[WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.702 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:54
Klopt het dat je CPU temp i.p met WC met resevoir in case je temp nooit echt onder je CASE temp kan komen?
Mijn temps zijn nu CPU idle 35c case 34c. Zijn dit een beetje goede temps eigenlijk voor een Nextcoolset, ik heb dan ook wel me CPU en GFX gekoeld en er staan nu twee Raptors ook voor mijn resevoir die alles lekker opwarmen?

BTW Ik heb al mij FANS op zijn laagst staan nu ;)

:o Op speciaal verzoek heb ik het wordt CASE gedcapitaliseerd naar case ;)

[ Voor 21% gewijzigd door XoReP op 02-07-2003 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 12:50

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Master Tweaker schreef op 02 juli 2003 @ 11:54:
Klopt het dat je CPU temp i.p met WC met resevoir in CASE je temp nooit echt onder je CASE temp kan komen?
Mijn temps zijn nu CPU idle 35c CASE 34c. Zijn dit een beetje goede temps eigenlijk voor een Nextcoolset, ik heb dan ook wel me CPU en GFX gekoeld en er staan nu twee Raptors ook voor mijn resevoir die alles lekker opwarmen?

Lijkt me wel, omdat je met lucht uit je case koelt. En zoals iedereen weet, kan je nooit iets koeler krijgen dat het koelmiddel.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12052

Het gaat niet om je reservoir, maar om je radiator. Dit is de plaats waar het koelwater afgekoeld wordt met lucht. Dus als je deze met hele koude lucht koelt dan kan het onder de casetemp komen in principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 23:23
Master Tweaker schreef op 02 July 2003 @ 11:54:
Klopt het dat je CPU temp i.p met WC met resevoir in CASE je temp nooit echt onder je CASE temp kan komen?
Mijn temps zijn nu CPU idle 35c CASE 34c. Zijn dit een beetje goede temps eigenlijk voor een Nextcoolset, ik heb dan ook wel me CPU en GFX gekoeld en er staan nu twee Raptors ook voor mijn resevoir die alles lekker opwarmen?

Waarom strooi jij zo met HOOFDLETTERS??? Fan is gewoon een Engels woord hoor, net als case :? voor de rest kan het wel wat duidelijker en wat minder aan elkaar gereutel. Wij weten niet waar een rustpauze zit!!!

als je wat over het principe van koeling gaat lezen kan je er zelf wel achter komen. Staat in de mini-FAQ zelfs! (dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41187

Ik ben nu in een lastige situatie terrecht gekomen.
Ik heb een shuttle sn45g aangeschaft, met het plan om er waterkoeling in te gaan zetten.
Omdat ik fijne ervaring heb met aqua-computer spullen uit duitsland , wil ik die producten weer gaan gebruiken.
Nu ben ik er achtergekomen (voor mijn definitieve bestelling gelukkig ) dat het waterblokjes te groot is. De is net 8 mm te hoog. Als ik deze zou nemen zou mijn kast niet meer dicht kunnen. Nu heb ik al een beetje naar een oplossing lopen zoeken. Maar tot heden nog niks kunnen vinden. Het lastige is dat ik plug en cool aansluiting wil gebruiken.
De maximale hoogte, mag van het blokje 2 cm zijn!
Heeft iemand een tip? , welk blokje ik nou het beste kan gaan nemen !!
Al vast bedankt!

Ik heb nou ook een DangerDen Radeon Blok gevonden.
Deze is maar 15 mm hoog! Dus dat is een mooie afmeting.
Zou ik hier niet van de aansluitingen kunnen weghalen , en dan een plug en cool aansluiting er in kunnen draaien. Weet iemand misschien wat voor binnendiameter deze blokjes hebben ?
Nu zit ik nog met een vraag , kom je niet in aanraking met de chipjes op de videokaart , en andere condensators ? Omdat het blokjes vrijlaag is , zitten de aansluitingen ook erg laag op de kaart.
Standaard DangerDen Radeon Blok lopen de aansluiting wat om hoog !

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 41187 op 02-07-2003 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Cow
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-07 12:41
Anoniem: 83834 schreef op 02 July 2003 @ 11:39:
[...]

Enigste wat ik je kan zeggen is dat het een 3 fasen motor is geloof ik maar waar haal je dan 3 fasen spanning vandaan ?
Nee, het is een 1 fase 230 volt pomp

1800WP Zuid + 2220WP West | MHI SRK35ZS-W Airco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:22

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik sta nu op het punt m'n Asetek setje in te bouwen. Alles is duidelijk, maar ik worstel nog met 1 ding: waar laat ik de radiator? Er zijn een aantal mogelijkheden:

1) achterop de kast, lucht van binnen door de radiator naar buiten zuigen
2) voorin de kast, lucht van buiten door de radiator naar binnen zuigen
3) geheel buiten de kast (ongetwijfeld het koelst, maar meeste geluid)
4) geheel in de kast (minste geluid, wel wat minder koeling)

Ik merk dat in dit topic een "perfecte" plaatsing niet veel besproken wordt. Wat zijn jullie meningen? Wellicht is dit een poll waard?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Anoniem: 41187 schreef op 02 July 2003 @ 16:39:
Ik ben nu in een lastige situatie terrecht gekomen.
Ik heb een shuttle sn45g aangeschaft, met het plan om er waterkoeling in te gaan zetten.
Omdat ik fijne ervaring heb met aqua-computer spullen uit duitsland , wil ik die producten weer gaan gebruiken.
Nu ben ik er achtergekomen (voor mijn definitieve bestelling gelukkig ) dat het waterblokjes te groot is. De is net 8 mm te hoog. Als ik deze zou nemen zou mijn kast niet meer dicht kunnen. Nu heb ik al een beetje naar een oplossing lopen zoeken. Maar tot heden nog niks kunnen vinden. Het lastige is dat ik plug en cool aansluiting wil gebruiken.
De maximale hoogte, mag van het blokje 2 cm zijn!
Heeft iemand een tip? , welk blokje ik nou het beste kan gaan nemen !!
Al vast bedankt!

Ik heb nou ook een DangerDen Radeon Blok gevonden.
Deze is maar 15 mm hoog! Dus dat is een mooie afmeting.
Zou ik hier niet van de aansluitingen kunnen weghalen , en dan een plug en cool aansluiting er in kunnen draaien. Weet iemand misschien wat voor binnendiameter deze blokjes hebben ?
Nu zit ik nog met een vraag , kom je niet in aanraking met de chipjes op de videokaart , en andere condensators ? Omdat het blokjes vrijlaag is , zitten de aansluitingen ook erg laag op de kaart.
Standaard DangerDen Radeon Blok lopen de aansluiting wat om hoog !
Het zal wel een stomme opmerking zijn, maar je weet dat je ook knietjes kunt gebruiken op die blokjes van Aqua he? Ik meen zelfs dat je dat kunt aangeven bij de Aqua blokjes, ik ken er naast zitten natuurlijk, maar misschien kun je iets met knietjes (gewinkelt) ipv rechte aansluitingen (geraden), plug&cool gewinkelt moet je dan uiteraard bij de blokjes kiezen :). Kost je iets van 2.50€ extra op een blokje.

[ Voor 5% gewijzigd door _XipHiaS_ op 03-07-2003 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Oeps, het is nog vroeg :Z , mezelf quoten ipv editen, sorry :D.

[ Voor 78% gewijzigd door _XipHiaS_ op 03-07-2003 11:05 . Reden: Zzzzzzzzzzzzz ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_XipHiaS_ schreef op 03 July 2003 @ 10:59:
[...]

