Mijn geheugen moet zonder voltage te verhogen goed lopen, is Corsair XMS3200 memory
Dit is toch niet te geloven, bij 185x10 flipt ie al volkomen, krijg ik een melding dat Windows niet meer kan opstarten!!! Moet ik booten van cd en dan op r drukken.... Wie gaat me helpen, ik hoef toch niet weer heel Windows opnieuw te installeren he? Waar ligt dit nu aan? Kan iemand mij aangeven hoe ik nu makkelijk toch mijn pc weer aan de praat krijg zonder opnieuw heel Windows setup te moeten doorlopen? Ik moet er niet aan denken dat als mijn hele pc compleet geïnstalleerd is, dit gebeurt.
Mijn pc doet het weer via de recovery console, dus dat is gelukt op wat Norton SsyetmWorks probleempjes na. Moet ik soms een jumper op mijn Abit NF7-S rev. 2.0 op 200 fsb zetten ofzo? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik met een cpu temp van 43 graden en standaard voltages al niet hoger meer kan dan 185 fsb terwijl de mp op 10 staat. Ik heb een bios van 17/3/03, geen idee welke versie, hoe kom ik daarachter?
Ik kon met LAN aan en Firewire niet ns op 180 komen, nu ik die uit heb 229 duzzBSeB schreef op 28 May 2003 @ 22:25:
[...]
Onzin, heb het hier allebij aan met een FSB van 215 en 1,9 volt en een mp van 11
Hoe bedoel je LAN? Die heb je toch nodig voor je internet verbinding? Dus als ik gewoon mijn eigen Chello netwerkkaart inplug, zou het beter moeten gaan?
Als je AGP/PCI clock fixed hebt dan kan dat toch niks uitmaken? Ik draai nu FSB 205 en alles doet het nog gewoon goed.
eeuh vraagje, als ik kijk op de Abit site zie ik staan de Abit NF7
met dit plaatje erbij
maar in de specs staat dat het een gewone nForce2 is en geen nForce2 Ultra 400
wat krijg je nou als ik dit bord bestel
met dit plaatje erbij

Ik kan er natuurlijk naast zitten maar ik denk dat het je Barton is die moeilijk doet, moest je daar niet eerst iets mee doen om hem op hogere fsb's te krijgen, een brug door snijden ofzo.MegaJurk schreef op 29 May 2003 @ 11:33:
Mijn pc doet het weer via de recovery console, dus dat is gelukt op wat Norton SsyetmWorks probleempjes na. Moet ik soms een jumper op mijn Abit NF7-S rev. 2.0 op 200 fsb zetten ofzo? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik met een cpu temp van 43 graden en standaard voltages al niet hoger meer kan dan 185 fsb terwijl de mp op 10 staat. Ik heb een bios van 17/3/03, geen idee welke versie, hoe kom ik daarachter?
Het geheugen en mobo lijken me niet het probleem hier, tenzij je een brak latje geheugen hebt. Het mobo zou ook makkelijk tot 200 moeten kunnen komen, ook met LAN aan.
En jumpers hoef je niet te verzetten, heb ik ook niet gedaan.
Ik heb een Barton 2500+ met een AQUCA 0308 SPAW core, ik heb ook erg mijn twijfels of die wel zo goed is....
Anoniem: 33102
De nf7-SL is gewoon de nf7-s maar dan niet geleverd met die sata-to-pata converter/dongle.wdekreij schreef op 27 May 2003 @ 13:24:
bij gistron verkopen ze de NF7-S niet meer, maar de NF7-SL...
wat is het verschil, of is dat dezelfde met een andere naam?? Er staat geen rev. 2.0 meer bij:S
op abit.com staat ie nie bij...
En weet iemand iets (als het een ander bord is) over de oc-baarheid?
Ik heb deze vorige week gekocht, en het is idd gewoon een nf7-s (de mijne was ook een v2.0)
Van die 200MHz fsb lijkt me niet te kloppen wat ze je hebben verteld, want elke v2.0 ondersteunt dit nu
Mijn nieuwe 120 GB HDD van IBM/Hitachi komt niet verder dan zo'n score van 13000 onder Sisoft Sandra. Ik heb de speciale nforce2 drivers al verwijderd maar dat maakt niet uit. Weet iemand raad hoe ik de prestaties icm met de NF7-S omhoog krijg?
Jij geeft min of meer antwoord op mijn vraag! Het houd dus in dat het de nForce2 Ultra 400 is. Je kirjgt zeker deze chipset als je een Rev 2.0 bord koopt, maar ik vermoed dat dat alleen al het geval is. Oudere planken zijn allemaal al wel verkocht.xabre16v schreef op 29 May 2003 @ 13:26:
eeuh vraagje, als ik kijk op de Abit site zie ik staan de Abit NF7
met dit plaatje erbij [afbeelding]
HEt verschil tussen de originele nForce 2 en de Ultra 400 is puur de 200Mhz FSB ondersteuning. Nothing special.
offtopic:
Stinger post dit vanuit Parijs
On tour met licht en geluid voor de Roparun 
Stinger post dit vanuit Parijs
[ Voor 8% gewijzigd door Stinger666 op 01-06-2003 05:24 ]
Ik blijf met constante vastlopers te zitten. Ik heb mijn pc nu overgeklokt naar 180 fsb en geheugen loopt synchroon hiermee en wordt dus onderklokt. De cpu wordt niet warmer dan zo'n 47 graden dus daar kan het niet aan liggen. Is het mogelijk dat het door het bios komt? Mijn bios is gedateerd 17/3/03 en het vreemde is dat de revisie 2.0 toen nog helemaal niet uit was. Hoe kan ik trouwens zien welke versie ik heb van het bios? Iedereen heeft het over versie 12 of 14 maar ik vind niks terug wat daar op lijkt.
Kan het zijn dat Windows XP gewoon verrot is omdat ik al een paar keer Recovery console heb moeten gebruiken? Moet ik dan maar een hele schone installatie doen?
En de optie CPU Interface in het bios? Hoe belangrijk is die? Toen ik die op Enabled zette, kon ik weliswaar met een lage mp toch naar 190 fsb, maar zodra ik even in Windows aan het werk ben, internetten ofzo, bevriest de boel volledig.
Dat heb ik met mijn goeie ouw Asus A7V133 in twee jaar niet gehad. Ik dacht dat ik met een nieuwe Abit NF7-S 2.0, Corsair PC3200 geheugen en een Barton 2500+ zonder problemen een prima pc zou hebben maar tot nu toe is het kl***.
Kan het zijn dat Windows XP gewoon verrot is omdat ik al een paar keer Recovery console heb moeten gebruiken? Moet ik dan maar een hele schone installatie doen?
En de optie CPU Interface in het bios? Hoe belangrijk is die? Toen ik die op Enabled zette, kon ik weliswaar met een lage mp toch naar 190 fsb, maar zodra ik even in Windows aan het werk ben, internetten ofzo, bevriest de boel volledig.
Dat heb ik met mijn goeie ouw Asus A7V133 in twee jaar niet gehad. Ik dacht dat ik met een nieuwe Abit NF7-S 2.0, Corsair PC3200 geheugen en een Barton 2500+ zonder problemen een prima pc zou hebben maar tot nu toe is het kl***.
Anoniem: 42168
Had hier hetzelfde probleem met nieuwe corsair pc 3200 cas 2 repen
windows liep op verschillende momenten steeds weer vast .Wat ik ook deed - het mocht niet baten.Op en gegeven moment toch maar weer memtest 86 uit de kast getrokken en ja hoor 2 van de 3 repen waren niet helemal zuiver.Heb ze vandaag retour verzonden ter omruiling. Het aantal fouten was zeer verschillend ( van 25 min. tot meer dan 1600 per ronde)Ik draai nu weer met een reep
(het goede dus) en alles loopt weer lekker.Wat nog wel opviel,corsair schijnt bij sommigen niet direct goed te willen o/c.Had dit meen ik ook ergens hier op got gelezen.Toen ik mijn net nieuwe corsair op 210mhz wou laten draaien kreeg ik steeds weer vastlopers.Nu op standaard (200mhz)loopt alles naar behoren.Als ik volgende week mijn nieuwe repen binnen heb , dan laat ik ze eerst en dag of wat op standaard draaien en dan es zien of er meer inzit dan dat er nu uitkomt.Misschien zit jij met hetzelfde probleem
Dat is goed mogelijk, ik ga ze eerst testen met memtest en dan maak ik een goeie image en dan probeer ik ze één voor één te overklokken. Als er een rotte tussen zit gaat ie meteen terug naar de leverancier. Ik ben er steeds meer van overtuigd dat het probleem in het geheugen zit, ondanks dat dat feitelijk wel werd onderklokt.Anoniem: 42168 schreef op 30 May 2003 @ 17:46:
Had hier hetzelfde probleem met nieuwe corsair pc 3200 cas 2 repenwindows liep op verschillende momenten steeds weer vast .Wat ik ook deed - het mocht niet baten.Op en gegeven moment toch maar weer memtest 86 uit de kast getrokken en ja hoor 2 van de 3 repen waren niet helemal zuiver.Heb ze vandaag retour verzonden ter omruiling. Het aantal fouten was zeer verschillend ( van 25 min. tot meer dan 1600 per ronde)Ik draai nu weer met een reep
(het goede dus) en alles loopt weer lekker.Wat nog wel opviel,corsair schijnt bij sommigen niet direct goed te willen o/c.Had dit meen ik ook ergens hier op got gelezen.Toen ik mijn net nieuwe corsair op 210mhz wou laten draaien kreeg ik steeds weer vastlopers.Nu op standaard (200mhz)loopt alles naar behoren.Als ik volgende week mijn nieuwe repen binnen heb , dan laat ik ze eerst en dag of wat op standaard draaien en dan es zien of er meer inzit dan dat er nu uitkomt.Misschien zit jij met hetzelfde probleem
Anoniem: 70824
Ik ben sinds dinsdag in bezit van een NFS-7 v2.0. Prima bordje, niks te klagen. Ik heb een Athlon TB 1.2GHz en ik las in zowel de bios als met MBM5 dat ie steeds 51 graden was idle en 54 stressed. Vanochtend de nieuwe bios geflashed (1.4) en nu lees ik zowel in bios als MBM5 dat ie maar 39 graden is idle. En stressed ongeveer graad of 45. Nu ben ik zeker hartstikke blij hiermee, maar ik denk dus dat dat niet klopt. Op mijn vorige mobo werd het stressed een graad of 50. In de fixed log van de nieuwe bios staat er: "1. Fixed CPU temperature too high issue.". Hebben andere mensen dit ook? Of zijn de temperaturen die nu weergeven worden correct?
