[3d] post je 3d stuff maar weer - part 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.220 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
ik heb nu zo een raam in mn muur gemaakt: edit polygons>subdivide
toen met split polygon tool de omtrek van het raam maken zeg maar en de faces erbinnen verwijderen

is er nog een simpelere manier om een gat van bepaalde grootte in een face te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 14:09:
In rendertijd zal het 8x agp geen kloot uitmaken, alleen de performance tijdens het modellen zal misschien vooruit gaan. Het ultra133 zal misschien wel iets uitmaken omdat het swappen dan sneller kan gebeuren. Maar echt schokkend zal het niet worden.

Trouwens, mijn videokaart heeft het vandaag begeven en ik moet dus een nieuwe kopen. Welke raden jullie mij aan met het oog op het feit dat ik de laatste tijd meer model dan game ? Ik bedoel dus eigenlijk : zijn er voor de prijs van een Radeon9700Pro betere alternatieven ?
Ik zou als ik jou was gewoon een geforce4 ti kopen, ik heb zelf een tijdje een radeon9700 gehad en heb nog nooit zoveel problemen gehad ;(

(Strepen en ruis door beeld, bepaalde dingen werden niet of niet goed weergegeven in mijn 3dapp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 16:47:
[...]

ziet er goed uit, meschien moet je je beeldscherm, computer en ventilator wat witter maken
dat is juist het probleem, ik heb als kleur wit en dan word hij grijs 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hertog_Martin schreef op 13 juli 2003 @ 15:25:
Ja heb 2 lights in mn camera maar moet het lichten gebeuren nog ff wat beter uitvogelen

en in de kamer is detail het motto ja.. alles tot op de halve millimeter gemeten en nagemaakt. alleen toen kende ik alleen de basisvormen. ondertussen kan ik meer en zal ik verdergaan met de kamer.

is er trouwens een manier om een gat van een preciese afmeting in een muur te maken? dus zeg maar een vierkant maken die de muur oplost ofzoiets? kan namelijk wel natuurliik in heel veel vakjes verdelen en dat 1 vakje een halve centimeter is ofzo en dan een bepaald gebied selecteren en verwijderen maar moet simpeler kunnen denk ik?
gewoon eerst een vierkant maken in de muur plaatsen, en dan boolean gebruiken (onder creat en dan compound objects

(als je 3d maxs gebruikt dan)
Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 16:59:
[...]

Ik zou als ik jou was gewoon een geforce4 ti kopen, ik heb zelf een tijdje een radeon9700 gehad en heb nog nooit zoveel problemen gehad ;(

(Strepen en ruis door beeld, bepaalde dingen werden niet of niet goed weergegeven in mijn 3dapp)
mijn club 3d 9700 doet het perfect, en koste maar 200 euro

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2003 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-07 11:43
Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 17:09:
[...]

dat is juist het probleem, ik heb als kleur wit en dan word hij grijs 8)7 :?
Hoe heb je het dan gedaan? Met diffuse, of met een andere map? Als je diffuse gebruikt hoort ie het te doen (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
gebruik maya.
zal wel IK GEBRUIK MAYA als sig nemen ofzo.. is makkelijker :)
maar zoals jij het zegt is wel precies wat ik in gedachten had.. had dan ookal een vierkant in de muur geplaatst maar kon niks vinden.

heb nu dus gewoon randjes gemaakt en alles ertussen verwijderd..

hoe maak je trouwens het uitzicht (lucht enzo)? gewoon een grote plane met texture erop of moet dat ook allemaal 3d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 11:47

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Hertog_Martin schreef op 13 July 2003 @ 15:32:
Zoals je hier kan zien bij het lichtknopje van de tl-lamp heb ik wel shaduwen.. en in rechter boekenkastje ook

maar misschien komt het wel omdat ik en een plafond licht en een licht bij mn tl-lamp heb gedaan dat er daardoor weinig shaduwen komen? moet ik ze alleen wel aanpassen want heb hie rin het echt meer schaduwen met beide lampen aan.. maar ik heb ook niet zoveel vertrouwen in de lichteffecten van maya om eerlijk te zijn

[afbeelding]

ik bewaar trouwens niet in paint. ik save gewoon direct als jpg vanuit maya
Pfff vertrouwen in lichteffecten in Maya mag je best hebben hoor... moet je alleen wel de boel goed instellen :P

Ik stel voor dat je, voordat je heel diep in dit project zit en je nog vanalles moet gaan veranderen, gewoon even de tutorials van AW zelf doet... Want een heleboel vragen die je hier stelt worden daar gewoon uitgelegd, en zorgen er alleen maar voor dat je een veeeel betere workflow krijgt!

Ik zal nu niet te beroerd zijn om te helpen though :)

als je je lichtbron even selecteerd kun je in de Attribute Editor onder het kopje Shadows 'Use Depth Map Shadows' aanvinken... Hier zitten nog een aantal opties bij, maar dat staat wel in de tutorials :)
Als je deze niet aanvinkt (ik snap niet waarom dat niet standaard is, maar ok) gaat je licht dwars door je voorwerpen heen. De voorwerpen hebben dan wel een eigenschaduw (dat is het verraderlijke waardoor jij dacht dat het op sommige plekken wel goed was), maar geen slagschaduw.

Enfin, veel succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
ah ok thnx, dat met dat door voorwerpen heen schijnen had ik al eerder gevraagd hier.
ben wel met de tutorials bezig hoor. maar in 3 dagen kan je ze niet allemaal doorwerken. ben nu toe aan de tutorial animeren en heb dus maya basics, nurbs, polygonal en subdivision surfaces doorgewerkt en dat is al een boel tekst (gelukkig is mn engels goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
uh shit ik kan alleen bij shadows de shadow kleur kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:15
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/albinoraptor/GoT/shadow.jpg
;)
Het is dus of bij linker pijl aanvinken of bij rechterpijl 1 of on typen :)

Ben ook echt newbie en vind belichting trouwens 1 van de moeilijkste dingen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Albinoraptor op 13-07-2003 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:49
Belichting is vooral een kwestie van proberen. Probeer een schaduw werpende spotlight te maken en een paar point lights om het geheel wat op te lichten. Er zijn iig zeker wel een paar goede tut's te vinden!
Voor reflecties transparantie in combinatie met schaduwen moet je trouwens Raytracing shadows gebruiken ipv Depthmap... Vergeet dan ook niet in de renderglobals raytracing aan te vinken.

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
ah gevonden, zat er vlak onder dus :)
anyway had al veel met de verschillende lichten geexperimenteerd maar vond de lichtval dus niet echt geweldig.. maar kijk nog wel ff verder.. belichting is ook iets wat later aan bod komt.. eerst alles modellen

zie net dat ik bij 1 licht al dat ray trace shadows aan had staan

[ Voor 13% gewijzigd door Hertog_Martin op 13-07-2003 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Sander0105 schreef op 13 July 2003 @ 18:53:
Belichting is vooral een kwestie van proberen. Probeer een schaduw werpende spotlight te maken en een paar point lights om het geheel wat op te lichten. Er zijn iig zeker wel een paar goede tut's te vinden!
Voor reflecties transparantie in combinatie met schaduwen moet je trouwens Raytracing shadows gebruiken ipv Depthmap... Vergeet dan ook niet in de renderglobals raytracing aan te vinken.
het moet toch ook gewoon mogelijk zijn om gewoon met 1 light het effect van een lamp in je kamer na te bootsen.

als dat dus niet kan dan is maya dus niet zo geweldig erin. beetje stom namelijk om 5 lights ofzo te gebruiken voor 1 lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
lol... heb dus raytracing shadows aangezet bij beide lampen en bij de renderglobals maar alles spiegeld nu..

maar ik ga nu niet vragen hoe je reflectie uit kan zetten enzo (ja reflections op 0 zetten) want zoals ik al zei; belichting komt later wel, en zla het wel allemaal ergens lezen in een tutorial

wel ff vraagje wat niet in een tutorial zal staan:

bij je NVIDIA options moet je dan anti aliasing instelling veranderen of gewoon default op application houden?

[ Voor 28% gewijzigd door Hertog_Martin op 13-07-2003 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.goedhart1/maya/mooi.jpg

moet zeggen dat het er wel heel mooi uitziet ookal klopt het voor geen meter meer
is wel leuk voor in een badkamer of zwembad

edit: nu reflections op 0 en schaduwen kloppen aardig. sommige dingen kloopen ze precies (de plaatsing iig) en sommige dingen (die toch echt tot op de halve millimeter gelijk zijn) niet helemaal maar heb mn vertrouwen in de maya belichting terug :)

geeft toch wel mooi effect hoor zon beetje licht..

