volgens mij wel
kan iemand mij vertellen waar/hoe ik het standaard ad-hoc kanaal van windows kan veranderen? het staat standaard op 1 maar ik wil wat anders!
while (! ( succeed = try ()));
eigenschappen van de nic, geavanceerd.hans_lenze schreef op 09 maart 2004 @ 01:03:
kan iemand mij vertellen waar/hoe ik het standaard ad-hoc kanaal van windows kan veranderen? het staat standaard op 1 maar ik wil wat anders!
Moet er ergens tussenstaan, je kan het als het goed is veranderen waar je normaal gesproken ook het macadres aan kan passen. In dat scherm
mac adres veranderen?!?
ik heb een intel pro wireless 2100 mini pci (centrino)
en bij mij staat er alleen maar energiebeheer bij, voor ad-hoc en voor infrastructure
is het niet ergens in het register te veranderen ofzo?
ik heb al rond lopen zoeken naar channel maar heb ik het niet gevonden
(heb je dan geen utility bij je kaartje? ja, maar die herkent m'n kaartje niet meer..)
iemand een idee?
en bij mij staat er alleen maar energiebeheer bij, voor ad-hoc en voor infrastructure
(heb je dan geen utility bij je kaartje? ja, maar die herkent m'n kaartje niet meer..)
iemand een idee?
Kijk hier: Aham brahmasmi in "Linksys + xtra flatpanel = wel 15mtr?". Als je in de buurt van Leiden woont is het al helemaal makkelijk...Anoniem: 108196 schreef op 07 maart 2004 @ 18:10:
Waar kan ik externe antennes kopen, niet al te duur maar die wel goed door muren heen kunnen, want wij hebben namelijk met de buren een draadloos netwerk, het moet door 2 muren en minder dan 50 meter naar de andere kant van de weg, maar wij hebben geen bereik...
Nu dacht ik dan koop ik een externe antenne..
Ik heb een Linksys WRT54G, en een pci kaartje waar je de antenne van af kunt halen..
HELP, liefst zo snel mogelijk, want als t niej werkt mot t terug naar de winkel ivm garantie
Kijk wel goed naar welke kabels je moet hebben. De goedkoopste externe antenne die ik heb kunnen vinden is 40 euro, maar is een beetje overkill voor mijn toepassing (bereik tot ~2 km). Daarom koop ik een simpel bi-quad antenne bouwpakketje van 10 euro; slechts met slechts twee soldeerverbindingen zit het ding al in elkaar. Alleen nog een magnetrondoosje eromheen en je bent zo goed als klaar. Dan heb je ook een paar honderd meter bereik of iig een stuk meer als je door muren heen moet; het is tenslotte een richtantenne.
[ Voor 27% gewijzigd door Aham brahmasmi op 09-03-2004 13:54 ]
Geef eens even wat meer info want hier snap ik het niet meehans_lenze schreef op 09 maart 2004 @ 13:33:
mac adres veranderen?!?
iemand een idee?
okee, ik wil graag het ad-hoc kanaal veranderen. omdat mijn utility het niet meer doet (hij ziet de kaart niet meer) werk ik met het standaard windows spul (wat overigens prima en duidelijk werkt)
nou heeft windows als standaard ad-hoc kanaal 1. omdat de verbinding steeds wegvalt wil ik graag andere kanalen proberen. de andere computers in het netwerk heb ik inmiddels zover dat ze op kanaal 13 werken, echter, zodra ik met mijn laptop inlog wordt het hele netwerk naar kanaal 1 gedwongen.
de instelling voor het kanaal moet ergens in het register staan toch? ik heb gezocht op channel en kanaal en alle dingen die ik tegen kwam (en enigzins te maken hebben met wlan) op 13 gezet zonder het gewenste resultaat
mijn vraag is dus: waar vind ik deze instelling?
ik heb al gekeken in de geavanceerde eigenschappen van de desbetreffende NIC maar daar staat alleen maar energiebeheer voor infrastructuur en ad-hoc (op de andere computers staat er inderdaad ad-hoc kanaal bij, maar dus niet op mijn laptop)
ook heb ik al meerdere keren geprobeerd de driver en de utility te verwijderen en opnieuw terug te zetten, maar hij blijft mijn kaart negeren..
het is een Acer Travelmate 800 (centrino apparaat) met een Intel pro/Wireless 2100 mini pci kaartje (onderdeel van centrino)
nou heeft windows als standaard ad-hoc kanaal 1. omdat de verbinding steeds wegvalt wil ik graag andere kanalen proberen. de andere computers in het netwerk heb ik inmiddels zover dat ze op kanaal 13 werken, echter, zodra ik met mijn laptop inlog wordt het hele netwerk naar kanaal 1 gedwongen.
de instelling voor het kanaal moet ergens in het register staan toch? ik heb gezocht op channel en kanaal en alle dingen die ik tegen kwam (en enigzins te maken hebben met wlan) op 13 gezet zonder het gewenste resultaat
mijn vraag is dus: waar vind ik deze instelling?
ik heb al gekeken in de geavanceerde eigenschappen van de desbetreffende NIC maar daar staat alleen maar energiebeheer voor infrastructuur en ad-hoc (op de andere computers staat er inderdaad ad-hoc kanaal bij, maar dus niet op mijn laptop)
ook heb ik al meerdere keren geprobeerd de driver en de utility te verwijderen en opnieuw terug te zetten, maar hij blijft mijn kaart negeren..
het is een Acer Travelmate 800 (centrino apparaat) met een Intel pro/Wireless 2100 mini pci kaartje (onderdeel van centrino)
Je wil dus het communicatie kanaal van je netwerkkaart van je laptop veranderen naar kanaal 13 en je vraagt je af waar die instellingen zitten.
Ik denk niet dat je daarvoor in je register moet zijn maar dat zou wel kunnen. Config files ed zijn ook goed mogelijk. hier heb je iig de laatste update:
http://support.intel.com/...wireless/sb/cs-008174.htm
Verder wordt er op de site van intel naar het volgende verwezen:
http://www.intel.com/supp.../sb/CS-004818-prd1637.htm
Daar staat ook kanaal omzetten bij dus daar moet je meer info kunnen vinden
Ik denk niet dat je daarvoor in je register moet zijn maar dat zou wel kunnen. Config files ed zijn ook goed mogelijk. hier heb je iig de laatste update:
http://support.intel.com/...wireless/sb/cs-008174.htm
Verder wordt er op de site van intel naar het volgende verwezen:
http://www.intel.com/supp.../sb/CS-004818-prd1637.htm
Daar staat ook kanaal omzetten bij dus daar moet je meer info kunnen vinden
bedankt! 
er staat helaas niet bij hoe je het kanaal kan veranderen, alleen dat dat de oplossing is.. jammer
ik heb nu van de toshiba site de nieuwste drivers gedownload, eventjes thuis kijken of ie dan beter gaat
i'll be in touch!
edit: helaas, het is nog steeds bagger..
als het goed is heb ik vanmiddag een nieuwe voeding
er staat helaas niet bij hoe je het kanaal kan veranderen, alleen dat dat de oplossing is.. jammer
ik heb nu van de toshiba site de nieuwste drivers gedownload, eventjes thuis kijken of ie dan beter gaat
i'll be in touch!
edit: helaas, het is nog steeds bagger..
als het goed is heb ik vanmiddag een nieuwe voeding
[ Voor 18% gewijzigd door hans_lenze op 10-03-2004 13:40 ]
helaas, het maakt geen verschil..
nu moet ik nog even windows xp testen en dan heb ik het helemaal gehad!!
hoewel ik nu al weet dat 't niet gaat werken (hoe lekker draait dat nou op 233 MHz en 32 mb
)
ik ben al aan het shoppen voor een wireless router
op dit moment ga ik denk ik voor een linksys BEFW11S4 (65 euro)
tenzij iemand nog suggesties heeft.. 't is niet dat ik niks probeer ofzo..
nu moet ik nog even windows xp testen en dan heb ik het helemaal gehad!!
hoewel ik nu al weet dat 't niet gaat werken (hoe lekker draait dat nou op 233 MHz en 32 mb
ik ben al aan het shoppen voor een wireless router
op dit moment ga ik denk ik voor een linksys BEFW11S4 (65 euro)
tenzij iemand nog suggesties heeft.. 't is niet dat ik niks probeer ofzo..
Anoniem: 67053
Tiscali en Sweex 400010 (wifi adsl anex-a router)
Ik las dat daar nogal wat mensen problemen mee hebben om deze geinstalleerd te krijgen.
Na wat gestoei en helpdesk belletjes heb ik de volgende info.
Per VC settings: enabled, VPI=0 VCI=34 static ip 0.0.0.0 subnet 0.0.0.0 gateway 0.0.0.0
mac spoofing: disabled
ATM: UBR, bandwith 0
Encapsulation: 1483 Bridged IP LCC
Bij PPP vullen we geen username en ww in (dit in tegenstelling tot wat in de handleiding staat)
Dhcp: client enabled, host name -> leegmaken
NAT configuration NAPT
De rest laten we standaard.
na een save settings zou je adsl verbinding iig stabiel moeten zijn.
Bij Administrative WAN releasen we het ip adres en renewen we het ip adres.
Je krijgt nu een adres in de vorm 1.25?.*.*, dit is bij Tiscali een zogenaamde aanmeld ip.
Je kunt nu een browser openen en daar vul je in.. HTTP://1.254.254.253
je komt nu op een aanmeld pagina, volg de instructies en herstart de router daarna opnieuw. Als alles goed is gegaan zul je een andere ip adres hebben gekregen en kun je internetten.
De verhalen over 24 uur wachten om een andere modem te installeren ben ik niet tegengekomen. Ik heb keurig een ip release gedaan voordat ik de oude modem afkoppelde en de nieuwe modem kreeg keurig weer een ip adres nadat ik me had aangemeldt.
Ik las dat daar nogal wat mensen problemen mee hebben om deze geinstalleerd te krijgen.
Na wat gestoei en helpdesk belletjes heb ik de volgende info.
Per VC settings: enabled, VPI=0 VCI=34 static ip 0.0.0.0 subnet 0.0.0.0 gateway 0.0.0.0
mac spoofing: disabled
ATM: UBR, bandwith 0
Encapsulation: 1483 Bridged IP LCC
Bij PPP vullen we geen username en ww in (dit in tegenstelling tot wat in de handleiding staat)
Dhcp: client enabled, host name -> leegmaken
NAT configuration NAPT
De rest laten we standaard.
na een save settings zou je adsl verbinding iig stabiel moeten zijn.
