Er zijn grenzen... En die moeten gesloten worden!
(internet) -> (Sweex Router-met-AP, 192.168.2.1 lan ip) -> PC1 (DHCP) + PC2 (DHCP) + Laptopper (geen dhcp dus)
http://www.sweex.com/product.asp?pid=221 (dit is de router/ap trouwens)
De PC's krijgen netjes via DHCP een ip adres. Alleen de de wifi in mijn laptop niet
Pcmcia kaartje wat er in zit is ook van Sweex, dit zou dus gewoon goed moeten zijn. Alle OS'sen zijn XP Pro. Laptop is een Compaq Evo N600c (P3, 1,2 Ghz)
De search al doorgepluist, maar niet echt iets gevonden, dit topic ook trouwens.
AP Config:
WEP staat uit, channel op auto, Transmission rate op Auto, MAC filtering uit, Firewall uit, geen NAT en Virtual server rommeltjes, DHCP server aan. Scope staan 100 uit te geven adressen in, dus dat mag ook het probleem niet zijn.
PCMCIA Config:
Channel 1, de rest automatisch
Het gekke is dat die in eerste instantie wel een IP kreeg, maar nu dus niet meer (na een week of 3 +/-)
Als ik de laptop een vast ip geef doet die het wel. Kortom om, wat is hier mis?
(Mochten jullie meer info willen, dan edit ik deze post wel
[ Voor 4% gewijzigd door WhizzCat op 09-08-2003 11:01 ]
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Sorry hoor, ik wil niet vervelend zijn maar ik probeer alleen maar een idee aan te dragenVerwijderd schreef op 08 August 2003 @ 09:14:
[...]
eh ooit gehoord van frequenties?!?! Ik wil niet vervelend zijn maar antennes voor tv zitten niet in de 2,4Ghz band
Mja, ik heb het geprobeerd, nada, ik kwam er net ook achter dat zelfs mun onboard LAN (Intel Pro10/100) @ de laptop geen dhcp krijgt. Ik vermoed dus een software vaut. Net hele windows opnieuw er op gezet en nu draajt het alweer in de soepeborn schreef op 09 August 2003 @ 12:54:
Volgens mij is dit een bekend probleem met Wifi kaartjes. Ik ben het in ieder geval al vaker tegengekomen en ik heb er zelf ook al een keer last van gehad. Ik denk dat het ergens in een driver of subsysteem van Windows zit. Toen ik namelijk bij mij de Cardbus kaart in het andere slot zette werden alle drivers opnieuw geinstalleerd en werkte mijn DHCP ook weer naar behoren.
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
2 USB adapters voor ad-hoc tussen Vaste pc en Laptop.
Ik heb vernomen dat ad-hoc met meer dan 2 pc's kan? Niet dat ik dit nodig zal hebben, gewoon voor interesse: zou handig zijn voor op het bedrijf van mijn vader!
De adapters die ik gekocht heb, kunnen met meerdere apparaten communiceren via ad-hoc.
Greetz... KwAzA
<latijn-modus>
Ad-hoc betekend toch Voor Daar?
</latijn-modus>
http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!
Verwijderd
Ik heb de volgende situatie
Wat heb ik:
- 1 pc
- 1 laptop
- kabelinternet van @Home
- Niet een heel erg groot huis, dus het bereik moet het wel redden dacht ik.
Wat wil ik:
- Draadloos internetten met beide machines
- Bestanden uitwisselen tussen beide machines
- Zo weinig mogelijk draden door huis
- Eventueel wireless PDA verbinding voor agenda synchronosatie.
Wat ik denk nodig te hebben:
- 1 Wireless LAN Access Point / Router 54Mb
- 1 Linksys Wireless LAN PCMCIA Card 54Mb
- 1 Linksys Wireless LAN PCI Card 54Mb
Wat ik denk te moeten doen:
- In de woonkamer de wireless router plaatsen naast het kabelmodem
- Steek de kabel van het kabel modem in de wireless router
- Installeer de pci/pcmcia kaarten in beide machines
- en het moet werken??
Graag een reactie of dit volledig is, of dat ik allerlei dingen over het hoofd zie.
En is de hardware die ik van plan ben te kopen een verstandige keus.
Alvast bedankt voor je reacties.
Zo zal het prima moeten werken, ik kan je vertellen, het is ideaal hoor
(uiteraard moet je nog wel even je router configgen voor je @home verbinding)
Maar wat ik ook aan instellingen doe, ik krijg geen DHCP op me laptop... alleen de foutmelding DHCP server unreachable...
Wifi kaartje is een Cisco Systems 350 Wireless LAN adapter, AP is E-Tech Wireless Acces Point, verder geen typenummer of wat dan ook...
Ik heb gezocht, tot ik van WhizzCat vernam dat hij ook een soortgelijk probleem heeft, maar met een andere AP...
In een ander Wireless netwerk (van school) doet DHCP het wel gewoon...
Edit2:

kijk nog een keer in et boekje... staat dus in dat et AP een DHCP CLIENT is
dat verklaart waarom DHCP het niet doet dus... grmbl... moet ik alsnog een software DHCP opzetten
[ Voor 28% gewijzigd door Fludizz op 11-08-2003 22:01 ]
Kun je de AP niet in een andere mode zetten? Mijn Asus WL-300g staat standaard in een mode waardoor je ook geen DHCP server kunt instellen. Zodra je hem als router insteld krijg je deze optie wel.Fludizz schreef op 11 augustus 2003 @ 21:48:
kijk nog een keer in et boekje... staat dus in dat et AP een DHCP CLIENT is
dat verklaart waarom DHCP het niet doet dus... grmbl... moet ik alsnog een software DHCP opzettenDe verkoper van Update Leeuwarden zij dat er een DHCP server in zat... grmbl...
was dat maar zo, je kan hem als de volgende instellen:eborn schreef op 11 August 2003 @ 22:24:
[...]
Kun je de AP niet in een andere mode zetten? Mijn Asus WL-300g staat standaard in een mode waardoor je ook geen DHCP server kunt instellen. Zodra je hem als router insteld krijg je deze optie wel.
- Access Point
- Access Point Client (option: Prefered BSS)
- Wireless Bridge
1. Point to Point (option: Remote MAC Address)
2. Point to Multipoint
- Wireless Repeater (option: Prefered BSS)
niet als router dus... het is echt alleen een AP, niet router or whatever ingebouwd, wel gelukkig een webinterface... dat scheelt een hoop omdat de AP software niet werken wil in windows2000
enneh, zo'n Asus ding is waarschijnlijk wel een goeie, dit is simpelweg de goedkoopste die ik kon krijgen...
[ Voor 7% gewijzigd door Fludizz op 11-08-2003 23:10 ]
Verwijderd
Bij de USB-receiver is dit niet het geval en werkt alles gewoon meteen zoals het hoort.
Ik krijg zodra ik mijn laptop aanzet wel meteen bericht dat het wireless netwerk is gevonden, alleen het internet werkt dan dus nog niet.
Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik dit kan oplossen behalve door constant aan en uit te vinken?
Het gaat om de wireless router van Sitecom met bijbehorende PCMCIA kaart op Windows XP.
De Asus was ook de goedkoopste 54mbit AP die ik kon krijgenFludizz schreef op 11 August 2003 @ 23:09:
enneh, zo'n Asus ding is waarschijnlijk wel een goeie, dit is simpelweg de goedkoopste die ik kon krijgen...
Verwijderd
Eindelijk snap ik hoe het werkteborn schreef op 11 August 2003 @ 23:26:
[...]
De Asus was ook de goedkoopste 54mbit AP die ik kon krijgen

Maar kan ik die ASUS 54mbit gewoon op mn 10mbit hub aansluiten?? neem aan van wel he... en over paar maanden gaan we verhuizen en dan nemen we een router, als die dan 100mbit is, draaitie dan gewoon op 54 mbit ??
Dat zou ik wel ff willen weten
Btw is het wat die Asus 54 mbit ?? pcmcia + AP
Verwijderd
Volgens mij is dit al eens aangegeven.. een 54 Mbp/s heeft een netto capaciteit van +/- 27Mbp/s. Daarnaast nog het feit van het korte bereik. Mocht je net wel/ net niet buiten bereik zitten zet dan zowel de client als de AP een stapje lager (weet niet of dit op die Asus kan maar meestal wel) dan neemt je netto bandbreedte in verhouding toe.... Bij veel retry's gaat dit ten koste van je netto bandbreedte... misschien allemaal beetje overbodig maar dan hoor ik het welVerwijderd schreef op 12 August 2003 @ 09:09:
[...]
Eindelijk snap ik hoe het werkt
Maar kan ik die ASUS 54mbit gewoon op mn 10mbit hub aansluiten?? neem aan van wel he... en over paar maanden gaan we verhuizen en dan nemen we een router, als die dan 100mbit is, draaitie dan gewoon op 54 mbit ??
Dat zou ik wel ff willen weten
Btw is het wat die Asus 54 mbit ?? pcmcia + AP
Verwijderd
En 11 Mbit dan? Is dat genoeg, en is het bereik dan beter dan bij 54?Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 12:03:
[...]
Volgens mij is dit al eens aangegeven.. een 54 Mbp/s heeft een netto capaciteit van +/- 27Mbp/s. Daarnaast nog het feit van het korte bereik. Mocht je net wel/ net niet buiten bereik zitten zet dan zowel de client als de AP een stapje lager (weet niet of dit op die Asus kan maar meestal wel) dan neemt je netto bandbreedte in verhouding toe.... Bij veel retry's gaat dit ten koste van je netto bandbreedte... misschien allemaal beetje overbodig maar dan hoor ik het wel![]()
Ik wil ong een bereik van 20 meter behalen waarbij ik nog normaal kan internetten
En ik denk dus aan een ASUS setje, lekker goedkoop
Zover ik weet ondersteund de Asus gewoon 10 en 100mbit. Als je hem op een 10mbit aansluiting zet zal je tussen de AP en je draadloze device gewoon 54mbit halen. De link tussen je AP en het netwerk is uiteraard maar tien, dus dat zal dan de beperkende factor zijn. Hierdoor hou je dan gewoon 10mbit over.Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 09:09:
[...]
Ik ben er zelf zeer tevreden mee. Het bereik is goed (niet spectaculair, maar goed), hij heeft veel functies (waarvan ik er maar weinig gebruik). De beveiliging is makkelijk in te stellen. Door de Broadcom chipset ondersteund hij al de eerste 'versie' van WPA, inclusief AES encryptie. Hierdoor wordt je netwerk in ieder geval een stuk veiliger dan de standaard WEP encryptie. Broadcom lijkt overigens de AES encryptie (die in deze tijdelijke WPA versie nog niet verplicht was) ingevoerd te hebben omdat hun TKIP implementatie erg slecht is. 15% snelheidsverlies t.o.v. (bijna) geen bij AES of normale WEP.Btw is het wat die Asus 54 mbit ?? pcmcia + AP
Zover ik weet wordt het bereik groter bij een lagere snelheid. Daarom schakelt de kaart vaak naar een lagere snelheid als je te ver van de AP gaat staan.Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 13:38:
En 11 Mbit dan? Is dat genoeg, en is het bereik dan beter dan bij 54?
Zelf zal ik altijd maximaal zo'n 10 meter van de AP zitten. Daar haal ik altijd het maximale aan snelheid. Ik ben een keer voor mijn huis gaan staan op zo'n 20-25 meter van de AP en toen viel mijn signaal bijna weg. Maar 20 meter, in wat voor een villa woon je in vredesnaam?Ik wil ong een bereik van 20 meter behalen waarbij ik nog normaal kan internettenEn ik denk dus aan een ASUS setje, lekker goedkoop
Maar je kunt het altijd proberen. Het ene huis is het andere niet. Vraag gewoon of je het ding terug kunt brengen als het niet voldoet aan je verwachtigen. Mycom doet daar over het algemeen niet moeilijk over.
zet em in router mode en hij doet het. Maar dan moeten al je clients wireless zijn, en dat kon hier thuis niet. Dus hij staat te bridgeneborn schreef op 11 August 2003 @ 22:24:
[...]
Kun je de AP niet in een andere mode zetten? Mijn Asus WL-300g staat standaard in een mode waardoor je ook geen DHCP server kunt instellen. Zodra je hem als router insteld krijg je deze optie wel.
Bij mij dus ookneographikal schreef op 12 August 2003 @ 17:35:
zet em in router mode en hij doet het. Maar dan moeten al je clients wireless zijn, en dat kon hier thuis niet. Dus hij staat te bridgen
Verwijderd
Ghehe nou nu is het niet nodig hoor, maar straks gaan we idd naar een best grote villa en aangezien de meterkast voor in het huis is en de tuin zeker 20 meter verder is (huis is 15 lang).eborn schreef op 12 augustus 2003 @ 15:30:
[...]
Zover ik weet wordt het bereik groter bij een lagere snelheid. Daarom schakelt de kaart vaak naar een lagere snelheid als je te ver van de AP gaat staan.
[...]
Zelf zal ik altijd maximaal zo'n 10 meter van de AP zitten. Daar haal ik altijd het maximale aan snelheid. Ik ben een keer voor mijn huis gaan staan op zo'n 20-25 meter van de AP en toen viel mijn signaal bijna weg. Maar 20 meter, in wat voor een villa woon je in vredesnaam?En kun je de AP dan niet handiger neerzetten? Als ik de AP in de voorkamer zou neerplanten zou ik ook wel 20 meter moeten overbruggen. Nu staat hij centraal in de woonkamer, waardoor ik overal een veel lagere afstand hoef te halen.
