Doe is heel even nadenken aub...lukeotto schreef op 04 maart 2004 @ 21:29:
meer voor minder... ipod 10gb is 300 euro, karma 350. dus... niet goedkoper dus
Verwijderd
Als ik op de Dixons.nl kijk, vindt ik alleen de philips hd120 voor 499 euro?? Bij welke Dixons staat ie dan wel voor 296 euro.
Een vraag aan tweakers, die al langer op GoT zitten of die verstand hebben van prijsoorlogen of iets dergelijks. Met de komst van de Philips Hd100 bij notabene V&D, heeft dit te betekenen dat de markt van MP3 Hdd Player's zich uitbreidt naar meer winkels en niet alleen Dixons / Mediamarkt en in grote getalen Internet!
Als de markt er net als bijvoorbeeld de markt van de Flash spelers gaat uitzien, (zal nooit haalbaar zijn, omdat HDD veel minder in gebruik zijn, maar het kan in de buurt komen) is er natuurlijk veel meer concurrentie tussen de winkels, of niet?
En heeft dit dan niet een soort en met prijzenoorlog(overdreven uitgedrukt
@Leokennis: Ik heb heel lang de neiging gehad om de Xclef HD 500 te kopen, omdat dit de enige HDD Mp3 speler met de Zen in de prijsklasse van 300 euro was. Maar nu is daar dus de Philips HDD 100 bijgekomen. Ik weet dat jij beide producten gebruikt hebt, de Xclef langer en de Philips voor een week toch?
- Wat zijn jouw conclusies als je deze twee producten vergelijkt! Ze zijn immers nu in de zelfde prijsklasse!
Alvast bedankt.
Ik zit een beetje met de output van de hdd100 want die is 5mw, dat is nogal laag, ik wil namelijk een goede koptelefoon (geen oordopjes) erop aansluiten, kan dit? Ik gebruik hem op de fiets en dan wil ik wel wat horen...
Hier in Hoorn staat/stond (was donderdag avond) ie voor 296 euro in de vitrine.Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 22:19:
[...]
Als ik op de Dixons.nl kijk, vindt ik alleen de philips hd120 voor 499 euro?? Bij welke Dixons staat ie dan wel voor 296 euro.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Tja en de philips past 3x in de XClef hè.....kan je 100X beter een xclef halen ipv een philips.... dat ding is gewoon niet zo goed (en 5 gig minder) dussssssss.....
De XClef is gewoon erg goed maar groot, maar je hebt wel het gevoel dat ie elk moment vastloopt; veel gezoem en gepiep en af en toe gaat ie zomaar niet uit oid. Echter, écht kapot gaan doet ie niet, en in nood kun je ee alles mee doen wat je met je normale HD doet, want er zit een standaard HD in.
De philips is klein, klinkt goed en luid genoeg. Vlekgevoelig. Stevig in elkaar. De navigatie is goed opzich (het systeem), alleen met die kleine knopjes gaat het niet geweldig (XClef is beter daarin). Verder doet de batterij het +/- 6 uur als je veel switcht enz. en 10 uur als je alleen laat spelen. De XClef houdt het +/- 18 uur vol zonder en 12 mét switchen denk ik.
In dit geval is vooral de grootte belangrijk; de XClef is beter dan de Philips vind ik, maar in vergelijking erg groot. De Philips is klein en licht. Maak uw keuze
leoaq.fm // Jeune Loop
Verwijderd
Maar in die week dat jij de philips hebt gebruikt; heb je toen bijna geen last gehad van bugs. Ik heb deze vraag ook een keer op het Xclef topic gesteld, maar daar lostte de firmware update het meestal wel op. Want ik allemaal gelezen heb, komt de HDD100 toch onbetrouwbaar op me over. Wat zijn jouw ervaringen met het programma DMM? of heb je deze niet gebruikt?leokennis schreef op 07 maart 2004 @ 15:55:
[...]
De philips is klein, klinkt goed en luid genoeg. Vlekgevoelig. Stevig in elkaar. De navigatie is goed opzich (het systeem), alleen met die kleine knopjes gaat het niet geweldig (XClef is beter daarin). Verder doet de batterij het +/- 6 uur als je veel switcht enz. en 10 uur als je alleen laat spelen. De XClef houdt het +/- 18 uur vol zonder en 12 mét switchen denk ik.
In dit geval is vooral de grootte belangrijk; de XClef is beter dan de Philips vind ik, maar in vergelijking erg groot. De Philips is klein en licht. Maak uw keuze
- Nadat jij de Philips een week hebt gebruikt, raadt je hem dan aan?
De nieuwe firmware schijnt wel goed te zijn, en de bugs zijn er ook uit. Je moet ff zoeken op got en dan vindt je ook een progje om je bestanden van de hdd100 over te zetten op een andere computer. Het enige waar ik tegenop zit is het uitgangsvermogen omdat 5mw niet in staat schijnt te zijn voor de nodige bassen en vermogen om een goede koptelefoon te voeden.., om die reden wil ik een iriver ihp-100 kopen, maar die is echt een flink stuk duurder, mischien 2ehands een optie. en een xclef is echt _te_ groot.
Voor €299,-? JA! Ik heb nauwelijks last gehad van bugs; hij is 1 keer vastgelopen. De XClef is bij mij in de 3 maanden dat ik em had minstens 10x vastgelopen. Verder klinkt hij goed en hard genoeg, en te weinig bas? Verander de EQ hè..Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 20:06:
[...]
Maar in die week dat jij de philips hebt gebruikt; heb je toen bijna geen last gehad van bugs. Ik heb deze vraag ook een keer op het Xclef topic gesteld, maar daar lostte de firmware update het meestal wel op. Want ik allemaal gelezen heb, komt de HDD100 toch onbetrouwbaar op me over. Wat zijn jouw ervaringen met het programma DMM? of heb je deze niet gebruikt?
- Nadat jij de Philips een week hebt gebruikt, raadt je hem dan aan?
Gewoon doen, nieuwste firmware erop en je hebt een speler die qua 'waar voor je geld' iets beter is dan de iPod en qua design iets minder
leoaq.fm // Jeune Loop
Verwijderd
Zijn er meer dit hinderlijk vinden, de Iriver heeft wel een vier keer groter uitgangsvermogen.El_Hefe schreef op 07 maart 2004 @ 20:12:
De nieuwe firmware schijnt wel goed te zijn, en de bugs zijn er ook uit. Je moet ff zoeken op got en dan vindt je ook een progje om je bestanden van de hdd100 over te zetten op een andere computer. Het enige waar ik tegenop zit is het uitgangsvermogen omdat 5mw niet in staat schijnt te zijn voor de nodige bassen en vermogen om een goede koptelefoon te voeden..,
En over het afspelen van de nummers van een album in goeie volgorden, gaat dit altijd fout. Is de enige oplossing om per album een playlist te maken, of is dit alweer verholpen dmv een nieuwe firmware.
Verwijderd
Kwam allemaal (grote) aanbiedingen op Pricewatch tegen:
- Iriver IHP 120 van 449 euro voor 399 euro.
- Iriver IHP 140 van 519 euro naar 509 euro.
- Iriver IGP 100 van 299 euro naar 259 euro.
- Creative 1,5 gb afgeprijsd naar 234 euro.
- Creative 4,0 gb afgeprijsd naar 309 euro.
- RCA Lyra 1,5 gb van 289 euro naar 249 euro.
- Xclef HD800 niet 399 maar 359!!
- Philips HDD100 van 499??/390 euro naar 299 euro. (V&D Prijzencircus
)
Is het niet beter om nog even te wachten met het aanschafen van een HDD speler op dit moment??
Zou graag de mening van Omni willen horen, omdat hij deze markt allanger volgt?
- Iriver IHP 120 van 449 euro voor 399 euro.
- Iriver IHP 140 van 519 euro naar 509 euro.
- Iriver IGP 100 van 299 euro naar 259 euro.
- Creative 1,5 gb afgeprijsd naar 234 euro.
