nog meer mensen oc probs met hercules 9800pro ??
Ik zag dat je 425 / 380 haalde. Opzich netjes.Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 15:08:
nog meer mensen oc probs met hercules 9800pro ??
Iig ruim beter dan mij want mijn Sapphire 9800 Pro nekt al bij 345MHz memory want heel windows loopt dan in de soep overal texture problemen... is gewoon een *** exemplaar en baal er stevig van. En op 340MHz(default) knalt ie soms uit games als het te warm is in me case

Dus jou kaart heeft vooral geen oc probs eerder de mijne
Wil hem nog steeds stiekem omruilen.
Ik dacht dat Sapphire bijna alleen maar ondergeklokte kaarten produceerde...Semetrix schreef op 05 July 2003 @ 18:59:
[...]
Ik zag dat je 425 / 380 haalde. Opzich netjes.
Iig ruim beter dan mij want mijn Sapphire 9800 Pro nekt al bij 345MHz memory want heel windows loopt dan in de soep overal texture problemen... is gewoon een *** exemplaar en baal er stevig van. En op 340MHz(default) knalt ie soms uit games als het te warm is in me case
Verwijderd
mijnes blijkt een RMA unit te zijn, ik ga maandag trug ik eis een factory sealed closed versie....Semetrix schreef op 05 July 2003 @ 18:59:
[...]
Ik zag dat je 425 / 380 haalde. Opzich netjes.
sapphires moeten 450 + halen op core, en ram 380 ongeveer...johnnyv.nl schreef op 05 July 2003 @ 19:07:
[...]
Ik dacht dat Sapphire bijna alleen maar ondergeklokte kaarten produceerde...
jaja, de oude veteranen van de radeontopicsedward2 schreef op 01 July 2003 @ 17:32:
[...]
Hé Selachi, das een oude "bekende".
Ja dat zijn altijd vage problemen, ik kan er niks zinnigs over zeggen maar het feit dat je R8500 het doet, betekend iig dat je mobo ok is, dat scheelt weer iets.
Past die 12V stekker wel goed op de klaart?
jah, ik heb ook een externe voeding voor die Radeon geprobeerd.
Maargoed, hij performd als een hondje. Ben niet van plan hier ook een vmod voor te gaan zoeken oid
...gamen blijft leuk...
Verwijderd
tis maar een 8500?Selachii schreef op 06 July 2003 @ 00:39:
[...]
jaja, de oude veteranen van de radeontopics
jah, ik heb ook een externe voeding voor die Radeon geprobeerd.
Maargoed, hij performd als een hondje. Ben niet van plan hier ook een vmod voor te gaan zoeken oid
nee, het gaat over een 9700NP
...gamen blijft leuk...
Verwijderd
hmm nou mijn sapphire 9800pro256 dus echt niet, klokt ook voor geen meter helaas[b][message=18231356,noline]ModKid schreef op 05 July 2003 @ 20:05
sapphires moeten 450 + halen op core, en ram 380 ongeveer...
kennen jullie deze al (helaas een powercolor)
http://www.nordichardware...800Roundup/index.php?ez=7
9800Pro
Core clock speed: 400 MHz
Memory clock speed: 760 MHz / 23,8 GB/s (=380MHz)
2.2ns Hynix geheugen
http://www.nordichardware...800Roundup/index.php?ez=7
9800Pro
Core clock speed: 400 MHz
Memory clock speed: 760 MHz / 23,8 GB/s (=380MHz)
2.2ns Hynix geheugen
www.triathlete.nl
Verwijderd
Door een defect aan mijn oude videokaart, ben ik van plan een nieuwe Videokaart aan te schaffen. Op het moment gebruik ik een Matrox G550 die ik vooral in dual monitor setup gebruik (Iiyama vm pro 454 19" & vm pro 410 17")
De enige nadelen die ik aan deze kaart vind hangen zijn;
- reboot nodig om van 2de monitor naar tv-out te schakelen
- geen mogenlijkheid om zo af en toe is een spelletje te spelen
Nu kan ik wachten op de nieuwe Matrox P750 voor zo'n 225 euro (wat in iedergeval probleem 1 zou moeten oplossen) maar ik kan ook voor een Radeon gaan.
Mijn nieuwe videokaart zal dus in ieder geval dual diplay en tv-out support moeten hebben. Na wat internet struin werk kwam ik er dus achter dat de radeon inmiddels best al ver is met dual display support, maar ik zit nog met heel wat vragen.
- welke radeon kan ik het best nemen voor max 300 euro?
- maakt de 2d beeld kwaliteit nog uit per merk videokaart, zo ja welke zijn beter?
- Is het nu wel of niet mogenlijk om op twee verschillende resoluties en vernieuwingsfrequenties te werken?
- zijn er nog bekende problemen met compatibiliteit icm andere onderdelen?
- gaat overschakelen tussen 2de monitor en tv-out zonder reboot?
De enige nadelen die ik aan deze kaart vind hangen zijn;
- reboot nodig om van 2de monitor naar tv-out te schakelen
- geen mogenlijkheid om zo af en toe is een spelletje te spelen
Nu kan ik wachten op de nieuwe Matrox P750 voor zo'n 225 euro (wat in iedergeval probleem 1 zou moeten oplossen) maar ik kan ook voor een Radeon gaan.
Mijn nieuwe videokaart zal dus in ieder geval dual diplay en tv-out support moeten hebben. Na wat internet struin werk kwam ik er dus achter dat de radeon inmiddels best al ver is met dual display support, maar ik zit nog met heel wat vragen.
- welke radeon kan ik het best nemen voor max 300 euro?
- maakt de 2d beeld kwaliteit nog uit per merk videokaart, zo ja welke zijn beter?
- Is het nu wel of niet mogenlijk om op twee verschillende resoluties en vernieuwingsfrequenties te werken?
- zijn er nog bekende problemen met compatibiliteit icm andere onderdelen?
- gaat overschakelen tussen 2de monitor en tv-out zonder reboot?
-Hercules of een BBA(bijv Connect3D) 9700Pro
-zie ^boven^
-ja geen probleem. elke uitgang kan tot 2048 en Refreshrates tot 200Hz
-niets bekend
-ja, ultramon is zeer handig hiervoor (twee taakbalken), uit / aanschakelen : twee muiskliks
-zie ^boven^
-niets bekend
-ja, ultramon is zeer handig hiervoor (twee taakbalken), uit / aanschakelen : twee muiskliks
www.triathlete.nl
Dat is ook wat, net XP opnieuw erop met Catalist 3.5 maar nog steeds staat de AGP-oppervlakteversnelling uit (Tabblad "Beeldscherm" van Diagnostisch hulpprogramma voor DirectX). Voorheen had ik altijd 13.700 punten in 3dmark 2001, maar nu slechts 12.500. Zou het aan zo'n stomme optie kunnen liggen? En weet iemand misschien hoe ik hem aan kan zetten.
Verwijderd
Zo te zien is de club3D de best verkrijgbare goedkope kaart.Scighera schreef op 06 July 2003 @ 17:08:
-Hercules of een BBA(bijv Connect3D) 9700Pro
-zie ^boven^
-niets bekend
Begrijp ik het goed, volgens jou is het enige wat ik hoef te doen om over te schakelen van 2de monitor naar tv-out een paar muisklikjes? (dus geen reboot)
Verwijderd
Heb een vraagje en kon geen antwoord vinden op het forum. Dus of ik kan niet zoeken of het staat er niet bij 
In mn lapje (IBM Thinkpad A30) zit een Radeon ingebouwd. Heeft het lange tijd goed gedaan, tot sinds kort alle films die ik afspeel allemaal zwarten strepen en vlekken hebben.
Daarnaast zie je bij het opstarten allemaal gekke tekens en strepen, en heeft het windows xp logo ook vreemde vlekken.
Bijvoorbeeld bij het updaten van de bios kreeg ik allemaal letters en tekens door elkaar, even slaan helpt niet, dat geeft weer een nieuwe lading vreemde tekens...
Drivers al opnieuw geinstalleerd, heeft iemand een goed idee?
In mn lapje (IBM Thinkpad A30) zit een Radeon ingebouwd. Heeft het lange tijd goed gedaan, tot sinds kort alle films die ik afspeel allemaal zwarten strepen en vlekken hebben.
Daarnaast zie je bij het opstarten allemaal gekke tekens en strepen, en heeft het windows xp logo ook vreemde vlekken.
Bijvoorbeeld bij het updaten van de bios kreeg ik allemaal letters en tekens door elkaar, even slaan helpt niet, dat geeft weer een nieuwe lading vreemde tekens...
Drivers al opnieuw geinstalleerd, heeft iemand een goed idee?
Verwijderd
Ik kan die hercules 9700 pro op zijn goedkoopst voor 399 vinden 
Bijna alle winkels in de pricewatch staan wel bij 9700pro maar hebben hem niet op hun site!!?
Bijna alle winkels in de pricewatch staan wel bij 9700pro maar hebben hem niet op hun site!!?
4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro
Heb je wel evt. je agp chipset drivers van je mobo geinst.?E.Greidanus schreef op 06 July 2003 @ 18:54:
Dat is ook wat, net XP opnieuw erop met Catalist 3.5 maar nog steeds staat de AGP-oppervlakteversnelling uit (Tabblad "Beeldscherm" van Diagnostisch hulpprogramma voor DirectX). Voorheen had ik altijd 13.700 punten in 3dmark 2001, maar nu slechts 12.500. Zou het aan zo'n stomme optie kunnen liggen? En weet iemand misschien hoe ik hem aan kan zetten.
Niet op voorraad.
Hier een leuk artikel over ATi, de AntiDetector en eventuele cheats van ATi in Catalyst 3.5:
http://www.elitebastards....id=1551&head=1&comments=1
Het blijkt dus dat ATi 'alleen maar' cheat in 3DMark2001. In 3DMark2000 en 3DMark2003 wordt er niet gecheat... in tegenstelling tot nVidia die behalve in benchmarks ook in reallife games cheat. Soms zijn de scores met de AntiDetector zelfs iets hoger dan zonder. De conclusie is dan ook dat de Radeon serie haar mannetje wel staat en geen cheats nodig heeft om goed te presteren.
Het blijkt dus dat ATi 'alleen maar' cheat in 3DMark2001. In 3DMark2000 en 3DMark2003 wordt er niet gecheat... in tegenstelling tot nVidia die behalve in benchmarks ook in reallife games cheat. Soms zijn de scores met de AntiDetector zelfs iets hoger dan zonder. De conclusie is dan ook dat de Radeon serie haar mannetje wel staat en geen cheats nodig heeft om goed te presteren.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Verwijderd
blah blah we weten het nu welCJ schreef op 07 July 2003 @ 01:14:
Hier een leuk artikel over ATi, de AntiDetector en eventuele cheats van ATi in Catalyst 3.5:
http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=6719
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 01:21 ]
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Verwijderd
hmmm ik lees steeds meer over de geheugen timings dat er verschillende timings zijn voor die kaarten HOE kan ik zien welke ik heb en wat is het beste ? ik heb een Hercules Radeon 9700 (niet pro dus) hij OC`t lekker op 350 325 (met goeie airflow)
denk dat ie nog wel iets hoger wil maar ben bang voor artifacts oid hoe erg is het als je die ziet en meteen terug clockt?

