Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Techdata ken ik, dat is IT-logistiek bedrijf dat vooral levert aan bedrijven, dus alle prijzen ex. btw weergeeftalienfruit schreef op 10 June 2003 @ 13:55:
Hmm. Ik zal folder eens inscannen, was folder van TechData.
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
Jammer vor ons
Dat zou leuk zijn... Ik heb op de site van hun zelf niets kunnen vinden... Ms dat de folder meer zegt;)alienfruit schreef op 10 June 2003 @ 13:55:
Hmm. Ik zal folder eens inscannen, was folder van TechData.
If I agreed with you, we'd both be wrong.
Ik heb contact met Acer Nederland gehad en die hebben er hetvolgende over te zeggen:
Er komt wel een versie met Bluetooth maar dat kan nog 2 tot 3 weken duren.
Deze modellen krijgen als titel Acer TravelMate 800LciB (B van bluetooth dus
Eveneens de 803Lci krijgt de B erachter.
Dus voor iedereen die Bluetooth op zijn acer wil moet nog ongeveer 3 weken wachten
Morgen komen als het goed is de eerste BlueTooth laptops van Acer binnen...
[ Voor 36% gewijzigd door Qorne op 10-06-2003 17:23 . Reden: Typo ]
Nog verder gevraagd over de bekende problemen? (pieptoon, etc.)Tr1gg3R schreef op 10 June 2003 @ 15:03:
Even voor iedereen die bluetooth mist/wilt op zijn TM 800Lci (803Lci)
Ik heb contact met Acer Nederland gehad en die hebben er hetvolgende over te zeggen:
Er komt wel een versie met Bluetooth maar dat kan nog 2 tot 3 weken duren.
Deze modellen krijgen als titel Acer TravelMate 800LciB (B van bluetooth dus)
Eveneens de 803Lci krijgt de B erachter.
Dus voor iedereen die Bluetooth op zijn acer wil moet nog ongeveer 3 weken wachten
Komen dan de 80xLciB 's binne of komen dan de losse usb sticks binnen ?Qorne schreef op 10 June 2003 @ 15:18:
Of je neemt gewoon een mooie USB stickwant die laptops worden wel duurder
Morgen komen als het goed is de eerste BleuTooth laptops van Acer binnen...
Nee sorry ik heb het alleen over BlueTooth gehad.dikkiedik schreef op 10 June 2003 @ 17:02:
[...]
Nog verder gevraagd over de bekende problemen? (pieptoon, etc.)
[ Voor 37% gewijzigd door M289 op 10-06-2003 17:20 ]
LOL typo

De acer 80X met bluetooth komt dan het wordt eerst alleen de 803 trouwens
[ Voor 21% gewijzigd door Qorne op 10-06-2003 18:18 ]
ik kraak nog niets af en wacht eerst tot donderdag, dan horen jullie meer...
[ Voor 3% gewijzigd door Mooody op 10-06-2003 19:11 ]
Annuleren en naar PC Snel of een andere gaan ?Mooooody schreef op 10 juni 2003 @ 19:11:
duurt allemaal wat langer dan gepland met 2mcomputers...
ik kraak nog niets af en wacht eerst tot donderdag, dan horen jullie meer...
Dit is toch geen service ?
Verwijderd
Hierboven stond binnen 3 weken en jij zegt morgen al. Wie van jullie heeft er nu gelijk?Qorne schreef op 10 juni 2003 @ 15:18:
Of je neemt gewoon een mooie USB stickwant die laptops worden wel duurder
Morgen komen als het goed is de eerste BlueTooth laptops van Acer binnen...
ja nou, het gaat me er ff om dat ik die laptop snel krijg en donderdag is altijd nog sneller dan wachten tot pc snel ze weer op voorraad heeft...Stiffener schreef op 10 juni 2003 @ 20:04:
[...]
Annuleren en naar PC Snel of een andere gaan ?
Dit is toch geen service ?
goede service is het niet, beetje miscommunicatie, maar de prijs is laag en als ik donderdag de laptop ff mag checken en een kleine vergoeding krijg (in de vorm van een optische muis) zie ik het voor deze keer door de vingers
heb op het moment belangrijkere dingen om me druk over te maken...
voor alle duidelijkheidVerwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 20:21:
[...]
