Abit NF7/NF7-M/NF7-S - Deel 2 [Ervaringen]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 1.690 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:40

Pubbert

random gestoord

Maaruh: wat voor cooler(s) hebben de bezoekers hier op hun Nforce2 zitten?

De standaard cooler lijkt me erg ruk, amper oppervlak.

edit:

Dat had best in mijn reply hierboven gepast :X

[ Voor 21% gewijzigd door Pubbert op 19-06-2003 11:40 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juni 2003 @ 23:31:
hmmm, volgens mij heb ik dat ook met die 215 mhz, Ik heb "CPU Interface" ook enabled. Als ik 216 of 217 fsb doe is het niet meer stabiel, en loopt vast tijdens spellen. Heel raar. Heb nu weer 215. Dat is volledig stabiel. ?? hoe kan dit. BTW die nieuwe bios zuigt toch? vooral met fsb? ik heb nog de orginele bios van NF7-S.
1.De nieuwe bios doet het wel goed bij mij hoor. Temps zijn in elk geval 10-15 graden lager.

2. Ja ik kan dus kiezen uit 215 met enabled en geheugen settings vrij traag en
220 met disabled en geheugen settings sneller (als ik hem enable haal ik 3dmark niet 1 keer)

Geeft ongeveer de zelfde score in sandra met memtest of cputest. Laatste optie geeft in Mspeed wel weer een veel hogere waarde. 3dmark iets hoger.

edit:
Cpu core@1.8v
ddr@2.7v
chipset@1.7v (waarom is dit al max? heeft het eigenlijk zin dat ik deze heb verhoogd?)
AGP@1.5V (standaard)
Standaard koeler @50 idle @65 stressed

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 14:31 . Reden: volts ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Misschien is het leuk om een poll in de startpost te zetten, zodat je goed kunt zien welke bios en drivers bij de tweakers het meest word gebruikt, of heb ik dat mis?

edit: @ G0os \/ \/ \/

De mijne is al verzonden vandaag, dus ik krijg eerder nieuw moederbord >:)

[ Voor 25% gewijzigd door wdekreij op 19-06-2003 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Damn, ik wil vanmiddag mijn Pc aanzetten met die Abit erin, komt ie niet meer op :'( Alles los gegooit, is waarschijnlijk het moederbord dood :/ Ik heb nog nix geoc'ed gehad. Morgen ff andere proc en geheugen proberen. En anders maar terug sturen naar gistron :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 13:07
casemodderpoel schreef op 19 juni 2003 @ 00:25:
[...]

weet echt niemand het? :?
Je bent niet verplicht om WOL op een mobo te doen als fabrikant, je kunt ook gewoon een hogere PCI standaard nemen, ik geloof 2.2 deze ondersteund dit ook zonder dat je zo'n mieten draad moet spannen.

Maar wrom vraag je dit Abit heeft er 1 onboard dus die ondersteund hem altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

BSeB schreef op 19 juni 2003 @ 18:28:
[...]

Je bent niet verplicht om WOL op een mobo te doen als fabrikant, je kunt ook gewoon een hogere PCI standaard nemen, ik geloof 2.2 deze ondersteund dit ook zonder dat je zo'n mieten draad moet spannen.

Maar wrom vraag je dit Abit heeft er 1 onboard dus die ondersteund hem altijd
omdat het mij om de 5V standby te doen is |:(

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even 3 vraagjes.

1: waarom gaat het mijn pc niet uit? Ik had ergens gelezen dat het twee minuten duurde dat hij uit ging dus ik ben weggegaan en heb em lekker uit laten klooien.. ik kom vervolgens een uur later terug en hij staat nog steeds aan (zonder beeld trouwens)

2: Welke geheugenplaatsen zijn nou dual channel? ik heb een vaag verhaaltje gelezen in het boekje maar het woord dual channel word niet gebruikt.

3: Is het zo dat de geheugenplaatsen 2 en 3 niet ver overklokken of doe ik wat verkeerd? Ik kom namelijk maar rond de 175 mhz op ruime timings en 2.9 volt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 20:08:
Ik heb even 3 vraagjes.

1: waarom gaat het mijn pc niet uit? Ik had ergens gelezen dat het twee minuten duurde dat hij uit ging dus ik ben weggegaan en heb em lekker uit laten klooien.. ik kom vervolgens een uur later terug en hij staat nog steeds aan (zonder beeld trouwens)

2: Welke geheugenplaatsen zijn nou dual channel? ik heb een vaag verhaaltje gelezen in het boekje maar het woord dual channel word niet gebruikt.

3: Is het zo dat de geheugenplaatsen 2 en 3 niet ver overklokken of doe ik wat verkeerd? Ik kom namelijk maar rond de 175 mhz op ruime timings en 2.9 volt
1: dat moet ik vanaf hier ruiken? wat voor pc heb je?
2: zoek
3: zoek

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

casemodderpoel schreef op 19 juni 2003 @ 20:14:
[...]

1: dat moet ik vanaf hier ruiken? wat voor pc heb je?
2: zoek
3: zoek
1: een die het met een ander moederbord wel deed
2: heb je deels gelijk in, maar helpen we elkaar hier of is het een spelletje?
3: heb je deels gelijk in, maar helpen we elkaar hier of is het een spelletje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-07 22:30

Mandor

Lord of Chaos

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 20:17:
[...]

1: een die het met een ander moederbord wel deed
2: heb je deels gelijk in, maar helpen we elkaar hier of is het een spelletje?
3: heb je deels gelijk in, maar helpen we elkaar hier of is het een spelletje?
Deze vragen zijn al zo vaak behandeld, zelfs al meerdere keren in dit topic. Probeer deze link is. Dit soort posts vervuilen gewoon het topic.

And isn't it appealing to recline? Get blinded and to go into the light again...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:27
Go0s schreef op 19 June 2003 @ 17:46:
Damn, ik wil vanmiddag mijn Pc aanzetten met die Abit erin, komt ie niet meer op :'( Alles los gegooit, is waarschijnlijk het moederbord dood :/ Ik heb nog nix geoc'ed gehad. Morgen ff andere proc en geheugen proberen. En anders maar terug sturen naar gistron :(
hoop voor je dat je de northbridge cooler er niet heb afgehaald want daar kijken ze namelijk als eerst na. en als dat het geval is ben je dus je garantie kwijt bij gistron. maar via Abit rma afdeling krijg ik m'n garantie alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Mandor schreef op 19 June 2003 @ 21:53:
[...]