Heeft iemand enig idee wat de 2 opzienbarende nieuwe features zullen zijn die (met enig geluk) in de volgende Catalyst zullen worden geintroduceerd?
Terry Makedon zei namelijk dat ze druk bezig waren met 2 nieuwe Catalyst functies "that will revolutionize the industry once again". Maar hij wilde niet zeggen wat voor functies het waren, want "I wouldn't want our competitors stealing our ideas".
Ik zat eerst te denken aan een overklok tooltje en een tegenhanger van digital vibrance, maar dit is niet echt revolutionair. Iemand nog enige andere ideeen?
Zo, ik ben benieuwd!CJ schreef op 07 July 2003 @ 08:53:
[...]
![]()
![]()
Heeft iemand enig idee wat de 2 opzienbarende nieuwe features zullen zijn die (met enig geluk) in de volgende Catalyst zullen worden geintroduceerd?
Terry Makedon zei namelijk dat ze druk bezig waren met 2 nieuwe Catalyst functies "that will revolutionize the industry once again". Maar hij wilde niet zeggen wat voor functies het waren, want "I wouldn't want our competitors stealing our ideas".
Ik zat eerst te denken aan een overklok tooltje en een tegenhanger van digital vibrance, maar dit is niet echt revolutionair. Iemand nog enige andere ideeen?
Niet op voorraad.
Verwijderd
He epo, een beetje normaal doen he, als je niks belangerijks te vertellen hebt, hou je dan maar stil.