- Creative 4,0 gb afgeprijsd naar 309 euro.
- RCA Lyra 1,5 gb van 289 euro naar 249 euro.
- Xclef HD800 niet 399 maar 359!!
- Philips HDD100 van 499??/390 euro naar 299 euro. (V&D Prijzencircus
Met name de Philips daalt erg snel in prijs. Is hier nou spraken van een soort en met prijzenoorlog??
Is het niet beter om nog even te wachten met het aanschafen van een HDD speler op dit moment??
Zou graag de mening van Omni willen horen, omdat hij deze markt allanger volgt?
De Philips is veel te duur ingezet met bijna €500,-. Niemand kocht em, en hij bleek vooral in t begin toch niet zoooo geweldig. Weinig verkoop dus. De enige manier om em nu nog te verkopen is dus om m goedkoop te maken.
leoaq.fm // Jeune Loop
Verwijderd
Ik heb de Philips HDD100 afgelopen zaterdag bij V&D gehaald. En tot nu toe ben ik er redelijk tevreden over.
Geluid vind ik gewoon erg goed, totaal geen gezeik hierover.
Bediening is ook niet al te moeilijk.
Alleen die Philips DMM vind ik totaal kut.. ik had liever zelf de mogelijkheid gehad om een goede directory structuur aan te brengen. En dus zelf een soort windows explorer window gehad waar je gewoon zelf naar je mp3 mappen kon gaan.
Nu moet ik dus enorm veel zoeken omdat ik nooit echt goed m'n ID tags heb bijgehouden, iig niet op album. Dit is wel enorm storend voor mij.
Ik vind het ook jammer dat je niet kan zien dat je HDD100 aan het opladen is, hierdoor zat ik de eerste keer me even af te vragen of tie nou aan het opladen was of niet.
Een crash heb ik nog maar 1x meegemaakt en verder niet echt problemen.
Wat ik wel enorm ENORM jammer vindt, is dat dat 'sneller' vooruit scrollen in een nummer zo belachelijk traag gaat (hopelijk heb ik nog niet kunnen vinden hoe je sprongen van 10 seconden maakt ofzo) want nu kan je net zo goed normaal luisteren want vooruitspoelen werkt echt totaal niet.
En waarom ik dit een gemis vindt is omdat ik vaak livesets luister en als ik dan een beetje snel vooruit kon spoelen dan kon ik weer makkelijk op de plek komen waar ik was gebleven.. (in dat opzicht zou een soort bookmark functie echt ideaal zijn)
Batterijduur is ook best kort als je veel zit te rommelen want volgens mij heb ik maar 5 uurtjes plezier kunnen hebben nadat tie totaal was opgeladen.
Ik zal nu eens bijhouden hoelang ik ermee doe als ik alleen maar muziek luister.
Al met al een redelijk speler maar het toevoegen van een bookmark functie of gewoon veel sneller vooruitspoelen zou geweldig zijn.
Geluid vind ik gewoon erg goed, totaal geen gezeik hierover.
Bediening is ook niet al te moeilijk.
Alleen die Philips DMM vind ik totaal kut.. ik had liever zelf de mogelijkheid gehad om een goede directory structuur aan te brengen. En dus zelf een soort windows explorer window gehad waar je gewoon zelf naar je mp3 mappen kon gaan.
Nu moet ik dus enorm veel zoeken omdat ik nooit echt goed m'n ID tags heb bijgehouden, iig niet op album. Dit is wel enorm storend voor mij.
Ik vind het ook jammer dat je niet kan zien dat je HDD100 aan het opladen is, hierdoor zat ik de eerste keer me even af te vragen of tie nou aan het opladen was of niet.
Een crash heb ik nog maar 1x meegemaakt en verder niet echt problemen.
Wat ik wel enorm ENORM jammer vindt, is dat dat 'sneller' vooruit scrollen in een nummer zo belachelijk traag gaat (hopelijk heb ik nog niet kunnen vinden hoe je sprongen van 10 seconden maakt ofzo) want nu kan je net zo goed normaal luisteren want vooruitspoelen werkt echt totaal niet.
En waarom ik dit een gemis vindt is omdat ik vaak livesets luister en als ik dan een beetje snel vooruit kon spoelen dan kon ik weer makkelijk op de plek komen waar ik was gebleven.. (in dat opzicht zou een soort bookmark functie echt ideaal zijn)
Batterijduur is ook best kort als je veel zit te rommelen want volgens mij heb ik maar 5 uurtjes plezier kunnen hebben nadat tie totaal was opgeladen.
Ik zal nu eens bijhouden hoelang ik ermee doe als ik alleen maar muziek luister.
Al met al een redelijk speler maar het toevoegen van een bookmark functie of gewoon veel sneller vooruitspoelen zou geweldig zijn.
Verwijderd
Hoe zijn ervaringen met Firmware 6,6 voor Philips HD100/120. Is de DMM Versie 2,0 veel beter als de vorige(n).leokennis schreef op 07 maart 2004 @ 20:31:
[...]
Gewoon doen, nieuwste firmware erop en je hebt een speler die qua 'waar voor je geld' iets beter is dan de iPod en qua design iets minder
De Rio Karma is uit bij verschillende winkels (bijv AMP).
Zijn er toevallig al mensen die deze besteld hebben of zelfs al in hun bezit hebben?
Zijn er toevallig al mensen die deze besteld hebben of zelfs al in hun bezit hebben?
Bij AMP kost hij omgerekend naar euro's 394.850 EUR.
En op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/794273/4 worden er al goedkopere prijzen genoemd.
Das een algemeen topic van de Rio Karma, waarin je kan lezen dat er een paar mensen 'm al hebben, alleen er moet nog een keer een review van komen.
Ik heb 'm een aantal dagen geleden besteld, zal nog wel even duren voordat ik 'm heb. Mocht er dan nog niemand een review hebben geschreven, wil ik wel een poging wagen, 1x moet de eerste keer zijn, nietwaar
En op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/794273/4 worden er al goedkopere prijzen genoemd.
Das een algemeen topic van de Rio Karma, waarin je kan lezen dat er een paar mensen 'm al hebben, alleen er moet nog een keer een review van komen.
Ik heb 'm een aantal dagen geleden besteld, zal nog wel even duren voordat ik 'm heb. Mocht er dan nog niemand een review hebben geschreven, wil ik wel een poging wagen, 1x moet de eerste keer zijn, nietwaar
hmm het lijkt me een absolute topspeler...maar zo duur? Ik dacht dat apple daar t patent op had
leoaq.fm // Jeune Loop
Bedankt voor de linkronald1971 schreef op 13 maart 2004 @ 18:36:
Bij AMP kost hij omgerekend naar euro's 394.850 EUR.
Dus jouw HD500 gaat ook opgevolgd worden, na 8 maanden trouwe dienst
[ Voor 10% gewijzigd door dr snuggles op 13-03-2004 18:50 ]
oeps, dubbelpost, wou wat wijzigen, maar quote mezelf
[ Voor 90% gewijzigd door ronaldinho op 13-03-2004 19:14 ]
ronald1971 schreef op 13 maart 2004 @ 19:13:
Ja, ik ga er vanuit dat mijn hd500 een waardige opvolger krijgt in de vorm van de Rio Karma, wwillem.
Ik denk dat ik 'm aan het einde van de maand of anders begin april zal krijgen.
Als iemand mij voor is met een review schrijven vind ik dat prima, anders waag ik zeker een poging. Zal dan ook vermelden wat ik er uiteindelijk voor moest betalen.
Verwijderd
Dit is me eerste bericht op dit forum en wist niet waar ik deze post moest plaatsen dit leek me de beste plaats.
