-=: Het grote Wireless Topic (Deel II) :=-

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 13.242 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Staat Linksys goed bekend?

In een post hierboven zie ik het onderstaande staan:
- WLAN 54Mbps - Router 4 Ports WRT54G
- WLAN 54Mbps - PCMCIA Kaart WPC54G
- WLAN 54Mbps - PCI Kaart WMP54G

Als ik het goed begrijp, kan ik de ADSL in die router inpluggen waarna het draadloos verdeeld zou kunnen worden?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lynksys staat zeker goed bekend!

Dat zou moeten gaan idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Mooi; dan zal ik dat lijstje wat ik zojuist opsomde eens gaan bespreken met de persoon in kwestie. Totaal kom ik rond de 210 EUR uit (beetje makkelijk gerekend), dus dat mag geen probleem zijn.

Toch nog een vraagje: als ik die drie dingen koop, ben ik dan klaar? Met andere woorden: hoef ik geen rekening te houden met antennes of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Tja dat ligt aan de omstandigheden als afstand en muren e.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapie007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 07:59
Ik doe net mijn wireless lan kaartje erin en hij vind het draadloosnetwerk van de buren kan ik her wat mee of heb ik hier helemaal niets aan? ik kan geen pc's zien volgens mij en kan ook niet internetten via hen! ik heb een ip gekregen 169.254.146.24 kan ik door een DNS server in te stellen nu ook via hun internetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel ook een Wireless gedoe hier thuis, maar ik heb nogal problemen met het halen van de zolder.

Ik heb zelf een zolderkamer, en de AP staat beneden. Ik heb boven net geen goede ontvangst:(

Ik zit er over te denken om een Wireless repeater te kopen die ik dan op de 1e etage neer zet. Is dit een goed ideE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dapie007 schreef op 25 januari 2004 @ 18:07:
Ik doe net mijn wireless lan kaartje erin en hij vind het draadloosnetwerk van de buren kan ik her wat mee of heb ik hier helemaal niets aan? ik kan geen pc's zien volgens mij en kan ook niet internetten via hen! ik heb een ip gekregen 169.254.146.24 kan ik door een DNS server in te stellen nu ook via hun internetten?
Nee je hebt geen ipadres gekregen, dit is een automatisch adres wanneer er geen dhcplease wordt verkregen.

Draait er een dhcpserver? Zo nee, zelf even een ip instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 18:15:
Ik heb momenteel ook een Wireless gedoe hier thuis, maar ik heb nogal problemen met het halen van de zolder.

Ik heb zelf een zolderkamer, en de AP staat beneden. Ik heb boven net geen goede ontvangst:(

Ik zit er over te denken om een Wireless repeater te kopen die ik dan op de 1e etage neer zet. Is dit een goed ideE?
Ik weet niet wat zo'n ding kost, maar als dit meer is dan een AP kan je ook een AP in WDS mode gebruiken. Asus ondersteund dit oa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op 25 januari 2004 @ 18:19:
[...]

Ik weet niet wat zo'n ding kost, maar als dit meer is dan een AP kan je ook een AP in WDS mode gebruiken. Asus ondersteund dit oa.
WDS is AP gebruiken als Repeater? Asus is een merk neem ik aan?

*sorry voor NOOB reactie*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo289
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09-2024
Vandaag heb ik een 120v wireless DVD&video viewer van Trust gekocht, helaas heb ik er even niet bij nagedacht dat we thuis al een draadloos netwerk hebben (linksys). Gevolg: DVD viewer doet t prima zolang die router (en dus het hele netwerk) af is, maar staat die aan,dan valt t echt niet aan te zien.

Allebei die apparaten blijken dus op die 2,4 GHz frequentie te werken.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

en zo niet: is het mogelijk om van de linksys router het draadloze uit te schakelen? Dus dat ik alleen utp kabels kan gebruiken?

alvast hardstikke bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Is dat Trust apparaat een analoog apparaat?
Zo ja, dan kan je proberen wat met de kanaalinstelling te spelen.
Je WiFi netwerk bv op het laagste kanaal en het je Trust videoapparaat op z'n hoogste kanaal. Er zou genoeg ruimte in de band moeten zijn om ze samen te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo289
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09-2024
nou mn Trust DVD viewer kan in 3 standen, maar het WiFi netwerk kan volgens mij niet in verschillende standen, althans ik zou niet weten hoe (correct me if I am wrong). In elke van die 3 standen krijg ik storingen op mn tv.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Op de router van je draadloze netwerk moet je iets van kanalen kunnen instellen.
Of anders op je acces point van je draadloze netwerk.
Vaak gaat die via een web interface.

Ik kan je geen garantie geven, maar het is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met een Asus wl300g en een Cisco Aironet 350? Ik krijg hem niet aan de praat. Ik heb ook een Linksys Wet54g en die geeft geen problemen. Het probleem lijkt te zijn dat de 128 bit encryptie van de Cisco kaart niet dezelfde is als de AP. Ik heb werkelijk alles nagelopen. Is dit een bekend probleem?
Tevens is het opeens niet meer mogelijk mijn AP te "tweaken" (het zendvermogen naar 85 mw te verhogen). De "main_admstatus_content.asp" pagina is tegenwoordig blanco. Ik heb gen firmware upgrade of iets gedaan en dat is dus vreemd.

Benieuwd naar ervaringen. mvg, Saffi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Toch nog ff een n00b-vraagje; als ik het onderstaande koop:
- WLAN 54Mbps - Router 4 Ports WRT54G
- WLAN 54Mbps - PCMCIA Kaart WPC54G
- WLAN 54Mbps - PCI Kaart WMP54G

Kan ik dit dan makkelijk met elkaar laten 'babbelen'? Met andere woorden: spreekt de handleiding die erbij zit voor zich of kom ik waarschijnlijk weer terug naar dit draadje omdat het niet te snappen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

De handleiding zou voorzich moeten spreken, Windows XP gebruiken heeft ook voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met het gebruik van de Linksys WRT54G in combinatie met intensief e-mule gebruik?

Ik hoor en lees vaak over het niet aankunnen van veel verbindingen en spontaan verbreken en wil weten of ik deze zonder zorgen kan aanschaffen.
Mijn huidige (niet draadloze) router kan heel weinig verbindingen aan en knalt er dus letterlijk dagelijks uit als emule aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 21:08:
Heeft er iemand ervaring met het gebruik van de Linksys WRT54G in combinatie met intensief e-mule gebruik?

Ik hoor en lees vaak over het niet aankunnen van veel verbindingen en spontaan verbreken en wil weten of ik deze zonder zorgen kan aanschaffen.
Mijn huidige (niet draadloze) router kan heel weinig verbindingen aan en knalt er dus letterlijk dagelijks uit als emule aan staat.
Daar hebben heel veel hardware-routertjes last van, althans de goedkopere. Waarom zet je geen Linuxbakkie neer met daarachter een AP in bridge mode? Een p66 ofzo kan echt veel connecties aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op 28 januari 2004 @ 21:49:
[...]

