Abit NF7/NF7-M/NF7-S - Deel 2 [Ervaringen]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.686 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoupY schreef op 05 June 2003 @ 22:35:
Ik heb net een nieuwe ABit gehaald (A7N8X Deluxe is overleden :( ). De keuze is uiteindelijk gevallen op de NF7-S (rev 2.0). Installeren ging vlekkeloos, maar bij het serieus overklokken loop ik tegen een raars iets aan.

Wanneer ik de multiplier op 12 zet en de FSB op 209, dan pakt de bios af en toe een multiplier van 12, maar meestal wordt deze teruggezet naar 5 :'( . Heel af en toe springt ie weer terug naar 12 als ik op reset duw.

Ik heb al geprobeerd een biosupdate uitgevoerd, maar dat had geen effect ik bleef met hetzelfde probleem zitten. Verder heb ik de proc (AMD 2700+) er eens afgehaald en goed bekeken. Daar was verder niets vreemds aan te zien. Van deze proc is al ooit een brug doorgesneden, om op 200+ FSB snelheden te kunnen draaien. Tijdens het slopen van deze brug is een klein stukje van degene ernaast ingesneden :X , maar deze is weer netjes verbonden.

Ik heb dit bordje net en met het ASUS bord heb ik daar nooit problemen mee gehad, dus ik vermoed dat het niet kan liggen aan het snijfoutje.

Heeft iemand enig id hoe ik dit probleem kan oplossen, want mijn doel lag toch minimaal op het halen van 2600 Mhz of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk231242/nf7.jpg

Teasertje , zit btw een Ath XP 1700+ JIUHB DLT3C MPMW onder die MAZE3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Ik zit net mijn nieuwe bordje goed te bestuderen en ineens vallen me twee jumpers op die niet bescheven staan in het boekje dat standaard bij het plankje zit.

De jumpers die ik bedoel zitten links op het moederbord, 1 naast de ps/2 aansluitingen en 1 tussen de onderste USB / LAN aansluiting en een fan connectortje. Bij de bovenste staat kbpwr bij, dus hoogstwaarschijnlijk om ps/2 aan of uit te zetten. Bij de onderste staat niets bij.

Weet iemand toevallig meer over deze jumpers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

YoupY schreef op 07 juni 2003 @ 01:07:
Ik zit net mijn nieuwe bordje goed te bestuderen en ineens vallen me twee jumpers op die niet bescheven staan in het boekje dat standaard bij het plankje zit.

De jumpers die ik bedoel zitten links op het moederbord, 1 naast de ps/2 aansluitingen en 1 tussen de onderste USB / LAN aansluiting en een fan connectortje. Bij de bovenste staat kbpwr bij, dus hoogstwaarschijnlijk om ps/2 aan of uit te zetten. Bij de onderste staat niets bij.

Weet iemand toevallig meer over deze jumpers?
Staan wel in de handleiding, eentje is voor USB powerup en de ander voor PS/2 powerup :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet handig om de laatste bios er bij te zetten.
weet ik meteen welke in moet hebbe want zo gouw ik heb wil flashen reboot die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:52
heeft het trouwens zin om de ide bus master aan te zetten in de bios? (waarvoor dient het? wat doet het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:28
patryk schreef op 07 juni 2003 @ 13:44:
heeft het trouwens zin om de ide bus master aan te zetten in de bios? (waarvoor dient het? wat doet het?
Het heeft alleen effect als je backups, of zoiets maakt in een dos omgeving, en aanzetten zou ook geen nadelige gevolgen moeten hebben op je gewone system performance. Dus je kunt het gewoon aanzetten, wie weet heb je er ooit wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hampelman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MasterFreak schreef op 06 June 2003 @ 19:17:
[...]

Ik heb nu de microfoon ingang en line-in gebruikt als 6 channel uitgang. (Dus niet de 2 extra uitgangen (zwart en oranje) die er bestemd voor waren) en nu doen alle channels het naar behoren. 8) zodra ik die extra uitgangen gebruik (zwart en oranje) is de verdeling over de channels helemaal naar de kl*te, hebben meer mensen dit? :?
Masterfreak,

Ik heb hetzelfde probleem, mijn setje mist ook het geluid aan de achterkant. Hoe hebbie dat precies opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 17:07
heeft er al iemand getest welk bios het beste ocd op een rev 1.2 ?

greets bio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

ik lees dat dit moederbord maar 1,85 op de proccesor kan zetten.. maar velen heb het op 2 V staan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterFreak
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 13:18

MasterFreak

Zeker weten!

Hampelman schreef op 07 June 2003 @ 17:53:
[...]

Masterfreak,

Ik heb hetzelfde probleem, mijn setje mist ook het geluid aan de achterkant. Hoe hebbie dat precies opgelost?
ipv de de zwarte en oranje aansluiting de microfoon aansluiting en de line-in gebruiken:

Dus:
- De front speakers blijft dus op groen
- De rear speakers op blauw
- Center (+ Bass) speaker(s) op roze

En dan met de "Wizard Speakerinstellingen" het zooitje zo instellen:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/masterfreaksplace/sprekersetup.jpg

Je zult dan alleen geen microfoon en line-in meer kunnen gebruiken. Ikzelf vindt dat (nog geen) geen probleem. :)

[Domme fout]
Whoops dom fout gemaakt, als je de rear op oranje aansluit en de center/sub op zwart doet hij het goed. Ik had ze precies andersom aangesloten |:( dus rear op zwart en de center/sub op oranje, zo was de indeling van m'n oude SBLive ook. :o . Dus Hampelman als jij dit ook even nakijkt.
[/Domme fout]

[ Voor 22% gewijzigd door MasterFreak op 07-06-2003 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hampelman
  • Niet online
MasterFreak schreef op 07 June 2003 @ 19:00:
[...]

ipv de de zwarte en oranje aansluiting de microfoon aansluiting en de line-in gebruiken:

Dus:
- De front speakers blijft dus op groen
- De rear speakers op blauw
- Center (+ Bass) speaker(s) op roze

En dan met de "Wizard Speakerinstellingen" het zooitje zo instellen:
[afbeelding]

Je zult dan alleen geen microfoon en line-in meer kunnen gebruiken. Ikzelf vindt dat (nog geen) geen probleem. :)

[Domme fout]
Whoops dom fout gemaakt, als je de rear op oranje aansluit en de center/sub op zwart doet hij het goed. Ik had ze precies andersom aangesloten |:( dus rear op zwart en de center/sub op oranje, zo was de indeling van m'n oude SBLive ook. :o . Dus Hampelman als jij dit ook even nakijkt.
[/Domme fout]
Briljant, werkt als een speer. Met dank! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

wdekreij schreef op 07 juni 2003 @ 18:11:
ik lees dat dit moederbord maar 1,85 op de proccesor kan zetten.. maar velen heb het op 2 V staan :?
hoe kan dit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de rev2 van t moederbord en een nieuwer bios, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Gipsy King schreef op 07 June 2003 @ 17:56:
heeft er al iemand getest welk bios het beste ocd op een rev 1.2 ?

greets bio
Ik heb steeds als er een nieuwe bios uitkwam geupdate, en heb nooit problemen gehad. Dus je kunt in ieder geval zeggen dat de nieuste bios niet slechter is als de oudere, in mijn geval dan op een NF7.

Heb laatste tijd niet veel kunnen doen aan mijn PC, behalve verslagen, essays en samenvattingen typen :( Maar komende week ga ik een rev. 2.0 halen, en mijn eigen revisie 1.2 op de post gooien :)
Ik wil dan ook meteen de heatsinkjes plakken, dat alles meteen klaar is. Ik zal dus later deze week nog wel wat posten.

[ Voor 7% gewijzigd door martijn12345 op 08-06-2003 11:03 ]

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 07:29

MnM

wdekreij schreef op 07 juni 2003 @ 18:11:
Ik haal de beste resulaten met bios versie 16, alles erboven geeft problemen met een te hoge Vcore. Met bios 16 kan ik alles instellen en werkt het ook direct op die settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 16:45
Geweldig bordje _/-\o_

Heb nu mijn Barton 2500+ op 2,1 ghz (10.5 x 200) lopen op 1,7 volt samen met Twinmos PC3200 512 Mb. Al het geheugen op standaard voor de stabiliteit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy-Amd_Freak
  • Laatst online: 03-09-2021
Ik heb sinds 2 dagen ook het Abit NF7-S plankje en ben er erg tevree over, ik had problemen verwacht met mijn Cheap ASS OEM ram.. maar dat deed het ook in een keer goed. Enige waar ik nogal raar van opkeek waren de hoge temps :o maar dat bleek een bekend probleem te zijn.
Dus na een bios updateje draait mijn mobo nu als een SPEER :) (alleen nog wat nieuwe spullen kopen :X)

Specs :

Abit NF7-S
Athlon XP 1700+@2400+ Palomino
IBM DTLA-307045 @ S-ATA 8)7
Asus V7700Ti/T 32 MB :+
Enermax EG565 (zonder draaiknop)

tijd voor nieuwe spullekes :D

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
wdekreij schreef op 07 June 2003 @ 18:11:
De Abit NF7-S rev2.0 kan maximaal een Vcore van 2.3Volt leveren (meeste van alle AMD mobo's geloof ik). De startpost is onvolledig :)

[ Voor 22% gewijzigd door Yokozuna op 08-06-2003 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Yokozuna schreef op 08 June 2003 @ 19:38:
[...]

De Abit NF7-S rev2.0 kan maximaal een Vcore van 2.3Volt leveren (meeste van alle AMD mobo's geloof ik). De startpost is onvolledig :)
in stapjes van 0,05 neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wdekreij schreef op 08 June 2003 @ 19:43:

in stapjes van 0,05 neem ik aan?
0,025 zelfs 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,
heb een probleempje en na een jaar lurken(meeste antwoorden zijn toch wel ergens te vinden),kom ik er ff niet uit.

heb net een nieuwe rev 2.0 nf7-s gekocht,
alles doet het prima zelfs de serial ata met de abit drivers ,alleen....
mijn toetsenbord en muis(gewoon standaard ps/2 spul) doen het af en toe niet,werken PRECIES 1 keer wel dan weer niet dan weer wel enz ,na elke start of reset als hij het weer niet gaat doen(het is dus te voorspellen....vaaaag) doen de toetsen het al niet in de post(delete voor bios ,menu om besturingssystem te kiezen)en daarna ook niet in windows.zou het een of ander irq probleem zijn ?

zou iemand mij kunnen helpen?
ik kan het echt nergens op het net vinden,
mijn system is
-winxp pro
-crisiskast
-abit nf7-s rev 2.0
-ati radeon 8500(point of view)
-athlon xp geval (axda 2400 aiuhb 0316 spgw)
-een of ander oem geheugen
-western digital caviar wd400bb

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:00
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
MasterFreak schreef op 06 June 2003 @ 16:01:
Mijn 5.1 set werkt niet goed op m'n onboard (5.1) geluidskaart van me abit rev.2. De rear speakers doen niet mee, terwijl ik al allerlei instellingen heb veranderd. . Ik gebruik de originele drivers.

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb nu de microfoon ingang en line-in gebruikt als 6 channel uitgang. (Dus niet de 2 extra uitgangen (zwart en oranje) die er bestemd voor waren) en nu doen alle channels het naar behoren. zodra ik die extra uitgangen gebruik (zwart en oranje) is de verdeling over de channels helemaal naar de kl*te, hebben meer mensen dit?

IK heb ook enkelt stereo geluid en niet 5.1 en ga zo ff proberen om ze op de mic/line-in te zeten maar bij mij is het probleem nog iets groter want ik mis ook het nforce menu om het geluid in te stellen :( . maar we zullen wel zien en ik laat wel horen hoe het is gegaan

gegroet ramon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan er op dit mobo
sdram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
nee alleen ddr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zoals je in de [faq]registratievoorwaarden[/] had kunnen lezen wordt hier op Gathering of Tweakers van je verwacht dat je überhaupt over basiskennis en researchcapaciteiten beschikt. Het is hier namelijk geen Helpdesk waarin je te pas en onpas vragen achterlaat. In dit geval had je jezelf allang kunnen helpen door op de specs/manual van dit mobo te kijken :)

Ook had je jezelf basiskennis kunnen vergaren door gewoon even in de FAQ van het probleem-gerelateerde GoT-subforum te kijken: Technische PMG FAQ B)

Lees vooral het Forumgedrag gedeelte van de registratievoorwaarden aandachtig door om te voorkomen dat je in de toekomst weer de plank misslaat qua het gebruik van GoT ;)

[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 09-06-2003 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BalusC schreef op 09 juni 2003 @ 11:12:
[...]
Zoals je in de [faq]registratievoorwaarden[/] had kunnen lezen wordt hier op Gathering of Tweakers van je verwacht dat je überhaupt over basiskennis en researchcapaciteiten beschikt. Het is hier namelijk geen Helpdesk waarin je te pas en onpas vragen achterlaat. In dit geval had je jezelf allang kunnen helpen door op de specs/manual van dit mobo te kijken :)

Lees vooral het Forumgedrag gedeelte van de registratievoorwaarden aandachtig door om te voorkomen dat je in de toekomst weer de plank misslaat qua het gebruik van GoT ;)
sorry :+
ben een beetje lui :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
dat moet je al helemaal zegen |:(

@msx-2: eerder in dit topic heeft iemand dat opgelost door zijn tobo op usb aan te sluiten, ik weet niet of dat voor jou ook een optie is?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nu het probleem met die nvidia drivers? Ik hoor dat die IDE drivers niet zo goed werken en dat je de standaard windows drivers moet gebruiken .. geeft dit geen enorm performance verlies? En gaat Nvidia hier wat aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 juni 2003 @ 12:57:
Wat is nu het probleem met die nvidia drivers? Ik hoor dat die IDE drivers niet zo goed werken en dat je de standaard windows drivers moet gebruiken .. geeft dit geen enorm performance verlies? En gaat Nvidia hier wat aan doen?
In de nForce2 drivers die nVidia een paar weken geleden beschikbaar maakte op hun website zat een bug die voor sommige mensen als gevolg had dat er problemen waren met hun brander en andere kleine IDE probjes. Deze driverpack is echter teruggetrokken, en de versie van januari werkt hier zonder enig probleem.

Let wel op: de IDE driver wordt om de een of andere reden enkel in Windows XP geïnstalleerd; voor Win2K zal je moeten nainstalleren zoals hier wordt beschreven op de uitstekende site van Motherboardfaqs.
Beta nForce IDE driver for Windows 2000
The nForce IDE driver is only included in the XP version, but Mwarhead has modified it to work with windows 2k. This is a beta version, so use at your own risk! An install guide can be found in this thread.
Na installatie werkt alles hier toch perfect op m'n Win2K bak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Argh...ik heb nu dus het probleem met mijn brander. Hij brand niet... :|
Ik had het wel gefixed maar kan nu dus ná format geen goede drivers meer vinden.
Iemand een linkje? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M1lamb3r schreef op 09 June 2003 @ 11:27:

@msx-2: eerder in dit topic heeft iemand dat opgelost door zijn tobo op usb aan te sluiten, ik weet niet of dat voor jou ook een optie is?
ja dit heb ik gelezen is niet echt een optie voor mij denk ik (moet ik weer een stekker kopen om een probleem te omzeilen dat blijft bestaan), ik heb ook al verschillende irq's in de bios uitgeschakeld en blijf ermee zitten,is gewoon best wel irritant.(ik denk toch iets dat het met de toewijzingen van de irq's te maken heeft ,omdat het om de keer gebeurd...zit ik hier verkeerd???)
vreemde is dat wel meer mensen problemen hebben met hun ps/2 aansluitingen hebben (of het nou in windows is of tijdens post,heb echter nog niet gevonden wat het probleem is...iemand enig idee in welke richting ik moet zoeken?

hoop dat het niet een te vage vraag is en off topic is,
thnx
dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nu net de ethernet adapter aan het installeren en nu vraagt de wizard om "Nvidia nForce MCP Networking Controller driver disk1", voor zover ik weet heb ik zo'n disk nooit meegeleverd gekregen... Ook als ik in het moederbord-boek kijk zie ik dat die niet meegeleverd zou zijn :?

kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 juni 2003 @ 14:23:
ik ben nu net de ethernet adapter aan het installeren en nu vraagt de wizard om "Nvidia nForce MCP Networking Controller driver disk1", voor zover ik weet heb ik zo'n disk nooit meegeleverd gekregen... Ook als ik in het moederbord-boek kijk zie ik dat die niet meegeleverd zou zijn :?
Ofwel download je (met een andere NIC dus ;)) de nForce drivers van de site van nVidia, ofwel neem je gewoon de CD terhand die bij je moederbord zat. Op die CD moet een mapje staan genaamd NVNET of zo in een of andere subdirectory. De wizard naar dat mapje pointen, en de NIC heeft z'n driver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu ook de NF7-S icm een XP2100, ik draai nu 215 mhz fsb volledig stabiel, hoe hoog zou ik kunnen gaan met dit bordje. cpu draaid nu 2400mhz ongeveer op 2.03 vcore, 1,7 chipset volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
tja dat mag got weten tot hoe hoog hij kan, het beste is om het zelf uit te proberen en dan de temps in de gate te houden.

en mochten wij (lees de rest behalve ik :P, want ik heb nog niet zo'n bordje ik moet eerst slagen) een schatting willen doen dan zouden wij toch de temps, en welke koeling je hebt willen weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben degenen die een NF7-S rev2.0 hebben last van ondervoltage? Als ik de waarden in Windows aflees, is de VCore tijdens het runnen van prime95 0.05V lager (1.55 ipv 1.6). Bij hogere voltages is het verschil zelfs groter (1.76 ipv 1.825). De 5V en 12V lijn zijn stabiel (5.03V en 11.95V).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 21:26:
hebben degenen die een NF7-S rev2.0 hebben last van ondervoltage? Als ik de waarden in Windows aflees, is de VCore tijdens het runnen van prime95 0.05V lager (1.55 ipv 1.6). Bij hogere voltages is het verschil zelfs groter (1.76 ipv 1.825). De 5V en 12V lijn zijn stabiel (5.03V en 11.95V).
Op een NF7, rev 1.1 heb ik inderdaad hetzelfde voor. Oplossing: standaard 0.025v meer geven :P

Is inderdaad alleen maar onder een hoge CPU load (Prime95, burnk7, stresscpu, etc). Wanneer de machine idlet (nooit bij mij, door de }:O), stabiliseert de vcore zich, maar gaat dan toch af en toe ietsje naar beneden. Oplossing: doe zoals Asus, lichtjes overvolten kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 21:26:
Mja heb ik ook. Maar opzich niet erg, dan denk tering ik moet wel een hoge Vcore geven zeg! Blijkt ie een stuk lager te zijn ;) :+
Ligt dus niet aan jouw setup ofzo (Mijn 5V en 12V zijn ook stabiel/goed).

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik draai nu probleemloos op 10x215 fsb met mijn Corsair XMS3200 en Abit NF7-S. Ik heb alleen het voltage van mijn memory naar 2,7 volt verhoogd. Probleem is wel dat ik single channel draai. In dual channel krijg ik veel memory errors en gaat mijn Windows XP corrupt. Wat kan hier nou de reden van zijn? Rot geheugen, kapot memory slot op mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat kan je eigenlijk met de 3/3, 4/4, 6/6, ... instellingen? Ik heb 4/4 en 6/6 geprobeerd en dit maakt niets uit qua prestaties. Wat is hun functie eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
bij welke optie staat die instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik blijf gezeik krijgen met het installeren van de ethernet controller... nu ik de bestanden handmatig invoer (blijkbaar is de computer zelf te lui om te zoeken) vraagt hij om het bestand arp.exe die op de win98se cd zou staan. niet dus! :?

nu heb ik dus lekkere .vxd foutmeldingen bij het opstarten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murtceps
  • Laatst online: 23-03-2024
Als je Win XP gebruikt zou ik ook wel even de Win XP drivers gebruiken als ik jou was ;)

Hopelijk komt binnenkort ook mijn Abit NF7-S rev2 binnen. Kan haast niet wachten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

*grmbl* waarom lukt het nou niemand om die FSB boven de 250 te krijgen :(
straks verliezen we nog van Intel :P

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
  • Laatst online: 13-09 20:25
Wanneer heb je van intel gewonnen dan. Het is toch een ongoing battle en die zal echt niet stoppen als er nu iemand op een amd op de 260 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M1lamb3r schreef op 10 juni 2003 @ 12:08:
bij welke optie staat die instelling?
staat waar je je fsb en multi kan veranderen, en dient om je verhouding fsb/mem freq aan te passen. Bvb FSb op 133MHz en mem op 100MHz (heet divider of zoiets dacht ik).

Het beste is natuurlijk alles in sync te laten lopen en daarom is 3/3, 4/4 .... goed.

Maar wat ik me nu afvraag is wat het verschil is tussen deze waarden? Ze laten allemaal je geheugen in sync met je fsb lopen en qua prestaties lijkt er ook geen verschil te zijn.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 21:46:
[...]

Op een NF7, rev 1.1 heb ik inderdaad hetzelfde voor. Oplossing: standaard 0.025v meer geven :P

Is inderdaad alleen maar onder een hoge CPU load (Prime95, burnk7, stresscpu, etc). Wanneer de machine idlet (nooit bij mij, door de }:O), stabiliseert de vcore zich, maar gaat dan toch af en toe ietsje naar beneden. Oplossing: doe zoals Asus, lichtjes overvolten kan nooit kwaad.
ik geef 1.93Vcore en tijdens prime95 daalt ie tot 1.79. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Murtceps schreef op 10 June 2003 @ 12:43:
Als je Win XP gebruikt zou ik ook wel even de Win XP drivers gebruiken als ik jou was ;)

Hopelijk komt binnenkort ook mijn Abit NF7-S rev2 binnen. Kan haast niet wachten :9~
niet dus, ik gebruik windows 98SE...

-----

lama, na ff te hebben gegoogled zie ik dat arp.exe gewoon in m'n windows map staat... vaag :? 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

roodhoedje schreef op 10 June 2003 @ 14:08:
Wanneer heb je van intel gewonnen dan. Het is toch een ongoing battle en die zal echt niet stoppen als er nu iemand op een amd op de 260 komt.
nee man! na de barton houden intel en AMD op met processors bouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
okey ik heb mijn 5.1 geluid ook op de line-in en microfoon ingang aangesloten maar toch werkt het niet(en ja ik heb ze bij de windows geluidsinstellingen wel goed ingesteld) ik denk dus nog steeds dat het iets met de drivers is maar heb geen idee wat. :? btw ik heb een nf7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Heb je de FAQ en de search gelezen en gebruikt ;) :?

Heb je de goeie drivers. Je moet de Realtek ALC650 drivers hebben en niet de nVidia drivers. Deze werken alleen i.c.m met de NF7-S.

Mensen probeer allemaal ontopic te blijven :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

MegaJurk schreef op 09 juni 2003 @ 23:58:
Ik draai nu probleemloos op 10x215 fsb met mijn Corsair XMS3200 en Abit NF7-S. Ik heb alleen het voltage van mijn memory naar 2,7 volt verhoogd. Probleem is wel dat ik single channel draai. In dual channel krijg ik veel memory errors en gaat mijn Windows XP corrupt. Wat kan hier nou de reden van zijn? Rot geheugen, kapot memory slot op mobo?
niemand? Ik heb het voltage van mijn memory verhoogd naar 2,8 volt en kan nu op 219x10 draaien, ik heb wel ook het voltage van mijn chipset en van de processor moeten verhogen. De temperatuur van mijn cpu komt niet boven de 47 graden uit. Ik zou toch nog veel verder moeten komen. Levert het overigens gevaar op als je het voltage van de chipset in het bios verhoogt tot 1,7 volt, standaard is geloof ik 1,5 volt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

zolang je goed koelt niet.
mijn geheugen krijgt trouwens ook 2.7 V en mijn chipset 1.7V, heb er tot nu toe geen problemen mee :)

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Ik heb mijn revisie 2.0 liggen. Ga die morgen erin bouwen. Voor vanavond ga ik niks anders meer doen als zappen en slapen :P
Maar ik had alvast mijn CPU teruggezet op default snelheid, 1470 MHz dus. Ik denk eens kijken hoe ver je dan kunt gaan. Ik heb mijn Vcore op 1,2 gezet, en dat werkt als een trein. Lager heb ik niet geprobeerd, want echt boeiend is het nu ook niet.
Wel leuk om te vermelden, mijn temperaturen nu, stressed:

Case: 19 , CPU: 23

Als ik deze temperaturen nu haal, is het dus makkelijk haalbaar deze CPU passief te koelen als je 1 of 2 stille casefans hebt. Nogmaals, geen die hard OC-ing. Maar toch het vermelden waard voor deze of gene die passief wilt koelen.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MegaJurk schreef op 09 June 2003 @ 23:58:
Err, Corsair XMS3200 geheugen is DDR-400 (3200/8 = 400, geheugen is DDR, dus dat wil zeggen dat je inderdaad op 200MHz draait. Je draait nu al je geheugen 15MHz buiten spec. Wat jij wil is enkel mogelijk met Corsair XMS3500 geheugen (3500/8 = 437.5, dus een FSB van 218MHz). Echt veel verder zal je met je huidige geheugen niet komen als je het geheugen synchroon met de FSB wil draaien (ten stelligste aangeraden bij nForce 1/2 moederborden)

Ik denk dat het beter is je FSB naar beneden te halen tot 200MHz, zodat je wél in dual-channel mode kan draaien en met agressieve geheugentimings die met je kwaliteitsgeheugen mogelijk zijn. Dual channel mode levert een serieuze boost in geheugenprestaties op, in die mate dat het waarschijnlijk sneller is dan dat je het geheugen single channel draait op 215MHz mijns inziens. Wees tevreden trouwens. Mijn rommel QPI-DDR 333 draait op deze plank zelfs in single channel mode niet stabiel :(

Daarom mijn vraag: kan er iemand bevestigen of je met Corsair XMS3200 stabiel op een FSB van 200MHz kan draaien met het geheugen in sync en met de timings zoals gespecifieerd in de SPD ? Onder stabiel versta ik: doet minstens 1 dag (liever meer testdagen natuurlijk) in Prime95 torture mode, kan 5 opeenvolgende loops van Memtest86 aan zonder 1 error, en kan onder Linux in een loop een kernel bakken met tenminste 3 parallelle gcc instanties. Als iemand dat kan garanderen, gaat die rommel QPI der genadeloos uit en trek ik de beurs open voor dat duur Corsair geheugen. Andere quality memory sticks die gegarandeerd op DDR 400 in dual channel mode draaien met die bord mag natuurlijk ook. En ja, ik weet dat Abit op zijn website een lijst heeft staan met geheugen dat door hun gecertifieerd is speciaal voor dit moederbord, maar Corsair staat er niet expliciet tussen. Het geheugen dat er wél op staat is echter hier duur en vrij moeilijk te verkrijgen. In ieder geval kan ik makkelijk aan dat Corsair spul geraken. Zodus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat ik dit wel hier mag vragen.

is het mogelijk bij de nf7-s
in de bios het agp voltage te verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 23:07:
is het mogelijk bij de nf7-s
in de bios het agp voltage te verhogen?
JA. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 22:56:
[...]

Err, Corsair XMS3200 geheugen is DDR-400 (3200/8 = 400, geheugen is DDR, dus dat wil zeggen dat je inderdaad op 200MHz draait. Je draait nu al je geheugen 15MHz buiten spec. Wat jij wil is enkel mogelijk met Corsair XMS3500 geheugen (3500/8 = 437.5, dus een FSB van 218MHz). Echt veel verder zal je met je huidige geheugen niet komen als je het geheugen synchroon met de FSB wil draaien (ten stelligste aangeraden bij nForce 1/2 moederborden)

Ik denk dat het beter is je FSB naar beneden te halen tot 200MHz, zodat je wél in dual-channel mode kan draaien en met agressieve geheugentimings die met je kwaliteitsgeheugen mogelijk zijn. Dual channel mode levert een serieuze boost in geheugenprestaties op, in die mate dat het waarschijnlijk sneller is dan dat je het geheugen single channel draait op 215MHz mijns inziens. Wees tevreden trouwens. Mijn rommel QPI-DDR 333 draait op deze plank zelfs in single channel mode niet stabiel :(

Daarom mijn vraag: kan er iemand bevestigen of je met Corsair XMS3200 stabiel op een FSB van 200MHz kan draaien met het geheugen in sync en met de timings zoals gespecifieerd in de SPD ? Onder stabiel versta ik: doet minstens 1 dag (liever meer testdagen natuurlijk) in Prime95 torture mode, kan 5 opeenvolgende loops van Memtest86 aan zonder 1 error, en kan onder Linux in een loop een kernel bakken met tenminste 3 parallelle gcc instanties. Als iemand dat kan garanderen, gaat die rommel QPI der genadeloos uit en trek ik de beurs open voor dat duur Corsair geheugen. Andere quality memory sticks die gegarandeerd op DDR 400 in dual channel mode draaien met die bord mag natuurlijk ook. En ja, ik weet dat Abit op zijn website een lijst heeft staan met geheugen dat door hun gecertifieerd is speciaal voor dit moederbord, maar Corsair staat er niet expliciet tussen. Het geheugen dat er wél op staat is echter hier duur en vrij moeilijk te verkrijgen. In ieder geval kan ik makkelijk aan dat Corsair spul geraken. Zodus...
Het probleem is dat ik met mijn Corsair geheugen in dual channel mode al op 200 mhz flinke errors krijg. Ik heb begrepen dat het verschil tussen single channel en dual channel maar zo'n 2% is dus het is geen ramp dat ik single channel draai. Ik ben alleen bang dat geheugenslot 3 van mijn mobo kapot is en dan wil ik wel ruilen want stel dat ik een derde reepje geheugen wil kopen?

Ik draai trouwens nu stabiel in single channel mode op 219 fsb met cas settings 2-3-3-6 en dat op 2,8 volt. Ik denk dat als ik mijn geheugen in het bios op 2,9 volt instel, ik nog wel richting 225 fsb kan, uiteindelijk is dat Corsair memory dus toch wel behoorlijk over te klokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
MegaJurk schreef op 10 June 2003 @ 23:35:
[...]

Het probleem is dat ik met mijn Corsair geheugen in dual channel mode al op 200 mhz flinke errors krijg. Ik heb begrepen dat het verschil tussen single channel en dual channel maar zo'n 2% is dus het is geen ramp dat ik single channel draai. Ik ben alleen bang dat geheugenslot 3 van mijn mobo kapot is en dan wil ik wel ruilen want stel dat ik een derde reepje geheugen wil kopen?

Ik draai trouwens nu stabiel in single channel mode op 219 fsb met cas settings 2-3-3-6 en dat op 2,8 volt. Ik denk dat als ik mijn geheugen in het bios op 2,9 volt instel, ik nog wel richting 225 fsb kan, uiteindelijk is dat Corsair memory dus toch wel behoorlijk over te klokken.
Als je dan alleen 1 van je twee reepjes in bank 3 prikt, en dat andere reepje uit je pc laat . Dan zie je toch zo of het aan de 3de bank ligt of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Sneezydevil schreef op 10 June 2003 @ 23:43:
[...]

Als je dan alleen 1 van je twee reepjes in bank 3 prikt, en dat andere reepje uit je pc laat . Dan zie je toch zo of het aan de 3de bank ligt of zie ik dat verkeerd?
nee, is wel zo, maar 1 reepje geeft zobiezo foutmeldingen dus die moet ik eigenlijk ruilen. Als ik per reepje test in welke bank dan ook gaat het wel. Het probleem ontstaat als ik beide reepjes tegelijk in bank 1 en 3 of in bank 2 en 3 test, dan krijg ik veel errors en als ik beide reepjes tegelijk in bank 1 en 2 test gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keyboard en muis problemen

heb wat problemen van mij opgelost met mijn nf7-s rev 2.0 (had problemen met mijn keyboard en muis ,zij deden het (al meteen na de POST),precies een keer wel dan weer niet dan weer wel enz na het opstarten
ik heb in ieder geval de bios geupdated van versie 1.1 naar 1.2(stom ,had ik eerder moeten proberen ,maar verwachtte dat het niet daaraan lag )
probleem is daarna verdwenen.

in ieder geval bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sender
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Bij niet werkende rear-speakers:
Voor mij was de oplossing om in het soundstorm control panel het vinkje bij 'dolby surround encoding' weg te halen! Apart idd, maar nu klinkt alles naar behoren...

Dell XPS 13 9350 Skylake, i7@2.5Ghz, 16GB, 1T NVMe, 3200x1800, linux4.13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Zo, Revisie 2.0 up and running. Nog geen OC resultaten. Maar er is wel iets wat me opvalt zodra ik MBM open. Mijn voltages zijn beter, hoger. De volgende dingen verschillen duidelijk tussen 1.2 en 2.0 :

12Volt lijn is hoger, was eerst stabiel 11,55-11,64 en nu stabiel 11,92-11,98
5Volt is hoger, was 4,89-4,94 is nu 5,08-5,13
Vcore: 1,9 in bios resulteerde in 1,825 volgens MBM, nu levert 1,9 in bios 1,89 op.
Leukste verschil, maar ook al eerder vermeld. De Vmem overvolt meer. Was 2,9 in bios vroeger 2,94 Nu is 2,9 volt 3,07 :)

Deze overall hogere voltages kunnen best de verklaring zijn waarom revisie 2,0 gewoon hoger klokt, ze helpen in ieder geval zeker. Okee eens kijken wat dit bordje kan :)

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een stomme vraag (stomme vragen betaan niet, dus ik ben dan dom :P)

Maar goed, in welke banken moet ik m'n geheugen prikken als ik gebruik wil maken van dual gebeuren. Ik heb gistere een NF7 systeem in elkaar gezet met een 2600+/333 en 2x pc2700 256mb geheugen, maar ik kon het in het boekje niet echt terug vinden, alleen dat je de banken van dim 3 naar 1 moest vullen. In de bios zag ik ook niets bijzonders. Verders mooi plankje, alleen de geluidskaart heeft geen midi aansluiting, iets wat wel een must voor die gast was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
DUAL DDR werkt in de sloten 1 & 3 en 2 & 3. De meeste mensen gebruiken 1 & 3 omdat die net ietsje sneller zijn.

Succes ;)

Ik vind het boekje idd ook niet echt duidelijk. Echt zon vertaalde Chinese handleiding :|

[ Voor 5% gewijzigd door Stinger666 op 11-06-2003 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 11:01:
Misschien een stomme vraag (stomme vragen betaan niet, dus ik ben dan dom :P)

Maar goed, in welke banken moet ik m'n geheugen prikken als ik gebruik wil maken van dual gebeuren. Ik heb gistere een NF7 systeem in elkaar gezet met een 2600+/333 en 2x pc2700 256mb geheugen, maar ik kon het in het boekje niet echt terug vinden, alleen dat je de banken van dim 3 naar 1 moest vullen. In de bios zag ik ook niets bijzonders. Verders mooi plankje, alleen de geluidskaart heeft geen midi aansluiting, iets wat wel een must voor die gast was.
Als je de nieuwste bios erin zet. Dan geeft hij bij het booten zelf aan DUAL CHANNEL UNABLE ofzo. In ieder geval, dan zie je vanzelf of het werkt of niet.
Ik heb mijn stripjes in 1&3 zoals het officieel hoort.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Stinger666. Ik heb dezelfde stripjes geheugen als jij. Kun jij me even zeggen welke FSB je daarmee haalt met de settings zoals ze in je ondertitel staan.
Ik heb net even 220x11 gedraait. Dat ging goed, en daarna heb ik wat lopen kloten met de de instellingen, en wilde hij niet eens meer op 166 booten.
Draai nu even 170x11. Maar ik vermoed dat het komt omdat ik mijn geheugen niet goed heb ingesteld. Want als ik hem op 3-7-7-7-10 ofzo zet, werkt het voor geen meter.
Is die 2-5-2-2-1 De beste instelling om een hoge FSB te halen met dit geheugen?
Ik hoef dus niet de snelste instelling te weten, maar de instelling waarop ik kan kijken welke FSB ik synchroom maximaal kan draaien.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 13-09 19:33
Heeft de rev.2.0 nu wel nieuwe MCp-T de A4 die minder warmte produceerd of de oude A3??

[ Voor 20% gewijzigd door SlowikPL op 11-06-2003 19:51 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MegaJurk schreef op 22 May 2003 @ 23:52:
[...]

Revisie 2.0 wel, die heeft een nForce2 ultra 400 chipset.
Waarom zie ik dat dan niet in het boekje staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

SlowikPL schreef op 11 juni 2003 @ 17:19:
Heeft de rev.2.0 nu wel nieuwe MCp-T de A4 of de oude A3??
wat is 't verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:45

lordsnow

I know nothing

Sneezydevil schreef op 05 juni 2003 @ 14:53:
[...]
Wat voor TWINMOS heb je BTW?
PSC (Powerchip Semiconductor Corporation) chippies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eeeeh hoop dat ik nu niet erg geflamed word ,

had problemen met mijn keyboard en muis ,deed het elke keer na de compu aangezet te hebben niet ,na uitzetten weer wel , dan weer niet
heb hier al 2 keer over gepost,
dacht dat ik het probleem opgelost had door nieuwe bios v.1.2,
was iets te voorbarig, deed het namelijk weer daarna,

probleem was....ahum
eeeh...had toetsen bord en muis verkeerd om aangesloten(muis op keyboard en omgekeerd) 8)7
toch raar dan dat ze het 50% van de keren het wel deden....de nf7-s kan dus zelfs dat bijna aan,
nou ja het staat ook niet duidelijk op het megeleverde plaatje
thanx iedereen voor dit topic over de nf-7 trwns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 01:52:
eeeeh hoop dat ik nu niet erg geflamed word ,

had problemen met mijn keyboard en muis ,deed het elke keer na de compu aangezet te hebben niet ,na uitzetten weer wel , dan weer niet
heb hier al 2 keer over gepost,
dacht dat ik het probleem opgelost had door nieuwe bios v.1.2,
was iets te voorbarig, deed het namelijk weer daarna,

probleem was....ahum
eeeh...had toetsen bord en muis verkeerd om aangesloten(muis op keyboard en omgekeerd) 8)7
toch raar dan dat ze het 50% van de keren het wel deden....de nf7-s kan dus zelfs dat bijna aan,
nou ja het staat ook niet duidelijk op het megeleverde plaatje
thanx iedereen voor dit topic over de nf-7 trwns
Toch wel ;) LOL >:) Kan gebeuren toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
martijn12345 schreef op 11 June 2003 @ 13:12:
Stinger666. Ik heb dezelfde stripjes geheugen als jij. Kun jij me even zeggen welke FSB je daarmee haalt met de settings zoals ze in je ondertitel staan.
Ik heb net even 220x11 gedraait. Dat ging goed, en daarna heb ik wat lopen kloten met de de instellingen, en wilde hij niet eens meer op 166 booten.
Draai nu even 170x11. Maar ik vermoed dat het komt omdat ik mijn geheugen niet goed heb ingesteld. Want als ik hem op 3-7-7-7-10 ofzo zet, werkt het voor geen meter.
Is die 2-5-2-2-1 De beste instelling om een hoge FSB te halen met dit geheugen?
Ik hoef dus niet de snelste instelling te weten, maar de instelling waarop ik kan kijken welke FSB ik synchroom maximaal kan draaien.
Ik haal met de 2,9V die deze plank kan leveren maximaal 225Mhz op 2-5-2-2-1.
Timings lager zetten heeft geen zin om meer Mhz eruit te proberen te halen. Om op 250Mhz te komen moet je voltmodden naar 3,2V en dan gaan ze zo hoog op 3-6-3-3-2, maar dat heeft niet veel zin, aangezien een AMD zelfs onder een Prommie maar op 235Mhz max wil.