/edit tikfoutje
/edit tikfoutje
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 70824 op 31-05-2003 15:09 ]
Ja dit heeft iedereen. Ik denk dat er gemiddeld zo'n 10 graden afgaat al je dit bios flasht. Of de temperaturen die nu aangegeven worden nu werkelijk kloppen weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ze eerst te hoog waren en dat velen bevestigen dat deze temperaturen redelijk kloppen. Er zijn er echter ook die zeggen dat het nu weer te laag is.
Zelf denk ik dat Abit nu een beetje overdreven heeft met het bijschaven van de temperaturen en dat ze dus eigenlijk tussen, wat het oude bios aangaf en het nieuwe bios aangeeft inzitten.
Zelf denk ik dat Abit nu een beetje overdreven heeft met het bijschaven van de temperaturen en dat ze dus eigenlijk tussen, wat het oude bios aangaf en het nieuwe bios aangeeft inzitten.
Anoniem: 16334
mijn thunderbird 1.4 is ook ineens 10 graden naar beneden gegaan in idle temp na nieuwste bios (let ff niet op sys in sign. , heb ik nog niet aangepastAnoniem: 70824 schreef op 31 mei 2003 @ 15:02:
Ik ben sinds dinsdag in bezit van een NFS-7 v2.0. Prima bordje, niks te klagen. Ik heb een Athlon TB 1.2GHz en ik las in zowel de bios als met MBM5 dat ie steeds 51 graden was idle en 54 stressed. Vanochtend de nieuwe bios geflashed (1.4) en nu lees ik zowel in bios als MBM5 dat ie maar 39 graden is idle. En stressed ongeveer graad of 45. Nu ben ik zeker hartstikke blij hiermee, maar ik denk dus dat dat niet klopt. Op mijn vorige mobo werd het stressed een graad of 50. In de fixed log van de nieuwe bios staat er: "1. Fixed CPU temperature too high issue.". Hebben andere mensen dit ook? Of zijn de temperaturen die nu weergeven worden correct?
/edit tikfoutje
Zijn er mensen die het mobo (stabiel) boven een FSB van 237 gekregen hebben ?
En zo ja, zouden die dan ook hun VCC voltage willen vermelden.
Ik weet namelijk nie of mijn mobo gewoon zijn grens bereikt heeft, of dat mijn geheugen niet meer wil(wat waarschijnlijker is).
En zo ja, zouden die dan ook hun VCC voltage willen vermelden.
Ik weet namelijk nie of mijn mobo gewoon zijn grens bereikt heeft, of dat mijn geheugen niet meer wil(wat waarschijnlijker is).
Op hoeveel draai jij je tb? op 133x10.5? of heb je de fsb verhoogt?Anoniem: 16334 schreef op 31 May 2003 @ 17:09:
[...]
mijn thunderbird 1.4 is ook ineens 10 graden naar beneden gegaan in idle temp na nieuwste bios (let ff niet op sys in sign. , heb ik nog niet aangepastheb nu ook een NF7-S rev2.0
)
ik heb iemand gezien (hierin zelf d8 ik

Moet kunnen lijkt me, als de MP maar verlaagt (heb je potloodstreepjes gezet misschien). Met extreme koeling (H20 anyoneAnoniem: 70824 schreef op 31 mei 2003 @ 19:43:
[...]
Op hoeveel draai jij je tb? op 133x10.5? of heb je de fsb verhoogt?
ik heb iemand gezien (hierin zelf d8 ik) die een tb op 200x7 draait. Zou ik ook graag willen doen
. Mijn tb 1.2 haalt makkelijk de 1.5. Dus dat zou wel leuk zijn
Ik ben overigens overgelopen mensjus
Kon het braqqe geluid van mijn defecte Epox 8RDA+ niet meer aanhoren en het irriteerde me mateloos dat ik de FSB niet stabiel boven de 175 MHz uitkreeg
Nu draait alles na een vlugge test echter al meteen stabiel @ 200 MHz
Kheb alleen 1 probje en dat is dat het geluid van het linker- en rechterkanaal is omgewisseld
Tesla Model Y RWD (2024)
Anoniem: 11776
Ik heb een probleempje. Ik krijg hem (NF7) niet hoger dan 214 Mhz. Ik had eerst 1x256MB Kingston PC3200, maar deze ging op losse settings niet verder dan 202 Mhz
....dus heb ik nieuw geheugen gehaald. 2x256 MB kingston PC3500 HyperX.
Maar zodra ik boven de 214 kom dan krijg ik lockups en een occasional blauw scherm (ook met losse timings).
Ik heb een Xp 1700+ (haalt 2450 Mhz met gemak
). Hij draait nu ivm de hitte(ambient temp van 30 graden) op 2354 (11x214 @ 1,75 V). Heb zojuist ook het nieuwe bios erop gezet en nu geeft hij 44,5 C als temp (prime95).
Wat ik ook probeer, zodra ik hoger ga dan 214 laat ie het afweten (ook na drastische verlaging MP).
Ik vind dit wel zuur omdat ik zoveel reacties lees van mensen met FSB's van boven de 220. Iemand een verklaring/oplossing? Kan ik het chipset voltage op een of andere manier hoger dan 1,7 krijgen, of ligt het daar niet aan?
Maar zodra ik boven de 214 kom dan krijg ik lockups en een occasional blauw scherm (ook met losse timings).
Ik heb een Xp 1700+ (haalt 2450 Mhz met gemak
Wat ik ook probeer, zodra ik hoger ga dan 214 laat ie het afweten (ook na drastische verlaging MP).
Ik vind dit wel zuur omdat ik zoveel reacties lees van mensen met FSB's van boven de 220. Iemand een verklaring/oplossing? Kan ik het chipset voltage op een of andere manier hoger dan 1,7 krijgen, of ligt het daar niet aan?
Dit komt waarschijnlijk door je hyperX, wat een conflict heeft met de nieuwe revisie nforce2 chipset, of heb je een rev 1.2 of 1.1 bord, zo ja dan zou je hier dus geen last van hebben en ligt het ergens anders aan.Anoniem: 11776 schreef op 31 mei 2003 @ 20:31:
Ik heb een probleempje. Ik krijg hem (NF7) niet hoger dan 214 Mhz. Ik had eerst 1x256MB Kingston PC3200, maar deze ging op losse settings niet verder dan 202 Mhz....dus heb ik nieuw geheugen gehaald. 2x256 MB kingston PC3500 HyperX.
Ik heb een Xp 1700+ (haalt 2450 Mhz met gemak). Hij draait nu ivm de hitte(ambient temp van 30 graden) op 2354 (11x214 @ 1,75 V). Heb zojuist ook het nieuwe bios erop gezet en nu geeft hij 44,5 C als temp (prime95).
Heb je een rev 2.0 Bord dan vind ik dat je nog best hoog heb gehaald (velen komen met deze combo niet boven de 210 uit. Met het nieuwst bios kun je trouwens hoger komen met hyperx op een NF7 rev 2.0
Bedankt voor je reactie. Heb inderdaad een v2.0. Ik wist dat dus niet....dacht ik even masterlijk geheugen te kopenSneezydevil schreef op 31 mei 2003 @ 20:44:
[...]
Dit komt waarschijnlijk door je hyperX, wat een conflict heeft met de nieuwe revisie nforce2 chipset, of heb je een rev 1.2 of 1.1 bord, zo ja dan zou je hier dus geen last van hebben en ligt het ergens anders aan.
Heb je een rev 2.0 Bord dan vind ik dat je nog best hoog heb gehaald (velen komen met deze combo niet boven de 210 uit. Met het nieuwst bios kun je trouwens hoger komen met hyperx op een NF7 rev 2.0
Zou hier nog een biosupdate voor uit komen?
Welk geheugen raad jij aan dan? Ik heb nl gelezen dat die corsairs ook niet zo hoog komen.
Voor de rest heb ik natuurlijk niks te klagen. Heb een super 1700.....volgende week WC en dan kijken of ik over de 2500 Mhz kom.
Volgens Abit komt er geen update, maar het lijkt er wel op de het door een Bios update verholpen zou kunnen worden, vooral na het 1.4 BIOS.Anoniem: 11776 schreef op 31 mei 2003 @ 20:52:
[...]
Bedankt voor je reactie. Heb inderdaad een v2.0. Ik wist dat dus niet....dacht ik even masterlijk geheugen te kopen. (wellicht handig om dit in de openingspost op te nemen?).
Zou hier nog een biosupdate voor uit komen?
Welk geheugen raad jij aan dan? Ik heb nl gelezen dat die corsairs ook niet zo hoog komen.
Voor de rest heb ik natuurlijk niks te klagen. Heb een super 1700.....volgende week WC en dan kijken of ik over de 2500 Mhz kom.
Wat je trouwens wel kunt proberen is 1 latje gebruiken want als ik het me goed herriner, ontstaat het probleem pas bij 2 modules.
Als geheugen is twinmos/winbond pc3200 messchien een goede keuze als je tenminste weer 2X256 wil nemen. Let er dus wel op dat alleen die modules met winbond chips goed clocken.
Kijk anders eens in dit topic voor geheugen:
[rml][ OC] Het grote DDR geheugen topic (deel 2)[/rml]
Met het updaten van het bios naar 1.4 ben ik niks opgeschoten helaas, dat gaat dus ook niet in alle gevallen op.Sneezydevil schreef op 31 May 2003 @ 21:07:
[...]
Volgens Abit komt er geen update, maar het lijkt er wel op de het door een Bios update verholpen zou kunnen worden, vooral na het 1.4 BIOS.
Wat je trouwens wel kunt proberen is 1 latje gebruiken want als ik het me goed herriner, ontstaat het probleem pas bij 2 modules.
Als geheugen is twinmos/winbond pc3200 messchien een goede keuze als je tenminste weer 2X256 wil nemen. Let er dus wel op dat alleen die modules met winbond chips goed clocken.
Kijk anders eens in dit topic voor geheugen:
[rml][ OC] Het grote DDR geheugen topic (deel 2)[/rml]
Ik ga het morgen proberen met 1 latje en zal dan mijn bevindingen posten.
En ik ga Abit toch maar een mailtje sturen....wie weet.....als er veel mensen klagen dat er dan wel wat aan gedaan wordt
Hmm, is dit een bekend probleem, net met bios v1.1 liep nog stabiel @ 200 MHz FSB sync en met het nieuwe v1.4 bios start mijn computer met die setting niet eens meer op
Ik heb een Athlon XP 2400+ (heb de MP teruggezet naar 10 zodat alles toch weer op 2 GHz uitkomt) en 2x 256mb TwinMOS PC3200 geheugen. Ik snap er echt geen bal van... Toch maar het oude bios terugzetten?
Tesla Model Y RWD (2024)
Anoniem: 16334
erm, 10*150 atm ..Anoniem: 70824 schreef op 31 May 2003 @ 19:43:
[...]
Op hoeveel draai jij je tb? op 133x10.5? of heb je de fsb verhoogt?
ik heb iemand gezien (hierin zelf d8 ik) die een tb op 200x7 draait. Zou ik ook graag willen doen
. Mijn tb 1.2 haalt makkelijk de 1.5. Dus dat zou wel leuk zijn

dus ik ga wat nieuw geheugen halen denk ik
ik heb overigens vanmiddag even een reepje van Fanatic_FS geleend wat tot DEZE 3dmark score leidde
7*200 is dus makkelijk te doen
Is idd een bekend probleem, het gebeurt niet bij iedereen maar het komt voor. Bij diegenen waar het voorkomt ligt het er vooral aan of ze last hebben van het SATA corruptie probleem.--MeAngry-- schreef op 31 May 2003 @ 21:30:
Hmm, is dit een bekend probleem, net met bios v1.1 liep nog stabiel @ 200 MHz FSB sync en met het nieuwe v1.4 bios start mijn computer met die setting niet eens meer opIk heb een Athlon XP 2400+ (heb de MP teruggezet naar 10 zodat alles toch weer op 2 GHz uitkomt) en 2x 256mb TwinMOS PC3200 geheugen. Ik snap er echt geen bal van... Toch maar het oude bios terugzetten?
Heb je hier geen last van gewoon terug naar 1.1
Je kunt het natuurlijk proberen, maar het probleem ligt bij kingston, en het is dus de vraag op Abit het echt helemaal kan verhelpen.Anoniem: 11776 schreef op 31 May 2003 @ 21:25:
[...]
Met het updaten van het bios naar 1.4 ben ik niks opgeschoten helaas, dat gaat dus ook niet in alle gevallen op.
Ik ga het morgen proberen met 1 latje en zal dan mijn bevindingen posten.
En ik ga Abit toch maar een mailtje sturen....wie weet.....als er veel mensen klagen dat er dan wel wat aan gedaan wordt.
Nou, ik heb het net met 1 reep geprobeerd (3e slot), heb helaas niet genoeg tijd gehad het echt goed te testen...maar hij loopt nu dus 1 mhz hoger (215), hoger dan dat weer hetzelfde probleem (heb echter niet met de timings gekloot).Sneezydevil schreef op 31 May 2003 @ 21:41:
[...]
Je kunt het natuurlijk proberen, maar het probleem ligt bij kingston, en het is dus de vraag op Abit het echt helemaal kan verhelpen.
Best raar trouwens dat het verschil met 1 mhz zo groot is. Prime geeft gelijk een error op 216, een minuutje of wat later freezed de PC en op 215 kan ie primen wat ie wil en loopt niet vast.
Zou het ook aan het moederbord kunnen liggen dan? Omdat je zegt dat het met 1 reepje zou moeten werken.....Want dan heeft ander geheugen kopen natuurlijk geen nut.
Dat zou idd geen zin hebben als het niet aan het geheugen ligt maar aan't mobo. Ik heb ff voor je gezocht en Kingston schrijft het volgende op een e-mail van iemand met hetzelfde probleem:Anoniem: 11776 schreef op 31 May 2003 @ 22:19:
[...]
Nou, ik heb het net met 1 reep geprobeerd (3e slot), heb helaas niet genoeg tijd gehad het echt goed te testen...maar hij loopt nu dus 1 mhz hoger (215), hoger dan dat weer hetzelfde probleem (heb echter niet met de timings gekloot).
Best raar trouwens dat het verschil met 1 mhz zo groot is. Prime geeft gelijk een error op 216, een minuutje of wat later freezed de PC en op 215 kan ie primen wat ie wil en loopt niet vast.
Zou het ook aan het moederbord kunnen liggen dan? Omdat je zegt dat het met 1 reepje zou moeten werken.....Want dan heeft ander geheugen kopen natuurlijk geen nut.
Thank you for contacting Kingston Technical Support. This Abit NF7-S board
uses Nvidia nForce2 SPP chipset, and from our testings done in lab, Hyper X may
not be compatible with nVidia nForce2 SPP chipset , when 2 pieces are installed.
One piece should work, 2 pieces will mostly likley fail. You may consider using
our regular parts that are compatible with this board: KVR266X64C25/256
(DDR266), KVR333X64C25/256(DDR333), and KVR400X64C25/256(DDR400).
Het zou dus moeten werken met 1 module, er zijn echter ook mensen die zeggen dat bij hun zelfs 1 module niet werkt.
Om te testen kun je je lan en firewire uit kunnen zetten en je chipset voltage naar 1.7 verhogen. Dan zou het mobo het makkelijk aan moeten kunnen.
Om het helemaal zeker te weten zou je natuurlijk eigenlijk een module moeten hebben waarvan je zeker weet dat die werkt, het is alleen de vraag hoe je daar aan komt, want om dat te kopen lijkt mij een te grote gok.
ik heb hier een tbird 1400 @ 7x220Mhz 2-5-2-2 draaien met infineon pc2700Anoniem: 16334 schreef op 31 May 2003 @ 21:37:
[...]
erm, 10*150 atm ..mijn Crucial PC2100 wil niet echt stabiel hoger
op mijn ouwe mobo wilde het nog 160 fsb doen
en bij anderen liep het zelfs tot zo'n 190 fsb
![]()
dus ik ga wat nieuw geheugen halen denk ik![]()
ik heb overigens vanmiddag even een reepje van Fanatic_FS geleend wat tot DEZE 3dmark score leidde, wat overigens niet 100% stabiel was maar ik heb nog niks gemod/geen betere NB/SB koeling erop, dus zo verwonderlijk is dat ook niet
7*200 is dus makkelijk te doenmits je goed geheugen hebt dan
12500 3dmarks (gf4 ti4400) 3dmark2k1
[ Voor 6% gewijzigd door Chop2000 op 01-06-2003 10:46 . Reden: ff linkie derbij gedaan ]
niks
ook leukl zon score, helaas doet mijn rev 1.2 niet meer als 210fsb ,
wel 2800mhz barton!!
wel 2800mhz barton!!
Nice! welke stepping is die barton? en wat voor koeling gebruik je?Gipsy King schreef op 01 juni 2003 @ 12:24:
wel 2800mhz barton!!
(ik wil binnenkort ook een xp2500 halen, ik ga waterkoeling gebruiken)
niks
Anoniem: 67204
210fsb, dat zuigt man, ik hoop toch wel de 235+ te halen, was tot nu toe met standaard heatsink en AS3 ertussen 221 stable.Gipsy King schreef op 01 juni 2003 @ 12:24:
wel 2800mhz barton!!
alleen dat ging wel ff omlaag toen ik mijn audigy2 erin deed
Ik heb mijn tbird nu op 1200 @ 7.5*170Mhz 2-7-2-2 draaien met corsair pc3200 platinum. Hij kon al op 1450 draaien op mijn oude mobo. Dus als ik nu 7*200 doe zal ie het perfect doen hoop ikChop2000 schreef op 01 June 2003 @ 10:40:
[...]
ik heb hier een tbird 1400 @ 7x220Mhz 2-5-2-2 draaien met infineon pc2700
12500 3dmarks (gf4 ti4400) 3dmark2k1
Zometeen ff een grote fan erop zetten zodat ik verder kan gaan in dit bloedhete weer
200Mhz easyAnoniem: 70824 schreef op 01 June 2003 @ 15:50:
[...]
Ik heb mijn tbird nu op 1200 @ 7.5*170Mhz 2-7-2-2 draaien met corsair pc3200 platinum. Hij kon al op 1450 draaien op mijn oude mobo. Dus als ik nu 7*200 doe zal ie het perfect doen hoop ik![]()
Zometeen ff een grote fan erop zetten zodat ik verder kan gaan in dit bloedhete weer
niks
Als ik nu een abit NF7 moederbord koop hoeveel kans heb ik dat ik rev-2.0 krijg?
De winkel moet het bord bestellen.
Ik heb nu een TT vulcano7 is dit genoeg om een AMD 2500+ ( barton) te koelen. Volgens de site van TT wel, maar kan ik er dan ook nog een beetje mee oc'en
Ik heb nu een TT vulcano7 is dit genoeg om een AMD 2500+ ( barton) te koelen. Volgens de site van TT wel, maar kan ik er dan ook nog een beetje mee oc'en
Dit zijn allemaal searchvragen!geforce5_guy schreef op 01 June 2003 @ 19:19:
Als ik nu een abit NF7 moederbord koop hoeveel kans heb ik dat ik rev-2.0 krijg?
Maar ik zal eens aardig zijn.
De kans op Rev 2.0 is 100% als het er op de website van de leverancier achter staat! Zoals hier! http://www.tweakers.net/pricewatch/55973
Makkelijk te vinden in de Pricewatch als je het mij vraagt

De V7 is geen overclock-koeler voor lucht! OC'en doe je met Extreme luchtkoeling, WC of Phase Change aka Prom of Vapo.
Ook hier zijn zat topics over te vinden in de search!
Lees je de FAQ's/sticky's nooit door? Neem voortaan een kijkje bovenaan de subforum eer je wil postengeforce5_guy schreef op 01 June 2003 @ 19:19:
Mobo: gewoon goed kijken of anders de leverancier even een mailtje sturen

Koeler: klik eens op het "Search" linkje hier helemaal bovenaan of kijk beetje rond in Die-Hard Overclocking & Cooling
[ Voor 17% gewijzigd door BalusC op 01-06-2003 20:13 ]
Welk bios gebruiken jullie voor rev. 2.0? Ik heb een bios gedateerd 17 maart 2003, ik kan niet zien welke versie omdat mijn monitor wat traag is met beeld geven en uit SiSoft Sandra kan ik het ook niet halen. Ik kom - zoals eerder gepost - niet boven de 180 fsb uit en dat met een revisie 2.0 mobo, Corsair geheugen en een Barton 2500+. Mijn hele Windows XP raakt zelfs zwaar corrupt.
Jij hebt bios 1.0 of met andere worden de first release bios.Check dit en zoek er zelf een uitMegaJurk schreef op 01 June 2003 @ 22:05:
Welk bios gebruiken jullie voor rev. 2.0? Ik heb een bios gedateerd 17 maart 2003, ik kan niet zien welke versie omdat mijn monitor wat traag is met beeld geven en uit SiSoft Sandra kan ik het ook niet halen. Ik kom - zoals eerder gepost - niet boven de 180 fsb uit en dat met een revisie 2.0 mobo, Corsair geheugen en een Barton 2500+. Mijn hele Windows XP raakt zelfs zwaar corrupt.
http://fae.abit.com.tw/eng/download/bios/nf7-s2.htm
Bios van die datum is v1.1, dat kon je ook vinden op de site van Abit hoorMegaJurk schreef op 01 June 2003 @ 22:05:
Ik kan je zelf bios v1.2 aanraden, aangezien ik bij mij met v1.4 niet eens meer op 200 MHz kom
Met v1.2 kom ik er nog bovenuit (ben nog aan het stresstesten en proberen
Tesla Model Y RWD (2024)
Ik heb inderdaad bios 1.0. Zijn er mensen die ook problemen ondervonden met hoge fsb'en met dit bios? Ik wil nu wel upgraden naar bios 1.4 maar ik heb begrepen dat die ook geen al te hoge fsb'en aankan.
Ik heb sins kort de NF7-S rev2 en ik ben er best tevreden over. Kep alleen een klein probleempje:
De USB wil niet op highspeed, dus gewoon op 1.1 snelheid, en niet op 2.0 snelheid. Ik draai XP, en Servick pack 1 zou het moeten oplossen. dat was bij mij dus niet het geval.
op de site van abit staat er nergens iets over.
Ik heb de hoge snelheid nodig voor mn Jukebox (mp3 speler met HD)
tis zo zonde om 20 GB vol te gooien met 1MB/s
De USB wil niet op highspeed, dus gewoon op 1.1 snelheid, en niet op 2.0 snelheid. Ik draai XP, en Servick pack 1 zou het moeten oplossen. dat was bij mij dus niet het geval.
Waarom heeft iedereen hier probs met de laatste BIOS-en. Iedereen loopt allemaal te zeiken als ze geen 200+ FSB halen. (Terwijl hij certified is tot 200Mhz mits de chipset een nForce2 Ultra 400 is (alleen op Rev 2.0))
Waarom gelijk de BIOS verwijten en niet eerst naar je eigen hardware kijken.
@ Megajurk en alle anderen die denken dat je met BIOS 14 geen hoge FSB's kunt draaien
Ik draai op mn Rev 2.0 met BIOS 14 een FSb van 225Mhz. Dit omdat mn geheugen niet hoger wil dan dat op 2,9V. (Timings 2-5-2-2)(Infineon PC2700 USA)
Een FSB van 235 is ook geen probleem met mn cpu (zie sig)(Het moet wel asynchroon draaien dan
)
Dus er is niks mis met BIOS 14 voor Rev 2.0. Ze zijn niet achterlijk bezig bij Abit als ze een nieuwe BIOS uitgeven.
Kijk eerst eens naar de rest van je zooitje en kijk wat je kan verbeteren.
@ Megajurk en alle anderen die denken dat je met BIOS 14 geen hoge FSB's kunt draaien
Ik draai op mn Rev 2.0 met BIOS 14 een FSb van 225Mhz. Dit omdat mn geheugen niet hoger wil dan dat op 2,9V. (Timings 2-5-2-2)(Infineon PC2700 USA)
Een FSB van 235 is ook geen probleem met mn cpu (zie sig)(Het moet wel asynchroon draaien dan
Dus er is niks mis met BIOS 14 voor Rev 2.0. Ze zijn niet achterlijk bezig bij Abit als ze een nieuwe BIOS uitgeven.
[ Voor 7% gewijzigd door Stinger666 op 02-06-2003 00:13 ]
Ik hoop dat ik mijn vraag hier in kwijt kan 
Ik heb sinds dit weekend ook een NF7-S met XP2500+ (Alles @ default), hier zit een Artic copper silent op.
In de search al gezocht naar deze cooler, maar geen hits.
Idle word me XP2500+ al 50 graden
Zit netjes artic silver tussen cpu / koeler.
Kast is Antec SX1030B 2x 80x80 intake 2x 80x80 outtake.
Is die cooler gewoon slecht, of zijn dit hele normale temps voor een warme zomerdag ?
Ik heb sinds dit weekend ook een NF7-S met XP2500+ (Alles @ default), hier zit een Artic copper silent op.

Is die cooler gewoon slecht, of zijn dit hele normale temps voor een warme zomerdag ?
AMD 64 3200+, MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra, 2 x 512MB Kingston pc3200, 200Gb Maxtor Sata +120 GB Maxtor , X800pro @ X800XT-PE, Samsung 213 T
Is niet echt heel gek hoor, mijn CPU wordt ook zo'n 10 graden warmer nu het van dit extreme weer is.
Het kan voorkomen door dit idioot broeierige weer. Zeker als je een gewone standaard luchtkoeling hebt. Normaal gesproken zal het wel op een graadje of 40 uitkomenFlitzZ schreef op 02 June 2003 @ 11:10:
Dan maar wachten op normaal weer, zal mun eerste sys worden waarop ik ga 'trachten' te oc'en
AMD 64 3200+, MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra, 2 x 512MB Kingston pc3200, 200Gb Maxtor Sata +120 GB Maxtor , X800pro @ X800XT-PE, Samsung 213 T
acuca 0308 spmwChop2000 schreef op 01 June 2003 @ 12:31:
[...]
Nice! welke stepping is die barton? en wat voor koeling gebruik je?
(ik wil binnenkort ook een xp2500 halen, ik ga waterkoeling gebruiken)
Zoals al eerder gemeld, ik heb een NF7-S revisie 2.0, Corsair XMS3200 geheugen, een Barton 2500+, een Coolermaster Aero 7+ koeler en een splinternieuwe Hitachi Deskstar 120 GB harde schijf, meer dan uitstekende hardware dus. En als ik mijn fsb op 185 zet wat natuurlijk geen enkel probleem mag zijn, draait mijn pc volledig in de soep. Heel Windows XP verneukt, en dat is natuurlijk geen doen zonder eerst een goeie image te maken. Memtest wijst vooralsnog uit dat mijn geheugen in orde is. Mijn cpu wordt niet warmer dan 44 a 45 graden dus dat is het probleem ook niet. Ik hoor iedereen maar over enorm hoge fsb's maar kom er maar eens achter wat nu bij mij het probleem is. Ik heb nu mijn bios geupdate van 1.0 naar 1.2 en ik zal eerst een goeie image van mijn schijf maken en dan nog een poging wagen. Het is toch logisch dat ik denk dat mogelijk het bios tot problemen leidt?Stinger666 schreef op 02 juni 2003 @ 00:10:
Waarom heeft iedereen hier probs met de laatste BIOS-en. Iedereen loopt allemaal te zeiken als ze geen 200+ FSB halen. (Terwijl hij certified is tot 200Mhz mits de chipset een nForce2 Ultra 400 is (alleen op Rev 2.0))
Een FSB van 235 is ook geen probleem met mn cpu (zie sig)(Het moet wel asynchroon draaien dan)
Van de week toen ik mijn geheugen ging testen (via opstart floppy) had ik mijn harde schijf voor de zekerheid losgekoppeld en toen wilde mijn pc met 200 fsb al helemaal niet opstarten maar bleef al meteen op het begin hangen, lijkt me toch een bios probleem......
niemand een oplossing voor mijn usb probleem?onok schreef op 02 June 2003 @ 00:08:
Ik heb sins kort de NF7-S rev2 en ik ben er best tevreden over. Kep alleen een klein probleempje:
Bij bora computer in duitsland vertelden ze me dat deze koeler maar geschikt was tot 2200+FlitzZ schreef op 02 June 2003 @ 11:10:
het blijkt precies ook een beetje te kloppen : wel in't frans
Dat is 'm toch hoop ik?Arctic-Cooling Copper Silent Pro Socket A (XP<=2200+)
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 33102 op 02-06-2003 22:14 ]
Anoniem: 29913
heb hier toevallig nog een doosje van de copper silent pro liggen.
staat op:
Recommended CPU's:
intel:
PIII up to 1.8Ghz
Celeron up to 2.0Ghz
AMD:
Duron up to 1.9Ghz
Athlon XP 2800+
Fan speed 2500RPM, air flow 26CFM, Noise Level 20dB
Lijkt me gewoon te kunnen een 2500+ Ik heb goede ervaringen met deze koelers, vrij goedkoop, zeer stil, en nog vrij goe koelen ook...
staat op:
Recommended CPU's:
intel:
PIII up to 1.8Ghz
Celeron up to 2.0Ghz
AMD:
Duron up to 1.9Ghz
Athlon XP 2800+
Fan speed 2500RPM, air flow 26CFM, Noise Level 20dB
Lijkt me gewoon te kunnen een 2500+ Ik heb goede ervaringen met deze koelers, vrij goedkoop, zeer stil, en nog vrij goe koelen ook...
Gek hoe men gooit met specificaties 
Nu, met zijn config (2x80mm in en 2x80mm uit) moet dat normaal gezien ook kunnen.
Maar als 'm stabiel blijft draaien, denk ik niet dat er reden is om die te vervangen.
Zelf heb ik er twee van gemonteerd op pc's die ik ineen had gestoken, het resultaat was niet schitterend, maar meer dan voldoende
(was op een duron1300 en xp2200+)
Nu dat ik heb gezien hoe nonchalant men is met de nauwkeurigheid van die tempsensors (zie laatste bios, -10°C ), ben ik gestopt naar het kijken van m'n cputemp. Als 'm stabiel draait is't prima voor mij.
Nu, met zijn config (2x80mm in en 2x80mm uit) moet dat normaal gezien ook kunnen.
Maar als 'm stabiel blijft draaien, denk ik niet dat er reden is om die te vervangen.
Zelf heb ik er twee van gemonteerd op pc's die ik ineen had gestoken, het resultaat was niet schitterend, maar meer dan voldoende
Nu dat ik heb gezien hoe nonchalant men is met de nauwkeurigheid van die tempsensors (zie laatste bios, -10°C ), ben ik gestopt naar het kijken van m'n cputemp. Als 'm stabiel draait is't prima voor mij.
Ik heb nu ook mijn NF7-S rev2 en 1700+ (JIUHB DUT3C) en TwinMOS PC3200 DDR ontvangen van maXpert, gister.
Als alles op default staat draait alles normaal. Idle temps zijn: motherboard = 31, CPU = 44. (idle)
Als ik echter probeer de FSB te veranderen (hele kleine beetjes omhoog OF omlaag, gewoon om te proberen), de instellingen bewaar, en daarna reboot krijg ik alleen de welbekende piepjes.
De vraag is dus, wat doe ik verkeerd?
Ook las ik ergens over de optie, "4 bank interleaving". Als dit aangezet wordt krijgt men een kleine prestatie-winst. Ik vindt deze optie niet terug in m'n BIOS. Is er een toets die ik in moet drukken tijden opstarten dat ik in een Geavanceerd BIOS terecht kom?
Als alles op default staat draait alles normaal. Idle temps zijn: motherboard = 31, CPU = 44. (idle)
Als ik echter probeer de FSB te veranderen (hele kleine beetjes omhoog OF omlaag, gewoon om te proberen), de instellingen bewaar, en daarna reboot krijg ik alleen de welbekende piepjes.
De vraag is dus, wat doe ik verkeerd?
Ook las ik ergens over de optie, "4 bank interleaving". Als dit aangezet wordt krijgt men een kleine prestatie-winst. Ik vindt deze optie niet terug in m'n BIOS. Is er een toets die ik in moet drukken tijden opstarten dat ik in een Geavanceerd BIOS terecht kom?
edit:
OK, de truc was dat ik het BIOS zelf moet laten bepalen (AUTO) wat de beste ratio is voor FSB/DDR. Nu kan ik wel gewoon FSB en MP veranderen zonder de peipjes na opstarten! Ik zit nu op 1.75Ghz (10x175), dus 2100+. Temp is nog steeds 45C (idle). Standaard voltages. Vantec lucht koeling (van de inkoop actie).
Memtest86 gedaan (3-4-4-9) en geen problemen.
Vanavond nog verder (ik bouw het langzaam op). Ik ga voor 2000 (2500+) op 200 FSB. En ff Prime95'en vanavond. Memory timings kunnen strakker.
OK, de truc was dat ik het BIOS zelf moet laten bepalen (AUTO) wat de beste ratio is voor FSB/DDR. Nu kan ik wel gewoon FSB en MP veranderen zonder de peipjes na opstarten! Ik zit nu op 1.75Ghz (10x175), dus 2100+. Temp is nog steeds 45C (idle). Standaard voltages. Vantec lucht koeling (van de inkoop actie).
Memtest86 gedaan (3-4-4-9) en geen problemen.
Vanavond nog verder (ik bouw het langzaam op). Ik ga voor 2000 (2500+) op 200 FSB. En ff Prime95'en vanavond. Memory timings kunnen strakker.
[ Voor 28% gewijzigd door lordsnow op 03-06-2003 07:24 . Reden: 1e o/c resultaten ]
Dat is hem idd, vandaag is het al stukken koeler in huis, cpu word nu 46 graden idle, vind het allemaal nog te warm, op de doos staat idd tot 2800+ maar geloof ik weinig van.Anoniem: 33102 schreef op 02 juni 2003 @ 22:14:
[...]
Bij bora computer in duitsland vertelden ze me dat deze koeler maar geschikt was tot 2200+
het blijkt precies ook een beetje te kloppen : wel in't frans
[...]
Dat is 'm toch hoop ik?
hallo:
Probleempje.
nieuwe bios abit 1.4 voor de rev 2.0
[url= nieuwe bios]http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=18092&postdays=0&postorder=asc&start=0[/url]
Nou kan ik hem niet meer zo hoog overklokken als eerst en hij slaat eerder in de stress door te hoge temp, die er niet zijn.
uitschakeling en bleeper de bliep.
Hij is dus gewoon instabieler geworden met de bios update.
Hebben jullie dit ook al.
barton 2500+ @ 166x 12,5 op dit moment.(wou makkelijk 13 x 166)
Heb er alleen gf2 modem en hdd/cd-rom in te zitten
geen usb firewire ingebruik en s-ata is uigeschakeld.
Probleempje.
[url= nieuwe bios]http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=18092&postdays=0&postorder=asc&start=0[/url]
Nou kan ik hem niet meer zo hoog overklokken als eerst en hij slaat eerder in de stress door te hoge temp, die er niet zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door gp500 op 03-06-2003 11:49 ]
Anoniem: 29913
Die houd een 2800+ perfect stabiel hoor. Het is alleen voor ons oc'ers interessant om onze temp zo laag mogelijk te houden. Een athlon op default snelheid mag gerust 75-80 graden hebben voor die unstable wordt. En dat is met deze koeler zeker geen probleem. Volgens mij houd die een 3200+ ook stabiel. Maar hij doet wel niets meer dan stabiel houden, wil je OC'en heb je een andere koeler nodig...Dat is hem idd, vandaag is het al stukken koeler in huis, cpu word nu 46 graden idle, vind het allemaal nog te warm, op de doos staat idd tot 2800+ maar geloof ik weinig van.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 29913 op 03-06-2003 11:54 ]
Anoniem: 62520
Ik heb een Abit NF7-S rev 2.0 (bios 1.2) met 2 reepjes Kingston HyperX PC3000.Sneezydevil schreef op 31 May 2003 @ 23:10:
[...]
Dat zou idd geen zin hebben als het niet aan het geheugen ligt maar aan't mobo. Ik heb ff voor je gezocht en Kingston schrijft het volgende op een e-mail van iemand met hetzelfde probleem:
Thank you for contacting Kingston Technical Support. This Abit NF7-S board
uses Nvidia nForce2 SPP chipset, and from our testings done in lab, Hyper X may
not be compatible with nVidia nForce2 SPP chipset , when 2 pieces are installed.
One piece should work, 2 pieces will mostly likley fail. You may consider using
our regular parts that are compatible with this board: KVR266X64C25/256
(DDR266), KVR333X64C25/256(DDR333), and KVR400X64C25/256(DDR400).
Het zou dus moeten werken met 1 module, er zijn echter ook mensen die zeggen dat bij hun zelfs 1 module niet werkt.
Om te testen kun je je lan en firewire uit kunnen zetten en je chipset voltage naar 1.7 verhogen. Dan zou het mobo het makkelijk aan moeten kunnen.
Om het helemaal zeker te weten zou je natuurlijk eigenlijk een module moeten hebben waarvan je zeker weet dat die werkt, het is alleen de vraag hoe je daar aan komt, want om dat te kopen lijkt mij een te grote gok.
Het gaat allemaal goed op snelle timings tot 185mhz. Boven 190mhz is het syteem niet stabiel meer op CAS2. Hetzelfde systeem heb ik getest met Samsung PC2700 en dan kom ik tot 210mhz op CAS2,5.
Anoniem: 12167
IK heb exact het zelfde probleem, zo lang ik in windows blijf met mijn 1700+ @ 2300 mhz 200 fsb (kingston pc3200 valueram 2x256 dual channel) is er niets aan de hand, echter als ik even ga gamen slaat ie meteen uit en blieperdebliep ja , nu heb ik mijn voeding vervangen van een 350 naar een 400 watt en nu bliept hij niet meer, maar gaat gewoon uit... afijn alles staat in bios disabled kwa hitte detectie en diegene die je dan nog kunt instellen op hoogste gezet, maar het blijft maar mis gaan. Van het weekend had ik ergens een lan en daar was airco en mijn computer heeft het hele weekend stabiel gedraaid. Ik kom thuis (nogal warm hier) en meteen over zijn nek , kijk ik naar de temp is het gewoon 50-55 graden vlak nadat hij er uit klapt. Bij deze temps mag hij er toch echt niet uit klappen... heel vaag. Het lijkt er inderdaad op, dat hij uitslaat door temps die er niet zijn, echter als je onder een bepaalde temp blijft gaat het dus wel goed, alleen weet ik niet welke temp dat is .....gp500 schreef op 03 June 2003 @ 11:47:
hallo:
Probleempje.
Mijn vcore is btw 1.675 en vga is een radeon 9700 van club3d non oc nog.
Toen ik mijn vcore verhoogde naar zo'n 1.8 volt voor stabiliteit, klapte hij er zelfs vlak na de post uit met de welbekende piepjes...
Ik veronderstel dat het gewoon aan het bios ligt en hoop dat de volgende bios je cpu nog steeds zo relatief koel houdt, maar toch echt een stuk stabieler is.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 12167 op 03-06-2003 19:54 ]
ff een vraagje over het flashen:
ik wil dus van 1.4 weer terug naar 1.0. bij het flashen heeft hij heel veel gedeeltes die 'write fail' zijn. kan ik op een of andere manier het flashen 'forceren' op die gedeeltes?
ik wil dus van 1.4 weer terug naar 1.0. bij het flashen heeft hij heel veel gedeeltes die 'write fail' zijn. kan ik op een of andere manier het flashen 'forceren' op die gedeeltes?
Ik weet niet hoe jij je bios gaat flashen, maar ik doe het altijd in windows met abit flash menu.Dit proggie is echt geweldig je kan alle biossen flashen die je ma wilt hebben en dan ook nog in verschillende volgorde -zonder gezeik.Abit geeft aan dat je als je een keer geupd. hebt naar 1.2 je niet meer terug zou kunnen naar 1.0 en1.1 maar nix is minder waarpatryk schreef op 03 juni 2003 @ 21:54:
ff een vraagje over het flashen:
bedankt voor de tip. ik zal zo ff kijken. laat wel even horen hoe het gegaan isAnoniem: 42168 schreef op 03 juni 2003 @ 22:23:
[...]
Ik weet niet hoe jij je bios gaat flashen, maar ik doe het altijd in windows met abit flash menu.Dit proggie is echt geweldig je kan alle biossen flashen die je ma wilt hebben en dan ook nog in verschillende volgorde -zonder gezeik.Abit geeft aan dat je als je een keer geupd. hebt naar 1.2 je niet meer terug zou kunnen naar 1.0 en1.1 maar nix is minder waarik zou zeggen -gewoon doen.Gebruik wel de optie update from file!! Dan lukt het altijd en je bios wordt keurig geflashed
Precies het zelfde denk ook dat 't de bios is.Anoniem: 12167 schreef op 03 juni 2003 @ 19:52:
[...]
IK heb exact het zelfde probleem, zo lang ik in windows blijf met mijn 1700+ @ 2300 mhz 200 fsb (kingston pc3200 valueram 2x256 dual channel) is er niets aan de hand, echter als ik even ga gamen slaat ie meteen uit en blieperdebliep ja , nu heb ik mijn voeding vervangen van een 350 naar een 400 watt en nu bliept hij niet meer, maar gaat gewoon uit... afijn alles staat in bios disabled kwa hitte detectie en diegene die je dan nog kunt instellen op hoogste gezet, maar het blijft maar mis gaan. Van het weekend had ik ergens een lan en daar was airco en mijn computer heeft het hele weekend stabiel gedraaid. Ik kom thuis (nogal warm hier) en meteen over zijn nek , kijk ik naar de temp is het gewoon 50-55 graden vlak nadat hij er uit klapt. Bij deze temps mag hij er toch echt niet uit klappen... heel vaag. Het lijkt er inderdaad op, dat hij uitslaat door temps die er niet zijn, echter als je onder een bepaalde temp blijft gaat het dus wel goed, alleen weet ik niet welke temp dat is .....
Mijn vcore is btw 1.675 en vga is een radeon 9700 van club3d non oc nog.
Toen ik mijn vcore verhoogde naar zo'n 1.8 volt voor stabiliteit, klapte hij er zelfs vlak na de post uit met de welbekende piepjes...
Ik veronderstel dat het gewoon aan het bios ligt en hoop dat de volgende bios je cpu nog steeds zo relatief koel houdt, maar toch echt een stuk stabieler is.
Domme fout.
Hoop dat 't over is met een update.
Ik zou het op 't nforce forum zetten maar eerst weer reggen enzo,
Ik heb een klein probleempje.
Mijn internet valt af en toe uit. Die is aangesloten via usb op het moederbord. Gewoon uittrekken en terug in steken helpt al en internet werkt weer.
Ik had hier ergens gelezen dat ik moest uitvinken bij energiebeheer dat windows mocht het afsluiten om energie te besparen. Dat heb ik dus gedaan maar het heeft niet geholpen.
Ik heb ook bij apparaatbeheer een uitroepteken bij een usb controller maar ik heb de nforce² drivers geinstalleerd. Die van nvidia en abit.
Heeft iemand dit ook of een oplossing?
Ik had hier ergens gelezen dat ik moest uitvinken bij energiebeheer dat windows mocht het afsluiten om energie te besparen. Dat heb ik dus gedaan maar het heeft niet geholpen.
Ik heb ook bij apparaatbeheer een uitroepteken bij een usb controller maar ik heb de nforce² drivers geinstalleerd. Die van nvidia en abit.
En ook dit probleem heb ik , alleen gebeurt het bij mij met een usb muis van logitech je weet wel, die eerste blauwpaarse met oplichtend logo. Afijn na een tijdje willekeurig muizen slaat hij vast en moet ik stekker er uit halen en er weer in duwen om te muizen. IK had van het weekend de muis tijdens een lan rechtstreeks aangesloten ipv op mijn iiyama vmpro 451's usb hub, maar toen leek het amper voor te komen. Had toen ook in bios usb/mouse keyboard op BIOS gezet ipv OS, maar goed neem aan dat hier ook wel een oplossing voor is....pisart schreef op 04 June 2003 @ 17:27:
Ik heb een klein probleempje.Mijn internet valt af en toe uit. Die is aangesloten via usb op het moederbord. Gewoon uittrekken en terug in steken helpt al en internet werkt weer.
Trouwens, het ligt 100% zeker niet aan de usb hub van de monitor, deze werkte op mijn vorige mobo, een k7s5a foutloos.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 12167 op 04-06-2003 20:03 ]
Juist sloeg mijn pc helemaal vast en mijn internet was ook weg. Ik hoop maar niet dat het samenhangt. 
Heb je ook een uitroepteken in het apparaatbeheer?
