Wil een Gigabyte T1028 meenemen uit Amerika. De G versie is het meest aantrekkelijk. Werkt 3G in NL op de amerikaanse versie? Wie weet dat? Anders 3G module als optie in NL kopen?
Voor degene die het nog niet hebben gelezen: vanaf de post van CLB in "[Ervaringen] 12" - 14" Thin and Light No..." wordt er wat gesproken over de nieuw Het grote Tablet PC topic tablet PC, waar in dit topic LLEEDD eerder een reactie over had geplaatst. XanderDrake heeft vervolgens van een shop gehoord dat deze laptop vanaf 2 december te bestellen is. Hij schijnt de volgende specs te hebben: 11,6" multitouch / 1366x768 resolutie / SU4100 CPU / GMA4500 / HDMI / 4GB RAM / 320GB HDD / Windows 7. Maar op de Packard Bell site is nog niets hierover te vinden. De verwachte / eerste prijzen zijn onder 600 euro.
Verder had ik ook nog even gezocht naar de Acer modellen, waar LLEEDD het ook eerder over had. Op de UK site van Acer zag ik dat Acer nu de modellen op die UK site heeft gezet waar hier en daar wel eens een nieuwsbericht is geweest, ze lijken mij hierdoor meer "bevestigd" te worden:
Er zijn 3 modellen allemaal met een 11.6" scherm. De grootste verschillen zijn de processoren waar ze uitgerust mee worden.
Acer Aspire 1420P Celeron culv (ik vermoed SU2300 dual core en/of de SU3xxx single core)
Acer Aspire 1820PTZ Pentium culv (Ik vermoed de SU4100)
Acer Aspire 1820PT Core 2 Duo culv (ik vermoed de SU7300)
Wat me verder opvalt is dat ze relatief dik zijn: 285 (W) 208.9 (D) 28.5/34.5 (H) mm. Het gewicht is met 1,72 kg hoger dan de Acer Aspire 1410 of de Acer Aspire Timeline 1810T die beide 1,35 kg zou wegen. Dit is enigszins te begrijpen aangezien het scherm nu zwaarder is. Het scherm zorgt kennelijk ook dat het systeem een halve cm dikker wordt, wat naar mijn mening wel iets te veel van het goede is. Als het iets dunner had gekund was het mooi geweest.
Verder had ik ook nog even gezocht naar de Acer modellen, waar LLEEDD het ook eerder over had. Op de UK site van Acer zag ik dat Acer nu de modellen op die UK site heeft gezet waar hier en daar wel eens een nieuwsbericht is geweest, ze lijken mij hierdoor meer "bevestigd" te worden:
Er zijn 3 modellen allemaal met een 11.6" scherm. De grootste verschillen zijn de processoren waar ze uitgerust mee worden.
Acer Aspire 1420P Celeron culv (ik vermoed SU2300 dual core en/of de SU3xxx single core)
Wat me verder opvalt is dat ze relatief dik zijn: 285 (W) 208.9 (D) 28.5/34.5 (H) mm. Het gewicht is met 1,72 kg hoger dan de Acer Aspire 1410 of de Acer Aspire Timeline 1810T die beide 1,35 kg zou wegen. Dit is enigszins te begrijpen aangezien het scherm nu zwaarder is. Het scherm zorgt kennelijk ook dat het systeem een halve cm dikker wordt, wat naar mijn mening wel iets te veel van het goede is. Als het iets dunner had gekund was het mooi geweest.
[ Voor 28% gewijzigd door Regeneration op 26-11-2009 23:39 ]
tnx regeneration!!
Vanaf 2 december dus de butterfly touch!!!
Hier nog prijzen van de acer versie!
minder intern geheugen en een hogere prijs...maar misschien andere extras zoals 3g? zie 1420
http://www.hardware.info/...820PTZ413G32N_LXPNA02043/
waar moet deze dicussie nu eigenlijk verder gaan?
hier?
in de 12" - 14" Thin and Light Notebooks?
of zelfs in de Acer Timeline-series topic (butterfly touch is in princiepe een acer 1820)?
crossposten is in ieder geval geen optie..

Hier nog prijzen van de acer versie!
minder intern geheugen en een hogere prijs...maar misschien andere extras zoals 3g? zie 1420
http://www.hardware.info/...820PTZ413G32N_LXPNA02043/
waar moet deze dicussie nu eigenlijk verder gaan?
hier?
in de 12" - 14" Thin and Light Notebooks?
of zelfs in de Acer Timeline-series topic (butterfly touch is in princiepe een acer 1820)?
crossposten is in ieder geval geen optie..
Nog niet te hard juichen, ik bedoel het is slechts een verwachting van 1 gemailde shop.LLEEDD schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 00:22:
tnx regeneration!!
waar moet deze dicussie nu eigenlijk verder gaan? hier? in de 12" - 14" Thin and Light Notebooks? of zelfs in de Acer Timeline-series topic (butterfly touch is in princiepe een acer 1820)? crossposten is in ieder geval geen optie..
offtopic:
Als het echt om tablets gaat denk ik dat de discussie het beste hier kan worden gevoerd en komt in ieder geval komt de 12" - 14" Thin and Light Notebooks topic het minst in aanmerking. Met de Acer timelines zal wellicht wat discussie door elkaar gaan, maar ok dat zal niet bewust zo zijn. Let op: ik ben geen mod op het forum, maar dit is hoe ik er over denk.
Als het echt om tablets gaat denk ik dat de discussie het beste hier kan worden gevoerd en komt in ieder geval komt de 12" - 14" Thin and Light Notebooks topic het minst in aanmerking. Met de Acer timelines zal wellicht wat discussie door elkaar gaan, maar ok dat zal niet bewust zo zijn. Let op: ik ben geen mod op het forum, maar dit is hoe ik er over denk.
Ik heb de mijne via internet in Duitsland gekocht.Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 05:37:
Wil een Gigabyte T1028 meenemen uit Amerika. De G versie is het meest aantrekkelijk. Werkt 3G in NL op de amerikaanse versie? Wie weet dat? Anders 3G module als optie in NL kopen?
De 3G module werkt overal.
En sinds ik er Tiny Windows 7 opgezet heb samen met 2gig ram loopt hij als een zonnetje.
Ik ben de stylus van m'n tx2-1050ed kwijtgeraakt.
Een nieuwe (via een leverancier) kost 66,70 euro... exclusief btw!
Weet iemand een alternatief?
Een nieuwe (via een leverancier) kost 66,70 euro... exclusief btw!

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Gewoon naar de computerzaak gaan en een stylus kopen? Ik bedoel het hoeft toch niet perse dezelfde te zijn?Sorcerer8472 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:59:
Een nieuwe (via een leverancier) kost 66,70 euro... exclusief btw!Weet iemand een alternatief?
Ik ziet net een recent (25 november 2009) filmpje op youtube waar ze het onder andere hebben over de Butterfly touch. Daar melden ze dat hij pas in februari(!) komt. Dat is wel een verschil met 2 December. 
Ook heb ik wat specificaties gevonden op de UK PB site. De specs van dit model zijn iets anders, maar wellicht komen er meerdere modellen uit. Wat ik positief vind is de afmetingen en met name dan de hoogte van 28,5 mm, als die klopt en niet de minimale hoogte is...
Ook heb ik wat specificaties gevonden op de UK PB site. De specs van dit model zijn iets anders, maar wellicht komen er meerdere modellen uit. Wat ik positief vind is de afmetingen en met name dan de hoogte van 28,5 mm, als die klopt en niet de minimale hoogte is...
februari zou best kut zijn maar misschien alleen voor belgie... Op de duitse PB site is de butterflytouch inmiddels ook opgedoken in drie configs ipv een in de uk. Twee hebben de naam eu en een em ik denk dat we de eu versies dus in ieder geval in nederland ook kunnen verwachten:
http://packardbell.de/sho...dition-1927-products.html
http://packardbell.de/sho...dition-1927-products.html
De pricewatch: Acer Aspire 1820PTZ-413G32N is inmiddels ook verschenen in de pricewatch, maar nog nergens echt niet echt op voorraad. De pricewatch: Packard Bell Easynote Butterfly touch 350 NL is ook nog steeds nergens op voorraad. De laatst genoemde zou morgen op voorraad moeten zijn volgens 1 shop, ik ben benieuwd of dat klopt...
