in de meeste Unrealengines is het verschil wel te merken, al werken ze niet allemaal, Ravenshield geeft geloof ik een foutmelding met triple buffer
Niet op voorraad.
ik moet daar het bios uit hebben. zou iemand die kunnen uitlezen met raedit? (zit echt geen risico aan)
zou echt supers zijn, dan kan ik me kaart voor garantie insturen.
sharkzor@xs4all.nl
radedit is hier te halen http://www.xs4all.nl/~sharkzor/radedit.zip
[ Voor 12% gewijzigd door sharkzor op 25-08-2003 18:14 ]
Dit is een plaatje van de 9800 PRO van Club3D de normale heeft maar 1 fan. Deze kaart heb ik dusVerwijderd schreef op 23 August 2003 @ 09:21:
Ik zag net in de pricewatch dat de radeon 9800np bij alternate gezakt is naar 305,- euro. Bij de productspecificaties staat een foto van een kaart met twee coolers... In de productgallery van ATi zelf kan ik geen kaart vinden met twee coolers. Link naar alternate:
Of is dat gewoon een dummie-plaatje?
domme ik, ik voerde de test uit met UT2K3, en das een D3D game.edward2 schreef op 25 August 2003 @ 15:36:
Misschien kan niet elke openGl engine ermee over weg, of heb je het ook in RTCW gestest?
Ik heb op het moment geen openGl games op m'n hd staan, maar in de meeste Unrealengines is het verschil wel te merken, al werken ze niet allemaal, Ravenshield geeft geloof ik een foutmelding met triple buffer
maareh, hoe doe je dit dan in D3D?
Weer een enorme meevaller voor ATi. MSI gaat 500.000 Radeon 9800 kaarten produceren voor Medion. Dus het zou me niets verbazen als we binnenkort bij de Aldi weer een nieuwe Medion pc kunnen verwachten inclusief Radeon9800.
Bron: http://www.xbitlabs.com/n...splay/20030821131204.htmlATI Technologies has just won another contract at Micro Star International who will ship RADEON 9800-based graphics to one of the biggest European retailer Medion AG. Besides, MSI will also ship a number of SiS655FX or i865PE-based mainboards to the same client.
It is expected that one of the largest Taiwanese manufacturer will ship Medion 500 thousands of ATI RADEON 9800-powered graphics cards and 500 thousands of mainboards in late August.
This Spring Medion ordered 300 thousands of performance mainstream RADEON 9600 TX graphics cards from MSI and a Friedman Billings Ramsey analyst assumed that the retailer may order another bunch of Powered by ATI graphics this Fall. As we see, it happens, and now one of the biggest clients of Santa Clara, California-based NVIDIA Corporation builds the high-end graphics card for Medion.
According to DigiTimes web-site, MSI shipped about 4.5 million graphics cards in the first seven months of this year, half of its full-year target. It projects shipping 6.3 million graphics cards in the first three quarters of this year. MSI ships graphics cards for Dell and other big OEMs.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
In UTsystem UT2003 confige file openen en onder [D3DDrv.D3DRenderDevice]casemodderpoel schreef op 25 August 2003 @ 19:02:
[...]
domme ik, ik voerde de test uit met UT2K3, en das een D3D game.
maareh, hoe doe je dit dan in D3D?
UseTripleBuffering=True
Niet op voorraad.
ik wil een 9700 kopen, vind ik ook nergens meer. die modellen heeft ati eruit gegooit. kweet niet waar ze mee bezig zijn, maar de markt word echt overspoelt met allerlij varianten en types. ik snap er niks meer van....Verwijderd schreef op 25 augustus 2003 @ 19:53:
K wil graag een 9500pro kopen maar k vind 'em nergens meer![]()
ik snap ook niet wat we opeens met een tragere 9600pro moeten ipv een 9700nonpro voor dezelfde prijs.... waar is ati mee bezig???
ik krijg nog steeds exact dezelfde framerates....edward2 schreef op 25 augustus 2003 @ 20:44:
[...]