Deze vragen zijn al zo vaak behandeld, zelfs al meerdere keren in dit topic. Probeer deze link is. Dit soort posts vervuilen gewoon het topic.
Om die jongen toch ff te helpen.

bank 2 en 3 ( dus niet de 2 die tegen alkaar aan zitten maar de 2 waar een ruimte van ongeveer 05 tot 1 cm tussen zit. Als je het nieuwste bios hebt zal hij ook een melding geven dat het geheugen in dual channel draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Laatst online: 24-08 13:58
Rechtstreeks van de startpagina.
Alles over DDR geheugen:
Hoe moet ik mijn memory installeren? 8)7

[ Voor 51% gewijzigd door makkie op 20-06-2003 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn NF7-S nu al een tijdje binnen, en hij draait nu op 10,5x 211... best netjes vind ik zo. Wel raar dat ie bij 213 helemaal flipt overigens..
Ik ben nog steeds een beetje een het kloten met de memory timings etc
En heb net bios update gedaan en me temp zakte gewoon dik 14 graden.. best muf ;)

41 idle, 46 full load.
binnenkort weer een update :)

oja ook maar ff me core vermelden:
AQXDA 0319UPKW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ik draai nu 12x211 @ 1,85v dus dat is 2500mhz (en nog een beetje)

temp = idle 49c stressed 53c

vandaag mijn watercooling (aquarius2) installeren en dan richting de 2600mhz :P

alleen mijn geheugen timings zijn fucked up :( (8-3-3-2,5)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MegaJurk schreef op 18 June 2003 @ 22:49:
[...]

Als je in MBM voor de optie update cpu kiest, geeft ie na ongeveer 10 seconden de juiste snelheid aan.
Ja, bij mij geeft ie op 220 ook 2190 aan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Bij een bios-update doet AWDFLASH niet alle bios-blocks updaten, hij slaat er een paar over. Welke commandline-opties moest je ookweer gebruiken datie die ook flashte? Dat heb ik hier voorbij zien komen ooit, maar kan die pagina niet vinden. Heb wel willekeurig wat pagina's doorgezocht, maar om nou 58 pagina's helemaal door te gaan spitten...

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Maakt dat wat uit dan ? Als de nieuwe bios gewoon werkt is het toch goed ?

Ik lees dat er meer mensen zijn bij wie 220, 219 wordt en allemaal van dat soort wazige dingen, iemand er een oplossing voor?

Wat doet de biosoptie van CPU interface nou eigenlijk ? Ik heb hem op disable staan, werk vooralsnog prima, maar enable zou sneller moeten zijn... scheelt het veel, en waar zit hem de prestatie winst nu eigenlijk in?

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allemaal,

Ik ben er bijna uit!!! ik weet inmiddels welke onderdelen ik wil bestellen, ook dit mobo dus! Maar nog ff 1 vraagje, ik wil ook graag de mogelijkheid hebben om een behuizing (Antec Sonata) te nemen met audio jacks vooraan, kan dat met dit mobo? Ik bedoel zijn er op het mobo extra uitgangen voor mic en audio zodat je deze kunt aansluiten aan de voorkant van je case/behuizing?

Ik neem overigens:

- XP2500/333, 2x256/2700, Maxtor Diamond9 80GB/8mb... de rest heb ik al :)

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sender
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ja zeker! Heb ik nl. ook op mijn AOpen. Dus iig mic in en speaker out zijn mogelijk.

Dell XPS 13 9350 Skylake, i7@2.5Ghz, 16GB, 1T NVMe, 3200x1800, linux4.13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sender
  • Niet online
@--MeAngry--: volgens mij waren de switches:

/cc /cd /cp /py /sn /cks /r

Dell XPS 13 9350 Skylake, i7@2.5Ghz, 16GB, 1T NVMe, 3200x1800, linux4.13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Laatst online: 09-01 11:04
geforce5_guy schreef op 19 June 2003 @ 23:05:
[...]

Om die jongen toch ff te helpen.

bank 2 en 3 ( dus niet de 2 die tegen alkaar aan zitten maar de 2 waar een ruimte van ongeveer 05 tot 1 cm tussen zit. Als je het nieuwste bios hebt zal hij ook een melding geven dat het geheugen in dual channel draait.
Mandor heeft gelijk.

Ik heb zeker al 3 keer in deze draad uitgelegd hoe je de modules in Dual Channel krijgt! We blijven niet lief! LEES gewoon de DRAAD voordat je BLAAT! :X

En voor Manolo666 er zitten aansluitingen op om je audio naar voor te brengen. ;)
(Ennuh 'Dag Allemaal' en 'Thnx' hoeven er ook niet boven en onder :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de laaste bios geinstalleerd voor de nf7-s en werkt perfect. Draai nu al 3 dagen stabiel op 220 FSB. Ook de temperatuur bug gefixed. Hier ff een linkje van een paar SI-SOFT-sandra testjes :P

Modbreak: pic ff geresized ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.meulenbeek1/CYC/XP2100@2.42Ghz%2011x220sfb%20(Si-Sandra%202003.3.9.44).JPG

Dat doe je dus met [url=http://blaat][img=600]http://blaat[/img][/url]

[ Voor 35% gewijzigd door BalusC op 20-06-2003 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msentinelb
  • Laatst online: 11-09 19:36

msentinelb

Arghhhhh!

Ik heb vandaag me NF7-S rev 2 binnen. hij werkt goed alleenik heb toch een vraag. er zit nog een 2de aansluiting op voor de voeding. 4 pins ATX 12V1. is deze erg belangrijk? moet die aangesloten worden? in mobo boekje staat dat hij voor speciale functies is ofzo

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

msentinelb schreef op 20 juni 2003 @ 14:24:
Ik heb vandaag me NF7-S rev 2 binnen. hij werkt goed alleenik heb toch een vraag. er zit nog een 2de aansluiting op voor de voeding. 4 pins ATX 12V1. is deze erg belangrijk? moet die aangesloten worden? in mobo boekje staat dat hij voor speciale functies is ofzo
Gewoon aansluiten heb ik ook gedaan, en werkt prima. Dit geeft extra stabiliteit in je wattage die het moederbord vraagt. ofwel de spanning die het nodig heeft. Ik had het eerst ook niet, toen werkte ook wel alles prima hoor. Maar goed dit argument heb ik ook maar gelezen bij abit dus zal zo zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

--MeAngry-- schreef op 20 June 2003 @ 08:51:
Bij een bios-update doet AWDFLASH niet alle bios-blocks updaten, hij slaat er een paar over. Welke commandline-opties moest je ookweer gebruiken datie die ook flashte? Dat heb ik hier voorbij zien komen ooit, maar kan die pagina niet vinden. Heb wel willekeurig wat pagina's doorgezocht, maar om nou 58 pagina's helemaal door te gaan spitten...
Die laatste 2 à 3 blocks op twee na zeker? Daar zitten de huidige settings zegmaar :) Als je ze ook weg wil hebben, dan moet je inderdaad /cc (clear CMOS) /cd (clear DMI) /cp (clear PnP) bij Awdflash gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

BalusC schreef op 20 June 2003 @ 14:50:
[...]
Die laatste 2 à 3 blocks op twee na zeker? Daar zitten de huidige settings zegmaar :) Als je ze ook weg wil hebben, dan moet je inderdaad /cc (clear CMOS) /cd (clear DMI) /cp (clear PnP) bij Awdflash gebruiken :)
Owkeey ja, dat was et :) tnx!
Ik zal nie veel aan die opties hebben waarschijnlijk, maar mijn bios reset ik toch na elke update om probs te voorkomen.
(Sendr ook bedankt btw ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door --MeAngry-- op 20-06-2003 15:12 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msentinelb

msentinelb

Arghhhhh!

Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 14:31:
[...]

