-=: Het grote Wireless Topic (Deel II) :=-

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 13.134 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 15:26

Copyman

Dode muis

langezwieper schreef op 25 juli 2004 @ 15:13:
ik heb dus 2 van die kaarten in 2pc's zitten, alle software geinstalleerd maar ze zien elkaar niet (geen beschikbaar netwerk)
iemand een idee?
ook gewoon met windows configureren lukt niet omdat de verbinding "verbroken" is nooit verbinding gehad maarja
Alle stappen precies volgens het boekje gedaan en het werkt maar niet.
De bedoeling was dus om zo het internet/bestanden te delen maar ik heb gewoon geen verbinding (in netwerk verbindingen blijft alles maar op: een van de netwerkkabels is niet aangesloten staan) adhoc blijft nooit aanstaan (zet instellingen vanzelf weer terug) 8)7
Moet je er nog wel even bij vermelden dat het om Belkin kaartjes gaat. ;)

Heb je beide kaartje op het zelfde kanaal staan? Wat je ook nog kan proberen is de kaartjes op een ander kanaal te zetten. Hiermee heb ik zelf ook al ervaring. Ik had bijvoorbeeld op het standaard kanaal 11 (linksys wireless) een zeer slecht signaal in en om het huis. Na wat configureren besloot ik het kanaal eens op 5 te zetten. En voilá, ik had ineens een véél betere verbinding in en om het huis. :)

Verder is het voor een verbinding tussen 2 pc's wel nodig om adhoc aan te hebben, raar dat ie dat steeds weer reset.

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ja idd en van kanaal veranderen :S nergens vind ik die optie (ook niet in het boekje) het zijn dus 2 belkin wireless desktop network kaarten 802.11g ;)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35

-ET-

Phone Home

Hey all,

ik heb een Asus WL-300g AP staan en in mijn PC heb ik een Asus Wl138g PCI wireless nic zitten. Nu zit ik met het volgende probleem. Als ik mijn AP beneden heb staan, en in de kamer recht daar boven, zeg hemelsbreed 4 a 5 meter, staat mijn pc met de WL-138g. Echter ik krijg totaal geen verbinding. Als ik het AP recht naast de pc zet zelfs dan heb ik niet altijd verbinding :? Ik heb inmiddels het signaal van het AP met een tweak hier van GoT verhoogt. Echter dit heeft niets uitgemaakt. Ik heb het op een gegeven moment wel even aan de praat gehad. Toen had ik ook gewoon vol signaal en een 54mbps verbinding. Alleen als ik dan het AP een eindje verder zet dan vind hij weer bijna niets. Wat mij wel opviel met de NIC is dat hij maar in 1 bepaald (bovenste of een na bovenste dat weet ik zo even niet) pci slot werkt. In elk ander slot weigerd de pc te booten.

Zou het uitmaken als ik in plaats van een PCI nic een USB variant gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-04 02:06
-ET- schreef op 25 juli 2004 @ 19:15:
Wat mij wel opviel met de NIC is dat hij maar in 1 bepaald (bovenste of een na bovenste dat weet ik zo even niet) pci slot werkt. In elk ander slot weigerd de pc te booten.
i.h.a. kun je er vanuit gaan dat wifi-AP en wifi client binnenhuis zonder dikke muur ertussen altijd goede verbinding moet hebben.
denk dat je pci kaart rot is (of driver) of je pci kaart in combinatie met je mobo niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Er zit wel een stevig plafond tussen. (nieuwbouw huis) Maar ik ken mensen die in een nieuwbouwhuis zitten en er geen problemen mee hebben.

Ik zat er ook al aan te denken dat pci kaart niet helemaal lekker is maar hij heeft zo af en toe wel een goede verbinding. Tevens ook in een andere pc geprobeerd en toen had hij ook boot problemen. Doen de USB wifi kaarten veel onder voor de pci varianten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nog ff een vraagje netwerk werkt nu maar ik kan de server enkel vinden door te zoeken naar personen of computers, door gewoon netwerk te doen dan zegt hij dat ik geen toestemming heb . Ook de server kan niet via het netwerk op mijn pc (op geen enkele manier ook niet door te zoeken)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arikkert
-ET- schreef op 25 juli 2004 @ 19:55:
Doen de USB wifi kaarten veel onder voor de pci varianten?
nee, doen weinig tot niets onder.
wat je ook kan doen is je AP meenemen naar je pc winkel en dan daar usb wifi stick of hoe dat heet, testen bij een daar draaiende pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119047

kga denk ik ook maar eens over op wirrless, maar ut is nog wel allemaal duur vindt ik:( mjah, ff werken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:26

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Anoniem: 119047 schreef op 27 juli 2004 @ 21:54:
kga denk ik ook maar eens over op wirrless, maar ut is nog wel allemaal duur vindt ik:( mjah, ff werken :D
Mag ik je dan een tip geven: momenteel heeft Dixons een leuke aanbieding: Linksys WRT54G AP/router + PCMCIA kaart + USB versie voor 130 euro. Zeer scherp geprijst en absoluut goede kwalititeit. (en nee, ik werk niet bij Dixons).

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

arikkert schreef op 27 juli 2004 @ 21:48:
[...]

nee, doen weinig tot niets onder.
wat je ook kan doen is je AP meenemen naar je pc winkel en dan daar usb wifi stick of hoe dat heet, testen bij een daar draaiende pc.
mooi dan gaan we daar maar eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:54

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Microkid schreef op 27 juli 2004 @ 22:03:
[...]

Mag ik je dan een tip geven: momenteel heeft Dixons een leuke aanbieding: Linksys WRT54G AP/router + PCMCIA kaart + USB versie voor 130 euro. Zeer scherp geprijst en absoluut goede kwalititeit. (en nee, ik werk niet bij Dixons).
zeer zeker goeie kwali, is namelijk onderdeel van cisco!
Heb er denk ik al een stuk of 10 zo geconfigged en daar valt niets aan te verprutsen. Support is ook prima, beetje langzaam dat wel, maar verder goed.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 00:03
Anoniem: 59556 schreef op 26 februari 2004 @ 19:59:
Hoop dat het hier goed staat,

heb vandaag de E-Tech WLAP03 gehaald maar zit met een klein probleempje,
ik wil via de webbrowser inlogen maar heb hier voor een wachtwoord nodig.
er is dus wel een verbinding.
nu heb ik begrepen dat dit meestal een standaard wachtwoord is maar ik kan het wachtwoord niet terug vinden in de documentatie.

weet iemand toevallig wat deze is ? anders moet ik morgen de helpdesk bellen.

SoF
Aangezien ik deze ook sinds een paar dagen heb, heb ik er even naar lopen zoeken.
Google kwam met 1 vage site waar het juiste wachtwoord op stond....
"private"
Ik neem aan dat het voor die persoon die ik quote wat te laat is, maar voor anderen mischien niet :)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 10:37
Ik had op 1 van mijn 3 pc´s hier consequent problemen met de connectie. Na het installeren van SP2 zijn die als sneeuw voor de zon verdwenen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeni1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
ik heb een vraagje,
Ik heb een computer in mn woonkamer staan met een 3com wireless (11G) USB adapter en een Sweex Acces Point router. Ik heb het eea ingesteld en ik heb verbinding.
Tot ca. 1 minuut en dan vind ie mn accespoint niet meer...
Als ik de computer weer opnieuw opstart dan heb ik weer ong 1 minuut verbinding.

Ik heb het eea al geprobeerd maar ik kom er niet uit. Op de PC staat windows XP pro met SP1.
Ik heb momenteel een 64bits encryptie.
DHCP staat uit op mn router en mn computer heeft een vast IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeni1
**kick**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Laatst online: 09-05 18:23

Jimbolino

troep.com

misschien eens nieuwe firmware voor je xs-point?

heb je hetzelfde probleem als je alle encryptie ?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• roeni1
ik heb nu de encryptie uit staan en nu werkt het als een zonnetje...
Maarja dat wil ik natuurlijk niet.
Ik heb het geprobeerd met 128 en 64 bit encryptie en alle 2 drama...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2211

Ik heb een vreemd probleem met mijn wireless netwerkje. :?

Zodra ik WEP inschakel op mijn router (of dit nu 64, 128 of 256bits is, maakt in deze niet uit) en daarna mijn wireless kaartjes in mijn flaptop en peecee ook op WEP zet met de juiste key; dan maken ze gewoon weer verbinding als vanouds met de router... Ik kriig gewoon weer een IP terug via de router DHCP in de range 10.0.0.xxx

Kortom, tot daar geen enkel probleem en alles werkt zoals het zou moeten, MAAR?!... op een of andere manier kan ik NIET meer communiceren van en naar de router, Internet en of naar andere computers??? terwijl als ik WEP uitzet dit gewoon direct goed werkt.

