Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 13:15
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 10:12:
Het is een geweldig apparaatje die iAudio M3 lijkt mij.
Maar een van z´n grote voordelen, de afstandsbediening, is ook meteen een valkuil. Meestal zijn de koptelefoons die standaard worden bijgeleverd niet geweldig qua geluidskwaliteit. Maar hoe moet dat bij deze als je een andere koptelefoon wilt, kan dat en hoe gaat dat dan met de ab?
Of een ander veel voorkomend probleem: een breuk in de kabel, kun je dit dan eenvoudig vervangen?
Volgens mij kun je elke koptelefoon gewoon op de ab aansluiten, als je de ab sloopt dan heb je wel een probleem. Gelukkig krijg je 2 jaar garantie op dat ding, dus mocht je last krijgen van een kabelbreuk kan je deze waarschijnlijk gewoon verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 10:40:
iAudio komt met een harddisk mp3 speler van 20 en 40 Gb, de M3.
Ziet er superstrak uit, een erg platte speler met alles er op en er aan:
- mp3, wma, ogg, wav
- encoder
- fm tuner met recorder
- afstandsbediening
- bijzonder klein :9 en mooi :9~
Meest opvallende is dat er geen display op de speler zit, die zit in de afstandsbediening.

[afbeelding]

aankondiging op de site van iAudio, vertaald door babblefish

en nog meer plaatjes van deze mooie speler

op www.mmport.nl staat vermeld dat deze speler binnenkort leverbaar is

samenvattende info op een zweedse site

iRiver en Xclef: let op, de concurrentie komt er aan!
Die ziet er erg goed uit! :). En kan alles wat ik wil.
Hoeveel zou die ongeveer gaan kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 11:21:
[...]

Die ziet er erg goed uit! :). En kan alles wat ik wil.
Hoeveel zou die ongeveer gaan kosten?
Als je even leest, zie je dat hij bij mmport in de voorverkoop is.

Er is nu ook een engelse site online met info over de M3:
http://eng.iaudio.com/zer...ver.php?bmenu=p&id=cw5000

Ook de engelse handleiding is te downloaden:
http://eng.iaudio.com/download/file/manual/iAUDIOM3_E.pdf

De cradle blijkt inderdaad ook volgens de site optioneel te zijn...jammer.

Bij firmware staat o.a: Plan to supports Auto-Lyric, Text Viewer, etc

[ Voor 7% gewijzigd door waslijn op 21-04-2004 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Ik heb net die handleiding eens doorgspit en ik begin dat ding steeds mooier te vinden! Wat een strakke menutjes heeft-ie btw!
Maar er waren een paar dingen die me opvielen:
- Je hebt Software (JetAudio) nodig om je muziek erop te krijgen
- Er wordt niets gezecht over MP3 VBR. (Ondersteundie dat?)
- De max. doorspoelsnelheid is 20x. Kijk dat schiet op!

[zeurmode]
En ook hier staat niet in of-ie gapless afspeeld of niet.
Ze maken het me wel moeilijk: iRiver iHP-140 (in juni gapless :) ) voor maar €434,-
[/zeurmode]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

DeeD2k2 schreef op 21 april 2004 @ 12:45:
Ik heb net die handleiding eens doorgspit en ik begin dat ding steeds mooier te vinden! Wat een strakke menutjes heeft-ie btw!
Maar er waren een paar dingen die me opvielen:
- Je hebt Software (JetAudio) nodig om je muziek erop te krijgen
- Er wordt niets gezecht over MP3 VBR. (Ondersteundie dat?)
- De max. doorspoelsnelheid is 20x. Kijk dat schiet op!

[zeurmode]
En ook hier staat niet in of-ie gapless afspeeld of niet.
Ze maken het me wel moeilijk: iRiver iHP-140 (in juni gapless :) ) voor maar €434,-
[/zeurmode]
http://www.mp3-plus.net/product.php?productid=12
• USB Storage Drive
Store or transfer any type of files
Dat doen ze dan wel onhandig :(

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoeld.

Je kan idd bijna alle mp3 spelers als ext. hdd/usb stick gebruiken, das dat is niet zo vreemd. Verder is het bij HDD spelers vaak zo dat je software nodig hebt om er muziek op te krijgen.

Wat je nu met "Dat doen ze dan wel onhandig :( " bedoeld snap ik dus niet...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
DeeD2k2 schreef op 21 april 2004 @ 13:37:
Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoeld.

Je kan idd bijna alle mp3 spelers als ext. hdd/usb stick gebruiken, das dat is niet zo vreemd. Verder is het bij HDD spelers vaak zo dat je software nodig hebt om er muziek op te krijgen.

Wat je nu met "Dat doen ze dan wel onhandig :( " bedoeld snap ik dus niet...
Snap ik ook niet helemaal.

Zie trouwens dat de cradle +/- 20euro moet gaan kosten (http://www.bestekeus.nl/s...info.php/products_id/6395)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Topicstarter
Overigens werd dapreview onlangs ge-update en staan er enkele leuke nieuwe apparaatjes op (die men ook al in het CeBIT-verslag op t.net kon lezen). Zijn ook wat specs e.d. te bezichtigen.

Nieuws enzo

En ja, ik leef nog :P

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
De site ziet er weer netjes uit! Was eerst het overzicht een beetje kwijt, maar hij doet het! Misschien is het alleen wel een idee om bij de reviews ook de taal te vermelden. Zit ik plotseling op één of andere aziatische site. Snap ik nix van!

En het komt goed uit dat je nog leeft, want nog geen 100 posts meer en het is tijd voor [MP3] HDD-based mp3 players Deel 3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Sinds gisteren heb ik ook een Archos Gmini 220 en het apparaatje bevalt wel redelijk. Compact, wordt goed herkent door winxp en klinkt (meestal) ook goed. Verder is het kunnen lezen van compact flash kaartjes van m'n Canon camera natuurlijk handig.

Ik heb er echter 1 vervelende bug in ontdekt:
Als het lcdscherm aanstaat, is er soms een licht gekraak/getik in het rechterkanaal te horen. Alsof het scrollen en animeren van de VU meters net teveel processorkracht vergt. Bij "drukke" muziek hoor je het niet, maar bijv. bij alleen piano en zang is het heel irritant dat er af en toe wat tikken (pops) klinken in het rechterkanaal. Dit ligt dus niet aan de mp3 en het is zowel te horen via de line-out als de koptelefoonaansluiting. Schakelt het lcd zich uit, is het tikken ook weg.

Iemand die dit ook opgevallen is, of ligt het aan mijn exemplaar? Ik kan natuurlijk het lcd display op 10sec zetten, maar het blijft irritant. :(

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Bijna het zelfde als bij de iRiver iHP serie dus. Daar komt het alleen door het beeldschermpje op de a/b. Bij de iRivers is het niet opgelost, dus ik ben bang dat je ermee moet leren leven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Atomsk schreef op 22 april 2004 @ 12:08:
Sinds gisteren heb ik ook een Archos Gmini 220 en het apparaatje bevalt wel redelijk. Compact, wordt goed herkent door winxp en klinkt (meestal) ook goed. Verder is het kunnen lezen van compact flash kaartjes van m'n Canon camera natuurlijk handig.

Ik heb er echter 1 vervelende bug in ontdekt:
Als het lcdscherm aanstaat, is er soms een licht gekraak/getik in het rechterkanaal te horen. Alsof het scrollen en animeren van de VU meters net teveel processorkracht vergt. Bij "drukke" muziek hoor je het niet, maar bijv. bij alleen piano en zang is het heel irritant dat er af en toe wat tikken (pops) klinken in het rechterkanaal. Dit ligt dus niet aan de mp3 en het is zowel te horen via de line-out als de koptelefoonaansluiting. Schakelt het lcd zich uit, is het tikken ook weg.

Iemand die dit ook opgevallen is, of ligt het aan mijn exemplaar? Ik kan natuurlijk het lcd display op 10sec zetten, maar het blijft irritant. :(
Misschien kan je die vraag beter hier stellen: [rml][ MP3-speler/Image-Tank]Archos Gmini 220 mini review[/rml]

Wel ververlend zeg, zit ook aan die Archos 220 te denken ook voor de opslag van foto's. Ben het probleem nog niet tegengekomen, dus misschien komt het niet op elke speler voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_Omniscient schreef op 21 april 2004 @ 17:39:
Overigens werd dapreview onlangs ge-update en staan er enkele leuke nieuwe apparaatjes op (die men ook al in het CeBIT-verslag op t.net kon lezen). Zijn ook wat specs e.d. te bezichtigen.

Nieuws enzo

En ja, ik leef nog :P
Weet je al hoeveel die uitbreiding van 10Gb van de Momitsu PM320 gaat kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 19:57:
[...]

Weet je al hoeveel die uitbreiding van 10Gb van de Momitsu PM320 gaat kosten?
Goed dat je er me aan herinnerd (was het alweer vergeten), ik heb het zojuist even gevraagd dus wellicht kan ik het antwoord snel geven :).

Update van Momitsu:

"Ik verwacht dat de PM320 excl. HDD tussen de € 319,- en € 349,- gaat kosten.

Prijs HDD is helaas n.n.b.

Helaas hebben wij wat weinig zicht op de exacte releasedatum. Hiervoor zijn
wij mede afhankelijk van onze distributeurs."

