-=: Het grote Wireless Topic (Deel II) :=-

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 13.246 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:34
bureno schreef op 21 July 2003 @ 00:51:
Overal in Windows zie je enkel "Asus 802.11g Network Adapter"
Maar toevallig zag ik in Asus mobile manager het volgende:

[afbeelding]

Het lijkt er dus op dat de Asus WL-100g is gebaseerd op een orinoco-chip!
Dat zou ook verklaren dat hij met netstumbler overweg kan.
Hmm, dat is dan in ieder geval een begin :) Nou kan ik me herinneren dat er drivers zijn voor Orinoco onder Linux, toch? Die zullen echter wel weer niet met deze chipset overweg kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:57
ik sna er nu helemaal geen fuck meer van, ben al een paar dagen (iets van 3-4) aan het proberen, ik probeer een laptop aan de access point te knopen, dit wil met geen mogelijkheid lukken, mijn eigen laptop pakt hem in een keer en alles werkt, net even de betreffende laptop opnieuw geinstalleerd, is een sony laptop, met de home edition (vaios dinges) en daarna de upgrade naar XP prof. eerder kon ik wel een netwerk zien, maar niet verbinden, nu kan ik niet eens het netwerk vinden.
met mij eigen laptop dus wel.
ik snap er helemaal niets meer van :(

weet iemand wat het kan wezen?

nieuwe installatie van die rescuedisk, dus enkel windows home edition mocht niet baten, wilde allemaal niet helpen.

[ Voor 10% gewijzigd door juanp op 21-07-2003 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

OgWok

U.N.C.L.E.

juanp schreef op 21 juli 2003 @ 21:19:
ik sna er nu helemaal geen fuck meer van, ben al een paar dagen (iets van 3-4) aan het proberen, ik probeer een laptop aan de access point te knopen, dit wil met geen mogelijkheid lukken, mijn eigen laptop pakt hem in een keer en alles werkt, net even de betreffende laptop opnieuw geinstalleerd, is een sony laptop, met de home edition (vaios dinges) en daarna de upgrade naar XP prof. eerder kon ik wel een netwerk zien, maar niet verbinden, nu kan ik niet eens het netwerk vinden.
met mij eigen laptop dus wel.
ik snap er helemaal niets meer van :(

weet iemand wat het kan wezen?

nieuwe installatie van die rescuedisk, dus enkel windows home edition mocht niet baten, wilde allemaal niet helpen.
Kan je niet een andere laptop lenen om daar eens mee te testen?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OgWok schreef op 18 July 2003 @ 19:57:
Wat voor beveiliging gebruiken jullie, om te voorkomen dat anderen je AP gaan gebruiken?

Zelf gebruik ik reject all clients met een exception list van de macadressen van de clients.
SSID broadcast uit
MAC adres access list
WEP (128bit geloof ik)
VPN

Wie er bij mij illegaal op wil moet van goede huize komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Alleen het instellen van de WEP key moet toch al voldoende zijn ?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seq_uence schreef op 22 July 2003 @ 11:56:
Alleen het instellen van de WEP key moet toch al voldoende zijn ?
Mwoa, WEP keys schijnen niet al te moeilijk te kraken te zijn, zeker als je ze niet regelmatig veranderd.
En MAC adressen zijn uiteraard eenvoudig te spoofen, dus dat is ook niet erg safe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Gelukkig heb ik een buurvrouw van 80 en aan de andere kant 60-jarige digibeten, dus mwah, 64 bit moet genoeg zijn. Hoe ver zou je in een rij huizen kunnen komen met .11b?

Alleen valt soms ineens m'n verbinding weg. Even de stekkertjes uit de Linksys en er weer in herstelt de boel weer. Niet heel erg irritant, maar het hoort gewoon niet vind ik. Toch misschien die buurvrouw?

[ Voor 55% gewijzigd door Par_Martinos op 22-07-2003 14:09 ]

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Verwijderd schreef op 22 juli 2003 @ 12:26:
[...]

Mwoa, WEP keys schijnen niet al te moeilijk te kraken te zijn, zeker als je ze niet regelmatig veranderd.
En MAC adressen zijn uiteraard eenvoudig te spoofen, dus dat is ook niet erg safe.
We hebben het hier over 64/128bit encryptie, mag jij me vertellen waar je de informatie vandaan haalt dat die niet moeilijk te kraken is.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seq_uence schreef op 22 juli 2003 @ 14:30:
[...]

We hebben het hier over 64/128bit encryptie, mag jij me vertellen waar je de informatie vandaan haalt dat die niet moeilijk te kraken is.
Doe een google op "WEP security" of iets dergelijks en je komt genoeg hits tegen. Er schijnen ook tools voor in omloop te zijn.
Alleen zal je wel een paar uur moeten sniffen om voldoende data te hebben om die key te kraken, dus om de gemiddelde wardriver tegen te houden is het wel voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 14:50:
[...]

Doe een google op "WEP security" of iets dergelijks en je komt genoeg hits tegen. Er schijnen ook tools voor in omloop te zijn.
Alleen zal je wel een paar uur moeten sniffen om voldoende data te hebben om die key te kraken, dus om de gemiddelde wardriver tegen te houden is het wel voldoende.
wep is niet volledig dicht nee,
maar je moet je af vragen of iemand er 1 uur voor over heeft om op jou netwerkje te komen... kijk van een groot bedrijf is het altijd leuk om binnen te komen, maar een particulier... dacht het niet...

zelf hebben wij het hier ons netwerk met een vpn getunneld over het wlan.
dat was heel makkelijk omdat wij achter iedere bridge toch een linux router hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik heb zon Asus wl-100g kaartje voor in de laptop, maar die software is echt ruk. Is er andere software waarmee ik die kaart kan instellen (WEP e.d.)? Want ik wordt een beetje moe van die rommel nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 21:40
neographikal schreef op 22 July 2003 @ 17:52:
Ik heb zon Asus wl-100g kaartje voor in de laptop, maar die software is echt ruk. Is er andere software waarmee ik die kaart kan instellen (WEP e.d.)? Want ik wordt een beetje moe van die rommel nu
wat vind je er precies onhandig aan? ik heb 'm ook geinstalleerd (asus wlan control center) maar heb 'r niet echt problemen mee ondervonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
bureno schreef op 22 July 2003 @ 18:00:
[...]

wat vind je er precies onhandig aan? ik heb 'm ook geinstalleerd (asus wlan control center) maar heb 'r niet echt problemen mee ondervonden?
settings die die niet goed onthoud soms. soms pakt tie netwerk niet, terwijl die er toch is. me pa zit dan naast me wireless te internetten. Maar met name het vergeten en herkennen is gewoon shit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hebben jullie wel eens dat je WiFI gewoon uitvalt? Dan ren ik weer naar het accespoint, stekkers eruit, weer erin, en WiFI doetet weer. Best wel irritant. Maar na wat lichaamsbeweging werkt gelukkig alles weer. :)
Accespoint: Linksys Wap 11.

