-=: Het grote Wireless Topic (Deel II) :=-

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 13.247 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Weet niet of er mensen op zitten te wachten maar heb zelf thuis het volgende gedaan. Heb een OpenBSD bak als router draaien:

internet - OBSD - switch - workstations

Heb voor in de OBSD bak een PCI WLAN kaartje gekocht (deze om precies te zijn) met een PRISM chipset erop. Dit kaartje kan met OpenBSD worden geconfigureerd om te fungeren als AP. In mijn PDA (Acer n10) heb ik een D-Link DCF660W zitten en zo kan ik thuis lekker draadloos mailen, beetje surfen enzo. Verder niets gedaan qua antennes maar misschien gaat dat nog wel een keertje komen als ik van 1 kamer naar een echt huis ga :)

Aangezien OpenBSD ook nog eens erg goed is op het gebied van VPN enzo is het zelfs vrij eenvoudig om het allemaal goed te beveiligen (er zijn bijvoorbeeld zat howto's te vinden om Windows 2000/XP machines een VPN connectie naar isakmpd te laten maken). Heb al wel een VPN client voor op de PocketPC gevonden maar dat ding is dus geen freeware helaas, dus heb het allemaal nog niet kunnen uitproberen. Mocht dat nog een keer gaan lukken dan laat ik het hier nog wel even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 03:01:
[...]

Je krijgt daar een cisco kaart met korting :)
Ja maar ik heb al een linksys set besteld nu :)
/me verwachtte em gisteren al, nog steeds niet binnen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
Ik heb dit topic(Probleem netwerk bridge opgelost) gelezen, maar ik kom er niet helemaal uit.
Ik ben gisteren naar Norrod geweest om een wlan usb adapter te halen, opgehaald en heb het nu zo werkend dat er wel een verbinding is, maar dus geen verkeer(ping, data, ftp, internet etc).
Kan iemand mij mischien wat duidelijker uitleggen hoe dit moet?
(ik wist niet of ik nu een nieuw topic moest maken, of het hier doen, dus heb het hier maar gedaan op goed geluk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:24
Ik heb sinds kort een Linksys WRT54G-router staan, alles werkt nu. Alleen red ik met de laptop net niet de tuin. Kan ik er nu een AP (WAP54g in dit geval) achterhangen zodat de ontvangst wordt verbeterd en ik met het mooie weer eens buiten kan komen.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seq_uence schreef op 11 July 2003 @ 10:16:
[...]

Welke AP en welke client ?

Waar in huis staat jouw AP ?
Ap = linksys wap 2.2

Client de Senao 200mW kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
Ik heb sinds gister hetvolgende,

een AP van Actiontec icm een Sweex Wlan PCMCIA kaartje (wat dus gwoon een prima realtek kaartje blijkt te zijn, maar dan met een sweex logo erop :))

Het werkt perfect, en dat voor die prijs. De actiontec heb ik gekocht n.a.v de computer totaal test, en het sweex kaart nav de prijs.

Het bereik is bij mij opvallend groot, tot achter in een toch wel grote tuin nog steeds een signal quality van 90%.

Ik wilde maar ff aantonen, en melden dat het goedkoop ogende/kostende spul niet altijd brak hoeft te zijn.

Ik raad men dan ook sweex aan, en ook actiontec. Dit was mn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Als ik een Asus 54Mbit AP koop, dan kan ik toch gewoon een ander merk pc-card in mn laptop steken, dat werkt toch gewoon? Want die Asus pc-card daar staat een antennetje op en dat gaat geheid kapot hier.....

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose

nose

size matters

Maar, moet je dat antennetje uitklappen eigenlijk? Werkt het niet ook gewoon als je dat ding ingeklapt laat?

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necrolyte
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

Necrolyte

Status: Undead

Mooie topic om mijn probleempje eens voor te leggen die ik al jaar geleden een keer had en nog steeds niet op is gelost (had geen haast :P)

Ik heb thuis een wlan b versie en het werkt redelijk in huis, het signaal is soms erg zwak terwijl je maar <10 meter van de AP af bent en er maar 1 plafon tussen zit. Mijn buren van 2 dueren verder hebben ook een AP maar we kunnen elkaars AP niet bereiken via onzo laptops dus heb ik ooit eens geprobeerd de AP te linken. Maar wat ik ook probeerde het wilde niet lukken. Ik weet dat het een klein instel foutje is maar krijg het niet gevonden.

Wat de bedoeling is dat mijn server DHCP gaat draaien en dat mijn buren een ip krijgen over de APs. Nu is mijn vraag wat de correcte instelling moeten zijn van beide APs.

Wat mij vooral intereseert zijn dfe volgende instellingen:

Type AP: Accesspoint -Accespoint client?? en wie welke.

Primairy output: Ethernet of wireless. (mijn AP staat op mijn switch en van mijn buren komt geen kabel aan die hoeft alleen wireless door te zenden)

Moeten MAc addressen vast worden gezet op een AP of is het mogelijk om te swithchen tussen APs (ivm bezoek naar buren)

Heb hierover nooit echt een duidelijke uitleg over kunnen vinden op GoT of internet (wel weer een tijdje geleden dat ik er echt naar gezocht heb, en de manual zegt ook niets over deze optie)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.thijssen/ap.gif

[ Voor 4% gewijzigd door Necrolyte op 13-07-2003 16:40 . Reden: plaatje wil maar niet werken ]

Windows is a 32-bit patch to a 16-bit GUI for an 8-bit operating system written for a 4-bit processor by a 2-bit company that can't stand 1-bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

hoe bedoel je mac adressen vast zetten?
bij mijn ap (linksys wap54g) kun je tussen 2 lijsten met mac adressen kiezen en dan op permit of prevent.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik heb sinds kort een laptop met Wireless lan en ik ben ook aan het kijken naar een leuke wireless AP. Om binnen en in de tuin te kunnen internetten, mp³ luisteren, film te kijken [video-out] etc.
Ik neem aan dat zo goed als elke AP hiervoor wel geschikt is?

Nu komt er een kennis van me een paar 100 meter verderop wonen en we zijn van plan om een wireless netwerkje te bouwen. Kan dit met 1 AP, of moet ik daar 2 AP's voor hebben [1 tje voor lokaal en 1tje voor verbinding met andere AP een eind verderop] ?

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose

nose

size matters

StarLite schreef op 13 July 2003 @ 19:53:
Nu komt er een kennis van me een paar 100 meter verderop wonen en we zijn van plan om een wireless netwerkje te bouwen. Kan dit met 1 AP, of moet ik daar 2 AP's voor hebben [1 tje voor lokaal en 1tje voor verbinding met andere AP een eind verderop] ?
Ik zit met hetzelfde probleem. Het lijkt erop dat je 2 AP's nodig hebt.... :(

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die hun fantastische EuroDocsis modem met L2P van Wanadoo van KaasHema aan een wireless LAN router geknoopt hebben?
Ik heb een Vigor2200WE gevonden die 'het' zou moeten kunnen doen, maar eigenlijk vind ik de SMC 7004WBR met 54 Mbps er iets interessanter uitzien. Echter: ondersteunt die het alomgeprezen 8)7 Layer Two Protocol (L2P) op de juiste manier?