Daar hebben heel veel hardware-routertjes last van, althans de goedkopere. Waarom zet je geen Linuxbakkie neer met daarachter een AP in bridge mode? Een p66 ofzo kan echt veel connecties aan :)
Hmm, heb ik ook aan gedacht, maar dan heb ik gelijk weer zo'n apparaat staan en die kan ik eigenlijk niet kwijt.
Heb je met een AP (=wireless accesspoint?) in bridge mode dan geen last bij veel verbindingen?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 22:01:
[...]

Hmm, heb ik ook aan gedacht, maar dan heb ik gelijk weer zo'n apparaat staan en die kan ik eigenlijk niet kwijt.
Heb je met een AP (=wireless accesspoint?) in bridge mode dan geen last bij veel verbindingen?
Nee dat ding staat gewoon transparant te zijn, terwijl een router de connecties moet bijhouden. En de cpu's die in de standaard routertjes zitten zijn niet al te snel en beschikken niet over heel veel geheugen... Ik vermoed dat wanneer 1 van deze 2 vollopen dat ze dan crashen. Ik heb er hier bij mijn e-tech ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:30

netblade

Sunrise

Oke ik ben van plan wireless lan te gaan nemen voor mijn antieke laptop [PII266 met win2000pro]

Wat voor soort netwerk raden jullie mij dan aan?
Ik zelf zat te kijken naar een accesspoint 11Mbit van sweex
en ook meteen een 11Mbit pccard. Aangezien ik ook een sweex router heb lijkt mij dit een goeie combo, mijn bedraade netwerk is 100mbit. Ik heb mezelf voor genomen dat het ongeveer 120 euro mag kosten :)
Kunnen jullie mij adviseren?

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
Ook ik heb een vraag voor dit mooie grote topic. Ik heb nu 2 sitecom (USB en PCMCIA) kaartjes op peer-to-peer. Binnenshuis perfect ontvangst, niks te klagen.

Nu wil ik internet delen met de overbuurman. Ik heb mijn P2P setje voor het raam gezet en ben met m'n laptop naar de overbuurman (+/- 55 meter) gelopen. Signaal was al gauw weg.

Nu is mijn vraag: hebben WAP's een groter bereik dan een P2P opstelling? En zouden de overburen te bereiken zijn met (1 of) 2 Linksys Access points? Ok, iedere situatie is verschillend, maar 2 accesspoints die 55 meter overbruggen zonder antenne versterking is dat reeël?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Arie Kanarie schreef op 30 januari 2004 @ 21:06:
Ook ik heb een vraag voor dit mooie grote topic. Ik heb nu 2 sitecom (USB en PCMCIA) kaartjes op peer-to-peer. Binnenshuis perfect ontvangst, niks te klagen.

Nu wil ik internet delen met de overbuurman. Ik heb mijn P2P setje voor het raam gezet en ben met m'n laptop naar de overbuurman (+/- 55 meter) gelopen. Signaal was al gauw weg.

Nu is mijn vraag: hebben WAP's een groter bereik dan een P2P opstelling? En zouden de overburen te bereiken zijn met (1 of) 2 Linksys Access points? Ok, iedere situatie is verschillend, maar 2 accesspoints die 55 meter overbruggen zonder antenne versterking is dat reeël?
ik heb gelezen dat access points een sterker signaal hebben, ook mede omdat er n grote antenne op kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij staat de signaalsterkte bijna altijd laag. Toch haal ik de maximale d/u snelheid eruit. Waarvoor dient de signaalindicatie dan, het verplaatsen van bestanden over het wlan oid? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
netblade schreef op 31 januari 2004 @ 08:27:
[...]

ik heb gelezen dat access points een sterker signaal hebben, ook mede omdat er n grote antenne op kan :)
Hoeft niet, een Senao pcmcia kan 249mwatt eruit gooien.

Daar kunnen de meeste AP's alleen van dromen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

neographikal schreef op 31 januari 2004 @ 17:11:
[...]

woei, das nice _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
De Senao 11b apparatuur kan zeker 200Mw (wel om vragen als je besteld bij Zx-Yagi anders krijg je het voor Nederland goedgekeurde 100mw geval). De 54g AP's van Senao zijn ongeveer 150Mw op 54Mbit modus.

Als je 249Mw wil moet je dat onder Linux doen want dat kan je niet 'vast' in de PCMCIA kaart zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Yup thats very true

I agree

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 21:08:

Ik heb niets dan problemen met de WRT54G. Elke 10-15 minuten wordt de verbinding verbroken. Althans, de verbinding blijft bestaan maar er kan geen data meer verstuurd worden en de router reageert ook niet meer. Ff op internet gezocht. Hebben HEEL veel mensen last van. Sommige mensen zeggen dat het door zero wireless configuration van windows XP komt maar dat is niet waar. Ik heb het ook getest met Odyssey van Funk SOftware. Exact het zelfde probleem. Dit geldt overigens allemaal met WPA AES encryptie aan. Zonder encryptie doet ie ut wel goed. Vrij waardeloos dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de Sitecom WL-122 WPA AES ondersteunt? In de handleiding staat er niets over, alleen WPA TKIP. Maar dat is bij wel meer routers omdat WPA AES vaak pas later is toegevoegd dan dat de handleiding is geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie Kanarie
  • Laatst online: 12-07-2023
netblade schreef op 31 januari 2004 @ 08:27:
[...]

neographikal schreef op 31 januari 2004 @ 17:11:
[...]

Jammer dat ik het vermogen van mijn Ad-hoc opstelling (sitecom WL-011, WL-012) nergens kan vinden. Dan wordt het dus altijd nog schatten en gewoon proberen.

Weet iemand nog iets van het gerucht dat de ene standaard 802.11b groter bereik heeft dan 802.11g of is het verschil alleen maar de snelheid. Ervan uitgaande dat hoe lager de verbindingssnelheid hoe stabieler/verder het signaal komt. Dan zou het een loze investering zijn om 2 x 54 mbit Access points aan te schaffen, terwijl ze op 11 mbit 55 meter overbruggen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:52
Even tussendoor. Koop geen sweex wireless router, want die kunnen niet eens door het plafond 'zappen'. d.w.z. Ik heb daar heel slechte ervaring mee, net als andere vrienden van mij.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
Ik ben van plan om voor m'n desktop (met Asus P4P800 DeLuxe MB) en laptop (Compaq Presario 700EA) de Asus WL-100g 11/54Mbps en Asus WL-138g pci 54Mbps te kopen.

Iemand ervaringen hiermee? Of redenen waarom ik dit niet zou moeten aanschaffen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Prima kaart, heb hem zelf ook. de wl-100g that is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
neographikal schreef op 08 februari 2004 @ 18:44:
Prima kaart, heb hem zelf ook. de wl-100g that is :)
ah, mooi :)
welke kaart heb je dan in je desktop? en/of gebruik je een AP?

Als ik de prijzen van vergelijkbare kaarten (tenminste ik denk dat ze vergelijkbaar zijn) van Linkksys en Asus zie, zijn de Linksys-kaarten een stuk duurder. Is daar een verklaring voor?
802.11G is toch gewoon hetzelfde bij beide merken? of is zo'n Linksys-kaart ineens sneller (wat me onlogisch lijkt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Stel ik heb een bedrijf met 2 verdiepingen met een open ruimte, en ik heb per verdieping +- 10 personen die via WI-FI verbonden zijn.