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Par_Martinos schreef op 24 July 2003 @ 13:37:
Hebben jullie wel eens dat je WiFI gewoon uitvalt? Dan ren ik weer naar het accespoint, stekkers eruit, weer erin, en WiFI doetet weer. Best wel irritant. Maar na wat lichaamsbeweging werkt gelukkig alles weer. :)
Accespoint: Linksys Wap 11.
Volgens mij heb ik dat al vaker gelezen hier....

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose

nose

size matters

Heetf iemad toevallig ervaring met de Sitecom WL-100i pcmcia kaartjes? Want dat ding ontvangt echt onwijs weinig....

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm..wat vinden jullie van belkin? Goede ervaringen ermee ja/nee?

Ben van plan om dit ding te kopen samen met notebook kaartje.

Wat ik er zelf over heb gehoord moet het een top ding zijn(ook 802.11g).

Verder misschien nog een dom vraagje, maar kan zo'n ding ook gestoord worden door een telefooncentrale(draadloos). Ik wil het ap nl. zowat naast die telefooncentrale neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose

nose

size matters

Nee, dat denk ik niet. Draadloze telefonie (niet te verwarren met mobiele telefonie) zit in een hele andere frequentieband. Ik verwacht daar geen problemen mee.

Edit: Trouwens, Duiffie, jij hebt die Belkin hangen toch?

[ Voor 17% gewijzigd door nose op 24-07-2003 18:28 ]

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor het antwoord over storing, nu maar hopen op ervaringen met dat belkin ding(duiffiie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een Wireless setje dat zonder een AP ver bereik heeft, heb nl. de Linksys 54g gehad en die werkt echt zwaar klote gewoon.

Heeft iemand goeie ervaring met ver bereik tussen een Notebook & Pc zonder AP :?
Ik zou het graag willen horen, vind het namelijk overbodig om met AP te werken tussen maar 2 pc's zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Volgens

Microsoft Knowledge Base Article - 815485
Overzicht van de WPA Wireless Security Update in Windows XP
(http://support.microsoft.com/?kbid=815485)

heeft Windows XP sinds kort ondersteuning voor WPA. De Asus WL-300g biedt al ondersteuning voor deze nieuwe vorm van beveiliging. Andere AP's bieden deze functies ook al aan of krijgen ze binnenkort d.m.v. een firmware upgrade.
In de standaard voor draadloze netwerken IEEE 802.11i van het Institute of Electrical & Electronics Engineers worden verbeteringen gedefinieerd voor de beveiliging van draadloze LAN's (Local Area Networking). De standaard 802.11i is momenteel nog een concept en moet eind 2003 geratificeerd zijn. In de standaard 802.11i komt een groot aantal van de beveiligingsproblemen uit de standaard 802.11 aan bod. De leveranciers van draadloze netwerken hebben afgesproken om, zolang de nieuwe standaard IEEE 802.11i nog niet is geratificeerd, zich te houden aan een interoperabele interim-standaard die bekend staat als WPA (Wi-Fi Protected Access).
Met betrekking tot WEP:
TKIP (Temporal Key Integrity Protocol)
Voor 802.11 is WEP-codering (Wired Equivalent Privacy) nog optioneel. Voor WPA is codering met TKIP verplicht. In TKIP wordt WEP vervangen door een nieuw coderingsalgoritme dat sterker is dan het WEP-algoritme, maar waarbij voor het uitvoeren van coderingsbewerkingen de berekeningsfuncties worden gebruikt die aanwezig zijn op bestaande draadloze apparatuur.
Meer informatie is ook op deze links te vinden:
http://www.nwfusion.com/n...reless/2002/01626699.html
http://www.wi-fi.com/Open...i_Protected_Access_QA.pdf

Ik heb zojuist mijn WEP instelling in de Asus WL-300g vervangen door WPA-PSK (met AES als encryptie) en dat werkte direct zonder problemen. AES encryptie zal nu nog niet bij alle AP's beschikbaar zijn/komen omdat hiervoor wijziginegn aan de hardware nodig zijn.

Ik zal morgen ook nog eens wat benchmarks draaien, om te kijken wat voor een effect het eventueel heeft op je doorvoersnelheid. Standaard ligt die bij mij op het maximaal haalbare (2,6 mbyte/s) dus dat is redelijk snel te controleren ;)

[ Voor 14% gewijzigd door eborn op 26-07-2003 04:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 10:27:
Ik zoek een Wireless setje dat zonder een AP ver bereik heeft, heb nl. de Linksys 54g gehad en die werkt echt zwaar klote gewoon.[knip]..[/knip]
Ik moet toch even melden dat ik zeer tevreden ben met mijn WAP54G.
Boven op zolder staat de WAP54G en met laptop (WPC54G) prima bereik door 2 vloeren (is beton, gewapend...geen idee) heen en in de tuin ook.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Ik heb zojuist met het programma netio enkele benchmarks van de verbinding gemaakt. En volgens die gegevens zit er geen verschil tussen WEP of WPA. Bij een packet size van 32KByte kan ik 3113KByte/s versturen en 2702KByte/s ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand trouwens enig idee waar je linksys/asus/belkin kan kopen buiten de inet stores? en dan bedoel ik geen lokale winkels maar de grotere winkelketens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 13:18:
iemand trouwens enig idee waar je linksys/asus/belkin kan kopen buiten de inet stores? en dan bedoel ik geen lokale winkels maar de grotere winkelketens..
De Asus is o.a. bij Mycom te krijgen. Maar kijk anders even in de pricewatch, daar staan ze allemaal wel bij denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de site van mycom staat niks over asus :-)

Edit: toch wel maar niet de WL-500G, alleen de 300..

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2003 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose

nose

size matters

Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 13:18:
Belkin verkopen ze bij Dynabyte. Linksys volgens mij bij Dixons, maar dat weet ik niet zeker...

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nose schreef op 26 July 2003 @ 19:49:
[...]

Belkin verkopen ze bij Dynabyte. Linksys volgens mij bij Dixons, maar dat weet ik niet zeker...
Dixons verkoopt sitecom, geen linksys :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose

nose

size matters

Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 23:22:
[...]

Dixons verkoopt sitecom, geen linksys :)
Ja, dat verkoopt Dynabyte ook. Vraag ik me toch af waar ik die Linksys laatst heb zien staan :?

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

awaarle schreef op 18 July 2003 @ 12:41:
offtopic:
* offtopic: geld de aanbieding van mycom nog, zo ja tot warneer (WL-300G+ pcmcia kaart).