Het zal wel een stomme opmerking zijn, maar je weet dat je ook knietjes kunt gebruiken op die blokjes van Aqua he? Ik meen zelfs dat je dat kunt aangeven bij de Aqua blokjes, ik ken er naast zitten natuurlijk, maar misschien kun je iets met knietjes (gewinkelt) ipv rechte aansluitingen (geraden), plug&cool gewinkelt moet je dan uiteraard bij de blokjes kiezen :). Kost je iets van 2.50€ extra op een blokje.
Ja ik snap wat je bedoeld !
Ik heb hem op mijne ouwe case mod zitten , maar het blokje heeft dan een hoogte van 26 mm !
Afbeeldingslocatie: http://www.aqua-computer-systeme.de/prodimg/tpconfig/gggerade.jpg
Das echt te veel , als je kijkt dat je al blokjes van 15 mm hebt

Ram blokjes zijn ook leuk voor mensen van fx kaartjes :
Afbeeldingslocatie: http://www.aqua-computer-systeme.de/prodimg/ramfx/nv30_total_300.jpg

Maar ja is best lastig hoor de juiste vga blokjes zoeken voor een shuttle !
Afbeeldingslocatie: http://www.barbones.com/Images/stlwc/boitier4.jpg

Als ik geen mooi blokje kan vinden , ga ik denk ik zelf er 1 proberen te maken :) .
Maar moet eerst kijken of het kan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Anoniem: 41187 schreef op 03 juli 2003 @ 19:53:
[...]

Ja ik snap wat je bedoeld !
Ik heb hem op mijne ouwe case mod zitten , maar het blokje heeft dan een hoogte van 26 mm !
[afbeelding]
Das echt te veel , als je kijkt dat je al blokjes van 15 mm hebt

Ram blokjes zijn ook leuk voor mensen van fx kaartjes :
[afbeelding]

Maar ja is best lastig hoor de juiste vga blokjes zoeken voor een shuttle !
[afbeelding]

Als ik geen mooi blokje kan vinden , ga ik denk ik zelf er 1 proberen te maken :) .
Maar moet eerst kijken of het kan !
Het is en blijft natuurlijk wel een hele gave uitdaging om WC in je Shuttle te proppen, houd ons in ieder geval op de hoogte van je modden, erg interessant. :)

Ga je je rad binnenin of buiten de kast hangen?

[ Voor 3% gewijzigd door _XipHiaS_ op 03-07-2003 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56708

Nu ik een groot deel van mijn water cooling compleet heb liet ik dit aan een maat zien en deze wees mij erop dat er misschien een druk verschil ontstaat in de watercooling setup. Deze persoon heeft geen ervaring met computerwatercooling maar zei dat het hetzelfde princiepe is als een centrale verwarming in huis. Nu vroeg ik me af of dit klopt? Zo ja (lijkt me onwaarschijnlijk) hoe word het tegen gegaan of moet ik me hier geen zorgen om te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-07 19:35

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Een drukverschil? Tenzij niet alles dicht is, waar zou dat dan moeten ontstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Ho, eerst ff lezen :|
Het enige drukverschil zit in de pomp zelf. En wel tussen het middelpunt van de rotor en de buitenwand van de ruimte waar dat ding draait.

Maar ik denk niet dat je op basis van temperatuurverschillen zulke extreme drukverschillen krijgt :) Je moet het water meer zien als een 'vaste' verbinding. watertemperaturen zijn bijna overal gelijk.

[ Voor 170% gewijzigd door bredend op 03-07-2003 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Super Cow schreef op 03 July 2003 @ 02:58:
[...]

Nee, het is een 1 fase 230 volt pomp
correct me if im wrong, maarreeeh.... dr staat een waardde van de condensator op die er in zit, die zal er niet voor de lol in zitten, eerder om de 3e fase aan te sturen. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:08
Nounou... ik heb EINDELIJK het blok van jupiler binnen :P j/k

Ik heb het in mijn testsysteem gehangen en het heeft 3 dagen lekvrij gedraaid en vervolgens 5 dagen gewoon gestaan (ik was op vakantie en wou de pomp niet aan laten staan ivm eventuele lekkage > drooglopen van de pomp) en het heeft nog niet gelekt :)

ik ben eerder terug van vakantie door ineens opkomende campingfobie, heb geen hardware want ik heb mijn cpu net verkocht en heb donderdag pas geld voor een nieuwe...

Dus donderdag/vrijdag verwacht ik resultaten (p4 2.4 800mhz fsb + Abit IS7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10034

Microkid schreef op 03 July 2003 @ 08:56:
Ik sta nu op het punt m'n Asetek setje in te bouwen. Alles is duidelijk, maar ik worstel nog met 1 ding: waar laat ik de radiator? Er zijn een aantal mogelijkheden:

1) achterop de kast, lucht van binnen door de radiator naar buiten zuigen
2) voorin de kast, lucht van buiten door de radiator naar binnen zuigen
3) geheel buiten de kast (ongetwijfeld het koelst, maar meeste geluid)
4) geheel in de kast (minste geluid, wel wat minder koeling)

Ik merk dat in dit topic een "perfecte" plaatsing niet veel besproken wordt. Wat zijn jullie meningen? Wellicht is dit een poll waard?
Kunt ook een losse 'box' maken van bv binnenmaat 12x12x20cm (uitgaande dat je fan en rad 12cm zijn) waar je bv vooraan de fan zet, een paar cm erachter de radiator en dan dus wat verder de uitgang (die niet eens een deksel met gat nodig heeft), binnenkant bekleden met tapijt of ander dempingsmateriaal en je hebt een redelijk stille koelbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06 19:18
418O2 schreef op 06 July 2003 @ 00:05:
Nounou... ik heb EINDELIJK het blok van jupiler binnen :P j/k

Ik heb het in mijn testsysteem gehangen en het heeft 3 dagen lekvrij gedraaid en vervolgens 5 dagen gewoon gestaan (ik was op vakantie en wou de pomp niet aan laten staan ivm eventuele lekkage > drooglopen van de pomp) en het heeft nog niet gelekt :)

ik ben eerder terug van vakantie door ineens opkomende campingfobie, heb geen hardware want ik heb mijn cpu net verkocht en heb donderdag pas geld voor een nieuwe...

Dus donderdag/vrijdag verwacht ik resultaten (p4 2.4 800mhz fsb + Abit IS7 )
Campingfobie?? ik geniet er juist van als ik op vakantie zonder computer zit :D

neem gewoon genoeg cd's of wat dan ook mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
MR_WAZOO.. tkomt niet door geen pc hebben..

MAAR DOOR ALS JE S OCHTENDS MET EEN KATER WAKKER WORDT EN JE MOET PISSEN DAT JE JE EERST MOET AANKLEDEN EN DAN EEN TERINGEIND MOET LOPEN TERWIJL JE HET NIET MEER HOUDT.

daarom dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
@ Jupiler
Jij hebt ook die Innovatek Tank-O-Matic toch? Er zat bij mij geen handleiding in de doos, dus ik heb twee (domme)vragen. 1: In de res moet je twee pijpjes monteren. Welke is voor de In en welke voor de Out? aangezien de één lang is en de ander kort.
2: er wordt een strook rubber meegeleverd met een plakrand, waar is dat voor? Voor de bevestiging ofzo?

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik gebruik de lange als in en de korte als out.

Die strook rubber moet je in die houders zetten, om te vermijden dat de TOM gaat schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64905

wie weet er nog tips om je water nog kouder te maken? ik heb al 2 fans boven mn rad 120 mm enermax en mn flow gaat van pomp naar rad , cpu, nb, geforce,resevoir en dan weer van voren af aan en ik heb 2 fans in mn case die zorgen voor luchtaanvoer. mn temps zijn 36 idle en 40 stressed sicce idra pomp (die vervangen gaat worden omdat ie kapot is zie ik net :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Zijn mooie temps hoor. Het water nog kouder maken? Je reservoir op een goed verluchte plaats of beter nog buiten je kast zetten... Een compressor met een vermogen van minstens 100W gebruiken... De kamertemperatuur verlagen... Dmv één of meerdere peltiers je koelwater koelen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:22

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Anoniem: 64905 schreef op 07 July 2003 @ 12:22:
wie weet er nog tips om je water nog kouder te maken? ik heb al 2 fans boven mn rad 120 mm enermax en mn flow gaat van pomp naar rad , cpu, nb, geforce,resevoir en dan weer van voren af aan en ik heb 2 fans in mn case die zorgen voor luchtaanvoer. mn temps zijn 36 idle en 40 stressed sicce idra pomp (die vervangen gaat worden omdat ie kapot is zie ik net :'( )
Waarom nog kouder? Dat zijn prima tempies hoor :) Alleen vraag ik me af of je echt al die fans nodig hebt, 2 op de rad, en 2 in je kast. Ik haal met 1 fan elk ongeveer dezelfde temps op een BArton 2200Mhz.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu ik dr net achter ben dat mn sicce idra naar de eeuwige jachtvelden is zal ik een nieuw pomp moeten kopen en ik heb nog wat corrosie protect uv reactive maar nu mn slangen leeg zijn zit dr nog wat roze aanslag van de waterwetter in, deze wil met gewoon water dr niet uit nu kan ik wel terpetine of wasbenzine gaan gebruiken alleen kan dit wel? is die niet slecht voor mn blokken, rad, res of slangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Terpentine niet gebruiken! Wasbenzine is evt wel mogelijk, maar wil je je hele keten met wasbenzine vullen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Jupiler hoe gaat het met de IA van die blokjes van mafkees? Ik zie er geen staan meer op inet en heb snel CPU blokje nodig met schroeven door mobo. Anders haal ik er 1 in winkel, zou wel jammer zijn. Is de IA ergens anders naar verhuist of heeft mafkees pauze genomen?

waarom ik dat blokje wil?

