-= Radeon Topic - Deel 67 =-

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.648 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 17:11
Dat groene kan komen van zo een zilverachtig hologram stickertje, zit bij mij op de ps2 aansluitingen voor keyboard en muis op mijn moederbord.

Als je het aan mij vraagt zijn al die fotos gesoept, maar het kan best dat er idd zon kaart uit gaat komen, maar waarom ? Zo lopen ze de verkoop van hun eigen 9600 in de voeten.

Verder heb ik nog steeds niet mijn screenshotprobleem kunnen oplossen, zie mijn vorige post hier

[ Voor 2% gewijzigd door Falconey op 13-07-2003 11:54 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 19:34
Ik ga met de minuut meer denken dat dit idd een of een oude radeon 7000 is, of dat het een of andere oude geforce of nog iets anders moet zijn.

Op sommige websites staat er wel wat over de Radeon 9800SE, MAAAR geen van alle is nou een echt betrouwbare bron. Ook die gegevens die sommige wegzetten over de kaart.
Dat kan toch gewoon niet, kom op geheugen met 3,6 of 4ns snelheid das sloom zelfs voor een Radeon 9200 of 9500 die gebruiken al 3,3 of sneller.

Ook de fan op deze kaart is zeker on-ati of enig sinds andere fabrikant, die gebruiken een groote zilveren in een schuinachtig model, en geen GeForce achtig iets (behalve Hercules en nog wat andere misschien)

En zie je ook, wat ontbreekt er: een powercontector voor extra stroom voor de kaart, nergens terwijl die dat echt wel nodig heeft.

Mijn conclusie: ONZIN en niets anders :D

Edit: huh ? de powerconector in de vga poort aan de achterkant ? sorry maar dat heb ik nog nooit eerder gezien, maarja de kaart blijft nep.

[ Voor 8% gewijzigd door RonaldMade op 12-07-2003 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Laatst online: 08-09 14:48
Dat van de zon in het hologram kan helemaal niet.
Als je goed kijkt, zie je dat de witte bedrukking op de PCB ook weerkaatst in de s-video out. samen met de groene PCB. Het groen is ook te zien op de vijsjes, de video-out en het metalen plaatje van de kaart. Ik denk niet dat men zich ermee gaat bezig houden om al die plaatsen hologrammetjes te gaan kleven.

Degene die hier met photoshop heet gespeeld heeft een pak dingen over het hoofd gezien.

De kaart heeft stroomvoorziening via een 3.5" connector (links naast de ram) maar wat is dat ding in de VGA dan ?

Sinds wanneer steekt er op een Radeon namelijk een gewone video-out ?

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
Het zou kunnen dat die NEP-kaart 2 soorten stroomvoorziening heeft, iets anders kan ik me dan ook niet bijvoorstellen.

En dan die dozen ook die zogenaamd moeten voorstellen dat er echt 1 zou bestaan, wat een flauwe kul, dat die japs eens iets zinnigs gaan doen, zoals websites in het engels maken of een leesbare taal voor ons :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Waarom is dat ding in de VGA dan een 5 pins ? Zowel een molex als een 3.5" connector zijn 4 pins. Tenzij dat helemaal geen connector is maar een rare VGA. Maar waarom is hij dan zo ongeloofelijk lang ?

Even de foto zetten zoals hij hoort te zijn.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/psykoman/r9800se.jpg

Nu had ik verwacht dat men in die landen allemaal wel digicams gebruikte.
Maar die foto lijkt me eerder een scan van een foto te zijn. Waar zouden al die plekken en lijnen anders vandaan komen.

Op de kaart staat echter ook nergens een model gemarkeerd.

De foto is ook maar eergisteren gemaakt :?

[ Voor 54% gewijzigd door PeGys op 12-07-2003 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Even los van het feit of het een fake is of niet, wilde ik toch even hier op reageren:
RonaldMade schreef op 12 July 2003 @ 09:28:
En verder hebben we nog nooit eerder een SE kaart gezien, alleen maar LE / NP / Pro / en Pro 256 MB DDR. Deze zie je dus niet terug in dit rijtje.
Mag ik je er aan herinneren dat in de Catalyst 3.5 drivers de 9800SE voor het eerst op duikt tussen het standaardrijtje van Radeon kaarten? Dus die SE bestaat wel degelijk. :7

Alleen was de vraag tot nu toe om welk kaartje het hier ging... de een zei dat het om de Radeon9800Pro 256MB ging, terwijl een ander weer zei dat het om een nieuw kaartje ging. ATi noemt de 9800 Pro 256MB DDR2 echter geen SE, maar gewoon 9800Pro 256MB.

Volgens de site van die eerste foto komt er een optical mouse bij:

Afbeeldingslocatie: http://news.zol.com.cn/2003/0711/images/78127.jpg

De foto zelf lijkt mij meer op een Radeon9600TX (oftewel de overgeklokte Radeon9500Pro die MSI maakte voor Medion).

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
Vanuit mijn oogpunt kan ik er alleen een Radeon 7000 o.i.d van maken, die muis hahaha, waar heb je die vandaan ? Das net zo'n Logitech muis die mijn zusje heeft. Of is dit ook weer een zogenaamde muis ? het is precies die logitech muis alleen een iets andere kleur en een andere logo in het raampje....

Maar das wel über :D :D :D

edit: en quote dat stukje over de SE in Catalyst 3.5 dan eens, ik kan het nie zo snel vinden, en ik blijf het vreemd vinden want zelfs ati heeft hier geen inof over gegeven of wie dan ook (die betrouwbaar is)

[ Voor 25% gewijzigd door RonaldMade op 12-07-2003 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
lolz, idd, die muis is precies een logitech. Net zoals Sharkoon met hun doorzichtige optische muis (met blauw licht) en hartje derin dat oplicht gaat ATI nu ook de wereld veroveren met een optische muis. Maar van een game muis had ik echter wel wat meer knoppen verwacht dan de 2 standard en scroll. Vooral nu de games steeds meer toetsen gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
Yep, een beetje game muis heeft wel mimimaal zo'n 4 knoppies nodig wil je echt goed kunnen schieten, etc in UT.

Maar dit muis gedoe is weer een beetje off-topic.

Verder heb ik achterhaalt waar mijn probleem ligt bij mijn gele puntjes bij plaatjes (zie aantal posts terug) het ligt aan:

DE DRIVERS van ati !

Maarja die heb je wel nodig voor een beetje extra opties, ook de omega's hebben het, denken jullie dat mijn kaart ook wel werkt op een hercules driver (mijn kaart is sapphire) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
De hercules drivers verschillen amper van die van ATI zelf. Hercules plakt er gewoon wat eigen logotjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
RonaldMade schreef op 12 July 2003 @ 20:30:
Vanuit mijn oogpunt kan ik er alleen een Radeon 7000 o.i.d van maken, die muis hahaha, waar heb je die vandaan ? Das net zo'n Logitech muis die mijn zusje heeft. Of is dit ook weer een zogenaamde muis ? het is precies die logitech muis alleen een iets andere kleur en een andere logo in het raampje....

Maar das wel über :D :D :D

edit: en quote dat stukje over de SE in Catalyst 3.5 dan eens, ik kan het nie zo snel vinden, en ik blijf het vreemd vinden want zelfs ati heeft hier geen inof over gegeven of wie dan ook (die betrouwbaar is)
Zie ATi site, release notes Catalyst 3.5:

"The memory size on the RADEON™ 9800 SE not being reported accurately is now resolved".

Dit zou er op kunnen wijzen dat de SE de 256MB versie is, maar dat hoeft natuurlijk niet...

En kijk eens 'in' de drivers. Daar zie je de 9800 SE ook vermeld. :7

En die picture is gewoon bijna identiek aan de Radeon 9600TX inclusief het de geheugenmodules en de rangschikking a la 9500Pro. Ook die heeft 2 CRT uitgangen.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
OWWWWWww, yep wat hun SE noemen is dan gewoon de 256 MB versie, maar dan nog die ziet er niet zo uit als een 9600 TX of wat dan ook.