Maar je kunt het altijd proberen. Het ene huis is het andere niet. Vraag gewoon of je het ding terug kunt brengen als het niet voldoet aan je verwachtigen. Mycom doet daar over het algemeen niet moeilijk over.
En tja, ik denk nie dat ik de AP in de woonkamer mag planten

Ik kan hem straks eventueel in mn kamer zetten, maar dan zit je wel een stuk hoger... alleen in lengte scheelt het dan zon 8 meter gok ik
Maar ik ga dus voor de 54 mbps.. ik ga gewoon test, haal em morgen bij Mycom.
Thx 4 advice
Verwijderd
Heb net de asus 300g gehaald en als ik alles handmatig instel dan kan ik gewoon internetten, echter als ik dan Control Center opstart dan gooitie weer al mn instellingen weg en heb ik geen eigen ip meer terwijl ik dat wel wil.
Weet iemand hoe ik dit kan fixen?
edit: Snap er dus niets van he, zodra ik Control Center van Asus uitdoe werkt alles, doe ik em aan.. verdwijnt alles weer
Jammer vind ik dat, want met het Control Center aan heb ik beter bereik...
Doeik btw dat control center weer aan dan gaan al mn ip instellingen (waarmee het dus wel werkt weg !
EDIT: Woesj, hij doet het

EN straks effe bereik testen he
edit 8 :D: zit nu achterin de tuin, denk zon 20 meter van de AP af en heb 50% bereik nog. Dus das wel aardig, ik ben tevreden met de set
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 14:34 ]
[ Voor 3% gewijzigd door eborn op 13-08-2003 16:21 ]
Verwijderd
Het is gewoon bagger dat je het niet zelf kan instelleneborn schreef op 13 August 2003 @ 16:20:
Dat stukje software van Asus is het meest ranzige stukje code wat ooit geschreven is volgens mij. Het doet in ieder geval nooit wat ik wilHet lijkt wel op de printer-software van enkele (niet nader te noemen) hardware-fabrikanten. HP of Epson bijvoorbeeld. Oeps, nou zeg ik het toch nog....
Maar als je dan via Mobile manager instelt doet alles het wel

Idd baggersoftware, anyway hij doet het... morgen maar effe kijken of ik WEP nog aankrijg
Iemand al zo'n apparaat besteld? Ik zie op de PCM site niets? Het is op zich wel een erg voordelige aanbieding.....RedHead schreef op 06 augustus 2003 @ 12:28:
3com PCM-lezers AKTIE!!
Om u kennis te laten maken met de nieuwste high speed 54Mbps Wireless producten van 3Com biedt 3Com, u als lezer van de PCM, samen met RouterShop u nu de mogelijkheid om de nieuwste 3Com 54Mbps Wireless LAN producten aan te schaffen. Koopt u nu een 54Mbps Access Point of de nieuwste OfficeConnect 54Mbps Cable/Dsl Gateway dan krijgt u hier één 54Mbps Wireless LAN PC Card ter waarde van 66 euro gratis bij.
3Com OfficeConnect 802.11g wireless gateway Euro 141,61incl
Nu voor PCM lezers: 119 euro plus één Gratis OfficeConnect 802.11g Wireless LAN PC Card (normale waarde 66 euro) (gaat pas 16-8 in)
Meer info:
Routershop
http://www.routershop.nl/nl/dept_27.html
3COM
http://www.3com.com/products/wireless/index.html
http://www.3com.com/produ...=purchase&sku=3CRWE554G72
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
ik werd ook ramgek van die software. Vandaar dat er nu XP draait op m'n laptopVerwijderd schreef op 13 August 2003 @ 16:43:
[...]
Het is gewoon bagger dat je het niet zelf kan instellen![]()
Maar als je dan via Mobile manager instelt doet alles het wel
Idd baggersoftware, anyway hij doet het... morgen maar effe kijken of ik WEP nog aankrijg
Als ze die software fixen komt 2k er onmiddelijk weer op.
Verwijderd
Ik heb ook 2k hoor , en bij mij werkt het nu... je moet mobile manager gebruiken om een nieuwe config aan te maken, dat duurde bij mij ook een uur voordat ik dat door hadneographikal schreef op 14 August 2003 @ 11:20:
[...]
ik werd ook ramgek van die software. Vandaar dat er nu XP draait op m'n laptopMaar XP heeft die software niet nodig gelukkig, maar ik moest dus van 2k af
Als ze die software fixen komt 2k er onmiddelijk weer op.

(kwam er per toeval achter..)
had ik al wel door, maar hij "vergat" nog wel eens een config, of hij wilde gewoon hard niet verbinden..... Enige wat dan hielp was een driver reinstall.Verwijderd schreef op 14 augustus 2003 @ 11:31:
[...]
Ik heb ook 2k hoor , en bij mij werkt het nu... je moet mobile manager gebruiken om een nieuwe config aan te maken, dat duurde bij mij ook een uur voordat ik dat door had
(kwam er per toeval achter..)
Nee die software is gewoon 3x niks, misschien dat er een algemeen stukkie software is om die WEP zooi te beheren?
Huidig: Thuis staat 1 pc met een usb-adsl modem. Naast het huis staat een kantoor met drie pc's geschakeld in een klein netwerkje met een hubje.
Nieuw: Het is de bedoeling dat er internet over het gehele netwerk komt. Zowel thuis adsl als aan de overkant. Wat is hiervoor de beste oplossing? Een wireless adsl/router met aan de overkant een accesspoint geprikt in de hub?
Wie weet hoe je dit het beste kan aanpakken?
[ Voor 9% gewijzigd door Erhnam op 14-08-2003 12:36 ]
http://www.xbmcfreak.nl/
Het is niet mogelijk om gewoon een kabel tussen die twee gebouwen te leggen?Erhnam schreef op 14 August 2003 @ 12:34:
Nieuw: Het is de bedoeling dat er internet over het gehele netwerk komt. Zowel thuis adsl als aan de overkant. Wat is hiervoor de beste oplossing? Een wireless adsl/router met aan de overkant een accesspoint geprikt in de hub?
Zoniet, dan zou je twee AP's kunnen gebruiken om het netwerk te bridgen. Alleen is dat USB modem wel een beetje vervelend. Je moet dan namelijk een AP met USB Router aanschaffen. Persoonlijk zou ik dan toch gewoon een Ethernet modem gebruiken, scheelt je weer wat werk. Maar goed, ik zou in de basis al nooit dat USB modem gehad hebben, dus dat scheelt
En over wat voor een afstand hebben we het hier?
Ik zou persoonlijk ook niet voor een usb modem gaan maar helaas die mensen hadden dat ding al gekocht. Bij Mycom heb ik accesspoints met adsl/router en hub gezien. Ik zou de thuis pc dan op de accesspoint kunnen aansluiten met een netwerkkaart en aan de overkant (ongeveer 20m) weer een ap kunnen plaatsen en deze verbinden met de hub van het netwerk. Of heeft er iemand een betere oplossing?eborn schreef op 14 August 2003 @ 12:53:
[...]