Ik wou eerst de D-link DWL-2000AP+ halen, deze is helaas maar in 2 winkels te krijgen volgens pricewatch, en kost 140 euro+bestellingskosten

Ik wou 4 accespoints halen, en dan de 4 netwerken (iedereen heeft 2 tot 6 pc's) een lan maken en internet delen met 3 chello accounts :D

De "Hybrid" mode leek me hier wel handig voor

[Edit] ik heb trouwens ook nog een excel tabel met 20 Accespoints erin, er staat in welke snelheid/ wep/ mac adres filter/ utp/ usb/ bridge/ client mode/ externe attenne/ gewicht =]/ en de prijs.................... als iemand het excel tabelletje wil hebben mail maar

en ja ik had tijd over ;)

[Edit2] was al uitverkocht :( en vandaag was laaste levering (Amsterdam kinkerstraat)
http://www.tweakers.net/pricewatch/62131 <<< let met name op de update datum
http://www.tweakers.net/pricewatch/23148

weten jullie of er een nieuwe vooraad binnen is ?
Ik zal maandag wel even bellen als niemand dit weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joch_um_all
  • Laatst online: 01-06 10:25
Ik ben eigenlijk wel benieuwd op welke channel iedereen zijn netwerkje heeft lopen, ik doe zelf ff een voorschot:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joch_um_all
  • Laatst online: 01-06 10:25
AP: Linksys WRT54G
NA: Linksys WMP54G (= PCI)
Afstand: 6 meter horizontaal en 4,5 meter vertikaal door twee vloeren van gewapend beton
Channel: 13 (dat is de enige die echt stabiel werkt in dit huis. in het vorige huis werkte 11 prima)
Snelheid: meestal 36Mbps (soms 18Mbps, soms 48Mbps, erg afhankelijk van antennerichting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Die van mn Asus wl-300g staat op automatisch? Kan ik hierop wat winnen als ik ga zitten spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Mijn Asus WL-300g staat bijna altijd op kanaal 1. Dat kanaal vindt hij zelf denk ik het fijnst :) Binnenshuis haal ik daarmee over het algemeen 54mbit/s. Dan praten we over een meter of 8, beide kanten op. Als ik door de straat voor het huis ga lopen hou ik tot ongeveer 2 huizen naast mij bereik. Daarna wordt het signaal te slecht. Hemelsbreed zal dat zo'n 20 meter zijn.

Op de 1e verdieping werkt het hier ook prima, maar dat is niet zo verwonderlijk omdat ik dan maar 3 meter boven m'n AP sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fok83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-08 21:08
Ik weet niet of het al ergens gevraagd c.q. uitgelegd is (is zoveel info over deze topic) maar ik vraag mij een en ander af over de beveiliging van WiFi. Ik heb het antwoord bij het reeds gelezen gedeelde nog niet kunnen vinden.

Ik gebruik zelf een router (Netgear RP114) en wil binnenkort een Netgear accespoint aanschaffen (uiteraard incl. PCMCIA kaarten). Nou beschikken beide apparaten niet over VPN dus moet ik het doen met WEP en MAC adres authenticatie.

Nu moet je om WEP te kunnen (blijkt uit deze topic) kraken eerst min. 1GB sniffen. Nu vraag ik mij af of dat sniffen bemoeilijkt wordt door het MAC gebeuren of hoef je voor het sniffen niet eens een MAC adres te spoofen? Dus kun je direct aan de slag met sniffen en is die MAC beveiliging eigenlijk waardeloos?

En welk PCMCIA kaartje heeft een externe antenne? Ziet zo'n antenne uit als een klein staafje of is de externe antenne (op PCMCIA kaartjes) dat stukje plastic in het verlengde van zo'n kaartje. Zeg maar het plastic gedeelte dat uit de PCMCIA poort blijft steken.

Alvast bedankt voor een antwoord :*)

[ Voor 15% gewijzigd door Fok83 op 27-07-2003 14:00 . Reden: Een vraag gewist en bijgevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Fok83 schreef op 27 July 2003 @ 13:50:
En welk PCMCIA kaartje heeft een externe antenne? Ziet zo'n antenne uit als een klein staafje of is de externe antenne (op PCMCIA kaartjes) dat stukje plastic in het verlengde van zo'n kaartje. Zeg maar het plastic gedeelte dat uit de PCMCIA poort blijft steken.
De Asus WL-100g heeft een externe antenne. Standaard zit die ingeklapt, waardoor het een verlengde van de (toch al uitstekende) CardBus kaart is. Je kunt de antenne ook uitklappen, waardoor hij omhoog gaat staan. Je hebt dan dus inderdaad een klein staafje wat je (in dit geval) maximaal 90 graden kunt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Laatst online: 25-08 16:15

Booster

Superuser

Na wat in het rond zoeken ben ik half tot de conclusie gekomen dat een AP/router naar mijn wensen eigenlijk niet bestaat :+

Maar uit wanhoop probeer ik het toch nog even hier, wellicht dat iemand iets weet.
Een kort overzicht van mijn wensen:
• AP + router combinatie
• Via telnet te managen
• Liefst een 'volledige' DHCP server (dus niet alleen maar IP, gateway, DNS en WINS-server opgeven, maar een volledige set DHCP-opties (BOOTP-server, NTP-server, etc))
• Op zijn minst redelijke signaalsterkte met standaard antenne. Reikwijdte hoeft niet extreem groot te zijn.

Budget: mh, ik heb niet echt een budget, als het aan mijn eisen voldoet dan mag het best nog iets kosten.

.11B of .11G maakt niet écht uit, zolang het product maar van enige kwaliteit is.

Iemand ervaring met Aironet AP's van Cisco? (350/360/1100/1200/1400?)
Ik hoor enorm weinig van Cisco op wireless gebied, bijna eng :P Volgensmij wordt hun apparatuur niet eens gebruikt voor professionele wireless projecten.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

Heeft hier iemand ervaring met een G router/accesspoint met een omni antenne eraanvast geknoopt? Ik kan ergens antenne's plaatsen, op een mooi hoog punt, en het liefst wil ik dat dat 54Mbit wordt. Het probleem is alleen dat ik het eigenlijk niet kan maken om daar vaak op de stoep te staan om de router/AP te resetten.

Heeft iemand een G router/AP met een omni antenne nu een aantal maanden stabiel lopen?

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ruudjah schreef op 28 July 2003 @ 10:22:
Heeft hier iemand ervaring met een G router/accesspoint met een omni antenne eraanvast geknoopt? Ik kan ergens antenne's plaatsen, op een mooi hoog punt, en het liefst wil ik dat dat 54Mbit wordt. Het probleem is alleen dat ik het eigenlijk niet kan maken om daar vaak op de stoep te staan om de router/AP te resetten.