Gewoon aansluiten heb ik ook gedaan, en werkt prima. Dit geeft extra stabiliteit in je wattage die het moederbord vraagt. ofwel de spanning die het nodig heeft. Ik had het eerst ook niet, toen werkte ook wel alles prima hoor. Maar goed dit argument heb ik ook maar gelezen bij abit dus zal zo zijn. :P
gewoon aansluiten :P. Ik moet denk ik een nieuwe voeding kopen dan. omdat ik het er af had geknipt een maand terug. Had toch geen nut dacht ik want ik ga toch geen p4 kopen. Dus daarom wil ik weten waar voor het precies nodig is.

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
msentinelb schreef op 20 June 2003 @ 16:04:
[...]

gewoon aansluiten :P. Ik moet denk ik een nieuwe voeding kopen dan. omdat ik het er af had geknipt een maand terug. Had toch geen nut dacht ik want ik ga toch geen p4 kopen. Dus daarom wil ik weten waar voor het precies nodig is.
Het bord zal ook wel goed werken zonder, het enige wat je even moet doen is naar de +12 V en de - 12 V kijken dat dien iet telaag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msentinelb

msentinelb

Arghhhhh!

+12 zit op 11.74 en -12 zit op 12,11 Dus ik denk dat dat wel goed zit. Probeer het dus wel een tijdje zonder die aansluitingen.

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

msentinelb schreef op 20 June 2003 @ 16:04:
[...]

Eraf geknipt? Dus alles wat je niet nodig hebt, knip je eraf? Ik hoop dat je het dan wel alleen over computerhardware hebt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even mijn ervaring met de nf7-s icm een 2600+ en pc3200 geheugen.

Ik alles netjes ingebouwd, ik start hem voor de eerste keer (altijd spannend), hij geeft een piep en ik zie staan AMD Athlon XP 1250 MHz. Hij heeft dus blijkbaar (voor safe settings ofzo) 12,5 * 100 gepakt. Goed ik dus de bios in en allerlei dingen instellen. CPU op 12,5 * 166 gezet en nog wat kleine dingetjes veranderd. Ik save me settings en ben klaar om de power van de 2600+ op volle kracht te aanschouwen. Maar zover komt ie niet, want het scherm blijft zwart en op een gegeven moment sluit alles zichzelf af en hoor je de welbekende sirene. Hmm, ik CMOS gecleared en het hierboven beschreven proces opnieuw doen. Maar elke keer nadat ik de settings in de bios heb ingevoerd, wil ie daarna niet meer booten. Beetje erg raar?

Ik weet niet waar ik het moet zoeken, omdat ie in principe gewoon boot, alleen dan met 12,5*100. Maar ik krijg met geen mogelijkheid de settings op 12,5*166 omdat ie daarna gewoon niet wilt booten. Ohja de memory zet ik dan op auto, just to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij misschien de volgende dingen simpel uitleggen :

*System Bios Cacheable
*Video Ram Cacheable
*AGP Aperture size
*FSB Spread Spectrum
*AGP Spread Spectrum
*CPU Thremal Throttling
*Enhance PCI Performance ( ik heb geen pci kaarten dus deze kan ik gewoon uitzetten lijkt me?)
*CPU disconnect feature

owja, en nog een vraagje over dualchannel, ik draai nu in 1 en 3... maakt het enig verschil in performance als ik m'n reepjes in 2 en 3 zet? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 12:51:
Even mijn ervaring met de nf7-s icm een 2600+ en pc3200 geheugen.

Ik alles netjes ingebouwd, ik start hem voor de eerste keer (altijd spannend), hij geeft een piep en ik zie staan AMD Athlon XP 1250 MHz. Hij heeft dus blijkbaar (voor safe settings ofzo) 12,5 * 100 gepakt. Goed ik dus de bios in en allerlei dingen instellen. CPU op 12,5 * 166 gezet en nog wat kleine dingetjes veranderd. Ik save me settings en ben klaar om de power van de 2600+ op volle kracht te aanschouwen. Maar zover komt ie niet, want het scherm blijft zwart en op een gegeven moment sluit alles zichzelf af en hoor je de welbekende sirene. Hmm, ik CMOS gecleared en het hierboven beschreven proces opnieuw doen. Maar elke keer nadat ik de settings in de bios heb ingevoerd, wil ie daarna niet meer booten. Beetje erg raar?

Ik weet niet waar ik het moet zoeken, omdat ie in principe gewoon boot, alleen dan met 12,5*100. Maar ik krijg met geen mogelijkheid de settings op 12,5*166 omdat ie daarna gewoon niet wilt booten. Ohja de memory zet ik dan op auto, just to be sure.
Probeer eerst even van www.abit-usa.com de laatste nieuwe bios te downen. Tip: Doe de FSB in stapjes omhoog. Wat jij ziet is een welbekend nForce probleem.

Het kan ook aan je voltages liggen. Staan deze goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 13:19:
kan iemand mij misschien de volgende dingen simpel uitleggen :

*System Bios Cacheable
*Video Ram Cacheable
*AGP Aperture size
*FSB Spread Spectrum
*AGP Spread Spectrum
*CPU Thremal Throttling
*Enhance PCI Performance ( ik heb geen pci kaarten dus deze kan ik gewoon uitzetten lijkt me?)
*CPU disconnect feature

owja, en nog een vraagje over dualchannel, ik draai nu in 1 en 3... maakt het enig verschil in performance als ik m'n reepjes in 2 en 3 zet? :7
*System Bios Cacheable

Functie om de cache van je BIOS vrij te geven voor tijdelijke cache opslag. (Ben ik niet 100% zeker van, maar las ik ook ergens zo)(Heb ik standaardbios settings staan)

*Video Ram Cacheable

Zelfde verhaaltje alleen dan voor Video cache. (Heb ik standaardbios settings staan)

*AGP Aperture size

Dit is altijd de helft van je interne geheugen heb ik al stelregel geleerd. (Eigenlijk is het de groote van je hoeveelheid geheugen op je AGP kaart) Zet deze altijd op 512 voor de beste prestaties.

*FSB Spread Spectrum

Functie voor het waarborgen van een stabiele FSB. Deze wil als je dit niet hebt aanstaan wel eens schommelen tussen de 165,98 en 166,02. Dit houdt hem op 166. (Ik heb het uit staan)

*AGP Spread Spectrum

Zelfde functie alleen om je AGP-poort stabiel op bijv. 66Mhz te houden. (Staat ook uit bij mij)

*CPU Thremal Throttling

Functie om de temperatuur d.m.v. voltage regeling op je CPU stabiel te houden. (Ook uit bij mij)

Lijkt me duidelijk. (Ik heb het aanstaan) (Ik heb ook geen PCI kaarten)

*CPU disconnect feature

Functie voor het uitschakelen van je CPU onder bepaalde foute omstandigheden, zodat tie niet gefrituurd wordt of de meest achterlijke settings voor zn kiezen krijgt. (Heb ik ook uit staan)

*owja, en nog een vraagje over dualchannel, ik draai nu in 1 en 3... maakt het enig verschil in performance als ik m'n reepjes in 2 en 3 zet? :7

Hier zeg ik nu eens niks over! Zoek maar naar posts van mij over de laatste 10 pages. Daar vind je het wel :X (Dit is de 6e keer al dat iemand er deze week naar vraagt :O )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinger666 schreef op 21 juni 2003 @ 13:45:
[...]