Ja dat maakt mij ook nieuwsschierig, wist ik helemaal niet dat ze daar mee bezig waren, ben benieuwd wat dat dan wordt.CJ schreef op 07 juli 2003 @ 08:53:
[...]
![]()
![]()
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 12:23 ]
Ik heb een probleem met mijn Sapphire Atlantis 9500, met 128 MB geheugen.
Bij sommige plaatjes, krijg ik allemaal gele puntjes te zien, en als ik dan ververs of scroll zijn ze weer weg ? Weet iemand waar dit aan ligt, het is namelijk wel erg irritant, als ik trouwens de hardware versnelling van windows wat lager zet gaan ze sneller weg, of is het minder.
Mijn systeemspecs:
Windows XP OS
Sapphire Atlantis 9500, 128 MB
MSI MS6330 Turbo v3 (ja de K7T)
AMD Athlon 1101 MHz (thunderbird)
Voeding van 250 Watt :
+3,3 v gemeten is bij mij: 3,4 v
+5,0 v gemeten is bij mij: 5,0 v (goed he
)
+12 v gemeten is bij mij: 12,42 v
De temperatuur in de kast ligt zo rond de 25 à 30 graadjes.
Oja, ook belangrijk misschien: de kaart is niet overgeklokt, niet gesoftmod etc, gewoon een echte 9500
Bij sommige plaatjes, krijg ik allemaal gele puntjes te zien, en als ik dan ververs of scroll zijn ze weer weg ? Weet iemand waar dit aan ligt, het is namelijk wel erg irritant, als ik trouwens de hardware versnelling van windows wat lager zet gaan ze sneller weg, of is het minder.
Mijn systeemspecs:
Windows XP OS
Sapphire Atlantis 9500, 128 MB
MSI MS6330 Turbo v3 (ja de K7T)
AMD Athlon 1101 MHz (thunderbird)
Voeding van 250 Watt :
+3,3 v gemeten is bij mij: 3,4 v
+5,0 v gemeten is bij mij: 5,0 v (goed he
+12 v gemeten is bij mij: 12,42 v
De temperatuur in de kast ligt zo rond de 25 à 30 graadjes.
Oja, ook belangrijk misschien: de kaart is niet overgeklokt, niet gesoftmod etc, gewoon een echte 9500
Verwijderd
Het lijkt op artifacts, maar het is raar dat als je hardware versnelling lager doet dat het dan weg is, probeer je kast open te zetten, en laat een ventilator je kast inblazen, kijken of die het dan nog doet.
Mocht het dan weg zijn dan is het een warmte probleem.
(temp in de kast is eigenlijk wel netjes.)
/Edit
En anders probeer andere drivers, kijk je chipset drivers ook na.
Je voeding is ook wat aan de lage kant.
[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 12:55 ]
Dit artifacts ?
Plaatje ff als voorbeeld:

