-=: Het grote Wireless Topic (Deel II) :=-

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 13.244 views sinds 30-01-2008

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
psy schreef op 11 September 2003 @ 08:15:
[...]

WPA is een betere beveiliging als WEP. WEP is nog "relatief gemakkelijk" te kraken, WPA veel moeilijker. Heeft volgens mij te maken met het feit dat de WPA key variabel is ipv statisch. Heb nu zelf nog alleen MAC beveiliging aan, maar ik zet hem (AP) nu nog uit als ik hem niet gebruik...
a-ha!

Ik heb het nu definitief geinstalleerd allemaal:
- AP/gateway opgehangen in trappegat, in heel het huis bereik van marginaal tot excellent
- MAC beveiliging, alleen toegang met PDA en Laptop
- WEP encryptie aan
- SSID broadcasting aan! (mijn SSID = straat+huisnummer, dus ik wacht af tot er een buurtgenoot op de stoep staat... er is in de buurt nl nog een ander AP, maar ik weet niet van wie/waar)

Denk dat ik nu wel veilig zit.... Moet in de toekomst nog wel ADSL/Kabel komen, maar dat heb ik nog niet.

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Mijn laptop wordt nu wel beduidend warmer met dat kaartje erin. Heb jij dat ook? Is echt een groot verschil.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Van 802.11b/g is algemeen bekend dat deze technieken behoorlijk veel vermogen vragen. Je zult het zeker in je batterijtijden gaan merken als je er veel gebruik van maakt. En omdat het meerendeel van het gebruikte vermogen in warmte wordt omgezet onstaat er redelijk wat extra warmte.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Verwijderd

volgens mij kan ik hier wel een (in jullie ogen waarschijnlijk stomme) vraag stellen over wlan :)

ik zou graag over een afstand van 500meter +- _geen_ direct zicht. een WLAN verbinding willen aanleggen,

alleen nou ben ik daar absolute n00b in :/

Wat voor spul zal ik dan allemaal nodig hebben? ( t gaat om 2 Desktops )

zal iig iets van wlan kaartjes moeten, antennes kabels

maar wat past op wat?

iemand die mij eventjes op weg kan helpen?

• Spyro_the_Dragon
psy schreef op 11 September 2003 @ 12:14:
Mijn laptop wordt nu wel beduidend warmer met dat kaartje erin. Heb jij dat ook? Is echt een groot verschil.
Kaartje wordt wel vrij warm idd (3com 802.11g)

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:08
Spyro_the_Dragon schreef op 11 september 2003 @ 13:20:
[...]

Krijg zojuist met de post ook mijn 3com 11g wireless AP en PCMCIA kaartje binnen.
(jaja ook die van de PCM lezersactie; besteld bij routershop)

Het viel mij inderdaad ook meteen op dat mijn laptop erg warm wordt.

Verder vind ik het een mooi setje van 3com. Zeker voor die prijs. Het enige minpuntje tot nu toe is het bereik. Het zal wel aan al die muren liggen hier maar als ik buiten zit valt het bereik al soms weg. :/
Misschien moet ik het AP nog maar iets centraler opstellen in het huis.

vraag:
Nu heb ik nog een klein vraagje: Nu is dat 3com setje 54mbit. Hoe kan het dan dat de netwerkkaart waarop mijn AP zit aangesloten 10mbit aangeeft in Win XP pro? (Broadcom gigabit LAN). Dan haal je toch nooit de maximale snelheid van dat 54mbit setje? Hoe zit dat precies?

:7

• Spyro_the_Dragon
Denk het niet nee, dat je dan de 54mbit haalt.

Kijk eens in de admin van je AP, daar kun je ook zien wat de verbinding is tussen je AP en netwerkkaarten.....

En over het bereik, met m'n dell CF kaartje is het redelijk (heel het huis zoals gezegd), met m'n laptop met 3com kaartje erin een stuk beter..... Speel vooral eens met de opstelling in je huis idd. Vooral hoog plaatsen en de antenne's een beetje richten helpt.

• styno
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 13:11:
volgens mij kan ik hier wel een (in jullie ogen waarschijnlijk stomme) vraag stellen over wlan :)

ik zou graag over een afstand van 500meter +- _geen_ direct zicht. een WLAN verbinding willen aanleggen,

alleen nou ben ik daar absolute n00b in :/

Wat voor spul zal ik dan allemaal nodig hebben? ( t gaat om 2 Desktops )

zal iig iets van wlan kaartjes moeten, antennes kabels

maar wat past op wat?

iemand die mij eventjes op weg kan helpen?
Het hangt er een beetje vanaf wat je met '_geen_direct zicht' bedoeld, maar als er een huis tussen staat geef ik je heeel weinig kans.

De goedkoopste oplossing voor een desktop zijn twee pcmcia (pc card) pci uitbreidingskaartjes samen met twee pc card wlan kaartjes. Hiervoor zijn wel leuke aanbiedingen te vinden.

Een andere oplossing zijn twee losse Access Points (AP's) waarmee je waarschijnlijk meer succes zult hebben omdat je die op een gunstigere plaats neer kunt zetten. De positie van de antenne (maar ook het type antenne) is voor wlan erg belangrijk.

Succes.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Spyro_the_Dragon schreef op 11 September 2003 @ 13:20:
[...]

Mijn Asus kan er idd ook wat van :) wordt allemaal best wel erg warm :)

Verwijderd

Styno schreef op 11 September 2003 @ 16:05:
[...]
Het hangt er een beetje vanaf wat je met '_geen_direct zicht' bedoeld, maar als er een huis tussen staat geef ik je heeel weinig kans.

De goedkoopste oplossing voor een desktop zijn twee pcmcia (pc card) pci uitbreidingskaartjes samen met twee pc card wlan kaartjes. Hiervoor zijn wel leuke aanbiedingen te vinden.

Een andere oplossing zijn twee losse Access Points (AP's) waarmee je waarschijnlijk meer succes zult hebben omdat je die op een gunstigere plaats neer kunt zetten. De positie van de antenne (maar ook het type antenne) is voor wlan erg belangrijk.

Succes.
vanuit t zolder raam hier zeg maar kan je net het andere huis niet zien, denk dat als ik op bij de schoorsteen ga staan ( met ladder 8)7 ) dat t wel lukt,

nou was ik wat aan het surfen en kwam van die Sweex ( :X ) PCI kaartjes tegen met Realtek chipset, is dat iets?

en evt uit te bouwen met externe antenne? ( zal ik toch wel nodig hebben :+ )

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:37

Nitai

Live the life you love.

zucht, ik ben echt n00b, kan het niet vinden...maar ik leer et altijd door te vragen. Als ik in m'n Asus WL300g WEP aanzet, dan kan ik een passphrase opgeven. Hij berekent dan netjes WEP keys. Als ik dit dan doe, dan restart ik de AP netjes, maar dan vraagt m'n WiFi kaart in m'n Acer 800 laptop om een Network key???
Wat moet ik daar dan invoeren? Ik heb van alles geprobeerd, maar kom er dan niet in....
Een reset van de AP naar factory settings is dan het enige wat ik kan doen. Kan iemand me helpen?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• neographikal
  • Niet online
daar dan bv je WEPkey invullen?? Kan ook zijn dat je de hexcode in moet voeren die verschijnt op de webpage van de wl300 als je de passphrase invult. Beide even proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:37

Nitai

Live the life you love.

ok, thnx Neo, ga ik proberen....

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yo jongens, ik zoek de firmware upgrade voor de asus wl100g, deze zou er moeten zijn...

Weet iemand waar ik die kan vinden?
Link naar topic: [rml][ WLAN] Asus WL100G - Firmwareupgrade[/rml]

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:34
Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 09:39:
Yo jongens, ik zoek de firmware upgrade voor de asus wl100g, deze zou er moeten zijn...

