-= Radeon Topic - Deel 67 =-

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.620 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72239

Topicstarter
weeral dicht bij de 1000 post en iemand moest het doen dus offer ik me mezelf er maar voor op ;)

link naar het vorige topic radeon topic 66 dat we weeral mooi vol gekregen hebben :)

Fabrikanten:

Ati
Hercules
Club3d
GigaByte
Powercolor
Sapphire

Drivers:

BBA Drivers
Officiële drivers voor Built By ATi (BBA) producten.
PBA Drivers
Reference drivers voor Powered By ATi (PBA) producten.
Omega Drivers
Gemodde drivers voor een betere beeldkwaliteit en meer functies. Ook fixen ze sommige bugs zelf. Niet voor 3DMark-freaks!
Driverheaven/net
Het thuisfront van Cyborg en Redsoft. Ze geven daar feedback over hun drivers en ook kun je aanvraagjes doen voor nieuwe samenstellingen.

belangrijke sites:

Meuktracker
Onze eigen site met drivers en verschillende handige tools.
Rage3d
Grote ATi fansite, met uitgebreid forum en het laatste ATi nieuws.
anandtech
Bron van voor Hardware nieuws, analyse en (p)reviews
Uninstall Guide
Een handleiding om Ati-drivers te deïnstalleren.
FileConnect
Een site waar veel geleakte drivers als eerste te vinden zijn
MaxReboot
Een site als hierboven.

TruForm patches voor spellen:

TruForm voor Unreal Tournament
TruForm voor Quake 2
TruForm voor Quake
TruForm voor Serious Sam FE
TruFormpatch voor Morrowind

Tools:

Rage 3D Tweak
Tool van Rage3D voor het overklokken van Radeons.
Powerstrip
De beste universele tool voor het tweaken van elke videokaart.
Radeonator
Uitstekende Radeon tweak tool.
Refreshfix
Programma om de refreshrate problemen op te lossen.
Goede Flashsite
Site met Atiflash en biossen
Drivers en bios update
De laatste actuele biossen.
flashen
een howto om het bios van uw grafische kaart te flashen
informatie over kloksnelheden e.d.
kloksnelheden van alle kaarten ook niet ati-kaarten.

Waar zijn volgende kaarten tekoop in NEDERLAND (via pricewatch:

ATI Radeon 9800Pro
ATI Radeon 9700pro
Club3D Radeon 9700Pro
Hercules prophet 9700Pro
GigaByte MayaII GV-R 9700Pro
Connect3D Radeon 9700Pro
Point Of View Radeon 9700

En vele andere kaarten die hier niet tussenstaan kan je waarschijnlijk wel HIER vinden.

Voor de Belgen die hier rondsurfen, jullie kunnen dit HIER vinden (gebruik ik ook altijd)

Als er iets ontbreekt zeg het dan zeker hieronder.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 72239 op 29-08-2003 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-05 21:04

jotheman

Was like that when I got here!

Yay, ik mag beginnen (als ik op tijd ben)...
Ik heb nu een 9700 gewone kaart en fastwrites staat mooi aan maar sidebanding niet, kan/moet ik dat aanzetten? Heeft dat zin? En zo ja, hoe? Thx :)

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87604

Ik hoop dat ik dit in de goede topic plaats( newbie). Ik heb het volgende probleem: zodra mijn pc qua 3d een beetje aan zijn veter getrokken wordt (bijv 3d mark 03) reset mijn computer zichzelf en begint een reboot. Ik heb een radeon 9800 pro. Ik heb hier wel al gelezen dat het aan de voeding kan liggen, ik heb echter een 300 watt voeding (Aopen) dus dat zou voldoende moeten zijn. Asus probe laat bij mij ook geen grote temperatuur verschillen zien en ook geen (grote) pieken en dalen bij de voltage. Ook heb ik mijn kaart niet overgeclocked. Iemand een idee waar het aan kan liggen??

Spec: Athlon 2600+, Asus a7v8x-x, 512 mb (333mhz). OS Win XP pro sp1 , catalyst 3.5 (3.2 en 3.4 geven hetzelfde probleem). voor de rest 80 gb hd , dvd speler en dvd brander.

Ik hoop dat jullie een oplossing hebben want ik heb al vanalles gerpobeerd (verschillende bios settings oa aperture size etc) maar ik blijf het probleem houden.

oeps zag net een berichtje over een 9700 pro met (waarschijnlijk) een voedingsprobleem. Is het dan toch de voeding?? Vind het wel raar dat ik voltage drops of peeks heb.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 87604 op 28-06-2003 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-06 22:47

William/Ax3

We are Starstuff

Anoniem: 87604 schreef op 28 juni 2003 @ 16:33:
Ik hoop dat ik dit in de goede topic plaats( newbie). Ik heb het volgende probleem: zodra mijn pc qua 3d een beetje aan zijn veter getrokken wordt (bijv 3d mark 03) reset mijn computer zichzelf en begint een reboot. Ik heb een radeon 9800 pro. Ik heb hier wel al gelezen dat het aan de voeding kan liggen, ik heb echter een 300 watt voeding (Aopen) dus dat zou voldoende moeten zijn. Asus probe laat bij mij ook geen grote temperatuur verschillen zien en ook geen (grote) pieken en dalen bij de voltage. Ook heb ik mijn kaart niet overgeclocked. Iemand een idee waar het aan kan liggen??

Spec: Athlon 2600+, Asus a7v8x-x, 512 mb (333mhz). OS Win XP pro sp1 , catalyst 3.5 (3.2 en 3.4 geven hetzelfde probleem). voor de rest 80 gb hd , dvd speler en dvd brander.

Ik hoop dat jullie een oplossing hebben want ik heb al vanalles gerpobeerd (verschillende bios settings oa aperture size etc) maar ik blijf het probleem houden.

oeps zag net een berichtje over een 9700 pro met (waarschijnlijk) een voedingsprobleem. Is het dan toch de voeding?? Vind het wel raar dat ik voltage drops of peeks heb.
Mijn probleem was net iets anders, ik kwam geneens windows in wanneer ik de catalys drivers installeerde. Dan sprong de monitor gewoon op standby.