Probeer eerst even van www.abit-usa.com de laatste nieuwe bios te downen. Tip: Doe de FSB in stapjes omhoog. Wat jij ziet is een welbekend nForce probleem.

Het kan ook aan je voltages liggen. Staan deze goed?
Hmm maar die 2600 van mij is een 333FSB cpu, dat _moet_ toch werken op 12,5*166, of ben ik nu gek? :P

Ik ga nu in ieder geval met een andere voeding testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 13:56:
[...]

Hmm maar die 2600 van mij is een 333FSB cpu, dat _moet_ toch werken op 12,5*166, of ben ik nu gek? :P

Ik had dit ook met mijn 2500+ na het nieuwste bios te hebben geflashed liep het zoals het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 17:56
mijn -12 v is te laag.. (- 13,34)
is dit erg??? of maakt dat niet zo veel uit??
kon het hierzo nergens vinden?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
geforce5_guy schreef op 21 juni 2003 @ 15:12:
[...]

Ik had dit ook met mijn 2500+ na het nieuwste bios te hebben geflashed liep het zoals het moet.
Idd. Zoals altijd. Kijk eerst wat je zelf aan het probleem kan doen. Zoals bijvoorbeeld een BIOS-Update. Of lees een draad als deze even door en als je het niet weet vraag het even.

Ik heb af en toe bij het OC'en last van tikjes in mn geluid bij het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinger666 schreef op 21 June 2003 @ 13:56:
[...]

*System Bios Cacheable

Volgens mij is het dat hij je bios kopieert naar je mem om sneller te starten

*Video Ram Cacheable

Volgens mij is het dat hij je geheugen van je videokaart kopieert naar je mem om sneller te zijn

*CPU disconnect feature

DOe maar snel aan. Wedden dat hij idle koeler wordt. Hij disconnect namelijk om niet bij idle toch max te draaien oid volgens mij is het dit: S2K disconnect voor Nforce 2 en VIA; lagere cpu temps
volgens mij heb je niet helemaal gelijk.
erin gedit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Laatst online: 09-07 15:41
Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 13:56:
[...]Hmm maar die 2600 van mij is een 333FSB cpu, dat _moet_ toch werken op 12,5*166, of ben ik nu gek? :P

probeer het eerst eens in stapjes, waarschijnlijk staat in de 100fbs de vcore veel lager, door ineen keer naar 166 is de vcore te laag en heeft hij niet genoeg tijd om die aan te passen. kan ook fff de eerst keer de vcore omhoog doen, en dan op 166 zetten.
GoTAProblem schreef op 21 June 2003 @ 15:28:
mijn -12 v is te laag.. (- 13,34)
is dit erg??? of maakt dat niet zo veel uit??
kon het hierzo nergens vinden?? :?
op de - voltages hoef je helemaal niet te letten voor zover ik weet. mijn staat soms net onder 0 en somes of -13 ofzo.

[ Voor 26% gewijzigd door Countess op 21-06-2003 18:33 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinger666 schreef op 21 June 2003 @ 16:04:
[...]

Idd. Zoals altijd. Kijk eerst wat je zelf aan het probleem kan doen. Zoals bijvoorbeeld een BIOS-Update. Of lees een draad als deze even door en als je het niet weet vraag het even.

Ik heb af en toe bij het OC'en last van tikjes in mn geluid bij het opstarten.
Hoe kan je nou een biosupdate doen als je niet eens zover kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juni 2003 @ 01:37:
[...]

HE?

Dat kan dus niet. Je kan niet gewoon tot na je bios komen? Bootdisk en flashen lukt niet???

dag ga maar slapen en probeer het morgen nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 17:56
Countess schreef op 21 June 2003 @ 17:40:

op de - voltages hoef je helemaal niet te letten voor zover ik weet. mijn staat soms net onder 0 en somes of -13 ofzo.
k thx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 01:37:
[...]

Goed lezen. Ik reageerde min of meer op iemand die zn 2600+ op 1250 Mhz had draaien. Dus die draait dus kan ook in de BIOS komen! |:(, dus kan hem ook updaten!
Hier nog ff een quote:
Ik alles netjes ingebouwd, ik start hem voor de eerste keer (altijd spannend), hij geeft een piep en ik zie staan AMD Athlon XP 1250 MHz. Hij heeft dus blijkbaar (voor safe settings ofzo) 12,5 * 100 gepakt. Goed ik dus de bios in en allerlei dingen instellen. CPU op 12,5 * 166 gezet en nog wat kleine dingetjes veranderd. Ik save me settings en ben klaar om de power van de 2600+ op volle kracht te aanschouwen.
@Bjanssen:
Dat van die CPU disconnect zou best wel eens de S2K disconnect kunnen zijn idd, maar bij mij doet het niks iig. Als ik in Windows met een S2K disconnect dit doe werkt het wel.

[ Voor 33% gewijzigd door Stinger666 op 22-06-2003 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinger666 schreef op 22 juni 2003 @ 13:52:
[...]

Goed lezen. Ik reageerde min of meer op iemand die zn 2600+ op 1250 Mhz had draaien. Dus die draait dus kan ook in de BIOS komen! |:(, dus kan hem ook updaten!
Hier nog ff een quote:
Nee, want momenteel sluit hij zichzelf af _voordat_ ik ook maar de bios in kan. Bovendien sluit hij zichzelf ook vaak af voordat ik zelfs op DEL kan rossen. Dus wtf?

Edit: op de Abit site staat er een bios met compile date 27-3-2003, waarbij er een probleem met een 2600+ wordt gefixed. Het leuke is, deze bios staat er dus al in bij mij. Dus wtf (deel 2)?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2003 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Laatst online: 09-07 15:41
master d... de bios al gereset?
staat in de hangleiding, clear Cmos waarschijnlijk.
dan met de computer op 100FBS de bios updaten.
dan in stapjes de FBS opvoeren, of vcore meteen hoger zetten.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Eerst alle voltages omhoog, en dan in stapjes de FSB omhoog. Als ik mijn FSB in een keer op 220+ gooi werkt het ook niet.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou nog even laten weten of ik mijn 3 reepjes 512mb Kingston pc3200 op 400mhz aan kon sturen. Volgens de docs kan het niet, maar zoals Hotty al voorspelde lukt het toch. Merkwaardig... Ik moet er wel 2.9 volt in pompen voordat 200x10.5 stabiel draait (cpu is 2500barton) en dat zullen de dimmetjes niet al te leuk vinden (al worden ze amper warm). Straks nog maar es 190x11+ proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juni 2003 @ 17:48:
Ik zou nog even laten weten of ik mijn 3 reepjes 512mb Kingston pc3200 op 400mhz aan kon sturen. Volgens de docs kan het niet, maar zoals Hotty al voorspelde lukt het toch. Merkwaardig... Ik moet er wel 2.9 volt in pompen voordat 200x10.5 stabiel draait (cpu is 2500barton) en dat zullen de dimmetjes niet al te leuk vinden (al worden ze amper warm). Straks nog maar es 190x11+ proberen.
:) :) Mooi man, ik heb ze nu op 11.5 * 216 maar dan wel met 2.9v (bios) - 3.02v (aida32).Draaid als een zonnetje :> love it :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi. Ik heb hier een probleempje met mijn NFS-7 v2.0. *knip*

Jaffa, dit is een Ervaringentopic. Zoals je in de 2e post van de sticky van dit subforum (Dit graag lezen eer je post :)) kunt teruglezen, is het niet gewenst om een Ervaringentopic te 'vervuilen' met o.a. op zichzelf staande problemen. Je mag een nieuw topic starten (check wel eerst de troubleshooter, zie de 1e post van desbetreffende sticky ;) ).