Weet iemand waar ik die kan vinden?
Link naar topic: [rml][ WLAN] Asus WL100G - Firmwareupgrade[/rml]
Als je je kaartje recent gekocht hebt dan hoort het gewoon al meteen te werken. Waarschijnlijk ondersteund je Windows het gewoon nog niet. Onder XP werkt het in ieder geval, onder 2000 weet ik het niet zeker. Onder 2000 heb je nl. WPA-drivers van je kaart-fabrikant nodig. Geen idee of die flut-drivers van Asus zelf ook WPA ondersteunen. Die dingen hebben er bij mij een paar minuten op gestaan en dat was nog voordat ik WPA aangezet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Nitai schreef op 11 September 2003 @ 23:05:
zucht, ik ben echt n00b, kan het niet vinden...maar ik leer et altijd door te vragen. Als ik in m'n Asus WL300g WEP aanzet, dan kan ik een passphrase opgeven. Hij berekent dan netjes WEP keys. Als ik dit dan doe, dan restart ik de AP netjes, maar dan vraagt m'n WiFi kaart in m'n Acer 800 laptop om een Network key???
Wat moet ik daar dan invoeren? Ik heb van alles geprobeerd, maar kom er dan niet in....
WEP keys == Networks keys inderdaad. Vul dus gewoon de eerste WEP key uit het overzicht in. Overigens ondersteund het driver-tooltje van Asus ook de passphrase. Maar als je gebruik maakt van de Windows interface moet je gewoon even de key handmatig overhevelen.

Je kunt trouwens ook WPA aanzetten. Als je WPA-PSK aanzet dan moet je gewoon aan beide kanten van de verbinding hetzelfde wachtwoord invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eborn schreef op 12 September 2003 @ 12:10:
[...]
Als je je kaartje recent gekocht hebt dan hoort het gewoon al meteen te werken. Waarschijnlijk ondersteund je Windows het gewoon nog niet. Onder XP werkt het in ieder geval, onder 2000 weet ik het niet zeker. Onder 2000 heb je nl. WPA-drivers van je kaart-fabrikant nodig. Geen idee of die flut-drivers van Asus zelf ook WPA ondersteunen. Die dingen hebben er bij mij een paar minuten op gestaan en dat was nog voordat ik WPA aangezet heb.
Hmmm tja dat weetik dus niet, je weet natuurlijk niet wanneer het ingekocht is.
Maar ik kan XP niet echt installeren op mn laptop, dat ga ik trouwens wel weer proberen (ff XP legaal bestellen op surfspot.nl) en hoop dat het dan werkt.

Kan jij mij misschien vertellen waar ik die WPA drivers dan kan downloaden ??

Thx :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 23:35

ThaHandy

Discovery Channel

@home
router 192.168.0.x
AP pc1 pc2
|
wifi
|
AP pc1 pc2 enz
router 192.168.1.X
@home (ik)

welk ip kan ik beter die AP's geven?
mijn heeft 1.200 en welke moet doe andere heben?
Et moet op de maniet dat we elkaar kunnen zien en elkaars netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 14:24:
Kan jij mij misschien vertellen waar ik die WPA drivers dan kan downloaden ??
De 'drivers' van Asus zitten in principe gewoon op de CD bij je AP. Er staat op het Internet wel een iets nieuwere versie, maar volgens mij zijn dat puur wijzigingen in het configuratie-tooltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eborn schreef op 12 september 2003 @ 19:29:
[...]
De 'drivers' van Asus zitten in principe gewoon op de CD bij je AP. Er staat op het Internet wel een iets nieuwere versie, maar volgens mij zijn dat puur wijzigingen in het configuratie-tooltje.
Je zegt nu dat de drivers voor mn WLANkaartje (de WPA drivers) op de CD van mn AP staan :?

Die vat ik ff niet 8)7
Op de cd van mn kaartje staan ze niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 21:55:
Je zegt nu dat de drivers voor mn WLANkaartje (de WPA drivers) op de CD van mn AP staan :? Die vat ik ff niet 8)7 Op de cd van mn kaartje staan ze niet..
Ooh wacht, ik lees net pas dat je geen Asus kaartje hebt. Ik dacht dat je het combi-pakket had (AP + PCMCIA kaart). Je gebruikt denk ik een intern kaartje van je notebook?

Huh, nee... toch niet. Je hebt gewoon een WL100g lees ik. Dan staan er extra tools en drivers op de CD. Als het daarmee onder Win200 niet werkt dan weet ik het ook niet. Andere drivers zijn er namelijk niet.

[ Voor 20% gewijzigd door eborn op 12-09-2003 23:58 ]

Verwijderd

eborn schreef op 12 September 2003 @ 23:56:
[...]
Ooh wacht, ik lees net pas dat je geen Asus kaartje hebt. Ik dacht dat je het combi-pakket had (AP + PCMCIA kaart). Je gebruikt denk ik een intern kaartje van je notebook?

Huh, nee... toch niet. Je hebt gewoon een WL100g lees ik. Dan staan er extra tools en drivers op de CD. Als het daarmee onder Win200 niet werkt dan weet ik het ook niet. Andere drivers zijn er namelijk niet.
Ik zie niet echt extra tools :? Heb gewoon de standaardmeuk geinstalleerd.

Is er geen manier om te controleren of die 802.1x het doet :?

• eborn
Verwijderd schreef op 13 September 2003 @ 00:38:
Ik zie niet echt extra tools :? Heb gewoon de standaardmeuk geinstalleerd.
Moet je toch echt beter kijken ;) Je krijgt als het goed is na de installatie de keuze of je altijd het Asus tooltje wilt gebruiken of dat je alles via Windows laat lopen. Bij WinXP krijg je dan automatisch een extra keuze voor WPA-PSK en WPA. En met Win2000 heb ik geen ervaring, behalve dat het anders gaat :)
Is er geen manier om te controleren of die 802.1x het doet :?
Je kunt pas iets controleren als je het in kunt schakelen :)

Verwijderd

eborn schreef op 13 September 2003 @ 13:10:
[...]
Moet je toch echt beter kijken ;) Je krijgt als het goed is na de installatie de keuze of je altijd het Asus tooltje wilt gebruiken of dat je alles via Windows laat lopen. Bij WinXP krijg je dan automatisch een extra keuze voor WPA-PSK en WPA. En met Win2000 heb ik geen ervaring, behalve dat het anders gaat :)

[...]
Je kunt pas iets controleren als je het in kunt schakelen :)
Argh .. dat is wel zo maar ik doe alles via Asus en ik zie het er echt niet tussen staan, maar ik ga vanavond wel effe kijken enzo :P

Moet zo werken nl. thx ieg voor je adviezen/raad :)

• eborn
Verwijderd schreef op 13 september 2003 @ 13:19:
Argh .. dat is wel zo maar ik doe alles via Asus en ik zie het er echt niet tussen staan, maar ik ga vanavond wel effe kijken enzo :P
Dan ondersteund dat Asus tooltje het misschien niet :) Zoals ik al zei: ik heb dat tooltje nooit echt gebruikt. Ik weet dat je er WEP mee in kunt stellen, maar WPA heb ik nooit zien staan. Dus als het daar niet in staat dan heb je denk ik in Windows 2000 pech en moet je maar naar XP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
wat voor aansluiting voor een externe antenne zit er op de Asus wl-300g? Ik kan het niet vinden in mijn zeer beknopte manual en op het internet ook niet

http://www.cantenna.nl/store.html

Ik wil zo'n pigtail hebben, maar ik moet wel weten welke ik moet pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-07 10:54

Odin

¯¯¯¯¯

Ik ga met Wireless leiden mee doen maar ik heb nog een aantal algemene vragen:

Het plan is om een oude pentium om te bouwen naar een wireless routertje. Hier komt dus de wireless PCI kaart van sweex in, en een normale NIC naar mijn eigen PC. De antenne word een zelfgemaakt Bi-Quad.
De router gaat linux (debian) draaien.

Nou wou ik weten of:
- De sweex een goede kaart is voor weinig geld, en ik die kan gebruiken met me linux routertje.
- Het uberhaupt mogelijk is om via de linux router op het wireless netwerk van leiden te komen met mijn normale pc en alle functies (gratis internet) te benutten.

