Moet je er nog wel even bij vermelden dat het om Belkin kaartjes gaat.langezwieper schreef op 25 juli 2004 @ 15:13:
ik heb dus 2 van die kaarten in 2pc's zitten, alle software geinstalleerd maar ze zien elkaar niet (geen beschikbaar netwerk)
iemand een idee?
ook gewoon met windows configureren lukt niet omdat de verbinding "verbroken" is nooit verbinding gehad maarja
Alle stappen precies volgens het boekje gedaan en het werkt maar niet.
De bedoeling was dus om zo het internet/bestanden te delen maar ik heb gewoon geen verbinding (in netwerk verbindingen blijft alles maar op: een van de netwerkkabels is niet aangesloten staan) adhoc blijft nooit aanstaan (zet instellingen vanzelf weer terug)
Heb je beide kaartje op het zelfde kanaal staan? Wat je ook nog kan proberen is de kaartjes op een ander kanaal te zetten. Hiermee heb ik zelf ook al ervaring. Ik had bijvoorbeeld op het standaard kanaal 11 (linksys wireless) een zeer slecht signaal in en om het huis. Na wat configureren besloot ik het kanaal eens op 5 te zetten. En voilá, ik had ineens een véél betere verbinding in en om het huis.
Verder is het voor een verbinding tussen 2 pc's wel nodig om adhoc aan te hebben, raar dat ie dat steeds weer reset.
Zeer belangrijke informatie: Inventaris