Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 00:22:
Ik zit in de situatie dat ik een netwerk op wil zetten met mijn broer. Het enige probleem is dat hij niet in hetzelfde huis woont als ik. De afstand tussen onze woningen is +/- 100 meter. Nu hebben we ook twee DECT toestellen waarvan het basisstation en één telefoon hier staat en één bij hem en dit werkt prima. Met 801.11G gaat het soms perfect en soms niet... Op het ene moment zie ik dat de netwerkontvangs goed is en op het andere moment weer erg slecht. Nog even voor de duidelijkheid, er staat niets tussen onze woningen. Aangezien de verbinding vrij onstabiel is dacht ik eraan om de antenne van de pc te verleggen; nu staat de pc vrij in een hoekje met de antenne naar achteren. Mijn idee is om deze antenne wat meer naar het raam te plaatsen door middel van een verlengkabel. Het accesspoint staat al voor het raam.
Weet iemand of dit reeel is? En zo ja, waar koop ik in godsnaameen SMA-Reversed verlengkabeltje?
Voor de mensen met de 3com set:
Probeer zeker eens wat verschillende kanalen. Dat heeft bij mij geholpen om het signaal te verbeteren. Eerst schommelde het tussen 12, 24 en 36 Mbps. Nadat ik het kanaal van 11 naar 12 heb gezet blijft het stabiel op 36 Mbps.
Waarschijnlijk hadden jullie hier zelf al aan gedacht, maar ik dacht ik zeg het even
Probeer zeker eens wat verschillende kanalen. Dat heeft bij mij geholpen om het signaal te verbeteren. Eerst schommelde het tussen 12, 24 en 36 Mbps. Nadat ik het kanaal van 11 naar 12 heb gezet blijft het stabiel op 36 Mbps.
Waarschijnlijk hadden jullie hier zelf al aan gedacht, maar ik dacht ik zeg het even
Bij bb-electronics europe verkopen ze industrial wireless producten van MaxStream.Verwijderd schreef op 15 oktober 2003 @ 00:22:
*knip*
waar koop ik in godsnaam _/-\0_ een SMA-Reversed verlengkabeltje?
MaxStream produceerd OEM kaarten met een SMA-Reversed aansluiting. Ze zullen dus ook wel antennes en/of kabels hebben die je daar op aan kunt sluiten.
Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22
Vraagje over de Wlan pci kaarten...
Is er veel verschil tussen de 3com / LinkSys / Sitecom - Wlan Pci kaarten?
Dus kwa CPU belasting / Signaal sterke / betrouwbaarheid
Of betaal je alleen meer voor het merk.
Is er veel verschil tussen de 3com / LinkSys / Sitecom - Wlan Pci kaarten?
Dus kwa CPU belasting / Signaal sterke / betrouwbaarheid
Of betaal je alleen meer voor het merk.
Verwijderd
waarom kan je een AP niet zo configureren dat het net een client is... 
Ik heb nu twee AP's, een sweex zonder WDS en een Edimax met.. Deze krijg ik dus niet met elkaar aan de praat zeg maar... Omdat die sweex geen WDS heeft..
Maar een client kan gewoon op die sweex connecten... waarom dat AP dan niet? dat AP hoeft verder niet te fungeren als AP (waarom koop je dan geen USB wifi dongel ofzo? -> omdat ik op de plaats waar ik het beste (of enige) bereik heb geen pc wil/kan neerzetten)
Maar mijn vraag is dus, kan ik een AP zich laten voordoen als zijnde een client, zodat ik dus geen AP met wds ondersteuning nodig heb
Ik heb nu twee AP's, een sweex zonder WDS en een Edimax met.. Deze krijg ik dus niet met elkaar aan de praat zeg maar... Omdat die sweex geen WDS heeft..
Maar een client kan gewoon op die sweex connecten... waarom dat AP dan niet? dat AP hoeft verder niet te fungeren als AP (waarom koop je dan geen USB wifi dongel ofzo? -> omdat ik op de plaats waar ik het beste (of enige) bereik heb geen pc wil/kan neerzetten)
Maar mijn vraag is dus, kan ik een AP zich laten voordoen als zijnde een client, zodat ik dus geen AP met wds ondersteuning nodig heb
Is het niet mogelijk om een utp kabel naar beide AP's te trekken? Gewoon op je bekabelde netwerk hangen zeg maar?
De meeste D-link AP's kunnen dat, iig de AP900+Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 17:06:
waarom kan je een AP niet zo configureren dat het net een client is...
Daarnaast heb je van bijv. Linksys een WEt11 / WET54 welke dit kan. (Is geen AP, maar echt alleen een client)
Verwijderd
ok, bedankt voor de tip!
Ik heb even gekeken op de site van linksys, maar kan het volgende niet precies vinden, misschien dat iemand hier ervaring mee heeft..
Zo'n wet11 of wet54 kan dus gewoon connecten op elke AP? dus ook op een AP (in de geval een Sweex) waarop je dus niets kan instellen als zijnde een bridge of point to multi point...
(op de linksys site hebben ze het de hele tijd over een "bridge" namelijk, maar ik kan me edimax ook instellen als bridge, maar dan moet ik dat andere AP ook zo instellen, en dat kan dus niet... ik moet het dus zeker weten
)
Ik heb even gekeken op de site van linksys, maar kan het volgende niet precies vinden, misschien dat iemand hier ervaring mee heeft..
Zo'n wet11 of wet54 kan dus gewoon connecten op elke AP? dus ook op een AP (in de geval een Sweex) waarop je dus niets kan instellen als zijnde een bridge of point to multi point...
(op de linksys site hebben ze het de hele tijd over een "bridge" namelijk, maar ik kan me edimax ook instellen als bridge, maar dan moet ik dat andere AP ook zo instellen, en dat kan dus niet... ik moet het dus zeker weten
802.11g: http://www.linksys.com/pr...?grid=33&scid=36&prid=545
802.11b: http://www.linksys.com/pr...?grid=33&scid=36&prid=432
Deze kastjes gedragen zich als Client voor de accesspoint. De accesspoint denkt dus dat er gewoon een PC / laptop is verbonden, terwijl dit kastje eigenlijk een bridge vormt tussen het vaste en wireless netwerk.
In zo'n doosje moet je dus ook precies de gegevens invoeren die je normaal invoert op je pc / laptop; denk aan de SSID van de AP, WEP key van de AP, kanaal etc etc
[edit]
Voor de duidelijkheid: Je accesspoint blijft gewoon werken als accesspoint, en dit doosje maak de verbinding tussen wireless en ethernet
802.11b: http://www.linksys.com/pr...?grid=33&scid=36&prid=432
Deze kastjes gedragen zich als Client voor de accesspoint. De accesspoint denkt dus dat er gewoon een PC / laptop is verbonden, terwijl dit kastje eigenlijk een bridge vormt tussen het vaste en wireless netwerk.
In zo'n doosje moet je dus ook precies de gegevens invoeren die je normaal invoert op je pc / laptop; denk aan de SSID van de AP, WEP key van de AP, kanaal etc etc
[edit]
Voor de duidelijkheid: Je accesspoint blijft gewoon werken als accesspoint, en dit doosje maak de verbinding tussen wireless en ethernet
[ Voor 13% gewijzigd door Xandrios op 19-10-2003 14:16 ]
Verwijderd
ok, bedankt dat wilde ik weten
Dan zou het daarmee moeten werken...
Tenks voor de duidelijke uitleg
(maar voor ik weer iets ga aanschaffen, probeer ik eerst even of ik het toch niet met me USB dongel van edimax afkan) -> zie topic [wireless] 1 richting traag
Dit is de rede van al het gezeur met dat andere AP en eventueel deze linksys
Tenks voor de duidelijke uitleg
(maar voor ik weer iets ga aanschaffen, probeer ik eerst even of ik het toch niet met me USB dongel van edimax afkan) -> zie topic [wireless] 1 richting traag
Dit is de rede van al het gezeur met dat andere AP en eventueel deze linksys
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 14:46 ]
Even snel een vraagje..
Ik heb niet alle topics doorgelezen, er is zoveel te vinden dat mijn hoofd een beetje is gaan tollen..
Ik heb een laptop, daar wil ik wireless mee gaan inernetten.. Wat heb ik nodig:
Een wireless kaartje
Acces point die ik in mijn server kan gooien (freesco)
Edit:
Ik heb zojuist een 3com office accespoint (54 mbit) en een pcmcia kaartje besteld voor 129 euro. Als het goed is kan ik deze zo in mijn switch pluggen en viola
Ik ben benieuwd..
Ik heb niet alle topics doorgelezen, er is zoveel te vinden dat mijn hoofd een beetje is gaan tollen..
Ik heb een laptop, daar wil ik wireless mee gaan inernetten.. Wat heb ik nodig:
Een wireless kaartje
Acces point die ik in mijn server kan gooien (freesco)
Edit:
Ik heb zojuist een 3com office accespoint (54 mbit) en een pcmcia kaartje besteld voor 129 euro. Als het goed is kan ik deze zo in mijn switch pluggen en viola
Ik ben benieuwd..
[ Voor 24% gewijzigd door paradoXical op 21-10-2003 14:03 ]
She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
Voor wie wel eens wil weten hoe de 3Com OfficeConnect Wireless 11g Access Point 3CRWE454G72 er van binnen uitziet.
Een vriendin van me heeft me gevraagd haar vader even te helpen met zijn wireless netwerk.
Vanmiddag even een inventarisatie gemaakt:
Ze hebben:
1 pc w98 uitgerust met USB Benq WLAN adapter (weet niet exact wat voor type)
1 laptop Dell Latitude met wederom onbekend wlan adapter
1 laptop Compaq met standaard wlan adapter
1 laptop compac met standaard wlan adapter
In het laboratorium achter het huis dat ongeveer 15 meter van het huis verwijderd is komt de ISDN lijn binnen waar een Tiscali ethernetmodem aan zit. De internetingang zit dus in het lab. Dus het signaal moet een middelgrote villa door kunnen boren plus 15 meter buiten en daar nog een laboratorium waar op de 1e verdieping alle apparatuur plus AP zou komen te staan.
Het is de bedoeling dat men in het complete laboratorium en in het gehele huis op alle verdiepingen gebruik kan maken van internet en netwerk.