Ik heb al veel gezocht maar nog geen goede antwoorden gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
neographikal schreef op 14 september 2003 @ 12:36:
wat voor aansluiting voor een externe antenne zit er op de Asus wl-300g? Ik kan het niet vinden in mijn zeer beknopte manual en op het internet ook niet

Zoek even in dit (over vorig) topic. Het is namelijk al een keer behandeld. Zover ik me kan herinneren heeft de Asus een nogal vreemde (eigen) aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
eborn schreef op 14 September 2003 @ 15:52:
[...]
Zoek even in dit (over vorig) topic. Het is namelijk al een keer behandeld. Zover ik me kan herinneren heeft de Asus een nogal vreemde (eigen) aansluiting.
heb het al van het wirelessnederland forum :) zxyagi gaat ze leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Laatst online: 29-01 10:38
neographikal schreef op 14 september 2003 @ 12:36:

Niet... die aansluiting is op de een of andere manier niet een standaard aansluiting. Je zult moeten solderen, heb ik ook gedaan. Althans, laten doen bij ZX-Yagi (Carlton Engineering) waar ik ook mijn antenne heb gekocht

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 11-09 23:35

ThaHandy

Discovery Channel

ThaHandy schreef op 12 September 2003 @ 19:21:
@home
router 192.168.0.x
AP pc1 pc2
|
wifi
|
AP pc1 pc2 enz
router 192.168.1.X
@home (ik)

welk ip kan ik beter die AP's geven?
mijn heeft 1.200 en welke moet doe andere heben?
Et moet op de maniet dat we elkaar kunnen zien en elkaars netwerk
goed andere situatie.. want dat werke dus niet

@home
router 192.168.1.100 dhcp 101-199)
AP pc1 pc2
|ip1.200
wifi
| ip 1.15
AP pc1 pc2 enz
router 192.168.1.1 (dhcp 20 tot 50)
@home (ik)

dr zit zoon hele mooie MAC adres block list op
dus ik voer op bijde AP de 2 mac-lan adressen van de 2 routers (ik wil graag de ip's geschijden houden vanwege gateway)

denk je dat je daar geen last van hebt
tot nu toe werkt dat voor geen reed

ik kan nog steeds 1.100 pingen en hij mijn router 1.1
terwijl ik op bijde AP's de mac adressen heb ingevoerd @ prevent
dan zou et niet meer moetten werken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus mijn netwerk wireless geinstalleerd en koos daarbij voor het merk U.S. Robotics (die "100" mbps wireless), is dit nu eigenlijk nog altijd een spinoff van 3 com? Verder zou ik graag de ontvangst wat tunen. Ik kan onder andere Beacon Interval (1-1000 default:100), DTIM interval (1-255 default:3), DOT11MOde : mixed, b only, b+only, g only) en authentication Type (open, shared, both) veranderen. Wat betekenen die waarden juist en welke invloed hebben ze? Zijn er ideale waarden en wie heeft er al mee geexperimenteerd?

Bijkomend ding dat ik me afvroeg: geeft een hoger kanaal (bv 13 vs 11) altijd een betere ontvangst (want 13 heeft een hogere frequentie) of is dit afhankelijk van factoren?

Een hele boterham, die hopelijk ook voor andere want klaarheid zal scheppen in je netwerktuninghobby :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:08
Ik heb een 3com 11g AP en 11g PCMCIA

probleem:
Ik krijg regelmatig een verkeerd IP adres toegewezen op mijn laptop. IP begint dan met 169 (subnetmasker 255.255.0.0) terwijl het ip iets zou moeten zijn van 192.168.0.122 en subnet 255.255.255.0
Ik kan dus niet internetten en niet op mijn shares met dat verkeerde ip.
Herstarten of netwerkkaart aan en uitschakelen is dan de enige manier om het functionerende te krijgen.

Iemand een idee hoe het komt dat ik een verkeerd ip adres krijg toegewezen??
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
vandenhende schreef op 15 September 2003 @ 19:43:
Ik heb een 3com 11g AP en 11g PCMCIA

probleem:
Ik krijg regelmatig een verkeerd IP adres toegewezen op mijn laptop. IP begint dan met 169 (subnetmasker 255.255.0.0) terwijl het ip iets zou moeten zijn van 192.168.0.122 en subnet 255.255.255.0
Ik kan dus niet internetten en niet op mijn shares met dat verkeerde ip.
Herstarten of netwerkkaart aan en uitschakelen is dan de enige manier om het functionerende te krijgen.

Iemand een idee hoe het komt dat ik een verkeerd ip adres krijg toegewezen??
_/-\o_
Nou sterker nog je krijgt gewoon _geen_ ip toegewezen, check de bekabeling / dhcpserver maar eens. of in dit geval je wirelesskaart/verbinding :)

[ Voor 4% gewijzigd door neographikal op 15-09-2003 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 15:50

jmr

Wij hebben sinds kort een extra kantoor op de Jaarbeurs in Utrecht, maar nu snappen jullie het probleem natuurlijk al, er zit een hal (corridor) tussen het andere kantoor.

Naar welke oplossing kan ik nu het beste kijken.

Een Outdoor bridge van bv. 3COM:
http://www.3com.com/prod/...=features&sku=3CRWEASY96A

Of is het ook mogelijk om 2 accesspoints met antennes te gebruiken als bridge.

In het tweede kantoor komt maar 1 pc, met netwerkprinter.

Ik zal denk ik op beide kantoren een paal op het dak met een antenne moeten gaan zetten want de hal die er tussen zit is hoger dan de kantoorruimtes.

Graag wat advies.

"640K ought to be enough for anybody." Bill Gates, 1981

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 16:15

Booster

Superuser

Iemand al ervaring met de Netgear 108G range?
http://www.netgear.com/promotions/108g.html

Zover ik zie doen deze apparaatjes min of meer hetzelfde als wat D-link met .11B deed, het (theoretisch) verdubbelen van de bandbreedte. En toch nog compatible met originele .11G apparaten :)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:49

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik probeer een draadloos netwerk (bridge) op te bouwen maar er gaat toch iets mis. Hopelijk weten jullie wat er verkeerd gaat:

- Op de lokatie van het adsl-aansluitpunt heb ik een SMC-wireless router (ip:192.168.2.1) neer gezet. Deze heeft een router functie en WLAN functie in een. Tevens zitten er 4 netwerkkaart aansluitingen op deze router. De router maakt succesvol met internet verbinding en pc1 (192.168.2.100) die ik via een utp-kabel aan de router heb hangen kan prima surfen.

- Aan de andere kant staan drie andere pc's (pc2,pc3 en pc4). Deze hebben onderling contact en zijn aangesloten op een 8poorts hub. Met een asus wl-300g probeer ik een brug te maken naar de SMC-wireless router. Het default ip-adres van de asus-wlan is 192.168.1.1. Onder het kopje bridge probeer ik de brug te maken. Ik vul keurig het mac-adres van de SMC-router in en het juiste kanaal (heb ze beiden op 10 ingesteld).

Dit is eigenlijk het moment waarop ik strand. In de asus status opties zie ik nergens iets terug dat de brug succesvol is aangemaakt. Ik heb hem hetzelfde ip geprobeerd te geven die in de range van de SMC ligt en een client (pc2,3 of pc4) ook in de dezelfde range. Verder heb ik de clients met dhcp geprobeerd zich aan te melden en ook met een vast adres en gateway van de asus en/of de SMC. In bijna alle gevallen lukt het mij niet de clients aan de andere kant toe te voegen aan het netwerk en internet op alle pc's mogelijk te maken. Misschien stel ik iets verkeerds in of doe ik iets heel ergs dom? Hebben jullie een oplossing voor die probleem?

http://www.xbmcfreak.nl/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 september 2003 @ 19:13:
Ik heb dus mijn netwerk wireless geinstalleerd en koos daarbij voor het merk U.S. Robotics (die "100" mbps wireless), is dit nu eigenlijk nog altijd een spinoff van 3 com? Verder zou ik graag de ontvangst wat tunen. Ik kan onder andere Beacon Interval (1-1000 default:100), DTIM interval (1-255 default:3), DOT11MOde : mixed, b only, b+only, g only) en authentication Type (open, shared, both) veranderen. Wat betekenen die waarden juist en welke invloed hebben ze? Zijn er ideale waarden en wie heeft er al mee geexperimenteerd?

Bijkomend ding dat ik me afvroeg: geeft een hoger kanaal (bv 13 vs 11) altijd een betere ontvangst (want 13 heeft een hogere frequentie) of is dit afhankelijk van factoren?

Een hele boterham, die hopelijk ook voor andere want klaarheid zal scheppen in je netwerktuninghobby :)
Beacon interval: tijdsijnterval tussen de beacons die het ap uitzend -- gewoon op 100 laten
DTIM: geen idee -- gewoon laten staan
Dot mode: indien je maar 1 soort clients gebruikt kan je eventueel 1 soort selecteren anders op mixed laten (maakt waarschijnlijk weinig verschil)
authentication type: open is veiliger
Kanaal: maakt geen verschil tenzij er storing zou zijn op een bepaald kanaal
Voor extra veiligheid de beacon uitschakelen en wep activeren.