Maar ehh, dat van die warmte, denk niet echt dat, dat het probleem is want als ik scroll of klik is het weg, en de temp is dan niets anders ? dus iemand idee ?
Chipset drivers zijn de laatste via 4-in-1 en de ik gebruik Catalyst 3.5
De voeding ja weet ik, maaaaaaaaar echter ik kan alle spellen perfect spelen zoals UT2K3 en als het aan de voeding zou liggen merkte ik het daar ook wel denk ik zo ?
Plaatje ff als voorbeeld:
Maar ehh, dat van die warmte, denk niet echt dat, dat het probleem is want als ik scroll of klik is het weg, en de temp is dan niets anders ? dus iemand idee ?
Chipset drivers zijn de laatste via 4-in-1 en de ik gebruik Catalyst 3.5
De voeding ja weet ik, maaaaaaaaar echter ik kan alle spellen perfect spelen zoals UT2K3 en als het aan de voeding zou liggen merkte ik het daar ook wel denk ik zo ?
[ Voor 28% gewijzigd door RonaldMade op 07-07-2003 12:58 ]
Verwijderd
Lijkt wel dat je beeld niet goed weer wordt gegeven, heb je dat alleen op internet of ook gewoon met andere dingen, zoals games etc..
/edit
Zie het al, je spellen speel je perfect.
/edit
Zie het al, je spellen speel je perfect.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 12:59 ]
Uhh, nou das nou het vreemde, alleen bij sommige plaatjes... sommige wel sommige weer niet.
In spellen helemaal geen last van, alleen bij sommige programma installers en plaatjes op het internet.
Edit: zonder chipset drivers heb ik er last van, met de drivers (laatste hyperon 4in1) nog steeds.
Het is bij deze videokaart al vanaf het begin (lees: niet zo lang geleden want hij kwam van de mycom actie
)
Ik heb al verschillende drivers voor deze kaart geprobeert en geen van alle helpt, nog wat extra info: hij staat op AGP 4× (omdat mijn mobo niet hoger kan)
In spellen helemaal geen last van, alleen bij sommige programma installers en plaatjes op het internet.
Edit: zonder chipset drivers heb ik er last van, met de drivers (laatste hyperon 4in1) nog steeds.
Het is bij deze videokaart al vanaf het begin (lees: niet zo lang geleden want hij kwam van de mycom actie
Ik heb al verschillende drivers voor deze kaart geprobeert en geen van alle helpt, nog wat extra info: hij staat op AGP 4× (omdat mijn mobo niet hoger kan)
[ Voor 55% gewijzigd door RonaldMade op 07-07-2003 13:09 ]
Verwijderd
Nou heb ik gehoord dat bepaalde via chipset drivers storen, dus probeer gewoon eens andere chipsetdrivers.
Er was iemand in een andere topic en die had ook last van zijn chipsetdrivers, ik weet niet meer zo welke topic dat was.
/edit
chipsetdrivers ligt het dan ook niet aan, zie ik.
heb je dat altijd al met die kaart, of is het later gekomen.
Vindt het toch een beetje op artifacts lijken, artifact heb je soms willekeurig over het beeld, maar soms gaan ze ook om randjes zitten.
Opzich is het kaartje best een goed merk, dus daar is niks mis mee.
Er was iemand in een andere topic en die had ook last van zijn chipsetdrivers, ik weet niet meer zo welke topic dat was.
/edit
chipsetdrivers ligt het dan ook niet aan, zie ik.
heb je dat altijd al met die kaart, of is het later gekomen.
Vindt het toch een beetje op artifacts lijken, artifact heb je soms willekeurig over het beeld, maar soms gaan ze ook om randjes zitten.
Opzich is het kaartje best een goed merk, dus daar is niks mis mee.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 13:10 ]
Artifacts door de warmte? het zou kunnen maar als ik ff SiSoftware Sander erbij haal zie ik mijn temperaturen van mobo, voeding en cpu:
Mobo: 23,7 graadjes
Voeding: 32,5 graadjes
CPU: 57,8 graadjes (komy nu eenmaal oude amd wordt snel warm)
En de case temp ligt zoiets rond de 25 à 30 dus niet echt warm.
Verwijderd
Maar ik bedoel meer de temp van je kaart, radeons worden nogal warm, maar hij had die artifacts dan ook in spellen moeten geven, en dat doet die niet, en die temp zijn goed.RonaldMade schreef op 07 juli 2003 @ 13:16:
Artifacts door de warmte? het zou kunnen maar als ik ff SiSoftware Sander erbij haal zie ik mijn temperaturen van mobo, voeding en cpu:
Het kan ook dan dat het gewoon aan de kaart zelf ligt, omdat je het van het begin af aan al hebt, maar als ik jou was, zou ik gewoon aan het experimenteren gaan.
Gewoon van alles wat proberen, en elke keer kijken of het helpt, dan weet je op een duur ook waar het niet aan kan liggen.
Zet er eens een andere bios op.
(Moet je ook mee uitkijken trouwens.)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 13:26 . Reden: typo's ]
Ja ik wilde net zeggen, dat is ook maar het enigste wat ik liever echt niet doe, dan liever met de puntjes door het leven, want als het fout ga, zit ik met NOG een extra probleempie.
Ik heb mijn Radeon 9700 al een tijdje geflashed naar een pro. Ik draai nu op mem:302 en core: 311
De kaart gaat natuurlijk sneller kapot, maar weet iemand misschien hoe lang dit ongeveer duurt als die boven zijn normale snelheid draait? ik wil natuurlijk niet meteen mijn kaart naar de klote helpen
.
Leeft hij misschien ook langer als ik hem in games alleen overclock en in windows gewoon weer op standaard zet ?
De kaart gaat natuurlijk sneller kapot, maar weet iemand misschien hoe lang dit ongeveer duurt als die boven zijn normale snelheid draait? ik wil natuurlijk niet meteen mijn kaart naar de klote helpen
Leeft hij misschien ook langer als ik hem in games alleen overclock en in windows gewoon weer op standaard zet ?
[ Voor 16% gewijzigd door STIMPPYYY op 07-07-2003 13:41 ]
Waarom zou je dan overclocken
Vooral als je bang bent voor de gevolgen
Ik weet cker dat alles in max werkt op standaard snelheden...
Ik weet cker dat alles in max werkt op standaard snelheden...
The Unpredictable Striker!
En als ik mijn kaart (Club 3D Radeon 9700NP) flash met deze Warp11 bios, werkt mijn TV-OUT dan nog steeds goed ? want ik maak hier namelijk veeeeeeeel gebruik vanMarrruuuk schreef op 04 July 2003 @ 16:24:
[...]
Ik heb precies dezelfde kaart en met die Warp11 bios clockt ie zeer goed over. Volgens mij moet je hem idd eerst flashen. Mijn kaart wordt nu in windows zelfs al gezien als een 9700 PRO zonder over te clocken. Ik zelf gebruik het programmatje Rivatuner maar het kan met nog veel meer programma's.
Dus veel succes ermee.
Verwijderd
iemand nog een goede tip waar ik een 9500 pro of 9600 pro (eventueel 9700 non -pro) het goedkoopst kan scoren? (misschien zijn er nog winkels die niet in de pricewatch zijn opgenomen of niet correct). Ik denk dan aan rond de 190 euro
Als je rond de 190 euro wilt uitgeven koop dan alsjeblieft een 9700 non pro van Club 3D deze heb ik ook en presteerd stukken beter dan een 9600Pro of een 9500Pro
Waar hij op het moment het goedkoopst is, zou ik je niet durven zeggen
Waar hij op het moment het goedkoopst is, zou ik je niet durven zeggen
Verwijderd
Thnx ik zit daar idd nu ook aan te denken. Kan evengoed 15 euro meer uitgeven voor een veel beter presterende kaart
Verwijderd
Ik krijg binnenkort mijn Sapphire 7000 64 MB DDR TV OUT PCI en ik zal mijn ervaringen hier binnenkort posten..
Ik ga deze samen met een GeForce 4200 draaien, dit kan gewoon toch?
Ik ga deze samen met een GeForce 4200 draaien, dit kan gewoon toch?
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 20:37 ]
Verwijderd
Helaas.... hetzelfde probleem hier.....Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 02:20:
[...]
hmm nou mijn sapphire 9800pro256 dus echt niet, klokt ook voor geen meter helaas
Heb je je geheugen heatsinkjes wel eens gevoeld???
Niet normaal hoe heet die dingen zijn.
Vind het ook niet zo vreemd dat hij niet echt geweldig klokt....
Core gaat bij mij tot +/-420 zonder leuke kleurtjes
Geheugen maar een aantal MHz....
zojuist mijn tvout aan de praat weten te krijgen, vraag me nu alleen af, hoe stel ik em in op een lagere resolutie....
Getest op Windows 2000, Radeon 8500, installer crasht. Bij openen verschijnt er een heel klein puntje op het scherm, als ik de installer dan forceer om af te sluiten geeft hij een language pack error. Bij het zoeken naar de language file kwam ik een waarschuwing van symantec tegen dat het een onderdeel van een trojan is. Er is dus iets heel goed fout aan deze installer.Scighera schreef op 05 juli 2003 @ 05:50:
Nieuwe Omega Driver (07-04-03, gebasseerd op Cat 3.5)
http://www.omegacorner.com/ati.htm
Ik denk er over na om me een Radeon kaart aan te kopen... Alleen weet ik niet goed welke 
Eerst was ik van plan om me een GeForce FX5200 aan te kopen, ma na veel topics te lezen op dit forum, heb ik besloten dat maar niet te doen
Mijn specs:
1 Ghz
256 RAM
win 2000 (ik wil geen XP)
Hercules TFT 15 inch
Sapphire Radeon 9200 en 9600 128 mb lijken me wel iets, maar ik ken er niet genoeg van om op mezelf te kunnen beslissen wat ik moet pakke... T'is niet mijn bedoeling om enorm hoge framerates te halen, en de allerlaatste games te spelen op de allerhoogste resolutie, maar kwil toch een tijdje verder kunnen...
Nu zit ik met een Hercules 3D Prophet 4000 XT, maar die wil een heleboel spellen niet, en t'is nog een 32 MB versie, dus dringend aan vernieuwing toe
Mensen die tips of raadgevingen hebben ?
Eerst was ik van plan om me een GeForce FX5200 aan te kopen, ma na veel topics te lezen op dit forum, heb ik besloten dat maar niet te doen
Mijn specs:
1 Ghz
256 RAM
win 2000 (ik wil geen XP)
Hercules TFT 15 inch
Sapphire Radeon 9200 en 9600 128 mb lijken me wel iets, maar ik ken er niet genoeg van om op mezelf te kunnen beslissen wat ik moet pakke... T'is niet mijn bedoeling om enorm hoge framerates te halen, en de allerlaatste games te spelen op de allerhoogste resolutie, maar kwil toch een tijdje verder kunnen...
Nu zit ik met een Hercules 3D Prophet 4000 XT, maar die wil een heleboel spellen niet, en t'is nog een 32 MB versie, dus dringend aan vernieuwing toe
Mensen die tips of raadgevingen hebben ?
boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen
Verwijderd
ik heb nog een ander vraagje.. is er voor een radeon 9700 of 9500 pro / 9600 echt een 300 watt voeding nodig ?
ikzelf heb de aldi pc van iets meer dan een jaar geleden .. (p4 2 ghz) met 250 watt (staat op voeding) en daar zit nu een geforce 4 mx460 in ..
ik heb ook een 250 Watt voeding op in combinatie met een Radeon 9500, 128 MB.
Het werkt erg goed, zolang je maar niet al te veel andere spullen aan die voeding van je hebt hangen
Het werkt erg goed, zolang je maar niet al te veel andere spullen aan die voeding van je hebt hangen
Verwijderd
edit: en extra casefan
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 16:07 ]
mjaaaaaaaa, het zou kunnen, je hebt in ieder gaval weer 1 harde schijf meer als ik.
Ik zou het gewoon proberen als ik jou was.
Ik zou het gewoon proberen als ik jou was.
Verwijderd
Ik heb nu de nieuwe ATi Catalyst 3.5 + controlpanel geinstaleert op mijn Acer aspire 1600 laptop met MOBIEL RADEON 9000 64MB. ik zie nu die trueform optie (die ik eerst niet zag) maar ik kan alleen maar kiezen tussen OFF en APP controlled.
Verder werkt rivatuner niet. op de oude drivers deed ie het ook al niet. hij vind geen drivers ofziets zegt ie. maar rivatuner is toch ook voor ati kaarten
of werkt ie gewoon niet op een 9000
Verder werkt rivatuner niet. op de oude drivers deed ie het ook al niet. hij vind geen drivers ofziets zegt ie. maar rivatuner is toch ook voor ati kaarten
of werkt ie gewoon niet op een 9000
Was rivatuner niet voor nVidia kaarten ? ik gebruik voor mijn kaart powerstrip, werkt heel simpel en heel goed en perfect op een radeon.
Verwijderd
Maar het is toch "RivaTuner 2.0 + SoftR9x00 + SoftFireGL Patches. dus die hoort wel op ati (edit haha) kaarten te werken 
ik draai er gewoon xp home op
ik draai er gewoon xp home op
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 18:50 ]
welke windows versie draai je, ik heb namelijk ook vaak probleempjes met mijn xp en op een ait kaart zal hij zeker nooit werken.Door Traxtorm - Wednesday 09 July 2003 18:41
Maar het is toch "RivaTuner 2.0 + SoftR9x00 + SoftFireGL Patches. dus die hoort wel op ait kaarten te werken
Is dat een nieuw merk ofzo
edit: zijn die patches wel voor een 9000 mobility kaart ? misschien dat ie ze daardoor niet pakt, zou ook nog kunnen.
Verder werken de drivers wel goed ? anders is het al net zo'n vreemd probleem als ik mijn mijn ati kaart heb