Na wat research:
Wil ik in het lab gebruik maken van de ASUS WL-500g en in het huis nog een AP om op te bridgen de ASUS WL-300g. Nu heeft ASUS een soortement van protocol om zonder kabelverbinding toch te kunnen bridgen (dus bij wijze van spreken alleen voeding op de WL300g en dat het dan het huis bereik heeft),ASUS WDS support, heeft iemand ervaring met dit systeem en is dit in bovenstaande situatie toepasbaar?
Vanmiddag even een inventarisatie gemaakt:
Ze hebben:
1 pc w98 uitgerust met USB Benq WLAN adapter (weet niet exact wat voor type)
1 laptop Dell Latitude met wederom onbekend wlan adapter
1 laptop Compaq met standaard wlan adapter
1 laptop compac met standaard wlan adapter
In het laboratorium achter het huis dat ongeveer 15 meter van het huis verwijderd is komt de ISDN lijn binnen waar een Tiscali ethernetmodem aan zit. De internetingang zit dus in het lab. Dus het signaal moet een middelgrote villa door kunnen boren plus 15 meter buiten en daar nog een laboratorium waar op de 1e verdieping alle apparatuur plus AP zou komen te staan.
Het is de bedoeling dat men in het complete laboratorium en in het gehele huis op alle verdiepingen gebruik kan maken van internet en netwerk.
Na wat research:
Wil ik in het lab gebruik maken van de ASUS WL-500g en in het huis nog een AP om op te bridgen de ASUS WL-300g. Nu heeft ASUS een soortement van protocol om zonder kabelverbinding toch te kunnen bridgen (dus bij wijze van spreken alleen voeding op de WL300g en dat het dan het huis bereik heeft),ASUS WDS support, heeft iemand ervaring met dit systeem en is dit in bovenstaande situatie toepasbaar?
[ Voor 29% gewijzigd door mickael op 26-10-2003 00:32 . Reden: kaartje toevoegen + asus verhaal ]
Als ik zo die kabeltjes zie naar die antennes. Is het dan gemakkelijk om er een externe antenne aan te maken? Het lijkt me wel, maar ben nog een beetje erge n00b op wifi gebied....RedHead schreef op 24 oktober 2003 @ 13:08:
Voor wie wel eens wil weten hoe de 3Com OfficeConnect Wireless 11g Access Point 3CRWE454G72 er van binnen uitziet.
[afbeelding]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
kan iemand me vertellen of doorsturen naar een url om een VPN op te zetten ?
volgende situatie: draytek 2200E router > op switchport 2 zit de 3com Acess Point (54mbit)
nu lees ik dus dat VPN beste beveiliging biedt dus dat wil ik dus
wil VPN opzetten van mn laptop en 1 pc naar de router/AP
volgende situatie: draytek 2200E router > op switchport 2 zit de 3com Acess Point (54mbit)
nu lees ik dus dat VPN beste beveiliging biedt dus dat wil ik dus
wil VPN opzetten van mn laptop en 1 pc naar de router/AP
I don't drive fast, I only fly low!
even kleine kick maar met ander probleem:
3com AP aangesloten op switchport van router. Type router is een draytek Vigor 2200E
wanneer ik geen WEP of WPA inschakel krijgt mn pc via de router>AP netjes een IP etc
schakel ik WEP 128bits sleutel in dan houdt het op (opzich logisch
)
wanneer ik bij mn router config kies voor : Basic Setup > Wireless LAN Setup > WEP Settings
staat er volgende:
vul ik daar bv in: ''thuis'' dan genereert de AP netjes een 128bits webkey die ziet er als volgt uit
)
alleen als ik dat kopieer in mn router config dan verschijnt het scherm
)
srry voor lange verhaal maar is hopelijk duidelijk
3com AP aangesloten op switchport van router. Type router is een draytek Vigor 2200E
wanneer ik geen WEP of WPA inschakel krijgt mn pc via de router>AP netjes een IP etc
schakel ik WEP 128bits sleutel in dan houdt het op (opzich logisch
wanneer ik bij mn router config kies voor : Basic Setup > Wireless LAN Setup > WEP Settings
staat er volgende:
in de AP kies ik voor ''manual passphrase''For 128 bit WEP key
Type 13 ASCII character or 26 Hexadecimal digits leading by "0x", for example "0123456789abc" or "0x30313233343536373839414243
vul ik daar bv in: ''thuis'' dan genereert de AP netjes een 128bits webkey die ziet er als volgt uit
(ps dit is fictiefF6 98 17 82 1F 31 39 B5 68 07 A7 36 B5
alleen als ik dat kopieer in mn router config dan verschijnt het scherm
iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? als ik nl in mn router de webkey niet opgeef krijg ik nooit een DHCP IP !! (en nee ik ga niet open en bloot mn AP in de buitenlucht hangenthe length of the key should be 13! please type again
srry voor lange verhaal maar is hopelijk duidelijk
probleem is al opgelost>> de draytek router kan alleen overweg met ASCII encryptie en ik had een manual passphrase ingesteld wat de router dus niet snapteVerwijderd schreef op 06 november 2003 @ 20:09:
Spaties weglaten misschien?
moest in mn AP dus ook kiezen voor een 128bit ASCII encryptie en toen kwam er dus wel een 13cijferig getal uit>> die invoeren in de router en voila> werkend
Verwijderd
Mijn buurjongen en ik hebben alletwee een paar dagen terug een 3Com OfficeConnect Wireless 11g Access Point gekocht, deze > http://www.3com.com/prod/...=features&sku=3CRWE454G72
Met als doel om onze beide thuisnetwerken (incl routers en internetverbinding e.d.) te verbinden. Na wat gesluitel kunnen deze 2 accesspoints mekaar zien en zijn de accesspoints gewoon te bereiken via een draadloze verbinding. (1 AP fungeert als AP, de ander als Bridge, dit kan je instellen)
Alleen nu komt er een heel vreemd probleem bij kijken, zodra de AP die als bridge dient een utp kabel erin krijgt gepropt wil het wireless gedeelte van die bridge na 2 seconden niet meer werken. Het is dan alleen benaderbaar via de UTP kabel, en al haal ik die kabel eruit werkt het wireless gedeelte nog niet, daarvoor moet dat ding even gereset worden (zonder utp erin uiteraard
).
Dus wij dachten, misschien is een van die dingen niet helemaal 100%, dus we besloten om de functies om te wisselen, nu werd de AP een bridge, en de bridge een AP. Maar nee hoor, precies hetzelfde verhaal, alleen nu met het andere apparaat dus.
De accesspoint die als accesspoint dient blijft wel gewoon werken, UTP erin of niet.
Iemand enig idee hoe dit kan komen?
Misschien is het een fout in de firmware. We hebben alletwee de laatste firmware erop gezet bij beide apparaten. Misschien dat dit probleem niet voorkomt met de originele firmware, maarja die hebben we niet
Ik vind het zo vreemd: het werkt, utp erin, het werkt niet meer.
Misschien dat iemand ons kan helpen, t.i.a.
Met als doel om onze beide thuisnetwerken (incl routers en internetverbinding e.d.) te verbinden. Na wat gesluitel kunnen deze 2 accesspoints mekaar zien en zijn de accesspoints gewoon te bereiken via een draadloze verbinding. (1 AP fungeert als AP, de ander als Bridge, dit kan je instellen)
Alleen nu komt er een heel vreemd probleem bij kijken, zodra de AP die als bridge dient een utp kabel erin krijgt gepropt wil het wireless gedeelte van die bridge na 2 seconden niet meer werken. Het is dan alleen benaderbaar via de UTP kabel, en al haal ik die kabel eruit werkt het wireless gedeelte nog niet, daarvoor moet dat ding even gereset worden (zonder utp erin uiteraard
Dus wij dachten, misschien is een van die dingen niet helemaal 100%, dus we besloten om de functies om te wisselen, nu werd de AP een bridge, en de bridge een AP. Maar nee hoor, precies hetzelfde verhaal, alleen nu met het andere apparaat dus.
De accesspoint die als accesspoint dient blijft wel gewoon werken, UTP erin of niet.
Iemand enig idee hoe dit kan komen?
Misschien is het een fout in de firmware. We hebben alletwee de laatste firmware erop gezet bij beide apparaten. Misschien dat dit probleem niet voorkomt met de originele firmware, maarja die hebben we niet

Ik vind het zo vreemd: het werkt, utp erin, het werkt niet meer.
Misschien dat iemand ons kan helpen, t.i.a.
Ik heb sinds kort ook draadloos thuis
Access Point = E tech 54mbps
PCI = US Robotics 100mbps
OS = Win Xp pro
Het draait wel goed alleen nou verliest hij af en toe gewoon de verbinding volgens mij.
Internet doet het goed en downl ook maar dat zijn dingen van korte duur.
Alleen als ik Emule draai en hij maakt connectie dan draait dit goed alleen na verloop van tijd dan verliest hij connectie met de server en dat is helemaal vervelend als je hem 24/7 aan wil laten staan.....
Heb al gezocht maar kon helaas niks vinden heo ik dit kan veranderen!
OS = Win Xp pro
Het draait wel goed alleen nou verliest hij af en toe gewoon de verbinding volgens mij.
Alleen als ik Emule draai en hij maakt connectie dan draait dit goed alleen na verloop van tijd dan verliest hij connectie met de server en dat is helemaal vervelend als je hem 24/7 aan wil laten staan.....
Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3
Verwijderd
Hier EXACT hetzelfde probleem. En ook nog geen oplossingWeerz schreef op 09 november 2003 @ 19:04:
Verwijderd
Dit heb ik ook af en toe met mijn 3com (3com Wireless 802.11g Cable/DSL Gateway icm 3com Wireless 802.11g PC Card)Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 20:38:
[...]
Hier EXACT hetzelfde probleem. En ook nog geen oplossing
Best irritant ja...

