Het grote Tablet PC topic

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste
Acties:
  • 140.877 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pricewatch: Fujitsu Siemens LifeBook T1010 is in vergelijking met een maandje geleden ~ € 300 gezakt naar nu ~ € 780. Wellicht is de singe core Intel Celeron 585 (2167 MHz) een minpunt voor sommigen.

Maar aangezien de HP tx ... ... nu juist aan de hoog geprijste kant is met 900 of meer voor de oudere en slechter verkrijgbare modellen en € 1060 of meer voor het nieuwste model is het prijsverschil toch flink in het nadeel van de HP nu. Aangezien de HP's vele technische problemen geven is het voor sommigen wellicht toch het overwegen waard om de Fujitsu Siemens te gaan. De Fujitsu Siemens heeft verdere opmerkelijke kenmerken gebruik van DDR3 en een 13" scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn tx2550ed nu een paar weken Windows 7 draaien en heb geen last van freezes meer gehad. Enige punten die in 7 niet werken zijn de fingerprint-reader en het draaien van 't scherm. Ik heb ook nog geen moeite gedaan om te kijken of ik dat wel aan de gang kan krijgen, aangezien ik toch al een barst in 't scherm heb zitten en ik het ding vnl. nog gebruik voor surfen op de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

TX2-1050ed is een fijne (maar eigenlijk iets te kleine) tablet, vind ik nu ik hem een tijdje heb.

Wat me wel erg tegenvalt is het feit dat het ding fullscreen flashfilmpjes niet vloeiend kan afspelen. Is de videokaart nou gewoon te traag, of de processor? :{

Verder wel tevreden: vingerafdrukherkenning enzo zijn mooie features en klanten reageren positief erop als ik ze wat show met het hippe draaibare schermpje :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou de uit UK geimporteerde tx2-1015 heb ik ook eindelijk binnen, doordat hij niet op voorraad was en er problemen waren met levering (in de UK), hebben ze hem nu naar NL gestuurd. Nu heb ik voor 825 euro de laptop, docking station + bluetooth laser muis :D

de rand om het scherm is pianolak en dat is echt knudde, veelste krasgevoelig en je ziet stof heel snel. Voor de rest pracht laptop, helemaal als je eindelijk alle stickers eraf hebt. Hopelijk komen er snel leuke software met multi-touch ondersteuning (op dit moment enkel smart media starten, inzoomen en fotos draaien).

wel raar dat het een 64 bits proc is maar er geen 64bits vista op staat......

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2009 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:27
Hoi Mensen,

Weet iemand waar je een anti-glare (anti weerkaatsings) folie kan kopen voor mijn HP TX2000?

Heb al verschillende engelse/nl sites gevonden, maar die hebben ze alleen voor PDA/TELEFOONS

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga mezelf even quoten van welliswaar een paar post hierboven:
Regeneration schreef op woensdag 01 april 2009 @ 23:42:
pricewatch: Fujitsu Siemens LifeBook T1010 is in vergelijking met een maandje geleden ~ € 300 gezakt naar nu ~ € 780 ~400 euro gezakt naar nu ~ 680 euro. Wellicht is de singe core Intel Celeron 585 (2167 MHz) een minpunt voor sommigen.

Maar aangezien de HP tx ... ... nu juist aan de hoog geprijste kant is met 900 of meer voor de oudere en slechter verkrijgbare modellen en € 1060 of meer voor het nieuwste model is het prijsverschil toch flink in het nadeel van de HP nu. Aangezien de HP's vele technische problemen geven is het voor sommigen wellicht toch het overwegen waard om de Fujitsu Siemens te gaan. De Fujitsu Siemens heeft verdere opmerkelijke kenmerken gebruik van DDR3 en een 13" scherm.
Alles is nog hetzelfde alleen is nu de prijs van de pricewatch: Fujitsu Siemens LifeBook T1010 nog eens ~ 100 euro gezakt, naar zo'n 680 euro.

Edit 1 mei 2009: aangezien er weinig gepost wordt in dit topic en de prijzen ook weer waren veranderd was een edit wel op zijn plaatst dacht ik zo. Prijs is namelijk weer gestegen naar vanaf ~740 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door Regeneration op 01-05-2009 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Wie bang is voor de hele kleine glittertjes in het scherm van TX2000 serie, als gevolg van touchscreen laag, en je denkt dat nieuwere TX2 met multitouch beter uitziet, heeft het mis. Het is visueel vrijwel net zo erg als TX2000.
Het maakt dus weinig uit, alleen dat TX2 multi-touch meer mogelijkheden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 20:30
Zit nu een tijdje met mijn Deel XT2 te spelen. De multi-touch implementatie in Win7 is geweldig. Traploos zoomen, slepen en roteren met twee vingers. Scrollen werkt ook super. Dit werkt echt zoals een tablet bedoeld is, geen misverstanden bij het slepen of srollen, het werkt echt goed!
Alleen blijft het voorlopig kiezen tussen
1. de native multi-touch van Win7, met dus de fancy traploze besturing, maar dan zonder gebruik te kunnen maken van de pen, of
2. de vista drivers die zoom, scroll, sleep en roteer gestures herkent. Dit is niet traploos en werkt een stuk minder lekker. Hierbij doet de penbesturing het wel.

Ik heb de penbesturing wel nodig voor het maken van aantekeningen, dus ik ben weer terug gegaan naar de Vista driver. Ook werkt de beta-driver van N-trig voor Win7 niet onder Win7 7068 of hoger. (de RC1 nog niet geprobeerd overigens)
Ik hoop dat N-trig snel met Win7 drivers komt die het beste van beide combineert... :9~

De prestaties van de Dell zijn overigens prima in orde. Zeer responsief, ook na installatie van alle benodigde software (MS Office, Adobe Design Premium CS4, MS VS 2005, Nod32, etc.), lekker scherm, licht, klein, degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hele topic doorgelezen gister en tot nu. Maar ik mis toch wel wat namelijk de ervaringen met het schrijven op de tablet. En nu ben ik niet geintresseerd in een korte notitie maar in de ervaring van bijvoorbeeld aantekeningen van een hoorcollege of een vergadering. Kortom zijn er studenten hier die in de hoorcollege zitten met de tablet i.p.v. papier en vervolgens alle aantekeningen op hun tablet schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
Wouser schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 16:12:
Hele topic doorgelezen gister en tot nu. Maar ik mis toch wel wat namelijk de ervaringen met het schrijven op de tablet. En nu ben ik niet geintresseerd in een korte notitie maar in de ervaring van bijvoorbeeld aantekeningen van een hoorcollege of een vergadering. Kortom zijn er studenten hier die in de hoorcollege zitten met de tablet i.p.v. papier en vervolgens alle aantekeningen op hun tablet schrijven?
Ik ben geen student meer, maar ik kan uit eigen ervaring vertellen dat dat prima gaat. Je kunt makkelijk met verschillende kleuren werken, stukken aantekeningen tussen voegen (erg handig). Stel je alleen niet te veel bij de handschriftherkenning voor. Je moet niet denken dat je aantekeningen gaat zitten maken die je vervolgens converteert naar een tekstbestandje of zo. Het blijft een tekening. de handschriftherkenning werkt op zich prima, maar het is net als met scannen zo, dat er toch een hoop fouten insluipen, de opmaak niet goed overgenomen kan worden etc. Je kunt wel goed zoeken in je aantekeningen als je een beetje netjes schrijft.
Overigens geldt voor tekstaantekeningen ook dat typen gewoon veel sneller gaat dan schrijven, al typ je maar met 2 vingers... Vooral voor formules, illustraties e.d. is het handig.

Ik heb het dan trouwens over ervaringen met OneNote (in office).

[ Voor 36% gewijzigd door marino_centrino op 05-05-2009 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Wouser schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 16:12:
Ja. Nou schrijf ik in hoorcolleges niet heel veel op, maar ik vind het prima werken. Dingen als wiskunde en statica opgaven maak ik ook allemaal op m'n tablet pc.
M'n laptop heb ik voor m'n studie toch altijd mee dus scheelt het me losse collegeblokken en heb ik altijd alles bij de hand.
OneNote werkt echt perfect voor dit soort dingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Harstikke bedankt voor beide jullie reacties.

@marino_centrino dat handschrift erkenning dat maakt mezelf ook niet zoveel uit. Zolang ik hetzelf maar kan lezen en dingen kan invoegen.