Bij Administrative WAN releasen we het ip adres en renewen we het ip adres.
Je krijgt nu een adres in de vorm 1.25?.*.*, dit is bij Tiscali een zogenaamde aanmeld ip.
Je kunt nu een browser openen en daar vul je in.. HTTP://1.254.254.253
je komt nu op een aanmeld pagina, volg de instructies en herstart de router daarna opnieuw. Als alles goed is gegaan zul je een andere ip adres hebben gekregen en kun je internetten.
De verhalen over 24 uur wachten om een andere modem te installeren ben ik niet tegengekomen. Ik heb keurig een ip release gedaan voordat ik de oude modem afkoppelde en de nieuwe modem kreeg keurig weer een ip adres nadat ik me had aangemeldt.
Gister even druk geweest om een externe antenne op een proxim USB client te modden.

Hier zie je hoe ik al een gedeelt van het soldeermasker van de print heb weggekrapt om daar die SMA connector op te solderen.

De SMA connector zit erop gesoldeerd. Plus een stukje semirigid om de SMA connector aan te sluiten. In plaats dat het signaal nu naar de PCB antenne gaat gaat het nu naar de SMA connector. Hiervoor moest ik nog wel een 0402 SMD c'tje omdraaien. Er zit ook nog een spoeltje naar aarde, deze heb ik laten zitten. Ik heb niet meer gekeken wat beter is.

In de behuizing heb ik een opening gemaakt voor de connector.

Zo moet het uiteindelijk gaan werken. IK heb het nog niet getest.
Dat gaat vanmiddag gebeuren.
Hier zie je hoe ik al een gedeelt van het soldeermasker van de print heb weggekrapt om daar die SMA connector op te solderen.
De SMA connector zit erop gesoldeerd. Plus een stukje semirigid om de SMA connector aan te sluiten. In plaats dat het signaal nu naar de PCB antenne gaat gaat het nu naar de SMA connector. Hiervoor moest ik nog wel een 0402 SMD c'tje omdraaien. Er zit ook nog een spoeltje naar aarde, deze heb ik laten zitten. Ik heb niet meer gekeken wat beter is.
In de behuizing heb ik een opening gemaakt voor de connector.
Zo moet het uiteindelijk gaan werken. IK heb het nog niet getest.
Dat gaat vanmiddag gebeuren.
vond het niet echt terug op het forum of google, maar heeft iemand al eens een (zelf gemaakte) antenne aan een Linksys (WRT54G) gehangen met succes? Ik heb deze staan en heeft 2 antenne uitgangen. Heb gelezen dat het door 1 antenne te vervangen niet mogelijk zou zijn.
Iemand hier al ervaring mee?
http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl
Sinds 3 dagen staat op de site van Asus de GPL sourcecode voor de WL300g firmware(s). Geen idee wat er allemaal inzit en wat je er mee kunt, maar voor mensen die graag hun setje willen tweaken is het misschien een leuk speeltje. Het bestand is zo'n 160MB groot.
Ik heb een heel raar probleem met m'n draadloze netwerkje. Ik heb een Sweex 11b usbnetwerkstickje, en een centrino laptop. Dit stickje kan ik overal insteken, drivers downloaden, instellen, verbinding maken met internet. Nu zit ik bij m'n vriendin, steek ik t apparaatje in, juiste drivers geselecteerd.. Blue screen!
Opnieuw opgestart, werkt nog, alles goed ingesteld, heb even verbinding gehad. Maar dan moest ik op m'n laptop een wlan aan maken waar de pc mee kon verbinden. Maar nu geeft het tooltje (zydas wlan config) aan dat ik verbinding heb met het netwerk, maar windows zero tool geeft aan van niet, en komt iedere keer met de vraag of ik het wil accepteren dat ik verbingin maak met een netwerk waar wep uit staat, terwijl die aanstaat.. m'n laptop heeft gewoon verbinding met ieder netwerk wat hij aanmaakt..
Zou het toch iets te maken hebben met de bsod? ben al opzoek geweest naar nieuwe drivers/utils maar de zydas site is ontvindbaar.. Got zegt ook niet veel, en de sweex site kijk ik nieteens naar
Opnieuw opgestart, werkt nog, alles goed ingesteld, heb even verbinding gehad. Maar dan moest ik op m'n laptop een wlan aan maken waar de pc mee kon verbinden. Maar nu geeft het tooltje (zydas wlan config) aan dat ik verbinding heb met het netwerk, maar windows zero tool geeft aan van niet, en komt iedere keer met de vraag of ik het wil accepteren dat ik verbingin maak met een netwerk waar wep uit staat, terwijl die aanstaat.. m'n laptop heeft gewoon verbinding met ieder netwerk wat hij aanmaakt..
Zou het toch iets te maken hebben met de bsod? ben al opzoek geweest naar nieuwe drivers/utils maar de zydas site is ontvindbaar.. Got zegt ook niet veel, en de sweex site kijk ik nieteens naar
Anoniem: 104283
Ik ben van plan een draadloos netwerkje thuis aan te gaan leggen, via 1 router/switch (switch moet er ook in ivm apparaten die niet draadloos kunnen en hoeven) en misschien ook met ingebouwde adsl modem als dat kan?/bestaat
Het zit ongeveer zo:
--ADSL (1 MBIT) ---PC1 PC2 Xbox GameCube
de pc's wil ik dmv USB dingen laten connecten naar de router (acces points heten die dingen toch?) en de 2 consoles wil ik gewoon direct via UTP via de router switch laten internetten.
Wat voor type router (onder de 80 ofzo moet toch kunnen?, zoiets zag ik in een folder) en wat kosten die acces points meestal (gewoon goedkope)
wat raden jullie aan voor mijn situatie? wat voor netwerk?
Het zit ongeveer zo:
--ADSL (1 MBIT) ---PC1 PC2 Xbox GameCube
de pc's wil ik dmv USB dingen laten connecten naar de router (acces points heten die dingen toch?) en de 2 consoles wil ik gewoon direct via UTP via de router switch laten internetten.
Wat voor type router (onder de 80 ofzo moet toch kunnen?, zoiets zag ik in een folder) en wat kosten die acces points meestal (gewoon goedkope)
wat raden jullie aan voor mijn situatie? wat voor netwerk?
Ik zit er over te denken om de sitecom wl18 http://www.sitecom.nl/pro...p?product_id=177&grp_id=6 (wireless network broadband home station) te kopen, omdat dit goedkoop (€49) hier in de buurt verkrijgbaar is. Ik heb hem nodig omdat ik met mijn nieuwe laptop (acer aspire 1501Lmi met ieee 802.11g draadloos netwerk) draadloos wil kunnen internetten.
Ik kan echter nergens op de sitecom site vinden welke techniek deze router heeft; er staat wel 11Mbs bij, is het dan altijd 802.11b? En dat werkt toch goed samen met g he? 11Mbs is voor mij genoeg want dat haalt mijn internet toch niet en het interne verkeer zal niet al te veel zijn.
Ik kan echter nergens op de sitecom site vinden welke techniek deze router heeft; er staat wel 11Mbs bij, is het dan altijd 802.11b? En dat werkt toch goed samen met g he? 11Mbs is voor mij genoeg want dat haalt mijn internet toch niet en het interne verkeer zal niet al te veel zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door pietje63 op 29-03-2004 22:30 . Reden: linkje vergeten te plakken :+ ]
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
goed, dit is de bedoeling:
Bij me vriendin krijgen kunnen ze adsl nemen, nieuwe pc dr bij etc. Ze willen met 4pcs online, draadloos als het even kan. De pcs staan relatief dicht bij elkaar, 5meter om de ap (die beneden staat) en dan heb je het wel gehad.
En ik mag de boel ff fixen
Vanwege de snelheid kies ik voor 802.11g ofwel: 54mbps (of 100
)
* Sitecom Wireless Home Station (incl printserver) (WL123)
* 4x Sitecom Wireless Network PCI card (WL121)
ADSL
* Wanadoo ADSL Lite
Doe ik hier goed aan ? Zal dit allemaal samen willen werken en ook goed ? (iemand ervaring?)
Bij me vriendin krijgen kunnen ze adsl nemen, nieuwe pc dr bij etc. Ze willen met 4pcs online, draadloos als het even kan. De pcs staan relatief dicht bij elkaar, 5meter om de ap (die beneden staat) en dan heb je het wel gehad.
En ik mag de boel ff fixen
Vanwege de snelheid kies ik voor 802.11g ofwel: 54mbps (of 100
* Sitecom Wireless Home Station (incl printserver) (WL123)
* 4x Sitecom Wireless Network PCI card (WL121)
ADSL
* Wanadoo ADSL Lite
Doe ik hier goed aan ? Zal dit allemaal samen willen werken en ook goed ? (iemand ervaring?)
| Hardcore - Terror |
Ik heb zelf een externe richtantenne gemaakt met ene bouwpakketje (lees mijn post boven), en deze wilde ik op een AP aansluiten. Ik kon echter helemaal geen ontvangst meer krijgen op de pc die het signaal moest hoe goed ik ook richtte. De oplossing was om de richtantenne op de PCI-kaart van die pc aan te sluiten, toen had ik geen wegvallende verbinding meer en de signaalsterkte was gestegen van ~30 naar ~40 (kon max. 48 halen maar dat was op een onhandige plek midden in de kamer en de antenne moest aan de muur). De signaalsterkte is ook niet echt belangrijk, als het maar boven de 25% oid blijft en het voornaamste: hij mag niet meer wegvallen en dat gebeurde ook niet meer toen ik de richtantenne aangesloten had.LittleWan schreef op 20 maart 2004 @ 18:33:
vond het niet echt terug op het forum of google, maar heeft iemand al eens een (zelf gemaakte) antenne aan een Linksys (WRT54G) gehangen met succes? Ik heb deze staan en heeft 2 antenne uitgangen. Heb gelezen dat het door 1 antenne te vervangen niet mogelijk zou zijn.
Twee richtantennes kunnen natuurlijk een nog sterker en beter signaal geven maar dan wordt het wel lastig met richten. Voor lange afstanden zul je er sowieso twee moeten hebben natuurlijk.
Anoniem: 83921
Ik weet niet of dit mag/kan,
dus als het tegen de regels is verwijder deze post maar.
Maar aangezien dit Het grote wireless topic is dacht ik laat ik hier mij probleem nog eens posten.
Dit heb ik hier:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/893160
Ook al gepost maar niemand weet me te helpen.
Ik hoop dat ik hier meer geluk heb
Hier komtie:
Ik ben bij een vriend van me (eigelijk zn ouders) samen met nog een vriend een wireless netwerk aant aanleggen.