Ow das lekker dan!Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 20:42:
[...]
Dit heb ik ook af en toe met mijn 3com (3com Wireless 802.11g Cable/DSL Gateway icm 3com Wireless 802.11g PC Card)
Best irritant ja...
Hopen dat iemand een oplossing heeft of dat ie er snel komt

[ Voor 7% gewijzigd door Weerz op 09-11-2003 21:15 ]
Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3
Heeft er iemand hier al zo'n US Robotics turbo setje getest? (100mbps)
Komt als beste uit de tests van PCM (PCM Keuze Beste Product) en lijkt me ook goedkoop. Wij zijn van plan zo'n turbo acces point & router, in combinatie met zo'n pci-kaartje te gebruiken, en een pc als internet-en printerserver te gebruiken (usb-adslmodem)...met het vooruitzicht op een ethernetmodem...
Gaat dit werken, of klopt er iets niet aan deze opstelling???
*dus: "pc met usbmodem" -> router/AP -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-> "mijn pc met pci-kaartje"
*later: "ethernetmodem -> router/AP -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-> mijn PC & PC2 (met pci-kaartje)
Mijn excuses voor mogelijke stommiteiten, maar ik ken weinig van netwerken
Komt als beste uit de tests van PCM (PCM Keuze Beste Product) en lijkt me ook goedkoop. Wij zijn van plan zo'n turbo acces point & router, in combinatie met zo'n pci-kaartje te gebruiken, en een pc als internet-en printerserver te gebruiken (usb-adslmodem)...met het vooruitzicht op een ethernetmodem...
*dus: "pc met usbmodem" -> router/AP -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-> "mijn pc met pci-kaartje"
*later: "ethernetmodem -> router/AP -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-> mijn PC & PC2 (met pci-kaartje)
[ Voor 29% gewijzigd door tweak_master op 11-11-2003 12:33 . Reden: mss duidelijker :) ]
Moet volgens mij gewoon werken zo.tweak_master schreef op 11 november 2003 @ 12:26:
24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?
Je moet alleen wel opletten wat voor adsl je hebt, namelijk BBned werkt niet op de acces point(router) van US want ik wou het namelijk ook halen alleen dan was het alleen maar voor internet maar dat feest ging dus niet doortweak_master schreef op 11 november 2003 @ 12:26:
Zelfde probleem met een Actiontec AP (dubbele antenne) en een Sweex USB WLan stick, handig voor aan een notebook etc.Weerz schreef op 09 november 2003 @ 19:04:
Ik heb sinds kort ook draadloos thuis
OS = Win Xp pro
Alleen als ik Emule draai en hij maakt connectie dan draait dit goed alleen na verloop van tijd dan verliest hij connectie met de server en dat is helemaal vervelend als je hem 24/7 aan wil laten staan.....![]()
BF1942 spelen wordt gokken, want net als het spannend wordt, krijg je even te zien: "Warning Connection Problems Detected"
Afstand Wlan stick en AP is niet meer dan 3 meter, open ruimte, verbinding in XP uitstekend, en toch af en toe verbinding kwijt
Het hele WLan gebeuren is dus niet super voor langdurig eMulen en games.
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Verwijderd
We zullen een actie-commité moeten oprichtenOgWok schreef op 13 november 2003 @ 10:09:
[...]
Zelfde probleem met een Actiontec AP (dubbele antenne) en een Sweex USB WLan stick, handig voor aan een notebook etc.
BF1942 spelen wordt gokken, want net als het spannend wordt, krijg je even te zien: "Warning Connection Problems Detected"
Afstand Wlan stick en AP is niet meer dan 3 meter, open ruimte, verbinding in XP uitstekend, en toch af en toe verbinding kwijt![]()
Het hele WLan gebeuren is dus niet super voor langdurig eMulen en games.
Verwijderd
Hmmm,
Is er iemand die ervaring heeft met het aansluiten van een Wireless netwerk vanuit een Xp laptop (met WiFi card) en een Alcatel 570 ?
Een kennis heeft zo'n modem gekocht bij Corrupt in Rotterdam en daarna bij Planet ADSL aangevraagd. Krijgt dus braaf een splittertje toegezonden zonder moden en dergelijke, alleen zit er bij dat modem geen instructie en bij het pakket van MXStream geen instructie of CD.
Is er iemand die ervaring heeft met het aansluiten van een Wireless netwerk vanuit een Xp laptop (met WiFi card) en een Alcatel 570 ?
Een kennis heeft zo'n modem gekocht bij Corrupt in Rotterdam en daarna bij Planet ADSL aangevraagd. Krijgt dus braaf een splittertje toegezonden zonder moden en dergelijke, alleen zit er bij dat modem geen instructie en bij het pakket van MXStream geen instructie of CD.
Dice
Wat wil je nu weten? Het configureren van de Alcatel 570 m.b.t Mxstream of het opzetten van een Wireless lan?
Zijn namelijk 2 verschillende dingen totaal.
Wat wil je nu weten? Het configureren van de Alcatel 570 m.b.t Mxstream of het opzetten van een Wireless lan?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
Om je de waarheid te vertellen; eigenlijk beiden in combinatie met elkaar.Cyberpope schreef op 14 november 2003 @ 12:06:
Dice
Op het moment dat je een kant-en-klaar pakket van MXstream koopt (dus incl modem) zit er een volledige instructie bij over hoe en wat om de boel te configureren, dis heb ik nu dus niet.
Verwijderd
Hoi, wie kan me helpen.
Ik zit bij @home en daar kun je internet alleen delen via een router (niet via een switch)
Nu wil ik de volgende opstelling creeren;
2 pc's naar homestation/accespoint met kabels
en 1 laptop en 1 pc draadloos naar zelfde homestation/accespoint.
Kan dit met de sitecom WL-018v2 of raden jullie me een andere homestation aan?
In de product sheets wordt altijd gesproken over 4 wired LAN poorten via een switch en Wireless via een router. Als dit zo is dan zouden de 2 bekabelde PC's niet op internet kunnen, en ik wil met alles op internet!
Wie heeft er ervaringen met zo'n soortgelijke opstelling (eventueel bij@home)?
En wat zijn de algemene ervaringen met Sitecom? (ik wilde eerst voor kobishi gaan, maar die is failliet, dus probleem met support/drivers)
Ik zit bij @home en daar kun je internet alleen delen via een router (niet via een switch)
Nu wil ik de volgende opstelling creeren;
2 pc's naar homestation/accespoint met kabels
en 1 laptop en 1 pc draadloos naar zelfde homestation/accespoint.
Kan dit met de sitecom WL-018v2 of raden jullie me een andere homestation aan?
In de product sheets wordt altijd gesproken over 4 wired LAN poorten via een switch en Wireless via een router. Als dit zo is dan zouden de 2 bekabelde PC's niet op internet kunnen, en ik wil met alles op internet!
Wie heeft er ervaringen met zo'n soortgelijke opstelling (eventueel bij@home)?
En wat zijn de algemene ervaringen met Sitecom? (ik wilde eerst voor kobishi gaan, maar die is failliet, dus probleem met support/drivers)
ik heb afgelopen week een e-tech router gekocht (type week zo nie.. wil ik anders nog wel ff opzoeken) maar dies volgens mij ook met router en 4 ports switch... ik zit hier te internetten vanaf een bekabelde pc en ik kan draadloos met mijn laptop... dus jouw situatie moet kunnen met een e-tech... en met een sitecom of sweex lijkt me ook gewoon...
Met alle respect, heb je wel gezocht op internet. Je kunt de instellingen van een alcatel modem op Mxstream bijna bij elke provider vinden die MXsteam aanbeiden. 10 seconden met google leverde dit al op:Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 12:18:
Om je de waarheid te vertellen; eigenlijk beiden in combinatie met elkaar.
Op het moment dat je een kant-en-klaar pakket van MXstream koopt (dus incl modem) zit er een volledige instructie bij over hoe en wat om de boel te configureren, dis heb ik nu dus niet.
http://bovendelft.xs4all.nl/linux/alcatelmodem.php
www.kpnadsl.nl (klik op service en support)
Uit deze gegevens kun je makkelijk opmaken hoe je je 570 kun installen voor internet.
Hoe dat je dan je wireless kunt instellen, kun je zo uit de handleiding halen.
Dat is geen enkel probleem, het is een router MET ingebouwde 4 poort switch. Eigenlijk heeft een router maar 1 uitgang. Echter als je er dan 4 pcs op wilt aansluiten is dat lastig en zou je dus een losse switch moeten hebben. Maar die 4 poort switch zit dus ingebouwd in de router. Het staat wat verwarrend in de specs, maar het is echt geen probleem. De versie 1 heb ik bij mijn zwager geinstallerd. Die had 2 pc en 1 wireless. Werkt goed.Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 12:44:
Verwijderd
Volgens mij is deze vraag nog niet gesteld. ik heb vanaf pag 16 alles gelezen(denk ik)
Maar ik wil een 3Com Office Connect Gateway aanschaffen waar iedereen het over heeft, niet bij routershop, maar ergens anders, omdat ik het via pcprive doe.
Maar ik had een paar vraagjes,
volgens mij heeft die AP geen externe aansluiting voor een antenne ???
Kan ik dit later makkelijk veranderen door de antennetjes die erop zitten gewoon te vervangen door een zelf bouw antenne ?? of een koop ding.
Andere suggesties in dezelfde prijs zone zijn welkom
Euh, nog een vraagje, wat kan ik beter doen
De gateway kopen
of
Alleen de Acces Point, en een andere router ???
Alvast bedankt
Maar ik wil een 3Com Office Connect Gateway aanschaffen waar iedereen het over heeft, niet bij routershop, maar ergens anders, omdat ik het via pcprive doe.
Maar ik had een paar vraagjes,
Kan ik dit later makkelijk veranderen door de antennetjes die erop zitten gewoon te vervangen door een zelf bouw antenne ?? of een koop ding.
Andere suggesties in dezelfde prijs zone zijn welkom
Euh, nog een vraagje, wat kan ik beter doen
De gateway kopen
of
Alvast bedankt
NeeVerwijderd schreef op 14 november 2003 @ 19:25:
Nee, dan moet je aan het solderen slaan. Helaas.Kan ik dit later makkelijk veranderen door de antennetjes die erop zitten gewoon te vervangen door een zelf bouw antenne ?? of een koop ding.
p.s. dit had je heel makkelijk kunnen vinden ondermeer bij www.wirelessnederland.nl
Na veel onderzoek en lezen ben ik op de Asus 500g uitgekomen. Het is een verbazend apparaat met een heel goed bereik (zeker met een hack). Het grote * Asus WL-500g * topic *Andere suggesties in dezelfde prijs zone zijn welkom
Je kunt ook kijken naar het 100Mb setje van Us robotics hoor daar ook zeer positieve berichten over.
Ik zou de gateway pakken. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Het prijs verschil is zo klein.Euh, nog een vraagje, wat kan ik beter doen
De gateway kopen
of
Alvast bedankt
Verwijderd
Bedankt ik zal eens kijken op die site,Cyberpope schreef op 14 november 2003 @ 20:04:
[...]
Nee
[...]
Nee, dan moet je aan het solderen slaan. Helaas.
p.s. dit had je heel makkelijk kunnen vinden ondermeer bij www.wirelessnederland.nl
[...]
Na veel onderzoek en lezen ben ik op de Asus 500g uitgekomen. Het is een verbazend apparaat met een heel goed bereik (zeker met een hack). Het grote * Asus WL-500g * topic *
Je kunt ook kijken naar het 100Mb setje van Us robotics hoor daar ook zeer positieve berichten over.
[...]
Ik zou de gateway pakken. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Het prijs verschil is zo klein.
Over de prijs, dat maakt mij niet zoveel uit, maar de plaats waar ik de acces point neer kan zetten kan ik dan een beetje beter veranderen, zo hoef ik bestaande bekabeling van vaste computers niet te veranderen
Hi folks,
Heb dus vandaag dat artikel gelezen van PCM over de slechte resultaten met 3Com AP. Nu had ik dus helemaal in mijn hoofd om het wireless DSL Gatway setje van 3com aan te schaffen.
Nu woon ik een een nieuwbouw appartement (met tussenmuren van kalkzandsteen)...voorzien jullie problemen wanneer ik toch dat setje aanschaf? Ik hoef helemaal niet naar een andere etage toe om te kunnen I'netten en netwerken, ik blijf gewoon op dezelfde verdieping.
Ik ben nu aan het twijfelen geslagen....
Uit de PCM test kwam de US Robotics als beste uit de test, maar ik heb ergens gelezen dat die niet gaat werken met BBned (wat ik dus krijg..).
OF kan ik beter nog voor de Belkin gaan, die wel weer een stukkie duurder is dan die mooie aanbieding van 3Com!
Kortom wat raden jullie mij aan?
Greetz, Bas
Heb dus vandaag dat artikel gelezen van PCM over de slechte resultaten met 3Com AP. Nu had ik dus helemaal in mijn hoofd om het wireless DSL Gatway setje van 3com aan te schaffen.