Hij staat gewoon overal bekend als de 256 MB versie en niet SE, de prestaties zijn dan ook beter en niet slechtet, dus je jappaners / chinezen hebben de hele shit idd verzonnen en er een nep kaartje bij gemaakt.

Bijna identiek, hoe durf je die kaart gebruik oude geheugenmodules (waarvan ik denk dat het SD RAM is) en je ziet duidelijk dat de kaart OOIT groen was ipv rood, de aanwijzingen worden door een paar mensen bijzonder goed herkend (knap werk !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
RonaldMade schreef op 12 July 2003 @ 22:07:
Bijna identiek, hoe durf je die kaart gebruik oude geheugenmodules (waarvan ik denk dat het SD RAM is) en je ziet duidelijk dat de kaart OOIT groen was ipv rood, de aanwijzingen worden door een paar mensen bijzonder goed herkend (knap werk !)
Hoe ik durf? Simpel, ik ben ook geen groentje meer in ATi-land (volgens sommigen hier ben ik een fanATic :D ) en weet dus bijna zeker dat het in ieder geval geen 7000 kan zijn zoals jij stelt. (8>
Edit: huh ? de powerconector in de vga poort aan de achterkant ? sorry maar dat heb ik nog nooit eerder gezien
Alle 'nieuwere' 9500Pro's en 9600TX kaarten hebben de powerconnector op deze plek zitten.

Okay maar mocht je het nog niet geloven dat deze '9800SE' op de '9600TX' lijkt, kijk dan maar even mee:

De omgekeerde zogenaamde Radeon9800SE uit de post van BlueForce:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/psykoman/r9800se.jpg

De MSI Radeon9600TX die in Maart in de Aldi Medion PC zat:
Afbeeldingslocatie: http://www.t-spoon.com/msi-9600tx.jpg

Zie je de gelijkenissen?

- powerconnector zit op dezelfde plek (alhoewel de 9600TX geen externe power nodig had)
- dual CRT aansluiting is gelijk
- geheugenbankjes zijn gelijk
- verrek, de layout van beide PCBs is gelijk

Ik zou dus zeggen dat, als het echt een photosjop is dat ze dan de 9600TX (oftewel de overgeklokte MSI Radeon9500Pro) hebben gebruikt als basis. :7

Verder ga ik er ook van uit dat het nep is, maar China staat er om bekend dat er zowiezo veel speciale varianten uit komen (goedkoper, maar wel iets langzamer, maar toch enorm veel afzet op de chineze markt), zoals bv de Radeon8500SE (lager geklokte Radeon8500 op 200/175). Dus ik kijk er niet vreemd van op als dit kaartje ook daadwerkelijk echt zou bestaan. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ schreef op 12 July 2003 @ 23:50:
[...]

Hoe ik durf? Simpel, ik ben ook geen groentje meer in ATi-land (volgens sommigen hier ben ik een fanATic :D ) en weet dus bijna zeker dat het in ieder geval geen 7000 kan zijn zoals jij stelt. (8>

[...]

Alle 'nieuwere' 9500Pro's en 9600TX kaarten hebben de powerconnector op deze plek zitten.

Okay maar mocht je het nog niet geloven dat deze '9800SE' op de '9600TX' lijkt, kijk dan maar even mee:

De omgekeerde zogenaamde Radeon9800SE uit de post van BlueForce:
[afbeelding]

De MSI Radeon9600TX die in Maart in de Aldi Medion PC zat:
[afbeelding]

Zie je de gelijkenissen?

- powerconnector zit op dezelfde plek (alhoewel de 9600TX geen externe power nodig had)
- dual CRT aansluiting is gelijk
- geheugenbankjes zijn gelijk
- verrek, de layout van beide PCBs is gelijk

Ik zou dus zeggen dat, als het echt een photosjop is dat ze dan de 9600TX (oftewel de overgeklokte MSI Radeon9500Pro) hebben gebruikt als basis. :7

Verder ga ik er ook van uit dat het nep is, maar China staat er om bekend dat er zowiezo veel speciale varianten uit komen (goedkoper, maar wel iets langzamer, maar toch enorm veel afzet op de chineze markt), zoals bv de Radeon8500SE (lager geklokte Radeon8500 op 200/175). Dus ik kijk er niet vreemd van op als dit kaartje ook daadwerkelijk echt zou bestaan. :7
Jeetje het zijn gewoon exact dezelfde kaarten alleen een ander kleurtje, maar in een benchmark hierboven stond dat ie slomer is dan een 9600 Pro maar de Radeon 9600TX is wel sneller dan een 9600 Pro :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Verwijderd schreef op 12 July 2003 @ 23:56:
[...]

Jeetje het zijn gewoon exact dezelfde kaarten alleen een ander kleurtje, maar in een benchmark hierboven stond dat ie slomer is dan een 9600 Pro maar de Radeon 9600TX is wel sneller dan een 9600 Pro :? .
De kleur is gelijk. Als je even de vorige posts leest, zal je zien dat de zogenaamde 9800SE op die foto voorheen een groene was. Dat zie je aan de reflecties in de connectors etc.

Het is inderdaad dezelfde kaart. Enkel bij de Medion is de 3.5" power connector afgeschremd zodat je hem niet kan aansluiten.

P.S. Sinds wanneer maakt MSI radeon kaarten ? Ik dacht dat zij GeForce kaarten maakten en pas bij de fusie van MSI en wat was het... Gigabyte of Gainward ofzo ook Radeon kaarten in hun gamma zouden hebben.

Of zijn we ondertussen al zover ?

[ Voor 17% gewijzigd door PeGys op 13-07-2003 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
PeGys schreef op 13 juli 2003 @ 02:20:
[...]

P.S. Sinds wanneer maakt MSI radeon kaarten ? Ik dacht dat zij GeForce kaarten maakten en pas bij de fusie van MSI en wat was het... Gigabyte of Gainward ofzo ook Radeon kaarten in hun gamma zouden hebben.

Of zijn we ondertussen al zover ?
MSI maakt Radeon kaarten in haar fabrieken, maar verkoopt die niet onder haar eigen merknaam. Voorlopig verkopen ze alleen nog maar nVidia kaarten in de winkels.

Wat MSI echter wel doet is Radeon kaarten maken voor de OEM markt. Zo heeft MSI zo'n 300.000 Radeon9600TX kaarten moeten maken voor Medion, het huismerk van Aldi.

Overigens gaat Gigabyte volgens de laatste berichten, op dit moment nog ATi-only wat betreft GPU's, nu als eerste grote fabrikant zowel ATi als nVidia kaarten produceren/verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

de 9600TX is ietsje langzamer dan de 9500PRO geloof ik
de core loopt iets hoger (297 Mhz) dan de 9500PRO maar de memory timing is langzamer (3.6ns)

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
Sorry CJ,

Nooit geweten dat er een 9600TX er zo uit zag, ik heb me vergist. Ik had zo'n kaart nog nooit eerder gezien en door de geheugenbankjes zo groot waren dacht ik dat het een oude kaart was (wat dus niet blijkt)

Nog wat info over de 9600TX dan:

Die Radeon 9600TX liegt von ihren Takraten her (300/270MHz) zwischen Radeon 9500 Pro (275/270MHz) und Radeon 9600 (325/200MHz) bzw. 9600 Pro (400/300MHz).

Dus idd, zijn core ligt hoger, maar uit alle benches komt de conclusie dat de 9500Pro toch beduidend sneller is dan de overgeklokte 9500 (aka 9600TX) omdat ie idd langzamer geheugen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap0stah
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05-2024
ik wilde de catalyst 3.5 drivers instaleren maar er staat op de site dat je dat niet moet doen met een radeon 9100
nu heb ik een radeon 8500 nog maar wat is de benaming daar tegenwoordig eigenlijk voor ?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
ap0stah schreef op 13 juli 2003 @ 12:12:
ik wilde de catalyst 3.5 drivers instaleren maar er staat op de site dat je dat niet moet doen met een radeon 9100
nu heb ik een radeon 8500 nog maar wat is de benaming daar tegenwoordig eigenlijk voor ?
8500 = gewoon de 9100.