Ik heb me zelf ook een hd mp3 speler aangeschaft
. De gmini 220
(http://www.archos.com/products/overview/gmini_220.html)
Hier alvast een plaatje hier ligt hij naast een siemens m35, om ff te laten zien hoe klein hij is. De foto kwaliteit zuigt dat weet ik maar deze heb ik s'avonds geschoten en meerder malen verkleint, was een hele gote foto.
http://picserver.org/view...78O7R8JU92/picserver.jpeg
(zal de foto niet plaatsen want dan vervormt dit hele topic is zwaar iritant)
Deze maand zal ik er ook nog een review over schrijven mijn eerste indruk is geweldig (heb hem 2 dagen)zo klein
prijs is ook geweldig.
Ik heb me zelf ook een hd mp3 speler aangeschaft
Hier alvast een plaatje hier ligt hij naast een siemens m35, om ff te laten zien hoe klein hij is. De foto kwaliteit zuigt dat weet ik maar deze heb ik s'avonds geschoten en meerder malen verkleint, was een hele gote foto.
http://picserver.org/view...78O7R8JU92/picserver.jpeg
Deze maand zal ik er ook nog een review over schrijven mijn eerste indruk is geweldig (heb hem 2 dagen)zo klein
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 22:54 ]
Niet als je [img=600] gebruiktVerwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 22:53:
Dit is me eerste bericht op dit forum en wist niet waar ik deze post moest plaatsen dit leek me de beste plaats.
Ik heb me zelf ook een hd mp3 speler aangeschaft. De gmini 220
Deze maand zal ik er ook nog een review over schrijven mijn eerste indruk is geweldig (heb hem 2 dagen)zo klein![]()
prijs is ook geweldig.
Ik vond vandaag een redelijk positieve review op nu.nl van de HD800.
de front page hiervan vind je door op de main page van nu.nl op plugged te klikken.
daar staat dus op het fototje ook een afstandsbediening, en niet de rode die ergens al eerder is laten zien.... dus wie weet, misschien is dit wel de echte...
de echte review staat hier:
http://nu.nl/rubriek.jsp?n=237667&c=130
de front page hiervan vind je door op de main page van nu.nl op plugged te klikken.
daar staat dus op het fototje ook een afstandsbediening, en niet de rode die ergens al eerder is laten zien.... dus wie weet, misschien is dit wel de echte...
de echte review staat hier:
http://nu.nl/rubriek.jsp?n=237667&c=130
Verwijderd
Deze lijkt wel heel veel op de afstandsbedienig van de 500. Het is gewoon dezelfde, die andere is misschien nog niet beschikbaar ofzo, of het plaatje is gerenderd ofzo!Day24 schreef op 19 maart 2004 @ 19:51:
Er is trouwens ook al een topic over de HD 800 gaande:
[rml][ Mp3/Ogg-Speler]Xclef HD800 mini-review! Deel 1[/rml]
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 21:27 ]
Hoe zit het de adapter trouwens? Kan deze ook 100V aan? Is wel zo handig als je in een buitenland zit waar ze geen 220V ~ hebben.Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 22:53:
_██_
(ಠ_ృ)
Verwijderd
Ik heb de gmini 120 aangeschaft (http://www.archos.com/products/overview/gmini_120.html)..ben benieuwd naar het multifunctionele apparaatje...
Het enige verschil met de 220 is de mogelijkheid tot displayen van de foto's...maar dat is niet in kleur, maar in grayscale met blauw....lelijk naar mijn idee en toch 70 euri duurder ;-)
Het voordeel is dattie mn CF kaartje mooi kan lezen als ik op vakantie ben en het kaartje heb volgeschoten...naast het afspelen van mp3..de toy for me :-)
Het enige verschil met de 220 is de mogelijkheid tot displayen van de foto's...maar dat is niet in kleur, maar in grayscale met blauw....lelijk naar mijn idee en toch 70 euri duurder ;-)
Het voordeel is dattie mn CF kaartje mooi kan lezen als ik op vakantie ben en het kaartje heb volgeschoten...naast het afspelen van mp3..de toy for me :-)
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 22:33 ]
ik lees hier dat veel mensen nog een beetje zitten te twijfelen tussen bijvoorbeeld de philips HDD 100 en de XCleff 500.
Nou ben ik zelf eigenaar van de laatste, maar denk ik dat je heel erg moet letten op wat je precies zoekt in een mp3 speler. qua prijs/kwaliteit verhouding, denk ik dat je met de XCleff het meeste waar voor je geld krijgt, alleen als je heel erg op een kleine player gesteld bent, dan is de XCleff toch nog een beetje log.
Wel moet ik zeggen dat bij mij hetgene wat belangrijk was -> de batterijduur...
dit kreng blijft maar spelen...
had ehm dinsdag 3 uur lang gebruikt onderweg en terug naar werk [dus toen een paar keer aan/uit, album kiezen etc], en ben er nu ook al weer 6 uur ondoorbroken naar aan het luisteren tijdens me nachtdienst... en heb nog 1 streepje over, zonder dat hij knipperd of wat.
Van wat ik lees over de Philips gaat hij niet lang mee, en zeker niet als je al een beetje zoekt naar wat je spelen wil... dus denk daar wel bij n a als je ehm wil kopen.
Nou ben ik zelf eigenaar van de laatste, maar denk ik dat je heel erg moet letten op wat je precies zoekt in een mp3 speler. qua prijs/kwaliteit verhouding, denk ik dat je met de XCleff het meeste waar voor je geld krijgt, alleen als je heel erg op een kleine player gesteld bent, dan is de XCleff toch nog een beetje log.
Wel moet ik zeggen dat bij mij hetgene wat belangrijk was -> de batterijduur...
dit kreng blijft maar spelen...
had ehm dinsdag 3 uur lang gebruikt onderweg en terug naar werk [dus toen een paar keer aan/uit, album kiezen etc], en ben er nu ook al weer 6 uur ondoorbroken naar aan het luisteren tijdens me nachtdienst... en heb nog 1 streepje over, zonder dat hij knipperd of wat.
Van wat ik lees over de Philips gaat hij niet lang mee, en zeker niet als je al een beetje zoekt naar wat je spelen wil... dus denk daar wel bij n a als je ehm wil kopen.
pr0mpt - It never hurts to help!
HDD100 alleen muziek: 10 uur minstens
HDD100 'spelen': 5 à 6 uur
Zelf ondervonden
HDD100 'spelen': 5 à 6 uur
Zelf ondervonden
leoaq.fm // Jeune Loop
Verwijderd
Ik ben op dit moment in het bezit van een MSI megastick. Deze had ik oa gekocht vanwege de fm-tuner. Zelf vind ik de tuner tegenvallen. Tijdens het reizen veel ruis en dus vervelend om naar te luisteren.
Ik wil updaten naar een mp3player met HD. Ik zit op dit moment te twijfelen tussen:
I-River IHP120
X-clef HD800
Als ik de reviews tot op dit moment mag geloven dan is er weinig kwaliteitsverschil tussen beide (als ik er naast zit dan hoor ik dat graag). Voor mij zal daarom een goede fm-tuner de doorslag kunnen geven:
- Welke van de twee bovenstaande players heeft volgens jullie de beste fm-tuner? en is deze in vergelijking met de fm-tuner van de megastick beter?
Ik wil updaten naar een mp3player met HD. Ik zit op dit moment te twijfelen tussen:
I-River IHP120
X-clef HD800
Als ik de reviews tot op dit moment mag geloven dan is er weinig kwaliteitsverschil tussen beide (als ik er naast zit dan hoor ik dat graag). Voor mij zal daarom een goede fm-tuner de doorslag kunnen geven:
- Welke van de twee bovenstaande players heeft volgens jullie de beste fm-tuner? en is deze in vergelijking met de fm-tuner van de megastick beter?
Je kiest nu tussen twee spelers van een paar honderd euro alleen voor een goede fm-tuner? Die dingen zijn niet te vergelijken met zo'n MSI stick.Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 22:01:
I-River IHP120
X-clef HD800
Over de X-clef HD800 hoor je veel goede dingen maar de iRiver is een stuk dunner en speelt langer af. Lees even de mini-review van de iHP-100, staan ook wel dingen over de iHP-120 in. Zelfde geldt voor de HD800.
