Abit NF7/NF7-M/NF7-S - Deel 2 [Ervaringen]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 1.684 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
_Richie_ schreef op 26 June 2003 @ 10:33:
Heeft er iemand op zijn southbrith Ultra 400 staan? Ik heb een Rev2.0 en daar staat het niet op. Er staat 0308A3 (week 8 2003 A3 stepping)....
Kijk als er Rev 2.0 op staat is ut gewoon een Nforce 2 Ultra 400 snapst ?

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
martijn12345 schreef op 25 juni 2003 @ 11:20:
Ik heb gister eindelijk de tijd genomen om een beetje te hobbien met de koeling. Dus de standaard northbridge koeler eraf, Zalman NB32J erop. En daarop een 4x4 fannetje, is wel iets te groot, maar beter te groot als te klein :)
Enige jammere is dat ik nu kan melden dat de northbridge koeling niet de beperkende factor is. Ik wilde de oude northbridge koeling op de southbridge plakken, maar daar moet ik eerst aan gaan zagen, anders past mijn HDD-kabel niet meer in de controller. Dit alles gaat nog aagepast worden, maar denk dat 223 (=222) het maximum is voor mijn geheugen.

Mocht er iemand in de buurt van Breda/Etten Leur wonen, die echt goed geheugen heeft, en zin om dat een keertje hier te testen.... zou ik heel fijn vinden :)
Hehe :) LOL. Ik woon ook in Etten-Leur. En ik ken jou niet volgens mij. Shame on me! ;) Roep maar! Ik heb mn geheugen tot 225 kunnen trekken. 227 Wil ook wel lukken. Met een Voltmod naar 3,1 of 3,2V moet het lukken de 250Mhz te halen. (Getest door Rick2001)

De Rev 2.0 van de NF7-S is een van de eerste Ultra400 chipset planken. (Het staat sinds kort op de website, maar het is niet officieel zo aangekondigd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al eens geprobeerd om zijn AGP voltage te verhogen om zo de video kaart om een hogere kloksnelheid te kunnen laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 21:54:
cpu interface disabled (enable kom ik niet hoger dan 215 met waanzinnige hoge sandra mem speeds terwijl ik het geheugen dan slomer zet, snapt iemand dit precies?)
Als je de cpu interface disabled worden je overclock instellingen niet gebruikt. Je kan je fsb op 215 of zelfs 260 zetten, het wordt niet toegepast zolang je dit niet enabled.

Heh, zo kan ik ook overclocken }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 08:32:
[...]

Als je de cpu interface disabled worden je overclock instellingen niet gebruikt. Je kan je fsb op 215 of zelfs 260 zetten, het wordt niet toegepast zolang je dit niet enabled.

Heh, zo kan ik ook overclocken }:O
Je bedoelt dus daat mijn geheugen nu op 166 loopt maar mijn cpu wel op 223 (in mijn geval)?
Dit vind ik moeilijk te geloven asl ik naar de benchmarks kijk.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=169240
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=169241
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=169242
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=169243

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:17

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb een raar probleem. Ik kan mijn bios niet inkomen. PC, boot normaal (naja normaal er staat nog geen flikker op) maar zodra ik de bios wil ingaan krijg ik een zwart scherm met een blauwe balk onderin. Ik heb de bios al met versie 14 overgeschreven maar het probleem blijft. Straks even met 13 proberen. Iemand enig id waar het aan kan liggen?

Standaard oplossingen (cmos reset, alle kaarten eruit etc. hielpen niet).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 08:22:
iemand al eens geprobeerd om zijn AGP voltage te verhogen om zo de video kaart om een hogere kloksnelheid te kunnen laten lopen?
Voor het overclocken van je videokaart kun je beter in V&B kijken, maar om ff antwoord te geven. Ja natuurlijk, want anders wil je videokaart niet stabiel OC'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDLiVe schreef op 27 June 2003 @ 12:10:
Ik heb een raar probleem. Ik kan mijn bios niet inkomen. PC, boot normaal (naja normaal er staat nog geen flikker op) maar zodra ik de bios wil ingaan krijg ik een zwart scherm met een blauwe balk onderin. Ik heb de bios al met versie 14 overgeschreven maar het probleem blijft. Straks even met 13 proberen. Iemand enig id waar het aan kan liggen?