[ Voor 29% gewijzigd door the_Omniscient op 07-05-2004 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06
hmm.. ik heb afgelopen vrijdag bij dixons een Philips HDD060 gehaald voor 200 meuro, en het is opzich wel een leuk apparaatje, alleen struikel ik nogal op de usb1.1 en de software die erbij zit, het reageerd allemaal zo traag.. En nu zat ik eigenlijk een beetje rond te kijken naar iets anders voordat ik beslis of ik hem in ga ruilen en mn geld terug neem..

Wat ik wil is gewoon lekker muziek afspelen in de bus/op de fiets/te voet. Ruimte op de speler hoeft niet eens zoveel te zijn, aangezien ik op mijn pc ook maar iets van 6gb aan muziek heb, en dat hoef ik ook niet allemaal mee te nemen, want dan ga ik alleen maar zitten skippen :)

De prijsrange waar ik aan zat te denken is dus 200-250 euro..

Ik had ook al zitten kijken naar een Creative Muvo2 1.5gb, heeft iemand daar ervaring mee?
Ook de Archos gmini 120 heeft mn aandacht getrokken, alleen lees ik daar niet al te denderende dingen over, en hij heeft ook allerlei functies die ik waarschijnlijk toch niet ga gebruiken..

[ Voor 11% gewijzigd door Sartsj op 25-04-2004 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaSarge schreef op 25 april 2004 @ 21:00:
hmm.. ik heb afgelopen vrijdag bij dixons een Philips HDD060 gehaald voor 200 meuro, en het is opzich wel een leuk apparaatje, alleen struikel ik nogal op de usb1.1 en de software die erbij zit, het reageerd allemaal zo traag.. En nu zat ik eigenlijk een beetje rond te kijken naar iets anders voordat ik beslis of ik hem in ga ruilen en mn geld terug neem..

Wat ik wil is gewoon lekker muziek afspelen in de bus/op de fiets/te voet. Ruimte op de speler hoeft niet eens zoveel te zijn, aangezien ik op mijn pc ook maar iets van 6gb aan muziek heb, en dat hoef ik ook niet allemaal mee te nemen, want dan ga ik alleen maar zitten skippen :)

De prijsrange waar ik aan zat te denken is dus 200-250 euro..

Ik had ook al zitten kijken naar een Creative Muvo2 1.5gb, heeft iemand daar ervaring mee?
Ook de Archos gmini 120 heeft mn aandacht getrokken, alleen lees ik daar niet al te denderende dingen over, en hij heeft ook allerlei functies die ik waarschijnlijk toch niet ga gebruiken..
De gmini 120 is best wel groot en heeft 20Gb, zoals je al zij heb je niet zoveel ruimte nodig dus zou ik als ik jou was deze niet kopen maar gewoon een speler met minder opslag capaciteit, die dna ook veel kleiner is. De muvo2 is echt heel erg veel kleiner dan de gmini 120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06
Ik heb inmiddels al een Muvo2 4gb besteld, en die HDD060 is alweer terug naar de winkel, ze deden er niet moeilijk over bij de dixons, ik heb gewoon mn geld teruggekregen. :)
Ik hoop em iig een dezer dagen te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In afwachting van mijn iPod mini zou ik een andere HD-based (of microdrive based- mp3 speler willen kopen.

Mijn eisen zijn:
- Ogg support
- FM receiver
- Licht en compact
- max kostprijs +- 350 EUR

Mijn eerste idee was de iRiver iHP-120 maar die valt toch duurder uit dan aanvankelijk gedacht. De iGP-100 is anders ook een oplossing, heeft iemand hier ervaring mee?
Mijn laatste gedacht is de Xclef HD800, maar die vind ik eerlijk gezegd niet zo mooi.

Graag advies :)

PS: Andere player suggereren mag uiteraard!

edit: Een andere oplossing is een iPod kopen en er Linux op zetten zodat ie Ogg support heeft, maar dan heb ik geen FM receiver.

edit2: Nog iets aan mijn eisen toegevoegd.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeps, foutje

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Mijn iHP-120 ligt momenteel in Hong Kong, aangezien de leverancier hier in Nederland het liet afweten wat betreft de garantie.

Afwachten maar :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft al iemand de iAudio M3? zo ja, wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 20:13:
Volgens mij is hij nog niet leverbaar. Er is ook pas 1 review te vinden op het internet in het Japans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 20:13:
Veel negatieve verhalen over de afstandsbediening bij http://www.advancedmp3pla...php?showtopic=1882&st=120

Ik hoop dat dat opgelost wordt, want ik vin em wel mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
"Nieuws" van iRiver.

De PMC-100 gaat er waarschijnlijk niet uit zien als op de beschikbare foto's te zien was. Zo zou hij eerst worden:

Afbeeldingslocatie: http://www.iriver.de/gfx/new/pmc100-small.jpg

Maar hoogstwaarschijnlijk gaat hij er net zo uitzien als de PMP-100 :(
Zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.irivernordic.com/images/normal/im1080908420.jpg

Erg jammer. Ik vind het bovenste apparaat een stuk stijlvoller.
iRiver Mailtje
Dear Johan.

The design on the forthcoming PMC will not be like the "old image", shown in your email. The design will be different. The info we've got at this moment says it will look like the PMP...

Best regards
Christopher Cameron
Order/Kontor Ansvarig

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Op deze site zag ik staan dat een 80Gb Xclef in de maak is.

[ Voor 5% gewijzigd door ronaldinho op 12-05-2004 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Zoals ik eerder in dit topic al meldde wilde :( Easy-Com.nl :( mijn iHP-120 niet repareren omdat de serial-nummer sticker beschadigd was (die op de achterkant). Had wel gewoon de bon nog, en diezelfde sticker staat ook op de doos; maar mocht niet baten, hij stuurde 'em ongerepareerd naar me retour.

Toen bood iRiver Korea me aan om de speler maar rechtstreeks naar hun toe te sturen. Dus deed ik dat, wat had ik nog te verliezen. Vandaag een mailtje van ze:
Dear Johan,

Hello! How are you? I'm Cathy from iRiver Hong Kong limited. We had received your player this morning. now we replace the new player to you and going to send the player back to you by EMS. The tracking no is ***.
If you have further enquiries, please feel free to contact us again.

Regards
Cathy
Wat een topbedrijf. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Yohan schreef op 12 mei 2004 @ 22:29:
Zoals ik eerder in dit topic al meldde wilde :( Easy-Com.nl :( mijn iHP-120 niet repareren omdat de serial-nummer sticker beschadigd was (die op de achterkant). Had wel gewoon de bon nog, en diezelfde sticker staat ook op de doos; maar mocht niet baten, hij stuurde 'em ongerepareerd naar me retour.

Toen bood iRiver Korea me aan om de speler maar rechtstreeks naar hun toe te sturen. Dus deed ik dat, wat had ik nog te verliezen. Vandaag een mailtje van ze:

[...]

Wat een topbedrijf. O+
En anders had je nog beroep kunnen doen op de consumentenprogramma's Radar en Kassa! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03-2018
Yohan schreef op 12 mei 2004 @ 22:29:
Fantastische service van iRiver, maar bijzonder incorrect van Easy Com. Met fabrieksgarantie heb je pas te maken als de wettelijke garantietermijn voorbij is, dus pas na 2 jaar, volgens Europese regels. De eerste zes maanden na aankoop wordt er bij een defect van uitgegaan dat het om een fabricagefout gaat, en is het aan de winkel om te bewijzen dat dat niet zo is. De 18 maanden die volgen moet je als klant bewijzen dat het niet om een val, water, ongebruikelijke slijtage of andere gebruikersschade gaat - maar zelfs dan heb _jij_ helemaal niets te maken met het serienummer op het product. Easy Com had je defect gewoon in behandeling moeten nemen en binnen redelijke termijn moeten oplossen.

Maar goed, nu is het opgelost. Ik zou als ik jou was nog wel de gemaakte verzendkosten bij Easy Com proberen terug te vragen.

Oja, vergeet geen shop survey te plaatsen:
http://www.tweakers.net/shopsurvey/4431

[ Voor 4% gewijzigd door Nick|IA op 13-05-2004 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Nick|IA schreef op 13 mei 2004 @ 20:17:
[...]

Fantastische service van iRiver, maar bijzonder incorrect van Easy Com. Met fabrieksgarantie heb je pas te maken als de wettelijke garantietermijn voorbij is, dus pas na 2 jaar, volgens Europese regels. De eerste zes maanden na aankoop wordt er bij een defect van uitgegaan dat het om een fabricagefout gaat, en is het aan de winkel om te bewijzen dat dat niet zo is. De 18 maanden die volgen moet je als klant bewijzen dat het niet om een val, water, ongebruikelijke slijtage of andere gebruikersschade gaat - maar zelfs dan heb _jij_ helemaal niets te maken met het serienummer op het product. Easy Com had je defect gewoon in behandeling moeten nemen en binnen redelijke termijn moeten oplossen.

Maar goed, nu is het opgelost. Ik zou als ik jou was nog wel de gemaakte verzendkosten bij Easy Com proberen terug te vragen.

