Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 13:19:
kan iemand mij misschien de volgende dingen simpel uitleggen :
*System Bios Cacheable
*Video Ram Cacheable
*AGP Aperture size
*FSB Spread Spectrum
*AGP Spread Spectrum
*CPU Thremal Throttling
*Enhance PCI Performance ( ik heb geen pci kaarten dus deze kan ik gewoon uitzetten lijkt me?)
*CPU disconnect feature
owja, en nog een vraagje over dualchannel, ik draai nu in 1 en 3... maakt het enig verschil in performance als ik m'n reepjes in 2 en 3 zet?

*System Bios Cacheable
Functie om de cache van je BIOS vrij te geven voor tijdelijke cache opslag. (Ben ik niet 100% zeker van, maar las ik ook ergens zo)(Heb ik standaardbios settings staan)
*Video Ram Cacheable
Zelfde verhaaltje alleen dan voor Video cache. (Heb ik standaardbios settings staan)
*AGP Aperture size
Dit is altijd de helft van je interne geheugen heb ik al stelregel geleerd. (Eigenlijk is het de groote van je hoeveelheid geheugen op je AGP kaart) Zet deze altijd op 512 voor de beste prestaties.
*FSB Spread Spectrum
Functie voor het waarborgen van een stabiele FSB. Deze wil als je dit niet hebt aanstaan wel eens schommelen tussen de 165,98 en 166,02. Dit houdt hem op 166. (Ik heb het uit staan)
*AGP Spread Spectrum
Zelfde functie alleen om je AGP-poort stabiel op bijv. 66Mhz te houden. (Staat ook uit bij mij)
*CPU Thremal Throttling
Functie om de temperatuur d.m.v. voltage regeling op je CPU stabiel te houden. (Ook uit bij mij)
*Enhance PCI Performance ( ik heb geen pci kaarten dus deze kan ik gewoon uitzetten lijkt me?)
Lijkt me duidelijk. (Ik heb het aanstaan) (Ik heb ook geen PCI kaarten)
*CPU disconnect feature
Functie voor het uitschakelen van je CPU onder bepaalde foute omstandigheden, zodat tie niet gefrituurd wordt of de meest achterlijke settings voor zn kiezen krijgt. (Heb ik ook uit staan)
*owja, en nog een vraagje over dualchannel, ik draai nu in 1 en 3... maakt het enig verschil in performance als ik m'n reepjes in 2 en 3 zet?
Hier zeg ik nu eens niks over! Zoek maar naar posts van mij over de laatste 10 pages. Daar vind je het wel

(Dit is de 6e keer al dat iemand er deze week naar vraagt

)