[ Voor 64% gewijzigd door RonaldMade op 09-07-2003 18:54 ]
Verwijderd
Nee . het ligt niet aan de drivers. ik heb het al met 3 verschillende drivers geprobeert. de standart drivers die er op zaten (geen id welke) en de 3.4 en de 3.5 drivers . volgens mij herkent ie anders gewoon geen mobiel 9000
Verwijderd
maar ik kan met rivatuner evengoed wel mijn kaart de SBA aan en uitzetten . helaas onbreekt ook de OC optie (maar dat is omdat het een mobiel is denk ik )Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 19:06:
Nee . het ligt niet aan de drivers. ik heb het al met 3 verschillende drivers geprobeert. de standart drivers die er op zaten (geen id welke) en de 3.4 en de 3.5 drivers . volgens mij herkent ie anders gewoon geen mobiel 9000
Verwijderd
maar ik kan met rivatuner evengoed wel mijn kaart de SBA aan en uitzetten . helaas onbreekt ook de OC optie (maar dat is omdat het een mobiel is denk ik
(sorry . moest eigelijk edit hebben) (wtf is er aan de hand . lompe ik . shit zooi . lig ik het weer te verzieken me me schelen ogen)
(sorry . moest eigelijk edit hebben) (wtf is er aan de hand . lompe ik . shit zooi . lig ik het weer te verzieken me me schelen ogen)
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 19:15 ]
Verwijderd
Ok kan iemand mij helpen, ik wilde een Radeon 9800 Pro 256MB kopen, maar volgens de leverancier (Alternate) zijn die niet meer te verkijgen net als de Geforce FX kaarten. Is de hercules 9700 dan wel een goede vervanger??? Of verlies ik er veel op??? Ik heb geen benchmarks kunnen vinden met het verschil tussen de 9800 en de 9700.
Bedankt
Inquistor
Bedankt
Inquistor
Verwijderd
bij mycom is ie wel te krijgen, maar wel voor 569. op zich wel gek want ik heb hem vorige week nog voor 489 gekocht
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/49Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 22:04:
Ok kan iemand mij helpen, ik wilde een Radeon 9800 Pro 256MB kopen, maar volgens de leverancier (Alternate) zijn die niet meer te verkijgen net als de Geforce FX kaarten. Is de hercules 9700 dan wel een goede vervanger??? Of verlies ik er veel op??? Ik heb geen benchmarks kunnen vinden met het verschil tussen de 9800 en de 9700.
Bedankt
Inquistor
Hier kun je alle Radeon9800Pro kaarten vinden en als je er op klikt ook nog eens de leverancier. Alternate is vrij prijzig dus kijk verder dan Alternate (

denk dat je aan een 9500 een goede koop hebt, die kan je namelijk softmodden naar de 9700 en dan opkrikken en dan schijntie richting een 9800 te gaan kwa prestatiesVerwijderd schreef op 09 July 2003 @ 22:04:
Bedankt
Inquistor
heeft er trouwens iemand een idee hoe ik de resolutie van me TV out kan wijzigen, ik heb een van een 9500 naar 9700 omgemodde ati
[ Voor 10% gewijzigd door NightOwlNL op 09-07-2003 22:23 ]
mag je mij even verhelderen waarom, die 9500 is gemod gelijk aan een 9700, en met een beetje overklokken zelfs een 9700 proVerwijderd schreef op 09 July 2003 @ 22:23:
neem dan een 9700np. dat is een betere koop dan die 9500.
Verwijderd
maar wie zegt dat ie dan nog goed werkt. je kan last krijgen van schaakborden en nog wel meer dingen . er is geen zekerheidMR_WAZOO schreef op 09 July 2003 @ 22:34:
[...]
mag je mij even verhelderen waarom, die 9500 is gemod gelijk aan een 9700, en met een beetje overklokken zelfs een 9700 pro
Dan koop je tog een ATI 9500 maar ATI 9700 kost niet zo veel meer. Voorbeeld uit de Pricewatch. Club3D ATI Radeon 9500 € 102,- Club3D ATi Radeon 9700 € 195,-MR_WAZOO schreef op 09 July 2003 @ 22:34:
[...]
mag je mij even verhelderen waarom, die 9500 is gemod gelijk aan een 9700, en met een beetje overklokken zelfs een 9700 pro
AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB
Verwijderd
niet veel meer ??? het dubble jaUNICRONBOT schreef op 09 July 2003 @ 22:48:
[...]
Dan koop je tog een ATI 9500 maar ATI 9700 kost niet zo veel meer. Voorbeeld uit de Pricewatch. Club3D ATI Radeon 9500 € 102,- Club3D ATi Radeon 9700 € 195,-

