Abit NF7/NF7-M/NF7-S - Deel 2 [Ervaringen]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.660 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-06 12:23
Zo, na 2 maanden alweer bijna 1000 posts.
Ik had nooit verwacht dat dit topic zo snel zou verlopen, alleen jammer dat ik niet één link van iemand gehad heb om in de openingspost te verwerken.
Regelmatig zie je door het topic heen toch nog bepaalde vragen over een linkje dat ergens tussendoor geschoten is.
Dus als er een interesante link gevonden is stuur hem even door zodat deze weer makkelijk terug te vinden is voor een ander die er belang bij kan hebben.

Veel schrijfplezier en succes in deel 2.

Hier staat deel 1.

Afbeeldingslocatie: http://www.fcenter.ru/images/whatnew/2002/oct/29/abitbig.jpg
Dit is revisie 1.0

Afbeeldingslocatie: http://www.hardocp.com/images/articles/1047961182NwVaVZ0gmx_1_2_l.jpg
Dit is revisie 1.2

Note: Version 1.2 and Version 2.0 are virtually identical.
Differences between 1.2 and 2.0 are related to the newer revision nForce2 chipset.

Gif van de twee mobo's overelkaar (wel erg snel)
Differences I

The first and most obvious difference between the V1.0 and the others is the addition of Cooler mount holes.
Those of you with such coolers in mind will be happy that they will work with the newer NF7-S.
The is one thing to watch for, there is a little chip very close to the bottom right hole as you are looking at it.
This is supposed to be the improved clearance from the short lived V1.1 but I still think it may be too close for comfort.

Because the holes take up valuable board real estate, a bit of rearranging had to be done with the capacitors.
Thankfully this doesn’t affect stability in any way. This shot also shows the change in position for the capacitors.
Both boards are using 3 Phase power supplies and make use of the extra P4 12V supply.
Many Athlon boards are making use of this connector nowadays.

The older V1.0 board used the RealTek Physical layer interface for the Firewire, the newer boards use a Texas Instruments chip.

In the boards I had, I checked out the versions on the SATA controllers, both the newer boards are using V1.21 of the controller.
Again no performance difference between the new and old was noticed.

Although it make no measurable difference in performance or temperature, the newer boards have MCP-Ts make in KOREA as opposed to Taiwan.
This was not just a random chance, as I have seen quite a few of each version and it holds true.

There is an added jumper behind the network port, contrary to what some may thing, this is not a FSB reset or recovery mode.
Its function is a bit more mundane, This jumper allows your USB optical mice to turn off completely when set. Similar in function to
the one near the keyboard port. Those of you worried about your BIOS, well this newer board version has been altered so the corruption cannot occur.

Differences II

The NF7-S Version 2 has the newer 200MHz certified nForce2 SPP. As you can see it is quite different in appearance and better yet, it is completely flat. The older chipsets were not always perfectly flat and lead to crashing at high FSB setting due to improper cooling.

Newer capacitors are on V1.2 and 2.0, and they are bigger in value also. 3300uF on the new boards and 2200uF on the old V1.0 board. In fact most of the capacitors on the board have increased in rating and physical size from a rating of 16V 100uF to 25V 100uF.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.kaczynski/DVC00150.JPG
En hier vind je het revisienummer

Afbeeldingslocatie: http://www.nordichardware.se/recensioner/moderkort/2002/KT400_roundup/AT7%20SATA%20kon.jpg?PHPSESSID=a4ffb66aaceec07974e819692296e329
Deze kit (waarvan er 1 bij het NF7-S mobo zit) heb je dus nodig om je IDE harddisk op S-ATA te zetten.

NF7 series:
NF7
NF7-M
NF7-S

Specifications:
The NF7 series models, based on nForce2 chipset, supports the latest AMD Athlon XP processors with 200/266/333 FSB, and features new dual 400MHz DDR memory controllers that deliver up to a 50% increase in bandwidth. Three DDR DIMM slots support up to 3GB of DDR memory, and optimized 128-bit architecture reduces memory latency. The advanced memory architecture means that the latest 3D games and multimedia applications are able to run smoother and faster than ever before, giving you unparalleled system performance. With the nForce2 MCP2-T, the APU (Audio Processing Unit) delivers Dolby Digital 5.1 cinematic-quality sound and 3D positional audio to your home PC. By SoundstormTM technology, the NF7-S supports Real-time audio encoding delivering up to 256 simultaneous audio streams makes games and applications come to life. With cutting-edge features and ABIT Engineering, the NF7 series is the ultimate multimedia platform for the world.

• System BIOS
SoftMenu™ Technology to set CPU parameters
Supports Plug-and-Play (PNP)
Supports Advanced Configuration Power Interface (ACPI)
Supports Desktop Management Interface (DMI)

• Chipset
NVIDIA nForce2 SPP chipset with MCP2 (alleen bij de NF7)
NVIDIA nForce2 IGP chipset with MCP2 (alleen bij de NF7-M)
NVIDIA nForce2 SPP chipset with MCP2-T (alleen bij de NF7-S)
Integrated 128-bit memory controller

• Accelerated Graphics Port
AGP 3.0 8X spec supports high performance graphics processing at a peak bandwidth of 2.1 GB/s.
connector supports AGP 8X/4X (0.8V/1.5V)
Integrated GeForce4 MX (alleen bij de NF7-M)

• Serial ATA 150 (alleen bij de NF7-S)
Serial ATA is an evolutionary replacement for the Parallel ATA storage interface. This new high-speed interface burst data transfer rate up to 150 Mbytes/sec and more flexible power tolerances, cables can be smaller and more efficient

• Three 184-pin DIMM sockets
Dual DDR combines the power of DDR400 with two 64-bit independent memory controllers, the 128-bit memory controller integrated on chip provides up to 6.4 GB/sec bandwidth for system memory, and gives you highest performance and cost-effective platform.
Supports 3 DIMM DDR 200/266/333 (Max. 3 GB)
Supports 2 DIMM DDR 400 (Max. 2 GB)

• 5bit FID (Frequency ID)
By ABIT 5-bits FID Override technology, users can get variety of CPU over-clocking sets.

• ABIT CPU H.T.P (Hardware Thermal Protection)
ABIT CPU H.T.P. uses pure hardware detection, which not like others use software detection to prevent CPU overheating. ABIT CPU H.T.P provides more reliable result for customers?investment.

• ABIT SoftMenu™
The overclocking function includes CPU frequency, Vcore, multiplier, chipset & DDR voltage and AGP VDDQ voltage adjustment available to maximize your system performance.

• SoundStorm™ Technology (alleen bij de NF7-S)
Real-time Dolby Digital 5.1 audio encoding delivering up to 256 simultaneous audio streams
6-Channel Audio and Optical S/PDIF Out
Lets you enjoy 6-channel audio without having to buy advanced sound cards.

• LAN
On board 10/100Mb Operation supports ACPI & Wake on LAN

• IEEE 1394 (alleen bij de NF7-S)
Supports IEEE 1394a at 100/200/400 Mb/s transfer rate

• Internal I/O Connectors
1 x AGP 4X/8X/auto
5 x PCI slot
1 x Floppy Port supports up to 2.88MB
2 x Ultra DMA 33/66/100/133 Connector
2 x SATA 150 Connector (alleen bij de NF7-S)
2 x USB 2.0 header
2 x IEEE1394 headers (alleen bij de NF7-S)
2 x CD-IN
1 x IrDA

• Back Panel I/O
1 x PS/2 Keyboard
1 x PS/2 mouse
2 x Serial
1 x Parallel
1 x S/PDIF Out port
5 x Audio connector (Front Speaker, Line-in, Mic-in, Center/Sub, Surround Speaker)
2 x USB 2.0 Connector
1 x RJ-45 LAN Connector

• Miscellaneous
ATX form factor
Hardware monitoring - Including Fan speeds, Voltages, System
environment temperature

Tweakers pricewatch:
NF7
NF7-S
NF7-S rev.2.0

Handige links:
NF7-S Motherboard Test Report van ABIT
Cpu Koeler montage tips van ABIT
NF7 @ abit.com
NF7-S @ abit.com
NF7-M @ abit.com
Het nForce2 topic
Het nForce2 Topic Deel 2
Het grote S-ATA topic

Max. proc. ondersteuning:
volgens ABIT
volgens AMD
Tweakers.net

Alles over DDR geheugen:
Hoe moet ik mijn memory installeren?
nForce2 Dual channel en synchroniteit
[rml][ OC] Het grote DDR geheugen topic[/rml]
Door Abit supported memory

Alles over chipset met IGP, SPP , MCP2-(T):
uitleg welke chip wat doet
feature soundstorm
Wat is mcp2-T
Battle of the Gaming Audio Titans: Creative Labs vs. NVIDIA

Alles over IRQ:
verdeling voor de NF7/NF7-M
verdeling voor de NF7-S

Mods:
http://www.motherboardfaqs.com/NF7/index.html

Reviews: V 1.0
hardocp
techview
anandtech
digit-life
extremetech
hexus
tomshardware
[OC]xbitlabs(NF7-S)