[ Voor 18% gewijzigd door BalusC op 22-06-2003 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had een vraagje over dit mobo ik wil met dit mobo lekker gaan OC-en en daarom komt er of een heel goede waterkoeling op of een prom (nog onzeker) maar kunnen deze dingen goed gemonteerd worden op dit bord????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel als je versie 1.2 of 2.0 hebt ;). dam heb je namelijk die holes rond de cpu. in de vorige versies was dat dus niet zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok dus als ik een NS7-2 v2.0 koop en een prom dan zit ik goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Verwijderd schreef op 22 juni 2003 @ 21:34:
Hoi. Ik heb hier een probleempje met mijn NFS-7 v2.0. <font color=red>*knip*</font>

<font color=blue>Jaffa, dit is een <i>Ervaringen</i>topic. Zoals je in de 2<sup>e</sup> post van de sticky van dit subforum (Dit graag lezen eer je post :)) kunt teruglezen, is het niet gewenst om een Ervaringentopic te 'vervuilen' met o.a. op zichzelf staande problemen. Je mag een nieuw topic starten (check wel eerst de troubleshooter, zie de 1<sup>e</sup> post van desbetreffende sticky ;) ).</font>

<!-- Vanmorgen en gister starte het perfect op (dus poste perfect), maar toen Windows XP aan het laden was begon mijn mobo te piepen als een gek. het ging steeds van hoog naar laag. leek wel op een sirene :( .
Dat was dus gister. Ik d8, acht misschien niks aan de hand. Maar vanmorgen deed ie dat weer ook! Als ik hem daarna reboot, gebeurt het niet meer en start alles perfect op. Ik heb echt geen idee waarom dit komt. Ik heb gezocht op de website van Abit, maar kon geen informatie krijgen over die piepjes. Er waren wel 2 soorten, maar die pasten dus niet bij mijn sirene :p.
Oh ja, mijn bios is versie1.4 (geen beta), mijn cpu is overlcocked van 1.2Ghz naar 1.3Ghz )niet echt veel, maar lekker stabiel :p ) en draait dus op 6.5x200.. Mijn gehuegen draait ook op 200mhz (DDR400 dus) en de timings zijn 2-3-3-7 (niet al te best maar ik heb nog niet veel tijd gekregen om echt te experimenteren).
Mijn proc is ongeveer 38 graden idle en stressed max 41. Kast is 28 graden.
Weet iemand misschien wat het is? -->
Nu snap ik het zeker even niet meer.
Toen ik met deel 1 begon was het nog het grote nfs .... topic.
Deel 2 is ook zo begonnen en is toen opeens van naam veranderd(door de mods waarschijnlijk), net als alle andere "het grote ........ topic(asus, epox,msi enz. enz.)
Al deze topics waren er toch juist voor om alle problemen in 1 topic bij elkaar te houden, of zie ik het nu toch verkeert.

[ Voor 4% gewijzigd door makkie op 23-06-2003 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die temperatuurproblemen met vorige biossen, was dat puur verkeerd aangegeven door de BIOS, of werd de CPU daadwerkelijk warmer??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juni 2003 @ 04:48:
Die temperatuurproblemen met vorige biossen, was dat puur verkeerd aangegeven door de BIOS, of werd de CPU daadwerkelijk warmer??
Verkeerd aangegeven :) mijn koelblok was bij voorgaande bios versies handwarm en dat is ie nu ook dus ...... En als je in deel 1 gaat sneupen kom je meer reply's tegen van mensen met een amper warme koelblok maar ondertussen wel met hoge cpu temps.En we hebben met z'n allen toch echt niet het koelblok verkeerd gemonteerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Puur verkeerd aangegeven, de nieuwe bios lost dus geen problemen op. Als je CPU te warm werd en daardoor instabiel, zal hij dat na een biosupdate ook nog zijn.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 13:49
Kan iemand me effe helpen ik heb dus ook een abit NF-S rev 2.0

prima bordje alleen ik had dus nforce geluid geprobeerd maar dat vind ik dus 3x niks elke keer echo in geluid enzo. dus denk ik dan installeer in me Live 5.1 kaartje weer mooi niet dus de sound doet het nu wel maar ik krijg geen goede videodrivers aan de praat. Terwijl ik toch echt gewoon de drivers installeer.

En als ik de nforce 2 drivers weer installeer dan krijg ik gewoon weer nforce sound.

ok denk dat ik de fout heb er staan allemaal bij nieuwe hardware die nforce dingen met een uitroepteken en de error registery corrupted ofzo dus nforce heeft + een baggere sound ook nog baggere uninstall van drivers fijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Pollore op 23-06-2003 14:26 ]

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die uninstall baggerheid had ik ook last van. Na updaten drivers van 2.03 naar 2.78 kreeg ik ook vage sound errors. Nog eens sound geupdate en toen was het wel goed. Maar jij wil hem weg dus dat weet ik niet.

Graag zou ik een pol zien oid waar iedereen aangeeft welke nforce drivers hij gebruikt. Welke settings hij heeft. Voltages maar ook cpu interface enabled/disabled, mem settings etc. Dan kunnen we zien of we het max uit ons mobootje etc halen!

Dus ik eerst:

2500+ cpu 10*220 @ 1,85V
mem 6-3-2-2 @ 2.9V
chipset @ 1.7V
AGP @ standaard 1.5V OID?

cpu interface disabled (enable kom ik niet hoger dan 215 met waanzinnige hoge sandra mem speeds terwijl ik het geheugen dan slomer zet, snapt iemand dit precies?)
Nforce 2.78
3dmark2001 13810
3dmark 2003 5090
club 3d 9700 NP 333/306

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ik moet trouwens zeggen dat ik de onboard sound van de NF7-S Rev 2.0 vrij bagger vind tegenover mn Aureon 5.1sky en SB Live1024.

Ik heb de 2.05 en 2.78 drivers al gehad, daar lag het niet aan.

Met mn SB Live! en Aureon is het geluid gewoon een stuk scherper (zonder extra instellingen)

En ik d8 noujuist dat de apu van nvidia zo goed zo zijn :? (beter dan Audigy1)

Hebben meer mensen die onboard wel eens vergeleken??

De onboard is zeker niet slecht, dit is ook geen flame ofzo ;), het is zelfs de beste onboard sound die ik ook gehoord heb, maar ik vind hem niet beter dan mn oude 2 kaartjes van respectievelijk. 3,5 en 0,5 jaar oud.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Het is allemaal zo persoonlijk met dat geluid, ik zelf ben volgens mij heel snel tevreden. Ik heb de NF7, dus niet eens soundstorm, deze heb ik doorgeschakeld naar mijn stereoinstallatie met 2 boxen, en ik vind mijn geluid prima klinken. Een echte audiofiel zal mij ongetwijfeld iets anders vertellen....