Het is niet mogelijk om gewoon een kabel tussen die twee gebouwen te leggen?
Zoniet, dan zou je twee AP's kunnen gebruiken om het netwerk te bridgen. Alleen is dat USB modem wel een beetje vervelend. Je moet dan namelijk een AP met USB Router aanschaffen. Persoonlijk zou ik dan toch gewoon een Ethernet modem gebruiken, scheelt je weer wat werk. Maar goed, ik zou in de basis al nooit dat USB modem gehad hebben, dus dat scheelt
En over wat voor een afstand hebben we het hier?
http://www.xbmcfreak.nl/
Yep ik! Ik kreeg de aanbieding per mailtje, waarschijnlijk omdat ik eerder al erder iets van 3com bij hun besteld had. Vind het wel een leuke aanbieding.:Spyro_the_Dragon schreef op 14 augustus 2003 @ 09:26:
[...]
Iemand al zo'n apparaat besteld? Ik zie op de PCM site niets? Het is op zich wel een erg voordelige aanbieding.....
3com 802.11g Access Point + PC Card PCM
Totaalprijs inclusief verzenden €127,33
Het is dus niet persé voor PCM lezers, al vind je de aanbieding niet een twee drie op de site.
Levertijd was plus/minus een week. Vorige keer bestellen ging picobello.
[ Voor 12% gewijzigd door psy op 15-08-2003 11:19 ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
En... bevalt ie? Heb je het accespoint of de gateway besteld?psy schreef op 15 August 2003 @ 11:16:
[...]
Yep ik! Ik kreeg de aanbieding per mailtje, waarschijnlijk omdat ik eerder al erder iets van 3com bij hun besteld had. Vind het wel een leuke aanbieding.
Het is dus niet persé voor PCM lezers, al vind je de aanbieding niet een twee drie op de site.
Levertijd was plus/minus een week.
Denk dat ik vandaag die gateway maar bestel...
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Accesspoint dus, zojuist ge-edit
[ Voor 8% gewijzigd door psy op 15-08-2003 11:23 ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Ik denk dat het ook nog allemaal vrij nieuw spul is van 3Com omdat die g standaard nog niet zolang standaard is....
Bron: http://www.3com.nl/pressbox/030707.html3Com vóórop met producten voor 802.11g draadloze netwerken
Nieuwste IEEE-standaard: hoge snelheden over grote afstanden
Maarssen, 7 juli 2003 - 3Com komt deze en volgende maand met drie producten voor IEEE 802.11g draadloze (Wi-Fi) netwerken op de markt. Het gaat daarbij om het 3Com OfficeConnect Wireless 11g Access Point, de 3ComOfficeConnect Wireless 11g Gateway en de 3ComOfficeConnect Wireless 11g PC Card.
De IEEE 802.11g 'plug-and-play' producten van 3Com zijn bij uitstek geschikt voor kleine kantooromgevingen en voor het realiseren van 'hot spots' in openbare ruimtes.
Aan de 802.11g standaard gaan de 802.11b en 802.11a standaarden vooraf. De 802.11g standaard biedt het beste van deze twee werelden en combineert de hoge transmissiesnelheid (tot 54 Mbit/s) van 802.11a met de grote reikwijdte tot 100 meter van 802.11b. De 802.11g standaard voorziet bovendien in 256-bit Wi-Fi Protected Access (WPA) encryptie waarmee vérgaande bescherming tegen ongewenste indringers wordt geboden.
Het 3Com OfficeConnect Wireless 11g Access Point en Gateway komen volgende maand op de markt en hebben een adviesprijs van 114 respectievelijk 140 euro. De 3Com OfficeConnect Wireless 11g PC Card is al deze maand verkrijgbaar voor een adviesprijs van 66 euro. De genoemde prijzen zijn exclusief btw.
Access point
Het 3Com OfficeConnect Wireless 11g Access Point kan worden geconfigureerd als hetzij een bridge client dan wel als access point. Naast volledige 802.11g compatibiliteit en WPA-beveiliging biedt het access point ook Clear Channel Select en mogelijkheden voor het aanmaken van profielen voor het draadloze netwerk.
Gateway
Evenals het access point beschikt de 3Com OfficeConnect Wireless 11g Gateway over volledige 802.11g compatibiliteit met WPA en Clear Channel Select. Het biedt echter ook een aantal extra beveiligingsvoorzieningen, waaronder een firewall, automatische detectie van hacker-profielen, VPN pass through, NAT en filters voor specifieke URL's.
PC Card
De nieuw 802.11g draadloze PC Card combineert 802.11g compatibiliteit en WPA-beveiliging met gemakkelijke beheerfaciliteiten zoals de Wireless Card Manager waarmee de beheerder de kaarten over het netwerk kan beheren en configureren.
Verwijderd
Verwijderd
Via je webbrowser verbinding maken met het AP. Het IP is standaard 192.168.1.251Verwijderd schreef op 20 augustus 2003 @ 17:49:
Ik heb een WAP11 Linksys wireless Access Point. En nu kan ik draadloos interneten maar is niet beveiligd. Nu denk ik dat je dat kan doen als je de setup cd draait, maar als ik die draai gaat hij zoeken naar een AP maar die kan hij niet vinden. Maar ik kan nu wel gewoon draadloos internetten. Het probleem is dus dat het setup programmatje de Ap niet kan vinden. Hoe kan ik dit oplossen?
Edit: Let wel op dat je zelf in hetzelfde subnet als het AP zit. Anders kan je hem niet bereiken.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 17:54 ]
Verwijderd
Of kan ik hem beter ff reseten??
De AP is aangesloten op een router. De Vigor2200E.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 20:09 ]
Verwijderd
Hebben jullie een advies voor mij wat ik het beste kan nemen. Het moet goed beveiligt zijn zit nogal in de buurt van een klein bus-station tegen over mijn huis aan het andere kant van kanaal.
Zat te denken aan de Linksys. Het komt in de combinatie met mijn Acer TM 803 Lcib.
Verwijderd
Resetten lijkt me dan de makkelijkste optie ja. Let btw op dat je bij het inloggen geen username meegeeft (dus alleen het password: admin)Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 18:13:
Ohh ja dat was ik vergeten te vermelden, ik kom daar niet op, standaard password is toch admin, maar dat doet ie niet. Hij vraagt er wel om. Hoe kan ik er dan op komen?
Of kan ik hem beter ff reseten??
De AP is aangesloten op een router. De Vigor2200E.
Verwijderd
Ik heb zelf 2 gateways besteld en beide al geïnstalleerd. Ze bevallen me zeer goed. Webbased interface is zeer duidelijk en is makkelijk in te stellen.Spyro_the_Dragon schreef op 15 augustus 2003 @ 11:19:
[...]
En... bevalt ie? Heb je het accespoint of de gateway besteld?
Denk dat ik vandaag die gateway maar bestel...

