-=: Het grote Wireless Topic (Deel II) :=-

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 13.116 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84526

Ik heb een wireless LAN dat werkt op 2.4 GHz (D-Link Access Point)

Nu wil ik graag een wireless audio video transmitter er bij nemen.
Mijn interesse ging uit naar de Trust 120v wireless DVD & video viewer, maar ik lees in de specificaties dat die ook op 2,4 GHz zit. Dit gaat dus denk ik niet werken.

Als iemand een oplossing weet, dan hoor ik dat graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-04 15:54
Zegato schreef op woensdag 15 december 2004 @ 11:21:
Ik zit op school (HsZuyd) met de laptop en ik wil voor een paar klasgenoten internet (dat binnenkomt op mijn GbNic) sharen via mijn abg-wireless nic.
Nu loop ik tegen één probleem aan; zodra ik in Windows "andere gebruikers mogen via deze verbinding contact met internet maken" (oid) aanzet bij de WLAN-verbinding, mijn internetverbinding wegvalt van het Hogeschool netwerk.

Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Is dit op te lossen met Kerio Winroute?
Zo ja, hoe stel ik die goed in?

:)
Zodra je die optie aanzet gaat windows zelf de ipadressen veranderen, kwestie van terugzetten en klaar ben je.

Maar er kan maar 1 persoon tegelijk op jou wlan verbinding maken, je heb namelijk een nic en geen accesspiont. Er is wel software voor, maar niet onder windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Anoniem: 84526 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 11:24:
Ik heb een wireless LAN dat werkt op 2.4 GHz (D-Link Access Point)

Nu wil ik graag een wireless audio video transmitter er bij nemen.
Mijn interesse ging uit naar de Trust 120v wireless DVD & video viewer, maar ik lees in de specificaties dat die ook op 2,4 GHz zit. Dit gaat dus denk ik niet werken.

Als iemand een oplossing weet, dan hoor ik dat graag :)
Die 2,4Ghz is de frequentie van de draaggolf. Over de frequentie kan je meerdere signalen sturen. Pas wanneer een signaal erg buiten zijn ingestelde frequentie werkt kan je er last van krijgen.
2 Dect telefoontoestellen kunnen prima in 1 ruimte werken, zonder dat ze last gaan krijgen van elkaar.

Pas wanneer beide apparaten gebruik maken van eenzelfde frequentie (tot op de hertz nauwkeurig) kunnen ze welkaar lastig vallen. (Of als 1 van de 2 gegantisch buiten zijn band aan het spetteren is.)

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyberJ schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 12:06:
[...]
Pas wanneer beide apparaten gebruik maken van eenzelfde frequentie (tot op de hertz nauwkeurig) kunnen ze welkaar lastig vallen. (Of als 1 van de 2 gegantisch buiten zijn band aan het spetteren is.)
Bedankt voor de uitleg. Ik denk dat ik dan die Trust transmitter/receiver maar ga halen.
Mocht het niet goed werken dan breng ik 'm wel weer terug naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ff een noob vraag mischien.
Ik heb al een router(speedtouch) volstaat nu een accespoint alleen om wifi te krijgen (dus geen wireless router)
en zoja, wat raden jullie me aan (54mbit, rond de 50-60 euro)
Dacht zelf aan een asus of een linksys

thx alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101653

Na lang twijfelen heb ik dan toch besloten om mijn netwerk over te zetten naar een draadloze variant. Na een tijdje te hebben gezocht op het internet ben ik verschillende producten tegengekomen en vooral die van Asus, MSI en Linksys vielen me in de smaak.
Ik zou graag een draadloze router hebben die zowel ondersteuning biedt voor de b en g variant van WiFi maar ook gewone aansluitingen voor netwerkkabels heeft. Met al die producten zie ik door de bomen het bos eigenlijk niet meer. Is er iemand die me een specifiek type kan aanbevelen ? Liefst onder de 200€ en met aanvaardbare snelheid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyberJ schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 12:06:
[...]

Die 2,4Ghz is de frequentie van de draaggolf. Over de frequentie kan je meerdere signalen sturen. Pas wanneer een signaal erg buiten zijn ingestelde frequentie werkt kan je er last van krijgen.
2 Dect telefoontoestellen kunnen prima in 1 ruimte werken, zonder dat ze last gaan krijgen van elkaar.

Helaas, de apparaten storen elkaar...ik had daarbij ook nog niet gedacht aan m'n draadloze telefoonset, die stoort ook nog, hetzij een stuk minder dan de wireless LAN.

Er zitten 3 channels op de AV transmitter, 11 op de AP, heb ze allemaal geprobeerd maar ik krijg de interferentie niet helemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik ben al een tijdje op zoek naar een pci netwerkkaart maar ik weet echt niet welke ik moet nemen.
Mijn laptop heeft een Intel Pro Wireless 2200BG adapter. Nu wil ik dus die laptop met WinXP verbinding laten maken met internet via een andere pc. Daarvoor heb ik dus een pci kaartje nodig.

De computer waar het pci kaartje in komt is mijn desktop, ook met WinXP. Echter, over een paar maanden moet het kaartje in een oude (p2) server met Debian (2.4 kernel) komen. Hij moet dus ook (makkelijk) werken onder linux én op oude computers.