Als je een tuner wilt moet je een radiootje kopen...
leoaq.fm // Jeune Loop
Volgens mij zijn de FM-tuners van alle HD spelers matig, ik heb iig nog geen review gelezen van een HD-MP3 speler waarin de FM-tuner als "good" of beter werd omschreven...
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Verwijderd
Misschien staat het er misschien onduidelijk maar wat ik bedoel is:Anticipation_AJT schreef op 27 maart 2004 @ 09:54:
[...]
Je kiest nu tussen twee spelers van een paar honderd euro alleen voor een goede fm-tuner? Die dingen zijn niet te vergelijken met zo'n MSI stick.
Over de X-clef HD800 hoor je veel goede dingen maar de iRiver is een stuk dunner en speelt langer af. Lees even de mini-review van de iHP-100, staan ook wel dingen over de iHP-120 in. Zelfde geldt voor de HD800.
Het belangrijkste vind ik de kwaliteit van het geluid van de mp3-speler. Waar voor sommigen bijvoorbeeld de vormgeving of het gewicht vervolgens het belangrijkst is, is voor mij de fm-tuner van belang. (een goede fm-tuner is voor mij een tuner die niet constant wegvalt, wat wel het geval is bij de MSI megastick)
Ik moet vaak reizen en vind het prettig om naar mp3 te luisteren, maar wil op zijn tijd ook naar de radio kunnen luisteren.
Je kan idd een losse fm-tuner (welke ongetwijfeld beter zal zijn, en kleiner) kopen, maar juist het idee dat beide in 1 apparaat gecombineerd zijn spreekt mij erg aan.
Onzin natuurlijk, als bestaande mp3-players gewoon tuner hebben en voor de rest zijn er weinig verschillen dan ga je voor de player met de beste FM tuner. Bij de iRiver iHP-serie (tegenwoordig de H-serie, het nut van die naamswijziging ontgaat me trouwensleokennis schreef op 27 maart 2004 @ 10:19:
Als je een tuner wilt moet je een radiootje kopen...
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Geen onzin, want (na de iPod) zijn dit wel de duurste spelertjes. Ik heb hier ook zo'n gratis radiotje vd bios oid liggen (kan ze btw bij de Bart S voor 1,50 krijgen) en die heeft gelijk ontwangt als m'n iHP-120 (sorry, H120. Tja het ontgaat mij ookYohan schreef op 27 maart 2004 @ 20:55:
[...]
Onzin natuurlijk, als bestaande mp3-players gewoon tuner hebben en voor de rest zijn er weinig verschillen dan ga je voor de player met de beste FM tuner. Bij de iRiver iHP-serie (tegenwoordig de H-serie, het nut van die naamswijziging ontgaat me trouwens) is die prima in orde

Het ontvangst van de H-serie (
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Yohan, kijk als je een mp3 speler wilt en FM dan ga je natuurlijk voor de beste FM tuner. Echter ik heb het idee dat jij FM 'oneveredig aan een mp3 speler' belangrijk vindt; zo belangrijk dat je niet moet vertrouwen op een extra functie van een mp3 speler maar op een stand alone FM radio..
leoaq.fm // Jeune Loop
Hoeft niet, ik vind de tuner inderdaad erg belangrijk, maar de kwaliteit van de tuner in mijn H120 is dusdanig dat ik hier absoluut geen losse radio naast nodig heb (voor onderweg dan althans)leokennis schreef op 28 maart 2004 @ 16:51:
... zo belangrijk dat je niet moet vertrouwen op een extra functie van een mp3 speler maar op een stand alone FM radio..
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Die van de Xclef HD-800 is ook erg goed. Een goede tuner is toch handig en het verschilt per persoon hoeveel waarde je eraan hecht.Yohan schreef op 27 maart 2004 @ 20:55:
Bij de River iHP-serie (tegenwoordig de H-serie, het nut van die naamswijziging ontgaat me trouwens) is die prima in orde
Hoeveel mp3 spelers heb jij trouwens al wel niet gehad Leokennis? Volgens mij al minstens 3: Xclef hd-500, Apple Ipod (1st gen?) en een Philips HDD100. Kan jij eens een globale indruk geven van de voor en nadelen van deze drie spelers als je wil
Had net een hele revie (paar honder woorden) en me sluit Opera
Ik maak zo ff een tabelletje
leoaq.fm // Jeune Loop
Opera userleokennis schreef op 29 maart 2004 @ 15:27:
Had net een hele revie (paar honder woorden) en me sluit Opera![]()
Ik wacht wel
Super
. Er zitten wel wat subjectieve puntjes in, maar dat blijf je nu eenmaal altijd houden. Wat is GB for money? Niet geheel onbelangrijk puntje: Afstandsbediening. Verder is de tabel zo goed als compleet wat mij betreft. Weeg je trouwens elk punt even zwaar mee of houd je rekening met een bepaalde weegschaal? Ik kan mij bijvoorbeeld voorstellen dat je de opname kwaliteit minder belangrijk vindt dan de afstandbediening.
Misschien is kun je het plaatje te hosten op een permanente plek. Anders gaat ie binnenkort weer weg en dat zou zonde zijn. Als je het plaatje toch verplaatst, is het wel een goed plan om een klein beetje wit weg te halen, dan hoef je niet te resizen.
Die arme Philips ook, bijna altijd de eeuwige tweede
.
Misschien is kun je het plaatje te hosten op een permanente plek. Anders gaat ie binnenkort weer weg en dat zou zonde zijn. Als je het plaatje toch verplaatst, is het wel een goed plan om een klein beetje wit weg te halen, dan hoef je niet te resizen.
Die arme Philips ook, bijna altijd de eeuwige tweede
[ Voor 54% gewijzigd door dr snuggles op 29-03-2004 16:17 ]
Verwijderd
Kan iemand mij wat meer vertellen over de RCA RD-2840
bijvoorbeeld hoe duur hij nu is, nog verkrijgbaar, en hoe hij bevalt?
Op deze site kwam ik een erg goedkope hdd speler tegen:
http://www.nomatica.com/i....htm&Provenance=kelkoo_nl
het is de Encore HDD MP3 Player 20 Go, kunnen jullie hier ook jullie mening over geven?
bijvoorbeeld hoe duur hij nu is, nog verkrijgbaar, en hoe hij bevalt?
Op deze site kwam ik een erg goedkope hdd speler tegen:
http://www.nomatica.com/i....htm&Provenance=kelkoo_nl
het is de Encore HDD MP3 Player 20 Go, kunnen jullie hier ook jullie mening over geven?
nou ja dat ligt eraan hoe je dat wilt. het kan dmv een cassette adapter maar er zijn autoradio's met een line-in ingang dus daar kan het helemaal makkelijk mee.
Gave speler. Is er al meer over bekend? Ik zag hem net hier.Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 22:53:
Deze maand zal ik er ook nog een review over schrijven mijn eerste indruk is geweldig (heb hem 2 dagen)zo klein![]()
prijs is ook geweldig.
www.kieskeurig.nl staan al verscheidene aanbieders van de gmini producten
Oke, na deze en andere topics moeizaam te hebben doorgeploegd heb ik gekozen voor de Xclef HD800.
Als hier iemand is die zegt: "nee niet doen!" dan wil ik dat nu weten!
Want ik heb eigenlijk vrij weinig negatiefs kunnen ontdekken over die speler.
Nee Niet DOEN!casemodderpoel schreef op 04 april 2004 @ 22:38:
Oke, na deze en andere topics moeizaam te hebben doorgeploegd heb ik gekozen voor de Xclef HD800.
Sorry.. Geen onderbouwing..
* yohan = iRiver-lover
omfg... denk je dat je alle hdd-spelers gezien hebt, heb ik deze over het hoofd gezien.Yohan schreef op 04 april 2004 @ 22:46:
[...]
Nee Niet DOEN!
Sorry.. Geen onderbouwing..