[ Voor 45% gewijzigd door Hertog_Martin op 13-07-2003 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mischien niet handig als we onder aan de post zetten welk programma we gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
ja is idd handig.
heb het maar in mn sig gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

he weet iemand waar ik ergens een goede texture voor een bitterbal kan bemachtigen of hoe ik die kan maken (helaas geen vetput dus foto maken wordt lastig en om het bij de snackbar te halen is ook omslachtig ;)) maar op mora.nl hadden ze iig niet zo veel :(

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

Hertog_Martin schreef op 13 July 2003 @ 19:20:
[...]

het moet toch ook gewoon mogelijk zijn om gewoon met 1 light het effect van een lamp in je kamer na te bootsen.

als dat dus niet kan dan is maya dus niet zo geweldig erin. beetje stom namelijk om 5 lights ofzo te gebruiken voor 1 lamp.
t is alleen mogelijk I.C.M. Mental Ray (3.1) . Normale raytrace lamps kunnen geen photonen emitten, dus is het niet mogelijk nee. Wel kun je truukjes proberen (dome van lampen) maar dat rendert ook niet lekker :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weer iets verder met me char :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz/chars/anatomie/lichaam.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz/chars/anatomie/lichaamzijkant.jpg

volgens mij is het hoofd te groot :/

moet nog heel veel gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
jopiek schreef op 13 July 2003 @ 19:58:
he weet iemand waar ik ergens een goede texture voor een bitterbal kan bemachtigen of hoe ik die kan maken (helaas geen vetput dus foto maken wordt lastig en om het bij de snackbar te halen is ook omslachtig ;)) maar op mora.nl hadden ze iig niet zo veel :(
hier hebben ze best veel textures :)

Nog geen reacties gezien op wip trouwens :P Betekend dat er niemand commentaar heeft? :*) O-)

netjes hymn :)
Zal mijne ook nog ff posten :) Kunnen we eens vergelijken, misschien wel eens geinig :P
Misschien hebben je bene nog wat aandacht nodig?
Hoofd ziet er erg netjes uit :)

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/wgeuze/wip.jpg
De armen heb ik nog niks aan gedaan, het hoofd mag nog wat detail gebruiken en ook de enkels mogen wat dikker :)

* Schuey gaat op hoofden oefenen :+

[ Voor 87% gewijzigd door Schuey op 13-07-2003 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 20:39:
weer iets verder met me char :)

[afbeelding]
[afbeelding]

volgens mij is het hoofd te groot :/

moet nog heel veel gebeuren :)
hoofd is wel goed, de bovenbenen kloppen alleen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja, details zoals spieren moet ik nog modellen, gaat nu meer om de globale vorm zeg maar :P

maar wat is er mis met de bovenbenen ? moeten die groter?:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

[b][message=18288825,noline]Schuey schreef op 13 juli 2003 @ 20:40
hier
zeker leukste thuis en niet opgelet met engels, bitterballen zijn geen meatballs (technisch wel, praktisch niet) en zoeken op bitterballen levert niet zoveel op... Iiig via Van Dobben site al texture...

Maar iig sit is eerste render:

Afbeeldingslocatie: http://213.46.36.137/kompas/bitterballen.jpg

helaas heb ik niet super goede manier om de balletjes minder gestructureerd te maken... een noisemap lukt wel maar wordt pas redelijk als per sphere 200 segmenten gebruikt worden en dat is me toch traag...

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 20:55:
mja, details zoals spieren moet ik nog modellen, gaat nu meer om de globale vorm zeg maar :P

maar wat is er mis met de bovenbenen ? moeten die groter?:F
bedoel meer vanaf de kuiten.. hij heeft nogal x-poten en het lijkt gewoon niet echt te kloppen.

of is het een 1 op 1 kopie van je eigen benen en heb ik je zojuist beledigd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
wow net ff van de maya cd een shader library geinstalleerd.. 105mb!
nu ff de bonus tools en plugins installeren en dan ga ik weer er ff voor zitten

wie gebruikt hier Muster?

-
Muster is a cross-platform distributed renderings management system. Muster provides the artist with the ability to manage very complex rendering tasks in record breaking times.
-

ff proberen want maya liep daarstraks al vast tijdens renderen (wil niet echt met een athlon 850 he)

[ Voor 53% gewijzigd door Hertog_Martin op 13-07-2003 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
pff leuk die bonus tools.. weer voor elke modus een lang menu erbij om te leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

offtopic:
he post eens niet zo vaak onder elkaar 8)7 er zit rechtsboven in ook een edit knopje...

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Hertog_Martin misschien handig om de edit knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif wat vaker te gebruiken, ipv 3/4 posts achter elkaar te posten :)

edit:

Potvolblommen, steeds als ik eens iemand netjes ergens op wil wijzen word er precies diezelfde minuut hetzelfde gezegd :( :p

[ Voor 28% gewijzigd door Albinoraptor op 13-07-2003 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hertog_Martin schreef op 13 juli 2003 @ 22:26:
[...]

bedoel meer vanaf de kuiten.. hij heeft nogal x-poten en het lijkt gewoon niet echt te kloppen.

of is het een 1 op 1 kopie van je eigen benen en heb ik je zojuist beledigd? :P
ow :D

hehe, nah, keb de benen iets bijgedraaid omdat ze anders aan elkaar vast welden ;)

3dmax modifier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo het modelleren is klaar ik heb denk ik alle foutjes eruit en nu moet voor de rest gebeuren met textures en maps.
Alleen heeft de fan op de proc van me laptop het begeven dus erg veel renderen zit er niet in want dan loopt ie al vast door overhitting :(.... maar goed een plaatje voor commentaar
Let niet teveel op de materials want dat zijn gewoon halfdoorzichtige materials waarmee ik modelleer.

Afbeeldingslocatie: http://pics.mutsaers.us/wip0012.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
wow, animatie film van de fast and the furious? :) en de materials staan juist wel mooi, vooral de blauwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 18:50
Hertog_Martin schreef op 13 July 2003 @ 19:27:
[afbeelding]

moet zeggen dat het er wel heel mooi uitziet ookal klopt het voor geen meter meer
is wel leuk voor in een badkamer of zwembad

edit: nu reflections op 0 en schaduwen kloppen aardig. sommige dingen kloopen ze precies (de plaatsing iig) en sommige dingen (die toch echt tot op de halve millimeter gelijk zijn) niet helemaal maar heb mn vertrouwen in de maya belichting terug :)

geeft toch wel mooi effect hoor zon beetje licht..
[offtopic]
Hehe, lijkt precies mijn kamer! Die deur met dat (glas?) d'r boven, het bed, het kastje naast de deur, het bureau tegenover het bed allemaal precies hetzelfde. Heb je toevallig ook nog twee ramen in je kamer die je op meerdere manieren kan openklappen? :o

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi spul jesterrace, alleen de materials en de belichting nog aanpassen (kleurenen, refl. fallof ;)

Hier een updateje van mijn projectje :

Afbeeldingslocatie: http://www.osirisdesigns.nl/users/bart/portfolio/images/bike156.jpg

Ik weet dat er nog veel aan moet gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Undertaker2 schreef op 14 juli 2003 @ 01:23:
[...]

[offtopic]
Hehe, lijkt precies mijn kamer! Die deur met dat (glas?) d'r boven, het bed, het kastje naast de deur, het bureau tegenover het bed allemaal precies hetzelfde. Heb je toevallig ook nog twee ramen in je kamer die je op meerdere manieren kan openklappen? :o
hehe nee. 2 ramen waarvan er 1 open kan.. op 1 manier :)
Verwijderd schreef op 14 juli 2003 @ 01:32:
Mooi spul jesterrace, alleen de materials en de belichting nog aanpassen (kleurenen, refl. fallof ;)

Hier een updateje van mijn projectje :

[afbeelding]

Ik weet dat er nog veel aan moet gebeuren :)
WOW :9~
--

Mensen jullie zullen het niet geloven maar ik ben 75 minuten bezig geweest met DIT:

Nu ging de meeste tijd wel uit naar het IRL opmeten van het cdrekje tot op de halve millimeter.