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:40
nou dat kan ik alleen maar beamen, heb een nf7. ook op de stereo installatie aangesloten(+ een 5.1 geluidssetje) en dat klinkt best goed. natuurlijk klinkt een cd rechtstreeks in de cd speler wat beter. maar dat geld alleen voor de stereo installatie als ik het over mijn 5.1 setje(creative) afspeel hoor ik geen verschil. kortom voor bij de pc is dit gewoon een goede geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik heb ff een vraag:

Ik heb nu 2x256 mb Corsair Nu wil ik 512 bij zetten dus wil ik 1x512 bij kopen en dan de 2x256 mb in de 2 sloten die naast elkaar zitten zetten en de 1x512 in het apartte slot. De vraag is nu draait het dan nog wel dual channel of moet ik dan 2x512 mb gebruiken want op de abit site staat:
Added auto-detect function of "Dual Channel DDR". The DDR modules should be installed in DIMM-3 and DIMM-2.
Dus jah ik weet het niet echt meer.

Verder is dit mobo super stabiel :P stukken beter dan de Epox 8RDA+ ik heeft niet hoe die 8RDA3+ het doet maar dit is wel super. MAx fsb 237 stabiel op 2-2-2-3 dus heel tevreden over dit abit mobo maar dat is bijna altijd bij hun.

[ Voor 21% gewijzigd door Astennu op 24-06-2003 18:02 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Astennu schreef op 24 June 2003 @ 17:58:
Ik heb ff een vraag:

Ik heb nu 2x256 mb Corsair Nu wil ik 512 bij zetten dus wil ik 1x512 bij kopen en dan de 2x256 mb in de 2 sloten die naast elkaar zitten zetten en de 1x512 in het apartte slot. De vraag is nu draait het dan nog wel dual channel of moet ik dan 2x512 mb gebruiken want op de abit site staat:

[...]

Dus jah ik weet het niet echt meer.
Er zitten 3 dimm sloten op, 2 voor dual channel en de andere is single channel.

dus 2 en 3 voor dual- en 1 voot single-channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
geforce5_guy schreef op 24 June 2003 @ 18:02:
[...]

Er zitten 3 dimm sloten op, 2 voor dual channel en de andere is single channel.

dus 2 en 3 voor dual- en 1 voot single-channel
keey dus ik moet mijn corsair weg doen om vervolgens 2x512 te halen uhm ...... das bagger zeg.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het heet niet voor niks DUAL channel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik wou even melden, dat ik voor mijn Abit NF7-S die ik binnen 24 uur naar de 7e hemel had geholpen door een foute bios flash, gewoon een vervangend exemplaar krijg toegestuurd. Ik had hem naar Gistron verstuurd met als verhaaltje van de onwetende, van "Ik haalde hem uit de doos, installeerde hem, maar kreeg hem niet aan de praat". :p

nu alleen nog maar hopen, dat mijn voeding nog heel is, die ging binnen 1 uur na het overlijden van mijn moederbord ook stinken (bij de fdd connector), doordat ik een kapotte floppy-drive eraan hing(wist ik niet, maar achteraf zag ik dat hij 1 voedingspinnetjes miste, waardoor waarscheinlijk kortsluiting ontstond:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:10
@astennu: ik dacht dat als je alle 3 de bankjes gevuld hebt dat 1&2 op een kanaal zaten en 3 appart op een kanaal, en dat je dan dus WEL dual channel hebt (anders hadden ze net zo goed 2 bankjes erop kunnen zetten)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 19:12:
het heet niet voor niks DUAL channel ;)
Klopt , maar dual channel kan wel 6 geheugenbanken aanspreken en zo kan je dus met alle 3 slots bezet wel dual channel draaien.Ik zelf draai ook volgens de bios ( post )dual channel met 3*512 mb :) nix geen problemen kan dus best - en met mij nog meer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
M1lamb3r schreef op 24 June 2003 @ 20:35:
@astennu: ik dacht dat als je alle 3 de bankjes gevuld hebt dat 1&2 op een kanaal zaten en 3 appart op een kanaal, en dat je dan dus WEL dual channel hebt (anders hadden ze net zo goed 2 bankjes erop kunnen zetten)
Jah dat d8t ik dus ook. Op de tekeningen staat dat Bank 1 en 2 een channel zijn en bank 3 een channel is. Vandaar mijn idee om dus in bank:

1= 256mb
2= 256mb

3= 512mb

Te doen. maar ik wil dus natuurlijk eerst zekers weten. anders bel ik AP versteeg wel die zal het vast wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Laatst online: 16:27
ik heb dus vandaag een nf7-s 2.0 geinstalleerd met een northbridge van 0311a1 em southbridge 0308a3. niet vooruit te branden zeg... 215fsb max. heb weer me oude erin die tenminste 228 trekt met dit geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 16:27
hallo allemaal,ik ben sinds 2 weken ook een gelukkige beziter van dit mooie bord.het neemt wat te veel tijd in beslag om ook deel 1 te lezen,maar ik heb een vraagje.
bij de post laat ie zien dat het mem op 266 loopt,maar ik heb 333 mem.
is het zo dat het wordt aangepast aan de fsb van de processor?
dat is een xp 2400 met een fsb van 266.
ik zie nergens duidelijk waar je de snelheid van het mem kan instellen.

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Astennu schreef op 24 juni 2003 @ 21:23:
[...]

Jah dat d8t ik dus ook. Op de tekeningen staat dat Bank 1 en 2 een channel zijn en bank 3 een channel is. Vandaar mijn idee om dus in bank:

1= 256mb
2= 256mb

3= 512mb

Te doen. maar ik wil dus natuurlijk eerst zekers weten. anders bel ik AP versteeg wel die zal het vast wel weten.
Ik weet niet meer waar het stond , maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat oc-en met 512MB bankjes een beetje fout kon gaan.
Kan hier ergens in het topic staan , maar ook ergens in het grote ddr topic.
Hang me er niet aan op, het is maar dat je het weet voordat het weer gaat tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dynax schreef op 24 June 2003 @ 22:22:
hallo allemaal,ik ben sinds 2 weken ook een gelukkige beziter van dit mooie bord.het neemt wat te veel tijd in beslag om ook deel 1 te lezen,maar ik heb een vraagje.
bij de post laat ie zien dat het mem op 266 loopt,maar ik heb 333 mem.
is het zo dat het wordt aangepast aan de fsb van de processor?
dat is een xp 2400 met een fsb van 266.
ik zie nergens duidelijk waar je de snelheid van het mem kan instellen.
In het softmenu van de bios kan je je FSB instellen, en ook je divider... Je geheugen gaat automatisch mee met FSB verhoging maar die snelheid kun je dus verlagen door de divider lager in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 08:56

Beercase

So soft!

Dond3r schreef op 24 June 2003 @ 11:45:
Ik moet trouwens zeggen dat ik de onboard sound van de NF7-S Rev 2.0 vrij bagger vind tegenover mn Aureon 5.1sky en SB Live1024.

Ik heb de 2.05 en 2.78 drivers al gehad, daar lag het niet aan.

Met mn SB Live! en Aureon is het geluid gewoon een stuk scherper (zonder extra instellingen)

En ik d8 noujuist dat de apu van nvidia zo goed zo zijn :? (beter dan Audigy1)

Hebben meer mensen die onboard wel eens vergeleken??