Je kent het vast wel dat je bijvoorbeeld in een hoorcollege zit en je overneemt wat de leraar schrijft op het bord en vervolgens gaat hij verder met een ander onderwerp om daarna weer terug te gaan naar het vorige onderwerp en weer aantekeningen gaat maken waardoor je geen plaats meer hebt voor die aantekeningen bij dat onderwerp. Daar ging het mij vooral om en ook om gewoon snel en gemakkelijk tekenigen te kunnen maken van een grafiek of een systeem etc... dat gaat gewoon erg moeilijk met een gewone laptop... omdat even snel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:00

Garyu

WW

@hier eigenlijk hetzelfde. Wat wel goed werkt is het zoeken door handgeschreven notities. Natuurlijk maakt ie wel eens fouten bij het converteren, maar het zoeken gebruikt andere algoritmes die wat meer fouttolerantie toelaten. Daar ben ik eigenlijk erg tevreden mee!

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Aantekeningen maken tijdens college op mijn 2730 werkt heerlijk in Onenote 2007. Het is weliswaar niet zo snel als tikken, maar het feit dat je aantekening lekker 'chaotisch' neer kan pennen maakt dat meer dan goed.

Daarnaast zijn de college's bij ons meestal voor een man of 15 en als er iemand dan zit te tikken word dat al snel als irritant ervaren.

Voobeeldje:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3550/3505564318_9c9597282b.jpg

Grotere versie:
http://farm4.static.flick...05564318_b09641bdc3_o.jpg

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
LordMorgoth schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:15:
Aantekeningen maken tijdens college op mijn 2730 werkt heerlijk in Onenote 2007. Het is weliswaar niet zo snel als tikken, maar het feit dat je aantekening lekker 'chaotisch' neer kan pennen maakt dat meer dan goed.

Daarnaast zijn de college's bij ons meestal voor een man of 15 en als er iemand dan zit te tikken word dat al snel als irritant ervaren.

Voobeeldje:

[afbeelding]

Grotere versie:
http://farm4.static.flick...05564318_b09641bdc3_o.jpg
Leuk een praktijk voorbeeld d:)b maar ben iig nog niet van plan om nu al een touchlaptop te kopen ben wel begonnen met sparen en wacht denk ik dan gewoon tot windows 7 uitkomt :)

Ik heb trouwens ook nog nooit iemand aantekeningen zien typen trouwens denk dat het voornamelijk is omdat je toch het typen hoort... lijkt me mss ook niet notdone...

ps software goodies:
- onenote
- xthink

nog meer?

[ Voor 10% gewijzigd door Chip. op 06-05-2009 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ken wel mensen die aantekeningen typen in de les. Maar het is geheel afhankelijk van de opleiding. Als je enkel tekst krijgt is dat te doen. Krijg je wiskundige formules en dergelijke, dan zou het nog kunnen, eventueel met mathcad, maar dat lijkt me niet ideaal. Doe je net als ik Elektrotechniek dan kun je geen zak met je toetsenbord :+

Valt me overigens tegen dat die herkenning blijkbaar niet zo super is. Ik heb het ooit met die input van Windows Vista geprobeerd met mijn touchpad (en ja, dat schrijft voor geen meter natuurlijk). Terwijl ik er geen touw an vast kon knopen wist microsoft wel wat ik schreef :|

Tablets blijven leuk... Alleen heb ik nog een laptop die het wel prima doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
GENETX schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 08:52:
Valt me overigens tegen dat die herkenning blijkbaar niet zo super is. Ik heb het ooit met die input van Windows Vista geprobeerd met mijn touchpad (en ja, dat schrijft voor geen meter natuurlijk). Terwijl ik er geen touw an vast kon knopen wist microsoft wel wat ik schreef :|
Die handschriftherkenning werkt op zich prima. Alleen als er al slechts 5% van de woorden verkeerd geinterpreteerd wordt dan kun je al beter gaan typen voor een stukje tekst. Over layouten maar niet te spreken.

Als je uiteindelijk opgemaakte, getypte tekst wilt hebben, dan moet je hem ook gewoon intypen. Anders heb je veel te veel werk aan foutcorrectie en nabewerkingen. Je gaat je handgeschreven aantekeningen op papier ook niet inscannen en omzetten naar een tekstbestand toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marino_centrino schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 10:30:
[...]

Die handschriftherkenning werkt op zich prima. Alleen als er al slechts 5% van de woorden verkeerd geinterpreteerd wordt dan kun je al beter gaan typen voor een stukje tekst. Over layouten maar niet te spreken.

Als je uiteindelijk opgemaakte, getypte tekst wilt hebben, dan moet je hem ook gewoon intypen. Anders heb je veel te veel werk aan foutcorrectie en nabewerkingen. Je gaat je handgeschreven aantekeningen op papier ook niet inscannen en omzetten naar een tekstbestand toch?
Het is meer om makkelijk aantekeningen te kunnen lezen en te zoeken. Scannen en OCR-en kost simpelweg te veel moeite. Direct op pennen en omzetten is wel te doen. Maar, de software is zo te zien nog niet ver genoeg om dit vlekkeloos te laten verlopen.

* GENETX lapt zijn Asus F3Sc nog wel op voor een jaar dienst en blijft het ouderwetsche pen en papier gebruiken voorlopig.

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 06-05-2009 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Wouser schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 00:27:
[...]
...

ps software goodies:
- onenote
- xthink

nog meer?
Inkseine (is al eens genoemd trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal maanden geleden eens in dit topic gekeken. Ik las toen dat de HP TX-en kampten met ventilator"problemen": ze werden te warm om in de hand te werken en de ventilator maakte teveel herrie. Is dit inmiddels onder controle? Is de tablet nu dus in een collegezaal te gebruiken zonder dat deze te horen is?

(Over een maandje of 2 ga ik een laptop "uitzoeken" en ben nu wat aan het oriënteren...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Mijn TX2550ed is sinds gisteren opgehaald per koerier voor reparatie aan het scherm. Er is inderdaad onbedoelde beweging ontstaan onderaan het scherm bij de scharnierpunten. Het is niet meer strak en / of er is veel weerstand ontstaan in de scharnierpunten.
Ik heb gecontroleerd met nieuwe TX1050 in de winkel en die is mooi strak bij openen en sluiten. Maar mijne juist niet, dus het is niet goed. Het beweegt klein beetje.

Je kan zelf controleren: zet de scherm op 90 graden open, dus recht omhoog. Beweeg dan je scherm langzaam naar achter en naar voren. Hier mag aan de onderkant van LCD scherm geen beweging te zien zijn, maar alles als 1 heel blok strak en stevig moet blijven, en alleen via scharnierpunten mag draaien.

Ben dus voor een tijdje mijn tablet pc even kwijt, maar gelukkig heb ik nog een laptop om mee te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 17:32:
Een aantal maanden geleden eens in dit topic gekeken. Ik las toen dat de HP TX-en kampten met ventilator"problemen": ze werden te warm om in de hand te werken en de ventilator maakte teveel herrie. Is dit inmiddels onder controle? Is de tablet nu dus in een collegezaal te gebruiken zonder dat deze te horen is?

(Over een maandje of 2 ga ik een laptop "uitzoeken" en ben nu wat aan het oriënteren...)
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM_1337
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-11-2018
Hallo beste leden van Tweakers,

Ik heb een TX2650ed aangeschaf en die is helaas gecrasht en het lukt me niet meer om hem te recoveren.
Nou zullen jullie zeggen dan moet je bij het opstraten op F11 drukken en dan kan je een systeemherstel doen maar helaas dat werkt niet meer en ik had de SYSTEMRECOVERY CD'S nog niet gemaakt.

Nou is mijn vraag zou iemand zijn recovery cd's met mij willen delen zodat ik mijn systeem kan herstellen.

BTW ik heb nog geen last ondervonden van oververhitten en een slechte hardeschijf enzo wel is het zo dat om de X aantal tijd de laptop een klik geluid maak.

Een ander probleem dat ik heb is dat de pen in PHOTOSHOP niet goed werkt terwilj de muis wel gewoon normaal werkt, ik kan niet tekenen met de pen en als ik de pen over het beeld haal gaat de cursor steeds verder achterlopen op de pen en dat heb ik niet met de muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Bij dit soort zaken kunt u het beste contact opnemen met uw dealer, of direct HP bellen.
Dit valt namelijk (als het net een nieuw systeem is) bij de up and running support / garantie.

Wat het tekening in photoshop betreft, als tablet gebruiker heb ik ervaren dat bij dit soort problemen de driver van het touchscreen te updaten vaak de boel oplost. Zo had ik op een X61T / X200t eerst geen drukgevoeligheid, na een update wel.