• Falskdansker
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb een vraag(je), moet ik, als de maximum range van mijn AP met antenne 305 meter is, en de max range van mijn netwerkkaart 100, daar ook een AP met antenne op zetten? of kan het AP het signaal van die netwerkkaart dan wel ontvangen.

Steam

• neographikal
  • Niet online
Nee, je zult 2 antennes moeten gebruiken, overigens kan je ook een antenne direct aan een netwerkkaart hangen, dus een extra AP is overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 23:59
Ik heb die 3COM aanbieding van de routershop binnen (accespoint+pc card) en alles werkt naar behoren. Het enige is dat ik in de 3Com Wireless Card Manager bij het netwerk profile\security geen WPA kan selecteren maar alleen maar WEP 40/128.

Natuurlijk wel de Q815485 geinstalleerd & de laatste drivers van 3COM en wirless configuration services aangezet. Maar nog geen WPA mogelijkheid in de Wireless Card Manager. WEP en WPA staan aan op de AP

Komt dit bekend voor bij anderen? Iemand die wel WPA security kan selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
RedHead schreef op 19 September 2003 @ 23:33:
Ik heb die 3COM aanbieding van de routershop binnen (accespoint+pc card) en alles werkt naar behoren. Het enige is dat ik in de 3Com Wireless Card Manager bij het netwerk profile\security geen WPA kan selecteren maar alleen maar WEP 40/128.

Natuurlijk wel de Q815485 geinstalleerd & de laatste drivers van 3COM en wirless configuration services aangezet. Maar nog geen WPA mogelijkheid in de Wireless Card Manager. WEP en WPA staan aan op de AP

Komt dit bekend voor bij anderen? Iemand die wel WPA security kan selecteren?
Om mezelf nog even te quoten...

zonder de 3Com Wireless Card Manager lukt het dus wel!

Verwijderd

Volgens mij staat in het routermenu onderaan bij de instellingen van WPA/WEP dat slechts één van deze twee ingesteld kan zijn!

Verwijderd

Ook ik heb de aanbieding van 3COM (router en pc-card) aangeschaft. Nu heb ik in twee van mijn laptops geen probleem met installeren en kan ik gewoon het Wireless LAN gebruiken. Als ik echter de pc-card in een wat oudere laptop steek (Toshiba Satellite Pro 4600, iets van 2 jaar oud) dan werkt de pc-card niet! Ik kan hem wel gewoon installeren, het LAN lampje op de pc-card knippert, maar Windows XP kan nergens een Wireless LAN vinden! Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Alvast bedankt!

• Osiris
  • Niet online
Ok, PROBLEEM! :/

Althans, dat denk ik..

Ik heb namelijk dus thuis een Vigor 2600WE met AP en een Medion-Laptop met een Creatix (ofzo) kaartje erin.. (PRISM chipset etc)..

Alleen: ik haal maximaal 450 kB/s? Is dat niet beetje heel erg weinig?

Er staat verder geen WEP geïnstalleerd, aangezien de firmware daar wat moeite mee had (de nieuwste firmware moet nog ff erin gegooid worden (Vigor dus)).

Ik mis dus de helft van mijn snelheid :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 13:53:
Ook ik heb de aanbieding van 3COM (router en pc-card) aangeschaft. Nu heb ik in twee van mijn laptops geen probleem met installeren en kan ik gewoon het Wireless LAN gebruiken. Als ik echter de pc-card in een wat oudere laptop steek (Toshiba Satellite Pro 4600, iets van 2 jaar oud) dan werkt de pc-card niet! Ik kan hem wel gewoon installeren, het LAN lampje op de pc-card knippert, maar Windows XP kan nergens een Wireless LAN vinden! Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Alvast bedankt!
Probleem zit hem misschien in de laptop zelf want de nieuwe PCMIA kaartjes zijn 32 bits en je laptop is misschien wel alleen 16 en dan gaat het niet werken.
Waarschijnlijk is dat je probleem maar voor bevestiging kan je het beste de specificaties van je laptop doornemen.

[ Voor 8% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 21-09-2003 13:15 ]

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 21 September 2003 @ 13:13:
[...]

Probleem zit hem misschien in de laptop zelf want de nieuwe PCMIA kaartjes zijn 32 bits en je laptop is misschien wel alleen 16 en dan gaat het niet werken.
Waarschijnlijk is dat je probleem maar voor bevestiging kan je het beste de specificaties van je laptop doornemen.
Bedankt voor je reactie! Ik had hier inderdaad zelf ook al aan zitten denken. Alleen vraag ik me af waarom ik de kaart wel kan installeren en hij het kaartje wel ziet, ondanks dat het kaartje 32 bits is en de pc 16 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Booster schreef op 17 september 2003 @ 23:33:
Iemand al ervaring met de Netgear 108G range?
http://www.netgear.com/promotions/108g.html

Zover ik zie doen deze apparaatjes min of meer hetzelfde als wat D-link met .11B deed, het (theoretisch) verdubbelen van de bandbreedte. En toch nog compatible met originele .11G apparaten :)
Deze apparaten zijn vooralsnog alleen in Amerika verkrijgbaar, dus ik ben bang dat niemand zijn ervaringen hiermee kan posten. Als ik moet afgaan op reviews van andere Netgear apparaten, denk ik dat het wel goed zit. Zelf ben ik ook geinteresseerd in deze produkten, maar het valt me op, dat de prijzen van Netgear produkten hier in Nederland best wel aan de hoge kant zijn. Als ik nu b/g netwerkapparatuur in Amerika zou bestellen, zijn er dan zaken waar ik rekening mee moet houden, bv. dat deze apparatuur verschilt tov dezelfde (qua typenaam) apparatuur die in Nederland te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
SmokeyTheBandit schreef op 21 September 2003 @ 13:13:
Als het goed is kun je hem dan niet eens in het slot krijgen. Er zit vaak een klein stukje extra plastic, waardoor hij net niet in 16bits sloten past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vrij weinig ervarig met Wireless netwerken. Ik ben wel van plan om er eentje op te zetten. Althans, tussen 2 computers. Ik wil een verbinding gaan maken tussen mijn server en een laptop. Deze server staat alleen één verdieping lager dan mijn kamer. Het signaal moet (hemelsbreed) een afstand van ongeveer 5 meter afleggen, en door een muur en een plafond heen (beide beton). Kan dit zonder het gebruik van een AP? Ik zet in die server dus gewoon een PCI WiFi kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Niemand een idee over mijn snelheidsprobleempje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Osiris schreef op 20 September 2003 @ 14:31:
Ok, PROBLEEM! :/

Althans, dat denk ik..

Ik heb namelijk dus thuis een Vigor 2600WE met AP en een Medion-Laptop met een Creatix (ofzo) kaartje erin.. (PRISM chipset etc)..

Alleen: ik haal maximaal 450 kB/s? Is dat niet beetje heel erg weinig?

Er staat verder geen WEP geïnstalleerd, aangezien de firmware daar wat moeite mee had (de nieuwste firmware moet nog ff erin gegooid worden (Vigor dus)).

Ik mis dus de helft van mijn snelheid :/
welk protocol? a, b of g?

Kijk eens bij je drivers, normaal gezien kun je daar de "sterkte" van je verbindingssignaal zien. Bij mijn 3com drivers zie je dan ook dat ie onder de 60% terugschakelt naar 36 mbit (ipv 54 mbit)

Met WEP verlies je snelheid omdat er ge-encrypt en de-crypt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Spyro_the_Dragon schreef op 22 september 2003 @ 14:09:
[...]

welk protocol? a, b of g?

Kijk eens bij je drivers, normaal gezien kun je daar de "sterkte" van je verbindingssignaal zien. Bij mijn 3com drivers zie je dan ook dat ie onder de 60% terugschakelt naar 36 mbit (ipv 54 mbit)

Met WEP verlies je snelheid omdat er ge-encrypt en de-crypt moet worden.
B, 11 Mbps dus :)

En @ driver-status-gedoe zie ik staan:

Current TX-Rate: 11 Mbits/s;
Current Channel: 6;
Link quality: Excellent (80%);
Signal Strength : Good (66%).

