CT schreef op 27 februari 2004 @ 20:46:
Ik heb nu van de fighters guild de missie van het code book gekregen.. leuk en aardig.. maar de thiefsguild (ik ben ook thief) zegt dat ik nu moet kiezen waar me loyaltie ligt

Ik las hier verderop in het topic dat het niet moest uitmaken of je thief werd als het maar voor deze missie was.. hoe los ik het nu dan op? zonder een van de guilds te hoeven verliezen?
Je kunt gewoon door blijven gaan bij zowel het fighters guild als het thieves guild. Bij deze missie kun je twee dingen doen (eigenlijk nog wel meer, maar dat zou inhouden dat je bij 1 van beide guilds moet stoppen):
1) Jat het codebook van haar. Als je kan, de volgende methode is over het algemeen makkelijker.
2) Taunt haar totdat ze aanvalt, wacht dan tot zij jou 1x heeft geraakt en maak haar dan af.
BTW, is dat chobits in jouw icoon?
Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 17:31:
Ik ben maar weer begonnen met een nieuw huisje te maken voor mezelf in balmora. Naja versie 2 van mijn 1e huisje

Het lijkt op de a good place to stay mod maar dan groter ruimer en meer mannequins. Nu met wat echte quests om naar binnen te kunnen.
De vorige keer heb ik armour mannequins gebruikt die van "hout" zijn naja met hout textures. Ik vroeg me af of iemand ook weet of er andere textures voor de mannequins zijn. Teminste iets wat er mooier uit ziet als hout
Voor de mensjes hier is versie 1 :
http://home.wanadoo.nl/famrietveld/morrowind/ te halen maar pas op hij veranderd veel aan het uiterlijk van balmora teminste een berg daar staat een soort van fort op dan met muur er omheen en 2 guard towers etc. En er zitten veel bugs in dus daarom een nieuwe versie
Zo ziet het er tot nu toe uit:
plaatje
Ziet er op zich wel aardig uit, maar misschien een aantal tips. Het ziet er nu uit alsof je alle ruimtes in 1 cell hebt geplaatst. Op zich niks mis mee, maar als je later in het spel je huisje een beetje vol hebt gebouwd, gaat dit je fps wel omlaag sleuren, en hard ook. Ik heb zelf voor mijn eigen huisje alle armor mannequins ingedeeld in 4 verschillende cells, omdat ik altijd een enorme duik in m'n framerate kreeg als ik mijn armor kamertje in een 'a good place to stay' binnen liep. In totaal bestaat mijn huisje uit: een hoofdcomplex, een woon/slaapkamer, een bibliotheek, een kamer voor de opslag van verschillende kledingstukken, inclusief nog 2 kamers met armormannequins om mooie kledingscombinaties te showen, een kamertje om wapens te repareren en te oefenen, 4 kamers voor armor display, 1 kamer om mijn wapens te showen en op te bergen, een kamer voor alchemie en enchanting, een kamer voor dieven spullen en wat dieven oefeningen (sneak, security) en nog een kamertje met een zwembad, eigenlijk alleen omdat dat ook vaak in andere mods wordt gedaan
En dat maakt in totaal... uh... 15 cells. Met 79 mannequins. En die komen gerust wel allemaal vol
Voor mannequins,
klikje:
There are more complicated/better ways to do this, but this is probably the eaisiest way:
Create a new race: Reason you do this is because there are no sound files attached to a new race by default. If you don't do it this way, everytime you walk into the room, you will hear them die. Some people notice this, some don't, so it's up to you if you want to go to these extremes. If the noise doesn't bother you, you don't need to make a new race, just make a new NPC.
Making a new race:
-Character/Race/New
call them mannequin (whatever)
Make the body parts:
-go to the "Body Parts" tab of the Object Window
-pick any race that you want to use for your mannequins
(imperial for instance)
-start with the ankle
-doubleclick on the "b_n_imperial_m_ankle" bodypart
-property sheet comes up
-give it a unique id (b_n_mannequin_m_ankle for instance)
-click on the race pull-down and assign the new part to your new mannequin race (don't forget to do this)
-hit save and it'll tell you that you have created a new object and ask you if you want to save it
-answer yes
-do this for ALL body parts (you only need one head/hair)
Make your mannequin:
-now, go the the NPC tab of the Object Window, and right-click any where in that window
-select New
Fill in the following-
ID- mannequin_man (for instance)
Name- Mannequin
Race- Mannequin (You did create a new race, right?)
uncheck "Auto Calculate Stats"
set their health to 0
set unarmored to 0
set light/medium/heavy armors to 100
Script Part:
-click the button next to the Script pull-down
-a greyed out script window will appear
-Menu/New
-copy/paste the following:
------------------------------------------------------------------------------------------
begin armormanNogo
SkipAnim
end armormanNogo
------------------------------------------------------------------------------------------
Place him in the game via the editor.
Do not click on "Dispose of Corpse" when accessing his inventory in game!
Did a re-skin for mine. Took the face I wanted to use and "de-featured" it.
Doing it this way is best if you're going to include them in a mod, cause you won't have to include any new meshes/textures, thus keeping the file size down. Nor will you have to include another mod, or parts of another mod.