Nu woon ik een een nieuwbouw appartement (met tussenmuren van kalkzandsteen)...voorzien jullie problemen wanneer ik toch dat setje aanschaf? Ik hoef helemaal niet naar een andere etage toe om te kunnen I'netten en netwerken, ik blijf gewoon op dezelfde verdieping.
Ik ben nu aan het twijfelen geslagen....
Uit de PCM test kwam de US Robotics als beste uit de test, maar ik heb ergens gelezen dat die niet gaat werken met BBned (wat ik dus krijg..).
OF kan ik beter nog voor de Belkin gaan, die wel weer een stukkie duurder is dan die mooie aanbieding van 3Com!
Kortom wat raden jullie mij aan?
Greetz, Bas
Ik ben zelf fan van de asus 500g. Maar als je perse de US Robotics wilt is dat toch geen probleem? Welke provider krijg je?bvsteyn schreef op 15 november 2003 @ 20:01:
Demon? Dat zet je die modem toch om naar router en gooi je de US Robotics in de DMZ van de Zyxel modem/router? Probleem opgelost.
Ik heb dus precies hetzelfde. Ik heb alleen ook nog 3 pc's die ik niet draadloos wil aansluiten. De asus 500g is tog alleen een ap?Cyberpope schreef op 15 november 2003 @ 20:13:
[...]
Ik ben zelf fan van de asus 500g. Maar als je perse de US Robotics wilt is dat toch geen probleem? Welke provider krijg je?
Demon? Dat zet je die modem toch om naar router en gooi je de US Robotics in de DMZ van de Zyxel modem/router? Probleem opgelost.
een ander alternatief is een linksys wrt54g, die had ik als eerste gekozen tot ik de revieuw over de us robotics las.
[ Voor 12% gewijzigd door 3p0x op 17-11-2003 16:18 ]
Nee de Asus 500g is een gateway/router/accespoint wat jij wilt met extra printerserver/fileserver of webcamserver.
ergo veel mogelijkheden: Het grote * Asus WL-500g * topic */
Hij heeft 4 poorten en een WAN poort. Dus die 3 bekabelde pc's kun je zo aansluiten. Hij heeft zelfs aparte DHCP servers voor wireless en wired en voor bieden aparte firewalls
ergo veel mogelijkheden: Het grote * Asus WL-500g * topic */
Hij heeft 4 poorten en een WAN poort. Dus die 3 bekabelde pc's kun je zo aansluiten. Hij heeft zelfs aparte DHCP servers voor wireless en wired en voor bieden aparte firewalls
Verwijderd
Die heeft Sitecom ook:Cutebritney schreef op 19 oktober 2003 @ 12:51:
[...]
De meeste D-link AP's kunnen dat, iig de AP900+
Daarnaast heb je van bijv. Linksys een WEt11 / WET54 welke dit kan. (Is geen AP, maar echt alleen een client)
http://www.sitecom.com/index.php?prod_id=236&grp_id=6
Met behulp van RADIUS / 802.1X EAP-TLS is de beveiliging nog beter trouwens. O.a. Cisco en Senao AP's ondersteunen dat en daardoor heb je een dynamische WEP-key die om de 100sec veranderd.
Kijk voor meer info op:
http://www.surfnet.nl/innovatie/wlan/
http://www.missl.cs.umd.edu/wireless/eaptls/
http://www.freeradius.org/doc/EAPTLS.pdf (koppelen van Windows XP aan een met RADIUS beveiligde AP)
Kijk voor meer info op:
http://www.surfnet.nl/innovatie/wlan/
http://www.missl.cs.umd.edu/wireless/eaptls/
http://www.freeradius.org/doc/EAPTLS.pdf (koppelen van Windows XP aan een met RADIUS beveiligde AP)
Verwijderd
Ik heb pas ook een revieuw gelezen van die US Robotics Wireless Turbo Access Point en dat sprak me wel aan aangezien ik al een tijdje een netwerk wil aanleggen maar geen zin heb om weer allemaal nieuwe draden te trekken
.
Dus ik ben van plan om een Wireless accespoint te kopen + 2 pci kaartjes.
Tevens vraag ik me af of dit werkt onder Win 95?
Of zijn er nog goedkoper oplossingen (wireless) te vinden dan dit?
Dus ik ben van plan om een Wireless accespoint te kopen + 2 pci kaartjes.
Wat ik me dus afvraag moet je omdat je dan eerst een accespoint tussen pc en modem dan veel snelheid inboeten?Ethernetmodem --> Accespoint --> PC1
--------------------------------> PC2
Tevens vraag ik me af of dit werkt onder Win 95?
Ik heb het volgende probleem:
Ik heb een Linksys WPC11 op een Topline 3200S. Ik heb de laatste drivers geinstalleerd en draai win2k.
Zodra ik thuis zit, krijg ik automatisch een IP toegewezen. Ik gebruik thuis 64-bit WEP encryptie en alles werkt naar behoren.
Zodra ik op school zit krijg ik geen IP toegewezen. Ook hier wordt er gebruik gemaakt van 64-bit encryptie (en DHCP). Als ik er een ander kaartje insteek werkt het wel. Ook wanneer ik mijn kaartje bij iemand anders in zn laptop prik (WinXP Pro) krijgt het kaartje wel een IP-adres toegewezen.
Ik heb alle instellingen (WEP, infrastructure, SSID, DHCP) gecontroleerd en alles staat goed. Ik krijg ook verbinding met het AP op school, maar wat ik ook probeer, ik krijg geen IP-adres toegewezen.
Wat kan de oorzaak van dit probleem zijn
?
(het MAC-adres van mn kaartje is toegevoegd aan de Radius server op school)
Ik heb een Linksys WPC11 op een Topline 3200S. Ik heb de laatste drivers geinstalleerd en draai win2k.
Zodra ik thuis zit, krijg ik automatisch een IP toegewezen. Ik gebruik thuis 64-bit WEP encryptie en alles werkt naar behoren.
Zodra ik op school zit krijg ik geen IP toegewezen. Ook hier wordt er gebruik gemaakt van 64-bit encryptie (en DHCP). Als ik er een ander kaartje insteek werkt het wel. Ook wanneer ik mijn kaartje bij iemand anders in zn laptop prik (WinXP Pro) krijgt het kaartje wel een IP-adres toegewezen.
Ik heb alle instellingen (WEP, infrastructure, SSID, DHCP) gecontroleerd en alles staat goed. Ik krijg ook verbinding met het AP op school, maar wat ik ook probeer, ik krijg geen IP-adres toegewezen.
Wat kan de oorzaak van dit probleem zijn
(het MAC-adres van mn kaartje is toegevoegd aan de Radius server op school)
Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.
is de volgende situatie mogelijk ?
huis 1 heeft de binnen komende ADSL lijn. Huis 1 heeft ook een SpeedTouch 570(i).
Huis 2 wil op huis 1 connecten... Nu heeft huis 2 al een SpeedTouch 570(i).
is het mogelijk dat de SpeedTouch van huis 1 met de SpeedTouch van huis 2 kan communiceren ?
huis 1 heeft de binnen komende ADSL lijn. Huis 1 heeft ook een SpeedTouch 570(i).
Huis 2 wil op huis 1 connecten... Nu heeft huis 2 al een SpeedTouch 570(i).
is het mogelijk dat de SpeedTouch van huis 1 met de SpeedTouch van huis 2 kan communiceren ?
edit:
huis 2 heeft zo'n modem voor niets gekregen...
huis 2 heeft zo'n modem voor niets gekregen...
Afhankelijk van je verbinding (wireless) zal draad sneller zijn voor je netwerk. Voor internet maakt het niets uit als je een standaart verbinding hebt. De snelheid van je netwerk zal hoger zijn dan de snelhied van je internet verbinding. Dat ga je dus niet merken, tenzij de kwaliteit van je wireless echt beroerd is.Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 12:40:
Wat ik me dus afvraag moet je omdat je dan eerst een accespoint tussen pc en modem dan veel snelheid inboeten?
1) ik weet niet of Win 95 wireless ondersteund, maar met de drivers zou het goed moeten komen (geen garantie)Tevens vraag ik me af of dit werkt onder Win 95?
2) Ja, een .11b oplossing (max 10mb) is een stuk goedkoper dan de g setjes en zeker goedkoper dan die US Robotics. Maar een stuk langzamer.
Ik heb nu dus die USRobotics 100mbps router/ap gekocht, samen met een wireless pci-kaartje en een pcmcia-kaartje voor pa z'n laptop...
De opstelling ziet er als volgt uit:
-Internetserver met gewone NIC naar LAN-poort op Router/Ap
-Mijn pc met wireless pci
-Pa's laptop met pcmcia-kaartje
De internetserver staat permanent op omdat we een usb-adslmodem hebben, dus in de WAN-poort op de router/ap zit geen ethernetmodem...
Kan iemand mij uitleggen hoe ik nu mijn router/ap moet configureren zodat iedereen van de internetverbinding en van alle gedeelde mappen kan gebruikmaken? Want ik krijg de internetverbinding niet meer gedeeld, en de gedeelde mappen zijn ook niet meer toegankelijk (niet gemachtigd)...dit alles heeft hiervoor wel gewerkt met een gewoon bekabeld netwerkje tussen de internetserver en mijn pc.
Ter verduidelijking : ik krijg een zeer goede ontvangst, alle pc's kunnen de router zien, en andersom...pingen naar alle aangesloten pc's gaat ook succesvol...
De internetserver staat permanent op omdat we een usb-adslmodem hebben, dus in de WAN-poort op de router/ap zit geen ethernetmodem...
Kan iemand mij uitleggen hoe ik nu mijn router/ap moet configureren zodat iedereen van de internetverbinding en van alle gedeelde mappen kan gebruikmaken? Want ik krijg de internetverbinding niet meer gedeeld, en de gedeelde mappen zijn ook niet meer toegankelijk (niet gemachtigd)...dit alles heeft hiervoor wel gewerkt met een gewoon bekabeld netwerkje tussen de internetserver en mijn pc.
Ter verduidelijking : ik krijg een zeer goede ontvangst, alle pc's kunnen de router zien, en andersom...pingen naar alle aangesloten pc's gaat ook succesvol...
Yeaah, het werkt eindelijk !!! En snelheden van meer dan 3 megaBYTE per seconde...lijkt me toch redelijk, niet???tweak_master schreef op 20 november 2003 @ 23:19:
Ik heb nu dus die USRobotics 100mbps router/ap gekocht, samen met een wireless pci-kaartje en een pcmcia-kaartje voor pa z'n laptop...
Wat halen jullie gemiddeld? (Heb zo'n 70% signaalsterkte)
En is een 64-bits beveiliging genoeg om eventuele voorbijgangers af te schermen van m'n internettoegang???
Ik heb vandaag mijn 3com OfficeConnect .11g A.P. binnen, maar nou heb ik een probleempje met het configureren van mijn laptop (denk ik)
Het is een laptop met zowel een ´Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC´ 10/100 kabelaansluiting als een ´PRISM 802.11g Wireless Adapter (3890)´
Met de gewone netwerkkabel kan ik gewoon ´netwerken´ (en het internet op), maar de WLAN doet het niet, het icoontje geeft aan dat de verbinding niet beschikbaar is, en het 3com Discovery Programma (een applicatie om het A.P. in te stellen) geeft aan dat de draadloze netwerkadaptor geen IP adres heeft, hoewel ik dat wel heb ingesteld.
De ´vaste´ netwerkadaptor heeft IP 10.0.0.153, de WLAN adaptor heeft .154, ze hebben beide het zelfde subnet en werkgroep.
Ik heb de oplossing uit Draadloze netwerkverbinding niet beschikbaar werkt bij mij ook niet, waarom snap ik niet helemaal, maar volgens mij heb ik een totaal ander probleem.
Volgens mij is de WLAN A.P. (op de beveiliging na, maar dat is hier nog niet zo belangrijk) goed geconfigureerd, maar misschien heb ik iets over het hoofd gezien.
En de faq´s/search geven ook niet echt een duidelijk antwoord, ik heb het vorige deel van dit topic niet doorgelezen (schaam schaam), en in dit topic is het voor zover ik het kunnen vinden niet voorbij gekomen (of iemand mag mij slaan)
Ik dacht dat ik aardig wat wist, een bedraad netwerk heb ik niet veel moeite mee, maar nu voel ik mij echt wel n00b.
-edit-
Kan een modje mij voor een paar dagen even de titel ´WLAN n00b´ geven?
Het was eigenlijk te simpel: Bij de eigenschappen de WLAN adaptor configureren => Status => enable Radio
Het is een laptop met zowel een ´Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC´ 10/100 kabelaansluiting als een ´PRISM 802.11g Wireless Adapter (3890)´
Met de gewone netwerkkabel kan ik gewoon ´netwerken´ (en het internet op), maar de WLAN doet het niet, het icoontje geeft aan dat de verbinding niet beschikbaar is, en het 3com Discovery Programma (een applicatie om het A.P. in te stellen) geeft aan dat de draadloze netwerkadaptor geen IP adres heeft, hoewel ik dat wel heb ingesteld.
De ´vaste´ netwerkadaptor heeft IP 10.0.0.153, de WLAN adaptor heeft .154, ze hebben beide het zelfde subnet en werkgroep.
Ik heb de oplossing uit Draadloze netwerkverbinding niet beschikbaar werkt bij mij ook niet, waarom snap ik niet helemaal, maar volgens mij heb ik een totaal ander probleem.
Volgens mij is de WLAN A.P. (op de beveiliging na, maar dat is hier nog niet zo belangrijk) goed geconfigureerd, maar misschien heb ik iets over het hoofd gezien.
En de faq´s/search geven ook niet echt een duidelijk antwoord, ik heb het vorige deel van dit topic niet doorgelezen (schaam schaam), en in dit topic is het voor zover ik het kunnen vinden niet voorbij gekomen (of iemand mag mij slaan)
Ik dacht dat ik aardig wat wist, een bedraad netwerk heb ik niet veel moeite mee, maar nu voel ik mij echt wel n00b.
-edit-
Kan een modje mij voor een paar dagen even de titel ´WLAN n00b´ geven?
Het was eigenlijk te simpel: Bij de eigenschappen de WLAN adaptor configureren => Status => enable Radio