Nou ik had eerst een flatflow o matic van klax, (heb ik nog) maar na aandraaien gister avond kijk ik net in m'n pc: Wat zit dat ding scheef :?

Nadere inspectie: F*ck, 2 plastic uitsteek dingen afgebroken van het socket :S

Dás shit man, de buitenste en middelste van 1 kant.... dat komt dus niet recht zonder schroeven (heb gelukkig gaten in m'n mobo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jupiler schreef op 07 juli 2003 @ 14:29:
Terpentine niet gebruiken! Wasbenzine is evt wel mogelijk, maar wil je je hele keten met wasbenzine vullen ofzo?
Mja zal denk ik wel moeten want ik heb nu wel uv reactive corrossie protect spul en als ik dat dr zo in doe is het lijkt mij wat roze duz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pierre-oord schreef op 07 July 2003 @ 14:44:
Jupiler hoe gaat het met de IA van die blokjes van mafkees? Ik zie er geen staan meer op inet en heb snel CPU blokje nodig met schroeven door mobo. Anders haal ik er 1 in winkel, zou wel jammer zijn. Is de IA ergens anders naar verhuist of heeft mafkees pauze genomen?

waarom ik dat blokje wil?

Nou ik had eerst een flatflow o matic van klax, (heb ik nog) maar na aandraaien gister avond kijk ik net in m'n pc: Wat zit dat ding scheef :?

Nadere inspectie: F*ck, 2 plastic uitsteek dingen afgebroken van het socket :S

Dás shit man, de buitenste en middelste van 1 kant.... dat komt dus niet recht zonder schroeven (heb gelukkig gaten in m'n mobo)
Ja is kut he had ik ook ik heb nieuwe amd 2400+ gekocht, maar mn 2000+ moest nog van mn moederbord af. Nu had ik zo'n leuke Coolermaster hcc 001 cooler met heatpipe die had een nieuw mechanisme van vast maken iets naar voren kantelen en klik hij zat vast onder het socket. Maar dr weer afhalen was een heel ander verhaal :P. Ik dus weer iets kantelen en dan voorover halen en omhoog neemt ie een stuk van socket waar ie aanvast zat mee 8)7.
Daar kan dus in ieder geval nooit meer een luchtkoeler met een zelfde soort bevestiging op. Ben ik blij dat mn x-flow waterkoelingsblok met alle 6 de punten vast zit op mn socket en dus over dat kapotte stukje van mn socket heen gaat. Het zit wel muur vast maar haakt daar dus alleen niet op dat punt .

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 64905 op 07-07-2003 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31421

Geef eens jullie reactie op volgend idee:
Reservoir en radiator ineen

Ik denk dat ik het al eens tegengekomen ben op internet, maar ik kan me echt nimeer herinneren waar! |:( Misschien iemand van jullie?

Principe:
Een gewone bak, met koperen buizen en een waterpomp in.
Verwarmde water zorgt ervoor dat de buizen ook warm krijgen, maar die worden afgekoeld door de koude lucht die door de buizen stroomt > water koelt ook af.
Voor het bakje dus een fan zetten.

Afbeeldingslocatie: http://www.dehoucke.be/tweak/idee.GIF

Wat vinden jullie ervan?
Zal het rampzalig zijn voor de temps? Of mist het efficientie? Als iemand de url weet waar ik dit eerder al heb gezien, please post het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Anoniem: 31421 schreef op 07 July 2003 @ 18:13:
Geef eens jullie reactie op volgend idee:
Reservoir en radiator ineen

Ik denk dat ik het al eens tegengekomen ben op internet, maar ik kan me echt nimeer herinneren waar! |:( Misschien iemand van jullie?

Principe:
Een gewone bak, met koperen buizen en een waterpomp in.
Verwarmde water zorgt ervoor dat de buizen ook warm krijgen, maar die worden afgekoeld door de koude lucht die door de buizen stroomt > water koelt ook af.
Voor het bakje dus een fan zetten.

[afbeelding]

Wat vinden jullie ervan?
Zal het rampzalig zijn voor de temps? Of mist het efficientie? Als iemand de url weet waar ik dit eerder al heb gezien, please post het ;)
Hehe :D, een beetje een omgekeerde radiateur. Zal veelsteveel luchtweerstand opleveren lijkt mij. Chilled water door de buizen laten lopen kan wel, maar lucht lijkt me niet erg efficiënt. In dat geval moet je een goede/echte warmte wisselaar nemen.

[ Voor 11% gewijzigd door _XipHiaS_ op 07-07-2003 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

wat word er over het algemeen eigenlijk gebruikt als stop voor het T-stukje? Ik ga namelijk geen reservoir gebruiken..

En moet ikgewoon alles installeren, en daarna via het t-stukje dus water gieten, als ik het goed heb? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Een stukje slang eraan en daar een stop op... Of zoals ik het ooit had, drie centimeter slang, daarin een pilaar en in die pilaar een stop zoals die ook wordt gebruikt voor de CV :P

Voor dat radiatoridee: lijkt me ook niet echt efficiënt. Een koperen buis is redelijk dik (millimetertje), de lucht heeft er geen/weinig vat op. Bovendien is er inderdaad een redelijk sterke luchtweerstand. En tenslotte lijken die paar koperen buizen me niet genoeg om veel contactoppervlakte water-buis te creëren. Maar het is het proberen waard :)

En de waterblokkenactie: de nieuwe actie wordt deze maand opgestart, als je snel even een blokje wilt zul je dus in een shop moeten bestellen.

[ Voor 13% gewijzigd door Steve op 07-07-2003 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-07 22:29
waterkoeling werkt omdat een rad een veel groter oppervlak heeft als wat een koelblok op je socket kan hebben.

jij maakt juist een erg klein koelblok, dus is een zalman passieve koeler goedkoper, makkelijker en beter

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-07 22:55
Ik heb mijn waterkoeling nu een paar weken in bedrijf en het bevalt me prima.
Nu komt de tijd om de puntjes op de i te zetten; ik moet bijvoorbeeld nog de cpu- en de nb-cooler lappen, een duct voor mijn rad-fan maken, de fans aansluiten op een fan-controller, de pomp fatsoenlijk vastzetten.

Ik heb nog wel wat vragen:
- ik heb mijn 120 mm fan meteen tegen mijn rad geschroefd. Nu wil ik hem er iets verder vanaf zetten en er een shroud (duct) tussen maken. Wat is zo'n beetje een nette afstand tussen de fan en de rad? Massa gaat trillingen tegen, kan ik dan het beste maar een shroud van hout maken of raden jullie wat anders aan?
- ik heb wat zuignapjes onder mijn eheim 1048 gemonteerd, maar ik ben niet zo kapot van de constructie. Liever zet ik hem met schroeven (ik heb al 4 gaten van 4mm in de de bodem van de kast geboord) vast. En wel op een zodanige wijze dat er zo weinig mogelijk resoneert. Hoe kan ik dit het beste doen? Met een stukje neopreen oid tussen de pomp en de bodem, met rubbertjes die door de gaten heen gaan (ik ben even de naam daarvoor kwijt) of met silent-blocks. A propos, silent-blocks, waar koop ik die? Ik heb ook rubbers gezien met aan weerzijden een m4-draad, weet iemand waar ik die kan kopen?
- ergens op dit forum las ik dat iemand zijn cooler met een glasplaat of spiegel, koperpoets en tandpasta gepolijst had. Is dat idd dé manier of zijn er andere, betere manieren?