Jawel. Wacom en N-trig is niet compatible, de rest waarschijnlijk ook niet.Wouser schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:30:
[...]
Gewoon naar de computerzaak gaan en een stylus kopen? Ik bedoel het hoeft toch niet perse dezelfde te zijn?
Als er Wacom hardware in zit, dan kun je ook hier wat kopen.Sorcerer8472 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:59:
Een nieuwe (via een leverancier) kost 66,70 euro... exclusief btw!Weet iemand een alternatief?
Verwijderd
ik heb een HP tX2 1150 ed in goede staat van een half jaar oud(aankoopbon en alles zit er nog bij).
deze moet ik helaas weg doen IVM geld.
weten jullie wat ik ongeveer kan vragen voor deze tablet???
alvast bedankt voor de moeite!!
deze moet ik helaas weg doen IVM geld.
weten jullie wat ik ongeveer kan vragen voor deze tablet???
alvast bedankt voor de moeite!!
Vraag me af of je wel vastzet aan nylon draadje en in je laptop schuift? Kabeltje zit erbij in doos en die heb ik meteen gebruikt, want pen kwijtraken is zeker niet leuk en geen goedkoopje. Want het is zelf ook Wacom pen.Sorcerer8472 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:59:
Wie doet ook met draadje vast aan de laptop?
Draadje kan in de weg staan, maar voorkomt wel de ellende al meer.
Het lijkt erop dat de meeste webshops verwachten dat de 1820ptz geleverd gaan worden na 21 of 22 december. Voor mij te laat om nog voor kerst aan te schaffen helaas. Dan wacht ik wel weer op de volgende generatie cpu's en nieuwe tablet configuraties.
Als iemand weet waar je de 1820pt of 1820ptz eerder kan krijgen, graag.
Wellicht is de pricewatch: Packard Bell Easynote Butterfly Touch 350 NL ook nog een optie? Zoals het er nu uitziet heeft die zelfs betere specificaties voor een lagere prijs. Maar de vraag is ook of die nog voor 21 december geleverd kan worden. Ik heb een paar shops een mail gestuurd en ze hadden verwacht hem 2 of 3 december binnen te krijgen... Ok, het is nu pas 5 december, maar nog nergens ook maar een indicatie dat de Packard Bell eraan zit te komen.morpheus schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 11:45:
Het lijkt erop dat de meeste webshops verwachten dat de 1820ptz geleverd gaan worden na 21 of 22 december. Voor mij te laat om nog voor kerst aan te schaffen helaas. Dan wacht ik wel weer op de volgende generatie cpu's en nieuwe tablet configuraties.
Goede informatie over de Acer TimeLine 1820P / 1820PT / 1820PTZ modellen! Dank!Regeneration schreef op donderdag 26 november 2009 @ 23:22:
Voor degene die het nog niet hebben gelezen: vanaf de post van CLB in "[Ervaringen] 12" - 14" Thin and Light No..." wordt er wat gesproken over de nieuw Het grote Tablet PC topic tablet PC, waar in dit topic LLEEDD eerder een reactie over had geplaatst. XanderDrake heeft vervolgens van een shop gehoord dat deze laptop vanaf 2 december te bestellen is. Hij schijnt de volgende specs te hebben: 11,6" multitouch / 1366x768 resolutie / SU4100 CPU / GMA4500 / HDMI / 4GB RAM / 320GB HDD / Windows 7. Maar op de Packard Bell site is nog niets hierover te vinden. De verwachte / eerste prijzen zijn onder 600 euro.
Voor de Engelstaligen: lees ook deze (zeer levendige) thread over deze modellen:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=424312
Packard Bell BUTTERFLY TOUCH-EU-350 NL
http://notebooks-laptops...._campaign=kieskeurigclick
Verwachte voorraad datum: vrijdag 11 december 2009
Wat is eigenlijk het verschil met de Acer 1820PTZ? kwalitetit, service??
Wat is eigenlijk het verschil met de Acer 1820PTZ? kwalitetit, service??
[ Voor 20% gewijzigd door lion op 10-12-2009 15:42 ]
Ik hou het al een tijdje in de gaten maar Central Point verschuift al vanaf 2 december de datum elke dag een dagje verder. Dus veel waarde zou ik daar niet aan hechten.lion schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:28:
Volgens de Tweakers vergelijking is er niet echt grote verschillen. Zelf vind ik het ook verrassend, omdat Packard Bell een onderdeel is van het hoofdbedrijf Acer. Wat ik wel heb kunnen vinden is dat de Packard Bell compacter en lichter gespecificeerd is dan de Acer:Wat is eigenlijk het verschil met de Acer 1820PTZ? kwalitetit, service??
Packard Bell
285mm x 208.9mm x 28.5 mm
~1,65 kg inkl. 6 cell Batterie
Acer
285 x 208.9 x 28.5/34.5 mm
1.72 kg
Maar ik vermoed dat de Packard Bell de kleinste dikte alleen heeft genoteerd, gezien de overeenkomst met de Acer. En het gewicht zou door gebruikt van andere materialen kunnen komen. Verder verwacht ik dat de kwaliteit en service ongeveer gelijk zijn, gezien dat ze onder eenzelfde moederbedrijf zitten. Bij de Duitse Packard Bell site staat overigens dat er 24 maanden garantie op het systeem zit, maar dat verwacht ik niet in Nederland ook zo. Aangezien andere Packer Bell modellen in Nederland allemaal 1 jaar garantie zit.
[ Voor 9% gewijzigd door Regeneration op 10-12-2009 16:11 ]
Inmiddels staat de 1820ptz bij acer.nl op de site.
Verschillen tussen de packard bell en de acer zijn volgens mij:
Packard bell: 4 GB geheugen, Geen Bluetooth
Acer : Wel Bluetooth, 3 GB geheugen.
Het kan natuurlijk zijn dat er ook een ander merk HD in zit of dat het software pakket afwijkt.
Oh ja Gateway , ook onderdeel van Acer, brengt dezelfde laptop als EC18T.
http://www.gadgetgarden.nl/2009/10/gateway-ec18t-tablet-pc-gelekt/
Het kan natuurlijk zijn dat er ook een ander merk HD in zit of dat het software pakket afwijkt.
Oh ja Gateway , ook onderdeel van Acer, brengt dezelfde laptop als EC18T.
http://www.gadgetgarden.nl/2009/10/gateway-ec18t-tablet-pc-gelekt/
[ Voor 27% gewijzigd door netman op 10-12-2009 17:04 ]
Hoewel van de Duitse Packard Bell site wordt daar bij alle modellen wel bluetooth aangegeven. Dat de Acer 3GB geheugen is volgens mij ook zo.netman schreef op donderdag 10 december 2009 @ 16:55:
Heb ik inderdaad gedaan, vastmaken met draadje. Na een paar weken weer erafgehaald, ik bleef telkens overal achter vasthangenMrDummy schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 08:22:
[...]
Vraag me af of je wel vastzet aan nylon draadje en in je laptop schuift? Kabeltje zit erbij in doos en die heb ik meteen gebruikt, want pen kwijtraken is zeker niet leuk en geen goedkoopje. Want het is zelf ook Wacom pen.
Wie doet ook met draadje vast aan de laptop?
Draadje kan in de weg staan, maar voorkomt wel de ellende al meer.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Verwijderd
Stomme vraag misschien; maar is het mogelijk als user om een pricewatch entry toe te voegen?