Die cat. 3.5 geven wat problemen met Halflife staat er idd. Wordt verholpen in 3.6, er is wel een hotfix voor. Die staat ook op die site

[ Voor 19% gewijzigd door Qosmic op 13-07-2003 12:15 ]

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg ik heb van die DDR Ram heatsinkjes op de geheugen blokjes van mijn 9700np geplakt (beide zeiden uiteraard) en nu vraag ik me af hoeveel dat nou eigenlijk scheelt in temp. Moet je echt een stevige airflow langs de blokjes hebben om de temp echt omlaag te krijgen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2003 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Goeiedag,

Voor mijn broertje heb ik een Ati 9700 pro en een IIyama VMP 454 gekocht, met de bedoeling om op 1600x1200x32 @ 100Hz te gaan spelen. Maar nu heb ik iets vreemd ontdekt.

Volgens (gigabyte) manual:
code:
1
2
1600x1200 32 bit: 100Hz max
1920x1200 32 bit: 85Hz max

Volgens drivers (zowel de catalyst 3.5 als de omega drivers):
code:
1
2
1600x1200 32 bit: 85Hz max
1920x1200 32 bit: 100Hz max

De monitor kan op zowel 1600x1200 als op 1920x1200 gewoon 100Hz aan. Het gebrek aan de 100Hz support op 1600x1200 is duidelijk een software matig foutje van Ati en ik dacht dat dit simpel te verhelpen is met het editen van de ati driver. Helaas lukt mij dit niet en ik vroeg mij af of er hier een tweaker is die dit kan.
Btw, met reforce of refreshlock is dit uiteraard niet mogelijk, maar dat hoef ik jullie natuurlijk niet uit te leggen.

Wie o wie zou de 100Hz mode even willen toevoegen? Alvast bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op 13 July 2003 @ 14:26:
een verhaal over refreshrates.
Je kan het wel instellen met Powerstrip, of eens naar het volgende topic kijken (of het werkt weet ik niet).

hoe 85hz forcen ipv 75hz veranderen zonder refresrate fix? <- staan wat registersettings in

/edit: onder windows 98 kan ik de refreshrates vinden onder
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\Display\0000\Modes\32\*

Dus onder XP denk ik gewoon zoeken naar de sleutel 1600,1200, en, als het er al niet staat, een sleutel "RefreshRate" toevoegen met als waarde 100.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2003 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 14:43:
Je kan het wel instellen met Powerstrip, of eens naar het volgende topic kijken (of het werkt weet ik niet).

hoe 85hz forcen ipv 75hz veranderen zonder refresrate fix? <- staan wat registersettings in
Bedankt voor het reageren, maar dit werkt niet. Toch nog maar een korte uitleg waarom niet.

Hoe werkt een refresh rate fix progje :?
1) Leest maximale frequentie uit van de video drivers.
2) Leest de maximale frequentie uit van de monitor drivers.
3) Bepaalt de laagste van 1) en 2)
4) Forceert de gevonden frequentie bij stap 3) op de desbetreffende resolutie, zodat je niet meer standaard op 60Hz zit, maar de max supported frequentie.

Zoals je zelf al ziet gaat dit bij mij fout bij stap 1). De max frequentie in de videodrivers staat fout weer gegeven. Met reforce kan je deze overschrijden (dus max stiekem toch op 100Hz zetten), wat als gevolg heeft dat de resolutie van 1600x1200 totaal niet meer selecteerbaar is.

Edit: Ook je tip over editen mocht niet baten Rtukkers, ik heb verschillende waardes veranderd wat betreft de frequentie op 1600x1200 maar windows blijft 85Hz zien als max haalbare :(. Enige mogelijkheid die ik zie is het veranderen van de drivers zelf :).

[ Voor 17% gewijzigd door dr snuggles op 13-07-2003 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:25

Pubbert

random gestoord

Hehe, ik zou het nu ook niet snappen, een net geintroduceerde (oke, ook al een paar maandjes) radeon9600 uit de markt prijzen, en die was nog wel zo goedkoop te maken. (de 9600)

tis vast omdat de naam 9800 interessant klinkt :P

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Ik wil niet aandringen maar:
PeGys schreef op 11 July 2003 @ 17:52:
Sorry dat ik deze vraag stel zonder te zoeken maar ik zit op smallband en het duurde al zo lang om deze topic te vinden.

Ik heb een Hercules 3D Prophet 8500 LE 128 MB (D-Sub, DVI, s-video out) die draait op Catalyst 3.4

Nu heb ik een DVI -> D-Sub adapertje gekocht zodat ik dualscreen zou kunnen doen.

Nu sluit ik men Philips 107E (17") monitor aan via dat adaptertje en ga ik naar de instellingen van ATI en zie dat ik niets kan selecteren om men DVI te activeren. Er blijkt volgans catalyst geen scherm aangesloten te zijn op de DVI poort. s-video out werkt namelijk perfect.

Op de verpaking van de adapter staat:
ATI:6140007200
WST:8245C219-005C
Ik veronderstel dat dit dus een ATI adaptertje is.

Wat doe ik verkeerd ?
Heeft iemand hier soms een oplossing voor ?
Ik zit namelijk nog tot 27/7 op smallband dus een pagina zoals deze laden duurt al een eeuwigheid dus heb ik het zoeken opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
Display support
One display (VGA or DVI) can be connected and active simultaneously with either a TV or VCR.

Dit stond op de site van ati over de 8500, zou dit dus betekenen dat de R8500 maar 1 normaal scherm aankan + tv of vcr ? zoja dan zou dat je probleem wel eens kunnen zijn.

edit:

vreemd dit is wat hercules zegt over de kaart:

DUAL DISPLAY with HYDRAVISION™: flexible display and extended desktop mode (different display on 2 screens): VGA + TV or VGA + DVI or DVI + TV

t' maakt me gek :X

[ Voor 31% gewijzigd door RonaldMade op 13-07-2003 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

BlueForce:

Je moet ff uitzoeken of je een 8500 LE hebt met dual of single RAMDAC, met een single is het inderdaad niet gek dat het niet werkt, maar met dual moet het gewoon werken.

hoe zoek je dit uit? heel simpel eigenlijk, kan misschien nog wel simpeler maar zou ik zo 1,2,3 ff niet weten:

op dit plaatje Afbeeldingslocatie: http://www.obengware.com/uji/2002/powercolorradeon8500le2h.jpg is te zien dat er een klein vierkant chippie zit tussen de ragetheater chip(rechthoekig) en de koeler. dit is het externe RAMDAC, een RAMDAC zit intern in de GPU dus die kan je niet zien, maar die zit er altijd. Of je een 2e RAMDAC hebt is dus te zien aan het wel of niet aanwezig zijn van het vierkante kleine chippie.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
die heb ik dus niet op men 8500 LE (denk ik):

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/psykoman/8500le.jpg

En inderdaad, de hercules site zegt dit voor de Radeon 8500LE:

Desktop management software offering an interface for simplified management of display on VGA or DVI and simultaneous TV out (VGA or DVI output + TV)

Het gaat em om deze kaart: Hercules 3D Prophet 8500LE 128 MB

Denk dat ik dus beter wacht voor dual tot ik me een nieuwe gfx card koopt (als de volgende ATI chip uit is dus) :)

[ Voor 15% gewijzigd door PeGys op 13-07-2003 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Of als je perse Dual Display wilt prik je er een PCI kaartje bij :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
CJ schreef op 12 July 2003 @ 20:25:
Even los van het feit of het een fake is of niet, wilde ik toch even hier op reageren:

[...]