[ Voor 5% gewijzigd door mark_vs op 08-07-2003 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
mark_vs schreef op 08 July 2003 @ 00:28:
- ik heb mijn 120 mm fan meteen tegen mijn rad geschroefd. Nu wil ik hem er iets verder vanaf zetten en er een shroud (duct) tussen maken. Wat is zo'n beetje een nette afstand tussen de fan en de rad? Massa gaat trillingen tegen, kan ik dan het beste maar een shroud van hout maken of raden jullie wat anders aan?
Ik heb er ongeveer 4cm tussen zitten - dit omdat m'n fans niet m'n volledige radiator dekken, op die manier komt er ook wat airflow tussen de andere vinnen. Is vooral een kwestie van *testen*.
- ik heb wat zuignapjes onder mijn eheim 1048 gemonteerd, maar ik ben niet zo kapot van de constructie. Liever zet ik hem met schroeven (ik heb al 4 gaten van 4mm in de de bodem van de kast geboord) vast. En wel op een zodanige wijze dat er zo weinig mogelijk resoneert. Hoe kan ik dit het beste doen? Met een stukje neopreen oid tussen de pomp en de bodem, met rubbertjes die door de gaten heen gaan (ik ben even de naam daarvoor kwijt) of met silent-blocks. A propos, silent-blocks, waar koop ik die? Ik heb ook rubbers gezien met aan weerzijden een m4-draad, weet iemand waar ik die kan kopen?
De trilrubbers waar je het over hebt (met M4-draad) heb ik zelf ook en ze werken geweldig. Je kan ze in meerdere webshops kopen (perfectsystems.nl bijvoorbeeld). Verder moet je zelf eens proberen welk effect neopreen etc hebben.
- ergens op dit forum las ik dat iemand zijn cooler met een glasplaat of spiegel, koperpoets en tandpasta gepolijst had. Is dat idd dé manier of zijn er andere, betere manieren?
Die glasplaat/spiegel is nodig opdat je een erg vlak oppervlak zou hebben - als je een onregelmatig oppervlak (bv je vingers) gebruikt om het schuurpapier aan te sturen zal hij op bepaalde plaatsen meer schuren dan op andere. Tandpasta werkt ook omdat dit ook een schuurmiddel is, echter héél fijn. Deze volgorde doet het altijd goed bij mij:

-Ketchup (om de rotzooi op het oppervlak van je blokje weg te krijgen)
-Schuurpapier 800
-Schuurpapier 1000 of 1200
-Schuurpapier 2000 of fijner, als je dat kunt krijgen
-Eventueel wat tandpasta met jawel, pleepapier. Dat pleepapier kan je, net als het schuurpapier, om een stukje glas of een spiegeltje wikkelen.

En voor de zichtbare gedeelten van het koper wat koperpoets. Niet voor het oppervlak dat contact maakt met de CPU. Koperpoets doet het koper blinken maar laat toch wat onzichtbare rotzooi achter, wat de warmtegeleiding niet tegoed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_XipHiaS_ schreef op 03 July 2003 @ 20:22:
[...]

Het is en blijft natuurlijk wel een hele gave uitdaging om WC in je Shuttle te proppen, houd ons in ieder geval op de hoogte van je modden, erg interessant. :)

Ga je je rad binnenin of buiten de kast hangen?
De binnenin is de bedoeling , zit nou alleen nog te kijken hoe het moet met die Danger Den Radeon blok ! Wat voor afmetingen het blok heeft ! Heb xxlcases al gemaild maar nog steeds geen bericht terug gehad !
Ja lijkt mij ook een gave uitdaging, vandaar dat ik het ook doe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Anoniem: 64905 schreef op 07 juli 2003 @ 16:09:
[...]

Ja is kut he had ik ook ik heb nieuwe amd 2400+ gekocht, maar mn 2000+ moest nog van mn moederbord af. Nu had ik zo'n leuke Coolermaster hcc 001 cooler met heatpipe die had een nieuw mechanisme van vast maken iets naar voren kantelen en klik hij zat vast onder het socket. Maar dr weer afhalen was een heel ander verhaal :P. Ik dus weer iets kantelen en dan voorover halen en omhoog neemt ie een stuk van socket waar ie aanvast zat mee 8)7.
Daar kan dus in ieder geval nooit meer een luchtkoeler met een zelfde soort bevestiging op. Ben ik blij dat mn x-flow waterkoelingsblok met alle 6 de punten vast zit op mn socket en dus over dat kapotte stukje van mn socket heen gaat. Het zit wel muur vast maar haakt daar dus alleen niet op dat punt .
Ja, maar ik heb dus _van een kant_ de middelste en 1 buitenste afgebroken, heb ook een 6 punt's mechanisme.

Ik heb hem er scheef op gezet denk ik, of misschien een paar slagjes tever gedraaid >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
@ mark-vs
Om ff terug te komen of het schuurpapier. Mijn ervaring is dat de meeste betere doe-het-zelf winkels schuurpapier hebben tot grid 1200, voor hoger kan je beste naar een garage gaan oid. Ik heb bij een autoschade reparatie bedrijf schuurpapier met een grid van 2000 en 2500 kunnen regelen.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Nu komt de tijd om de puntjes op de i te zetten; ik moet bijvoorbeeld nog de cpu- en de nb-cooler lappen, een duct voor mijn rad-fan maken, de fans aansluiten op een fan-controller, de pomp fatsoenlijk vastzetten.

Onder m'n motto, waarom makkelijk als het ook moeilijk kan :D, mijn pompconstructie (ik haat herrie :)):
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/hawk2/pks/pictures/Pompconstruct.gif
en een plaatje vd pomp in de kast vind je op m'n site: http://home.quicknet.nl/mw/prive/hawk2/pks/lc/lcool.html.
Misschien heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88089

mark_vs schreef op 08 juli 2003 @ 00:28:

Ik heb onder mijn 120mm fannen een defecte 120mm fan gemonteerd. Hier heb ik het motortje e.d. uitgedremeld en deze tussen mijn rad en de (werkende) 120mm fan gemonteerd. De fannen heb ik bij de lokale computerboer gehaald (waren al defect en ik kreeg ze voor nop mee :*) )

De bevestingings-set voor je pomp kan je bij www.perfect-systems.nl kopen voor iets mee dan 8 euro. Werkt prima bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Hmm, roept herinneringen op... Toen ik destijds het kleine alu rad had heb ik dat ook gedaan. Heb toen twee kut Thermaltake SmartFan II's genomen en de plastic verbindingen tussen motor en behuizing met een soldeerbout doorgesmolten :P.

Die 4cm tussenruimte nu (geen duct, open ruimte) heb ik bereikt door m'n fans met 6cm M4-bouten aan de radiator vast te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Steve op 08-07-2003 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Cow
Ik heb een nieuwe rad gekregen, hij is van puur koper, weegt ongeveer 2 kilo.
Afmetingen zijn 29*18*5
Alleen de buis is best wel dik 19mm, is deze rad wel goed voor een water koeling?
pics:
http://members.home.nl/rj.wiersma/rad1.jpg
http://members.home.nl/rj.wiersma/rad2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik heb ongeveer hetzelfde rad (uitgangen zitten bij mij elk aan een andere zijde en er zijn 5 ipv 4 buizen). Hij koelt erg goed, dus ik veronderstel dat de dikte van de buizen niet veel uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Je bedoelt zo'n CV-rad van Liquid_Ice. Die heeft 3/4" = 0.75 x 25.4 = 19.05 mm aansluitingen. Die rad van Super Cow is net een stukje kleiner (de aansluitingen niet) maar verder bijna identiek zo te zien; ronde buizen ipv elliptische/ovale en die rad's van Liquid_Ice hebben idd een bocht extra en zijn net iets breder dus.