De onboard is zeker niet slecht, dit is ook geen flame ofzo ;), het is zelfs de beste onboard sound die ik ook gehoord heb, maar ik vind hem niet beter dan mn oude 2 kaartjes van respectievelijk. 3,5 en 0,5 jaar oud.
Diet moet ik toch helaas tegen spreken!!! Was zelf ook in het bezit van een SbLive 1024 met digi uitgang (coax).. Daar komt toch even 10x minder geluid uit dan de optische uitgang van mijn nieuwe soundstorm.
Echt glashelder geluid!!! :9

Hang loose, KiteSurfing for life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
@ Astennu :)

Weer ff voor de duidelijkheid en de verwarring :P ;) :

Je hebt 2 Banken met daarin 3 Sloten. * Bank 1 heeft Slot 1 en 2.
* Bank 2 heeft Slot 3.

Dual Channel is Enabled als je twee identieke modules in Bank 1 en 2 stopt. Dat is dus slot 1 & 3 en 2 & 3.

Dus Astennu als jij Dual Channel wil blijven draaien dan moet je dus Slot 2 en 3 vullen met je latjes van 256. Vervolgens stop je in Slot 1 je 512 latje. Maar ik vraag me af of het Dual Channel dan nog werkt voor dat latje! Het werkt namelijk alleen met identieke latjes.

Nu kan die 512 lat wel in Bank 1/Slot 1 zitten maar is zeker niet identiek aan die 256 lat die ernaast zit (ook in Bank 1) in Slot 2. Daar tegenover zit dan Bank 2 met Slot 3 die ook een 256 lat bevat.

Ik zou toch Versteeg bellen als ik jou was. Of ff mailen naar nVidia. Die mailen terug is mijn ervaring! ;) Ik twijfel of je Dual Channel uberhaupt blijft werken en als dat zo is of die 512 lat ook in Dual Channel modus wordt meegenomen. (Waarvan ik denk van niet)

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Stinger666 schreef op 25 June 2003 @ 02:17:
@ Astennu :)

Weer ff voor de duidelijkheid en de verwarring :P ;) :

Je hebt 2 Banken met daarin 3 Sloten. * Bank 1 heeft Slot 1 en 2.
* Bank 2 heeft Slot 3.

Dual Channel is Enabled als je twee identieke modules in Bank 1 en 2 stopt. Dat is dus slot 1 & 3 en 2 & 3.

Dus Astennu als jij Dual Channel wil blijven draaien dan moet je dus Slot 2 en 3 vullen met je latjes van 256. Vervolgens stop je in Slot 1 je 512 latje. Maar ik vraag me af of het Dual Channel dan nog werkt voor dat latje! Het werkt namelijk alleen met identieke latjes.

Nu kan die 512 lat wel in Bank 1/Slot 1 zitten maar is zeker niet identiek aan die 256 lat die ernaast zit (ook in Bank 1) in Slot 2. Daar tegenover zit dan Bank 2 met Slot 3 die ook een 256 lat bevat.

Ik zou toch Versteeg bellen als ik jou was. Of ff mailen naar nVidia. Die mailen terug is mijn ervaring! ;) Ik twijfel of je Dual Channel uberhaupt blijft werken en als dat zo is of die 512 lat ook in Dual Channel modus wordt meegenomen. (Waarvan ik denk van niet)

Succes
ik heb het wel met 3x256 getest op een NF7 Rev 2.0. Daar ging de sandra MB/S niet omlaag toen ik alle banken vol had zitten. Maar als i dan singel channel zou zijn zou die wel 100 a 150 mb/s lager moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Ik heb gister eindelijk de tijd genomen om een beetje te hobbien met de koeling. Dus de standaard northbridge koeler eraf, Zalman NB32J erop. En daarop een 4x4 fannetje, is wel iets te groot, maar beter te groot als te klein :)
Enige jammere is dat ik nu kan melden dat de northbridge koeling niet de beperkende factor is. Ik wilde de oude northbridge koeling op de southbridge plakken, maar daar moet ik eerst aan gaan zagen, anders past mijn HDD-kabel niet meer in de controller. Dit alles gaat nog aagepast worden, maar denk dat 223 (=222) het maximum is voor mijn geheugen.

Mocht er iemand in de buurt van Breda/Etten Leur wonen, die echt goed geheugen heeft, en zin om dat een keertje hier te testen.... zou ik heel fijn vinden :)

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een 4x4 fannetje? Hoeveel mm is dit? Hoe bevestig je je fan op die zalman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

4x4= 40 bij 40 mm. En die heb ik gewoon met een touwtjes vastgebonden aan die ijzeren dingetjes waarmee de heatsink vastzit. Ziet er misschien niet geweldig uit, maar het zit degelijk vast en functioneerd prima.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 16:27
Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 00:32:
[...]

In het softmenu van de bios kan je je FSB instellen, en ook je divider... Je geheugen gaat automatisch mee met FSB verhoging maar die snelheid kun je dus verlagen door de divider lager in te stellen.
ja dat had ik gezien,maar er zijn zoveel instellingen,ik snap er helemaal niks van van al die verhoudingen,als ik nu een aanknoopingspunt had was het te begrijpen voor mij,wie kan mij eens uitleggen hoe dat zit met die divider?

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
in de abit nf7-s faq staat dat het kan maar dat het iets trager kan worden dus jah lijkt me wel duidelijk dat het gewoon mogelijk is met dual channel maar dan iets slomer. Dat is denk ik beter dan 50 euro meer gaan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

dynax schreef op 25 June 2003 @ 20:11:
ja dat had ik gezien,maar er zijn zoveel instellingen,ik snap er helemaal niks van van al die verhoudingen,als ik nu een aanknoopingspunt had was het te begrijpen voor mij,wie kan mij eens uitleggen hoe dat zit met die divider?
Kijk eens in hoofdstuk 4 van de handleiding van je moederbord ..
De divider is dus gewoon de verhouding van de CPU FSB tot de geheugenbus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heeft er iemand op zijn southbrith Ultra 400 staan? Ik heb een Rev2.0 en daar staat het niet op. Er staat 0308A3 (week 8 2003 A3 stepping)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 08:56

Beercase

So soft!

Astennu schreef op 25 June 2003 @ 08:07:
[...]

ik heb het wel met 3x256 getest op een NF7 Rev 2.0. Daar ging de sandra MB/S niet omlaag toen ik alle banken vol had zitten. Maar als i dan singel channel zou zijn zou die wel 100 a 150 mb/s lager moeten zijn.
Ik dacht dat je alleen met twee reepjes dual channel kon draaien??

Hang loose, KiteSurfing for life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Laatst online: 21-04 03:10
_Richie_ schreef op 26 June 2003 @ 10:33:
Heeft er iemand op zijn southbrith Ultra 400 staan? Ik heb een Rev2.0 en daar staat het niet op. Er staat 0308A3 (week 8 2003 A3 stepping)....
Kijk als er Rev 2.0 op staat is ut gewoon een Nforce 2 Ultra 400 snapst ?