En bij NetStumbler lees ik ongeveer af: -63/-64 dB (de bovenste piekjes dus) en de rooie piekjes (error): -96 dB...

Volgens mij allemaal pri-ma :(

edit:
En aangezien de huidige FW dus WEP-probleempjes heeft is het slechts met MAC-Access-list beveiligd :X

[ Voor 8% gewijzigd door Osiris op 22-09-2003 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
MAC beveiliging icm niet uitzenden SSID is nog redelijk veilig toch?

Maar signal strenght/link quality ziet er goed uit idd, dat netstumbler verhaal zegt met niet zoveel.

Kun je eens proberen met je laptop naast je AP te gaan zitten (dus signal = 95%), eens kijken wat ie dan doet. En probeer je snelheid eens te meten met verschillende bestanden (veel kleine, een grote)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Spyro_the_Dragon schreef op 22 September 2003 @ 14:20:
MAC beveiliging icm niet uitzenden SSID is nog redelijk veilig toch?

Maar signal strenght/link quality ziet er goed uit idd, dat netstumbler verhaal zegt met niet zoveel.

Kun je eens proberen met je laptop naast je AP te gaan zitten (dus signal = 95%), eens kijken wat ie dan doet. En probeer je snelheid eens te meten met verschillende bestanden (veel kleine, een grote)
Zal ik dat nog maar es moeten proberen inderdaad... Maar daar heb ik verder nog niet veel aan, want ik wil op mn eigen kamer hoge snelheden hebben 8)7

Maar fileserver is ATM down, dus heb verder niets te downloaden :X Moet huisgenoot ff herlaars geven ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Osiris schreef op 22 September 2003 @ 14:28:
[...]

Zal ik dat nog maar es moeten proberen inderdaad... Maar daar heb ik verder nog niet veel aan, want ik wil op mn eigen kamer hoge snelheden hebben 8)7
Kabeltje trekken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
No way :o Kheb "speciaal" een laptop met WiFi en een Vigor 2600WE met WiFi, dussuh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 14:38:
[...]

Bedankt voor je reactie! Ik had hier inderdaad zelf ook al aan zitten denken. Alleen vraag ik me af waarom ik de kaart wel kan installeren en hij het kaartje wel ziet, ondanks dat het kaartje 32 bits is en de pc 16 :?
Tja welkom in de wonderbaarlijke wereld van de pcs draaiende op een microsoft gebaseerd OS :P ;)

Hoop vandaag trouwens mijn 3com 11g bundel binnen te krijgen :)

[ Voor 13% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 23-09-2003 11:58 ]

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
SmokeyTheBandit schreef op 23 September 2003 @ 11:55:
[...]
Hoop vandaag trouwens mijn 3com 11g bundel binnen te krijgen :)
Veel plezier ermee! Draait bij mij als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 23:50
Ik heb een heel vreemd probleem met mijn wireless internet, Ik heb sinds pas een 3com OfficeConnect® Wireless 11g Cable/DSL Gateway gekocht. Nu heb ik het probleem dat bij spellen op internet ik telkens lagstoten krijg van circa 4 sec en na dit een paar keer gehad te hebben krijg ik connection interrupt , hiervoor had ik een el chiepo switch en werkte het allemaaal goed. Ik zit niet op de draadloze aansluiting aangesloten. Die el chiepo
swith had geen router.
Ook heb ik al naar alle lokaties gepingt met de volgende resultaten:

Resultaten bij het pingen, ben onder tussen gaan csen zodat ik die lag mee ping

ping -t naar router>3com & interne pc
ROUTER >>> (bytes=32 tijd<1 ms TTL=255 NORMAAL)
(bytes=32 tijd=1 ms TTL=255bytes=32 REGELMATIG)
(bytes=32 tijd=134 ms TTL=255 HEEL SOMS)

INTERNE PC>>(bytes=32 tijd<1 ms TTL=255)
(bytes=32 tijd=1 ms TTL=255) af en toe
deze is niet wireless

TOT NU TOE HEEFT NIEMAND HET KUNNEN OPLOSSEN HELP ALSJEBLIEFT

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:18

YellowCube

Wait...what?

Osiris schreef op 22 September 2003 @ 14:15:
[...]

B, 11 Mbps dus :)

En @ driver-status-gedoe zie ik staan:

Current TX-Rate: 11 Mbits/s;
Current Channel: 6;
Link quality: Excellent (80%);
Signal Strength : Good (66%).

En bij NetStumbler lees ik ongeveer af: -63/-64 dB (de bovenste piekjes dus) en de rooie piekjes (error): -96 dB...

Volgens mij allemaal pri-ma :(

edit:
En aangezien de huidige FW dus WEP-probleempjes heeft is het slechts met MAC-Access-list beveiligd :X
450 Kb/s voor 11 Mbit is volgens mij heel redelijk.
Ik haal met WEP max 375 Kb/s en zonder WEP hetzelfde als jij. (is trouwens een 3Com Gateway met AP).
Het is vrij normaal dat je hooguit de helft van je snelheid haalt (i.v.m overhead etc).

[ Voor 3% gewijzigd door YellowCube op 23-09-2003 13:01 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
YellowCube schreef op 23 September 2003 @ 13:00:
[...]

450 Kb/s voor 11 Mbit is volgens mij heel redelijk.
Ik haal met WEP max 375 Kb/s en zonder WEP hetzelfde als jij. (is trouwens een 3Com Gateway met AP).
Het is vrij normaal dat je hooguit de helft van je snelheid haalt (i.v.m overhead etc).
Mjah, dat is mij in #Netwerken ook wel vertelt, overhead, maar f*cking de helft van je bandbreedte??? Is dat niet beetje erg veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

is inderdaad een beetje veel, maar wel normaal. Probleem is alleen dat nagenoeg geen enkele fabrikant je dit vertelt.
Maargoed, dat zie je bij heel veel computer related products. Een Ultra133 HD zal nooit van z'n leven 133/8 = 16,5 Mb/s halen. Bij een netwerk valt het gewoon eerder op.

[ Voor 22% gewijzigd door YellowCube op 23-09-2003 14:25 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:55

zAo

GPLv2 Fanboy

Weet iemand een tooltje om je signaalsterkte te testen? Ik heb net een nieuwe AP i.c.m. een Swallow NWN 1100. Het tooltje wat hierbij zit kan alleen joinen en scannen naar nieuwe netwerken! Das dus niets.
Iemand een tooltje met wat meer mogelijkheden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
YellowCube schreef op 23 September 2003 @ 14:24:
is inderdaad een beetje veel, maar wel normaal. Probleem is alleen dat nagenoeg geen enkele fabrikant je dit vertelt.
Maargoed, dat zie je bij heel veel computer related products. Een Ultra133 HD zal nooit van z'n leven 133/8 = 16,5 Mb/s halen. Bij een netwerk valt het gewoon eerder op.
Maar c'mon, geen 16,5, maar ook geen 7/8 MB/s ofzo, wel sneller :X En mijn netwerk is meer dan de helft slomer :r

Btw, wtf is overhead eik? :o Header-meuk enzo? Misschien moet ik anders somehow de packet-grootte veranderen, zodat er minder headers en grotere pakketjes verstuurd worden?
zAo schreef op 23 September 2003 @ 17:18:
Weet iemand een tooltje om je signaalsterkte te testen? Ik heb net een nieuwe AP i.c.m. een Swallow NWN 1100. Het tooltje wat hierbij zit kan alleen joinen en scannen naar nieuwe netwerken! Das dus niets.
Iemand een tooltje met wat meer mogelijkheden? :)
NetStumbler :)

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Osiris schreef op 23 September 2003 @ 17:24:
[...]

Btw, wtf is overhead eik? :o Header-meuk enzo? Misschien moet ik anders somehow de packet-grootte veranderen, zodat er minder headers en grotere pakketjes verstuurd worden?

[...]
Idd. headers (controle data)
Voor zover ik begrepen heb is dat inderdaad de oplossing... Grotere pakketten geeft relatief gezien minder overhead.
Probleem is alleen dat als je grotere pakketten gaat gebruiken bij een langzame verbinding, dat dan de kans op fouten veel groter wordt. Bij een draadloze verbinding is die kans sowieso al behoorlijk aanwezig.