Daarvoor zijn een USR805450 802.11g Multi-Function Access Point en verschillende U.S robotics pci en 1 pcmcia kaartjes aangeschaft.
Omdat we eigelijk de router versie ipv het acces point wilden, maar door een verkeerde klik op de webshop de acces point kregen is er ook een U.S robotics routertje aangeschaft.
Nu hadden we alles werkende en aangelegt en alles werkte perfect met 1 minpunt:
De Accespoint valt afentoe weg en alleen de stroom uitzetten helpt dan.
Omdat te verhelpen dacht ik:
Ik flash dr nieuwe firmware in.
Dus ik naar de site van USR en firmware gedownload en erin geflashed.
Maar vanaf dat moment nix dan problemen, een gans ander menu ect.
Blijkt dus dat ik met mn duffe kop de firmware van de USR808054 802.11g Wireless Turbo Router erin heb geflashed (1.17)
Dus ik denk: download de firmware van de Acces point weer (1.31) van de site en flash die erin.
Maar nee hoor, hij geeft bericht: incompatible blabllablabla........
Toen maar geprobeert een ouder Acces point firmware erin te flashen (1.19) maar weer bericht: incompatible blabllablabla........
Ik heb nu USR gemailt met de vraag of ze een oplossing hebben voor dit probleem.
Maar ik denk: vraag eens aan mn mede-tweakers of er niet toevallig iemand al een oplossing weet ofzo.(Mijn ervaring met mails aan bedrijven is dat ze of niet antwoorden of pas na een paar maanden....)
Dus mijn vraag aan jullie:
Weet iemand een manier om de Acces point firmware in de Acces point met Router firmware te krijgen?
dus als het tegen de regels is verwijder deze post maar.
Maar aangezien dit Het grote wireless topic is dacht ik laat ik hier mij probleem nog eens posten.
Dit heb ik hier:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/893160
Ook al gepost maar niemand weet me te helpen.
Ik hoop dat ik hier meer geluk heb
Hier komtie:
Ik ben bij een vriend van me (eigelijk zn ouders) samen met nog een vriend een wireless netwerk aant aanleggen.
Daarvoor zijn een USR805450 802.11g Multi-Function Access Point en verschillende U.S robotics pci en 1 pcmcia kaartjes aangeschaft.
Omdat we eigelijk de router versie ipv het acces point wilden, maar door een verkeerde klik op de webshop de acces point kregen is er ook een U.S robotics routertje aangeschaft.
Nu hadden we alles werkende en aangelegt en alles werkte perfect met 1 minpunt:
De Accespoint valt afentoe weg en alleen de stroom uitzetten helpt dan.
Omdat te verhelpen dacht ik:
Ik flash dr nieuwe firmware in.
Dus ik naar de site van USR en firmware gedownload en erin geflashed.
Maar vanaf dat moment nix dan problemen, een gans ander menu ect.
Blijkt dus dat ik met mn duffe kop de firmware van de USR808054 802.11g Wireless Turbo Router erin heb geflashed (1.17)
Dus ik denk: download de firmware van de Acces point weer (1.31) van de site en flash die erin.
Maar nee hoor, hij geeft bericht: incompatible blabllablabla........
Toen maar geprobeert een ouder Acces point firmware erin te flashen (1.19) maar weer bericht: incompatible blabllablabla........
Ik heb nu USR gemailt met de vraag of ze een oplossing hebben voor dit probleem.
Maar ik denk: vraag eens aan mn mede-tweakers of er niet toevallig iemand al een oplossing weet ofzo.(Mijn ervaring met mails aan bedrijven is dat ze of niet antwoorden of pas na een paar maanden....)
Dus mijn vraag aan jullie:
Weet iemand een manier om de Acces point firmware in de Acces point met Router firmware te krijgen?
Nee, maar wat ik wel weet is dat ik mijn USR8054 door de winkel heb laten flashen omdat ik ook problemen had (de router dus) met emule e.d. (portforwarding/firewall) en dat ging dus mis: winkel bood mij nieuwe aan. Wil ik niet: brakke firmware. Omgeruild voor hd (had ik toch nodig).
Ik heb daarna als de wiedeweerga een Asus wl-300g gehaald. Goddelijk. Weg met Us robotics.
Ik heb daarna als de wiedeweerga een Asus wl-300g gehaald. Goddelijk. Weg met Us robotics.
Anoniem: 83921
Heb vandaag dus USR gebeld (engelse)
en die gast zei dat ik hem gewoon moest terugsturen naar waar ik hem gekocht heb als zijnde DOA.
Dan zou ik een nieuwe krijgen volges hem.
We hebben alleen de doos niet meer die is stuk.
Dus moet ik die winkel bellen of we hem ook in een andere doos kunnen terugsturen.
Die is dus al dicht dus moet ik dat morgen maar doen.
Wel cool dat we een nieuwe zoude moeten krijgen.
USR zal vast wel een manier weten om een nieuw firmware in het ding te flashen als ze een fout geflashte terugkrijgen.
en die gast zei dat ik hem gewoon moest terugsturen naar waar ik hem gekocht heb als zijnde DOA.
Dan zou ik een nieuwe krijgen volges hem.
We hebben alleen de doos niet meer die is stuk.
Dus moet ik die winkel bellen of we hem ook in een andere doos kunnen terugsturen.
Die is dus al dicht dus moet ik dat morgen maar doen.
Wel cool dat we een nieuwe zoude moeten krijgen.
USR zal vast wel een manier weten om een nieuw firmware in het ding te flashen als ze een fout geflashte terugkrijgen.
Hallo,
Ik wil een nieuwe router kopen voor mijn netwerk maar nou nouw ik meteen een Wireless router kopen en dan zit ik te twijfelen tussen de ASUS WL-500g en de Sweex Wireless Breedband Router/ Acces Point 11g. Nouw wouw ik weten welke het beste zend vermogen heeft en de meeste extra functies (en wat ervaringen van mensen). En dan ben ik nog op zoek naar een goede ontvanger (niet al te duur) en het liefst een USB of PCI ??
Wie kan mij hierbij helpen ??
Groeten,
Jeroen
Ik wil een nieuwe router kopen voor mijn netwerk maar nou nouw ik meteen een Wireless router kopen en dan zit ik te twijfelen tussen de ASUS WL-500g en de Sweex Wireless Breedband Router/ Acces Point 11g. Nouw wouw ik weten welke het beste zend vermogen heeft en de meeste extra functies (en wat ervaringen van mensen). En dan ben ik nog op zoek naar een goede ontvanger (niet al te duur) en het liefst een USB of PCI ??
Wie kan mij hierbij helpen ??
Groeten,
Jeroen
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Anoniem: 110400
Ik zal wel de 35e zijn die met dit probleem komt, maar er is vast wel iemand die me kan helpen hier.
We hebben thuis ADSL (isdn). De router voor de ADSL hangt in de meterkast. Er zijn nu 3 pc's aan deze router gekoppeld.
Binnenkort koop ik een laptop met ingebouwde b of g wlan (ben ik nog niet helemaal uit). Nu wil ik op deze laptop uiteraard ook kunnen internetten (door het hele huis heen, ook op zolder en in de tuin).
Kan ik het beste:
- een wireless router kopen en die in de 4e poort van de wired router proppen?
(dan staat de w-router dus in de meterkast). Is dit sowieso wel mogelijk?
- een wlan bridge kopen en die in de 4e poort proppen?
- een usb network adapter kopen (die van linksys). Deze adapter hang ik dan aan
mijn pc (op zolder). Heb ik dan bereik beneden en in de tuin?
We hebben thuis ADSL (isdn). De router voor de ADSL hangt in de meterkast. Er zijn nu 3 pc's aan deze router gekoppeld.
Binnenkort koop ik een laptop met ingebouwde b of g wlan (ben ik nog niet helemaal uit). Nu wil ik op deze laptop uiteraard ook kunnen internetten (door het hele huis heen, ook op zolder en in de tuin).
Kan ik het beste:
- een wireless router kopen en die in de 4e poort van de wired router proppen?
(dan staat de w-router dus in de meterkast). Is dit sowieso wel mogelijk?
- een wlan bridge kopen en die in de 4e poort proppen?
- een usb network adapter kopen (die van linksys). Deze adapter hang ik dan aan
mijn pc (op zolder). Heb ik dan bereik beneden en in de tuin?
Anoniem: 100733
Ik zal even de situatie uitleggen.
Sweex Router maakt verbinding van ADSL van Planet internet.
Deze router verdeeld het internet draadloos naar 5 pc's.
2 pc's hebben slecht ontvangst, en de verbinding van regelmatig weg.
Om dat probleem op te lossen is mij een sweex access point verkocht. Ik heb deze nu aan de router met de bijgeleverde kabel aangesloten. Ik kan nu met alle pc's naar de router of naar het AP connecten. Maar het signaal lijkt er niet beter op te worden.
Is er misschien een mogelijkheid om de router en het AP draadloos met elkaar te verbinden, en zo het AP tussen de 2 pc's plaatsen die slecht ontvangst hebben?
Sweex Router maakt verbinding van ADSL van Planet internet.
Deze router verdeeld het internet draadloos naar 5 pc's.
2 pc's hebben slecht ontvangst, en de verbinding van regelmatig weg.
Om dat probleem op te lossen is mij een sweex access point verkocht. Ik heb deze nu aan de router met de bijgeleverde kabel aangesloten. Ik kan nu met alle pc's naar de router of naar het AP connecten. Maar het signaal lijkt er niet beter op te worden.
Is er misschien een mogelijkheid om de router en het AP draadloos met elkaar te verbinden, en zo het AP tussen de 2 pc's plaatsen die slecht ontvangst hebben?
Owke even een kick.
Ik zit met de volgende vragen en omdat ik al 2 uurtjes aan het spitten ben geweest maar er nog steeds geen reet van snap (naja ik wil zekerheid) ff een post in dit topic.
Het volgende is het geval,
Ik heb een ADSL verbinding die ik overal in en om het huis wil gaan gebruiken. Tevens wil mijn mooie vrijgezelle buurvrouw er ook van mee gaan genieten.
Nu kan ik kabels gaan trekken maar daar heb ik
A) geen zin in want dat betekent lelijke kabels door het huis
B ) Ik zit nog steeds met enige beperking aangezien ik afhankelijk ben van lengte van kabels en er wil hier nog wel is wat verschuiven in huis e.d dus draadloos is dan de oplossing.