Maar alle lijnen (behalve de buitenlijnen) die je ziet heb ik met split polygon tool gemaakt zodat ik die verzakking kon maken.

Is er geen makkelijkere manier? kan je niet gewoon een vierkant van bepaalde grootte maken en die zeg maar erin mergen zodat je het niet helemaal hoeft te doen met split polygon tool? anyway het is wel mooi en had niet gedacht dat het zou lukken die verzakking maar nu zijn mijn vragen:

ik heb veel tijd moeten besteden aan zo precies mogelijk met het blote oog kijken op de grid waar ik welk puntje moest neerzetten omdat ik dus tot op de halve millimeter werk..

Is er geen tool dat je tussen 2 edges een soort van meetlat kan krijgen? want 1 zon blokje is 10 maar ik wil het nog precieser.. nu moest het met blote oog

2de vraag:

Is er een manier dat wat ik aan deze kant gedaan heb dat ik dat kan kopieeren naar de andere kant? anders ben ik weer een uur bezig

cdrek wordt wel lastig zeg.. met al die rondingen en ribbeltjes..

iets wat me opgevallen is nu ik die kamer als project heb is dat haast NIKS helemaal rechthoekig is.. alles heeft wel een kleine ronding bij de randen of een afbuiging etc.

[ Voor 45% gewijzigd door Hertog_Martin op 14-07-2003 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

jopiek schreef op 13 July 2003 @ 21:33:
[...]
Maar iig sit is eerste render:

[afbeelding]

helaas heb ik niet super goede manier om de balletjes minder gestructureerd te maken... een noisemap lukt wel maar wordt pas redelijk als per sphere 200 segmenten gebruikt worden en dat is me toch traag...
Weet iemand er toch een oplossing voor? Gaat nu voor geen meter...

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alientje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01-2008

alientje

Hallo?

Alles waarbij je veel poly's gebruikt is traag. Misschien kun je een displacement map op de texture gooien... daarvan zit een tutorial bij max als het goed is.
Verder aub niet alles 2 keer vragen, als er niet gereageerd wordt zal men het wel niet weten

3d-en is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
update :)
Hoofd totaal overnieuw gedaan, en yes! het lijkt op iets menselijks in tegenstelling tot mijn vorige hoofden :D feest! Armen beetje detail gedaan, schouders zijn iig al goed denk ik, armen nog afmaken en voeten, en handen. Dan aan de kleding :)
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/wgeuze/wip1.jpg
comments please :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 14:09:
...
Trouwens, mijn videokaart heeft het vandaag begeven en ik moet dus een nieuwe kopen. Welke raden jullie mij aan met het oog op het feit dat ik de laatste tijd meer model dan game ? Ik bedoel dus eigenlijk : zijn er voor de prijs van een Radeon9700Pro betere alternatieven ?
Ik heb zelf ook net een nieuwe videokaart besteld en ik vond het erg lastig om goede info te vinden er over. Ik heb in ieder geval gemerkt dat rond de 200 euro de Radeon 9600 pro (geloof ik) wel de beste game-kaart is, maar niet de beste MAX-kaart. Radeons leggen het in het algemeen toch wel af tegen geforces. Een geforce Ti 4600 bijvoorbeeld is in sommige tests in MAX een stuk sneller dan een Radeon 9700 pro. Probleem is dat er weinig recente benchmarks zijn die de nieuwste radeons en geforces vergelijken.

Ik wilde zelf een kaart rond de 200 euro en ben uitgekomen op de geforce Ti 4800 128mb, die had toch de beste papieren in de benchmarks van MAX en ook zeer goede papieren in games. Jammer is dat ie geen directx 9.0 ondersteunt en geen pixelshader 2.0, maar dat overleef ik wel, want ik wil binnen twee jaar een Quadro kopen. Komt nog bij dat over een half jaar al kaarten met pixelshader 3.0 ondersteuning uit schijnen te komen, dus hoeveel stelt ondersteuning van pixelshader 2.0 nou helemaal voor?

En inderdaad, de Quadro is echt wel de kaart die je wilt hebben als je genoeg geld hebt en alleen wilt MAXen. Hij is alleen erg duur.
DrEvil1986 schreef op 13 July 2003 @ 16:16:
...
[afbeelding]
Aaah......koplampen....jaja! (8>
...
Hé, die lucht ziet er erg bekend uit. Vooral de manier waarop de tiling is opgelost. :D
jopiek schreef op 14 juli 2003 @ 03:39:
[...]

Weet iemand er toch een oplossing voor? Gaat nu voor geen meter...
Nee. Kijk eens goed naar de structuur op het oppervlak van een bitterbal. Als je dat goed wilt maken voor zo ver ingezoomed als jij op die pic, dan kun je je er niet vanaf maken met bump-maps. En wanneer je het wilt modellen, dan is de structuur gewoon zo complex dat je enorm veel polies nodig hebt.
Hertog_Martin schreef op 14 July 2003 @ 02:42:
...
Mensen jullie zullen het niet geloven maar ik ben 75 minuten bezig geweest met DIT:

Nu ging de meeste tijd wel uit naar het IRL opmeten van het cdrekje tot op de halve millimeter.

Maar alle lijnen (behalve de buitenlijnen) die je ziet heb ik met split polygon tool gemaakt zodat ik die verzakking kon maken.

Is er geen makkelijkere manier? kan je niet gewoon een vierkant van bepaalde grootte maken en die zeg maar erin mergen zodat je het niet helemaal hoeft te doen met split polygon tool? anyway het is wel mooi en had niet gedacht dat het zou lukken die verzakking maar nu zijn mijn vragen:

ik heb veel tijd moeten besteden aan zo precies mogelijk met het blote oog kijken op de grid waar ik welk puntje moest neerzetten omdat ik dus tot op de halve millimeter werk..

Is er geen tool dat je tussen 2 edges een soort van meetlat kan krijgen? want 1 zon blokje is 10 maar ik wil het nog precieser.. nu moest het met blote oog

2de vraag:

Is er een manier dat wat ik aan deze kant gedaan heb dat ik dat kan kopieeren naar de andere kant? anders ben ik weer een uur bezig

cdrek wordt wel lastig zeg.. met al die rondingen en ribbeltjes..

iets wat me opgevallen is nu ik die kamer als project heb is dat haast NIKS helemaal rechthoekig is.. alles heeft wel een kleine ronding bij de randen of een afbuiging etc.
-Mergen met een ander object (voor gat maken of uitstolping of zo): boolean (is al eerder gezegd, een post of 10 à 20 terug).

-Kopieren naar de andere kant: ook MAYA heeft vast wel ergens een mirror knop.

-En doe niet zo gruwelijk moeilijk met de precisie op de milimeter nauwkeurig. Doordat je nog een beginner bent duurt dat krankzinnig lang en doe je het geheid niet efficiënt. Leer eerst MAYA goed kennen en ga dan pas zo precies werken. Als je al precies wilt werken, want voor mooie plaatjes is het in ieder geval niet nodig.

-Kleine rondingen maken heeft in MAX edges chamferen, in MAYA zal het ook wel zo heten.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op 14 juli 2003 @ 11:16:
update :)
Hoofd totaal overnieuw gedaan, en yes! het lijkt op iets menselijks in tegenstelling tot mijn vorige hoofden :D feest! Armen beetje detail gedaan, schouders zijn iig al goed denk ik, armen nog afmaken en voeten, en handen. Dan aan de kleding :)
[afbeelding]
comments please :)
hmmm, best nice, alleen! :P

de borsten lopen over in de schouders

en de schouders gaan ongeveer tot 1/4 in op de bovenarm

Afbeeldingslocatie: http://www.fineart.sk/page077.gif

zie de schouders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 14 July 2003 @ 11:38:
[...]

Ik heb zelf ook net een nieuwe videokaart besteld en ik vond het erg lastig om goede info te vinden er over. Ik heb in ieder geval gemerkt dat rond de 200 euro de Radeon 9600 pro (geloof ik) wel de beste game-kaart is, maar niet de beste MAX-kaart. Radeons leggen het in het algemeen toch wel af tegen geforces. Een geforce Ti 4600 bijvoorbeeld is in sommige tests in MAX een stuk sneller dan een Radeon 9700 pro. Probleem is dat er weinig recente benchmarks zijn die de nieuwste radeons en geforces vergelijken.