Ik was in het begin ook behoorlijk verbaast over het verschil in opgegeven en werkelijke snelheid, maar het schijnt niet veel anders te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door YellowCube op 24-09-2003 08:58 ]

• Moffin
Is mijn vraag nu echt ingewikkeld? Of willen jullie me niet helpen? Of weet iemand misschien aan wie ik mijn vraag kan stellen die hem wel kan beantwoorden?

• MandaloR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05-2024

MandaloR

MandaloR

Moffin schreef op 25 September 2003 @ 12:35:
Is mijn vraag nu echt ingewikkeld? Of willen jullie me niet helpen? Of weet iemand misschien aan wie ik mijn vraag kan stellen die hem wel kan beantwoorden?
heb je al geprobeert om de "Wireless Zero Configuration service" uit te zetten en te disablen. Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem gehad.

Dit kun je doen door bij "uitvoeren -> services.msc" in de typen en dan staat onderaan "zero wireless cconfiguration service" die je dan moet uitschakelen en op stoppen zet.

het kan zijn dat je dan helemaal geen verbinding krijgt, maar dit kun je verhelpen door bij de eigenschappen van je wlan nic, bij geavanceerd, alle instellingen ff handmatig invoert. Dus: SSID, channel, etc.

Of wat bij mijn laptop alleen werkte. De monitoring software van je wlan installeren. Deze stelt dan alst goed is alles automatisch in (bij mij iig wel het geval). Let wel op dat deze de wireless zero config service niet weer aanzet.

jB

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:08
wat is nou eigenlijk het voordeel van 802.11G?

ja je hebt veel snellere (54 ipv 11) datadoorvoer maar als je alleen maar draadloos wil internetten en je max is 180KB/s dan heb je toch niets aan die 43mb extra?

Ik wil namelijk een wireless router kopen.. oftewel enige waarvoor ik het gebruik is dat ik chelloverbinding heb op mn laptop, en het verste dat ik ermee kom is buiten in de tuin en dat zal niet meer dan 20 meter van de acces point zijn

dus is in mijn geval 11mb genoeg? tuurlijk is 54 beter maar wil er niet teveel geld aan uit geven en mn laptop is ook maar 802.11b en dan moet daar anders weer een pcmcia kaart in

• Moffin
tnx ga vanavond als ik thuis ben het proberen, harstikke bedankt, eindelijk iemand die mij uberhaupt probeert te helpen tnx je hoort het nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Hertog_Martin schreef op 25 September 2003 @ 12:53:
wat is nou eigenlijk het voordeel van 802.11G?

ja je hebt veel snellere (54 ipv 11) datadoorvoer maar als je alleen maar draadloos wil internetten en je max is 180KB/s dan heb je toch niets aan die 43mb extra?

Ik wil namelijk een wireless router kopen.. oftewel enige waarvoor ik het gebruik is dat ik chelloverbinding heb op mn laptop, en het verste dat ik ermee kom is buiten in de tuin en dat zal niet meer dan 20 meter van de acces point zijn

dus is in mijn geval 11mb genoeg? tuurlijk is 54 beter maar wil er niet teveel geld aan uit geven en mn laptop is ook maar 802.11b en dan moet daar anders weer een pcmcia kaart in
het is prima om 11b te gebruiken als je alleen maar op je laptop wilt internetten en verder geen bestanden wilt uitwisselen met andere pc's/laptops op je netwerk.

Wil je dat wel, dan scheelt 11g opeens een slok op een borrel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
Moffin schreef op 23 September 2003 @ 12:53:
Ik heb een heel vreemd probleem met mijn wireless internet, Ik heb sinds pas een 3com OfficeConnect® Wireless 11g Cable/DSL Gateway gekocht. Nu heb ik het probleem dat bij spellen op internet ik telkens lagstoten krijg van circa 4 sec en na dit een paar keer gehad te hebben krijg ik connection interrupt , hiervoor had ik een el chiepo switch en werkte het allemaaal goed. Ik zit niet op de draadloze aansluiting aangesloten. Die el chiepo
swith had geen router.
Ook heb ik al naar alle lokaties gepingt met de volgende resultaten:

Resultaten bij het pingen, ben onder tussen gaan csen zodat ik die lag mee ping

ping -t naar router>3com & interne pc
ROUTER >>> (bytes=32 tijd<1 ms TTL=255 NORMAAL)
(bytes=32 tijd=1 ms TTL=255bytes=32 REGELMATIG)
(bytes=32 tijd=134 ms TTL=255 HEEL SOMS)

INTERNE PC>>(bytes=32 tijd<1 ms TTL=255)
(bytes=32 tijd=1 ms TTL=255) af en toe
deze is niet wireless

TOT NU TOE HEEFT NIEMAND HET KUNNEN OPLOSSEN HELP ALSJEBLIEFT
Nou ik ben eruit voor degene die het zou willen weten >> bij deze 3com moet je je xdsl/kabel (upload) niet gebruiken, in een wanhopige actie heb ik het internet gewoon in een poort gedaan ipv de upload, en het werkt allemaal perfect, echt strange maar het werkt :D odo aan mijn eigen kennis _/-\o_ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Moffin schreef op 28 September 2003 @ 14:40:
[...]

Nou ik ben eruit voor degene die het zou willen weten >> bij deze 3com moet je je xdsl/kabel (upload) niet gebruiken, in een wanhopige actie heb ik het internet gewoon in een poort gedaan ipv de upload, en het werkt allemaal perfect, echt strange maar het werkt :D odo aan mijn eigen kennis _/-\o_ :P
ik voelde me, gezien de manier waarop je iedereen adresseert en de manier waarop je vragen stelt, niet heel erg genoodzaakt je te gaan helpen...

Odo is trouwens een personage uit Star Trek Deep Space Nine :) :p

Even een ander vraagje: als je meerdere AP's bridged, en stel je hebt 3 AP's in een rij staan:

Client1 --- AP1 ---- AP2 --- AP3 ---- Client2
Wordt dan het verkeer doorgeroute? Zie je dit als hops of wordt het 1 fysiek netwerk zeg maar?

Houd die bridgefunctie ook rekening met de belasting op interlinks tussen verschillende AP's (pakt hij de snelste route?)

Of moet je als je dit heel intelligent wilt gaan regelen gewoon gebruik gaan maken van OSPF of iets dergelijks?

[ Voor 5% gewijzigd door neographikal op 28-09-2003 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
neographikal ik kan je niet helemaal volgen, ik ben een geen specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Moffin schreef op 29 September 2003 @ 12:31:
neographikal ik kan je niet helemaal volgen, ik ben een geen specialist
Het ging me een beetje om de manier waarop je de mensen hier benaderde. :)

Maar kan iemand me zeggen hoe dat zit met die packetrouting als je AP's gaat bridgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
neographikal schreef op 29 September 2003 @ 19:58:
[...]

Het ging me een beetje om de manier waarop je de mensen hier benaderde. :)

Maar kan iemand me zeggen hoe dat zit met die packetrouting als je AP's gaat bridgen?
Sorry maar kan je me even duidelijk maken wat ik dan verkeerd zei, volgens mij vroeg ik het vrij normaal, maar als jij daar anders over denkt, hoor ik dat graag.

Ben nooit te oud om mijn sociale vaardigheden bij te stellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Moffin schreef op 30 september 2003 @ 12:48:
[...]

Sorry maar kan je me even duidelijk maken wat ik dan verkeerd zei, volgens mij vroeg ik het vrij normaal, maar als jij daar anders over denkt, hoor ik dat graag.

Ben nooit te oud om mijn sociale vaardigheden bij te stellen. ;)
Moffin schreef op 25 September 2003 @ 12:35:
en de caps lock irriteerden me ietwat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
neographikal schreef op 30 September 2003 @ 14:09:
[...]

[...]

en de caps lock irriteerden me ietwat :)
Ja sorry ik was echt wanhopig en het leek wel of niemand heb topic begreep of niemand me wou helpen, zal het volgende keer anders doen ;) ,
Maar laten we ontopic doorgaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Moffin schreef op 02 oktober 2003 @ 13:16:
[...]