In UTsystem UT2003 confige file openen en onder [D3DDrv.D3DRenderDevice]
UseTripleBuffering=True
Hier in België kan men nog de 9700 vinden. Wel een beetje duurder dan in Nederland, zo'n 250 ongeveer is het goedkoopst, maar er zijn ook winkels die het voor veel duurder verkopen (370€ heb ik ook gezien)sharkzor schreef op 25 August 2003 @ 21:44:
[...]
ik wil een 9700 kopen, vind ik ook nergens meer. die modellen heeft ati eruit gegooit. kweet niet waar ze mee bezig zijn, maar de markt word echt overspoelt met allerlij varianten en types. ik snap er niks meer van....
ik snap ook niet wat we opeens met een tragere 9600pro moeten ipv een 9700nonpro voor dezelfde prijs.... waar is ati mee bezig???
[ Voor 10% gewijzigd door pisart op 25-08-2003 22:44 ]
Verwijderd
De Club 3D 9700 is ook in de rest van Europa met iets meer dan 200 euro de goedkoopste van de 9700-serie, al is hij steeds lastiger te verkrijgen. Maar geen nood, de opvolger is de 9800 non pro welke een performance heeft die vergelijkbaar is met de oude 9700 pro en een mooie Sapphire 9800 128MB kun je al voor zo'n 270 euro kopen. Voor alle duidelijkheid, ik heb het hier over de gewone 9800 non pro en niet de uitgeklede 9800SE.
Nvidia's FX 5900 mag dan wel een tikje beter presteren, maar deze kost ook wat meer, een Leadtek Winfast A350 MyViVo kost 319 euro, een ASUS V9950TD kost bijna 350 euro. Dus op de eerder gestelde vraag waar ATI nou mee bezig is zou ik willen zeggen dat ATI momenteel zeer goed bezig is. Zie ook deze test op Firingsquad, waar ATI's reference 9800 aan de tand gevoeld en met een "Bull's Eye Award" beloond wordt. Alleen jammer dat de meeste modellen hier in NL wat duurder zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 23:41 ]
Verwijderd
Bedankt voor die link! Geeft een duidelijk beeld van hoe de diverse Ati en nVidia kaarten tegenover elkaar staan!Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 23:37:
Zie ook deze test op Firingsquad, waar ATI's reference 9800 aan de tand gevoeld en met een "Bull's Eye Award" beloond wordt.
Deze link (die in bovenstaand artikel stond) laat dezelfde benchmarks zien, alleen van de Ati kaarten, maar dan mét de 9500 Pro en 9600 Pro kaarten. Ook interessant.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 10:15 ]
Verwijderd
Ik heb het idee dat velen niet weten hoe goed het R300 ontwerp eigenlijk is, in dx9 slacht de 1 jaar oude R9700(P) de fx 5900u nog steeds geheel af.
In alle dx9 demos die ik heb gedraaid moet de fx5900u het zwaar afleggen in de factor 2-5 langzamer, zelfs als de fx 16 fp prec. gebruikt .
In dx 7/8 titels kan de fx5900u nog zijn spierballen toenen dankzij z'n fillrate en bandbreedte in multitexturering, maar zodra HL2, Farc Cry ed komen krijgt de fx5900u ongenadigd op z'n kloten.

http://www.beyond3d.com/misc/traod_dx9perf/
[ Voor 15% gewijzigd door edward2 op 26-08-2003 11:20 ]
Niet op voorraad.
Verwijderd
Ik heb dan nog geluk gehad met de connect3d 9500Pro.Verwijderd schreef op 25 augustus 2003 @ 23:37:
Wij hebben in NL een tijd lang geluk gehad met de Club 3D 9700 nonpro welke met 200 euro goedkoper was dan b.v. een 9500Pro. Helaas was dit één der
Ik heb deze mee naar huis gebracht voor maar 169 euro.
Goede kaart voor een leuke prijs.