Ik wilde zelf een kaart rond de 200 euro en ben uitgekomen op de geforce Ti 4800 128mb, die had toch de beste papieren in de benchmarks van MAX en ook zeer goede papieren in games. Jammer is dat ie geen directx 9.0 ondersteunt en geen pixelshader 2.0, maar dat overleef ik wel, want ik wil binnen twee jaar een Quadro kopen. Komt nog bij dat over een half jaar al kaarten met pixelshader 3.0 ondersteuning uit schijnen te komen, dus hoeveel stelt ondersteuning van pixelshader 2.0 nou helemaal voor?
.
de radeon 9700 is de snelste kaart rond de 200 euro en is direct x 9, check de reviews van www.tomshardware.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Niet in MAX.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 12:50:
[...]

hmmm, best nice, alleen! :P

de borsten lopen over in de schouders

en de schouders gaan ongeveer tot 1/4 in op de bovenarm

[afbeelding]

zie de schouders :)
thx :)
ik zie het idd, de zijkant van de borst loopt te ver door, even aanpassen :) Zijn schouders aan de achterkant kloppen wel gelukkig :) Daar had ik ook schouderbladen bij gemakt dus kon niet missen :P

edit:
(post hieronder)
daar heb je helemaal gelijk in :)
en ge update :)

[ Voor 7% gewijzigd door Schuey op 14-07-2003 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)

lichamen modellen ( correcte lichamen dus ;) ) is een kweste van heel goed naar foto's kijken en uiteraard veel oefenen ;)

vooral als je een realistisch lichaam wil modellen moet je goed kijken naar spiergroepen en botjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Effe een snelle vraag:

Ik ben nu al een paar dagen bezig met texturen enzo en nu wil ik eigenlijk al mijn materials in mijn bestand weggooien en nieuwe maken, maar hoe haal ik alle materials weg (soort reset, alleen dan blijf ik de models houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zwarte kruisje in de material editor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 13:22:
Het zwarte kruisje in de material editor
Ja echt?! Goh.

Ik bedoel natuurlijk een optie waarmee ik ALLES in een keer weggooi uit de material editor en de scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik ga toch maar voor de Radeon9700. Deze is denk ik vergeleken met de andere kaarten de beste optie voor mij. Ik hoef namelijk niet de beste prestaties in games, maar toch is de 9700 een zeer goede kaart die de GeForce Ti's achter zich laat.
En het verschil (met opengl) tussen de pro en de non-pro is zeer klein, terwijl het prijsverschil groot is :) Ik denk dus dat ik, ook gezien mijn budget wat ik eraan wil besteden hier wel een tijdje mee voort kan.
In ieder geval bedankt voor de reacties op mijn vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

alientje schreef op 14 July 2003 @ 08:55:
Alles waarbij je veel poly's gebruikt is traag. Misschien kun je een displacement map op de texture gooien... daarvan zit een tutorial bij max als het goed is.
Verder aub niet alles 2 keer vragen, als er niet gereageerd wordt zal men het wel niet weten
Ik had het niet echt gevraagd de eerste keer, sorry, mijn fout, maar ik gebruik al een displacementmap op de texture... gewoon in de material editor, toch doet ie het pas goed als je zo'n sphere veel vlakken geeft, lijkt me toch niet helemaal de bedoeling?!

[oplossing:]

De oplossing is om een Disp Approx Modifier te gebruiken en dan pas het materiaal er op te zetten, zo heb je maar weinig faces nodig....

[ Voor 13% gewijzigd door jopiek op 14-07-2003 14:40 ]

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Oogst schreef op 14 July 2003 @ 11:38:

-Mergen met een ander object (voor gat maken of uitstolping of zo): boolean (is al eerder gezegd, een post of 10 à 20 terug).

-Kopieren naar de andere kant: ook MAYA heeft vast wel ergens een mirror knop.

-En doe niet zo gruwelijk moeilijk met de precisie op de milimeter nauwkeurig. Doordat je nog een beginner bent duurt dat krankzinnig lang en doe je het geheid niet efficiënt. Leer eerst MAYA goed kennen en ga dan pas zo precies werken. Als je al precies wilt werken, want voor mooie plaatjes is het in ieder geval niet nodig.

-Kleine rondingen maken heeft in MAX edges chamferen, in MAYA zal het ook wel zo heten.
Dacht dat dat boolean iets speciaals van 3dsmax was maar zag gister op de alias wavefront site dat het in maya ook kan ja.

En ik ben nou eenmaal een beetje perfectionist en zit dus net zolang te meten tot ik alles juist heb en dan in maya ook nog. Als je heel veel dingen in je kamer hebt en je hebt alles een paar millimeter ongelijk dan zul je dat uiteindelijk wel gaan zien dus doe het liever meteen goed. En doordat alles tot op de millimeter klopt kan ik gewoon als ik iets ergens tussen wil plaatsen gewoon het uitrekenen en dan past het perfect.. dat is wel weer handig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:53

KneoK

Not in a million lightyears

Barracuda_82 schreef op 14 July 2003 @ 13:44:
[...]

Ja echt?! Goh.

Ik bedoel natuurlijk een optie waarmee ik ALLES in een keer weggooi uit de material editor en de scene.
Ik weet niet of dit helemaal is wat je zoekt, maar kijk eens naar de onderstaande link en dan het tweede script op de pagina (Reset Editor v0.0):

http://www.highend3d.com/...xscripts&section=material

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alientje

alientje

Hallo?

Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 12:50:
[...]

de radeon 9700 is de snelste kaart rond de 200 euro en is direct x 9, check de reviews van www.tomshardware.com
Wat je ook kunt doen is een gewone geforce 4 kopen en 'm dan modden naar een quadro kaart... :) Dat kan met een progje dat te vinden is op http://www.guru3d.com. De viewports moeten dan wel met openGL gerenderd worden, dacht ik.
De gewone quadro kaarten zijn heel erg duur. :'(

Ik weet niet zeker of die mod ook mogelijk is met een gedorce fx.

3d-en is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volges mij is een gemodde geforce 4 niet zo veel sneller als een normale, een quadro 4 heeft een andere chipset waar ook nog veel extra dingen inzitten.

btw hier mn eerste texturezipje, iets later als bedacht, maar nu toch maar es online gezet, tzijn allemaal stenen, met bijbehorende bumpmaps, jammergenoeg heb ik maar 10 mb van mn chello account, dus meer kon ik er nie bijzette :)
http://members1.chello.nl/~rhoetjes/1.zip

edit, hmm hijs nog nie online, 9 mb uploaden gaat langzamer als gedacht 8)7
edit nr2: zo dies online ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2003 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Jawel hoor, een gemodde geforce is een stuk sneller in 3d-applicaties dan een niet-gemodde. Het is ook niet waar dat de Quadro's een zeer andere architectuur zouden hebben: de verschillen met een geforce zijn klein. De grootste verschillen zitten hem in de drivers, want de standaard game-drivers zijn niet geschikt voor een aantal dingen die 3d-applicaties wel willen:
-meerdere viewports tegelijk in beeld;
-wireframe;
-zeer precies tekenen.
Vooral op het gebied van wireframe kan de winst heel behoorlijk zijn.

Er zijn overigens wel degelijk ook serieuze hardware-verschillen tussen Geforce en Quadro, maar de verschillen in drivers zijn belangrijker.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
ga denk ik deze opleiding doen: http://www.multimedia-aca...g/opleiding_structuur.htm

hoe groot zijn de verschillen tussen maya en 3d studio max? Is het zo dat als je met maya overweg kan dat je in no-time met 3d studio max overweg kan of is de structuur en de benamingen etc zo anders dat je alles opnieuw moet ontdekken?

wil namelijk thuis

[ Voor 58% gewijzigd door Hertog_Martin op 14-07-2003 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 14:15
Hertog_Martin schreef op 14 July 2003 @ 17:00:
ga denk ik deze opleiding doen: http://www.multimedia-aca...g/opleiding_structuur.htm

hoe groot zijn de verschillen tussen maya en 3d studio max? Is het zo dat als je met maya overweg kan dat je in no-time met 3d studio max overweg kan of is de structuur en de benamingen etc zo anders dat je alles opnieuw moet ontdekken?

wil namelijk thuis
Ik weet dat ik Nelis hiermee boos maak, maar die is toch op vakantie;

Het maakt allemaal niet bijster veel uit, alleen de namen en de knopjes zal je even opnieuw moeten zoeken.