Ja sorry ik was echt wanhopig en het leek wel of niemand heb topic begreep of niemand me wou helpen, zal het volgende keer anders doen ;) ,
Maar laten we ontopic doorgaan :D
k np :)

Maar kan iemand me dat vertellen van die routering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben even aan het modden :
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~rigte105/apa1.JPG
Tot nu toe een studie model outdoor AccessPoint, dus kraak het niet te hard af.
Tevens is hij nog niet klaar.

Specs:Linksys Wap 11 (versie 2.2) @dlink AP900+ versie "2.57a.extra"
Software mod: vermogen per miliwatt in te stellen.
-21 KANALEN, waarvan er 16 goed werken
voltage 5@7.2volt div onderdelen beter moeten koelen, overgens worden linksys AP`s vaak standaard al veel te heet en vallen daarom met bosjes uit.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~rigte105/apa2.JPG

Div onderdelen iest zwaarder uitgevoerd, mogelijkheid om de spanning te wijzigen.

Deze Accesspoint kan straks buiten aan de gevel, of buiten aan de antenne mast worden opgehangen, tevens zou je een beam aan ` van de antenne aansluitingen kunnen hangen.

Op en aanmerkingen of ideen zijn zeer welkom.
Overgens zijn nu de utp kable al lkaar en de antenne aansluitingen water dicht gemonteerd.
(geen webspace om nieuwere foto`s te uppen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Cat7: errug netjes, zou je ook een tutorial kunnen maken? Dit is erg nuttig om nodes te kunnen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een wattes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Een uitleg wat je allemaal gedaan hebt, waar heb je bv die koellichamen opgezet, hoe heb je ze vastgezet, wat voor koellichaam heb je gebruikt. Welke software heb je gebruikt.
Waarom zou je het vermogen eigenlijk per milliwatt willen instellen, waarom niet gewoon volluit blazen, 100mW of meer......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coenen schreef op 03 October 2003 @ 18:33:
Een uitleg wat je allemaal gedaan hebt, waar heb je bv die koellichamen opgezet, hoe heb je ze vastgezet, wat voor koellichaam heb je gebruikt. Welke software heb je gebruikt.
Waarom zou je het vermogen eigenlijk per milliwatt willen instellen, waarom niet gewoon volluit blazen, 100mW of meer......
Koel blok AMD koelblok, warme blablabla lijm.
Zit nog een taairip mocht de lijm door warmte of weet ik veel los laten.

Software van Dlink en deze met de firmware aangepast op mijn wensen, zoals meer kanalen, zodat ik meet plek heb voor toekomstige andere clienten en AP`s.
Er komt een filmbox met 4 HD`s vcan 200GB zodat er in mijn woonplaats lekker makkelijk naar films gezocht kunnen worden.

Het instellen van de milliwatt idee heb ik gestolen van een andere firmware modder op een ander forum, font dat wel makkelijk anders moest ik dat gedeelte zelf helemaal uitzoeken.

Inmiddels een 1 watt booster voor 2.4GHz aan het modden, hoop deze geschikt te krijgen voor wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-08 19:05
ziet er mooi uit cat7. ik ben ook geinteresseerd in om vermogen van een AP te vergroten. dacht dat 100mW maximaal toegestane wattage is maar, wie of wat heeft er eigenlijk last van als je naar 1 watt gaat. ik bedoel niet theoretisch maar in de praktijk en komt de politie gelijk aanbellen als je bijv naar 200mW gaat of krijgen jij en je buren dan kanker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

100mW is het maximaal toegestane wattage. Meer vermogen is altijd prettig voor een beter bereik. Maar als je slechte coax kabels of slechte connectors gebruikt ben je dit extra vermogen zo kwijt. Een goede antenne kan ook veel helpen.

De politie zal niet gelijk aan je deur staan als je meer als 200mW hebt. Eerst zal er iemand last moeten hebben van jouw sterkere signaal, die mensen moeten gaan klagen en dan zal de radio controle dienst in actie moeten komen.

Kanker krijg je er volgens mij niet gelijk van, maaaaar 2,4GHz is niet zonder gevaren. Je magnetron bv werkt ook op 2,4GHz en daar warm je je eten mee op.
Je moet dus niet in een richtantenne kijken die op 2,4GHz werkt. Als je dit doet dan help je je ogen naar de kloten. De 2,4GHz warmt het vocht op in je ogen en dat is niet goed. Je krijgt een soort zand gevoel in je ogen. Ik heb hier gelukkig nog niet mee te maken gehad, een bevriende zendamateur vertelde mij dit.
Op 5GHz is dit effect nog erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Mn pa heeft de AP vlak onder zijn neus staan en ik geloof dat hij nog geen last heeft van brandende ogen ofzo.... Een magnetron is 2000 keer sterker, zo niet meer, dan een AP.

Lijkt me een beetje opgeblazen verhaal. Heel erg gezond zal het niet zijn maar het zal meevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan een AP zit toch ook geen richtantenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arikkert schreef op 04 oktober 2003 @ 11:15:
ziet er mooi uit cat7. ik ben ook geinteresseerd in om vermogen van een AP te vergroten. dacht dat 100mW maximaal toegestane wattage is maar, wie of wat heeft er eigenlijk last van als je naar 1 watt gaat. ik bedoel niet theoretisch maar in de praktijk en komt de politie gelijk aanbellen als je bijv naar 200mW gaat of krijgen jij en je buren dan kanker ?
De 1 watt versterker ga ik gebruiken om uit te richten, het dagelijks gebruik zal exact 100mW uitgestraald vermogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nu denk ik ook met klein probleempje. Heb sinds vandaag 2 pc's wireless in een netwerkje gegooid (met 1 pc die via kabel aangesloten zit).
Nu staat op dit moment alleen mijn pc aan en ik d/l nu met 10kb/s. Dat terwijl ik eigenlijk rond de 80kb/s zou moeten zitten (met max van 96kb/s).
Ik zit op de zolder en de router staat beneden. Zal een afstandje of 10 meter maximaal zijn. Kan het zijn dat het slechte onvangst is of is er een andere reden ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm, te vroeg gepost kennelijk want hij doet plots weer wel op snelheid :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmmm, het probleem is sinds vandaag weer terug.
Op mijn computer duurt het per internet pagina gewoon 10 minuten om te laden en het signaal van Wlan staat op 'geen signaal'. Wel raar dat 'normaal' (gister dus nog) er ook 'geen signaal' bij de status staat maar ik wel gewoon met 60kb/s op het internet zit.

Anyway, bij mijn broertje doet het het allemaal nu wel met een signaal van 2/5 a 3/5.
Komt dit echt omdat ik tever van de router af zit?? Het zijn maar 2 verdiepingen (1 meer als mijn broertje) en het is lang niet die 100 meter die op de verpakking staat dat ie kan halen...

edit//
nu wordt ik toch weer helemaal gek. Ga ik gewoon normaal een bestand proberen te d/l en nu gaat ie met 90kb/s. En nog steeds status op 'geen signaal'. Hoe kan het in godsnaam dat hij zo selectief te werk gaat met het verzenden en ontvangen. En last but not least waarom haalt deze pc bij kazaa niet hogere snelheden als 10kb/s terwijl hij van i-net met 90kb/s download en de andere pc's allemaal wel met 90kb/s van kazaa kunnen d/len ??
Ik snap echt geen fuck meer van mijn netwerk :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okee ik zit met een vraag.

ik wil misschien samen met mijn buren een adsl aansluiting nemen. we hebben nu allebei een kabel aansluiting. en allebei gedeeld via een router.
deze netwerken hebben nog niks met elkaar te maken.

nu wil ik dus deze twee routers via WIFI met elkaar verbinden en dat dan 1 router de adsl aansluiting krijgt waarmee onze beide netwerken samenvoegen en dus ook internet krijgen.

Nou heb ik ff lopen zoeken en kijken.