Mvg.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2009 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Binnenkort komt die T91 van Asus uit, netbook met touchscreen, goedkoop en toch handig :D

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 23:27:
Binnenkort komt die T91 van Asus uit, netbook met touchscreen, goedkoop en toch handig :D
Ik heb inderdaad zojuist dit op Tablepcreview iets over gelezen. Waar ik het meest naar benieuwd was is niet vermeld volgens mij. Wat de resolutie is van het scherm zie ik namelijk niet staan. Hoop eigenlijk 1280 x 800 of 1366 x 768, waarbij het vooral om de breedte gaat. Ik denk dat dit niet het geval is, maar dan kan ik mijn hoop nog vestigen op de 10" variant (T101?), waar je echter nog erg weinig over hoort. Of wellicht komt Asus nog met een 11"/12"/13" versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na een aantal maanden de TX2-1015 (UK edition) gebruikt te hebben moet ik zeggen dat ik hem soms toch wel langzaam vind. Simpel voorbeeld is dat animaties met powerpoint op het extern scherm langzaam geladen worden. Verder word 720p video wel aardig afgespeeld maar 1080 stotterig (CoreAVC prof geinstalleerd), dit zou wellicht nog een codec issue kunnen zijn dus daar ga ik nog achteraan. Ook smartmedia applicatie word langzaam gestart.

ik zit er over te denken om een snellere harddisk te gaan plaatsen, al ben ik niet zeker van of deze problemen daarmee opgelost worden. Er staan nl. nog erg weinig programma's op de harddisk en de schijf word elke 3 dagen gedefragmenteerd.

Installatie van windows 7 stel ik nog uit tot de officiele retail editie (afhankelijk van de prijs).

Ook heb ik helaas last van een bright (witte) pixel :( daarnaast klinkt de laptop soms als een straaljager, maar goed hij moet blijkbaar zijn warmte kwijt.

al met al dus een leuk dingetje maar ik ben blij dat ik hier geen 1200 euro aan uitgegeven heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Maar de TX2-1015 is toch ook zo'n media ding dus niet echt voor het touch gebruik zover ik heb begrepen? Maar dat het gewoon een leuke toevoeging is voor als je eens gebruikt etc...? Ikzelf zou nooit voor die zijn gegaan, geef mij maar de... pricewatch: Toshiba Portégé M750-102, altijd al zeer goeie ervaringen gehad met me toshiba laptops, kost wat maar heb je ook wat... was ook best verbaasd toen ik erachter kwam dat ik gewoon toch lekker sims3 kon spelen met me laptop tecra a7 van toch al dikke 3 jaar oud...

[ Voor 17% gewijzigd door Chip. op 10-06-2009 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
Wouser schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 00:37:
Maar de TX2-1015 is toch ook zo'n media ding dus niet echt voor het touch gebruik zover ik heb begrepen? Maar dat het gewoon een leuke toevoeging is voor als je eens gebruikt etc...? Ikzelf zou nooit voor die zijn gegaan, geef mij maar de... pricewatch: Toshiba Portégé M750-102, altijd al zeer goeie ervaringen gehad met me toshiba laptops, kost wat maar heb je ook wat... was ook best verbaasd toen ik erachter kwam dat ik gewoon toch lekker sims3 kon spelen met me laptop tecra a7 van toch al dikke 3 jaar oud...
Als je er dan toch zo veel geld aan uit geeft, ga dan alsjeblieft voor de Dell XT2. Ik heb de Toshiba M400 3 jaar gehad. Leuk ding, en de M750 zal we weer net ietsje beter zijn, maar nu heb ik die Dell en dat is echt een Tablet PC. Met Win7 en haar multi-touch implementatie is het een wereld van verschil met de Toshiba. Je moet alleen de kleinere harde schijf voor lief nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 23:31:
na een aantal maanden de TX2-1015 (UK edition) gebruikt te hebben moet ik zeggen dat ik hem soms toch wel langzaam vind.
....

ik zit er over te denken om een snellere harddisk te gaan plaatsen, al ben ik niet zeker van of deze problemen daarmee opgelost worden. Er staan nl. nog erg weinig programma's op de harddisk en de schijf word elke 3 dagen gedefragmenteerd.

Installatie van windows 7 stel ik nog uit tot de officiele retail editie (afhankelijk van de prijs).
Ik heb een tx2550, nu met Windows 7 er op en dat is echt een wereld van verschil met Vista op deze laptop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
marino_centrino schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 09:02:
[...]

Als je er dan toch zo veel geld aan uit geeft, ga dan alsjeblieft voor de Dell XT2. Ik heb de Toshiba M400 3 jaar gehad. Leuk ding, en de M750 zal we weer net ietsje beter zijn, maar nu heb ik die Dell en dat is echt een Tablet PC. Met Win7 en haar multi-touch implementatie is het een wereld van verschil met de Toshiba. Je moet alleen de kleinere harde schijf voor lief nemen.
Ik begrijp daaruit dat de toshiba geen multi-touch heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 09:14:
[...]

Ik heb een tx2550, nu met Windows 7 er op en dat is echt een wereld van verschil met Vista op deze laptop....
Ik neem voor de volledigheid aan dat je dat in positive zin bedoeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
Wouser schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:17:
[...]
Ik begrijp daaruit dat de toshiba geen multi-touch heeft?
Nee, volgens mij niet.

@LordMorgoth: Win7 (RC) is een *must* voor tablet pc's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor hier veel mensen met HP TX* machines klagen over hitte en lawaai.
Zelf heb ik een TX2000 en die wordt ook behoorlijk heet terwijl hij zich te pletter blaast.

Gelukkig heb ik nu RMclock draaien.
Met dat programma kan je de processor undervolten en underclocken en verschillende profielen maken.
Met het profiel "Performance on Demand" is hij nu een stuk zuiniger, koeler en stiller zonder dat je performance mist.
Vooral het undervolten scheelt veel in temperatuur.
Hij draait nu tijdens het surfen op 40 graden en als hij flink aan het werk moet zit hij rond de 60 graden.
Daardoor hoeft de fan ook niet de hele tijd voluit te draaien, het scheelt gewoon heel veel.
Het programma is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 15:22:
Ik hoor hier veel mensen met HP TX* machines klagen over hitte en lawaai.
Zelf heb ik een TX2000 en die wordt ook behoorlijk heet terwijl hij zich te pletter blaast.

Gelukkig heb ik nu RMclock draaien.
Met dat programma kan je de processor undervolten en underclocken en verschillende profielen maken.
Met het profiel "Performance on Demand" is hij nu een stuk zuiniger, koeler en stiller zonder dat je performance mist.
Vooral het undervolten scheelt veel in temperatuur.
Hij draait nu tijdens het surfen op 40 graden en als hij flink aan het werk moet zit hij rond de 60 graden.
Daardoor hoeft de fan ook niet de hele tijd voluit te draaien, het scheelt gewoon heel veel.
Het programma is gratis.
Bedenk je wel dat:
  • Dit programma niet meer verder ontwikkeld wordt, en de laatste versie alweer meer dan een jaar oud is: Bij nieuwere CPU's OSsen kun je dus problemen verwachten.
  • Dit programma geen uninstall kent! (Maar schijnt handmatig wel weg te halen te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik zit al een tijdje te denken aan een tablet notebook. zelf heb ik zo'n 1500,- over voor een leuke laptop/tablet.

Zijn hier mensen die ervaring hebben met de Toshiba M750-102? Deze valt mooi binnen de prijs en vindt hem er netjes uitzien.

Ik zag hier iemand aangeven dat de Dell wellicht nog een betere optie zou zijn, maar dan kom je al snel op zo'n 2500,- voordat je die in huis hebt, wat ik toch net iets te veel vindt.

Met andere woorden:
- wie heeft ervaring met de Toshiba M750-102?
- pluspunten
- minpunten
en wat je maar meer kunt bedenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 14:14:
Hallo,

ik zit al een tijdje te denken aan een tablet notebook. zelf heb ik zo'n 1500,- over voor een leuke laptop/tablet.

Zijn hier mensen die ervaring hebben met de Toshiba M750-102? Deze valt mooi binnen de prijs en vindt hem er netjes uitzien.

Ik zag hier iemand aangeven dat de Dell wellicht nog een betere optie zou zijn, maar dan kom je al snel op zo'n 2500,- voordat je die in huis hebt, wat ik toch net iets te veel vindt.

Met andere woorden:
- wie heeft ervaring met de Toshiba M750-102?
- pluspunten
- minpunten
en wat je maar meer kunt bedenken...
Ja ik vind de toshiba ook wel een net ding... maar ik weet dus niet of ie multitouch heeft daar wordt niks over gezegd op hun eigen website... en de Dell Latitude XT2 kost nu Prijs 1449 euro zit korting op van 245 euro (geen idee waarom). Maar ik wacht zelf zeker iig nog tot Win7 uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouser schreef op maandag 15 juni 2009 @ 14:24:
[...]