Ik kan echter niet echt vinden welke pci-kaarten nou goed zijn qua bereik en die tevens gemakkelijk onder zowel linux als windows werken óók nog eens op oude computers. Iemand een suggestie?

edit:
Ik had wel iets gevonden, maar dat is al van februari. Ik weet niet of dat nu nog een beetje actueel is. Daarnaast zie ik ook nergens iets over compatibiliteit met andere computers.

[ Voor 24% gewijzigd door Winnetou op 20-12-2004 15:06 ]

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Rev! schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 12:42:
ff een noob vraag mischien.
Ik heb al een router(speedtouch) volstaat nu een accespoint alleen om wifi te krijgen (dus geen wireless router)
en zoja, wat raden jullie me aan (54mbit, rond de 50-60 euro)
Dacht zelf aan een asus of een linksys

thx alvast :)
kan iemand me aub advies geven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Rev! schreef op zondag 19 december 2004 @ 15:33:
[...]
kan iemand me aub advies geven? :)
Ik zou gewoon een Linksys Wireless Router Access Point WRT54G kopen. Deze zijn voordeliger dan een los acces point (van Linksys iig) en bovendien makkelijk te configureren.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
maar kan ik die dan zonder problemen achter mn speedtouch hangen of moet die er tussen uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
alwinh schreef op zondag 19 december 2004 @ 15:20:
[knip verhaaltje]
Ik kan echter niet echt vinden welke pci-kaarten nou goed zijn qua bereik en die tevens gemakkelijk onder zowel linux als windows werken óók nog eens op oude computers. Iemand een suggestie?
Schopje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Rev! schreef op zondag 19 december 2004 @ 16:21:
maar kan ik die dan zonder problemen achter mn speedtouch hangen of moet die er tussen uit?
Speedtouch moet aan de ingang van je router. Je hebt eigenlijk alleen helemaal geen router nodig voor een Speedtouch, omdat die zelf ingelogd blijft en ook een multi-user modem is. Je hoeft alleen een switch en een wireless accesspoint te hebben. Speedtouch en WAP gaan dan allebei in de switch; makkelijker kan niet en het werkt vaak meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
hmmz naja ik heb de Linksys WRT54G besteld. Zal wel geen problemen opleveren als ik die gewoon aan me switch hang neem ik aan . Bedankt voor het advies iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:06
Rev! schreef op maandag 20 december 2004 @ 17:47:
hmmz naja ik heb de Linksys WRT54G besteld. Zal wel geen problemen opleveren als ik die gewoon aan me switch hang neem ik aan . Bedankt voor het advies iig :)
Je kunt ook gewoon je modem als router gebruiken en de linksys alleen als accespoint gebruiken (instellen). Zo dus geen problemen moeten opleveren. Ook kun je kiezen om allebei als router te gebruiken...
Anoniem: 101653 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 19:55:
Na lang twijfelen heb ik dan toch besloten om mijn netwerk over te zetten naar een draadloze variant. Na een tijdje te hebben gezocht op het internet ben ik verschillende producten tegengekomen en vooral die van Asus, MSI en Linksys vielen me in de smaak.
Ik zou graag een draadloze router hebben die zowel ondersteuning biedt voor de b en g variant van WiFi maar ook gewone aansluitingen voor netwerkkabels heeft. Met al die producten zie ik door de bomen het bos eigenlijk niet meer. Is er iemand die me een specifiek type kan aanbevelen ? Liefst onder de 200€ en met aanvaardbare snelheid ?
99% van alle routers heeft gewoon netwerkaansluitingen (meestal 4 stuks). Kijk bijv. naar de Linksys WRT54G 60 euro in de PW. Dat is een makkelijk in te stellen router met goed bereik, B/G ondersteuning en ook belangrijk kwaliteit!
alwinh schreef op zondag 19 december 2004 @ 15:20:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een pci netwerkkaart maar ik weet echt niet welke ik moet nemen.
Mijn laptop heeft een Intel Pro Wireless 2200BG adapter. Nu wil ik dus die laptop met WinXP verbinding laten maken met internet via een andere pc. Daarvoor heb ik dus een pci kaartje nodig.

De computer waar het pci kaartje in komt is mijn desktop, ook met WinXP. Echter, over een paar maanden moet het kaartje in een oude (p2) server met Debian (2.4 kernel) komen. Hij moet dus ook (makkelijk) werken onder linux én op oude computers.

edit:
Ik had wel iets gevonden, maar dat is al van februari. Ik weet niet of dat nu nog een beetje actueel is. Daarnaast zie ik ook nergens iets over compatibiliteit met andere computers.
Ivm het bereik kan het ook handig zijn om voor een USB oplossing te kiezen (al weet ik niet hoe dat zit met de ondersteuning onder Debian)...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:48

talin

ES-MA

ik zie door de bomen even het bos niet meer ( heb diverse searches gedaan en deel 1 en 2 van deze draad doorgelezen maar nergens mijn specifieke vragen )

komt het :

situatie :
kabelmodem van Chello -> mijn IBM server ( die stomweg niets anders doet dan internet delen ( Win 2003 ) ) -> switch -> naar de rest van mijn netwerk .