Reviews: V 1.2
ocaddiction
thecrucible
thecrucible (NF7-M)
mbreview(NF7-M)
thetechzone(NF7-S)
ocworkbench(NF7-S)
overclockers(NF7-S)
[OC]vr-zone(NF7-S)
[OC]hothardware(NF7-S)
[OC]digital-daily(NF7-S)

Reviews: V 2.0
[OC]vr-zone(NF7-S)
[OC]extreme overclocking(NF7-S)
[OC]firingsquad.gamers(NF7-S)
hwguru[OC](NF7-S)
techseekers[OC](NF7-S)

Downloads:
Manual,Utility
Manual,Utility
mobo/bios/S-ATA drivers R 1.2 fae.abit
mobo/bios/S-ATA drivers R 1.2 abit.com
mobo/bios/S-ATA drivers R 1.2 abit.USA
mobo/bios/S-ATA drivers R 2.0 abit.USA ((For Revision 2.0, please click here) staat bij de bios van R1.2 )
ABIT flashtool in windows(dus zonder floppy)

Overclocking opties bios: V 1.2
Overclocking Option Functions BIOS/Dip/Jumper
FSB Yes, up to 237 MHz. In 1MHz increment up to 200 MHz. BIOS adjustable
Multiplier Adjustment Yes, up to 22x. BIOS adjustable
V/Core Yes: up to 1.85V in 0.025V stepping BIOS adjustable
DDR Voltage Yes, up to 2.7V in 0.10V stepping BIOS adjustable
AGP Voltage Yes, up to 1.8V in 0.1V stepping BIOS adjustable
Chipset Voltage Yes, up to 1.7V in 0.1V stepping BIOS adjustable
CPU Temperature In socket probe N/A
PCI Bus lock Yes, locked at 33 MHz N/A
AGP Bus lock Yes BIOS adjustable

Ps. Zou iedereen eventueel gevonden links via mijn icq 30775999 willen posten zodat ik het topic kan bijwerken?

Laatste update 18-06-2003

[ Voor 255% gewijzigd door makkie op 18-06-2003 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

was het bij de Abit NF7-S nu wel of niet mogelijk om een 5.1 set aan te hangen, en ook een microfoon?

er ligt me wat van bij dat je namelijk moest kiezen :S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
wdekreij schreef op 22 mei 2003 @ 18:03:
was het bij de Abit NF7-S nu wel of niet mogelijk om een 5.1 set aan te hangen, en ook een microfoon?

er ligt me wat van bij dat je namelijk moest kiezen :S?
Ik dacht van wel want in het boekje staat dat je een mic. ingang , rear left/right , front left/right , en een center+subwoofer connector hebt.
Bovendien staat er duidelijk bij de mic. ingang in het boekje "Do NOT connect other audio (or signal) sources to this connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

ok dat is heel mooi.. dan kan ik dus zodra ik deze heb gekocht mn moederbord en mn geluidskaart verkopen (ecs k7s5a, hercules muse 5.1 dvd, en xp 1800 + loopt ZELFS (:))op k7s5a @ 2000+ , tis een palomino core, iemand interesse in een van dit :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06 17:15
Die NF7-M is dus met onboard VGA?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
DTC_marijn schreef op 22 May 2003 @ 18:40:
Yes, helemaal juist.
Maar waar hij te krijgen is dat weet bijna niemand , je komt hem zeer zelden ergens tegen in een prijslijst of in reviews.
Denk er i.i.g. aan dat er een NV7-M in de pricewatch staat, dit is echter een ander type dus.
De NF7-M komt nog steeds (al sinds de start van deel 1) niet voor.

[ Voor 23% gewijzigd door makkie op 22-05-2003 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

DTC_marijn schreef op 22 May 2003 @ 18:40:
Geforce 4MX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaffa
  • Laatst online: 16-06 17:37
ik heb mijn bordje vanochtend teruggestuurd naar de winkel waar ik hem gekocht had

na te hoge fsb's kreeg ik last van strepen in beeld en krakend geluid :(
zette ik hem terug op 133 (stond op 210) bleven de strepen andere videokaart geprobeerd
zelfde gezeik :(:(:(

dus teruggestuurd en nu naar wachten tot ie terug is ik zit nl. nu weer achter mijn baager msi met kt133a chipset :(

*psnprofiles*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Laatst online: 00:03
ondersteunen deze borden nu officieel 400 mhz fsb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Even een vraag aan de Abit NF7S bezitters, past een ThermalRight SLK800 icm met 80mm fan? Of kom je dan in de problemen met te dicht bij staande condensatoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

nickvd schreef op 22 mei 2003 @ 23:16:
ondersteunen deze borden nu officieel 400 mhz fsb?
Revisie 2.0 wel, die heeft een nForce2 ultra 400 chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 20:29
ik heb hier in vorig deel ook al over gelezen, het gezeik af en toe met de serial-ata controller. Deze ben ik echter volgens mij nog niet tegen gekomen:
Ik ben em nu aan het installeren, en tijdens de install van Win XP geef ik f6, extra adapters mee. Hij vind dan de driver, en gaat verder met installeren. Echter na alle voorbereiedingen, blijft hij hangen bij "Setup is starting Windows".

Tijdens het booten blijft ie ook lang stil staan bij de serial-ata bios, en daarbij vind ie ook geen enkele drive. :? iemand enig idee?

Het gaat hier dus om een maxtor 120gb 8mb ata133 met de converter, op een revisie 2 bordje.

[ Voor 10% gewijzigd door Savages op 23-05-2003 01:00 . Reden: effe wat toegevoegd.. ]

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Laatst online: 09-01 11:04
MegaJurk schreef op 22 May 2003 @ 23:52:
[...]

Revisie 2.0 wel, die heeft een nForce2 ultra 400 chipset.
Dat dacht is dus ook al, want er zit een C1 NB op en dat is idd een Ultra 400 als ik de reviews mag geloven. Maar het staat niet officieel op mn doos. Ik heb Rev 2.0

Mooie openingspost Makkie! Goed bezig! Deel 2 alweer en ik heb er nog steeds zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Savages schreef op 23 May 2003 @ 00:59:
ik heb hier in vorig deel ook al over gelezen, het gezeik af en toe met de serial-ata controller. Deze ben ik echter volgens mij nog niet tegen gekomen:
Ik ben em nu aan het installeren, en tijdens de install van Win XP geef ik f6, extra adapters mee. Hij vind dan de driver, en gaat verder met installeren. Echter na alle voorbereiedingen, blijft hij hangen bij "Setup is starting Windows".

Tijdens het booten blijft ie ook lang stil staan bij de serial-ata bios, en daarbij vind ie ook geen enkele drive. :? iemand enig idee?

Het gaat hier dus om een maxtor 120gb 8mb ata133 met de converter, op een revisie 2 bordje.
Ff voor de voortgang dubbelpost ;)

Geef ff wat meer info, Rev.nummer, BIOS, instellingen, wat voor CPU e.d. Het zou eraan kunnen liggen dat je een 8MB drive hebt, maar dat moet geen prob zijn aangezien ik die eerder voorbij heb zien komen aan SATA hierzo.

Heb je de nieuwste SATA drivers gedowned, die bij je BIOS horen. Versie 1.0.0.28 hoort bij BIOS vanaf 1.6 voor Rev 1.0-1.2 en BIOS vanaf 1.1 voor Rev 2.0
SATA driver versie 1.0.0.21 hoort bij alle vorige BIOS'en

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
  • Laatst online: 25-05 20:29
tis dus een verse install, er staat verder nog niks op...
tis een rev.2, bios nog gewoon standaard, XP2000 cpu, 2x 256mb Samsung 3200, ati radeon9500, enzovoort...

heb em nu wel aan het installen gekregen, de formattering loopt nu. Ik heb de Hdd maar aan een ata133 kabeltje gehangen, ipv gelijk de s-ata... ;)

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Uit de oude NF7-S draad quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Stinger666 schreef op 22 mei 2003 @ 12:21:
[...]

Heb jij de SW IDE drivers van de nVidia driver pack geinstalled dan ! Er wordt toch duidelijk aangegeven op vele fora dat je dit niet moet doen! Anders kun je simpelweg geen IDE probs hebben, want dan pakt tie gewoon de standaard Windows drivers voor IDE. Die niks met die driverpack te maken hebben.

-------------------------------------------------------------------------------- Waarop Hotty reageerde:

Ja,was een beetje stom van mij maar ik had idd de sw ide driver van de 2.41 geinstalled en toen ging het mis. Had het pas later gelezen .En je zou denken die is gek maar heb nu dus driver 2.03 erop en wel met sw driver van nvidia en die geven dus geen problemen.Zit er echter aan te denken om deze sw driver ook te uninstallen -dus gewoon de win driver gebruiken en dan alsnog een keer proberen om de 2.41 erop te krijgen.Mijn hd zit trouwens op de sata aansluiting.
Told ya ;),...maaruh wat ik dan niet begrijp is waarom je de schijf op SATA hebt hangen als je zegt dat je IDE porbs hebt! (Die SW drivers zullen wel conflicteren ofzo)

Gewoon NOOIT de nVidia SW IDE drivers installen als je IDE draait (trouwens met SATA aan ook niet, het zou wel eens kunnen storen ofzo)
ALTIJD de standaard Win drivers pakken onder Windows2000/XP als je een nforce2 plank hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 11:58

MnM

Kan iemand mij vertellen of hij hetzelfde probleem heeft?