Ja ik vind de toshiba ook wel een net ding... maar ik weet dus niet of ie multitouch heeft daar wordt niks over gezegd op hun eigen website... en de Dell Latitude XT2 kost nu Prijs 1449 euro zit korting op van 245 euro (geen idee waarom). Maar ik wacht zelf zeker iig nog tot Win7 uit is.
Vergeet niet dat die 1449,- de kale prijs is. Met 1GB intern geheugen, geen optical drive etc. En tevens excl. BTW.

Wat betreft Multi-Touch... kan ik daar ook weinig over vinden, al zijn er op YouTube al wel filmpjes die multi-touch acties laten zien op de M750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordMorgoth schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:45:
[...]

Ik neem voor de volledigheid aan dat je dat in positive zin bedoeld...
Klopt, stuk sneller, stuk stabieler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01-2023

JEV

Heb net een Lenovo X200 Tablet gekocht via eBay voor schrik >:) niet 1200 euri inclusief verzenden.
Iemand hier ervaring met dit Tablet.
Vooral wat mij interreseert zijn accu duur en driver support.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
JEV schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:07:
Heb net een Lenovo X200 Tablet gekocht via eBay voor schrik >:) niet 1200 euri inclusief verzenden.
Iemand hier ervaring met dit Tablet.
Vooral wat mij interreseert zijn accu duur en driver support.
8)7

1) Koop een nieuwe tablet pc van 1200 euro
2) maak een productkeuze
3) lees reviews en ervaringen
4) informeer je over tablets, zoek modellen uit die interessant lijken
5) maak je eisen en noden op

Meestal gebeurt dit dus wel van 5 naar 1, en niet omgekeerd ;)

Op youtube heb je tal van video's over deze tablet, ga daar eens een kijkje nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:36
Ik ben al tijden op zoek naar een tablet pc. Alleen vind ik de prijs erg hoog en is de proccesor traag. Na wat zoek werk kwam ik op de site van Xxodd en zij bieden sinds week 25 een nieuwe tablet aan (XXODD XNi120t), de prijs spreekt mij erg aan en er is ook een mogelijkheid er een andere proccesor voor te kiezen.

Nu mijn vraag, is er hier iemand die ervaring heeft met deze tablet (XXODD XNi120t) of met het oude type (XXODD XNi120r) die niet meer verkrijgbaar is. Het oude type tablet lijkt erg veel op de nieuwe.

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij hebben ze in deze update alleen de chipset verandert. Van de GM965 + ICH8-M (Integrated GMA X3100) naar Intel GM45 + ICH9M (Integrated GMA 4500MHD). Deze upgrade geeft wel de mogelijkheid wat recentere Intel CPU's tot 1066 MHz FSB te nemen zoals de Pxxxx serie. Verder wordt nu ook DDR2 800 ondersteund en zou ook DDR3 tot de mogelijkheid behoren, maar dat laatste is (voorlopig) nog niet te configureren. Daarnaast wordt nu max 8GB i.p.v. 4 GB ondersteund.

Wat ik persoonlijk groot minpunt vindt is de accu: Li-Ion batterij 4 cells 2400mAH. Eerst hadden ze nog de mogelijkheid om een uitstekende 8 cells te nemen met 4800mAH, maar die is inmiddels van de productpagina verdwenen. Persoonlijk vind ik die 4 cells erg zwak. Had xxodd eens gevraagd hoe lang die meeging, waarbij het antwoord was iets van 2 uur ofzo, dat vind ik toch kort.

Verder moet je er wel op letten dat er standaard geen besturingssysteem bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
  • Laatst online: 18:36
Ik had eigenlijk nog niet op de accu gekeken maar die is idd aan de kleine kant. Ik wil graag een tablet gebruiken om aantekeningen op te maken en wat schetsen voor mijn studie. Maar 2 uur is dan wel aan de erg korte kant. Helaas is er ook geen mogelijkheid om er een extra 4 cells accu bij te bestellen zodat je zou kunnen wissellen.

Gelukkig zit er geen besturingssysteem bij want wil graag mijn eigen lite versie erop draaien.

Is er misschien iemand die mij wat meer kan vertellen over het scherm en de gevoeligheid ervan. Over deze tablet kan ik geen reviews vinden. Van het oudere type zijn er ook weinig goeie te vinden.

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ipv zelf een tablet notebook aan te schaffen, heb ik ééntje van m'n werkgever gekregen... het is de HP tx2-1150. Werkt tot nu toe erg goed, alleen zoals werd aangegeven in vele reviews geeft hij in tijdens hoge prestaties vrij veel warmte en geluid af. Niet iets wat mij echt stoort overigens... en ben dan ook meer dan tevreden....

Las helaas net op de site van HP dat bezitters van nieuwe pc's /laptops die zijn besteld na 25 juni, gratis in het bezit kunnen komen van een HP upgrade naar Windows 7.... :'( helaas dus net iets te vroeg besteld...

Ben best benieuwd naar de verschillen qua prestaties tussen Vista en Windows 7… wie draait er momenteel 7 en kan aangeven wat hij/zij als verschillen opmerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Windows 7 RC ondersteunt prima op HP TX 2000 en nieuwere types. De touchscreen is al snel herkend, hoef maar paar vista 64 drivers installen. Ik gebruik 64 bits W7.
Het loopt prettig en minder vervelend te bedienen dan vista. Dus je kunt gratis RC pakken en eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 17:32:

Inmiddels is dat maandje of 2 voorbij (al vind de kalender van niet). Ik zit nu hevig te twijfelen tussen:

- Een Macbook
- Een Laptop
- Een Tablet

Budget is tot 1000 euro.

Mijn bovenstaande vraag (die ik gequote heb) is echter nogsteeds niet beantwoord. Op het eerste gezicht zou namelijk de HP tx2-1150ed mijn voorkeur hebben in het rijtje tablets. Mijn vraag is dus belangrijk of ik een tablet kies of niet... Wie helpt?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2009 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, het allerbelangrijkste zijn gewoon je eisen? Je hebt 3 compleet andere systemen: 13" Macbook, een laptop en een tablet. Daarmee verraadt je gewoon dat je niet weet wat je wilt. Waarom zou je een tablet willen? Denk je er gebruik van te maken of is het puur voor de fun? Pas als je mij kan aantonen dat je echt een tablet nodig hebt zou ik er ook pas aan beginnen.

Uiteraard ben je welkom in [NBBG Aanschaf] Multimedianotebook juni 2009 om om advies te vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:12
hood schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 11:12:
Ik ben al tijden op zoek naar een tablet pc. Alleen vind ik de prijs erg hoog en is de proccesor traag. Na wat zoek werk kwam ik op de site van Xxodd en zij bieden sinds week 25 een nieuwe tablet aan (XXODD XNi120t), de prijs spreekt mij erg aan en er is ook een mogelijkheid er een andere proccesor voor te kiezen.

Nu mijn vraag, is er hier iemand die ervaring heeft met deze tablet (XXODD XNi120t) of met het oude type (XXODD XNi120r) die niet meer verkrijgbaar is. Het oude type tablet lijkt erg veel op de nieuwe.
Ik ben ook wel geïnteresseerd in deze tablet, maar kan er ook niet veel info over vinden.
Heeft deze notebook bijv. multi touch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:44:
[...]

Mijn bovenstaande vraag (die ik gequote heb) is echter nogsteeds niet beantwoord...
Hallo,
ik heb sinds een maand een HP TX2 1150... prima laptop/tablet. Het probleem van de warmte is nog steeds aanwezig, maar het hangt wel erg van je settings af. In de collegezaal zul je niet direct alle performance van de laptop nodig hebben. In de energie-besparing modus, valt de warmte best mee, geluid maakt hij nog wel, maar ook minder. Wellicht dat je de settings aan kun passen dat er minimaal geluid uit komt, maar hij zal altijd geluid blijven maken denk ik.
Wat betreft de warmte, deze komt met name uit de ventilatie-sleuven... je kunt in tablet modes ervoor kiezen het scherm te roteren en dan heb je deze sleuven aan de bovenkant.

Hopelijk heb je hier iets aan... anders eens in een winkel bekijken/voelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Begrijp ik uit de tabel vanuit het windows 7 topic dat het niet uitmaakt of bij je tablet multi-touch ondersteunt ja of nee? En dat de software dat dus nu regelt ofzo :P?