Mag ik je er aan herinneren dat in de Catalyst 3.5 drivers de 9800SE voor het eerst op duikt tussen het standaardrijtje van Radeon kaarten? Dus die SE bestaat wel degelijk. :7

Alleen was de vraag tot nu toe om welk kaartje het hier ging... de een zei dat het om de Radeon9800Pro 256MB ging, terwijl een ander weer zei dat het om een nieuw kaartje ging. ATi noemt de 9800 Pro 256MB DDR2 echter geen SE, maar gewoon 9800Pro 256MB.

Volgens de site van die eerste foto komt er een optical mouse bij:

[afbeelding]

De foto zelf lijkt mij meer op een Radeon9600TX (oftewel de overgeklokte Radeon9500Pro die MSI maakte voor Medion).
verrek die optische muis doet mij aan een logitech denken,
zoek de verschillen:

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/848.gif

Afbeeldingslocatie: http://news.zol.com.cn/2003/0711/images/78127.jpg

ja de mx300 val logitech heeft een extra knop.

fijn muisje hoor maar had hem lieve ook met ati embleem gehad!

'k ga nu wel heel offtopic geloof ik ;)

[ontopic]

weet iemand waar ik een case badge kan krijgen/kopen van ati?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm die muis lijkt eerder op de oude optical muis van logitech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/46.gif

Zo hij lijkt op deze, maar hier houden we het bij, over de muis is het al eens eerder off-topic gegaan, en nu gaan we weer praten over Radeons etc, ipv logitech muizen... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
RonaldMade schreef op 14 July 2003 @ 08:23:
[afbeelding]

Zo hij lijkt op deze, maar hier houden we het bij, over de muis is het al eens eerder off-topic gegaan, en nu gaan we weer praten over Radeons etc, ipv logitech muizen... :D
idd jullie hebben gelijk het is de oude logitech....dan heb ik liever mijn mx300 :p
maar ik hou op over muizen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Wat een brakke support daar bij Ati zeg. Ik stuur ze netjes een emailtje via zo'n support pagina met kort en duidelijk het probleem: Geen 100Hz mode beschikbaar op 1600x1200x32 met de catalyst 3.5 drivers.

Krijg ik een windows XP FAQ terug gestuurd met de meest exotische onzin erin. Volgens mij lezen ze geen eens wat je schrijft. Leuk is dat, zo houd je je klanten wel bij je... Eens kijken wat ze zeggen op mijn volgende mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:44
mmm, ik heb een vraagje:

Ikzelf krijg nu binnenkort een nieuwe PC via het PC prive project van de TPG. Ikzelf ben niet echt helemaal 100% als het om PC shit ga maar ik probeer weer veel bij te leren. In mijn nieuwe PC komt een 3 ghz 800 mhz fsb van Intel erin met deze kaart:
128MB ATI RADEON 9800 ViVo, 8 x AGP, DVI
Ik ben erachter gekomen dat ViVo geen merk is maar staat voor Video In/Video Out (blond ben ik :P). Maar heb ik nu met een All-In-Wonder te maken? En wat is het verschil tussen de 9700 Pro, 9800 (np) en 9800 Pro want op google kon niet echt iets vinden. Tom's Hardware stond slechts 1 review van de 9800 np maar daar werden de 9200 en 9600 np's tegelijk gereviewd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wwillem schreef op 14 juli 2003 @ 16:46:
Wat een brakke support daar bij Ati zeg. Ik stuur ze netjes een emailtje via zo'n support pagina met kort en duidelijk het probleem: Geen 100Hz mode beschikbaar op 1600x1200x32 met de catalyst 3.5 drivers.

Krijg ik een windows XP FAQ terug gestuurd met de meest exotische onzin erin. Volgens mij lezen ze geen eens wat je schrijft. Leuk is dat, zo houd je je klanten wel bij je... Eens kijken wat ze zeggen op mijn volgende mailtje.
welke kaart heb je want mijn 9700 gaat maar tot 85Hz op 1600*1200*32, kijk anders eens op de doos van je kaart daar stond het bij mij ook op.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2003 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)

Post je vraag ook eens in het Catalyst-gedeelte van het Rage3D-forum op http://www.rage3d.com/boa...display.php?s=&forumid=59 Daar zitten verschillende ATi medewerkers op die vaak je vraag met gemak kunnen beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand iets van de normale 9800 of die te flashen of standaard al te overklokken valt naar een 9800pro? Alsof het hetzelfde werkt als 9700 -> 9700pro.

Snelheden van de 9800 zijn 340/290 heb ik op rage3D gelezen. Heb er alleen niet kunnen of je nou moet flashen of dat het standaard al te overklokken valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

heb je "gebruik DDC-informatie" uitgezet?

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZviX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-01-2024
Een tijdje geleden was mijn Hercules 9500 pro kapot gegaan (had hem toen net 7 weken) en nu na 4 weken heb ik dus een nieuwe van hercules gekregen, maar deze is niet rood zoals mijn eerste hercules 9500 pro, maar nu blauw...

Dus mijn vraag is wat is het verschil tussen een rode en blauwe hercules 9500 pro ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
De all-in-wonder heeft ook een TV tuner. Dus een 9700 vivo is geen all in wonder. Wanneer je een tv tuner wilt kun je deze beter los kopen (gewoon een tv kaart).

Verder heeft op dit moment de 9700 de beste prijs kwaliteits verhouding voor de casual gamer. Voor de die hard gamer zou ik de 9700 pro nemen, de 9800 (pro) is nog te duur. Het performance verschil kun je vinden in reviews op www.tweakers.net. Dan search kiezen (links onder) en even zoeken :).
Verwijderd schreef op 14 juli 2003 @ 17:40:
welke kaart heb je want mijn 9700 gaat maar tot 85Hz op 1600*1200*32, kijk anders eens op de doos van je kaart daar stond het bij mij ook op.
Ik heb een Gigabyte 9700 Pro, welke 100Hz aan moet kunnen volgens de (Gigabyte) manual. Bovendien kan ik wel op 1920 x 1200 op 100Hz draaien, maar dat is een beetje kreupele resolutie.
CJ schreef op 14 July 2003 @ 17:49:
Post je vraag ook eens in het Catalyst-gedeelte van het Rage3D-forum op http://www.rage3d.com/boa...display.php?s=&forumid=59 Daar zitten verschillende ATi medewerkers op die vaak je vraag met gemak kunnen beantwoorden.
Dank je! Ga ik doen :).
HENNESSY schreef op 14 July 2003 @ 18:18:
heb je "gebruik DDC-informatie" uitgezet?
Nee, voor zover ik weet leest dat alleen de monitor informatie uit en gaat dat nog wel eens fout in win2k / xp. Dit zou je dan kunnen verhelpen met een refresh fix progje, maar in dit geval is de monitor dus niet de limieterende factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-07 19:51

fstieger99

www.Isaia.it

Ja in november komt ATI met de r420 core das een doorontwikkelingvan de 9800 pro met 400 mjhz core en ddr2 geheugen op 11 mhz. Die zal echt wel gehakt maken van de FX5900 nmet ddr2 van Nvidia.
Bovendien komt er in het 1e kwartaal van 2004 een nieuwe ontwikkeling op ddr2, ze hebben dan koperen heatspreaders die de hitte afbvoeren waardoro je die radeon passief kan koelen en zodoende maar 1 pci slot noduig hebt zonder molex connector.

die FX5900 produceert 27 DB > 1 mhz dus hij maakt ook nog es een redelijk gtore takkeherrie.

Ik denk ook serieus dat ATI deze slag wint vanwege de ddr2 die ze hebben ingekocht van Taiwam Latency LTD daardoor kunnen ze de prijds van hun kaart laten zakken tot onder de Nvidia kant.
Bovendien kunnen die Catalyst drivers zorgen voor een boost door hun programmerbare Vertex shaders en 8 pixel pipelines
Dircet x 9.1 komt in de basius pas tot stand bij vertex shader 3.0 en maakt nu dus nog niks uit.

The Sartorialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
f.stieger schreef op 14 juli 2003 @ 19:42:
Ja in november komt ATI met de r420 core das een doorontwikkelingvan de 9800 pro met 400 mjhz core en ddr2 geheugen op 11 mhz. Die zal echt wel gehakt maken van de FX5900 nmet ddr2 van Nvidia.
Bovendien komt er in het 1e kwartaal van 2004 een nieuwe ontwikkeling op ddr2, ze hebben dan koperen heatspreaders die de hitte afbvoeren waardoro je die radeon passief kan koelen en zodoende maar 1 pci slot noduig hebt zonder molex connector.

die FX5900 produceert 27 DB > 1 mhz dus hij maakt ook nog es een redelijk gtore takkeherrie.

Ik denk ook serieus dat ATI deze slag wint vanwege de ddr2 die ze hebben ingekocht van Taiwam Latency LTD daardoor kunnen ze de prijds van hun kaart laten zakken tot onder de Nvidia kant.
Bovendien kunnen die Catalyst drivers zorgen voor een boost door hun programmerbare Vertex shaders en 8 pixel pipelines
Dircet x 9.1 komt in de basius pas tot stand bij vertex shader 3.0 en maakt nu dus nog niks uit.
Zow zow, 11Mhz, en die doet het dan ook nog ;).

Verder moet je de nieuwe radeon natuurlijk niet met de Nvidia 5900FX vergelijken, maar met de opvolger waar Nvidia dan ook mee komt. Een 9700 pro maakt nu ook gehakt van een ti4600, maar das niet meer dan logisch gezien het tijdsverschil tussen het verschijnen van die twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Een GFFX5900 gebruikt DDR1 en maakt absoluut geen herrie.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
ZviX schreef op 14 July 2003 @ 18:30:
Een tijdje geleden was mijn Hercules 9500 pro kapot gegaan (had hem toen net 7 weken) en nu na 4 weken heb ik dus een nieuwe van hercules gekregen, maar deze is niet rood zoals mijn eerste hercules 9500 pro, maar nu blauw...

Dus mijn vraag is wat is het verschil tussen een rode en blauwe hercules 9500 pro ?
De echte Hercules kaarten zijn sinds de GeForce 2 altijd al op blauwe PCB's.
De rode PCB's worden gebruikt bij merken zoals ATI, Club3D, Sapphire, ...

Het kan dus zijn dat Hercules een deel rode kaarten heeft gehad. maar ik denk niet dat er echt verschil zit tss de rode en de blauwe.

Als er op beiden Hercules stond geprint, zullen ze wel identiek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik heb net een Club3D 9700 Pro aangeschaft
(upgrade van GeForce2MX, welcome to the Ati Club! ;) )

Werkt prima tot zover alleen de bootsequence: BIOS system check en W2K laadschermpjes zijn niet schermvullend en nogal rechtsonder uitgelijnd, weet iemand hoe je dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Calvin&Hobbes schreef op 14 July 2003 @ 22:19:

Werkt prima tot zover alleen de bootsequence: BIOS system check en W2K laadschermpjes zijn niet schermvullend en nogal rechtsonder uitgelijnd, weet iemand hoe je dit kan verhelpen?
Kan zijn dat hij op een verkeerde resolutie de laadschermen laat zien ?

Bij men Radeon 8500 LE staat alles wat in dos is, dus boot en windows laadcherm iets naar links. Zo zie ik bij boot de 1e letter van elke zin niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
En Hoe verander je dan de resolutie van de laadschermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Calvin&Hobbes schreef op 14 July 2003 @ 22:19:

Ik denk eerder dat je het beeld met je monitor nog moet verschuiven. Dan zie je rechts een heel stuk niks (zwart) en links valt een gedeelte weg -> naar rechts schuiven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
Heb ik geprobeerd maar blijkt dat het te klein is om het scherm te vullen, blijft 1/4 zwart aan de bovenkant en zijkant) Andere resolutie dus of refreshrate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
mjah, je dos en boot etc zijn andere res dan je windows res.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
kan iemand mij vertellen waar ik ati case badges kan krijgen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Hier een leuk interview met Omegadrive van de Omega Drivers.

http://www.ocaddiction.co...terviews/Omega_Interview/

Hij vertelt er in waarom hij gestopt is met de Omega Drivers voor nVidia kaarten en hoe ATi reageert op zijn drivers in vergelijking met nVidia.

Hieronder een leuke quote waarin Omega verteld dat een tijd terug ook ATi's advocaten op het punt stonden om contact op te nemen met Omega, maar dat Terry Makedon daar een stokje voor had gestoken. :7

Quote:
He (Terry Makedon aka Catalyst Maker) told me that there was a time, in the beginning, when their lawyers where planning to contact me about my drivers. But, Terry stood up for me and told them to "stay away" from me. I think I'm very well protected in the ATI side

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
duncanvdlinden schreef op 14 juli 2003 @ 23:09:
kan iemand mij vertellen waar ik ati case badges kan krijgen? :p
Dat vraag ik mij al zeer lang af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag voor het laatst nog een Radeon 9200 256 MB voor maar 89 Euro !! goedkoper dan de 128 MB versie maar heeft het wel nut op zo'n slome kaart?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
Een Radeon 9200 met 256 MB, dat geloof ik nie (maarja ik geloof veel dingen nie :D )

Sowieso heeft 256 MB geheugen op een videokaart nog geen ene nut, 128 MB is nog genoeg voor de meeste spellen en dat zal ook wel een tijdje blijven ook. Dus het heeft op dit moment nog totaal geen nut om een videokaart met zoveel geheugen te kopen.

Als je over 1 à 2 jaar kijkt zal het misschien dan wel nodig zijn, maar tegen die tijd dat er zoveel geheugen word vereist van die kaart, voldoet een 9200 echt niet meer, dus dan zijn er al lang weer andere kaarten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
RonaldMade schreef op 15 juli 2003 @ 11:03:
Een Radeon 9200 met 256 MB, dat geloof ik nie (maarja ik geloof veel dingen nie :D )
You better believe it. :D Er bestaat namelijk wel een Radeon9200 met 256MB. :)

Powercolor heeft er eentje ZIE HIER , maar ook Sapphire heeft een Radeon9200 met 256MB (geloof dat deze te koop is bij MyCom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
Yup, daar was ik onder tussen ook achter gekomen, dankzij een ander topic, dat hij idd bestaat, en zelfs nog € 10 goedkoper is dan de 128 MB versie (bij mycom dankzij actie)

Wel een beetje overkill voor zo'n kaart. maar het staat uiteraard wel erg stoer in de specs, en hijs lekker goedkoop !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
net nieuwe drivers geinstalleerd voor 9700 pro maar nu kan ik niet meer de resolutie 1280x768 kiezen (ja is vreemde resolutie, maar wel de resolutie waar ik aan gewend ben mkay......)
Weet iemand hoe ik deze alsnog kan kiezen zonder weer oude drivers erop te gooien?

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
'k vindt wel dat ze op die sitre die CJ geeft een afbeelding van de 256 MB mochten zetten, want op die doos op de afbeelding staat wel degelijk 128 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
Ze zeggen dat de kaart nog 'vrij' nieuw is ook de sapphire staat nogeens op hun site aangegeven, terwijl ze toch al wel leverbaar zijn bij mycom, lijkt vreemd maar is het niet.

Dat de doos er zoveel oplijkt kan, maar ze gaan echt geen 10 plaatjes schieten voor 8 verschillende kaarten ofzo, meestal nemen ze 1 reference model of 1 bepaalde doos, om te laten showen, hoe het er zo'n beetje uitziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag net hier nieuwe CATALYST™ 3.6 drivers staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 05-08 20:22
yep zag het net ook , ben ze nu aan het installeren

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Hehe. De openingspost van Catalyst Maker over Cat 3.6 was ook weer geweldig op Rage 3D :D :
Caught you all by suprise didnt I? ;)

CATALYST 3.6 is now available from the usual spot. Note this time we have updated our download packages so you high speed users can download all the goodies in one big package. (Just like you have been asking for).