Per pakket zijn wel verschillende opties/features/mogelijkheden/enz. maar niks echt schokkends (tenzij je wat uitstapjes maakt naar aparte paketten als Houdini of Zbrush ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ok prima, dan ga ik gewoon lekker verder met maya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ik heb nu een AMD athlon 850 en met maya wordt de cpu de hele tijd 100% gebruikt.. nu heb ik net ff in mn kast gekeken welk moederbord ik heb (anders is er echt niet uit te komen (msi)) en die kan maximaal een athlon xp 1800+ aan

Is dat genoeg voor maya of moet ik toch echt voor een 2400+ gaan? maar dan moet ik wel of moederbord met mn zus omruilen of een nieuwe kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

sneller = beter bij 3d renderen, je proc zal altijd 100% belast worden. Een snellere proc geeft neit meer mogelijkheden, alleen maar kleinere wachttijden. Maak zelf je afweging tussen kosten/rendament

Maar dit is niet het topic om daarover te discusieren.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Hertog_Martin schreef op 14 July 2003 @ 17:00:

wil namelijk thuis
Sjezus, wat zijn die pretentieus zeg! Wat die allemaal in het eerst jaar gaan doen:
webdesign, programmeren, beeldbewerking, grafische vormgeving, animatie, communicatie, engels, wiskunde, natuurkunde, lichamelijke oefening.
oriëntatie d.m.v. projecten, workshops, excursies
Denken ze nou echt meer dan een blik te kunnen werpen op al die dingen?!?!

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk eerder van alles de uberbasis dingen

'hoe maak ik een bol in max/maya en render em leuk' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Oogst schreef op 14 July 2003 @ 22:39:
[...]

Sjezus, wat zijn die pretentieus zeg! Wat die allemaal in het eerst jaar gaan doen:

[...]

Denken ze nou echt meer dan een blik te kunnen werpen op al die dingen?!?!
Tja ik krijg ook 12 vakken in 1 jaar op de uni dus waarom zou je niet 10 dat soort dingen kunnen krijgen.
Nee je zal er niet zeer diep op ingaan, maar da tis met elke studie zo, hoe verder je komt hoe dieper je je gaat verdiepen in de stof :)

Waarom zouden ze ook 2e jaar precies zelfde krijgen, en waarom saa er bij andere jaren vervolg BASIS (;)) 3D en specialisatie.

Let's take that all back :p
Zie hier een 3e jaars 3d project:
Afbeeldingslocatie: http://www.multimedia-academie.nl/leerling/werkstukken/mm3a-3D-animaties/schaar.gif

En toelatings eisen zijn ook niet bijster hoog :X
offtopic:
@#*(!# klote T wil niet meer op mijn keyboard, merk nu pas hoe vaak je een t gebruikt tijdens het typen.

[ Voor 24% gewijzigd door Albinoraptor op 14-07-2003 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ja ik vond het ook niks wat ik daar zag.. maar ik he naar heel vele opleidingen gekeken en de meeste zijn hogeschool waar ik niet kan komen en dit was het enige goede wat ook beetje te bereiken was.

maja ik blijf me zelf gewoon hier thuis trainen.. en ookal is het bullshit wat je op die opleiding doet.. is toch wel weer een diploma.

BTW laatste jaar ga je je specialiseren dus dan komen er misschien wel mooiere dingen dan dat domme schaartje

ff iets anders:

ik zat de volgende tutorial door te nemen:

http://www.aliaswavefront...g/spiral_stair/index.html

en bij step four gaat het mis.
de eerste 3 steps heb ik helemaal precies gevolgd en is ok precies hetzelfde als op plaatje. (is dan ook wel erg simpel)

maar als ik dus de eerste 2 treden selecteer en dan polygon>booleans> union doe.. dan verdwijnen ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

hertog jan : deze opleiding niks?! http://www.hku.nl/usadb/f...se/des-tech-des-tech.html

Alleen maar techniek red je niet !

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Nee heb alleen overgangsbewijs 3 naar 4 havo, daarom valt er al veel af helaas.

echt al die voorbeeld projecten op die site van multimedia-akademie zijn ruk..

nu is het wel zo dat het dan makkelijk wordt en ik me kan bewijzen en ik met stage misschien snel iemands baan over kan nemen ;) en je hebt makkelijk een diploma maar echt goed in 3d worden doe je daar niet.

en als ik die voorbeeld projecten zie maken ze in het 3de jaar nog ongelofelijk pixellige 2d en 3d dingen.

en als ik zie wat voor dingetjes je doet op stage.. pff
maarja moet toch wat.. en daarna gewoon hbo doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed in 3d worde kan alleen met een erop gerichte studie, ze gaan er namelijk vanuit dat je geen voorkennis heb, dus et begint met de basiskennis. Ik doe zelf nu hts mediatechnologie, maar ik ga ervanuit dat ik alles wat ik aan 3d krijg al ken, want echt gespecialiseerd erop word er toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

gaat bij opleidingen meer om denkstructuren dan om directe vaardigheden, want de laatste ontwikkel je en kun je niet zo ff op een presenteerblaadje aangereikt krijgen en zijn ook snel verouderd...

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Albinoraptor schreef op 14 July 2003 @ 23:13:
[...]

Tja ik krijg ook 12 vakken in 1 jaar op de uni dus waarom zou je niet 10 dat soort dingen kunnen krijgen.
Nee je zal er niet zeer diep op ingaan, maar da tis met elke studie zo, hoe verder je komt hoe dieper je je gaat verdiepen in de stof :)

Waarom zouden ze ook 2e jaar precies zelfde krijgen, en waarom saa er bij andere jaren vervolg BASIS (;)) 3D en specialisatie.

Let's take that all back :p
Zie hier een 3e jaars 3d project:
[afbeelding]

En toelatings eisen zijn ook niet bijster hoog :X
offtopic:
@#*(!# klote T wil niet meer op mijn keyboard, merk nu pas hoe vaak je een t gebruikt tijdens het typen.
Ik ga toch even in op je doorgestreepte stuk, ondanks dat je het zelf al terugneemt. Het is namelijk inderdaad zo dat je op de universiteit zo 10 vakken per jaar krijgt, maar dat zijn vakken die dicht bij elkaar zitten. Bij informatica krijg ik allemaal vakken rond programmeren en de theorie die je daarvoor nodig hebt. Die opleiding heeft onder andere programmeren, maar ook nog een heleboel andere dingen. Hoe serieus kunnen ze daar dan op in gaan.

Dat de toelatingseisen niet hoog zijn, is niet gek. Het is tenslotte MBO en niet HBO kunstacademie.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weer iets verder :P

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz/chars/anatomie/frontwip.jpg
buik is nog niet klaar + kvind zn sixpack niet mooi :+

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz/chars/anatomie/sidewip.jpg
zn duim staat er nog een beetje krom aan :P + onderarm is nog niet goed

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz/chars/anatomie/backwip.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 20:32
Even een update van m'n fiat500 uit de 3dtotal tutorial. Ben er overigens mee gestopt. De tutorial zwakt op een gegeven moment wat af. dan gaat het zo van: nou, je weet nu genoeg, dus doe 't zelf maar. Ja, daar heb je wat minder aan :/ Prachtige tutorial overigens, dat wel :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/fiat500_ext_08a.jpg

met de technieken van deze tutorial ben ik aan m'n eigen auto begonnen. Zoals de naam misschien al doet vermoeden is het de toyota corolla wrc 98. Blueprint van onnovanbraam.com

Graag wat commentaar en tips :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/cor_13c_wired.jpg filmpje

@hymn: Ik zie nog foutjes in:
- oksels: je arm heb je aan je lichaam attached, maar je ziet nog goed de overgang
-handen: vingers staan te ver uit elkaar, handpalm ook niet helemaal goed
-hoofd: lijkt iets aan de kleine kant, maar ik kan het mis hebben. Lijkt trouwens ook iets te "diep" te zijn. kaaklijn zou ook wat anders mogen. Maar dit alles kan ik niet met zekerheid zeggen :/
- oren: misschien even een close-upje :) :?
- benen: 't zijn nu een beetje x-benen. Ik weet niet of dat de bedoeling was. ook lijken de bovenbenen een beetje dun. Knie mag ook wat dikker

Als je 'm door de knieen laat gaan lijkt 't net alsof ie op een duikplank staat trouwens :P
--------

btw. Nog iets over die opleidingen: ik weet niet wat jullie allemaal voor vooropleiding hebben (vwo, havo, mavo, mbo, etc), maar vinden jullie het niet zonde om als je bijv. vwo hebt gedaan naar een hogeschool te gaan?

[ Voor 2% gewijzigd door inquestos op 16-07-2003 01:29 . Reden: URL fixed (hopelijk :) )) ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 15 July 2003 @ 13:58:
btw. Nog iets over die opleidingen: ik weet niet wat jullie allemaal voor vooropleiding hebben (vwo, havo, mavo, mbo, etc), maar vinden jullie het niet zonde om als je bijv. vwo hebt gedaan naar een hogeschool te gaan?
Nee. Wat ik veel meer zonde vind is een opleiding aan de universiteit doen omdat je nou eenmaal je vwo hebt gehaald terwijl je een hbo opleiding eigenlijk leuker vind. (ik doe nu 6vwo en zit te denken aan een opleiding aan de HKU)

Je links doen het niet btw. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 15 juli 2003 @ 13:58:

@hymn: Ik zie nog foutjes in:
- oksels: je arm heb je aan je lichaam attached, maar je ziet nog goed de overgang
-handen: vingers staan te ver uit elkaar, handpalm ook niet helemaal goed
-hoofd: lijkt iets aan de kleine kant, maar ik kan het mis hebben. Lijkt trouwens ook iets te "diep" te zijn. kaaklijn zou ook wat anders mogen. Maar dit alles kan ik niet met zekerheid zeggen :/
- oren: misschien even een close-upje :) :?
- benen: 't zijn nu een beetje x-benen. Ik weet niet of dat de bedoeling was. ook lijken de bovenbenen een beetje dun. Knie mag ook wat dikker

Als je 'm door de knieen laat gaan lijkt 't net alsof ie op een duikplank staat trouwens :P
--------
armen zijn niet geattached ( geboxmodelled ), de oksels lijken zo door de pose
handen heb ik expres gedaan, makkelijker modellen
hoofd staat wel een paar pagina's trug
oor idem
benen heb ik ook expres gedaan ( keb ze iets bijgedraaid omdat ze anders aan elkaar vast zouden welden :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
inquestos schreef op 15 July 2003 @ 13:58:
...
Op zich niet, want er zijn gewoon geen echte kunst-opleidingen op universitair niveau, dus HBO is dan het hoogste. Maar van de andere kant waren mijn punten op het VWO altijd zo hoog, dat ik toch wel graag universiteit ging doen, dus ga ik volgens jaar WO informatica en HBO game design & development allebei doen. :D Moet goed gaan, gezien mijn punten het afgelopen jaar bij informatica.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Verwacht morgen de brochures..
Maar eigenlijk ben ik al beetje bezig met thuis studie maya. Tientallen pagina's gelezen en ben nu de video tutorials van 3dbuzz aan het downloaden.. 8 uur speeltijd in totaal

Al meer gedaan voor dit dan vorig jaar voor school :) (en haalde prima cijfers eerste 2 rapporten maar spijbelen liep beetje uit de hand)

gisteren trouwens ff mn eerste poging naar een wiel gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.goedhart1/maya/wiel.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.goedhart1/maya/wielen.jpg

Iemand commentaar?

[ Voor 42% gewijzigd door Hertog_Martin op 15-07-2003 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben een bezig geweest om een alien hoofd te maken. Hij is nog lang niet klaar maar hier alvast een wipje.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~cafet009/d/ali.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Misschien wel interresant.
Op 3dbuzz heb je video tutorials die je gratis kan downloaden als je je registreerd daar (gratis)

Wat ik ff wou zeggen is dat issue 3 er wel is!
Issue #6 of Unreal is titled as Issue #3 of Maya.
No, that wasn't a mistake. Buzz chose to place the VTM as a Unreal one. It doesn't really matter, it is an awesome VTM regardless of where it was placed. You aren't downloading the wrong files if you download it.
dus als je issue 2 klaar had, kan je verder met issue 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
Weer een klein projectje tussendoor:

Afbeeldingslocatie: http://sander0105.bigasp.net/Images/3d/82.jpg

Tafel en achtergrond moeten nog gemaakt worden, tis een wipje :)

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Sander0105 schreef op 15 July 2003 @ 16:20:
Weer een klein projectje tussendoor:

[afbeelding]

Tafel en achtergrond moeten nog gemaakt worden, tis een wipje :)
de ballan zijn in het echt een stuk doffer lijkt mij zo, en dus ook minder reflecterend..

Wat wel leuk is (denk ik) om wat blauwe vlekjes erop te maken van het krijt..

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ik ga maar niet verder met die video tutorials van 3dbuzz

Hij begint elke keer lollig te doen met 2 mensen die bij 'm zitten, die twee hebben vreselijke irritante stemmen en dat wijf heeft een ongelofelijk irritant schel lachje

had ook keer video tutorial van Michael Mckinley en die deed het wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrEvil1986
@Oogst: Ben zo vrij geweest inderdaad even je lucht texture te gebruiken :o

Goed, met die tank ben ik gestopt, als ik de textures beter wil tilen, dan kun je dat toch te goed zien. Ik vind em trouwens z ook wel aardig 8)

Nu dus een nieuw project (tís toch zomervakantie). Het moet een looprobot worden, maar ik wil em wat gedetailleerder als mijn tank. Hier is een wipje van de Poot. Hij's nog lang niet af, maar ik wil graag jullie adviezen horen.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.thyssen1/LoopBotPoot.jpg

Toch wel aardig? Ik heb de "neus" van z'n poot handmatig gevormd, en toen alle vertices precies aan elkaar gezet met die tool. Die groene cilinders zitten nog in de weg, die komen nog ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Met grote dank aan de uberduidelijke turorial van Oogst ben ik maar eens aan de belichting begonnen.
Rendertijd is van 20 seconden opgelopen naar 3:08, met een XP2600+ en 512 333mhz Kingston.
`k Heb een Dome of Light gemaakt. Is het zo ongeveer goed? :o (Beide klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://xlerator.f2o.org/pubimg/domelight.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xlerator.f2o.org/pubimg/maxscherm.jpg

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Hertog_Martin schreef op 15 July 2003 @ 14:59:
...
gisteren trouwens ff mn eerste poging naar een wiel gedaan:

[afbeelding]
[afbeelding]

Iemand commentaar?
Kijk eens naar een echte autovelg. Dan zie je dat die vele malen vloeiender er uit zien dan deze. Is wel een stuk moeilijker te maken, uiteraard, maar dit zie je in het echt zelden.
DrEvil1986 schreef op 15 July 2003 @ 17:10:
...
Nu dus een nieuw project (tís toch zomervakantie). Het moet een looprobot worden, maar ik wil em wat gedetailleerder als mijn tank. Hier is een wipje van de Poot. Hij's nog lang niet af, maar ik wil graag jullie adviezen horen.

[afbeelding]

Toch wel aardig? Ik heb de "neus" van z'n poot handmatig gevormd, en toen alle vertices precies aan elkaar gezet met die tool. Die groene cilinders zitten nog in de weg, die komen nog ergens anders.
Het lijkt me dat je hem ook wilt animeren? Dan raad ik je namelijk aan te zorgen dat je eerst deze drie tutorials hebt gedaan voordat je de poot gaat modellen. Dan weet je namelijk hoe je hem zo moet maken dat ie goed te animeren valt. Je kunt zo'n ding namelijk helemaal automatisch laten bewegen, inclusief scharnieren en zuigers, wanneer je hem goed opzet. Op volgorde van hoe ze het handigst te doen zijn:
-animatie in het algemeen
-zuigers en zo
-basics van bones
XLerator schreef op 15 juli 2003 @ 17:13:
Met grote dank aan de uberduidelijke turorial van Oogst ben ik maar eens aan de belichting begonnen.
Rendertijd is van 20 seconden opgelopen naar 3:08, met een XP2600+ en 512 333mhz Kingston.
`k Heb een Dome of Light gemaakt. Is het zo ongeveer goed? :o (Beide klikbaar)
[afbeelding]
[afbeelding]
Je belichting is op zich goed zo, maar let op de shadow map size. De zwakke lampen in de dome kunnen het goed doen met een size van slecht 128. De hoofdlamp daarentegen, die dus wel echte duidelijk zichtbare schaduwen moet werpen, moet je toch minstens een size van 1024 geven, zo niet 2048.

Die rendertijd lijkt me te komen door het water, wat is de rendertijd wanneer je dat water niet rendert?

[ Voor 22% gewijzigd door Oogst op 15-07-2003 17:20 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

:9~ :7 8)7 :? :X B) :Z (8> _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Jeetje, maak jij die tutorials voor je werk of echt voor hier?!??
Echt damn goed en vooral veel en erg bruikbaar!!! Damn, die 2e ga ik ook zeker doornemen.

edit
Hij is nu aan het renderen. Die samplesize voor de zwakke lampen heb ik nu op 128, alleen de 'zon' is bij mij een 'area shadow' dus daar heb je geen samplesize ofzo. Of is dit onverstandig?

edit2
Het scheelt 20 seconden als ik geen water doe :)

[ Voor 40% gewijzigd door Guillome op 15-07-2003 17:26 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
:)

Een area shadow? Die is voor GI-rendering, dat kun je dus beter niet doen, dat is erg zwaar of anders werkt het niet. En je hebt het niet nodig, want daarvoor zorgt je dome-of-light al goeddeels. En bedenk dat de zon op grote afstand staat.

Wil je toch een area shadow maar dan met shadow maps voor geschikte rendertijden, gebruik dan gewoon twee tot vier lampen een klein stukje uit elkaar op de plek van de zon.

[edit]: Ik werk alleen in MAX, soms een beetje in Rhino en Blender, maar MAX is mijn ding. Ik weet dan ook niks van MAYA. Volgend jaar op de kunstacademie ga ik MAYA leren, maar of ik er ooit tutorials voor ga schrijven? Denk het niet.

[edit2]: En hoeveel scheelt het veranderen van area shadows naar shadow maps?

[ Voor 29% gewijzigd door Oogst op 15-07-2003 17:31 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Oogst> ga je ook tutorials maken voor Maya? of kan je zeggen welke tutorials hetzelfde werken in maya? of werk je alleen met 3ds max?

ik ga straks toch maar proberen die video tutorials te volgen.. erg jammer dat de gast die het uitlegt probeert grappig te doen met die irritante mensen naast m..

BTW: wieldop had ik amper tijd aan besteed.. gewoon 3 cubes erin gezet

bedoelde meer of de ronding goed was, want een wiel is nooit vlak

[ Voor 20% gewijzigd door Hertog_Martin op 15-07-2003 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

@oogst:
In rendertijd bedoel je? Aanzienlijk.
Met water: 1:22. En zonder water ..... (nu aan het renderen :p)
1:09.
Dus dat water is nieteens zo heel zwaar. 11% langer ofzo.

Nu even een tutorialtje zoeken over hoe ik een beetje wolken erboven kan krijgen, dan wordt het water mooier.

edit
Nu is mijn schaduw wel heel blokkerig als ik de samplerange heel klein maak (0,5 voor strakke schaduw).
Terwijl de size aardig groot is. Hmmm

[ Voor 21% gewijzigd door Guillome op 15-07-2003 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Sample range is het blurren van de schaduw, dat moet je niet al te laag zeggen. 0,5 Betekent dat ie de losse schaduwvakjes amper blurt. 4,0 Is standaard en heel goed daarvoor.

Lucht wordt besproken in deel twee van mijn huisje-tut. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrEvil1986
Als ik strax mijn poot copieer/mirror, Blijven de gekopieerde dummy's en links e.d. dan nog werkend, of moet ik alles dan overnieuw instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ligt er aan hoe je hebt gelinkt. Gewone links worden alleen met gecopieerd, dat blijft dus goed werken. Mocht je de linked x-form-modifier gebruikt hebben, dan moet je daar ff op letten, want die moet je handmatig mee aanpassen. In het algemeen is het ff proberen of het werkt, maar linking en bones zouden gemakkelijk geopieerd en gespiegeld moeten kunnen worden.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Oogst schreef op 15 July 2003 @ 17:43:
Sample range is het blurren van de schaduw, dat moet je niet al te laag zeggen. 0,5 Betekent dat ie de losse schaduwvakjes amper blurt. 4,0 Is standaard en heel goed daarvoor.

Lucht wordt besproken in deel twee van mijn huisje-tut. :)
Maar dan heb ik een vage schaduw. Ik wil juist een wat scherpere...
Ik zie net dat het komt omdat ie zo ver weg staat. Als ik `m dichtbij zet, issie wel goed. Waarom moest ie dan ver weg?
Schaduw van de zon is toch soms ook wel scherp?

edit2
Laat maar, ik zie dat hij een enorm groot gebied pakte :P Dat was de fout.

[ Voor 25% gewijzigd door Guillome op 15-07-2003 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik heb het lang uitgesteld, omdat ik het nog niet echt goed kan en er dus weinig zin in had, maar ik heb me eindelijk maar eens serieus op een gezicht geworpen. De vorige keer was ruim drie jaar geleden en dat was nog met een loft-object. |:(

Gewoon naar een foto die ik online heb gevonden. Oren en textures en van alles en nog wat moeten nog.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Kop%20Micha%20render04a%20new.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Kop%20Micha%20render04b%20new.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Kop%20Micha%20render04c%20new.JPG

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
het lukt je al beter als mij :) Ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drienties
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:57
ff 2 plaatjes van mij

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~cafet009/auto.jpg
zitten nog een paar texture en smooth fouten in maar niet slecht voor mn eerste poly model
low poly (893) behalve stoelen dan :9 (3000 per stoel), heb ik uit me viper gejat die was niet bepaald low poly, maar niet al te geweldig.
stoelen vond ik wel mooi daarom heb ik ze ook gebruikt.
ik begon met een ferrari 360 modena na te maken maar naderhand een beetje gerestyled

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~cafet009/vliegtuig.jpg
nagemaakt van een mitshubishi zero sen

auto is mn eerste model gemaakt dmv polymodeling, gaat een stuk sneller dan patchmoddeling vind ik

vliegtuig is patchmodeling, plaatje is alleen overbelicht, moet ik nog aanpassen.

suggesties iemand?, liefst over de auto. vliegtuig heb ik eigenlijk niet veel zin meer in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ben nu toch die video tutorials aan het doornemen.. en meeste dingen weet ik wel maar wat vooral handig is is dat je shortcuts enzo leert. Zat elke keer te kloten met de move, rotate en scale dingen want die vielen vaak buiten beeld maar dat kan je dus verkleinen met de + en de - toets.

als ik alle tutorials klaar heb ga ik echt gewoon ervaring opdoen en met iets moeilijks beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 20:32
Oogst schreef op 15 July 2003 @ 14:50:
[...]

Op zich niet, want er zijn gewoon geen echte kunst-opleidingen op universitair niveau, dus HBO is dan het hoogste. Maar van de andere kant waren mijn punten op het VWO altijd zo hoog, dat ik toch wel graag universiteit ging doen, dus ga ik volgens jaar WO informatica en HBO game design & development allebei doen. :D Moet goed gaan, gezien mijn punten het afgelopen jaar bij informatica.
:o :) WO informatica en hbo gd&d tegelijk ? En daar is de mogelijkheid voor. :*) Dit had ik eerder moeten weten want dit wordt nu ook een zeer serieuze optie. :)

Alhoewel ik informatica een beetje een nerdy-opleiding (ben op de opendag geweest van de TUE, en dat beviel me toch niet helemaal), denk ik wel dat je daar een hoop leert. Ik zat eerst te denken om een computeropleiding te doen, en dan in het buitenland een 3d-opleiding te doen (zoals de VFS (vancouver film school) ), maar dit is al weer heel wat realistischer. :)

Ik denk dat ik 't zeker aankan. Momenteel doe ik vwo op m'n spreekwoordelijke sloffen. Al zegt dit natuurlijk niks over m'n verdere skills die ik nodig zal moeten hebben op de universiteit :P , maar dat lijkt me ook wel aardig goed te zitten. Zou je iets meer kunnen vertellen over deze combinatie, en hoe je dit voor elkaar hebt gekregen ( Ik dacht namelijk dat je was gestopt met informatica, om gd&d te doen) :*)

Trouwens, Oogst, in dat hoofd van je lijken weinig echte fouten te zitten. Al zou ik wel even kijken naar de mondhoeken, ogen (staan te ver uit elkaar,scheef naar "binnen", oogleden niet helemaal goed, "wallen", etc), en de kaaklijn is nog niet aangebracht. :)

@Sander0105:: een hdri-map is wel leuk, maar ik heb nog nooit een biljarttafel gezien die tussen twee appartementen stond.. :P Die ballen zijn trouwens wel in een ideale staat waarin je ze normaal nooit aantreft. De gemiddelde café-eigenaar maakt die dingen niet schoon :P Dus dat betekent lekker vettige, vuile, ballen. Krijt valt wel mee, je stoot niet met die ballen, dus alleen via indirect contact kan dat worden overgebracht :) (ik ken dit spel overigens niet goed, poolen is het toch? )

@DRevil1986: begint ergens op te lijken, maar voeg wat "overbodige" details toe, maak 'm wat ingewikkelder. 't is nu een beetje saai zo. :/

@Pjanssen: je hebt helemaal gelijk, over zowel de link als de keuze van de opleiding. Maar ik kijk ook naar wat ik er in m'n verdere leven mee kan doen

Hier de goede link:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/cor_13c_wired.jpg filmpje

sorry voor de alweer veel te lange post en de overbodige hoeveelheid smilies

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 16 July 2003 @ 02:08:
[...]