Nu heb ik het volgende in huis -> Een Aresecom NetDSL1000 (ethernet ADSL modem wat ik kreeg van Versatel).
Daar moet nu dus een draadloze verbinding achter komen.
Nu had ik in gedachten ->
1 PCMCIA kaartje voor de laptop (Asus WL-107g pcmcia 54 Mbps)
2 PCI kaartjes (Asus WL-138g pci 54 Mbps)
En natuurlijk een acces point en dat word dan de Asus WL 300G
Is het nou echt zo simpel dat ik gewoon het acces point verbind met de ethernet modem en dat ik dan overal kan internetten via de draadloze verbinding? Of zit ik compleet verkeerd te denken en moet het helemaal anders?
Nergens in huis gewapend beton of weet ik veel wat voor zooi die de ontvangst zou kunnen bederven dus dat zit allemaal wel goed volgens mij. Ik vraag me alleen af of het zo simpel is als ik denk of dat ik helemaal verkeerd zit te denken.
Ik zit met de volgende vragen en omdat ik al 2 uurtjes aan het spitten ben geweest maar er nog steeds geen reet van snap (naja ik wil zekerheid) ff een post in dit topic.
Ik heb een ADSL verbinding die ik overal in en om het huis wil gaan gebruiken. Tevens wil mijn mooie vrijgezelle buurvrouw er ook van mee gaan genieten.
B ) Ik zit nog steeds met enige beperking aangezien ik afhankelijk ben van lengte van kabels en er wil hier nog wel is wat verschuiven in huis e.d dus draadloos is dan de oplossing.
Nu heb ik het volgende in huis -> Een Aresecom NetDSL1000 (ethernet ADSL modem wat ik kreeg van Versatel).
Is het nou echt zo simpel dat ik gewoon het acces point verbind met de ethernet modem en dat ik dan overal kan internetten via de draadloze verbinding? Of zit ik compleet verkeerd te denken en moet het helemaal anders?
Nergens in huis gewapend beton of weet ik veel wat voor zooi die de ontvangst zou kunnen bederven dus dat zit allemaal wel goed volgens mij. Ik vraag me alleen af of het zo simpel is als ik denk of dat ik helemaal verkeerd zit te denken.
OKe
CHello Plus --> 11mbit Linksys router + AP --> 24x 10/100 switch + en WAP54G AP
Op die 11mbit krijg ik wel gewoon internet maar op die 54g niet
54g heeft static ip 192.168.1.245
11mbit draait wel DHCP en de rest van de pcs op die 24 poorts hebben wel internet gewoon.
van die 54g krijg ik niet eens een ip, moe tje dhcp activeren ? kan volgens mij niet omdat het een AP is en geen router.
hoe los ik dit op ?
CHello Plus --> 11mbit Linksys router + AP --> 24x 10/100 switch + en WAP54G AP
Op die 11mbit krijg ik wel gewoon internet maar op die 54g niet
54g heeft static ip 192.168.1.245
11mbit draait wel DHCP en de rest van de pcs op die 24 poorts hebben wel internet gewoon.
van die 54g krijg ik niet eens een ip, moe tje dhcp activeren ? kan volgens mij niet omdat het een AP is en geen router.
hoe los ik dit op ?
MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X
Router met DHCP en ingebouwde switch kopen en die op de Aresecom aansluiten; de WL 300G aansluiten op de router. Dan kan iedereen internetten, de router deelt de IP adressen uit.Reind schreef op 23 april 2004 @ 02:48:
Owke even een kick.
Volgende probleem is de buurvrouw die flink op het net gaat zuigen, maar da's stap 2.
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Het Adsl (Arescom NetDSL) modem is een ethernet versie waar ik helemaal niets aan hoef te doen. Geen IP instellen e.d. (krijgt ie allemaal van de provider voor zover ik weet)OgWok schreef op 24 april 2004 @ 09:35:
[...]
Router met DHCP en ingebouwde switch kopen en die op de Aresecom aansluiten; de WL 300G aansluiten op de router. Dan kan iedereen internetten, de router deelt de IP adressen uit.
Volgende probleem is de buurvrouw die flink op het net gaat zuigen, maar da's stap 2.
Hier op de PC krijgt ie alles via DHCP voor zover ik weet.
Nu zeg jij dus dat er een router tussen moet en een ander (collega) zegt dus weer van niet.
Als er een router tussen moet kan ik net zo goed de 500G van asus kopen dus.
Is er dus iemand die zeker weet of het nou wel of niet gaat werken want ik heb nu verscheidene mensen gehoord die zeggen -> Het gaat wel werken, en een ander zegt Nope dat gaat niet werken.
Maar als ik dit plaatje op de website van asus zie heb ik toch het idee dat het gewoon gaat zoals ik in gedachte had.
Share broadband Internet
around the home
Connect to external ADSL / cable modem via one 10/100Base-T auto-crossover (MDI/MDI-X) Ethernet port
Four port switch with 10/100Base-T auto-crossover (MDI/MDI-X) Ethernet port connect to local PC
802.1H translation mechanism bridging Ethernet and wireless traffics
IP sharing (NAT)
UPnP-enabled NAT traversal to enable MSN massager, Netmeeting, Direct Play, Xbox live!
PPPoE client to connect remote ISP PPPoE server
DHCP server / client and DNS Proxy

Anoniem: 108806
stefan heeft een vraag;... je hebt hoog frequentie signaalversterkers.. die tot een watt gaan.. maar is wlan full duplex? hoe ontvangt een AP als hij tergelijkertijd zend? of doet ie dat niet? zend ie de helft van de tijd en luister de andere helft...? (en heeft iemand link van paar watt bidirectionele signaalboosters?) wat ik mn nl. afvraag.. ik boost signaal richting antenne. naar zeg 500 mw (mag niet, maar is denkmodel). maar ik moet ook de inkomende ontvangst boosten richting AP! dat kan nooit allebei op tijdstip x plaatsvinden.. of wel?
Zowel een AP als een Client ontvangen (luisteren) en zenden afwisselend.
Als jij een versterker achter je AP wilt zetten moet die dus ook omschakelen.
Ik weet dat er kant en klare oplossingen te koop zijn, maar daar betaal je wel voor.
Ik kan effe niet meer op het merk komen.
Via google kwam ik hier terecht: http://products.wi-fiplanet.com/wifi/antenna/1074290049.html
Dit is ook wel een leuke: http://www.rflinx.com/
Je hoeft het signaal wat je wilt ontvangen niet te versterken, als is het wel zo handig.
Dan kan je je client ook nog ontvangen, anders ontvangen zij alleen jouw sterkere AP.
Ik weet dat er kant en klare oplossingen te koop zijn, maar daar betaal je wel voor.
Via google kwam ik hier terecht: http://products.wi-fiplanet.com/wifi/antenna/1074290049.html
Je hoeft het signaal wat je wilt ontvangen niet te versterken, als is het wel zo handig.
Dan kan je je client ook nog ontvangen, anders ontvangen zij alleen jouw sterkere AP.
[ Voor 5% gewijzigd door Coenen op 24-04-2004 20:46 . Reden: nog een link toegevoegd. ]
Volgens mij moet het op deze manier gewoon werken. Die Asus WL 300G heeft al een route functie. Van de Asus site:Reind schreef op 23 april 2004 @ 02:48:
ASUS WL-300g is the most powerful wireless lan Access point. It is not only the bridge between the Ethernet and wireless networks, but also could provide Router function to support IP share and DHCP function.
Je hebt dus geen router nodig.
[ Voor 49% gewijzigd door Metalium-220 op 24-04-2004 22:04 ]
Anoniem: 108806
AHA! *buigt* dat wilde ik weten!
waar vind ii hier meer info over (gaan clients syncroon lopen met AP bijv?) en hoe weet een versterker wanneer hij data-uit moet versterken of data in moet versterken. vraagje; mn linksys wrt45g v2 heeft 2 antennes. als ik een biquad maak (denkmodel!) en die al la 1 watt laat stralen, en een omni maak, en die op antenne poort 2 jas, dan kan hij met omni ontvangen.. hoeft de versterker achter mn biquad niet te schakelen... of maak ik nu een denkfout?
ik wil biquad + dish doen, en richten op mn maats omni. als mn maatje nou zijn dish op mijn omni richt...?
en dan met 125 watt
ik wil biquad + dish doen, en richten op mn maats omni. als mn maatje nou zijn dish op mijn omni richt...?
en dan met 125 watt
Coenen schreef op 24 april 2004 @ 20:43:
Zowel een AP als een Client ontvangen (luisteren) en zenden afwisselend.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 108806 op 24-04-2004 22:38 ]
Ik weet niet helemaal zeker of deze vraag hierin thuishoort, en misschien is ie al eens gesteld, ik kon het antwoord niet direct vinden in ieder geval.
De situatie is als volgt: we hebben in ons studentenhuis een (1) kabelinternet aansluiting (3mbit/128kbit...lekker scheef, rare amerikanen) en daarop zit een Linksys WAP/routertje (deze). In onderstaand schemaatje staat het een beetje uitgelegd:
Nu heeft sinds een week een van onze huisgenoten een nieuwe Centrino laptop, en sindsdien is telkens als zij der laptop aan heeft, is de ping compleet in de soep, ook als er totaal geen verkeer is verder. Als ik haar vanaf mijn vaste pc ping, varieert die van 3 ms tot 400ms. Op zich niet zo erg omdat ik niks met haar laptop te maken heb, maar de ping naar buiten is ook compleet waardeloos (als online gamer vind ik dat helemaal niet leuk).
Mijn vraag is in feite of 1 (Centrino) wireless verbinding de ping voor het heel stel in de war kan schoppen, en zo ja, ligt dat dan het meest waarschijnlijk aan de drivers op die laptop of is dit misschien een "centrino-specifiek" probleem?
De situatie is als volgt: we hebben in ons studentenhuis een (1) kabelinternet aansluiting (3mbit/128kbit...lekker scheef, rare amerikanen) en daarop zit een Linksys WAP/routertje (deze). In onderstaand schemaatje staat het een beetje uitgelegd:
code:
1
2
3
4
| [Kabelmodem]---->|Wireless AP/router(linksys)|----->[ 2 pc's (UTP)] | | [Tot 4-5 wireless laptops] |
Nu heeft sinds een week een van onze huisgenoten een nieuwe Centrino laptop, en sindsdien is telkens als zij der laptop aan heeft, is de ping compleet in de soep, ook als er totaal geen verkeer is verder. Als ik haar vanaf mijn vaste pc ping, varieert die van 3 ms tot 400ms. Op zich niet zo erg omdat ik niks met haar laptop te maken heb, maar de ping naar buiten is ook compleet waardeloos (als online gamer vind ik dat helemaal niet leuk).