Quick Link to XP driver
http://www.ati.com/home/online/CatalystXPdriver.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Keeping the tradition of frequent CATALYST updates, I would like to announce the availability of CATALYST 3.6. We are now picking up the pace of postings and providing our end users newer and better drivers.

This posting updates the driver to version 7.91 The focus of this posting is compatibility and stability improvements. Please get them from here http://ati.com/support/driver.html

Some compatibility/stability fixes include:
Switching to the program Second Life using the ALT-Tab command no longer results in the system not responding or looping indefinitely

Running the demo game Lord of the Realms 3 under Windows XP with a RADEON 9000 series card installed no longer results in the system not responding when a 3 stage effect is used

The game Unreal Tournament 2003 no longer hangs when loading the CTF-December level

The geometry flashing throughout the background of Second Life is now resolved

Flickering and display corruption in the game NeverWinter Nights is now resolved

Multimedia mode scaling and positioning issues have now been resolved when using TV out

Display corruption noticed on the ATI Demo Rachel running under Windows XP is now resolved

The lighting and triangle culling on the 3D pipes screensaver no longer is incorrect when using a RADEON(tm) 7000 series card under Windows 2000

Significant CPU usage is no longer noticed when Hardware Overlay Alpha Deblocking is in use

Enabling Overlay Theater Mode and playing an HDTV source through the ATI File Player, no longer results in the system rebooting

The TV can now be disabled using the Troubleshoot button in the ATI displays tab

Connecting a secondary DFP and attempting to enable extended desktop mode no longer now results in the secondary display device becoming active

Setting an LCD as the primary display, and a CRT as the secondary display followed by enabling Overlay Theater Mode, no longer results in display corruption when preview the screen saver on the secondary display

Enabling extended desktop at certain resolutions and colour depths no longer results in display corruption on the secondary controller

Installing a RADEON(tm) 9600 series card in a motherboard supporting AGP 8X no longer results in some 3D applications failing to respond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

CJ schreef op 15 July 2003 @ 18:28:
Hehe. De openingspost van Catalyst Maker over Cat 3.6 was ook weer geweldig op Rage 3D :D :

[...]
Die kerel rockt, hij en Siric voelen zich betrokken bij de enthousiast community.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
edward2 schreef op 15 July 2003 @ 20:07:
[...]

Die kerel rockt, hij en Siric voelen zich betrokken bij de enthousiast community.
Inderdaad. :7

Heeft iemand deze drivers al geinstalleerd? Ben er nog niet aan toe gekomen. Het lijkt me dat 3.6 eigenlijk meer een grote bugfix-release is en voor weinig extra performance zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 16:53

star-saber

Ryzen

bugfixes zijn belangrijker dan performance.
want wat heb je aan een spel dat supersnel loopt maar vol fouten zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is er echt geen prestatieverbetering tov de 3.4? want met de 3.5 ging de prestatie iets achteruit, iemand al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
ff een vraagje.

Hoeveel beter presteert een Radeon 9200 PRO 128 MB tov. een Radeon 8500LE 128 MB ?

offtopic:
Wat is dat zoeken kut met smallband

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
PeGys schreef op 15 July 2003 @ 22:45:
ff een vraagje.

Hoeveel beter presteert een Radeon 9200 PRO 128 MB tov. een Radeon 8500LE 128 MB ?

offtopic:
Wat is dat zoeken kut met smallband
Ik heb om eerlijk te zijn nog geen enkele 9200 Pro gezien. Op de meeste sites staat 'coming soon' of iets dergelijks. Heeft iemand een link naar een review van de 9200Pro?

De 9200 draait op 250 Mhz core en 200 Mhz DDR voor het geheugen en daarmee presteert-ie natuurlijk slechter dan de 8500LE. Op de oude site van ATi (en ook op enkele andere plekken) was/is te lezen dat de 9200Pro zou een fillrate van 1.2 Gpixels/seconde zou hebben. Dit correspondeert met een 300 Mhz core. Ook het geheugen zou een boost krijgen en op 275Mhz draaien (of zelfs hoger).

Daarmee zou de 9200Pro dus best nog wel eens net boven de 8500LE uit kunnen komen qua prestaties.

Edit: Ik heb hier een leuk PDFje gevonden van HIS. Daar staat inderdaad in:

Radeon 9200: Core 250Mhz, Mem 200Mhz
Radeon 9200Pro: Core 300Mhz, Mem 300Mhz.

http://www.fan.cz/HIScomparison.pdf

[ Voor 11% gewijzigd door CJ op 16-07-2003 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 11:35
Ik heb mijn 9700 NP CLUB 3D naar PRO geflashed , maar nu begintie na een tijdje bjte vaag te doen (niet eens overclocked :/ :( ) en ga ik terug naar de winkel om hem in te ruilen.

Ik kan nergens de command vinden hoe je een Radeon 9700 PRO(geflashed naar PRO) terug kan flashen naar gewone 9700. Ik heb het originele bios nog hier liggen.

Hij start niet op. Er staat dan "cannot display this videomode" moek eerst voeding uitzetten (terwijl hij aanstaat) en daarna weer aan en daarna weer computer aan. Dan doet hij het wel gewoon :/

[ Voor 29% gewijzigd door STIMPPYYY op 16-07-2003 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

CJ schreef op 16 July 2003 @ 00:51:
[...]

Ik heb om eerlijk te zijn nog geen enkele 9200 Pro gezien. Op de meeste sites staat 'coming soon' of iets dergelijks. Heeft iemand een link naar een review van de 9200Pro?

De 9200 draait op 250 Mhz core en 200 Mhz DDR voor het geheugen en daarmee presteert-ie natuurlijk slechter dan de 8500LE. Op de oude site van ATi (en ook op enkele andere plekken) was/is te lezen dat de 9200Pro zou een fillrate van 1.2 Gpixels/seconde zou hebben. Dit correspondeert met een 300 Mhz core. Ook het geheugen zou een boost krijgen en op 275Mhz draaien (of zelfs hoger).

Daarmee zou de 9200Pro dus best nog wel eens net boven de 8500LE uit kunnen komen qua prestaties.

Edit: Ik heb hier een leuk PDFje gevonden van HIS. Daar staat inderdaad in:

Radeon 9200: Core 250Mhz, Mem 200Mhz
Radeon 9200Pro: Core 300Mhz, Mem 300Mhz.

http://www.fan.cz/HIScomparison.pdf
ik heb nu inmiddels 3 Radeon 9200's thuis gehad.

Hij presteerd onder de 8500LE en nog onder de 9000 Pro. 3Dmark op een 1700+ @ 2200+ was 7200 met een Connect3D Radeon9200 128MB.

Toen kwam de Club3D Low Profile 9200 128MB (ik had een 9100 besteld, hadden ze niet, aldus) Deze kaart heeft maar een membus van 64bit. Erg bagger dus.
3Dmark op 2200+ was 5100.

Nu een Sapphire 9200 64MB en die haalt 7100 3dmarks.

Vegelijkings materiaal:

Ik heb een Radeon 8500 64DDR (275/275) getest in dat syteem, en die haalt een score van 9100.

Teruggeclocked naar 250/250 haalt hij 8800.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen de radeon 9000pro net uit was, kon je een flink aantal vergelijkingen zien tussen de 9000pro en de 8500pro, welke beide op 275/275MHz liepen. Hieruit bleek dat de 8500 sneller is. Het verschil tussen de 9200 en de 9000 is dat de eerste een AGP op 8x ondersteund, maar dat levert in de praktijk nagenoeg niets op. Wat wel van belang is is de klok. Een 9200Pro met 275/275MHz zal vrijwel net zo snel zijn als een 8500LE op 250/250, een 9200Pro met 300/300MHz waarschijnlijk zelfs net iets sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 09:59:
Toen de radeon 9000pro net uit was, kon je een flink aantal vergelijkingen zien tussen de 9000pro en de 8500pro, welke beide op 275/275MHz liepen. Hieruit bleek dat de 8500 sneller is.
Dat komt natuurlijk ook vooral door die extra TMU per pipeline die de 8500/9100 heeft.