Heeft iemand een G router/AP met een omni antenne nu een aantal maanden stabiel lopen?
Arnhemmer??? :)

Ik wil best meewerken aan wireless arnhem, maar volgens mij staan er verder geen AP's hier in de buurt :) (laarwest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah

Ruudjah

2022

Jawel, waar precies weet ik niet. Stuur even een mailtje naar info@wireless-arnhem.nl, dan krijgt iedereen van ons een mail. :)

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ruudjah schreef op 29 juli 2003 @ 08:57:
Jawel, waar precies weet ik niet. Stuur even een mailtje naar info@wireless-arnhem.nl, dan krijgt iedereen van ons een mail. :)
ik weet het al, toeval is dat degene die er 1 in de laar-west heeft staan een oude kennis is van een hobby-computer-club :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Laatst online: 07-09 19:59
Ik zie door de bomen even het bos niet meer... Voor m'n pa heb ik een SMC ADSL modem/wireless router gekocht, de SMC7404WBRA. Op zijn WinXP machine boven heb ik een 11Mbit SMC PCI kaartje geinstalleerd, een SMC2402W. In het horizontale vlak is de afstand tussen router en PC ongeveer 6 meter, in verticale zin ongeveer 4 meter. Er zit een houten (!) plafond tussen en een enkelsteens bakstenen muurt. Toch is de ontvangst poor en de bitrate is ruim onvoldoende om files tussen zijn PCs te verslepen. Is hier wat aan te doen zonder dat het teveel Euro's kost? Het zooitje was al duur genoeg :(

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
kan je voor die paar meter niet een utp'tje trekken? :)

een paar antennes binnenshuis is net zo onpraktisch imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Laatst online: 07-09 19:59
neographikal schreef op 29 July 2003 @ 17:00:
kan je voor die paar meter niet een utp'tje trekken? :)

een paar antennes binnenshuis is net zo onpraktisch imho
Nee, anders had ik dat wel gedaan ;) Maar je hebt 't over antennes...kan ik er zomaar een op de NIC boven schroeven of moet ik ook aan de routerkant (2 antennes nu) iets aanpassen?

[ Voor 23% gewijzigd door Muyz op 29-07-2003 17:10 ]

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik denk dat het aan de routerkant het meest praktische is. Maar veel ervaringen heb ik niet met antennes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb helaas niet de tijd om heel het topic door te lezen maar ik heb een vraagje.
Ik wil graag met PDA online mijn kaartje is de b versie dus 11mbit is het verstandig om toch een g accespoint te kopen voor in de toekomst.
Ik had een dingetje van Sitecom op het oog http://www.sitecom.com/pr...p?product_id=177&grp_id=6.
Vanwege dat er ook een switch in zit en dat hij niet zo duur is.
Heeft deze een goed bereik.
Ik wil graag een Ap Point met goed bereik heeft iemand nog suggestie's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Voor zover ik weet schakelt een g accespoint terug naar de B standaard wanneer er ook maar 1B client gedetecteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar vraagjes:

Ik heb nu een acer travelmate 803 tot m'n beschikking. Ik wil nu een wireless netwerk aanleggen tussen m'n PC (aangesloten op printer en isdn) en m'n nieuwe laptop. Ik dacht aan een 11mbps pci wireless kaartje voor m'n PC.

Nu wil ik ook graag i'netten (isdn) via de laptop. wat kan ik het beste doen?

1) Gewoon de PC (dus met isdn kaart) als gateway gebruiken. Het probleem is dan wel dat ik handmatig op de PC isdn connectie moet aanklikken en als ik klaar ben met i'netten ook weer moet disconnecten - althans dat deed ik altijd over m'n oude netwerk. Of zijn er tricks en tooljes dat ik dat van afstand kan doen? bv. via de laptop over het netwerk gaan inbellen (isdn kaart zit dan in de PC) en ook weer disconnecten via de laptop. Als dat kan dan zou ik dat graag wel willen weten.

2) Of een wireless router erbij kopen(Ook meteen een AP en ISDN/ADSL compatible?) + een wireless pci kaartje voor de PC en dan zo instellen dat de 'isdn' router connect/diconnect als ik dat regel via de laptop. (al moet ik daar wel achter komen hoe ik dat voorelkaar ga krijgen over winxp)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan natuurlijk pcanywhere gebruiken om over netwerk je pc met isdn kaart te besturen (dus inbellen/disconnecten) dat is hoe ik het altijd doe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nose schreef op 26 July 2003 @ 19:49:
[...]

2ghz.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 02:05:
je kan natuurlijk pcanywhere gebruiken om over netwerk je pc met isdn kaart te besturen (dus inbellen/disconnecten) dat is hoe ik het altijd doe..
Dan zou iemand met de laptop totale controle krijgen op deze pc? dat heb ik liever niet. Nog meer mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 2e augustus is er een grote Wifi dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Ik heb vanavond weer eens met eigen ogen gezien hoeveel Access Points er onbeschermt geinstalleerd zijn. Ik zat een stukje in de auto met mijn laptop aan en in de tien minuten dat we reden kwamen er al zo'n 15 netwerken voorbij, waarvan 10 zonder zichtbare beveiliging.

Een paar huizen verderop zit volgens mij ook iemand met een AP want er komt steeds een Linksys verbinding in mijn overzicht. Ook dit netwerk ligt wagenwijd open. En hoe waarschuw je zo iemand nou? Ik bedoel, ik ben niet zo kinderachtig om z'n wachtwoorden te achterhalen of om files te lezen of zelfs deleten. Maar er hoeft maar één grapjas te zijn die het wel doet en je bent de klos.

M'n vingers jeuken om naar één van die machines een smb bericht te sturen, zodat ze in ieder geval weten dat ze tenminste eens WEP o.i.d. moeten aanzetten. Maar aan de andere kant krijg je dan juist weer ellende omdat je dan in andermans netwerk hebt lopen klooien. Voor je het weet wordt zo'n 'goede daad' juist aangezien als 'hackgedrag', en dat moeten we natuurlijk niet hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bel eens aan.

Maak er een game server van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eborn schreef op 31 juli 2003 @ 05:49:
Ik heb vanavond weer eens met eigen ogen gezien hoeveel Access Points er onbeschermt geinstalleerd zijn. Ik zat een stukje in de auto met mijn laptop aan en in de tien minuten dat we reden kwamen er al zo'n 15 netwerken voorbij, waarvan 10 zonder zichtbare beveiliging.

Een paar huizen verderop zit volgens mij ook iemand met een AP want er komt steeds een Linksys verbinding in mijn overzicht. Ook dit netwerk ligt wagenwijd open. En hoe waarschuw je zo iemand nou? Ik bedoel, ik ben niet zo kinderachtig om z'n wachtwoorden te achterhalen of om files te lezen of zelfs deleten. Maar er hoeft maar één grapjas te zijn die het wel doet en je bent de klos.

M'n vingers jeuken om naar één van die machines een smb bericht te sturen, zodat ze in ieder geval weten dat ze tenminste eens WEP o.i.d. moeten aanzetten. Maar aan de andere kant krijg je dan juist weer ellende omdat je dan in andermans netwerk hebt lopen klooien. Voor je het weet wordt zo'n 'goede daad' juist aangezien als 'hackgedrag', en dat moeten we natuurlijk niet hebben :)
hehe ja das wel lastig :+
Maargoed je kan natuurlijk ook zon bericht sturen en uitleggen dat je helemaal niets kwaads bedoelt enzo ;)

En gewoon wil waarschuwen, als iemand dat bij mij zou doen... dan zou ik dat juist perfect vinden en meteen zon WEP ding dr op gooien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

Ik kan m'n Asus WL100G kaartje niet installeren omdat ik een driver installatie error krijg. Cannot find specific file :'( . Ben oplossing aan het zoeken, maar suggesties zijn welkom..Heb al nieuwere drivers gedownload (voor zover het nieuwere zijn :? )

/edit:

Cannot Install this Hardware

ASUS 802.11g Network Adapter

An error occurred during the installation of the device

The system cannot find the file specified

Click Finish to close the wizard

[ Voor 36% gewijzigd door twi op 31-07-2003 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Moet ik wel weten welk huis het is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
twi schreef op 31 July 2003 @ 12:07:
Ik kan m'n Asus WL100G kaartje niet installeren omdat ik een driver installatie error krijg. Cannot find specific file :'( . Ben oplossing aan het zoeken, maar suggesties zijn welkom..Heb al nieuwere drivers gedownload (voor zover het nieuwere zijn :? )
Welk OS gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 00:29:
De 2e augustus is er een grote Wifi dag
klopt ja, kennis van me heeft hem georganiseerd.