Hierboven stond binnen 3 weken en jij zegt morgen al. Wie van jullie heeft er nu gelijk?(en nu niet roepen dat morgen ook binnen de 3 weken zit
)
TRAVELMATE 803LMIB CENT-1.6 40GB 2X256MB 15IN DVDRW WXP
Die bedoel ik die heeft een 1.6Ghz proc. DVD-RW BlueTooth
prijs 2950euro
toch wel ff heel wat goedkoper. Feitelijk betaal je dus 1300 meer voor 300 mhz

[ Voor 3% gewijzigd door Dikkie op 10-06-2003 21:04 ]
NB ACER TM 803LMib P4M-Centrino 1.6GHz 0 X Acer € 2.440,00
NB ACER TM 800LCi IPM Centrino 1.3, XPP 0 V Acer € 1.299,00
NB ACER TM 803LCi IPM-Centrino 1,6G XPP 1 V Acer € 1.848,00
Het kan NOG veeel goedkoperdikkiedik schreef op 10 June 2003 @ 21:02:
travelmate 800lci met usb bluetooth dongle == 1650 euro
toch wel ff heel wat goedkoper. Feitelijk betaal je dus 1300 meer voor 300 mhz
laptop 800CLi = 1569,-
USB Bluetooth = 59,-
totaal:1628Euro
Check de Pricewatch
of dat huisje

[ Voor 5% gewijzigd door Qorne op 10-06-2003 21:51 ]
die LMib gevallen zit ook een DVD-RW bijalienfruit schreef op 10 June 2003 @ 21:19:
Hmm. Die MiB is wel duur lol
NB ACER TM 800LCi IPM Centrino 1.3, XPP 0 V Acer € 1.299,00
Of iedereen heeft al een Acer TravelMate 80X (Goed nieuws)
Of iedereen heeft geen nieuws meer. (slecht nieuws
Ik ben erg benieuwd wanneer die Bluetooth Acertjes op de markt komen
Ik heb eerst de prijs afgewacht.... en na deze week (nu gewoon druk en geen tijd om op te halen) ga ik hem bestellen....Tr1gg3R schreef op 11 June 2003 @ 11:06:
Volgens mij is er niet zoveel animo meer voor dit topic.
Of iedereen heeft geen nieuws meer. (slecht nieuws)
Ik twijfel nog wel tussen deze en de Asus M3700, maar een groter display en meer RAM, denk toch dat Acer wordt...
Verwijderd

denk het nietVerwijderd schreef op 11 June 2003 @ 11:38:
Ik had eerst mijn ogen ook op de Acer laten vallen.... en nu helemaal nu de prijs is gezakt. Nu hoop ik dat ie voor eind Juli onder de 1450 euro zit....want dan ga ik hem zeker kopen. Is deze kans aanwezig?
Acer heeft zijn prijsverlaging doorgevoerd en ze zullen in zo'n korte tijd niet nogeens zoveel de prijs laten zakken...
misschien dat de prijs door de concurrentiemarkt nog enkele euro's zal kunnen zakken, maar echt veel zal dit niet zijn, omdat de marges erg laag zijn...
wees eens eerlijk, 1600 euro is al veel te weinig voor een laptop van een A-merk met zulke specs
[ Voor 11% gewijzigd door Mooody op 11-06-2003 11:43 ]
Nou, goed dan.Tr1gg3R schreef op 11 juni 2003 @ 11:06:
Volgens mij is er niet zoveel animo meer voor dit topic.
Of iedereen heeft geen nieuws meer. (slecht nieuws)
dan maar wat nieuws:
Nieuwe touchpad drivers: http://www.synaptics.com/support/downloads.cfm#drivers
Heb jij ze gebruikt?dikkiedik schreef op 11 June 2003 @ 11:51:
[...]
Nou, goed dan.
dan maar wat nieuws:
Nieuwe touchpad drivers: http://www.synaptics.com/support/downloads.cfm#drivers
Zo nee, waarom niet
Zo ja, bevalt het
als ik deze laptop eenmaal heb eb win XP draait lekker,,, lijken mij een groot deel van de updates toch niet nodig
Maar ik post het wel voor degene die het wel gebruiken.
Kan je lang wachtenVerwijderd schreef op 11 June 2003 @ 11:38:
Ik had eerst mijn ogen ook op de Acer laten vallen.... en nu helemaal nu de prijs is gezakt. Nu hoop ik dat ie voor eind Juli onder de 1450 euro zit....want dan ga ik hem zeker kopen. Is deze kans aanwezig?
verkeerde topic?StRuJeKeR schreef op 11 juni 2003 @ 14:09:
Weet iemand btw hoe je die vertraging kan instellen alvorens de muis een item selecteerd als je het aanwijst? Want deze staat wel heel laag en is soms irritant.
Of kunt je alleen met synaptics driver iets instellen ?
Hebben meer mensen hier ervaring mee?
Past hier trouwens ook een muis en adapter in?

[ Voor 14% gewijzigd door Mooody op 11-06-2003 15:21 ]

Bedoel je de tijd dat de submenu's in het start menu uitklappen?StRuJeKeR schreef op 11 June 2003 @ 14:09:
Weet iemand btw hoe je die vertraging kan instellen alvorens de muis een item selecteerd als je het aanwijst? Want deze staat wel heel laag en is soms irritant.
Verwijderd
Nou A- merk vind ik wat overdreven, dan denk ik toch meer aan Dell, Compaq en Sony maar goed zeker met deze specs blijft het een aardige laptop.Mooooody schreef op 11 juni 2003 @ 11:42:
[...]
denk het niet
Acer heeft zijn prijsverlaging doorgevoerd en ze zullen in zo'n korte tijd niet nogeens zoveel de prijs laten zakken...
misschien dat de prijs door de concurrentiemarkt nog enkele euro's zal kunnen zakken, maar echt veel zal dit niet zijn, omdat de marges erg laag zijn...
wees eens eerlijk, 1600 euro is al veel te weinig voor een laptop van een A-merk met zulke specs
wat bepaald wanneer een merk een A-merk is dan?Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 16:10:
[...]
Nou A- merk vind ik wat overdreven, dan denk ik toch meer aan Dell, Compaq en Sony maar goed zeker met deze specs blijft het een aardige laptop.
wanneer ze meer reclame maken, of meer winst maken?
ik vind een merk een A-merk wanneer ze waar voor hun geld leveren (zowel qua technische specificaties als duurzaamheid) en Acer (en Asus) doen dat (op laptopgebied) in mijn ogen meer dan Dell en Sony...
[ Voor 8% gewijzigd door Mooody op 11-06-2003 16:22 ]
Helemaal mee eens, Acer moest eens horen dat hij hun geen A merk noemtMooooody schreef op 11 June 2003 @ 16:21:
[...]
wat bepaald wanneer een merk een A-merk is dan?
wanneer ze meer reclame maken, of meer winst maken?
ik vind een merk een A-merk wanneer ze waar voor hun geld leveren (zowel qua technische specificaties als duurzaamheid) en Acer (en Asus) doen dat (op laptopgebied) in mijn ogen meer dan Dell en Sony...
Acer is zeker wel een Amerk
Die staat ook snel, maar ook gewoon op de desktop of als ik iets wil saven tijdens het downloaden en men muis staat per ongeluk over een item is die direct geselecteerd en de naam aangepast in het Save As vakje.dikkiedik schreef op 11 June 2003 @ 16:05:
[...]
Bedoel je de tijd dat de submenu's in het start menu uitklappen?
(Je kan de sensitivity en de tijdsduur instellen.)
2e keerQorne schreef op 11 June 2003 @ 15:33:
[...]
dit is al de 5e keer dat je dat vraagt, wacht nou gewoon even af hij heeft toch gezegt dat hij het druk heeft
![]()

Ben je dan niet bang als hij 1x valt dat hij kapot is ? Hij ziet er niet echt zo stevig uit, teminste niet zo als mijn ledere laptop tas die ik nu heb.Mooooody schreef op 11 June 2003 @ 15:20:
Ik wil de CaseLogic NCLE-4 kopen (zoals gezien in dit topic)
[afbeelding]
[ Voor 53% gewijzigd door Roberto op 11-06-2003 17:42 ]
Verwijderd
online gamen kun je beter niet wireless doen, zeker niet door een dikke muur of in de tuin...Verwijderd schreef op 11 juni 2003 @ 18:16:
Hoe zit het nu met die wireless lan? Wil graag deze laptop gaan kopen, maar wireless lan moet wel goed werken. Dwz buitenshuis in de tuin op ongeveer 20 meter van de router en op mijn kamer, hemelsbreed zeg maar 3 meter (maar wel door 10cm. beton). Is dit gewoon te doen, het gaat voornamelijk gebruikt worden voor internet, online gamen en wat downloaden.
je haalt meestal maar een percentage van je totale bandbreedte....ik zit nu bijv. in de tuin en ik heb hier een bereik van 60%, meer dan genoeg voor internet (ik merk geen verschil met draad-internet), maar als je gaat gamen zal de ping wel merkbaar hoger zijn...
Cam is nu leeg, batterijen zitten in de lader... Maybe dat ik vanavond nog ff tijd vind, maar ik moet zeggen dat ik m'n tentamens belangrijker vind
Die heb ik dusMooooody schreef op 11 June 2003 @ 15:20:
Ik wil de CaseLogic NCLE-4 kopen (zoals gezien in dit topic)
[afbeelding]
Verwijderd
en hoe zit het bij gamen ? ik vond het tamelijk luidruchtige fan nog, toch wel een beetje jammer, wat denken jullie ?
Verwijderd
Alleen bij gamen schiet ie dus wel snel aan, en hij maakt een redelijk geluid.Verwijderd schreef op 11 juni 2003 @ 20:19:
Kunnen bezitters van deze laptop ook iets zeggen over hoe vaak de Fan aangaat bij normaal gebruik (internetten office email etc.)
Deze gaat dus bijna nooit aan.
en hoe zit het bij gamen ? ik vond het tamelijk luidruchtige fan nog, toch wel een beetje jammer, wat denken jullie ?
NIet bepaald hard, tov P4 notebooks zelfs zacht
Nooit, of bijna nooitVerwijderd schreef op 11 June 2003 @ 20:19:
Kunnen bezitters van deze laptop ook iets zeggen over hoe vaak de Fan aangaat bij normaal gebruik (internetten office email etc.)
ALs ik game dan zit ik met een koptelefoon op. Dus merk ik het niet.en hoe zit het bij gamen ? ik vond het tamelijk luidruchtige fan nog, toch wel een beetje jammer, wat denken jullie ?
http://www.acer.nl/vi/upl...10_Juni_2003_notebook.xls
dus misschien dalen de prijzen dan ook nog een beetje ?
suc6 ermee !
Don't end up like al lousy Member Server !
Verwijderd
hoe kunnen ze hem dan voor 1570 inc btw aanbieden?? draaien ze daar geen verlies op?
bedrijven kopen ze ex. btw in heVerwijderd schreef op 11 June 2003 @ 21:28:
LX.T2506.030 travelmate 800lci 1.512,- ex btw ...
hoe kunnen ze hem dan voor 1570 inc btw aanbieden?? draaien ze daar geen verlies op?
en ze maken dus 58 euro winst per laptop als ze deze voor 1570 verkopen, een erg lage winstmarge dus...
ik zit nu in de tuin met mijn Asus M2400e en Linksys Wireless PC Card (verbonden met Linksys router) en ik krijg hier toch ook maar 46% link quality en signal strength, maar kan wel snel internetten (een fractie minder snel dan gewoon draadinternet)
dus mijn vraag: hoe slecht is "de slechte wifi-ontvangst" waar steeds over wordt gepraat? is normaal internetten bijv. niet meer mogelijk?
Ow? waar haal jij de 58 euro vandaan? was dat maar waar zegMooooody schreef op 11 June 2003 @ 21:42:
[...]
bedrijven kopen ze ex. btw in he
en ze maken dus 58 euro winst per laptop als ze deze voor 1570 verkopen, een erg lage winstmarge dus...
nou 1570-1512 euro = 58 euroQorne schreef op 11 June 2003 @ 22:17:
[...]
Ow? waar haal jij de 58 euro vandaan? was dat maar waar zeg
dus houdt een bedrijf er netto zo'n 45 euro aan over...klopt een beetje?
ook al is het 45 euro, dan vind ik het nogsteeds belachelijk weinig eigenlijk...
Maar die 1512 is geen inkoop prijs hoor, die ligt daar gelukkig nog wel even onder zeg, maar de winst is nog lager als jij denkt doe maar rustig gedeeld door 2Mooooody schreef op 11 June 2003 @ 22:28:
[...]
nou 1570-1512 euro = 58 euro
dus houdt een bedrijf er netto zo'n 45 euro aan over...klopt een beetje?
ook al is het 45 euro, dan vind ik het nogsteeds belachelijk weinig eigenlijk...
serieus? 22,50 euro winst?Qorne schreef op 11 June 2003 @ 22:36:
[...]
Maar die 1512 is geen inkoop prijs hoor, die ligt daar gelukkig nog wel even onder zeg, maar de winst is nog lager als jij denkt doe maar rustig gedeeld door 2
valt dus niet rijk aan te worden mits je een mega order krijgt van iemand
Verwijderd
Nou vooruit ik zal dan zo'n store maar sponsoren en koop volgende week zo'n laptoppie
kan iemand deze ff beantwoorden aubMooooody schreef op 11 June 2003 @ 21:52:
ok, ff checken...
ik zit nu in de tuin met mijn Asus M2400e en Linksys Wireless PC Card (verbonden met Linksys router) en ik krijg hier toch ook maar 46% link quality en signal strength, maar kan wel snel internetten (een fractie minder snel dan gewoon draadinternet)
dus mijn vraag: hoe slecht is "de slechte wifi-ontvangst" waar steeds over wordt gepraat? is normaal internetten bijv. niet meer mogelijk?
Met 1 streepje ontvangst kan ik nog prima internetten hoor
Heb vandaag eindelijk m'n laptop (TM800) afgehaald van Computerpirates.com , zat "gesealed" in een doos die direct van acer afkwam.
Perfect laptopje moet ik zeggen, had em in de trein al uitgepakt omdat ik niet kon wachten, en tot mijn ontdekking was de batterij die erbij geleverd voor zo'n 80% opgeladen, dus heb meteen effe alles geinstalled enzow
Verder over dat pieptoontje. ik had het voor ca 3uur, daarna nix meer van waargenomen, ik zal morgen nog een keer kijken of het terugkomt (ik heb wel de nieuwste updates en patches over m'n laptop heen gemikt).
Trouwens, kwa lawaai is een Acer echt stil, ventilatortje ging bij mij alleen eventjes aan toen ik hem uit en later weer aan deed (POST check?).
[ Voor 3% gewijzigd door Xan op 11-06-2003 23:22 ]
Ja hoor. Zit hier op 10 meter afstand met 2 betonnen muren en de deuren dicht.
Intel proset geeft 4 en soms 5 streepjes aan.
Dit is met een asus spacelink 300 Accesspoint.
Op school hebben we op onze verdieping 11 accesspoints van cisco hangen.
Ook daar 4 a 5 streepjes. Maar ga ik naar de uiterste zijkant van het gebouw dan hou ik nog 2 streepjes over.
Internetten gaat dan nog steeds zeer goed!!!!
die grote stores krijgen wel wat meer maar de kleinere like meVerwijderd schreef op 11 juni 2003 @ 22:55:
Sjezus 22 euro's maar! Dat lijkt me echt te weinig... Zo haal je je vaste kosten er toch bij lange na niet uit.
Nou vooruit ik zal dan zo'n store maar sponsoren en koop volgende week zo'n laptoppie
Weet iemand of die pentiumn-m chips ook in de losse verkoop komen en of die opvolger van de Banias dan eventueel in de huidige socket kan ???
Want ik heb er nog niets van vernomen.
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
En wat in een eerdere post gezet was dat het mobo een processort tot zeker 1,6 GHz ondersteunt en dat deze er ook "los" op zit. Vervangen zou dus mogelijk zijn, maar een losse CPU vinden is een 2e.... En dan ook nog de oude verkopen
Anders doe ik die "oude" gewoon in mijn pizza-server (
ik heb uit verschillende bronnen gehoord dat er zeer binnenkort een nieuwe revisie uitkomt van deze laptop mét onboard bluetooth en een paar kleine (hardwarematige??) veranderingen...
verdere details heb ik (en de winkels) ook niet, maar de leveranciers hebben ze al leverbaar, dus in principe zouden ze vandaag of morgen in de (web)winkels kunnen liggen...
ik ben zelf ff druk aan het mailen/bellen naar een winkel die deze nieuwe revisie al heeft, zodat ik _eindelijk_ een keer een 800'tje kan kopen
Welk Bios heb jij?Xanx schreef op 11 juni 2003 @ 23:21:
Wireless doet het bij mij perfect met de TM800, nix aan te merken! (in combinatie met een LinkSys router).
Heb vandaag eindelijk m'n laptop (TM800) afgehaald van Computerpirates.com , zat "gesealed" in een doos die direct van acer afkwam.
Perfect laptopje moet ik zeggen, had em in de trein al uitgepakt omdat ik niet kon wachten, en tot mijn ontdekking was de batterij die erbij geleverd voor zo'n 80% opgeladen, dus heb meteen effe alles geinstalled enzow
Verder over dat pieptoontje. ik had het voor ca 3uur, daarna nix meer van waargenomen, ik zal morgen nog een keer kijken of het terugkomt (ik heb wel de nieuwste updates en patches over m'n laptop heen gemikt).
Trouwens, kwa lawaai is een Acer echt stil, ventilatortje ging bij mij alleen eventjes aan toen ik hem uit en later weer aan deed (POST check?).
dat merk ik heheMooooody schreef op 12 June 2003 @ 13:36:
alle toekomstige Acer 800LCi kopers ff opletten
ik heb uit verschillende bronnen gehoord dat er zeer binnenkort een nieuwe revisie uitkomt van deze laptop mét onboard bluetooth en een paar kleine (hardwarematige??) veranderingen...
verdere details heb ik (en de winkels) ook niet, maar de leveranciers hebben ze al leverbaar, dus in principe zouden ze vandaag of morgen in de (web)winkels kunnen liggen...
ik ben zelf ff druk aan het mailen/bellen naar een winkel die deze nieuwe revisie al heeft, zodat ik _eindelijk_ een keer een 800'tje kan kopen
jouw schuld, jij begon er over
ik raad dan ook iedereen aan om nadrukkelijk te vragen naar deze nieuwe revisie die te kenmerken is aan s/n: LX.T2506.076
succes allen
in plaats dat acer dan ook een upgrade aanbied voor degene die dus wel die foutjes nog hebben en bt graag willen.........
edit: heb inmiddels een mail de deur uitgedaan naar acer met de vraag hoe ze dit willen gaan oplossen met de mensen die nog wel last hebben van de foutjes.
Een dure auto koop je immers ook niet met kleine mankementen.
[ Voor 45% gewijzigd door Dikkie op 12-06-2003 16:59 ]
Klopt ik ben gewent van acer dat je mag ruilendikkiedik schreef op 12 June 2003 @ 16:33:
nou, lekker dan.
in plaats dat acer dan ook een upgrade aanbied voor degene die dus wel die foutjes nog hebben en bt graag willen.........
edit: heb inmiddels een mail de deur uitgedaan naar acer met de vraag hoe ze dit willen gaan oplossen met de mensen die nog wel last hebben van de foutjes.
Verwijderd
Uh ik heb net een bestelling bij PCSNEL geplaatst voor €1315. Bijzonder mooi bedrag al zeg ik het zelf! Alleen wat ik hierboven lees is voor mij nieuw!Mooooody schreef op 12 juni 2003 @ 16:18:
na wat bellen/mailen/msn-en ben ik er achter gekomen dat ComputerPirates, De Laptopper en Qorne Computers de nieuwe Acer (met bluetooth optie en opgeloste foutjes) in ieder geval kunnen leveren...
ik raad dan ook iedereen aan om nadrukkelijk te vragen naar deze nieuwe revisie die te kenmerken is aan s/n: LX.T2506.076
succes allen
Kan iemand mij een url/bron hiervan geven? Ik wil namelijk wel een nieuwe revisie laptop aanschaffen!
PCsnel heeft bij mijn weten nog niet de nieuwe laptopsVerwijderd schreef op 12 June 2003 @ 17:19:
[...]
Uh ik heb net een bestelling bij PCSNEL geplaatst voor €1315. Bijzonder mooi bedrag al zeg ik het zelf! Alleen wat ik hierboven lees is voor mij nieuw!
Kan iemand mij een url/bron hiervan geven? Ik wil namelijk wel een nieuwe revisie laptop aanschaffen!
Ik kreeg zojuist een email in slecht engels waaruit ik kan afleiden dat die Bios 3A24 enkel zou werken na een rework in een acer repair center (4 weken laptop kwijt dus)dikkiedik schreef op 12 June 2003 @ 16:33:
nou, lekker dan.
Dit zou chargetime en piep probleem moeten oplossen.
Over men probleem met complete crashes met wireless lan kaartje begonnen ze over connection loss probleem door die WPA patch van microsoft (die ik helemaal niet installed heb)
Ik kijk er echt tegen op om die binnen te sturen. Men aspire is ook binnen geweest, 4 weken weg, en maar 1 ding gefixt van 4 problemen. Keyboard zit nog steeds los, scherm sluit nog steeds niet goed, onderkant staat bol onder de cdrom enz. Verder waren er krassen op het deksel en verf af en ook nog eens 2 schroeven die ontbreken.
Ik had die al aan iemand verkocht maar omdat die zolang moest wachten doordat hij in reparatie was en door de slechte staat heb ik er 400 euro moeten aan verliezen van de eerst afgesproken prijs
Hierom zie ik dus echt tegenop om deze laptop binnen te sturen.
Vreemd dit heb ik zelf nog niet eerder met acer gehad, mijn laptops zijn altijd perfect en binnen 5dagen gefixt door Acer NederlandStRuJeKeR schreef op 12 June 2003 @ 17:21:
[...]