Overigens is ATi nu bezig met een DX9 low budget kaart om de 9200 te vervangen. nVidia heeft nu toch een kleine voorsprong omdat ze hun hele productline van top-to-bottom hebben voorzien van DX9 kaarten (ook al stellen de prestaties van 5200-kaarten bar weinig voor). De Radeon-namen die nog over zijn voor deze kaart wijzen er op dat het een Radeon9400 wordt.

Ik zoek zelf nog een budgetkaartje voor m'n server, en zat eerst aan een FX5200 te denken, maar die ik ga denk ik toch maar voor een 9200Pro als ik die ergens goedkoop kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een server voldoet natuurlijk elke kaart met goede 2D kwaliteit, of speel jij stiekem games op die server? Soms kan het handig zijn om de prijs de doorslag te laten geven. Een duitse collega van mij kocht onlangs de spullen voor zijn nieuwe PC bij een bekende Duitse hardwareboer en bij het adviseren van zijn bestelling zag ik ook meteen een ideaal upgradekaartje voor een vriend van mij die een opvolger voor zijn oude Geforce 2 in een PIII-800 met een doorsnee 17" monitor zocht: Een 64MB Terratec Mystify 4200 Retail voor slechts 72 euro bij Mindfactory.de

Gezien zijn monitor speelt hij toch niet hoger dan 1024*768 en gezien de overige systeem recources zijn games met settings voor extreem grote textures en/of IQ evenmin een optie, dus is 64MB in zijn geval goed genoeg en met dergelijke settings klopt de TI 4200 qua performance elke 8500, 9000, 9200, 9100, FX5200 (ultra) en zelfs de 9500nonpro en FX 5600 nonultra.

Ik weet natuurlijk niet wat blueforce precies zoekt, maar zelfs ik die in mijn beide PC's (en overigens ook in mijn laptop) een ATI heb zitten, moet toegeven dat een TI 4200 tegen dumpprijs in de budgetcategorie momenteel de beste keus is, terwijl een 200 euro dure Radeon 9700 in het prijssegment 150-250 euro alle concurentie qua prijs / prestatieverhouding verslaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Hmm... da's ook interessant die Ti4200.

De 9200Pro overwoog ik, omdat ik IQ prefeer boven performance. Het heeft een goede 2D weergave en zeer goede TV-Out (ook handig als ik Divx-jes wil afspelen). Ik ga er zelf geen games op spelen (alleen hosten). En aangezien ik zeer tevreden was over m'n 8500 leek me dit ook een leuk kaartje voor m'n server.

De 5200 overwoog ik tja, waarom eigenlijk? Puur voor de nieuwsgierigheid. B)

Maar als er een Ti4200 voor 72 euro te koop is, dan is dat toch ook wel heel erg interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Ik zie dat er hier wel veel mensen vergelijken tussen een Radeon 8500 en een Radeon 9200 terwijl ik het wel degelijk heb over de tragere Radeon 8500LE waarmee ik in 3Dmark01 SE wel degelijk 9003 scoor.

[ Voor 14% gewijzigd door PeGys op 16-07-2003 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
Je specs (blueforce):

Processor(s) AMD Athlon XP 2800+ Barton 512KB Socket A
Geheugen 2x Corsair 256 MB DDR400 PC3200 Low Latency op Dual Channel (3-2-2-2)

Niet alleen de videokaart telt in 3dmark 2001 se, dat kon je wel zien bij mij, ik haal een luttele rottige 6074 3dmarks01se met een 9500NP terwijl die wel sneller is dan een 8500le,
ga maar eens een videokaart vergelijken in 3dmark03, dan heb je een heeeel andere verschil omdat die weer meer leunt op de videokaart ipv de hele meute bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
RonaldMade schreef op 16 July 2003 @ 15:49:
Je specs (blueforce):

Processor(s) AMD Athlon XP 2800+ Barton 512KB Socket A
Geheugen 2x Corsair 256 MB DDR400 PC3200 Low Latency op Dual Channel (3-2-2-2)

Niet alleen de videokaart telt in 3dmark 2001 se, dat kon je wel zien bij mij, ik haal een luttele rottige 6074 3dmarks01se met een 9500NP terwijl die wel sneller is dan een 8500le,
ga maar eens een videokaart vergelijken in 3dmark03, dan heb je een heeeel andere verschil omdat die weer meer leunt op de videokaart ipv de hele meute bij elkaar.
In 3Dmark03 haal ik er 1365 mee. Allesinds beter dan men GeForce MX440 64 MB DDR SE en men TNT 2 PRO 32 MB SD die ik hier liggen heb 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een echt antieke GF2 GTS 32mb en die is aan vervanging toe.
Kan ik dan beter een 2de hands kaartje kopen of een 9200 van ati die ik heel verleidelijk vind.
Mijn buget s namelijk niet zo hoog, er zit dus geen 9500 in:'(
En met welke andere kaart moet ik de ati radeon 9200 vergelijken(weet dat het een verbeterde 8500 is en dat het verschil met de 9000 in de aantal xAGP zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ik zit me eigenlijk af te vragen wat het snelheids verschil tussen de 9800 en de 9800 Pro is.

Kan vrij goedkoop upgraden naar een 9800 non pro, maar ik zie eigenlijk nergens reviews? als ik zoek naar 9800 reviews krijg ik steeds 9800 Pro reviews voor mn neus.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 06:43
CJ schreef op 16 July 2003 @ 10:12:
[...]

Dat komt natuurlijk ook vooral door die extra TMU per pipeline die de 8500/9100 heeft.

Overigens is ATi nu bezig met een DX9 low budget kaart om de 9200 te vervangen. nVidia heeft nu toch een kleine voorsprong omdat ze hun hele productline van top-to-bottom hebben voorzien van DX9 kaarten (ook al stellen de prestaties van 5200-kaarten bar weinig voor). De Radeon-namen die nog over zijn voor deze kaart wijzen er op dat het een Radeon9400 wordt.

Ik zoek zelf nog een budgetkaartje voor m'n server, en zat eerst aan een FX5200 te denken, maar die ik ga denk ik toch maar voor een 9200Pro als ik die ergens goedkoop kan vinden.
De 5200 kaarten zijn als het goed is niet eens DX9 kaarten. Deze missen geloof ik nog een aantal DX9 functies. Zo kunnen ze geen FP32 draaien maar alleen FP16. Maar ik weet niet zeker of dit nu echt puur met de hardware te maken heeft, of dat dit gewoon nog steeds in de drivers is uitgezet (er is een discussie geweest alleen door alle drukte heb ik die niet meer helemaal kunnen volgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
hiostu schreef op 17 July 2003 @ 10:35:
[...]

De 5200 kaarten zijn als het goed is niet eens DX9 kaarten. Deze missen geloof ik nog een aantal DX9 functies. Zo kunnen ze geen FP32 draaien maar alleen FP16. Maar ik weet niet zeker of dit nu echt puur met de hardware te maken heeft, of dat dit gewoon nog steeds in de drivers is uitgezet (er is een discussie geweest alleen door alle drukte heb ik die niet meer helemaal kunnen volgen).
Ja klopt. Ik geloof dat het niet alleen voor de FX5200, maar ook voor de FX5600 geldt. http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=6837

Maar goed, ik heb hier nog een Radeon8500 en die is stiekem ook DX9 compliant, alleen moet ATi alle functies nog even activeren in de drivers. O-) }) Op die fiets kan je natuurlijk elke kaart met smerige marketingtruukjes als DX9-kaart promoten... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeGys schreef op 16 July 2003 @ 16:27:
[...]

In 3Dmark03 haal ik er 1365 mee. Allesinds beter dan men GeForce MX440 64 MB DDR SE en men TNT 2 PRO 32 MB SD die ik hier liggen heb 8)7
ik haal er maar 75 met mijn GF2 MX400 64mb 8)7

Radeon 9700pro van Club3d komt er aan (alleen die laaiers van die winkel zijn op vakantie :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Dond3r schreef op 17 July 2003 @ 10:22:
Ik zit me eigenlijk af te vragen wat het snelheids verschil tussen de 9800 en de 9800 Pro is.