nu komt het : ik wil er een W-Lan acces point bij hebben die ook dat internet gaat delen evenals mijn netwerk .
waar moet die komen te staan ?
gewoon aan de switch ? ( alleen hoe benader ik hem dan want er zal wel een en ander ingesteld moeten worden ?
want kan ik met een Wirless client ook op mijn bestandsserver die in het bedrade netwerk komen ?

of moet er een 3de netwerkkaart in de router ? en moet die daar aan hangen ?

of kan ik in mijn situatie in die IBM router een PCI Wlan kaart zetten ? die als 3de netwerkkaart het i-net zou kunnen gaan delen ?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Als je die IBM server als router blijft gebruiken kun je daar net zo goed een wireless PCI-kaart in zetten. Dat is veel goedkoper maar wel wat minder flexibel dan een accesspoint (kun je ook nog los gebruiken zonder server). Wat ik alleen niet zeker weet is hoeveel simultane draadloze verbindingen zo'n pci-kaartje kan hebben; een WAP kan natuurlijk wel meerdere wireless verbindingen hebben. Een WAP zou je trouwens waarschijnlijk zo aan je switch kunnen hangen, zodat één van die poorten van je bedrade netwerk dus vertakt wordt in draadloze verbindingen als het ware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Aham brahmasmi schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 19:55:
Als je die IBM server als router blijft gebruiken kun je daar net zo goed een wireless PCI-kaart in zetten. Dat is veel goedkoper maar wel wat minder flexibel dan een accesspoint (kun je ook nog los gebruiken zonder server). Wat ik alleen niet zeker weet is hoeveel simultane draadloze verbindingen zo'n pci-kaartje kan hebben; een WAP kan natuurlijk wel meerdere wireless verbindingen hebben. Een WAP zou je trouwens waarschijnlijk zo aan je switch kunnen hangen, zodat één van die poorten van je bedrade netwerk dus vertakt wordt in draadloze verbindingen als het ware.
Met een PCI kaartje is het bereik slecht, tov een WAP. Daarnaast kun je maar een verbinding maken. Ik zou een WAP (bridged) aan de switch hangen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
Hoedje schreef op maandag 20 december 2004 @ 17:57:
[...]
Ivm het bereik kan het ook handig zijn om voor een USB oplossing te kiezen (al weet ik niet hoe dat zit met de ondersteuning onder Debian)...
Hm :P,
USB+linux= :| ,
Wlan+linux= :| ,
Wlan+USB+linux=........
Maarja verder, qua prijs maakt het verder niet zo heel veel uit of ik voor USB of voor pci kies. Ik heb alleen geen idee welke wlan-usb dan goed is die ook nog eens werkt onder linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:52
Wegens aanhoudende problemen met een PCMIA card van Us robotics, de 805410, ben ik op zoek naar een andere? Wie van jullie kan me vertellen welken ik het beste kan nemen van deze 2?

1. Asus WL-107G
2 Linksys WPC-54G

Het bereik van de USR moet met een van beide gelijk zijn, dus minstens door 2 betonnenvloeren en
2 tussenmuren kunnen, diagonaal zo'n 25m.

Andere tips zijn ook welkom. _/-\o_ Bedankt alvast!

• Aham brahmasmi
Twee betonvloeren en twee tussenmuren, dat is nogal wat! Ik kreeg niet eens een signaal van een WAP naar een wireless PCI-kaartje door twee houten gevels heen en een afstand van zo'n 35 m ertussen... (geen stabiele verbinding zonder de richtantenne die ik zelf gemaakt had).

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:21
Iedereen heeft zo z'n eigen voorkeur, maar ik heb toch even wat advies nodig.

Sinds gisteren heb ik mn laptop en wil nu wireless gaan werken.
Mijn pc krijgt een schop en alleen mijn laptop zal worden gebruikt.

Nu zoek ik een Wireless modem/router in 1.
Het moet wel enige beveiligings attributen ondersteunen (WPA, WEP key en Filtering MacAdress).

Echter elk model dat ik tegenkom lees ik wel wat negatieve verhalen over, zoals wegvallende verbinding, bagger bereik.

Welk model raadt men aan? en waarom dat model?
Budget is max 150 euro

Modem/routers waar ik momenteel aan zit te denken:
- 3Com ADSL WIFI 11g Modem/Firew. Router (analoog)
- Linksys Wireless-G ADSL Gateway (WAG54G)
- D-Link ADSL Wireless Router & Modem (dsl-g604t)

waarbij 3com momenteel mijn voorkeur heeft (meeste opties)

Alvast bedankt!! :*)

wijze woorden

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:21
Iemand ervaring met onderstaand model?? :?

US Robotics SureConnect ADSL Wireless Gateway

wijze woorden

• Hoedje
Zosas schreef op donderdag 23 december 2004 @ 07:30:
Iedereen heeft zo z'n eigen voorkeur, maar ik heb toch even wat advies nodig.

Sinds gisteren heb ik mn laptop en wil nu wireless gaan werken.
Mijn pc krijgt een schop en alleen mijn laptop zal worden gebruikt.

Nu zoek ik een Wireless modem/router in 1.
Het moet wel enige beveiligings attributen ondersteunen (WPA, WEP key en Filtering MacAdress).

Echter elk model dat ik tegenkom lees ik wel wat negatieve verhalen over, zoals wegvallende verbinding, bagger bereik.