Ach, nu maar even wachten tot de 9900 uit is dan dalen
de prijzen van de 9700pro en 9800 pro wel met 50-10 euro (hoop ik).
En jah dat de radeon kaart beter dan de fx is op dx9
is alleen maar mee genomen
Verwijderd
http://www6.tomshardware....14/vga_card_guide-16.html
Oftewel wij wachten af tot er meer DX9-games uitkomen. De eerste voortekenen zijn in ieder geval niet goed, ik denk dat als er een flinke aantal DX9 games uit zijn dat onze vriend edward2 niet de enige is die wel een snellere videokaart zou willen hebben.
@tha_stinger: 169 euro voor een 9500Pro, dat was inderdaad een goede koop!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 11:48 . Reden: koopje ]
Verwijderd
Specs:
Amd 2500
768 ddr 400 infenion
80gb jb wd
msi k7n2 delta-l
drivers: laatste omega driversd
aopen QF58C
Verwijderd
misschien een 2e hansje op marktplaats.nl oid ? scheeld veel weer wat geldVerwijderd schreef op 25 August 2003 @ 19:53:
K wil graag een 9500pro kopen maar k vind 'em nergens meer![]()
Omdat die geen pixelshader 2 gebruikt en zelfs geen 1,4 maar 1,1 geloof ik, daar kan de R3xx zich niet in onderscheiden, er waren zelfs twijfels op het forum van b3d over het feit of dit wel een dx9 becnhmark genoemd kon worden.Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 11:44:
edward2, er zijn al DX9 games zoals b.v. Gunmetal. En kun je mij ook vertellen waarom in een DX9 game als Gunmetal de Radeons niet al te snel zijn? http://www6.tomshardware....14/vga_card_guide-16.html
Oftewel wij wachten af tot er meer DX9-games uitkomen. De eerste voortekenen zijn in ieder geval niet goed, ik denk dat als er een flinke aantal DX9 games uit zijn dat onze vriend edward2 niet de enige is die wel een snellere videokaart zou willen hebben.
@tha_stinger: 169 euro voor een 9500Pro, dat was inderdaad een goede koop!
Met ps2 kun je juist meer operaties in één cycle doen en dat scheelt veel performance.
Ik speel TR AOD met een R9800 256 mb op 1280x1024x32 en 16 AF met 30-60 fps met alle dx9 toeters en bellen aan, ziet er schitterend uit, jammer dat de controls van het spel je zo gefrusteerd maken, dus zeker wel speelbaar, maar voor Hl2 zal het op het randje worden.
Btw deze vriend wil altijd een een snellere videokaart.
[ Voor 3% gewijzigd door edward2 op 26-08-2003 12:27 ]
Niet op voorraad.
Verwijderd
Verwijderd
Kan je dan niet beter in NL bestellen das toch veel goedkoper?Verwijderd schreef op 26 augustus 2003 @ 12:44:
Een 9700 is voor mij ook goed natuurlijk as ik deze nog kan vastkrijgen. Die winkel in belgie waar hij voor 250€ te krijgen zou me normaal vandaag moeten terugmailen.
Gunmetal is dus geen echte native DirectX 9.0 game, want het gebruikt geen PixelShaders v2.0. Lees de DirectX specificaties maar eens op www.microsoft.com.Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 11:44:
edward2, er zijn al DX9 games zoals b.v. Gunmetal. En kun je mij ook vertellen waarom in een DX9 game als Gunmetal de Radeons niet al te snel zijn? Nu is dit wel een zware game (temeer omdat AA verplicht is) waarin ook de Nvidia's het ook niet geweldig doen, maar je ziet wel dat b.v. een FX 5600 non ultra sneller is dan zowel de Radeon 9500Pro en de 9600Pro en de Radeon 9700pro en Radeon 9800Pro moeten het niet alleen tegen FX 5900 ultra afleggen, maar ook tegen de oude mislukte FX 5800 ultra. Niet dat dit veel betekenend is, want eigenlijk zijn alle kaarten voor deze game te langzaam.