Mijn oplossing was dat ik gewoon wat coolers ect van mijn voeding af haalde en ja hopakee alle probs de wereld uit. Verder moest ik mijn proc ook trager zetten.

Bij mij is het dus echt een voedingsprobeleem en ik ga dan ook maandag een andere halen.

Mischien kan jij ook is proberen om wat aparaten van je voeding af te halen.

En ja ik heb dus ook een A-open 300 watt voeding.

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84104

Blinky180:
Ik moet zeggen toen ik je specificaties zag dat ik al meteen vreesde dat die 300W voeding grote moeite zou hebben om op elke lijn voldoende vermogen te leveren. Kun je misschien iets meer informatie geven over welke voltages PC Probe aangeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman

jotheman

Grrrrr, nog een post, 't wil niet werken zoals 't behoort :(
Dit is 't probleem: Ik heb expres zo'n Sapphire kaart gekocht omdat daar Redline (overclockprogrammaatje) bij zat. Dus ik geïnstalleerd, maar zodra ik 1 van de 2 overclockbalkjes ook maar 1 stapje vooruit zet en ik wil iets doen wat de videokaart nodig heeft (3dmark03, UT, moh, zelfs de system info van 3dmark03) duurt 't ff en krijg ik vervolgens dit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/manhammer/screenie.JPG

En hij is dus terug gesprongen naar 16 kleuren op 640x480 of 800x600 ofzo :(, niet tof...
En zelfs als ik de clocksnelheden laat staan/terugzet op de standaard dan krijg ik dit. Als ik het programmaatje dan uninstall werkt alles weer gewoon.
Ditzelfde gebeurt ook als ik Rage3D Tweaker gebruik (zelfde principe volgens mij), zelfs met de laatste build...
Iemand dit al eerder gehad of enig idee wat er aan de hand is? :?

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84104 schreef op 28 June 2003 @ 16:59:
Blinky180:
Ik moet zeggen toen ik je specificaties zag dat ik al meteen vreesde dat die 300W voeding grote moeite zou hebben om op elke lijn voldoende vermogen te leveren. Kun je misschien iets meer informatie geven over welke voltages PC Probe aangeeft?
12,16 +12v 4,838 +5v 3,328 +3,3v 1,68 vcore. Het rare is dat de de demos op de Hercules cd (bear, monkey, car etc) het wel zonder problemen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jotheman schreef op 28 June 2003 @ 17:08:
Dit is 't probleem: Ik heb expres zo'n Sapphire kaart gekocht omdat daar Redline (overclockprogrammaatje) bij zat. Dus ik geïnstalleerd, maar zodra ik 1 van de 2 overclockbalkjes ook maar 1 stapje vooruit zet en ik wil iets doen wat de videokaart nodig heeft (3dmark03, UT, moh, zelfs de system info van 3dmark03) duurt 't ff en krijg ik vervolgens dit te zien:
wat meer uitleg graag.
welke kaart, welke cpu, moederbord. Volgens mij heeft het te maken met het feit dat je bios nog gelokt is, en dat je daarom niet kan overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:25

Ankh

|true

[afbeelding]

En hij is dus terug gesprongen naar 16 kleuren op 640x480 of 800x600 ofzo :(, niet tof...
En zelfs als ik de clocksnelheden laat staan/terugzet op de standaard dan krijg ik dit. Als ik het programmaatje dan uninstall werkt alles weer gewoon.
Ditzelfde gebeurt ook als ik Rage3D Tweaker gebruik (zelfde principe volgens mij), zelfs met de laatste build...
dat zijn driver problemen.. heb het ook wel eens gehad :S

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 13:40
ik ga denk ik een radeon 9800 pro kopen ik zit nog te twijfelen. Hopelijk krijg ik geen problemen als ik er 1 koop :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87604 schreef op 28 June 2003 @ 17:30:
[...]
12,16 +12v 4,838 +5v 3,328 +3,3v 1,68 vcore. Het rare is dat de de demos op de Hercules cd (bear, monkey, car etc) het wel zonder problemen doen.
Ook al zijn het niet de meeste mooie voltage-waarden, ze liggen nog wel binnen de tollerantie grens van +/- 5%. Als je een korte 3D-test of -demo uitvoert (zodat je systeem niet vastloopt) en daarna kijkt bij de "Voltage Monitor" van PC Probe, zijn deze voltages redelijk constant gebleven of schommelen ze duidelijk?

Mochten de lijnen redelijk 'rechtlijnig' zijn, dan is het misschien toch iets anders dan de voeding, zitten er duidelijke sprongen in, dan adviseer ik je toch een andere voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De lijnen zijn vrijwel rechtlijnig. Hoogste (tijdens demo) : 12.288 laagste 12,16 Hoogste 4,838 laagste 4,73 hoogste 3,328 laagste 3,312 (dit zijn dus de piken en dalen tijdens de demo). Lijkt me toch niet heel spannend.. By the way het is toch voor mijn system normaal dat de processor op 12,5 * 166 staat?? Heb 333 mhz geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad is het verschil in spanningen niet al te 'spannend', hooguit vind ik dat de 5.0 volt lijn iets aan de lage kant is, maar hij is met een variatie van niet meer dan 2% in ieder geval redelijk stabiel. Tja, ik durf niet met zekerheid te zeggen waar het aan kan liggen, je voeding lijkt mij redelijk oké.

Overigens is het normaal dat een XP2600+ op 12.5*166(.667) = 2083(.333) MHZ draait.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 84104 op 28-06-2003 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-05 21:28

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Aan warre007 er is ook een TruForm patch. Voor het spel The Elder Scrolls III: Morrowind. De patch voor tes3 heet de Morrowind FPS Optimizer

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman

jotheman

SCaRaBaeuS schreef op 28 juni 2003 @ 18:27:
[...]

dat zijn driver problemen.. heb het ook wel eens gehad :S
Hmmmmm ok, en kan ik dta oplossen door bijvoorbeeld Catalyst 3.4 te gebruiken ofzo?
Ik heb trouwens een Sapphire radeon9700 non pro en een A7N8X met bios 1004 (revisie 1.04) en een 2400+ (als dat boeit....)