Zo volg ik al een tijdje de Packerd Bell 350 NL ook op hardware.nl maar zie ik hem telkens nog niet terug in de pricewatch...
de directe link is: http://www.hardware.nl/p/PACKARD+BELL/LX.BG602.006
Zo volg ik al een tijdje de Packerd Bell 350 NL ook op hardware.nl maar zie ik hem telkens nog niet terug in de pricewatch...
dat kan zeer zekers:
http://tweakers.net/ext/pricewatch.dsp?action=addProduct
dat linkje vind je als je naar de pricewatch-pagina gaat en rechts onderin kijkt :]
http://tweakers.net/ext/pricewatch.dsp?action=addProduct
dat linkje vind je als je naar de pricewatch-pagina gaat en rechts onderin kijkt :]
offtopic:
Deze discussie is wel offtopic, maar om nog even wat op te helderen. Wat ikzieniks bedoeld is volgens mij prijzen toevoegen. Dat kan sinds kort niet meer. Dit aangezien eerst was besloten om Prijsvermeldingen van niet-klanten Pricewatch niet meer toe te staan. Daarbij zijn wel-klanten van de Pricewatch grotendeels 'locked', dat wil zeggen dat ze enkel zelf prijzen in kunnen voegen en dit niet door anderen / users willen doen. Mede omdat de beheer van prijzen dan makkelijker is van de shops. Sinds plan: Tweakers.net introduceert Pricewatch 3.0 is dan ook deze functie om prijzen toe te voegen vervallen. Maar over het algemeen wordt dit goed geregeld door de shops zelf. Bij de Packard Bell Easynote Butterfly Touch 350 nog niet echt op voorraad bij de shops, dus hoeven ze er eigenlijk ook nog niet meer te adverteren, zou de redenatie in dit geval kunnen zijn.
Deze discussie is wel offtopic, maar om nog even wat op te helderen. Wat ikzieniks bedoeld is volgens mij prijzen toevoegen. Dat kan sinds kort niet meer. Dit aangezien eerst was besloten om Prijsvermeldingen van niet-klanten Pricewatch niet meer toe te staan. Daarbij zijn wel-klanten van de Pricewatch grotendeels 'locked', dat wil zeggen dat ze enkel zelf prijzen in kunnen voegen en dit niet door anderen / users willen doen. Mede omdat de beheer van prijzen dan makkelijker is van de shops. Sinds plan: Tweakers.net introduceert Pricewatch 3.0 is dan ook deze functie om prijzen toe te voegen vervallen. Maar over het algemeen wordt dit goed geregeld door de shops zelf. Bij de Packard Bell Easynote Butterfly Touch 350 nog niet echt op voorraad bij de shops, dus hoeven ze er eigenlijk ook nog niet meer te adverteren, zou de redenatie in dit geval kunnen zijn.
Uhh volgens mij staat de packard bell al een tijdje in de pricewatch?!Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:23:
Stomme vraag misschien; maar is het mogelijk als user om een pricewatch entry toe te voegen?
http://tweakers.net/pricewatch/247388/packard-bell-easynote-butterfly-touch-350-nl.html
Ik had begrepen dat je de laptop zelf wilde toevoegen ipv de prijs
[ Voor 49% gewijzigd door netman op 11-12-2009 10:18 ]
En zoals ik had verwacht die datum is weer verschoven...lion schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:28:
http://notebooks-laptops....utterfly-touch-eu-350-nl/
Verwachte voorraad datum: vrijdag 11 december 200
Verwachte voorraad datum: maandag 14 december 2009
Verwijderd
Thx voor de replies, ik bedoelde inderdaad een extra price entry.
Back ontopic:
Ik zie op hardware.info dat centralpoint.nl nu inderdaad een voorraad van 99 heeft met een update datum van vandaag. Echter centralpoints eigen site laat nog steeds geen voorraad zien. Vraag me dus af waar hardware.info zijn informatie vandaan haalt, lijkt me niet dat ze dat op voorspellingen/geruchten baseren. Wel dus
Maar mijn mailtje is wederom naar cool-prices en centralpoint onderweg voor verheldering, ze zullen wel moe worden van die gasten die om de twee dagen vragen of ze al binnen zijn ^_^.
edit: zie hierboven regeneration's post.
Iets veel interessanter voor degene die Frankrijk niet schuwt; hij schijnt daar al bij carrefour te koop te zijn voor 499 euro!!!
indirect: http://netbooked.net/blog...stock-shows-up-in-france/
direct: http://online.carrefour.f...defaut?Prod=C00011640&CC={F43371DD-B069-4A72-8FC0-7855E3981131}
Let wel, volgens mij is het met 1 reepje RAM minder, iemand enig idee waarom Fransen 'Go' ipv GB schrijven?
edit: RAM update
Back ontopic:
Ik zie op hardware.info dat centralpoint.nl nu inderdaad een voorraad van 99 heeft met een update datum van vandaag. Echter centralpoints eigen site laat nog steeds geen voorraad zien. Vraag me dus af waar hardware.info zijn informatie vandaan haalt, lijkt me niet dat ze dat op voorspellingen/geruchten baseren. Wel dus
Maar mijn mailtje is wederom naar cool-prices en centralpoint onderweg voor verheldering, ze zullen wel moe worden van die gasten die om de twee dagen vragen of ze al binnen zijn ^_^.
edit: zie hierboven regeneration's post.
Iets veel interessanter voor degene die Frankrijk niet schuwt; hij schijnt daar al bij carrefour te koop te zijn voor 499 euro!!!
indirect: http://netbooked.net/blog...stock-shows-up-in-france/
direct: http://online.carrefour.f...defaut?Prod=C00011640&CC={F43371DD-B069-4A72-8FC0-7855E3981131}
Let wel, volgens mij is het met 1 reepje RAM minder, iemand enig idee waarom Fransen 'Go' ipv GB schrijven?
edit: RAM update
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2009 11:11 ]
Mooi dat er eindelijk wat apparaten op de markt komen.
De franse packard bell heeft minder geheugen (2GB) en geen bluetooth ((Duitse variant wel), NL?)
Waarschijnlijk zit er ook een frans toetsenbord op (AZERTY). Voor de meeste nederlanders geen alternatief dus.
Edit:
Even opgezocht: Go in het frans staat voor Giga Octet en is gelijk aan Giga byte
De franse packard bell heeft minder geheugen (2GB) en geen bluetooth ((Duitse variant wel), NL?)
Waarschijnlijk zit er ook een frans toetsenbord op (AZERTY). Voor de meeste nederlanders geen alternatief dus.
Edit:
Even opgezocht: Go in het frans staat voor Giga Octet en is gelijk aan Giga byte
[ Voor 14% gewijzigd door netman op 11-12-2009 13:48 ]
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 10:58:
offtopic:
Ik heb het wel eens in de gaten gehouden. Vlak na 00:00 uur gaat de Central Points pagina automatisch op een voorraad indicatie van 99. Die feed neemt Hardware.info over tot de nieuwe feed binnenkomt. Het is dus niet zo dat Hardware.info het zelf verzint.
Ik heb het wel eens in de gaten gehouden. Vlak na 00:00 uur gaat de Central Points pagina automatisch op een voorraad indicatie van 99. Die feed neemt Hardware.info over tot de nieuwe feed binnenkomt. Het is dus niet zo dat Hardware.info het zelf verzint.
Verwijderd
Ik heb zelf maar even direct contact opgenomen met de acer product helplijn aangaande de levering van de Acer Timeline 1820PTZ en de Packard Bell Touch 350NL (zelfde callcenter), maar naar het schijnt zal de 1820PTZ eind December beschikbaar zijn (vraag: dus tussen kerst en oudnieuw?; antwoord: ja, maar niet met zekerheid. <zucht>).
De PB 350NL daarentegen zal pas in Januari beschikbaar zijn aldus de telefonist, verklaart ook waarom de PB nog niet officeel op hun site staat en de Acer al wel...
De PB 350NL daarentegen zal pas in Januari beschikbaar zijn aldus de telefonist, verklaart ook waarom de PB nog niet officeel op hun site staat en de Acer al wel...
Verwijderd
Heh, net voor de lol dan toch maar even met centralpoint gebeld, aangezien de levertijd van de PB 350NL bij hun nu op 15 december staat, en de medewerker kon mij die leverdatum voor 100% garanderen!
Dus dan lijkt het mij dat ze vandaag contact hebben gehad met hun distributeur en het vandaag voor hen op transport is gegaan... Raar maar waar.
Dus dan lijkt het mij dat ze vandaag contact hebben gehad met hun distributeur en het vandaag voor hen op transport is gegaan... Raar maar waar.
Ben bang dat de PB inderdaad wel eens lang kon gaan duren. Als ik dit filmpje bekijk zegt de product manager van PB toch echt februari .
http://www.youtube.com/watch?v=4MBgQQbR4V0
Maar ja dat geldt alleen voor onze zuider buren natuurlijk.
Wij in NL krijgen ze natuurlijk veel eerder, toch PB?
Maar ja dat geldt alleen voor onze zuider buren natuurlijk.
Wij in NL krijgen ze natuurlijk veel eerder, toch PB?