De Radeon's zouden in Half Life II 2 tot 5 keer sneller zijn dan de Geforce FX'en.Oftewel wij wachten af tot er meer DX9-games uitkomen. De eerste voortekenen zijn in ieder geval niet goed, ik denk dat als er een flinke aantal DX9 games uit zijn dat onze vriend edward2 niet de enige is die wel een snellere videokaart zou willen hebben.
En Half Life II is een volledig native DirectX 9.0 spel indien er DirectX 9.0 hardware voorhanden is (de HL2 engine kan terugschalen t/m DirectX 6.0 IIRC).
Verwijderd
als ik mijn computer opstart met mijn monitor uit (ik zet 'm altijd uit) dan is het beeld 60 Hrtz en erg klein.
Als ik mijn computer opstart met mijn monitor aan dan is het beeld gewoon normaal 85 Hrtz.
Met mijn Nvidia GeForce3 Ti200 had ik dat niet, dus het moet aan de drivers of aan de Radeon 9700 zelf liggen.
OS = winXP
Meer mensen hier last van? Mensen die hier een oplossing voor hebben?
Verwijderd
zelf met powerstrip was de refreshrate niet hoger te krijgen dan 60 Hrtz..Verwijderd schreef op 26 augustus 2003 @ 18:33:
Probeer het eens vast te zetten met Powerstrip.
Heb ik ook met mijn ti-4200Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 17:28:
hmmmmmmmm, ff een kort vraagje:
als ik mijn computer opstart met mijn monitor uit (ik zet 'm altijd uit) dan is het beeld 60 Hrtz en erg klein.
Als ik mijn computer opstart met mijn monitor aan dan is het beeld gewoon normaal 85 Hrtz.
Verwijderd
Als ik de verzendingskosten meetel komt het wel op dezelfde prijs neer hoor.Verwijderd schreef op 26 augustus 2003 @ 16:00:
[...]
Kan je dan niet beter in NL bestellen das toch veel goedkoper?
En tegen dat ik het geld vast heb is er al geen meer:(
K heb een prijsupdate gekregen en het is een Club3d en de prijs is 248.xx€ zoveel meer is het ook niet ivm in nederland he
Zie de FP voor een uitgebreide test van Beyond3D > nieuws: DirectX 9.0-benchmarks ATi- en nVidia- kaarten.
Dat is normaal, je BIOS (en DOS/ASCII) wordt standaard altijd in 60Hz weergegeven.Verwijderd schreef op 26 augustus 2003 @ 17:28:
Pas als Windows de gfx-driver start wordt de gekozen refreshrate geactiveerd.
Volgens mij komt dat door WinXP zelf, die kijkt bij het opstarten ff wat voor monitor het is. Indien hij uit staat, kan hij de monitor niet zien en dus speelt hij maar op safe door gewoon 60 Hz eropaf te sturen. Truc is dus altijd je monitor aan te zetten voordat WindowsXP zijn logon-scherm loslaat.Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 17:28:
Met mijn Nvidia GeForce3 Ti200 had ik dat niet, dus het moet aan de drivers of aan de Radeon 9700 zelf liggen.
OS = winXP
Meer mensen hier last van? Mensen die hier een oplossing voor hebben?
* Delerium heeft het probleem ook.
Erg vervelend, dan moet je rebooten om geen hoofdpijn te krijgen.
Als ik Directx 9.0b installeer en weer opnieuw opstart is alles weer goed, maar als ik daarna weer de pc opnieuw opstart moet ik wéér DX9b installeren om ''normaal'' te doen bij spellen.
Heb de Radeon 9500 met omega hack drivers.
Ter land, ter zee en in de kroeg
erm, ik kon 1 site vinden die de non pro overclockten, core wilde naar pro niveua, maar geheugen maar tot 250mhz....Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 11:59:
Heb sinds kort een nieuw systeem gehaald met een connect3d radeon 9600 nonpro (117euro). Nu is mijn vraag of de 9600 np over te klokken is (passieve koeling). Heb al veel tijd ingestoken om hier iets over te vinden alleen gaat het allemaal over of veel snellere modellen of oudere (bijvoorbeeld r9500)... wie kan mij hier wat over vertellen (extra koeling e.d.) ???
graag ervaringen, ik ben ook wel geinterreseerd in de non-pro
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB
Ik heb me rot zitten te zoeken maar er is niet veel te vinden over deze kaart...