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jotheman schreef op 29 June 2003 @ 00:49:
[...]
Ik heb trouwens een Sapphire radeon9700 non pro
daar zit het probleem, je kaart is gelockt. Je zal hem eerst moetten flashen voordat je hem kan overklokken. Zie de openingspost voor de nodige links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman

jotheman

Anoniem: 72239 schreef op 29 June 2003 @ 09:04:
[...]

daar zit het probleem, je kaart is gelockt. Je zal hem eerst moetten flashen voordat je hem kan overklokken. Zie de openingspost voor de nodige links.
Damn daar was ik nou net bang voor :(
Maar ik meende dat alle Sapphire's in Europa met 'n rode PCB al automatisch unlocked waren, jammer... Maar ok, flashen it is, wish me luck :)

[PS]
Als ik 'm sloop kom ik achter jullie aan :P ;)
[/PS]

[ Voor 9% gewijzigd door jotheman op 29-06-2003 13:12 ]

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-06 14:41
er is een nieuwe bios verschenen voor de FIC radeon 9700 pro
Ik weet niet welke versie het is maar als je hem wilt uit proberen ..............

ftp://ftp.fic.com.tw/vga_...7p/ndfa97p_a97p_pcb10.zip

succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Anoniem: 72239 schreef op 28 June 2003 @ 16:07:
...Meuktracker
Onze eigen site met drivers en verschillende hangide tools.
...
:X
Type foutje of was het zelfs al ouder? :X

Mijn vraag is, heeft iemand bij het overklokken nog hogere resultaten weten te halen met een of andere bios.

Momenteel zit op me Club3d Radeon 9700 pro de Club3D 8.004 bios daterend van 22-01-2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 17:23
Ik had gelezen dat het Crucial BIOS de beste resultaten gaf

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:14

sapphire

Die-hard pruts0r

ff een simpel vraagje van een die-hard Nvidia user ;)

ik zit er dus over te denken om een club3d Radeon 9700 non pro te kopen, maar nu wilde ik dus weten of deze een beetje te OCen is ( tot 9700 pro en misschien +).
Iemand dus ervaring met het OCen van de Club3d Radeon 9700 ? :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:32
uhm... ikke wel... check specs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman

jotheman

patryk schreef op 29 June 2003 @ 15:14:
uhm... ikke wel... check specs ;)
Soweej... nutteloos... Wat ie vraagt is of ie bevalt en hoe je 'm kunt overclocken. Als je wilt showen met je specs kun je dat beter ergens anders doen... :|

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06 20:14
als je zijn spec leest kan je ook zien tot hoever hij is ge overclocked hoor.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Was het iemand al opgevallen dat ATi de site gisteren vernieuwd heeft? :)

Ziet er een stuk beter uit, met een flinke knipoog naar de layout van de nVidia site waar-ie een klein beetje op lijkt. :7

http://www.ati.com

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik vind hem een stuk overzichterlijker dan de vorige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-04 21:40
Nieuwe site ziet er wel leuk uit alleen het menu vind ik wat overdreven groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Leuk als ik drivers wil downloaden komt er dit te staan:

Access Denied

You don't have permission to access "http://mirror.ati.com/support/drivers/winxp/radeonwdm-xp.html" on this server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 11:16
Goh ik heb afgelopen weekend ook maar een club3d 9700 besteld. Ben benieuwd hoe het zal gaan met overclocken enzo. Voor 195 euro toch best een nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2832

Ik had al in Deel 66 gepost dat ik een zeer nasty fout krijg onder de vreemdste condities. Eerst een BSOD die zo snel weer weg is dat je de foutmelding niet kan lezen. Later bij het rebooten krijg ik deze foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.gatecrasherxl.com/images/radeon/fout1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gatecrasherxl.com/images/radeon/fout2.jpg

Het lijkt er dus op dat de ati2dvag.dll niet helemaal zin heeft om gezellig mee te doen. Iemand een idee wat ik hiermee aan moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
un-install van je drivers, service pack 1 installeren( als ge xp hebt, maar aan die kaderkes te zien wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anoniem: 2832 schreef op 30 June 2003 @ 11:22:
Ik had al in Deel 66 gepost dat ik een zeer nasty fout krijg onder de vreemdste condities. Eerst een BSOD die zo snel weer weg is dat je de foutmelding niet kan lezen. Later bij het rebooten krijg ik deze foutmelding:

[afbeelding]
[afbeelding]

Het lijkt er dus op dat de ati2dvag.dll niet helemaal zin heeft om gezellig mee te doen. Iemand een idee wat ik hiermee aan moet?
BSOD is maar zo kort zichtbaar omdat je in je instellingen nog hebt staan dat ie moet rebooten bij een error.
Wanneer krijg je het probleem :? Wat ben je op dat moment aan het doen :? Heb je het al met andere drivers geprobeerd :?

[ Voor 4% gewijzigd door pagani op 30-06-2003 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

hiostu schreef op 30 June 2003 @ 08:59:
Goh ik heb afgelopen weekend ook maar een club3d 9700 besteld. Ben benieuwd hoe het zal gaan met overclocken enzo. Voor 195 euro toch best een nette prijs.
post je results ff, ben erg benieuwd, ik ga er denk woensdag 1tje halen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ik heb nu bijna een jaar m'n club3d 9700 pro en ben er nog altijd super tevreden mee :) Kaartje heeft me nooit in de steek gelaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
sapphire schreef op 30 June 2003 @ 12:04:
[...]

post je results ff, ben erg benieuwd, ik ga er denk woensdag 1tje halen :)
Ik zal de resultaten volgende week pas posten op zijn vroegst. Ik krijg de kaart misschien wel eerder, maar moet eerst even afstuderen voordat ik met de kaart aan de gang ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
hiostu schreef op 30 juni 2003 @ 12:28:
[...]

Ik zal de resultaten volgende week pas posten op zijn vroegst. Ik krijg de kaart misschien wel eerder, maar moet eerst even afstuderen voordat ik met de kaart aan de gang ga.
Wel eerst even eventuele nvidia drivers eraf gooien he (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33687

*snif* vandaag is de dag dat ik mijn trouwe BBA 8500LE met pensioen laat gaan....... :'( Hij kan de rest van z'n leventje slijten in de comp van mijn broertje. (voor 30 Euro..de sukkel) >:)

Maar niet getreurd, er komt een Club3D 9700 in. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
johnnyv.nl schreef op 30 June 2003 @ 12:34:
[...]