[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
Wouser schreef op maandag 27 juli 2009 @ 21:30:
Begrijp ik uit de tabel vanuit het windows 7 topic dat het niet uitmaakt of bij je tablet multi-touch ondersteunt ja of nee? En dat de software dat dus nu regelt ofzo :P?

[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 12
Helaas, dat zou natuurlijk te mooi zijn. Het touchscreen zelf moet wel degelijk multi-touch ondersteunen, anders kan Windows dat er niet bij verzinnen. Het is alleen zo dat Windows 7 het beter ondersteunt dan Vista en oudere windows versies. Die kunnen eigenlijk helemaal geen multi-touch aan. Dat wordt afgevangen door de touch-driver, die vervolgens schaal, roteer en scroll opdrachten geeft aan het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
marino_centrino schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 14:22:
[...]

Helaas, dat zou natuurlijk te mooi zijn. Het touchscreen zelf moet wel degelijk multi-touch ondersteunen, anders kan Windows dat er niet bij verzinnen. Het is alleen zo dat Windows 7 het beter ondersteunt dan Vista en oudere windows versies. Die kunnen eigenlijk helemaal geen multi-touch aan. Dat wordt afgevangen door de touch-driver, die vervolgens schaal, roteer en scroll opdrachten geeft aan het OS.
Ok thanks, ik zat dus correct. Vind het wel raar dat ze 't er dan bij zetten, je geeft de klant namelijk daardoor de indruk dat je dus altijd multi-touch hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Heeft iemand ondertussen al deze ergens gezien?
pricewatch: Gigabyte Touch Note T1028X/P Bruin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Of Asus EEE PC T91, een tabletpc met multitouch screen.
Hier is zo'n voorbeeld: http://www.youtube.com/wa...cpo3-XxI0&feature=related
Ook leuk ding.

Ik heb even gekeken bij HP TX2-1050. De multitouch is dus gebaseerd op capacitive touch. Want als je met je nagels de scherm aanraakt gebeurt er niks. Pas met huid van je vingerpunt tegenaan is er reactie.

Dat kan lastig worden als je beetje precies wil aantikken met je nagels :) Nu moet je toch met dikkere vingerpunt tegenaan tappen.

De oudere HP TX-2550 kan wel met de vingernagel, omdat het zelf reactie maakt met folielaag. Je kan dus met een normale pen aantikken.
Valt me nu pas op met tx2-1050.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou maar niet inzetten op een multitouch T91. Dat is namelijk de T91A die in oktober zou moeten komen, met Windows 7. Echter, zou moeten komen. Dat lijkt nu ver weg nu Intel de Z-serie Atom's niet meer wil leveren aan netbookfabrikanten: http://notebookspot.nl/ni...thorne-voor-netbooks.html . Ik ben bang dat we hem nooit gaan zien, daar de T91 al niet goed zou verkopen naar wat ik heb gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik027
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-08 23:45
Ja, bij meerdere winkels gezien, hij staat alleen fout in de Pricewatch. Je hebt de T1028M en de T1028X (en de T1028G maar die ben ik nog nergens tegen gekomen..), zie de website van Gigabyte. http://www.gigabyte.eu/Pr..._Spec.aspx?ProductID=3019

Ze hebben bij Salland bijvoorbeeld de T1028X, maar niet op voorraad.

Paar winkels:
http://www.salland.eu/?ref=9&pid=239707
http://www.informatique.nl/123963
http://notebookshop.nl/123963

Ik zit er ook sterk over na te denken om deze te bestellen, hij lijkt me een stukje beter dan de T91 (groter scherm, grotere hdd). Vreemd genoeg nog geen shop tegengekomen die 'm op voorraad heeft. Jammer.

[ Voor 3% gewijzigd door Rik027 op 02-08-2009 13:57 ]

XBL: Sgt Rik NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:38
Rik027 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 13:55:
[...]

Vreemd genoeg nog geen shop tegengekomen die 'm op voorraad heeft. Jammer.
Prijzig, maar wel op voorraad:
http://www.laptopshop.nl/product/72326/gigabyte-t1028x.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
479€ bij Salland levertijd 10-20 dagen.
Das niet slecht, nu mezelf nog overtuigen dat ik zo een speeltje nodig heb:)
Wou eigenlijk eerst de Amazon Kindle II kopen maar aangezien die in Europa niet geleverd wordt en via Duitsland je ook nog altijd zo een internet verbinding moet hebben om aan die database van 350 000 boeken te geraken ... zal het toch deze Gigabyte X worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Dilemma :P

Ik wil eigen een tablet notebook nu gaan kopen maar ik zit gewoon met een aantal problemen...

- Is de verwachting dat het aankomende jaar nog nieuwe tablet notebooks uitkomen? Dan bedoel ik meer tablet notebooks zoals die van Toshiba M750 en niet de mini-notebooks.
Kortom is het de moeite waard om nog te wachten op nieuwe tablet notebooks?

- Ik wil eigenlijk graag straks wanneer Win7 uitkomt Win7 Prof. 64 bit laten draaien alleen worden ze allemaal met 32bit OS-en uitgevoerd?

- Wat is de toegevoegde waarde van multi-touch? Is het echt van praktische waarde voor een student?

Eigenlijk is de eerste vraag me belangrijkste :P ik zit gewoon ontzettend te twijfelen of ik zal wachten of gewoon nu zal kopen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wouser schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 11:10:
Dilemma :P

Ik wil eigen een tablet notebook nu gaan kopen maar ik zit gewoon met een aantal problemen...

- Is de verwachting dat het aankomende jaar nog nieuwe tablet notebooks uitkomen? Dan bedoel ik meer tablet notebooks zoals die van Toshiba M750 en niet de mini-notebooks.
Kortom is het de moeite waard om nog te wachten op nieuwe tablet notebooks?
Geen idee. Sony komt wel met touchscreens, maar of dat tablets zijn is nog maar de vraag. Wel zal Windows 7 een push geven. Daarbij zullen wellicht netbooks als de T91 ook meer mensen laten interesseren. Last but not least zijn ook de CULV processors in opkomst. Eigenlijk een ideale CPU voor dit soort dingen om kracht met een laag verbruik en weinig warmte te combineren.

Ik weet niet wat er komt, maar er zal zeker wat komen. Al verwacht ik eerder dat dat 2010 zal zijn, dus niet echt voor jou denk ik.
- Ik wil eigenlijk graag straks wanneer Win7 uitkomt Win7 Prof. 64 bit laten draaien alleen worden ze allemaal met 32bit OS-en uitgevoerd?
Je kan dezelfde serial voor x64 gebruiken. Alleen de drivers zullen soms een probleem opleveren. Hier en daar wat knutselen, maar misschien zijn ze ook wel beschikbaar, al dan niet via een ander model. Mijn Asus F3Sc laptop draait nu Win 7 x64 zonder dat er drivers via Asus zelf beschikbaar zijn :)
- Wat is de toegevoegde waarde van multi-touch? Is het echt van praktische waarde voor een student?
Geen idee, welke studie ga je doen? Toegevoegde waarde? Mwoah, wel leuk dat je foto's kan roteren en je zult makkelijker kunnen zoomen. Het gebruik wordt weer iets beter en in de toekomst heb je wellicht voordeel van multitouch. Echt vereist? Ik denk dat ik binnenkort multitouch op mijn EeePC T91 niet ga missen. Er zullen ook wel tools zijn om dit op te vangen zoals een zoombar oid.
Eigenlijk is de eerste vraag me belangrijkste :P ik zit gewoon ontzettend te twijfelen of ik zal wachten of gewoon nu zal kopen :$
Speeltjes zijn altijd leuk :) . Hangt er een beetje van af of je het nu al nodig hebt. Je hebt in ieder geval, zo te lezen, geen tablet gezien waar je direct verliefd op bent. Dus wat dat betreft zou je misschien nog kunnen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
GENETX schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 11:53:
Speeltjes zijn altijd leuk :) . Hangt er een beetje van af of je het nu al nodig hebt. Je hebt in ieder geval, zo te lezen, geen tablet gezien waar je direct verliefd op bent. Dus wat dat betreft zou je misschien nog kunnen wachten.
Nou ben wel verliefd op de toshiba portégé M750 :P omdat ik goeie ervaringen heb met de Toshiba laptops en vanwege dat ie er een beetje degelijk uitziet. Maar de eerste prijs vermelding is van oktober 2008 wat toch al een tijdje terug is, en waarvoor ik bang voor ben is dat wanneer ik deze koop vervolgens een upgrade van deze uitkomt xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
Wouser schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:19:
[...]