Mijn vraag is in feite of 1 (Centrino) wireless verbinding de ping voor het heel stel in de war kan schoppen, en zo ja, ligt dat dan het meest waarschijnlijk aan de drivers op die laptop of is dit misschien een "centrino-specifiek" probleem?
One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?
Mensen,
Senao AP + Senao Omnibuis 8dbi 60 graden hoek.
Nu wil ik verderop in een pand internet doen , bedoeling is zelfs dat ik dit bij meerdere pandjes ken doen in de buurt alleen waar vind ik een betaalbare netwerk bridge ? elk tent te voorzien van een Senao + antenna+kabel is beetje duur eiglijk
Senao AP + Senao Omnibuis 8dbi 60 graden hoek.
Nu wil ik verderop in een pand internet doen , bedoeling is zelfs dat ik dit bij meerdere pandjes ken doen in de buurt alleen waar vind ik een betaalbare netwerk bridge ? elk tent te voorzien van een Senao + antenna+kabel is beetje duur eiglijk
iemand /?
He hallo
ff vraagie
, ik heb nu een draadloze 54mbps linksys wrt54g pci kaart, maar deze bevalt me eigenlijk niet zo heel erg. Met spellen, internet enzo merk je niet zoveel werkt ie om eerlijk te zijn uitstekend, maar zodra ik begin te downloade pfffff............ krijg ik van die haperingen. Een tijdje (5 sec) gaat ie goede snelheid en dan moet je weer 1 a 2 sec wachtte. Dit werkt echt ontzettend afremmend is dit normaal bij draadloos internet??
Is hier wat aan te doen in windows of ligt het echt aan de kaart??
ff vraagie
Is hier wat aan te doen in windows of ligt het echt aan de kaart??
Ik wil graag weten of het volgende gaat werken:
W2k3 Server die internet deelt op een Asus wl138G en vaste netwerkkaart. Deze server doet momenteel alleen ICS over koper en wil er nu dus een wifi kaartje bij gaat prikken. Ik wil dus niet gebruik gaan maken van een hardware accesspoint.
W2k3 Server die internet deelt op een Asus wl138G en vaste netwerkkaart. Deze server doet momenteel alleen ICS over koper en wil er nu dus een wifi kaartje bij gaat prikken. Ik wil dus niet gebruik gaan maken van een hardware accesspoint.
Vraag:
Stel ik heb 2 clients (C1 en C2) en 1 AP, ze staan in een driehoek en ik wil met C1 naar C2 toe.
Gaat C1 dan via het AP naar C2 of direct naar C2?
Stel ik heb 2 clients (C1 en C2) en 1 AP, ze staan in een driehoek en ik wil met C1 naar C2 toe.
Gaat C1 dan via het AP naar C2 of direct naar C2?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Ik heb m'n oog laten vallen op wat dingen van Belkin... Zoals deze router/AP: 11g, router, vier LAN-poorten en nog veel meer. Daarnaast is er dit PCMCIA-kaartje: 11g en andere mooie specs. Wat het mooiste lijkt: ze kosten respectievelijk 70 en 40 euro bij een shop hier niet ver vandaan. Maar zijn ze wel te vertrouwen? Belkin vermeldt helaas nergens de output. Er wordt weliswaar gezegd dat de range tot 450m kan gaan, maar da's natuurlijke pure marketing.
Ik ga ze morgen even bellen, maar heeft iemand ervaring met deze dingen? In de PW en bij de shops zijn ze iig razend populair.
Ik ga ze morgen even bellen, maar heeft iemand ervaring met deze dingen? In de PW en bij de shops zijn ze iig razend populair.
Ik heb net het hele topic doorgezocht, toch heb ik nog een vraag:
Ik wil een Ad-Hoc netwerk gaan opzetten, de server staat op zolder. De laptop is al van een wireless adaptor voorzien (Centrino-platform), ik zoek nu nog een wireless adapter voor de hoofd PC (Windows XP). Nu twijfel ik tussen een USB adapter of een PCI variant.
Logischerwijs lijkt mij dat USB beter bereik zal geven, omdat je die een beetje kunt rondbewegen en je de antenne dus niet achter de kast hoeft te verbergen. Kan iemand mij advies hier over geven? Zal ik 2 verdiepingen lager nog bereik hebben? En in de tuin?
Verschilt het ook nog veel welk merk USB/PCI adapter je neemt?
Ik wil een Ad-Hoc netwerk gaan opzetten, de server staat op zolder. De laptop is al van een wireless adaptor voorzien (Centrino-platform), ik zoek nu nog een wireless adapter voor de hoofd PC (Windows XP). Nu twijfel ik tussen een USB adapter of een PCI variant.
Logischerwijs lijkt mij dat USB beter bereik zal geven, omdat je die een beetje kunt rondbewegen en je de antenne dus niet achter de kast hoeft te verbergen. Kan iemand mij advies hier over geven? Zal ik 2 verdiepingen lager nog bereik hebben? En in de tuin?
Verschilt het ook nog veel welk merk USB/PCI adapter je neemt?
[ Voor 6% gewijzigd door R_W op 26-05-2004 20:54 ]
Merk verschilt zeker, let op het uitgangsvermogen
Anoniem: 115669
Voor deze vraag heb ik ook een topic geopend, maar ik ben hier net nieuw, dus wist ik niet dat er ook een topic als deze was. De situatie zal ik hieronder even opnieuw beschrijven:
ik heb een probleem met mijn draadloze netwerk. Ik heb een ADSL aansluiting, met daarachter een losse Netgear 54mbit router. In een van de PC's heb ik een draadloze sweex pci netwerk kaart gestopt(chipset van Realtek 8180). Deze maakt automatisch verbinding, en werkt prima. (Dat is overigens onder windows ME). Nu heb ik nog zo'n kaartje, en die heb ik in een andere pc gestopt(Win XP en Win 98 SE beiden geprobeerd). Maar deze kan geen verbinding tot stand brengen! Ik snap hier niks van, en het zou toch goed moeten zijn zo dacht ik. Alleen er is helemaal geen netwerk signaal. Wat wel erg vaag is dat hij wel een IP gekregen heeft... Toen heb ik maar een nieuwe netwerk kaart gekocht, maar hier gebeurt precies hetzelfde, niet gek, want dit blijkt ook zo'n realtek 8180 mini pci ding te zijn. Hoe los ik zo'n probleem op?
Het IP dat deze krijgt is 169.254.226.11
Misschien dat dit standaard in de kaart zit oid?
Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik kan maar weinig vinden om dit probleem op te lossen...
ik heb een probleem met mijn draadloze netwerk. Ik heb een ADSL aansluiting, met daarachter een losse Netgear 54mbit router. In een van de PC's heb ik een draadloze sweex pci netwerk kaart gestopt(chipset van Realtek 8180). Deze maakt automatisch verbinding, en werkt prima. (Dat is overigens onder windows ME). Nu heb ik nog zo'n kaartje, en die heb ik in een andere pc gestopt(Win XP en Win 98 SE beiden geprobeerd). Maar deze kan geen verbinding tot stand brengen! Ik snap hier niks van, en het zou toch goed moeten zijn zo dacht ik. Alleen er is helemaal geen netwerk signaal. Wat wel erg vaag is dat hij wel een IP gekregen heeft... Toen heb ik maar een nieuwe netwerk kaart gekocht, maar hier gebeurt precies hetzelfde, niet gek, want dit blijkt ook zo'n realtek 8180 mini pci ding te zijn. Hoe los ik zo'n probleem op?
Het IP dat deze krijgt is 169.254.226.11
Misschien dat dit standaard in de kaart zit oid?
Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik kan maar weinig vinden om dit probleem op te lossen...
je dhcp draait niet of de kaart krijgt geen verbinding. Daar moet je het in zoeken. Hij heeft nl geen ip gekregen, dit is een standaard adres.
De kaart krijgt helemaal geen verbinding, de andere computer krijgt namelijk wel een IP... ik snap niet waarom het niet werkt
Het ip dat ie krijgt heeft windows "zelf" verzonnen omdat ie geen dhcp server kan vinden.
Zit je niet te verweg? Heb je gekeken of je met netstumbler iets van een netwerk ziet?
Het kan zijn dat je te ver van je AP zit waardoor windows niet genoeg signaal krijgt en niks doet.
Zit je niet te verweg? Heb je gekeken of je met netstumbler iets van een netwerk ziet?
Het kan zijn dat je te ver van je AP zit waardoor windows niet genoeg signaal krijgt en niks doet.
Ik zit sowieso niet te ver weg, ik zit er 2 meter vanaf nu, en die andere pc zit achter 3 muren en 2 kamers en die doet het priima! Ik zal even kijken naar dat programmaatje wat je noemde. Overigens heb ik op mn comp nu weer win98se geinstalleerd. Niets helpt 
Is dat programmaatje een beetje vergelijkbaar met tcpdump? ik zal iig even kijken
//Edit: Netstumbler kan niet eens een draadloos netwerk adapter vinden
Is dat programmaatje een beetje vergelijkbaar met tcpdump? ik zal iig even kijken
//Edit: Netstumbler kan niet eens een draadloos netwerk adapter vinden
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 115669 op 05-06-2004 22:18 ]
wat als je de werkende wifikaart van de werkende pc probeert in een eerst-niet-werkende pc. om ff uit te sluiten dat het aan de pc ligt : pci-sloten ofzo.Anoniem: 115669 schreef op 05 juni 2004 @ 17:58:
Ik heb een ADSL aansluiting, met daarachter een losse Netgear 54mbit router. In een van de PC's heb ik een draadloze sweex pci netwerk kaart gestopt(chipset van Realtek 8180). Deze maakt automatisch verbinding, en werkt prima. (Dat is overigens onder windows ME). Nu heb ik nog zo'n kaartje, en die heb ik in een andere pc gestopt(Win XP en Win 98 SE beiden geprobeerd). Maar deze kan geen verbinding tot stand brengen! Ik snap hier niks van, en het zou toch goed moeten zijn zo dacht ik. Alleen er is helemaal geen netwerk signaal. Wat wel erg vaag is dat hij wel een IP gekregen heeft... Toen heb ik maar een nieuwe netwerk kaart gekocht, maar hier gebeurt precies hetzelfde, niet gek, want dit blijkt ook zo'n realtek 8180 mini pci ding te zijn. Hoe los ik zo'n probleem op?
en de nietwerkende-kaarten in de werkende-pc ? als je snapt wat ik bedoel ...