Wel eerst even eventuele nvidia drivers eraf gooien he (8>
Ik heb nu een Radeon 8500LE dussss.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik krijg een Radeon 9800 PRO van gigabyte in mijn nieuwe pc....
Is dat een beetje een goed kaartje?

welke drivers kan ik gaan gebruiken dan? build by ati of powered by ati?
wat zijn btw de verschillen tussen die drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

Kep een nieuwe voeding! Een q-tec 550.
Deze trekt het gelukkig wel goed met alles in de kast aangesloten.

Alleen het rare is nu dat ik wanneer ik mijn fsb (van moederbord dus) omhoog krik in 3dmark vage artifacts krijg (textures die uit de bestaande figuuren lopen). Ik kan mijn xp'tje dus niet meer overklokken :'( .

Weet iemand daar de oorzaak van? Ik denk zelf dat dit komt door mijn moederbord. Krijg een beetje het vermoeden dat die niet voldoende vermogen naar mijn proc en videokaart kan sturen.

Heeft iemand anders ook dit probleem (gehad) en zo ja hoe kan ik dit verhelpen zonder nieuw moederbord aan te schaffen?

***EDIT***

Laat maar ik heb de oplossing al. Gewoon Fast writes uitzetten. Wist ik veel dat die drivers dat standaard aan zetten, mijn 8500 kon dat geneens aan.

Al met al HEHE kep eindelijk de zooi weer aan de praat. :*)

[ Voor 24% gewijzigd door William/Ax3 op 01-07-2003 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72090

Ik krijg binnenkorrt een Ati Radeon 9800 Pro 256 MB DDR
De testresultaten van mijn kant horen jullie zsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik wil gewoon ff zeggen dat m`n ATI 9800 PRO gewoon goed werkt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Hey,even een vraagje,
het zal misschien in een eerder topic naar voren zijn gekomen, maar ik stel hem gewoon :)

Ik heb een CLub3d 9700 non-pro.
Ik had hiervoor een Radeon 8500 (jaja, die van de voltage mod, hij is wat versleten daardoor ;) )

Maargoed, ik installed, allereerst wennen dat de primaire poort de DVI ingang is (dat is normaal?). Verder totaal geen problemen.
PC heeft paar dagen aan gestaan, zet hem laatst uit en 15 minuten later weer aan krijg ik vrolijk 'system failed vga test' door mijn postreporter meegedeelt. Monitoren springen niet aan, systeem boot verder gewoon.
Er is helemaal niks verandert in die tussentijd. Ik heb nu ff snel mijn 8500 er weer ingezet, zometeen die 9700 weer even proberen. Maar ik post mijn probleem alvast.
Ik heb reeds een andere powerconnector op die kaart geprobeerd (die gewoon direct uit m'n voeding komt, dus zonder splitter, maar dat maakte geen verschil.
xtra info:
asus p4b-266
winxp
catalyst 3.5

misschien is er iets wat ik over het hoofd zie maar dat merk ik dan wel :)
alvast bedankt

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16708

Allo, tijd niet meer geweest op dit forum, maar ja, nieuwe hardware, nieuwe problemen.
Ik heb een mooie hercules 3d prophet 9800 pro met dat leuke blauwe licht (nutteloos zonder raam ;)) en ik had hem al een tijdje overgeclocked staan core:400 en mem op 360. Niet echt spannend op zich, alles op volledige FSAA. Nou denk ik van, leuk binnenkort lanparty, laat ik weer eens wat ouwe spellen installeren. Geeft hij opeens allemaal spikkeltjes, van alles geprobeerd, nieuwe drivers, fsaa aan/uit, 16bit/32bit. Nietz. Weet iemand wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:12

Gamer

mobile

terugclocken ?
doet hij het op normale snelheid ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jah, hij doet het op normale snelheid ook :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

damn, wat een hoop problemen met die R9700
Maar uh kom jullie ook weer eens lastig vallen emt een paar vragen over die R9700 van club3d, komen ze:
1) heb je net als bij de 9500 pro ook een bios hack nodig om em te kunnen OCen ?
2) Hoe wil ik dat gaan doen met die Nvidia driver (duh erafhalen maar hoe ???), of is en schoone format het beste ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
sapphire schreef op 01 July 2003 @ 14:11:
damn, wat een hoop problemen met die R9700
Maar uh kom jullie ook weer eens lastig vallen emt een paar vragen over die R9700 van club3d, komen ze:
1) heb je net als bij de 9500 pro ook een bios hack nodig om em te kunnen OCen ?
2) Hoe wil ik dat gaan doen met die Nvidia driver (duh erafhalen maar hoe ???), of is en schoone format het beste ?
1) Bij de 9700 non-pro is meestal wel een gehackte bios nodig, bij de pro niet.
2) De laatste natuurlijk. Het is altijd het beste na het installeren van nieuwe hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

1) Ja
2) zijn tools voor, check www.guru3d.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
Ik heb dus mijn Club3d 9700 binnen. Netjes in de doos met alle software. Binnen 2 minuten in de kast en geinstalleerd. Alles draait meteen. Meteen ook even geflashed met de warp11 bios en hij loopt nu op 300/300 mhz. Ik denk niet dat ik veel hoger kan. Er zit 3.3 ns Infenion geheugen op (helaas). Misschien dat de core nog hoger kan, maar op 325/310 kreeg ik allerlei spikkels op het scherm dus het geheugen was te warm. Maar ik denk dat ik hem gewoon op 300/300 laat lopen. Voor 195 euro toch geen slechte aankoop.

edit: ff snel 3dmark03 gedraaid en ik had een score van bijna 4400, en dat met een XP1900+

[ Voor 10% gewijzigd door hiostu op 01-07-2003 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

ik heb mijn probleem 'opgelost'. Naja opgelost, omzeild kan ik beter zeggen. Als ik hem opstart krijg ik dus geen beeld,maar zodra ik dan op reset druk doet hij het wel! Geen idee waar het aan kan liggen verder, misschien iets met de stroomtoevoer.