Hij gaat daar eens vragen hoe wireless leiden het netwerk heeft opgebouwd. Daar zijn we erg benieuwd naar, omdat er hier in Arnhem ook een dergelijk initiatief, maar hoe ofdat ze het netwerk technisch gezien hebben opgebouwd, kijk dat is handige informatie! :)

edit: Hij neemt overigens een aantal zéér vette antennes mee :)

[ Voor 7% gewijzigd door neographikal op 31-07-2003 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

Windows XP Home SP1, meest vitale informatie hou ik achterwege }:O

[ Voor 36% gewijzigd door twi op 31-07-2003 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou heb ik nog niemand gehoord over mijn vraag of er ook goed spul is om zonder AP toch een redelijke afstand tussen Laptop & PC te regelen is...

Iemand tips :? de linksys 54g ieg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

twi schreef op 31 July 2003 @ 12:49:
Windows XP Home SP1, meest vitale informatie hou ik achterwege }:O
Na een her-installatie werkt het perfect en heb ik overal bereik *)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Heeft iemand toevallig al zijn Asus WL-100g kaart onder Linux aan de praat gekregen? Ik heb gisteren met Knoppix geprobeerd of ik er wat nuttigs uit kon krijgen. Knoppix herkent de kaart als een Intersil Prism2 11mbit CardBus kaart, dus op zich is dat mooi. Vervolgens gaat hij de drivers laden en krijg ik netjes een extra device erbij (eth0), waarbij ik ook het MAC-adres van de kaart te zien krijg. Vervolgens houdt het echter op. Het kaartje doe niets en is ook niet echt aanspreekbaar. Het link lampje begint ook niet te branden, iets wat volgens mij onder Windows direct gebeurd als je in het OS komt.

Iemand nog extra informatie, want op de site van Asus kan ik ook niet echt een contactadres vinden voor dit soort zaken. En daar 802.11g sowieso (nog) niet ondersteund wordt onder Linux denk ik ook niet dat zij veel nuttigs kunnen vertellen :)

Inmiddels ben ik er bijna zeker van dat de kaart verkeerd gedetecteerd wordt. Qua model daar was ik al achter, maar ook qua chip. Als ik lspci draai krijg ik namelijk Broadcom corporation: Unknown device 4320 (rev 02) in beeld. En laat Broadcom nou nog niet ondersteund worden :(

[ Voor 15% gewijzigd door eborn op 01-08-2003 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
een prism zit er in ieder geval niet in, anders zou het echt ubermakkelijk zijn hem onder linux aan de praat te krijgen. (zelf AP bouwen anyone? :) )

Maar ik heb linux ff van me laptop afgesmeten dus ik kan je ff niet helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
neographikal schreef op 01 August 2003 @ 14:35:
een prism zit er in ieder geval niet in, anders zou het echt ubermakkelijk zijn hem onder linux aan de praat te krijgen. (zelf AP bouwen anyone? :) )

Maar ik heb linux ff van me laptop afgesmeten dus ik kan je ff niet helpen :)
Het is wel duidelijk: er zit een Broadcom chipset op. En daar zijn dus nog geen sources voor. Wel schijnen er modules te zijn, maar die zijn niet openbaar.

De Asus WL-300g draait namelijk intern ook gewoon Linux, gecompileerd voor de MiPS architectuur. Dat is te zien als je de firmware even uitpakt en de image die daarin zit onder Linux mount. De image bevat Linux 2.4.5 en in de module-directory staat een module wl.o. In deze module staat duidelijk dat er ondersteuning inzit voor Broadcom kaarten, waaronder ook de 4306 (de chip die in de Asus WL-100g zit). Alleen kun je er zo weinig mee omdat het allemaal MiPS is. Je kunt dus wel zelf 2.4.5 gaan draaien, maar die module werkt dan toch niet.

Leuk om te zien dat er in deze firmware ook bepaalde pagina's zitten die niet allemaal standaard via de webinterface oproepbaar zijn:

http://<wifi-ip>/Advanced_Authentication_Content.asp
http://<wifi-ip>/Advanced_PrinterSetup_Content.asp
http://<wifi-ip>/Advanced_RMISC_Content.asp
http://<wifi-ip>/Advanced_UniqueKey_Content.asp
http://<wifi-ip>/Advanced_WCertificate_Content.asp
http://<wifi-ip>/Advanced_WebCam_Content.asp
http://<wifi-ip>/ShowWebCam.asp
http://<wifi-ip>/Test_Wireless_Content.asp

Uiteraard zijn deze links voor eigen risico :) Die webcam dingen doen niets, volgens mij heb je daar specifiek een WL-600g voor nodig, omdat het een USB poort vereist.

[ Voor 12% gewijzigd door eborn op 01-08-2003 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose

nose

size matters

Weet iemand waar ze SDIO WiFi kaartjes verkopen? Voor in mn Palm dus... Ik heb al even in de Pricewatch gekeken, maar kon niks vinden....

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
@eborn: Heel vreemd dat de pagina's van dat ding .asp's zijn dan?

Het zou mooi zijn, betekend nl dat tie modificeren is :)

zijn die MiPS binaries niet te de-compilen dan? Als je de source weet te krijgen dan is het een kwestie van door GCC halen om ze bruikbaar te krijgen....

[ Voor 41% gewijzigd door neographikal op 01-08-2003 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
neographikal schreef op 01 August 2003 @ 21:48:
@eborn: Heel vreemd dat de pagina's van dat ding .asp's zijn dan?
Volgens mij zijn het geen echte ASP pagina's. Ik kan namelijk in die files helemaal niets van ASP vinden. Alleen wat standaard JavaScript.
Het zou mooi zijn, betekend nl dat tie modificeren is :)
Jup, in principe kun je er alles mee doen. Voor de Linksys is de image weer om te bouwen naar een firmware, dat zal voor de Asus ook wel kunnen.
zijn die MiPS binaries niet te de-compilen dan? Als je de source weet te krijgen dan is het een kwestie van door GCC halen om ze bruikbaar te krijgen....
Vast wel, maar ik kan het niet :) En je krijgt er nooit meer geldige C code uit natuurlijk. Je zou het eventueel kunnen gebruiken als basis voor een nieuwe driver. Maar Broadcom zou natuurlijk ook gewoon even een binary module kunnen bouwen, de sources hebben ze blijkbaar al liggen. Het kan nooit veel verschillen met de Intel variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb problemen met m'n travelmate 803 (Intel Pro/wireless 802.11b) en met m'n Trendnet tew 303pi wireless netwerk kaart. Als ik m'n wireless pci adapter in de PC doe en daarna de drivers install dan loopt hij om de haverklap vast of neemt 99% van de cpu resources in voor 1 a 2 min. Heel soms heb ik een verbinding gehad met m'n laptop maar dan valt de verbinding weg of loopt de PC vast. Toch vond ik het netwerk bereik toch niet optimaal.