Die radeon 9700 NP heb je zowiezo al veel meer kans dat je hem kan krikken naar een 9700 PRO
Ik heb een 300Watt Aopen voeding(HX08) en mooi niet dat die voldoende is
. Als ik Rad9500 erin doe, dan kan m'n cpu voltage niet omhoog. Jij hebt kennelijk een goede 250Watt voeding. Ow jah ik heb absoluut niet veel in me pc hangen.
RonaldMade schreef op 09 July 2003 @ 15:41:
ik heb ook een 250 Watt voeding op in combinatie met een Radeon 9500, 128 MB.
lol die kan je ALTIJD al Pro maken bios erop en huppaSTIMPPYYY schreef op 09 July 2003 @ 23:12:
Die radeon 9700 NP heb je zowiezo al veel meer kans dat je hem kan krikken naar een 9700 PRO
9700 -> 9700 Pro = kan altijd geen defecte pipelines
9500 -> 9700/Pro = kan werken maar ook niet omdat het afgekeurde 9700s zijn waar toch iets mee is anders keuren ze ze niet af he
[ Voor 28% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 10-07-2003 08:01 ]
Turn it off and on again.
Er zijn toch ati kaarten van bepaalde leveranciers die altijd gemod kunnen worden zonder problemen? OF heb ik nou iets verkeerd gelezen?
Verwijderd
Ik wil een nieuwe (budget) videokaart gaan kopen (voornamelijk voor TV-out) die in een P2 400 Mhz computer moet komen (met 384 MB RAM), er zit nu een Matrox Millennium G200 in.
Ik zat te twijfelen tussen de:
- XFX Geforce 4 MX440SE 64 MB DDR
- Connect 3d Radeon 7500 64 MB DDR
Ik heb wel een paar reviews van de GF4 MX440 (zonder SE dus) gevonden en daar stond dat de MX440 iets sneller was als de Radeon 7500, heb alleen geen kunnen vinden van de MX440SE. Nou mijn vraag, weten jullie welke beter is (MX440SE of Radeon 7500 dus), ook qua TV-out kwaliteit?
Ik zat te twijfelen tussen de:
- XFX Geforce 4 MX440SE 64 MB DDR
- Connect 3d Radeon 7500 64 MB DDR
Ik heb wel een paar reviews van de GF4 MX440 (zonder SE dus) gevonden en daar stond dat de MX440 iets sneller was als de Radeon 7500, heb alleen geen kunnen vinden van de MX440SE. Nou mijn vraag, weten jullie welke beter is (MX440SE of Radeon 7500 dus), ook qua TV-out kwaliteit?
Hoe hoog is jouw core dan, de mijne loopt hier standaard al op 1.81 V en mijn voeding is erg stabiel, hoe zijn de afwijkingen van je voeding ? misschien dat het daardoor kan zijn dat je de cpu niet omhoog krijgt ?Razkin schreef op 10 July 2003 @ 02:17:
Ik heb een 300Watt Aopen voeding(HX08) en mooi niet dat die voldoende is. Als ik Rad9500 erin doe, dan kan m'n cpu voltage niet omhoog. Jij hebt kennelijk een goede 250Watt voeding. Ow jah ik heb absoluut niet veel in me pc hangen.
[...]
Ik heb een klein vraagje
Wat is eigenlijk beter een 9700 pro of een 9800 non pro?
Ik wilde vandaag een nieuwe vid kaart halen, dus als iemand mij nou naar de goede richting stuurt dan heb ik gelijk de betere van de twee
gr. xanthus
Wat is eigenlijk beter een 9700 pro of een 9800 non pro?
Ik wilde vandaag een nieuwe vid kaart halen, dus als iemand mij nou naar de goede richting stuurt dan heb ik gelijk de betere van de twee
gr. xanthus
Als de 9800 pro al weinig extra biedt over de 9700 pro, denk ik dat de standaard 9800 geen goede keus is.
Je kan beter een 9700 Pro nemen, omdat deze ongeveer dezelfde snelheid + features heeft, en wellicht ook een heel stukje goedkoper dan de 9800 NP.
Je kan beter een 9700 Pro nemen, omdat deze ongeveer dezelfde snelheid + features heeft, en wellicht ook een heel stukje goedkoper dan de 9800 NP.
Vorige week een nieuwe hercules radeon 9800 gekregen, was rma na 3 weken.
Wilde net even kijken naar wat ati demos, zie ik dat er eentje tussenstaat die ik nog niet had gezien.
Ik heb maar effe uit verveling wat screenshots op me webspace gegooit, de download url voor de demo staat er onder.
Edit:
Ik kom er net achter dat ik geen screenshots meer kan maken @ desktop.
Dit krijg ik dan (klik voor detail, ookal zie je dan maar wat witte stipjes aan de linkerkant, daar staat winamp dus
):

Dit heb ik nooit gehad met de catalyst 3.4 nu met de 3.5 wel.
Wilde net even kijken naar wat ati demos, zie ik dat er eentje tussenstaat die ik nog niet had gezien.
Ik heb maar effe uit verveling wat screenshots op me webspace gegooit, de download url voor de demo staat er onder.
Edit:
Ik kom er net achter dat ik geen screenshots meer kan maken @ desktop.
Dit krijg ik dan (klik voor detail, ookal zie je dan maar wat witte stipjes aan de linkerkant, daar staat winamp dus

Dit heb ik nooit gehad met de catalyst 3.4 nu met de 3.5 wel.
[ Voor 41% gewijzigd door Falconey op 10-07-2003 12:22 ]
Ja die ken ik, dat is een demo / screensaver.
Ik gebruik hem als screensaver is erg mooi om te zien, net zoals die andere demo's maar de chimp demo blijft echt de beste die er is !
Ik gebruik hem als screensaver is erg mooi om te zien, net zoals die andere demo's maar de chimp demo blijft echt de beste die er is !
Dat kleine fannetje op die radeon maakt meer herrie dan alle casefans bij elkaar. Dus ik vraag me af...
kan een 25 (of 40 mm?) PAPST
makkelijk in de heatsink van een

gezet worden? Zo te zien is 't vastmaken zelf supersimpel. Alleen de airflow... De 25mm PAPST fans leveren 1.9 CFM of 2.95 CFM. Zou dat genoeg zijn?
kan een 25 (of 40 mm?) PAPST
makkelijk in de heatsink van een