Oja, vergeet geen shop survey te plaatsen:
http://www.tweakers.net/shopsurvey/4431
Goed idee, heb ff een pittige reactie geplaatst in de ShopSurvey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Johan,

Uw verhaal hierboven is maar ten dele correct en dat weet u zelf ook. Wij kregen geen garantie meer van onze eigen iRiver importeur wegens het beschadigde (in eerste instantie zelfs compleet ontbrekende) serienummer. Het serienummer is door u zelf zeer bewust verwijderd. Dan geven wij in principe ook geen garantie op het produkt, dat had u ook in onze RMA-voorwaarden kunnen (en moeten) lezen. Vervolgens probeert u via 'eisen' en 'dreigementen' per e-mail uw gelijk te halen. Wij waren echter wel bereid de speler te laten repareren/vervangen. Daarbij heb ik u denk ik minimaal zo'n keer of 5 in 2 lange e-mails aangegeven dat daar kosten aan verbonden zouden kunnen zitten en u hierbij de vraag gesteld of het akkoord was om de speler terug te sturen via de importeur naar de fabrikant (desnoods die in Hong Kong). Zij zouden er dan verder naar kunnen kijken. Maar op die 2 e-mails reageert u vervolgens totaal niet, en dat was de reden dat de speler 1 week na de 2e e-mail aan u retour gestuurd werd. Lijkt me een duidelijke zaak, wie wilde er nu niet meewerken?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhtje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-05 13:34

duhtje

blabla

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 22:11:
Wij kregen geen garantie meer van onze eigen iRiver importeur wegens het beschadigde (in eerste instantie zelfs compleet ontbrekende) serienummer. Het serienummer is door u zelf zeer bewust verwijderd. Dan geven wij in principe ook geen garantie op het produkt, dat had u ook in onze RMA-voorwaarden kunnen (en moeten) lezen.
Hehe, ik moet eerlijk zeggen dat ik het ronduit schoftig vind dat zonder stikker op de speler zelf de garantie niet meer zou gelden, ik heb zelf ook zo'n H120 en aangezien deze stikker (bij normaal gebruik zonder hoesje) na 2 maanden al nauwelijks leesbaar meer was heb ik destijds maar besloten om te redden wat er te redden viel en dus die stikker eraf gehaald, tevens vind ik die stikker niet mooi en aangezien het dan mijn stikker is (en mijn mp3-speler) vind ik dat je dan het recht hebt om zoiets eraf te halen zonder dat de garantie zou moeten vervallen. Als ze zeker willen zijn dat het een bepaald product betreft moeten ze zo'n code maar aan de binnenkant plaatsen (of met zo'n RFID-chip wat mij betreft).
Wel leuke manier, mensen in principe 2 jaar garantie geven en dan als die stikker na 3 maanden katjewijlen is officieel geen garantie meer geven ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik kan er weinig aan doen. Ik vind de lokatie soms ook niet altijd even handig, dat is een besluit van de fabrikant van het produkt. Maar een sticker (lees: garantiezegel) zit er niets voor niets op, of het nu mooi is of niet. En juist omdat het produkt dan op dat moment iemands eigendom is, is diegene er ook zelf verantwoordelijk voor dat die zegel erop blijft zitten. En niet meer duidelijk leesbaar is natuurlijk iets heel anders dan een sticker bewust verwijderen. Dhr. Huizenga sneed zichzelf in z'n vingers want hij vond de sticker ook niet mooi, maar had beter de regels vooraf moeten lezen en nadenken of desnoods ons vantevoren informeren. In principe kan de leverancier zonder serienummer ook niet meer achterhalen dat een produkt daadwerkelijk bij hen gekocht is of het nu ook op de verpakking staat of niet. Of een klant het nu wel of niet met zo'n beleid eens is, is weer een ander punt maar ik kan u vertellen dat vrijwel elke webshop zo te werk gaat. En als de leverancier dan vervolgens een oplossing aandraagt (in dit geval verder onderzoek), waar niet eens op gereageerd wordt, dan... enfin het lijkt me wel duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 00:26:
Tja, ik kan er weinig aan doen. Ik vind de lokatie soms ook niet altijd even handig, dat is een besluit van de fabrikant van het produkt. Maar een sticker (lees: garantiezegel) zit er niets voor niets op, of het nu mooi is of niet. En juist omdat het produkt dan op dat moment iemands eigendom is, is diegene er ook zelf verantwoordelijk voor dat die zegel erop blijft zitten. En niet meer duidelijk leesbaar is natuurlijk iets heel anders dan een sticker bewust verwijderen. Dhr. Huizenga sneed zichzelf in z'n vingers want hij vond de sticker ook niet mooi, maar had beter de regels vooraf moeten lezen en nadenken of desnoods ons vantevoren informeren. In principe kan de leverancier zonder serienummer ook niet meer achterhalen dat een produkt daadwerkelijk bij hen gekocht is of het nu ook op de verpakking staat of niet. Of een klant het nu wel of niet met zo'n beleid eens is, is weer een ander punt maar ik kan u vertellen dat vrijwel elke webshop zo te werk gaat. En als de leverancier dan vervolgens een oplossing aandraagt (in dit geval verder onderzoek), waar niet eens op gereageerd wordt, dan... enfin het lijkt me wel duidelijk ;)
Ik wil toch ff reageren...want ondanks al het gezeik met wel of geen sticker en garantie toestanden ben ik nog steeds van mening dat de leverancier best een beetje zn best mag doen en de klant dus tegemoed komen.
Niet meteen de klant wantrouwen maar juist van de goede bedoelingen van de klant uit gaan.
Op die manier creeer je een veel betere indruk naar de klant (en potentiele klanten) toe.
Als ik van een kennis of familielid hoor dat zn leverancier goede service leverd ook al zijn er een paar regeltje overschreden dan zal ik daar sneller iets kopen dan bij winkels in boven staande situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hebben we geprobeerd hoor. Maar als hij geen reactie geeft...
En als hij op onze shopsurvey alle andere reacties had gelezen, had hij ook wellicht gesnapt dat we het beste met hem voor hadden (nog steeds trouwens) :)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhtje

duhtje

blabla

Tja, ik kan er weinig aan doen. Ik vind de lokatie soms ook niet altijd even handig, dat is een besluit van de fabrikant van het produkt.
Het lijkt me toch niet meer dan redelijk dat als je een stikker plaatst als fabrikant, je er dan ook rekening mee zou moeten houden dat deze verwijderd worden (of dat ze loslaten), als fabrikant heb je dan maar óf zoiets gewoon erin te zetten zoals het logo oid óf aan de binnenkant iets te plaatsen (anders ook een beetje een sukkeldaad 8)7)
Hoe dan ook, mooi dat ze er dan ook niet te moeilijk over gaan doen (zouden ze zichzelf ook lelijk mee in de vingers snijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga jij alle fabrikanten af dan? :)
Dan zet ik dat per fabrikant op de website :P

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Zojuist las ik het verhaal van de heer Huizenga, die naar zijn idee niet naar tevredenheid is tegemoet gekomen en/of behandeld door Easycom Systems.
Ook ik deed 3 maanden geleden een bestelling bij dit bedrijf, een complete computer met webcam, cdbrander, boxjes, toetsenbord, optische muis en tft-monitor. Over de hele afhandeling hiervan kan ik alleen maar kort maar krachtig zijn; KLASSE! 2 dagen nadat ik mijn bestelling deed had ik deze in huis. Een dag later al (!) werd mijn computer geheel bij mij thuis geinstalleerd door dit bedrijf. Ook vragen die ik per mail een dag later nog had werden direct beantwoord door een Easycom Systems. Ik ben dik tevreden over dit bedrijf en mijn volgende bestelling zal zeker weer bij Easycom Systems zijn. De reactie van meneer Huizenga vind ik onredelijk en zeer onvolwassen. Voordat ik deze bestelling bij Easycom Systems heb ik WEL (klablijkelijk een stuk beter dan meneer) de regels gelezen. Hierin staat toch echt DUIDELIJK vermeld dat de sticker met daarop het serienummer het garantiebewijs van het gekochte artikel is en wanneer deze sticker verwijderd is, de garantie vervalt. Daar komt bij dat deze meneer Huizenga dus ook al had kunnen lezen DAT deze stickers op het product zaten. Als hij een product had gewild zonder stickers erop had hij beter gewoon naar de winkel kunnen gaan of eerst informeren waar precies deze stickers op het product zaten.
Ik vind het handelen van Easycom Systems volkomen redelijk. Nogmaals hun regels zijn duidelijk terug te vinden op hun site. Ik ben zeer tevreden over dit bedrijf. Easycom Systems: Bedankt voor de nette en zeer snelle afhandeling van mijn bestelling! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhtje

duhtje

blabla

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 01:45:blablabla (...) de regels gelezen. Hierin staat toch echt DUIDELIJK vermeld dat de sticker met daarop het serienummer het garantiebewijs van het gekochte artikel is en wanneer deze sticker verwijderd is, de garantie vervalt. Daar komt bij dat deze meneer Huizenga dus ook al had kunnen lezen DAT deze stickers op het product zaten. Als hij een product had gewild zonder stickers erop had hij beter gewoon naar de winkel kunnen gaan of eerst informeren waar precies deze stickers op het product zaten.
Ik vind het handelen van Easycom Systems volkomen redelijk. Nogmaals hun regels zijn duidelijk terug te vinden op hun site.
Ik ben het met je eens dat het volgens de regels allemaal netjes is gegaan en ik weet lang niet hoe het allemaal precies gelopen is en dat zal me verder ook een worst wezen ;)
Feit blijft echter dat het een beetje een domme zet is om zo'n megasticker op de buitenkant te plakken en dan vervolgens, wil je garantie hebben, te eisen dat je die laat zitten. Het zou toch ook een beetje absurd zijn als je een auto zou kopen en zodra je hem hebt kom je erachter dat er nog een paar grote stickers aan de buitenkant zitten, deze haal je er natuurlijk af (welke imbeciel wil er nu met zulke megastickers gezien worden). Vervolgens begeeft de motor het en ga je dus langs de 'autodealer' en zeggen hun doodleuk dat je die stickers dan ook had moeten laten zitten omdat ze nu niet meer kunnen zien of het wel dezelfde auto is en niet die van je buurman oid die misschien net zo'n auto had... (daarom hebben alle auto's als ik mij niet vergis ook een of andere regisratie waar je zelf niet makkelijk bijkomt of last van hebt)
Dat valt me dan ook enigzins tegen van iriver, al ben ik verder prima te spreken over mijn H120 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het slaat toch nergens op dat als je geen sticker op je speler hebt zitten de garantie niet meer zou gelden. De fabrikant geeft een jaar garantie op het apparaat, niet op de sticker.

Verder heb ik al eerder gemerkt dat als je problemen met een product hebt je beter naar de fabrikant kan gaan dan naar de dealer of importeur e.d.
Deze doen namelijk erg weinig moeite om je probleem op te lossen, terwijl de fabrikant dat wel doet.

mzl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 01:45:
Hallo,
Zojuist las ik het verhaal van de heer Huizenga, die naar zijn idee niet naar tevredenheid is tegemoet gekomen en/of behandeld door Easycom Systems.
Ook ik deed 3 maanden geleden een bestelling bij dit bedrijf, een complete computer met webcam, cdbrander, boxjes, toetsenbord, optische muis en tft-monitor. Over de hele afhandeling hiervan kan ik alleen maar kort maar krachtig zijn; KLASSE! 2 dagen nadat ik mijn bestelling deed had ik deze in huis. Een dag later al (!) werd mijn computer geheel bij mij thuis geinstalleerd door dit bedrijf. Ook vragen die ik per mail een dag later nog had werden direct beantwoord door een Easycom Systems. Ik ben dik tevreden over dit bedrijf en mijn volgende bestelling zal zeker weer bij Easycom Systems zijn. De reactie van meneer Huizenga vind ik onredelijk en zeer onvolwassen. Voordat ik deze bestelling bij Easycom Systems heb ik WEL (klablijkelijk een stuk beter dan meneer) de regels gelezen. Hierin staat toch echt DUIDELIJK vermeld dat de sticker met daarop het serienummer het garantiebewijs van het gekochte artikel is en wanneer deze sticker verwijderd is, de garantie vervalt. Daar komt bij dat deze meneer Huizenga dus ook al had kunnen lezen DAT deze stickers op het product zaten. Als hij een product had gewild zonder stickers erop had hij beter gewoon naar de winkel kunnen gaan of eerst informeren waar precies deze stickers op het product zaten.
Ik vind het handelen van Easycom Systems volkomen redelijk. Nogmaals hun regels zijn duidelijk terug te vinden op hun site. Ik ben zeer tevreden over dit bedrijf. Easycom Systems: Bedankt voor de nette en zeer snelle afhandeling van mijn bestelling! :D
Geregistreerd op Friday 14 May 2004 01:00
Sorrie...niet geloofwaardig (but i could be wrong, ik zeg alleen wat ik denk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:22

MaDLiVe

.-Observer-.

Zouden jullie misschien zo vriendelijk willen zijn dit gezeur buiten het topic te houden. Ik dacht dat er weer mooie nieuwe spelers waren door de bump maar nee.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Beetje heel erg off-topic dit, maar ik heb grote twijfels bij het feit dat een sticker(met SN) noodzakelijk zou zijn voor garantie. Vraag mij ook af of het verwijderen van de sticker wettelijk het recht geeft om geen garantie meer te verlenen.

Vind dit hele verhaal echt nergens over gaan, zou een goede voor de rijdende rechter zijn ofzo. Laten we nu weer ontopic gaan!

[ Voor 35% gewijzigd door waslijn op 14-05-2004 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Bedankt allemaal voor jullie reacties, wil hier nog even kort op ingaan zodat we terug ontopic kunnen.

Diverse mensen wijzen er op dat een stickertje nooit een bewijs van garantie kan zijn, en dat is natuurlijk volkomen waar, Easy-Com bedenkt hier eigen onwettelijke regeltjes. Het feit dat iRiver binnen 1 dag besloot me een nieuwe speler te sturen, zegt ook genoeg over het beleid: namelijk dat die sticker er niet toe doet.

Verder zeggen verschillende mensen hier dat de sticker lelijk is en bovendien erg snel beschadigt (vooral bij het in- en uitplaatsen in het hoesje). Toen ik zag dat het nummer beschadigd was heb ik de sticker verwijderd (net als duhtje, die hierboven gepost heeft), en de sticker vervolgens zorgvuldig bewaard.

Verder wil ik geen woorden vuil maken aan een user DAYONY, die nog nooit eerder op GoT geweest is maar zich (waarschijnlijk op verzoek van Easy-Com) vandaag geregistreerd heeft om Easy-Com de hemel in te prijzen en daarmee de onrechtmatige acties van dit bedrijf probeert te verdoezelen.

Enfin, wees gewaarschuwd! Back on-topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor mp3spelers moet je ook bij de betere mp3 winkels zijn zoals mp3spelers.nl of mp3man.nl dan heb je geen gezeik (wij kopen er met een stel vrienden al een jaartje of vier)... een reparatie duurt zo'n 2 weken (soms ook wel een maand) maar het wordt altijd keurig opgelost (wij hebben al vaak een splinternieuw apparaat gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waslijn schreef op 14 mei 2004 @ 12:25:
Beetje heel erg off-topic dit, maar ik heb grote twijfels bij het feit dat een sticker(met SN) noodzakelijk zou zijn voor garantie. Vraag mij ook af of het verwijderen van de sticker wettelijk het recht geeft om geen garantie meer te verlenen.

Vind dit hele verhaal echt nergens over gaan, zou een goede voor de rijdende rechter zijn ofzo. Laten we nu weer ontopic gaan!
Het serienummer dient er voor zodat de diverse leveranciers/importeurs na kunnen gaan dat een produkt bij hen is aangeschaft. De fabrikant zelf weet natuurlijk ook wel dat het produkt bij hen afkomstig is, maar de wederverkopers hebben alleen het serienummer ter beschikking om dit te verifiëren. En dat was er dus niet. Laat het voor allemaal een wijze les zijn :D

En nu inderdaad back on topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Tja, ik kan er weinig aan doen. Ik vind de lokatie soms ook niet altijd even handig, ...
[..]
Bij de Rio Karma hebben ze wat dat betreft een betere plek voor het serienummer zoals je kan zien op onderstaande foto (het is niet mijn eigen karma overigens)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rvdnoll/Rio%20Karma/karma%20onderkant.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou nou Yohan,
Dus als ik in tegenstelling tot jou goede woorden heb over dit bedrijf door mijn eigen ervaringen heeft dit bedrijf mij volgens jou dit gevraagd dit te doen..?
Moet ik hier nou serieus op ingaan? Als ik zo eens rondkijk naar de reacties zijn deze stuk voor stuk van klanten die allemaal dik tevreden zijn over dit bedrijf. Ik denk dus niet dat dat voor Easycom nodig zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op 14 mei 2004 @ 12:03:
[...]

[...]
Sorrie...niet geloofwaardig (but i could be wrong, ik zeg alleen wat ik denk).
Well you are..want het is allemaal waar. Maar uiteraard ben je vrij in je mening daarover, nietwaar..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duhtje schreef op 14 mei 2004 @ 02:09:
[...]
Ik ben het met je eens dat het volgens de regels allemaal netjes is gegaan en ik weet lang niet hoe het allemaal precies gelopen is en dat zal me verder ook een worst wezen ;)
Feit blijft echter dat het een beetje een domme zet is om zo'n megasticker op de buitenkant te plakken en dan vervolgens, wil je garantie hebben, te eisen dat je die laat zitten. Het zou toch ook een beetje absurd zijn als je een auto zou kopen en zodra je hem hebt kom je erachter dat er nog een paar grote stickers aan de buitenkant zitten, deze haal je er natuurlijk af (welke imbeciel wil er nu met zulke megastickers gezien worden). Vervolgens begeeft de motor het en ga je dus langs de 'autodealer' en zeggen hun doodleuk dat je die stickers dan ook had moeten laten zitten omdat ze nu niet meer kunnen zien of het wel dezelfde auto is en niet die van je buurman oid die misschien net zo'n auto had... (daarom hebben alle auto's als ik mij niet vergis ook een of andere regisratie waar je zelf niet makkelijk bijkomt of last van hebt)
Dat valt me dan ook enigzins tegen van iriver, al ben ik verder prima te spreken over mijn H120 :*)
Maar ik neem aan dat je die auto dan ook niet zou kopen zonder geinformeerd te hebben waar die stickers zaten en hoe groot ze waren nietwaar, helemaal als je die er niet op wil hebben..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
offtopic:
Omdat je nieuw bent :P één keer: Er is een handige 'edit' knop: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

Een mp3 speler en een auto vind ik wel heel erg appels met peren vergelijken. Van een apparaatje weet je namelijk dat er een serie nummer op geplakt of in gegradeerd is. Dat is al tijden zo. Daarom ga ik er ook niet naar vragen. Je bent er immers 100% zeker van. Daarbij ga ik er allen wel vanuit dat de fabrikant hem er een beetje fatsoenlijk op doet. Zoals op de Rio bijv. Maar niet zo groot als op de iHP's. En die op mijn (inmiddels gestolen) iHP zat, zat nog eens scheef ook.
Stikkers op een auto zijn niet zó vanzelfsprekend.