* yohan = iRiver-lover

Tis nu best wel een moeilijke keuze, die iHP120 is best vet, maar die HD800 ook.
Die iHP120 heeft last van geluidsklikjes oid, en die HD800 van vage 'waarom doetie het nou niet' problemen.
Verder is de batterijduur van de HD800 iets langer zie ik.
Verder zal het wel aan mij liggen, maar ik zie nergens of de iHP120 een 1,8" HDD heeft. Gezien z'n afmetingen neem ik aan van wel.
daar ben ik het niet mee eens, dat 'waarom doet ie het niet'casemodderpoel schreef op 04 april 2004 @ 23:06:
[...]
omfg... denk je dat je alle hdd-spelers gezien hebt, heb ik deze over het hoofd gezien.![]()
Tis nu best wel een moeilijke keuze, die iHP120 is best vet, maar die HD800 ook.
Die iHP120 heeft last van geluidsklikjes oid, en die HD800 van vage 'waarom doetie het nou niet' problemen.
Verder zal het wel aan mij liggen, maar ik zie nergens of de iHP120 een 1,8" HDD heeft. Gezien z'n afmetingen neem ik aan van wel.
dat gebeurt vooral bij verkeerd gebruik, gebrukk dat je jezelf moet afleren. zoals het veel knoppen tegelijk indrukken, dat kan het apparaatje niet hebben
maar ik ben echt heel erg tevreden met mijn HD800.
de iHP 120 zal ook prima zijn maar ik vond de hd800 mooier en volgens mij was ie ook nog goedkoper (10 euro zie ik nu) maar t zal niet veel schelen. ik vond de hd800 mooier:)
Die klikjes kan ik alleen voortbrengen als de muziek op pauze staat. Bij normaal luisteren merk je er dsu nix van. Er zijn zelfs mensen zie zeggen ze niet eens te hebben. Je kan dus mazzel hebben.casemodderpoel schreef op 04 april 2004 @ 23:06:
[...]
omfg... denk je dat je alle hdd-spelers gezien hebt, heb ik deze over het hoofd gezien.![]()
En als je zit te twijfelen tussen de HD800 en de iHP-120 is de a/b denk ik niet een heel belangrijk criterium (heeft de HD800 nl. niet). Dan kan je die van de iHP dus ook gewoon laten voor wat het is; zij de tikjes.peipjes helemaal verleden tijd...
[plagiaat mode]
de iHP 120 HD800 zal ook prima zijn maar ik vond de hd800 iHP-120 mooier en maar volgens mij was ie ook nog goedkoper iets duurder (10 euro zie ik nu) maar t zal niet veel schelen. ik vond de hd800 iHP-120 mooier:)
[/plagiaat mode]
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Die klikjes waren er bij de nieuwste serie iHP's toch uit had ik begrepen?
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Mijn broer heeft een paar weken geleden deze speler gekocht en ik heb nog geen negatieve dingen gehoord. Personlijk vind ik de geluidskwaliteit van mijn IGP-100 (iriver) iets beter, maar de xclef ziet er wel goed uit. Voelt ook wel stevig aan en het menu zit ook wel goed in elkaar. En de prijs is dacht ik ook wel redelijk gunstig.casemodderpoel schreef op 04 april 2004 @ 22:38:
Die van mij heb ik nog geen maand, maar ik kan wel (met moeite) klikjes vinden. Niet dus. of mmprot verkoopt heel ouwe "zooi"Grrrrrene schreef op 05 april 2004 @ 13:40:
Die klikjes waren er bij de nieuwste serie iHP's toch uit had ik begrepen?
Geen klikjes gehoord in mijn iHP.
nou, die xclef gaat langer mee met de batterijen, dus dan ga ik toch maar weer voor die denk ik, als al het andere 'easily dismissable' is.
Verwijderd
Ik heb het ook erg moeilijk met mijn keuze. De batterij vind ik echt het belangrijkste. Beide spelers hebben een ingebouwde batterij, die het natuurlijk op een gegeven moment gaat begeven, net als die van mobieltjes ed. Nu is er van de HD500 bekend dat de batterij vervangen kan worden, maar ivm garantie heeft volgens mij niemand (uiteraard) de HD800 opengeschroefd. Ik weet ook niet hoe dit zit bij de iRiver. Uit de forums blijkt wel dat de duur af kan hangen van de frimware en hoeveel je aan het browsen bent. Bij veel zoeken haalt de hd800 bv zo'n 10-12 uur (zie betreffende topic). Ik neem aan dat hetzelfde verhaal wel zal gelden voor alle HD spelers omdat er nu eenmaal een HD in zitcasemodderpoel schreef op 05 april 2004 @ 20:30:
nou, die xclef gaat langer mee met de batterijen, dus dan ga ik toch maar weer voor die denk ik, als al het andere 'easily dismissable' is.
Ik neem aan dat er wel aan de batterijen te komen moet zijn, voor de Xclef een 3.7V, 1550mAh, Lithium-Ion Rechargeable 1EA en voor de IHP een iets vagere Li-Polymer Battery, maar het houdt me wel bezig...
De afstandsbediening kan me gestolen worden, het ding lijkt me groot en log. Die hoef je uiteraard niet te gebruiken. De optische line-in van de IHP is natuurlijk wel sjiek. De 120 is in de aanbieding bij Dixons:
Met Dixons waardebon t.w.v. EUR 50,--, dus:
Van 449,--
Voor 349,--
Wat dat 'waardebon betekent, blijft een beetje vaag. Op de site staat-ie gewoon voor 399. Wel handig dat je hem niet hoeft op te sturen als er iets mee is.
Kan iemand me wat verder helpen met mijn keuze en me iets vertellen over de kwalilteit van de IHP batterijen, dwz hoe lang ze meegaan bij een hoop browsen tov gewoon spelen en of ze te vervangen zijn?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 15:06 ]
Verwijderd
Bij de Nomad Creative Zen kun je de batterij simpel zelf vervangen: druk op de knop, deksel is open en daar zie je meteen de batterij die je zo kunt vervangen. Kind kan de was doenVerwijderd schreef op 07 april 2004 @ 14:57:
[...]
Ik heb het ook erg moeilijk met mijn keuze. De batterij vind ik echt het belangrijkste.
...
Kan iemand me wat verder helpen met mijn keuze en me iets vertellen over de kwalilteit van de IHP batterijen, dwz hoe lang ze meegaan bij een hoop browsen tov gewoon spelen en of ze te vervangen zijn?
Naast de 60GB was dat een andere belangrijke reden voor mij om deze speler te kopen en ik heb er geen spijt van: topspelertje.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 11:34 ]
Verwijderd
iAudio komt met een harddisk mp3 speler van 20 en 40 Gb, de M3.
Ziet er superstrak uit, een erg platte speler met alles er op en er aan:
- mp3, wma, ogg, wav
- encoder
- fm tuner met recorder
- afstandsbediening
- bijzonder klein
en mooi
Meest opvallende is dat er geen display op de speler zit, die zit in de afstandsbediening.

aankondiging op de site van iAudio, vertaald door babblefish
en nog meer plaatjes van deze mooie speler
op www.mmport.nl staat vermeld dat deze speler binnenkort leverbaar is
samenvattende info op een zweedse site
iRiver en Xclef: let op, de concurrentie komt er aan!