Ik kreeg zojuist een email in slecht engels waaruit ik kan afleiden dat die Bios 3A24 enkel zou werken na een rework in een acer repair center (4 weken laptop kwijt dus)
Dit zou chargetime en piep probleem moeten oplossen.
Over men probleem met complete crashes met wireless lan kaartje begonnen ze over connection loss probleem door die WPA patch van microsoft (die ik helemaal niet installed heb)
Ik kijk er echt tegen op om die binnen te sturen. Men aspire is ook binnen geweest, 4 weken weg, en maar 1 ding gefixt van 4 problemen. Keyboard zit nog steeds los, scherm sluit nog steeds niet goed, onderkant staat bol onder de cdrom enz. Verder waren er krassen op het deksel en verf af en ook nog eens 2 schroeven die ontbreken.
Ik had die al aan iemand verkocht maar omdat die zolang moest wachten doordat hij in reparatie was en door de slechte staat heb ik er 400 euro moeten aan verliezen van de eerst afgesproken prijs
Hierom zie ik dus echt tegenop om deze laptop binnen te sturen.
Trouwens je moet gewoon emailen naar acernederland. Niet naar de engelse sites dan krijg je engelse e-mails
Toen ik eindelijk de aspire terug kreeg en hem belde omdat niet alles gerepareerd was zei hij, "jij bent de enige klant waaraan ik acer heb verkocht die problemen heeft, hier is het nummer van Acer zelf, regel het maar met hun want ik heb het gevoel dat ik toch niets goed kan doen."
Zo, daar sta je dan.
Mijne zijn 100% nieuw anders MSN me even of mail even dit moet niet over het forumVerwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 17:31:
[...]
Zijn de jouwe wel nieuw dan? Hoe kom je hieraan? En waar is de info?
Dat is niet echt netjes neeStRuJeKeR schreef op 12 juni 2003 @ 17:28:
De winkel is hier ook het probleem. Ik heb daar men aspire en deze travelmate gekocht en toen ik de dag na aankoop belde over die pieptoon zei hij dat dat normaal was. Toen ik de aspire binnen deed voor reparatie zei ik ook van die powerloss, kan niet zei hij.
Toen ik eindelijk de aspire terug kreeg en hem belde omdat niet alles gerepareerd was zei hij, "jij bent de enige klant waaraan ik acer heb verkocht die problemen heeft, hier is het nummer van Acer zelf, regel het maar met hun want ik heb het gevoel dat ik toch niets goed kan doen."
Zo, daar sta je dan.
Nu snap ik ook waarom er twee versies op de prijslijst staan, maar is de optie voor (naar ik mag aannemen ingebouwde) bluetooth ook echt leverbaar en nog belangrijker hoeveel kost het?Mooooody schreef 12 June 2003 @ 16:18
na wat bellen/mailen/msn-en ben ik er achter gekomen dat ComputerPirates, De Laptopper en Qorne Computers de nieuwe Acer (met bluetooth optie en opgeloste foutjes) in ieder geval kunnen leveren...
succes allen
Verder
[ Voor 9% gewijzigd door Hoedje op 12-06-2003 18:02 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
te kenmerken is aan s/n: LX.T2506.076 "
het schijnt dat deze series een aantal bekende kleine probleempjes heeft opgelost,
batery laad niet snel genoeg, harddisk vertoont een lichte piep, vga out en tv out
kwalitiet wijn niet 100%
kunt u me zeggen of deze gereviseerde serie door u geleverd kan worden ? of waneer dat
wel kan ?
vriendelijke groet,
Douwe Meijer
Beste DOuwe,
Naar aanleiding van jouw vraag ben ik gelijk gaan kijken en ik kan je meedelen dat wij de nieuwe versie al hebben staan.
Met vriendelijke groet,
PC-SNEL
Op hun website nog niet, en ik heb van Acer vernomen, dat veel winkels nog de oude versie hebben.Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 17:57:
" ik raad dan ook iedereen aan om nadrukkelijk te vragen naar deze nieuwe revisie die
te kenmerken is aan s/n: LX.T2506.076 "
het schijnt dat deze series een aantal bekende kleine probleempjes heeft opgelost,
batery laad niet snel genoeg, harddisk vertoont een lichte piep, vga out en tv out
kwalitiet wijn niet 100%
kunt u me zeggen of deze gereviseerde serie door u geleverd kan worden ? of waneer dat
wel kan ?
vriendelijke groet,
Douwe Meijer
Beste DOuwe,
Naar aanleiding van jouw vraag ben ik gelijk gaan kijken en ik kan je meedelen dat wij de nieuwe versie al hebben staan.
Met vriendelijke groet,
PC-SNEL
Is het echt bevestigd door Acer dat de oude versie deze problemen heeft? en is het bevestigd dat deze in de nieuwe revisie zijn opgelost?Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 17:57:
kwalitiet wijn niet 100%
of gaat het hier om geruchten?
[ Voor 12% gewijzigd door j-w op 12-06-2003 18:00 ]
Verwijderd
Ze zullen daar waarschijnlijk nog wel ff mee wachten. Als ze het bevestigen betekent het dat ze toegeven dat het oude model bepaalde problemen had. En dan wil niemand die meer hebben, en aangezien sommige winkels ze nog hebben ...Qorne schreef op 12 June 2003 @ 18:35
Acer bevestigd dit wel, alleen de wifi tot nu toe is bevestigd.
[ Voor 23% gewijzigd door Hoedje op 12-06-2003 18:41 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
het is een feit dat de ouwe versie de problemen heeft en ik heb in ieder geval bevestigd gekregen dat de wifi ontvangst nu beter moet zijn...j-w schreef op 12 June 2003 @ 18:00:
[...]
Is het echt bevestigd door Acer dat de oude versie deze problemen heeft? en is het bevestigd dat deze in de nieuwe revisie zijn opgelost?
of gaat het hier om geruchten?
en ik gok dat de wifi-controller op een plaats in de laptop zat waar het bereik erg afnam (bijv. in de buurt van veel metaal of bewegende onderdelen - zoals koeler)
en dat zullen ze nu wel hebben veranderd, maarja, tis maar een gokje
[ Voor 23% gewijzigd door Mooody op 12-06-2003 18:42 ]
Verwijderd
kun je mij aub de bron van deze informatie geven?Qorne schreef op 12 juni 2003 @ 18:35:
Acer bevestigd dit wel, alleen de wifi tot nu toe is bevestigd.
[ Voor 12% gewijzigd door j-w op 12-06-2003 19:34 ]
Ik ben acer partner, dus van Acer Europa
Ik bedoel dat als je een notebook koopt garanderen zij dan dat je 0 (NUL) dode pixels hebt en als het wel zo is krijg je een nieuwe. Of doen zij daar niet aan ?
Wie heeft hier ervaring mee ?
erkennen ze het probleem ook als "defect"? Maw mag je de garantie gebruiken om betere WiFi prestatie te eisen?
[ Voor 3% gewijzigd door j-w op 12-06-2003 20:47 ]
Dat durf ik zo niet te zeggen, maar ik zal het zeker proberen als je nu al het probleem hebt met een acer800j-w schreef op 12 June 2003 @ 20:47:
[...]
erkennen ze het probleem ook als "defect"? Maw mag je de garantie gebruiken om betere WiFi prestatie te eisen?
Mijn eerste Asus M2N had een dode subpixel bij de rand van het scherm. Uiteindelijk heb ik, mede door een ander gebrekje, een nieuwe geeist. Aanvankelijk wilden ze daar niet aan beginnen maar omdat de dead pixel niet het enige probleem was kreeg ik een nieuwe.Tr1gg3R schreef op 12 juni 2003 @ 20:37:
Ik bedoel dat als je een notebook koopt garanderen zij dan dat je 0 (NUL) dode pixels hebt en als het wel zo is krijg je een nieuwe. Of doen zij daar niet aan ?
Wie heeft hier ervaring mee ?
Ik moet zeggen dat ik keurig behandeld ben. Het is wel begrijpelijk dat winkels zich aan de voorwaarden van de fabrikant houden, want het kost hun geld als de fabrikant niet meewerkt.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Kan ik bijvoorbeeld in de winkel windows opstarten en daarin meteen zien?
Exirion heb je hiervoor een oplossing?
ff het hele topic (ook deel1) doorlezen, dit is al meerdere malen uitgebeid aan de orde gekomen...Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 21:00:
Kan iemand mij aangeven hoe ik snel kan zien de Acer Travelmate dode pixels heeft?
Kan ik bijvoorbeeld in de winkel windows opstarten en daarin meteen zien?
Exirion heb je hiervoor een oplossing?

Verwijderd
Hoe lang gaat de baterij in de praktijk mee ?? graag vermenden of de wifi aan of uit staat dan ?
Dit topic is gesloten.