Verder wou ik het hierbij laten. Ik snap Yohan volledig. Ik had ook zo gereageerd. Aan de andere kant staat Easy-Com ook in zijn recht. Laat iedereen ervan denken wat-ie denkt en laat dit topic nu weer over HDD spelers gaan. (Ik moet nl. nog steeds een vervanger uitzoeken voor mijn iHP, en ik vond de iAudio M3 wel erg leuk...)

[ Voor 4% gewijzigd door DeeD2k2 op 14-05-2004 19:27 . Reden: ...wat kan ik slecht spellen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
DeeD2k2 schreef op 14 mei 2004 @ 19:21:
Verder wou ik het hierbij laten. Ik snap Yohan volledig. Ik had ook zo gereageerd. Aan de andere kant staat Easy-Com ook in zijn recht. Laat iedereen ervan denken wat-ie denkt en laat dit topic nu weer over HDD spelers gaan. (Ik moet nl. nog steeds een vervanger uitzoeken voor mijn iHP, en ik vond de iAudio M3 wel erg leuk...)
Wrom niet gewoon wéér een iHP :9~
Of 1 van de nieuwe modellen die binnenkort uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Ik zit er ook wel sterk aan te denken om gewoon weer een iHP te kopen. Als iRiver zich aan zijn beloftes houdt en de nieuwe firmware updats uitberengt helemaal. Aan de andere kant is de iAudio M3 wel half zo dik, en hebben ze de bediening precies zo gedaan als ik het gebruik: Geen beeldscherm op het aparaat, want daar komen alleen maar krassen op. Ik gebruikte zelf nl. alleen maar de a/b.
Dat is een van de redenen waarom de iHP-300 geen optie is. Hij heeft geen lcd op de a/b.
Daarnaast ga je bij dat ding betalen voor dingen die niets meer met muziek luisteren te maken hebben. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de muziek mooier klinkt omdat er een kleuren scherm op zit. En USB-OTG? Leuk, maar de enige DigiCam die ik tot mijn beschikking heb is die van mijn ouders. En ik kan me niet voorstellen dat ik nog met hun op vakantie zal gaan...

Dus als de iAudio M3 net zo klinkt als men zecht dat de iAudio 4 klinkt én hij heeft de zelfde functies als de iHP's ná de firmware updates (behalve Digi I/O), dan is die van mij. Als de iRiver iHP-140 op €400,- of minder komt dan wordt het die. En anders gewoon weer een iHP-120...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK vind zo'n lcd kleuren scherm juist echt vet. Alleen zou ik geen iriver kopen, maar eerder de "you go" van "gway technology". Die heeft namelijk een av in- en uitgang :9~ , 4,4 Gb (wat voor mij wel voldoende is) en de prijs zou rond de 350 dollar gaan liggen. Hij zou in mei op de markt verschijnen, maar nog niks van gehoord.

link naar cebit verslag:
reviews: CeBIT 2004: Portable MP3/Ogg-hardware

officiele site:
http://www.gwaytech.com.tw/page01.html

o ja, volgens mij is het ook nog mogelijk om foto's van je digitale camera direct op de "you go" te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Laatst online: 00:43
Ik ben op zoek naar externe opslag. Eerst zitten kijken naar usb-sticks...en dan met Mp3...maar nu denk ik dat het handig is als ik toch wat meer opslag heb.
Bovendien heb ik een digicam, en zou een image tank ook een welkome aanvulling zijn.

De eisen zijn dus:
HDD based Mp3 player.
Mogelijkheid tot opslag vanaf camera/dmv kaartlezer in apparaat.

Primaire functie is portable storage met mogelijkheid lezen van XD kaart (eventueel met adapter), daarna Mp3 speler.

Ik weet dat de X's Drive pro aan mijn eisen voldoet..dus dat is een serieuse kanditaat. Alleen geen id hoe de kwaliteit van het geluid is. Niet heeel belangrijk, maar het moet wel een beetje werken. Vormgeving is leuk, maar lelijk apparaat met de juiste functionaliteit gaat voor mooi apparaat dat 1 van de main functies mist...
kost me met een 30GB HD 200 euro incl vervoerskosten

Op power in numbers kwam ik ook nog het volgende apparaatje tegen:
Afbeeldingslocatie: https://secure3.ozhosting.com/powermarket/pm_stores/PINStore/data/images/CD1.jpg
30Gb HD,
speelt Mp3, maar ook Mpeg, VCD, Mpeg2 via de Tv out.
meer info: http://www.deltrontech.co...CinemaDisk/cinemadisk.htm
Hij is niet klein, er komt namelijk een bult van een batterij achterop. Portable blijft ie echter wel.
Kosten van dit ding: 275 euro incl verzendkosten...

Een verschil van 75 euro. De cinema disk slikt niet rechtstreeks XD kaartjes..de X's Drive wel. De cinema disk speelt dan weer wel tevens video af...maar denk niet dat ik daar veel gebruik van zal maken

Mijn vraag aan jullie is, of er mensen zijn die nog meer soortgelijke producten kennen, en of iemand weet hoe het staat met de mp3 functionaliteit van deze 2..

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie de radar test gezien voor harddisk mp3spelers?

Zo beetje alles wat ik ooit heb gelezen op tweakers is onzin geweest volgens het resultaat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:10

sjaakaq

It might get loud

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.trosradar.nl/?url=PHP/news//601

de hd800 van xclef komt er wel heel bekaaid(hoe schrijf je dat ook alweer) af.
En die vrouw die gaf aleen maar cijfers voor de vormgeving terwijl de hd800 toch ook wel een mooie ding is.
Mijn speler(archos gmini 220) kwam er goed vanaf aleen was de prijs van 349 E een beetje hoog, je kan hem ondehand halen voor 288 E kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu te twijfelen tussen de iRiver iHP-120, Creative MuVo 2 4 GB en de Archos Gmini. Iemand een ideetje hoek ooit een keuze kan maken of welke niet goed is om een bepaalde reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 20:45:

Zo beetje alles wat ik ooit heb gelezen op tweakers is onzin geweest volgens het resultaat 8)7
Die test sloeg echt helemaal nergens op...
Wat een flop zeg...2 mensen heel subjectief laten testen...jaaa..dan krijg je een professionele test :r
Gelukkig weet ik ondertussen wel hoe het zit, dankzij GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 20:44:
IK vind zo'n lcd kleuren scherm juist echt vet. Alleen zou ik geen iriver kopen, maar eerder de "you go" van "gway technology". Die heeft namelijk een av in- en uitgang :9~ , 4,4 Gb (wat voor mij wel voldoende is) en de prijs zou rond de 350 dollar gaan liggen. Hij zou in mei op de markt verschijnen, maar nog niks van gehoord.

link naar cebit verslag:
reviews: CeBIT 2004: Portable MP3/Ogg-hardware

officiele site:
http://www.gwaytech.com.tw/page01.html

o ja, volgens mij is het ook nog mogelijk om foto's van je digitale camera direct op de "you go" te zetten :)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1080420120.jpg
Dat ziet er idd érg geil uit! :9~

Maar iRiver komt deze en volgende maand met kleurendisplay-spelers waar je ook video op kan afspelen, waarschijnlijk is ook daar aan een VID-out gedacht.

Wel erg jammer overigens dat het design van de PMC-100 geschrapt wordt :(
Het zou deze worden:
Afbeeldingslocatie: http://www.iriver.de/gfx/new/pmc100-small.jpg

maar according to www.irivernordic.com en een mailtje van de Customer Service gaat de PMC er hetzelfde uitzien als de PMP :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 20:45:

Misschien is de test meer als vermaak bedoeld :P. Grappig ook dat ze bij sommige mp3 spelers een "matige geluidskwaliteit" ontdekken. Vooral de onderbouwing is ijzersterk :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

AcH, ip0d R03lZzZz w4|\|t d13 15 b3KenD (en dat als iPod bezitter!)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik zag vandaag in deze folder (pagina 3) dit apparaatje.