DUS,.... op 2,9V @ 225Mhz @ 2-5-2-2-1 (Ik zal mn ondertitel morgen aanpassen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
Door Stinger666 - Tuesday 10 June 2003 18:19

Heb je de FAQ en de search gelezen en gebruikt

Heb je de goeie drivers. Je moet de Realtek ALC650 drivers hebben en niet de nVidia drivers. Deze werken alleen i.c.m met de NF7-S.

Mensen probeer allemaal ontopic te blijven

hey had de faq wel gelezen en had ook al gehoord dat ik realtek drivers moest hebben wist alleen niet welke. nu heb ik de goede gedl. en het werkt!!! 8) bedankt voor je tip _/-\o_ . maar dan blijf ik het debiel vindan van abit dat de goede drivers niet meegeleverd worden, en dat hier verder in de gebruiksaanwijzing ook niet over wordt gesproken. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Maakt het nou echt zoveel uit of de DDR modules in 1 en 3 of 2 en 3 zitten. Ik heb ze in 2 en 3 zitten omdat de handleiding dat aangaf.
Ik heb Infinion PC 2700 op 205 MHz op 5-2-2-2 en 2.9V. Op 2.8V komt ik geen memtest door en veel hoger in MHz kom ik helaas ook niet zonder fouten. Mindere settings voor de modules helpen helaas ook niet echt om een hogere FSB te draaien zonder geheugen fouten.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

kiddyl schreef op 12 June 2003 @ 13:40:
Maakt het nou echt zoveel uit of de DDR modules in 1 en 3 of 2 en 3 zitten. Ik heb ze in 2 en 3 zitten omdat de handleiding dat aangaf.
Wie kan daar beter antwoord op geven dan jijzelf?

Speel er gewoon een beetje mee .. Doe ze eerst op 2-3 en draai wat benches, doe ze daarna op 1-3 en run weer wat benches .. Daarna kun je vergelijken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het zou toch ideaal zijn als iemand anders dit al heeft gedaan :p. Maar ik zal het zelf ook wel proberen.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Laatst online: 13-09 08:27
Ik gebruik dat bordje (v2.0) nu ook en ik ben er erg tevreden over. Ik heb alleen wat vraagjes:
-Weet iemand wat ik kan met thermal throttling? Is dat dat ie terug klokt als ie te warm is zoals een P4? En bij welke temperatuur schakelt dat in?
-Wat is het verschil tussen cpu shutdown temperature en CPU over temp. protection?
- Er is ook zoiets als s2k diconnect. (Ik kan nu niet bij m'n pc en het staat niet in de manual) dit kun je geloof ik op 1% zetten. Werkt dit ook met een Tbred-A (1800+) cpu?
En dat is toch hetzelfde als hier wordt gedaan maar dan hardwarematig? S2K disconnect voor Nforce 2 en VIA; lagere cpu temps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Ja s2k is het zelfde als wat in dat topic staat.

en het is wel beide hardwarematig hoor :)
alleen je forced het dmv software bij cpu die het normaal neit ondersteuen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Stinger666 schreef op 12 juni 2003 @ 02:47:
[...]

Ik haal met de 2,9V die deze plank kan leveren maximaal 225Mhz op 2-5-2-2-1.
Timings lager zetten heeft geen zin om meer Mhz eruit te proberen te halen. Om op 250Mhz te komen moet je voltmodden naar 3,2V en dan gaan ze zo hoog op 3-6-3-3-2, maar dat heeft niet veel zin, aangezien een AMD zelfs onder een Prommie maar op 235Mhz max wil.

DUS,.... op 2,9V @ 225Mhz @ 2-5-2-2-1 (Ik zal mn ondertitel morgen aanpassen ;) )
Ben ik nu raar. Of heb je maar 4 instellingen in de bios :S

Dus zou je even de instellingen willen geven die in je bios staan. In de volgende volgorde, dan weet ik zeker dat we het over hetzelfde
cas latency- row precharge delay-row to cas delay-row active delay
Ik weet niet of er een standaard volgorde is om dit aan te duiden.

Ik draai nu 220 @ 2,5-5-5-5.

[ Voor 18% gewijzigd door martijn12345 op 12-06-2003 14:43 ]

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Std. volgorde is er :) (weet m alleen niet :+ )

En met die laatste 1 bedoelt ie de command rate (meestal instelbaar als 1 of 2)

Van een andere site:

Command rate is the delay between when chip Select is asserted and commands can be issued to the RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:23

Chop2000

Vroem

kiddyl schreef op 12 juni 2003 @ 13:40:
Ik heb Infinion PC 2700 op 205 MHz op 5-2-2-2 en 2.9V. Op 2.8V komt ik geen memtest door en veel hoger in MHz kom ik helaas ook niet zonder fouten. Mindere settings voor de modules helpen helaas ook niet echt om een hogere FSB te draaien zonder geheugen fouten.
ik heb ze zelf in 1 en 3 zitten, ik draai hier makkelijk memtest @ 220Mhz 2-5-2-2 op 2.9v zodra ik ze in 2 en 3 zet constant fouten in memtest en gaat me windows constant op ze bek..

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:02
Ik heb sinds een paar dagen ook mijn ABit NF7 Rev. 2.0 draaien.

Maar nu maak ik het volgende mee :

10x220 draait stabiel @ 1.75 Volt
Bij 10x222 @ 2.05 Volt boot Windows niet eens meer.

12x200 en 11x215 en 11x220 en zelfs 12 x 185 alles @1.95 V of hoger is ook niet aan de praat te bakken.

Proc is een Barton2500+ en de boel is watergekoeld.
Iemand een goede tip hoe ik nog hoger zou kunnen komen, of heb ik gewoon een "niet-zo'n-beste" Barton core te pakken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Sleepie schreef op 12 juni 2003 @ 18:49:
Ik heb sinds een paar dagen ook mijn ABit NF7 Rev. 2.0 draaien.

Maar nu maak ik het volgende mee :

10x220 draait stabiel @ 1.75 Volt
Bij 10x222 @ 2.05 Volt boot Windows niet eens meer.

12x200 en 11x215 en 11x220 en zelfs 12 x 185 alles @1.95 V of hoger is ook niet aan de praat te bakken.

Proc is een Barton2500+ en de boel is watergekoeld.
Iemand een goede tip hoe ik nog hoger zou kunnen komen, of heb ik gewoon een "niet-zo'n-beste" Barton core te pakken :(
standaart draait een barton 2500+ op 1866 Mhz, jij hebt em op 2222 Mhz draaien.
das een oc van ongeveer 400 Mhz, vind ik niet slecht hoor.

Ik heb ook een abit NF7-S en een amd 2500+, volgend bois word hij 75 graden , koelblok is niet echt warm iets van 35 graden gok ik. alleen het geheugen is brak.
Ik hoop tot een amd 3000+ te komen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
martijn12345 schreef op 12 juni 2003 @ 14:16:
[...]

Ben ik nu raar. Of heb je maar 4 instellingen in de bios :S

Dus zou je even de instellingen willen geven die in je bios staan. In de volgende volgorde, dan weet ik zeker dat we het over hetzelfde
cas latency- row precharge delay-row to cas delay-row active delay
Ik weet niet of er een standaard volgorde is om dit aan te duiden.

Ik draai nu 220 @ 2,5-5-5-5.
Nee je bent gezond. Maar die -1- is de Command rate. Die stelt uit zichzelf in. Die is 1 maar die kun je niet instellen. Je begint vanuit de BIOS met 5-2-2-2. AUB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:02
geforce5_guy schreef op 12 juni 2003 @ 18:54:
[...]

standaart draait een barton 2500+ op 1866 Mhz, jij hebt em op 2222 Mhz draaien.
das een oc van ongeveer 400 Mhz, vind ik niet slecht hoor.

Ik heb ook een abit NF7-S en een amd 2500+, volgend bois word hij 75 graden , koelblok is niet echt warm iets van 35 graden gok ik. alleen het geheugen is brak.
Ik hoop tot een amd 3000+ te komen >:)
Klopt. Momenteel draait hij 11x211 (2321 MHz dus). Maar ik vind het zo vreemd dat hij 10x220 probleemloos draait op een laag voltage en dat een klein stapje hoger bv. 10x222 meteen helemaal niet meer wil op welk voltage dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Laatst online: 25-12-2021
kiddyl schreef op 12 June 2003 @ 13:40:
2 & 3 ==> Dual channel
andere combinaties: geen dual channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ComBax schreef op 12 juni 2003 @ 19:56:
2 & 3 ==> Dual channel
http://www.motherboardfaq.../file.php?file=basics.htm

1 & 3 gaat ook hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
ComBax schreef op 12 juni 2003 @ 19:56:
[...]

2 & 3 ==> Dual channel
Lees eerst eens heel de draad voordat je BLAAT! :X |:( Ik heb het een page terug net uitgelegd!

1 & 3 en 2 & 3 zijn DUAL Channel!

edit:
Hawk was me net voor ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Stinger666 op 12-06-2003 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Laatst online: 25-12-2021
sorry :X

Heb alleen het laatste stuk gelezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Sleepie schreef op 12 juni 2003 @ 19:50:
[...]

Klopt. Momenteel draait hij 11x211 (2321 MHz dus). Maar ik vind het zo vreemd dat hij 10x220 probleemloos draait op een laag voltage en dat een klein stapje hoger bv. 10x222 meteen helemaal niet meer wil op welk voltage dan ook.
De core zal wel niet verder kunnen. Wat je wel kan proberen is linux, die doet niet zo moeilijk als windows 2000 of XP :)

met mijn oude AMD 1333 kom ik max 1466 draaien in windows, ik ben een keer in gentoo geweest op 1533 Mhz zonder dat gentoo op zijn gat ging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
  • Laatst online: 13-09 17:56
Het spijt me dat ik om zoiets doms als dit moet vragen maar... weet iemand of maxpert dit moederbord nog in voorraad heeft???? :? Ik wil namelijk morgen dit moederbord gaan kopen en het is zo lullig als ze hem dan nie hebben.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterFreak
  • Laatst online: 10-09 13:18

MasterFreak

Zeker weten!

Ik heb de nieuwe 1.4 bios voor m'n NF7-S bord geflasht, maar als ik dezelfde oc instel als bij de originele bios, boot hij gewoonweg niet meer, de monitor gaat in de standby stand en je kan nix meer. Alleen stroomloos zetten en insert inhouden werkt nog. ik draai nu fsb van 166 dat wil nog wel. Ik heb dit ook wel met de originele bios gehad, maar daar boote die na een tijdje wel weer gewoon. settings: 220x10 / 1,8 Vcore , 2,8 Memory (Kingston CAS 2.5) de memory timings heb ik op optimal staan en divider op 6/6. Wie kan mij helpen??

edit:
Ik ben er al achter, ik had in de bios de functie "CPU interface" op Disabled staan, toen ik hem op Enable zette liep hij weer als een trein.
Bedankt voor jullie hulp ;)

[ Voor 15% gewijzigd door MasterFreak op 13-06-2003 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoTAProblem schreef op 13 June 2003 @ 20:05:
Het spijt me dat ik om zoiets doms als dit moet vragen maar... weet iemand of maxpert dit moederbord nog in voorraad heeft???? :? Ik wil namelijk morgen dit moederbord gaan kopen en het is zo lullig als ze hem dan nie hebben.. :D
Dan bel je ze morgen ff voor je gaat he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Leest de abit NF7-S rev 2 de temp uit de diode op de cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Laatst online: 13-09 08:27
geforce5_guy schreef op 13 juni 2003 @ 21:36:
Leest de abit NF7-S rev 2 de temp uit de diode op de cpu?
Nee, uit de diode _onder_ de cpu, en dus niet de core temperatuur wat je (neem ik aan) bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
kutkip schreef op 13 juni 2003 @ 22:06:
[...]

Nee, uit de diode _onder_ de cpu, en dus niet de core temperatuur wat je (neem ik aan) bedoelt.
Ik bedoelde de core temp, maar ik draai nu een
AMD 2500+ op 2000 MHz zie pic.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~jan.hemmes/WCPUID.jpg

MBM en winbond monitor geven aan dat de cpu ongeveer 40 graden is. en het blok voelt jouw aan niet eens warm. klopt de temp dan een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag de NF7 besteld en hoop echt het goede gedaan te hebben, ik heb hem besteld met een 2800+ Barton AMD, en 512 pc2700 , Zag nu niet het nut van pc3200 in , omdat mijn Processor toch allen maar op 333mhz werkt. Maar hoop het Maandag binnen te krijgen, en hoop at alles straks stabiel draait, anders wordt ik gek. ik heb tussen veel moederborden getwijfeld, en hoop dat deze me brengt wat ik verwacht van een moederboord, Snelheid in Spellen en Stabiliteit.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.