[ Voor 21% gewijzigd door netman op 14-12-2009 16:54 ]
Dat filmpje had ik ook eerder opgemerkt en daar gaat het steeds meer naar uitzien...netman schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:51:
Ben bang dat de PB inderdaad wel eens lang kon gaan duren. Als ik dit filmpje bekijk zegt de product manager van PB toch echt februari .
En die levertijd van Central Point, neem ik ondanks de "100% zekerheid" nog steeds met een korrel zout. Eerst zien dan geloven zeg maar. Zo af en toe zie ik namelijk op die pagina van Central Point dat de verwachte leverdatum 4 januari is of iets dergelijks, waar het eigenlijk eerder naar uitziet.
Inmiddels is de bij beschikbaarheids datum centralpoint opgeschoven naar 16 december. Zoals te verwachten viel toch geen 100% zekerheid.
Ik vrees dat de ACER/PB helpdesk dichter bij de waarheid zit.
Ik vrees dat de ACER/PB helpdesk dichter bij de waarheid zit.
Verwijderd
Yep, je hebt gelijk. Daarnet nog even gebeld en het was inderdaad "Ja, nee, dat had hij niet mogen zeggen... Der is nog helemaal niks over bekend" <eeeeurrgh>
Dat voorraad scriptje is niks anders dan een lokkertje, terwijl ik praat met de medewerker schiet dat ding naar 22 december en vervolgens weer naar 16 december. Ja daaaaaag
Dat voorraad scriptje is niks anders dan een lokkertje, terwijl ik praat met de medewerker schiet dat ding naar 22 december en vervolgens weer naar 16 december. Ja daaaaaag
Heb de Acer TL 1820PTZ, besteld.
Voor a 565 euro incl verzending, zonder btw: a 475 euro
de bestel deal denk ik dat je kan krijgen:
- dual core
- 3gb
win7
- tablet
6cells accu
<1,8kg
A4 notebook voor onder de 500 euro excl btw! Killer
- dual core
- 3gb
win7
- tablet
6cells accu
<1,8kg
DaKnowledge
Waarom heb je die overwogen in plaats van de Packerd Bell? Gewoon een vraagje uit nieuwsgierigheid.ontwerp schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:04:
Heb de Acer TL 1820PTZ, besteld.
- dual core
- 3gb
win7
- tablet
6cells accu
<1,8kg
Tja ken dat merk niet echt. Tja 1GB minder tja da's minder maar
wil voor dit bedrag wel gerenommeerde toko...
Packard bell komt bij mij wat goedkoper over...
wil voor dit bedrag wel gerenommeerde toko...
Packard bell komt bij mij wat goedkoper over...
DaKnowledge
Wie goed oplet zal merken dat Gateway EC18T en Packard Bell BUTTERFLY TOUCH-EU-350 aan buitenkant qua behuizing IDENTIEK zijn. Alles is gewoon hetzelfde: aansluitingen, knoppen etc.
Gateway:

Packard Bell:

Alleen PB heeft geen vingersensor in de scherm? Of is dat versiering?
Gateway:

Packard Bell:

Alleen PB heeft geen vingersensor in de scherm? Of is dat versiering?
Zoals eerder gemeld zijn de Gateway EC18T, Packard bell Butterfly Touch en de ACER 1420/1820PT(Z) identiek . Alle 3 de merken zijn onderdeel van de ACER GROUP dus men hergebruikt 1 model voor alle drie de brands.
Wel kunnen er verschillen zijn in proc (SU2300, SU3500, SU4100, SU7300), HD grootte, Geheugen grootte (2-4 GB) en al dan niet bluetooth of 3G.
Ik vermoed dat de foto van de PB van een mock-up is. Zo is het spleetje voor de pen (Rechts onderaan het beeldscherm ) op de foto niet aanwezig.
Met Vingersensor bedoel je dan touch functionaliteit in het algemeen of bedoel je het vlakje linksonderaan het scherm? (Als fingerprint reader).
Dat vlakje is nl geen fingerprint reader maar een ctrl-alt-del knop voor tablet mode. Zie ook ACER 1420p PDC edition specs
Wel kunnen er verschillen zijn in proc (SU2300, SU3500, SU4100, SU7300), HD grootte, Geheugen grootte (2-4 GB) en al dan niet bluetooth of 3G.
Ik vermoed dat de foto van de PB van een mock-up is. Zo is het spleetje voor de pen (Rechts onderaan het beeldscherm ) op de foto niet aanwezig.
Met Vingersensor bedoel je dan touch functionaliteit in het algemeen of bedoel je het vlakje linksonderaan het scherm? (Als fingerprint reader).
Dat vlakje is nl geen fingerprint reader maar een ctrl-alt-del knop voor tablet mode. Zie ook ACER 1420p PDC edition specs
[ Voor 21% gewijzigd door netman op 16-12-2009 11:02 ]
Een preview van de 1820p
http://community.zdnet.co.uk/blog/0,1000000567,10014628o-2000667842b,00.htm
http://community.zdnet.co.uk/blog/0,1000000567,10014628o-2000667842b,00.htm
Duurt wel heel erg lang met die acers en pb`s....
Voor wie nog langer wil wachten hier wat info over de nieuwe HP touchscreen laptops:
http://www.wirelessgoodness.com/?p=1398
http://www.wirelessgoodness.com/?p=1414
http://forum.tabletpcreview.com/showthread.php?t=29408
tablet versie van de macbook ripoff de hp envy.. looks good!
waarschijnlijke met de nieuwe intel arrendale cpu core i3, i5, of i7
http://forum.notebookrevi...read.php?t=424312&page=43
vanaf de ces 7 januari meer info.
waarschijnlijk zal deze hp wel een stukje duurder zijn als de acer 1820
Voor wie nog langer wil wachten hier wat info over de nieuwe HP touchscreen laptops:
http://www.wirelessgoodness.com/?p=1398
http://www.wirelessgoodness.com/?p=1414
http://forum.tabletpcreview.com/showthread.php?t=29408
tablet versie van de macbook ripoff de hp envy.. looks good!
waarschijnlijke met de nieuwe intel arrendale cpu core i3, i5, of i7
http://forum.notebookrevi...read.php?t=424312&page=43
vanaf de ces 7 januari meer info.
waarschijnlijk zal deze hp wel een stukje duurder zijn als de acer 1820
Ik heb gister Windows 7 op me toshiba tablet gegooid m.b.v. een clean install met de upgrade dvd. En ik heb daarna de meeste toshiba programma's weer geïnstalleerd. Nu kan ik me tablet weer gebruiken met pen en vingers alleen nu heb ik 1 probleempje waar ik me toch wel een beetje aan erger.
Wanneer ik vroeger me handen gebruikte op me tablet, en ik "klikte" op het scherm, kreeg ik dan altijd zo'n muis afbeelding (van boven af gezien) op het scherm met, je kon dan kiezen of je niet misschien de rechter muisknop wou gebruiken... Dit muisje verschijnt nu niet meer...
Iemand enig idee welke driver dit is? Of zit/zat dit ingebonden in Windows Vista/7 en moet ik dit gewoon weer aanzetten?
Wanneer ik vroeger me handen gebruikte op me tablet, en ik "klikte" op het scherm, kreeg ik dan altijd zo'n muis afbeelding (van boven af gezien) op het scherm met, je kon dan kiezen of je niet misschien de rechter muisknop wou gebruiken... Dit muisje verschijnt nu niet meer...
Iemand enig idee welke driver dit is? Of zit/zat dit ingebonden in Windows Vista/7 en moet ik dit gewoon weer aanzetten?
Nee in Windows 7 is dat anders. Voor de rechtermuisknop moet je de stylus/vinger even op dezelfde plaats ingedrukt houden. Dan komt er een cirkeltje waarop je een rechtermuisknop-actie doet.
Verwijderd
(Eerste post op het forum van mij)
Die 1820PTZ, die wil ik gaan gebruiken voor notities (in het nl) tijdens studie. Nou zie ik in de pricewatch dat er Windows 7 HOME opstaat geinstalleerd. Is dat de NL versie? Want volgens onderstaande info kun je geen NL handschrift herkenning installeren op een engelse windows 7 HOME edition. Bron: http://blog.tabletpc.com.au/2009/08/03/windows-7-tablet-pc-handwriting-recognition-updates/
"I think that with windows 7, you are restricted to handwritting recognizers for ONLY your local language. In the case of non-english versions, you might get english too (but i might be wrong there). In order to gain recognizers for other languages, you must install MUI (multilingual user interface) packs. Unfortunately, these are only available for
Windows 7 ULTIMATE - home premium and business are screwed.