Rara, hoe kan dit nu. Het lijkt wel dat die versleuteling van data zo goed is dat de router zelf niet meer goed kan ontcijferen wat er verstuurd wordt.... ;(

Iemand eerder zoiets ideoots meegemaakt?

-----------------
ps. bij testen kwam ik er per ongeluk achter, dat als je als 64 bits key 00 00 00 00 00 invoert op de router als master, het netwerk gewoon versleuteld is, maar dat het dan helemaals NIETS uitmaakt welke key je dan toepast op wireless kaartjes; ook al is die anders als 00 00 00 00 00 ze worden direct geaccepteerd!!.... Sterker nog; alleen dan kan ik goedf blijven communiceren.

Verder maakt het geen ene r*k uit waar ik sta. ik heb altijd 100% stabiele verbindingen tot ruim 50-100 meter rondom mijn huis! :)

Mijn hardware overigens:
Sweex multi PC wireless router 802.11B; incl. ingebouwd modem
2x smc pci kaartjes 802.11b; smc2602W
1x pcmia kaartje 802.11b; D-link DWL650+
1x PC vv netwerkkaart 100mbits bedraad op router (als server)
1x XBOX vv interne netwerkaansluiting; direct bedraad op router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-05 05:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Weet iemand hoe je op de Tornado 840 (wireless ADSL modem/router) de zogenaamde "Turbo mode" (802.11g+, 108 Mbps) kan activeren? Ik kan echt helemaal nergens vinden hoe dit aan te zetten is, terwijl er wel flink mee geadverteerd wordt (zelf op de verpakking). In de handleiding echter wordt er met geen woord over gerept.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arikkert
Tourniquet schreef op 21 augustus 2004 @ 14:45:
Weet iemand hoe je op de Tornado 840 (wireless ADSL modem/router) de zogenaamde "Turbo mode" (802.11g+, 108 Mbps) kan activeren? Ik kan echt helemaal nergens vinden hoe dit aan te zetten is, terwijl er wel flink mee geadverteerd wordt (zelf op de verpakking). In de handleiding echter wordt er met geen woord over gerept.
Probeer de nieuwste firmware eens. Misschien dat oude firmware die mode niet ondersteunt en de manuals ook wat achter lopen. Werkt trouwens alleen met andere g+ tornado wifi spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
zit hier met een grote vraag ...

Momenteel heb ik hier een thuisnetwerkje waar ik 2 PC's heb maar deze zullen uitgebreidt worden met een laptop die WIFI heeft en Bluetooth + een pda met functie bluetooth!

Hierbij heb ik als modem een Alcatel Speedtouch Home en als router een SMC WBR 7004 ABR waar ik heel tevreden over ben maar natuurlijk wil ik die draden kwijt ...

Daarom dacht ik aan OfficeConnect® Wireless 11a/b/g Access Point en als ontvanger voor de PC's een 3Com® 11a/b/g Wireless PCI Adapter.

Hierbij mogen jullie al reageren wat jullie ervaring ermee is ...

Tevens heb ik ook nog een vraagje hoe ik de AP zou installeren! Momenteel krijg ik internet via mijn modem die verbonden is met router maar als ik een Access Point zou plaatsen, moet ik de Access Point dan aan de router hangen of niet?

Tevens heb ik hier ook een PS2 waarmee ik online ga, die dus verbonden is met de router die ik nu heb (is een 4-poorts als ik niet mis ben)!

Ook heb ik de vraag, als ik de Access Point eraan hang en ik wil mijn AP configureren tijdens dat anderen surfen, gaat dit of zorg ik er beter voor dat het internet volledig gedisconnect is?

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:54

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Tja, eigenlijk zou ik geen ap kopen, maar gewoon een router+ap tesamen. Het prijsverschil is zo miniem dat je dat er alleen al uit haalt met de stroombesparing van de zoveelste extra adapter die je voor je ap er bij in moet proppen. Komt nog bij dat die krengen altijd zo groot zijn dat je voor 3 adapters (modem, router èn ap) zo'n beetje een 8-punts contactdoos moet neerleggen. Wanneer je een combo koopt kun je die losse router bovendien nog verpatsen.

Vwb je keuze voor 3com, daar is natuurlijk niets mis mee, maar kijk ook eens naar linksys. Is een onderdeel van cisco en ook zeer zeker een betrouwbaar gebeuren en volgens mij toch wel nog wat goedkoper dan 3com. Of je een PCi of liever een USB adapter koopt ligt geheel aan jezelf, pci moet je de boel voor openschroeven, maar wanneer je er een koopt met een goede antenne erop heb je vaak een iets betere ontvangst dan die usb dingetjes, alhoewel die weer het voordeel hebben dat ze verder van het metaal en eventuele storingen van je kast af liggen en daardoor minder last van storingen. Kortom, dat maakt eigenlijk in de praktijk weinig uit. USB is verder natuurlijk weer wat lastiger (niet?) onder linux ed. aan de gang te krijgen dan pci, maar is dat voor jou van belang? Zo ja, let dan niet zo zeer op het merk van de kaart maar op de chipset en zorg dat je er zeker van bent dat die ondersteunt wordt middels linux-drivers.

Aansluiten van een ap zou zo moeten:
modem <-> router <-> AP
                 <-> pc1
                 <-> pc2
                 <-> ps2
en dan natuurlijk met wifi je laptop erop.

Over dat configgen: wanneer je de wireless settings aanpast kunnen alle mensen die gewoon via draadje verbonden zijn gewoon doorwerken, no problemo. (alhoewel er routers zijn die bij iedere settingsverandering de boel persé opnieuw willen starten..... lijkt wel of die trust/sweex dingen op windows draaien :) )

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Anoniem: 2211

iemand al een idee om te helpen met mijn bovenstaande vraag? :?

• arikkert
Anoniem: 2211 schreef op 26 augustus 2004 @ 10:31:
iemand al een idee om te helpen met mijn bovenstaande vraag? :?
misschien
- wordt die wep pas actief, na de dhcp afhandeling, dus gaat dat altijd goed.
- wordt een sleutel 00 .... 00 als niet-versleutelen opgevat, net zoals je als je perse wilt een ssh encryptie methode kan kiezen die niet encrypt, dummy encryption.
- doet het wep gebeuren het dus gewoon niet op je router (bug)
Tis maar gissen :?

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-05 21:45

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ik weet dat er veel mensen zijn die vragen stellen als: ik heb deze AP en die pci kaartjes in gedachte gaat dat werken, maar ik kan me voorstellen dat zij -net als ik- dat ik door de vele bomen het bos niet meer zie.

Nu ben ik er ook zo een, maar wat mij meer interesseert is het volgende:

Ik moet thuis een netwerk maken, daarbij komen er minimaal 5 en max 8 a 9 pc's (en/of laptops) aan te hangen. Allen draadloos......voor internet (primair, ter voorkoming van hoge kosten wegwerken/aanleggen UTP), en occasionely verzenden van bestanden (secundair doel)

Nu woon ik in een huis met 2 verdiepingen en een zolder (begane grond en 1e en zolder dus). Daarnaast wil ik (zou ik graag willen :) )in onze loods ook bereik hebben, die ligt uiteraard op begane grond +/- 20m verder op, bestaat uit 1 muur (baksteen) dik.

Ik zat zelf te denken om Edimax producten te gebruiken op de "g" standaard. Ik wil zelf graag zelfde merken gebruiken om het zo compatible te houden (mijn normale router (wired) van edimax heb ik goede ervaring mee).

Wat wordt er aangeraden? Is edimax op het draadloos vlak ook goed? De AP op 1e verdieping, en dan in huis aan de kant waar de loods/tuin aan grenst?

Verscheidene winkels waar ik het eventueel zou willen kopen hebben een sumiere uitleg/specificaties en op de website van de fabrikant vraag ik me af of je de cijfers kunt geloven.

Ik heb mijn huiswerk gemaakt aangaande antenne's maar zo'n omni-antenne zend dus alleen op de hoogte van zijn lengte uit, of zit daar speling in? Liefst zou ik natuurlijk zonder willen......maar misschien is 20m uit den boze zonder antenne....

Doel is dus: adsl (xs4all bijgeleverde AP: ADSL Wireless modem (54 G) -iemand ervaring mee? zie hier (3e van boven) en dan meteen zenden.

Is dit reëel met 9 pc's en grootste zorg: is dit stabiel? De snelheid mag fluctureren maar het bereik moet toch zeker goed tot uitstekend zijn.

T60P Widescreen

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:21

Blamm

Niet meer Smart

Zijn er mensen met ervaring met de 802.11g kaartjes van Sweex? Ze schijnen een Realtek chip te hebben.
Ik ben namelijk op zoek naar 3 niet-te-dure pci-kaartjes voor hier in huis en deze zien er wel mooi uit met een extern antennetje er aan.
Linksys oid zal vast beter presteren, maar die vind ik een beetje prijzig als het niet zo heel veel scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

Heb een 2900g maar zou zo blijkt nu, ook graag de mogelijkheid hebben via het wifi gedeelte er een tweede (v)lan op aan te sluiten.

Het 2e lan is eveneens bedraad, in principe zou ik dan dus 2 AP's moeten kopen en ze als Bridge in moeten stellen.

Nu blijkt die 2900g geen bridge mode te ondersteunen |:(
Wel een hele hoop andere features maar bridge ho maar.

Is er niet toch een mogelijkheid?
lan -> 2900g -> ??? -> router -> lan

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 7175 op 03-09-2004 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Hallo tweakers :)

Ik zit met een aantal vraagjes...

Ik ben net verhuisd, en wil in het nieuwe huis een draadloos netwerk aanleggen, waarmee ik met 3 computers op internet kan.

Het is als volgt:

PC
|
|
|
PC - - - - PC
|
|
|
Kabelmodem

Ik ben de 'middelste' PC (op de eerste verdieping). Mijn zusje op de kamer naast me heeft zometeen ook een pc, en de pc op zolder wil ook graag internet. Beneden in de meterkast staat het modem, een Motorola-ding. Aangezien er nou een kabel ligt over de trap (wat geloof k niet egt de bedoeling is :P ) willen we het draadloos gaan doen. Maar hoe moet ik dit aanpakken :?

Kan ik een draadloze router of hub (welke van de 2?) aansluiten op het modem, dan in iedere computer een wireless kaartje? Maakt het dan niet uit welke besturingssystemen op de pc's staan? (bv verschillende?) Gaat dit niet ten koste van de snelheid van het internet? Wat moet ik voor dit netwerk aanschaffen?

Heb ik dit nodig (of zoiets?)

http://www.e-tech-store.n...&strDialog=PRODUCTDETAILS

Bedankt alvast! ;)

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arikkert
Anoniem: 7175 schreef op 03 september 2004 @ 06:41:
Heb een 2900g maar zou zo blijkt nu, ook graag de mogelijkheid hebben via het wifi gedeelte er een tweede (v)lan op aan te sluiten.

Het 2e lan is eveneens bedraad, in principe zou ik dan dus 2 AP's moeten kopen en ze als Bridge in moeten stellen.

Nu blijkt die 2900g geen bridge mode te ondersteunen |:(
Wel een hele hoop andere features maar bridge ho maar.

Is er niet toch een mogelijkheid?
lan -> 2900g -> ??? -> router -> lan
als 2e lan bedraad is hoeft daar maar 1 draad naartoe om het wifi-lan aan het bedraad-lan te koppelen. als je echt draadloos wilt koppelen kun je bijv asus wl-330 overwegen, die kosten maar fractie van prijs van zo'n vigor. Desnoods koop je er 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arikkert
gangsterjoey schreef op 07 september 2004 @ 13:12:
Kan ik een draadloze router of hub (welke van de 2?) aansluiten op het modem, dan in iedere computer een wireless kaartje? Maakt het dan niet uit welke besturingssystemen op de pc's staan? (bv verschillende?) Gaat dit niet ten koste van de snelheid van het internet? Wat moet ik voor dit netwerk aanschaffen?
Die e-tech voldoet prima. 11 Mbit/sec is vast veel sneller dan je Internet verbinding, maar misschien weer langzamer dan je bedrade LAN thuis.
wifikaarten werken vrijwel altijd voor elke moderne MS-windows variant en de meest populaire Linuxen (redhat bijv). Koop gewoon een wifi pci-kaart of usb-stick die geschikt is voor je niet-windows-os, dan is die heel waarschijnlijk ook geschikt voor Windows.
die e-tech heeft ingebouwde switch dus raak je iig geen draadmogelijkheden kwijt.

zo denk ik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
PC
|
|
|
|    PC        PC
|     |           |              (ff geen zin om plaatje goed te editten)
wifi-router+switch (die NAT en DHCP doet)
| 1e verdieping (want dat is dichtste bij je wifi clients)
|
|
Kabelmodem

[ Voor 18% gewijzigd door arikkert op 07-09-2004 14:00 . Reden: plaatje zegt meer dan 1000 woorden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Met verschillende besturingssystemen doel ik op win98, winxp..

Kan ik deze draadloze router zonder problemen in de meterkast hangen? Gaat er dan niet een heleboel snelheid verloren?

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

arikkert schreef op 07 september 2004 @ 13:44:
[...]
als 2e lan bedraad is hoeft daar maar 1 draad naartoe om het wifi-lan aan het bedraad-lan te koppelen. als je echt draadloos wilt koppelen kun je bijv asus wl-330 overwegen, die kosten maar fractie van prijs van zo'n vigor. Desnoods koop je er 2.
?
Beide lans zijn bedraad.
De bedoeling is dus om die 2 lans draadloos met elkaar te verbinden.
Normaal gesproken zou je dat met 2 ap's in bridge modus realiseren.

De 2900g heeft helaas geen bridge mode of wds of zo, en zal dus gewoon als AP fungeren.
Kan het 2e bedrade netwerk daar draadloos op worden aangesloten en zoja welke hardware is dan nodig en hoe moet die dan worden ingesteld?
Gewoon een AP voor het 2e lan kopen en die vervolgens als bridge instellen?
Kan het uberhaupt zonder 2 ap's te kopen?

Zou graag het 2e lan er met middels vpn aan willen hangen maar dan zal het AP daar dat wel moeten ondersteunen.
Aangezien de 2900g geen bridge mode heeft, hoe zou de config eruit zien, 2900g gewoon als AP en het 2e AP als bridge?
Wat is de term voor zo'n config, multipoint to point?

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 7175 op 08-09-2004 03:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Laatst online: 25-04 14:49

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

elke AP/Antenne voor binnenshuis?

Ik ga ergens een wireless netwerk aanleggen, maar zit met een paar vragen.
Ik heb mijn eigen WAP54G daar uitegetest, maar het bereik valt vies tegen. In de kelder is GEEN ontvangst, terwijl het hemelsbreed maar een paar meter is, en ong 15 meter vanaf de AP heb ik zo goed als geen ontvansgt meer [kan nog NET pingen/internetten met veel packetloss]. Zit 1 buitenmuur tussen.

Nu wil ik dus ontvangst door het hele huis hebben, welke AP en, nog belangrijker, wel antenne kan ik daar het beste voor gebruiken?

En als ik een WAP54G ga gebruiken, welke antenne aansluiting heeft deze en moet ik met andere dingen rekening houden voor antennes op deze ap?
Ik heb ook gehoord dat de ontvangst van de Wap54G niet zo goed was en dat bijvoorbeeld de Saneo AP's goed waren. Klopt dit en welke AP zou dan goed waar voor mijn geld zijn?

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Anoniem: 14065

In ons studentenhuis gaan we het al bestaande netwerk uitbreiden.

Huidige situatie:

code:
1
2
3
4
5
                                     |--- PC1
                                     |
--Speedtouch 510---8 poorts switch---|--- PC2
                                     |
                                     |--- PC3

Nu is het zo dat drie andere mensen ook internet willen (vrouwen :P ). Aangezien de switch op een "onhandige" plek staat en we geen zin om hebben om 3 maal 20 meter kabel bij te leggen + de bijbehorende gaten in de muur had ik de volgende (gedeeltelijk wireless) oplossing in gedachten.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
                                     |--- PC1
                                     |
--Speedtouch 510---8 poorts switch---|--- PC2
                                     |
                                     |--- wireless router---|--- PC3 (kabel!)
                                                            |
                                                            |~~~ PC4
                                                            |
                                                            |~~~ PC5
                                                            |
                                                            |~~~ PC6

Een kleine toelichting op de componenten:

Speedtouch 510: Dit is een gehackte Alcatel Speedtouch 510 (home naar pro) die fungeert als router.
8 poorts switch: Dit is een normale huis tuin en keuken Benq 8 poorts 100 mbit switch
wireless router: Hier begint het interessant te worden. Ik heb een WRT54G van Linksys in gedachten.
PC4 - PC6: Dit zijn allemaal verschillende merken wireless kaarten. Sommigen on board, andere niet. Er is een 11mbps en 2 54mbps.

Gaat de situatie zoals ik die in gedachten had werken?

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09-2024
Klein vraagje,

Ik heb hier een computer (Windows XP Prof), met een Wireless PCI kaartje erin die verbinding maakt met een SpeedTouch 570i.
Nu elke keer als ik de computer opstart, onthoudt ie mijn WEP Key niet, en moet ik die opnieuw invoeren....
Kan ik binnen XP aangegeven dat ie die moet onthouden?

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Anoniem: 105659

Ik heb een probleempje met een p2p netwerk (via wlan). Ik wil graag bestanden tussen mijn laptop en pc kunnen uitwisselen en het internet delen. Ik heb de IP adressen en dergelijke allemaal ingevuld en "Mijn documenten" op delen gezet, maar ik krijg slechts verbinding tussen de kaarten. Bij mijn netwerklocaties staat dus niets. Voor het delen van de bestanden heb ik een progje gedownload FileSync. Op de site van computertotaal heb ik overigens een cursus gevonden waar ik ook het progje vandaan heb, maar ik kom dus niet verder dan "Stap 3: Netwerk-mapping" omdat ik dus niet de computers bij mijn netwerklocaties krijg te zien. Wat doe ik fout? |:(

de link naar de cursus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arikkert
Anoniem: 7175 schreef op 07 september 2004 @ 14:37:
{ samengevat : 2 wired lans, koppelen via draadloze bridge
heb al AP, maar die kan geen bridgemode }
volgens mij moeten ze beide in bridgemode staan, maar ervaring heb ik er niet mee. Ik geloof dat je AP dan moet kunnen omgaan met de verschillende MAC adressen van de pc's in het andere LAN. Volgens mij kan dat alleen in bridge-mode. Maar op http://forum.wirelessnederland.nl kun je de specialisten op dat gebied vinden. Stel zelfde vragen daar maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de info al gekregen en gevonden.
Het kan op zich wel, het 2e AP moet dan in Client mode staan en aan een router hangen om het 2e lan ook ipnr's toe te kennen.
Je kunt het 2e AP dan niet meer gebruiken voor draadloze clients.

Ook wordt aangeraden dezelfde AP's te gebruiken maar dat zie ik bij elke configuratie wel weer opduiken.
Het zou iig moeten werken maar wil je geen trammelant dan dus 2 AP's.
Tsja.

Maar het kan toch niet doorgaan dus :'(
Ach wel weer wat opgestoken en wie weet over een jaartje of zo,
overwoog de 2900g om te ruilen voor 2 wrt54g AP's maar ik denk dat ik nu de 2900g maar hou.

iig bedankt voor de feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_freak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

tweak_freak

#######->

Hoi ik heb een probleem mij netwerk ziet er als volgt uit:

1 wireless netgear router met daaraan 1 pc draadloos en 1 pc met kabel
Ik heb nu nog een pc voor mijn broertje die moet persee op zolder waar ook mijn draadloos verbonden pc staat alleen me broertje heeft het geld niet voor een wireless Nic dus kwamen we met de oplossing van een crosskabel van mijn pc naar die van me broertje maar ik weet niet hoe je dit zou moeten configureren(wat voor ip adressen ik moet gebruiken dns gateway etc...)

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik heb een kort vraagje, omdat ik toch (het verbaast me :P) niet makkelijk het antwoord daarop kan vinden.

Ik heb nu een modemrouter, zonder wireless. Is het mogeljik dat ik op bijvoorbeeld poort 4 een wlan accespoint aansluit, zodat ik een wireless toegang heb op mijn internet ?

Of moet ik per se een wlan-router achter m'n huidige router doen ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyhorse
  • Laatst online: 23-04 16:54
Zo even topic omhoog kicken. :)

Ik heb een Wireless netwerk thuis. Met een 802.11b AP een 802.11G PCMCIA kaart in mijn laptop en een Symbol 802.11 CF kaart in mijn Acer n10(PDA).

Alles werkt op mij laptop zonder problemen. Alleen op de PDA krijg ik wel verbinding met het netwerk maar kan ik geen internet pagina's openen.

Ik gebruik WEP 128b. Als ik WEP op 64b zet werkt het ook niet. Op PDA is het dan geen 64b maar 40b? :?

Als ik WEP uitschakel dan werkt alles perfect. Alleen wil ik niet werken zonder WEP.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32089

M´n laptop komt binnenkort binnen dus wil ik ook alles wireless maken :)

Zijn hier mensen met @home die hun ervaringen willen delen?
Welke router kan ik het best nemen wat lekker aansluit op een motarola modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 10:58
Tutti-frutti schreef op 15 september 2004 @ 10:21:
Ik heb een kort vraagje, omdat ik toch (het verbaast me :P) niet makkelijk het antwoord daarop kan vinden.

Ik heb nu een modemrouter, zonder wireless. Is het mogeljik dat ik op bijvoorbeeld poort 4 een wlan accespoint aansluit, zodat ik een wireless toegang heb op mijn internet ?

Of moet ik per se een wlan-router achter m'n huidige router doen ?
je kunt gewoon een wireless AP in een vrije poort in je router stoppen.. werkt hier perfect :)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118174

Ik probeer een p2p netwerk aan te leggen tussen mn laptop en mn server.

mn server (windows 2003) heeft een sitecom USB WL-003 (802.11b) en mn laptop (acer aspire 1350 met Windows XP home) heeft 802.11b ingebouwd.
Ik heb alles al geprobeerd om de verbinding tot stand te brengen maar ik krijg geen signaal, maar ik heb wel verbinding.
Alle 2 de SSID namen staan gelijk, gegevenscodering staat uit, netwerkverifivatie staat open.
Heb mn laptop ipadres 192.168.3.2 gegeven en mn server 192.168.3.1 alle 2 subnetmaster 255.255.255.0
Wie kan me helpen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-05 16:15
Hallo,

Ik heb een klein probleem ik heb een toshiba laptop daar stond windows 2000 op en daar werkt mijn WLAN verbinding goed. Maar nu heb ik WinXP Pro SP2 geinstalleerd en nouw kan ik alleen verbinding met het netwerk maken niet met internet.

Ik heb een ASUS WL-500g (nu zonder WEP) en ik heb een Netgear WG121 adapter. Ik heb wat rond gezocht op internet en daar zeggen ze dat het door de hotfix van MS komt Q815485 maar ik kan die niet verwijderen want hij staat niet bij software

Wie kan mij hierbij helpen

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 09-05 10:58
ik vond het zonde om er een nieuw topic voor te openen, dus ga ik het hier proberen ;)

Ik heb sinds kort een Philips WLAN kastje. Allemaal mooi en prachtig, want het heeft nog nooit zo goed gewerkt.

Echter heb ik nu dit weer:

Is mijn CPU/geheugen gebruik hoog (bijvoorbeeld iets installeren, of iets opstarten), dan vliegt mijn internet snelheid drastisch omlaag.. waar ik anders 123KB/s heb, haal ik, afhankelijk van het CPU gebruik, ongeveer 50 KB/s..

Met mijn E-tech kastje heb ik dat niet, dus het lijkt mij een driver probleem.. maar hoe kan ik het dan toch oplossen, want het is behoorlijk vervelend :(

het AP is ook van philips. ik heb daar het 802.11B kastje van. Type CPWBS001.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe
  • Laatst online: 07-05 12:00

renedepe

wheeeeelp!!!

Weet iemand drivers voor mijn WLAN kaartje te vinden?

No wires needed (ook wel NWN) swallow 550.

Ik heb echt al 2 dagen lopen zoeken. Op de search hier. Op Google, Driverguide en standaard drivers geinstalleerd, maar dan nog wil ie niet aan de praat.

Het is een redelijk oud 5.5 mbps kaartje maar ik wil het toch es effe proberen.

\Edit:

Kheb het kaartje maar even opengemaakt in de hoop voor wat meer informatie. op de print zelf staat:
Swallow 550 v2.2 1998 STS Amsterdam

Op de grootste chip staat:
VLSI
9805 N2096OUi
VPS10101-
VPS10101-3
Ruby

Iemand nog een idee?

[ Voor 28% gewijzigd door renedepe op 19-10-2004 19:53 ]

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:37

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

renedepe schreef op 18 oktober 2004 @ 20:26:
Weet iemand drivers voor mijn WLAN kaartje te vinden?

No wires needed (ook wel NWN) swallow 550.

Ik heb echt al 2 dagen lopen zoeken. Op de search hier. Op Google, Driverguide en standaard drivers geinstalleerd, maar dan nog wil ie niet aan de praat.

Het is een redelijk oud 5.5 mbps kaartje maar ik wil het toch es effe proberen.

\Edit:

Kheb het kaartje maar even opengemaakt in de hoop voor wat meer informatie. op de print zelf staat:
Swallow 550 v2.2 1998 STS Amsterdam

Op de grootste chip staat:
VLSI
9805 N2096OUi
VPS10101-
VPS10101-3
Ruby

Iemand nog een idee?
toon volledige bericht
Dat klinkt bekend. :) Hoe/waar wil je de drivers hebben?
Ik heb hier nog een diskette liggen met de drivers.
Driver versie 1.1.0.
Er zit een potmeter op die print waarmee je het uitgangsvermogen kan regelen.
Je moet alleen opletten met die potmeter, hij heeft namelijk geen lock.
Je kan hem 360° draaien, je kan de PA dus ook uitdraaien.

Die grootste chip is de Ruby chip, de baseband chip.
Ooit ontwikkeld door Harris.

[ Voor 14% gewijzigd door Coenen op 20-10-2004 08:57 . Reden: PA potmeter verhaal aangepast. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe
  • Laatst online: 07-05 12:00

renedepe

wheeeeelp!!!

Die diskette heb ik ook. Zat er nog bij. Daar staan echter helaas alleen drivers op voor W95/98 en NT4. En ik wil hem op mijn 2000 laptop gebruiken.

Als ik de NT4 driver probeer te gebruiken geeft W2K de melding dat de INF niet is zoals gevraagd.

Ben er ondertussen achter gekomen dat NWN was overgenomen door INTERSIL en daarna weer door CONEXANT systems Netherlands B.v. Heb ze net gebeld. Begonnen smakkelijk te lachen toen ik over de swallow550 begon :)

Er zijn volgens hun ooit drivers gemaakt voor windows 95/98 maar verder niet meer. Ben dus bang dat ik maar naar een nieuwe kaart moet gaan kijken :'(

Heb die potmeter wel gevonden inderdaad. Maar hoe weet je nu welke kant je op moet draaien? En misschien is ie wel al gedraaid en kan je dus niet meer 360 rond.

Affijn, het maakt dus eigenlijk toch niet meer uit.

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:37

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Die potmeter is tijdens de productie gebruikt om het vermogen af te regelen.
De potmeters hadden toendertijd geen eindstop, dus je kon ze rond blijven draaien.
De potmeter geeft de PA een regelspanning waarmee je het vermogen kan instellen.

Jammer dat er geen W2k drivers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 23:35

bas.kb

BI'er :P

Goeiedag,

Ik heb sinds kort een Linksys WRT54G draadloze router. Ik heb ook een linksys netwerkkaart. Ik heb de fouter geconfigureerd via de webbased admin op 192.168.1.1, met een UTP kabel.

Netjes een SSID naam toegekend, WEP in eerste instantie uitgezet, standaard zenden over Channel 11. De router heeft netjes een ipadres gekregen van mijn provider, Chello. Via een kabel kan ik wel internetten, die pc krijgt dan netjes via de DHCP server in de router een 192. netwerkadres toegewezen. Het probleem is dat mijn PC met de wireless netwerkkaart helemaal geen netwerken ziet!

Ik heb de netwerk mode van de router ingesteld op 'mixed' ipv B of G-only, ook staat de Wireless SSID Broadcast aan. Met een laptop op 20 cm verwijderd van de router zie ik nogsteeds geen verbinding, evenals de computer die 1 verdieping hoger staat, hemelsbreed 3 meter verwijderd van mijn gloednieuwe Linksys.

Ik heb nog geen nieuwe firmware geinstalleerd, de huidige firmware versie van het routertje is: v2.02.7. Mijn PC is uitgerust met XP Prof, de laptop met XP Home edition.

Ook met de WEP key ingeschakeld zie ik geen netwerk. Iemand nog enige suggesties om dit probleem op te lossen, wat doe ik fout, wat vergeet ik, of is hij gewoon niet helemaal lekker? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 23:35

bas.kb

BI'er :P

klein kickje :)

zie bovenstaande post, iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98618

Weten jullie naast Boingo en de wireless kaart config tool nog meer gratis config tools om je wireless netwerk kaart in te stellen?? En als het ff kan dat deze ook secureW2 kan instellen. Ik kan zelf op het moment nog niets anders vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

In mijn Sitecom Wl-512 welke sinds gisteren naar alle teverdenheid zijn werk doet kan ik meerde WEP keys invullen, echter er is er altijd maar 1 defautl selected. Wat heb ik er aan om meerdere WEP keys te gebruiken :? Elke client een eigen key op een eigen channel of gaan ze dan hoppen over de beschikbare keys :? Alvast bedankt voor antwoord.

Afbeeldingslocatie: http://www.jonathanmarije.demon.nl/jnthn_aardbeix15_GoT_upload/wep.png

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127019

ik heb et hier al ergens gevraagd maar doe het nog maar es een keer:

Ik heb net vandaag mijn computer helemaal geinstalleerd maar toen ik mijn wireless netwerk kaart wou installeren( een linksys Wireless-G PCI Adapter)lukte mij dat steeds niet
Want dit is namelijk mijn probleem: telkens als windows xp(met sp2) zegt dat ie nieuwe hardware heeft gevonden en moet zoeken naar installatie bestand selecteer ik gewoon mn dvd speler waar de installatie cd in zit van mijn netwerk kaartje. zegt ie steeds dat ie geen installatie bestand kan vinden. ik heb al geprobeerd om de cd op de hardeschijf te kopieren en ik heb de nieuwst drivers gedownload van hun site maar nog steeds het zelfde probleem.

iemand enig idee waar aan dit kan liggen? en trouwnes ook als ik gewoon de setup kies krijg ik minder dan 1 seconde een installeer schermpje te zien maar meer niet

mvg, douwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Math2k
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01-2021
Ik zit hier thuis met een aantal dingen waar ik niet helemaal uit kom.

De situatie is op het moment nog als volgt:
adsl --> speedtouch 4 poorts router --> eigen pc - pc ouders - laptop

Ik heb inmiddels al een smc router/switch/AP, een smc pcmcia wireless kaartje en een smc kaartje voor in de pc van mij ouder. Maar alles ligt nog met kabels door het huis en nu wil ik het volgende.

adsl --> speedtouch 4 poorts router --> eigen pc - de smc router/switch/AP --> pc ouders - laptop moeten wireless worden.

Ik heb de volgende vragen:
Volgens mij moet er tussen de twee routers een cross kabel, klopt dit?
Zo ja, moet dan die kabel in de smc router in de wan poort komen?

Als ik in de config van de speedtouch inlog en wachtwoord van mijn provider heb staan, moet het dan ook de smc komen te staan of kan ik die velden leeg laten of helemaal uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arikkert
aardbeix15 schreef op 23 oktober 2004 @ 17:02:
In mijn Sitecom Wl-512 welke sinds gisteren naar alle teverdenheid zijn werk doet kan ik meerde WEP keys invullen, echter er is er altijd maar 1 defautl selected. Wat heb ik er aan om meerdere WEP keys te gebruiken :? Elke client een eigen key op een eigen channel of gaan ze dan hoppen over de beschikbare keys :? Alvast bedankt voor antwoord.
zie http://www.nwfusion.com/columnists/2004/0308wizards.html
hoppen zal vast vaak niet werken in de praktijk, dwz dat denk ik. Ik ken geen gestandaardiseerd protocol daarvoor. Maar je kunt dan iig makkelijker switchen van wep key, vooral als de client ook die 4 aan zijn wireless nic gekoppeld heeft en dan ook kan kiezen. 4 verschillende key die je (manual) af en toe wisselt is theoretisch veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arikkert
Anoniem: 127019 schreef op 24 oktober 2004 @ 13:16:
zegt ie steeds dat ie geen installatie bestand kan vinden. ik heb al geprobeerd om de cd op de hardeschijf te kopieren en ik heb de nieuwst drivers gedownload van hun site maar nog steeds het zelfde probleem.
zegtie ook welk installatiebestand, of gaat het juist om zo'n .oem of .inf bestand.
en als die zegt welke er mist, heb je die dan wel ergens staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arikkert
Math2k schreef op 24 oktober 2004 @ 22:38:

adsl --> speedtouch 4 poorts router --> eigen pc - de smc router/switch/AP --> pc ouders - laptop moeten wireless worden.

Ik heb de volgende vragen:
Volgens mij moet er tussen de twee routers een cross kabel, klopt dit?
Zo ja, moet dan die kabel in de smc router in de wan poort komen?

Als ik in de config van de speedtouch inlog en wachtwoord van mijn provider heb staan, moet het dan ook de smc komen te staan of kan ik die velden leeg laten of helemaal uitschakelen?
er zijn een aantal mogelijkheden. maar eerst de eenvoudigste. Gebruik de SMC gewoon als een draadloze switch, dus met wan poort doe je nix en DHCP (op smc) uit en username/password pptp enzo niet van toepassing). Evt wel WEP voor beveiliging van het draadloze verkeer.
Je gaat dus niet routeren maar gebruikt overal de IP's die je van de DCHP van speedtouch krijgt. De switchen staan geschakeld als 1 logische switch dmv de cross cable ertussen.
cross cable tussen 1 van de 4 speedtouch poorten naar 1 van de 4 SMC lan switch poorten. Neem ik ff aan dat je bedoelt met je schema
adsl --> speedtouch --> eigen PC en SMC router in aparte LAN poorten op de speedtouch und so weiter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Math2k
arikkert schreef op 25 oktober 2004 @ 00:28:
[...]

er zijn een aantal mogelijkheden. maar eerst de eenvoudigste. Gebruik de SMC gewoon als een draadloze switch, dus met wan poort doe je nix en DHCP (op smc) uit en username/password pptp enzo niet van toepassing). Evt wel WEP voor beveiliging van het draadloze verkeer.
Je gaat dus niet routeren maar gebruikt overal de IP's die je van de DCHP van speedtouch krijgt. De switchen staan geschakeld als 1 logische switch dmv de cross cable ertussen.
cross cable tussen 1 van de 4 speedtouch poorten naar 1 van de 4 SMC lan switch poorten. Neem ik ff aan dat je bedoelt met je schema
adsl --> speedtouch --> eigen PC en SMC router in aparte LAN poorten op de speedtouch und so weiter
A thnx, ik denk dat als ik ff een coss kabeltje haal dat het dan iig al een stuk beter gaat ;)

/update
Crosskabltje er tussen, dhcp van de smc uitgezet en alles draait hier nu zoals ik het me had voorgesteld.

[ Voor 8% gewijzigd door Math2k op 26-10-2004 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik meen te herinneren dat er een nieuwe / betere beveiliging voor wireless aankomt (IEEEXXXX, WEP2 ofzo?), is dat nou hardwarematig of softwarematig.
Moet namelijk dit jaar waarschijnlijk een wireless netwerk opzetten maar aangezien beveiliging hoog in het vaandel staat kan ik het nog postponen naar begin volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arikkert
Calvin&Hobbes schreef op 26 oktober 2004 @ 23:47:
Ik meen te herinneren dat er een nieuwe / betere beveiliging voor wireless aankomt (IEEEXXXX, WEP2 ofzo?), is dat nou hardwarematig of softwarematig.
Moet namelijk dit jaar waarschijnlijk een wireless netwerk opzetten maar aangezien beveiliging hoog in het vaandel staat kan ik het nog postponen naar begin volgend jaar.
Algemene wifi security tips op
http://techrepublic.com.com/5100-22_11-5417000.html
Over Wifi Protected Access (WPA) google je zelf maar wat. Als je weet wat het is, weet je ook of het hard/firm/soft-ware is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arikkert
bas.kb schreef op 21 oktober 2004 @ 00:52:
Ook met de WEP key ingeschakeld zie ik geen netwerk. Iemand nog enige suggesties om dit probleem op te lossen, wat doe ik fout, wat vergeet ik, of is hij gewoon niet helemaal lekker? :X
Bij testen WEP altijd uitzetten.
Ik denk echt dat 1 van beide (AP of wifiNIC) defect is. Misschien naar winkel of vriendje met AP of wifiNIC om te zien welke van de 2 het is. Owja, soms zit er op een wifi router een optie om het wireless deel uit te zz (ivm security), zodat alleen het wired (switch) gedeelte nog werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Kom weer bij mijn ouders, blijkt internet er al sinds een week uit te liggen hier. Met mijn laptop geen last (Win2k). Alleen op de XP machines is het hommeles, ik denk vanwege SP2 die ze geinstalleerd hebben (windows update). Alles heeft prima gewerkt met Linksys PC kaart en laptopkaartjes op een Linksys WMP-11mbit wirless router.

Ik sta werkelijk voor een raadsel, het verbindingsicoontje van de wireless netwerkkaart zegt dat ie 90% ontvangst heeft maar beperkt netwerkverkeer. Mijn gok is dat WinXP SP2 update de boel vernaggeld heeft maar een oplossing vind ik maar niet :(

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arikkert
VageGast schreef op 28 oktober 2004 @ 01:41:
Ik sta werkelijk voor een raadsel, het verbindingsicoontje van de wireless netwerkkaart zegt dat ie 90% ontvangst heeft maar beperkt netwerkverkeer. Mijn gok is dat WinXP SP2 update de boel vernaggeld heeft maar een oplossing vind ik maar niet :(
Internet deed het vorige week nog wel hoor, anders was het wel op het nieuws.
;)
eeh, win xp sp2 zet standaard een firewall aan. misschien heeft iemand op blijvend blokkeren geklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Nee de winxp vuurmuur staat natuurlijk netjes disabled an Outpost Firewall Pro draait.
De NIC krijgt niet eens een lokaal IP toegewezen, blijft netjes op 0.0.0.0 hangen. Anyway, hier wordt ik ook niks wijzer. Wellicht zie ik morgen op het nieuws wel dat arikkert een minder standaard antwoord dan "WinXP firewall" uit heeft kunnen kramen... Wie weet

[ Voor 6% gewijzigd door Pietert op 28-10-2004 12:41 ]

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87300

@VageGast:
Ik weet niet of je gebruikt maakt van de software die bijgeleverd is bij de LinkSys kaartjes om een connectie te maken met je AP, dit heeft bij mij namelijk geresulteerd in hetzelfde probleem als dat jij nu omschrijft.

Na deinstallatie en puur en alleen het installeren van de drivers dmv. auto-hardware-detectie in XP, is bij mij het probleem opgelost.
Wireless netwerken worden nu enkel en alleen door WinXP beheerd en niet nog eens door software van derden wat conflicten kan opleveren.

De ingebouwde firewall in XP staat bij mij overigens aan, zou geen problemen op moeten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Ik heb vanacht om 4 uur de software van Linksys zelf verwijderd in de hoop dat het een oplossing zou bieden. De netwerkkaart in een ander slot gezet en opnieuw geinstalleerd (via XP zelf) mocht jammergenoeg ook nog geen oplossing bieden. Een laptop met XP van mijn zus werkt foutloos omdat daar SP2 nog niet op draait. Ik ga zo via trial and error de hele boel nog maar eens proberen te installeren. Mocht dat geen baat hebben dan zit er niets anders op dan SP2 te verwijderen van die machine, iets waarvoor ik huiverig ben gezien de reputatie die dat heeft...
Mocht het lukken dan horen jullie het van me, met de mogelijke oplossing (zover dat straks na alles nog te achterhalen is ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Math2k
Weer een klein vraagje van mij.

Misschien is het makkelijk als je een paar postst naar boven scrollt om die even te lezen.

Ik heb nu dus mijn laptop draadloos op het netwerk, maar iedere keer als ik opnieuw opstart komt ie het netwerk niet meer op. Wanneer ik dan de router reset doet hij het wel weer. Wat moet er gebeuren om te zorgen dat ik zonder problemen mijn laptop aan en uit kan zetten zonder iedere keer mijn router te resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Laatst online: 09-05 18:23

Jimbolino

troep.com

firmware update voor je router ?

als ie daarna nog steeds vastloopt: terug naar de winkel en een nieuwe vragen...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amokjeeh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-04 07:13
Sorry maar qua draadloos ben ik een echt NoNo.

Ik heb hier 2 nieuwe laptops en een vaste pc met kabelinternet van Quicknet.

Nu wil ik graag op deze 2 laptops draadloos internet. Hoe pak ik dat aan?
Ik heb geen router alleen dus een kabelinternet modem, deze modem hangt in de meterkast van ons (nieuwbouw)huis en is met een kabel verbonden naar de vaste pc in de woonkamer. Op de 1e en 2e verdieping (daar staat een laptop met Intel Calexico chipset, 802.11b/g, wel of geen kaart erbij voor ontvangst) moet zonder problemen draadloos geïnternet kunnen worden.

Wat moet ik kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arikkert
amokjeeh schreef op 28 oktober 2004 @ 23:46:
Hoe pak ik dat aan?
Wat moet ik kopen?
ik weet niet of je kabelmodem ook NAT en routing kan, ik denk het niet. In dat geval:
1 AP/router/switch combi voor rond de 50 euro, WAN poort verbinden met kabelmodem en NAT en DHCP (voor LAN kant) aan zetten. PC in LAN switchpoort.
2 pcmcia wifi cards voor rond de 20 euro per stuk voor draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arikkert
Math2k schreef op 28 oktober 2004 @ 14:29:
Weer een klein vraagje van mij.

Misschien is het makkelijk als je een paar postst naar boven scrollt om die even te lezen.

Ik heb nu dus mijn laptop draadloos op het netwerk, maar iedere keer als ik opnieuw opstart komt ie het netwerk niet meer op. Wanneer ik dan de router reset doet hij het wel weer. Wat moet er gebeuren om te zorgen dat ik zonder problemen mijn laptop aan en uit kan zetten zonder iedere keer mijn router te resetten?
je heb nou 2 routers (waarvan er 1-tje dan wel niet routeert). Welke moet je nu steeds resetten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amokjeeh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-04 07:13
arikkert schreef op 29 oktober 2004 @ 00:21:
[...]

ik weet niet of je kabelmodem ook NAT en routing kan, ik denk het niet. In dat geval:
1 AP/router/switch combi voor rond de 50 euro, WAN poort verbinden met kabelmodem en NAT en DHCP (voor LAN kant) aan zetten. PC in LAN switchpoort.
2 pcmcia wifi cards voor rond de 20 euro per stuk voor draadloos.
Ze hebben op m'n werk goede ervaringen met linksys, welke moet ik dan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Math2k
arikkert schreef op 29 oktober 2004 @ 00:23:
[...]

je heb nou 2 routers (waarvan er 1-tje dan wel niet routeert). Welke moet je nu steeds resetten :?
Ik heb nu twee routers aan elkaar geknoopt ja. Maar de tweede router op de internetlijn moet dus iedere keer gereset worden. Als ik hem niet reset krijg ik gewoon geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Laatst online: 16-04 12:50
amokjeeh schreef op 29 oktober 2004 @ 00:31:
[...]
Ik gebruik zelf een Linksys WRT54G, heb je een Router, 4 poorts switch en een Wireless AP voor. Voor € 68.45 op www.hardwareconcurrent.nl te koop.

edit:

Oh ja, wat ik er van vind 8)7 : ik ben er erg tevreden. Ik heb em een maand gebruikt en er in die periode geen problemen mee gehad. Ook de ontvangst was bij mij iig goed.

[ Voor 23% gewijzigd door CamU op 29-10-2004 00:50 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 14:58
Hallo allemaal, ik heb een probleem met een d-link wireless kaart in een pc. Als de kaart in de pc zit dan is die traaaaaaaaag. Je kan wat aanklikken en dan staat de muis weer vast en dat duurt een 10 seconden en dan kan je weer 1 seconde je muis gebruiken.

Zo gauw de kaart uit de pc gehaald wordt werkt ie weer normaal. Ik heb al geprobeerd eerst de kaart eruit te halen, dan xp installeren, dan de software van de kaart en dan de kaart maar het probleem blijft hetzelfde.

Weten jullie hoe dit op te lossen is? Ik heb dit al op 2 verschillende pc gezien dus ik zou wel graag willen weten wat het probleem is.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arikkert
amokjeeh schreef op 29 oktober 2004 @ 00:31:
[...]

Linksys is niet de goedkoopste meer, sweex en e-tech enzo zijn goedkoopst en doen het ook.
Je moet zowiezo kiezen tussen de 802.11b en de 802.11g standaard. 11g kan alles wat 11b kan, maar ook op 54 Mbit/sec en is nl 10 a 20 euro duurder.
WRT54G heeft wel veel opties bijv ook linux in zn firmware http://www.batbox.org/wrt54g-linux.html , maar de org firmware kan ook wel veel. : pricewatch: Linksys WRT54G (4x 100Mbps, 54Mbps)

[ Voor 7% gewijzigd door arikkert op 29-10-2004 11:53 . Reden: linux tweak :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16949

Ik heb een probleempje met mijn Kiss 1500 DVD Speler.

Zins gisteren wil mijn wireless verbinding niet meet aan de praat.

Ik heb de volgende hardware:

Router: Linksys WRT54G
Wireless kaart: ZyAIR B-120 (ZyXEL)
PC/DVD Speler: Kiss DP-1500

De afstand tussen deze twee apparaten is normaal 4 meter met daar tussen houten vloer.

De afstand nu tijdelijk om te testen is 0,5 meter.

Ik heb verschillende dingen geprobeerd zo als andere kanaal, beveiligingen, etc etc.

Nu heb ik geen enkele beveiliging aan maar nog steeds geen connectie.
De LINK lampje blijft heel snel knipperen.

Wie weet een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Een kort vraagje:

Bereik zonder encryptie, is dat groter dan met encryptie?
Zo ja, hoeveel scheelt het?
Het betreft een sweex wifi breedband router.

Een kennisje heeft wat problemen met het bereik en de verkoper zegt dat ze encryptie uit met zetten om een beter bereik te krijgen... imho is dat geen optie.

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Laatst online: 09-05 15:11
Bereik niet echt, snelheid gaat wel ietsjes omhoog... maar dat is minimaal. Zoiezo is sweex niet geweldig qua verbinding :P.

Wat je kan doen, speel eens met de antennes, ze zenden namelijk rond, niet omhoog!

Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/got/antennes.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Dat vermoeden had ik al.

Sweex, daar was ik ook niet zo kapot van. Het bereik valt echt vies tegen ongeveer 15 meter max... dit moet toch een defect zijn?

Die kaart in de laptop heeft geen zichtbare antenne, deze zal wel in de zijkant van het scherm zitten verwerkt.

p.s. damn 1337 paint skills. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51061

Sinds gisteren heb ik (eindelijk) weer een internet verbinding thuis liggen. Nou is het probleem als volgt: Na installatie van het kabelmodem heb ik het Access Point van Sitecom eraan gehangen. Na een korte en zeer envoudige install via een UTP kabeltje heb ik de zooi losgetrokken en werkte mn draadloze verbinding prima. Beveiliging had ik nog even achterwege gelaten omdat ik het eerst werkend wil hebben, de beveiliging wilde ik later doen. Prima, internet werkt dus als een trein, haal -naar mijn mening- redelijke snelheden. Ik pleur SHareaza aan en neem de benen om vrolijk uit eten te gaan met mn vriendin. Kom ik 3 uur later thuis, werkt de hele meuk niet meer. Volgens windows ben ik gewoon connected naar het netwerk, en de ontvangst is ook 'good'. Ik kan ook het access point benaderen dus de verbinding kan het probleem niet zijn, denk je. Toch kan ik geen enkele externe site bezoeken, mail server benaderen, etc. Als ik het access point probeer te pingen dan geeft hij geen enkel probleem weer, maar toch blijft die externe connectie uit 8)7 . Modem opnieuw opstarten heeft tot dusverre ook geen resultaat gehad.

Iemand enig idee?

AP: Sitecom Wl-026 (die momenteel voor 50E bij de Mediamarkt is te halen)
Laptop: Asus M2400-n Centrino (en dus bijbehorende wireless netwerk kaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43668

Ik heb een probleem, via de search kwam er geen antwoord op. Bij een klant heb ik adsl wifi aangesloten. Twee pc's met heel goedkope kaartjes werken prima, één laptop met geintegreerd spul werkt ook perfect.

Een pc met zo'n usb speedtouch 120g vergeet iedere keer dat ie opnieuw opstart de beveiliging (wep) aan te zetten, waardoor dus bij iedere restart de beveiliging uit staat een je weer een paar kliks moet uitvoeren.

Ik heb al een profile aangemaakt, maar binnen dat profile vergeet dat kreng het net zo goed. Heeft iemand dit al eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dushi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-04 07:50
Hallo,

Ik ben in het bezit van een Speedtouch 120 wifi usb device.
Ik wil hier een richtantenne op aansluiten om hiermee een verbinding met een buurtnetwerk mogelijk te maken.
Het wifi device heeft 2 antennesprieten (zie foto).

Mijn vraag is: hoe kan ik de richtantenne het beste aansluiten?
Sluit ik de antenne aan op één van de 2 antennes of op beide? Kan ik de bestaande 2 sprietjes weghalen, of beter laten zitten?

Ik denk aan een externe paneelantenne; is dit een goede keuze?
Elke hulp of reactie is welkom.

Foto:
http://www.kunis.nl/Speedtouch%20120%20wifi%20device.jpg

Bedankt alvast, Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Ik heb sinds kort een Linksys WAG54G ADSL gateway. Nu heb ik ook een notebook met ingebouw WLAN. Je begrijpt wel dat ik de hele mikmak van de basispc wil delen. Maarja ik begin nu met internet, maar wil ook nog niet echt vlotten. Komt omdat ik hier ook echt een N00b in ben.
Voor de duidelijkheid de router heb ik aan de gang. Mijn notebook herkent ook de router en hij geeft ook aan verbinding te hebben met de router in de taakbalk. Maar heb nu nog geen internet natuurlijk. Wat moet ik instellen bij internetopties (tab: verbindingen) en wat bij netwerkinstellingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Bertuss schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 16:03:
Ik heb sinds kort een Linksys WAG54G ADSL gateway. Nu heb ik ook een notebook met ingebouw WLAN. Je begrijpt wel dat ik de hele mikmak van de basispc wil delen. Maarja ik begin nu met internet, maar wil ook nog niet echt vlotten. Komt omdat ik hier ook echt een N00b in ben.
Voor de duidelijkheid de router heb ik aan de gang. Mijn notebook herkent ook de router en hij geeft ook aan verbinding te hebben met de router in de taakbalk. Maar heb nu nog geen internet natuurlijk. Wat moet ik instellen bij internetopties (tab: verbindingen) en wat bij netwerkinstellingen ?
je router dient connectie te maken met internet, sla de config.handleiding daarvan er eens op na.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
  • Laatst online: 06-04-2021
aardbeix15 schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 20:43:
[...]

je router dient connectie te maken met internet, sla de config.handleiding daarvan er eens op na.
Ja uiteraard dat begrijp ik ... dat is ook wel het geval. Maar ik wil nu ook internet hebben op mijn notebook. Wireless geeft het notebook ook wel aan verbinding te hebben, maar voor internet dien je dan toch in te bellen of Ip ofzo instellen ergens. Ik weet alleen niet hoe en wat want de documentatie bij de laptop zeg weinig over hoe je dat moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Update:

- Asus pcmcia wifi kaart in de laptop gestoken: geen verschil.
- Sweex vervangen door (mijn eigen) Asus Wifi broadband router: goed bereik

De Sweex gaat volgende week terug voor garantie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Laatst online: 14:43
Vorige week een WRT54G/WUSB54G gekocht en alles werkt fijn,behalve de doorvoer over het netwerk..deze is 2mb/s(met ftp/bandwidth monitor gemeten)

Setup:Zyxel 650R31 in bridge-WRT54G
Op de WRT54G zit pc1 en een xbox op de utp uitgang,pc2 heeft een WUSB54G adapter 10 meter verder(zelfde verdieping)

Meerdere firmware's geprobeerd(ook US),ook alle 13 kanalen geprobeerd en contact gehad met Linksys chat support.
Verder maak het uischakelen van WEP etc. niets uit.
Het bereik is excellent en 54mbps maar toch een kleine 2mb/s over het netwerk,wat zie ik over het hoofd?

[ Voor 8% gewijzigd door Flex op 20-11-2004 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40940

Ik heb hier een apart probleem.

Ik heb de volgende opstelling:
- een linksys AP 54G
- een PDA Asus A620BT
- een laptop Toshiba 460CDT (P200, Win98SE)

Nu hier een overzicht van mijn probleem:
-Ik heb mijn PDA via CF op de wlan zitten --> werkt perfect.
-Ik heb voor mijn (oude) laptop een Sweex wlan kaart gekocht maar windows
hangt gewoon bij het plaatsen van deze kaart, ik heb wat zitten zoeken en dat
is een vaker voorkomend probleem. Maar weet iemand hier een oplossing voor?

Of ligt het er miscchien aan (wat ik zelf denk) het probleem met 16-bit en 32-bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Zijn hier wat mensen die ervaringen hebben met wifi bruggen. Het leek erop dat niet iedereen wifi bruggen maakt.

Als je zelf wel es een wifi brug heeft opgezet en het werkt, dan ben ik benieuwd naar je configuratie en ervaringen. En ook wat je grote knelpunten zijn tijdens opzetten die je wist op te lossen (in config en zo)

En ik heb mijn probleem gepost op Tips en adviezen voor opzetten wifi brug met mijn probleemsituatie over wifi brug opzetten. Je kunt daar wat posten, dat is makkelijker dan hier in grote wifi topic. Maar dat is je keuze.

Ik wacht nog even op enig informatie, dan ga ik poging doen en aantal instellingen uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130158

ehmz..

ik zit sinds kort met een probleem....
de huidige situatie ziet d'r zo uit:

1 pc met een internet verbinding(met een draadje en een modem)
in deze zelfde pc zit ook nog een wireless kaart, die tot op heden niet gebruikt is...

1 pc zonder internet verbinding, maar ook met een wireless kaart....
nu probeerde ik een verbindinkje te leggen tussen de 2 pc's en dus ook de internet verbinding te delen om op beide pc's internet te krijgen, maar dit is mislukt...

ik heb dit geprobeerd en de internet verbinding doet het nu helemaal niet meer....
moet dus internetten op de andere pc...:'(

kan iemand mij zeggen hoe ik de instellingen weer zo krijg dat het internet het weer doet, en hoe ik dan wel zo'n wireless verbindinkje kan aanleggen zodat ik op beide pc's internet heb......

grtz
h0t_Sh0t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Anoniem: 130158 schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 22:41:
ehmz..

ik zit sinds kort met een probleem....
de huidige situatie ziet d'r zo uit:

1 pc met een internet verbinding(met een draadje en een modem)
in deze zelfde pc zit ook nog een wireless kaart, die tot op heden niet gebruikt is...

1 pc zonder internet verbinding, maar ook met een wireless kaart....
nu probeerde ik een verbindinkje te leggen tussen de 2 pc's en dus ook de internet verbinding te delen om op beide pc's internet te krijgen, maar dit is mislukt...

ik heb dit geprobeerd en de internet verbinding doet het nu helemaal niet meer....
moet dus internetten op de andere pc...:'(

kan iemand mij zeggen hoe ik de instellingen weer zo krijg dat het internet het weer doet, en hoe ik dan wel zo'n wireless verbindinkje kan aanleggen zodat ik op beide pc's internet heb......

grtz
h0t_Sh0t
toon volledige bericht
Welke OS'en ? XP, dan de wizard al eens gedraaid?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130158

Welke OS'en ? XP, dan de wizard al eens gedraaid?
beide pc's XP, maar d'r zijn zoveel wizards dat et me niet lukt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104314

Boing...

Vanmiddag/gister is de antenne van mn sweex wireless 11mbps NIC overleden.

Toen ik mn pc vandaag opstartte maakte hij niet zoals altijd verbinding met het draadloos netwerk hier, hij gaf aan dat er geen beschikbare verbindingen waren. Ik van alles uitgehaald en met een laptop op dezelfde kamer getest; wel signaal. Andere NIC(zelfde, van sweex ook) erin gezet met dezelfde antenne; weer geen signaal. Toen de antenne van die tweede nic erop gezet en voila, signaal zoals normaal.

Nu zit ik dus met een NIC zonder antenne, iemand enig idee waar ik een losse antenne kan halen die erop kan? Of dat ie misschien niet kapot is en hoe hem dan te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Laatst online: 09-05 15:11
Waarschijnlijk heb je een RP-SMA connector? Die kan je bij de meeste wifishops wel krijgen, of je haalt bij de wifishop.nl een Antenne Omni 5 dBi + 50 cm RG316 SMA(M) 30,94incl

Die is wel een slag groter dan die van jou (50cm :X) maar wel een verbetering :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104314

Het is een kleine ronde aansluiting waar ik de antenne aan moet draaien zeg maar. :P Mn huidige antenne (zelfde als die kapotte) is +- 8 cm hoog in totaal.

En 31 euro, daar kan ik een nieuwe NIC en antenne van halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arikkert
Anoniem: 104314 schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 21:09:
Vanmiddag/gister is de antenne van mn sweex wireless 11mbps NIC overleden.
hoewel uit je test wel lijkt dat je antenne kappot is, zou ik nog maar wat tests doen.
antenne is volgens mij niet meer dan stuk metaal van bepaalde vorm. check of alles echt contact maakt. vaak heb je (bij antennekabeltje) bijv een pinnetje met omhulsel, zowel pin als omhulsel moeten contact maken.
dus als je antenne echt stuk is, dan kan dat volgens mij alleen door geweld of per ongeluk op staan ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Ik zit op school (HsZuyd) met de laptop en ik wil voor een paar klasgenoten internet (dat binnenkomt op mijn GbNic) sharen via mijn abg-wireless nic.
Nu loop ik tegen één probleem aan; zodra ik in Windows "andere gebruikers mogen via deze verbinding contact met internet maken" (oid) aanzet bij de WLAN-verbinding, mijn internetverbinding wegvalt van het Hogeschool netwerk.

Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Is dit op te lossen met Kerio Winroute?
Zo ja, hoe stel ik die goed in?

:)

T.net gallery | V&A ads

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.