Op zich wel makkelijk dat de aansluitingen allebei aan dezelfde kant zitten. Ik ga m'n aansluiting toch maar niet afzagen en omsolderen (niet stevig genoeg); hoogstens als je 'm door de aansluiting te verhitten uit z'n 'sok' kunt trekken (hij lijkt in een sok te zitten als je goed kijkt).
offtopic:
:D Jouw en Thorry's dubbelzinnige sigs ook altijd. :D

[ Voor 21% gewijzigd door Aham brahmasmi op 08-07-2003 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ach, ik vind het wel handig zo. De radiator ligt boven op m'n kast... De zijde met de pilaar naar de onderkant gericht zit aan de achterkant en de andere, naar boven gericht, aan de voorkant. En het is gewoon mooi om een slang met een diepblauwe vloeistof van de voorkant naar de achterkant van de PC te zien lopen :P

offtopic:
Fewture is eigenlijk m'n favoriete sig-slachtoffer, maar die plaatst laatste tijd zelden nog een verspreking of dubbelzinnig te interpreteren zinnetje :P

[ Voor 23% gewijzigd door Steve op 08-07-2003 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Cow
Jupiler schreef op 08 July 2003 @ 16:03:
Ik heb ongeveer hetzelfde rad (uitgangen zitten bij mij elk aan een andere zijde en er zijn 5 ipv 4 buizen). Hij koelt erg goed, dus ik veronderstel dat de dikte van de buizen niet veel uitmaakt.
Wat voor fan heb je er op? 2 * 12cm ?

Ik ga volgende week ff in de magazijn kijken waar deze rad vandaan komt(hij's nog nieuw) misschien liggen er grotere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-07 23:29
Als je dan toch gaat kijken... ;) laat ff weten hoeveel er zijn en als er nog maar 1 is heb ik wel interesse voor deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Laatst online: 09-06 19:18
418O2 schreef op 06 July 2003 @ 19:02:
MR_WAZOO.. tkomt niet door geen pc hebben..

MAAR DOOR ALS JE S OCHTENDS MET EEN KATER WAKKER WORDT EN JE MOET PISSEN DAT JE JE EERST MOET AANKLEDEN EN DAN EEN TERINGEIND MOET LOPEN TERWIJL JE HET NIET MEER HOUDT.

daarom dus ;)
staan toch bomen daar??:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
MR_WAZOO schreef op 08 juli 2003 @ 18:18:
[...]

staan toch bomen daar??:)
Krijgt ie 'n bon voor erg wild plassen gezien de hoge nood :D. En dit topic gaat niet over dit soort van wateren ;) :D . Hoewel het misschien voor hem wel verkoelend is.

[ Voor 18% gewijzigd door _XipHiaS_ op 08-07-2003 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ok ff vraagje, bij mijn blok zat een zakje met bevestigingsmaterialen, wat ik nu het beste om te doen?

inhoud :
4 veren
4 M4 bouten
8 M4 moeren
8 M4 Ringen
8 M4 Teflon isolatie ring.

Ik dacht zo (op de bout gezien van onderen)

M4 Teflon ring
mobo
M4 teflon ring
M4 ring
M4 bout
veer
blok
M4 Ring
M4 Moer

en de M4 bouten met de kop onder het mobo..

help ? :)

[ Voor 103% gewijzigd door 418O2 op 08-07-2003 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piston
  • Laatst online: 06-02 06:30
ik zou zeggen:

teflon ring
mobo
telon ring
moer
blok
ring
veer
ring
moer

en idd de bouten met de kop onder het mobo

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op de site van Danger Den staat een complete tut over het monteren van een van hun blokken, volgens mij komt dat wel aardig overeen met het blok/montagespullen die jij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ow je bedoelt de veer boven het blok, daar zit wat in ..

@insane > dat lijkt me wel een goed systeem :)

[ Voor 31% gewijzigd door 418O2 op 08-07-2003 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Laatst online: 03-07 22:25

Silentpuma

To much mind...

Ik ben van plan een Danger Den 3 aan te schaffen. Alleen eer dat mijn setup klaar is en gaat gebruiken, staat de Prescott alweer voor de deur. Om daar nou weer een nieuw blok voor te kopen lijkt me nietzoveel.
Nou worden die blocks direct op het mobo bevestigd d.m.v. 4 gaten. Nou is mijn vraag, zijn de maten en afstanden van deze gaten bij elke Intel mobo`s (tegenwoordig) hetzelfde, zodat de toekomstige Prescott ook door een DD3 gekoelt kan worden? :?

[ Voor 89% gewijzigd door Silentpuma op 08-07-2003 21:58 ]

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

418O2 schreef op 08 juli 2003 @ 21:11:
ow je bedoelt de veer boven het blok, daar zit wat in ..

@insane > dat lijkt me wel een goed systeem :)
Door de veer druk je het blok niet direct op je socket maar heb je een soort 'vering' tussen blok en socket. In theorie zou je niet meer je core kunnen crushen maar dat heb ik maar niet uitgeprobeerd.... :9

En inderdaad...het systeempje is aardig snel....ben nu aan het tweaken en benchen. Maar het posten van pics (dus de bewijzen) lukt nog niet zo |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
hoe ver ben je nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kleine 3600 mhz...stabiel. Kan iets meer dan 3700 draaien maar dan krijg ik crashes in XP en dan begint mijn geheugen iets tegen te spruttelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
piston schreef op 08 July 2003 @ 21:04:
ik zou zeggen:

teflon ring
mobo
telon ring
moer
blok
ring
veer
ring
moer

en idd de bouten met de kop onder het mobo
Euh... ik snap de volgorde niet helemaal en je hebt 2x bout ipv 1x bout en 1x moer. Oh wacht, je bedoelt dat de bout door het geheel heen gaat (van onderaf). :z
Volgens mij moet het zijn, van onder naar boven:

1. bout
2. teflon ring
3. mobo
4. teflon ring
5. moer
6. blok
7. ring
8. veer
9. ring
10. moer

Dit is dus hetzelfde als wat jij hebt... maar ik vind het met de cijfertjes duidelijker. :X
De bout kan natuurlijk ook andersom en een moer onder het mobo, maar dan moet je de moer eerst nog op de bout draaien onder het mobo, wat net iets onhandiger is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18963

Ik ben ook sinds een tijdje begonnen met waterkoeling dmv een poseidon setje. Die heb ik uitgebreid met een vga-koeler. Daarna ben ik nog wat spulletjes bij elkaar gaan rapen zodat ik nu eigenlijk alleen de cpu-koeler van de poseidon set nog in m'n pc heb zitten. Ik heb een radiator van de ia, andere slangen van een ia, een eheim 1048 etc.

Nu heb ik sinds een tijdje ook een binnen/buiten thermometer omgebouwd naar een water thermometer. Ik kan dus nu zien hoe heet het water is wat m'n radiator in gaat en hoe warm het is als het eruit komt.

Ik draai volledig passief en het water wat in m'n radiator komt is nu 36,8 graden. Als het water eruit komt is het 34 graden. M'n cpu is nu 44 graden wat ik niet echt verkeerd vind, maar als ik nou bijvoorbeeld overschakel op een beter koelblok voor m'n cpu (b.v. de maze 4) zou ik het dan voor elkaar kunnen krijgen om m'n watertemperatuur omhoog en m'n cpu temperatuur omlaag te krijgen?

Want dan denk ik dat het beter is voor m'n passieve opstelling want hoe warmer m'n water is hoe warmer m'n radiator word. Hoe warmer de radiator hoe groter het verschil met de kamertemperatuur en dan heb ik dus meer koeling toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

zo, mijn waterkoelset kan bijna ingebouwd worden. De CPU GPU en northbridge blokjes (homemade) zijn af, moeten alleen nog geschuurd worden. Heb net 2 koperen radiateuren opgehaald bij de sloop voor 7.5 euro p.s. Teven een reservoir gekocht bij de xenos. Een afsluitbare koekjestrommel :) Slangklemmen bij de karwei gehaald en slangen en pompje had ik al. Het is wel verdomd lastig om meer als 600 korrel schuurpapier te vinden. Had gelukkig bij een autospeciaalzaak korrel 1200 en 800 gevonden.