Ik gebruik: win xp prof (service pack1)
Heb verschillende PCI sloten geprobeert. Nieuwe drivers meerdere keren geprobeert, eerst software/drivers geinstalled en daarna de hardware maar niks helpt. Heb zelfs meerdere keren Win Xp nieuw erop gezet.
Heb een asus p4s553 (steeds up 2d ate drivers)

Denk erover na om een andere wireless pci 22/11mbps kaartje aan te schaffen. Ik zie dat vele (tweakers) Linksys producten aanschaffen? Komt door de goede kwaliteit/performance kwa wireless bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezin m'n trendnet adapter niet wil werken met m'n huidige PC en het bereik toch niet optimaal was ben ik van plan om een 'betere' wireless pci kaart aan te schaffen.

Heb een Laptop met Integrated Intel® PRO/Wireless 2100 network connection
en wil een zo goed mogelijke verbinding krijgen met m'n PC (Ad-Hoc)

Zit te twijvelen tussen 2 linksys kaarten:

Afbeeldingslocatie: http://www.linksys.com/products/image180/wdt11.jpg
Instant Wireless PCI Adapter WDT11

- 11 Mbps High-Speed Transfer Rate
- Compatible with Windows 95, 98, 2000, NT and Millennium
- Plug-and-Play Operation Provides Easy Setup
- link

Afbeeldingslocatie: http://www.linksys.com/products/image180/wmp11.jpg
Wireless-B PCI Adapter WMP11 v4

- Wireless-B (802.11b) connectivity for your desktop PC
- Data rates up to 11Mbps in the 2.4GHz radio band
- Put your PC wherever you want, with no cabling hassle
- Included Setup Wizard takes you through configuration, step by step
- link

Zit tussen deze 2 kaarten ook een werkelijk verschil zoals bereik en functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K'heb vandaag m'n eigen wlan geinstalleerd even tijdelijk AD-HOC (22 mbit router verzonden i.v.p. bestelde 54 mbit) Het gaat nu dus over een Linksys PCCARD en een Linksys PCI kaart bijde op 54 mbit. Alles schijnt te werken. AD-HOC kanaal 11, ik kan i-netten/pingen/bestanden overzetten. Echter hangt de snelheid rond bij bestanden overzetten zo rond de 400 kB/s?? Is dat niet erg traag? Of heeft dit met de AD-HOC modus te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

Klinkt als een iets waarover ik het hier heb!

Op en 54 AP kreeg ik met een 11Mbps cardbus niet meer dan 200Kb/s. Met 54Mbps kom ik tot 1.3Mb/s maar het houdt niet over.... Volgens mij valt 54Mbps gewoon vies tegen!

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08-2024
Ik heb even vraagje voor jullie wireless specialisten ...
Ik heb reeds een WRT54G (router), een WPC54G in mijn laptop en een WMP54G in mijn PC.
Nu wil ik een iets beter bereik verkrijgen binnenshuis, hoe kan ik dit best doen ?

Een WAP54G bij aanschaffen ? en deze alleen als draadloos AP gebruiken en tweaken zodat ik een 40% versterkt signaal verkrijg ?
Bestaat er voor de WRT54G ook een signaal booster zoals voor de WAP11 ?

Iemand een voorstel ...

Kan mij ook iemand vertellen wat het verschil is tussen de WMP54G en de WMP54G v2 ? (Firmware?)

Kan het idd zo zijn als je een ander kanaal kiest, of wep in/uitschakeld dat dit je bereik vergroot of stabieler is zoals eerder gemeld werd? of beinvloed dit alleen de snelheid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08-2024
dubbelpost 8)7

[ Voor 98% gewijzigd door GeFke op 03-08-2003 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-09 22:28
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 00:32:
1) Gewoon de PC (dus met isdn kaart) als gateway gebruiken. Het probleem is dan wel dat ik handmatig op de PC isdn connectie moet aanklikken en als ik klaar ben met i'netten ook weer moet disconnecten - althans dat deed ik altijd over m'n oude netwerk. Of zijn er tricks en tooljes dat ik dat van afstand kan doen? bv. via de laptop over het netwerk gaan inbellen (isdn kaart zit dan in de PC) en ook weer disconnecten via de laptop. Als dat kan dan zou ik dat graag wel willen weten.
Ik doe dat met Razzmon (www.gadec.com). Erg handig en simpel programmaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah

Ruudjah

2022

Met 54G apparatuur kom je in de praktijk meestal niet verder dan +- 2MB/sec. Zit je dus een flink eind van je access point, dan is 1.3MB/sec niet verkeerd. Dat je met een ad-hoc netwerk slechter scoort, heeft meestal niet te maken met het feit dat je met ad-hoc modus werkt. Plaatsing van de antenne achter de PC is vaak funest. Een dikke muur in het midden van het huis wil ook de boel flink vertragen.
Wil je beter bereik, dan is een signaal booster een goede keuze. Beter is meestal een goede antenne op je AP/router monteren, dat is een mooiere oplossing. Het radiosignaal verspreid zich dan stukken beter, en het teruggezonden signaal wordt beter ontvangen.

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiro schreef op 03 August 2003 @ 00:47:
[...]

Ik doe dat met Razzmon (www.gadec.com). Erg handig en simpel programmaatje.
Bedankt voor de tip, dit was nou net het programma wat ik zocht... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruudjah schreef op 03 augustus 2003 @ 00:58:
Met 54G apparatuur kom je in de praktijk meestal niet verder dan +- 2MB/sec. Zit je dus een flink eind van je access point, dan is 1.3MB/sec niet verkeerd. Dat je met een ad-hoc netwerk slechter scoort, heeft meestal niet te maken met het feit dat je met ad-hoc modus werkt. Plaatsing van de antenne achter de PC is vaak funest. Een dikke muur in het midden van het huis wil ook de boel flink vertragen.
Wil je beter bereik, dan is een signaal booster een goede keuze. Beter is meestal een goede antenne op je AP/router monteren, dat is een mooiere oplossing. Het radiosignaal verspreid zich dan stukken beter, en het teruggezonden signaal wordt beter ontvangen.
Tja.. maar ik haal op zo'n 3 meter (in de zelfde kamer) met m'n 54mbit pci kaart maar 400 kB/s in ad-hoc met een 54 mbit pccard in m'n Toshiba. En dat vind ik eigenlijk wel bedroevend weinig :( Had er meer van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:26

YellowCube

Wait...what?