Netstumbler werkt trouwens alleen met bepaalde chipsets van wifikaarten, vertrouw eerst maar meer op de bijgeleverde software van de kaartjes.
Vraagje
Heeft iemand ervaring met IEEE Express A/B Mini-pci kaartjes? Ze heten soms ook Ambit
Ik heb namelijk hier 6 accespoints gehad en met geen wou hij goed werken. Alleen met de Draytek 2200WE, die b only is, helaas heeft deze geen UPnP ondersteuning dus die kon ook weer terug.
Ik zit nu al een tijdje zonder wlan. Maar is er dus iemand die een zelfde kaartje heeft en goede ervaringen heeft met een accespoint? (Als ik een G accespoint neer zet kan hij meestal maar connectie krijgen op 2mbit
en dat met 30cm afstand)
Heeft iemand ervaring met IEEE Express A/B Mini-pci kaartjes? Ze heten soms ook Ambit
Ik heb namelijk hier 6 accespoints gehad en met geen wou hij goed werken. Alleen met de Draytek 2200WE, die b only is, helaas heeft deze geen UPnP ondersteuning dus die kon ook weer terug.
Ik zit nu al een tijdje zonder wlan. Maar is er dus iemand die een zelfde kaartje heeft en goede ervaringen heeft met een accespoint? (Als ik een G accespoint neer zet kan hij meestal maar connectie krijgen op 2mbit

Ik heb precies dezelfde vragen, is het idd mogelijk om de routerversie ook alleen als ap te gebruiken? Ik vind het namelijk handig om een extra router met switch achter de hand te hebben en de voor de prijs maakt het bijna niets uit.Procyon for life schreef op 04 maart 2004 @ 14:19:
Ik ga binnenkort mijn bestaande netwerk uitbreiden met een wireless AP omdat ik een laptopje gekregen heb.
Nou viel mijn keuze op deze AP Linksys WAP54G Wireless-G Access Point
deze kost bij de wifi shop 74 euro.
Voor een kennis moet ik dezelfde kopen maar dan de routerversie:
Linksys WRT54G Wireless-G AP/Router/Switch deze kost 1 euro minder dan de Acces point en ik vraag me af waarom?
Zou ik die router versie ook kunnen gebruiken als (alleen) acces piont?
Ik heb nl al een normale router/modem in mijn netwerk
Dat kan, wat je doet, dhcp uit, geeft hem een vast adres, bijv. 10.0.0.10 ofzo, dat word als je een speedtouch heb niet gebruikt. Steld ssid in, beveiliging etc. Vervolgens gaat er een kabel van de speedtouch naar een normale port van de linksys (Dus NIET de wan poort).
De hele wanpoort gebruik je dan niet.
Vervolgens krijg je netjes een ipadres van de speedtouch, of van de dhcp server die je gebruikt
, klaar.
De hele wanpoort gebruik je dan niet.
Vervolgens krijg je netjes een ipadres van de speedtouch, of van de dhcp server die je gebruikt
@ Icey
Oke bedankt , ik dacht al dat het wel kon op deze marnier , maar nu heb ik een bevestiging.
Had namelijk gelezen dat de betreffende combinatie mogelijk niet goed samen ging.
Oke bedankt , ik dacht al dat het wel kon op deze marnier , maar nu heb ik een bevestiging.
Had namelijk gelezen dat de betreffende combinatie mogelijk niet goed samen ging.
Anoniem: 59646
Ik weet nie of dit het juiste topic hiervoor is, maar ik zit met de volgende vraag:
Ik heb een hele grote Lexmark Optra C710 laserjet. Deze bied plaats voor een paar insteekkaarten, volgens mij zodat je hem aan een netwerk kunt koppelen. Nu wil ik binnenkort een wifi router kopen met 3 wifi kaartjes, voor 2 pc's en 1 laptop. Klopt het dat ik dus ook een 4e wifi kaartje in deze printer kan stoppen zodat dit enorme apparaat in een andere kamer kan staan dan mijn computers en router?
Ik heb een hele grote Lexmark Optra C710 laserjet. Deze bied plaats voor een paar insteekkaarten, volgens mij zodat je hem aan een netwerk kunt koppelen. Nu wil ik binnenkort een wifi router kopen met 3 wifi kaartjes, voor 2 pc's en 1 laptop. Klopt het dat ik dus ook een 4e wifi kaartje in deze printer kan stoppen zodat dit enorme apparaat in een andere kamer kan staan dan mijn computers en router?
http://www.linksys.com/pr...?grid=33&scid=37&prid=440, mits je printer een paraelle aansluiting heeft, ze zijn er ook voor usb printers.Anoniem: 59646 schreef op 14 juni 2004 @ 13:54:
Ik weet nie of dit het juiste topic hiervoor is, maar ik zit met de volgende vraag:
Of, een zelfde soort oplossing.. is een kaartje erin stoppen zodat je een netwerk printer heb, en daar http://www.linksys.com/pr...?grid=33&scid=36&prid=602 deze instoppen
Anoniem: 59646
Dus ik moet een gewoon ethernet kaartje in mijn printer doen en die aansluiten aan zo'n WET11?
En hoe zit het nou met die WPS11?
Die moet ik dus met de normale printerkabel op mijn printer aansluiten?
Waarom kan er niet een gewoon pc wifi kaartje in?
En hoe zit het nou met die WPS11?
Die moet ik dus met de normale printerkabel op mijn printer aansluiten?
Als je een printer heb met een pci insteekslot, en een OS wat het ondersteund kan het, maar die printers zijn zeldzaam.Anoniem: 59646 schreef op 14 juni 2004 @ 14:35:
Anoniem: 102029
ok mense
ik zit me een probleemke
kzit al een paar dagen te zoekn
heb heel deze topic doorgeleze (eerder doorgebladerd dus het kan zijn dat ik iets heb gemist)
ik heb in mijn desktop een USR5416 kaartje steken
en in mijn laptop een PRISM Nitro 802.11g (3890) steken
alles is in orde
kheb internet enzo op laptop
maar het kaartje in de laptop is standaard 54Mb maar als er verbinding is geeft het maar 11Mb aan?
op desktop wordt er 54Mb aangegeven
ik heb al achter firmware liggen zoeken maar ik vind er geen
heb ook nog nooit iets firmware geflasht
kan der iemand mij helpen?
ik zit me een probleemke
kzit al een paar dagen te zoekn
heb heel deze topic doorgeleze (eerder doorgebladerd dus het kan zijn dat ik iets heb gemist)
ik heb in mijn desktop een USR5416 kaartje steken
en in mijn laptop een PRISM Nitro 802.11g (3890) steken
alles is in orde
kheb internet enzo op laptop
maar het kaartje in de laptop is standaard 54Mb maar als er verbinding is geeft het maar 11Mb aan?
op desktop wordt er 54Mb aangegeven
ik heb al achter firmware liggen zoeken maar ik vind er geen
heb ook nog nooit iets firmware geflasht
kan der iemand mij helpen?
Ga eens naast je Accespiont zitten, en kijk dan naar de snelheid...
Hoe slechter de verbinding, hoe meer hij terugschakeld.
Van 54 naar 11, naar 5.5, naar 2 en dan zelfs naar 1 geloof ik
Anders staat in de instellingen nog dat hij op 11mbit modus moet werken.
Hoe slechter de verbinding, hoe meer hij terugschakeld.
Van 54 naar 11, naar 5.5, naar 2 en dan zelfs naar 1 geloof ik
Anders staat in de instellingen nog dat hij op 11mbit modus moet werken.
ik heb 100% verbinding
en ik kan nergens 54Mbit instellen
verbinding is gewoon peer-to-peer gemaakt
zoals je met een cross-cable zou werken
internet komt binnen op desktop en da sluis ik via winroute door naar laptop
en ik kan nergens 54Mbit instellen
verbinding is gewoon peer-to-peer gemaakt
zoals je met een cross-cable zou werken
internet komt binnen op desktop en da sluis ik via winroute door naar laptop
Gelukkig is het:Van 54 naar 11, naar 5.5, naar 2 en dan zelfs naar 1 geloof ik
54, 48, 36, 24, 18, 12, 11, 9, 6, 5.5, 2, 1
If it ain't broken, tweak it!
Ah cool, ik keek naar mijn Intel Pro Wireless 2100 in mijn centrino, die schakeld tussen 1, 2, 5.5, en 11. Alhoewel ik erg veel moeite moet doen om hem lager dan 11 te krijgen ivm goede apparatuur hieroFatalError schreef op 14 juni 2004 @ 22:56:
[...]
Gelukkig is het:
54, 48, 36, 24, 18, 12, 11, 9, 6, 5.5, 2, 1
Ik ga binnenkort het volgende in een WiFi netwerkje gooien:
- Tornado 840 Wireless 802.11g ADSL Analog modem + Router Access Point
- PC met hierin een Tornado 212G Wireless 802.11g PCI Card 54Mbps
- KISS DP-1500 DVD/DivX player met ZyXEL ZyAIR PCMCIA 802.11b kaartje.
Gaat de verbinding router - pc nu via 802.11g (54 Mbit) werken, of trekt de KISS met het 802.11b PCMCIA kaartje de snelheid van het gehele netwerk omlaag naar 802.11b (11 Mbit)?
- Tornado 840 Wireless 802.11g ADSL Analog modem + Router Access Point
- PC met hierin een Tornado 212G Wireless 802.11g PCI Card 54Mbps
- KISS DP-1500 DVD/DivX player met ZyXEL ZyAIR PCMCIA 802.11b kaartje.
Gaat de verbinding router - pc nu via 802.11g (54 Mbit) werken, of trekt de KISS met het 802.11b PCMCIA kaartje de snelheid van het gehele netwerk omlaag naar 802.11b (11 Mbit)?
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Router - pc word 54mbit
Router - kiss word 11mbit
kiss - pc word 11mbit
Met andere woorden, die kiss heeft geen invloed op de snelheid van router - pc.
Router - kiss word 11mbit
kiss - pc word 11mbit
Met andere woorden, die kiss heeft geen invloed op de snelheid van router - pc.
niemand da een idee heeft aan wa da kan ligge?
of iemand da wa uitleg kan geven voor firmware upgrade?
of iemand da wa uitleg kan geven voor firmware upgrade?
Weet iemand waar ik gemodde WRTM54G v2 firmware kan vinden die gebaseerd is op 2.0.2.0 of hoger?
Alle WRT54G apparaat zouden Speedbooster moeten ondersteunen die serienummer CDF50XXXXXXX hebben... alleen er zou een aangepaste firmware gebruikt moeten worden.