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-06 14:15

edward2

Schieten op de beesten

Selachii schreef op 01 July 2003 @ 17:10:
ik heb mijn probleem 'opgelost'. Naja opgelost, omzeild kan ik beter zeggen. Als ik hem opstart krijg ik dus geen beeld,maar zodra ik dan op reset druk doet hij het wel! Geen idee waar het aan kan liggen verder, misschien iets met de stroomtoevoer.
Hé Selachi, das een oude "bekende".

Ja dat zijn altijd vage problemen, ik kan er niks zinnigs over zeggen maar het feit dat je R8500 het doet, betekend iig dat je mobo ok is, dat scheelt weer iets.

Past die 12V stekker wel goed op de klaart?

[ Voor 15% gewijzigd door edward2 op 01-07-2003 17:40 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand al wat op mijn probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

Anoniem: 16708 schreef op 01 July 2003 @ 17:56:
Weet iemand al wat op mijn probleem??
Probeer ook is voor de gein je fast writes uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80939

Is op het moment qua prijs prestatie een radeon 9700 non-pro geen betere kaart als een 9800 pro? Of is R350 zoveel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
de 9700 non pro is een hele goeie kaart, kwaliteit is goed, prijs is goed. Mijn ervaring: koop niet het nieuwste, maar spul zoals de 9500 pro, of de 9700 non pro, omdat die nu ruim voldoen, met alle opties voluit gezet, (anti analyzing etc.)
Heb heir een 9500 pro, en alles werkt perfect, nog geen hapering tegen gekomen!
En 2D is : :9

[ Voor 4% gewijzigd door JohnB op 01-07-2003 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33687

!@# Arg, een domme vraag mischien maar kan de (Club3D) 9700 np piepen als er iets mis is?

Na een paar seconden gamen hoor ik een paar piepjes (geen code dacht ik) en word de betreffende game geminimaliseerd (geen crash)............maar de temps zijn ok!
Ik heb notabene de 220v cooler aan en zelfs dat metalen heatsinkje is koel.
En het kan bijna niet het mobo (ABIT NF7-S) zijn want die is gewoon koel, alle fans draaien, geheugen is koel......ik niet begrijp? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ok, ik raak een tikje geirriteerd van van de catalyst drivers.

Ik heb een hercules AIW 9000 pro.

Dus ik die 3.5 driver gedownload van
http://www.ati.com/support/drivers/powered.html

namelijk de
http://www2.ati.com/drive...0-030605m-009437c-efg.exe

die zou toch echt voor de aiw 9000 zijn.

effe gedownload, gereboot, mooi dat hij allelei onbekende devices heeft gevonden, en ik kan nog net opmaken dat het de tv tuner enzo zijn. door inde de device manager te kijken waar ze thuishoren.

mooi, zoek ik daar ook iets voor ik kom uit op:
http://www.ati.com/support/drivers/winxp/radeonopt-xp.html

en download (via de 100 herz breedbeeld van mijn werk.....) alle drivers op deze pagina.

stap 1: ok geen probleem
stap 2: atidvd cd , wordt geverfieerd, gaat downloaden, en komt enkele seconden later met een error (nummer) : message not found

ok, geen dvd dan maar. (ik heb wel meer dvd software)

een tijd/reboot verder : weer onbekende devices.

Moetik ik dus WDM drivers hebben. Mijn modem is nu aan het ratelen op:
http://www2.ati.com/drive...re-wdm-6-14-10-6201v1.exe
van deze pagina:
http://mirror.ati.com/sup...s/winxp/radeonwdm-xp.html

Maar hoe ik op deze pagina ben gekomen: ... ach via rage3d. Op ati kun je niet bouwen. Tot zover mijn 3.5 ervaringen.

Edit:
OK, inmiddels hebben ze de site beter voor elkaar. Eerst werd je naar een pagina gestuurd waar niet de WDM driver(s) bij stonden, maar inmiddels wel.

Maar goed.
De grap blijft vervolgens dat je ECHT ALLES(maar dan niet de dvd) moet deinstalleren, anders werkt het niet.(TV in mmc85 vertikte op te starten zonder een foutmelding) En als ze die driver modulair opzetten, waarom kan ik dan niet de oude WMD drivers dan niet gebruikten en waarom hebben ze in de dingen die ervoor moet doen niet gedocumenteerd dat je ervoor en erna moet installeren.

Als je alles deinstalleerd dan vind hij na het opstarten plotseling allerlei devices (TV tuner, crossbar dit etc etc met unsigned drivers. )

MMC 8.5 is helemaal een drama qua installatie. In eerste instantie isstalleerde ik hem gewoon over de oude MMC heen. eht leek te werken, behalve dat mijn tv niet opstarte (wel het logo, maar op het moment dat er beeld zou moeten komen stopte het programma zonder foumelding.) Dus maar eerst een deinstall.

Je zegt dat hij al je data moet deinstallen, inclusief settings. (voor MMV 7.x eb 8.x) en na installatie blijkt hij nog leuk al de zenders te kennen.(maar denkt dat ik in afganistan woon, hallo bin laden) Wel aardig, maar ik wou juist voor de zekerheid alles deinstalleren.

Hoewel ik nog niet heb kunen kijken of MMC 8.5 stabieler is (7.x overleefde hibernates niet, sloot soms niet goed af en had grote problemen met wisseling van resoluties) valt me wel op dat tussen het wisselen van de zenders nu heel even ruis zit, vroeger gaf hij meteen beeld, al was dat soms nog een seconde of 2 vervormd.

Het enige waar ik nog mee vogelen is of hij nu DVD´s en Video CD´s afspeelt. Het atCDwiz programma verfieerde mijn cd maar vertikte vervolgens te downloaden.

Affijn. Tot zover mijn ervaringen met installatie van de catalyst drivers.

[ Voor 44% gewijzigd door leuk_he op 02-07-2003 10:01 . Reden: toegevoegd mmc85 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry for the ignorance...maarre fast writes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
Sorry hoor, maar als ik naar de driver pagina ga en ik Grafische kaarten kies voor windows XP en dan de radeon familie, is het eerste wat ik zie de WDM drivers. Daarna pas de 3.5 drivers en het control panel. Dus ik denk dat je zelf iets over het hoofd hebt gezien.