[ Voor 8% gewijzigd door Resistor op 21-11-2003 17:54 ]
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Wil iemand ff kijken naar mijn probleem ? [rml][ W-Lan] Kom niet op eigen internet, wel op 2 andere[/rml] Alvast bedankt.
Ook al is het hier bij Got niet vaak genoemd, maar toch heb ik het aangeschaft vanwege een vriend van mij die dat spul vaak verkoopt en redelijk goede ervaringen hoort van zn klanten:
Hier eerder heb ik wel eens geroepen wat men vond van dit merk (wordt niet eens genoemd in startpost). Maar geen resultaten gehoord.
Maar goed hier gaan we:
Wat hebben we aangeschaft: Een Buffalo WLA-G54

Enne natuurlijk een laptop kaartje:

In ieder geval, deze setup zeg maar die werkt als je een kabelmodem hebt van quicknet. Werd me namelijk verteld dat er sommige kabelproviders problemen hadden met wireless omdat deze bepaalde protocollen niet ondersteunden...maar goed, deze ondersteunt het wel gelukkig!!
Nou voor zeg maar het bereik enzo....
Ik zit in een nieuwbouw huis, dus redelijk wat storinggevoelig. Maar beneden draait de wireless op 100% en als ik op zolder zit, met wat meerdere obstakels ertussen....zit ik op jah...50 tot 66 procent......betekent ongeveer 36 Mbps ipv 54 Mbps.... MOGEN we niet klagen toch??????
Eerlijk gezegd is het best een leuk apparaatje!!!
Scheelt mij in ieder geval een oude P1 die Smoothwall draaide en al meer dan een jaar online was.........
Hier eerder heb ik wel eens geroepen wat men vond van dit merk (wordt niet eens genoemd in startpost). Maar geen resultaten gehoord.
Maar goed hier gaan we:
Wat hebben we aangeschaft: Een Buffalo WLA-G54

Enne natuurlijk een laptop kaartje:

In ieder geval, deze setup zeg maar die werkt als je een kabelmodem hebt van quicknet. Werd me namelijk verteld dat er sommige kabelproviders problemen hadden met wireless omdat deze bepaalde protocollen niet ondersteunden...maar goed, deze ondersteunt het wel gelukkig!!
Nou voor zeg maar het bereik enzo....
Ik zit in een nieuwbouw huis, dus redelijk wat storinggevoelig. Maar beneden draait de wireless op 100% en als ik op zolder zit, met wat meerdere obstakels ertussen....zit ik op jah...50 tot 66 procent......betekent ongeveer 36 Mbps ipv 54 Mbps.... MOGEN we niet klagen toch??????
Eerlijk gezegd is het best een leuk apparaatje!!!
Scheelt mij in ieder geval een oude P1 die Smoothwall draaide en al meer dan een jaar online was.........
Vergeet ik te vertelllen dat dit merk ook mogelijkheden heeft om een externe antenne aan te sluiten....dat is best wel een voordeel...
Bridge om signaal door te lussen:

En als het signaal niet goed genoeg is, dan kunnen we altijd wat extra aansluiten op de airstation:
Bridge om signaal door te lussen:

En als het signaal niet goed genoeg is, dan kunnen we altijd wat extra aansluiten op de airstation:

Ik heb een Benq awl 700 accespoint, en een benq awl100 pcmcia kaartje. Om zo het internet te delen met me buurman maar die pc die het internet daar deelt die met die awl100 heeft het begeven.
Is het mogelijk om mijn netwerk met internet uit te breiden door daar ook een benq awl 700 accespoint neer te zetten?
Duz zo internet -> switch -> Benq AWL700 ~~~~~Lucht~~~Benq AWL700 - > switch -> pc's
Is het mogelijk om mijn netwerk met internet uit te breiden door daar ook een benq awl 700 accespoint neer te zetten?
Duz zo internet -> switch -> Benq AWL700 ~~~~~Lucht~~~Benq AWL700 - > switch -> pc's
Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced
offtopic:
Ik had dit topic helemaal over het hoofd gezien
Ik had dit topic helemaal over het hoofd gezien