Nou ben wel verliefd op de toshiba portégé M750 :P omdat ik goeie ervaringen heb met de Toshiba laptops en vanwege dat ie er een beetje degelijk uitziet. Maar de eerste prijs vermelding is van oktober 2008 wat toch al een tijdje terug is, en waarvoor ik bang voor ben is dat wanneer ik deze koop vervolgens een upgrade van deze uitkomt xD
Die M750 is al een upgrade van de oorspronkelijke M400 (via eerst M700). Het is al een behoorlijk oude lijn, maar het betekent dus wel dat alle kinderziektes er uit zijn. Ik heb jaren de M400 gehad. Een prima apparaat, lekker resolutie (1400x1050), wel een beetje zwaar als tablet om in de hand te nemen en aantekeningen te maken. Je legt 'm liever neer. Ik weet niet wat de prijs nu is, maar kijk ook eens naar de Dell XT of XT2. De laatste heb ik nu. Deze vallen in dezelfde prijscategorie en zijn kwa gewicht en scherm weer een stukje beter dan die toshiba's gok ik. Nadeel is wel de uitbreidbaarheid van het geheugen (max 5gb) en de harddisk (1.8").

Maak je niet druk om de drivers, volgens mij heeft Toshiba die ook gewoon, en anders vind je ze wel.

Ik verwacht niet heel veel nieuws in de tablet markt op korte termijn. Wellicht vanuit het netbooksegment, maar dat zal dan toch meer touch (zonder pen) zijn. Dit heeft beperkte meerwaarde.

De multi-touch in Win7 maakt de touch-ervaring stukken beter en intuitiever, waardoor je ook bijvoorbeeld tijden het browsen graag je vingers gaat gebruiken, maar de driver-ondersteuning is nog niet perfect voor Win7 (logisch, nog niet officieel uit).

Succes met de keuze! Ik zou niet gaan zitten wachten. De enige echte klapper of tablet-pc gebied zou van Apple kunnen komen denk ik. De rest wordt echt alleen incrementeel beter tov het bestaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
@Hierboven. Bedankt voor je gedeelde ervaring. Helaas is de Dell XT2 toch wat boven mijn budget helaas omdat ik namelijk de laptop dan moet aanpassen wat de prijs weer opkrikt. En over dat multitouch denk ik ook niet dat ik het zal missen vanwege het feit dat ik de tablet vooral voor aantekingen tijdens college's wil gaan gebruiken.

Dit laatste punt is nu ook mijn laatste probleem voordat ik mijn bestelling doe. Namelijk ik wil graag nog een 2de accu erbij kopen maar hoe kan ik zien welke accu geschikt is voor de Portégé M750? Bijvoorbeeld hier zie ik een aantal accu's maar hoe weet ik of ze combatible zijn met m750?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:43

RoyK

Hobby tekenaar

zijn er hier mensen die professioneel tekenen op een tablet pc? Ik heb interesse om volgend jaar over te gaan naar een zwaarder systeem en zeul nu steeds mijn cintiq her en der de kamer in. Nu twjifel ik zeer of een tablet pc hetzelfde bied in kwaliteit dan een cintiq op zichzelf.. Zijn er hier mensen met ervaringen die veel uren al tekenend maken op een tablet pc?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wouser schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 13:53:
@Hierboven. Bedankt voor je gedeelde ervaring. Helaas is de Dell XT2 toch wat boven mijn budget helaas omdat ik namelijk de laptop dan moet aanpassen wat de prijs weer opkrikt. En over dat multitouch denk ik ook niet dat ik het zal missen vanwege het feit dat ik de tablet vooral voor aantekingen tijdens college's wil gaan gebruiken.
Een optie is ook om de Asus EeePC T91 te nemen voor 400 euro en up te graden met 2GB. Dan heb je een tablet voor tijdens college. Geen bewegende onderdelen, niet zo heet en voornamelijk licht in de hand. Hou je heel wat geld over voor een leuke desktop of laptop.

Dat is iig wat ik dus ga doen. In plaats van dat ik de laptop die ik heb vervang gooi ik mijn boeken er uit en die maken plaats voor een 2e laptop, de lichte T91 tablet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
GENETX schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 14:14:
[...]

Een optie is ook om de Asus EeePC T91 te nemen voor 400 euro en up te graden met 2GB. Dan heb je een tablet voor tijdens college. Geen bewegende onderdelen, niet zo heet en voornamelijk licht in de hand. Hou je heel wat geld over voor een leuke desktop of laptop.

Dat is iig wat ik dus ga doen. In plaats van dat ik de laptop die ik heb vervang gooi ik mijn boeken er uit en die maken plaats voor een 2e laptop, de lichte T91 tablet :)
Muah ik weet niet zo goed. Ik heb eigenlijk niet zoveel zin in 2 laptops denk ik. En aan desktop doe ik niet meer aan aangezien ik toch geen spelletjes speel :P

Iemand enig idee hoe ik dit oplos?
Dit laatste punt is nu ook mijn laatste probleem voordat ik mijn bestelling doe. Namelijk ik wil graag nog een 2de accu erbij kopen maar hoe kan ik zien welke accu geschikt is voor de Portégé M750? Bijvoorbeeld hier zie ik een aantal accu's maar hoe weet ik of ze combatible zijn met m750?
;(

[ Voor 24% gewijzigd door Chip. op 06-08-2009 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Ik heb inmiddels uitgevonden dat de pricewatch unsorted: Toshiba Slice Expansion Battery Pack (Li-Ion, 4000mAh, 6 Cell) compatible is met de m750 na een telefoontje met de Toshiba service.

Nu heb ik een ander probleempje echter. Namelijk ben ik opzoek naar een screenprotector voor een 12.1 inch scherm... Maar waar vind ik die? Ik kan alleen screenprotecters vinden voor me telefoontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:57
RoyK schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 14:08:
zijn er hier mensen die professioneel tekenen op een tablet pc? Ik heb interesse om volgend jaar over te gaan naar een zwaarder systeem en zeul nu steeds mijn cintiq her en der de kamer in. Nu twjifel ik zeer of een tablet pc hetzelfde bied in kwaliteit dan een cintiq op zichzelf.. Zijn er hier mensen met ervaringen die veel uren al tekenend maken op een tablet pc?
Ik heb een Lenovo x60 tablet, en in vergelijking met een Cintiq (of bijv. Intuos) reageert deze iets trager. Een Cintiq is écht direct. Na enige gewenning is tekenen wat mij betreft goed te doen. Ik teken liever op m'n x60 dan op m'n intuos die aan m'n gewone PC hangt in ieder geval, ondanks de iets langzamere reactie en de lagere hoeveelheid drukniveaus. De Intuos/cintiq pen is overigens wel weer veel aangenamer dan de bij m'n tablet meegeleverde pen. Ik denk persoonlijk dat een tablet tegen valt als je vanaf een Cintiq komt, maar je zal moeten proberen of de nadelen opwegen tegen de voordelen. De x60 is al weer enige tijd oud overigens, dus wellicht doen nieuwere modellen het beter. Tevens gebruiken de Dells bijvoorbeeld geen Wacom technologie, dat zal wellicht ook weer anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fabrikanten lijken de netbook te hebben gevonden als ideaal platform voor tablets. HP en MSI zullen Asus achterna gaan en waarschijnlijk zullen de andere fabrikanten niet te lang wachten:

http://notebookspot.nl/ni...de-netbook-revolutie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Dank je Koen Rotteveel,

Snelheid is voor mij wel belangrijk. Ik teken tussen de 10 a 20 uur per week en dat zal enkel maar meer worden. Dus is het wel prettig dat ik direct ziet wat er gebeurd.. vertragingen ondervind ik nu ook soms en stoor me daar goed aan.

Bedankt voor je toelichting in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

RoyK schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:58:
Dank je Koen Rotteveel,

Snelheid is voor mij wel belangrijk. Ik teken tussen de 10 a 20 uur per week en dat zal enkel maar meer worden. Dus is het wel prettig dat ik direct ziet wat er gebeurd.. vertragingen ondervind ik nu ook soms en stoor me daar goed aan.

Bedankt voor je toelichting in ieder geval!
Ik heb ook eens mijn TX2550ed laten zien aan paar tekenaars. Ze vonden het wel handig werken.
Vooral omdat het goedkoper is in vergelijking met duurdere cintiq waar je nog een computer bij moet hebben. Tabletpc is ook nuttig voor onderweg.

Wel moet ik zeggen dat kleuren niet altijd goed zijn op tabletpc omdat scherm zelf meestal afwijkende hoeken heeft. Het is TN-paneel. Cintiq gebruikt betere lcd techniek. Voor serieus kleurwerk is tabletpc niet echt aan te raden. Je kan wel zwart/wit of basis krabbels doen op de laptop.
De drukgangen zijn kleiner dan op Cintiq, maar je kunt rekening mee houden. 256 drukgangen is nog wel te doen voor basis werk.