1
2
3
4
5
| vriend2 440mtr vriend1 125mtr ik |
ik had zelf ingedachten een wap54g(of wap11) met een Pacific Wireless Parabolische richtantenne 24 dBi (
deze opstelling is alleen voor vriend1 en ik.
dr staat alleen een klein boomje in de weg (die om gaat
vriend2 is een vriend van vriend1. Die wil er ook wel meschien bij maar wat voor soort antenne's moet ik dan gebruiken?
is de opstelling voor ik en vriend1 ok?
iets anders, de kabels:
ik heb zelf nog een zooi Coax (netwerk)kabel's
1
2
3
| AWM STYLE 1478 MIL-C-17F M17/030-RG-062 EUREL E66175 (vrij dikke kabel) en MIL-C-17F M17/026-RG-058 EUREL (Dunne) BELDEN 9269 RG-62A/U AWM STYLE 1478 P/N 323921 VW-1---E-34972 22 AWG POWERLIMITED CABLE CLASS 2 |
en/of, wat heb ik nog nodig kwa kabels?
[ Voor 4% gewijzigd door ThaHandy op 24-08-2003 19:40 ]
Bij welk bedrijf? Bij netline staan ze nog in backorder...Kit-Lin schreef op 24 August 2003 @ 01:04:
[...]
Ik heb zelf 2 gateways besteld en beide al geïnstalleerd. Ze bevallen me zeer goed. Webbased interface is zeer duidelijk en is makkelijk in te stellen.
Ik heb ze bij www.routershop.nl besteld. Ik had ze al een tijdje in de bestelling staan. Afgelopen woensdag waren ze binnengekomen.psy schreef op 25 August 2003 @ 10:58:
[...]
Bij welk bedrijf? Bij netline staan ze nog in backorder...
Ik lees daar nu ook dit:
LET OP! Door het succes van de aktie heeft 3Com Nederland leveringsproblemen gekregen. Houd daarom rekening met een langere levertijd dan u van ons gewend bent! Excuses voor het ongemak.
Verwijderd
Hij wil zijn ADSL gaan delen, maar helaas heeft ie zo'n Alcatel USB geval.
Nu heeft ie een offerte gehad:
ADSL modem&router
AP
PCI adapters (2x)
Alles 802.11g als ik het goed bekijk.
Mijn vraag: is er inmiddels al een router/ap/modem in één voor adsl op 802.11g standaard? Zo ja, welk?
Zo niet, dan is bovenstaande offerte dus de oplossing?
Move along people. Nothing to see here.
Tijdelijke aanbiedingen: OP = OP
--------------------------------------------------------------------------------
Draadloos Building-to-building bundle 5 Km (SD24) 474,81incl 399,00 excl
OP = OP
Verbind uw netwerken draadloos.
Nu drastisch in prijs verlaagd!!
Eventueel met WAP54G voor € 65,- meerprijs. (aangeven in mededelingsveld bij bestellen)
De firmware upgrade voor deze configuratie vindt u onder support.
- Tot 5 KM overbruggen
- 128bit encryptie
- Veilig
Inhoud pakket:
- 2 X Linksys WAP11
- 2 X SD24 (22,5 dBi)
- 2 X 7 meter H2000 low loss Coax + koppelstukken
- Montage beugels voor paal of mast
- Vulcaniserende tape
Mijn situatie:
Ik woon op ongeveer 1,5 km van een vriend waar mee ik dit wil gebruiken. We hebben een redelijk goede zicht vebinding.
Nu is mijn vraag: Wat voor snelheid haal ik als ik de 54mbits variant neem?
Verwijderd
3Com® OfficeConnect® Wireless 11g Access Point
http://www.3com.com/prod/...=features&sku=3CRWE454G72
Hebben jullie hier ervaringen mee of deze goed is en beschikt over een mac-filter.
Hij is op dit moment op redelijk veel plekken in de aanbieding en volgens mij heb ik hier de naam ook al enkele keren voorbij zien gaan.
Als ik een externe antenne op mijn AP aansluit (Asus WL-300g), is dan de interne antenne nog wel actief? Ik heb mijn AP namelijk in de kelder hangen, en ik wilde een antenne op de begane grond of bovenverdieping hangen om het bereik bovengronds te vergroten, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik dan mijn bereik in de kelder verlies
oftewel: is het mogelijk meerdere antenne's op 1 AP aan te sluiten? En zo nee: waarom niet?
Rookworst zonder R is ook worst.
Verwijderd
Verwijderd
Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven wat ik moet doen om internet op afstand ook te kunnen regelen. Ik wil namelijk het volgende:
Op de locatie waar ik ook internet wil hebben, wil ik 3 pc's aansluiten op een netwerk. De drie pc's daar hebben 3 gewone netwerkkaarten (geen draadloze!). Ik wil deze locatie gaan laten internetten via mij thuis. De te overbruggen afstand is ongeveer 150 meter.
Overzicht.
thuis:
internet
|
cable modem
|
edimax router (3pc's + printer verbonden)
?
3pc's aan te sluiten mbv een netwerkje voor internet
Wat moet ik allemaal aanschaffen?
Euh.... okVerwijderd schreef op 31 August 2003 @ 19:49:
Ik heb al een aantal keer gelezen dat wireless, langzamer is. Maar hoe bedoelen jullie dit? Is dat in kb/s of alleen de snelheid tussen de peecees zelf (de overdracht snelheid zeg maar)
Hij bedoelt met overdrachtsnelheid ws de latency ("ping"), die wordt gemeten in ms meestaleborn schreef op 31 August 2003 @ 22:04:
[...]
Euh.... okWat is voor jou precies het verschil tussen de overdracht snelheid en 'in kb/s'? Meestal wordt de overdracht snelheid namelijk gemeten in kb/s of Kbps
Die is volgens mij niet of nauwelijks trager als via een kabel hoor, maar iemand die er meer van weet mag mij verbeteren
Dan moet ie dat gewoon zeggenBezurK schreef op 01 September 2003 @ 15:16:
Hij bedoelt met overdrachtsnelheid ws de latency ("ping"), die wordt gemeten in ms meestal
Het kan een paar (2-3) ms schelen volgens mij. Maar veel meer normaal gesproken niet.Die is volgens mij niet of nauwelijks trager als via een kabel hoor, maar iemand die er meer van weet mag mij verbeteren
Ik wil deze laptop aanschaffen (rechts bovenin)
Ik neem aan dat daar geen wlan in zit, en er ook niet in gezet kan worden. Dus moet er een pcmcia-kaart in. Op de universiteit twente hebben we 802.11A + 802.11B. Als ik nu de Benq W-LAN AWL100 PCMCIA Adapter haal, kan ik dan op het utnetwerk met 11mbit en eventueel met 22mbit een netwerkverbinding krijgen?
Een 802.11A pcmcia-kaart lijkt me vrij duur, en ik wil max €40 eraan kwijt zijn. Ik weet niet of de bovengenoemde kaart goed bereik heeft, ik ben op het wireless gebied nogal een n00b.