Anyway, Betreft Wlan Security;
Zover ik heb begrepen is de beste methode op dit moment een combinatie van WEP+MAC+VPN, correct me if i'm wrong.
Maar hoe zit het eigenlijk met speciale software voor Wlan security, zoals bijv. Airblock, Odyssey en Joltage ? (even wat voorbeeldjes die ik snel heb opgezocht)
Heeft het zin om een dergelijk programma als aanvulling te gebruiken ? Of is het misschien zelfs een goede vervanger voor andere methodes ?
[ Voor 7% gewijzigd door PaPa op 24-11-2003 11:55 ]
Schopje..
Iemand die mij evve kan antwoorden anders moet ik er weer een appart topic voor openen.
Iemand die mij evve kan antwoorden anders moet ik er weer een appart topic voor openen.
Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced
Ik wil graag van jullie ee bevestiging van wat ik denk.
Ik neem aan dat als je een .11b setje aanschaft dat alle clients 11mbit (max) krijgen en dat het dataverkeer niet wordt gedeeld zoals bij utp (stel je hebt 100mbit en 5 clients en iedereen is bezig en krijgt een gelijk deel toegewezen, dan heeft iedere client 20mbit, even dingens als switches niet meegenomen)
Maar is dit ook zo?
En hoeveel clients kunnen er normaal gesproken aan 1 accesspoint hangen?
Ik weet dat deze vraag ongetwijfeld al eerder is beantwoordt, maar ik kon het zo even hier niet vinden op got, dus vandaar dat ik het maar even vraag.
Ik neem aan dat als je een .11b setje aanschaft dat alle clients 11mbit (max) krijgen en dat het dataverkeer niet wordt gedeeld zoals bij utp (stel je hebt 100mbit en 5 clients en iedereen is bezig en krijgt een gelijk deel toegewezen, dan heeft iedere client 20mbit, even dingens als switches niet meegenomen)
Maar is dit ook zo?
En hoeveel clients kunnen er normaal gesproken aan 1 accesspoint hangen?
Ik weet dat deze vraag ongetwijfeld al eerder is beantwoordt, maar ik kon het zo even hier niet vinden op got, dus vandaar dat ik het maar even vraag.
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders
Klein schopje
Graag ook een reactie op mijn post, paar posts terug
nog maar een schop
Dan geef ik ook nog maar eens een trap!
Niemand?
Je deelt WEL de bandbreedte met andere wireless gebruikers.Ik neem aan dat als je een .11b setje aanschaft dat alle clients 11mbit (max) krijgen en dat het dataverkeer niet wordt gedeeld zoals bij utp (stel je hebt 100mbit en 5 clients en iedereen is bezig en krijgt een gelijk deel toegewezen, dan heeft iedere client 20mbit, even dingens als switches niet meegenomen)
If it ain't broken, tweak it!
Er zijn 2 opties:Is het mogelijk om mijn netwerk met internet uit te breiden door daar ook een benq awl 700 accespoint neer te zetten?
1. bridge-mode: tenzij de AP's WDS kunnen is het niet mogelijk om met n pcmcia kaartje te connecten op n AP die in bridge-mode staat.
Ik heb geen idee of jouw AP WDS bridging kan.
2. AP/Client-mode: hierbij heeft 1 AP de functie van n AP en 1 AP de fucntie van n client. Hiervoor moet dat AP als client kunnen functioneren. Er zijn niet veel AP's die dat kunnen, ik heb geen idee of jouw AP dat kan.
Hoe zit het nu met 54Mb en 11Mb op een AC,
kun je dit nu dit door elkaar gebruiken (zoals een switch),
of is het het een of het ander (hub)?
ben al een tijdje op zoek naar een antwoordt hierop.
kep al gekeken in de search, google ed,
maar het is moeilijk hier een antwoord op te krijgen/vinden
kun je dit nu dit door elkaar gebruiken (zoals een switch),
of is het het een of het ander (hub)?
ben al een tijdje op zoek naar een antwoordt hierop.
kep al gekeken in de search, google ed,
maar het is moeilijk hier een antwoord op te krijgen/vinden
een mening is zo sterk als de som van zijn argumenten
Als je 11 en 54 door elkaar gebruikt zal de snelheid voor met name de 54 mbit client n stuk inzakken, maar verder is er weinig anders als met twee 11 mbit clients.
dus het accesspoint werkt meer zoals een hub in dit gevalFatalError schreef op 02 december 2003 @ 12:39:
Als je 11 en 54 door elkaar gebruikt zal de snelheid voor met name de 54 mbit client n stuk inzakken, maar verder is er weinig anders als met twee 11 mbit clients.
( 1 client op 10: alles op 10 bij vastnet)
heb je hiervoor ook een verwijzing naar documentatie of is dit uit eigenervaring?
ik zou hier graag meer over willen weten.
een mening is zo sterk als de som van zijn argumenten
Ik heb sinds een paar weken alles van Linksys gekocht.
Dit is het:
WLAN 54Mbps - Router 4 Ports WRT54G
WLAN 54Mbps - PCMCIA Kaart WPC54G
WLAN 54Mbps - PCI Kaart WMP54G
Nu heb ik alles eens aangesloten en mijn pc werkt gewoon erg goed op die reuter.
Maar ik zit alleen met het probleem dat mijn laptop waar deze PCMCIA Kaart inzit dat deze niet werkt.
Ik heb hem een keerte werkend gehad, maar kreeg toen dat blauwe scherm in windows xp.
Toen de laptop weer opnieuw opstarten was mijn verbinding weg.
En kwijg ik een vraagteken bij mijn systeem onder mijn PCMCIA Kaart.
Als ik ook gewoon weer de drivers eraf en erop zet dan nog gaat het niet.
En soms neemt hij niet eens de drivers aan om het te update.
Ik krijg ook een melding dat er een fout is onder een code 10.
Wat kan ik nu doen, want ik heb ook na 2 keer windows erop nieuw opzetten nog steeds het zelfde probleem.
En slaat hij ook steeeds op het blauwe scherm van windows xp.
Heb zelfs de laatste nieuwe drivers van de Linksys pagina gehaald.
Waar kan dit aan liggen want ik kom er niet meer uit.
Dit is het:
WLAN 54Mbps - Router 4 Ports WRT54G
WLAN 54Mbps - PCMCIA Kaart WPC54G
WLAN 54Mbps - PCI Kaart WMP54G
Nu heb ik alles eens aangesloten en mijn pc werkt gewoon erg goed op die reuter.
Maar ik zit alleen met het probleem dat mijn laptop waar deze PCMCIA Kaart inzit dat deze niet werkt.
Ik heb hem een keerte werkend gehad, maar kreeg toen dat blauwe scherm in windows xp.
Toen de laptop weer opnieuw opstarten was mijn verbinding weg.
En kwijg ik een vraagteken bij mijn systeem onder mijn PCMCIA Kaart.
Als ik ook gewoon weer de drivers eraf en erop zet dan nog gaat het niet.
En soms neemt hij niet eens de drivers aan om het te update.
Ik krijg ook een melding dat er een fout is onder een code 10.
Wat kan ik nu doen, want ik heb ook na 2 keer windows erop nieuw opzetten nog steeds het zelfde probleem.
En slaat hij ook steeeds op het blauwe scherm van windows xp.
Heb zelfs de laatste nieuwe drivers van de Linksys pagina gehaald.
Waar kan dit aan liggen want ik kom er niet meer uit.
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”
Ik heb weel gelezen over de WLAN maar ik word er echter niet wijzer van.
Ik namelijk een notebook gekocht en die wil ik graag Wireless op mijn ISDN aansluiting verbinden. Wat moet ik hebben.
Ik Ben wel van bezit van desktop PC maar die wil ik liver niet op internet aansluiten ivm. beveliging van data!
Wat zou het beste en goedkoopste oplossing voor mij
Ik namelijk een notebook gekocht en die wil ik graag Wireless op mijn ISDN aansluiting verbinden. Wat moet ik hebben.
Ik Ben wel van bezit van desktop PC maar die wil ik liver niet op internet aansluiten ivm. beveliging van data!
Wat zou het beste en goedkoopste oplossing voor mij
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
Verwijderd
Heeft iemand de WL-100g onder de praat gekregen onder Linux?
Zo ja, hoe is het gelukt.
Want ik kom er niet uit.
Ik zelf gebruik Suse 9.
MvG, Bart
Want ik kom er niet uit.
Ik zelf gebruik Suse 9.
MvG, Bart
De laatste keer dat ik keek (een maand of 2 geleden) was er nog geen driver voor. De WL-100g gebruikt namelijk de Broadcom chipset, en daar waren (nog) geen duidelijke specificaties van. Mede omdat Broadcom niet echt meewerkte met de ontwikkeling. Maar misschien is er inmiddels al wat beschikbaar.Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 20:10:
Heeft iemand de WL-100g onder de praat gekregen onder Linux?
Want ik kom er niet uit.
Ik ben aan het kijken naar de volgende wireless acces point 3COM 3CRWE554G72.
Deze staat in de aanbieding voor 129 inc een pcmcia kaart beiden .g standaard.
Nu vraag ik me af is het mogelijk op dit ding de router functie en nat / uit te zetten zodat dat ding gewoon de ip's gaat doorgeven van mij draytek router die er voor komt te staan?
======================
Kleine edit wat ik dus wil is dat dit ding puur als switch gaat fungeren en zonder alle poespas.
Deze staat in de aanbieding voor 129 inc een pcmcia kaart beiden .g standaard.
Nu vraag ik me af is het mogelijk op dit ding de router functie en nat / uit te zetten zodat dat ding gewoon de ip's gaat doorgeven van mij draytek router die er voor komt te staan?
======================
Kleine edit wat ik dus wil is dat dit ding puur als switch gaat fungeren en zonder alle poespas.
[ Voor 17% gewijzigd door schiffeb op 12-12-2003 23:10 ]
Verwijderd
Heb even een vraagje:
Iemand uit mijn straat heeft al een AP van sitecom, waarmee ik vanaf het balkon wel verbinding kan maken. Binnen valt hij vaak weg, en als er verbinding is, dan 1.0 Mbps...
Is het mogelijk om mijn Linksys WRT54g het signaal van de Sitecom te laten oppikken en dan opnieuw uit laten zenden en vice versa?
Dat zou erg mooi zijn, want dan kan ik mijn internet abo opzeggen...
Iemand uit mijn straat heeft al een AP van sitecom, waarmee ik vanaf het balkon wel verbinding kan maken. Binnen valt hij vaak weg, en als er verbinding is, dan 1.0 Mbps...
Is het mogelijk om mijn Linksys WRT54g het signaal van de Sitecom te laten oppikken en dan opnieuw uit laten zenden en vice versa?
Dat zou erg mooi zijn, want dan kan ik mijn internet abo opzeggen...
Heel kort: nee.Is het mogelijk om mijn Linksys WRT54g het signaal van de Sitecom te laten oppikken en dan opnieuw uit laten zenden en vice versa?