<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL
Verwijderd
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB
Verwijderd
thank you -Ecteinascidin schreef op 27 August 2003 @ 11:54:
[...]
Volgens mij komt dat door WinXP zelf, die kijkt bij het opstarten ff wat voor monitor het is. Indien hij uit staat, kan hij de monitor niet zien en dus speelt hij maar op safe door gewoon 60 Hz eropaf te sturen. Truc is dus altijd je monitor aan te zetten voordat WindowsXP zijn logon-scherm loslaat.
/me heeft het probleem ook.
Erg vervelend, dan moet je rebooten om geen hoofdpijn te krijgen.
ben ik dus niet de enigste met dit probleem. Naja, probleem, soms vergeet ik gewoom me monitor aan te zetten en moet ik dus rebooten.
tig geen ramp ofzo
Dus Radeon nr2 waarmee deze draad ooit is begonnen (nr 1 was voor Bomberman) is weer in gebruik
Ja dat was een 32 mb'er met DDR he? wanneer was dat, aug. 2000?hjs schreef op 27 August 2003 @ 20:30:
Heb mijn oude Radeon er weer tijdelijk in moeten stoppenWindows doet wat raar en komt regelmatig bij het opstarten met irq ellende aanzetten. Dus om te kijken of het de gf4 is maar even de Radeon terug gezet.
Dus Radeon nr2 waarmee deze draad ooit is begonnen (nr 1 was voor Bomberman) is weer in gebruik(heb hem jaren terug overgekocht van Edward2, toen hij een 64mb versie kon regelen, zie deel 1 of 2 van deze draad
) (Twister natuurlijk niet meegerekend
)
Niet op voorraad.
Ja een 32mb DDR kaartje, maar wanneer dat was, zou heel goed kunnen dat het aug 2000 was (zo lang loopt het radeon draad dus ook al)edward2 schreef op 28 augustus 2003 @ 00:38:
[...]
Ja dat was een 32 mb'er met DDR he? wanneer was dat, aug. 2000?
Door edward2 - Thursday 14 September 2000 16:58
Dan hoop ik voor jou het beste HJS, ik heb em om 1600 op de post gedaan.
Radeontopic contines:)
[ Voor 31% gewijzigd door hjs op 28-08-2003 09:59 ]
Verwijderd
Dus de core zou overclockbaar moeten zijn tot een pro (ongeveer), maar het geheugen kan niet mee? Ik ga ff checken wat de timings zijn bij connect3d, want dat kan wel verschillen van fabrikant tot fabrikant?
Zo, das onderhand cultuurhjs schreef op 28 August 2003 @ 09:49:
[...]
Ja een 32mb DDR kaartje, maar wanneer dat was, zou heel goed kunnen dat het aug 2000 was (zo lang loopt het radeon draad dus ook al)
edit:
Door edward2 - Thursday 14 September 2000 16:58
Dan hoop ik voor jou het beste HJS, ik heb em om 1600 op de post gedaan.
Radeontopic contines:)
Lachen man, wat waren we blij met de 1e Radeonntjes!
Niet op voorraad.
Specs
Club 3d ATI Radeon 9700
Abit IC7
ATI Catalyst 3.6
Max Payne 1.05
Windows XP EN Professional
Heeft iemand dat probleem ook (gehad) en zoja wat heb je er aan gedaan ?
[ Voor 11% gewijzigd door Av3ng3rtje op 28-08-2003 18:19 ]
Radeonfrenzy.xls
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Vreemd, na de 105 (xp-patch) hoort hij het te doen, ik heb hier geen problemen iigAv3ng3rtje schreef op 28 August 2003 @ 18:18:
Ik heb een probleem met mijn ATI en Max Payne. Als ik Max Payne 1.05 opstart dan krijg ik wel het intro filmpje te zien vervolgens gaat hij laden en vervolgens hoor ik de menu bg music , maar ik zie helemaal geen menu.