Afbeeldingslocatie: http://www.2copy2.com/2copy2.jpg

Met dit apparaatje kun je zonder tussenkomst van een computer bijvoorbeeld foto's van je digitale camera naar je mp3-speler sturen. Weet iemand of je op die manier foto's van een Canon A80 naar een HDD-MP3-speler kan sturen? Volgens mij namelijk niet omdat je bij een A80 eerst drivers op je computer moet instaleren om data uit te lezen en dat is hier natuurlijk niet mogelijk. Ik hoop dat ik het mis heb en dat ik iets over het hoofd zie, maar ik vrees het ergste.

Het is volgens mij hetzelfde soort apparaat als wat ik hier al eens eerder heb zien langskomen, maar dat andere apparaatje kan ik niet meer terugvinden.

[ Voor 4% gewijzigd door De_Klusjesman op 19-05-2004 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:37
Als het goed is krijg ik deze week nog mijn iaudio m3 binnen. Ik laat wel weten wat ik er van vind. het wordt mijn 1e mp3 speler afgezien van een netmd dan.

nooit eerder een mp3 speler gekocht omdat ik ze of lelijk vond (vind de irivers ook niet mooi) of onttoerijkend geheugen hadden.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
De_Klusjesman schreef op 19 mei 2004 @ 01:44:

[afbeelding]

Met dit apparaatje kun je zonder tussenkomst van een computer bijvoorbeeld foto's van je digitale camera naar je mp3-speler sturen. Weet iemand of je op die manier foto's van een Canon A80 naar een HDD-MP3-speler kan sturen? Volgens mij namelijk niet omdat je bij een A80 eerst drivers op je computer moet instaleren om data uit te lezen en dat is hier natuurlijk niet mogelijk. Ik hoop dat ik het mis heb en dat ik iets over het hoofd zie, maar ik vrees het ergste.

Het is volgens mij hetzelfde soort apparaat als wat ik hier al eens eerder heb zien langskomen, maar dat andere apparaatje kan ik niet meer terugvinden.
Gaat alleen werken met apparaten die zonder drivers aangesloten kunnen worden op de PC en voldoen aan de mass storage specificatie. Je zult dus een CF-reader moeten aanschaffen om gebruik te kunnen maken van het kastje met een Canon camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

BasBzrk schreef op 19 mei 2004 @ 08:33:
Als het goed is krijg ik deze week nog mijn iaudio m3 binnen. Ik laat wel weten wat ik er van vind. het wordt mijn 1e mp3 speler afgezien van een netmd dan.

nooit eerder een mp3 speler gekocht omdat ik ze of lelijk vond (vind de irivers ook niet mooi) of onttoerijkend geheugen hadden.

:)
Laat even weten hoe hij klinkt, want ik ben erg benieuwd over dit nieuwe speeltje van Iaudio :) En er schijnen wat problemen te zijn met de beeldschempjes van de Remote Control, dus ik kan je aanraden om hem op te laden ZONDER de remote aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ja ik lees het net op iaudio forum. Het gaat om 1 enkele batch. En aangezien hij eerder in uk en amerika etc te koop was verwacht ik niet die batch te hebben... hoop hoop... ;P

mailtje:
L.S.

419 euro inclusief de cradle.

Gratis meegeleverd is een armband en sennheiser MX300 koptelefoontjes.

Met vriendelijke groet,

Sales Support

MMPORT

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Bas
Verzonden: woensdag 19 mei 2004 14:58
Aan: 'MMPORT (H.J. Kok)'
Onderwerp: RE: iAUDIO M3

Hallo

Wat was de totaal prijs ook alweer incl cradle en verzendkosten? Tijd geleden dat ik hem heb besteld namelijk J 400 nog wat...

Grtz bas

--------------------------------------------------------------------------------

From: MMPORT (H.J. Kok) [mailto:]
Sent: woensdag 19 mei 2004 14:03
To:
Subject: iAUDIO M3

Geachte klant,

Inmiddels zijn de iAUDIO M3’s bij ons binnengekomen. Deze worden zo spoedig mogelijk verzonden en u kunt uw speler dan ook vrijdag verwachten.

Veel luisterplezier gewenst,

Met vriendelijke groet,

Sales Support

MMPORT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Laatst online: 01-09 22:51
De_Klusjesman schreef op 19 mei 2004 @ 01:44:

[afbeelding]

Mocht je besluiten om hem aan te schaffen, laat ons eens weten of het allemaal werkt en gelukt is etc. :). En of het apparaat wel degelijk nieuwe mappen aanmaakt per "transfer" van een CF kaartje (of welk ander willekeurige kaart icm de cardreader) en niet alles maar bijv. neerkwakt in de root. Welke camera je mogelijk getest hebt kan natuurlijk ook.

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Hmmm... al weer erg lang geleden dat ik iets van me heb laten horen. Maak je echter geen zorgen over deel 3, de hobbyist verzamelt driftig door.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/all_front600.jpg

(Dell DJ en Karma ontbreken op deze foto)

Beetje ervaring kan geen kwaad :P en wellicht dat ik in deel 3 wat verder kan uitwijden over m'n persoonlijke opvattingen over deze dingen. Probleem is dat je altijd achterop blijft liggen, de M3 ziet er zeer interessant uit. De Karma heb ik inmiddels ook een tijdje in m'n bezit, zeker de moeite waard :)

Voor mensen die een no-nonsense apparaat zoeken: ik kan de Dell Dj zeker aanraden. Je bestelt het ding online voor $200 en daarkomt dan nog eens een hele hoop aan verzendkosten en BTW bij, maar je blijft ruimschoots onder de 300 Euro. Voor 15GB is dat zeker niet slecht want deze 1,8"-speler biedt een goede geluidskwaliteit en een mooi compact design. Navigatietechnisch een heerlijke unit, ook dat nog :) Nadelen zijn de wat leipe vormgeving (vind hem zelf wel aardig, met dat blauwe licht achter de knopjes) en de noodzaak tot het gebruiken van speciale software om mediafiles over te zetten. Reken op $15 extra om fatsoenlijke software te bestellen.

Bah, dat leek wel een commercial :X maar ik heb het goed met jullie voor, natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
the_Omniscient schreef op 20 mei 2004 @ 02:30:
Hmmm... al weer erg lang geleden dat ik iets van me heb laten horen. Maak je echter geen zorgen over deel 3, de hobbyist verzamelt driftig door.

[afbeelding]

Beetje ervaring kan geen kwaad :P en wellicht dat ik in deel 3 wat verder kan uitwijden over m'n persoonlijke opvattingen over deze dingen. Probleem is dat je altijd achterop blijft liggen, de M3 ziet er zeer interessant uit. De Karma heb ik inmiddels ook een tijdje in m'n bezit, zeker de moeite waard :)
14+2=16 mp3 spelers. Word jij zo dik gesponsord of was jij heel rijk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Laatst online: 01-09 22:51
wwillem schreef op 20 mei 2004 @ 09:59:
14+2=16 mp3 spelers. Word jij zo dik gesponsord of was jij heel rijk? :P
Waarom in de verleden tijd praten? Misschien heeft ie nog zat euro's over op z'n rekening na al die mp3 spelers :Y).

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

the_Omniscient schreef op 20 mei 2004 @ 02:30:

[afbeelding]

(Dell DJ en Karma ontbreken op deze foto)

Voor mensen die een no-nonsense apparaat zoeken: ik kan de Dell Dj zeker aanraden. Je bestelt het ding online voor $200 en daarkomt dan nog eens een hele hoop aan verzendkosten en BTW bij, maar je blijft ruimschoots onder de 300 Euro. Voor 15GB is dat zeker niet slecht want deze 1,8"-speler biedt een goede geluidskwaliteit en een mooi compact design. Navigatietechnisch een heerlijke unit, ook dat nog :) Nadelen zijn de wat leipe vormgeving (vind hem zelf wel aardig, met dat blauwe licht achter de knopjes) en de noodzaak tot het gebruiken van speciale software om mediafiles over te zetten. Reken op $15 extra om fatsoenlijke software te bestellen.

Bah, dat leek wel een commercial :X maar ik heb het goed met jullie voor, natuurlijk ;)
GEEN 3rd gen iPod? Je weet niet wat je mist..... :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
leokennis schreef op 20 mei 2004 @ 14:57:
[...]

GEEN 3rd gen iPod? Je weet niet wat je mist..... :)
Heb ik even gehad, maar zag de noodzaak van dat model niet zo in... 1e gen klinkt net zo goed als 3e gen en persoonlijk word ik helemaal kriegelig van die knopjes op de 3d gen. Mss tzt als er een goedkope op marktplaats staat.

En neuj, ben niet rijk ofzo :'( ... Ligt ook spul tussen dat niet van mij is (twee iPods/iHP's is ook teveel van het goede, een Zen Xtra lijkt behoorlijk op de JB3 qua gebruikersinterface en geluidskwaliteit) maar als het een beetje interessant oogt dan ben ik al snel geneigd het in huis te halen. De 1 besteedt het aan z'n auto, de ander aan dit soort dwaze ongein :P Is gewoon leuk als je alles met elkaar kan vergelijken, weet je ook zeker dat je niet bevooroordeeld over een bepaalde speler raakt.

Ben nu een beetje aan het zoeken naar de echte oude bakjes, zoals de PJB-100 en de Archos Studio/Recorders enzo. Kost ook vrij weinig tegenwoordig, bij Dixons staat de Recorder-serie al voor 150 Euro (20GB geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjongen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02-2015
Zal wel een domme vraag zijn, maar wat is de hdd-based mp3 player met de grootste capaciteit?
De Zen Xtra Creative met 60GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
rjongen schreef op 20 mei 2004 @ 15:53:
Zal wel een domme vraag zijn, maar wat is de hdd-based mp3 player met de grootste capaciteit?
De Zen Xtra Creative met 60GB?
X-Clef HD-500 met 80GB is zo'n beetje het ruimste wat ik gezien heb, de hobbyprojectjes (zelf een 120GB HDD ergens in frustelen) daargelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohan schreef op 18 mei 2004 @ 10:17:
[...]

[afbeelding]
Dat ziet er idd é²§ geil uit! :9~

Maar iRiver komt deze en volgende maand met kleurendisplay-spelers waar je ook video op kan afspelen, waarschijnlijk is ook daar aan een VID-out gedacht.

Wel erg jammer overigens dat het design van de PMC-100 geschrapt wordt :(
Het zou deze worden:
[afbeelding]

maar according to www.irivernordic.com en een mailtje van de Customer Service gaat de PMC er hetzelfde uitzien als de PMP :(
Maar wat de Iriver niet kan en de You Go wel, is direct opnemen van de tv, omdat hij av INgang heeft >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
bah tot maandag wachten :(

Was nog aan het werk toen de postbode kwam :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Jeej ik heb hem eindelijk binnen B)

Ff wat plaatjes:

op buro
Afbeeldingslocatie: http://www.bzrk.demon.nl/iaudio/DSC03028%20(Small).JPG

dichtbij
Afbeeldingslocatie: http://www.bzrk.demon.nl/iaudio/DSC03029%20(Small).JPG

inhoud doos
Afbeeldingslocatie: http://www.bzrk.demon.nl/iaudio/bla.jpg

remote
Afbeeldingslocatie: http://www.bzrk.demon.nl/iaudio/DSC03031%20(Small).JPG

beschermhoes
Afbeeldingslocatie: http://www.bzrk.demon.nl/iaudio/DSC03033%20(Small).JPG

Mij bevindingen tot dusver zijn erg goed :) Enige nadeel is dat ik op het moment nog geen (werkende) usb2 heb waardoor het copieren tergend lang duurt. Geluidskwaliteit voor 192kpbs mp3s is erg goed :) Stukken beter dan netmd iig ;) Ik heb (bijna) geen zelf geripte mp3s maar download wel alles van goeie rip groepen te weten sq (swiss quality). Het navigeren is even wennen omdat je dat ook met de volume knop doet enzo. Je hebt 2 wieltjes die je allebei nodig hebt om te navigeren.

Radio heb ik eigenlijk niet geprobeerd. Eigenlijk omdat ik dat totaal niet intressant vind :$

Line in opnemen vind ik zeer handig omdat ik hiermee zonder veel moeilijkheden livesets kan opnemen direct van mengpaneel af :+

Zoals je ziet ben ik niet goed in het schrijven van reviews. Maar voor eventuele vragen sta ik open :>

even verder spelen nu :P

[ Voor 4% gewijzigd door lowfi op 24-05-2004 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Ziet er netjes uit. Vooral de ledjes zijn erg cool!

Ik heb alleen nog wel ene paar vragen:

1. Line in & uit zitten die op de cradle/blokje of op het ding zelf? Is wel van belang als je hem eens elders wilt aansluiten

2. Speelt-ie gapples af? Of bijna gapples? In het geval van de laatse: Hoe groot is het gat? Verschil mp3 ogg.

3. Geeft de a/b piepjes of ruis bij het afspelen (zoals bij de iRiver iHP'2)?

4. Hoe degelijk volet het geheel aan? Rammelende knopjes. Gebruikte matriaal.

5. Evt. vergelijking met andere (portabele) spelers. Discman, flash mp3 speler (van een ander) enz.

[ Voor 14% gewijzigd door DeeD2k2 op 24-05-2004 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Nog beter is een nieuw topic te starten en dan als titel geven: Iaudio M3 MP3 HD player review of iets in die geest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
1. Line in & uit zitten die op de cradle/blokje of op het ding zelf? Is wel van belang als je hem eens elders wilt aansluiten
ja zie dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.bzrk.demon.nl/iaudio/DSC03037.JPG

Dat ding plug je weer onder de m3. Dit ding heb je niet nodig als je de cradle gebruikt. Zie stukje verder...
2. Speelt-ie gapples af? Of bijna gapples? In het geval van de laatse: Hoe groot is het gat? Verschil mp3 ogg.
Ik heb geen ogg bestanden, die hou je dus tegoed ;) Als er al een gap aanwezig is is deze heel klein. Paar ms mss?
3. Geeft de a/b piepjes of ruis bij het afspelen (zoals bij de iRiver iHP'2)?
Heb zelf geen ihp2 gehad. Maar ik hoor echt geen geruis of gepiep. Niet tijdens het doorspoelen (wat met 20x kan :)) of tijdens skippen van tracks. Of bij het browsen of wat dan ook. Ik gebruik een seinheisser mx300 headsetje. Kreeg ik gratis van mmport erbij ;)
4. Hoe degelijk volet het geheel aan? Rammelende knopjes. Gebruikte matriaal.
Body is van alumium en die kan je echt niet indrukken. Zelfde geldt eigenlijk voor de ab die van plastic is. Echt geen rammelende knopjes ofzo :) Alle knopjes zijn van plastic... Zowel voor als achterkant van de body zijn van aluminium.

De cradle is van plastic. Deze moet je er overigens los bij kopen voor 20 euro dacht ik.
5. Evt. vergelijking met andere (portabele) spelers. Discman, flash mp3 speler (van een ander) enz.
Heb alleen een netmd gebruikt en diverse discmans. Dat vond ik allemaal ondingen.. of te groot of audio kwaliteit mwah.

Enige nadeel van deze speler in mijn ogen is mss het ontbreken van een display op de body zelf. Alleen zit een speler altijd in me broek/jas dus mis ik dat neit echt.

Ik heb hem nu net 2 uur ongeveer dus als ik nog eventuele onvolkomenheden ontdek zal ik dat hier posten.

Morgen koop ik een nec usb2 kaartje aangezien via niet wil mee werken op usb2.0 :r

[ Voor 3% gewijzigd door lowfi op 24-05-2004 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
paar filmpjes:

remote song playing

ledjes

beetje kut filmpjes maken met een digicam :S

[ Voor 192% gewijzigd door lowfi op 24-05-2004 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
BasBzrk schreef op 24 mei 2004 @ 19:55:
paar filmpjes:

remote song playing

ledjes

beetje kut filmpjes maken met een digicam :S
Ziet er allemaal goed uit hoor :) Veel plezier met je nieuwe gadget toegewenst.

Zoals ronald1971 oppert, kun je het beste even een nieuw topic voor deze speler openen, aangezien het zeker een populaire speler zal worden. Dat houdt dit topic wat neutraler en bovendien geeft het mij wat extra tijd om het nieuwe deel in elkaar te flansen :P

Overig, eerste twee exemplaren die ik heb gezien werden geleverd met een defecte a/b :X dus daar hadden we ook vrij weinig aan :P Hoop dat het jou allemaal wat beter afgaat, zal wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
ff denken of ik daar wel zin in heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was net even een pagina terug aan het lezen en toen viel mijn oog op de You Go.
Mooi ding maar verrekte lastig goeie info te vinden, en (meerdere) reviews. De 'review' van Tweakers is me een beetje te kort. Iemand die eventueel het ding uit Amerika (is hij al in Europa?) heeft gehaalt en zijn bevinden hier neer kan zetten? Of eventueel iemand die mij een reviewtje toe wilt schuiven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 18:22

MaDLiVe

.-Observer-.

Enige nadeel van de iAudio is toch duidelijk het ontbreken van de remote. Hij zou maar stuk gaan :+ Heb je geen drol meer aan je speler. (behalve als een fancy storage device).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 10:21:
Was net even een pagina terug aan het lezen en toen viel mijn oog op de You Go.
Mooi ding maar verrekte lastig goeie info te vinden, en (meerdere) reviews. De 'review' van Tweakers is me een beetje te kort. Iemand die eventueel het ding uit Amerika (is hij al in Europa?) heeft gehaalt en zijn bevinden hier neer kan zetten? Of eventueel iemand die mij een reviewtje toe wilt schuiven...
Heb een tijdje geleden nog naar ze gemaild, zie hier het antwoord:
Thanks for your email.
Our samples release must be delayed to the end of May.
Sample charge is US$420
Dus komt pas aan het eind van de maand beschikbaar in de US en dan nog tegen een hogere prijs dan de bedoeling was ook :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
MaDLiVe schreef op 25 mei 2004 @ 11:23:
Enige nadeel van de iAudio is toch duidelijk het ontbreken van de remote. Hij zou maar stuk gaan :+ Heb je geen drol meer aan je speler. (behalve als een fancy storage device).
Ontbreken van remote? Zit er gewoon bij hoor. En als je een andere speler van te hoog laat vallen is ie ook kapot. Nonargument dus....

Vanavond schrijf ik wel reviewtje ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_Omniscient schreef op 25 mei 2004 @ 15:20:
[...]
[...]
Dus komt pas aan het eind van de maand beschikbaar in de US en dan nog tegen een hogere prijs dan de bedoeling was ook :/
Dat is om het maar even netjes te zeggen, knap knudde :) ...
Ben benieuwd wat de uitgebreide reviews/previews gaan zeggen over dit apperaatje, laten we dat nog maar even afwachten dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
MaDLiVe schreef op 25 mei 2004 @ 11:23:
Enige nadeel van de iAudio is toch duidelijk het ontbreken van een beeldscherm op de speler dus alleen bediening via de remote. Hij zou maar stuk gaan :+ Heb je geen drol meer aan je speler. (behalve als een fancy storage device).
Het grote voordeel van geer schrem op het ding is dat hij er erg dun door han blijven. Half zo dik als de iHP's bijv.! Ik had overigens m'n speler altijd in een zak zitten en deed alles met de a/b, het scherm op het ding was dus enkel en extra krasgevoelige plek en stroomvreter. Uiteindelijk ga je neem ik aan wel voorzichtig om met een speler van ca. €400, dus zo snel gaat het nou ook weer niet kapot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERKB514
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-11-2017
BasBzrk schreef op 24 mei 2004 @ 18:26:
Jeej ik heb hem eindelijk binnen B)

Ff wat plaatjes:

op buro
[afbeelding]

dichtbij
[afbeelding]

inhoud doos
[afbeelding]

remote
[afbeelding]

beschermhoes
[afbeelding]

Mij bevindingen tot dusver zijn erg goed :) Enige nadeel is dat ik op het moment nog geen (werkende) usb2 heb waardoor het copieren tergend lang duurt. Geluidskwaliteit voor 192kpbs mp3s is erg goed :) Stukken beter dan netmd iig ;) Ik heb (bijna) geen zelf geripte mp3s maar download wel alles van goeie rip groepen te weten sq (swiss quality). Het navigeren is even wennen omdat je dat ook met de volume knop doet enzo. Je hebt 2 wieltjes die je allebei nodig hebt om te navigeren.

Radio heb ik eigenlijk niet geprobeerd. Eigenlijk omdat ik dat totaal niet intressant vind :$

Line in opnemen vind ik zeer handig omdat ik hiermee zonder veel moeilijkheden livesets kan opnemen direct van mengpaneel af :+

Zoals je ziet ben ik niet goed in het schrijven van reviews. Maar voor eventuele vragen sta ik open :>

even verder spelen nu :P
Leuke plaatjes!
Effe 2 vragen:
1. Kun je de speler ook zonder ab gebruiken?
2. Zijn de oordopjes zodanig dat ze tijdens fitness of hardlopen blijven zitten?

Mvg., Eric apestaart InternetId puntje nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_Omniscient, weet je al hoeveel die 10Gb uitbreiding van de Momitsu gaat kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 21:16:
the_Omniscient, weet je al hoeveel die 10Gb uitbreiding van de Momitsu gaat kosten?
Update van Momitsu:

"Ik verwacht dat de PM320 excl. HDD tussen de € 319,- en € 349,- gaat kosten.

Prijs HDD is helaas n.n.b.
Helaas pindakaas vooralsnog :|Stond ook al hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

DeeD2k2 schreef op 25 mei 2004 @ 19:11:
[...]
Het grote voordeel van geer schrem op het ding is dat hij er erg dun door han blijven. Half zo dik als de iHP's bijv.! Ik had overigens m'n speler altijd in een zak zitten en deed alles met de a/b, het scherm op het ding was dus enkel en extra krasgevoelige plek en stroomvreter. Uiteindelijk ga je neem ik aan wel voorzichtig om met een speler van ca. €400, dus zo snel gaat het nou ook weer niet kapot...
True, maar aan de andere kant, AB's [en met name de snoeren!] gaan sneller stuk dan een speler.. Bijvoorbeeld de AB van mijn eXpanium was na 3 maand niet meer bruikbaar vanwege een snoerbreuk in de stekker van de AB en ik deed er helemala geen gekke dingen mee :/

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Nog iets over de m3.... Hij kan hard, gruwelijk hard! Ik ben echt wel wat gewend wat herrie betreft (bijna 10 jaar houseparties) maar jezus...

Dat gedoe over die afstandsbediening. Zal allemaal best wel maar als het zover zou zijn bij een andere player dat me (lcd) ab kapot zou zijn zaou ik ook een nieuwe ab kopen. Hele tijd speler uit me zak halen vind ik gewoon niet fijn omdat ik cds er snel vind vervelen en dus nogal veel nummers skip op een cd. Denk dat daar nu ook wel genoeg over is gezegd......

[ Voor 57% gewijzigd door lowfi op 26-05-2004 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hoi,

ik ben op zoek naar een hdd based mp3 speler. Maar er is op moment zoveel keuze dat ik eigenlijk de bomen door het bos niet meer kan zien. Ik zit te twijfelen tussen een Zen van 30G (nu voor 300 euro zien staan). Of wat anders. Ik wil gewoon een degelijk apparaat wat er goed uit ziet maar ook goeie geluidskwaliteit heeft. Hoeft niet zo super veel op te zitten. Verder enige ideeen. En voor dat er geroepen word doe onderzoek ik ben al even bezig.

Ik zal morgen (straks even reageren op je post hier onder) ben nu dood moe :)

[ Voor 9% gewijzigd door WeAreLegion op 27-05-2004 05:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
WeAreLegion schreef op 26 mei 2004 @ 20:48:
En voor dat er geroepen word doe onderzoek ik ben al even bezig.
Ik geloof je meteen hoor ;) 't bos met die bomen groeit ook gestaag.

Ehm tja... Ik denk dat je ook op de prijs aan het mikken bent, gezien je de Zen opmerkt (1 van de weinig overgebleven 2,5"-spelers around). Zen bevalt mij best aardig maar ik ben niet zo weg van de benodigde transfersoftware. Geen unit die je echt voor datatransfer e.d. gaat gebruiken, vind ik. Wel prima geluidskwaliteit en aardig geavanceerde firmware.

Zoals je zegt: er is zoveel keuze. Als er niet veel op hoeft te zitten, komt ook een iPod weer in aanmerking (kwaliteit staat buiten kijf). Wanneer je graag een beetje met een unit stoeit, dan is de X-Clef HD-800 een hele aardige unit - behoorlijke kwaliteit en tevens betaalbaar.

Ik ben zelf al een tijdje weg van de Rio Audio Karma, maar designtechnisch is het geen mooie speler (imho). Heeft ook weer extra software nodig. Eik zou ik in jouw geval de Dell DJ willen aanraden... ware het niet dat deze nauwelijks verkrijgbaar is in Europa :( Tis ook altijd wat.

De HDD1x0-reeks van philips is ook aardig in prijs omlaag gegaan en de kwaliteit van het ding is door de maanden heen duidelijk verbeterd (firmwaretechnisch gesproken). X-Clef's HD-500 is lekker goedkoop en een geweldige unit zolang hij blijft werken. Wil echter nog wel eens wat nukken vertonen en is allerminst compact te noemen.

iRiver's H-serie is dan waarschijnlijk weer net iets te duur? Blijft een goede speler. Dus verklaar je nader: zoek je specifiek een goedkope speler, een 2,5"-model of gewoon om-het-eender welk soort HDD-speler zonder al teveel poespas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op 26 mei 2004 @ 20:48:
Ik wil gewoon een degelijk apparaat wat er goed uit ziet maar ook goeie geluidskwaliteit heeft. Hoeft niet zo super veel op te zitten.
Dan zou ik gewoon voor een iPod kiezen.
Als je niet teveel functies nodig hebt, maar wel goede geluidskwaliteit en een mooi uiterlijk is de iPod een van de beste keuzes.
Degelijk is hij zeker.
Vooral qua gebruiksgemak vind ik hem nog steeds de beste, juist omdat er niet zoveel opzit en alles zich meteen vanzelf wijst, en ik heb redelijk wat HD mp3 spelers geprobeerd ( iRiver, Philips, Creative).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Even kijken hoor.

Ik ben op zoek naar een goeie maar betaalbaare hdd speler. Uiterlijk is wel belangrijk maar om nou te zeggen dat het belangrijkste is. Muziek kwailiteit en prijs dat zijen eigenlijk de belangrijkste dingen. Ik vind persoonlijk 15GB voor mp3 genoeg :) ik heb in me pc 900GB zitten daar staat alles op :) dus dat slepen dat is niet zo probleem. Verder heb ik idd naar die philips staan kijken bij Media Markt en moet zeggen dat die me wel beviel vond hem er wat robuster uitzien dan de nomad van creative. Maar verder heb ik niet zoveel verstand van zulke gadgets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deltron Technology Cinema Disk, (kleine beetje info op de vorige pagina) vond ik wel een mooie optie, ik kan alleen NERGENS ontdekken of hij ook te gebruiken is als MP3 speler ZONDER de tv. Dus als ik in de trein zit bijvoorbeeld. Ik las een review waar ik uit begreep dat dit 'apperaatje' alleen werkte met de TV en verder alleen dataopslag was.

Dus als iemand mij kan vertellen of dit ook een 'gewone' MP3 speler is en meer info (reviews/ heeft over deze speler, dan hoor ik het graag :)

Deltron Technology Cinema Disk...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 20:55 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste