Softwarematige Wireless AP, welke software?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-12-2023

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Topicstarter
update
Ik heb een file gevonden bij HP die dit mogelijk maakt, http://h10025.www1.hp.com...s&softwareitem=pv-24326-2 bij mij werkt het echter niet met een usb wireless device. Misschien werkt het bij jullie wel. Als het werkt met een bepaalde kaart, geef het dan door

/update
--------------------------------------------

Ik ben op zoek of het mogelijk is om Wireless PCI kaart, die is geinstaleerd in een windows 2000 server machine, zo om te bouwen dat de Wlan kaart zich gaat gedragen als een Acces Point

Binnen GOT wordt dit wel genoemd als SAP (software Acces Point) maar in die topics zijn geen echte links. Wel hints zoals : volgens mij had 3com, compaq, IBM,.. zoiets. Zie de link Wlan en duidelijkheid. Deze sites heb ik dan ook rustig doorgespit, maar helaas.. ik kon het niet vinden.

Mijn vraag samengevat:
Bestaat er software om van een pci wlan kaart onder een windows omgeving (geen linux) een acces point te maken.

[ Voor 23% gewijzigd door Alientrader op 18-11-2004 11:46 ]

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06 17:34

Jimbolino

troep.com

onder windows: not possible
linux: sommige typen

is het geen optie om ad-hoc te draaien ?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alientrader

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Topicstarter
Ik wil het topic even een schopje geven, in de hoop dat iemand het leest die misschien een optie heeft om het werkend te krijgen

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
Hardware optie kopen voor 140 Euro ? / Of adhoc gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:53
Voor windows is er van Compaq en Intersil zoiets heb ik eens gehoord, maar dat kost dik $$.
Voor linux heb je hostap, welke met intersil prism 2/2.5/3 pci/pcmcia kaartjes werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door FatalError op 04-04-2003 11:43 ]

If it ain't broken, tweak it!

• Alientrader

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Topicstarter
ik wil dit topic van mij toch nog ff een schopje geven aangezien ik nog steeds geen software hiervoor heb gevonden.

En nu ik windows MCE 2005 compu heb gebouwd lijkt mij het een leuke optie die ook te kunnen gebruiken als accespoint

Ik heb gezien dat de nieuwe HP media centers wel een 'standaard' pci wirelesskaart kunnen gebruiken als accespoint. Echter het merk was voor mij erg onbekend (zoerg zelfs dat ik het merk kwijt ben)

• Alientrader

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Topicstarter
Het bedrijf dat de orginel software maakte is
http://www.pctel.com/softap.php

hier is hun compatability lijst
http://www.pctel.com/softap_supported_cards.html

Anoniem: 74600

Ik heb er net ook mee zitten klooien en ik heb het aan de gang gekregen met een Asus WL-138g kaartje. Een driver en een tooltje van Asus was eigenlijk alles wat ik nodig had om een softAP te fixen. Mijn iBook ziet het ook daadwerkelijk als access point en ik ben zeer in mijn nopjes mag ik wel zeggen. (Wie heeft er nou niet een gloeiende hekel aan adhoc netwerken).

Ik heb het nog niet goed getest, maar het lijkt te werken, ik kan iig internetten en emailen op m'n iBook via de Airport Extreme.

Deze driver en ASUS WiFi-g Wireless LAN Utility v.2.2.0.3/STA Driver v.2.3.0.19/SoftAP V.2.3.0.24 kun je hier downloaden.

Misschien heb je er wat aan.

edit:
Voor alle duidelijkheid, ik draai dit onder windows XP! screenshot

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 74600 op 18-11-2004 15:28 ]

• neographikal
  • Niet online
Voor linux heb je een kaart gebaseerd op een prism of hermes chipset nodig, en die zijn tegenwoordig enigzins zeldzaam.

neographikal schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:24:
Voor linux heb je een kaart gebaseerd op een prism of hermes chipset nodig, en die zijn tegenwoordig enigzins zeldzaam.
Dat is mijn volgende stap... op m'n servertje draait momenteel freeBSD, maar dat gaat vervangen worden door Linux, omdat je met ndiswrapper het onder linux ook zou moeten kunnen doen.
edit:
Hey, sourcecode... dat moet dus ook mooi onder freeBSD gaan draaien :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 74600 op 18-11-2004 14:39 ]

Anoniem: 31879

De betreffende software die ik ken draait niet op windows, en volgens mij wil de ts gewoon al zijn access apparatuur in een windows doos onderbrengen.

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 31879 op 18-11-2004 15:11 ]

• Alientrader

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Topicstarter
Anoniem: 31879 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:10:
De betreffende software die ik ken draait niet op windows, en volgens mij wil de ts gewoon al zijn access apparatuur in een windows doos onderbrengen.
dat klopt, aangezien ik nu een mce2005 computer toch constant aan heb staan, daarnaast denk ik het ide toekomt nodig te hebben voor de mce extenders

Ik draai het momenteel prima onder winXP anders

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

een goedkoop accesspoint is 50 euro, waarom wil je dan nog een software AP gebruiken??

dan lijkt een standaard AP mij beter toe

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• neographikal
  • Niet online
Anoniem: 74600 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:37:
[...]

Dat is mijn volgende stap... op m'n servertje draait momenteel freeBSD, maar dat gaat vervangen worden door Linux, omdat je met ndiswrapper het onder linux ook zou moeten kunnen doen.
edit:
Hey, sourcecode... dat moet dus ook mooi onder freeBSD gaan draaien :*)
Dat gaat je niet lukken, niet als AP. Alleen als client / ad hoc.

AP is alleen mogelijk met prism of hermes chipsets!

neographikal schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:35:
[...]

Dat gaat je niet lukken, niet als AP. Alleen als client / ad hoc.

AP is alleen mogelijk met prism of hermes chipsets!
Ja, ik zie dat nu ook staan, what a bummer. Ik ga er toch mee aan de slag... sinds freeBSD 5.3 is er ndis support... mss toch ad hoc en anders duw ik hem weer in de XP bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:51

Stoney3K

Flatsehats!

Klein schopje hier omdat ik een hekel heb aan het elke keer weer een nieuw topic maken voor hetzelfde onderwerp. Daar is nou eenmaal een search voor, right?

Ik heb hier ook een ASUS WL-138g adapter gekocht, dus met de Marvell Libertas 802.11b/g Wireless SoftAP driver erin. Nu heb ik dezelfde tools als SorboGloeilamp (zowel van Internet gedownload als van de bijgeleverde CD) maar ik kan de Software AP optie gewoon nergens vinden. Ligt dit aan het feit dat ik onder Windows 2000 werk en daarom geen Network Bridge kan maken? In de docu's staat gewoon nergens de Software AP functie vermeld maar ik weet dat het wel in de driver ingebouwd zit en dus ook in de software.

Misschien straks eens upgraden naar XP, eens kijken of het dan wel werkt.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Anoniem: 74600 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:57:
Ik heb er net ook mee zitten klooien en ik heb het aan de gang gekregen met een Asus WL-138g kaartje. Een driver en een tooltje van Asus was eigenlijk alles wat ik nodig had om een softAP te fixen. Mijn iBook ziet het ook daadwerkelijk als access point en ik ben zeer in mijn nopjes mag ik wel zeggen. (Wie heeft er nou niet een gloeiende hekel aan adhoc netwerken).

Ik heb het nog niet goed getest, maar het lijkt te werken, ik kan iig internetten en emailen op m'n iBook via de Airport Extreme.

Deze driver en ASUS WiFi-g Wireless LAN Utility v.2.2.0.3/STA Driver v.2.3.0.19/SoftAP V.2.3.0.24 kun je hier downloaden.

Misschien heb je er wat aan.

edit:
Voor alle duidelijkheid, ik draai dit onder windows XP! screenshot
schop
Het is me net wel gelukt om mijn WL-138g als softap in te stellen, alleen ik kan er niet naar verbinden als ik er een wpa wachtwoord erop zet. Zonder wachtwoord of een WEP wachtwoord lukt wel, maar ik heb liever WPA werkend, aangezien die veiliger is. Weet iemand hoe dit op te lossen is? Of ondersteund hij helemaal geen wpa in softap modus (je kan het namelijk wel kiezen)? Nu heb ik er maar een WEP password erop gezet met een mac beveiliging. Geen idee of hij er zo veiliger erop wordt.
Pagina: 1