Ik heb een Rev. 1.2 bord, en met bios 16 is alles prima.
Alleen wil ik gewoon altijd de nieuwste bios proberen,
bij bios 17 en 18 (19beta nog niet geprobeerd) klokt mijn CPU zichzelf terug als me Vcore te hoog staat.

Dat wil zeggen:

- Met bios 16 kan ik een vcore van 1.85+ volt hebben zonder problemen.
- Met bios 17/18 kan ik maar een vcore hebben tot +/- 1.825 volt, daarboven klokt hij continue de FSB terug naar 100MHz

Dus:

Met bios 16 is 12x200MHz bij 1.93 volt 2400MHz
&
Met bios 17/18 is 12x200MHz bij 1.93 volt 1200MHz (wordt dus 12*100MHz)

Ook is het zo dat ik in bios 18 nog alleen maar de optie "user define" heb voor het instellen van me cpu. Ik krijg dus niet meer de keuze tussen "XP2400+ en "user define" zoals ik in bios 16 wel heb.

Ben ik de enige die hier last van heeft, of zijn er meer gebruikers. En weet iemand of hier ook een oplossing voor is?

voor de specs van me pc kijk in me Sig.

[ Voor 21% gewijzigd door MnM op 23-05-2003 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

voor de mensen die het willen weten, bij gistron hebben ze de abit nf7-s weer op vooraad (rev 2.0 uiteraard) en nu voor minder dan 119 euro! zo laag heb ik um nog nergens gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
MnM schreef op 23 May 2003 @ 09:26:
Kan iemand mij vertellen of hij hetzelfde probleem heeft?

Ik heb een Rev. 1.2 bord, en met bios 16 is alles prima.
Alleen wil ik gewoon altijd de nieuwste bios proberen,
bij bios 17 en 18 (19beta nog niet geprobeerd) klokt mijn CPU zichzelf terug als me Vcore te hoog staat.

Dat wil zeggen:

- Met bios 16 kan ik een vcore van 1.85+ volt hebben zonder problemen.
- Met bios 17/18 kan ik maar een vcore hebben tot +/- 1.825 volt, daarboven klokt hij continue de FSB terug naar 100MHz

Dus:

Met bios 16 is 12x200MHz bij 1.93 volt 2400MHz
&
Met bios 17/18 is 12x200MHz bij 1.93 volt 1200MHz (wordt dus 12*100MHz)

Ook is het zo dat ik in bios 18 nog alleen maar de optie "user define" heb voor het instellen van me cpu. Ik krijg dus niet meer de keuze tussen "XP2400+ en "user define" zoals ik in bios 16 wel heb.

Ben ik de enige die hier last van heeft, of zijn er meer gebruikers. En weet iemand of hier ook een oplossing voor is?

voor de specs van me pc kijk in me Sig.
Probeer je FSB eens 1Mhz hoger of lager te zetten, misschien dat dat helpt.

Ik zie dat je net als mij op lucht zit, maar zijn je temps wel okey?

Heb je die extra Voltage nodig om stabiliteit te halen of doe je het zomaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000
  • Laatst online: 06-06 23:57

Chop2000

Vroem

wdekreij schreef op 23 May 2003 @ 13:42:
voor de mensen die het willen weten, bij gistron hebben ze de abit nf7-s weer op vooraad (rev 2.0 uiteraard) en nu voor minder dan 119 euro! zo laag heb ik um nog nergens gezien..
ik had er gister middag al 1tje besteld bij gistron, komt als het goed is vandaag binnen (volgens track&trace word het pakketje vandaag afgeleverd)

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Chop2000 schreef op 23 May 2003 @ 14:20:
[...]

ik had er gister middag al 1tje besteld bij gistron, komt als het goed is vandaag binnen (volgens track&trace word het pakketje vandaag afgeleverd)
ook voor deze aantrekkelijke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000

Chop2000

Vroem

Jep :D ik wou het eigenlijk de dag ervoor bestellen, maar goed dat ik ffies en dag had gewacht (bordje was toen niet op voorraad)

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42168

HALLO HALLO yes yes er is een nieuwe bios namelijk de 1.4 of te wel 14 final.exe aub beste medetweakers
http://fae.abit.com.tw/eng/download/bios/nf7-s2.htm
:) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11826

Ook voor de Rev. 1.x NF7-S is er een nieuwe bios. Versie 1.9 final

http://fae.abit.com.tw/eng/download/bios/nf7-s.htm

BIOS ID: 1.9
BIOS Compile Date: 5/13/2003
Please use AWDFLASH 8.23D or later to update NF7 series BIOS. With incorrect AWDFLASH version, the GUID will be erased, and leads to IEEE1394 peer to peer function failed.AWDFLASH 8.23K is included in this BIOS package.
Fixed CPU temperature too high issue.
Raised highest CPU FSB up to 300 MHz for "user define mode" in SoftMenu.
Fixed SATA RAID-0 data corruption issue by adding a new option "EXT-P2P's Discard Time" in "integrated Peripherals". The default setting is "30 us"; which is recommended by NVidia. In case the problem is still there, try "1 ms" please.
BIOS Compile Date: 5/13/2003

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 11826 op 23-05-2003 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11826

skaffa schreef op 22 May 2003 @ 22:49:
ik heb mijn bordje vanochtend teruggestuurd naar de winkel waar ik hem gekocht had

na te hoge fsb's kreeg ik last van strepen in beeld en krakend geluid :(
zette ik hem terug op 133 (stond op 210) bleven de strepen andere videokaart geprobeerd
zelfde gezeik :(:(:(

dus teruggestuurd en nu naar wachten tot ie terug is ik zit nl. nu weer achter mijn baager msi met kt133a chipset :(
Kreeg je die strepen overal? Ook dus gewoon in windows? Welke revisie had je?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 11826 op 23-05-2003 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 11:58

MnM

Stinger666 schreef op 23 mei 2003 @ 13:58:
[...]

Probeer je FSB eens 1Mhz hoger of lager te zetten, misschien dat dat helpt.

Ik zie dat je net als mij op lucht zit, maar zijn je temps wel okey?

Heb je die extra Voltage nodig om stabiliteit te halen of doe je het zomaar?
FSB iets hoger of lager maakt niet uit, alles tussen de FSB van 100 en 230MHz resulteerd in een FSB van 100MHz zo snel me vcore boven de 1.85Volt komt.

Ik heb dat voltage nodig om stabiel te zijn boven de 2400MHz.

Temps zijn OK.
39 C idle
48 C stressed.

Ik heb gewoon geen flauw idee hoe het komt....

Welke revisie heb jij, en op welk voltage draai jij je cpu, met welke bios?
Zou je anders even willen proberen wat er gebeurd als je je vcore op bijvoorbeeld 1.9volt zet (mits je vind dat het niet schadelijk is voor je cpu)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67204

volgens mij is het nog niet gepost maar op de frontpage van tweakers kan je de nieuwste Nforce drivers downloaden, ze zijn eigenlijk hetzelfde alleen zonder de nieuwste IDE driver die bij 2.41 zat, omdat deze bij velen problemen gaf (brander werd niet gevonden, hardeschijf ging aan en uit bij een restart enz. enz., heb ik gelukkig geen last van :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
MnM schreef op 23 mei 2003 @ 19:08:
[...]

FSB iets hoger of lager maakt niet uit, alles tussen de FSB van 100 en 230MHz resulteerd in een FSB van 100MHz zo snel me vcore boven de 1.85Volt komt.

Ik heb dat voltage nodig om stabiel te zijn boven de 2400MHz.

Temps zijn OK.
39 C idle
48 C stressed.

Ik heb gewoon geen flauw idee hoe het komt....

Welke revisie heb jij, en op welk voltage draai jij je cpu, met welke bios?
Zou je anders even willen proberen wat er gebeurd als je je vcore op bijvoorbeeld 1.9volt zet (mits je vind dat het niet schadelijk is voor je cpu)?
Check ff mn specs MnM. Ik draai al vet OC'ed. Ik heb Rev 2.0 en geen probs bij Voltages boven de 1,85. Ik draai nu 225Mhz FSB @ 1,93V

Ik heb net de 2.42 Drivers geinstalled op een schone install en zal zodrek ff de nieuwe BIOS erop mikken. De drivers doen het goed. De SW IDE drivers zitter er idd niet bij, want ik hoefde ze niet te annuleren tijdens instal.

BTW mn SATA werkt wel, maar inladen van MP3's in Winamp met Sort on Load aan levert nog steeds 1 minuut wachten op als het op SATA aangesloten zit. Ook met de 1.4Beta BIOS. Ik blijf niet proberen! :( DUS weer lekker naar IDE. Ik ga nu De 1.4 BIOS FINAL erop gooien.

Wat me opviel is dat er bij de 2.42 Drivers wel vage Detonators zitten. 43.51 WHQL, maar niet echt geweldig.
Ik blijf bij 40.72 of 43.45 WHQL.