10 mensen via de G standaard op 1 access point is derhalve wat karig; daarom
dacht ik om 2 access points in dezelfde ruimte te zetten. Beiden op het meest uiterste van de verdieping.

Zal dit de snelheid verhogen? Ik neem aan dat de clients het WAP pakken die
op dat moment het sterkste signaal geeft en/of de minste verbindingen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Kan je niet beter de AP's ergens op 1/4 van de afstand zetten? Dus

Muur | midden | Muur

Waarbij de | de AP's zijn, zo voorkom je dat je bereik in je muren gaat stoppen ;)

En de clients pakken normaal gesproken idd het sterkste signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

neographikal schreef op 09 februari 2004 @ 14:21:
Kan je niet beter de AP's ergens op 1/4 van de afstand zetten? Dus

Muur | midden | Muur

Waarbij de | de AP's zijn, zo voorkom je dat je bereik in je muren gaat stoppen ;)

En de clients pakken normaal gesproken idd het sterkste signaal.
Daar heb je gelijk in idd dat is een betere opstelling.

Volgens mij zullen 2 access points effectief de gemiddelde snelheid verhogen, delen jullie die mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik denk het wel maar ik heb geen ervaring ermee, omdat ik geen 2 AP's hier heb. Maar de AP's krijgen iig meer ademruimte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Waarom is de enige webshop (die ik kan vinden) die de Asus WL-138g pci 54Mbps PCI-kaart verkoopt?? Ik zie 'm ook niet in de pricewatch staan en kom 'm verder ook niet in een simpele google-search tegen. Bestaat die kaart officieel wel?

Andere vraag: heeft Asus überhaupt geen WLAN PCI-kaartjes? Zou raar zijn gezien het feit dat ze wel PCMCIA-kaartjes in hun assortiment hebben ...

Ik wil dus een Asus WL-500g, een Asus WL-100g 11/54Mbps PCMCIA-kaartje + een WLAN PCI-54Mbps-kaartje aanschaffen. Nu twijfel ik over dat laatste... Wie helpt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Laatst online: 17:47

xychix

FreeBSD Rules !

ik heb de firmware van mijn linksys wpc11 verkloot. ik moet dus een nieuw kaaartje gaan kopen... welke kaart heeft het meeste bereik?? ik kom waarschijnlijk in een kamer in amsterdam... hoe groter het bereik des te groter de kans dat ik internet heb ;)

misschiendus ook maar een met antenna mogelijkheid zoeken

[ Voor 11% gewijzigd door xychix op 10-02-2004 19:18 ]

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Gezien de lange (en onbekende) levertijden van de Asus 500g neem ik ook de US Robotics in mijn overweging voor een Wireless netwerk mee en wel de US Robotics 100Mbps Wireless Turbo Acces Point & Router om precies te zijn :)

Nu zit ik alleen eens te kijken wat de pro's en con's van beide producten zijn. Die US Robotics heeft (over het algemeen) een groter bereik, heb ik begrepen. Qua specs lijken ze erg op elkaar. Bij Asus zie ik een rijtje als het volgende staan:
- Plug-n-Share Internet
- Plug-n-Share Disk
- Plug-n-Share WebCAM

Maar is dat iets wat ik op die US Robotics zou missen?

Maar toch vraag ik me af waarom ik voor Asus of juist voor US Robotics zou moeten kiezen. Iemand die me daarover wat meer kan vertellen?

[ Voor 16% gewijzigd door RoelJewel op 10-02-2004 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

trankilo schreef op 03 februari 2004 @ 13:55:
De Senao 11b apparatuur kan zeker 200Mw (wel om vragen als je besteld bij Zx-Yagi anders krijg je het voor Nederland goedgekeurde 100mw geval). De 54g AP's van Senao zijn ongeveer 150Mw op 54Mbit modus.

Als je 249Mw wil moet je dat onder Linux doen want dat kan je niet 'vast' in de PCMCIA kaart zetten.
volgens mij lees ik hier al een sterke kaart. zijn deze wel prism2 compatible ? dan zou hij het ook met freebsd moeten doen....

hmmm

---------------------------------

Bovenstaande antenne heeft een versterking van 7 Db en is voorzien van 2 meter coax met MMCX connector, de krachtige 14 cm in doorsnede zijnde magneet voet zorgt voor een goede houvast op de auto, Klik Hier

Senao Pcmcia card.Wordt inclusief een Senao 100 Mwat Pcmcia card geleverd.

Set met bovenstaande antenne en Senao Pcmcia card.
1 x een losse opsteek antenne !!

Setprijs: 99.- inclusief BTW
Bijkomende verzendkosten: 4.95
alleen de antenne 69.-

200 Mw pcmcia card meerprijs + € 15.-,
niet voor gebruik in Nederland.

Gratis meegeleverd bij aanschaf complete set : kismet linux wardrive bootcrom.
zie http://www.senao.be voor meer support.
----------------------------
dus 114 euro voor een super wardrive set ??

ik ga im amsterdam op kamers...... hiermee kan ik vast internetten :)

pakkans ??? word dit ge controleerd ??? iemand ???

en kan ik m later zelf naar 100 zetten om m legaal te maken ???

[ Voor 49% gewijzigd door xychix op 11-02-2004 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik denk niet dat je gepakt zult worden omdat je te veel vermogen uitzend.
Pas als je iets of iemand stoort.

Terugzetten naar 100mW heeft weinig nut, dan moet je ook niet meer die 7dBi antenne gebruiken. .
100mW = 20dBm dit is wat je maximaal mag uitstralen van ETSI.
20 dBm + 7 dBi = 27 dBm uitgestraald vermogen = 0,5 Watt = ook te veel.

Waarschijnlijk is die antenne richtingsgevoelig opzich geen probleem, met het neerzetten van je antenne zul je hier rekening mee moeten houden.
Voor een optimale verbinding moet je hem misschien wat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:53
Nog even over veel connecties en vollopende routers. Zijn er geen routers die wel vel connecties aankunnen? En anders als ik er voor kies om bijvorbeeld een pc als router te laten werken met daar een AP wat heb ik dan allemaal nodig en hoe gaat dat in zijn werk. Kan ik die router pc ook als download back gebruiken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Coenen schreef op 11 februari 2004 @ 08:17:
Ik denk niet dat je gepakt zult worden omdat je te veel vermogen uitzend.
Pas als je iets of iemand stoort.

Terugzetten naar 100mW heeft weinig nut, dan moet je ook niet meer die 7dBi antenne gebruiken. .
100mW = 20dBm dit is wat je maximaal mag uitstralen van ETSI.
20 dBm + 7 dBi = 27 dBm uitgestraald vermogen = 0,5 Watt = ook te veel.

Waarschijnlijk is die antenne richtingsgevoelig opzich geen probleem, met het neerzetten van je antenne zul je hier rekening mee moeten houden.
Voor een optimale verbinding moet je hem misschien wat draaien.
maar dat senao spul (die aanbiedig van hier boven) is dus prijs/kwaliteit wel interessant ? of koop ik voor die 114 euro andre mooi spul ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigapower
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 23:06
Hoi, mn pa wilt ook wireless internet en ik moet het maar ff voor hem regelen.

De situatie is als volgt: We hebben al een normale modem/router met 4 poorten. Momenteel heeft hij 2 computers en daar komt binnenkort nog een derde bij.