Specs
Club 3d ATI Radeon 9700
Abit IC7
ATI Catalyst 3.6
Max Payne 1.05
Windows XP EN Professional
Heeft iemand dat probleem ook (gehad) en zoja wat heb je er aan gedaan ?
Niet op voorraad.
Verwijderd
Ik had graag geweten of de heatsink op de core enkel vastgemaakt is met schroefjes (zoals hier te zien) of is ie ook nog vastgelijmd?
Ik denkt dat het ietsje te riskant is om hem los te wringen als ie vastgelijmd is (voor m'n waterblokje).
http://www.ocfaq.com/article.php/overclocking/vidcard/34
Verwijderd
Kun je het best Pollewob/LopeZ even mailenYokozuna schreef op 29 August 2003 @ 10:50:
Zoiets moet eigenlijk in je FAQ komen vind ik: BIOS flashen, hoe?
http://www.ocfaq.com/article.php/overclocking/vidcard/34
zijn die sapphire's een beetje goed te overclocken??
Ik heb juist een nieuwe pc met radeon 9600 pro. Nu heb ik het vervelende probleem dat dikwlijls bij een reboot men scherminstelling wordt gereset (dus er komen weer zo zwarte boorden aan de rand van het scherm, moet het terug uitrekken, de resolutie en refreshrate blijven ok)
Ik heb in de config "use dcc information" moeten uit zetten om hem op 75hertz te krijgen, maar dit kan volgens mij het probleem niet zijn.
Iemand een oplossing?
Het is een lifetec 17" scherm
Thx
301 core
297 memory
daarna artifacts en vastlopers.
Alleen het feit dat het geheugen niet gekoeld word... dat zou betekenen dat je veel overklokmogelijkheden hebt toch? als je daar ff een paar koelvinnetjes op zet of zo?
BTW 3dmark 2003 4819 3dmarks met een 2500+@3000+ barton 512 ddr en nforce2
[ Voor 11% gewijzigd door Xtinction op 29-08-2003 21:55 ]
Hoeveel haal je met 3dmark 2001se?Xtinction schreef op 29 August 2003 @ 21:54:
Ff voor de volledigheid... mijn Club3d 3,3 NS 9700 pro komt met de omega bios en 3,6 drivers tot
301 core
297 memory
Alleen het feit dat het geheugen niet gekoeld word... dat zou betekenen dat je veel overklokmogelijkheden hebt toch? als je daar ff een paar koelvinnetjes op zet of zo?
Is je casetemp heel hoog want die core/mem snelheid vind ik toch wat laag in vergelijking met andere dat ik gezien heb
(btw: wat ik wel weet is dat de 9800 @ 325/580 draait en de 9700PRO @ 325/620, maar gezien het feit dat het geheugen van de 9800 wellicht efficienter zal zijn ben ik benieuwd naar de verschillen
Ik mag hopen dat je een non-pro bedoelt, anders heb je hem behoorlijk underclocked. En 301 core voor die kaart is erg laag hoor, ik haal (minimaal) rond de 340 zonder extra koeling.Xtinction schreef op 29 August 2003 @ 21:54:
Ff voor de volledigheid... mijn Club3d 3,3 NS 9700 pro komt met de omega bios en 3,6 drivers tot
301 core
297 memory
[ Voor 8% gewijzigd door TheLemon op 30-08-2003 00:47 ]
Het enige wat jij moet doen is de bios flashenXtinction schreef op 29 August 2003 @ 21:54:
301 core
297 memory
IK haal 410/320 met een Zalman HP80A en simpele home-made heatsinks
Dit resulteert in 5901 3Dmarks (Barton 2.4ghz, 512DDR PC3200)
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Bios is geflased met omega.....casetemp kan brak zijn, komt omdat het kassie een beetje klein is... ik kom nu op 35 graden maar ik verwacht dat dat wel hoger gaat worden. weet iemand uberhaupt waar de casetemp meter zit op het Nforce 2 bord van Epox?