De links op http://www.wirelessnederland.nl werken niet.
Alle WRT54G apparaat zouden Speedbooster moeten ondersteunen die serienummer CDF50XXXXXXX hebben... alleen er zou een aangepaste firmware gebruikt moeten worden.
De links op http://www.wirelessnederland.nl werken niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Juan op 17-06-2004 14:19 ]
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Anoniem: 32968
We hebben hier thuis een wireless netwerk liggen. Mijn vaders laptop maakt zo verbinding met internet, de 2 pc's zijn gewoon met kabels aangesloten. Nu is mijn vraag, we hebben ook een Ibook, ik weet dat je daar zo'n airport ding voor kan kopen, maar kan je niet gewoon zo'n usb wireless stick kopen? Kan dat echt niet werken?
Zijn er apple drivers voor die wireless stickjes dan....Anoniem: 32968 schreef op 18 juni 2004 @ 11:10:
We hebben hier thuis een wireless netwerk liggen. Mijn vaders laptop maakt zo verbinding met internet, de 2 pc's zijn gewoon met kabels aangesloten. Nu is mijn vraag, we hebben ook een Ibook, ik weet dat je daar zo'n airport ding voor kan kopen, maar kan je niet gewoon zo'n usb wireless stick kopen? Kan dat echt niet werken?
Geen ideeIcey schreef op 18 juni 2004 @ 11:26:
[...]
Zijn er apple drivers voor die wireless stickjes dan....
Apple is een compleet ander Operating System, zo dusdanig anders dat veel fabrikanten er geen drivers voor kunnen/willen/mochen maken volgens mij.Anoniem: 32968 schreef op 18 juni 2004 @ 11:33:
[...]
Geen ideeWe hebben die ibook pas net, 2e hands, ik heb verder totaal geen enkel verstand van apple dus zou niet weten wat er voor nodig is enzo!
Ik geef je dus weinig kans.
ok, thx!Icey schreef op 18 juni 2004 @ 11:38:
[...]
Apple is een compleet ander Operating System, zo dusdanig anders dat veel fabrikanten er geen drivers voor kunnen/willen/mochen maken volgens mij.
Ik geef je dus weinig kans.
Ik heb zo hier en daar gelezen dat WPA-AES meer processorkracht vergt dan TKIP. Weet iemand of dat veel scheelt? Wie weet er meer over de verdere verschillen
Mijn linksys WRT54G is trouwens veel stablieler met AES dan met TKIP (sveasoft gehackte firmware). Met TKIP viel om de zoveel tijd de verbinding weg.
Mijn linksys WRT54G is trouwens veel stablieler met AES dan met TKIP (sveasoft gehackte firmware). Met TKIP viel om de zoveel tijd de verbinding weg.
ik heb het volgende probleem:
ik heb een Linksys WRT54G router en een PC die wired aangesloten is via ee via een 100Mbps utp-kabel en een een laptop die via 802.11B wireless is aangesloten op hetzelfde netwerk.
Nu heb ik op mijn bureau ook nog een utp-kabel, zodat ik als ik de laptop daar gebruik met 100Mbps van het netwerk kan downloaden. Het enige probleem is: als zowel het wired als het wireless netwerk aanwezig zijn op zo'n moment, verkiest de laptop de 11Mbps wireless verbinding om down te loaden.
Is er een mogelijkheid om in te stellen dat de laptop automatisch wired netwerk verkiest boven wireless netwerk?
ik heb een Linksys WRT54G router en een PC die wired aangesloten is via ee via een 100Mbps utp-kabel en een een laptop die via 802.11B wireless is aangesloten op hetzelfde netwerk.
Nu heb ik op mijn bureau ook nog een utp-kabel, zodat ik als ik de laptop daar gebruik met 100Mbps van het netwerk kan downloaden. Het enige probleem is: als zowel het wired als het wireless netwerk aanwezig zijn op zo'n moment, verkiest de laptop de 11Mbps wireless verbinding om down te loaden.
Is er een mogelijkheid om in te stellen dat de laptop automatisch wired netwerk verkiest boven wireless netwerk?
Ik heb 2 Q-TEC PCI kaartjes als Ad-Hoc draaien. Kan ik er nu zonder probleem een ASUS AP tussen zetten? Dus maakt het merk verder niet uit?
Anoniem: 116105
Ik heb niet alle pagina’s doorgelezen omdat dat me even te veel werd
. Maar hier is een vraagje.
Ik heb thuis een pc op het internet via Adsl(speedtouch). Maar ik wil thuis een Wireless netwerkje aanleggen tussen 2 comps, met internet. Is het dan zo dat ik de internetkabel in de wireless router stop en dat als ik het configureer beide computers een internet connectie hebben?
Dank U
Ik heb thuis een pc op het internet via Adsl(speedtouch). Maar ik wil thuis een Wireless netwerkje aanleggen tussen 2 comps, met internet. Is het dan zo dat ik de internetkabel in de wireless router stop en dat als ik het configureer beide computers een internet connectie hebben?
Dank U
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 116105 op 18-06-2004 23:31 ]
Merk maakt met WIFI theoretisch gezien 0.0 uit, bedrijven houden zich aan de afspraak dat zij zich aan de standaart houden.Ad Hox schreef op 18 juni 2004 @ 22:24:
Ik heb 2 Q-TEC PCI kaartjes als Ad-Hoc draaien. Kan ik er nu zonder probleem een ASUS AP tussen zetten? Dus maakt het merk verder niet uit?
Indien je een AP neerzet betekend dat wel dat je dus ipv ad-hoc (peer-to-peer) een infrastructuur gebruikt. Hou hier rekening mee als je de wifi kaartjes gaat instellen.
Zelfde probleem hiero, windows heeft gewoon als voorkeur de verbinding te nemen die hij als eerste heeft gekregen. Ikzelf heb helaas nog weinig goede oplossingen gevonden, in linux kan ik het wel makkelijk oplossen. Andere oplossing, wat ik in windows gebruik is wifi uitzetten, met mijn dell510m is dat 1 knopje indrukken om hem uit en later aan te zetten.Sebbo schreef op 18 juni 2004 @ 21:09:
Wellicht dat de oplossing er wel is, maar ik heb hem nog niet

Sorry, maar volgens mijn mening heb jij totaal geen moeite gedaan om je ook maar 1 seconden te verdiepen in de matterie... Je heb niet alle paginas doorgelezen? Volgens mij waren zelfs de eerste 10 posts teveel voor je.Anoniem: 116105 schreef op 18 juni 2004 @ 23:22:
Ik heb niet alle pagina’s doorgelezen omdat dat me even te veel werd. Maar hier is een vraagje.
Dank U
Afin, makkelijke vraag.
Afhankelijk van wat voor modem je heb,
Oude speedtouch home: Wireless router, pptp in laten bellen op 10.0.0.138
Nieuwe speedtouch 510: deze modem is al een router, enige wat je dus hoeft aan te schaffen is een Accespiont, immers zorgt de 510 al voor de verbinding.
Let alleen wel goed op de beveiliging, als jij de AP erin prikt kan je al internetten zonder wat in te stellen, maar zodoende kan wel iedereen bij jou computers/internet

Anoniem: 104928
Hoi
Heb sinds enkele dagen draadloosnetwerk geinstaleerd op desktop en laptop
Desktop is met draad en laptop met 802.11g kaartje router is van usRobotics.
Maar nu is de vraag of het mogelijk is om een een stuk van mijn compartiment van mijn hd te sharen en de printer erbij. Dat ik van in de tuin een mp3 kan opzoeken en een mail kan afdrukken.
heb me al een dagje suf zitten te googlen en kom eigenlijk niet ver
thx
Heb sinds enkele dagen draadloosnetwerk geinstaleerd op desktop en laptop
Maar nu is de vraag of het mogelijk is om een een stuk van mijn compartiment van mijn hd te sharen en de printer erbij. Dat ik van in de tuin een mp3 kan opzoeken en een mail kan afdrukken.
thx
Anoniem: 66124
ff kort vraagje, ik zit hier bij mijn baas..
En hij wil zijn switch aansluiten, nu heefd hij zonnet adsl..
dit gaat via een 4pinnigge lan cabel (adsl dus) die in een kastje gaat..
En dat kastje kan je dan via usb in je pc pluggen...
de vraag : hoe link ik die adsl in de wan ingang (8pins) van je switch..
heefd iemand een idee hoe dit moet ?
alvast bedankt!
alvast bedankt!
Niet... Je heb een usb modem, dat kan je niet simpel delen met een switch... Verdiep je eens in de matterie, en ga niet je baas vertellen dat jij een held met zulke dingen bent...Anoniem: 66124 schreef op 21 juni 2004 @ 19:53:
ff kort vraagje, ik zit hier bij mijn baas..![]()
alvast bedankt!
Ga naar je printer, klik er met je rechter muisknop op, en druk dan op delen.Anoniem: 104928 schreef op 21 juni 2004 @ 19:37:
Hoi
Heb sinds enkele dagen draadloosnetwerk geinstaleerd op desktop en laptopDesktop is met draad en laptop met 802.11g kaartje router is van usRobotics.
thx
Zelfde doe je met je mp3 map, rechtermuisknop delen
Ik ga er wel van uit dat je bestanden en printer delen aan heb staan. Als je alles gedeelt heb ga je naar je netwerk omgeving, om te zoeken op computers die in de buurt staat
Anoniem: 116957
Nope. Maar wel een vlotte work-around. Ga naar Start -> InstellingenSebbo schreef op 18 juni 2004 @ 21:09:
ik heb het volgende probleem:
...
-> "Netwerkverbindingen".
Rechtermuisklik op draadloos netwerk -> uitschakelen.
Anoniem: 113409
ik heb een sitecom wl-025 en ik kan in het menu de virtual servers niet meer opene.
Hij laadt een eeuwigheid en er komt niks op het scherm van een menu.
Andere menu's doen het wel.
Ik heb hem uit en aan gezet, ook de computer, zonealarm uit.
Gisteren deed hij het nog wel
iemand enig idee wat het probleem is?
Hij laadt een eeuwigheid en er komt niks op het scherm van een menu.
Andere menu's doen het wel.
Ik heb hem uit en aan gezet, ook de computer, zonealarm uit.
Gisteren deed hij het nog wel
damn.... wat is dit nu weer.... koop ik vanmiddag een LinkSYS WRT54G wireless router met een 54g pcmcia kaartje en WMP54G PCI adapter... ondersteund de PCI adapter geen WPA!