Welk model raadt men aan? en waarom dat model?
Budget is max 150 euro

Modem/routers waar ik momenteel aan zit te denken:
- 3Com ADSL WIFI 11g Modem/Firew. Router (analoog)
- Linksys Wireless-G ADSL Gateway (WAG54G)
- D-Link ADSL Wireless Router & Modem (dsl-g604t)

waarbij 3com momenteel mijn voorkeur heeft (meeste opties)

Alvast bedankt!! :*)
Ik zou gaan voor de Linksys:
-heel makkelijk in te stellen
-goed bereik
-heel stabiel

(ik heb em zelf niet, maar een vriend van me heeft em)

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:52
Aham brahmasmi schreef op donderdag 23 december 2004 @ 04:01:
Twee betonvloeren en twee tussenmuren, dat is nogal wat! Ik kreeg niet eens een signaal van een WAP naar een wireless PCI-kaartje door twee houten gevels heen en een afstand van zo'n 35 m ertussen... (geen stabiele verbinding zonder de richtantenne die ik zelf gemaakt had).
Het recept:

1 Linksys WRT-54G met Hyperwrt firmware waardoor de uitgezonden signaalsterkte naar 100% oftewel 84dB kan worden opgeschroefd.

2.US Robotics 805410, PCMIA-card met 125mbps firmware, de nieuwste. Hiervan bestaat ook een PCI-variant trouwens.

Helaas werken mn speedtouch modem en de USR niet geweldig met elkaar denk ik want veel disconnects. Vandaar de vraag voor een nieuwe card. Maar qua signaalbereik werkt het wel perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132489

Mijn laptop vind het draadloos netwerk, kan precies ook connecten ermee, maar krijgt geen ip toegekent via dhcp
(Vaste computers in het netwerk via kabel krijgen wel een ip)
In windows staat er dat er een verbinding is, maar bij de recieve blijft het tellertje op 0 staan, send echter niet die blijft blijkbaar pakketjes sturen.
Ik gebruik een US Robotics 808054 AP router.

handmatig een ip instellen levert hetzelfde probleem op

PS: het heeft al gewerkt in het verleden

hier een http://www.dayofdefeat.be/ap.JPG link naar mijn settings op ap router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132489

oeps double post

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 132489 op 24-12-2004 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105182

Een linksys wag54g zou ik maar niet kopen. Daar zijn zeeeeer veel problemen mee. Zie verschillende threads op dit board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85142

Beste,

Wij hebben een wireless bridge bestaande uit. 2 linksys-wet54g en 2 richt-antennas die vertical polarity gericht staan, van 24 db. De afstand is ongeveer 200 meter.

Deze hebben een line of sight vervbinding,tussen 2 gebouwen door. en staan met de neuzen naar elkaar toe gericht.

Maar als wij ping tests doen hebben we nogal veel packetloss(20%).

Weet iemand een oplossing, om de packetloss op 0% te krijgen?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 85142 op 25-12-2004 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119645

ik heb zo'n raar probleem met het draadloos netwerk. als ik mijn laptop aanzet vindt de laptop meestal geen draadloos netwerk, maar als ik dan de laptop op standby zet en dan van standby af haal, vind ik wel het draadloos netwerk.. 8)7

weet iemand waar dit aan ligt? is er een toets-combi om opnieuw het netwerk te zoeken?

ik heb win XP, een centrino laptop met geïntegreerd wireless lan (de g standaard) voorderest staat de modem waarmee ik een wireless lan heb niet heel dichtbij (paar muren tussen) en is het netwerk niet versleuteld (niet mijn schuld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Laatst online: 13-12-2024
Is er al iets meer bekend om je eigen acces point te maken met windows?
Dus zonder router/hardwarematig acces point :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128259

Ik ben een totale noob op (wireless) lan gebied. Ik ben van plan thuis een draadloos netwerk aan te leggen tussen twee pc's. De ene is met het internet verbonden met een USB modem. Het is de bedoeling dat ik op de andere pc ook kan gaan internetten via het draadloze netwerk. Ik was van plan om in beide pc's een draadloos netwerkkaartje te zetten. Mijn vraag: kan ik zo internetten op beide pc's, of moet ik ook nog een access point aanschaffen? Ik heb begrepen dat ik via een "ad-hoc" methode wel twee pc's kan verbinden met twee van zulke kaartjes, maar of ik het internet dan ook gewoon kan delen, is me nog niet duidelijk. Zou iemand me dit kunnen vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:40
Anoniem: 85142 schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 13:07:
Beste,

Wij hebben een wireless bridge bestaande uit. 2 linksys-wet54g en 2 richt-antennas die vertical polarity gericht staan, van 24 db. De afstand is ongeveer 200 meter.

Deze hebben een line of sight vervbinding,tussen 2 gebouwen door. en staan met de neuzen naar elkaar toe gericht.

Maar als wij ping tests doen hebben we nogal veel packetloss(20%).