I noticed this too when I was using the RC version of win7. (Fortunately, the RC is Ultimate, so I could install the language pack.) I personally think this is retarded. It’s bad enough that MS makes something basic like your display language into an “ultimate” feature, but input too? It’s even more unfair because only pen input gets shafted; the IME can still be used without the extra language packs. To make it worse, MS didn’t really announce this change at all."
En om na een clean install te doen en dan ultimate nl er op te zetten... dan mis je weer veel acer addons denk....
Heeft iemand suggesties of ervaring met deze superkwijl laptop?
Die 1820PTZ, die wil ik gaan gebruiken voor notities (in het nl) tijdens studie. Nou zie ik in de pricewatch dat er Windows 7 HOME opstaat geinstalleerd. Is dat de NL versie? Want volgens onderstaande info kun je geen NL handschrift herkenning installeren op een engelse windows 7 HOME edition. Bron: http://blog.tabletpc.com.au/2009/08/03/windows-7-tablet-pc-handwriting-recognition-updates/
"I think that with windows 7, you are restricted to handwritting recognizers for ONLY your local language. In the case of non-english versions, you might get english too (but i might be wrong there). In order to gain recognizers for other languages, you must install MUI (multilingual user interface) packs. Unfortunately, these are only available for
Windows 7 ULTIMATE - home premium and business are screwed.
I noticed this too when I was using the RC version of win7. (Fortunately, the RC is Ultimate, so I could install the language pack.) I personally think this is retarded. It’s bad enough that MS makes something basic like your display language into an “ultimate” feature, but input too? It’s even more unfair because only pen input gets shafted; the IME can still be used without the extra language packs. To make it worse, MS didn’t really announce this change at all."
En om na een clean install te doen en dan ultimate nl er op te zetten... dan mis je weer veel acer addons denk....

Heeft iemand suggesties of ervaring met deze superkwijl laptop?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2009 23:45 . Reden: tiepvouten eruit gehaald ]
De acer addons staan toch gewoon op een CD'tje en kun je na het installeren van Windows 7 er zelf nog handmatig opzetten. Ik heb dit zo ook gedaan toen ik bij me tablet win 7 erop zette. Gewoon eerst clean install en daarna een paar addons geïnstalleerd. De meeste trouwens niet geïnstalleerd omdat de helft toch prut is.
Met Wouser. Daarbij, waarom zou men in NL een Engelse windows leveren? Het beste lijkt me om in het uiterste geval de webshop even te mailen, maar doorgaans staat er enkel een aanvulling als het de engelse variant is, in andere gevallen heb je gewoon de nederlandse.
Ik heb net mijn refurbished XT2 Tablet multitouch inductive en pen en van Dell binnen
, ik zit te overwegen een review te schrijven.
Ik heb hem uit UK gehaald, deze versie u9400 2GB geheugen 120GB HD refurbished 900 euro goedkoper dan dezelfde config nieuw maar nog steeds veel geld (kan nog vat btw verschil heffing komen douane).
De toestand was zo goed als nieuw een paar kleine verf chips aan de onder(achter)kant scherm. Buiten het standaard zicht. Voor het refurbishen doen de betreffende winkel (NDC) er standaard een nieuwe voeding bij, nu zat ik op de fiets hier over na te denken en was ik bang dat ze niet de extra kleine voeding maar een standaard model voeding erbij zouden doen en ja hoor... Vervelend is iets lomper wel prettig dat deze ook de 6 cell accu zou kunnen laden. (er werd in de specificaties onderscheid gemaakt in amperages tussen de 4 en 6 cell accu oplossing en hun power adapter).
Met Vista is hij prettig en responsive maar ik ga er windows 7 ultimate op zetten.
Gewenste uitbreidingen geheugen, accu, beter adsl-n-router
, ssd, nette sleeve of case.
Prio staat voor de sleeve, zijn er mensen met een paar mooie/goeie voorbeelden (uit ervaring)? Dit is een 12.1 inch laagbeeld versie.
Ik heb hem uit UK gehaald, deze versie u9400 2GB geheugen 120GB HD refurbished 900 euro goedkoper dan dezelfde config nieuw maar nog steeds veel geld (kan nog vat btw verschil heffing komen douane).
De toestand was zo goed als nieuw een paar kleine verf chips aan de onder(achter)kant scherm. Buiten het standaard zicht. Voor het refurbishen doen de betreffende winkel (NDC) er standaard een nieuwe voeding bij, nu zat ik op de fiets hier over na te denken en was ik bang dat ze niet de extra kleine voeding maar een standaard model voeding erbij zouden doen en ja hoor... Vervelend is iets lomper wel prettig dat deze ook de 6 cell accu zou kunnen laden. (er werd in de specificaties onderscheid gemaakt in amperages tussen de 4 en 6 cell accu oplossing en hun power adapter).
Met Vista is hij prettig en responsive maar ik ga er windows 7 ultimate op zetten.
Gewenste uitbreidingen geheugen, accu, beter adsl-n-router

Prio staat voor de sleeve, zijn er mensen met een paar mooie/goeie voorbeelden (uit ervaring)? Dit is een 12.1 inch laagbeeld versie.
[ Voor 3% gewijzigd door EnderQ op 31-12-2009 22:08 ]
Verwijderd
Ik wacht nog even de komende CES af http://www.cesweb.org/. Want wat ik EIGENLIJK wil is een convertable zoals de 1820ptz maar dan met een pixelqi screen. Dat zou het afmaken. Er zijn ook geruchten dat de apple tablet met pixelqi zal worden uitgerust. Maar daar ga ik niet op wachten denk ik.
Iemand enig idee hoe 't zit met de verkrijgbaarheid van de Acer 1820/1420's danwel HP Butterfly in Amerika? Vlieg zaterdag naar Amerika, wil graag een tablet 'netbook' kopen en met de koers (en eventueel nog taxfree) is dat nu wel heel aantrekkelijk..
Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]
In de US zul je denk ik naar Gateway moeten kijken. Zij zijn daar wat PB (geen HP) is in europa zo'n beetje. Ze leveren in ieder geval dezelfde versie onder het Gateway merk.Thijs_O schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:00:
Iemand enig idee hoe 't zit met de verkrijgbaarheid van de Acer 1820/1420's danwel HP Butterfly in Amerika? Vlieg zaterdag naar Amerika, wil graag een tablet 'netbook' kopen en met de koers (en eventueel nog taxfree) is dat nu wel heel aantrekkelijk..
De nieuwe HP tablet getoond op de CES is wel erg gaaf overigens. Eindelijk een zuinige cpu en ook capacitive scherm. Ziet er goed uit. Jammer alleen dat ze niet met i5 of i7 core uitgerust worden.
[ Voor 4% gewijzigd door morpheus op 06-01-2010 18:34 ]
Ik ben er over aan het denken om een tablet pc aan te schaffen voor college en dergelijke. Het lijkt mij erg fijn om er dan ook even vlot op te kunnen werken(internetten, office, etc.) als op mijnhuidige desktop: 5600+ met ati 3650. Mijn budget is als student uiteraard beperkt. Is een 1820ptz of een butterfly dan snel genoeg voor mij, of kan ik beter kijken naar een 2e hands hpt tx2 o.i.d.?
Zojuist een windows 7 clean instal op mijn HP TX2-1050ED gedaan ( windows 7 pro 32-bit ) alleen nu krijg ik het multitouch gedeelte niet werkend. Op de website van HP is geen driver beschikbaar en op de website van Ntrig alleen de 64-bit driver. Iemand een oplossing hiervoor?
Heb je al geprobeerd om de 32-bit drive van vista te gebruiken?
Op de site van N-trig staat onder Know issues dat de driver voor 32bit win7 binnenkort gereleased wordt.
Op de site van N-trig staat onder Know issues dat de driver voor 32bit win7 binnenkort gereleased wordt.