Verwijderd schreef op 02 August 2003 @ 16:20:
Aangezin m'n trendnet adapter niet wil werken met m'n huidige PC en het bereik toch niet optimaal was ben ik van plan om een 'betere' wireless pci kaart aan te schaffen.

Heb een Laptop met Integrated Intel® PRO/Wireless 2100 network connection
en wil een zo goed mogelijke verbinding krijgen met m'n PC (Ad-Hoc)

Zit te twijvelen tussen 2 linksys kaarten:

[afbeelding]
Instant Wireless PCI Adapter WDT11

- 11 Mbps High-Speed Transfer Rate
- Compatible with Windows 95, 98, 2000, NT and Millennium
- Plug-and-Play Operation Provides Easy Setup
- link

[afbeelding]
Wireless-B PCI Adapter WMP11 v4

- Wireless-B (802.11b) connectivity for your desktop PC
- Data rates up to 11Mbps in the 2.4GHz radio band
- Put your PC wherever you want, with no cabling hassle
- Included Setup Wizard takes you through configuration, step by step
- link

Zit tussen deze 2 kaarten ook een werkelijk verschil zoals bereik en functionaliteit?
die eerste is een pcmia-card houder...dus als ik het goed begrijp heb je nog een willekeurige wireless pc-card nodig om het zaakje te laten werken.
Nadeel daarvan lijkt me dat er vaak geen relevante antenne op zo'n kaarje zit. In je laptop is dat niet zo'n probleem, maar in een pc zit ie al heel snel achter de kast verstopt en kan het je bereik behoorlijk beinvloeden.

Die tweede kaart lijkt mij een veel beter plan...helemaal als je de mogelijkheid hebt om er een andere antenne op te zetten.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 23:59
Na seach in dit topic en niks gevonden te hebben:

3com PCM-lezers AKTIE!!

Om u kennis te laten maken met de nieuwste high speed 54Mbps Wireless producten van 3Com biedt 3Com, u als lezer van de PCM, samen met RouterShop u nu de mogelijkheid om de nieuwste 3Com 54Mbps Wireless LAN producten aan te schaffen. Koopt u nu een 54Mbps Access Point of de nieuwste OfficeConnect 54Mbps Cable/Dsl Gateway dan krijgt u hier één 54Mbps Wireless LAN PC Card ter waarde van 66 euro gratis bij.

3Com OfficeConnect 802.11g wireless gateway Euro 141,61incl
Nu voor PCM lezers: 119 euro plus één Gratis OfficeConnect 802.11g Wireless LAN PC Card (normale waarde 66 euro) (gaat pas 16-8 in)

Twee vraagjes:
1) Is de Gateway functionaliteit van deze 3Com 802.11g uit te zetten (nu niet nodig, maar ivm PCM aanbieding interessant apparaat)?

2) Zijn er mensen die deze Acces Point\Gateway hebben van US Robotics of andere ervaringen met US Robotics wireless spul (802.11g appartuur dan!)

Meer info:
Routershop
http://www.routershop.nl/nl/dept_27.html

3COM
http://www.3com.com/products/wireless/index.html
http://www.3com.com/produ...=purchase&sku=3CRWE554G72

p.s. Ik heb verder totaal niks met de routershop te maken, het is dus geen commerciële aanbieding of zo. Het gaat me erom of het een interessante\goede aanbieding is.

[ Voor 4% gewijzigd door RedHead op 06-08-2003 12:29 . Reden: specifiekere URL bijgeplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Laatst online: 19:26

YellowCube

Wait...what?

Over vraag 1):
Wat bedoel je met het uitzetten van de gateway functionaliteit?
Ik neem aan dat je al een DSL router hebt en dat je de 3Com enkel als AP wilt gebruiken?

Het is wel mogelijk om bijv. de DHCP functie uit te zetten.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:16
Als je gewoon van de WAN poort afblijft, dan zal hij zich op de LAN poort gewoon als AP gedragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan heb ik ook nog een vraagje.

Is het ook mogelijk dat ik een AP koop en die koppel aan een hub (aan de hub zitten enkele pc's en een router) zodat ik met een computer en/of een laptop (met een draadloos netwerkkaartje) draadloos de apparatuur die via de ap aan de hub zijn verbonden kan bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
@lessthanjake: Laat dat nou dé functie van een AccesPoint zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ok.. dat snap ik ook. maar ik zie veel ap's zonder een rj-45 stekkertje er in.. Of zie ik dit verkeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of het al gepost is worden weet i kniet.
Maar 54Mbit zou wel 5.4Mbyte zou dus 6.75Mbyte moeten kunnen halen.
ECHTER! ,we praten hier over een radio verbinding in HALF DUPLEX verbinding, dus die 6.75Mbyte zou efectief 3.375Mbyte kunnen halen als er EEN user aan hangt per sessie ,en een sessie bestaat uit ZENDEN en ONTVANGEN ,en per keer zou er dus 3.375Mbyte aan data worden verzonden..

tja.

---
i think, so i am.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Laatst online: 27-02 16:10
Ik zag vandaag zo'n antenne:

Afbeeldingslocatie: http://www.msat.nl/winkel/media/diapoolant.jpg

Zou je daar niets mee kunnen doen? Wat zou het bereik ongeveer zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 augustus 2003 @ 15:10:
of het al gepost is worden weet i kniet.
Maar 54Mbit zou wel 5.4Mbyte zou dus 6.75Mbyte moeten kunnen halen.
ECHTER! ,we praten hier over een radio verbinding in HALF DUPLEX verbinding, dus die 6.75Mbyte zou efectief 3.375Mbyte kunnen halen als er EEN user aan hangt per sessie ,en een sessie bestaat uit ZENDEN en ONTVANGEN ,en per keer zou er dus 3.375Mbyte aan data worden verzonden..

tja.

---
i think, so i am.
Tjah ik haal hier @ max 2MB/s via die Asus set. Dik tevreden over, en het is met name om te kunnen internetten. mp3's en een film gaat ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
ik ben sinds kort ook met wlan bezig. Ik heb een 11mbit ad-hoc netwerkje met 3pc's: 1 desktop (functioneert als gateway dmv winxp ics) en 2 laptops. Dit werkt prima; heb door het hele huis heen goed bereik (ook door meerdere muren) en achterin de tuin idem. En voor de geinteresseerden zal ik even de gebruikte hardware opnoemen: de desktop heeft een 11mbit usb adapter van SVEC, mijn laptop een 11mbit pcmcia kaart van Q-tec (realtek chip) en de andere laptop een ingebouwde 22mbit(@11mb dus) adapter (in Targa 2500+ laptop van Lidl).