Ik kwam tot de conclusie dat het beste is om twee AP te kopen en die aantesluiten op de routers. nu heb je de twee netwerken samengevoegd. als je dan vvan 1 router zijn router functie uitschakeld en gewoon als switch functieneerd. en op de andere router sluit je adsl aan.
zou dit dan werken met de juiste instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een 3com user. Gisteren mijn setje binnen gehad. Ook van de 'mega-aanbieding'. 11g dus.
Ben vooralsnog redelijk tevreden, maar het lijkt erop dat het allemaal de kinderschoenen nog niet ontgroeid is. De standaard windows ondersteuning (inclusief wpa-update) kwakkelt. De verbinding valt weg en bij opstarten werkt het meestal helemaal niet bij mij. Ik moest elke keer weer heel veel klooien om de boel aan de praat te krijgen. Dat bleek dus alleen het geval bij gebruik van WPA. Zonder wpa was alles veel beter.
De oplossing de wireless zero config service uit te schakelen biedt hier geen uitkomst, omdat de configurator van 3com (notabene de bij de kaart behorende software!!) géén WPA ondersteunt! Dat is stom.
Voorlopig dus geen WPA, maar wel WEP en MAC-filter. Het werkt nu volgens mij stabiel. Bereik is overigens goed genoeg voor mij. Overal in huis is de verbinding minimaal goed.

Ik hoop dat 3com snel met een update komt. Als iemand een oplossing heeft, of meer weet, dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Ook ik heb sinds iets meer dan een week de 3com set. Ik ben er best tevreden over, alleen de ontvangst is niet altijd even stabiel. Nu staat het bijvoorbeeld op 36 Mbps terwijl het net nog 24 was. Opzich wel prima, daar niet van (ik zit nu beneden en het AP staat op zolder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
Verwijderd schreef op 11 oktober 2003 @ 15:42:
Nog een 3com user. Gisteren mijn setje binnen gehad. Ook van de 'mega-aanbieding'. 11g dus.
Ben vooralsnog redelijk tevreden, maar het lijkt erop dat het allemaal de kinderschoenen nog niet ontgroeid is. De standaard windows ondersteuning (inclusief wpa-update) kwakkelt. De verbinding valt weg en bij opstarten werkt het meestal helemaal niet bij mij. Ik moest elke keer weer heel veel klooien om de boel aan de praat te krijgen. Dat bleek dus alleen het geval bij gebruik van WPA. Zonder wpa was alles veel beter.
De oplossing de wireless zero config service uit te schakelen biedt hier geen uitkomst, omdat de configurator van 3com (notabene de bij de kaart behorende software!!) géén WPA ondersteunt! Dat is stom.
Voorlopig dus geen WPA, maar wel WEP en MAC-filter. Het werkt nu volgens mij stabiel. Bereik is overigens goed genoeg voor mij. Overal in huis is de verbinding minimaal goed.

Ik hoop dat 3com snel met een update komt. Als iemand een oplossing heeft, of meer weet, dan hoor ik dat graag.
Hier precies dezelfde ervaring. Onder WPA is het nog niet stabiel.
Laatste drivers\firmware van 3COM voor AccesPoint als PC Card.
Windows XP opnieuw geinstalleerd maar dat maakt niet veel uit.

Wat mij vooral opvalt is dat bij de laptop uit standby\hibernate komt het lastig is.
Met opstarten is het 1x extra rechtermuisknop op de verbinding (in de tray)
- view available networks, evt. networkkey opnieuw intypen en ipconfig /renew.
meestal (maar niet altijd) blijft die daarna uren stabiel, zolang de laptop (Dell Latitude C600) maar niet in standby gaat.

Trouwens US.Robotics is toch ook van 3COM? Zijn die accespoints dan dezelfde als die van 3COM? Misschien dat we daar dan drivers van kunnen gebruiken?

Verder op i.net nog erg weinig tips over deze 3COM accespoint\pc-card te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHead schreef op 13 October 2003 @ 01:20:
[...]
Hier precies dezelfde ervaring. Onder WPA is het nog niet stabiel.
Laatste drivers\firmware van 3COM voor AccesPoint als PC Card.
Windows XP opnieuw geinstalleerd maar dat maakt niet veel uit.
Ja wat dacht je. Volgens mij zitten de laatste versies er bij.
Wat mij vooral opvalt is dat bij de laptop uit standby\hibernate komt het lastig is.
Met opstarten is het 1x extra rechtermuisknop op de verbinding (in de tray)
- view available networks, evt. networkkey opnieuw intypen en ipconfig /renew.
meestal (maar niet altijd) blijft die daarna uren stabiel, zolang de laptop (Dell Latitude C600) maar niet in standby gaat.
De drivers zijn dan ook nog niet WHQL'd.
Verder op i.net nog erg weinig tips over deze 3COM accespoint\pc-card te vinden.
Wachten op nieuwe drivers... Misschien zolang maar geen WPA gebruiken. Ik heb WPA nu weer aan staan. Gisteravond ging het weer fout ineens. Dit keer moest ik het AP uit en aanzetten om de boel weer vlot te trekken. Ik kijk het een tijdje aan nog, maar anders gooi ik WEP er weer op. Gelukkig is er hier nog weinig kans op AP-krakers. En met mac-filtering wordt het ook nog iets minder interessant. Is net zo snel te kraken als WEP (kan in éen ruk door), maar onder windows is het volgens mij nog niet zo makkelijk om een mac te spoofen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Laatst online: 11-09 18:05

JeroenT

hoi!

Verwijderd schreef op 04 oktober 2003 @ 03:41:
[...]

Koel blok AMD koelblok, warme blablabla lijm.
Zit nog een taairip mocht de lijm door warmte of weet ik veel los laten.

Software van Dlink en deze met de firmware aangepast op mijn wensen, zoals meer kanalen, zodat ik meet plek heb voor toekomstige andere clienten en AP`s.
Er komt een filmbox met 4 HD`s vcan 200GB zodat er in mijn woonplaats lekker makkelijk naar films gezocht kunnen worden.

Het instellen van de milliwatt idee heb ik gestolen van een andere firmware modder op een ander forum, font dat wel makkelijk anders moest ik dat gedeelte zelf helemaal uitzoeken.

Inmiddels een 1 watt booster voor 2.4GHz aan het modden, hoop deze geschikt te krijgen voor wifi.
Mag ik jou vragen hoe je die software gemod hebt? :) even met bruikbare links enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb nu dus een draadloos netwerkje (allemaal linksys, 2x WPC11 PMCIA en 1x WAP11 AP) gekoppeld aan het reeds bestaande netwerk. Ben er inmiddels achter dat er meer van die WLAN netwerkjes in de buurt zijn, internet doet het, na lang klooien óók via ons eigen netwerk. (het was de bedoeling dat het met DHCP zou gaan maar dat lukte me niet) Het probleem is nu de beveiliging.

Op de doos staat dat er MAC-filtering en WEP mogelijk moet zijn. Maar...

Als ik WEP (zowel 64 als 128) aanzet kan ik vanaf mijn laptop geen verbinding meer maken met de internet. Wel kan hij verbinding maken met het AP. Wat doe ik hier fout??

Verder kan ik in de manual niets vinden over MAC-filtering. Hoe kan ik dat regelen?

Ik kan wel de instellingen van het AP veranderen met bijgeleverd tooltje, maar daar kan ik niet alles mee doen. Er wordt gesproken over een Web-based Utility (o.a. om het standaard PW mee te veranderen). Maar ik kan helemaal niets in de manual vinden over dat Web-based ding :? .

Wie kan mij vertellen wat ik moet doen?

Laat maar weer zitten... Op de cdrom staat ook een gebruiksaanwijzing... had die helemaal doorgelezen, dacht ik. Na het Franse, en Duitse en nog wat voor mij onbekende talen staat een Userguide. En die had ik nog niet gezien. Nu wel, en nu weet ik ook hoe ik alles moet instellen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit in de situatie dat ik een netwerk op wil zetten met mijn broer. Het enige probleem is dat hij niet in hetzelfde huis woont als ik. De afstand tussen onze woningen is +/- 100 meter. Nu hebben we ook twee DECT toestellen waarvan het basisstation en één telefoon hier staat en één bij hem en dit werkt prima. Met 801.11G gaat het soms perfect en soms niet... Op het ene moment zie ik dat de netwerkontvangs goed is en op het andere moment weer erg slecht. Nog even voor de duidelijkheid, er staat niets tussen onze woningen. Aangezien de verbinding vrij onstabiel is dacht ik eraan om de antenne van de pc te verleggen; nu staat de pc vrij in een hoekje met de antenne naar achteren. Mijn idee is om deze antenne wat meer naar het raam te plaatsen door middel van een verlengkabel. Het accesspoint staat al voor het raam.
Weet iemand of dit reeel is? En zo ja, waar koop ik in godsnaam _/-\0_ een SMA-Reversed verlengkabeltje? :)
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.