Vista drivers heb ik geinstalleerd, maar multi touch doet het nog altijd niet. ( kan foto's niet vergroten/verkleinen, draaien enz. ).Thijsg schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:44:
Heb je al geprobeerd om de 32-bit drive van vista te gebruiken?
Ik zag inderdaad dat de 32 bit drivers "binnenkort" gereleased worden.
Wel wazig dat ze eerst de 64-bit drivers uit brengen en dan pas de 32-bit drivers.
Als ik het goed begrijp is deze niet multi-touch, klopt dat?
[ Voor 44% gewijzigd door DaMarcus op 18-01-2010 20:07 ]
Marrik
De hp 2730p is inderdaad niet multitouch. Vergeleken met de tx2 heeft de 2730p als voordeel dat deze Wacom gebruikt en de TX2 de Ntrig versie. Ook de processor is beter, maar de video"kaart" niet: x3100 vs. 4500m.marrik schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:09:
[...]
Als ik het goed begrijp is deze niet multi-touch, klopt dat?
Bedankt voor de toelichting. Jammer dat er nog steeds geen mooie multitouch tables zijn met een redelijke resolutie...Thijsg schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 12:17:
[...]
De hp 2730p is inderdaad niet multitouch. Vergeleken met de tx2 heeft de 2730p als voordeel dat deze Wacom gebruikt en de TX2 de Ntrig versie. Ook de processor is beter, maar de video"kaart" niet: x3100 vs. 4500m.
Marrik
marrik schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:41:
[...]
Bedankt voor de toelichting. Jammer dat er nog steeds geen mooie multitouch tables zijn met een redelijke resolutie...
Of zijn er inmiddels al weer nieuwe modellen met SXGA+ (1400x1050) scherm of meer? Tegenwoordig hebben al die dingen een crappy 1280x800, toch?
Verwijderd
Weet iemand of de PB butterfly of Acer 1820ptz al echt geleverd worden?
Of moeten we gewoon op 27 jan de hp touchsmart tm2 gaan bestellen als we graag nog deze maand een multi touch convertible Tablet PC willen die onder de 1000,- blijft.
(Ach eigenlijk wil ik de Dell lattitude xt2,
maar voor dat je daar een redelijk model van hebt ben je 2400,- lichter.
Of moeten we gewoon op 27 jan de hp touchsmart tm2 gaan bestellen als we graag nog deze maand een multi touch convertible Tablet PC willen die onder de 1000,- blijft.
Verwijderd
Ik belde vandaag met de webshop waar ik de 1820ptz besteld heb. 6 januari bestelling geplaatst en nu verwachte uitlevering begin maart.. WTF?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2010 18:55 ]
Ben zelf een zeer tevreden 2730p gebruiker. De hele bouw van de laptop is veel degelijker dan de TX2 kan ik je vertellen!Thijsg schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 12:17:
[...]
De hp 2730p is inderdaad niet multitouch. Vergeleken met de tx2 heeft de 2730p als voordeel dat deze Wacom gebruikt en de TX2 de Ntrig versie. Ook de processor is beter, maar de video"kaart" niet: x3100 vs. 4500m.
Ga je de multi touch echt missen?
Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar
Ik had een 1820PTZ op 31 december besteld, een week of 2 daarna kreeg ik op een maandag een mail dat de tablet op 7 februari geleverd zou worden.Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 18:54:
Ik belde vandaag met de webshop waar ik de 1820ptz besteld heb. 6 januari bestelling geplaatst en nu verwachte uitlevering begin maart.. WTF?
Diezelfde week vrijdag kreeg ik nog een mail met een verwachte leverdatum van 7 maart
Heb de order inmiddels gecanceld.
*Edit*
Weet iemand of een Engelse versie van Windows Vista/7 Nederlands handschrift herkend?
Of moet je daar een Nederlandse versie van Windows voor installeren.
[ Voor 13% gewijzigd door Maurice92983 op 21-01-2010 10:49 ]
De Acer 1820PTZ verwachten de webwinkels pas begin maart zoals hierboven ook al is aangegeven. Ze zijn iig nog niet uitgeleverd. De HP vind ik zelf geen optie aangezien ie 400 euro duurder is (ik hoef er geen spellen op te spelen)Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:31:
Weet iemand of de PB butterfly of Acer 1820ptz al echt geleverd worden?
Blijven wachten dus maar

Edit: Voor de PB Butterfly: "Dit product zal dinsdag 02 maart, 2010 weer op voorraad zijn."
[ Voor 6% gewijzigd door Fitz op 21-01-2010 13:12 ]
Iemand in het Google Chrome topic vroeg me wat ik van me tablet, toshiba portege m750, vond daar heb ik dan even op gereageerd. Ik post dit even hier voor mensen die er geintresseerd in zijn 
Wouser in "Browser: Google Chrome - Deel II"
Wouser in "Browser: Google Chrome - Deel II"
Werkt!Maurice92983 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 10:36:
[...]
*Edit*
Weet iemand of een Engelse versie van Windows Vista/7 Nederlands handschrift herkend?
Bedankt, helaas alleen op de ultimate versie, op de andere versies kun je geen language packs installeren
(Ik draai zelf professional aangezien ik die gratis kan krijgen als student ^^)
Op ALLE versie van Vista en Windows 7 kan je de taal veranderen, zelfs de basic versie.Maurice92983 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 17:49:
[...]
Bedankt, helaas alleen op de ultimate versie, op de andere versies kun je geen language packs installeren
(Ik draai zelf professional aangezien ik die gratis kan krijgen als student ^^)
Tik maar eens "vistalizator" in in google.
Ik gebruik dat veel voor mensen die bij een nieuwe laptop de verkeerde taal kiezen en die nadien willen veranderen.
Vraagje aan de tablet gebruikers... wat vinden we ervan? (iPad dus)
(Hieronder zou me mening moeten staan maar ik moet morgen vroeg op dus dat bewaar ik even
)
(Hieronder zou me mening moeten staan maar ik moet morgen vroeg op dus dat bewaar ik even
[ Voor 41% gewijzigd door Chip. op 28-01-2010 00:18 ]
Laten we het zo zeggen, ik hou het bij mijn 2730P. Da's tenminste een volledige laptop met multitasking, support voor flash, een verwisselbare accu en een echt toetsenbord.
Wel ga ik 'm uiteraard ff testen in de Apple store zodra 'ie uit is.
Wel ga ik 'm uiteraard ff testen in de Apple store zodra 'ie uit is.
Dank u zeer! Ik ga het vanavond even proberen ^^sn0w13 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 20:12:
[...]
Op ALLE versie van Vista en Windows 7 kan je de taal veranderen, zelfs de basic versie.
Tik maar eens "vistalizator" in in google.
Ik gebruik dat veel voor mensen die bij een nieuwe laptop de verkeerde taal kiezen en die nadien willen veranderen.
en zoals LordMorgoth al zegt, ik hou het ook bij de 2730p.
De grootste nadelen aan de iPad vind ik vooralsnog geen multitask, geen flash, geen camera en geen usb poorten..
Verwijderd
de 2730p ligt natuurlijk wel een beetje boven de prijsklasse van een iPad (zeg maar, 3x zo veel).
Maar ik ben het met jullie eens hoor, multitasking en geen webcam is wel een bummer
3G functionaliteit is daarentegen wel weer vet, en hij is natuurlijk ook super dun..
Maar ik ben het met jullie eens hoor, multitasking en geen webcam is wel een bummer
3G functionaliteit is daarentegen wel weer vet, en hij is natuurlijk ook super dun..
Ik heb al eerder een tablet gekocht (tweedehands Toshiba M100) om op de bank te kunnen internetten. Onderweg was te prijzig. Helaas was het scherm bij kantelen te kijkhoek afhankelijk waardoor het in portrait niet goed leesbaar was. Ook was hij te zwaar. Ik heb hem dus weer weggedaan. De iPad lijkt wel te bieden wat ik zoek. Ik hoef geen multitasking, een webcam al helemaal niet, USB zou handig zijn voor een toetsenbordje.
[ Voor 3% gewijzigd door Milmoor op 29-01-2010 11:33 ]
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Daarnaast kan ik me niet echt een gebruikerscase bedenken, afgezien van internet in de trein oid? Volgens mij zijn de uses voor het apparaat beperkt. En dan is de prijs als je het afzet tegen het nut ervan wel aan de hoge kant...