@ Hotty Wil je nog ff reageren op een post van me onderaan de page op page 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Laatst online: 15-06 22:31
wat is momenteel beetje een fatsoenlijke bios voor een 2.0?

ben er namelijk er even tussenuit geweest met dit bordje omdatie naar de knoppen was, maar nu weer een nieuwe heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stinger666 schreef op 23 May 2003 @ 20:30:
[...]
@ Hotty Wil je nog ff reageren op een post van me onderaan de page op page 1.
Nee :) Kijk ide problemen :? ik zou het niet weten want na de install van het pack 2.41 incl. sw ide driver had ik geen windows meer dus kon ook nix checken.Mijn schijf hing toen ook al aan de sata contr..Windows kon niet gevonden worden c:\windows\system32\config\system was er niet meer of beschadigd.Heb toen gekozen voor een schone install.
Draai nu met bios 14 en nog steeds 12,5*198 ik had stilletjes de hoop dat ik evt. met de final net de 200 kon halen -maar jammer genoeg lukt dat niet stabiel.Naar een minuut of wat 5-20 hangt mijn comp. en met meer voltage doet ie het ook niet.Ik denk zelf dat dit het maximum is .Toch ook nog om te :>
Nfoce pack 2.42/win ide driver heb ik er nu op en dat voldoet prima.Performance verschil? tov 2.03=nee niet meer en niet ..... in verschillende benchmarks. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000

Chop2000

Vroem

hmmm ik heb vandaag ook mijn NF7-S Rev 2. binnen gekregen en 2x256mb pc2700 van infineon, ik draai nu op 7x220Mhz (er zit een tbird 1400 in) en het mem loopt dus sync, 2-5-2-2 best wel lekker voor pc2700 mem ( die tbird kan nog wel hoger, maar dan moet ik er meer als 2.1 volt doorjagen, en dat trekt mijn volcano 7+ niet, maar wc is in aantocht.)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jlbeen/tbird1400220.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door Chop2000 op 24-05-2003 10:58 ]

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

patryk schreef op 24 May 2003 @ 00:01:
wat is momenteel beetje een fatsoenlijke bios voor een 2.0?

ben er namelijk er even tussenuit geweest met dit bordje omdatie naar de knoppen was, maar nu weer een nieuwe heb.
De nieuwste 1.4 of te wel 14.De temp uitlezing is nu goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gvd doe net mijn audigy2 in mijn abit nf7-s 2.0 maar ik mocht gelijk mijn fsb heel wat omlaag doen :(
iemand die hier nogmeer last van heeft of ontdenkt heeft dat je in het ene slot hier minder last van hebt dan in het ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Laatst online: 15-06 22:31
heb zelf een klein probleempje;
men tobo valt soms uit en gaat pas weer aan bij reboot. iemand hier ook ervarin mee?
tis een Logitech Cordless Multimedia Keyboard Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Chop2000 schreef op 24 May 2003 @ 00:16:
hmmm ik heb vandaag ook mijn NF7-S Rev 2. binnen gekregen en 2x256mb pc2700 van infineon, ik draai nu op 7x220Mhz (er zit een tbird 1400 in) en het mem loopt dus sync, 6-2-2-2-2 best wel lekker voor pc2700 mem ( die tbird kan nog wel hoger, maar dan moet ik er meer als 2.1 volt doorjagen, en dat trekt mijn volcano 7+ niet, maar wc is in aantocht.)
Waarom koop je niet een Athlon XP 2000+ ofzo? Kost niks, is een stuk sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Anoniem: 42168 schreef op 24 mei 2003 @ 00:14:
[...]

Nee :) Kijk ide problemen :? ik zou het niet weten want na de install van het pack 2.41 incl. sw ide driver had ik geen windows meer dus kon ook nix checken.Mijn schijf hing toen ook al aan de sata contr..Windows kon niet gevonden worden c:\windows\system32\config\system was er niet meer of beschadigd.Heb toen gekozen voor een schone install.
Draai nu met bios 14 en nog steeds 12,5*198 ik had stilletjes de hoop dat ik evt. met de final net de 200 kon halen -maar jammer genoeg lukt dat niet stabiel.Naar een minuut of wat 5-20 hangt mijn comp. en met meer voltage doet ie het ook niet.Ik denk zelf dat dit het maximum is .Toch ook nog om te :>
Nfoce pack 2.42/win ide driver heb ik er nu op en dat voldoet prima.Performance verschil? tov 2.03=nee niet meer en niet ..... in verschillende benchmarks. _/-\o_
Thnx nu begrijp ik het ;)!

Ik heb nu ook 2.42 draaien. (De SW IDE pack is gewoon eruit dus geen gezeik)

Met deze pack en Detonator 40.72 (& DX9.0)heb ik met mn Ti4200 (307/614)weer wel ff lekker 14521 3DMarks2001SE gehaald (I'm a 3DMark Wanker :P.
hmmm ik heb vandaag ook mijn NF7-S Rev 2. binnen gekregen en 2x256mb pc2700 van infineon, ik draai nu op 7x220Mhz (er zit een tbird 1400 in) en het mem loopt dus sync, 6-2-2-2-2 best wel lekker voor pc2700 mem ( die tbird kan nog wel hoger, maar dan moet ik er meer als 2.1 volt doorjagen, en dat trekt mijn volcano 7+ niet, maar wc is in aantocht.)
Lekkere reepjes eej Chop. Je kunt ze best op 225 laten draaien net als ik. Wel op 2,9V dan. En de timings kunnen best naar 2-5-2-2. Hoger dan 225Mhz willen ze niet op 2,9V. Met een voltmod kun je ze op 250Mhz krijgen op 2-7-3-3 volgens Rick 2001 in het grote DDR OC topic.

BTW koop voor 60 pleuro een 1700+ als ze nog een beetje te krijgen zijn. Hier kun je pas lekker mee OC'en!

[ Voor 35% gewijzigd door Stinger666 op 24-05-2003 03:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000

Chop2000

Vroem

MegaJurk schreef op 24 mei 2003 @ 02:10:
[...]

Waarom koop je niet een Athlon XP 2000+ ofzo? Kost niks, is een stuk sneller
ik haal over een maandje of 2 een andere cpu voor dat bord (tegen die tijd is me WC ook klaar, en dan kan ik gewoon wat mee bestellen via pc-prive van me pa, en btw, het is m'n 2e pctje.)

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iemand al ervaring met het 1.4 bios voor de nf7-s rev2 bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Anoniem: 67204 schreef op 24 mei 2003 @ 10:05:
Ja mijn syteem word gigantisch instabiel van die bios, hij mag dan de sata bug oplossen maar om me pc daar gigantisch voor terug te klokken nee.

Mijn beste bios blijft de 1.0 nog steeds die klokt het verst over ! >:)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Anoniem: 67204 schreef op 24 mei 2003 @ 10:05:
Hmmz ging iets niet helemaal lekker deze kan weg ;)

[ Voor 16% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 24-05-2003 10:09 ]

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
SmokeyTheBandit schreef op 24 May 2003 @ 10:08:
[...]

Ja mijn syteem word gigantisch instabiel van die bios, hij mag dan de sata bug oplossen maar om me pc daar gigantisch voor terug te klokken nee.

Ik heb nergens last van. Bij mij werkt SATA wel, maar niet naar behoren, want nog steeds gezeik met inlaad tijden e.d. (Zal wel niet werken met Seagate schijven via de converter.

Maaruh draait met deze BIOS nog steeds op 225Mhz. Ik hoef niks terug te klokken.

Maar Martijn, bij jou draait tie niet op 236 zeker? Omdat je deze niet gebruikt.
Bij mij gaat tie tot 235, mits ik @synchroon draai, want omdat ik maar 2,9V DDR heb wil mn geheugen (op welke timings dan ook) niet hoger dan 225Mhz.
Dus mn CPU wil wel op 235*10,5 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
UPDATE: Ze zijn bij nVidia flink aan het prutzen geslagen.

http://www.nvidia.com/view.asp?IO=nforce_udp_winxp_2.03

De 2.42 Drivers zijn verwijderd van de site!

Dit verhaaltje staat erbij:
Updated May 23, 2003: If you have previously downloaded the 2.41 or 2.42 nForce kits and have experienced any problems please follow these instructions on how to re-install previous drivers.
Goed bezig nVidia 8)7

Bij mij draait 2.42 overigens OK (bij de meeste NF7(-S) mensen trouwens. Maar bij de A7N8X was er een berg probs met audio, lan enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SmokeyTheBandit schreef op 24 mei 2003 @ 10:08:
[...]

weet je wrom het het SATA corruptie probleem verhelp, een of andere optie die met SATA te maken heeft word op 30U gezet in het bios, volgens mij is dit een w8tijd met booten (zit nu ineens een dood moment in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo experts ,nu wil graag jullie mening over aanschaf nieuw geheugen.Ik heb dus een nf7-s rev.2 en heb zojuist mijn pc2700 samsung/samsung verkocht.Koop dus nieuwe pc3200 en wel 3*512mb modules.Nu de vraag wat evt.beter stabieler sneller draaid?Het gaat om twinMos of Kingston.Beide merken zijn leuk geprijsd .Graag wat reacties van mensen die dan ook met dit geheugen op dit board werken.Ik heb puur een indikatie nodig :) en aub. geen verwijzingen naar de faq,want daar vind je dit soort info dus niet.Graag dus gebruikers ervaringen.
Timings+fsb svp en ik zou jullie erg dankbaar zijn voor de genomen moeite _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000

Chop2000

Vroem

Anoniem: 42168 schreef op 24 mei 2003 @ 16:40:
Zo experts ,nu wil graag jullie mening over aanschaf nieuw geheugen.Ik heb dus een nf7-s rev.2 en heb zojuist mijn pc2700 samsung/samsung verkocht.Koop dus nieuwe pc3200 en wel 3*512mb modules.Nu de vraag wat evt.beter stabieler sneller draaid?Het gaat om twinMos of Kingston.Beide merken zijn leuk geprijsd .Graag wat reacties van mensen die dan ook met dit geheugen op dit board werken.Ik heb puur een indikatie nodig :) en aub. geen verwijzingen naar de faq,want daar vind je dit soort info dus niet.Graag dus gebruikers ervaringen.
Timings+fsb svp en ik zou jullie erg dankbaar zijn voor de genomen moeite _/-\o_
ik weet niet wat je pcies voor fsb wilt gaan draaien maar mijn infineon PC2700 draaid vrolijk op 220Mhz 2-5-2-2 :D
kingston is geloof ik niet zo overclockbaar.

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chop2000 schreef op 24 mei 2003 @ 16:55:
[...]

ik weet niet wat je pcies voor fsb wilt gaan draaien maar mijn infineon PC2700 draaid vrolijk op 220Mhz 2-5-2-2 :D
kingston is geloof ik niet zo overclockbaar.
Nou ja,minimaal 200 dus en de rest is afhangelijk van de proc.Kijk 220/225 zou erg tof zijn-dan ben ik helemaal blij.En die infineon is dat infineon original uit de prijswatch?Zo ja,ook lekker goedkoop.
Voor zoveer ik weet draaid stinger666 ook met infineon(pc2700) en ook hij was er volgens mij erg positief over.Het is alleen niet gegarandeerd en ik ben eigenlijk een beetje bang dat het net zo gaat presteren als mijn samsung 198 max :( en dat wil ik dus absoluut niet :)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 42168 op 24-05-2003 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30574

Ik had zojuist van de 1.8 naar de 1.9 bios geflasht,echter lang plezier had ik er niet van.

Na een verhoging van de FSB van 166 naar 170 was het uit met de pret,hij lijkt normaal te booten echter krijg ik geen beeld.

Na diversen dingen geprobeerd te hebben,zoals een CMOSS clear en diversen onderdelen te verwisseld hebben,heb ik mijn CPU eraf gehaald.

Deze vertoont tussen enkelle bruggen bruine streepjes waarin zo te zien koperen puntjes te zien zijn die door de core heengekomen zijn (Niet heel goed zichtbaar).

Mijn 2400+ zal wel gedevalueerd zijn tot een 0000-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-03 22:09

Mandor

Lord of Chaos

Ik ben van plan om binnenkort een NF7-S Rev 2.0 aan te schaffen met een 2500+ Barton. Op de CPU komt een Zalman S6000CU cooler om mn CPU/northbridge (zie verder in deze post) te koelen, en op de bracket van het koelsysteem komt nog een 80mm Coolermaster silent cooler te hangen om mn agp/southbridge te koelen. Nu wil ik graag de cooler van mn northbridge verwijderen, en op zowel mn north- als southbridge een Zalman passief cooling block plaatsen, en vervolgens mn FSB "overklokken" naar 200 MHz, misschien hoger.
Mijn vraag is (en je voelt em vast al aankomen): denken jullie dat dit gaat lukken qua koeling?

And isn't it appealing to recline? Get blinded and to go into the light again...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18257

Mandor schreef op 24 May 2003 @ 17:49:
Ik ben van plan om binnenkort een NF7-S Rev 2.0 aan te schaffen met een 2500+ Barton. Op de CPU komt een Zalman S6000CU cooler om mn CPU/northbridge (zie verder in deze post) te koelen, en op de bracket van het koelsysteem komt nog een 80mm Coolermaster silent cooler te hangen om mn agp/southbridge te koelen. Nu wil ik graag de cooler van mn northbridge verwijderen, en op zowel mn north- als southbridge een Zalman passief cooling block plaatsen, en vervolgens mn FSB "overklokken" naar 200 MHz, misschien hoger.
Mijn vraag is (en je voelt em vast al aankomen): denken jullie dat dit gaat lukken qua koeling?
Dat moet lukken, ik heb dezezelfde CPU en NB cooler.
Barton 2500+ @ 2070 (180*11.5)
NF7 (non-S) v1.2 met bios 1.9
Vcore: 1.75
CPU idle: 50
CPU stressed: 55
Als de temp onder de 55 graden is, dan draait mijn Fan op 1600 toeren.
Als de CPU boven de 55 graden is, dan loopt het toerental op.
FANSPEED gebruik ik hiervoor.

Ik heb overigens mijn FSB op 200 gehad, maar mijn geheugen (2700 Dane-Elec) trekt dat niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 18257 op 24-05-2003 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11-2024
Anoniem: 42168 schreef op 24 mei 2003 @ 16:40:
Ik heb 2*512 Twinmos pc3200 op 206FSB met timings van 2-2-2-6 gehad draaien op 2.8v. Ik was nog een beetje aan't testen (heb ze net een paar dagen) en ik denk dat ik nog wel verder had kunnen komen, maar mijn waterkoeling heeft het begeven en heeft mijn mobo mee het graf in genomen.

Trouwens die infenion pc2700, dat zijn toch 256 modules, de 512 komen toch niet zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000

Chop2000

Vroem

Sneezydevil schreef op 24 May 2003 @ 19:25:
[...]

Ik heb 2*512 Twinmos pc3200 op 206FSB met timings van 2-2-2-6 gehad draaien op 2.8v. Ik was nog een beetje aan't testen (heb ze net een paar dagen) en ik denk dat ik nog wel verder had kunnen komen, maar mijn waterkoeling heeft het begeven en heeft mijn mobo mee het graf in genomen.

Trouwens die infenion pc2700, dat zijn toch 256 modules, de 512 komen toch niet zover.
dat hoeft niet persee, de 256mb's zijn gewoon single sided....

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net me mem besteld.Corsair512mb Cas2 pc3200*3 bij tweakstore.nl.Ben erg benieuwd wat die latjes straks brengen.Vervolg komt dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Had al eerder gepost dat waarschijnlijk mijn CPU naar de klote zou zijn maar volgens mij zijn er gewoon sommige brugverbindingen verbroken en is dat al af fabriek zo,maw. die bios 1.9 versie heeft mijn mobo onbruikbaar gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Anoniem: 42168 schreef op 24 May 2003 @ 22:22:
Heb net me mem besteld.Corsair512mb Cas2 pc3200*3 bij tweakstore.nl.Ben erg benieuwd wat die latjes straks brengen.Vervolg komt dan wel.
Dat is idd wel handig als je de 200Mhz wil halen, maar wil je hoger? Want anders had je gewoon latjes Infineon of Samsung kunnen kopen. Die klokken ook nog net wel wat over. (Voor 512Mb modules is het een stuk moeilijker dan voor 256MB modules.)

Ist trouwens Corsair XMS of niet?

Goed bezig hotty, noemde je weer mn naam ;)
Maar ik ben iid erg tevreden met die latjes Infineon. Weinig geld en verrrr OC'en

Eenuh Chop zo te zien heb je mn tip opgevolgd, want ik zag dat je je post op page 2 had geedit en er mooi pics en results hebt weggemikt ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Stinger666 op 25-05-2003 04:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stinger666 schreef op 25 May 2003 @ 04:36:
[...]

Dat is idd wel handig als je de 200Mhz wil halen, maar wil je hoger? Want anders had je gewoon latjes Infineon of Samsung kunnen kopen. Die klokken ook nog net wel wat over. (Voor 512Mb modules is het een stuk moeilijker dan voor 256MB modules.)

Ist trouwens Corsair XMS of niet?

Goed bezig hotty, noemde je weer mn naam ;)
Maar ik ben iid erg tevreden met die latjes Infineon. Weinig geld en verrrr OC'en

Eenuh Chop zo te zien heb je mn tip opgevolgd, want ik zag dat je je post op page 2 had geedit en er mooi pics en results hebt weggemikt ;)
Mischien dat je infineon het wel kan hebben -mijn samsung haalde het net niet.Vandaar dat ik nu corsair heb besteld en ik wil dan ook graag 220/225 draaien of zelf nog en ticki hoger maar dat is afhangelijk van mijn proc.Als het zoveer is dan hoor je het wel.Het geheugen wat ik besteld heb is hier te zien:
Corsair CMX512A-3200C2pt (dit is de module *3) en dan hier de link:
http://www.tweakstore.nl/...php?config=config.inc.php Kijk bij geheugen>ddr-sdram en je ziet hem staan :)
_/-\o_
Corsair CMX512A-3200C2pt
Artikel nr.: 12
Prijs: 129,00 EUR

Kwaliteits geheugen van Corsair met platinum heatspeader.
grote :512mb DDR . Kijk deze kan zeker meer dan mijn samsung (die er al bij 204 uitknalde).Hoeveel meer :? ik zie het wel,over het algemeen presteren deze repen toch nog erg goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kixor
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Naja goed, heb dit in dit topic al eerder gepost... Maar het lijkt erop dat iedereen erover heen leest dus nog maar een keer.. Allemaal even goed opletten nu ;)

Pas een ThermalRight SLK800 op de Abit NF7S, zitten er geen condensatoren oid in de weg?