Moet ik nog wat belangrijks weten voordat ik ga beginnen met bouwen?

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RommelD schreef op 09 July 2003 @ 19:19:
zo, mijn waterkoelset kan bijna ingebouwd worden. De CPU GPU en northbridge blokjes (homemade) zijn af, moeten alleen nog geschuurd worden. Heb net 2 koperen radiateuren opgehaald bij de sloop voor 7.5 euro p.s. Teven een reservoir gekocht bij de xenos. Een afsluitbare koekjestrommel :) Slangklemmen bij de karwei gehaald en slangen en pompje had ik al. Het is wel verdomd lastig om meer als 600 korrel schuurpapier te vinden. Had gelukkig bij een autospeciaalzaak korrel 1200 en 800 gevonden.

Tsja...Ga je waarschijnlijk al doen, maar goed testen van te voren. Zeker met alle verschillende onderdelen. Misschien de koekjestrommel dichtkitten en de doorvoeringen ook goed nakijken. (dus waar de aansluiting door de koekjestrommel heen komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79877

RommelD schreef op 09 July 2003 @ 19:19:

Ja je moet er zeker..........veel plezier mee hebben, dat is een voorwaarde anders moet je er niet aan beginnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

:X Ben net me kachelradiator aan het spoelen: wat een gruis en troep komt eruit zeg! Heb er al tientallen liters water doorgejaagd, met azijn-water erdoor gespoeld, schudden, en dit een dag laten weken. Volgende dag kwam er weer behoorlijk wat zooi uit, doorspoelen, schudden, etc. Heb er zelfs bruistabletten ingedaan om die zooi maar los te weken, maar er komt nog steeds wat gruis uit. ;(
Dat ding heeft denk ik met een half laagje water een laaaange tijd bij de sloper gelegen en zijn er algen en andere toestanden in gekomen, oid.

Wat is nou de beste manier om al het gruis eruit te krijgen?? Zoutzuur??

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Dat vraag ik me ook af, moet die radiators ook schoonmaken. Je kan ook cola gebruiken.

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Laatst online: 10:31

Lief Adje

Love is in the air

Silentpuma schreef op 09 July 2003 @ 19:50:
:X Ben net me kachelradiator aan het spoelen: wat een gruis en troep komt eruit zeg! Heb er al tientallen liters water doorgejaagd, met azijn-water erdoor gespoeld, schudden, en dit een dag laten weken. Volgende dag kwam er weer behoorlijk wat zooi uit, doorspoelen, schudden, etc. Heb er zelfs bruistabletten ingedaan om die zooi maar los te weken, maar er komt nog steeds wat gruis uit. ;(
Dat ding heeft denk ik met een half laagje water een laaaange tijd bij de sloper gelegen en zijn er algen en andere toestanden in gekomen, oid.

Wat is nou de beste manier om al het gruis eruit te krijgen?? Zoutzuur??
je kunt COLA proberen (kijk maar eens wat dat met stuivers doet)
en tomaten ketshup (hoe schrijf je da?) scheint ook te werken

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:58
Ga nou niet met cola, ketchup en andere huishoudelijke troep beginnen. Deze zijn verre van zuiver en zorgen voor meer ellende dan het al was.
Werk gewoon met zoutzuur (kopen bij de gamma ofzo 10% en dan de helft verdunnen ofzo).
Een dagje laten weken en klaar is kees. Daarna goed doorspoelen met water en vervolgens nog een keer met demiwater (anders krijg je weer kalk).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Aha, zoutzuur dus toch, dat wordt leuk... :p

En koper kan daar dus tegen? Heb het ooit in een topic hier ergens gelezen, maar waar die is...

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Silentpuma schreef op 09 July 2003 @ 22:40:
Aha, zoutzuur dus toch, dat wordt leuk... :p

En koper kan daar dus tegen? Heb het ooit in een topic hier ergens gelezen, maar waar die is...
Koper kan daar tegen idd (is een edel metaal, chemisch gezien althans).
Koper kan overigens niet tegen salpeterzuur, maar dat komt niet omdat dat zuurder is ofzo, maar door een ander ion wat in salpeterzuur zit.
Koper kan in principe tegen alle zuren, zelfs tegen geconcentreerd zwavelzuur van 98%, ik heb het weleens uitgeprobeerd (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Dus zoutzuur is het beste om mee te spoelen? Wat is ook goed maar beter beschikbaar in huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
RommelD schreef op 09 July 2003 @ 23:44:
Dus zoutzuur is het beste om mee te spoelen? Wat is ook goed maar beter beschikbaar in huis?
azijnzuur is wat minder effectief, dus moet je wat langer laten staan. De geur is alleen wat minder prettig (overigens is geconcentreerd zoutzuur ook niet geweldig om je neus bij te houden).
Maar bij ieder bouwmarkt en volgens mij ook drogist kun je zoutzuur halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Universal Creations schreef op 09 juli 2003 @ 22:53:
[...]

Koper kan overigens niet tegen salpeterzuur, maar dat komt niet omdat dat zuurder is ofzo, maar door een ander ion wat in salpeterzuur zit.
Je bedoelt dat er koperfosfaat kopernitraat wordt gevormd? (verwarde even met fosforzuur)

En heb je met zwavelzuur niet het risico dat er kopersulfaat wordt gevormd?

[ Voor 24% gewijzigd door Steve op 10-07-2003 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Jupiler schreef op 09 July 2003 @ 23:51:
[...]

Je bedoelt dat er koperfosfaat wordt gevormd?

En heb je met zwavelzuur niet het risico dat er kopersulfaat wordt gevormd?
Je zit er behoorlijk naast:

Salpeterzuur (HNO3) reageert niet met zijn H+, (zoals alle zuren dat doen), maar met zijn NO3- met het koper.

Er ontstaat dan oa. NO2-gas of N2O4-gas en Cu2+. Uiteraard ontstaan er dan ook nog andere dingen, maar daar ga ik even niet op in. Met Zwavelzuur kan dit niet, want dat heeft enkel H+ om te reageren. Het is wel een heel sterk zuur, maar het blijft verder gewoon een zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Even een plaatje van me nieuwe zelfgemaakte blok laten zien :)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~loosen/got/waterblok.jpg

Het was eerst een dragon orb 3.

46 graden stressed, 38 graden idle op een athlon 1333@1519 :)

[ Voor 13% gewijzigd door bobo1on1 op 10-07-2003 15:07 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
  • Laatst online: 08-07 22:16
hey daar, ben ik weer :)
ik krijg een deze dagen de nieuwe dekseltjes van tha_m, en ik wil nog eve een safetycheck doen, oa door de slangpilaarverbindingen, die met epoxy vast zitten nog een keertje te lijmen

kan ik met nieuwe epoxy, na het allemaal goed opgeschuurt te hebben, over een andere laag epoxy gaan, met behoudt van stevigheid?

