Hoi mensen.
We hebben ADSL, met een USB modem Nu heb ik zelf ook een pc, en die wil ik op inet, maar mijn ouders willen geen kabel. Dus, na een tijd oerienteren etc, heb ik een SMC Barricade G Adsl modem/router gekocht. Deze naast de fam. pc gezet, kabeltje erin, en voila, het werkt. Nu mijn pc, met een PCI kaartje *spannend* want hij gaat door een ex-buitenmuur en plafond heen. Verbinding.. dat wel, maar max 50 kb/s, dat is trager dan het internet. Daarnaast super instabiel (als je pingt is hetr de ene ping 40, de andere 250 of timeout) en veel wegvallende verbinding, soms lukte het me geen verbinding te krijgen. Volgens de tool was het singaal rond de 40%, imo voldoende. Maar de kwaliteit meter viel af entoe ff naar 0.
Ik even met een telefoonvelreng kabel aan de gang, en de router een paar meter opgeschove, voor het raam (nu kan hij schuin via het raam mijn kamer vanaf de buitekant naar binnen, huis is een beetje U vorm om het zo maar ff te zeggen. De kwaliteit ligt wat hoger, ping naar basisstation van 1-3, en een snelheid van rond de 250 (intern via lan. deze snelheid was zostraks ook een paar minuten 600, en dfaarnaa 400). Ook het sinaal is wat beter, rond de 50%. Opzich OK, sneller dan interner, maar ik zat te denken, dat dit toch wel erg traag is, voor een best kleine afstand! De tool en win hebben het over 12-18 mbit, ik snap dat dit lager kan liggen, maar dit vind ik wel erg laag?
Ik kijk nu naar mijn pc, deze staat in de hoek vban de kamer, met achterkan tegen een verwarming. Zou het daar aan kunnen liggen? Als ik nou eens een antenne knutsel en die daar in plug, of heeft zoiets alleen werking bij het AP/router?
Hebbe jullie wat ideeën, tips?
(p,s, vedorie, nu valt hij af en toe uit, wat heeft dat ding

)
Bedankt!