Heb je ook een uitroepteken in het apparaatbeheer?
ja kan ik er wat aandoen dat me abit niet meer kan me mem doet in peters pc 300fsb dus ligt an mobo ,Anoniem: 67204 schreef op 01 juni 2003 @ 12:32:
[...]
210fsb, dat zuigt man, ik hoop toch wel de 235+ te halen, was tot nu toe met standaard heatsink en AS3 ertussen 221 stable.
alleen dat ging wel ff omlaag toen ik mijn audigy2 erin deed
vant weekend even een 1800+ jiuhb 0313 erin en even testen als alternatief
AMDs en P4s zijn in fsb niet met elkaar te vergelijken heGipsy King schreef op 04 juni 2003 @ 20:32:
[...]
ja kan ik er wat aandoen dat me abit niet meer kan me mem doet in peters pc 300fsb dus ligt an mobo ,
vant weekend even een 1800+ jiuhb 0313 erin en even testen als alternatief
Turn it off and on again.
Zijn er mensen met een NF7-S revisie 2.0 die problemen hebben met de combinatie van hun mobo en twee reepjes Corsair geheugen? Afzonderlijk presteren de modules op zich goed, maar samen genereren ze onder Memtest86 heel veel errors. Een mobo probleem?
Ff zoeken op NF7 Megajurk. Hier is pas nog een draad over geweest. Iemand met Corsair en probs.MegaJurk schreef op 04 juni 2003 @ 23:27:
Zijn er mensen met een NF7-S revisie 2.0 die problemen hebben met de combinatie van hun mobo en twee reepjes Corsair geheugen? Afzonderlijk presteren de modules op zich goed, maar samen genereren ze onder Memtest86 heel veel errors. Een mobo probleem?
Maaruh Stinger heb ook een Barton 2500+ besteld ennuh daar post ik de OC resultaten nog wel van!
*update* NF7-S rev2 en 1700+ (JIUHB DUT3C) en TwinMOS PC3200 DDR in een Antec 660AMG kast. Alles behalve de kast gekocht bij maXpert. (Echt toffe lui).
3de casefan draait nu ook, dus: Overclock BIOS settings: 9.5 x 200 (2350+). motherboard = 28C, CPU = 43C (idle). Na een uurtje Prime95: motherboard = 30C, CPU = 47C (stressed). Aggresive geheugen-timings geselecteerd in BIOS (2.5-3-3-8 of zo?). memtest86 gedraaid (2 passes) zonder problemen. Voltages zijn verder gewoon standaard.
Ik zit nog steeds met deze vraag: waar vindt ik de optie "4 bank interleaving" in het BIOS?.
3de casefan draait nu ook, dus: Overclock BIOS settings: 9.5 x 200 (2350+). motherboard = 28C, CPU = 43C (idle). Na een uurtje Prime95: motherboard = 30C, CPU = 47C (stressed). Aggresive geheugen-timings geselecteerd in BIOS (2.5-3-3-8 of zo?). memtest86 gedraaid (2 passes) zonder problemen. Voltages zijn verder gewoon standaard.
Ik zit nog steeds met deze vraag: waar vindt ik de optie "4 bank interleaving" in het BIOS?.
[ Voor 32% gewijzigd door lordsnow op 06-06-2003 00:51 ]
Dit is echt weird, ik heb het (tot nu toe) maar bij 2 games, GTA VC & F1 2002.
Ik heb regelmatig als ik game start, dat tobo niet meer werkt.
Niet alleen niet in game, maar echt helemaal niet meer. Moet verplicht rebooten, wil tobo weer werken.
Als ik game start, en tobo werkt niet, en ik haal stekker eruit (ps2) en er weer in gaan wel keurig de lampjes branden, maar werkt totaal niet.
Ik speel elke dat CS, en daar heb ik geen probs mee.
Zijn er meerdere met deze prob, en hoe te verhelpen ?
Niet alleen niet in game, maar echt helemaal niet meer. Moet verplicht rebooten, wil tobo weer werken.
Als ik game start, en tobo werkt niet, en ik haal stekker eruit (ps2) en er weer in gaan wel keurig de lampjes branden, maar werkt totaal niet.
Ik speel elke dat CS, en daar heb ik geen probs mee.
Hoe weet je eigenlijk dat deze optie in dit Bios zit? Want als hij erin zit betekent dit dat ik wat gratis geheugen bandbreedte kan krijgen en het scheelt messchien weer wat in performance.lordsnow schreef op 05 juni 2003 @ 03:19:
...
Ik heb het wel eens in Biosen zien zitten volgens mij was dat een P4 systeem, maar in dit Bios zie ik het nergens.
Wat voor TWINMOS heb je BTW?
Ik was het dus beu en heb ik mijn ethernet adapter eraf gehaald. Dus nu is mijn internet aangesloten via mijn lan poort en tot nu toe geen problemen. Ik heb ook mijn muis op dezelfde usb controller gezet en ook geen problemen, zou het kunnen liggen aan het moederbord die niet compatible is met mijn Silicom Usb Ethernet Adapter?
Ik heb net een nieuwe ABit gehaald (A7N8X Deluxe is overleden
). De keuze is uiteindelijk gevallen op de NF7-S (rev 2.0). Installeren ging vlekkeloos, maar bij het serieus overklokken loop ik tegen een raars iets aan.
Wanneer ik de multiplier op 12 zet en de FSB op 209, dan pakt de bios af en toe een multiplier van 12, maar meestal wordt deze teruggezet naar 5
. Heel af en toe springt ie weer terug naar 12 als ik op reset duw.
Ik heb al geprobeerd een biosupdate uitgevoerd, maar dat had geen effect ik bleef met hetzelfde probleem zitten. Verder heb ik de proc (AMD 2700+) er eens afgehaald en goed bekeken. Daar was verder niets vreemds aan te zien. Van deze proc is al ooit een brug doorgesneden, om op 200+ FSB snelheden te kunnen draaien. Tijdens het slopen van deze brug is een klein stukje van degene ernaast ingesneden
, maar deze is weer netjes verbonden.
Ik heb dit bordje net en met het ASUS bord heb ik daar nooit problemen mee gehad, dus ik vermoed dat het niet kan liggen aan het snijfoutje.
Heeft iemand enig id hoe ik dit probleem kan oplossen, want mijn doel lag toch minimaal op het halen van 2600 Mhz of hoger.
Wanneer ik de multiplier op 12 zet en de FSB op 209, dan pakt de bios af en toe een multiplier van 12, maar meestal wordt deze teruggezet naar 5
Ik heb al geprobeerd een biosupdate uitgevoerd, maar dat had geen effect ik bleef met hetzelfde probleem zitten. Verder heb ik de proc (AMD 2700+) er eens afgehaald en goed bekeken. Daar was verder niets vreemds aan te zien. Van deze proc is al ooit een brug doorgesneden, om op 200+ FSB snelheden te kunnen draaien. Tijdens het slopen van deze brug is een klein stukje van degene ernaast ingesneden

Ik heb dit bordje net en met het ASUS bord heb ik daar nooit problemen mee gehad, dus ik vermoed dat het niet kan liggen aan het snijfoutje.
Heeft iemand enig id hoe ik dit probleem kan oplossen, want mijn doel lag toch minimaal op het halen van 2600 Mhz of hoger.
offtopic:
ik heb heel goed nagedacht voordat ik iets stoms typte
of niet goed gekeken
ik heb heel goed nagedacht voordat ik iets stoms typte
of niet goed gekeken
Het is trouwens "4-way bank interleaving".Sneezydevil schreef op 05 juni 2003 @ 14:53:
[...]
Hoe weet je eigenlijk dat deze optie in dit Bios zit? Want als hij erin zit betekent dit dat ik wat gratis geheugen bandbreedte kan krijgen en het scheelt messchien weer wat in performance.
Ik heb het wel eens in Biosen zien zitten volgens mij was dat een P4 systeem, maar in dit Bios zie ik het nergens.
Wat voor TWINMOS heb je BTW?
'k weet 't niet.. ergens op een website gelezen dat als je dit aanzet in je BIOS dat je idd er wat % op voorruit gaat qua performance. Ik ging er eigenlijk van uit dat het ook in de BIOS van de NF7-S zou zitten. Blijkbaar niet. (Of hebben ze er een andere naam aan gegeven?)
Ik heb gekeken wat voor 'n chippies op het TwinMOS geheugen zit, maar ik zie daar geen naam staan of zo. Wel een logotje met SPC of SFE of zo... Ik zal later nog eens kijken.
Anoniem: 83599
Ik heb een Tbred B XP2600+ 333mhz, zijn deze goed te overclocken? iemand die er ervaring mee heeft?
Ehm.. denk dat je in het verkeerde topic zit....Anoniem: 83599 schreef op 06 June 2003 @ 01:07:
Ik heb een Tbred B XP2600+ 333mhz, zijn deze goed te overclocken? iemand die er ervaring mee heeft?
[rml][ OC] AMD athlon xp 2200+ t/m 2800+[/rml] hier eens...
[ Voor 13% gewijzigd door _Richie_ op 06-06-2003 01:17 ]
Is zelf zoeken misschien ook iets om mee te beginnenAnoniem: 83599 schreef op 06 juni 2003 @ 01:07:

1) dit gaat offtopicAnoniem: 83599 schreef op 06 June 2003 @ 01:07:
2) je zit in het verkeerde subforum
3) ervaringen zijn gewoon in het juiste subforum en met de search te vinden
4) het niveau van deze vraag is erg laag
5) je hebt de sticky van dit subforum niet gelezen Dit graag lezen eer je post :)
Lees eens de FAQ in Die-Hard Overclocking & Cooling door en check de laatstgenoemde topic in DOC. Verder raad ik je dringend aan om de [faq]registratievoorwaarden[/] en in het bijzonder het Forumgedrag gedeelte alsnog rustig doch aandachtig door te nemen. Hiermee voorkom je dat je in de toekomst weer de plank misslaat qua het gebruik van GoT
[ Voor 16% gewijzigd door BalusC op 06-06-2003 07:38 ]
Hmm niemand hetzelfde probleem met keyboard blijkbaar.
Het is iig opgelost, sinds ik keyboard aan heb gesloten op USB.
Nog een prob die ik had, was de combi tussen asus videokaart drivers en de nforce2 drivers, openGL liep top, maar kon geen direct... spelen, kreeg dan NV4 bla fout.
Zowel 43.45 A als D geprobeerd, alle 2 faalde ze. Nu draai ik de 44.03 van nvidia site, en no probs. Alles draait goed / snel
Verde nog steeds niet het lef gehad om te oc'en, kan alleen maar zeggen dat het voor nu rap zat is, is een upgrade geweest van een TB1200 met sdram op een sis bordje.
Ben errug tevree met dit bordje + XP
Het is iig opgelost, sinds ik keyboard aan heb gesloten op USB.
Nog een prob die ik had, was de combi tussen asus videokaart drivers en de nforce2 drivers, openGL liep top, maar kon geen direct... spelen, kreeg dan NV4 bla fout.
Zowel 43.45 A als D geprobeerd, alle 2 faalde ze. Nu draai ik de 44.03 van nvidia site, en no probs. Alles draait goed / snel
Verde nog steeds niet het lef gehad om te oc'en, kan alleen maar zeggen dat het voor nu rap zat is, is een upgrade geweest van een TB1200 met sdram op een sis bordje.
Ben errug tevree met dit bordje + XP
Weet iemand toevallig hoe dit kan komen en wat ik eraan zou kunnen doenYoupY schreef op 05 June 2003 @ 22:35:
Ik heb net een nieuwe ABit gehaald (A7N8X Deluxe is overleden). De keuze is uiteindelijk gevallen op de NF7-S (rev 2.0). Installeren ging vlekkeloos, maar bij het serieus overklokken loop ik tegen een raars iets aan.
Wanneer ik de multiplier op 12 zet en de FSB op 209, dan pakt de bios af en toe een multiplier van 12, maar meestal wordt deze teruggezet naar 5. Heel af en toe springt ie weer terug naar 12 als ik op reset duw.
Ik heb al geprobeerd een biosupdate uitgevoerd, maar dat had geen effect ik bleef met hetzelfde probleem zitten. Verder heb ik de proc (AMD 2700+) er eens afgehaald en goed bekeken. Daar was verder niets vreemds aan te zien. Van deze proc is al ooit een brug doorgesneden, om op 200+ FSB snelheden te kunnen draaien. Tijdens het slopen van deze brug is een klein stukje van degene ernaast ingesneden, maar deze is weer netjes verbonden.
Anoniem: 67204
volgens mij was dit een optie bij VIA mobos.lordsnow schreef op 06 June 2003 @ 01:00:
[...]
Het is trouwens "4-way bank interleaving".
'k weet 't niet.. ergens op een website gelezen dat als je dit aanzet in je BIOS dat je idd er wat % op voorruit gaat qua performance. Ik ging er eigenlijk van uit dat het ook in de BIOS van de NF7-S zou zitten. Blijkbaar niet. (Of hebben ze er een andere naam aan gegeven?)
Ik heb gekeken wat voor 'n chippies op het TwinMOS geheugen zit, maar ik zie daar geen naam staan of zo. Wel een logotje met SPC of SFE of zo... Ik zal later nog eens kijken.
Dit is correct en lang niet ieder via mobo had deze feature in de bios staan.
Bij de NF7-S moet je de 2 meest rechtse sloten gebruiken en dan wordt automatisch dual channel ddr ingeschakeld. Vanaf bios 1.2 en 1.4 als ik me niet vergis wordt dit dan ook weergegeven bij de POST (of het ingeschakeld is, ja of nee)
Ik heb net een Abit NF7-s met Barton 2500+ (boxed) gekocht. (bij Maxpert, goede zaak)
Gisteren alles in elkaar gezet, maar ik krijg tijdens opstarten en cmos checksum error. Ook brand er een rood ledje - vlak bij het batterijtje - op mijn moederbord (al voor dat ik de computer aanzet)
Iemand enig idee wat ik verkeerd kan hebben gedaan.
Processor verkeerd? aansluitingen van de systeemkast op moederbord verkeerd?
Verdere configuratie:
2x256MB PC2700 Kingston, 80GB maxtor 8mb, Sapphire radeon9500 128MB, Lite-on DVD en CD-RW, Superflower kast met 400Watt voeding
PS.
Van een Celeron 300MHz met VoodooII kaartje naar dit systeem.......
Gisteren alles in elkaar gezet, maar ik krijg tijdens opstarten en cmos checksum error. Ook brand er een rood ledje - vlak bij het batterijtje - op mijn moederbord (al voor dat ik de computer aanzet)
Verdere configuratie:
2x256MB PC2700 Kingston, 80GB maxtor 8mb, Sapphire radeon9500 128MB, Lite-on DVD en CD-RW, Superflower kast met 400Watt voeding
PS.
COTE!
Vraagje, als ik nu dit bordje zou nemen met m'n samsung pc2700 geheugen. Kan ik dan ook de fsb 200 halen? Of ligt dat echt aan het geheugen? (Forgive me my stupidity..)
Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
Dat het rode lampje brand is vrij normaal. Dat doet ie namelijk zodra er stroom op het mobo staat.Bontje Blauw schreef op 06 June 2003 @ 12:13:
Ik heb net een Abit NF7-s met Barton 2500+ (boxed) gekocht. (bij Maxpert, goede zaak)
Verdere configuratie:
PS.
Voor je CMOS checksum error kun je het beste even je bios clearen. Daarna zal je probleem hoogstwaarschijnlijk verholpen zijn.
Dat heb ik gisteren ook gedaan en het helpt niets.YoupY schreef op 06 June 2003 @ 12:49:
[...]
Dat het rode lampje brand is vrij normaal. Dat doet ie namelijk zodra er stroom op het mobo staat.
Voor je CMOS checksum error kun je het beste even je bios clearen. Daarna zal je probleem hoogstwaarschijnlijk verholpen zijn.
COTE!
Ff Insert inhouden en dan je PC aanzetten.Bontje Blauw schreef op 06 juni 2003 @ 13:05:
[...]
Dat heb ik gisteren ook gedaan en het helpt niets.
Anders ff batterij eruit. CMOS jumper omzetten. Daarna weer terug! Hij moet op de onderste twee pinnen hangen en dan Insert indouwen en booten.
BTW ik heb nu een Barton erop liggen, maar dit sucks echt zwaar. OC'en ho maar en een T-Bred 2200+ is even snel
Misschien toch maar ff terug naar de eerste BIOS ofzo.
Mijn 5.1 set werkt niet goed op m'n onboard (5.1) geluidskaart van me abit rev.2. De rear speakers doen niet mee, terwijl ik al allerlei instellingen heb veranderd.
. Ik gebruik de originele drivers.
Normaal moet er ook een groen lampje naast het rode ook branden, het betekent dat de processor actief is.Bontje Blauw schreef op 06 June 2003 @ 12:13:
Verdere configuratie:
PS.
hier heb ik dus precies hetzelfde mee gehad. ook in windows klapte hij dan uit! (paar pagina's terug had ik het ook al gepost). heb het in ieder geval op gelost door de ps2 stekker eruit te trekken en alleen op usb te werken (wist niet een dat het konFlitzZ schreef op 05 juni 2003 @ 09:32:
Dit is echt weird, ik heb het (tot nu toe) maar bij 2 games, GTA VC & F1 2002.
edit: lees nu ook dat je het opgelost hebt

[ Voor 7% gewijzigd door PhuSioN op 06-06-2003 19:00 ]
Ik heb nu de microfoon ingang en line-in gebruikt als 6 channel uitgang. (Dus niet de 2 extra uitgangen (zwart en oranje) die er bestemd voor waren) en nu doen alle channels het naar behoren.MasterFreak schreef op 06 June 2003 @ 16:01:
Mijn 5.1 set werkt niet goed op m'n onboard (5.1) geluidskaart van me abit rev.2. De rear speakers doen niet mee, terwijl ik al allerlei instellingen heb veranderd.. Ik gebruik de originele drivers.
Ja, maar heb nu weer andere probs, nu krijg ik dropped frames om de +/- 5 sec.patryk schreef op 06 June 2003 @ 18:58:
[...]
hier heb ik dus precies hetzelfde mee gehad. ook in windows klapte hij dan uit! (paar pagina's terug had ik het ook al gepost). heb het in ieder geval op gelost door de ps2 stekker eruit te trekken en alleen op usb te werken (wist niet een dat het kon)
edit: lees nu ook dat je het opgelost hebt
Straks ff Omega drivers proberen .... zo blijf je wel bezig met nieuwe toei
Mis overigens wel me OSD, die wel op asus drivers zaten.
Maja, als dit op is gelost, laat ik weten wat het was en hoe opgelost.
Dit topic is gesloten.