- mp3, wma, ogg, wav
- encoder
- fm tuner met recorder
- afstandsbediening
- bijzonder klein
Meest opvallende is dat er geen display op de speler zit, die zit in de afstandsbediening.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 14:58 ]
Verwijderd
Ons aller Omni is naar de CeBIT geweest en heeft daar enkele reviews over geschreven op tweakers.net:
> nieuws over de nieuwste samsung mp3 spelers
> overige fabrikanten
o.a.
iRiver
MSI & Mpio
Philips, Sony, Creative & Aiwa
en enkele multimediaplayers
> nieuws over de nieuwste samsung mp3 spelers
> overige fabrikanten
o.a.
iRiver
MSI & Mpio
Philips, Sony, Creative & Aiwa
en enkele multimediaplayers
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 15:27 ]
Wow, die gaat zeker wel in de top der HDD mp3spelers staan! Het vooruitzicht is iig erg goed, zou best wel eens de Karma en Iriver van de highend-HDD MP3 player troon kunnen stoten
Woei, nóg een reden om geen Ipod te kopen
Woei, nóg een reden om geen Ipod te kopen
Die ziet er goed uit!Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 10:40:
- mp3, wma, ogg, wav
- encoder
- fm tuner met recorder
- afstandsbediening
- bijzonder kleinen mooi
![]()
Afmetingen: 103.7 mm X 60.8mm X 14.2mm
Hij is dus vooral erg plat, maar wel een paar cm langer dan andere 1,8" spelers
Wel slim van ze om alleen een lcd display om de ab te doen. Dat drukt de kosten en je hebt er toch maar 1'tje nodig. Dan kan je die speler zelf gewoon in je zak doen.
[ Voor 13% gewijzigd door dr snuggles op 12-04-2004 11:23 ]
Goed. Ik ben 6 mei jarig, en wil dus een HD-MP3 speler gaan vragen. 
Nu ben ik al erg lang topics en reviews aan het doorspitten en ben tot de conclusie gekomen dat ik óf de Creative Jukebox Zen Xtra 30 GB ga nemen, voor ~300 euro, of de Xclef HDD800 20 GB, voor ~350 euro.
Het charmante aan de Zen vind ik de opslagcapaciteit en het uiterlijk, maar ik laat me afschrikken door het feit dat de bijgeleverde software, die je bovendien moet gebruiken, niet bepaald handig is.
Dan is er natuurlijk de Xyclef als alternatief. Boordevol functies, en nog een fijn uiterlijk ook (ook al vind ik hem niet zo mooi als de Zen
). Maar dan: 20 GB voor 350 euro 
Ik zit dus hartstikke te twijfelen, hoewel ik momenteel meer naar de Zen neig.
Wat ik nu wil weten; is de software van de Zen een zo groot minpunt dat ik de speler daardoor beter links kan laten liggen en voor de Xyclef kan gaan?
En: is het met beide spelers mogelijk om foto's direct van een digicam op de speler te zetten (dus zonder tussenkomst van een pc)?
Nu ben ik al erg lang topics en reviews aan het doorspitten en ben tot de conclusie gekomen dat ik óf de Creative Jukebox Zen Xtra 30 GB ga nemen, voor ~300 euro, of de Xclef HDD800 20 GB, voor ~350 euro.
Het charmante aan de Zen vind ik de opslagcapaciteit en het uiterlijk, maar ik laat me afschrikken door het feit dat de bijgeleverde software, die je bovendien moet gebruiken, niet bepaald handig is.
Dan is er natuurlijk de Xyclef als alternatief. Boordevol functies, en nog een fijn uiterlijk ook (ook al vind ik hem niet zo mooi als de Zen

Ik zit dus hartstikke te twijfelen, hoewel ik momenteel meer naar de Zen neig.
Wat ik nu wil weten; is de software van de Zen een zo groot minpunt dat ik de speler daardoor beter links kan laten liggen en voor de Xyclef kan gaan?
En: is het met beide spelers mogelijk om foto's direct van een digicam op de speler te zetten (dus zonder tussenkomst van een pc)?
Met geen van beide spelers is het mogelijk om zonder tussenkomst van de pc foto's op de harde schijf te zetten. Hiervoor heb je een HD-speler nodig met een extra flash-geheugen input optie, zoals: [rml][ MP3-speler/Image-Tank]Archos Gmini 220 mini review[/rml]Thanatos schreef op 13 april 2004 @ 19:32:
Dan is er natuurlijk de Xclef als alternatief. Boordevol functies, en nog een fijn uiterlijk ook (ook al vind ik hem niet zo mooi als de Zen). Maar dan: 20 GB voor 350 euro
Verder betaal je voor spelers met een 1,8" schijfje meer dan voor een 2,5" schijfje. Vandaar het prijs verschil wat je opmerkte. Om het kiezen nog wat makkelijker te maken: Houd rekening met:
- Grootte van de speler
- Speeltijd op 1 volle batterij
- Wel of geen radio
- Afstandsbediening
Succes met je zoektocht
Verwijderd
Ik heb na veel wikken en wegen de Iriver 120 gekocht. Ik zou alle tweakers willen bedanken voor de ontzettend nuttige informatie die ik hiervandaan heb mogen halen! Het is echt een erg mooie speler.
Hierbij hoe ik tot mijn keuze ben gekomen. Ik was erg aan het twijfelen tussen deze en de Xclef hd800, maar de aangekondigde firmware heeft me over de streep getrokken. Deze firmware ondersteunt nu lyrics (toch leuk) en in juni zal gapless playback ondersteund worden. Ik luister veel klassiek etc en dan is dan zijn die overgangen erg vervelend.
Verder is de batterij denk ik bij zowel de iHP als de Xclef het zwakke punt. Beide spelers hebben een interne batterij, wat ik eigenlijk erg irritant vind, omdat die dingen natuurlijk slijten. de schatting van iriver is dat de li-on polymer batterij zo'n 4 tot vijf jaar meegaat, bij 'gemiddeld' gebruik en bovendien dat de batterij gratis vervangen wordt binnen de garantietijd. Zie site
Op een gegeven moment is de 'koek dus op'. Ik heb echter de volgende scenario's in mijn hoofd:
De batterij wordt slecht binnen de garantietijd en ik ga klagen. De garantie is bij de iRiver 2 jaar, bij de Xclef 1 jaar.
De batterij wordt slecht na de garantietijd/ ik krijg geen nieuwe binnen de garantietijd. Dan zijn er volgens mij genoeg knappe koppen die hebben uitgezocht bij welke groothandel je een batterij kan halen. Ik zie dit eerder gebeuren bij de iRiver, omdat (volgens mij) nu eenmaal meer mensen een van de iHP100 spelers hebben.
Bovendien is ie nu goedkoper dan de Xclef. Bij de Dixons betaal je 399 en krijg je een waardebon voor 50 in je brievenbus. Je krijgt de iHP dus voor 349. Met die 50 euro kan je dan wel weer wat leuks kopen. Bijvoorbeeld een betere koptelefoon. Die heb ik al, dus ik ga denk ik voor de creative travelsound voor 29 euro extra (zie review). Zo heb je toch een vette 2 watt gettoblaster!
Ze verkopen ook die ontzettend mooie altec lansing ipod speakers, maar die is echt speciaal voor de ipod (met dockingstation) en je moet bovendien toch nog 100 euro bij je waardebon bijbetalen...
Welnu hier nogmaals:
... een apparaatje waarmee je twee USB apparaten direct op elkaar kan aansluiten. Met name interessant voor de fotografen die voor hun vakantie niet 5 microdrives willen aanschaffen.
Het apparaat is van MacAlley en kost US $49.00
Verder is de batterij denk ik bij zowel de iHP als de Xclef het zwakke punt. Beide spelers hebben een interne batterij, wat ik eigenlijk erg irritant vind, omdat die dingen natuurlijk slijten. de schatting van iriver is dat de li-on polymer batterij zo'n 4 tot vijf jaar meegaat, bij 'gemiddeld' gebruik en bovendien dat de batterij gratis vervangen wordt binnen de garantietijd. Zie site
Op een gegeven moment is de 'koek dus op'. Ik heb echter de volgende scenario's in mijn hoofd:
De batterij wordt slecht binnen de garantietijd en ik ga klagen. De garantie is bij de iRiver 2 jaar, bij de Xclef 1 jaar.
De batterij wordt slecht na de garantietijd/ ik krijg geen nieuwe binnen de garantietijd. Dan zijn er volgens mij genoeg knappe koppen die hebben uitgezocht bij welke groothandel je een batterij kan halen. Ik zie dit eerder gebeuren bij de iRiver, omdat (volgens mij) nu eenmaal meer mensen een van de iHP100 spelers hebben.