(btw is epoxy ook geschikt (tot op zekere hoogte) voor plastic?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Op zich is epoxy alleen om metalen aan elkaar te lijmen. Dat zegt de lijmcomputer (van Bison) bij de Praxis ook. :) M'n pa heeft laatst de knop van de versnellingspook van z'n auto die los zat, vastgelijmd met polyurethaanlijm. Dat lijmt dus plastic en metaal aan elkaar.
Niettemin lijkt mij dat je best weer epoxy kunt gebruiken om die slangpilaren opnieuw te lijmen. Op mijn school hadden we ook eens een ronde magneet in een PVC-schijf gelijmd; die krijg je er nooit meer (heel) uit. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
  • Laatst online: 08-07 22:16
kortom, jij zegt epoxy + epoxy = goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Je moet eens bij een doe-het-zelf zaak gaan kijken, daar hebben ze verschillende soorten epoxy-sticks. Je kan dat gebruiken om b.v. hout, metaal of andere dingen op te vullen en misschien zelfs te lijmen. Moet je maar even nagaan, lijkt me best handig spul :)

Btw heb vandaag een flesje zoutzuur gehaald bij de Big boss, is een halve-liter flesje met daarin 10% zoutzuur met water (kost ook niks, net 1 euro). Heb heb dit zelf nog een keer verdunt met leidingwater tot 50/50% en dit in me radiator gekiepert. Als dat ding morgen dan nog niet schoon is... :X

[ Voor 3% gewijzigd door Silentpuma op 10-07-2003 17:37 ]

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Jullie praten over zoutzuur alsof het niks is, het is idd te koop bij drogist. Maar m'n opa gebruikte dat spul omm echte modelbouwstoomtreintjes schoon te maken voor een verfje enzo, en dat spul brande door al z'n ijzeren laden heen bij een druppeltje... Plastic houd het zeker niet. Het spul werd bewaard in een glazen fles. Of ken ik een ander soort :?

edit: Of is alles gewooon zeer sterk gemengd met water :z

[ Voor 10% gewijzigd door pierre-oord op 10-07-2003 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diavire
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Een goedenmiddag :)

Ik heb een CPU en GPU blokje van Tha_Mafkees, met een radiator die eigenlijk precies hetzelfde eruit ziet als deze http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/16174142

Nou heb ik dit op een AMD Athlon XP Thoroughbred 1700+ @ 2260Mhz @ 1.75v, en een Radeon 9500non-pro @ 9700pro @ 365Mhz Core.

De radiator word gekoeld door 4 80mm fans op 7 volt, 2 boven 2 onder, en dit komt uit op zn 50-52C Stressed.
Het werkt, maar het lijkt me toch wat hoog...
De blokken maken goed contact, met een dun laagje Arctic Silver 2 aangebracht.

Nou leek 't me dat die 80mm fans misschien niet echt super zijn, maar omdat te vervangen door 2 120mm fans lijkt het me toch sterk dat er 5 - 10 graden af zou gaan...

Iemand enig idee?

-DmD-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
pierre-oord schreef op 10 juli 2003 @ 17:45:
Jullie praten over zoutzuur alsof het niks is, het is idd te koop bij drogist. [...] Plastic houd het zeker niet. Het spul werd bewaard in een glazen fles. Of ken ik een ander soort :?

edit: Of is alles gewoon zeer sterk gemengd met water :z
:D Je koopt het spul (10% oplossing) in een plastic fles bij de Gamma/Praxis! En 1:1 verdunnen met demiwater is prima om een rad een nachtje in te laten weken (gewoon vullen en een stop op een van de aansluitingen). De verf van mijn CV-rad ging er trouwens wel helemaal af, op de plek bij de aansluiting waar ik wat druppels zoutzuuroplossing gemorst had (dit itt tot wat Universal Creations zei... :? ).

En @Silentpuma: ik denk dat mengen met demiwater slimmer is, omdat de kalk in het leidingwater anders meteen reageert met het zoutzuur... (echt veel verschil zal het waarschijnlijk niet maken). En gewoon 24h laten inweken, daarna leeggieten en doorspoelen met water en daarna demiwater. Die schilfers zijn er trouwens erg lastig uit te krijgen als je niet een flink harde stroom door je rad laat gaan. Ik moet de laatste schilfers nog even met de badkraan uit m'n rad proberen te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Die mosfets die dichtbij je cpu zitten kunnen echt enorm heet worden, en die kunnen dan je tempsensor op gaan zitten warmen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
Hoe warm is je water?
Dan kun je bepalen of het aan (de overdracht naar) je blokken of aan de radiator ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87224

Diavire schreef op 10 July 2003 @ 17:46:
Nou leek 't me dat die 80mm fans misschien niet echt super zijn, maar omdat te vervangen door 2 120mm fans lijkt het me toch sterk dat er 5 - 10 graden af zou gaan...

Iemand enig idee?
Effe rekenen:
Straal is 80: Oppevlakte= pi*80(kwadraat)= 20106 4 fans: 20106*4=80424
Straal is 120: Oppevlakte= pi*120(kwadraat)= 45239 2 fans: 45239*2=90478
Dus 2 fans van 120 mm is wel wat beter maar het is maar een verhoging van 12,5 procent. Maar alle kleine beetje helpen. Dus dat zou je kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
pierre-oord schreef op 10 juli 2003 @ 17:45:
Jullie praten over zoutzuur alsof het niks is, het is idd te koop bij drogist. Maar m'n opa gebruikte dat spul omm echte modelbouwstoomtreintjes schoon te maken voor een verfje enzo, en dat spul brande door al z'n ijzeren laden heen bij een druppeltje... Plastic houd het zeker niet. Het spul werd bewaard in een glazen fles. Of ken ik een ander soort :?

edit: Of is alles gewooon zeer sterk gemengd met water :z
Zo erg sterk is 10% zoutzuur niet, overigens hebben wij op school ook gewoon 36% (maximale waarde) zoutzuur staan in een kunstoffles. IJzer is wat dat betreft veel zwakker dan kunststof. En dat door een lade heen branden heeft best wel wat tijd nodig hoor, zelfs met 98% zwavelzuur kost dat nog best wat tijd. Ik zit trouwens ook iedere dag met mijn handen in een "zuurrestenbak" om reageerbuisjes en ander glaswerk te ontkalken. En die zuurrestenbak heeft een pH van ongeveer -0,2 (dat is dus ongeveer net zo sterk als die 10% zoutzuuroplossing in de winkel). En mijn handen zitten er ook nog steeds aan, ze zijn dan wel "brandschoon" ;) , alleen wondjes gaan wel een beetje zeer doen (niet anders als in de zee) en ik spoel ze naderhand meteen even af met water.

Dat van dat aantasten van de verf, dat kan kloppen, ik zie dat er bij mij ook een paar tikjes af zijn, maar dat komt idd door die onverdunde druppels die er op komen. Die zijn net wat agressiever en in de loop van de tijd vreet dat toch een beetje aan op de zwakke plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diavire
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
bobo1on1 schreef op 10 July 2003 @ 17:57:
Die mosfets die dichtbij je cpu zitten kunnen echt enorm heet worden, en die kunnen dan je tempsensor op gaan zitten warmen.
Hmm.. dat zou nog best kunnen, het duurd best lang voordat 'ie op die temp zit, uurtje, misschien 2... ff wat meer luchttoevoer daarheen regelen.
KifArU schreef op 10 July 2003 @ 18:01:
Hoe warm is je water?
Dan kun je bepalen of het aan (de overdracht naar) je blokken of aan de radiator ligt.
Het reservoir en de slangen voelen allemaal behoorlijk warm aan, dus ik denk dat het bij de blokken wel goed zit :)
Maar 'k krijg die radiator gewoon niet koeler :/
tenminste, ik hoop maar dat dat het is dan :/
Anoniem: 87224 schreef op 10 juli 2003 @ 18:04:
Effe rekenen:
Straal is 80: Oppevlakte= pi*80(kwadraat)= 20106 4 fans: 20106*4=80424
Straal is 120: Oppevlakte= pi*120(kwadraat)= 45239 2 fans: 45239*2=90478
Dus 2 fans van 120 mm is wel wat beter maar het is maar een verhoging van 12,5 procent. Maar alle kleine beetje helpen. Dus dat zou je kunnen doen.

-DmD-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ok me waterkoeling draait.. heb tijdelijk een celeron :( 2.4

die draait std op 42c. 2 enermaxen op mijn DD micro rad (1 voor, 1 achter) op ~8v. Dan wordtie 42c.. stressed 45.. Nu @ 1.600 volt draai ik 3.2 ghz.. dit is stabiel.. ff verder OC'en dus :)
[edit]
cpu wil niet verder .. @ 3.4 geeft superpi rare errors..
[edit2]
3dmark03 gedraaid @ 3.2ghz..

met mijn 2.4b0 @ 2.9 haalde ik ~4050
met de ze 2.4 @ 3.2 haal ik 4112. Ik had dit eerlijk gezegd niet verwacht.