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
martijn12345 schreef op 25 juni 2003 @ 11:20:
Ik heb gister eindelijk de tijd genomen om een beetje te hobbien met de koeling. Dus de standaard northbridge koeler eraf, Zalman NB32J erop. En daarop een 4x4 fannetje, is wel iets te groot, maar beter te groot als te klein :)
Enige jammere is dat ik nu kan melden dat de northbridge koeling niet de beperkende factor is. Ik wilde de oude northbridge koeling op de southbridge plakken, maar daar moet ik eerst aan gaan zagen, anders past mijn HDD-kabel niet meer in de controller. Dit alles gaat nog aagepast worden, maar denk dat 223 (=222) het maximum is voor mijn geheugen.

Mocht er iemand in de buurt van Breda/Etten Leur wonen, die echt goed geheugen heeft, en zin om dat een keertje hier te testen.... zou ik heel fijn vinden :)
Hehe :) LOL. Ik woon ook in Etten-Leur. En ik ken jou niet volgens mij. Shame on me! ;) Roep maar! Ik heb mn geheugen tot 225 kunnen trekken. 227 Wil ook wel lukken. Met een Voltmod naar 3,1 of 3,2V moet het lukken de 250Mhz te halen. (Getest door Rick2001)

De Rev 2.0 van de NF7-S is een van de eerste Ultra400 chipset planken. (Het staat sinds kort op de website, maar het is niet officieel zo aangekondigd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al eens geprobeerd om zijn AGP voltage te verhogen om zo de video kaart om een hogere kloksnelheid te kunnen laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 21:54:
cpu interface disabled (enable kom ik niet hoger dan 215 met waanzinnige hoge sandra mem speeds terwijl ik het geheugen dan slomer zet, snapt iemand dit precies?)
Als je de cpu interface disabled worden je overclock instellingen niet gebruikt. Je kan je fsb op 215 of zelfs 260 zetten, het wordt niet toegepast zolang je dit niet enabled.

Heh, zo kan ik ook overclocken }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 08:32:
[...]

Als je de cpu interface disabled worden je overclock instellingen niet gebruikt. Je kan je fsb op 215 of zelfs 260 zetten, het wordt niet toegepast zolang je dit niet enabled.

Heh, zo kan ik ook overclocken }:O
Je bedoelt dus daat mijn geheugen nu op 166 loopt maar mijn cpu wel op 223 (in mijn geval)?
Dit vind ik moeilijk te geloven asl ik naar de benchmarks kijk.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=169240
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=169241
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=169242
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=169243

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:23

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb een raar probleem. Ik kan mijn bios niet inkomen. PC, boot normaal (naja normaal er staat nog geen flikker op) maar zodra ik de bios wil ingaan krijg ik een zwart scherm met een blauwe balk onderin. Ik heb de bios al met versie 14 overgeschreven maar het probleem blijft. Straks even met 13 proberen. Iemand enig id waar het aan kan liggen?

Standaard oplossingen (cmos reset, alle kaarten eruit etc. hielpen niet).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 08:22:
iemand al eens geprobeerd om zijn AGP voltage te verhogen om zo de video kaart om een hogere kloksnelheid te kunnen laten lopen?
Voor het overclocken van je videokaart kun je beter in V&B kijken, maar om ff antwoord te geven. Ja natuurlijk, want anders wil je videokaart niet stabiel OC'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDLiVe schreef op 27 June 2003 @ 12:10:
Ik heb een raar probleem. Ik kan mijn bios niet inkomen. PC, boot normaal (naja normaal er staat nog geen flikker op) maar zodra ik de bios wil ingaan krijg ik een zwart scherm met een blauwe balk onderin. Ik heb de bios al met versie 14 overgeschreven maar het probleem blijft. Straks even met 13 proberen. Iemand enig id waar het aan kan liggen?

Ìk heb dit verschijnsel ook gehad en als je bij de blauwe balk ctrl-alt-del drukt boot ie opnieuw en dan kom ik wel in de bios.Anders je pc ff van het stroomnet halen (10 sec. ) en dan opnieuw booten wil bij mij ook wel es helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 12:57:
[...]

Ìk heb dit verschijnsel ook gehad en als je bij de blauwe balk ctrl-alt-del drukt boot ie opnieuw en dan kom ik wel in de bios.Anders je pc ff van het stroomnet halen (10 sec. ) en dan opnieuw booten wil bij mij ook wel es helpen.
ff proberen....

Nopes, zodra ik de bios in ben slaat ie 100% vast. Ik heb em geflashed met 14 (opnieuw), 12 en 11. Tijdens het flashen met 11 kreeg ik bijna alleen rode blokjes (write fail).

[ Voor 14% gewijzigd door MaDLiVe op 27-06-2003 13:33 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msentinelb

msentinelb

Arghhhhh!

Weet iemand al welke bios het beste is voor overclocken? (abit NF7-S rev2)
erg lekker bordje trouwens :P

[ Voor 18% gewijzigd door msentinelb op 27-06-2003 14:03 ]

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDLiVe schreef op 27 June 2003 @ 12:10:

Heb je misschien regelbare (bijvoorbeeld enermax) fans aangesloten op je moederbord? Zoja, je kan die beter rechtstreeks op een gewone molex aansluiten.
Ofwel moet je je fans op de snelste stand zetten en dan in je bios proberen te geraken. Dit probleem heb ik gehad met m'n oude kg7 en er zijn nog meer abit-bordjes die dit probleem hebben met regelbare fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 15:22:
[...]

Heb je misschien regelbare (bijvoorbeeld enermax) fans aangesloten op je moederbord? Zoja, je kan die beter rechtstreeks op een gewone molex aansluiten.
Ofwel moet je je fans op de snelste stand zetten en dan in je bios proberen te geraken. Dit probleem heb ik gehad met m'n oude kg7 en er zijn nog meer abit-bordjes die dit probleem hebben met regelbare fans.
Ik heb er idd 2 op aangesloten gehad. Ik heb het moederbord zonder ook maar iets behalve power+vga aangezet. Probleem bleef bestaan. Toch maar gebeld kan morgen komen omruilen.

Dit probleem heb ik overigens ook eens met een epox 8k9a2+ gehad. Ik moest em toen flashen met een ouwe bios revisie maar heb toen nooit meer hoge fsb's kunnen halen. Het blijft een uitermate vreemd probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
  • Laatst online: 20:32

RumaNoV

Folding

Er is een nieuwe bios verschenen voor revisie 2.0

NEW BIOS 1.6 FILE LIST :

Fixes systems freezes in S-ATA BIOS initial while using display card on PCI slot.
Fixes the problem if FAN speeded too slow, system would hang at BIOS screen or at watching the status in PC health Status screen.
BIOS Compile Date: 6/25/2003.

http://fae.abit.com.tw/eng/download/bios/nf7-s2.htm

Ik heb em al geflashed en werkt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:15
Topic dicht. Reden: Abbadon in "Dit graag lezen eer je post :)"

Naar mijn idee is dit topic wel uitgekauwd, echter, mocht er behoefte aan een deel twee zijn van dit populaire bord, dan hoor ik dat wel. Let wel dat Ervaringen-topics niet meer bedoeld zijn voor chat'achtige belevenissen en klein leed. Problemen met en vragen over een bord verdienen in principe gewoon een eigen topic (zie ook de bovenste sticky :) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.