Bovendien is ie nu goedkoper dan de Xclef. Bij de Dixons betaal je 399 en krijg je een waardebon voor 50 in je brievenbus. Je krijgt de iHP dus voor 349. Met die 50 euro kan je dan wel weer wat leuks kopen. Bijvoorbeeld een betere koptelefoon. Die heb ik al, dus ik ga denk ik voor de creative travelsound voor 29 euro extra (zie review). Zo heb je toch een vette 2 watt gettoblaster!
precies. Ik vond echter iets over de 'syncbox' in het iriver topic en heb het zelf weer op het Xclef topic geplaatst. Eigenlijk is dit de beste plek, omdat het apparaatje werkt met alle (hd) spelers met usb mass storage specificatiewwillem schreef op 13 april 2004 @ 20:39:
[...]
Met geen van beide spelers is het mogelijk om zonder tussenkomst van de pc foto's op de harde schijf te zetten. Hiervoor heb je een HD-speler nodig met een extra flash-geheugen input optie, zoals: [rml][ MP3-speler/Image-Tank]Archos Gmini 220 mini review[/rml]
... een apparaatje waarmee je twee USB apparaten direct op elkaar kan aansluiten. Met name interessant voor de fotografen die voor hun vakantie niet 5 microdrives willen aanschaffen.
![]() | ![]() |
Het apparaat is van MacAlley en kost US $49.00
Mediamarkt Alkmaar (zie ook de Lidl/Aldi/Tijdelijke Aanbiedingen draad) biedt een Philips HDD 060 aan voor €. 199,-. Net nu mijn Mobiblu DAH 1000 256 MB onderweg is... Beetje jammer. Is die HDD060 de moeite waard om die DAH 1000 voor terug te sturen? Heb ik namelijk eigenlijk geen zin in, is niet zo netjes.
Peace is not simply the absence of war.
http://www.tweakers.net/reviews/470KroeT schreef op 14 april 2004 @ 22:24:
Mediamarkt Alkmaar (zie ook de Lidl/Aldi/Tijdelijke Aanbiedingen draad) biedt een Philips HDD 060 aan voor €. 199,-. Net nu mijn Mobiblu DAH 1000 256 MB onderweg is... Beetje jammer. Is die HDD060 de moeite waard om die DAH 1000 voor terug te sturen? Heb ik namelijk eigenlijk geen zin in, is niet zo netjes.
Lol. Dankjewel, daar had ik overheen gelezen
Peace is not simply the absence of war.
iRiver geeft eindelijk inzicht in de verwachte vorderingen wat betreft nieuwe firmware voor de H (iHP)-spelers.
Ben benieuwd
BronInformation regarding H Series firmware upgrades have been posted as follows,
based on the most wanted functions among the many comments and suggestions.
On-the-fly File Delete, Real Shuffle Mode : May
On-the-fly Playlist, Gapless Playback : June
Features other than those included above have already been submitted to our development team and they soon will be included in our new firmware upgrades where possible.
We regret not making this announcement sooner, but since we consider each and every one of your comments and suggestions very important, an overwhelming response can result in a slight delay. We ask for your kind understanding on this matter.
We strive daily to oversatisfy your expectations.
Thank you.
Ben benieuwd
Yup is al een tijdje bekend. In juni ben ik dus Dubbel jarigYohan schreef op 15 april 2004 @ 16:03:
iRiver geeft eindelijk inzicht in de verwachte vorderingen wat betreft nieuwe firmware voor de H (iHP)-spelers.
[...]
Bron
Ben benieuwd
die MacAlley die een paar post trug stond is natuurlijk weer heel erg intresant! iemand nog meer info over dit :"koppel stukje"
Ik was vandaag bij die Media Markt..en hij was ipv 199 euro maar 189 euro.
Verwijderd
Gaat ongeveer 411-, euro kostenVerwijderd schreef op 10 april 2004 @ 10:40:
- mp3, wma, ogg, wav
- encoder
- fm tuner met recorder
- afstandsbediening
- bijzonder kleinen mooi
![]()
[afbeelding]
Verwijderd
(P)review van iAudio M3 (door iAudio zelf opgesteld...)
door bablefish vertaald
met veel plaatjes, o.a.
vergeleken met de iRiver ihp....

door bablefish vertaald
met veel plaatjes, o.a.
vergeleken met de iRiver ihp....

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 19:34 ]
Die iAudio is wel erg cool, alleen wel jammer dat de speler zelf geen scherm heeft, aangezien uit ervaring blijkt dat AB's niet zo erg lang overleven
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Mijn iHP-120 ligt al weer een week of 6 bij de winkel waar ik 'em kocht. (Easy-Com.nl) Volgens de eigenaar van dit zaakje is de garantie vervallen omdat de sticker met het serialnummer op de speler beschadigd is 
Terwijl het serialnummer nog wel gewoon op de doos staat en ik de bon nog heb. iRiver in Korea geeft me volkomen gelijk en zegt dat de speler onmiddellijk onder garantie gerepareerd moet worden, maar Easy-Com blijft keihard bij z'n standpunt en wil me laten opdraaien voor alle kosten.

Terwijl het serialnummer nog wel gewoon op de doos staat en ik de bon nog heb. iRiver in Korea geeft me volkomen gelijk en zegt dat de speler onmiddellijk onder garantie gerepareerd moet worden, maar Easy-Com blijft keihard bij z'n standpunt en wil me laten opdraaien voor alle kosten.
Afgelopen woensdag is m'n iHP-120 op school kwijt geraakt/gestolenVerwijderd schreef op 16 april 2004 @ 19:26:
(P)review van iAudio M3 (door iAudio zelf opgesteld...)
door bablefish vertaald
met veel plaatjes, o.a.
vergeleken met de iRiver ihp....![]()
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Stap naar een rechtswinkel en laat een advocaat die wat weet van consumentenrecht een brief schrijven. Als dat niet helpt, span dan een kort geding aan.Yohan schreef op 16 april 2004 @ 23:07:
Mijn iHP-120 ligt al weer een week of 6 bij de winkel waar ik 'em kocht. (Easy-Com.nl) Volgens de eigenaar van dit zaakje is de garantie vervallen omdat de sticker met het serialnummer op de speler beschadigd is
_██_
(ಠ_ృ)
Yohan schreef op 16 april 2004 @ 23:07:
[...]
100% gelijk!Atomsk schreef op 17 april 2004 @ 02:29:
[...]
Stap naar een rechtswinkel en laat een advocaat die wat weet van consumentenrecht een brief schrijven. Als dat niet helpt, span dan een kort geding aan.
als je een kort geding aanspant of via rechtswinkel doet kan je de kosten ervan eveneens verhalen op de winkel, in dit geval easy-com. zij zijn VERPLICHT je te helpen, zelfs als de garantie is vervallen. daar is een geschreven wet over en bij zo'n rechtswinkel kunnen ze daar vast meer over vertellen.
Bedankt voor jullie tips, heb inmiddels ook Radar en zo gemaild. Echt klote dit, je spaart tijden voor zo'n ding en dan krijg je zoiets. Heb ik weer.
Ik hoop voor je dat je hem terug krijgt. Ik kan er waarschijnlijk naar fluiten 
DeeD2k2 schreef op 16 april 2004 @ 23:20:
Afgelopen woensdag is m'n iHP-120 op school kwijt geraakt/gestolen(ik vrees het laatse)
, [...]
Daar hoef je niet blij van te worden, in tegendeel zelfs: zoals gemeld wordt in het ihp-topic komt er in juni een nieuwe firmware uit voor de H-serie die onder andere gapless afspelen zal ondersteunen...DeeD2k2 schreef op 16 april 2004 @ 23:20:
[...]