Ik gebruik miijn 2730 als normale laptop en als tablet om te internetten en om aantekeningen te maken tijdens college.
Aantekeningen maken op die ipad is waardeloos omdat dat ding geen stylus en handschrift herkenning heeft (en geen Onenote uiteraard).
Als e-book is 'ie ook te beperkt. Ik noem maar bijvoorbeeld geen e-paper (en dat leest toch echt beter dan een LCD), voor een e-book vind ik 'm te groot en is de batterij duur veel te kort.
Het gadget gehalte is natuurlijk wel weer skyhigh, dat geef ik meteen toe.
Ik gebruik miijn 2730 als normale laptop en als tablet om te internetten en om aantekeningen te maken tijdens college.
Aantekeningen maken op die ipad is waardeloos omdat dat ding geen stylus en handschrift herkenning heeft (en geen Onenote uiteraard).
Als e-book is 'ie ook te beperkt. Ik noem maar bijvoorbeeld geen e-paper (en dat leest toch echt beter dan een LCD), voor een e-book vind ik 'm te groot en is de batterij duur veel te kort.
Het gadget gehalte is natuurlijk wel weer skyhigh, dat geef ik meteen toe.
Verwijderd
De Ipad wc test
Of de Ipad wat gaat worden hangt helemaal af van de wc test. Al jaren geleden bedachten we die test voor een succesvole opvolger van boek of krant. Alleen als je met een apparaat zo even mee neemt naar de wc dan weet je dat het wat gaat worden als vervanger van boek of krant. Want dat is gezien alle specs de enige echte grote uitdaging van de Ipad. En natuurlijk net als bij Star trek even een foto of iets anders laten zien aan een ander. Maar dan zal het waarscheinlijk de bedoeling om te laten zien dat jij een Ipad hebt ;-)
De baterij duur, gewicht en afmeting maken dus dat hij waarschijnlijk wel door de wc test heen komt. Of het dan echt een succes gaat worden hangt vooral af van de content die er op gaat komen.
Als ze iets meer werk hadden gemaakt van de specs (usb, multitasking enze) dan het het echt geweldig geweest. Dan had je de gewone pc de deur uit kunnen doen. Maar ja dat willen ze niet, nu kunnen ze 4X vangen Ipod, Iphone, Ipad en Macboek.
Of de Ipad wat gaat worden hangt helemaal af van de wc test. Al jaren geleden bedachten we die test voor een succesvole opvolger van boek of krant. Alleen als je met een apparaat zo even mee neemt naar de wc dan weet je dat het wat gaat worden als vervanger van boek of krant. Want dat is gezien alle specs de enige echte grote uitdaging van de Ipad. En natuurlijk net als bij Star trek even een foto of iets anders laten zien aan een ander. Maar dan zal het waarscheinlijk de bedoeling om te laten zien dat jij een Ipad hebt ;-)
De baterij duur, gewicht en afmeting maken dus dat hij waarschijnlijk wel door de wc test heen komt. Of het dan echt een succes gaat worden hangt vooral af van de content die er op gaat komen.
Als ze iets meer werk hadden gemaakt van de specs (usb, multitasking enze) dan het het echt geweldig geweest. Dan had je de gewone pc de deur uit kunnen doen. Maar ja dat willen ze niet, nu kunnen ze 4X vangen Ipod, Iphone, Ipad en Macboek.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2010 18:01 . Reden: spelfouten en aanvulling ]
Oooooooooh boy oh boy, major troubles in BorgMan land! Mijn TX1270 heeft gisteren *doe het zelf maar* gedaan. Ik zat op school toen mijn beeldscherm inene verstreepte (ja, letterlijk) naar een wit scherm. Op dat moment moest ik 'm dichtdoen van de leraar, maar nadat ik hem weer opendeed kreeg ik wederom streepjes, maar nu in alle kleuren van de regenboog. Geprobeerd om via externe monitor nog beeld te krijgen (VGA en S-Video), maar helemaal njente. Voor de zekerheid alvast een back-up van mijn schijf gemaakt, want heb begrepen dat dit dus een terugstuur actie gaat worden.
Maar toen kwam een vriend van me met een stelling: je laptop heeft een bepaalde economische levensduur, en binnen die tijd dient het ding het te blijven doen. Daarnaast is de gebruikte Nvidia chipset een bekende problemenveroorzaker volgens hem (aangezien hij de symptomen eerder heeft gezien), wat dus zou betekenen dat het een bekende hardware fout is waar je van HP van mag verwachten dat ze het oplossen.
Ik heb toendertijd €1250 ervoor neergelegd en ben er (uiteraard) zeer verbolgen onder dat hij het nu niet meer doet. Wat zijn precies mijn rechten hierin? Wat is überhaupt de economische levensduur van laptops? De kennis zegt 5 jaar, ik dacht dat het drie was? Of maakt het ook uit hoe duur de betreffende laptop was?
Ter verduidelijking: dit is de bron waarin gesteld wordt dat een apparaat binnen de economische levensduur gewoon gerepareerd moet worden.
Iemand hier ervaring mee, of sterker nog met hetzelfde type laptop? Alle hulp is welkom
Maar toen kwam een vriend van me met een stelling: je laptop heeft een bepaalde economische levensduur, en binnen die tijd dient het ding het te blijven doen. Daarnaast is de gebruikte Nvidia chipset een bekende problemenveroorzaker volgens hem (aangezien hij de symptomen eerder heeft gezien), wat dus zou betekenen dat het een bekende hardware fout is waar je van HP van mag verwachten dat ze het oplossen.
Ik heb toendertijd €1250 ervoor neergelegd en ben er (uiteraard) zeer verbolgen onder dat hij het nu niet meer doet. Wat zijn precies mijn rechten hierin? Wat is überhaupt de economische levensduur van laptops? De kennis zegt 5 jaar, ik dacht dat het drie was? Of maakt het ook uit hoe duur de betreffende laptop was?
Ter verduidelijking: dit is de bron waarin gesteld wordt dat een apparaat binnen de economische levensduur gewoon gerepareerd moet worden.
Iemand hier ervaring mee, of sterker nog met hetzelfde type laptop? Alle hulp is welkom
Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!
Bij Radar was laatst een topic over brakke service bij ACER laptops.
Ook daar haalde men de europese wetgeving aan. Tav laptops had men het over 3 jaar.
Ook daar haalde men de europese wetgeving aan. Tav laptops had men het over 3 jaar.
Ik had ook een kaduuke TX1270, tenminste ik had hem prima werkend verkocht en een maand of wat later was ie ineens stuk. Het bekende probleem met eerst geen wifi gevolgd door wel de blauwe lichtjes maar verder noppes. Ook noppes van HP
Ik heb nog een nu-nog-werkende TX2100 met dezelfde GPU erin dus houd m'n hart vast. Op zich ben ik fan van HP maar dat de TX-en niet op de gratis-fix-it lijst staan vind ik zwaar %^&*() (even afgezien van het feit of de GPU fix U"berhaupt lang gaat werken - deze nvidia chips zijn gewoon niet goed gesoldeerd je wil eigenlijk vervanging door een Ati chip). Op internet tig mensen te vinden met dezelfde problemen met TX1000 en TX2000 modellen maar volgens HP zijn er geen bekende klachten bij deze modellen
Het grote forumtopic bij hp.com met een hele grote verzameling klachten geeft nu "page has been removed". Nog topics zat over hoor... klik klik klik etc etc etc. Tuurlijk, het probleem is HP niet bekend
Ik heb nog een nu-nog-werkende TX2100 met dezelfde GPU erin dus houd m'n hart vast. Op zich ben ik fan van HP maar dat de TX-en niet op de gratis-fix-it lijst staan vind ik zwaar %^&*() (even afgezien van het feit of de GPU fix U"berhaupt lang gaat werken - deze nvidia chips zijn gewoon niet goed gesoldeerd je wil eigenlijk vervanging door een Ati chip). Op internet tig mensen te vinden met dezelfde problemen met TX1000 en TX2000 modellen maar volgens HP zijn er geen bekende klachten bij deze modellen

Het grote forumtopic bij hp.com met een hele grote verzameling klachten geeft nu "page has been removed". Nog topics zat over hoor... klik klik klik etc etc etc. Tuurlijk, het probleem is HP niet bekend

ACER/Packard Bell leveren nog steeds niet. Het wachten duurt wel erg lang. De PB is inmiddels zelfs weer uit de pricewatch verdwenen.