Verwijderd
Sinds vandaag ben ik bij vrienden ook aan het helpen met hun wireless lan.
Maar het wil niet lukken met de externe antenne.
Ze hebben een richtantenne op het dak, en die antennes zitten redelijk op elkaar gestraald zonder iets ertussen (250 meter afstand ongeveer) er zitten een paar takken van een boom tussen maar geen muren.
Nu hebben ze geen verbinding, en als 1 van die gozers zijn ap buiten op het balkon zet en die andere ook dan hebben ze wel connectie.
Ik zei dat ze beter moesten gaan richten met die externe antennes, maar ze zeiden dat ze al goed gericht waren volgens hun.
Wat kan de oorzaak zijn?
En nog even een vraag over een Linksys WAP54G AP.
Kunnen daar maar 2 clients op aangesloten worden??
Maar het wil niet lukken met de externe antenne.
Ze hebben een richtantenne op het dak, en die antennes zitten redelijk op elkaar gestraald zonder iets ertussen (250 meter afstand ongeveer) er zitten een paar takken van een boom tussen maar geen muren.
Nu hebben ze geen verbinding, en als 1 van die gozers zijn ap buiten op het balkon zet en die andere ook dan hebben ze wel connectie.
Ik zei dat ze beter moesten gaan richten met die externe antennes, maar ze zeiden dat ze al goed gericht waren volgens hun.
Wat kan de oorzaak zijn?
En nog even een vraag over een Linksys WAP54G AP.
Kunnen daar maar 2 clients op aangesloten worden??
Is de kabel wel goed?
Is het goed waterdicht getaped?
Vocht in de connectors, hoe weinig ook, is rampzalig voor het signaal.
Is het goed waterdicht getaped?
Vocht in de connectors, hoe weinig ook, is rampzalig voor het signaal.
Ik weet niet of ik dit in dit topic mag posten. maar het gaat draatloos netwerk dus het zal wel goed zijn.
hebben jullie het aldi krantje gezien?
draadloze router met ontvangers.
en niet duur.
802.11g standaard.
wat denken jullie hiervan. lijkt me wel een mooi setje.
moet ik alleen nog ff 2 extra ontvangers zien te vinden.
hebben jullie het aldi krantje gezien?
draadloze router met ontvangers.
en niet duur.
802.11g standaard.
wat denken jullie hiervan. lijkt me wel een mooi setje.
moet ik alleen nog ff 2 extra ontvangers zien te vinden.
Canon Digital Ixus V2
niemand iets gezien in de aldi krant?
Canon Digital Ixus V2
is er dan niemand meer die in dit topic reageerd?
Canon Digital Ixus V2
Ik heb hier geen aldi en wat is niet duur?
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_52/OFF01.HTM
met 4 aansluitpoorten en
2 draadloze dongels
• doorvoersnelheid: 54 Mbit/sec.
(WLAN) en tot 100 Mbit/sec.
ethernet (afhankelijk van de
gebruikte netwerkkaart)
• werkt alleen bij ADSL-
internetaansluiting
Voor verbinding met internet is
aanvullende
hardware noodzakelijk, bijvoorbeeld
extern DSL-modem
• 802.11g DSL-/kabelgateway router
• frequentiebereik: 2.412-2.4835 Ghz
• Technische specificaties:
• IEEE 802.11g standard
• frequentiebereik: 2.412 - 2.4835 Ghz
• 13 kanalen (Europa)
• netwerkbeveiliging 64/128 bit WEP
gegevenscodering
• WAN interface: RJ-45
(10/100 Bade-TX met
PPPOE protocolondersteuning
• Minimale systeemvereisten:
• Microsoft Windows 98SE/ME/2002XP
• USB-aansluiting
• Uw eigen netwerk voor PC's/internet
• Network Address Translation (NAT)
• DHCP server voor automatische
toewijzing IP-adressen
• geïntegreerde firewall ter bescherming
voor hackers
• geïntegreerde 4 Port Switch
• WAN interface
• tevens achterwaarts compatible met
802.11g Wi-Fi netwerkstandaard
€159,-
met 4 aansluitpoorten en
2 draadloze dongels
• doorvoersnelheid: 54 Mbit/sec.
(WLAN) en tot 100 Mbit/sec.
ethernet (afhankelijk van de
gebruikte netwerkkaart)
• werkt alleen bij ADSL-
internetaansluiting
Voor verbinding met internet is
aanvullende
hardware noodzakelijk, bijvoorbeeld
extern DSL-modem
• 802.11g DSL-/kabelgateway router
• frequentiebereik: 2.412-2.4835 Ghz
• Technische specificaties:
• IEEE 802.11g standard
• frequentiebereik: 2.412 - 2.4835 Ghz
• 13 kanalen (Europa)
• netwerkbeveiliging 64/128 bit WEP
gegevenscodering
• WAN interface: RJ-45
(10/100 Bade-TX met
PPPOE protocolondersteuning
• Minimale systeemvereisten:
• Microsoft Windows 98SE/ME/2002XP
• USB-aansluiting
• Uw eigen netwerk voor PC's/internet
• Network Address Translation (NAT)
• DHCP server voor automatische
toewijzing IP-adressen
• geïntegreerde firewall ter bescherming
voor hackers
• geïntegreerde 4 Port Switch
• WAN interface
• tevens achterwaarts compatible met
802.11g Wi-Fi netwerkstandaard
€159,-
ja die ja.
lijkt me wel wat.
ik weet alleen niet of er nog losse ontvangers te krijgen zijn.
lijkt me wel wat.
ik weet alleen niet of er nog losse ontvangers te krijgen zijn.
Canon Digital Ixus V2
Je kan gewoon losse 802.11G PCMCIA kaartjes erbij kopen, deze hoeven niet van de Aldi te zijn. Je kan er bv ook een van linksys kopen. Dat is het mooie van die 802.11G standaard.
Ipv losse ontvangers bedoel je waarschijnlijk transceivers, aan alleen een ontvanger heb je niet zoveel. Maar dit even terzijde.
Wel grappig trouwens die laatste zin; achterwaarts compatible ipv backward compatible.
Jammer alleen dat ze een G verkopen die achterwaarts compatible is met G. Ze bedoelen waarschijnlijk B.
Je ook eens bij Dixons kunnen kijken wat een AP daar kost.
Ipv losse ontvangers bedoel je waarschijnlijk transceivers, aan alleen een ontvanger heb je niet zoveel. Maar dit even terzijde.
Wel grappig trouwens die laatste zin; achterwaarts compatible ipv backward compatible.
Jammer alleen dat ze een G verkopen die achterwaarts compatible is met G. Ze bedoelen waarschijnlijk B.
Je ook eens bij Dixons kunnen kijken wat een AP daar kost.
het staat in de folder volgens mij wel correct.
maar als ik dit dus koop.
dat is toch(alles simpel gezecht) een router voor 4 pc's. en dan zitten er 2 USB ontvangers bij?
en dan moet het dus mogelijk zijn dat ik bijv nog 2 pci kaart ontvangers koop.
of zijn juist die kaarten in de comp en die usb dingen de zenders en de router de ontvanger.
naja maakt niet uit.
maar als ik het goed begrijp kan ik dus gewoon 2 pci kaartjes erbij doen, en dan kan iedereen internetten?
volgens mij is het bij dixons allemaal veel duurder.
want bijv dat spul van sitecom is ong 130 voor de router en dan 75 per kaart.
dus dat is dan wel een stuk duurder. en dat is volgens mij zelfs al nieteens zo duur.
maar als ik dit dus koop.
dat is toch(alles simpel gezecht) een router voor 4 pc's. en dan zitten er 2 USB ontvangers bij?
en dan moet het dus mogelijk zijn dat ik bijv nog 2 pci kaart ontvangers koop.
of zijn juist die kaarten in de comp en die usb dingen de zenders en de router de ontvanger.
naja maakt niet uit.
maar als ik het goed begrijp kan ik dus gewoon 2 pci kaartjes erbij doen, en dan kan iedereen internetten?
volgens mij is het bij dixons allemaal veel duurder.
want bijv dat spul van sitecom is ong 130 voor de router en dan 75 per kaart.
dus dat is dan wel een stuk duurder. en dat is volgens mij zelfs al nieteens zo duur.
[ Voor 25% gewijzigd door _MB_ op 19-12-2003 22:14 ]
Canon Digital Ixus V2
Ik had niet gezien dat er ook twee usb clients bij zaten.
Of zijn dat de "draadloze dongels" ?
Je kan inderdaad ook nog twee pci kaarten kopen, of USB.
Let dan wel op dat dit ook 802.11G kaarten zijn, als het B is dan schakelt je hele draadloze netwerk over op B, dat is zonde.
Of zijn dat de "draadloze dongels" ?
Je kan inderdaad ook nog twee pci kaarten kopen, of USB.
Let dan wel op dat dit ook 802.11G kaarten zijn, als het B is dan schakelt je hele draadloze netwerk over op B, dat is zonde.
Hallo,
Ik heb op 2hoog een Playstation2 staan. Op 1hoog heb ik op dit moment een router (wired) en wil die graag vervangen door een wireless zodat ik ook op mijn Playstation2 online kan spelen. Afstand is wel belangrijk, maar het hoeft alleen binnenshuis en in de tuin. Wat ook erg belangrijk is: het moet snel zijn, mag niet telkens uitvallen, dus de lijn moet constant zijn, mag niet automatisch poorten blokken of moet makkelijk in te stellen zijn (bij Edimax moet ik alle poorten 1voor1 in typen
) Ook moet het makkelijk uit te breiden zijn. Ik denk dan aan bijvoorbeeld 2pc's en 2 consoles.
Ik heb op dit moment dit:
ZyXEL Prestige 650R-31 ethernet modem (Demon) (staat nu ingesteld als bridge, maar kan ook ingesteld worden als router. of dat veel uitmaakt
)
Edimax br6104 (wired router)
Ik vind die Edimax maar om te
want ik kan Battlefield dan niet meer online spelen en zonder router dus wel.
Ik dacht om te beginnen aan:
Linksys Access Point 54mbit WAP54G
Linksys Wireless Game Adapt. WGA54G
en dit dan later uit te breiden met 2x Linksys PCI WMP54G 54Mbit
Is dit een goede keus
Ik heb namelijk niet echt veel verstand van netwerken. Wel weet ik dat Linksys bij jullie erg populair is.
Oke, dit was dan het hele verhaal. Ik hoop dat jullie het begrijpen en mij antwoord kunnen geven.
Nog ff een paar n00b vraagjes om voor mij alles helder te maken:
Wat is nou eigenlijk een access point: een router + bridge in 1, alleen dan wireless?
Een bridge is om van bijv. 1 utp 4 aan elkaar te hangen?
Ik neem aan dat als ik de Linksys Access Point 54mbit WAP54G neem, ik dan gewoon 2 consoles en 2 pc's eraan kan hangen en dan ook onderling bestanden kan uitwisselen?
Ik heb op 2hoog een Playstation2 staan. Op 1hoog heb ik op dit moment een router (wired) en wil die graag vervangen door een wireless zodat ik ook op mijn Playstation2 online kan spelen. Afstand is wel belangrijk, maar het hoeft alleen binnenshuis en in de tuin. Wat ook erg belangrijk is: het moet snel zijn, mag niet telkens uitvallen, dus de lijn moet constant zijn, mag niet automatisch poorten blokken of moet makkelijk in te stellen zijn (bij Edimax moet ik alle poorten 1voor1 in typen