Afgelopen woensdag is m'n iHP-120 op school kwijt geraakt/gestolen(ik vrees het laatse)
, maar (hoe raak het ook klink) nu ik dit ding zie ben ik er bijna "blij" om
. Als-ie gapless kan gaan spelen, wordt dit nl de opvolger!!!
http://www.iriver.com/community/notice_view.asp?idx=31
Dat bedoel ik juist. Hij heeft nagenoeg alles het zelfde als de iHP, behalve de gapless playback, die de iHP wél krijgt.duhtje schreef op 18 april 2004 @ 04:47:
[...]
Daar hoef je niet blij van te worden, in tegendeel zelfs: zoals gemeld wordt in het ihp-topic komt er in juni een nieuwe firmware uit voor de H-serie die onder andere gapless afspelen zal ondersteunen...
Verder vind ik hem mooier, is hij half zo dik en heeft-ie een dock, maar gapless playback vind ik belangrijker... Dus als deze het niet heeft wordt mijn iHP-120 opgevolgd door een iHP-120 (of 140, hangt van de prijsdaling na de intro van de iHP-3x0 af. Nee, ik wil geen iHP-3x0 want die heeft geen beeldscherm in de a/b...)
En overal moet moet iHP natuurlijk H zijn. Stel je voor dat we het niet meer snappen...
Verwijderd
iAudio M3 vanaf 19 april te koop in Engeland prijs ca 275 engelse ponden, volgens de sites leverbaar vanaf 26 april
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 21:53 ]
Ik ben serieus aan het kijken/wachten op dit apparaat maar zal hm niet (te) snel kopen. Eerst maar eens wat ervaringen aanhoren van gebruikers.Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 21:49:
iAudio M3 vanaf 19 april te koop in Engeland prijs ca 275 engelse ponden, volgens de sites leverbaar vanaf 26 april
Dat was mijn plan dus ook. (Als iedereen dat deot komen we dus nooit aan het kopen...)
Aan de andere kant wordt iAudio (iAudio 4) wel geprezen om zijn geluidskwaliteit. ervan uitgaande dat ze dat zo houden, dan kan er niet zoveel misgaan met dit ding...
Het enige nadeel dat ik tot nu toe heb gevonden is dat-ie alleen in ASF (radio/voice) kan opnemen. Geen keuze dus! (Bron)
Aan de andere kant wordt iAudio (iAudio 4) wel geprezen om zijn geluidskwaliteit. ervan uitgaande dat ze dat zo houden, dan kan er niet zoveel misgaan met dit ding...
Het enige nadeel dat ik tot nu toe heb gevonden is dat-ie alleen in ASF (radio/voice) kan opnemen. Geen keuze dus! (Bron)
[ Voor 21% gewijzigd door DeeD2k2 op 18-04-2004 23:07 ]
Verwijderd
Weet iemand of er een manier is bij de Philips HDD-100 de mp3's gewoon over te zetten zonder gebruik van dat klote programma wat erbij zit?
Want ik vind dat programma toch zo ongelooflijk ongebruiksvriendelijk..
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 16:15:
Weet iemand of er een manier is bij de Philips HDD-100 de mp3's gewoon over te zetten zonder gebruik van dat klote programma wat erbij zit?
Koop een iRiver.
[ Voor 3% gewijzigd door yohan op 19-04-2004 18:15 ]
Hoi,
Ik vraag me of welke speler ik beter kan kopen:
De Philips HDD 060 of de Mobiblu 256MB. Het verschil tussen deze 2 spelers is dat de Philips 6x zoveel geheugen heeft, maar de Mobiblu een FM radio en beter geluid heeft(nl. 2x10Mw <>2x5Mw)
Wie kan mij helpen?
Mail naar peterm@538mail.nl
Ik vraag me of welke speler ik beter kan kopen:
De Philips HDD 060 of de Mobiblu 256MB. Het verschil tussen deze 2 spelers is dat de Philips 6x zoveel geheugen heeft, maar de Mobiblu een FM radio en beter geluid heeft(nl. 2x10Mw <>2x5Mw)
Wie kan mij helpen?
Mail naar peterm@538mail.nl
Botte reactie, niet de goedkoopste, maar wel de enige! De HDD100 is nou eenmaal niet populair genoeg voor 3rd party software, de de software is nou eenmaal nodig voor de index... Je moet dus wel.Yohan schreef op 19 april 2004 @ 18:14:
Koop een iRiver.
Een andere optie is de X-clef HD800 óf de iAudio M3. Ja je leest het goed! Hij is bij mmport in de voorverkoop en gaat €399,- kosten. Dat is wel exclusief cradle! (Nu maar hopen dat het niet net zo gaat als bijde iAudio4. Laaang w8en!)
[ Voor 3% gewijzigd door DeeD2k2 op 20-04-2004 20:57 ]
Er staat in de tekst bij deze speler op mmport o.a. het volgende:
De M3 is de kleinste Harddisk MP3-speler van dit moment ...
Bij de omschrijving staat: Afmetingen: 103.7 x 60.8 x 14.2 mm
This wel te merken dat ze de Rio Karma niet verkopen, want deze heeft de volgende afmetingen: 75 x 79 x26 mm!
Moest ik effe kwijt.
This wel te merken dat ze de Rio Karma niet verkopen, want deze heeft de volgende afmetingen: 75 x 79 x26 mm!
Moest ik effe kwijt.
Mag ik dan ff kwijt dat de inhoud van het ding (de M3) bijna de helft is van de Rio? De inhoud van de M3 is 89,53 cm3 en van de Karma 154,05 cm3! De 2 cm in de breedte en 1 in de dikte scheelt nogal hè?ronald1971 schreef op 20 april 2004 @ 21:43:
Er staat in de tekst bij deze speler op mmport o.a. het volgende:
Moest ik effe kwijt.
Verwijderd
ik lees op de site van mmport dat de iaudio m3 niet verbonden kan worden via usb 1.1
Nogal raar vind ik, want volegns mij hebben de meeste mensen toch nog geen ubs 2.0?
Voor zover ik weet is USB alle kanten op compatible. (Je kan een USB 2.0 ding in een USB 1.1 poort proppen, maar ook een USB 1.1 ding een een USB 2.0 poort) Het zal dus wel lukken met USB 1.1. Bij de iRiver iHP-120 bennen ze btw óók geen fel vinkje bij USB 1.1 gezet, maar dat doet-ie wel degelijk (Of ik heb een aantal wonders meegemaakt
)
Als je zo'n ding hebt raad ik USB 2.0 wel sterk aan. Anders duurt het verzenden van muziek erg lang... En, als je zon ding kan kopen, dan een USB 2.0 kaartje er toch ook wel af?
Als je zo'n ding hebt raad ik USB 2.0 wel sterk aan. Anders duurt het verzenden van muziek erg lang... En, als je zon ding kan kopen, dan een USB 2.0 kaartje er toch ook wel af?
[ Voor 41% gewijzigd door DeeD2k2 op 20-04-2004 22:51 ]
usb 2.0 is backward compatible met 1.1, onafhankelijk van het aangesloten apparaat, lijkt mij tenminste.
Verwijderd
Het is een geweldig apparaatje die iAudio M3 lijkt mij.
Maar een van z´n grote voordelen, de afstandsbediening, is ook meteen een valkuil. Meestal zijn de koptelefoons die standaard worden bijgeleverd niet geweldig qua geluidskwaliteit. Maar hoe moet dat bij deze als je een andere koptelefoon wilt, kan dat en hoe gaat dat dan met de ab?
Of een ander veel voorkomend probleem: een breuk in de kabel, kun je dit dan eenvoudig vervangen?
Maar een van z´n grote voordelen, de afstandsbediening, is ook meteen een valkuil. Meestal zijn de koptelefoons die standaard worden bijgeleverd niet geweldig qua geluidskwaliteit. Maar hoe moet dat bij deze als je een andere koptelefoon wilt, kan dat en hoe gaat dat dan met de ab?
Of een ander veel voorkomend probleem: een breuk in de kabel, kun je dit dan eenvoudig vervangen?