Of zou anders misschien iemand zo vriendelijk willen zijn de ruimte om de socket even op te meten :) Mijn dank is groot :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kixor schreef op 25 May 2003 @ 09:30:
Naja goed, heb dit in dit topic al eerder gepost... Maar het lijkt erop dat iedereen erover heen leest dus nog maar een keer.. Allemaal even goed opletten nu ;)

Pas een ThermalRight SLK800 op de Abit NF7S, zitten er geen condensatoren oid in de weg?

Of zou anders misschien iemand zo vriendelijk willen zijn de ruimte om de socket even op te meten :) Mijn dank is groot :D
Naast je socket aan linker kant heb je ~ 15mm ruimte tot de condensatoren.Rechts is meer ruimte :) . Boven en onderkant van je socket zijn beperkt.Boven zit de voeding en deze ruimte is bij mij net ff 10 a12 mm.Ik kan boven mijn socket net de draden van mijn voeding langs laten lopen,meer ruimte heb ik niet.Onderkant is denk ik ook niet echt rooskleurig -maar dat weet niet zeker meer omdat ik de chipsetcooler heb vervangen voor een zalmann.Die ruimte tussen socket en chipsetcooler is hiero 12 a 14 mm .Kan niet echt 100% nauwkeurig meten-dus hou ik het ma aan de krappe kant dan zit je altijd goed ;)
Hoop dat je hier wat aan hebt suc6 ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

hangt er vanaf welke rev. je hebt. bij 1.0 heb je bijv. minder ruimte dan bij rev. 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

kixor schreef op 25 May 2003 @ 09:30:

De SLK800 past er makkelijk op. De SLK 800-U, die met schroeven wordt bevestigt past alleen goed op revisie 2.0, voor revisie 1.1 en 1.2 heb zogenaamde 'customized standoffs' nodig.
Maar ik ga er vanuit dat je een SLK800 hebt, die past gewoon. Heerlijke koeler BTW. Met delta HP op 7 volt (en die nieuwe bios) een stressed temperatuur van 40-41 graden. Best wel netjes voor een XP @ 200x12 @ 1,75.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kixor
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Thanks for de replies people, info waar je wat mee kunt! :D

Ga zoizo voor revisie 2.0 dus dat wordt dan geen probleem. Wel top dat het past, beetje zonde van de 60 euro anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 08:28
hallo ik heb vorrige week mijn nf7 mob binnen gekregen dit omdat mijn vorrige mobo ,een epox 8k3a+, echt brak was/is (constant register fouten en schijfcontroles-zolwel in win 98, xp &2000)

maar mijn nf7 is tot nu toe echt lekker stabiel ik heb slecht 1 probleem ik krijg mijn suround setje niet werkend. in het apparaat beheer mist de mcp audio processing unit en (als gevolg daarvan?) kan hem dus ook niet tevoorschijn toveren in de taakbalk.

ik heb al de nieuwe abit drivers ge dl. die nieuwe van nforce en zelfs de drivers van mijn broertje zijn epox 83da+ cd gehaald(waar het wel werkt) maar dit alles zonder resultaat.

dus zijn er mensen die het zelfde brobleem gehad hebben? en weten hoe ik dit kan verhelpen¿

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
ramonpeters schreef op 25 May 2003 @ 14:00:
hallo ik heb vorrige week mijn nf7 mob binnen gekregen dit omdat mijn vorrige mobo ,een epox 8k3a+, echt brak was/is (constant register fouten en schijfcontroles-zolwel in win 98, xp &2000)

maar mijn nf7 is tot nu toe echt lekker stabiel ik heb slecht 1 probleem ik krijg mijn suround setje niet werkend. in het apparaat beheer mist de mcp audio processing unit en (als gevolg daarvan?) kan hem dus ook niet tevoorschijn toveren in de taakbalk.

ik heb al de nieuwe abit drivers ge dl. die nieuwe van nforce en zelfs de drivers van mijn broertje zijn epox 83da+ cd gehaald(waar het wel werkt) maar dit alles zonder resultaat.

dus zijn er mensen die het zelfde brobleem gehad hebben? en weten hoe ik dit kan verhelpen¿
De MCP heeft geen Soundstorm dus je hebt een ander paneel voor bediening van je geluid. Je hebt waarschijnlijk Realtek ACL 650 drivers nodig. Deze zitten niet in je standaard driver pack van je nVidia Drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12167

Hey mensen, ik heb zelf een nf7-s rev2.0 waar nu een 1700+ op 2333 mhz draait, 333 fsb. Binnenkort krijg ik mijn pc3200 mem binnen en gaan we naar de 400+ fsb maar ik heb de volgende "problemen" Sinds bios 1.2 ( nu draai ik 1.4) begint mijn pc te piepen (sirene) op het moment dat het w2k bootscherm verschijnt. Het lijkt er op dat dit een oververhittings signaal is van de processor, maar in de bios geeft hij gewoon 36 graden aan als hij net opgestart is. Als ik in w2k aangebeland ben, stopt het echter niet, ik moet dan een hard reset geven, of netjes opnieuw opstarten, dan stopt de sirene.

probleempje nummer2 : Mijn iiyama vmpro 451 heeft een usb voet, die rechtstreeks op het mobo aangesloten staat. De muis zit weer op die voet. Maar na een bepaalde periode van inactiviteit kan hij freezen. Als ik dan snel met de muis schud, kan ik hem nog tot leven wekken, maar soms freezed hij helemaal en doet mijn muis het gewoon niet meer, ik moet dan de usb stekker van muis ff los trekken en er weer in stoppen, dan werkt hij weer. Dit is echt superirritant, ben het nog nooit tegengekomen bij voorgaande mobo's.

In bios 1.2 stond wel iets van onder winME usb reconnect function failure after inactivity, maar dat loste bij mij dus niets op.

De USB connector staat in het bios op v1.1+2.0 en devices worden beheerd door het OS

Verder is het een perfect stabiel bord, ben er blij mee :) maar hij is pas perfect als bovengenomede euvels ook opgelost zijn voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67505

Anoniem: 12167 schreef op 25 May 2003 @ 15:14:
Hey mensen, ik heb zelf ... Als ik in w2k aangebeland ben, stopt het echter niet, ik moet dan een hard reset geven, of netjes opnieuw opstarten, dan stopt de sirene.
......
ik had zelfde in bios cpufan fail uit gezet daarne geen probleem meer.

Andere probleem.
Zodra ik MBM draai gooit hij de cpufan uit. nu heb ik cpufan al op de andere fan connector gedaan en dan geen problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand waar ik in de omgeving van Rotterdam mijn bios chip even kan laten flashen zodat het mobo weer gebruikt zal kunnen worden.

Verder trouwens niemand problemen gehad met bios 1.9.

PS. zou ik een bios chip van een NF7 in mijn NF7-S kunnen prikken.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 30574 op 25-05-2003 17:40 . Reden: bioschip ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 14:06
Stinger666, hoe hoog zit jij met je fsb, want ik ben wat aan het proberen geweest, en ik zit met een mp van 9 (nog niet hoger geprobeerd) en een FSB van 227 en dat draaid stabiel.

Overigens pers ik 1,9 volt door mijn cpu en 2,9 door mijn mem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:15

lordsnow

I know nothing

Anoniem: 12167 schreef op 25 May 2003 @ 15:14:
probleempje nummer2 : Mijn iiyama vmpro 451 heeft een usb voet, die rechtstreeks op het mobo aangesloten staat. De muis zit weer op die voet. Maar na een bepaalde periode van inactiviteit kan hij freezen. Als ik dan snel met de muis schud, kan ik hem nog tot leven wekken, maar soms freezed hij helemaal en doet mijn muis het gewoon niet meer, ik moet dan de usb stekker van muis ff los trekken en er weer in stoppen, dan werkt hij weer. Dit is echt superirritant, ben het nog nooit tegengekomen bij voorgaande mobo's.

In bios 1.2 stond wel iets van onder winME usb reconnect function failure after inactivity, maar dat loste bij mij dus niets op.

De USB connector staat in het bios op v1.1+2.0 en devices worden beheerd door het OS
Ik heb daar een aantal maanden geleden iets over gelezen. Ik weet niet of dit DE oplossing is, maar je kan het toch proberen.

Het probleem is (mischien) het energiebeheer.

Ik heb geen XP (ik neem aan jij wel) en ook geen USB, dus ik kan het niet precies vertellen waar je het kan vinden, maar in aparaatbeheer (waarschijnlijk ergens bij eigenschappen van USB Controllers of zo?) kan je energiebeheer voor de USB poorten uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat probleem met die muis heb ik vrij vaak gehad meestal met opstarten met de muis van mijn logitech optical cordless desktop set,nu heb ik een MX 500 met een staartje daar heb ik dat probleem niet mee (nou heb tis eigenlijk had mijn NF7-s is overleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
BSeB schreef op 25 May 2003 @ 17:35:
Stinger666, hoe hoog zit jij met je fsb, want ik ben wat aan het proberen geweest, en ik zit met een mp van 9 (nog niet hoger geprobeerd) en een FSB van 227 en dat draaid stabiel.