[ Voor 34% gewijzigd door 418O2 op 11-07-2003 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07 22:56
Klein vraagje, een maat van me wil wel een wc blok voor mij maken maar ik wil ff weten,
hoe hoog is een gemiddeld blok?
dus de gehele hoogte van het onderste stuk en de hoogte waar t water doorheen moet..
gewoon om t ff zeker te weten ;)

[ Voor 5% gewijzigd door LordMithril op 11-07-2003 08:51 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Moh, het zal rond de 2 cm zijn denk ik. Voor de zekerheid moet je maar eens bij wat fabrikanten kijken, meestel bevat de specs-pagina ook een pic met alle maten. :)

www.dangerden.com
www.swiftech.com

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Universal Creations schreef op 10 juli 2003 @ 18:18:
[...]

Zo erg sterk is 10% zoutzuur niet, overigens hebben wij op school ook gewoon 36% (maximale waarde) zoutzuur staan in een kunstoffles. IJzer is wat dat betreft veel zwakker dan kunststof. En dat door een lade heen branden heeft best wel wat tijd nodig hoor, zelfs met 98% zwavelzuur kost dat nog best wat tijd. Ik zit trouwens ook iedere dag met mijn handen in een "zuurrestenbak" om reageerbuisjes en ander glaswerk te ontkalken. En die zuurrestenbak heeft een pH van ongeveer -0,2 (dat is dus ongeveer net zo sterk als die 10% zoutzuuroplossing in de winkel). En mijn handen zitten er ook nog steeds aan, ze zijn dan wel "brandschoon" ;) , alleen wondjes gaan wel een beetje zeer doen (niet anders als in de zee) en ik spoel ze naderhand meteen even af met water.

Dat van dat aantasten van de verf, dat kan kloppen, ik zie dat er bij mij ook een paar tikjes af zijn, maar dat komt idd door die onverdunde druppels die er op komen. Die zijn net wat agressiever en in de loop van de tijd vreet dat toch een beetje aan op de zwakke plekken.
Ik zei al in edit dat het dus wel puur zoutzuur zal zijn waarover ik het had. Het zag er blauw uit van kleur. Of dat moet van het gebruik ervan zijn. Helaas is de man overleden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
Lord_Mithril schreef op 11 July 2003 @ 08:50:
Klein vraagje, een maat van me wil wel een wc blok voor mij maken maar ik wil ff weten,
hoe hoog is een gemiddeld blok?
dus de gehele hoogte van het onderste stuk en de hoogte waar t water doorheen moet..
gewoon om t ff zeker te weten ;)
Als je een AMD-blok wilt maken, kun je het beste een blok maken van 15mm dik, 5mm bodem en 10mm diepte voor de kanalen.
Voor een P4-blok kun je een iets dunnere bodem aanhouden. (2-3mm)
Op dit blok moet nog een deksel, dus in total zo'n 20-25 mm hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
pierre-oord schreef op 11 juli 2003 @ 09:54:
[...]

Ik zei al in edit dat het dus wel puur zoutzuur zal zijn waarover ik het had. Het zag er blauw uit van kleur. Of dat moet van het gebruik ervan zijn. Helaas is de man overleden ;(
Zoals ik dus ook al zei: zoutzuur kun je gewoon in een kunststof fles bewaren, zelfs geconcentreerde zoutzuur.
Die kleur kan ik absoluut niet thuisbrengen bij ongeveer alle bijtende stoffen. Sterker nog: ik ken enkel kleurloze zuren en basen. Dat blauw slaat meestal op koperzouten wat zou kunnen betekenen dat er salpeterzuur in de fles zat en dat het op oa koper werd gebruikt en via het doekje in aanraking komt met de inhoud van de fles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
hoe hebben jullie de fans op je rad ? Direct er op ? of ruimte tussen de fan en het rad ?

//opgelost//
En ik heb nu in mijn chieftec kast de HD bakken er uit gehaald. Normaal zitten de fans in die bak. Nu dat bakje er uit is heb ik mijn rad op de plaats van 1 v/d 2 gedaan (black ice micro). Hoe kan ik nu een fan aan het rooster vastmaken?
//opgelost//

En nog een vraag... mijn celeron2.4 (tijdelijk) wordt std ~42c.. beetje warm niet ? fans @7v ..

Situatie : 1 intake met daarachter mijn rad en achter het rad dus nog een fan
dus Fan > Rad > Fan (dit zit allemaal in de 3e intakefan*)

verder nog 1 intake voorin (2e van van onderen*)

2 outtake bij het I/O shield. En 1 boven de voeding en de voedingsouttake..

[ Voor 38% gewijzigd door 418O2 op 12-07-2003 05:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Universal Creations schreef op 12 July 2003 @ 00:15:
[...]

Zoals ik dus ook al zei: zoutzuur kun je gewoon in een kunststof fles bewaren, zelfs geconcentreerde zoutzuur.
Die kleur kan ik absoluut niet thuisbrengen bij ongeveer alle bijtende stoffen. Sterker nog: ik ken enkel kleurloze zuren en basen. Dat blauw slaat meestal op koperzouten wat zou kunnen betekenen dat er salpeterzuur in de fles zat en dat het op oa koper werd gebruikt en via het doekje in aanraking komt met de inhoud van de fles.
Het werd met messing gebruikt geloof ik, dat bestaat uit koper, dus vandaar het blauw denk ik ja. En hergebruik zou wel goed kunnen denk ik. Maar ik geloof dat het heel gevaarlijk spul was iig... Het werd dus ook bewaard in een glazen fles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
pierre-oord schreef op 12 July 2003 @ 12:27:
[...]

Het werd met messing gebruikt geloof ik, dat bestaat uit koper, dus vandaar het blauw denk ik ja. En hergebruik zou wel goed kunnen denk ik. Maar ik geloof dat het heel gevaarlijk spul was iig... Het werd dus ook bewaard in een glazen fles.
Salpeterzuur wordt idd in een glazen fles bewaard, althans bij ons op school wel. Zoutzuur is 1 van de weinige geconcentreerde zuren en basen die in een kunstof fles aangeleverd wordt. Met name sterke base reageren langzaam (kan een paar jaar duren) een kunstof fles op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Ik ben van plan binnenkort mijn WC setup eens zodanig aan te passen zodat het water wat extra afkoelt. Mijn id is het volgende:

Ik wou een klein diepvrieskastje ( 50x50x50 bv) gaan halen en deze vullen met een combinatie van water en antivries (of koelvloeistof). In deze bak wou ik een extra radiator (of 2) gaan plaatsen die ervoor gaat zorgen dat de vloeistof in mijn wc setup wat extra gaat afkoelen, samen met een pompje dat ervoor zorgt dat het water in het diepvrieskastje wat extra afkoeld. (Het huidige rad wou ik behouden, zodat het water zo koud mogelijk de diepvries in gaat)
In het deksel van het diepvriesje wou ik de benodigde gaten gaan maken, zodat de slangen naar binnen kunnen en deze weer dichtkitten.

Op het moment is de temperatuur van mijn vloeistof rond de 30 Graden (na een tijdje stressed draaien rond de 32). De NB, CPU, HDD en VGA worden nu gekoeld door het water.

Wat is wou weten is:
- Tot hoever ik kan verwachten dat het water van mijn setup afkoeld?
- Kan ik nu condensvorming verwachten (anders moet ik ook gaan isoleren)?

- Heeft iemand eerdere ervaringen met dit idee? (heb wel wat over koelboxen gelezen, maar nog niet veel over diepvrieskastjes)
- Zouden mijn huidige slangetjes (standaard van innovatec setje, weet grootte zo even niet) wel bestand zijn tegen deze lagere temperaturen, of kan ik beter eerst vervangende slangetjes gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12052

Leuk idee ja, maar een soortgelijk iets is al gedaan.
[rml][ WC]5€ oc zomerkoeling[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Ik heb dit ding gemaakt om de lucht uit me systeem te krijgen, nou is het probleem dat die kleine belletjes maar rond blijven gaan, wat kan ik daar nog meer aan doen behalve een andere exit maken?
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~loosen/got/airtrap.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door bobo1on1 op 12-07-2003 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Het water koken voordat je het erin giet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

bredend schreef op 12 July 2003 @ 23:47:
Het water koken voordat je het erin giet :)
werkt dat echt??
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.