In Duitsland wordt de HP tm2 inmiddels geleverd. Daar zie je nu veel mensen een HP kopen omdat ze het wachten zat zijn.
In Nederland is dat helaas nog geen optie...
In Duitsland wordt de HP tm2 inmiddels geleverd. Daar zie je nu veel mensen een HP kopen omdat ze het wachten zat zijn.
In Nederland is dat helaas nog geen optie...
Zijn hier meer mensen met een Latitude XT2? Ik overweeg er eentje te kopen, maar ik vraag me af of er niet meer tablets zijn met hetzelfde strakke design en geïntegreerde HSDPA modem.
In Duitsland is de HP Tm2-1090eg al bij meerder shops op voorraad. De prijzen beginnen bij ong. 800 euro. Dit is flink (bijna 300 euro)meer dan de 1820ptz/butterfly touch.
Hiervoor krijg je wel een betere tablet: SU7300, 4gb, 320gb hdd, ATI HD4550, WLan, BT, 5 in 1 cardreader.
Weet iemand of hier een Duits toetsenbord op zit, of een standaard US/International?
Hiervoor krijg je wel een betere tablet: SU7300, 4gb, 320gb hdd, ATI HD4550, WLan, BT, 5 in 1 cardreader.
Weet iemand of hier een Duits toetsenbord op zit, of een standaard US/International?
Thijsg schreef op zondag 07 februari 2010 @ 14:58:
In Duitsland is de HP Tm2-1090eg al bij meerder shops op voorraad. De prijzen beginnen bij ong. 800 euro. Dit is flink (bijna 300 euro)meer dan de 1820ptz/butterfly touch.
Bij deze webshop in ieder geval QWERTY. Daar is ie trouwens ook op voorraad.
Op de foto is inderdaad een normaal tobo te zien, maar nergens op de site staat het vermeld. En aangezien Duitse laptops vaak met een andere indeling (extra o umlaut enzo) geleverd worden...
Ook op de HP shop staat het niet vermeld. Daar is ie overigens voor 70 euro minder te koop vergeleken met hierboven.
Verder twijfel ik nog over het verschil met de acer. Wat ik nu gevonden heb is:
acer vs. hp:
su4100 vs. su7300
4500m vs. hd4550
1 vs. 2 jaar garantie
wxga wide vs. wxga
1,65kg vs. 2,15kg
Zit er nog verschil in het touchscreen dat gebruikt wordt? En wat voor mij in collegezalen ook wel belangrijk is is de geluidsemissie. Kan iemand aangeven wat het verschil tussen deze beiden daarin is?(en misschien ook het verschil met de HP tx2, tx2000 en de 2710p?)
Ook op de HP shop staat het niet vermeld. Daar is ie overigens voor 70 euro minder te koop vergeleken met hierboven.
Verder twijfel ik nog over het verschil met de acer. Wat ik nu gevonden heb is:
acer vs. hp:
su4100 vs. su7300
4500m vs. hd4550
1 vs. 2 jaar garantie
wxga wide vs. wxga
1,65kg vs. 2,15kg
Zit er nog verschil in het touchscreen dat gebruikt wordt? En wat voor mij in collegezalen ook wel belangrijk is is de geluidsemissie. Kan iemand aangeven wat het verschil tussen deze beiden daarin is?(en misschien ook het verschil met de HP tx2, tx2000 en de 2710p?)
Ik had me bij Central Point enige weken geleden ingeschreven voor een voorraad melding . Kreeg vandaag het volgende bericht:
"U wilde graag een voorraadherinnering ontvangen van het volgende product:
PACKARD BELL BUTTERFLY TOUCH-EU-350 NL (LX.BG602.006)
Helaas is dit product niet meer leverbaar en is het ook de verwachting dat het niet meer op voorraad komt. Onze excuses voor het ongemak."
Foutje bij Central Point of echte problemen bij ACER/Packard Bell?
"U wilde graag een voorraadherinnering ontvangen van het volgende product:
PACKARD BELL BUTTERFLY TOUCH-EU-350 NL (LX.BG602.006)
Helaas is dit product niet meer leverbaar en is het ook de verwachting dat het niet meer op voorraad komt. Onze excuses voor het ongemak."
Foutje bij Central Point of echte problemen bij ACER/Packard Bell?
Wanneer is de HP tm2 eigenlijk leverbaar in NL?
[ Voor 9% gewijzigd door lion op 08-02-2010 11:14 ]
Na de Packard Bell is nu ook de ACER 1820PTZ uit de pricewatch verdwenen. Een goedkope tablet PC blijft dus nog even een wensdroom.
Deze "tablet" lijkt me erg gaaf. Je kan het beeldscherm als losse tablet gebruiken, in theorie zelfs naadloos doorsurfend (maar daar geloof ik niet zo in). Als hij in de praktijk ook goed werkt heb ik deze zomer wat te doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Milmoor op 11-02-2010 14:46 ]
Ziet er ook erg cool uit (Kijk Apple zo kan een tablet dus ook). Naadloos door surfen zal niet lukken. In tablet mode wordt een andere processor/OS opgestart.
Edit: Net de video gezien die in je link zit. Daar switcht het toch wel. Best knap zo tussen twee OS -en switchen
Edit: Net de video gezien die in je link zit. Daar switcht het toch wel. Best knap zo tussen twee OS -en switchen
[ Voor 28% gewijzigd door netman op 11-02-2010 20:43 ]
Dat door surfen moet niet zo heel moeilijk zijn aangezien je alleen een http adres hoeft door te geven, aan de tablet. Dus bij basic webpagina's zal het wel werken. Maar het lijkt mij sterk dat het ook je inloggegevens doorstuurt. Dus het zal niet bij alle websites even goed gaan de 1ste keer. Lijkt mij sterk dat je bij rabobank.nl gewoon direct weer bij je bank gegevens kan komen.
[ Voor 13% gewijzigd door tHe_BiNk op 12-02-2010 07:26 ]
APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.
Je zou ook de browsercache etc. gesynced kunnen houden. Dan is het puur de schermopbouw. Maar er zitten genoeg problemen aan vast. Zelf vindt ik het idee van èn een notebook èn een tablet bij me hebben erg goed. Helaas geen idee van de specificaties: welke videochip? Maakt best uit...
Cache van de browser delen tussen twee verschillende OS'en en Browsers lijkt mij heel moeilijk. Maar ik ben geen programmeur.
APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.
Wow super nice speeltje! Dit is precies wat ik verwacht bij een tablet! Alleen dan nog windows 7 erop met onenote. En oneindige accuduurMilmoor schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 14:45:
Deze "tablet" lijkt me erg gaaf. Je kan het beeldscherm als losse tablet gebruiken, in theorie zelfs naadloos doorsurfend (maar daar geloof ik niet zo in). Als hij in de praktijk ook goed werkt heb ik deze zomer wat te doen.
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Chip. op 12-02-2010 09:48 ]
Wanneer je hem op het toetsenbord zet heb je windows 7Wouser schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 09:47:
Wow super nice speeltje! Dit is precies wat ik verwacht bij een tablet! Alleen dan nog windows 7 erop met onenote. En oneindige accuduur
en ook wat processorkracht erbij.
Verwijderd
ik ben zelf al heel lang aan het kijken naar tabletpc's alleen het is steeds slechter dan ze aangekondigd zijn. ik ben nu zelf heel erg geboeit door de HP TM2 ik heb via mensen zelf gehoord dat hp verwacht hem in maart in nederland te lauche. ik was al bijna naar duitsland gegaan om hem daar te halen maar ik wacht nog maar ff
wat is de reden hier van ? gaat het nog maanden duren ? of zal de 1820 begin maart als nog leverbaar zijn ?netman schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 13:24:
Na de Packard Bell is nu ook de ACER 1820PTZ uit de pricewatch verdwenen. Een goedkope tablet PC blijft dus nog even een wensdroom.
BarryMel
Dit kán met de iPad prima hoor, gewoon zo'n apple wireless keyboard of een keyboard docknetman schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:05:
Ziet er ook erg cool uit (Kijk Apple zo kan een tablet dus ook). Naadloos door surfen zal niet lukken. In tablet mode wordt een andere processor/OS opgestart.