De traagheid komt ook soms doordat als je mobiel werkt, de processor van je tabletpc op lagere snelheid gaat draaien. Aan netstroom is er meer reactie.

Voor tekenen maakt het weinig uit of scherm single of multitouch is. De laatste heeft wel voordeel dat je je werk snel kunt uitvergroten of verkleinen, en meteen verder tekenen.
Maar pas op, de touchscreen kan soms vervelend worden als je pen te hoog optilt. Dan ga je vlekken maken doordat je hand nog op het scherm rust. Gelukkig kun je touchscreen geheel uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GENETX schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:28:
Fabrikanten lijken de netbook te hebben gevonden als ideaal platform voor netbooks. HP en MSI zullen Asus achterna gaan en waarschijnlijk zullen de andere fabrikanten niet te lang wachten:

http://notebookspot.nl/ni...de-netbook-revolutie.html
Je bedoel als het goed is dat fabrikanten de netbook hebben gevonden als ideaal platform voor tablets. :)

Dat lijkt mij persoonlijk een mooie zaak. Soms is even iets neer kunnen "schrijven / tekenen" veel makkelijker. Ook kunnen wat touchscreen functionaliteit handig zijn. Enige minpunt vind ik wel het schermdiagonaal en resolutie dat eigenlijk iets aan de kleine kant is 9" of 10" met 1024 x 600. Dus als deze "goedkopere / betaalbare" tablets ook doortrekt naar 12" / 13" met een resolutie van 1366 x 768 of hoger dan wordt het helemaal mooi. :)

De pricewatch: Gigabyte Touch Note T1028X/P Bruin heeft wel een 1366 x 768 resolutie in een 10" scherm alleen zijn er tot op heden nog geen prijzen verschenen in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doh, thx...

Wtf happened met de http://www.salland.eu/pro...1-inch-160-gb-t1028x.html . Die stond eerst nog wel in de pricewatch namelijk.

Qua resolutie ben ik het met je eens, al moet het wel lukken als ik OneNote even start en hem op 1024x600 pixels zet, zelfs in de 600x1024 mode moet het nog kunnen.

Het CULV platform lijkt mij ook uitermate geschikt voor 12/13" tablets :) Aan de andere kant, de T91 is met <1 kg wel erg handzaam, zeker met de SSD. Baal ervan dat ie nog niet binnen is. Hoop dat er morgen eindelijk voorraad is, maar het lijkt constant wat op te schuiven :X . Anders ga ik volgende week maar voor de witte T91 als de zwarte deze week niet leverbaar wordt.

Edit:
*O* ik ontdek nu net de fullscreen mode voor OneNote. Daarmee kun je hem prima in portrait gooien :) op 600x1024 pixels.

[ Voor 8% gewijzigd door GENETX op 11-08-2009 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Duidelijk MrDummy,

Het mobiel zijn is niet zo voor mij aan de orde. Het nadeel is wel dat ik elke dag mijn spullen op moet ruimen. (woonkamer) Dus het mobiele op zichzelf (eenvoudig op te bergen) is dan wel weer erg handig met enkel een tablet PC.

De cintiq is alles behalve even mobiel. Aan al het gedoe met kabels erger ik me dood. Zeker de laatste tijd nu ik het een stuk drukker heb gekregen dan maanden geleden met tekenwerk. Ik overweeg om volgend jaar een zware laptop aan te gaan schaffen met een goed lcd paneel en sterke video en cpu kwaliteiten (tbv 3dsmax, maya, zbrush, photoshop). Ik wil daar een budget van 2000 / 2200 euro voor opzij houden.

Ik moet het allemaal nog even zien. Ik ga in ieder geval dus achteruit als ik naar een tablet pc stap. Dan zal ik gewoon bij mijn cintiq moeten blijven en een intuos4 erbij doen voor het schetsen (pak je een stuk sneller dan de cintiq)

[ Voor 3% gewijzigd door RoyK op 11-08-2009 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 17:44
Regeneration schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:19:
[...]

Je bedoel als het goed is dat fabrikanten de netbook hebben gevonden als ideaal platform voor tablets. :)

Dat lijkt mij persoonlijk een mooie zaak. Soms is even iets neer kunnen "schrijven / tekenen" veel makkelijker. Ook kunnen wat touchscreen functionaliteit handig zijn. Enige minpunt vind ik wel het schermdiagonaal en resolutie dat eigenlijk iets aan de kleine kant is 9" of 10" met 1024 x 600. Dus als deze "goedkopere / betaalbare" tablets ook doortrekt naar 12" / 13" met een resolutie van 1366 x 768 of hoger dan wordt het helemaal mooi. :)

De pricewatch: Gigabyte Touch Note T1028X/P Bruin heeft wel een 1366 x 768 resolutie in een 10" scherm alleen zijn er tot op heden nog geen prijzen verschenen in de pricewatch.
Ik heb maandag de Gigabyte T1028X besteld in Duitsland voor 569€ bij notebook.de nadat ik mijn Asus T91 geannulleerd heb.

Op iedere andere site waar hij op voorraad was zoals bv laptopshop.nl kostte hij ongeveer 800€ :?

Vandaag kreeg ik al bericht dat hij normaal morgen toekomt :9

Het eerste dat ik zal mogen doen is formatteren want er staat windows XP duits op 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GENETX schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:39:
Wtf happened met de http://www.salland.eu/pro...1-inch-160-gb-t1028x.html . Die stond eerst nog wel in de pricewatch namelijk.
De eerste Nedelandse prijs die ik zie: 472 euro is best netjes.
Het CULV platform lijkt mij ook uitermate geschikt voor 12/13" tablets :) Aan de andere kant, de T91 is met <1 kg wel erg handzaam, zeker met de SSD.
CULV lijkt mij ook een zeer geschikt voor 12" of 13". Aan de andere kant is er de gewicht toename, daar ben ik het zeker ook mee eens. Het kan niet anders of een 12" of 13" is 1,5 kg (of meer) gaat en dat is dan (meer dan) 1,5 keer zo zwaar. Maar een 12" of 13" kan je ook beter gebruiken als "gewone" laptop. Oftewel er zitten zowel voor en nadelen aan beide groepen.

sn0w13 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:13:
[...]

Ik heb maandag de Gigabyte T1028X besteld in Duitsland voor 569€ bij notebook.de nadat ik mijn Asus T91 geannulleerd heb.
Ben benieuwd naar je ervaringen. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Regeneration op 11-08-2009 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:38
Ik heb gisteren mijn t1028x ontvangen. Ik had hem besteld via Salland (prijs is nu iets omhoog gegaan). Eerste indruk:
Touchscreen werkt erg goed, hoge resolutie is ook erg fijn. Hij is wel iets zwaarder dan de T91, maar niet te zwaar. Windows staat erop, alleen wel weer wat rotzooi erbij (Norton en WinDVD ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 17:44
Ik heb mijne T1028X woensdag ontvangen.

Het eerste dat ik gedaan heb is alle partities gewist en nieuwe gemaakt.
(er stond Windows XP Duits op)

Het touchscreen werkt redelijk goed.
Vooral die moving gestures vind ik wel leuk.
Je kan instellen welk programma mag opstarten door met je vinger een bepaalde beweging te maken op het scherm.
Je kan zo 18 commando's instellen.

Met batteryeater kom ik aan zo'n 240min (op papier staat er 390min)
In praktijk haal ik er met alles aan zo'n 320min. uit, dat is meer dan genoeg voor mij.

Een groot pluspunt is ook dat de ventilator bijna onhoorbaar is en de laptop wordt nauwelijks warm.
Morgen vertrek ik op reis en hij gaat natuurlijk mee. :P

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Net Windows 7 geinstalleerd op mijn Elitebook 2730p. Werkt best lekker; de handschrift herkenning is super.

Alleen roteert het Windows 7 het scherm niet automatisch... behoorlijk vervelend, want als ik de rotate optie kies in de Windows Mobility Center roteert 'ie standaard de verkeerde kant op. Zucht.

Heb je al de NL language op windows 7, op mn Eee PC T91 was het nml een ramp zonder. Op mn EeePC zit wel een rotatieknop, maar die doet het ook niet. Nu gebruik ik de toetsencombo van de videokaart wat wel zo rlxd werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Blijkbaar had ik niet de laatste versie van de HP Quicklaunch buttons geinstalleerd, met de nieuwste versie werkt de schermrotatie als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:53
Weet iemand misschien of de hp touchsmart tx2z dezelfde tablet-pc is als hp touchsmart tx2-1250ed? ze lijken op elkaar qua uiterlijk en specs.