Echt slecht toch! Hoop dat er snel drivers voor komen om dat op te lossen... kan er iig niets over vinden op de LinkSYS site.
Het vreemde is dat de pcmcia kaart het wel WPA ondersteund (werkt ook gewoon nu met WPA)
Echt slecht toch! Hoop dat er snel drivers voor komen om dat op te lossen... kan er iig niets over vinden op de LinkSYS site.
Het vreemde is dat de pcmcia kaart het wel WPA ondersteund (werkt ook gewoon nu met WPA)
Inderdaad, je zult een patch moeten downloaden bij Microsoft. Even zoeken op 'WPA' bij de downloads.
Ik zit ook ff met een probleem, ik zeg van te voren alvast dat ik een enorme n00b ben als het gaat om draadloosnetwerk. Ik wil thuis ook een WLAN zodat ik door de enige loseleidng die naar mijn kamer loopt kabel kan trekken voor mijn tv. Nu heb ik getest met de router van een vriend en zijn netwerkkaart of ik ontvangst heb als ik vanaf onze studeerkamer naar mijn slaapkamer ga, ik kreeg toen geen signaal
. Het ging om de volgende hardware; een micronet router (zelfde als microsoft volgens mij) en een linksys kaart en dat alles op 54 MB. Nu heb ik ff gekeken voor zo'n antenne en zag ik bij mycom deze antenne staan
http://silverapp1.mycom.n...uctID=54359&productType=1
nou is mijn vraag of iemand ervaring met deze antenne heeft en of iemand mij kan vertellen hoever het bereik van deze antenne is (sorry ik snap niet veel van dat graden en ontvagst gebeuren met die 100watt enzo
). Het gaat bij mij om een afstand met een straal van ongeveer 7 meter met 3 muren, waarvan 1 buitenmuur(ik slaap boven de garage).
http://silverapp1.mycom.n...uctID=54359&productType=1
nou is mijn vraag of iemand ervaring met deze antenne heeft en of iemand mij kan vertellen hoever het bereik van deze antenne is (sorry ik snap niet veel van dat graden en ontvagst gebeuren met die 100watt enzo
Als je met een afstand van zeven meter en drie muren echt 0,0 signaal hebt, is er een ander probleem. Dan moet je gaan kijken naar een antenne.
dat doe ik toch ookSteve schreef op 02 juli 2004 @ 01:25:
Als je met een afstand van zeven meter en drie muren echt 0,0 signaal hebt, is er een ander probleem. Dan moet je gaan kijken naar een antenne.
Anoniem: 110142
Volgende week verhuizen en m'n pa wil overstappen naar Wireless Internet, ik wil met 3 pc's tegelijk online kunnen(Wanadoo Broadband Premium), wat heb ik precies nodig(3 pckaarten en een router/acces point volgens mij), maar ik heb er zo weinig verstand van, dat ik niet goed weet welk merk goed werkt en wat minder. Wil natuurlijk een zo hoog mogelijk snelheid halen, en online gamen moet ook mogelijk zijn. Kan iemand(of meerdere iemanden) mij adviseren welke producten ik het beste kan aanschaffen?
1 PC staat beneden
2 op de 1e verdieping
1 op zolder.
1 PC staat beneden
2 op de 1e verdieping
1 op zolder.
Ik denk dat hij een typo maakte: je moet namelijk als de fout ergens anders zit NIET naar een antenne kijkenrarepop schreef op 02 juli 2004 @ 01:35:
dat doe ik toch ookik vraag ervaring van jullie met antenne's sorry dat dat misschien niet zo duidelijk overkomt
je hebt gelijk... het werkt nu.. thnx!!Icey schreef op 01 juli 2004 @ 22:02:
Is er geen windows update voor WPA ondersteuning ofzo?
Anoniem: 66124
ok.. duidelijk, maar ipv conclusies te trekken (heb alleen gezegd dat ik even zou kijken)Icey schreef op 22 juni 2004 @ 09:54:
[...]
Niet... Je heb een usb modem, dat kan je niet simpel delen met een switch... Verdiep je eens in de matterie, en ga niet je baas vertellen dat jij een held met zulke dingen bent...
kan je meschien beter vertellen wat de oplossing is.. ik heb nu geen enkel idee in welke richting ik moet gaan zoeken voor een oplossing.
bestaat er geen hulp stukje van usb naar cat7 of iets in die zin, of moeten we de modem vervangen ?
nog bedankt en alvast bedankt
Anoniem: 37006
Er zijn weldegelijk routers voor USBmodems. Alleen of die er ook zijn met WLAN kan ik zo snel niet vinden.
Wat me in bovenstaande geval veel handiger lijkt is een alles-in-een apparaat.
Oftewel een ADSLmodem/router. Hierbij sluit je die 4-aderigekabel rechtstreeks aan op de router, omdat de modem hier dan inzit. Je kunt USBmodem dan op ebay zetten :-)
Voorbeeldje (willekeurig geprikt uit de PW)
pricewatch: E-Tech ADWG01 Modem/Router (54Mbps, 4 x 10/100Mbps, Analoog)
Wat me in bovenstaande geval veel handiger lijkt is een alles-in-een apparaat.
Oftewel een ADSLmodem/router. Hierbij sluit je die 4-aderigekabel rechtstreeks aan op de router, omdat de modem hier dan inzit. Je kunt USBmodem dan op ebay zetten :-)
Voorbeeldje (willekeurig geprikt uit de PW)
pricewatch: E-Tech ADWG01 Modem/Router (54Mbps, 4 x 10/100Mbps, Analoog)
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 37006 op 02-07-2004 17:06 ]
ik ben van plan om een draadloos netwerk op te gaan zetten samen met me buurjongen, hij woont +_ 60 meter van me vandaan en ik kan van me zolderraam rechtstreeks zijn huis zien.
Er staat 1 boom tussen maar die is niet zo hoog als het huis, line of sight is dus goed.
kan iemand me vertellen welke wireless kaarten wij hiervoor het beste kunnen gebruiken ? degene dus met het verste bereik zover bekend
bedankt
Er staat 1 boom tussen maar die is niet zo hoog als het huis, line of sight is dus goed.
kan iemand me vertellen welke wireless kaarten wij hiervoor het beste kunnen gebruiken ? degene dus met het verste bereik zover bekend
bedankt
60 meter door de lucht zonder dat er wat tussen zit is niet zo ingewikkeld... waar ik me meer zorgen maar is hoe het in bijde huizen gaat, bedoel, zit je bijde met je pcs naast een raam en kunnen jullie elkaar zien?
Wat je zou kunnen doen is 2 aps bridge, zodat je gewoon met utp kabel door het huis kan gaan, de aps kan je dan netjes zo neerzetten dat ze het beste bereik hebben.
Of als je wel kaartjes wilt gebruiken, met die 100mw senao zit je altijd wel goed
Wat je zou kunnen doen is 2 aps bridge, zodat je gewoon met utp kabel door het huis kan gaan, de aps kan je dan netjes zo neerzetten dat ze het beste bereik hebben.
Of als je wel kaartjes wilt gebruiken, met die 100mw senao zit je altijd wel goed
We zitten alle 2 op zolder ( de pc's dus ookIcey schreef op 05 juli 2004 @ 21:57:
60 meter door de lucht zonder dat er wat tussen zit is niet zo ingewikkeld... waar ik me meer zorgen maar is hoe het in bijde huizen gaat, bedoel, zit je bijde met je pcs naast een raam en kunnen jullie elkaar zien?
We hebben beide een zolderraam waar een antenne voor gehangen zou kunnen worden.
War bedoel je met een 2 aps bridge ? soort versterker ofzo ?
2 accespionts aan elkaar hangen, zodat je gemakkelijk met upt kabel door je huis kunt gaan, antenne kabel kan namelijk niet zo lang worden, utp daarintegen 100meter.
Ik heb zojuist wel globaal even gekeken, maar forgive me als het al ergens staat.
Hier heb ik een Cisco Aironet 1100 AP staan en daar hang ik de bijpassende kaartjes aan. Geen probleem. Nu heb ik twee nieuwe laptops met Centrino zooi er in (en een Intel Wireless NIC) en dit krijg ik met geen mogenlijkheid aan de gang.
MAC adres verify uit in AP, Aironet extensions uit, SSID broadcasten, ook al de Intel Wireless drivers geinstalleerd, niks helpt!
De Cisco kaartjes werken gewoon wel goed...
any ideas?
Hier heb ik een Cisco Aironet 1100 AP staan en daar hang ik de bijpassende kaartjes aan. Geen probleem. Nu heb ik twee nieuwe laptops met Centrino zooi er in (en een Intel Wireless NIC) en dit krijg ik met geen mogenlijkheid aan de gang.
MAC adres verify uit in AP, Aironet extensions uit, SSID broadcasten, ook al de Intel Wireless drivers geinstalleerd, niks helpt!
De Cisco kaartjes werken gewoon wel goed...
any ideas?
Even klein vraagje, ik heb een aantal pagina's doorgelezen maar om nou ff deel 1 door te lezen
Kan je als je 2 nics koopt ook een verbinding krijgen?

Ja dat is ad-hoc, maar volgens mij heb je verder niet eens gezocht. Dit is al 1000x voorbij gekomen...Megamind schreef op 25 juli 2004 @ 14:52:
Even klein vraagje, ik heb een aantal pagina's doorgelezen maar om nou ff deel 1 door te lezen![]()
ik heb dus 2 van die kaarten in 2pc's zitten, alle software geinstalleerd maar ze zien elkaar niet (geen beschikbaar netwerk)
iemand een idee?
ook gewoon met windows configureren lukt niet omdat de verbinding "verbroken" is nooit verbinding gehad maarja
Alle stappen precies volgens het boekje gedaan en het werkt maar niet.
De bedoeling was dus om zo het internet/bestanden te delen maar ik heb gewoon geen verbinding (in netwerk verbindingen blijft alles maar op: een van de netwerkkabels is niet aangesloten staan) adhoc blijft nooit aanstaan (zet instellingen vanzelf weer terug)
iemand een idee?
ook gewoon met windows configureren lukt niet omdat de verbinding "verbroken" is nooit verbinding gehad maarja
Alle stappen precies volgens het boekje gedaan en het werkt maar niet.
De bedoeling was dus om zo het internet/bestanden te delen maar ik heb gewoon geen verbinding (in netwerk verbindingen blijft alles maar op: een van de netwerkkabels is niet aangesloten staan) adhoc blijft nooit aanstaan (zet instellingen vanzelf weer terug)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama
Dit topic is gesloten.