Ìk heb dit verschijnsel ook gehad en als je bij de blauwe balk ctrl-alt-del drukt boot ie opnieuw en dan kom ik wel in de bios.Anders je pc ff van het stroomnet halen (10 sec. ) en dan opnieuw booten wil bij mij ook wel es helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 12:57:
[...]

Ìk heb dit verschijnsel ook gehad en als je bij de blauwe balk ctrl-alt-del drukt boot ie opnieuw en dan kom ik wel in de bios.Anders je pc ff van het stroomnet halen (10 sec. ) en dan opnieuw booten wil bij mij ook wel es helpen.
ff proberen....

Nopes, zodra ik de bios in ben slaat ie 100% vast. Ik heb em geflashed met 14 (opnieuw), 12 en 11. Tijdens het flashen met 11 kreeg ik bijna alleen rode blokjes (write fail).

[ Voor 14% gewijzigd door MaDLiVe op 27-06-2003 13:33 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 19:36

msentinelb

Arghhhhh!

Weet iemand al welke bios het beste is voor overclocken? (abit NF7-S rev2)
erg lekker bordje trouwens :P

[ Voor 18% gewijzigd door msentinelb op 27-06-2003 14:03 ]

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDLiVe schreef op 27 June 2003 @ 12:10:

Heb je misschien regelbare (bijvoorbeeld enermax) fans aangesloten op je moederbord? Zoja, je kan die beter rechtstreeks op een gewone molex aansluiten.
Ofwel moet je je fans op de snelste stand zetten en dan in je bios proberen te geraken. Dit probleem heb ik gehad met m'n oude kg7 en er zijn nog meer abit-bordjes die dit probleem hebben met regelbare fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 15:22:
[...]

Heb je misschien regelbare (bijvoorbeeld enermax) fans aangesloten op je moederbord? Zoja, je kan die beter rechtstreeks op een gewone molex aansluiten.
Ofwel moet je je fans op de snelste stand zetten en dan in je bios proberen te geraken. Dit probleem heb ik gehad met m'n oude kg7 en er zijn nog meer abit-bordjes die dit probleem hebben met regelbare fans.
Ik heb er idd 2 op aangesloten gehad. Ik heb het moederbord zonder ook maar iets behalve power+vga aangezet. Probleem bleef bestaan. Toch maar gebeld kan morgen komen omruilen.

Dit probleem heb ik overigens ook eens met een epox 8k9a2+ gehad. Ik moest em toen flashen met een ouwe bios revisie maar heb toen nooit meer hoge fsb's kunnen halen. Het blijft een uitermate vreemd probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:59

RumaNoV

Folding

Er is een nieuwe bios verschenen voor revisie 2.0

NEW BIOS 1.6 FILE LIST :

Fixes systems freezes in S-ATA BIOS initial while using display card on PCI slot.
Fixes the problem if FAN speeded too slow, system would hang at BIOS screen or at watching the status in PC health Status screen.
BIOS Compile Date: 6/25/2003.

http://fae.abit.com.tw/eng/download/bios/nf7-s2.htm

Ik heb em al geflashed en werkt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:33
Topic dicht. Reden: Abbadon in "Dit graag lezen eer je post :)"

Naar mijn idee is dit topic wel uitgekauwd, echter, mocht er behoefte aan een deel twee zijn van dit populaire bord, dan hoor ik dat wel. Let wel dat Ervaringen-topics niet meer bedoeld zijn voor chat'achtige belevenissen en klein leed. Problemen met en vragen over een bord verdienen in principe gewoon een eigen topic (zie ook de bovenste sticky :) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.