Ik denk zelfd dat de tx2z de amerikaanse versie is en de tx2-1250ed de europese, maar misschien dat iemand dit kan bevestigen of ontkrachten?

Weet iemand ook of dit de beste keus voor onder de 1000 euro is? Het feit dat deze een hd3200 igp heeft is voor mij doorslaggevend om deze te nemen. Ook het feit dat die een LED-backlight heeft spreekt mij erg aan.

Edit: Ik heb de tx2-1250ed al bestelt nu.

[ Voor 4% gewijzigd door svenk91 op 09-10-2009 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeaction
  • Laatst online: 22:20
pocketgamer schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:43:
Weet iemand misschien of de hp touchsmart tx2z dezelfde tablet-pc is als hp touchsmart tx2-1250ed? ze lijken op elkaar qua uiterlijk en specs.

Ik denk zelfd dat de tx2z de amerikaanse versie is en de tx2-1250ed de europese, maar misschien dat iemand dit kan bevestigen of ontkrachten?

Weet iemand ook of dit de beste keus voor onder de 1000 euro is? Het feit dat deze een hd3200 igp heeft is voor mij doorslaggevend om deze te nemen. Ook het feit dat die een LED-backlight heeft spreekt mij erg aan.

Edit: Ik heb de tx2-1250ed al bestelt nu.
Ik heb zojuist een week de tx2z. Mooie aan dit is dat hij gecustumized kan worden. Ik heb bijvoorbeeld een 2.3 ghz amd proccesor , 4 gb werkgeheugen. en 320 HDD
voor 588 euro via ebay

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laatste tijd heb ik een vaag probleempje waarmee google me niet echt kan helpen. Als ik mijn laptop dicht heb en via een extern scherm en toetsenbord en muis gebruik wil het nog weleens gebeuren dat er ineens een touch geregistreerd word. Dit heeft tot gevolg dat mijn muis verspringt en er iets anders aangeklikt word. Ik heb dit so far enkel in windows 7.

Iemand anders ook dit probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 09:27:
laatste tijd heb ik een vaag probleempje waarmee google me niet echt kan helpen. Als ik mijn laptop dicht heb en via een extern scherm en toetsenbord en muis gebruik wil het nog weleens gebeuren dat er ineens een touch geregistreerd word. Dit heeft tot gevolg dat mijn muis verspringt en er iets anders aangeklikt word. Ik heb dit so far enkel in windows 7.

Iemand anders ook dit probleem??
Welke laptop heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed punt:
HP
tx2-1015ea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Laatst online: 21-08 09:49
De Packerd Bell butterfly TOUCH!!
11.6 inch touchscreen, intel dual core 1.3 mhz culv, 8 uur batterijtijd, 4gb, 320 gb voor een betaalbare prijs!

Volgens dit bericht moet zou de laptop al op 22 oktober uit moeten komen, maar ik heb hem nog niet gezien...
http://www.portablegear.n...rfly_Touch_op_de_foto.htm

Hij is al wel te bestellen op deze sites maar nog niet op voorraad:
http://www.hardware.info/..._Touch_350_NL_LXBG602006/

Het is dezelfde laptop als de Acer 1820 (Packerd Bell is een merk van acer tegenwoordig volgens mij) met een ander merkje. De acer 1820 heb ik nog niet gezien in de shops.

Maar de specs van de acer 1820 staan hier:
http://us.acer.com/acer/p...x1.att21k=1&CRC=155887841

Of toch maar wachten op de apple tablet....
http://www.nu.nl/internet...tablet-gelekte-video.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verschuift de pijl naar iets boven het midden van het scherm en is het steeds hetzelfde punt?

[ Voor 4% gewijzigd door jadjong op 27-10-2009 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jadjong schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:33:
[...]

Verschuift de pijl naar iets boven het midden van het scherm en is het steeds hetzelfde punt?
het is niet hetzelfde punt, soms richting rechtsonder, andere keren midden etc. Heb jij dat probleem dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komen nou al die touch netbooks eens uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:29:
Wanneer komen nou al die touch netbooks eens uit?
duurt me ook veels te lang... Staan al wel genoteerd in de webshops maar zijn nog nergens op voorraad.. Bij een shop stond 3 december voor de butterfly touch als waarschijnlijke leverdatum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 02:37
Er zijn een aantal refurbished latitude xt's te krijgen, in europa met garantie.
Nu las ik dat de xt2 beter was in accuduur minder hitte en bouw, de xt2 is alleen refurb amerika te krijgen en duurder en dan vanwege import een garantie issue. Is er iemand die beide gebruikt heeft en dit kan beamen. Is er iemand die weet of dell in nl ook refurbished items verkoopt.

Dit als upgrade voor mijn acer c102i tablet max 256MB mem piii

Ik heb net even gechat met sales person,
:) was een indiaase naam lang leve de outsourcing, refurbished begint al een beetje in de uk, geen XT2 tussen de refurbished. Nu maar een mailtje gestuurd, misschien is er iets betaalbaars te regelen via Amerika.

[ Voor 31% gewijzigd door EnderQ op 09-11-2009 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
toch nog een klein beetje nieuws:
http://www.pcworld.com/ar...quid_out_in_november.html

acer 1820 swivel touch voor de kerst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
Voor wie zijn spaans wil ophalen, een review van de acer 1820:

http://muycomputer.com/Fr...muPCbdlY7PH3J1u-RNju8n63p

hier nog de vertaling naar het engels met die babbelende vis:

http://babelfish.yahoo.co...=es_en&btnTrUrl=Translate

[ Voor 45% gewijzigd door LLEEDD op 10-11-2009 09:59 . Reden: vertaling toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lion
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10-2023
Wederom een nieuwsbericht rondom Acer 1820PT:

http://www.rgbfilter.com/?p=2319

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
RoyK schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:09:
Duidelijk MrDummy,

Het mobiel zijn is niet zo voor mij aan de orde. Het nadeel is wel dat ik elke dag mijn spullen op moet ruimen. (woonkamer) Dus het mobiele op zichzelf (eenvoudig op te bergen) is dan wel weer erg handig met enkel een tablet PC.

De cintiq is alles behalve even mobiel. Aan al het gedoe met kabels erger ik me dood. Zeker de laatste tijd nu ik het een stuk drukker heb gekregen dan maanden geleden met tekenwerk. Ik overweeg om volgend jaar een zware laptop aan te gaan schaffen met een goed lcd paneel en sterke video en cpu kwaliteiten (tbv 3dsmax, maya, zbrush, photoshop). Ik wil daar een budget van 2000 / 2200 euro voor opzij houden.

Ik moet het allemaal nog even zien. Ik ga in ieder geval dus achteruit als ik naar een tablet pc stap. Dan zal ik gewoon bij mijn cintiq moeten blijven en een intuos4 erbij doen voor het schetsen (pak je een stuk sneller dan de cintiq)
Ik haak even in op deze oudere discussie, aangezien ik voor dezelfde toepassing naar een tablet aan het kijken ben.

Alleen zoek ik een tablet als alternatief voor m'n Intuos A3. Een niet al te groot model, wat ik ook op locatie kan gebruiken om even wat schetsen te maken. Het uitwerken doe ik toch op m'n workstation met de Intuos, dus het hoeft dat niet te vervangen.

Zo'n Portégé M750 spreekt me wel aan, maar vind ik net even iets te prijzig voor iets wat ik (vooralsnog) niet elke dag ga gebruiken.
Zijn er alternatieven onder de 1000 euro? Zo'n EEE PC T91 zou denk ik ook een prima optie zijn, mits er een groter scherm op zat (11" minimaal, 13"max). Is of komt er iets in die richting op de markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Die Acer 1820 ziet er wel interessant uit.

In de Spaanse review hierboven hebben ze het over een prijs tussen de 600 en 750 euro, afhankelijk van de configuratie. Dan wordt het wel erg interessant.
Het is dan alleen afwachten wanneer hij daadwerkelijk leverbaar zal zijn.

Weet iemand wat voor technologie er bij Acer gebruikt wordt voor het touchscreen/pen gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Wat rustig hier. :)

M'n pa heeft een HP TX2550 die hij eigenlijk wil vervangen door een lichtere netbook. De HP kan ik dus voor een prikkie overnemen.
Ik heb er van het weekend even uitgebreid op getest en ik vond het erg lekker werken, maar twijfel een beetje of ik niet voor een sneller model moet gaan. Het formaat, het scherm en de pen zijn allemaal prima. Er zit 3GB in, kan ik nog 4GB van maken, maar ik twijfel aan de CPU.
Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste