[3d] post je 3d stuff maar weer - part 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.218 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Zat me altijd beetje te vervelen achter de pc als ik niks beters te doen had maar nu met maya heb ik echt weer zin om achter de pc te kruipen. Echt leuk dit. Hoop dat ik over een tijdje net zulke mooie dingen als jullie kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil met Poser een aantal figuren in m'n scene zetten alleen wordt het gezicht zwart. Ook als ik er een lamp opzet. Wie weet wat ik fout doe?? (ik ben echt nog n00b met Poser O-) )

kheb ze geexporteerd als .3DS en dan via Import in 3DStudio de scene binnengehaald
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=189674

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

is de kleur van de material van het hoofd niet zwart :?

Ik ging die 3dbuzz course doen. Eerst allemaal video-tjes, dan stuk of 120 vragen beantwoorden (had 97 % goed, maar de fouten kwamen meestal door een gebrek aan de engelse taal). Daarna moet je iets gaan maken, de opdracht lijde zo:
Project Desciption
So, now it’s time to get your hands dirty and really get in and play with max. For your Final Project, you will use what you have learned in this Module to construct a scene using only primitives. You are not allowed to convert your objects to Editable Polys or Editable Meshes. Make sure that the root object remains available at the base of the Stack. You may use any modifiers you wish.

For this Project, you will build an office scene that includes all of the following objects. As stated above, you may use only primitive objects (Standard or Extended). Be sure that you name every object in your scene. If any object in your scene still has its default name, you will automatically fail. These are the mandatory objects for your scene:

1. A room
2. Cubicle walls
3. A desk
4. A lamp
5. A chair
6. A shelf full of books of various sizes
7. A pen
8. A pencil
9. A desk calendar
10. Two pictures on the cubicle walls
11. A small propped-up picture on the desk

You may add other objects if you wish. We understand that your scene will not look very convincing, as you will be using NO modeling tools. You may change the color of each object if you wish, but it is not required. Do not apply textures. Submit the completed .MAX file for review. Be sure that you are completely satisfied with your assignment before you submit, as only your first submission will be graded.
dus geen textures ed..

Ik ben trouwens nog steeds niet uit, wat er word bedoeld met "Cubicle walls"

hier een WIP ervan (zitten dus geen extra lichten in, en geen textures, en modeling functies enz mag ook niet worden gebruikt.. Bijv. de kalender is geen texture erop geplakt, maar gewoon text, en dan bevel :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/3dbuzz/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/3dbuzz/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/3dbuzz/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/3dbuzz/4.jpg

allemaal klikbaar :)

[ Voor 5% gewijzigd door wdekreij op 07-07-2003 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EYE_EYE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 11:32

EYE_EYE

Tinkering till it sticks

Oogst schreef op 04 July 2003 @ 22:00:
Ik heb een beetje lopen klooien in Brazil met die wax-shader en het duurde best wel lang voor ik door had dat de intensity gewoon op 50 moet in plaats van de standaard 1,0 voor er resultaat zichtbaar is. Maar nu heb ik dus resultaat, maar dat is erg korrelig, hoe krijg ik dat beter? De sub surface effects sample rate staat nu al op 50 en het renderen duurt weer veel te lang voor zoiets simpels als dit object op 640*480 (70 minuten of zo). Hoe krijg ik het strakker met normale rendertijden?

[afbeelding]

Enne: Wat is dat tegenwoordig toch met Xvid opeens? Is dat beter dan DivX, dat ik het zoveel zie?
Wat antwoorden op je vragen:
Brazil wax Shader: Je kan de intensiteit hoger zetten, maar dat maakt dat de bounces niet geheel netjes gaan verlopen.
Beter is voor je materiaal de "diepte" zo groot te zetten als je voorwerp en de sample rate omhoog te gooien naar +/- 15 samples in je materiaal.
Om het effect goed te zien, moet je niet de intensiteit in je materiaal omhoog gooien, maar de lichtsterkte van je lampen. Zo werkt dat ook in de werkelijkheid.
Het renderen duurt zo lang, omdat er heel veel uitgerekend moet worden. Brazil moet per pixel +/- 15 stralen tracen, die nog difuus zijn ook. Veel sneller gaat het niet worden. Voor je de waxshader echt wil inzetten is het verstandig om eerst met lage sample ratings te werken en als het in "productie"gaat de samples omhoog te gooien, dan wacht je wat minder lang.

----
Xvid is geheel FreeWare, vandaar, namelijk ook geen irritante popus, registraties etc, meer. En wat meer opties standaard voor compressen en decompressen van de videotjes.
-----------------------

Have a great day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Heb nu al stuk van mn kamer nagebouwd.. tvkast, deur, vlag, boekenkastjes, heinekenkratjes en tv.

maar hoe kan je in maya textures op een vlak doen ipv alleen kleuren? ik bedoel dus textures die je zelf ergens hebt.. foto van een ferrari vlag bijvoorbeeld om op de vlag te doen.

Want ben nu wel heel leuk bezig met alle basisvormen maar weet nogsteeds ook niet hoe je bochten in dingen kan maken.

staat dat nog uitgelegd in de tutorials (heb nu paar tutorials gedaan)? of moet ik daarvoor ergens anders kijken of zelf uitzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/martbijl/Temp/bol_fog.jpg

Ik blijf een beetje hangen bij mijn " Bollen-Concept " :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 00:32:
ik wil een schroefdraadje maken maar krijg continu een vreemd resultaat, waarschijnlijk iets met Pivot point ofzo. Wat doe ik verkeerd? |:( (Het Pivotpoint van de helix staat precies op de oorsprong)

[afbeelding]
Het lijkt me dat je hiervoor een loft-object gebruikt? Dan kun je in ieder geval over de path heen de draaiing van de spline instellen. Stel die goed in voor de start en het einde en de rest klopt als het goed is ook.
EYE_EYE schreef op 07 July 2003 @ 10:22:
[...]

Wat antwoorden op je vragen:
Brazil wax Shader: Je kan de intensiteit hoger zetten, maar dat maakt dat de bounces niet geheel netjes gaan verlopen.
Beter is voor je materiaal de "diepte" zo groot te zetten als je voorwerp en de sample rate omhoog te gooien naar +/- 15 samples in je materiaal.
Om het effect goed te zien, moet je niet de intensiteit in je materiaal omhoog gooien, maar de lichtsterkte van je lampen. Zo werkt dat ook in de werkelijkheid.
Het renderen duurt zo lang, omdat er heel veel uitgerekend moet worden. Brazil moet per pixel +/- 15 stralen tracen, die nog difuus zijn ook. Veel sneller gaat het niet worden. Voor je de waxshader echt wil inzetten is het verstandig om eerst met lage sample ratings te werken en als het in "productie"gaat de samples omhoog te gooien, dan wacht je wat minder lang.

----
Xvid is geheel FreeWare, vandaar, namelijk ook geen irritante popus, registraties etc, meer. En wat meer opties standaard voor compressen en decompressen van de videotjes.
-----------------------
OK, bedankt, ik zal er nog eens meegaan experimenteren.

Dat de multiplier van de lampen omhoog zou moeten, ben ik niet met je eens, want een kaars bijvoorbeeld heeft echt geen hoge multiplier, maar heeft toch een duidelijk effect op de was.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

wdekreij schreef op 07 July 2003 @ 10:20:
Ik ben trouwens nog steeds niet uit, wat er word bedoeld met "Cubicle walls"
Heb je de Matrix gezien? Dat grijze hok waar Thomas/Neo in zit met die halfhoge muurtjes is een "cubicle". Dit zou tegelijkertijd de privacy moeten waarborgen (muurtjes) maar toch mensen met elkaar moeten laten kunnen praten (geen deuren, muren gaan niet helemaal tot 't plafond).
Grappig, doet me een beetje denken aan oude computeranimaties :). Maar voor de WIPS zou ik toch maar even schaduwen e.d. aan zetten, nu lijkt alles te zweven.

[ Voor 3% gewijzigd door Yoozer op 07-07-2003 12:51 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

bedankt voor de tip, ik had al het vermoeden dat dat het was, maar wist het niet zeker :)

En ik zal dadelijk wat schaduwen aanbrengen idd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
EDIT: probleem zelf al opgelost door gewoon wat dingetjes te proberen

voor de mensen die het willen weten: heb volume light gebruikt en dan gewoon de shape verkleint en nu heb ik een fel lichtje zonder straling

dit was mn probleem:
hoe kan je een fel LED lampje maken?

heb nu wel een klein rood fel en rond lichtje maar hij straalt te ver. wil dus alleen dat het licht binnen dat rondje blijft
wat ik raar vind trouwens is dat licht gewoon door objecten heengaat. is er een manier om te zorgen dat licht niet door objecten heen kan?

[ Voor 30% gewijzigd door Hertog_Martin op 07-07-2003 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schaduwen aanzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
eh nog een probleempje
ben dus mn kamer aan het nabouwen. En heb dus net standby-lampje van mn receiver gedaan. En van dichtbij is ie goed. maar van veraf zie je m niet meer. naja net een heel klein rood rondje maar niet echt fel licht ofzo. terwijl ik het lampje in real life heel duidelijk zie vanaf de plaats waar ik in maya de camera heb. en verder is de kamer hier hetzelfde belicht als in maya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
schaduw staat wel aan.
Want als een licht ergens op valt krijg ik wel een schaduw

maar ik bedoel dat als je een 'light' ergens plaats en je plaats er een kubus overheen dan heeft dat geen invloed op het licht want dat blijf je gewoon evengoed zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
hier ben ik trouwens mee bezig:

http://members1.chello.nl/~l.goedhart1/maya/kamergroot.jpg

ben erg lang bezig geweest met boekenkastjes
Is zo misschien niet te zien maar de planken zijn bijvoorbeeld wat korter dan zijkant van het kastje. En aan de achterkant zit de achterplaat iets naar binnen.

heb voor die boekenkastjes dus eerst alles tot op de halve millimeter gemetern met centimeter. Toen dus alles nagemaakt en met rekenmachine bij de hand alle planken en platen tegen elkaar aan gedaan.

Dus boekenkastje is echt 1:1

verder op de foto zie je mn speakers, mn receiver (nu mee bezig) , tv (gewoon ff lompe vierkant), tvkast, deur + deurklink, omhulsel voor lichtknopje, ferrarivlag en 2 gele heineken kratjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hertog_Martin schreef op 07 juli 2003 @ 16:04:
[...]

schaduw staat wel aan.
Want als een licht ergens op valt krijg ik wel een schaduw

maar ik bedoel dat als je een 'light' ergens plaats en je plaats er een kubus overheen dan heeft dat geen invloed op het licht want dat blijf je gewoon evengoed zien
dat komt omdat polygonen maar 1 kant hebben, van de anderen kant gaat het licht er gewoon doorheen en kan je er ook gewoon doorheen kijken, wil je dat ze 2 kanten hebben moet je:
in max: 2 sided aanvinken in de mat editor
in maya: geen id :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:14
Verwijderd schreef op 07 juli 2003 @ 12:38:
[afbeelding]

Ik blijf een beetje hangen bij mijn " Bollen-Concept " :(
Wat gebruik je voor licht, en hoe laat je die bollen reflecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 12:24

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 00:23:
[...]

Dat is geen material maar een standaard shader in Brazil 1.0. Sorry je moet dus brazil hebben en kan niet zomaar dit materiaal eruit filteren.
i know, ik heb brazil, maar je kunt toch wel een mat exporteren? als mat lib, dan weet ik tenminste eindelijk wat de instellingen zijn voor die waxzooi :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Je hebt helemaal gelijk, BaRF. Je kunt hem gewoon exporteren of, handiger nog, gewoon in de file die ik eerder al postte een blik werpen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wheeeeeeeeee, 3d is leuk... van een tijdje terug alweer:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fmulder/Files/Razor_640.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fmulder/Files/Sahara_640.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fmulder/Files/Aftershave_640.jpg

Op het moment gewoon te weinig tijd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Uhhmmmmmmmm er zit volgens mij een fout in maya

Ik heb een deur van 20.12 hoog (201.2cm) en die is 2.5 cm van de grond. Ik ben dus mn kamer aan het namaken en van grond naar plafond is 24.1 (241cm)

dus dan moet je boven de deur 36.3 centimeter (3.63) overhouden maar als ik een kubus van 3.63 bij 3.63 bij 3.63 maak en vlak boven de deur plaats dan steekt ie ver boven het plafond uit.

Zag het ookal aan de vlag. Die heb ik 7 centimeter van het plafond af gedaan in maya en de onderkant van de vlag hangt achter de kastjes terwijl die net iets boven de kastjes hoort te hangen.

oftewel alle getallen zijn juist maar toch hou ik minder over dan er volgens de getallen is

??????????????????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
[off-topic]
Hier 2 render van een Vipertje (how original...)
*_bas_ vraagt zich af of een Viper de droomauto voor 3D-artiesten is. :)

M'n broertje had er ook al een in z'n demoreel van vorig jaar zitten.

[/off-topic]

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hertog_Martin schreef op 07 juli 2003 @ 20:42:

Ik heb een deur van 20.12 hoog (201.2cm) en die is 2.5 cm van de grond. Ik ben dus mn kamer aan het namaken en van grond naar plafond is 24.1 (241cm)

dus dan moet je boven de deur 36.3 centimeter (3.63) overhouden maar als ik een kubus van 3.63 bij 3.63 bij 3.63 maak en vlak boven de deur plaats dan steekt ie ver boven het plafond uit.

Zag het ookal aan de vlag. Die heb ik 7 centimeter van het plafond af gedaan in maya en de onderkant van de vlag hangt achter de kastjes terwijl die net iets boven de kastjes hoort te hangen.

oftewel alle getallen zijn juist maar toch hou ik minder over dan er volgens de getallen is

tiep dit is in op je rekenmachine: 241 - 201,2 - 2,5
en zie er dan 37,3 uikomen et niet 36,3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
ja dat maakt ff niet uit.. deed maar ff vlug maar wat ik overhoud in maya is dus zeg maar maar 15 cm terwijl het toch echt dus rond de 35 moet zijn.

snap het echt niet. muur is 24.1, deur is 20.12 en moet dus zat overhebben. alle getallen kloppen. kan narekenen wat je wil. Maar als je dan tussen plafond en deur een kubus van 3.73 wil stoppen dan past het voor geen meter wat het dus wel zou moeten doen volgens de nummertjes

vaaaaaaaaaaaaag

en niet leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

pff, ben weer eens begonnen met nurbs modeling (maya 5).. subdivs & polygon modeling heb ik nu wel onder de knie, maar nurbs! pfff.. en dan heb ik t niet eens over surfaces, maar over curves editing, het patchmodelling.. (http://www.highend3d.com/maya/tutorials/patch/ ) vind het toch wel zwaar ingewikkeld.. (deze helemaal http://www.highend3d.com/...als/michaelb/seamless2.3d ) . en het bevellen van surfaces & curves wil nog steeds niet echt lukken.. maargoed..

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
_bas_ schreef op 07 July 2003 @ 21:12:
[off-topic]

[...]

*_bas_ vraagt zich af of een Viper de droomauto voor 3D-artiesten is. :)

M'n broertje had er ook al een in z'n demoreel van vorig jaar zitten.

[/off-topic]
De auto is juist een grote uitdaging omdat de vormen van die auto heel organisch zijn. Als je begrijpt wat ik bedoel. :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Zo hier mijn laatste creatie naar het idee van Litoki.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weerts1/ja.jpg

Het ging gisteren namelijk zo:
Ik: pff wat zal ik eens maken?
Ik: jij mag 't zeggen
Litoki: een tang op een varken

Nog wat varianten:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weerts1/meer.jpg

De vos loopt door het bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Kijk, en zo zie je maar weer: al die mensen die zeggen dat ze geen inspiratie hebben, moeten niet zo uit hun nek zwammen. :) Gewoon maken wat in je hoofd komt, niet bij nadenken of het wel een verheven onderwerp is.

Maareuh, Wildeaap: ik vind dat je hier nou wel een complete scene van zou moeten maken, want dit is wel droog. Bijvoorbeeld een grasveldje met een lading varkens met allemaal iets anders met die tang. Kan erg cool worden. :>

Nog wat tips over je varken zelf: een texture zou hem goed doen en hij is op een aantal punten nog erg gek geplooid. Met name bij de achterbenen is de plooi van been naar body erg lelijk.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

haha ja dat is wel een lache idee. Enne die plooi van de achterpoot zit er eigelijk alleen goed uit van de zijkant of achterkant. Moet ik dus nog wat aan doen. Sowieso ben ik opeens aan die tang begonnen terwijl het varkentje nog niet af was :o

De vos loopt door het bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Hoe kan ik op een fatsoenlijke manier een mooie houten paal maken?
Ik kan er geen tutorials over vinden, en zelf lukt het me ook niet.
Ik kom niet verder dan een cilinder met wat noise en een houttexture, maar dat lijkt nergens naar. Bumpmapping wordt het ook niet echt realistischer van.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 14:15
WILDEAAP schreef op 08 July 2003 @ 10:48:
Zo hier mijn laatste creatie naar het idee van Litoki.
[afbeelding]

Het ging gisteren namelijk zo:
Ik: pff wat zal ik eens maken?
Ik: jij mag 't zeggen
Litoki: een tang op een varken

Nog wat varianten:
[afbeelding]
Haha, lachen. Je kan ook nog variëren in tangen, waterpomptang, nijptang, ouwe tang :+.

En weer eens wat anders dan auto's/sci-fi/koppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een wipje van mijn bijdrage voor het dorp van ManAndDog en Alientje.
commentaar is welkom.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~cafet009/d/bakkerij.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Erg mooie stijl zeg... Alleen dat plantje aan de muur en die vlag mogen wel iets mooier :)

Mijn genoei. (ben uiteraard nog bezig)
Van 2D (flash)
Afbeeldingslocatie: http://xlerator.f2o.org/pubimg/haventje.jpg
Naar 3D (Max) (klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://xlerator.f2o.org/pubimg/haven-klein.jpg

Alles door mij getekend/maakt.

Iemand tips voor die palen? Ik krijg ze niet mooier.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

andere auto, nou met tut's erbij k hoop dat ie dit keer toch echt beter word...

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/fae.JPG

comments....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@oogst, je zou de steigerpalen dikker kunnen maken om het realistischer over te laten komen?, en dan bijvoorbeeld spleten in de bovenkant o.i.d.

@3dgod, zeer mooi, het enige wat ik kan zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag:
Ik wil samen met een vriend een mini-renderfarm van 2 pc's over internet opzetten zodat zijn animatie iets sneller gerenderd kan worden. Maar het probleem is dat we met backburner geen verbinding krijgen :?
Is er misschien een handige tutorial voor renderen via internet , want de help helpt hier niet echt bij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Verwijderd schreef op 08 juli 2003 @ 19:18:
@oogst, je zou de steigerpalen dikker kunnen maken om het realistischer over te laten komen?, en dan bijvoorbeeld spleten in de bovenkant o.i.d.

@3dgod, zeer mooi, het enige wat ik kan zeggen!
@oogst??? :P
Maar goeie tip inderdaad, ik ga het even proberen

[ Voor 8% gewijzigd door Guillome op 08-07-2003 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
waarschijnlijk door het groen links logotje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 11:47

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

XLerator schreef op 08 July 2003 @ 19:55:
@oogst??? :P
Maar goeie tip inderdaad, ik ga het even proberen
LOL, ik vind de verwarring niet bijzonder opmerkelijk moet ik zeggen. Wel leuk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Hertog_Martin schreef op 07 juli 2003 @ 20:42:

dus dan moet je boven de deur 37.3 centimeter (3.73) overhouden maar als ik een kubus van 3.73 bij 3.73 bij 3.73 maak en vlak boven de deur plaats dan steekt ie ver boven het plafond uit.

Niemand die van dit probleem weet enweet hoe je het kan oplossen? kan natuurlijk wel gewoon de waardes zo veranderen dat het klopt maar er zit dus gewoon een probleem in maya en die wil ik oplossen

Ik heb nu plafond eraf gehaald en heb ff een screenshot gemaakt waarop je het goed kan zien:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.goedhart1/maya/probleem.jpg

dat witte is de deur. Ik heb dus grijze latjes ernaast gemaakt en die lat links heb ik dus de hoogte '24.1' gegeven.

de blauwe muur heeft ook de waarde '24.1' voor de hoogte

maar ondanks dat zowel het grijze latje als de muur gelijk staan aan de onderkant. zijn ze aan de bovenkant ongelijk. En dat klopt dus niet!!

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Niet online
Ik heb nu een paar tutorials gevonde over het maken van een auto enzo in Maya. Overal
maken ze gebruik van die voorbeeld plaatjes, zogenaamde bleu prints. Maar bij elke tutorial
die ik ben tegen kun je nergens deze plaatjes downloaden :(. Iemand enig idee, of is er
iemand die mij kan voorzien van deze plaatjes voor een auto, maakt me niet zoveel uit
welke als ik er maar eentje heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Niet online
Mijn dank is groot _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hertog_Martin schreef op 08 July 2003 @ 20:36:
[...]

Niemand die van dit probleem weet enweet hoe je het kan oplossen? kan natuurlijk wel gewoon de waardes zo veranderen dat het klopt maar er zit dus gewoon een probleem in maya en die wil ik oplossen

Ik heb nu plafond eraf gehaald en heb ff een screenshot gemaakt waarop je het goed kan zien:

[afbeelding]

dat witte is de deur. Ik heb dus grijze latjes ernaast gemaakt en die lat links heb ik dus de hoogte '24.1' gegeven.

maar ondanks dat zowel het grijze latje als de muur gelijk staan aan de onderkant. zijn ze aan de bovenkant ongelijk. En dat klopt dus niet!!

iemand?
je maakt ergens een rekenfout, maar waar kan ik ook niet zien, aan maya zal het niet liggen denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Afbeeldingslocatie: http://xlerator.f2o.org/pubimg/haven-dikkepalen.jpg
Zo beter? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:55

King

War. War never changes.

Ik zeg: ongelooflijk _/-\o_

Ik wou dat ik dat soort dingen kon maken op mijn pc'tje.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mananddog
  • Laatst online: 12-09 17:40
Daar ben ik weer met de opslagplaats voor het dorp, heb de tips van de vorige keer ter harte genomen en wat wijzigingen doorgevoerd, dit moet em worden zit nu toch redelijk veel detail in dacht ik zo, toch zijn tips welkom als je denkt dat iets nog beter kan of als je nog fouten ziet. En binnen kan het idd iets lichter.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fsmeets/definitief.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ja!! Mananddog
Jou moe`k hebben.
T**ring hoe ken je dat maken :D Die textures... echt mooi.
Dat gras/groene onderaan, hoe doe je dat zo super uber mooi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
  • Laatst online: 09-08 15:46
Mananddog dat ziet er zeker goed uit. ook heel wat beter dan de vorige. Ik ben ook wel benieuwd hoe je die textures maakt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EYE_EYE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 11:32

EYE_EYE

Tinkering till it sticks

Mijn excuses als dit misgaat en je scherm opblaast, moet nog even wennen:
Afbeeldingslocatie: http://212.129.141.67/grapes.jpg
stom stom nog in bmp formaat gehouden Whoeps
Ik ga eerst even editen
- Ge-edit -
Informatie over plaatje:
3dsmax 5 met brazil 1.0.3 wax shader.
Waxshader instellingen:
kleur groen ;-) + mappings van Darktree (veneration, ofwel aderen)
Thickness 80, intensity 1 <- yep 1
Sample rating 50

Verder: Photon mapping met 2 lichten
1 Witgeel omni brazil licht intensiteit: 3.46 aan de "achterkant" 500000 photons
1 blauw omni brazil licht intensiteit 0.456 aan de voorkant. 500000 photons
Diffuse depth 8
multiplier 1
photons in estimate 1024
max search radius 1200

Gebruik regathering (bounces op twee in de Luma Server)
Shade Rate: min:0, max:0
View Rate: 20, Sec Rate: 10

Image Sampling op min:1 max:2

Rendertijd (weet ik niet excact meer, maar lang zeg een uurtje of 8-10?)
Kan niet veel sneller met subsurface scattering, tenzij ze daar ook iets met photons voor verzinnen.

[ Voor 73% gewijzigd door EYE_EYE op 08-07-2003 22:36 ]

Have a great day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

http ervoor, en geen bmp aub :P Das niet liev voor de modemers.
Te snel gelezen :P

[ Voor 18% gewijzigd door Guillome op 08-07-2003 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mananddog
  • Laatst online: 12-09 17:40
hoi XLerator dat mos-texture heb ik zelf gemaakt als je er dan nog een transparancy map overheen gooit krijg je dat leuke effect dat het maar op sommige plekken zit ik heb het texture en de map hieronder bijgevoegd (ik geef gehoor aan de eerdere oproep om meer textures te delen :) )

mos-texture
mostransparancy-map

die mostransparancy map ziet er heel rot uit maar het werkt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Jemig wat een gave manier man :D
Gelijk kijken of ik `m ook kan toepassen :D :D

[ Voor 82% gewijzigd door Guillome op 08-07-2003 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Hertog_Martin schreef op 08 July 2003 @ 20:36:
[...]

[afbeelding]

iemand?
Ik weet niet wat je fout doet, maar ik weet wel zeer zeker dat jij iets fout doet en niet MAYA. In MAX zou het een logische fout zijn dat je hebt gescaled. Dan kloppen waarden van maten niet meer. Het lijkt me logisch dat dit in MAYA ook zo werkt.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Zo, nu effe met water.
Afbeeldingslocatie: http://xlerator.f2o.org/pubimg/havenwater.jpg
Klikbaar :)

Maar hoe kan ik nu een beetje mooi van die kringen rond de palen krijgen? En misschien wat schuim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 21:34:
[...]

je maakt ergens een rekenfout, maar waar kan ik ook niet zien, aan maya zal het niet liggen denk ik ;)
nou denk het haast wel dat het aan maya ligt

Gegevens muren:

Translate X: 0
Translate Y: 10.898
Translate Z: -0.01
Rotate X: 0
Rotate Y: 0
Rotate Z: 0
Scale X: 1
Scale Y: 1
Scale Z: 1

Width: 29.05
Height: 24.1
Depth: 43.52

zoals je kan zien heb ik dus niet gescaled.

en dat grijze balke begint onderaan dus op dezelfde plek als de muur en bovenaan is ie dus langer ondanks ik voor allebei 24.1 opgeef bij height

maar het is niet alleen verschil met die balkjes maar merkte het eigenlijk toen ik mn ferrarivlag 7cm onder het plafond had gerekend in maya. En zag toen in maya dat de vlag te laag hing want hij hing dus achter mn kastjes ipv er net bovenuit.

dus ik heb gewoon 24.1 opgegeven.. alle tientallen andere dingen die ik gemaakt heb kloppen maar hier geef ik dus 24.1 op maar het is gewoon geen 24.1. eerder 20 ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door Hertog_Martin op 08-07-2003 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

Mananddog schreef op 08 July 2003 @ 22:06:
Daar ben ik weer met de opslagplaats voor het dorp, heb de tips van de vorige keer ter harte genomen en wat wijzigingen doorgevoerd, dit moet em worden zit nu toch redelijk veel detail in dacht ik zo, toch zijn tips welkom als je denkt dat iets nog beter kan of als je nog fouten ziet. En binnen kan het idd iets lichter.

[afbeelding]
veeeet! Dit ziet er echt gaaf uit! Zou je een wireframe kunnen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazz
  • Laatst online: 20-04 13:28
EYE_EYE schreef op 08 July 2003 @ 22:24:
Mijn excuses als dit misgaat en je scherm opblaast, moet nog even wennen:
[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://212.129.141.67/grapes.jpg

zo moet je je plaatjes posten met de forum-layout te behouden :)

code:
1
2
3
[url=linknaarplaatje]
[img=500]linknaarplaatje[/img]
[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

Hertog_Martin schreef op 08 July 2003 @ 23:22:
[...]

nou denk het haast wel dat het aan maya ligt

Gegevens muren:

Translate X: 0
Translate Y: 10.898
Translate Z: -0.01
Rotate X: 0
Rotate Y: 0
Rotate Z: 0
Scale X: 1
Scale Y: 1
Scale Z: 1

Width: 29.05
Height: 24.1
Depth: 43.52

en dat grijze balke begint onderaan dus op dezelfde plek als de muur en bovenaan is ie dus langer ondanks ik voor allebei 24.1 opgeef bij height

maar het is niet alleen verschil met die balkjes maar merkte het eigenlijk toen ik mn ferrarivlag 7cm onder het plafond had gerekend in maya. En zag toen in maya dat de vlag te laag hing want hij hing dus achter mn kastjes ipv er net bovenuit.

dus ik heb gewoon 24.1 opgegeven.. alle tientallen andere dingen die ik gemaakt heb kloppen maar hier geef ik dus 24.1 op maar het is gewoon geen 24.1. eerder 20 ofzo.
Maya doet hier gewoon vervelend denk ik, om de een of andere reden vervalt de scale soms weer gewoon naar 1, dan zijn dat ineens de nieuwe 1-waarden nadat je hem een keer gescaled hebt. Ik weet niet precies wanneer hij dit wel doet en wanneer niet, maar ik heb het ook al een keer eerder gehad. Als ik zelf hier iets dergelijks probeer (in 4.5 maar dat mag niet uitmaken) gaat het gewoon goed, dus ik denk niet (lijkt me ook bijzonder sterk) dat het aan Maya ligt... Kijk anders eens voor de zekerheid bij Create > Measure Tools > Ditance Tool, markeer de 2 uitersten op je object en meet de afstand... (dan geeft hij het in units en dan weet je het dus zeker!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 08:58
@jazz: Maak dan liever een thumb. Sommige computers (zoals degene waar ik nu achter zit) flipt helemaal bij deze resize-zooi. En das minder...

@3d-god: Hoe lang doe je nou over die auto, en wat is nou eigenlijk het geheim achter jouw indrukwekkende snelheid?

@XLerator: Hoe heb je dat water zo gemaakt :o

@ Mananddog: Mooie belichting :) Lekker speels gemoddeld en de texturing mag er ook zijn :P

@Eye-eye: Ik weet niet hoe, en ik ga het ook niet proberen, maar ik weet zeker dat dit veel sneller kan.
Hoe kun je nou zo lang doen over een boekenkast?? :?
Kan veel sneller, ik zou dan ook bijna zeggen, begin op nieuw. :P Maar wat ik zou doen, is gewoon even je front-viewport of left-viewport eens goed bekijken. Met grid (horizontale en verticale lijnen) zie je het wellicht meteen. Is alles wel op hoogte 0 geplaatst? kloppen de afmetingen werkelijk?
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/KAST.GIF

nog iets van mezelf:

Jawel hoor, hier komt ie weer eens, de inmiddels beruchte fiat 500 :P

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/fiat500_ext_07a.jpg
(zoals je kunt zien aan de bestandsnaam ben ik bij stap 7, en nog lang niet klaar)

En iets van een week terug. Even weer iets * inquestos proberen *, en dat binnen enkele minuten tijd. O-) (wie o wie raad welke instellingen :P )

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/1-minute_04b_small.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door inquestos op 08-07-2003 23:50 . Reden: ik zie wazzzzig ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XLerator schreef op 08 July 2003 @ 23:18:
Zo, nu effe met water.
[afbeelding]
Klikbaar :)

Maar hoe kan ik nu een beetje mooi van die kringen rond de palen krijgen? En misschien wat schuim.
Het ziet er erg leuk uit ! De kringen in het water rond de palen kun je verkrijgen (in 3dsmax) door ter plaatse een ripple spacewarp te maken en die te binden aan het water'object'. Wat betreft het schuim zou je het met textures moeten doen. Is wat geklooi, maar wel mogelijk met bijvoorbeeld een blendmaterial. Met particles kan ook, maar dat is wat meer geklooi.

Ik zie de hele tijd WIPs voor een dorp, wat is dat precies toch ? Een soort groepsproject buiten GoT ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 14:39
Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 19:04:
andere auto, nou met tut's erbij k hoop dat ie dit keer toch echt beter word...

[afbeelding]

comments....?
tis een porsche? als dat het geval is moet ie toch echt wat breder want het lijkt alsof deze omvalt als je een beetje een scherpe bocht neemt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Mr_Kite schreef op 08 July 2003 @ 23:36:
[...]
Maya doet hier gewoon vervelend denk ik, om de een of andere reden vervalt de scale soms weer gewoon naar 1, dan zijn dat ineens de nieuwe 1-waarden nadat je hem een keer gescaled hebt. Ik weet niet precies wanneer hij dit wel doet en wanneer niet, maar ik heb het ook al een keer eerder gehad. Als ik zelf hier iets dergelijks probeer (in 4.5 maar dat mag niet uitmaken) gaat het gewoon goed, dus ik denk niet (lijkt me ook bijzonder sterk) dat het aan Maya ligt... Kijk anders eens voor de zekerheid bij Create > Measure Tools > Ditance Tool, markeer de 2 uitersten op je object en meet de afstand... (dan geeft hij het in units en dan weet je het dus zeker!)
ah dat zou het kunnen zijn dan ja. Dan maak ik de muren wel ff opnieuw want wil wel dat de getallen overeenkomen met aantal centimeters in het echt
inquestos schreef op 08 juli 2003 @ 23:45:

[...]

Hoe kun je nou zo lang doen over een boekenkast?? :?
Kan veel sneller, ik zou dan ook bijna zeggen, begin op nieuw. :P Maar wat ik zou doen, is gewoon even je front-viewport of left-viewport eens goed bekijken. Met grid (horizontale en verticale lijnen) zie je het wellicht meteen. Is alles wel op hoogte 0 geplaatst? kloppen de afmetingen werkelijk?
[afbeelding]
Heb maya net 3 dagen en ik heb die boekenkast dus plank voor plank gemaakt en aan elkaar gezet en er toen een groep van gemaakt.

ik snap dan ook weinig van je animatie. Waar haal je dat menuutje vandaan wat in je animatie oppopt? en op de manier dat jij het doet kan je dan ook tot op de halve millimeter nauwkeurig en de bovenste plank iets laten uitsteken enzo?

maarre die lijnen staan precies op elkaar dus het is waarschijnlijk gewoon wat Mr_kite zei

edit: muur opnieuw opgebouwd. Precies dezelfde waardes en nu klopt ie wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Hertog_Martin op 09-07-2003 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alientje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01-2008

alientje

Hallo?

Dat dorp is voor een schoolprojectje waar we met een aantal man aan bezig zijn en misschien ooit meer. (Haha, dat lijkt net als een contact-advertentie :P ) Dus je hebt niks gemist op tweakers of zo :)

[ Voor 16% gewijzigd door alientje op 09-07-2003 08:52 . Reden: uitleg ]

3d-en is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is mooi!, alleen ik vraag me af of er niet één hoekpaal moet zijn ipv 2 naast elkaar?

en touw is natuurlijk alleen boven de steiger want eronder kan het water nog stijgen, dat zou het touw kapot maken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bolleh schreef op 09 July 2003 @ 00:27:
[...]

tis een porsche? als dat het geval is moet ie toch echt wat breder want het lijkt alsof deze omvalt als je een beetje een scherpe bocht neemt :+
nou krijg je weer het standaart smoesje, het klopt nou precies met de top view... maar als ie af is en nog steeds te smal lijkt, kan je hem zo scalen. Maar het moet nou gelijk blijven met de reference anders klopt het meteen niet meer met de koplompen etc

@inquestos; mijn geheim :9 ........ gewoon 's avonds en 's ochtends modelleren :+
over deze auto tot nu toe heb ik... denk iets van 4uurtjes over gemoddelt maar is ook nog verre van af

owja en het is een porche 911
maar het lukt nog steeds niet met die deuren, naden zijn nog te groot

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

alientje schreef op 09 juli 2003 @ 08:50:
Dat dorp is voor een schoolprojectje waar we met een aantal man aan bezig zijn en misschien ooit meer. (Haha, dat lijkt net als een contact-advertentie :P ) Dus je hebt niks gemist op tweakers of zo :)
kan ik ergens een site daarover bezoeken ofzo B)
serieus: kun je wat meer vertellen? Want het ziet er erg leuk uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

updatje

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/st.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Mooi hoor. Ziet er alleen nog een beetje plastic uit.

Vraagje:

hoe kan je iets draaien zonder dat de onderkant naar achteren beweegt?

Bedoel dit:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.goedhart1/maya/blah.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Moet je je Pivot Point goedzetten.
Rechts op Hierarchie klikken, dan op "affect pivot only"
Dan met je move tool dat ding op het draaipunt zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Nu online
[spuit11]
Pivot verplaatsen. De pivot is het punt waaromheen je object draait.
[/spuitelf] :P

[ Voor 17% gewijzigd door HawVer op 09-07-2003 14:15 . Reden: spuitelf ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
XLerator schreef op 09 July 2003 @ 14:13:
Moet je je Pivot Point goedzetten.
Rechts op Hierarchie klikken, dan op "affect pivot only"
Dan met je move tool dat ding op het draaipunt zetten
Je hebt het denk ik over 3dmax. kan het in maya5 niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Zijn er voor maya geen tutorials ergens die ervoor zorgen dat je na de tutorials alle functies kent. Want met wat ik weet kom ik goed uit de voeten maar er zijn zoveel functies die ik nog niet ken..

en hoef ik ook niet elke keer hier te vragen want dat is voor jullie ook irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Hertog_Martin schreef op 09 July 2003 @ 14:31:
[...]

Dat zei je er niet bij ;) Dan weet ik het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Nu online
Hertog_Martin schreef op 09 July 2003 @ 14:31:
[...]

Ik zou zeggen werk eens een help bestand door. Daar staat alles in. Maya is niet samen te vatten of uit te leggen in één tutorial. Je zult er meerdere moeten doen. Bekijk ook eens de start post van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Hmm.. 99% van de tutorials zijn voor 3ds max. Zal ik dan toch maar overstappen van maya naar max? wil uiteindelijk vooral gaan animeren en dat kan beter met maya geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hertog_Martin schreef op 09 juli 2003 @ 15:38:
Hmm.. 99% van de tutorials zijn voor 3ds max. Zal ik dan toch maar overstappen van maya naar max? wil uiteindelijk vooral gaan animeren en dat kan beter met maya geloof ik.
Leer Google gebruiken en je kan _alles_ vinden ;)

Zie eerste link:
http://www.google.com/sea...+point&btnG=Google+Search

Je moet dus op de INSERT toets springen en dan de pivot bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
eindelijk mijn 3dmax5 bible binnen :D
wat een cool boek :)
Alleen 1 ding kom ik nog steeds niet uit :( UVW unwrap zo vaag, iemand daar een goeie tutorial over waar elke stap uitgelegd wordt? Heb deze 8 keer gedaan ofzo, zonder resultaat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:49
Hertog_Martin schreef op 09 July 2003 @ 15:38:
Als je voordat je begint met iets te bouwen eerst eens de tutorials van maya zelf doorloopt ;)

Ga naar help en dan tutorials en zie daar alle basics worden uitgelegt :)
Doe die eerst eens en ga dan tutorials op web zoeken/doen.

Ben ook maar een beginner maar vond he zelf wel makkelijk eerst de basics te kunnen voordat je aan iets groters begint.

P.S. als ik jou was zou ik een boek over maya kopen heb ik zelf ook gedaan en dat werkt stukken fijner. Heb zelf maya 4.5 fundamentals gekocht/gelezen. ")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hertog_martin: als je geen geld uit wilt geven aan boeken (wat ik overigens afraad, boeken zijn echt ultiem, vooral als naslagwerk en om lekker voor t slapengaan nog even wat dingetjes door te kijken), kun je ook de ontzettend fijne VTMs (Video Training Manuals) van 3DBuzz.com downloaden. (directe link -> http://sv3.3dbuzz.com/vbforum/dl_list.php <- je moet wel geregistreerd zijn geloof ik voordat je ze mag downloaden)

Tot nu nog maar 2 afleveringen, maar er zit genoeg in om je zo'n beetje alle basistools te leren kennen en gebruiken. Van 3D Studio max zijn ze er ook, en voor nog een hele hoop andere dingen (zelfs Unreal 2003 Engine editing) Zelfs voor gevorderden raad ik dit aan, want tenzij je echt opleidingen door gecertificeerde onderwijzers hebt gevolgd, zijn er vaak een hoop tips en trucs (zoals toets-snelkoppelingen) die je een hoop werk kunnen schelen, en die je normaal eigenlijk nooit tegenkomt/gebruikt.

Overigens: je kunt ze ook laten opsturen op CD (helemaal gratis!, how cool is that), maar ze worden opgestuurd in de volgorde bepaalt door hun "karma systeem" (oftewel, posts op t forum krijg je punten voor, behulpzame posts meer punten, flames minder punten, als je geld en/of lege cds doneert krijg je heleboel punten, etc. etc.)
Dit soort dingen kunnen dus wel een maand of 6 op zich laten wachten, lijkt mij het downloaden van die vtm's sneller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alientje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01-2008

alientje

Hallo?

Mr_Kite schreef op 09 juli 2003 @ 11:36:
[...]

kan ik ergens een site daarover bezoeken ofzo B)
serieus: kun je wat meer vertellen? Want het ziet er erg leuk uit!
Er bestaat nog geen site voor of zo... Het projectje is eigenlijk een beetje geheim :X. Maar het is misschien wel een idee om er een siteje voor op te zetten. Voor de rest staat het nog heel erg in de kinderschoenen, we hebben eigenijk alleen nog maar huisjes. Je moet maar gewoon vaak hier terugkomen ;)

3d-en is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Thnx voor de replies allemaal. Heb net zitten zoeken en aardig wat tutorials gevonden maar blijven weinig tutorials vergeleken met 3dmax

ben nu ff gekapt met mn kamer en ga met tuto's aan de slag want anders ben ik straks weer uren bezig met iets wat in veel korter kan

heb net ff tutorial gedaan waarin ik achtergekomen ben waar je een texture kan maken. En heb wel altijd dat als ik eenmaal iets ontdek in een programma dat ik er snel veel mee kan en heb net een texture gemaakt en die op een blinn gedaan maar hoe kan ik dat nu bewaren zodat ik het in een volgende maya sessie weer kan gebruiken?

En zijn er goede nederlandse boeken van maya? mn engels is prima maar is toch fijner in het nederlands

btw die 3dbuzz site had ik net al gevonden.. geweldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 08:58
Schuey schreef op 09 July 2003 @ 16:50:
Alleen 1 ding kom ik nog steeds niet uit :( UVW unwrap zo vaag, iemand daar een goeie tutorial over waar elke stap uitgelegd wordt? Heb deze 8 keer gedaan ofzo, zonder resultaat :?
tada !

Heb 'm toevallig vanmiddag doorgenomen, dus alleen gelezen, niks gedaan

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Schuey schreef op 09 July 2003 @ 16:50:
Hera ya go buddy :) : http://www.3dtotal.com/ff...VW_mapping_an_object1.asp

De gene waar ik het meest aan had.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

als ik nou dit heb:

| | |
| | |
O--O--O

die O met -- zijn vertex die met lijntje aaan elkaar vsatzitten :P

hoe kan ik er dan 1tje van maken, dodat het bijv. dit word :

\ | /
\ | /
\|/
O

want i kdruk op allen knojes in max, maar helpt nix.. :/

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Maya gewoon op "insert" drukken om het draaipunt te wijzigen :)

edit : was bedoeld voor hertog martin,
dikke banaan zou eens verder omhoog in het topic moeten kijken.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohann!s schreef op 09 July 2003 @ 20:43:
als ik nou dit heb:
code:
1
2
3
|  |  |
|  |  |
O--O--O

die O met -- zijn vertex die met lijntje aaan elkaar vsatzitten :P

hoe kan ik er dan 1tje van maken, dodat het bijv. dit word :

code:
1
2
3
4
\  |  /
 \ | /
  \|/
   O

want i kdruk op allen knojes in max, maar helpt nix.. :/
Uit m'n hoofd: selecteer object -> vertex mode -> naar sidebar toe -> 'weld' opzoeken -> de linker en rechter vertices naar het punt toe slepen waar je een enkele vertex van wilt maken.

En om ASCII plaatjes te posten kan je beter de code tags van dit forum gebruiken zodat mensen kunnen zien wat het moet voorstellen :)
Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 20:49:
In Maya gewoon op "insert" drukken om het draaipunt te wijzigen :)
/me vraagt zich af of z'n posts automatisch naar het Chinees worden vertaald ofzo.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
wow thx :D
Ga ze morgen gelijk doen :)
Ik moet ook zeggen, dat boek is echt behoorlijk goed :) Ik raad het iedereen aan, alles wat je wilt weten staat er gewoon in, en meer :) Mja zoals je ziet blijft het moeilijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje; Hoe kan je met die brazil carpaint tekens op de auto zetten.... gewoon in de deffuse map zetten owzo, hoe werkt dat? zelfde voor het glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier is een wip van een robot die uiteindelijk in een short komt

Afbeeldingslocatie: http://www.fl3sh.nl/rem-c/images/robo_test02.jpg

c & c please, voor info over de short check http://www.spectrum-animation.com/Forum/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 21:57:
hier is een wip van een robot die uiteindelijk in een short komt

[afbeelding]

c & c please, voor info over de short check http://www.spectrum-animation.com/Forum/
Wat is het, als ik vragen mag? Welk deel van de robot is dit? Ik zie het niet helemaal geloof ik

offtopic:
Ik heb je site even bekeken, maar waarom is hij in het engels? Als ik het goed heb begrepen dan is het een nederlands project, maar alles is in het engels (en het staat bol van de spelfouten ook nog)
:?

[ Voor 7% gewijzigd door Mr_Kite op 09-07-2003 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Yohann!s: Wat dikkebanaan zei, alleen dan moet je "target weld" ipv "weld" pakken. En dan idd gewoon de buitenste 2 naar de middenste slepen...

Overigens moet je eigenlijk proberen om alles zoveel mogelijk quads te houden, dwz: probeer zoveel mogelijk elke polygon 4 vertici te geven, en elke vertex maximaal 4 lijnen ervandaan te geven. (afgezien van echte bolle vormen, zoals je bijv. bij de "uiteinden" van een sphere ziet)
Lukt mij ook lang niet altijd (is nog best pittig als je op t laatst ergens iets toe moet voegen en je vervolgens je halve mesh afmoet om er overal quads van te maken (heeft iemand hier een goede tutorial voor?)), maar t komt vooral met veel ervaring en oefening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Laatst online: 13:14
Hertog_Martin schreef op 09 juli 2003 @ 18:07:
Thnx voor de replies allemaal. Heb net zitten zoeken en aardig wat tutorials gevonden maar blijven weinig tutorials vergeleken met 3dmax

ben nu ff gekapt met mn kamer en ga met tuto's aan de slag want anders ben ik straks weer uren bezig met iets wat in veel korter kan

heb net ff tutorial gedaan waarin ik achtergekomen ben waar je een texture kan maken. En heb wel altijd dat als ik eenmaal iets ontdek in een programma dat ik er snel veel mee kan en heb net een texture gemaakt en die op een blinn gedaan maar hoe kan ik dat nu bewaren zodat ik het in een volgende maya sessie weer kan gebruiken?

En zijn er goede nederlandse boeken van maya? mn engels is prima maar is toch fijner in het nederlands

btw die 3dbuzz site had ik net al gevonden.. geweldig
Zou je misschien wat links kunnen geven, ik heb hetzelfde probleem, 95 % van de tutorials is voor 3dsmax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
heb nu door hoe je plaatjes in maya kan krijgen.

Vraagje: Als jullie een object namaken gebruiken jullie dan een digitale camera voor de textures?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

http://www.highend3d.com/maya/ is een erg goede!
verder kan ik iedereen aanraden de tutorials te doen die bij Maya geleverd worden, (ikzelf vind de PDF'jes het handigste, veel beter dan de HTML iig, overzichtelijker, maar dat heeft niets met inhoud te maken (identiek))... Dus gewoon Instant Maya doorlopen... Dan heb je zulke basisproblemen als met de pivot-point ook niet, dat wordt in de eerste lessen aangestipt!!!

over textures valt te discussieren... als je echt iets namaakt kun je best fotograferen en/of scannen, en dan in photoshop nabewerken zodat het als texture bruikbaar is, maar in alle andere gevallen zul je je textures toch echt zelf moeten bewerken... voorgebakken textures werken dan gewoon niet omdat je bijvoorbeeld (om maar eens een overduidelijk voorbeeld te geven) bij geverfd blikken speelgoed oid op de hoekjes beschadigingen krijgt... en eigenlijk is dat met alles zo. Op die manier moet je over het algemeen voor ieder opject een object-eigen texture maken om het realistisch te laten lijken (imperfectie = realisme)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://sv2.3dbuzz.com/vbf...boxValue&btnSubmit=Search <- 3dbuzz's tutorial verzameling qua maya troep (85 tuts)

Maar als ik je een tip mag geven: doe eerst de standaard maya tuts en/of de 3DBuzz VTM's, dan krijg je een goede basis, en dan is t vaak niet zo moeilijk meer om algemene tuts of tuts die specifieker voor andere stukken software zijn gemaakt te "vertalen" naar maya.

Eigenlijk zou iedereen gewoon de standaard meegeleverde tutorials moeten volgen, en ook eens wat vaker in de help file sneupen, heel veel vragen worden daar ook opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
klinkt misschien dom, maar in alle tutorials die ik lees, is de map zichtbaar in de unwrap editor, ik zie hem echt niet :? Alle opties staan hetzelfde als in de tutorials, iemand een oplossing?
Afbeeldingslocatie: http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/UVW_mapping_an_object/images/tut402_a.jpg
die achtergrond is dus zijn map :)
Mja die van mij blijft zwart :P En ben nergens een manier tegengekomen dit te verhelpen.

owja, misschien belangrijk om nog even te melden, op het knopje 'show map' heb ik al vaak genoeg gedrukt ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Schuey op 10-07-2003 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als het goed is deze optie groter en zit er onderaan nog een blokje waarmee je kan inzoomen etc. Hier zit ook een knopje op "show options"dan krijg je weer een blokje opties eronder hier moet je de brightness hoger zetten.

mapping>flatten mapping klapt ie uit.

maar eh....... hoe kan ik nou met brazil carpaint zorgen dat k er tekens op kan zetten etc, gewoon in de deffuse map werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Schuey schreef op 10 July 2003 @ 09:20:
klinkt misschien dom, maar in alle tutorials die ik lees, is de map zichtbaar in de unwrap editor, ik zie hem echt niet :? Alle opties staan hetzelfde als in de tutorials, iemand een oplossing?
[afbeelding]
die achtergrond is dus zijn map :)
Mja die van mij blijft zwart :P En ben nergens een manier tegengekomen dit te verhelpen.

owja, misschien belangrijk om nog even te melden, op het knopje 'show map' heb ik al vaak genoeg gedrukt ;)
Heheh, ik geloof dat ik hetzelfde gehad heb, en ik ben systematisch ongeveer alles langsgelopen en dit was de oplossing:
Ga naar de UVW Unwrap Modifier, klik Edit
Ga dan naar Options->Advanced Options->Affect Center Tile (moet uit)

Hoop dat dit lukt...

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

pivot points in maya moven = insert op je keyboard. en dan heb je ook nog center pivot onder modify. maar om zomaar aan maya te beginnen lijkt me geen doen.. probeer de tut's die bij maya geleverd wordt te volgen.. staan alle fundementals in.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of zoals ik zei gewoon de brightnes hoger zetten weet bijna 100% zeker dat da werkt ;). Ingeval weer een update;

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/kifid.JPG

comments, wielen zijn erg moeilijk :(
mischien is ie nou te rommelig geworden :?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 11:40 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.