Kan vrij goedkoop upgraden naar een 9800 non pro, maar ik zie eigenlijk nergens reviews? als ik zoek naar 9800 reviews krijg ik steeds 9800 Pro reviews voor mn neus.
http://firingsquad.gamers...re/ut2003perf/default.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

lama :D

thnx voor de review.

[ Voor 88% gewijzigd door Pubbert op 17-07-2003 18:18 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

hmmz ik heb hier een hercules 9800pro met de laatse drivers. (van hercules, gebasseerd op de catalyst 3.5 van ati). Alles lijkt goed te gaan, ook de test na het rebooten (ff een zwart scherm) en dan kan ik hem instellen.
Maar als ik de refreshrate hoger zet dan blijft hij gewoon op 60hz draaien. Ik heb ook al de drivercleaner van driverheaven gebruikt en ook de originele drivers geinstalleerd. Maar hij wijgert om op meer dan 60 hz te draaien. Ik heb ergens iemand gezien die dit ook had, maar ik ben die post kwijt (kan hem niet meer vinden)

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg ik de heatsnik inc. fan van mijn kaart af :?
Aan de achterkant zie ik wel 2 van zo'n zwarte plastic dingetjes, maar moet je die inknijpen(wat mij niet lukte..) erafknippen etc.????

btw het gaat om een club3d r9500 met een layout van de r9700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nhimf schreef op 17 July 2003 @ 18:38:
hmmz ik heb hier een hercules 9800pro met de laatse drivers. (van hercules, gebasseerd op de catalyst 3.5 van ati). Alles lijkt goed te gaan, ook de test na het rebooten (ff een zwart scherm) en dan kan ik hem instellen.
Maar als ik de refreshrate hoger zet dan blijft hij gewoon op 60hz draaien. Ik heb ook al de drivercleaner van driverheaven gebruikt en ook de originele drivers geinstalleerd. Maar hij wijgert om op meer dan 60 hz te draaien. Ik heb ergens iemand gezien die dit ook had, maar ik ben die post kwijt (kan hem niet meer vinden)

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
yep, ik zie dat je dezelfde monitor heb als ik, wat je moet is het volgende :

ga naar displays, klik je monitor aan en zet use dcc information uit, je kan hier ook nog het een en ander nu instellen ik heb bij refresh rate override 85hz, maximun resolution 1600x1200 en max refresh ook 85 hz, voila nu moet je boven de 60 hz uit kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 21:10:
[...]

yep, ik zie dat je dezelfde monitor heb als ik, wat je moet is het volgende :

ga naar displays, klik je monitor aan en zet use dcc information uit, je kan hier ook nog het een en ander nu instellen ik heb bij refresh rate override 85hz, maximun resolution 1600x1200 en max refresh ook 85 hz, voila nu moet je boven de 60 hz uit kunnen komen.
Ik kon de hele optie niet vinden eigenlijk, maar ik heb mijn pc op een andere plek staan en daar hing een 19"dell aan via een KVM switch. Ik heb nu mijn Iiyama eraan gehangen en hij doet het weer perfect.
Mijn 9800pro was terug gestuurd omdat ie stuk was (bleek het geheugen te zijn) en ik had tijdelijk mijn geforce 2 gts eraan hangen. Vandaag kwam me 9800pro weer terug en toen wilde hij niet meer.
Dus ik heb nooit de overgang van de iiyama naar de dell gedaan met de 9800pro erin, anders was ik al gelijk op het idee gekomen.

Snap je het nog? :P

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erm na 2x lezen wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
ATI's R360 has taped out
Posted on Friday, July 18, 2003
at 6:11 AM by Dom - View Article Comments

ACCORDING TO OUR RELIABLE sources, the R360, meant to be the basis of ATI's nextgen high end card and rip the performance crown from the NV35 has taped out. The baby bounced into life more than a fortnight ago.

This is supposed to be a bit like Henry VII picked up the Richard III crown on Bosworth field. [Stop reading Shakespeare, Ed.]

This chip is meant to work at over 400MHz for both core and memory, and ATI is shifting to its next development phase, meaning the chip will be ready to hip and to hop sometime in September.

R360 is still a nameless chip as it remains to be seen whether it will be called Radeon 9800 something or even the Radeon 9900.

Expect anything on this "whether" front. The NV35, Geforce FX 5900 Ultra is not so much greater a performer than the Radeon 9800 PRO, R350 - and people close to ATI believe that it won't be difficult for the R360 to outperform the FX 5900 Ultra.

This will leave Nvidia with a gap where it could lose its performance leadership again for at least two to three months, until its mystical NV40 arrives. Even then, ATI reckons it has an answer codenamed Loki, and also more prosaically as the R420, targeted for the NV40.

Dave Orton, ATI Chief Operating Officer and its ArtX team sure brought a lot of fun in graphics industry giving its ex SGI colleague Dan Vivoli, Nvidia Director of Marketing little time to breathe before he has to start catching up again. The graphics industry these days has really become a race where peformance crowns change quicker than the dynasties of ancient Egypt, never minde ye olde Englande...

And the real fun hasn't even started, yet.
http://www.driverheaven.n...on=view&s=&articleid=4543

Dus kortom:
- Release: September
- Core: 400+ Mhz
- Mem: 400+ Mhz
- Verwachting: Het zal niet moeilijk zijn om volledig over de prestaties van de FX5900Ultra heen te gaan, aangezien die het nu al moeilijk heeft tegenover de huidge 9800Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

En vrijwel hetzelfde over de r360 staat hier:
http://theinquirer.net/?article=10544

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Alleen heeft The Inq (oftewel de Telegraaf van het internet) er een handje van om nieuws te jatten... ;) Maar goed, dat terzijde. In dit geval is het omgekeerd. :7

Overigens nog meer info... Het schijnt dat de release van R360 niet in September is, maar zelfs nog eerder... misschien zelfs binnen een aantal weken.

[ Voor 8% gewijzigd door CJ op 18-07-2003 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 20:08:
Hoe krijg ik de heatsnik inc. fan van mijn kaart af :?
Aan de achterkant zie ik wel 2 van zo'n zwarte plastic dingetjes, maar moet je die inknijpen(wat mij niet lukte..) erafknippen etc.????

btw het gaat om een club3d r9500 met een layout van de r9700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

CJ schreef op 18 July 2003 @ 13:08:
[...]

http://www.driverheaven.n...on=view&s=&articleid=4543

Dus kortom:
- Release: September
- Core: 400+ Mhz
- Mem: 400+ Mhz
- Verwachting: Het zal niet moeilijk zijn om volledig over de prestaties van de FX5900Ultra heen te gaan, aangezien die het nu al moeilijk heeft tegenover de huidge 9800Pro.
Hopelijk wordt dat minimaal 450 mhz of wat extra performance door nog snellere shaders, anders is het verschil met de R9800 wel erg klein.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
edward2 schreef op 18 July 2003 @ 15:16:
[...]

Hopelijk wordt dat minimaal 450 mhz of wat extra performance door nog snellere shaders, anders is het verschil met de R9800 wel erg klein.
Ik denk dat het verschil wel iets groter wordt dan de overgang van 9700 -> 9800.

Zie hier een quote van Digital Wanderer gisteren gepost op nVnews (hoe ironisch :D ):
The R360 I heard some inside skinny on this morning from a reliable source, and all I have to say is "WOW! "!

The whole cheating issue will soon be moot, nVidia won't be able to compete in speed with it I don't think even if they double their cheats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

CJ schreef op 18 July 2003 @ 15:27:
[...]

Ik denk dat het verschil wel iets groter wordt dan de overgang van 9700 -> 9800.

Zie hier een quote van Digital Wanderer gisteren gepost op nVnews (hoe ironisch :D ):

[...]
Reden om het spannend te noemen dus! :) mooie timing weer starks met HL2.

Niet op voorraad.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.