Vertel me aub niet dat ik iets wil wat niet kan... daar houd ik niet van :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Verkeerde knop

[ Voor 137% gewijzigd door Alpha-sphere op 14-07-2003 19:44 ]

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:27

OgWok

U.N.C.L.E.

Zit in de tuin (30m) van het AP. Actiontec WAP € 91 en een MSI USB client € 30. Werkt perfect, signaalsterkte is max :)

Ook geprobeerd met een Sweex USB client (kleine stick) € 38, maar die trekt de afstand niet, ook 25 meter niet.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-08 00:17

reapher

Z POWER

Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 16:13:
[...]

Dat is prima als hij maar 802.1x ofzo heeft. De meeste elcheapo ook linksys kunnen dat maar een 3com kan het dus weer niet :S Cisco doet het weer wel maar daar is het netwerk in eerste instantie voor op gezet. Ze gebruiken het EAP-TTLS protocol voor beveiliging wat dus resulteerd in het heel moeilijk geruiken van linux en het niet kunnen gebruiken van windows CE :(

Die actie met cisco kaartje + korting, reken daar maar niet op want ze zijn slecht leverbaar voor school, dus of je wacht 3 jaar :D of je koopt er zelf 1. De actie van cisco's ging uiteindelijk niet door voor mij en nog 29 andere.

P.S. Het wireless netwerk is behoorlijk brak :S er zitten access points bij die uitgaan en dat is dus kut met mijn cisco kaartje. Die kan niet snel genoeg wisselen.

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reapher schreef op 15 July 2003 @ 14:04:
[...]

Dat is prima als hij maar 802.1x ofzo heeft. De meeste elcheapo ook linksys kunnen dat maar een 3com kan het dus weer niet :S Cisco doet het weer wel maar daar is het netwerk in eerste instantie voor op gezet. Ze gebruiken het EAP-TTLS protocol voor beveiliging wat dus resulteerd in het heel moeilijk geruiken van linux en het niet kunnen gebruiken van windows CE :(

Die actie met cisco kaartje + korting, reken daar maar niet op want ze zijn slecht leverbaar voor school, dus of je wacht 3 jaar :D of je koopt er zelf 1. De actie van cisco's ging uiteindelijk niet door voor mij en nog 29 andere.

P.S. Het wireless netwerk is behoorlijk brak :S er zitten access points bij die uitgaan en dat is dus kut met mijn cisco kaartje. Die kan niet snel genoeg wisselen.
Ah das wel klote ja, ik heb t besteld alleen t wordt deze week verstuurd omdat er nogal veel vraag naar is.

Ik maak me verders niet zon zorgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 16:13:
[...]

Ik heb een Linksys WPC11. Deze werkt perfect op het HvA WLAN. De 54mbit kaart zal het dus ook wel gaan doen denk ik (alleen niet op 54mbit ofcourz ;))

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 21:40
Heeft er iemand ervaring met de Asus WL-300g accesspoint? Deze is in de aanbieding bij mycom, samen met een pcmcia voor 99 euro. Lijkt me niet duur, maar is het ook wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee niet doen bureno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose

nose

size matters

bureno schreef op 15 juli 2003 @ 18:16:
Heeft er iemand ervaring met de Asus WL-300g accesspoint? Deze is in de aanbieding bij mycom, samen met een pcmcia voor 99 euro. Lijkt me niet duur, maar is het ook wat?
Ik heb m hier staan, maar ik vind het bereik maar klote. Een vriend van me heeft een Belkin en die doet het een stuk beter vind ik. Die zit in zn huiskamer met 36Mbit, terwijl ik er daar maar 1 a 2 overheb :( Ook op mn eigen kamer, de kamer naast het AP, heb ik maar 12 of 6. Heeeeeel af en toe 24, maar dan moet ik geluk hebben. Ik ga binnenkort maar es wat met een externe antenne klooien denk ik. Hopen dat het dan wat beter wordt....

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 15:45:
[...]

Ik heb een Linksys WPC11. Deze werkt perfect op het HvA WLAN. De 54mbit kaart zal het dus ook wel gaan doen denk ik (alleen niet op 54mbit ofcourz ;))
Gelukkig maar :o
Ja maar ik vind t wel zo handig om thuis ff 54 mbit te hebben, het is immers 'maar' 40 euro duurder ofzo :)

En het is natuurlijk heel stoer :7
Maar mooi om te horen , welke studie doe je :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 22:28

CSB

:D

Heb dit pas geleden naar Linksys gestuurd, maar nog geen reply gehad. Misschien dat iemand van jullie mij kan helpen?

Dear sir / madam,

I recently bought 2 wireless network adapters (WUSB11 v.2.6) for me and a friend.
My friend lives on the other side of the street, 30 to 40 meter from my house. The computers (both running Windows XP) are both on the streetside and across each other. I want to create a wireless LAN via Ad-hoc mode in Windows XP.
I tried several things, but when installing and configuring through the steps in the manual, my connection blinks or doesn't work at all.
I additionally disabled the Wireless Zero configuration under windows XP. That stopped the blinking, but i still didn't have a connection.
Then i downloaded your newer drivers from the website, but that didn't seem to install or fix anything. The newer version of the LAN monitor didn't work on first install, instead it said it missed "WLAN.INI" in the "c:\program files\WUSB11" directory. So I extracted the file from "CAB1.CAB" in the "Utility" Directory and it worked. (I thought i'd report this, maybe you already know.)
But i still don't have a connection. Now for my question:
What could my problem be and how do i fix it?

Tja, tis in 't engels, die Amerikanen spreken nou eenmaal geen Hollands :P

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:38
Zijn er hier ook mensen die een Linksys WRT54G hebben en port forwarding niet aan de praat krijgen? Ik ben benieuwd of iemand een oplossing weet of misschien wanneer het wordt gefixt.

Ik heb het ook al in een ander draadje gezien maar daar wordt niet meer op gereageerd.

[ Voor 3% gewijzigd door tiguan op 16-07-2003 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klown
  • Laatst online: 21:47

klown

geek

Ik ben van plan een wap11 te kopen, maar de kans is groot dat ik een versie 2.6 krijg......de bedoeling is dattie in client-mode komt en connect met een andere AP er is waarschijnlijk een antenne nodig...
maar nu lees ik slechte dingen over v2.6 (dattie niet in 22 Mb kan enzo maakt me niet uit) maar ik lees dattie beide antennes gebruikt (dan heb ik dus 2 pigtails en 2 antennes nodig :|) of valt dat mee?

offtopic:
heb hele topic niet doorgelezen :o

[edit]
lees nu ook in de handleiding (ff pdf gedownload)
"when set to "access point client" "wireless Bridge" "wirelessbridge - point to multipoint" Or "wireless repeater" mode the device wil only communicate with another wap11 ver 2.6, wap 11 ver 2.2 or wap 11?

Is dat echt zo? ik wou em eigenlijk op een senao AP aansluiten, maar als dat niet gaat werken heb ik geen wap11 nodig...

[ Voor 30% gewijzigd door klown op 16-07-2003 01:19 . Reden: toevoeging ]

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 08:34
bureno schreef op 15 juli 2003 @ 18:16:
Een kennis van me heeft hem vandaag gekocht. Hij haalt 2,4Mbyte/s als hij vlak naast de AP zit. Dat is dus nog niet eens de helft van de maximale snelheid van 54Mbit/s. Maar ik ga er denk ik morgen zelf ook één halen. Als het niets is breng ik hem gewoon terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

CSB schreef op 16 July 2003 @ 00:41:
Heb dit pas geleden naar Linksys gestuurd, maar nog geen reply gehad. Misschien dat iemand van jullie mij kan helpen?
Gaat niet werken. Heb met iemand bij Rilex gesproken en die vertelde me, dat de Linksys USB clients zwak zijn en dat 30 meter niet eens gaat lukken.

Heb dezelfde ervaring met een Sweex USB stick, die nog geen 25 meter haalt. Een MSI usb client (kastje) haalt goed 30 m. met nog volle signaalstrekte.

In augustus komt Linksys met nieuwe produkten die een beter bereik moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose

nose

size matters

eborn schreef op 16 July 2003 @ 02:27:
[...]
Een kennis van me heeft hem vandaag gekocht. Hij haalt 2,4Mbyte/s als hij vlak naast de AP zit. Dat is dus nog niet eens de helft van de maximale snelheid van 54Mbit/s. Maar ik ga er denk ik morgen zelf ook één halen. Als het niets is breng ik hem gewoon terug ;)
Ja, dat bereik is onwijs klote. Terwijl er op de site staat dat ie binnen 45m haalt en buiten 450m (!). Maar dat haalt ie dus bij langena niet :'(

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
nose schreef op 16 July 2003 @ 10:06:
Ja, dat bereik is onwijs klote. Terwijl er op de site staat dat ie binnen 45m haalt en buiten 450m (!). Maar dat haalt ie dus bij langena niet :'(
Terwijl hij het wel kan, want ik heb mensen gehoord die met hetzelfde apparaat een prima bereik halen. Misschien is hij heel snel verstoord. Maar goed, ik ga zo even naar MyCom in Utrecht, dus dan geef ik vanmiddag wel even mijn testresultaten :)

Wat is overigens niet weet is of de AP in 802.11b modus (11mbit) beter presteert. Vaak gaat het bereik een stuk omhoog als je de snelheid verlaagt. In principe is de 99 euro voor de AP en PCMCIA kaart dan nog steeds niet echt duur, ook al gebruik je het misschien maar als een b (en niet als g).

Verder ben ik twee reviews tegengekomen van de oude WL-300 (die dus maar tot 11mbit/s gaat). Volgens de ene review is de snelheid zoals je kunt verwachten van de goedkopere merken: niet enorm. Zij haalden op 1 meter van de AP een snelheid van 4,65 Mbit/s (dus net als met de 54mbit/s versie minder dan de helft). In een andere review haalde men echter weer maximale snelheid over een maximale afstand. Dat is dan dus weer vreemd.

En na nog weer even verder te hebben gezocht op usenet kom ik daar ook goeie ervaringen tegen. Toch vreemd. Misschien heeft niet iedereen dezelfde ideeën als het over kwaliteit en snelheid gaat ;)

[ Voor 54% gewijzigd door eborn op 16-07-2003 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose

nose

size matters

Ik vraag me ook af of dat ding nou rondstraalt of dat ie in 1 richting straalt. Want op de site van Asus staat dat er gepolariseerde dipool's inzitten en dat straalt volgens mij in 1 richting.
Ik wilde met dit AP een bridge zetten tussen mij en een vriend 100m verderop, maar dat kan ik wel vergeten volgens mij.

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
eborn schreef op 16 July 2003 @ 12:07:
[...]
Terwijl hij het wel kan, want ik heb mensen gehoord die met hetzelfde apparaat een prima bereik halen. Misschien is hij heel snel verstoord. Maar goed, ik ga zo even naar MyCom in Utrecht, dus dan geef ik vanmiddag wel even mijn testresultaten :)
.......
Doe het aub z.s.m. ik wil hem ook gaan halen maar door de wisselende ervaringen twijfel ik een beetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
neographikal schreef op 16 July 2003 @ 14:38:
[...]

Doe het aub z.s.m. ik wil hem ook gaan halen maar door de wisselende ervaringen twijfel ik een beetje :)
Strak plan, dan weet ik ook of ik 'm moet halen of niet ;)
Maar dan zul je weer zien dat ze tegen die tijd uitverkocht zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
;) het was maar een hint :)

Maar als je hem al hebt gehaald, post dan aub je ervaringen :) Ik blijf maar twijfelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:31
Ik heb hem vandaag gehaald en ben er tot nu toe wel tevreden mee, ik zit nu buiten terwijl ik dit typ.
Het instellen is wel lastig, vooral als je al een bestaand netwerk hebt, het is uiteindelijk wel gelukt.
De signaalsterkte is hier 60% en downloaden (met ADSL) ging op topsnelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
JustSomeone schreef op 16 juli 2003 @ 15:26:
Ik heb hem vandaag gehaald en ben er tot nu toe wel tevreden mee, ik zit nu buiten terwijl ik dit typ.
Het instellen is wel lastig, vooral als je al een bestaand netwerk hebt, het is uiteindelijk wel gelukt.
Hier heb ik wat aan! :)

Gebruik je hem ook tegelijk als router? Hoeveel poorten zitten erop voor je ethernetnetwerk? Zit er een aparte WAN-poort op?

please help! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
nee ik gebruik hem niet als router, ik heb hem aan mijn switch (bestaand bedraad netwerk) gekoppelt, en er is maar 1 poort aan en dat is dus eigenlijk ook gelijk de wan-poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
JustSomeone schreef op 16 July 2003 @ 16:26:
nee ik gebruik hem niet als router, ik heb hem aan mijn switch (bestaand bedraad netwerk) gekoppelt, en er is maar 1 poort aan en dat is dus eigenlijk ook gelijk de wan-poort
Maar 1 utp-poort? Dat zou ik niet heel erg prettig vinden moet ik zeggen....Een wireless router met 4 poorts switch zit toch wel op een 160 euro :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
ja, maar dit is in eerste instantie een accespoint (maar wel 54mbps)

In de kleine handleiding is ook niets te vinden over router-mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
als je de site mag geloven is hij beide:
[rml][ wireless] Asus WL-300g Acces-Point. Router of niet??[/rml]

Zelfs met 4 utppoorten staat er, als je een beetje bij de specs rondklikt.....
Connect to external ADSL / cable modem via one 10/100Base-T auto-crossover (MDI/MDI-X) Ethernet port
Four port switch with 10/100Base-T auto-crossover (MDI/MDI-X) Ethernet port connect to local PC
802.1H translation mechanism bridging Ethernet and wireless traffics
IP sharing (NAT)
UPnP-enabled NAT traversal to enable MSN massager, Netmeeting, Direct Play, Xbox live!
PPPoE client to connect remote ISP PPPoE server
DHCP server / client and DNS Proxy
Ik vind het maar verwarrend allemaal.

[ Voor 55% gewijzigd door neographikal op 16-07-2003 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
hmm okay

mag ik dit dan ook heel verwarrend noemen
ik heb dus thuis ook de Asus WL-300g WLAN AP en dus maar 1 poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
JustSomeone schreef op 16 July 2003 @ 16:56:
hmm okay

mag ik dit dan ook heel verwarrend noemen
ik heb dus thuis ook de Asus WL-300g WLAN AP en dus maar 1 poort
Ik wacht dan maar met smart op het antwoord van asustek.nl. Maar voorlopig heb ik nog niets mogen ontvangen.....

Zoals ik het daar lees zou er een 4p switch in moeten zitten. Maar het Engels in die zin is niet al te best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose

nose

size matters

JustSomeone schreef op 16 July 2003 @ 15:26:
Heb jij ook een Asus WLAN kaartje erbij of niet? Want toen ik m gister haalde hadden ze ie niet meer, en toen heb ik bij Dynabyte ff een Sitecom gehaald. Misschien dat het meer aan dat kaartje ligt dat mn bereik niet zo groot is.... ?

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 22:28

CSB

:D

Ik weet 1 ding: combo WUSB11 en Windows XP is brak.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb mn Linksys 54 mbps binnen hoor :/

In mn laptop met w2k een kaartje gedouwd en in mn pc (XP) ook 1tje met zon mega antenne :P
Nu staan ze nog geen 2 meter van elkaar en is t bereik 10 tot 20%.
Dat is echt reteweinig !
Ik wil eigenlijk in de tuin kunnen zitten of ieg beneden maar ik kan al niet eens in de volgende kamer zitten want dan valt het al weg :/

Iemand enig idee wat ik fout doe !? en hij schakelt ook telkens over op 1 mbps. Waar the fuck kan ik veranderen dattie niet meteen zo aso naar beneden dondert?

/me is beetje teleurgesteld :(

Damn wat doe ik verkeerd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig me te verdiepen in WiFi omdat ik hier ook een verbinding thuis wil maken, ik zie niet een foto voorbij komen van een AP met daarin een PCMCIA kaart, wil dat zeggen dat een PCMCIA keert net zo'n sterk signaal uitzend als een AP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
nose schreef op 16 July 2003 @ 18:02:
[...]

Heb jij ook een Asus WLAN kaartje erbij of niet? Want toen ik m gister haalde hadden ze ie niet meer, en toen heb ik bij Dynabyte ff een Sitecom gehaald. Misschien dat het meer aan dat kaartje ligt dat mn bereik niet zo groot is.... ?
Ik heb wel een Wlan kaartje er bij. Ik had ze eerst gebeld of ze hem nog op voorraad hadden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juli 2003 @ 18:26:
Nou ik heb mn Linksys 54 mbps binnen hoor :/

In mn laptop met w2k een kaartje gedouwd en in mn pc (XP) ook 1tje met zon mega antenne :P
Nu staan ze nog geen 2 meter van elkaar en is t bereik 10 tot 20%.
Dat is echt reteweinig !
Ik wil eigenlijk in de tuin kunnen zitten of ieg beneden maar ik kan al niet eens in de volgende kamer zitten want dan valt het al weg :/

Iemand enig idee wat ik fout doe !? en hij schakelt ook telkens over op 1 mbps. Waar the fuck kan ik veranderen dattie niet meteen zo aso naar beneden dondert?

/me is beetje teleurgesteld :(

Damn wat doe ik verkeerd :?
Hmm ze ontvangen nu ook geen pakketten meer van elkaar :(

instellingen pc:
LAN Bridge: Wireless & Hub
ip: 192.168.2.1

instellingen laptop:
ip: 192.168.2.2
standaard gateway: 192.168.2.1
DNS: 192.168.2.1

Vaag maar ze hebben wel contact ( zie nl. aantal % van de signaalsterkte) maar ze wisselen niets uit :?

Ik snap er echt niets van |:(

edit
Oke ze wisselen ook een paar pakketjes uit maar de 1 staat op 1 mpbs en de ander op 5,5 |:(

Ik wil beide op 54 maar dat zal wel weer niet lukken met dit flutbereik.
Hoe kan ik die instellingen wijzigen want volgens mij communiceren ze om deze reden niet :(

Maar er staat ook zon icoontje van linksys rechtsonderin bij mn laptop en die geeft aan:

Signal: N/A
Quality: N/A

prrr waarom werkt het nou nooit in ene :O

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 23:17
draai je netwerk diskettes nog een keer in alle computers... windows is en blijft appart...

trouwens, heeft iemadn nog meer het kobishi setje? ik heb hem nu een half jaar en moet zeggen at hij me uitstekend bevalt... onze tuin is ongeveer 100 meter diep (ok iets minder... 90 meter dan) en heb zelfs als ik achter in het tuinhuisje zit nog 12a 14 % ontvangst... alleen 1 ding... Als ik een minuut of 10 niets doe dan is mijn signaal weg en moet ik op site servey klikken en dan join... dan pakt hij hem zo weer maargoed. Is dat ook op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shakedown schreef op 16 juli 2003 @ 19:52:
draai je netwerk diskettes nog een keer in alle computers... windows is en blijft appart...

trouwens, heeft iemadn nog meer het kobishi setje? ik heb hem nu een half jaar en moet zeggen at hij me uitstekend bevalt... onze tuin is ongeveer 100 meter diep (ok iets minder... 90 meter dan) en heb zelfs als ik achter in het tuinhuisje zit nog 12a 14 % ontvangst... alleen 1 ding... Als ik een minuut of 10 niets doe dan is mijn signaal weg en moet ik op site servey klikken en dan join... dan pakt hij hem zo weer maargoed. Is dat ook op te lossen?
Hoezo een diskette :? heb alles met de hand gedaan en ik dacht dat het zo wel goed was :(

Ik word er echt niet goed van af en toe, maar het bereik is zo slecht. Denk dat ik t maar terug moet sturen :/ en de 11 mbps serie moet bestellen

edit: waar kan ik instellen in XP welk channel ie moet gebruiken :? ik ziet t niet :/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Ok, het heeft wat uren gekost, maar ik heb het setje weten te bemachtigen. Eerst naar Utrecht, daar waren ze net uitverkocht. De verkoper heeft toen gebeld naar A'dam, daar waren ze ook weg. Dus toen ben ik maar naar huis gegaan, maar heb vervolgens toch nog even gebeld naar Amersfoort. Daar hadden ze ze nog wel, dus uiteindelijk heb ik 'm daar gekocht.

Maar helaas heb ik nog geen test kunnen draaien. Ik heb hier drie laptops (twee identieke en een nieuwere Compaq). De Compaq is van het werk en ik kom dus niet door het installeren van de driver heen (ivm. permissies). En op de twee oudere laptops (Toshiba 210cs) past het kaartje niet. Het ingedeukte hoekje naast de connector is bij dit kaartje hoger dan normaal, geen idee waarom. Maar daardoor past hij dus niet in de PCMCIA sloten van die laptops. Terwijl het wel gewoon TypeII aansluitingen zijn. De volgende stap is dus om die notebook te hacken zodat ik als administrator erop kom (om in ieder geval één permissie te wijzigen). Wordt vervolgt ;)

De Asus WL-300g is overigens geen router. Althans, niet de variant die ik heb. En het lijkt me sterk als ze twee verschillende apparaten hetzelfde typenummer geven. Het is gewoon een simpel kastje met een 100baseTX aansluiting. Overigens, de WL-300 (dus zonder g) is nog gewoon een 11mbit versie. Waarschijnlijk hebben ze deze handleiding op die vorige versie gebaseerd, omdat er in de handleiding staat dat het ding alleen 10baseTX ondersteund. Dat is natuurlijk onlogisch, omdat je dan al nooit de volle snelheid naar het netwerk zou kunnen halen (max. 10mbit ipv 54). Op de achterkant van de doos staat wel weer netjes 100baseTX. Maar die handleiding stelt sowieso niet erg veel voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
JustSomeone schreef op 16 July 2003 @ 15:26:
Hoeveel haal je op topsnelheid? Dus als je op het Internet netwerk werkt? Kijk, Internet is over het algemeen tussen de 1 en 8 mbit/s, in principe hoort dat voor een AP die 54mbit kan halen een eitje te zijn :) Een kennis van me haalde maximaal 24mbit als hij direct naast de AP zat, vraag me dus af of dat aan eventuele storingen in zijn flat ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakedown
  • Laatst online: 10-09 23:17
owh eehm als je een pc in een netwerk laat opnemen dan vraagt hij of hij een netwerk disketten moet maken. ok bij winxp hoeft dat niet maar toch doe ik dat wel... dan werkt het meestal prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 16:57

Halfkakkende

Vandring

Goed, ik heb het al eens gevraagd, maar door de bomen zie ik het bos niet meer.

Wat gebeurt er met de snelheid, als ik inlog op een access point (bijv. wap54g van Linksys) met een laptop die een wifi snelheid heeft van 11 mbit en met een laptop met 54 mbit?

Wordt dan de snelheid van mijn 54 Mbit connectie ook 11 Mbit, of wordt deze 54-11=43 Mbit? of nog beter, gebeurt er niets? of in het ergste geval, kan het niet?

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Halfkakkende schreef op 16 juli 2003 @ 21:38:
Goed, ik heb het al eens gevraagd, maar door de bomen zie ik het bos niet meer.

Wat gebeurt er met de snelheid, als ik inlog op een access point (bijv. wap54g van Linksys) met een laptop die een wifi snelheid heeft van 11 mbit en met een laptop met 54 mbit?

Wordt dan de snelheid van mijn 54 Mbit connectie ook 11 Mbit, of wordt deze 54-11=43 Mbit? of nog beter, gebeurt er niets? of in het ergste geval, kan het niet?
11 mbit, want je kaart kan niet meer dan 11 mbit aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shakedown schreef op 16 July 2003 @ 20:45:
owh eehm als je een pc in een netwerk laat opnemen dan vraagt hij of hij een netwerk disketten moet maken. ok bij winxp hoeft dat niet maar toch doe ik dat wel... dan werkt het meestal prima...
Naja dan doe ik dat maar ff want hij doet t nog steeds niet :(

Eigenlijk wil ik ff weten waar je channels in kan stellen :/
Edit: ok dat heb ik gevonden, dat channel instellen...

AAAAARGH :r maak ik zon diskette... is t weer niet voor windows 2000 :(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysteryman
  • Laatst online: 12-09 10:44

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

waar kan je onder XP channels instellen dan?

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon bij eigenschappen en dan geavanceerd, btje zoeken.. heb je het zo

maar moet ik netbios in of uitschakelen, moet ik WINS instellen en moet ik LMHOSTS inschakelen ??

edit: Ik heb WINS ingesteld op mn laptop, en nu ontvangt mn pc wel veel pakketen maar mn laptop ontvangt heel ff 3 pakketjes en dan niets meer.

Ik moet dus nog wat instellen, maar wat :?

edit2:
Ik kan nu internetten, echter gaat het HEEEEL traag en de verbinding is nog steeds bagger, nu met 25% terwijl ik er zon beetje 1,5 meter tussen heb zitten.

Dat is toch te gek voor woorden als je leest dat anderen nog 15% hebben met 40 meter ??

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
eborn schreef op 16 July 2003 @ 20:16:
Ok, het heeft wat uren gekost, maar ik heb het setje weten te bemachtigen....
Vraagje: Zit er een aparte externe antenne bij zoals op de foto op de site van mycom, en is die afnneembaar? Foto op de site van asus ziet er namelijk wat anders uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
bureno schreef op 16 July 2003 @ 23:10:
Vraagje: Zit er een aparte externe antenne bij zoals op de foto op de site van mycom, en is die afnneembaar? Foto op de site van asus ziet er namelijk wat anders uit :?
Nope, er zit geen extra antenne op. Ik neem aan dat je dat 'schoteltje' bedoeld wat er op veel foto's (en ik geloof ook op de foto op de doos) opgezet is? Zover ik weet is dat ding ook (nog) niet te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
eborn schreef op 17 July 2003 @ 00:34:
[...]
Nope, er zit geen extra antenne op. Ik neem aan dat je dat 'schoteltje' bedoeld wat er op veel foto's (en ik geloof ook op de foto op de doos) opgezet is? Zover ik weet is dat ding ook (nog) niet te verkrijgen.
Juist, die bedoelde ik, lelijk ding overigens dat "schoteltje" :+
Ik kwam hierop door de volgende tekst uit een mailtje van Mycom: "Het Access Point heeft een antenne en de bijgeleverde Wireless Cardbus Adapter voor notebooks sluit hier naadloos bij aan." Hiermee doelen ze dan vast op de interne antenne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 22:51:
Ik kan nu internetten, echter gaat het HEEEEL traag en de verbinding is nog steeds bagger, nu met 25% terwijl ik er zon beetje 1,5 meter tussen heb zitten.

Dat is toch te gek voor woorden als je leest dat anderen nog 15% hebben met 40 meter ??
Zet je AP eens ergens aders neer. Ik had mijn AP eerst op mijn switch staan en ik had buiten [1 muur ertussen] op < 10 meter nog nauwelijks ontvangst, ik heb hem nu 2 meter verderop staan [voor het raam achter mijn monitor] en ik heb nu in de hele tuin "very good" tot "excellent" ontvangst. Blijkbaar stoorde de switch en de tafelventilator nogal veel.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
is er ondertussen iemand die de asus combo heeft en wel goede resultaten behaalt qua snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:55

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Whoei, wat een hoop info over wireless. Ik ben al een heel stuk wijzer (hoop ik) maar zit toch nog met een onzekerheid. In een paar regels wat ik wil en wat ik denk daarvoor nodig te hebben:
1 PC en 1 labtop, PC wordt veel op gegamed dus geen wireless daar, labtop natuurlijk wel. Beide moeten onfhankelijk van elkaar kunnen internetten en natuurlijk ook een beetje filesharen.

Wat ik dus nodig heb (/denk te hebben) is een AP/router combi ofwel wireless router. (Daar zijn meestal een stuk of 4 UTP kabels aan te sluiten) Klopt zover toch?

Punt is: ik heb Basic ADSL MXstream met USB modem (Alcatel SpeedTouch, zo'n mooie groene "rog" :) ). En over het laatste kan ik in GoT en de wirwar van apperaten geen duideijkheid over krijgen. Wat ik natuurlijk wil is een wireless router waar ik die USB modem in kan pluggen. Maar zover heb ik er nog geen gevonden. Wel wireless routers die ook een modem zijn (dus duurder) en ook routers met USB poort maar da's dan blijkbaar voor te configureren.

Vraag is dus: zijn er wireless routers voor USB modems? :?
En mocht dit niet zo zijn leidt dit tot de vervolgvraag: kan ik ongestraft een wireless router/ADSLmodem combi na mijn splitter plaatsen en de USB modem wegdoen of krijgt mijn PC (win98se) dan ruzie met MXstream?

EDIT: Zou deze de trick doen of is die USB-poort weer ergens anders voor?
http://www.e-tech.nu/producten/adsl_wirelessadslrouter.htm
Sorry, mijn kennis schiet te kort om van die beschrijving wat te maken.
"USB aansluiting (usb driver wordt geinstalleerd als USB-to-LAN netwerkkaart)"

[ Voor 12% gewijzigd door Ray-zor op 17-07-2003 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ok na lang dubben heb ik de Asus WL-300g gekocht samen met 2 pcmia kaartjes van Asus WL100g.

Ik moet zeggen, het bevalt me uitermate goed. Ik heb de AP achter de bestaande router gehangen. Het ontvangst is redelijk goed, op de hele bovenverdieping 54mbit en beneden terug naar 24 tot 11 mbit afhankelijk van de plaats. Door een aantal dikke muren en plafonds heen haal ik toch nog 60% ontvangst.

De software bij die kaarten is ideaal. Hij vist onmiddelijk uit of je al eens eerder in het netwerk bent geweest, en zo ja dan pakt het de goede instellingen (WEPkey e.d.)

Ik heb de accespoint zonder handleiding weten te installeren, zonder dat ik ervaring had met wireless. Het was dus redelijk intuitief te noemen :)
bureno schreef op 17 July 2003 @ 11:58:
is er ondertussen iemand die de asus combo heeft en wel goede resultaten behaalt qua snelheid?
* neographikal steekt zn hand op! :)

[ Voor 14% gewijzigd door neographikal op 17-07-2003 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StarLite schreef op 17 juli 2003 @ 11:31:
[...]

Zet je AP eens ergens aders neer. Ik had mijn AP eerst op mijn switch staan en ik had buiten [1 muur ertussen] op < 10 meter nog nauwelijks ontvangst, ik heb hem nu 2 meter verderop staan [voor het raam achter mijn monitor] en ik heb nu in de hele tuin "very good" tot "excellent" ontvangst. Blijkbaar stoorde de switch en de tafelventilator nogal veel.
Ik heb geen AP :/ dat is dus al 1, heb wel een ventilator in de buurt.. zal em ff wegzetten :)

Wordt denk ik terugsturen |:(

Pff het is echt waardeloos, doet de 11 mbps serie van Linksys het wel goed want dit is echt bagger :'(

En anders laat ik alleen mn laptop kaartje dr in zitten...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
eborn schreef op 16 July 2003 @ 20:29:
[...]
Hoeveel haal je op topsnelheid? Dus als je op het Internet netwerk werkt? Kijk, Internet is over het algemeen tussen de 1 en 8 mbit/s, in principe hoort dat voor een AP die 54mbit kan halen een eitje te zijn :) Een kennis van me haalde maximaal 24mbit als hij direct naast de AP zat, vraag me dus af of dat aan eventuele storingen in zijn flat ligt.
Precieze snelheid kan ik je niet geven, maar ik heb wel een signaalsterkte van 100% als ik hem naast de AP zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke daar ben ik weer, ik ben er uit... die linksys 54g troep gaat terug naar de winkel waar ik em vandaan heb (online shop helaas).

Ik wil dus graag 2 kaartjes van max 80 euro het stuk, die het goed met elkaar kunnen vinden en waarmee ik wel een paar muurtjes kan verslaan.

Heeft iemand tips voor welk merk ik moet gaan, ervaringen het liefst.
Ik wil er geen AP bij omdat ik toch maar met 2 pc's werk, en dus is AD-HOC voldoende :)

Ik hoor het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
neographikal schreef op 17 juli 2003 @ 18:01:

* neographikal steekt zn hand op! :)
Ik ben 'm ook net wezen halen :)
Staat heel mooi op de doos "designed for winxp" Maar 't zijn geen signed drivers, ook niet de nieuweste op de site van asus... Hoeft geen probleem op te leveren op zich natuurlijk, we zien 't wel!

Gelukkig snapt netstumbler het kaartje ook _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
Ik heb op mijn laptop win 2000 staan en de drivers voor 2000 zijn ook geen signed drivers, maar goed als het werkt is er niets aan de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

Heb 't Asus setje net besteld bij MyCom, hoop 'm dinsdag in huis te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Kan er iemand eens een ruwe snelheidstest uitvoeren tussen een WL-100g / WL-300g en een wired client? Ben wel benieuwd of je bij een signaalsterkte van 100% ook echt bij de 54mbit/s komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
eborn schreef op 17 July 2003 @ 23:49:
Kan er iemand eens een ruwe snelheidstest uitvoeren tussen een WL-100g / WL-300g en een wired client? Ben wel benieuwd of je bij een signaalsterkte van 100% ook echt bij de 54mbit/s komt.
Effe geprobeerd met netcps:

---> CPS 1964199.63 KPS: 1918.16 MPS: 1.87
Avrg CPS 2041461.00 KPS: 1993.61 MPS: 1.95
Peek CPS 2066413.63 KPS: 2017.98 MPS: 1.97
Client disconnected. 104857600 Kb transferred in 51.36 seconds.

Signaalsterkte 100%, 54mbps. Dit is nog wel zonder wep encryptie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
kan me niet veel schelen, hij dient hier met name om internet te delen en een beetje bestandjes over te blazen. Voornaamste is dat ik door het hele huis toegang heb tot internet.

Ik doe hier 125MB in ca 1 minuut 40. Best redelijk, in ieder geval goed genoeg voor mijn doeleinden. En zeg nou zelf, voor 169 voor een AP met 2 wireless 54mbit pcmia kaartjes is totaal geen geld ookal presteert het ietjes minder dan de duurderen varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

Inderdaad, dat dacht ik ook. Ik kan wel perfectionistisch willen zijn en overal meer dan 50% signaalsterkte willen, maar zolang ik 10 mbit over heb (en 20-25% dekking in de tuin moet toch wel klunnen?) dan ben ik blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _DPC_Scorpion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 10:27

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

Ray-zor schreef op 17 July 2003 @ 12:52:

EDIT: Zou deze de trick doen of is die USB-poort weer ergens anders voor?
http://www.e-tech.nu/producten/adsl_wirelessadslrouter.htm
Sorry, mijn kennis schiet te kort om van die beschrijving wat te maken.
"USB aansluiting (usb driver wordt geinstalleerd als USB-to-LAN netwerkkaart)"
als je bij de specs kijkt zie je dat er staat
Ingebouwd ADSL modem

dit betekent imho dat je dat usb ding als onderzetter ofzo kan gebruiken >:)
en je "telefoonadsl-lijn" in deze router kan prikken.