[ Voor 63% gewijzigd door hiostu op 02-07-2003 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

Anoniem: 16708 schreef op 02 July 2003 @ 00:47:
Sorry for the ignorance...maarre fast writes?
Ga naar je beeldeigenschappen en naar de Ati tabs.
Van de Ati tabs klik je Smartgart
Daar zet je Fast Write uit.

Laat maar weten of dat je probleem al oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

weer ff 2 vraagjes, wat is nou de site van Warp 11 met die bios hacks want ik kan em niet vinden? ( je beest wel n00bisch). En hoe flash je de bios van een Radeon, heeft iemand daar een tutorial van ofzo :) ?

[ Voor 8% gewijzigd door sapphire op 02-07-2003 12:26 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman

jotheman

sapphire schreef op 02 July 2003 @ 12:00:
weer ff 2 vraagjes, wat is nou de site van Warp 11 met die bios hacks want ik kan em niet vinden? ( je beest wel n00bisch). En hoe flash je de bios van een Radeon, heeft iemand daar een tutorial van ofzo :) ?
It never hurtsssss *spit* to help (Eek the Cat, gotta love 'm :))

http://www.3dchipset.com/bios/index.php

Tadaaaaa, clickable en al, wat wil je nog meer, staan bij de Radeon warp11 BIOS Files :)
Enjoy 'm :)

edit:
Oh en flashen staat erbij, de link onder de warp11 bios's.
Daar staat atiflash, en flashen zelf is heel eenvoudig. Dit is het commando
atiflash -f -p 0 97NPWARP.BIN
Waarbij 97NPWARP.BIN natuurlijk staat voor de biosfile.
-f is forceren, dus flasht ie zowiezo zonder wazig foutmeldingen of whatever.
-p is programmeren, dus erin zetten van het BIOS.
en 0 is het nummer van de kaart die geflasht moet worden. Nummer 0 op je bus dus.
Suc6

[ Voor 33% gewijzigd door jotheman op 02-07-2003 12:42 ]

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Laatst online: 11-06 18:00
Anoniem: 2832 schreef op 30 June 2003 @ 11:22:

[afbeelding]
[afbeelding]

dit heb ik ook een tijdje gehad, vooral bij spellen en films, maar ook wel es spontaan als ik zit te i-netten ofzow, het aarden van mijn pc heeft geholpen
(gewoon een draadje achterop vastgeschroefd, en de rest op de verwarming)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
weet iemand een gemodificeerde bios voor een ati9100 64mb 250/250 versie waar sideband en fastwrite ge-enabled zijn??? op de sites die bovin het topic staan kan ik niets nuttigs voor deze kaartjes vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44037

edit:

iets te vroeg gevraagd

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 44037 op 02-07-2003 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Niet online
Ik heb de volgende systeem specs:

Asus A7V333 bios 1017
Realtek NIC
Q-Tec 550 Dual Fan
AMD 2200+
Hercules 9800 Pro
WinXP PRo SP1 met alle updates

Nu heb ik deze nog niet zo lang. Maar sinds ik weer meer spellen ben gaan spelen kreeg ik steeds de error Driver_Irql_not_less_or_equal. Ik las ergens op Got dat dit kwam door de overgang van Nvidia naar ati dus ik opnieuw XP erop gezet met alle laatste drivers maar nu krijg ik in spellen Irql_not_less_or_equal errors, nu staat hier ook dat dit of de NIC of de videokaart drivers zijn maar wat kan er fout zijn?! Ik heb de laatste drivers goed geinstalleerd... Ik heb 1 avond goed kunnen spelen maar nadat ik Guardian Knot Codec Pack had geinstalleerd begin het weer.

De spellen waarbij dit gebeurt zijn:
GTA VC
RTCW ET
UT2k3

Heeft hier iemand enig idee.. ik zoek vrolijk verder op google en de search dus daar is niets mis, dit is mijn eerste vraag, de rest heb ik gewoon kunnen vinden op GoT :)

Edit
Toevoeging

[ Voor 4% gewijzigd door Buzzin Hornet op 02-07-2003 20:12 ]

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

pfff, Radeon 9700 vanmiddag gehaald, XP er vers op, nieuwste drivers: zwaar instabiel!!! ben net 2 uur bezig geweest om de originele drivers van de cd er weer op te zetten :(

Naa nou maar beginnen met OCen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm, heel apart, me grafische kaart doet nu normaal. Hier wordt je toch helemaal gek van. Ach ja, 9800 pro kopuh jongez!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Laatst online: 09-01 11:04
sapphire schreef op 02 juli 2003 @ 23:26:
pfff, Radeon 9700 vanmiddag gehaald, XP er vers op, nieuwste drivers: zwaar instabiel!!! ben net 2 uur bezig geweest om de originele drivers van de cd er weer op te zetten :(

Ik ben benieuwd, misschien ga ik er volgende week ook wel een halen. Wat voor merk heb jij? Vertel ook hoever je OC kwam.

Een lekkere eigenwijze vraag voor mijn doen, maaruh welk merk kaart levert nou de beste OC over het algemeen. Dus op welke kaart zitten de beste Memchips e.d.

Het gaat om de 9700 (NP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
sapphire schreef op 02 juli 2003 @ 23:26:

Oh ik heb sinds dinsdag mijn club3d 9700 en met de nieuwste drivers was deze direct super stabiel. Ik heb hem al overclocked lopen en dawn op 4xFSAA en 8x AF gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Stinger666 schreef op 03 July 2003 @ 02:57:
[...]

Ik ben benieuwd, misschien ga ik er volgende week ook wel een halen. Wat voor merk heb jij? Vertel ook hoever je OC kwam.

Een lekkere eigenwijze vraag voor mijn doen, maaruh welk merk kaart levert nou de beste OC over het algemeen. Dus op welke kaart zitten de beste Memchips e.d.

Het gaat om de 9700 (NP)
Ik denk over het algemeen die van hercules, die zijn dan ook wel het duurst ;) .ik heb er zelf ook zo een en ik krijg hem tot op 378 core en 324 mem(3.0ns geheugenchippies denk ik anders zou ik nooit zo hoog of nog hoger komen ) en dan haal ik een score van 5118 in 3dmark03.
voor de link zie bij spec's en dan prestaties.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 72239 op 03-07-2003 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77043

Stinger666 schreef op 03 July 2003 @ 02:57:
[...]