En als ik thuis ook wlan wil hebben, wat heb ik daar voor nodig. Ik moet het bij in mijn router kunnen pluggen, en het moet een bereik hebben van ongeveer 20meter binnenshuis. Wat ik na lang zoeken eruit kreeg was dat ik dit nodig heb. Het moet iig zo goedkoop mogelijk.
B.v.d.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
2ms hiero, kan er zelfs meer dan prima mee gameneborn schreef op 01 September 2003 @ 20:39:
[...]
Dan moet ie dat gewoon zeggen
[...]
Het kan een paar (2-3) ms schelen volgens mij. Maar veel meer normaal gesproken niet.
Wat jij nodig hebt voor thuis is een AP (Access Point). Asus heeft er een voor 99 euro bij MyCom (de WL-300g), die is dus vrij goedkoop maar heeft ook een slecht bereik door een heeeele brakke internne antenne geintegreerd op de printplaat (heb'm zelf ook, en opengeschroeft gehad). 20 meter haal je daar echter makkelijk mee binnenshuis, mits je niet te dikke muren hebt. Ik woon in een huis wat volledig bestaat uit gewapend beton en nog behoorlijk dik ook.GiSaE schreef op 01 September 2003 @ 22:57:
Klein vraagje:
Ik wil deze laptop aanschaffen (rechts bovenin)
Ik neem aan dat daar geen wlan in zit, en er ook niet in gezet kan worden. Dus moet er een pcmcia-kaart in. Op de universiteit twente hebben we 802.11A + 802.11B. Als ik nu de Benq W-LAN AWL100 PCMCIA Adapter haal, kan ik dan op het utnetwerk met 11mbit en eventueel met 22mbit een netwerkverbinding krijgen?
Een 802.11A pcmcia-kaart lijkt me vrij duur, en ik wil max €40 eraan kwijt zijn. Ik weet niet of de bovengenoemde kaart goed bereik heeft, ik ben op het wireless gebied nogal een n00b.
En als ik thuis ook wlan wil hebben, wat heb ik daar voor nodig. Ik moet het bij in mijn router kunnen pluggen, en het moet een bereik hebben van ongeveer 20meter binnenshuis. Wat ik na lang zoeken eruit kreeg was dat ik dit nodig heb. Het moet iig zo goedkoop mogelijk.
B.v.d.
wil je het risico van een slecht bereik niet nemen dan moet je iets duurders nemen en voor een Linksys WAP54G gaan denk ik
Ben ik niet helemaal met je eens. De Asus heeft inderdaad geen schokkend bereik (20 meter klopt ongeveer wel), maar je hoort ook zat mensen die gillend gek worden van hun Linksys (qua bereik). Ik denk dat het dus ook gewoon een beetje trail-en-error is. Elke situatie is weer anders.BezurK schreef op 02 september 2003 @ 09:38:
wil je het risico van een slecht bereik niet nemen dan moet je iets duurders nemen en voor een Linksys WAP54G gaan denk ik
[rml][ Wireless] Alle standaarden in 1?[/rml]
Lijkt me een goede oplossing zo.
Verwijderd
[rml][ W2k] Tabblad verificatie ontbreekt[/rml]
Thx
Daarom zei ik dus ook "denk ik", ik heb geen ervaring met enig ander AP als mijn eigen Asus. Ik ging er alleen vanuit dat de linksys wel goed was, maar ook blijkbaar niet geweldig duseborn schreef op 02 September 2003 @ 16:21:
[...]
Ben ik niet helemaal met je eens. De Asus heeft inderdaad geen schokkend bereik (20 meter klopt ongeveer wel), maar je hoort ook zat mensen die gillend gek worden van hun Linksys (qua bereik). Ik denk dat het dus ook gewoon een beetje trail-en-error is. Elke situatie is weer anders.
Overigens heb ik mijn bereik-probleem opgelost door een 8dBi Omni-antenne aan mijn AP te hangen, bereik is nu prima. ik haal 54mbit door de hele kelder (waar de antenne en de ap hangt) en bovengronds haal ik tussen de 11 en 36mbit en zelfs in de tuin heb ik nog bereik (helaas maar voldoende voor 1 of 2mbit maarja
Spyro ik heb mijn pakketje binnengekregen. Vanavond even uitpakkenSpyro_the_Dragon schreef op 25 August 2003 @ 12:55:
Er zijn er volgens mij een paar geleverd aan de verkopende bedrijven en allemaal al verkocht (iig bij Wifishop en Netline). De volgende levering van 3COM wordt volgende week verwacht.... (mijn order staat ook te wachten....)
ik moet morgenochtned bij iemand een netwerk leggen met win95 en winXP. Nu zit ik op werk en moet ik dus 2 draadloze kaartjes kopen om morgen dat netwerk wireless aan de praat te krijgen
Echter: op de doosjes van sitecom en belkin staat alleen dat ze werken met windows 98 en hoger... moet ik mij zorgen gaan maken dat hij niet werkt met win95? Of werkt het sowieso niet met windows95?
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
De vraag is idd of Windows 95 sowieso support voor WiFi heeft. Maar euh, is het echt nodig om nu nog Windows 95 te draaien? Ik bedoel, we zijn 8 jaar verderCis schreef op 04 september 2003 @ 17:53:
Echter: op de doosjes van sitecom en belkin staat alleen dat ze werken met windows 98 en hoger... moet ik mij zorgen gaan maken dat hij niet werkt met win95? Of werkt het sowieso niet met windows95?
Verwijderd
Alles werkt perfect en de verbinding blijft goed en valt niet weg zoals ik had met een smc accespoint. Het bereik is erg goed. Zelfs buiten haal ik 54 mbit. In me centrino laptop zelf zit een 11mbit wlan waarvan het bereik buiten ook goed is. In huis is het bereik op alle etages goed en excellent in dezelfde ruimte
In een paar hoeken van het huis is het bereik laag, maar daar zit ik toch nooit
Ik ben er iig zeer tevreden over, zeker omdat ik in een vrij nieuw huis woon met dikke muren die bewapend zijn.
Tja, het is niet voor mij, maar voor een kenniseborn schreef op 04 september 2003 @ 19:54:
[...]
De vraag is idd of Windows 95 sowieso support voor WiFi heeft. Maar euh, is het echt nodig om nu nog Windows 95 te draaien? Ik bedoel, we zijn 8 jaar verderMicrosoft support het al niet eens meer.
Eindelijk iemand die hem heeft. Ik hoop dat de routershop snel meerdere binnen krijgt. Volgens mij zijn er een boel besteld.Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 20:16:
Ik heb sinds vandaag ook de 3com wireless 54g accespoint met gratis pcmcia.