Weet iemand een oplossing, om de packetloss op 0% te krijgen?
Kijk eens op http://linksysinfo.org/ ik gebruik zelf de Satori-4.0 firmware voor mijn linksys ap-router, je kunt veel meer uit je linksys ap's halen met andere firmware

Op de bovenstaande site staan ook praktijk oplossingen voor verbindingen over lange afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:40
Dupje schreef op maandag 27 december 2004 @ 10:49:
Is er al iets meer bekend om je eigen acces point te maken met windows?
Dus zonder router/hardwarematig acces point :)
Er is een USB wirelless module die met de bijgeleverde tool als AP kan functioneren. Toevallig een keer geen zien op het wirelessnederland forum

Topic over

Maar ja de AP worden steeds goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Laatst online: 13-12-2024
fastbal schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 21:04:
[...]

Er is een USB wirelless module die met de bijgeleverde tool als AP kan functioneren. Toevallig een keer geen zien op het wirelessnederland forum

Topic over

Maar ja de AP worden steeds goedkoper
Mja, dat heb ik niet nodig, topic heb ik ook al gezien btw, maar ik wil gewoon een tooltje dat van een bestaande wifi nic een ap maakt. Het lijkt wel het gat in de markt te zijn tegenwoordig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-04 16:11

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Ik heb hier een Sitecom WL-025 AP/Router die ik aan het instellen ben.
Maar ik merk op dat ik niet de naam van het AP kan instellen en ook geen MAC-Adress access list kan instellen. Kan dit echt niet of stiekum toch wel, via een niet standaard manier?

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Laatst online: 23-04 23:24
Misschien een rare vraag maar zijn sommige tooltjes om te verbinden met je netwerk beter dan anderen?

Ik leg bij anderen het wireless netwerk aan met allen helaas de allergoedkoopste smc kaartjes en winME. Dat zuigt. Soms pakt/vindt hij het netwerk wel en soms niet. Als laatste, na alle andere zut, start hij de smc tool op en probeert hij de sterkte en het kanaal te vinden en dus te connecten naar het ACpoint. De ene keer pakt hij het wel de andere keer niet. WAAROM NU???

1.Dus ik ga er zo heen en wil eens een andere progje misschien installeren die misschien beter werkt? (of is dit onzin?). Wie weet er zo'n prog?
2.Kan ik ook de volgorde van het laden van programmas na het opstarten veranderen? Om dus eerder dit progje te starten?
3. Iemand verder ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-04 16:34
Ik heb een Benq AWL-700 router. Sinds 1 januari is de snelheid vh internet door de provider omhoog geschroefd van 400K naar 800K. Helaas haal ik maar 600K (van router naar pc met utp-kabel).

Haal ik de router er tussen uit en sluit ik mijn pc rechtstreeks op het modem aan, dan ga ik opeens met 800K.

Ik gok dat het komt door de NAT vd router, dat de cpu in de router alles te langzaam verwerkt? Kan dit kloppen en zo ja, welke andere router raden jullie mij aan?

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Laatst online: 23-04 23:24
kavorka: Ja dat kan. Heb ik vaker over gelezen. De echte merk routers die dus ook 2x zo duur zijn kunnen het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-04 09:49
Ik heb een, misschien wel beetje rare, vraag voor jullie :)

Afbeeldingslocatie: http://www.myhardware.it/images/prd_lg_3crwe454a72.jpg

Sinds kort staat dit 3Com® OfficeConnect® Wireless 11a/b/g Access Point hier en zoals je op bovenstaand plaatje ziet, staan de antenne's recht omhoog. Dit had ik zelf eerst ook, vanwege het optische "voordeel".

De handleiding raad echter aan om de antennes in een V stand te plaatsen. Nu heb ik dit gedaan, ook na een opmerking van m'n vader dat de golf de antenne meerdere keren snijdt, en lijkt het erop dat de verbinding "sneller"/stabieler is geworden.

Kan iemand mij uit mijn droom helpen?

Edit:

En ze staan beide ook nog schuin naar achteren! Is het misschien verstandig om 1 antenne schuin omhoog te doen en de andere antenne schuin naar beneden?

[ Voor 24% gewijzigd door _Brake_ op 13-01-2005 13:31 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-04 02:06
nhimf schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 09:19:
Ik heb hier een Sitecom WL-025 AP/Router die ik aan het instellen ben.
Maar ik merk op dat ik niet de naam van het AP kan instellen en ook geen MAC-Adress access list kan instellen. Kan dit echt niet of stiekum toch wel, via een niet standaard manier?
misschien noemen ze dat geen "mac-address based access list control" maar gewoon "access control", zie http://firewalling.com/sitecom/wl-025-accesscontrol.htm
Ik gok dat group member config wel op basis van mac adres gebeurt, als ik die webpage lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BusMastah
  • Laatst online: 18-10-2024
Wie kan me met het volgende probleem helpen?

In een nieuwbouwwoning met waarschijnlijk gewapend beton in de muren en vloeren wil een kennis van me een draadloos netwerk aanleggen.
Hij heeft een Zyxel routertje met mogelijkheid tot uitbreiding naar draadloos.
Bij de installatie ervan heeft de monteur het draadloze gedeelte getest en kwam tot de conclusie dat het signaal niet sterk genoeg was voor zijn huis.

Zijn hier speciale versterkers voor te krijgen? Is voor een Zyxel 650 dacht ik.

En is het anders een mogelijkheid om een ander merk Wireless router neer te zetten met grotere zendkracht? Welk merk zou ik dan aan moeten denken?
Heb zelf wel goede ervaringen met US Robotics, maar weet niet zeker of deze een sterk genoeg signaal afgeeft.....

Of is dit gewoon een hopeloos verhaal, en kan hij maar beter vast beginnen met kabels trekken?

Workstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arikkert
BusMastah schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 21:13:
Zijn hier speciale versterkers voor te krijgen? Is voor een Zyxel 650 dacht ik.
Daar zit wireless gedeelte als pcmcia-card in. Die kun je dan misschien vervangen door andere pcmcia card of antenne erop aansluiten of pcmcia card erin die antenneuitgang heeft.
Je kunt ook iets met meerdere asus wlan-330's http://usa.asus.com/produ...ireless/wl-330/bridge.htm proberen. Die zijn niet zo duur meer.
Andere optie is bedraad inhoek plafond naar boven en vanaf daar weer draadloos verder. Persoonlijk vind ik "horizontale" kabels storender en dan kan elke verdieping toch eigen AP krijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door arikkert op 20-01-2005 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BusMastah
  • Laatst online: 18-10-2024
arikkert schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 12:29:
[...]

Daar zit wireless gedeelte als pcmcia-card in. Die kun je dan misschien vervangen door andere pcmcia card of antenne erop aansluiten of pcmcia card erin die antenneuitgang heeft.
Je kunt ook iets met meerdere asus wlan-330's http://usa.asus.com/produ...ireless/wl-330/bridge.htm proberen. Die zijn niet zo duur meer.
Andere optie is bedraad inhoek plafond naar boven en vanaf daar weer draadloos verder. Persoonlijk vind ik "horizontale" kabels storender en dan kan elke verdieping toch eigen AP krijgen.
Dank je wel voor je reaktie, ik zal het eens voorstellen.
Iemand nog ervaringen met bepaalde accespoints die het goed doen in nieuwbouw?

Workstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-04 16:35

BaRF

bijna kerst

ik heb ook iets raars: ik heb een belin 54g router (192.168.2.1) en twee pc's met bijpassende belkin wlan kaartjes. Op mijn eigen pc staat XP (192.168.2.2) en op mn pa's pc staat w98se (192.168.2.3).

security staat ingesteld op wpa-psk tkip, op de kaarten ook gelijk (duh :D)

Het probleem: als ik mn pa's pc op zolder aanzet, heeft deze meteen wlan verbinding. Als ik echter míjn pc aanzet dan duurt het soms wel 5 minuten voor ik eindelijk verbinding heb! Mijn pc staat naast de router dus ik heb er een super signaal. Als ik het belkin progje open zie ik ook gedurende die connectie-loze tijd 'key absent' staan!

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 23:09

Jimbolino

troep.com

Weet iemand wanneer de WRT54GX in Nederland komt?

en of die net als de WRT54G ook een powerboost tot 84db ondersteund?

als dat zo is ga ik hem zeker kopen :D

mijn Wap11 met powerhack is aan vervanging toe :)

[ Voor 12% gewijzigd door Jimbolino op 21-01-2005 09:45 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arikkert
BaRF schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 08:14:
ik heb ook iets raars: ik heb een belin 54g router (192.168.2.1) en twee pc's met bijpassende belkin wlan kaartjes. Op mijn eigen pc staat XP (192.168.2.2) en op mn pa's pc staat w98se (192.168.2.3).

security staat ingesteld op wpa-psk tkip, op de kaarten ook gelijk (duh :D)

Het probleem: als ik mn pa's pc op zolder aanzet, heeft deze meteen wlan verbinding. Als ik echter míjn pc aanzet dan duurt het soms wel 5 minuten voor ik eindelijk verbinding heb! Mijn pc staat naast de router dus ik heb er een super signaal. Als ik het belkin progje open zie ik ook gedurende die connectie-loze tijd 'key absent' staan!

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
kijk ff op http://www.dslreports.com...e=flat~days=9999~start=40 bij posts van ene pwsc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-04 16:35

BaRF

bijna kerst

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Hoi mensen.

We hebben ADSL, met een USB modem Nu heb ik zelf ook een pc, en die wil ik op inet, maar mijn ouders willen geen kabel. Dus, na een tijd oerienteren etc, heb ik een SMC Barricade G Adsl modem/router gekocht. Deze naast de fam. pc gezet, kabeltje erin, en voila, het werkt. Nu mijn pc, met een PCI kaartje *spannend* want hij gaat door een ex-buitenmuur en plafond heen. Verbinding.. dat wel, maar max 50 kb/s, dat is trager dan het internet. Daarnaast super instabiel (als je pingt is hetr de ene ping 40, de andere 250 of timeout) en veel wegvallende verbinding, soms lukte het me geen verbinding te krijgen. Volgens de tool was het singaal rond de 40%, imo voldoende. Maar de kwaliteit meter viel af entoe ff naar 0.
Ik even met een telefoonvelreng kabel aan de gang, en de router een paar meter opgeschove, voor het raam (nu kan hij schuin via het raam mijn kamer vanaf de buitekant naar binnen, huis is een beetje U vorm om het zo maar ff te zeggen. De kwaliteit ligt wat hoger, ping naar basisstation van 1-3, en een snelheid van rond de 250 (intern via lan. deze snelheid was zostraks ook een paar minuten 600, en dfaarnaa 400). Ook het sinaal is wat beter, rond de 50%. Opzich OK, sneller dan interner, maar ik zat te denken, dat dit toch wel erg traag is, voor een best kleine afstand! De tool en win hebben het over 12-18 mbit, ik snap dat dit lager kan liggen, maar dit vind ik wel erg laag?
Ik kijk nu naar mijn pc, deze staat in de hoek vban de kamer, met achterkan tegen een verwarming. Zou het daar aan kunnen liggen? Als ik nou eens een antenne knutsel en die daar in plug, of heeft zoiets alleen werking bij het AP/router?
Hebbe jullie wat ideeën, tips?

(p,s, vedorie, nu valt hij af en toe uit, wat heeft dat ding :X)

Bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av4tar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-03-2013
Beste,

Ik ben in het bezit van een office connect 54g accespoint.
Ik moet een redelijke afstand overburggen ( 20 - 30 meter + 2 a 3 muren )
Het singaal is zwak tot redelijk dus ik kan er mee werken.
Echter is er een mogelijkheid voor deze apparaten om een grotere / sterkere antenne te kopen ( hoef geen Kilometers te overbruggen ;) dus iets waardoor het wat sterker wordt is al prima ! ) of is er misschien voor deze AP ook een frimware zoals voor de linksys AP's om het singaal een boost te geven ?

Merci alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99613

Ik ook weer hier met een request.. Heb dus net een Acer TM 4002 wLMI gekocht (en direct er XP Pro op gepleurd), zit dus zo'n intel 802g wlan ding in en verder de hele reutemeteut, die wil ik dus via een ad-hoc (peer-to-peer) verbinden met mijn server. Daar mijn server niet mijn enige vaste wlan point wordt, heb ik hiervoor een D-Link DWL-122 802b usb stick gekocht.. Mijn server (Windows 2k3 Server) die deelt al een internet verbinding (die via een netwerkkaart binnenkomt) met mijn desktop PC. Voor de wireless verbinding stel ik op zowel de server als de laptop dezelfde SSID in, om vervolgens vanuit mijn server een WEP-sleuteltje aan te maken.

Als deze op zowel de server als de laptop ingevoerd zijn, kunnen ze elkaar al vinden, en DHCP wijst ze zelfs een leuk ip-adresje toe, maar écht verbonden ben ik dus niet, omdat ik niet op het internet kan komen, laat staan het netwerk van mijn server. Het vreemde is ook, mijn D-Link op de server laat zien "no connection", terwijl hij wel verbonden is, en mijn laptop verteld mij dat de reception quality "excellent" is.. Maar goed, dan het maar eventjes proberen met statische ip-adressen, maar dat schijnt ook niet te werken..

Ik geef mijn server bijvoorbeeld ip 192.168.0.4, de subnetmask is gewoon 255.255.255.0.. De gateway is dan neem ik aan ook 192.168.0.4, omdat de laptop via deze verbinding toegang krijgt tot mijn server? Al probeer ik niets of ip adres 192.168.0.1 van mijn normale LAN verbinding (wat sowieso kan, geloof ik), de laptop krijgt geen toegang. De laptop heb ik IP-adres 192.168.0.6 toegewezen en als gateway/dns server dan dus 192.168.0.4.. Mijn server blijft echter altijd "no signal" vertonen, en de laptop dus "excellent".. Is er iets wat ik over het hoofd zie, of heb ik gewoon geen kaas gegeten van het configgen van statische IPs op een WLAN (is het eigenlijk überhaupt nodig, ik wil mijn laptop eigenlijk niet vastbinden op een IP, omdat ik dus ook veel ermee zal rondsjouwen zou het fijn zijn als hij wherever dus gewoon via DHCP een geldig ip-adres toegewezen zou krijgen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-04 09:49
_Brake_ schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 13:56:
Ik heb een, misschien wel beetje rare, vraag voor jullie :)

[afbeelding]

Sinds kort staat dit 3Com® OfficeConnect® Wireless 11a/b/g Access Point hier en zoals je op bovenstaand plaatje ziet, staan de antenne's recht omhoog. Dit had ik zelf eerst ook, vanwege het optische "voordeel".

De handleiding raad echter aan om de antennes in een V stand te plaatsen. Nu heb ik dit gedaan, ook na een opmerking van m'n vader dat de golf de antenne meerdere keren snijdt, en lijkt het erop dat de verbinding "sneller"/stabieler is geworden.

Kan iemand mij uit mijn droom helpen?

Edit:

En ze staan beide ook nog schuin naar achteren! Is het misschien verstandig om 1 antenne schuin omhoog te doen en de andere antenne schuin naar beneden?
Niemand? Of moet ik hier een apart topic voor openen?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132264

Ik ga binnenkort een draadloze verbinding opzetten naar de woning van mijn broer.
Dat is een afstand van +/- 300 meter.

Ik had in gedachten om bovenop de liftschacht van onze flats elk een AP te zetten, in een waterdichte behuizing.
In dezelfde behuizing plaats ik dan een zelfgemaakte bi-quad richtantenne. (die is vrij plat en vierkant, en past mooi bovenop het AP)

Ik heb overgens nergens gelezen dat die biquad ook gaat werken met 11g. is natuurlijk dezelfde frequentie als 11b, dus ik neem aan dat het geen probleem is.

Welk merk AP raden jullie mij aan?? ik zat te denken aan een linksys of een US robotics 108mbps.

Ik zit nog in de knoei met de antenne-aansluitingen. die adapterstukjes en pigtails zijn wat duur en lastig te krijgen.
Ik heb een plaatje van de binnenkant van die linksys gezien. de 2e antenneaansluiting is intern al verlengd met een snoertje (pigtail?).
Is het een goed idee om de bovenkant van dat AP los te schroeven en die 2e antenne-aansluiting direct aan mijn richtantenne te solderen? Dat interne kabeltje moet lang genoeg zijn denk ik.

Graag wat advies of gebruikerservaringen. bvbd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arikkert
Anoniem: 132264 schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 12:56:
Ik had in gedachten om bovenop de liftschacht van onze flats elk een AP te zetten, in een waterdichte behuizing.
In dezelfde behuizing plaats ik dan een zelfgemaakte bi-quad richtantenne. (die is vrij plat en vierkant, en past mooi bovenop het AP)
....
Ik zit nog in de knoei met de antenne-aansluitingen. die adapterstukjes en pigtails zijn wat duur en lastig te krijgen.
Ik heb een plaatje van de binnenkant van die linksys gezien. de 2e antenneaansluiting is intern al verlengd met een snoertje (pigtail?).
Is het een goed idee om de bovenkant van dat AP los te schroeven en die 2e antenne-aansluiting direct aan mijn richtantenne te solderen? Dat interne kabeltje moet lang genoeg zijn denk ik.
.....
Graag wat advies of gebruikerservaringen. bvbd :)
wow, leuk project.
ik raad je aan je vraag op http://forum.wirelessnederland.nl/ te stellen. Daar zitten denk ik de meeste wifi-specialisten. Wat AP betreft. Let op vermogen, versterking, modes (AP die ook in client of bridge/repeater mode kan) en of je er aansluiting op zit voor externe antenne. Das makkeljiker dan openmaken en solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-01 12:48

marrik

Live long and prosper

Jimbolino schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 09:39:
Weet iemand wanneer de WRT54GX in Nederland komt?

en of die net als de WRT54G ook een powerboost tot 84db ondersteund?

als dat zo is ga ik hem zeker kopen :D

mijn Wap11 met powerhack is aan vervanging toe :)
Ik weet niet wanneer die in Nederland komt, ik heb 'm uit de states laten komen en er een topic over gestart, zie voor mijn ervaring Het grote * Linksys WRT54GX/WPC54GX * topic.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiZtraL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-01 13:44
Ik heb met aandacht het een en ander zitten lezen maar er rest mij nog 1 vraag?

Ik heb hier zelf een router staan met 1 wireless accespoint. Als ik nu scan vind ik ook die van de buurman. Deze staat open en ik mocht er zelfs gebruik van maken als ik geen internet heb... soms tref je het met je buren. :)

Maar wat ik nu wil weten is het mogelijk om met mijn laptop zowel verbinding te maken met AP hier en die van de buurman tegelijk. Zodat mijn internet snelheid omhoog gaat.
Iets van een netwerkbrug maar ik weet verder niet hoe zeg maar dus??? iemand

PS zat laatst bij een vriend van mij effe scannen met die laptop.... en ja hoor 23 netwerken gevonden... 15 open netwerken.. als ik die nou eens zou kunnen koppelen dan zit ik toch wel rond een 100 mb lijn.... :9~

Maar is dit alles mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Dit is een mooie gelegenheid om een punt achter deze draad te zetten. We zitten bijna op de 1000 replies en de vraag hierboven is een voorbeeld van wat we niet willen zien in dit topic.

Een groot topic als deze is verschrikkelijk lastig te modereren en biedt ongewild gelegenheid voor vraagjes die normaal gezien geen topic waard zijn. Hoewel die gelegenheid ongetwijfeld voor sommigen prettig is, is het vanuit het oogpunt van moderatie en het voeren van een consequent beleid verwerpelijk.

Daarnaast is de tijd waarin het eerste deel van dit topic gestart werd al een tijd geleden; sindsdien is WiFi erg rap ingeburgerd en is over de basics al dusdanig veel bekend dat een introductiedraadje (zo begon het eerste deel destijds) niet langer nodig is.

Vanaf nu is het de bedoeling serieuze vragen die een topic waard zijn gewoon in een los topic te posten in Network Troubleshooting. Uiteraard dient dit volgens de regels in Policy - Network Troubleshooting en Algemene gedragsregels (Netiquette) te geschieden.

Om nog even antwoord te geven op de vraag hierboven: bundelen tot één dikke pijp is niet of nauwelijks mogelijk - zoek er zelf trouwens eens wat over uit, hier is al vaker over gesproken - en op het laatste ga ik niet eens in; je kunt me niet wijsmaken dat je 23 maal toestemming hebt gekregen om van de verbinding gebruik te maken. Zomaar iemands connectie kapen is verboden en getuigt van weinig respect.

Bedankt voor het begrip. Eventuele vragen of opmerkingen ontvang ik graag via email.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 35417 op 06-02-2005 19:14 ]

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.