Het gaat om de 9700 (NP)
Nou de club 3d 9700 pro staat er bekend om dat ze goed overclocken, het is dan ook een bba kaartje, op de hercules zitten de beste memchips.
Buzzin Hornet schreef op 02 July 2003 @ 20:07:
Ik heb de volgende systeem specs:

Asus A7V333 bios 1017
Realtek NIC
Q-Tec 550 Dual Fan
AMD 2200+
Hercules 9800 Pro
WinXP PRo SP1 met alle updates

Nu heb ik deze nog niet zo lang. Maar sinds ik weer meer spellen ben gaan spelen kreeg ik steeds de error Driver_Irql_not_less_or_equal. Ik las ergens op Got dat dit kwam door de overgang van Nvidia naar ati dus ik opnieuw XP erop gezet met alle laatste drivers maar nu krijg ik in spellen Irql_not_less_or_equal errors, nu staat hier ook dat dit of de NIC of de videokaart drivers zijn maar wat kan er fout zijn?! Ik heb de laatste drivers goed geinstalleerd... Ik heb 1 avond goed kunnen spelen maar nadat ik Guardian Knot Codec Pack had geinstalleerd begin het weer.

De spellen waarbij dit gebeurt zijn:
GTA VC
RTCW ET
UT2k3

Heeft hier iemand enig idee.. ik zoek vrolijk verder op google en de search dus daar is niets mis, dit is mijn eerste vraag, de rest heb ik gewoon kunnen vinden op GoT :)

Edit
Toevoeging
Probeer een de nieuwste drivers van hercules zelf, hier kan je die vinden , en kijk ook even of de irq verschillend zijn, soms als je de soundcard of netwerkkaart op de zelfde irq hebt als je radeon, kan dat nog wel eens conflicten geven.

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 77043 op 03-07-2003 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

sapphire schreef op 02 July 2003 @ 23:26:

Systeemkast Codegen cheapo kast
Voeding Codegen 350 watt

De reden van de onstabileit ??? Een Radeon 9700 vraag nl nogal wat van je voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56835

Waar kun je een Radeon 9200 het beste mee overklokken zonder dat ie kapot gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Niet online
Anoniem: 77043 schreef op 03 July 2003 @ 09:10:

Probeer een de nieuwste drivers van hercules zelf, hier kan je die vinden , en kijk ook even of de irq verschillend zijn, soms als je de soundcard of netwerkkaart op de zelfde irq hebt als je radeon, kan dat nog wel eens conflicten geven.
ik heb de radeon als enige op een irq, dat had ik ook al geprobeert maar die drivers van hercules zal ik eens proberen.. Bedankt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Buzzin Hornet schreef op 03 July 2003 @ 10:38:
[...]

ik heb de radeon als enige op een irq, dat had ik ook al geprobeert maar die drivers van hercules zal ik eens proberen.. Bedankt iig.
Als je clean install doet, doe dan eerst directx 9, dan agp drivers, dan display drivers van ati/hercules, en dan de control panel van ati/hercules.

En als je niet steeds clean install wil doen, heb je een mooi progje drivercleaner genaamd, die moet je gebruiken in save mode, die veegt alles wat met je drivers te maken heeft uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Niet online
he bedankt, dat zal ik eens proberen!
En ik zal laten weten of het werkt!

edit:
Ik had alle drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd (3.4 want die site ligt plat) en na 5 min ET DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL error dus nu alles uninstall en ben nu op zoek naar de 3,5 van hercules :S

edit2:
Ik bedenk me in een keer dat het na de schone install is begonnen na instal gordian knot codec pack omdat ik de avond ervoor heel de avond heb zitten spelen maar de dag erna na een filmpje kijken kreeg ik weer die errors... ideeen?

edit3:
Het heeft niet geholpen :S ik kijk weer verder :(

[ Voor 96% gewijzigd door Buzzin Hornet op 03-07-2003 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Thnx voor de snelle reply's. Ik denk dat ik dan toch maar voor de Radeon9700NP ga van Club 3D. Nu nog ff een mooi prijsje ergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrruuuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:12

Marrruuuk

Xbox Tag: xDarkPrince

Ik ben ook maar eens begonnen met het oc'en van mn Club 3D 9700 Non Pro. Ik zit nu op 350/325 mijn geheugen kan niet hoger want dan krijg ik artifacts maar tot hoever kan ik mijn core overklokken? Wat krijg je dus te zien als je je core te ver overklokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
Als ik het me goed herinner (hou me niet erg bezig met overclocken), zijn verschoven polygonen (steken ze bv door het hele scherm) fouten van de core, en zijn puntjes over het scherm (verkeerde pixels) geheugenfouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Niet online
Ik heb het al, mijn probleem lag aan mijn bios instellingen, bedankt voor de hulp en hij loopt als een trein! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
ik heb een nieuwe pc met radeon 9800 pro :p
Nu wil ik alleen nog een case stikketje, weet iemand waar ik die kan kopen of misschien kan krijgen?

met ati, ati radeon, of nog beter radeon 9800 pro er op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:52
Ik heb sinds kort een ATI Radeon 9800. Maar ik vraag me af waarom hij twee keer is geinstalleerd.

In het aparaatbeheer staat:

ATI Radeon 9800 pro
ATI Radeon 9800 Pro Secondary

Is dit normaal?

-Nieuwste drivers
-beeldscherm aangesloten op DVI

[ Voor 12% gewijzigd door Floppie op 03-07-2003 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06 20:14
dat klopt de ene is je primary beeldscherm aansluiting de andere je secundary (da was bij de 9700 en 9500 ook al)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 10:24

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Ik heb vandaag mijn 9700 NP erin gezet, flash progje gedownd, alleen weet ik niet waar ik de juiste bios kan vinden om er een pro van te flashen...

Het is een Club 3d variant trouwens...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
skullsplitter schreef op 04 July 2003 @ 01:05:
Ik heb vandaag mijn 9700 NP erin gezet, flash progje gedownd, alleen weet ik niet waar ik de juiste bios kan vinden om er een pro van te flashen...

