Yokozuna schreef op 02 september 2003 @ 13:21:
[...]
Netjes hoor

Dat is boven de 9800Pro specs, je hebt waarschijnlijk geluk met je geheugen, 2.8ns? Er zijn ook 9800np's met 3.0 en zelfs 3.3ns geheugen. Welk merk heb je? Double channel ga je trouwens weinig / niets van merken helaas.
Ik heb een Sapphire met 3.3 ns geheugen. Klote dacht ik eerst, maar ze hebben in die shop alleen dezelfde serie, oftewel: allemaal identieke memchips. Maar eigenlijk vind ik het nogal meevallen, had niet verwacht dat het boven de 315-320 ging komen aangezien het eigenlijk maar rated is voor 300Mhz.
Dual channel maakt idd voor een AMD niet veel uit, maar 't is toch iets, en als je alle procentjes optelt... Maja was niet van plan te upgraden, bovendien loopt m'n 187Mhz geheugen netjes op 202 met de strakste timings (misschien wel meer?) dus dit reepje wil ik niet kwijt

Met een voltmod en een betere cooler zou je de core zelfs tot ongeveer 450MHz moeten kunnen schroeven, alleen dan wordt het verschil core/mem snelheid wel erg groot, en de prestatiewinst kleiner... Bovendien, 5800 3D Marks is toch perfect

Misschien haal je wel 6000 3D Marks als je je Barton 2500 op 2.0GHz draait (die overclock zou makkelijk moet lukken).
Volt mod voor de GPU/mem ga ik niet aan beginnen, performance genoeg nu en geen zin om m'n garantie eventueel te verspelen. Nieuwe cooler misschien wel, dit fannetje maakt een stuk meer herrie dan die van m'n 95/9700's.
Daar moet ie wel komen denk ik ja, maar zit nu met de boxed cooler in afwachting op mijn RMA-pompje. Als ik m'n WC-setupje weer in elkaar heb zal ik dit procje eens onder handen nemen

Over coolers gesproken, ik heb het idee dat de fan van m'n Club3D 9700np (BBA) een zacht piepgeluid maakt (klein prutsfannetje wat volgens mij behoorlijk wat toeren maakt), hebben meer mensen dat? Ik vind het maar irritant. Vraag me af waarom de fabrikanten niet gewoon overstappen naar 60/80mm fans, zijn ook goedkoop te produceren/uit te besteden en prima te monteren op zulke videokaarten.
Hmm ik vond die van mijn Club3D 9500Pro wel stil eigenlijk, verder alle fans op 7v (Papst 12dBa) en m'n radfan op ongeveer 5v. Viel me enorm mee toen ik m'n passieve GF4MX verving, bijna geen extra herrie. Ook m'n 9700 Sapphire was even stil.
Mijn huidige kaart maakt wel beduidend meer herrie, misschien dat ik daar een keer een oude Thunderbird heatsink opzet. 80mm fans op je videokaart schiet niet zo heel erg op, al snel teveel herrie doordat de lucht echt tegen de kaart geperst wordt en je gaat al snel een of meer PCI-sloten verliezen (niet dat dat echt boeit, maar lijkt erop dat de meeste fabrikanten dat nog proberen te vermijden). Een 60mm zou wel een stuk beter zijn ja, de HS van de 9800bv is er groot genoeg voor.