Alles werkt perfect en de verbinding blijft goed en valt niet weg zoals ik had met een smc accespoint. Het bereik is erg goed. Zelfs buiten haal ik 54 mbit. In me centrino laptop zelf zit een 11mbit wlan waarvan het bereik buiten ook goed is. In huis is het bereik op alle etages goed en excellent in dezelfde ruimte
In een paar hoeken van het huis is het bereik laag, maar daar zit ik toch nooit
Ik ben er iig zeer tevreden over, zeker omdat ik in een vrij nieuw huis woon met dikke muren die bewapend zijn.
Ik neem aan dat je het over de accespoint gaat en niet over de gateway?
Om een idee te krijgen hoe lang het duurt, wanneer had je hem besteld?
Bij de routershop neem ik aan.
Verwijderd
Ook in de tuin op zo'n 20 meter is het nog zeer goed.
Het enige opvallende is dat als er veel objecten vlakbij mijn laptop staan de ontvangst achteruit gaat. Geen idee welke dingen dat zijn, toch maar eens uitzoeken.
Verwijderd
D8t iets van 6 augustus.RedHead schreef op 04 september 2003 @ 20:30:
[...]
Eindelijk iemand die hem heeft. Ik hoop dat de routershop snel meerdere binnen krijgt. Volgens mij zijn er een boel besteld.
Ik neem aan dat je het over de accespoint gaat en niet over de gateway?
Om een idee te krijgen hoe lang het duurt, wanneer had je hem besteld?
Bij de routershop neem ik aan.
Installatie was supergemakkelijk. Eerst PCMCIA geinstalleerd, enige onvolkomenheid was dat er niet vermeld werd dat je zelf een IP-adres moest toewijzen aan de nieuwe netwerkverbinding, dat vind ik toch wel slordig.
Instellen Accespoint was ook makkelijk, de manager vond automatisch mijn AP in mijn netwerk, veranderen van de paramaters sprak voor zich, behalve één ding: WPA is wel in te stellen voor de AP (net als WEP uiteraard en MAC-herkenning), echter in het menu van de PCMCIA is dit dus niet in te stellen. Ik heb nergens in de handleiding kunnen vinden waarom niet, maar ik heb het sterke vermoeden dat Windows 2000 dit gewoon niet ondersteund, wat ik echt een uiterst belachelijke zaak vind, want voor XP is er een update beschikbaar. Waarom dan niet voor 2000?
Mijn woning (nieuwbouw uit 2002, niet-gewapende vloeren, dragende kalkzandsteenbinnenwanden en iets dunnere gipswanden), het bereik:
Tweede etage AP, alleen verbinding op 1e en 2e, maar niet begane grond.
Eerste etage AP, overal verbinding. Op de zelfde (1e) etage is de verbinding ronduit goed, bijna overal de volle 54 Mb/s, maar ga ik OF naar onderen OF naar boven wordt dat wat minder, maar altijd wel 5 tot 24 Mb/s.
Als ik naar buiten ga valt de verbinding pas na 28 meter weg, en mijn tuin is "slechts" 13 meter diep dus dat is prima
Hopelijk heeft er iemand wat aan deze info
psy schreef op 07 september 2003 @ 14:42:
Ik heb nergens in de handleiding kunnen vinden waarom niet, maar ik heb het sterke vermoeden dat Windows 2000 dit gewoon niet ondersteund, wat ik echt een uiterst belachelijke zaak vind, want voor XP is er een update beschikbaar. Waarom dan niet voor 2000?
Bron: http://support.microsoft.com/?kbid=815485Voor draadloze clients met Windows 2000 (of clients met Windows XP SP1 of Windows Server 2003 en met een draadloze netwerkadapter die de service Wireless Zero Configuration niet ondersteunt), moet u een nieuw WPA-configuratieprogramma aanvragen bij de leverancier van uw draadloze netwerkadapter en dat installeren.
Ik heb thuis een wlan dmv van conceptronic spul (alles 22mbits) en de AP staat op me kamer, beneden staat een pc met een conceptronic pci 22mbits kaartje, deze computer staat helemaal in een kast, hier door is het signaal beneden zwak. Daarom zat ik eens te kijken of ik een antenne aan dat ding kan verbinden (op de antenne van die wlan pci kaart een coax kabel zodat de antenne buiten de kast komt) en ik zat t edenken aan een kleinere variant van deze : http://aditl.com/ham/helical-antenna.html nou vroeg ik me af, op de laaste foto zie je geen uitstekend ijzerdraadje met een oogje er aan, maar een lange ijzerdraad die naar beneden loopt. Hier kon ik niks over terug vinden , je ziet eerst dat aan de boven kant een stukje ijzer uitsteekt en en daarna op het laaste fototje zie je dat dus niet terug, heeft iemand enige idee waarom? want nou weet ik niet waarom dit gedaan is!
Die antenne die op die zelfbouw site staat is niet geschikt voor WIFI.Mister_X schreef op 09 September 2003 @ 11:26:
Hallo ik heb een vraagje:
Ik heb thuis een wlan dmv van conceptronic spul (alles 22mbits) en de AP staat op me kamer, beneden staat een pc met een conceptronic pci 22mbits kaartje, deze computer staat helemaal in een kast, hier door is het signaal beneden zwak. Daarom zat ik eens te kijken of ik een antenne aan dat ding kan verbinden (op de antenne van die wlan pci kaart een coax kabel zodat de antenne buiten de kast komt) en ik zat t edenken aan een kleinere variant van deze : http://aditl.com/ham/helical-antenna.html nou vroeg ik me af, op de laaste foto zie je geen uitstekend ijzerdraadje met een oogje er aan, maar een lange ijzerdraad die naar beneden loopt. Hier kon ik niks over terug vinden , je ziet eerst dat aan de boven kant een stukje ijzer uitsteekt en en daarna op het laaste fototje zie je dat dus niet terug, heeft iemand enige idee waarom? want nou weet ik niet waarom dit gedaan is!
Wat voor een aansluiting zit er op die PCI kaart?
Nee daar wordt het bereik beter vanMister_X schreef op 09 September 2003 @ 12:38:
volgens mij zit er een coaq aansluiting op, ik kan dat standaart antenne dingetje eraf draaien ... hmmz misschien kan ik er gewoon een coax aansluiting tussen zette...
Je moet toch echt naar andere mogelijkheden of beter gezegd andere antennes kijken.
Een simpele coax kabel is absoluut niet geschikt voor het doel wat jij voor ogen hebt!!
Kan je geen foto maken van de aansluiting??
Misschien heb ik nog wel een kleine antenne
Ik heb ook net zo'n AP (dan met gateway) en mijn ervaringen:psy schreef op 07 September 2003 @ 14:42:
Mijn ervaringen met de 3com wireless 54g accespoint :
Installatie was supergemakkelijk. Instellen Accespoint was ook makkelijk, de manager vond automatisch mijn AP in mijn netwerk, veranderen van de paramaters sprak voor zich, behalve één ding: WPA is wel in te stellen voor de AP (net als WEP uiteraard en MAC-herkenning), echter in het menu van de PCMCIA is dit dus niet in te stellen.