gezet worden? Zo te zien is 't vastmaken zelf supersimpel. Alleen de airflow... De 25mm PAPST fans leveren 1.9 CFM of 2.95 CFM. Zou dat genoeg zijn?
Ik heb een XP1800+(1,6v) en met m'n Radeon erin wil m'n vcore niet eens 0,25 hoger, zelfs niet als ik de pc laat draaien op 1333MHz. Heb gisteren Radeon vervangen door GF1 DDR en kan dan zonder probs @1,7v draaien. Feit lijkt mij dus dat m'n Aopen voeding te brak is.
RonaldMade schreef op 10 juli 2003 @ 10:14:
[...]
Hoe hoog is jouw core dan, de mijne loopt hier standaard al op 1.81 V en mijn voeding is erg stabiel, hoe zijn de afwijkingen van je voeding ? misschien dat het daardoor kan zijn dat je de cpu niet omhoog krijgt ?
Ter vervanging van mijn matrox G550 wil ik een Radeon gaan kopen uit de 9xxx-serie.
3D snelheid is voor mij niet zo belangrijk, maar 2D beeldkwaliteit en TV-out-beeldkwaliteit wel. Ook wil ik graag een stille kaart. (liefst zonder fan)
Wie kan er op basis van ervaring een goede kaart aanraden voor rond de € 80?
De algemene tips en opmerkingen in de FAQ zijn me iets te algemeen om de aankoop van een nieuwe kaart op te baseren.
3D snelheid is voor mij niet zo belangrijk, maar 2D beeldkwaliteit en TV-out-beeldkwaliteit wel. Ook wil ik graag een stille kaart. (liefst zonder fan)
Wie kan er op basis van ervaring een goede kaart aanraden voor rond de € 80?
De algemene tips en opmerkingen in de FAQ zijn me iets te algemeen om de aankoop van een nieuwe kaart op te baseren.
Als ik zo kijk naar je eisen, kwa prijs en stilte en kwaliteit denk ik dat je het beste kan gaan voor een Radeon 9200.
Is niet echt geoptimaliseerd voor snelle 3d en heeft wel een goede tv out, ik weet niet zeker of hij een fan heeft of niet, maar ik denk van niet.
Is niet echt geoptimaliseerd voor snelle 3d en heeft wel een goede tv out, ik weet niet zeker of hij een fan heeft of niet, maar ik denk van niet.
je kan dus, als je bij de juiste winkel koopt nog voor 93 euro een harde schijf meenemen ook als je de 9500-9700 mod toepast, enne, als je bij de juiste winkel koopt kan je zelfs ruilen tot de checkers weg zijn...UNICRONBOT schreef op 09 July 2003 @ 22:48:
[...]
Dan koop je tog een ATI 9500 maar ATI 9700 kost niet zo veel meer. Voorbeeld uit de Pricewatch. Club3D ATI Radeon 9500 € 102,- Club3D ATi Radeon 9700 € 195,-
Ik heb vandaag een Sapphire Radeon 9800 Pro gehaald. Ik heb een klein vraagje, waarom zijn de transistors op de kaart net zoals de pic hierboven gemarkeerd met een streepje door een viltstift?
zal wel met de kwaliteit te maken hebben...
Verwijderd
goedgekeurtxanthus666 schreef op 10 July 2003 @ 20:29:
Ik heb vandaag een Sapphire Radeon 9800 Pro gehaald. Ik heb een klein vraagje, waarom zijn de transistors op de kaart net zoals de pic hierboven gemarkeerd met een streepje door een viltstift?
Verwijderd
Ik wil in september een ati radeon 9800 pro 128mb kaartje aanschaffen maar ben niet van plan om een nieuwe mobo aan te schaffen daarbij. Ik heb dan een P4S533 (agp 4x) mobo met een 2.26Ghz (533 fps) Past een 9800 pro ook wel op een agp 4x mobo? en zo ja, heeft het dan ook enorme performance vermindering omdat het geen agp 8x is? Ik wil btw spellen draaien dan zoals doom3 en Hl2
De performance van agp 8x en agp 4x is maar klein voor spelletjes. dat zegt ome tom tenminste:Verwijderd schreef op 11 juli 2003 @ 12:12:
Ik wil in september een ati radeon 9800 pro 128mb kaartje aanschaffen maar ben niet van plan om een nieuwe mobo aan te schaffen daarbij. Ik heb dan een P4S533 (agp 4x) mobo met een 2.26Ghz (533 fps) Past een 9800 pro ook wel op een agp 4x mobo? en zo ja, heeft het dan ook enorme performance vermindering omdat het geen agp 8x is? Ik wil btw spellen draaien dan zoals doom3 en Hl2
http://www6.tomshardware....0210041/nv18_nv28-02.html
de 9800 pro heeft een interface "intel® Pentium® 4/III, Celeron™ II, AMD® K7/Athlon®/ Athlon® XP with AGP 8X (0.8v), 4X (1.5V) or Universal AGP 3.0 bus configuration (8X/4X)."
en de p4s533: agp 4x is 1,5 volt effe [google =P4S533 agp 1.5]:
AGP 4X (1.5V only)
OK dus.
doom3 & halflife 2 zijn nog niet uit, maar als een 9800 pro het niet kan draaien dan kan niemand het.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Sorry dat ik deze vraag stel zonder te zoeken maar ik zit op smallband en het duurde al zo lang om deze topic te vinden.
Ik heb een Hercules 3D Prophet 8500 LE 128 MB (D-Sub, DVI, s-video out) die draait op Catalyst 3.4
Nu heb ik een DVI -> D-Sub adapertje gekocht zodat ik dualscreen zou kunnen doen.
Nu sluit ik men Philips 107E (17") monitor aan via dat adaptertje en ga ik naar de instellingen van ATI en zie dat ik niets kan selecteren om men DVI te activeren. Er blijkt volgans catalyst geen scherm aangesloten te zijn op de DVI poort. s-video out werkt namelijk perfect.
Op de verpaking van de adapter staat:
ATI:6140007200
WST:8245C219-005C
Ik veronderstel dat dit dus een ATI adaptertje is.
Wat doe ik verkeerd ?
Ik heb een Hercules 3D Prophet 8500 LE 128 MB (D-Sub, DVI, s-video out) die draait op Catalyst 3.4
Nu heb ik een DVI -> D-Sub adapertje gekocht zodat ik dualscreen zou kunnen doen.
Nu sluit ik men Philips 107E (17") monitor aan via dat adaptertje en ga ik naar de instellingen van ATI en zie dat ik niets kan selecteren om men DVI te activeren. Er blijkt volgans catalyst geen scherm aangesloten te zijn op de DVI poort. s-video out werkt namelijk perfect.
Op de verpaking van de adapter staat:
ATI:6140007200
WST:8245C219-005C
Ik veronderstel dat dit dus een ATI adaptertje is.
Wat doe ik verkeerd ?
Een beetje verlies heb je altijd...
In China zijn de eerste Radeon 9800SE-kaarten gesignaleerd.
Het gaat hier om de R350-core met een 128-bit memory interface en 4 pipes (ipv de 256-bit/8-pipes van de gewone 9800-kaarten). De core draait op 300Mhz en het geheugen op 500 Mhz.
De prestaties liggen net onder die van de 9600Pro. En ATi heeft voor deze kaart een speciaal PCB ontwikkeld (a la 9500Pro), waardoor de 4 overige pipes niet te activeren zijn, evenmin als de 256-bit memory interface.