BTW met die 340, is dat je mem of je core....
hihihi ik had ff een foutje gemaakt, ik zag de artifacts als een signaal dat de core te hoog was, terwijl het toch echt de mem bleek te zijn.... ik zit inmiddels op 344 core.. dus her geheugen wil niet verder dan 300, maar dat kan natuurlijk komen doordat er nog geen heatsinkjes opzitten... ik ga morgen es wat van mijn oude heatsink verzagen oid... ik moet hoger kunnen, tweaken is zo verslavend
[ Voor 37% gewijzigd door Xtinction op 30-08-2003 02:36 ]
Verwijderd
Is dit dan de officiele rekensom voor het geheugen : 1000/3,3 = 303Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 09:38:
het geheugen zal niet veel hoger gaan( zen maximale snelheid ligt namelijk op 1000/3.3=303Mhz
Raar, want ik heb mijn 3,3 Infenion geheugen (Sapphire 9500 NP --> 9700Pro) op 310 staan en werkt perfect.
Heb trouwens gisteren wat Arctic Silver 3 op de core van mijn videokaart gesmeerd, denk dat ik nu wel een stuk hoger kan komen met mijn core
Ik heb 2.8ns geheugen en die geraakt tot 750mhz en theoretisch maar tot 714mhz
Verwijderd
Ik zou graag precies hetzelfde wetenVerwijderd schreef op 30 augustus 2003 @ 14:24:
Wat is de beste keuze? een 9800nonpro of een 9700pro. Ik kan ze aan dezelfde prijs krijgen.
en btw: die "limiet" van dat 3,3 NS geheugen, word die limiet dan verhoogd als je er goede koeling opzet of is dat een beetje wishful thinking?
De Radeon 9800 !!Verwijderd schreef op 30 augustus 2003 @ 14:24:
Wat is de beste keuze? een 9800nonpro of een 9700pro. Ik kan ze aan dezelfde prijs krijgen.
ze zijn ongeveer even snel, maar de Radeon 9800 is dus de verbeterde versie, met wat optimalisaties, een betere koeler en een betere stroom aansluiting.
En een R9800 is meer te overklokken (core igg).
Als je goede koeling opzet dan geraak je wat hoger, maar om nog hoger te geraken moet je wel een voltmod doenXtinction schreef op 30 August 2003 @ 15:45:
BTW takemenow: als dat zo is wil je dat ff melden, ik heb op zich ook nog wat arctic silver over maar ik wil wel graag weten of het zinvol is
en btw: die "limiet" van dat 3,3 NS geheugen, word die limiet dan verhoogd als je er goede koeling opzet of is dat een beetje wishful thinking?
Ondanks dat ze overal even snel zijn kun je het beste voor de 9800 gaan. Deze heeft iets meer optimalisaties dan de 9700 Pro, vooral met betrekking tot geheugen techniekene (HyperZ etc. etc)Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 14:24:
Ook zal de 9700 Pro over paar weken/maanden imo niet goed meer leverbaar zijn.
Let wel op dat je geen 9800 SE koopt, deze is beduidend minder traag (ook goedkoper -> vervangen van de 9700 NON Pro
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Ik heb een tijdje geleden mijn Hercules Radeon 9700 geflashed naar een Pro. Geen probleem, maar nu was ik zo stom om mijn oude bios niet te saven (ik wist eigenlijk niet eens hoe dat moet 8(7). Voor het geval het toch ooit mis gaat, wil ik toch mijn oude bios bij de hand hebben.
Dus: zou een Hercules 3D Prophet 9700 misschien (een kopie van) zijn bios naar mij toe kunnen mailen? Een URL waar ik hem kan downloaden is ook goed
Alvast bedankt
Dit topic is gesloten.