:o :) WO informatica en hbo gd&d tegelijk ? En daar is de mogelijkheid voor. :*) Dit had ik eerder moeten weten want dit wordt nu ook een zeer serieuze optie. :)

Alhoewel ik informatica een beetje een nerdy-opleiding (ben op de opendag geweest van de TUE, en dat beviel me toch niet helemaal), denk ik wel dat je daar een hoop leert. Ik zat eerst te denken om een computeropleiding te doen, en dan in het buitenland een 3d-opleiding te doen (zoals de VFS (vancouver film school) ), maar dit is al weer heel wat realistischer. :)

Ik denk dat ik 't zeker aankan. Momenteel doe ik vwo op m'n spreekwoordelijke sloffen. Al zegt dit natuurlijk niks over m'n verdere skills die ik nodig zal moeten hebben op de universiteit :P , maar dat lijkt me ook wel aardig goed te zitten. Zou je iets meer kunnen vertellen over deze combinatie, en hoe je dit voor elkaar hebt gekregen ( Ik dacht namelijk dat je was gestopt met informatica, om gd&d te doen) :*)

Trouwens, Oogst, in dat hoofd van je lijken weinig echte fouten te zitten. Al zou ik wel even kijken naar de mondhoeken, ogen (staan te ver uit elkaar,scheef naar "binnen", oogleden niet helemaal goed, "wallen", etc), en de kaaklijn is nog niet aangebracht. :)

@Sander0105:: een hdri-map is wel leuk, maar ik heb nog nooit een biljarttafel gezien die tussen twee appartementen stond.. :P Die ballen zijn trouwens wel in een ideale staat waarin je ze normaal nooit aantreft. De gemiddelde café-eigenaar maakt die dingen niet schoon :P Dus dat betekent lekker vettige, vuile, ballen. Krijt valt wel mee, je stoot niet met die ballen, dus alleen via indirect contact kan dat worden overgebracht :) (ik ken dit spel overigens niet goed, poolen is het toch? )

@DRevil1986: begint ergens op te lijken, maar voeg wat "overbodige" details toe, maak 'm wat ingewikkelder. 't is nu een beetje saai zo. :/

@Pjanssen: je hebt helemaal gelijk, over zowel de link als de keuze van de opleiding. Maar ik kijk ook naar wat ik er in m'n verdere leven mee kan doen

Hier de goede link:

[afbeelding] filmpje

sorry voor de alweer veel te lange post en de overbodige hoeveelheid smilies
hehe als je de texture van die car ff 2 sided maakt dan lijkt het net of er een doek over ligt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
[...]

Yep et is poolen!! :) De ballen zijn idd nog in een ideale staat en de HDRI map is zeker niet de goede. deze wip was vooral om het basis materiaal van de ballen goed te krijgen, om ze daarna met bumb, reflectivity en specular maps te bewerken :)
Check btw rtl 5 om 23:00, WK 9-ball... een variant van poolen :P

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
[...]

...
Hoe ik dat voor elkaar heb gekregen? Nou, gewoon doen en of het echt werkt merk ik volgend jaar wel.

Het is zo dat informatica je enorm veel vrijheid laat. Je kunt zelf weten of je komt bij colleges en of je vakken volgt. Bij Game Design & Development heb ik het gewoon niet laten weten aan de toelatingscommissie om mijn kansen te vergroten. Hoeven ze ook niet te weten, want mijn planning is om GD&D gewoon echt 100% te doen en in de tijd die ik over heb met zelfstudie informatica te doen. Ik heb wel bij de open dag van GD&D geïnformeerd en die man waaraan ik het vroeg vond het eigenlijk wel een zeer mooie combinatie, informatica en GD&D.

Het lastigste is waarschijnlijk om toegelaten te worden dat GD&D.

Mijn exacte planning tijdens mijn studie ziet er nu als volgt uit:

-1e jaar: alleen informatica. Dit jaar heb ik nu dus net gehad en ik heb 11 van de 10 vakken gehaald (tweedejaarsvak erbij gedaan).

-2e en 3e jaar: GD&D als hoofdstudie, per periode één informaticavak erbij. Standaard is twee informaticavakken per periode, dus informatica doe ik op halve snelheid. Aangezien zowel meerderejaars informatica aan de Universiteit Utrecht als GD&D de woensdag als vrije dag hebben, denk ik dat ik amper colleges zal kunnen volgen bij informatica. Dit is niet zo erg, denk ik, want ik heb mijn eerste jaar afgesloten met een gemiddelde van een 9,2 :*), dus daar mag een hoop vanaf voor het een probleem wordt.

-4e jaar: de ene helft van dit jaar is stage voor GD&D, de andere helft is vrije vakkenkeuze voor GD&D. Als vrije vakken kies ik voor informatica-vakken, om precies te zijn het softwareproject (erg veel werk, telt voor twee informaticavakken). Bij informatica kan in totaal 25% van de studiepunten vrij gekozen worden, dus die vul ik in met GD&D-vakken die ik al gevolgd heb. Met het software-project erbij zou ik nu dus na 3,5 jaar mijn bachelor informatica moeten hebben.

-5e jaar: laatste jaar GD&D, stage onder andere, ik weet niet precies hoe dit zit. Ik wil graag proberen nu al aan mijn master bij informatica te gaan werken.

-6e jaar: master informatica afmaken.

De Universiteit Utrecht heeft de master geometry, imaging and virtual environments, die wil ik dus heel erg graag doen. Een master duurt twee jaar, maar ik hoop een deel alvast te kunnen doen tijdens het laatste jaar GD&D, zodat ik in het 6e jaar deze master af kan maken. Deze master is zeer cool, want je krijgt niet alleen veel vrijheid, maar ook leuke vakken als je dat wilt. Een aantal van de huidige masterstudenten was erin geïnteresseerd, dus werd speciaal voor hen het volgende vak opgezet: advanced graphics. Uit de studiewijzer:
In this course we will study rendering techniques such as ray tracing, radiosity, and texture mapping from both a theoretical and an applied point of view. The actual topics and papers that we will look into will depend in part of the interests and preferences of the students. Papers will be taken from recent journals and conference proceedings, representing the state-of-the-art in graphics research.
Een master waar dat in zit wil ik wel doen. :D

Of dit allemaal gaat werken ga ik in de komende jaren merken, ik begin 1 september met GD&D en aan de universiteit met het vak Graphics (3d graphics programmeren).

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Even snel een vraagje dat volgens mij geen apart topic verdient... ik heb net mijn pc opnieuw geinstalleerd, en 3d max er natuurlijk ook weer opgezet... maar nu zijn mijn renders heel korrelig... ik kan me herinneren dat dat altijd zo is... kan iemand mij zeggen hoe ik dat normaal krijg?

3dsmax 4.0, OpenGL, de lichtinstellingen zijn standaart.

[ Voor 10% gewijzigd door Kwartjuh op 16-07-2003 11:32 ]

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alientje

alientje

Hallo?

euhmzz...misschien handig als je wat meer informatie geeft over de versie van max die je gebruikt, de renderer die je gebruikt, de belichting en de lichtinstellingen e.d.

Heb je Global Illumination aan staan?

[ Voor 12% gewijzigd door alientje op 16-07-2003 12:02 . Reden: vraagje d'rbij ]

3d-en is leuk

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.