Nogmaals, het is alleen in China verkrijgbaar en de prijs... $120... niet slecht dus voor een budgetkaartje.
Het gaat hier om de R350-core met een 128-bit memory interface en 4 pipes (ipv de 256-bit/8-pipes van de gewone 9800-kaarten). De core draait op 300Mhz en het geheugen op 500 Mhz.
De prestaties liggen net onder die van de 9600Pro. En ATi heeft voor deze kaart een speciaal PCB ontwikkeld (a la 9500Pro), waardoor de 4 overige pipes niet te activeren zijn, evenmin als de 256-bit memory interface.

Nogmaals, het is alleen in China verkrijgbaar en de prijs... $120... niet slecht dus voor een budgetkaartje.
Ik vertrouw het niet helemaal, de geheugenbankjes zijn op die kaart veels te groot, doet me eerder denken aan een kaart van een paar jaar oud dan een nieuwe. Ook de dubbele vga, die zie je tegenwoordig niet zo snel meer eerder een dvi en een vga die met een adapter worden meegelevert.
Ebn verder hebben we nog nooit eerder een SE kaart gezien, alleen maar LE / NP / Pro / en Pro 256 MB DDR. Deze zie je dus niet terug in dit rijtje.
En ook het feit dat deze langzamer is dan een 9600 Pro, dat klopt gewoon niet, heb je misschien ook nog een bron zodat we kunnen checken of dit waar is, maar ik denk van niet.
Ebn verder hebben we nog nooit eerder een SE kaart gezien, alleen maar LE / NP / Pro / en Pro 256 MB DDR. Deze zie je dus niet terug in dit rijtje.
En ook het feit dat deze langzamer is dan een 9600 Pro, dat klopt gewoon niet, heb je misschien ook nog een bron zodat we kunnen checken of dit waar is, maar ik denk van niet.
Hier hebben ze het ook over die kaart: http://www.gzeasy.com/itnewsdetail.asp?nID=10707
Met google zijn nog wel meer plaatjes te vinden, die lijken bijna allemaal op de kaart in dit stukje:

Meestal wordt een prijs verwacht rond die van een 9600 Pro. De schattingen over de snelheid lopen uiteen van 300/600-128bit tot 380/680-256 bit.
Een paar keer wordt een prestatie tussen de 9500 en 9700 pro genoemd.
(Pin me niet op deze gegevens vast, mijn chinees/japans/koreaans is niet zo best)
Met google zijn nog wel meer plaatjes te vinden, die lijken bijna allemaal op de kaart in dit stukje:
Meestal wordt een prijs verwacht rond die van een 9600 Pro. De schattingen over de snelheid lopen uiteen van 300/600-128bit tot 380/680-256 bit.
Een paar keer wordt een prestatie tussen de 9500 en 9700 pro genoemd.
(Pin me niet op deze gegevens vast, mijn chinees/japans/koreaans is niet zo best)
Er zit idd geen bga mem. zo lijkt hetRonaldMade schreef op 12 July 2003 @ 09:28:
Ik vertrouw het niet helemaal, de geheugenbankjes zijn op die kaart veels te groot, doet me eerder denken aan een kaart van een paar jaar oud dan een nieuwe. Ook de dubbele vga, die zie je tegenwoordig niet zo snel meer eerder een dvi en een vga die met een adapter worden meegelevert.
Niet op voorraad.
Die foto;s zijn zo nep als kweenie wat.CJ schreef op 12 July 2003 @ 08:11:
In China zijn de eerste Radeon 9800SE-kaarten gesignaleerd.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
kijk maar mee:

We beginnen bij de paarse lijn:
Dezelfde kaart, alleen een andere sticker. Dat kan, dat geef ik toe.
Maar waar is het perpectief van de heatsink? als je iets van de zijkant bekijkt heeft heatsink wel een stuk meer diepgang. Tevens valt het onderste schroefje vanuit zo'n perspectief onder het blad van de fan.
De blauwe circel:
Dezelfde vlek op dezelfde videokaart? toevallig..
De groen cirkel:
Woei!
de gele cirkel:
Dezelfde reflectie op een andere kaart? ook hoor je de D-sub stekker niet meer te zien aan achterzijde van de backplate van het perspectief op het bovenste plaatje.
De rode cirkel:
Flink inzoomen, dan zie je dat de 9800 en het SE logo niet op dezelfde lijn evenwijdig lopen.
En zo zijn er eigenlijk nog wel meer dingen fout
yepz, beetje teveel tijd over
39
Voor alle sherlock's:
http://www.xbitlabs.com/n...splay/20030624070542.html

(Dit zou een 9600 kunnen zijn, kan ik niet uit de tekst halen)
Bij deze 2 plaatjes heeft iemand met de kleuren zitten spelen:

Als ik de informatie van de verschillende sites combineer (en het chinees/japans, etc goed vertaal), wordt deze kaart de opvolger van de 9500/9600 Pro
Een 8-layer PCB met 256 bits geheugen, 4 pipelines, RV350 core, DirectX 9.0, Smartshader 2.1, Smoothvision 2.1. Snelheden worden verwacht van 300/500 tot 380/680
Geheugen bandbreedte van 19,2 GB/s en een snelheid van 3,6 of 4 ns.
En een prijs van 1099 Yuan (Ongeveer 160 euro), dit is zo'n 10% hoger dan een 9600 pro daar kost (999 yuan).

Als ik de informatie van de verschillende sites combineer (en het chinees/japans, etc goed vertaal), wordt deze kaart de opvolger van de 9500/9600 Pro
Een 8-layer PCB met 256 bits geheugen, 4 pipelines, RV350 core, DirectX 9.0, Smartshader 2.1, Smoothvision 2.1. Snelheden worden verwacht van 300/500 tot 380/680
En een prijs van 1099 Yuan (Ongeveer 160 euro), dit is zo'n 10% hoger dan een 9600 pro daar kost (999 yuan).
Verwijderd
check die rode pcb, daar zie je groen reflecterend in de Svideo uitgang etc, echt te gaar voor woorden:DKifArU schreef op 12 July 2003 @ 14:12:
Voor alle sherlock's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
nou je het zegt heeVerwijderd schreef op 12 July 2003 @ 14:26:
[...]
check die rode pcb, daar zie je groen reflecterend in de Svideo uitgang etc, echt te gaar voor woorden:D
wie heeft er photoshop misbruikt??
Die eerste foto lijkt me het meest realistisch. Die lijkt sterk op een 9800 (pro)
Maar we moeten gewoon even afwachten of er nog meer informatie langskomt.
Maar we moeten gewoon even afwachten of er nog meer informatie langskomt.
Dit topic is gesloten.