Handig om te weten, ook voor mij. Ff lui zijn. Niks voor mij, maargoed :P

Ik heb dus ook de Club3D 9700NP besteld. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

[afbeelding]

bij mij hielp formateren.
Ik had ook kunnen proberen om detonator de detonators (volledig) te verwijderen maar ik ging toch voor de format.
Na de format werk ik al 2 maanden stabiel zonder enige crash.
dus zeer aan te raden ;)

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 13:26

Pubbert

random gestoord

In mijn workstation zit een Connect3D Radeon9200 128MB (250/200)

nu wilde ik eens gaan overclocken: maar als ik (ongeacht welke) d3d of opengl applicatie start, dan reset hij de clocksnelheden weer...

Kheb al geprobeerd met PowerStrip en Rivatuner. (welke ik meestal gebruik voor mijn eigen 9700)

Zou dat kaartje gelocked zijn? Ik heb wat gegoogled, maar nog geen bios gevonden.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
skullsplitter schreef op 04 juli 2003 @ 01:05:

http://www.3dchipset.com/bios/ati/warp11/index.php het is het warp11 bios voor club3d kaarten. succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

hjs schreef op 03 July 2003 @ 09:16:
[...]

Systeemkast Codegen cheapo kast
Voeding Codegen 350 watt

De reden van de onstabileit ??? Een Radeon 9700 vraag nl nogal wat van je voeding.
das waar, maar met de standaard drivers werkt alles perfect (nou ja me UT doet erg moeilijk nu). iig k Ga maar eens voor een Levicom 450 watt kijken :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

duncanvdlinden schreef op 03 juli 2003 @ 21:23:
ik heb een nieuwe pc met radeon 9800 pro :p
Nu wil ik alleen nog een case stikketje, weet iemand waar ik die kan kopen of misschien kan krijgen?

met ati, ati radeon, of nog beter radeon 9800 pro er op ;)
Ik was ook na zoiets op zoek, maar ik heb het volgende gedaan, ik heb het ati logo uit de doos geknipt heel netjes, en die heb ik met dubbelzijdig plakband, in het vierkantje van me case geplakt. :P
Dond3r schreef op 04 July 2003 @ 09:51:

nu wilde ik eens gaan overclocken: maar als ik (ongeacht welke) d3d of opengl applicatie start, dan reset hij de clocksnelheden weer...

Kheb al geprobeerd met PowerStrip en Rivatuner. (welke ik meestal gebruik voor mijn eigen 9700)

Zou dat kaartje gelocked zijn? Ik heb wat gegoogled, maar nog geen bios gevonden.
Als het goed is niet, ik heb ook zo'n kaartje in 1 van mijn pc, ik heb daar dus ook een beetje mee zitten te spelen, maar wou gewoon, ik deed het met zo'n extra tab die je krijgt bij je advance settings van je videokaart.
Ik weet even niet zo snel meer hoe dat heet, maar als je dat installt krijg je zo'n extra tabje dus bij je advance settings, tussen de direct3d, opengl, ect.
En daar heb ik het dus mee gedaan, en werkte perfect. :)
(Trouwens gewoon met de originele bios)

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 77043 op 04-07-2003 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Laatst online: 04:33
Heeft iedereen trouwens eerst zijn Club 3D Radeon 9700NP moeten flashen met deze BIOS voordat hij/zij kon beginnen met OC'en, en welk tooltje gebruiken jullie het liefst om te OC'en ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrruuuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:12

Marrruuuk

Xbox Tag: xDarkPrince

Supershiva schreef op 04 July 2003 @ 15:03:
[...]

Heeft iedereen trouwens eerst zijn Club 3D Radeon 9700NP moeten flashen met deze BIOS voordat hij/zij kon beginnen met OC'en, en welk tooltje gebruiken jullie het liefst om te OC'en ?
Ik heb precies dezelfde kaart en met die Warp11 bios clockt ie zeer goed over. Volgens mij moet je hem idd eerst flashen. Mijn kaart wordt nu in windows zelfs al gezien als een 9700 PRO zonder over te clocken. Ik zelf gebruik het programmatje Rivatuner maar het kan met nog veel meer programma's.

Dus veel succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 13:26

Pubbert

random gestoord

Dond3r schreef op 04 juli 2003 @ 09:51:

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

waarom quote je jezelf ? :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59549

ik heb nu een 9800pro van hercules, bij 425 / 380 zie ik heel soms een wit pixeltje, maar als ik hoger ga zie ik er onmin veel.... heb ik gewoon ene slechte ocer gekocht, of is dit nog te verhelpen? cooling is standaard, maar zo heet word die niet, wc cooling komt er snel op, maar ik denk niet dat het veel gaat uitmaken :'( ik zie anderen 500 / 390 doen met hun 9800pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 21:41

Scighera

swim-bike-run

Nieuwe Omega Driver (07-04-03, gebasseerd op Cat 3.5)
http://www.omegacorner.com/ati.htm

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

He Dond3r kijk eens een paar post hoger. :? 8)7
Anoniem: 59549 schreef op 05 July 2003 @ 01:39:
ik heb nu een 9800pro van hercules, bij 425 / 380 zie ik heel soms een wit pixeltje, maar als ik hoger ga zie ik er onmin veel.... heb ik gewoon ene slechte ocer gekocht, of is dit nog te verhelpen? cooling is standaard, maar zo heet word die niet, wc cooling komt er snel op, maar ik denk niet dat het veel gaat uitmaken :'( ik zie anderen 500 / 390 doen met hun 9800pro.
Laat een grote tafel ventilator tegen je open kast blazen, dat heb ik ook, kan je denk ik nog wel hoger. :)
Buzzin Hornet schreef op 03 July 2003 @ 17:03:
Ik heb het al, mijn probleem lag aan mijn bios instellingen, bedankt voor de hulp en hij loopt als een trein! :)
Mooi, blij dat die weer doet. :)

[ Voor 255% gewijzigd door Anoniem: 77043 op 05-07-2003 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Mn Club3D gehaald gister. Erin gemikt en ff 3DMark 2k1 gedraaid (die gevoelig is voor mijn CPU speed >:) ) en haalde standaard met een 9700NP 15500 :P

Zojuist de Warp11 Bios erin geflashed zonder problemen. Eerst weer WinXP opnieuw erop en dan gassen en OC'en maar.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.