Mijn woning (nieuwbouw uit 2002, niet-gewapende vloeren, dragende kalkzandsteenbinnenwanden en iets dunnere gipswanden), het bereik:
Tweede etage AP, alleen verbinding op 1e en 2e, maar niet begane grond.
Eerste etage AP, overal verbinding. Op de zelfde (1e) etage is de verbinding ronduit goed, bijna overal de volle 54 Mb/s, maar ga ik OF naar onderen OF naar boven wordt dat wat minder, maar altijd wel 5 tot 24 Mb/s.
Als ik naar buiten ga valt de verbinding pas na 28 meter weg, en mijn tuin is "slechts" 13 meter diep dus dat is primaWaarschijnlijk kom ik nog iets verder, maar dan zou ik rustig de laptop moeten kunnen neerzetten in een goede positie, dat vond ik iets te ver gaan.
Hopelijk heeft er iemand wat aan deze info
- Waarvoor dient WPA?
- Bereik: gewapende betonvloeren, AP ter hoogte van de vloer v/d tweede verdieping in het trapgat, bereik op de 2e verdieping excellent, 1e verdieping good en BG marginal (getest met Dell Axim met 802.11b CF kaartje). Met laptop met de bijbehorende 3COM pc-card is ie tussen de 92 en 50 procent. Buiten nog niet geprobeerd.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Ehm verschillen in besturingssystemen met het AP???? De wlan kaart misschien ja, maar de AP bridged alleenNitai schreef op 09 september 2003 @ 15:34:
nou ja, ik heb ook maar zo een Asus WL-300g besteld bij Mycom, ik hoop dat het wat is voor thuis. Ik heb begrepen dat er verschil als je XP draait of Win2k. Nu draai ik wel XP, is dat lastig?
Mag ik vragen waar die kast van is gemaakt?Mister_X schreef op 09 September 2003 @ 11:26:
Hallo ik heb een vraagje:
Ik kan me best voorstellen dat het signaal minder wordt als de PC in een kast staat, maar heb je het bijvoorbeeld als een getest door de PC uit de kast te plaatsen?
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
Dan nog zorg je ervoor dat het signaal super bagger wordt.Mister_X schreef op 09 September 2003 @ 13:08:
nee die coax kabel is alleen als verlenging van het standaart antennetje! dus zodat die op de kast komt ofzo!
Gebruik absoluut geen standaard antenne kabel.
Het liefst in de buurt van Aircom, maar airceel 7 is ook wel okay.
Misschien dat je eens in mijn topic zou kunnen kijken, aangezien ik ook veel problemen heb gehad om een verbinding tussen in mijn geval dan router+AP beneden en PC boven te krijgen.Mister_X schreef op 09 September 2003 @ 18:37:
kast is van hout! spul getest want heb eem pcmcia wlan 22mbit in me laptop! die heeft wel goed ontvangs, de pc staat beneden en het ap staat op me kamer precies boven de pc, waarschijnlijk zit er veel ijzer in het beton weet niet precies (is nieuwbouw huis!)
Bij mij werkt het ondertussen zonder problemen dus misschien dat je er iets aan hebt
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
doh...was aan het duizelen van alle posts in deze thread, heb ze allemaal geleze vandaar...lolneographikal schreef op 09 September 2003 @ 16:18:
[...]
Ehm verschillen in besturingssystemen met het AP???? De wlan kaart misschien ja, maar de AP bridged alleenis verder totaal transparant en de OS'en zien er niets van.
nee inderdaad, ik had het dus over de pcmcia kaartjes...heheheh die ik naast die AP heb besteld
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Bereik was super, overal 54 Mbit tot 48 Mbit. Sinds vanmorgen is het ineens ruk geworden. Signaal valt wel naar 24Mbit en verder naar 1Mbit en zelfs regelmatig wegval van het signaal. Ik heb geen radiografische apparatuur extra sinds het netwerk.
Ik wordt er helemaal gek van want nu hebben beide laptops soms een klote verbinding. Ik heb al wat met de kanalen lopen rommelen want er zitten hier in de buurt meerdere draadloze netwerken.
Volgens mij zit er iemand op 'mijn' kanaal sinds kort. Wat kan ik doen om mijn signaal in en om huis sterker te maken zodat ik die andere netwerken kan overstemmen? Kan ik beter weer verhuizen naar een ander kanaal, versterken of heb ik een ander probleem?
spullen: Linksys WAP54G + Linksys WPC54g (pcmcia) met originele firmwares en antennes.
[ Voor 13% gewijzigd door I_stealth_I op 10-09-2003 19:32 ]
/dev/null
Nu wil ik dus mee gaan doen aan wireless leiden samen met een vriend maar ik wil dit zo goedkoop mogelijk houden. Dus ik wil zo'n antenne zelf maken alleen zit ik dan nog met de rest, hoe kan ik dit zo goedkoop mogelijk aanpakken om toch profijt te hebben van wireless leiden?
http://www.dartsplayer.com/wi-fi/Odin schreef op 10 September 2003 @ 22:10:
Ik woon vlak bij Leiden en heb ontdekt dat ik een access point in de wijk heb staan.
Nu wil ik dus mee gaan doen aan wireless leiden samen met een vriend maar ik wil dit zo goedkoop mogelijk houden. Dus ik wil zo'n antenne zelf maken alleen zit ik dan nog met de rest, hoe kan ik dit zo goedkoop mogelijk aanpakken om toch profijt te hebben van wireless leiden?
site van een kennis van me, erg handig. Antenne met kabel kost je een paar tientjes
Ik wilde net zeggen, snapte er al geen jota vanNitai schreef op 09 September 2003 @ 23:56:
[...]
doh...was aan het duizelen van alle posts in deze thread, heb ze allemaal geleze vandaar...lol
nee inderdaad, ik had het dus over de pcmcia kaartjes...heheheh die ik naast die AP heb besteld
Welke kaartjes heb je besteld?
hmm editknop was beter geweest, excuses
[ Voor 6% gewijzigd door neographikal op 11-09-2003 00:23 ]
WPA is een betere beveiliging als WEP. WEP is nog "relatief gemakkelijk" te kraken, WPA veel moeilijker. Heeft volgens mij te maken met het feit dat de WPA key variabel is ipv statisch. Heb nu zelf nog alleen MAC beveiliging aan, maar ik zet hem (AP) nu nog uit als ik hem niet gebruik...Spyro_the_Dragon schreef op 09 September 2003 @ 14:53:
[...]
Ik heb ook net zo'n AP (dan met gateway) en mijn ervaringen:
- Waarvoor dient WPA?
- Bereik: gewapende betonvloeren, AP ter hoogte van de vloer v/d tweede verdieping in het trapgat, bereik op de 2e verdieping excellent, 1e verdieping good en BG marginal (getest met Dell Axim met 802.11b CF kaartje). Met laptop met de bijbehorende 3COM pc-card is ie tussen de 92 en 50 procent. Buiten nog niet geprobeerd.
Dit topic is gesloten.