- Gaat het wel goed allemaal als hij daar een accespoint op aansluit? (aangezien je dan zeg maar een router op een router aansluit, of moet die accespoint op bridge in dit geval?)
- Router beneden op begaande grond en pc op de zolder levert geen problemen op? Ik las dat sommige mensen in deze topic bij paar meter al slechte verbinding hadden?
- Voor de clients zeg maar (dus voor op de pc's zelf) Is pci of usb beter? Ik was al bij een winkel geweest en daar probeerden ze me pci aan te smeren die dan wel weer 2,5x duurder waren omdat ontvangst beter zal zijn. Is dit ook daadwerkelijk zo of is het verschil te verwaarlozen?
- Nog andere zaken waar ik op moet letten?

• paragon
  • Laatst online: 15:53
Hmm ik heb dus sinds vandaag een sitecom wl-122 met bijbehorende kaart voor in de laptop. Het werkt opzich prima alleen knalt mijn internet verbinding er dus geregeld uit. Ook vind ik de snelheid een beetje drama kom van draad naar draadloos op een snelheid van ongeveer 14mb/s das volgens mij een beetje aan de langzame kant en dat rechtvaardigd de geadverteerde 100G+ zeker niet. ook worden e clients niet goed in de dhcp lijst weergegeven soms staan pc en laptop erin en soms alleen de pc en soms helemaal niks. Zijn de ze problemen op te lossen?

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

xychix schreef op 11 februari 2004 @ 13:38:
[...]

maar dat senao spul (die aanbiedig van hier boven) is dus prijs/kwaliteit wel interessant ? of koop ik voor die 114 euro andre mooi spul ?
Ik ken het senao spul niet, of 114 euro een mooie prijs is kan je waarschijnlijk wel bepalen middels de pricewatch. Het extra uitgangsvermogen kan handig zijn voor een wat groter bereik. De externe antenne gaat je daar zeker bij helpen.
Je kan dan zoeken naar de beste plek voor je antenne, zonder dat je je pc hoeft te verplaatsen.

• Gigapower
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 23:06
Gigapower schreef op 11 februari 2004 @ 19:11:
Hoi, mn pa wilt ook wireless internet en ik moet het maar ff voor hem regelen.

De situatie is als volgt: We hebben al een normale modem/router met 4 poorten. Momenteel heeft hij 2 computers en daar komt binnenkort nog een derde bij.

- Gaat het wel goed allemaal als hij daar een accespoint op aansluit? (aangezien je dan zeg maar een router op een router aansluit, of moet die accespoint op bridge in dit geval?)
- Router beneden op begaande grond en pc op de zolder levert geen problemen op? Ik las dat sommige mensen in deze topic bij paar meter al slechte verbinding hadden?
- Voor de clients zeg maar (dus voor op de pc's zelf) Is pci of usb beter? Ik was al bij een winkel geweest en daar probeerden ze me pci aan te smeren die dan wel weer 2,5x duurder waren omdat ontvangst beter zal zijn. Is dit ook daadwerkelijk zo of is het verschil te verwaarlozen?
- Nog andere zaken waar ik op moet letten?
okay ik wou even melden dat we uiteindelijk de linksys pakketten (wap54g + de pci kaart versie) en hij doet het perfect. Router + accespoint beneden + client op zolder. Ontvangst is "zeer slecht" volgens de statistieken maar evengoed 8mbit transfer wat genoeg is voor internet (waarvoor het ook bedoelt is). Als er zich nog problemen voordoen zal ik ze hier melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraagje
is het mogelijk om met externe antennes
to een bereik van ongeveer 5 km te komen
heb dit nodig voor een opdracht.
om met een latop dingen te verstuuren binnen
een straal van 5 km naar een server .
moet allemaal nog gedaan worden maar kan op het internet weinig vinden
over de maximale afstand en wat je er voor nodig hebt.

wobbe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 12:11:
ik heb een vraagje
is het mogelijk om met externe antennes
to een bereik van ongeveer 5 km te komen
heb dit nodig voor een opdracht.
om met een latop dingen te verstuuren binnen
een straal van 5 km naar een server .
moet allemaal nog gedaan worden maar kan op het internet weinig vinden
over de maximale afstand en wat je er voor nodig hebt.

wobbe
Ja dat kan, maar een klein beetje zoeken kan geen kwaad...

Met een stel offsetschotels moet dit wel mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb al heel wat sites afgezogt via google ben er nu al dikke 3 dagen
mee bezig op google te zoeken met verzichillende begrippen en zo.
oa. op wiffi max afstand wifi 10 km wiffi 5 km
heb al een dikke 300 sites bekeken.
en wou weten of er hier in dit forum misschien mensen waren die mij misschien info konden versterkken over een wiffi netwerk voor
1 pc en een server. met een afstand tussen beide onder de 5 km.

wobbe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een SMC 2804 WBR wireless router, alles werkt en netwerk ook.
nu wil ik gaan pingen en dan krijg ik antwoorden als 5ms 5ms 500ms 5ms 5ms en tijdens het counterstriken heb ik connection lost en veel lag.

probleem is ook heir besproken www.dslreports.com/forum/remark,8954738~mode=flat
daar zeggen ze dat het probleem bekend is en dat er nog steeds geen oplossing voor is (ook geen nieuwe firmware).

misschien dat tweakers meer weten dan op dat forum

(ik weet crosspost)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 12:19:
info konden versterkken over een wiffi netwerk voor
zoek eens op/naar regionale wifi clubs, die zullen ook wel met dat soort afstanden te maken krijgen.
bijv. op forum van WirelessNederland :
http://forum.wirelessnede...1e4e2406976e628eabbde05f5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 12:19:
ik heb al heel wat sites afgezogt via google ben er nu al dikke 3 dagen
mee bezig op google te zoeken met verzichillende begrippen en zo.
oa. op wiffi max afstand wifi 10 km wiffi 5 km
heb al een dikke 300 sites bekeken.
en wou weten of er hier in dit forum misschien mensen waren die mij misschien info konden versterkken over een wiffi netwerk voor

wobbe
Niet goed gezocht schijnbaar, er zijn echt massa's met pagina's. Oa van wirelessleiden, wirelessnederland en nog veel meer

http://www.dartsplayer.com/wi-fi/

Kijk ook daar maar eens. Die had je gevonden als je op dishfeed had gezocht, wat mijn tip was.

En check je spelling eens, ABN wordt hier gewaardeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
RoelJewel schreef op 10 februari 2004 @ 20:22:
Gezien de lange (en onbekende) levertijden van de Asus 500g ......

Maar toch vraag ik me af waarom ik voor Asus of juist voor US Robotics zou moeten kiezen. Iemand die me daarover wat meer kan vertellen?
Lange levertijd?? Ik zit nu online te checken bij een leverancier, en die heeft dat ding gewoon op voorraad.

Of er ook WLAN PCI zijn van Asus, weet ik niet. Ik zie ze ff niet bij de leverancier, idd wel vreemd, alleen de PCMCIA.
Maar goed, volgens mij kun je die pcmcia toch gewoon in zo'n PCMCIA -> PCI ding drukken?

Die US robotics is trouwens 8 eur inkoop duurder dan die Asus :)

Vraagje trouwens: Ik wil een ander PCMCIA kaartje hebben. 54Mbit is leuk, voor als ik mn accesspoint upgrade, maar nog niet noodzakelijk.
Dus welk PCMCIA kaartje moet ik nemen?

Voorwaarde is wel dattie een MC Card connector heeft, daar heb ik namelijk een antennetje voor (5 dbi). Alleen nergens wordt bij die pcmcia dingen vermeld of en zoja wat voor connector ze hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Informeer bij zx-yagi.nl even naar het Senao spul, die kunnen je het vertellen en Senao is de mercedes onder wlan spul. Je kan op aanvraag evt een versie krijgen die onder Linux naar 249mwatt te boosten is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Laatst online: 29-08 22:37
Weet iemand misschien waar je mini-pci 54Mbit netwerkkaart (802.11g) kunt halen, voor in een laptop.

Heb al gezocht op Tweakers pricewatch, maar kon er geen één vinden. Ook in andere pricewatches/shops geen resultaat ;(

Zijn deze kaarten uberhaupt wel los te verkrijgen?

[ Voor 6% gewijzigd door Klovan op 21-02-2004 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Probleem!

Ik heb de E-Tech 11 Mbps AccessPoint. Deze laat zich echter met geen mogelijkheid configureren. :(

Wat ik heb geprobeerd:

In alle gevallen was de E-tech APM configuratie-utility geïnstalleerd en gebruikt om de AP te proberen te vinden.

1. AP aansgesloten met crosscable op switch, netwerkje met fixed-IP pc's. LAN lichtje brandt, na reset van AP is het nog steeds niet bereikbaar op 192.168.1.1.

2. De AP direct aansluiten op een (XP) pc met crosscable helpt ook niet; pc instellen op automatisch IP verkrijgen maakt geen verschil.

3. AP aangesloten op het volgende netwerk: Alcatel Speedtouch 510 ADSL modem => Sweex Broadband Router werkend als 4-poorts switch en DHCP-server(!) => hieraan twee pc's en de AP (dit keer een straight cable). De pc's hebben allemaal internet, zonder iets in te hoeven stellen. LAN lichtje brandt weer en de AP zou nu een IP van de Sweex router moeten krijgen; de pc's krijgen dit wel! De AP is nog steeds niet te vinden met de utility en ook niet na een reset op 192.168.1.1. :(

In geen enkel geval wordt de AP dus door de E-tech APM utility gevonden. Een reset zou de AP het IP 192.168.1.1 moeten geven maar op dit adres is de AP ook niet te vinden (pingen lukt ook niet).

Mijn vraag: wat moet ik doen om de AccesPoint zichtbaar te maken voor de E-tech APM utility? Of is het ding kapot en moet ik hem terugsturen?

Het uiteindelijke doel is om met een W98SE pc zo'n 40 meter verderop ADSL te delen. Er zit een E-tech 11 Mbps PCI wireless kaart in, die gemiddeld zo'n 66% signaal ontvangt nu deze tijdelijk in hetzelfde huis als de AP staat. De PCI-kaart is wel in te stellen maar die verrekte AccessPoint blijft onbereikbaar en ik ben ten einde raad. ;(

De pc heeft overigens direct internet als deze op de Sweex router aangesloten wordt, zonder iets in hoeven te stellen. De wireless verbinding moet dus transparant worden (bridge?). Ik kan de AP alleen niet instellen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Als ik je verhaal goed gelezen heb, werkt je draadloze verbinding wel.
Dus helemaal kapot is je AP niet.

Kan je AP als DHCP server spelen? Zo ja, laat hem een DHCP server spelen en kijk dan eens wat voor IP adres je PC's krijgen.

Heb je IP 192.168.0.1 ook "bekeken"?

Kan je naar je AP pingen?

Heb je via een HTTP je AP kunnen benaderen: http://192.168.1.1:80 (of 82)?

Helaas geen kant en klare oplossing maar misschien helpt het je verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Klovan schreef op 21 februari 2004 @ 15:11:
Weet iemand misschien waar je mini-pci 54Mbit netwerkkaart (802.11g) kunt halen, voor in een laptop.

Heb al gezocht op Tweakers pricewatch, maar kon er geen één vinden. Ook in andere pricewatches/shops geen resultaat ;(

Zijn deze kaarten uberhaupt wel los te verkrijgen?
Ik weet niet eens of ze er zijn, ik heb er een tijd naar gezocht. Niets kunnen vinden... Alleen maar 11mbit'ers helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Laatst online: 23:22

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

* Ethnocentrix heeft probs met z'n wlan :)

Ik heb de volgende spullen geinstalleerd:
Linksys WRT54G v1.1 router
Linksys WPC54G PCMCIA kaart
Linksys WMP54G PCI kaart

De Router en de PCMCIA kaart werken allebei perfect, maar de PCI kaart geeft problemen.
Met de software op de cd die bij het kaartje zat werkt de boel perfect, maar die software ondersteund nog geen wpa. Omdat ik dus wel wpa wil draaien heb ik de drivers geupdate.
En dan gaat het mis. De software die de verbinding enz regelt (wlan monitor) wil niet geupdate worden. Standaard staat versie 1.2 geinstalleerd, maar die ondersteund wpa niet. Versie 1.3(die bij de pcmcia kaart wel goed draait) ondersteunt wel wpa, maar die krijg ik dus niet geinstalleerd. Ik heb van de site van linksys de laatste drivers gedownload, maar dan krijg ik een nog oudere versie van wlan monitor dan die op de cd-rom staat :( .
Weet iemand waar ik versie 1.3 vandaan kan halen voor de WMP54G v.2, want ik ben nou al vanaf 2 uur vanmiddag bezig, en het werkt nog steeds niet :(

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:20
Ethnocentrix schreef op 21 februari 2004 @ 19:05:
* Ethnocentrix heeft probs met z'n wlan :)

Ik heb de volgende spullen geinstalleerd:
Linksys WRT54G v1.1 router
Linksys WPC54G PCMCIA kaart
Linksys WMP54G PCI kaart

De Router en de PCMCIA kaart werken allebei perfect, maar de PCI kaart geeft problemen.
Met de software op de cd die bij het kaartje zat werkt de boel perfect, maar die software ondersteund nog geen wpa. Omdat ik dus wel wpa wil draaien heb ik de drivers geupdate.
En dan gaat het mis. De software die de verbinding enz regelt (wlan monitor) wil niet geupdate worden. Standaard staat versie 1.2 geinstalleerd, maar die ondersteund wpa niet. Versie 1.3(die bij de pcmcia kaart wel goed draait) ondersteunt wel wpa, maar die krijg ik dus niet geinstalleerd. Ik heb van de site van linksys de laatste drivers gedownload, maar dan krijg ik een nog oudere versie van wlan monitor dan die op de cd-rom staat :( .
Weet iemand waar ik versie 1.3 vandaan kan halen voor de WMP54G v.2, want ik ben nou al vanaf 2 uur vanmiddag bezig, en het werkt nog steeds niet :(
Werkt deze ook niet ?

ftp://ftp.linksys.com/pub...g_driver_utility_v1.3.zip

Kijk anders ff of hier wat tussen staat

ftp://ftp.linksys.com/pub/network/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 10:56
Edit: is al opgelost. stomme fout van mij.

[ Voor 95% gewijzigd door MortalPiso op 23-02-2004 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
ff een vraagje, kun je een e-tech pcmcia kaartje (de e200270) en een linksys wireless router/switch/ap (wrt54g).
nou wil echter het kaartje met geen mogelijkheid verbinding maken met het ap.

iemand tips/suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:06

Wimo.

Shake and Bake!

Ik ben van plan om samen met mijn overbuurman een draadloos netwerk aan te leggen.

De situatie is als volgt: direct zicht via de 1e verdieping is niet mogelijk i.v.m. een boom aan de kant van zijn huis. De afstand is ongeveer 40m.

Stel, ik koop een 54mbit acces point en daarbij een externe omni antenne welke ik op mijn dak monteer. Moet aan dan aan de kant van de overbuurman een extra antenne monteren om het signaal fatsoenlijk te ontvangen?
Zijn computer staan in huis met daartussen 3 of 4 muren.

Ik zou als alternatief 2 richtantennis kunnen nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Het lijkt mij dat je het beste twee richtantennes kunt nemen; ik had met een 11 Mbps E-Tech AP en PCI-kaart de (standaard) antennes op elkaar gericht en bij een afstand van zo'n 30 m en alleen het dak van twee houten huizen (dakpannen) bleef er nog maar 30% signaalsterkte over. :( De verbinding viel af en toe weg dus er moeten externe antennes gebruikt gaan worden. Dit valt me wel tegen, als er volgens de specificaties een bereik van 120 m buitenshuis moet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 01:06

Wimo.

Shake and Bake!

Ok, stel dat ik dat doe. Dan bouw ik de richtantenne aan de ene kant direct aan de AP. Maar wat doe ik aan de andere kant? Ik heb al wel gezien dat de meeste pci kaarten een aansluiting hebben voor een externe antenne.

Alleen in dit geval staat de antenne op het dak en de pc benenden. Kan ik dan een pig tail (zo heten die dingen?) van 20meter nemen? Of moet ik een extra apparaat kopen om van antenne --> pci kaart te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Ik zit met het volgend probleem;

Heb draadloze router in buro staan.
Laptop op keuken tafel
10 meter afstand, 3 muren tussen

met latop op tafel 1 Mbps en connectie maar enkele seconden en weer onderbroken

Hou ik de laptop langs het muurtje (tussen salon en keuken 1 meter lang)
krijg ik 11 Mps en 60 à 70 %

Hoe zou dit komen (magnetron staat uit ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op 21 februari 2004 @ 16:30:
1. AP aansgesloten met crosscable op switch,
volgens mij moet je daarvoor een gewone 'rechte' kabel gebruiken ...
3. AP aangesloten op het volgende netwerk: Alcatel Speedtouch 510 ADSL modem => Sweex Broadband Router werkend als 4-poorts switch en DHCP-server(!) => hieraan twee pc's en de AP (dit keer een straight cable).
lijkt me een beter idee ;-)
De AP is nog steeds niet te vinden met de utility en ook niet na een reset op 192.168.1.1. :(
al geprobeerd met een browser het IP-adres van je AP te bereiken ?? de meeste AP's hebben een web-interface via port 80.
of pingen ? als je AP tenminste een vast IP adres krijgt ...

probeer anders eens met een IP scanner (http://www.radmin.com/download/) je hele range ip-nrs te scannen en kijk oftie er wel tussen zit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 00:51:
[...]
volgens mij moet je daarvoor een gewone 'rechte' kabel gebruiken ...

[...]

al geprobeerd met een browser het IP-adres van je AP te bereiken ?? de meeste AP's hebben een web-interface via port 80.
of pingen ? als je AP tenminste een vast IP adres krijgt ...

probeer anders eens met een IP scanner (http://www.radmin.com/download/) je hele range ip-nrs te scannen en kijk oftie er wel tussen zit ...
Bij de gewone (niet-DHCP) netwerkswitch moet ik een crosscable gebruiken en ook als ik hem rechtstreeks met een pc (NIC) verbindt; anders gaat het LAN lichtje niet branden.

Ik heb geprobeerd 192.168.1.1 te bereiken in IE, maar tevergeefs. Dat IP en :80 erachter zetten geeft een syntax error. Pingen lukt ook niet op dat IP...

Ik zal dat IP scan progsel eens proberen.

Trouwens, de internetverbinding werkte al zonder dat ik iets had kunnen instellen (had tegelijkertijd een UTP-kabel in de gewone NIC gestopt waarvan ik dacht dat de internetverbinding vandaan kwam :X ). 8)7 De AP werkt dus al als bridge(?) maar ik kan hem dus nog steeds niet instellen (WEP key enz. enz.).

Het feit dat hij nog niet in te stellen is vind ik onacceptabel (de verbinding is nu onbeveiligd en andere zaken zijn ook niet in te stellen) en ik wil hier absoluut een oplossing voor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

ik heb een linksys gekocht ( 54 mbit / 802.11g versie).
Ik heb ook een acer laptop met ingebouwde wifi, al1 heb ik na 30 meter al geen berijk meer :( ( in de LOS zitten een paar takken "dun" en een houten schuur)
heeft iemand betere resultaten in een soortgelijke combi?

Ik wou eerst die Asus 500g, die was nergens te krijgen en dit accespoint/router zou het net zo goed dan niet beter moeten doen volgens de specs?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Ik heb een linksys WCP11 kaartje dat ik ooit probeerde te flashen. halverwege crashte mijn pc.
Om het kaartje te kunnen flashen moet de pc eerst het kaartje hetkennen. dit gebeurt nu niet meer.

Onder windows lichtten de lampjes even op en gaan daarna uit, onder linux blijven ze echter wel branden maar ook onder linux krijg ik de kaart niet werken nog geflashed.

Weet iemand een manier om alsnog nieuwe firmware op het kaartje te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
mindcre8r schreef op 25 februari 2004 @ 06:57:
ik heb een linksys gekocht ( 54 mbit / 802.11g versie).
Ik heb ook een acer laptop met ingebouwde wifi, al1 heb ik na 30 meter al geen berijk meer :( ( in de LOS zitten een paar takken "dun" en een houten schuur)
heeft iemand betere resultaten in een soortgelijke combi?

Ik wou eerst die Asus 500g, die was nergens te krijgen en dit accespoint/router zou het net zo goed dan niet beter moeten doen volgens de specs?
Zit er niet toevallig een 802.11b in je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

BAUKstEr schreef op 25 februari 2004 @ 12:42:
[...]

Zit er niet toevallig een 802.11b in je laptop?
bingo, maar ik heb mn router ook in mixed mode draaien.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Iemand enig idee hoe ik een non 3com wireless module kan laten communiceren met mijn 3com Access point i.c.m. 3com Encryption?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Iemand enig idee of WPA met een sweex pc card werkt?

Verwijderd

Hoop dat het hier goed staat,

heb vandaag de E-Tech WLAP03 gehaald maar zit met een klein probleempje,
ik wil via de webbrowser inlogen maar heb hier voor een wachtwoord nodig.
er is dus wel een verbinding.
nu heb ik begrepen dat dit meestal een standaard wachtwoord is maar ik kan het wachtwoord niet terug vinden in de documentatie.

weet iemand toevallig wat deze is ? anders moet ik morgen de helpdesk bellen.

SoF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 19:59:
heb vandaag de E-Tech WLAP03 gehaald maar zit met een klein probleempje,
ik wil via de webbrowser inlogen maar heb hier voor een wachtwoord nodig.
Hee, die AP heb ik ook! Kan je hem wel vinden met het APM configuratie-programmaatje?? Dat kreeg ik namelijk met geen mogelijkheid voor elkaar (zie mijn post op de vorige pagina).
Maar ik stuur hem morgen terug om 'm te ruilen voor een E-Tech wireless router (die moet sowieso in te stellen zijn anders werkt die hele router niet ;) ). :/
Met dat wachtwoord kan ik je dus niet helpen omdat ik het hele ding niet kan vinden met browser noch met dat E-Tech tooltje. Verder werkte de draadloze verbinding (internet) wel. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op 27 februari 2004 @ 03:05:
[...]
Hee, die AP heb ik ook! Kan je hem wel vinden met het APM configuratie-programmaatje?? Dat kreeg ik namelijk met geen mogelijkheid voor elkaar (zie mijn post op de vorige pagina).
Maar ik stuur hem morgen terug om 'm te ruilen voor een E-Tech wireless router (die moet sowieso in te stellen zijn anders werkt die hele router niet ;) ). :/
Met dat wachtwoord kan ik je dus niet helpen omdat ik het hele ding niet kan vinden met browser noch met dat E-Tech tooltje. Verder werkte de draadloze verbinding (internet) wel. 8)7
Ja die werkt wel ... in die zin dat ik door de gegevens kan bladeren maar niets kan veranderen, elke keer weer als ik iets verander word er om een wachtwoord gevraagt die ik dus niet heb. |:(

SoF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:39

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Ik heb voor het WiFi netwerk op school een Cisco Aironet 350 series PCMCIA kaartje (801.11b) (11MBps, 2.4GHz).

Nu wil ik hier voor thuis een beetje goedkoop, doch goed accesspoint voor hebben, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Het mag gewoon een 11mbps AP zijn want het gaat alleen om een beetje IRC-en en GoTten op een laptop in de huiskamer/tuin.

wie kan mij een goede AP aanraden?

Zat zelf al te denken aan de Linksys Wireless Lan Access Point € 64,- (kan ik via mijn stage hier kopen) (http://www.linksys.com/pr...?grid=33&scid=35&prid=501)

of de Linksys Access Point/Router 11mbit 10/100 BEFW11S4 € 64.00 (http://www.linksys.com/pr...duct.asp?grid=22&prid=415)

OF de Linksys Access Point/Router 54mbit 10/100 WRT54G € 85.00
(http://www.linksys.com/Pr...?grid=33&scid=35&prid=508)

of kan ik beter iets anders kopen :?

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb thuis ook een netwerkje liggen. Een belkin router (54g) en ik heb zojuist een ap (ook belkin, ook 54g) bij gekocht. Nu zou ik met dat ap mijn signaal willen versterken, maar dit wil niet lukken. Ik kan het ap aan zetten en er mee connecteren, maar hij zal het internet signaal van mijn router niet over nemen?

Weet er iemand of dit mogelijk is en hoe ik dit dan moet doen, of moet ik tussen mijn router en ap een utp kabel leggen? Dit zou dan wel zeer dom zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik zit met een probleempje met mijn Linksys WAP54G AP en mijn Acer Travelmate TM800 laptop.

De verbinding "valt steeds uit". Het werkt een klein tijdje goed, soms doet ie het een kwartier prima terwijl ik flink aan het downloaden ben, maar hij valt steeds uit. Windows [XP] zegt dan: "wireless connection unavailable" en laat mijn AP ook NIET meer zien in het overzicht-scherm. Intel PROSet weet dan ook geen netwerk meer te vinden. De ene keer houdt hij het ene kwartier vol, de andere keer duurt de pret nog geen 3 minuten...

Als ik de AP reset [stroom eraf en erop] dan vind windows ineens weer verbinding [11mbit, excellent signal strength] en werkt alles weer goed. Zolang de verbinding het blijft doen blijft de signal strength wel constant maximaal.

De verbinding komt soms ook gewoon weer terug, maar soms moet ik de laptop of de AP rebooten voordat het weer wil werken.

Ik heb de nieuwste firmware van de Linksys en Acer site gehaald, maar dit mocht niet helpen, ook de NEO firmware voor de AP geeft hetzelfde resultaat. :(
Ik word niks wijs uit de logs van de AP, want die zegt niet meer dan "<MAC ADRESS> connected en 1 melding als de AP uit en aan gaat"

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

edit:

Na een reboot van zowel de AP als de laptop draait het Wireless netwerk, op een onderbreking van 30 seconden na, nu al een half uur.
Al beter als eerder op de avond, maar het is en blijft natuurlijk vreemd dat 'ie er af en toe zomaar even uitvliegt....

[ Voor 20% gewijzigd door StarLite op 29-02-2004 00:59 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me idd op dat het wegvallen van de verbinding bij draadloze connecties enorm veel voorkomt bij alle merken, maar er bitter weinig fabricanten het bespreken op hun support site. Bijvoorbeeld mijn usr 8054 heeft er ook last van, er staat maar 1 firmware versie van ergens in juli verleden jaar online. Na wat mailen heb ik nu een andere firmwareversie gekregen en wat blijkt? Er zitten meer dan 6 updates tussen :s. Usr zou deze beter online gooien!

Helaas blijft het wegvallen van de verbinding bestaan.

De standaard checks zijn:

- bovenvermelde service uitschakelen in windows
- kanaal wijzigen
- checken op eventuele hindernissen
- kabel van de modem naar de router vervangen (fixte het prob bij een vriend van me, door de meegeleverde utp kabel te gebruiken ipv een andere)

Maar meestal heeft dit allemaal geen nut en blijft het netwerk random uitvallen en gaat het van 0 naar hele goeie kwaliteit. Gelukkig valt msn niet telkens mee uit, sporadisch komt het netwerk niet vanzelf terug en moet ik de radio functie even uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:23
Ik had ook dezelfde problemen met een brakke verbinding, waarbij ik kanaal 1 gebruikte. Het schijnt dat je het beste kanaal 6, 9 of 11 kan gebruiken. 6 Werkt bij mij iig echt super sindsdien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IronFist
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:40
Zie ook Sweex USB Wireless doet het af en toe niet

Het ligt dus niet (alleen) aan Sweex. Ik heb vooral problemen bij switchen van users. En ik moet de optie 'Establish a dial-up connection whenever a computer attempts to access the Internet' aan hebben staan anders krijg ik niet eens data-overdracht.

[ Voor 6% gewijzigd door IronFist op 29-02-2004 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

StarLite schreef op 29 februari 2004 @ 00:37:
Ik zit met een probleempje met mijn Linksys WAP54G AP en mijn Acer Travelmate TM800 laptop.

De verbinding "valt steeds uit". Het werkt een klein tijdje goed, soms doet ie het een kwartier prima terwijl ik flink aan het downloaden ben, maar hij valt steeds uit. Windows [XP] zegt dan: "wireless connection unavailable" en laat mijn AP ook NIET meer zien in het overzicht-scherm. Intel PROSet weet dan ook geen netwerk meer te vinden. De ene keer houdt hij het ene kwartier vol, de andere keer duurt de pret nog geen 3 minuten...

Als ik de AP reset [stroom eraf en erop] dan vind windows ineens weer verbinding [11mbit, excellent signal strength] en werkt alles weer goed. Zolang de verbinding het blijft doen blijft de signal strength wel constant maximaal.

De verbinding komt soms ook gewoon weer terug, maar soms moet ik de laptop of de AP rebooten voordat het weer wil werken.

Ik heb de nieuwste firmware van de Linksys en Acer site gehaald, maar dit mocht niet helpen, ook de NEO firmware voor de AP geeft hetzelfde resultaat. :(
Ik word niks wijs uit de logs van de AP, want die zegt niet meer dan "<MAC ADRESS> connected en 1 melding als de AP uit en aan gaat"

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

edit:

Na een reboot van zowel de AP als de laptop draait het Wireless netwerk, op een onderbreking van 30 seconden na, nu al een half uur.
Al beter als eerder op de avond, maar het is en blijft natuurlijk vreemd dat 'ie er af en toe zomaar even uitvliegt....
Ey ik heb de zelfde combi maar ik heb geen problemen met uitval oid. ik heb al1 problemen met de afstand :( verder dan 15 meter kom ik niet.
probeer even je AP op B only te zetten.. zo staat dat bij mij ingesteld en dat werkt verder prima.

mocht je verbinding wegvallen dan kan je toch ook gewoon scannen voor wireless network? bij mij wel althans ( XP home ed)

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 08:10
Ik ga binnenkort mijn bestaande netwerk uitbreiden met een wireless AP omdat ik een laptopje gekregen heb.

Nou viel mijn keuze op deze AP Linksys WAP54G Wireless-G Access Point
deze kost bij de wifi shop 74 euro.

Voor een kennis moet ik dezelfde kopen maar dan de routerversie:
Linksys WRT54G Wireless-G AP/Router/Switch deze kost 1 euro minder dan de Acces point en ik vraag me af waarom?

Zou ik die router versie ook kunnen gebruiken als (alleen) acces piont?
Ik heb nl al een normale router/modem in mijn netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15
Hey mensen.

Ik wil hier thuis ook over gaan draadloos netwerk. maar ik heb me eigen er ooit in verdiept tot vanaaf.

het moet cheap blijven dusjah :P

Als ik nou dit accespoint haal --> http://www.sweex.nl/product.asp?pid=288&s=1

Is een accespoint en router ineen.

En ik koop 2 pci wireless ethernet kaarten ( ook van sweex) .

Dan kan ik toch gewoon internetten op allebei de pcs want er zit ook een router in de accespoint.

Ik heb @home dus ik wil het zo -->

@home--> Accespoint-->client 1 en client 2

gaat dat zo werken of niet ? of zie ik iets totaal over het hoofd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IronFist
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:40
Gaat prima werken, alleen ikzelf heb niet zo'n goede ervaringen met Sweex..
Ikzelf ga een E-Tech Wireless Access Point Router kopen (is ook best goedkoop)
Alleen de vraag is of mijn oude PCMCIA kaart een sterk genoeg signaal heeft om 1 à 2 verdiepingen door te komen.
Of maakt het niet uit: als het Access Point maar sterk genoeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Die E-Tech AP is wel goedkoop maar ik heb er zelf niet echt positieve ervaringen mee. Ik kon met op geen enkele manier vinden op het netwerk. Ook het bereik valt wat tegen dus moet er helaas een externe richtantenne komen om een schamele 30/40 meter te overbruggen (verder alleen twee keer het dak van de houtenen huizen waarin de AP en de andere PC met WiFi PCI-kaart staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mindcre8r: Moet je proberen de zero configuration uit van Windows XP te zetten. Ik had ook van die resets. Nu ben ik al de hele nacht continue aan het downloaden op fullspeed en geen enkele reconnect meer!

Makkelijkst is op de twee beeldschermpje te klikken van je netwerkverbinding en dan op eigenschappen en te kiezen voor het tabblad draadloze netwerken en het vinkje uit te zetten bij automatisch configureren......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een cisco aironet 350 AP. in mijn huis wil ik een AP in de meterkast zetten en een ander AP op zolder. Ik heb een WRT54G in mijn hoofd voor in de meterkast en dan wil ik mijn aironet 350 op zolder zetten.

Gaat dit werken als ik mijn aironetje in repeater mode zet met het radio MAC address van de WRT54G? zijn er mensen die ervaring hebben met repeater mode tussen diverse vendors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik externe antennes kopen, niet al te duur maar die wel goed door muren heen kunnen, want wij hebben namelijk met de buren een draadloos netwerk, het moet door 2 muren en minder dan 50 meter naar de andere kant van de weg, maar wij hebben geen bereik...
Nu dacht ik dan koop ik een externe antenne..

Ik heb een Linksys WRT54G, en een pci kaartje waar je de antenne van af kunt halen..

HELP, liefst zo snel mogelijk, want als t niej werkt mot t terug naar de winkel ivm garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of een externe antenne die je buiten aan de muur kunt hangen, en wat voor kabel heb je dan nodig?!?!

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 18:12:
Of een externe antenne die je buiten aan de muur kunt hangen, en wat voor kabel heb je dan nodig?!?!

Alvast bedankt
Lees het topics eens door, je hebt duidelijk geen enkel onderzoek gedaan. Je hebt zelfs dit topic niet doorgelezen... Ik heb een pagina vermeldt met daarop wat mogelijkheden van zelfbouw antennes. Daar staan ook de kabels tussen. Maar dat is met gemak te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-08 19:05
ik ga vanavond een apple airport installeren (geen extreme airport, maar een ouder model. Ik vind op Internet voornamelijk info over de extreme, maar ik wil weten of de "gewone" in staat is om ppp sessies op te bouwen zodat ik het ook al oude adsl modem niet hoef te tweaken maar in bridge mode kan houden en dat de apple dan de mxstream verbinding opbouwt.
dan kan de oude ;) vigor2200e er uit nl.
Heeft iemand die b-station en kan de volgde config ? :
mxstreamadsl --- adslmodem -- apple airport b station

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:55

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik heb sindskort een notebook met geintegreerde 54mbit wlan kaart. Hartstikke mooi, maar nou wil ik natuurlijk ook zo'n wlan aanleggen... ik wil gewoon overal kunnen internetten :) Ik heb meer van die Conceptronic meuk gezien, lekker goedkoop, weinig gezeur en netjes 54Mbit en ik kan er goedkoop aan komen.

Volgens mij heb ik dan aan deze:
Linkje
voldoende, aangezien ik een hele PC als router ingesteld heb... dus ingebakken router is niet echt een vereise (alhoewel 't wel netjes is natuurlijk).

Wat is alleen niet terug kan vinden is of dit ding ook een uplink poort heeft. Er zit in ieder geval een 4-poot switch in, maar wat nu als ik misschien meer aan wil sluiten? Of raden jullie uberhaupt dit merk af (in dat geval suggesties plz) :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een adhoc verbinding maak, en ik deel internet via computer x, waardoor computer y en z kunnen internetten, moeten computer y en z elkaar dan kunnen zien?
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.