Overigens pers ik 1,9 volt door mijn cpu en 2,9 door mijn mem.
227 was bij de max. Ik draai nu 225, want dat is stabiel, in Windows en DVD kijken e.d,.... spellen ben ik nog niet echt aan toe gekomen, maar ik neem aan van wel.
Nog ff testen met Generals.

Maaruh 227 is echt de max voor dit geheugen. Hoger krijg ik hem niet. Je kunt alles wel hoger draaien maar dan moet je A-synchr draaien of je moet heel duur Corsair XMS 3500 hebben en een prometiea.

Ik draai nu weer wel de 2.03 drivers...., want ik heb toch probs ontdekt met de 2.42 (Zo het topic daarover) ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Stinger666 op 26-05-2003 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Stinger666 schreef op 26 May 2003 @ 02:22:
[...]

227 was bij de max. Ik draai nu 225, want dat is stabiel, in Windows en DVD kijken e.d,.... spellen ben ik nog niet echt aan toe gekomen, maar ik neem aan van wel.
Nog ff testen met Generals.

Maaruh 227 is echt de max voor dit geheugen. Hoger krijg ik hem niet. Je kunt alles wel hoger draaien maar dan moet je A-synchr draaien of je moet heel duur Corsair XMS 3500 hebben en een prometiea.

Ik draai nu weer wel de 2.03 drivers...., want ik heb toch probs ontdekt met de 2.42 (Zo het topic daarover) ;)
Ik ben inderdaad ook terug naar 225 gegaan. Dit ligt niet aan mijn geheugen wat inderdaad corsair pc3500 xms is, maar aan de proc, meer als 1,9 volt wil ik er eigenlijk niet doorheen duwen.

Ik kan vandaag niet meer verder testen, maar ik ga nu mijn mp terugzetten, probeer 11 te halen en dan ben ik tevreden. Maakt het overigens nog uit welke bios je hebt. hEB JE WLE IS GEPROBEERD MEER VOLTS DOOR JE CHIPSET TE JAGEN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29855

Op verzoek van Stinger666 post ik dit in het centrale topic (staat ook in Topic: Abit NF7 S doet vreemd)

Ik begin me ook zorgen te maken over dit mobo (rev. 1.2) Ik heb mijn 2400+ (266) terug geklokt van 200 fsb naar 133 fsb. Tijdens het spelen van games niks dan troubles: systeem bevriest, monitor gaat op standby :( Aan het geheugen zal het niet liggen: 2 X Corsair CMX256G-3500c2PT (12 hr. getest).

PSU: Enermax 350 - Radeon Connect3D 9500Pro.

Edit: bios rev. .19 final

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
BSeB schreef op 26 mei 2003 @ 07:33:
[...]

Ik ben inderdaad ook terug naar 225 gegaan. Dit ligt niet aan mijn geheugen wat inderdaad corsair pc3500 xms is, maar aan de proc, meer als 1,9 volt wil ik er eigenlijk niet doorheen duwen.

Ik kan vandaag niet meer verder testen, maar ik ga nu mijn mp terugzetten, probeer 11 te halen en dan ben ik tevreden. Maakt het overigens nog uit welke bios je hebt. hEB JE WLE IS GEPROBEERD MEER VOLTS DOOR JE CHIPSET TE JAGEN?
Jah die staat op zn max. 1,8V geloof ik. (Chipset) Ik draai BIOS 1.4 (Ik heb rev 2.0) dit zou BIOS 1.9 zijn voor Rev 1.2 users. Die extra volts zijn goed voor de stab, maar meer ook niet.

Ik dacht dat je ook Infineon had. Maar je moet diepvries koeling op je CPU hebben om boven de 225 draaien, anders gaat het bijna niet lukken.
Aan je Corsair XMS 3500 zal het niet liggen. Die willen wel hoger dan 225Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Anoniem: 29855 schreef op 26 May 2003 @ 08:29:
Op verzoek van Stinger666 post ik dit in het centrale topic (staat ook in Topic: Abit NF7 S doet vreemd)

Ik begin me ook zorgen te maken over dit mobo (rev. 1.2) Ik heb mijn 2400+ (266) terug geklokt van 200 fsb naar 133 fsb. Tijdens het spelen van games niks dan troubles: systeem bevriest, monitor gaat op standby :( Aan het geheugen zal het niet liggen: 2 X Corsair CMX256G-3500c2PT (12 hr. getest).

PSU: Enermax 350 - Radeon Connect3D 9500Pro.

Edit: bios rev. .19 final
Post eens info over je Voltgaes van je voeding, misschien is door het gebruik van een Radeon alles net iets te laag.

Je zegt dat het niet aan je geheugen kan liggen, maar dit kun je alleen uitsluiten door andere reepjes in je machine te testen. Het kan namelijk wel, doordat er een piepklein prod foutje in zit die alleen naar boven komt bij hogen snelheden. Ik heb het vaak meegemaakt.

Hoe zijn je temps en misschien is het iets met je powermanagement! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stinger666 schreef op 26 mei 2003 @ 12:43:
[...]

Post eens info over je Voltgaes van je voeding, misschien is door het gebruik van een Radeon alles net iets te laag.

Je zegt dat het niet aan je geheugen kan liggen, maar dit kun je alleen uitsluiten door andere reepjes in je machine te testen. Het kan namelijk wel, doordat er een piepklein prod foutje in zit die alleen naar boven komt bij hogen snelheden. Ik heb het vaak meegemaakt.

Hoe zijn je temps en misschien is het iets met je powermanagement! :)
Voeding voltages:
+ 3.30 - 3.26
+ 5.00 - 4.92
+12.00 - 11.80
- 12.00 - 11.94
- 5.00 - 5.19

Deze voeding is ook gebruikt voor een ECS K7S5A en die staat toch bekend als een gretig stroomverbruiker.
Ik vraag me wel af wat die SATA adapters aan extra volt trekken!

Wat betreft de snelheid van het geheugen; dat is gecertificeerd tot 440 MHZ em daar zit ik met een FSB van 200 X10 toch aardig onder :)

Temps zijn op dit moment: case 29 - CPU 43 (ben met met een flinke d/l bezig) :). Misschien belangrijk te vermelden is, dat de voltage settings in de bios op default staan.

Ik heb vanmorgen een uur Quake III in een demoloop gedraaid (fsb 200) en dat blijft maar draaien!!. Ik ga straks MOA:Spearhead nog eens proberen, want met deze game kreeg ik voor het eerst te maken met complete vastlopers!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 29855 op 26-05-2003 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb net mijn bios van 14beta1 naar 14 final gezet en mijn geheugen timings kunnen weer omlaag. Mijn geheugen kan ook beter overgeklokt worden lijkt het nu in eerste instantie. Kon ik eerst tot 211 5-2-2-2 komen, nu zit ik al te testen met 215 5-2-2-2 met Infinion PC 2700.

Ik had dus het probleem met 14b1 dat mijn geheugen timings minder strak konden op fsb's boven de 200, maar dat is nu verholpen.

Ik was iets te voorbarig dat het beter te overklokken was. Hardware is hetzelfde gebleven en ik kom tot de conclusie dat het bios 14 net zo ver komt met overklokken als met bios 11, maar dan inclusief de bugfixes. Jammer dat mijn Infinion reepjes niet veel hoger kunnen dan 210 MHz, maar voor die prijs vind ik ze prima!

[ Voor 30% gewijzigd door kiddyl op 26-05-2003 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70103

Hoi,

ik heb een vraagje ik heb zonet een ABIT NF7S 2.0 Besteld en een 2e WD 80 JB schijf besteld.. kan ik die nu zonder "dongle" in een raid opstellingen hangen op dit moederbord ?

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Anoniem: 70103 schreef op 26 May 2003 @ 18:35:
Hoi,

ik heb een vraagje ik heb zonet een ABIT NF7S 2.0 Besteld en een 2e WD 80 JB schijf besteld.. kan ik die nu zonder "dongle" in een raid opstellingen hangen op dit moederbord ?

alvast bedankt :)
Dus je wilt 1 HD aan je SATA hangen en de ander aan de IDE of beiden aan de IDE. In beide gevallen kun je geen raid draaien. Dat zal alleen gaan met twee schijven op de SATA of een losse raid controller kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

zitten er 2 ide>s-ata connectors bij, of kunnen er twee op worden aangesloten, of moet je er een extra connector bijkopen om 2 schijven via s-ata op raid te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Er zit maar 1 zo'n connector bij, dus die ander moet je er bijkopen. Ze zijn alleen vrij prijzig kan ik me herrineren.

//Edit

Zo'n standaard adapter kost 35 Euro zie ik, maar kon me herrineren dat je die van Abit ook ergens kon krijgen weet alleen niet meer waar

[ Voor 42% gewijzigd door Sneezydevil op 26-05-2003 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee ik wou graag alle 2 de schijven aan SATA hangen als dat mogelijk is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Anoniem: 70103 schreef op 26 May 2003 @ 20:05:
Nee ik wou graag alle 2 de schijven aan SATA hangen als dat mogelijk is ?
Ja das wel mogenlijk als je dus zo'n extra converter hebt van ata naar SATA, je kunt standaard 1 ata schijf op je SATA hangen omdat er dus maar zo'n converter bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ah oke, en waar koop ik zo een extra coverter ? online ergens te vinden, ik had namelijk gehoord dat die moeilijk verkrijgbaar waren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik heb een nieuwe Abit NF7-S en een splinternieuwe Hitachi GXP180 ide harde schijf. Ik wil deze schijf door middel van de bij het mobo geleverde Sata-converter aan de s-ata aansluiting hangen. Kan ik dit zonder meer doen en dan met de Windows XP cdrom opstarten en dan Windows installeren of gaat dit problemen opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
MegaJurk schreef op 26 May 2003 @ 20:46:
Ik heb een nieuwe Abit NF7-S en een splinternieuwe Hitachi GXP180 ide harde schijf. Ik wil deze schijf door middel van de bij het mobo geleverde Sata-converter aan de s-ata aansluiting hangen. Kan ik dit zonder meer doen en dan met de Windows XP cdrom opstarten en dan Windows installeren of gaat dit problemen opleveren?
Je kunt proberen de drivers in Windows te installen, maar bij mij leverde dit de meest rare vastlopers van Windows op.

Een verse instal met F6 om de drivers toe te voegen is het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70103 schreef op 26 May 2003 @ 20:37:
ah oke, en waar koop ik zo een extra coverter ? online ergens te vinden, ik had namelijk gehoord dat die moeilijk verkrijgbaar waren..
CompTech World, daar heb ik die van mij ook vandaan, dingen zijn prijzig btw :)

Abit Serillel ATA Kit verloop hdd > Serillel HDD 30,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Anoniem: 70103 schreef op 26 May 2003 @ 20:37:
Ik had die van mij (precies dezelfde als bij het mobo van Abit voor €21,-) bij www.wintelco.nl gevonden , maar dat was alweer ergens in maart.
Misschien een e-mailtje naar hun of ze er nog aan kunnen komen.

Ik heb er wel één gevonden bij http://www.empc.nl/ (voor €26) , maar dat is er wel eentje voor bij een Asus.
Maar volgens mij maakt dat niet uit , echter ik durf het niet met zekerheid te zeggen. (ff bellen of mailen zou ik zeggen)
Stom stom, kijk ik net nog even verder hebben ze de originele Abit ook voor €31,-
Ze zitten in Dronten (flevopolder)

[ Voor 11% gewijzigd door makkie op 26-05-2003 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sender
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Inmiddels een aantal problemen met m'n nieuwe (1 week) NF7-S gehad, misschien nuttig om te sharen:

-Sirene bij opstarten windows, oplossing: zet "Shutdown when CPU fan fails" in bios op disabled
-CPU Fan shutdown bij opstarten Winbond tooltje, oplossing: deinstalleer deze tool(gevaarrrlijk)! MDM5 is is veiliger :)
-Soundstorm control panel geeft error en geen 'main' tab, oplossing: download de 'international' drivers van nVidia (ipv english)

Ik heb ook vraagjes:
-In Sandra staat bij Mainboard Info: "Version 1.X" terwijl ik toch een 2.0 heb... is dat bij jullie ook zo?
-Wat is die derde uitleesbare sensor? Met MBM5 krijg ik vreemde varierende waardes als 48 graden ONDER nul :?
-Ik heb ook meerdere spontane reboots langs zien komen :( Net "Auto reboot" uitgeschakeld, kijken wat ik nu te zien krijg....

Ik draai nu nog non-OC, daar ga ik binnenkort aan beginnen :P Eerst maar eens nieuwe pasta onder die NBridge fan...

Dell XPS 13 9350 Skylake, i7@2.5Ghz, 16GB, 1T NVMe, 3200x1800, linux4.13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Sendr schreef op 27 mei 2003 @ 00:47:
[...]

Ik heb ook vraagjes:
-In Sandra staat bij Mainboard Info: "Version 1.X" terwijl ik toch een 2.0 heb... is dat bij jullie ook zo?
-Wat is die derde uitleesbare sensor? Met MBM5 krijg ik vreemde varierende waardes als 48 graden ONDER nul :?
-Ik heb ook meerdere spontane reboots langs zien komen :( Net "Auto reboot" uitgeschakeld, kijken wat ik nu te zien krijg....

Ik draai nu nog non-OC, daar ga ik binnenkort aan beginnen :P Eerst maar eens nieuwe pasta onder die NBridge fan...
Ik heb ook een Rev 2.0, maar Sisoft geeft bij mij ook aan dat het Rev 1.X is!

Reboots? Draai je wel 2.03 drivers. Deze zijn toch terecht net weer beter dan dan 2.42 die niet bij iedereen probleemloos draaien.

Kan er nou iemand bevestigen of die C1 rev van de NB nou al een nForce 2 Ultra 400 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

bij gistron verkopen ze de NF7-S niet meer, maar de NF7-SL...

wat is het verschil, of is dat dezelfde met een andere naam?? Er staat geen rev. 2.0 meer bij:S

op abit.com staat ie nie bij...

En weet iemand iets (als het een ander bord is) over de oc-baarheid?

[ Voor 26% gewijzigd door wdekreij op 27-05-2003 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

gistron melde dat het enige verschil is, dat hij nu officieel 200 mhz fsb red.

Weet je iig zeker dat het niet aan het moederbord ligt..

hijs nu trouwens weer zo'n 10 euro goedkoper geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sender
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Thnx Stinger666 voor het checken! Trouwens, over die spontane reboots (drivers had ik al weer terug naar 2.03), maar MemTest gedraaid en bleek gewoon 1 van mijn nét nieuwe Corsairs brak te zijn :( Zit nog binnen de 30 dagen dus MyCom zal nieuwe moeten leveren...

Dell XPS 13 9350 Skylake, i7@2.5Ghz, 16GB, 1T NVMe, 3200x1800, linux4.13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Sendr schreef op 27 mei 2003 @ 18:38:
Thnx Stinger666 voor het checken! Trouwens, over die spontane reboots (drivers had ik al weer terug naar 2.03), maar MemTest gedraaid en bleek gewoon 1 van mijn nét nieuwe Corsairs brak te zijn :( Zit nog binnen de 30 dagen dus MyCom zal nieuwe moeten leveren...
Graag gedaan, had het al eerder ontdekt, maaruh vaak is het bij lockups zo dat je owh zo goede geheugen toch rot blijkt te zijn helaas.

Iemand nog over of het nou wel of niet de Ultra 400 Chip is,...... de C1 rev. van de NB bedoel ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
ik ben vanplan om dit te kopen:

AMD 2500+ barton
abit NF-7 ( rev 2.0 als die er van is)
256 MB brand/brand pc2700
TT vulcano 7

Hoe hoog zou ik met dit systeem kunnen komen? (indien de AMD het toelaat :-) )

en wat is het max Vcore met de nieuwste bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

makkie schreef op 26 mei 2003 @ 22:50:
[...]

Ik heb er wel één gevonden bij http://www.empc.nl/ (voor €26) , maar dat is er wel eentje voor bij een Asus.
Maar volgens mij maakt dat niet uit , echter ik durf het niet met zekerheid te zeggen.
Een asus dongle werkt niet samen met een abit mobo. Een abit dongle is wel compatible met alle merken mobo's.

En waarom? Ik zou het niet weten :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Mijn eerste overklok avontuur met de NF7-S, een barton 2500+ en Corsair geheugen is meteen een drama geworden, ik had het voltage van de cpu naar 1,70 volt verhoogd en al met 195 fsb liep de boel zo vast dat ik twee uur bezig ben geweest om Windows XP met de grootste moeite opnieuw geinstalleerd te krijgen. Hoe kan dit nou? Wat doe ik fout? Het geheugen (PC3200) kan het probleem niet zijn en ik heb rev. 2.0 van het mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
simpel: LAN uit Firewire controller uit

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
caspergt schreef op 28 May 2003 @ 22:14:
simpel: LAN uit Firewire controller uit
Onzin, heb het hier allebij aan met een FSB van 215 en 1,9 volt en een mp van 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

kk]unnen jullie eens aangeven hoe jullie je instellingen hebben staan, en dan heb ik het vooral over de voltages. Het valt me ook op dat als ik de memory timings conform SPD doe, ik iets van 3-4-4-8 krijg, en het is Corsair geheugen, dat is toch vreemd. Ik heb nu ook WinXP Service Pack 1 geinstalleerd, wordt hij daardoor stabieler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik draai nu met standaard voltages 11x179 mhz. Geheugentimings staan op 2-2-2-6. Als ik richting de 190 fsb wil gaan, moeten mijn voltages dan omhoog? Ik heb een Barton 2500+, NF7-S rev. 2.0. Temperatuur cpu is op dit moment idle zo'n 45 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
DDR naar 2,pV
Chipset naar 1,8 V of 1,7 iig naar maximum.
Geheugentimings op tutbo zetten ipv spd of op expert en dan hele losse waardes.

Begin met het klokkenop een lage mp en kijk hoe ver de fsb wil, daarna de mp weer aanpassen.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.