vervolgens sluit je die laptop via wireless aan en de pc via utp en kun je inetten op beide etc etc

Een Ajacied ben je niet voor even, een Ajacied ben je heel je leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:55

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

[...]

als je bij de specs kijkt zie je dat er staat
Ingebouwd ADSL modem

dit betekent imho dat je dat usb ding als onderzetter ofzo kan gebruiken >:)
en je "telefoonadsl-lijn" in deze router kan prikken.

vervolgens sluit je die laptop via wireless aan en de pc via utp en kun je inetten op beide etc etc
Thx, je hebt helemaal gelijk. Ik liet me even verblinden door het feit dat er adsl bij stond. 8)7 B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Even een vraag: die software van Asus die bij de wlankaarten zit begint wat te bokken, niet echt ideaal. Is er ook freeware te krijgen die gewoon je wlan kaartje configgen (WEP e.d. ?). Want die Asus pakt af en toe de encryptiesettings opeens niet goed op.....

Wie o wie weet er mooi stukkie software hiervoor. OS = Win2k. Netwerkkaarten = wl-100g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

offtopic:
* offtopic: geld de aanbieding van mycom nog, zo ja tot warneer (WL-300G+ pcmcia kaart).

Ik wou eerst de D-link DWL-2000AP+ halen, deze is helaas maar in 2 winkels te krijgen volgens pricewatch, en kost 140 euro+bestellingskosten

Ik wou 4 accespoints halen, en dan de 4 netwerken (iedereen heeft 2 tot 6 pc's) een lan maken en internet delen met 3 chello accounts :D

De "Hybrid" mode leek me hier wel handig voor

[Edit] ik heb trouwens ook nog een excel tabel met 20 Accespoints erin, er staat in welke snelheid/ wep/ mac adres filter/ utp/ usb/ bridge/ client mode/ externe attenne/ gewicht =]/ en de prijs.................... als iemand het excel tabelletje wil hebben mail maar

en ja ik had tijd over ;)

[Edit2] was al uitverkocht :( en vandaag was laaste levering (Amsterdam kinkerstraat)

[ Voor 35% gewijzigd door Dre op 18-07-2003 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Laatst online: 12-09 12:57
bureno schreef op 17 July 2003 @ 11:58:
* juanp steekt 3 handen op
(heb namelijk met 3 van deze asus setjes goede resultaten behaald!!

* juanp zoekt 3e hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
bureno schreef op 18 July 2003 @ 00:02:

Ja precies, dat viel mij wel een beetje tegen. Als je pal naast de AP zit haal je dus nooit 54mbit/s. De signaalsterke is dan misschien wel 100%, maar als je maar 20Mbit/s haalt dan heb je daar niet zoveel aan ;)

Over welke afstand kun je deze snelheid trouwens handhaven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik merk idd ook dat als ik mijn laptop vlakbij de AP zet ik ook nooit 11 mbit haal [b kaartje [nog wel] op wep54G AP]. signaalsterkte excellent en ik haal STRAK 650 KB/sec, maar nooit meer. Wel een hele stabiele verbinding. Het lijkt erop alsof dit bij alle AP's zo is?

Best vaag dat ze dat dan 11 mbit mogen noemen :? Of zou dat Full-duplex 11mbit zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door StarLite op 18-07-2003 15:26 ]

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

wireless is half-duplex....

dus 11:2=5,5 mbps
en 54:2=27 mbps

bij sommige netwerkkaarten zetten ze op de verpakking 20/ 200 mbps....

[Edit] mag je zomaar een antenne op je (in dit geval) huur huis plaatsen ? of moet je eerst een vergunning hebben.

Ik weet wel dat je niet in de buurt mag zenden, maarja dan zeg ik dat me laptop goed bereik heeft @ dak ofzo =]

[ Voor 46% gewijzigd door Dre op 18-07-2003 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
awaarle schreef op 18 July 2003 @ 15:38:
wireless is half-duplex....

dus 11:2=5,5 mbps
en 54:2=27 mbps
Aha, dat zou het dan inderdaad verklaren. Wel een beetje 'oplichting' in dat geval, omdat 100Mbit ook 100Mbit wordt genoemd zodra het Half-duplex is ;) Met Full-duplex wordt het daar juist (semi-) 200Mbit/s en niet andersom.

Maar goed, dan zou 27mbps op zich nog een goeie kwaliteit zijn dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Wat voor beveiliging gebruiken jullie, om te voorkomen dat anderen je AP gaan gebruiken?

Zelf gebruik ik reject all clients met een exception list van de macadressen van de clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
OgWok schreef op 18 July 2003 @ 19:57:
Wat voor beveiliging gebruiken jullie, om te voorkomen dat anderen je AP gaan gebruiken?
Ik wil zelf eens gaan kijken wat WPA aan beveiliging kan geven.
Zelf gebruik ik reject all clients met een exception list van de macadressen van de clients.
Tja, het is iig iets ;) Maar volgens mij is het een fluitje van een cent om uit het langskomende verkeer een MAC adres te filteren en deze aan je eigen WiFi kaartje te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L.S.

Sinds vandaag ben ik ook in het blijde bezit van een WLAN en omdat de SMC2804WBR 54 Mbit zou bieden en tegelijkertijd het L2P waarmee KaasHema kabelinternet ons heeft opgescheept, heb ik dus sinds vanmiddag een complete SMC 54 Mbit installatie staan. Dit wil zeggen: een router, een laptop (dus PCMCIA) en een PC (dus PCI). Aangezien mijn huis in het geheel niet groot is, dacht ik dat ik zeker wel kon gaan genieten van lekkere hoge snelheden ~ 54 Mbit. Dit valt dus voorlopig nogal tegen.

Met de laptop haal ik de maximale internetsnelheid (100 kb/s) maar net, als ik zowat met mijn kont op het SMC AP ga zitten (de config van het L2P routing gedeelte hebbik nog niet kunnen vinden, dus voorlopig maar aangesloten op het DrayTek router dat het wel doet) maar bij mijn PC haal ik - terwijl de verbinding geclassificeerd wordt als 12 Mbps - nauwelijks de 10 kb/s. Dit is toch niet normaal zeker?

Aangezien ik vooralsnog leek ben op dit gebied, ben ik zeer benieuwd wat jullie ervaringen zijn en hoe die overeenkomen met dit verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
OgWok schreef op 18 juli 2003 @ 19:57:

WEP 64bit :) probeer maar eens te kraken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

neographikal schreef op 19 July 2003 @ 09:12:
[...]

WEP 64bit :) probeer maar eens te kraken ;)
Hoeveel procent snelheidsverlies heb je daardoor ongeveer?

Ik krijg het setje als het goed is over een paar dagen binnen (geen vervoer naar een MyCom winkel + risico dat 't uitverkocht zal zijn in het dichtstbijzijnde pand) en zit eraan te denken om de "beveiligings"-manier zoals OgWok 'm stelt toe te passen en WEP uit te laten (ik had er tot op twee dagen geleden nooit van gehoord, laat staan dat ik het uit zou kunnen zetten :+ ). Er wonen hier toch geen hackertjes in de buurt. Dan zou ik uiteraard m'n overige systemen wat meer moeten beveiligen, maar dat moet geen probleem zijn.

Ik kan in ieder geval niet wachten tot ik 't setje heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
WEP aan: avarage over 650MB 1.4MB/s
WEP uit : avarage over 650MB 1.8MB/s

Okee wep gaat dus uit en acceslists gaan aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

Hij is trouwens niet meer te bestellen in actievorm, zie ik. Het plaatje is heel elegant *ahum* vervangen op de MyCom website. Gelukkig is mijn bestelling er al doorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
neographikal schreef op 19 July 2003 @ 15:55:
WEP aan: avarage over 650MB 1.4MB/s
WEP uit : avarage over 650MB 1.8MB/s

Okee wep gaat dus uit en acceslists gaan aan :)
Waar woon je? >:) Gratis Internet is nooit weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysteryman
  • Laatst online: 12-09 10:44

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

wat ik nu thuis heb... sommige buren zijn niet zo bijdehand... :D

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Par_Martinos
  • Niet online
Na een zaterdagje knutselen ben ik nu zover dat ik bestanden wireless van de pc naar de centrino kan pompen. Maar waarvoor ik het heb aangeschaft, draadloos internetten op de lap, dat lukt van geen kanten! De search biedt wel info, maar daarmee krijg ik alleen bovenstaande voor elkaar.

Host: Trust Speedshare home wireless pci adapter, IP 192.168.1.3, Subnetmask 255.255.255.0, DNS 192.168.1.2, Internetsharing aangevinkt in XP. Pingen in dos gaat vlekkeloos, net als bestanden overpompen.
Client: Asus N3700N (Centrino), IP 192.168.1.2, subnetmask 255.255.255.0, DNS 192.168.1.3. Zelfde als bij Host intgesteld

Ik hoop zo genoeg info te hebben gegeven, anders schiet je maar.

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
bureno schreef op 18 July 2003 @ 00:02:
[...]

Nu de AP in g-mode only gezet en 64-bits wep-encryptie + mac-flitering aangezet:
---> CPS 2363077.00 KPS: 2307.69 MPS: 2.25
Avrg CPS 2369502.75 KPS: 2313.97 MPS: 2.26
Peek CPS 2473133.75 KPS: 2415.17 MPS: 2.36
Done. 104857600 Kb transferred in 44.25 seconds.

Zo weer effe proberen zonder wep in g-only wat er max. haalbaar is :)

Update: nu zonder wep:
---> CPS 2382179.75 KPS: 2326.35 MPS: 2.27
Avrg CPS 2395485.75 KPS: 2339.34 MPS: 2.28
Peek CPS 2418970.00 KPS: 2362.28 MPS: 2.31
Done. 104857600 Kb transferred in 43.77 seconds.

Met of zonder wep maakt zo te zien weinig uit, dus gaat het weer aan ;)

[ Voor 17% gewijzigd door bureno op 19-07-2003 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
eborn schreef op 19 juli 2003 @ 18:15:
[...]
Waar woon je? >:) Gratis Internet is nooit weg ;)
Arnhem, als je het zo stelt gaat WEP weer aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
neographikal schreef op 20 July 2003 @ 16:16:
Arnhem, als je het zo stelt gaat WEP weer aan ;)
Ghehe, nou... mij zal 't een grote worst wezen ;) Maar als ik hierboven zie dat het amper tot geen effect heeft op de snelheid dan is een klein beetje extra beveiliging nooit weg toch? Ok, misschien hangt het erg van de situatie af of WEP je snelheid omlaag gooit. Maar even proberen kan nooit kwaad denk ik in dat geval ;) Het kraken van WEP is geloof ik nog steeds niet iets wat je in een uurtje doet, dus het voorkomt in ieder geval hackers die even langs komen lopen ;)

Even iets heel anders: ik zit hier momenteel nog steeds met een laptop waar ik niets op kan (ivm de beveiliging van Win2000). Nu heb ik al geprobeerd om mijn Asus WL-100g aan de praat te krijgen via een Linux bootdisk, maar helaas is me dat niet gelukt. Het is dus wel mogelijk om via een diskette (of desnoods een LS-120) te booten. Heeft iemand nog een slim idee hoe ik op deze machine in ieder geval het kaartje even kan testen? ;)

[ Voor 27% gewijzigd door eborn op 20-07-2003 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
oei, als je een standaard Linux kernel neemt, dan zit daar niet de ondersteuning voor wireless in. Ik heb er nog geen tijd voor gehad, maar ik zal morgen eens kijken wat ik kan doen onder slackware voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
neographikal schreef op 20 July 2003 @ 19:07:
oei, als je een standaard Linux kernel neemt, dan zit daar niet de ondersteuning voor wireless in. Ik heb er nog geen tijd voor gehad, maar ik zal morgen eens kijken wat ik kan doen onder slackware voor je.
Ik heb hier en daar gelezen dat er nog geen support is voor 802.11g kaartjes. Alleen beta's voor bepaalde chipsets. Maar ik kan nergens terugvinden welke chipset dat Asus kaartje gebruikt :)

Ik kan natuurlijk ook een Win98 SE pakken en die op een LS120 proberen te stoppen. Ik heb alleen geen idee of dat lekker draait. En ik wil natuurlijk niet dat de harddisk het daarna niet meer doet ;)

Echt veel andere opties zie ik niet. Windows blijft denk ik het beste OS om snel even wat te testen in dit geval, maar ja, laat dat nou ook net weer het minst makkelijk te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:56
Aangezien mij topic hier op slot werd gezet stel ik de vragen die ik na Koffie's tips nog heb effe hier:

Ik heb dus 2 pc's die ik wireless wil verbinden. de 1 heeft internet de ander niet. ik wilde een usb of pci kaartje gebruiken en dan in adhoc een netwerk vormen.

Er moet een vloer overbrugt worden die een enigszins vreemde samenstelling heeft: Er ziten grote houten balken, met daarop kleinere latjes en daarop een vloer van riet wat aan elkaar gevlochten is met ijzer. Praktisch zitten er dus netten van ijzer tussen de verdiepingen. Dit geheel is aan de onderkant afgewerkt met gipsplaat. Geen beton. Heeft iemand een idee of dit problemen op zou kunnen leveren?

Dan de laatste vraag. De internet verbinding moet met de ingebouwde mogelijkheid van Windows XP gedeeld worden, is dat mogelijk met zo'n usb/pci kaartje? Of werkt dat alleen met standaard netwerkkaarten?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
eborn schreef op 20 July 2003 @ 20:11:
[...]
...Maar ik kan nergens terugvinden welke chipset dat Asus kaartje gebruikt...
Overal in Windows zie je enkel "Asus 802.11g Network Adapter"
Maar toevallig zag ik in Asus mobile manager het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bolssens/zooi/orinoco.JPG

Het lijkt er dus op dat de Asus WL-100g is gebaseerd op een orinoco-chip!
Dat zou ook verklaren dat hij met netstumbler overweg kan.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.