Maar nog even over de beveiliging, niet dat ik me daar zo druk over maak; de omliggende buren vertrouw ik wel en ik heb ook nog geen volk met laptops voor mn huis zien rondspoken ;) Maargoed, ik gebruik nu dus geen beveiliging, ik heb alleen statische IP adressen ingesteld in de 10.0.0.0 range. Stel nou dat er iemand toevallig binnen het bereik komt, kan die dan ook makkelijk achterhalen welke tcp/ip instellingen (ip, subnet etc.) er gebruikt worden zodat ie dat op zijn laptop ook kan instellen? Of wordt dat puur gokwerk? Want als ie daar niet makkelijk achter kan komen is het toch een soort van beveiliging, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah

Ruudjah

2022

Thacow: Heb je meer info over die dipool antenne? links? reviews? Interesting...

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Laatst online: 27-02 16:10
Ruudjah schreef op 08 August 2003 @ 00:30:
Thacow: Heb je meer info over die dipool antenne? links? reviews? Interesting...
Het zijn antenne's die normaal voor tv ontvangst op caravans worden gebruikt.
Er zit dus al een goede aansluiting op.

Ze kosten rond de 25 euro en je kunt ze halen bij camping winkels en bij de karwei waar ik hem vandaag zag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thacow schreef op 08 augustus 2003 @ 01:13:
[...]

Het zijn antenne's die normaal voor tv ontvangst op caravans worden gebruikt.
Er zit dus al een goede aansluiting op.

Ze kosten rond de 25 euro en je kunt ze halen bij camping winkels en bij de karwei waar ik hem vandaag zag :)
eh ooit gehoord van frequenties?!?! Ik wil niet vervelend zijn maar antennes voor tv zitten niet in de 2,4Ghz band |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 augustus 2003 @ 09:14:
[...]

eh ooit gehoord van frequenties?!?! Ik wil niet vervelend zijn maar antennes voor tv zitten niet in de 2,4Ghz band |:(
En daarnaast is zo'n ding alleen gemaakt om signalen te ontvangen. Hij beschikt dus niet over een power amplifier om een signaal terug te kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
  • Nu online
Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 09:44:
[...]

En daarnaast is zo'n ding alleen gemaakt om signalen te ontvangen. Hij beschikt dus niet over een power amplifier om een signaal terug te kunnen sturen.
Elke antenne kan zowel verzenden als ontvangen!!!
Probleem is meestal (en nu waarschijnlijk ook) dat er voor die antenne een versterker zit, deze versterker is dan de boosdoener (de antenne dus niet)

IDD is deze antenne absoluut niet geschikt op de 2.4Ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Palomar schreef op 08 August 2003 @ 00:19:
Maar nog even over de beveiliging, niet dat ik me daar zo druk over maak; de omliggende buren vertrouw ik wel en ik heb ook nog geen volk met laptops voor mn huis zien rondspoken ;) Maargoed, ik gebruik nu dus geen beveiliging, ik heb alleen statische IP adressen ingesteld in de 10.0.0.0 range. Stel nou dat er iemand toevallig binnen het bereik komt, kan die dan ook makkelijk achterhalen welke tcp/ip instellingen (ip, subnet etc.) er gebruikt worden zodat ie dat op zijn laptop ook kan instellen? Of wordt dat puur gokwerk? Want als ie daar niet makkelijk achter kan komen is het toch een soort van beveiliging, of niet?
Als hij een beetje verstand van zaken heeft wel. Je start een willekeurige netwerk sniffer op en je krijgt vanzelf pakketjes van andere clients te zien. Dan maakt het niet eens uit of er wel naar dat IP gestuurd wordt (bijv. in een situatie met een switch). Er komen namelijk ook ARP requests langs, waardoor je heel makkelijk kunt zien welke range(s) er gebruikt word(en). Het is dus geen gokwerk en eigenlijk geen beveiliging te noemen.

Overigens geldt dat natuurlijk helemaal als je 192.168.0/1.x of 10.0.0.x gebruikt. Dit zijn voor lokale netwerk nog steeds de meest gebruikte subnetwerken en dus de eerste instelling die iemand probeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Maargoed, ik gebruik nu dus geen beveiliging, ik heb alleen statische IP adressen ingesteld in de 10.0.0.0 range. Stel nou dat er iemand toevallig binnen het bereik komt, kan die dan ook makkelijk achterhalen welke tcp/ip instellingen (ip, subnet etc.) er gebruikt worden zodat ie dat op zijn laptop ook kan instellen?
Een simpele network sniffer kan zo die gevens achterhalen, dus tis niet echt veilig. :)
Ik heb zelf mijn wifi-lan ook niet echt beveiligd, ikkan me niet voorstellen dat er iemand met zn laptop voor me huis gaan zitten en dan gaat proberen via mijn verbinding te inetten oid.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:55
Ik las net in een tijdschrift dat je voor een draadloze adsl-oplossing een ethernetmodem, een acces point en een switch (voor pc en AP) nodig hebt...(en natuurlijk de NIC's)
maar is het niet mogelijk om de modem op het ap aan te sluiten zonder die switch, dus geen vaste internet-aansluiting op pc ???

dus zo: modem=>AP

ipv: modem =>switch=>(AP+ computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friebo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:36
ik ben sinds kort ook met wlan bezig. Ik heb een 11mbit ad-hoc netwerkje met 3pc's: 1 desktop (functioneert als gateway dmv winxp ics) en 2 laptops. Dit werkt prima; heb door het hele huis heen goed bereik (ook door meerdere muren) en achterin de tuin idem. En voor de geinteresseerden zal ik even de gebruikte hardware opnoemen: de desktop heeft een 11mbit usb adapter van SVEC, mijn laptop een 11mbit pcmcia kaart van Q-tec (realtek chip) en de andere laptop een ingebouwde 22mbit(@11mb dus) adapter (in Targa 2500+ laptop van Lidl).
Als je zo'n ding bedoeld die je er echt in kan doen (zodat je je pcmcia slot niet hoeft op te offeren), wat voor een is dat dan precies? En waar moet je dat ding inbouwen?

Er zijn grenzen... En die moeten gesloten worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vergeten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Vergeten

Chaos is complexe orde

tweak_master schreef op 08 augustus 2003 @ 17:50:
Ik las net in een tijdschrift dat je voor een draadloze adsl-oplossing een ethernetmodem, een acces point en een switch (voor pc en AP) nodig hebt...(en natuurlijk de NIC's)
maar is het niet mogelijk om de modem op het ap aan te sluiten zonder die switch, dus geen vaste internet-aansluiting op pc ???

dus zo: modem=>AP

ipv: modem =>switch=>(AP+ computer)
Er zijn modems met een ingebouwde switch, dan werkt dit. AP/Routers, zoals de Linksys WRT 54G, kun je daar rechstreeks op aansluiten. Moet je dus geen USB modem nemen, want dan werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Friebo schreef op 08 August 2003 @ 19:34:
[...]

Als je zo'n ding bedoeld die je er echt in kan doen (zodat je je pcmcia slot niet hoeft op te offeren), wat voor een is dat dan precies? En waar moet je dat ding inbouwen?
zat al standaard 'in' die laptop. Gewoon onboard net zoals onboard lan of onboard sound. Ik heb verder nergens iets ingedaan ;)
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.