Ik heb op dit moment dit:
ZyXEL Prestige 650R-31 ethernet modem (Demon) (staat nu ingesteld als bridge, maar kan ook ingesteld worden als router. of dat veel uitmaakt
Edimax br6104 (wired router)
Ik vind die Edimax maar om te

Ik dacht om te beginnen aan:
Linksys Access Point 54mbit WAP54G
Linksys Wireless Game Adapt. WGA54G
en dit dan later uit te breiden met 2x Linksys PCI WMP54G 54Mbit
Is dit een goede keus
Oke, dit was dan het hele verhaal. Ik hoop dat jullie het begrijpen en mij antwoord kunnen geven.
Nog ff een paar n00b vraagjes om voor mij alles helder te maken:
Wat is nou eigenlijk een access point: een router + bridge in 1, alleen dan wireless?
Een bridge is om van bijv. 1 utp 4 aan elkaar te hangen?
Ik neem aan dat als ik de Linksys Access Point 54mbit WAP54G neem, ik dan gewoon 2 consoles en 2 pc's eraan kan hangen en dan ook onderling bestanden kan uitwisselen?
Een accespoint sluit je normaal gesproken aan op je router.
Vrij vertaald: een accespoint is een toegangspunt voor/van je draadloze netwerk.
Bridge: brug/verbinding tussen twee aparte netwerken.
Als de 2 consoles en pc's een draadloosnetwerkkaartje hebben dan moet dat kunnen.
Vrij vertaald: een accespoint is een toegangspunt voor/van je draadloze netwerk.
Bridge: brug/verbinding tussen twee aparte netwerken.
Als de 2 consoles en pc's een draadloosnetwerkkaartje hebben dan moet dat kunnen.
Oke, dan heb ik dus dit nodig:
Linksys Access Point/Router 54mbit 10/100 WRT54G € 92.00
Linksys Wireless Game Adapt. WGA54G € 97.50
Samen: 189,5eur bron: http://www.hardwareconcurrent.nl/
Dan krijg ik dus:
adslmodem op bridge --> UTP --> Access Point/Router --> game adapter --> UTP --> PS2 modem
adslmodem op bridge --> UTP --> Access Point/Router --> UTP naar 2 pc's
Toch
Hoe zit het met het bereik: dat werkt wel allemaal van de eerste naar de tweede verdieping
Linksys Access Point/Router 54mbit 10/100 WRT54G € 92.00
Linksys Wireless Game Adapt. WGA54G € 97.50
Samen: 189,5eur bron: http://www.hardwareconcurrent.nl/
Dan krijg ik dus:
adslmodem op bridge --> UTP --> Access Point/Router --> game adapter --> UTP --> PS2 modem
adslmodem op bridge --> UTP --> Access Point/Router --> UTP naar 2 pc's
Toch
Hoe zit het met het bereik: dat werkt wel allemaal van de eerste naar de tweede verdieping
Volgens mij kloppen de schema's zoals je ze neerzet.
Maar, ik weet niet of je je ADSL modem op bridge moet zetten, als dat al kan.
Hier was het een kwestie van de UTP kabel erin en Router configuren en draaien maar.
De PS2 ken ik niet van dichtbij, ik neem aan dat je de PS2 modem er los bij hebt gekocht om een Lan aansluiting te krijgen.
Voorspellingen of je genoeg bereik zult hebben vind ik altijd lastig.
MAar van de ene verdieping naar de andere zou toch moeten lukken.
Kijk eens rond op de linksys pagina, daar is vast wat te vinden over range.
Maar, ik weet niet of je je ADSL modem op bridge moet zetten, als dat al kan.
Hier was het een kwestie van de UTP kabel erin en Router configuren en draaien maar.
De PS2 ken ik niet van dichtbij, ik neem aan dat je de PS2 modem er los bij hebt gekocht om een Lan aansluiting te krijgen.
Voorspellingen of je genoeg bereik zult hebben vind ik altijd lastig.
MAar van de ene verdieping naar de andere zou toch moeten lukken.
Kijk eens rond op de linksys pagina, daar is vast wat te vinden over range.
Verwijderd
Hey, aangezien ik een trouwe D-Link fan ben, en bezig ben met een wireless netwerk in delft. Had ik een vraag.
Op de Dlink site staat een hele leuke D-Link Airplus 800AP+
zoals dlink vind:
DWL-800AP+ AirPlus Enhanced 2.4GHz (802.11b) Wireless Range Extender
en de:
AirPlus Enhanced 2.4GHz (802.11b) Ethernet-to-Wireless Bridge (810+)
800AP+
2 Different Modes — Access Point & Repeater
• Up to 22Mbps with D-Link AirPlus™ Products
• Works with other 802.11b-compatible devices when used as an Access Point
The DWL-800AP+ can be configured to perform as a wireless access point or as a repeater to another wireless access point or wireless router1
Das handig, op sommige punten heb je wel eens repeater nodig...
nu is het probleem dat hij niet in de pricewatch staat, weeet iemand meer van dit dingetje af?
Op de Dlink site staat een hele leuke D-Link Airplus 800AP+
zoals dlink vind:
DWL-800AP+ AirPlus Enhanced 2.4GHz (802.11b) Wireless Range Extender
en de:
AirPlus Enhanced 2.4GHz (802.11b) Ethernet-to-Wireless Bridge (810+)
800AP+
2 Different Modes — Access Point & Repeater
• Up to 22Mbps with D-Link AirPlus™ Products
• Works with other 802.11b-compatible devices when used as an Access Point
The DWL-800AP+ can be configured to perform as a wireless access point or as a repeater to another wireless access point or wireless router1
Das handig, op sommige punten heb je wel eens repeater nodig...
nu is het probleem dat hij niet in de pricewatch staat, weeet iemand meer van dit dingetje af?
Heys... ik heb ff een paar vraagies...
Moet binnekort bij iemand ff netwerkje aanleggen maar hij wilt het draadloos...
Hij heeft als modem een adsl speedtouch van zonnet breedband (kpn)
Nu willen ze het internet delen met een andere pc in het huis... maar het liefst draadloos en met een router....
Welke Stuff kan ik het best kopen hiervoor ? Prijs maakt niet zo heel veel uit als het maar niet te gek wordt
ik hoor het wel
Moet binnekort bij iemand ff netwerkje aanleggen maar hij wilt het draadloos...
Hij heeft als modem een adsl speedtouch van zonnet breedband (kpn)
Nu willen ze het internet delen met een andere pc in het huis... maar het liefst draadloos en met een router....
Welke Stuff kan ik het best kopen hiervoor ? Prijs maakt niet zo heel veel uit als het maar niet te gek wordt
ik hoor het wel
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Ik denk dat 'n router uit gloednieuwe Draytek 2600G serie wel leuk is voor hem.
zeer goede adsl router/firewall en 54 mbit accesspoint in 1 apparaat.
zeer goede adsl router/firewall en 54 mbit accesspoint in 1 apparaat.
Volgens mij is dat alleen zo als je ze met elkaar laat communiceren. In de praktijk zie ik dat met een 3com AP, een 11mbit kaart een een 54mbit kaart 90% van de volledige theoretische maximum speeds tegelijkertijd (naar UTP) gehaald worden.DaTuX schreef op 02 december 2003 @ 12:51:
[...]
dus het accesspoint werkt meer zoals een hub in dit geval
( 1 client op 10: alles op 10 bij vastnet)
heb je hiervoor ook een verwijzing naar documentatie of is dit uit eigenervaring?
ik zou hier graag meer over willen weten.
Ik heb het tevens nagevraagd op wifiapperatuur.nl en daar zeiden ze dat vrijwel alle nieuwe types linksys AP's dit kunnen.
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
Ik heb zo'n Linksys WAP11 V1.1 802.11b 11MBit, maar werkt voor geen ene meter, heb nooit echt goed signaal van AP naar mijn pc...
Maar als ik goed signaal heb, dan heb ik niks te klagen....
Hoe kan ik het constant goed krijgen, zonder ernaast te gaan zitten?
Maar als ik goed signaal heb, dan heb ik niks te klagen....
Hoe kan ik het constant goed krijgen, zonder ernaast te gaan zitten?
[ Voor 18% gewijzigd door carefish op 14-01-2004 16:59 ]
Wie kan mij helpen? We hebben een Linksys WAP54G accespoint en een Linksys WPC55AG notebook adapter gekocht. Ik probeer deze twee nu met ons netwerk te verbinden.
Het accespoint zit in een hub geprikt de notebook adapter in een laptop.
Het accespoint en laptop zien elkaar maar ik kan het netwerk niet opkomen.
Ik heb DHCP op het accespoint niet aanstaan, als ik dat doe dan kan ik namelijk het accespoint niet meer configureren. Er is wel een DHCP server, dus ik weet eigenlijk niet of dit goed gaat. Voor internet is er hier een proxy server dus mogelijk dat die roet in het eten gooit.
Ik ben er al achter waar het aan lag: Win98 op die laptop, we hebben het even op een 2000 laptop geprobeerd, daarmee was het in 1 keer draaien.
Shit, hele middag naar de maan.
Het accespoint zit in een hub geprikt de notebook adapter in een laptop.
Het accespoint en laptop zien elkaar maar ik kan het netwerk niet opkomen.
Ik heb DHCP op het accespoint niet aanstaan, als ik dat doe dan kan ik namelijk het accespoint niet meer configureren. Er is wel een DHCP server, dus ik weet eigenlijk niet of dit goed gaat. Voor internet is er hier een proxy server dus mogelijk dat die roet in het eten gooit.
Ik ben er al achter waar het aan lag: Win98 op die laptop, we hebben het even op een 2000 laptop geprobeerd, daarmee was het in 1 keer draaien.
Shit, hele middag naar de maan.
[ Voor 14% gewijzigd door Coenen op 15-01-2004 16:57 ]
Ik moet binnenkort voor iemand een draadloos netwerkje aanleggen. Het voornaamste doel is dat de persoon in kwestie op zijn laptop draadloos kan internetten; secundair doel is dat de desktop die in huis staat ook op het draadloze netwerkje kan komen te zitten.
Ik zit zelf naar het onderstaande te kijken (tussen haakjes de prijs uit de PW) :
- Draytek Vigor 2900Gi 54/108 Mbps (ISDN) [274 EUR]
- Draytek Vigor 520 PCMCIA WLan Card, 22 Mbit [70 EUR]
- iets voor die desktop.
Ik twijfel of de PCMCIA-kaart op volle snelheid met de 2900Gi kan 'babbelen'. Iemand enig idee wat als alternatief gekozen kan worden (prijs maakt niet echt uit; merk Draytek heeft de voorkeur)?
Wat is een goede kaart / USB-ding voor die desktop?
Ik zit zelf naar het onderstaande te kijken (tussen haakjes de prijs uit de PW) :
- Draytek Vigor 2900Gi 54/108 Mbps (ISDN) [274 EUR]
- Draytek Vigor 520 PCMCIA WLan Card, 22 Mbit [70 EUR]
- iets voor die desktop.
Ik twijfel of de PCMCIA-kaart op volle snelheid met de 2900Gi kan 'babbelen'. Iemand enig idee wat als alternatief gekozen kan worden (prijs maakt niet echt uit; merk Draytek heeft de voorkeur)?
Wat is een goede kaart / USB-ding voor die desktop?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Waarom pak je niet gewoon standaard 802.11g apparatuur? Dit is allemaal vaak incompatible spullie met standaarden van de fabrikanten zelf...
Wat is 'standaard 802.11g apparatuur'? Geef aub eens wat voorbeelden van apparatuur die volgens jou beter is.neographikal schreef op 25 januari 2004 @ 15:05:
Waarom pak je niet gewoon standaard 802.11g apparatuur? Dit is allemaal vaak incompatible spullie met standaarden van de fabrikanten zelf...
[ Voor 3% gewijzigd door pven op 25-01-2004 15:13 . Reden: kromme zin ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Alles wat voldoet aan de 802.11g standaardpven schreef op 25 januari 2004 @ 15:13:
[...]
Wat is 'standaard 802.11g apparatuur'? Geef aub eens wat voorbeelden van apparatuur die volgens jou beter is.
Asus, SMC, Sitecom zo'n beetje alle bekende merken hebben 802.11g spul in het assortiment.
Enige waar je een beetje op kan letten dan is de zendsterkte e.d.
Maar dan heb je iig spul wat compatible is
[ Voor 12% gewijzigd door neographikal op 25-01-2004 15:15 ]
Dit topic is gesloten.