Het grote Tablet PC topic

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 140.815 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrejan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-08 11:29
NetRipper schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:37:
Kan niet wachten tot ie beschikbaar is. :-)
Hij is gewoon verkrijgbaar bij het Office Centre. Vorige week heb ik er een gehaald voor iemand die er nu met veel plezier mee werkt, en ze zijn ook nog steeds via hun website te bestellen.
Bij Pixmania hebben ze de Engelse versie (weer). Die is iets goedkoper, maar heeft een kleinere HD en een Engels toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wanneer de TM2 met de i3-330M uitkomt?
Ik moet namelijk verplicht een laptop voor m'n studie (wat jammer nou!) en het liefst heb ik dan een convertible. De laptop die ik via de uni kan kopen heeft een i3-330M, dus ik zou het liefst niet een slechtere CPU in mijn laptop hebben.

Volgens mij is er wel een winkel die 'm al heeft, voor €1200. En dat ga ik echt niet betalen, als ie $950 in Amerika is. Hopelijk wordt ie hier gewoon gereleased, zodat dat soort grappen niet nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:29
Andrejan schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:11:
[...]

Hij is gewoon verkrijgbaar bij het Office Centre. Vorige week heb ik er een gehaald voor iemand die er nu met veel plezier mee werkt, en ze zijn ook nog steeds via hun website te bestellen.
Bij Pixmania hebben ze de Engelse versie (weer). Die is iets goedkoper, maar heeft een kleinere HD en een Engels toetsenbord.
Dat zal niet de tm2-200(0)ed zijn, maar de oudere versies die geen i3 330M processor hebben. Daar wacht ik juist op, vanwege de processorkracht.
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:00:
Weet iemand wanneer de TM2 met de i3-330M uitkomt?
De tm2-2000ed staat op tweakers. Als ik dan bij "modern.nl" kijk staat er op hun website dat de laptop 24 juli wordt verwacht. Laten we hopen dat dat klopt (en stiekem hopen dat het nog eerder is!).

[ Voor 3% gewijzigd door NetRipper op 01-07-2010 13:06 ]

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 13:50
NetRipper schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:04:
[...]

Dat zal niet de tm2-200(0)ed zijn, maar de oudere versies die geen i3 330M processor hebben. Daar wacht ik juist op, vanwege de processorkracht.

[...]

De tm2-2000ed staat op tweakers. Als ik dan bij "modern.nl" kijk staat er op hun website dat de laptop 24 juli wordt verwacht. Laten we hopen dat dat klopt (en stiekem hopen dat het nog eerder is!).
cool, ik had een wijziging opgegeven en die hebben ze blijkbaar doorgevoerd :)

Tho' ik een aantal wijzigingen/specs niet zeker ben zoals full led, bluetooth 2.1 en de vingerafdrukscanner.
Maar ik ging uit van de tm2-1000 :)

[ Voor 10% gewijzigd door 5V1NA70G op 01-07-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 12:51
Ik heb de HP TM2-2000 in bestelling staan tegen een leuk prijsje. Ik had de 1000-versie al in de winkel uitgeprobeerd, en neem aan dat het afgezien van de wat betere specs exact dezelfde laptop is. Dit apparaat is eigenlijk precies wat ik zocht, ook al is het nog vrij duur, het heeft m.i. alles voor mobiel- en thuisgebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
henrid schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:05:
Ik heb de HP TM2-2000 in bestelling staan tegen een leuk prijsje. Ik had de 1000-versie al in de winkel uitgeprobeerd, en neem aan dat het afgezien van de wat betere specs exact dezelfde laptop is. Dit apparaat is eigenlijk precies wat ik zocht, ook al is het nog vrij duur, het heeft m.i. alles voor mobiel- en thuisgebruik.
Nice! Waar heb je 'em in bestelling? En hoe lang tot de levering?

Als je 'em hebt, zou je dan je eerste ervaringen willen vertellen?
En kun je voor mij misschien dan een foto maken van het toetsenbord? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
NetRipper schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 21:59:
[...]

Nice! Waar heb je 'em in bestelling? En hoe lang tot de levering?

Als je 'em hebt, zou je dan je eerste ervaringen willen vertellen?
En kun je voor mij misschien dan een foto maken van het toetsenbord? :)
Bij Scheer en Foppen, maar bij Norrod kun je hem ook goedkoper krijgen dan hier in de PriceWatch staat, en als je de goedkoopste webshop zoekt, dan is ie bij Funprice nog goedkoper.

Volgens verschillende sites komt ie eind deze maand beschikbaar, dus het is even afwachten. Ik had m'n oog ook al laten vallen op twee eerdere modellen van HP, maar terwijl ze in de winkel stonden waren ze niet of nauwelijks leverbaar, dus ik hoop dat dit hem dan wordt.

Ik verwacht dat de buitenkant exact gelijk is aan die tm2-1090 die je hier op de site ook kan vinden, maar duidelijke foto's van het toetsenbord heb ik nog niet gezien. Ik heb er al wel op gespeeld bij MM en sommige functies waren moeilijk te ontdekken, maar het werkt wel prima, ook de besturing op het scherm.

Ik zal eens kijken wat ik kan doen als ik hem heb. Zelf ben ik erg nieuwsgierig naar de accuduur, want daar ben ik met laptops altijd nog teleurgesteld in geweest, dus dat zal ik zeker laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
Dankje! Ik heb al vaker gehad dat bijna alle webshops de verkeerde foto van een product plaatsten. Vaak het geval met toetsenborden, dat ze een foto van de amerikaanse variant plaatsen, terwijl wanneer je het toetsenbord in de winkel bekijk, het een nederlandse indeling heeft. Vandaar die vraag van die foto :)

Sommige webshops geven a.s. maandag als leverdatum (morgen dus), dus ben benieuwd! Hoop dat je 'em dan al krijg. Als toetsenbord + processor (of ie echt 2.13 ghz is, of dat het misschien _toch_ de 330UM (1.2ghz) variant is) :D

Ben niet paranoid ofzo hoor... :)

[ Voor 4% gewijzigd door NetRipper op 18-07-2010 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
Natuurlijk de 1.2 GHz versie; zie site van HP:
http://h10010.www1.hp.com...9744-3835813-3835813.html
(accu moet ook een tijdje meegaan he)

[ Voor 12% gewijzigd door henrid op 18-07-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
henrid schreef op zondag 18 juli 2010 @ 17:21:
Natuurlijk de 1.2 GHz versie; zie site van HP:
http://h10010.www1.hp.com...9744-3835813-3835813.html
(accu moet ook een tijdje meegaan he)
Oh man... wat een teleurstelling :(

Er waren meer sites die de 330M aangaven dan de 330UM, waardoor ik toch echt hoopte op een 330M variant. Dan maar wat lagere accutijd... had ik er graag voor over gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
Aangezien de kleinere laptops gericht zijn op mobiel gebruik, ligt het natuurlijk wel voor de hand om puur mobiele cpu's te gebruiken. Ik vind het prijsverschil met de TM-1000 wel wat groot, maar met zo'n zwaardere processor had ik hem juist niet gekocht. Morgen wordt ie verwacht bij Scheer en Foppen lees ik.
PS: Ik zie dat de prijs zelfs lijkt te stijgen (Pricewatch, S&F)...

[ Voor 19% gewijzigd door henrid op 19-07-2010 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
Op de volgende site (van It's) staan een heleboel foto's van de HP TouchSmart TM2-200ED, waaruit je de layout van het toetsenbord wel kan achterhalen. Het valt me op dat een heleboek winkels spreken van een 330M processor, dus wie weet, maar ja, voor veel winkels is het overnemen van de juiste specs teveel gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henrid schreef op maandag 26 juli 2010 @ 09:22:
Op de volgende site (van It's) staan een heleboel foto's van de HP TouchSmart TM2-200ED, waaruit je de layout van het toetsenbord wel kan achterhalen. Het valt me op dat een heleboek winkels spreken van een 330M processor, dus wie weet, maar ja, voor veel winkels is het overnemen van de juiste specs teveel gevraagd.
Ik heb een paar winkels gemaild, waaronder de laptopshop (onderdeel informatique). Zij hadden ook 330M staan, maar dat blijkt inderdaad een 330UM te zijn. Ga er maar van uit dat deze in grote getale worden uitgeleverd aan de winkels, conform de website van HP. Overigens lijkt me dat prima, meer batterijduur is ook een boel waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
henrid schreef op maandag 26 juli 2010 @ 09:22:
Dat is dan ook de reden waarom ik een 330M had verwacht. Heb je ondertussen je tm2 al binnen? Die zou vorige week dinsdag geleverd worden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
NetRipper schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:09:
[...]Heb je ondertussen je tm2 al binnen? Die zou vorige week dinsdag geleverd worden toch?
Nee helaas niet, maar ik zal er achteraan bellen en verwacht hem toch in de loop van deze week, want hij staat als "Op voorraad".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
Ik heb op engadget een review gevonden (met video) over deze laptop. Daar gebruiken ze ook de 330UM met ATi videokaart variant, dus lijkt me vrijwel identiek aan de tm2-2000ed, ondanks dat het waarschijnlijk de amerikaanse variant is. Qua performance ziet het er wel netjes uit... beter dan ik had verwacht. Op youtube zijn nog een paar videos.

Daarnaast even de cijfertjes m.b.t. de performance van de 330UM bekeken. Het lijkt erop dat de 330UM bijna identiek is (qua performance) met de SU7300 (core 2 duo 1.3 ghz). Misschien dat 'ie toch wel snel genoeg is voor me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
Veel foto's bij die review en genoeg om het hele toetsenbord te ontcijferen.
Bij S&F denken ze dat het misschien eind van de week pas komt.
Als het te lang duurt, dan blaas ik het af en wacht ik wel op de i5 versie...

PS: donderdag t/m zaterdag de TM2-200ED bij MM 1119 Euro (ook zij adverteren met de 2,13GHz processor)

[ Voor 19% gewijzigd door henrid op 28-07-2010 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
henrid schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:43:
Veel foto's bij die review en genoeg om het hele toetsenbord te ontcijferen.
Bij S&F denken ze dat het misschien eind van de week pas komt.
Als het te lang duurt, dan blaas ik het af en wacht ik wel op de i5 versie...

PS: donderdag t/m zaterdag de TM2-200ED bij MM 1119 Euro (ook zij adverteren met de 2,13GHz processor)
Ik weet niet of de i5 versie uberhaupt naar nederland komt. Met de 1090ed kwam de snelste variant ook niet naar NL. Lijkt wel alsof ze elke keer een model kiezen, die dan in nederland geintroduceerd wordt. Als ze nou gewoon die custom-build service (die ze op de Amerikaanse site hebben) ook naar nederland halen....

Overigens wil ik nog steeds een foto van het toetsenbord als iemand dat apparaat echt in nederland ghaald heeft. Op die review hebben ze de amerikaanse versie. In nederland introduceren ze soms laptops met engels (grote enter, \ linksonder) toetsenbord i.p.v. amerikaans (enter op 1 regel, daarboven de \). Logitech doet dat in ieder geval erg vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:22
Hier toevallig mensen met een Lenovo X201 Tablet versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
Ik heb m'n TM2-200ED binnen hoor. Ziet er mooi uit en voelt robuust aan, niet heel licht natuurlijk. Verder zit er een stijlvolle externe brander bij, plus een sleeve, en een pen. Al met al een mooi degelijk pakket.

Toetsenbord is zoals verwacht met \ boven de Enter, precies de layout die ik gewend ben. Het tikt redelijk zwaar maar wel prettig. De functietoetsen zijn even uitzoeken, want sommige moet je in combinatie met de Windows-toets doen, en pagineren gaat gewoon via functietoets samen met de cursortoetsen, ook al staat het niet op de toetsen vermeld. Aanmelden via fingerprint werkt trouwens ook prima.

Het scherm is ook aardig, maar de kijkhoek is zoals elders gezegd niet geweldig, maar niet minder dan m'n vorige laptop ofzo, en ik wens toch geen pottekijkers naast me in de trein:-) Het glossy-gebeuren is wel een beetje jammer, maar geen ramp want zelf zit ik er niet zo mee.

HP levert een enorme hoeveelheid bagger mee, welke bij mij ook nog eens de hele cpu (330UM) opslokte en zelfs vastliep, dus killen die handel via Ctrl-Shift-Esc. Je wordt in het begin overspoeld met tools, het ziet er prachtig uit allemaal, maar veel zal ik uitzetten of deïnstalleren. In de system tray staan zelfs 16 icoontjes!!!

De score voor de snelheid is 4.3 welke die van de processor is, want de rest zit allemaal boven de 5 en de hoogste ligt zelfs op 6.2. Maar er is nog veel werk te doen, en de batterijduur uittesten onder verschillende condities doe ik ook nog wel een keer, want voorlopig is hij nog de eerste keer aan het opladen.

Gewoon kopen zou ik zeggen, maar veel meer dan 1100 hoef je er niet voor te betalen bij de juiste winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
Super! Blij dat je even de tijd nam om hier nog te reageren. Prettig om te weten dat het toetsenbord een normale indeling heeft.

En wat betreft de overtallige installatie van HP. Dat is volgens mij altijd zo... heb dat nu ook met mijn huidige Acer 1820p. In de meeste gevallen installeer ik gewoon windows opnieuw. Ik las ook dat je op de tm2 een 'minimale recovery' kan uitvoeren. Dan worden alleen de essentiele dingen geinstalleerd, en niet al dat anti-virus spul en dergelijke. Misschien is dat een optie voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

En hier nog iemand die de TM2-200ED besteld heeft :) Net als Lennartje leek een convertible me wel handig voor mn studie (zo te zien aan het genoemde alternatief ook tud?), en aangezien ik als eisen voor een laptop draagbaarheid en accuduur had, was de keuze snel gemaakt. Ik had nog even de tablet uit de 1000 serie overwogen maar de betere specs leken me de meerprijs toch wel waard (met name omdat het dingetje toch wel even mee moet gaan).
Gisteren besteld, dus nu is het afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
Update over accuduur van de HP TM2-200ED:
1) helderheid op 3 van 10 (vind ik ruim voldoende) en wifi aan en op Intel GPU: 5 en half uur
2) helderheid op 0 van 10 (prima voor in het donker) en wifi uit en op Intel GPU: bijna 7 uur
3) helderheid op 5 van 10, wifi uit, op Intel GPU en continu HD-film afspelen: 3 uur en 50 minuten
Alle keren automatisch uit laten schakelen bij 1% over en verder zonder erop te werken.
Ik denk dus dat je blij mag zijn met 5 uur met normaal zakelijk gebruik met internet.
Verder verspringt de accu ineens van 100 tot 95 na zo'n 20 minuten, om daarna evenredig leeg te lopen, maar ja, ik heb nog nooit een normaal werkende batterij(sensor) gehad.
Ook voel ik iets aparts aan de behuizing zodra de laptop aan de voeding hangt, alsof er een soort spanning op staat, niet echt een prikkeling, maar wel een apart gevoel als je je vinger erover glijdt, en ik hoor graag van anderen of ze dat ook ervaren.

[ Voor 5% gewijzigd door henrid op 02-08-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
henrid schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 19:44:
Ook voel ik iets aparts aan de behuizing zodra de laptop aan de voeding hangt, alsof er een soort spanning op staat, niet echt een prikkeling, maar wel een apart gevoel als je je vinger erover glijdt, en ik hoor graag van anderen of ze dat ook ervaren.
Dat had ik met mijn oude laptop (paar jaar oud) met een aluminium bovenkant ook. Wat je voelt is lekspanning die normaal via de "ground" afgevoerd wordt. Door met je vinger of hand licht over het oppervlak te gaan, voel je het. Als je voeding aarde heeft, probeer 'em dan eens in een geaard stopcontact te doen. Dat kan helpen, maar meestal is de kabel van voeding naar de laptop zelf niet geaard. Verder is het onschuldig, maar niet 100% netjes.

[edit]
Trouwens. Iets waar ik nog wel benieuwd naar ben. Is het scherm (van de TM2-200(0)ed) fatsoenlijk schoon te maken van vingerafdrukken? Zit er een soort glasplaat op of is het zacht plastic? Thanks.

[edit2]
Heb 'em ook besteld :-)

[ Voor 12% gewijzigd door NetRipper op 02-08-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
Het scherm is van plastic en vingervlekken zijn met een zachte doek tot nu toe simpel weg te krijgen.

Minpuntje is het touchpad want de "muisknoppen" zijn ermee versmolten en telkens als je de rechterklik wil doen verschuift de cursor iets, zodat je soms op de verkeerde plaats klikt.

Ik vind de verdikking door de batterij wel prettig t.b.v. een kleine hoek van het toetsenbord, maar hij kantelt wel vrij gauw als je de voorkant zo'n 5 cm optilt.

Accu-range ligt dus ongeveer tussen 3,5 en 7 uur, afhankelijk van wat je doet, maar wel op de Intel GPU, welke gewoon HD vloeiend af kan spelen.

Kortom, een ideaal apparaat voor een alles-in-één:
- mobiel met vrij lange accuduur en mooi 12" formaat
- prima thuisgebruik als je van een klein scherm houdt met toch een goeie resolutie
- tablet pc met gevoelig scherm, mooie kleuren en natuurlijk LED
Op het eerste gezicht dus alles wat een ipad kan, maar dan wel in een volwaardige pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
Ik heb nu ook mijn beestje ontvangen, maar dit probleem heb ik niet. Misschien is er iets mis in jouw netbook, want ik kwam gisteren toevallig wat disassemble foto's tegen, en daar bleek uit dat er ook een printplaatje in de laptop zit die juist dat statische elektriciteit tegen zou moeten gaan. Misschien is daar iets mee kapot. Ik kan de link nu zo snel niet vinden.

Misschien verstandig HP even te bellen en hiernaar te vragen als het storend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
NetRipper schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:52:
[...]

Ik heb nu ook mijn beestje ontvangen, maar dit probleem heb ik niet. Misschien is er iets mis in jouw netbook, want ik kwam gisteren toevallig wat disassemble foto's tegen, en daar bleek uit dat er ook een printplaatje in de laptop zit die juist dat statische elektriciteit tegen zou moeten gaan. Misschien is daar iets mee kapot. Ik kan de link nu zo snel niet vinden.

Misschien verstandig HP even te bellen en hiernaar te vragen als het storend is.
Het stoort mijzelf niet en het is eigenlijk wel een maf gevoel, dus niet als je puur de behuizing aanraakt, maar alleen als je er overheen wrijft. Ik dacht eerst dat het misschien wel bij het tablet gebeuren hoorde ivm een capacitief scherm, maar nu misschien toch maar eens bellen of het kwaad kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
henrid schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:40:
[...]

Het stoort mijzelf niet en het is eigenlijk wel een maf gevoel, dus niet als je puur de behuizing aanraakt, maar alleen als je er overheen wrijft. Ik dacht eerst dat het misschien wel bij het tablet gebeuren hoorde ivm een capacitief scherm, maar nu misschien toch maar eens bellen of het kwaad kan.
Ik heb die link gevonden waar ik het over had:
http://forum.tabletpcrevi...apart-pictures-enjoy.html

Zie plaatje 18 met tekst "18. Static shock guard on palm rest, there is also one on the display assembly.".

Dit is niet exact het model dat wij hebben, maar ik verwacht wel dat ze allemaal die "static shock guards" hebben. Of dit echt voor (statische) stroomstoten is, of om dat "vreemde gevoel" tegen te gaan, weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
Voor de personen met een tm2-2000 een vraagje :)
Is het toetsenbord verwijderbaar? of vervangbaar?
Bij de TX1000/2000 series was dit mogelijk, maar het toetsenbord op de tm2-2000 ziet er nogal appleachtig uit dus ik weet niet zeker of deze ook vervangbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ik neem aan dat je met vervangbaar bedoelt dat dit lukt zonder dat de garantie vervalt. Als ik zo kijk is dat niet echt mogelijk.

Overigens, ik weet dat deze al eerder genoemd is in dit topic, maar ook voor de tm2-2000 is TM2 Contol een echte aanrader. Hoewel de knoppen voor Wifi en Bluetooth niet werken is de rest van de functionaliteit best wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
dcm360 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:01:
Ik neem aan dat je met vervangbaar bedoelt dat dit lukt zonder dat de garantie vervalt. Als ik zo kijk is dat niet echt mogelijk.

Overigens, ik weet dat deze al eerder genoemd is in dit topic, maar ook voor de tm2-2000 is TM2 Contol een echte aanrader. Hoewel de knoppen voor Wifi en Bluetooth niet werken is de rest van de functionaliteit best wel handig.
de oude tx types hadden een simpel systeem om het toetsenbord te removen drie haakjes loshalen bij de fn toetsen ofzo.

*edit: Hmm volgens de hp techdesk zou dit net zo makkelijk moeten zijn
*edit2: Ik zie ook ineens op de hpsite staan dat te tm2-1000 wel switchable gfx heeft en de tm2-2000 blijkbaar niet. Maar hier lees ik dat men dat wel heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door 5V1NA70G op 06-08-2010 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07 15:00
Probeer eens de stekker andersom in het stopcontact te stoppen en voel dan nog eens. Klinkt misschien gek, maar ik heb hetzelfde gehad met mijn waterbed. Ik had de hele tijd het gevoel alsof ik een soort lichte tinteling voelde als ik erop lag. Tot ik van iemand de tip kreeg de stekker met de pootjes om te draaien, en weg was de tinteling.
Kan geen kwaad, maar is wel vreemd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
Leon1969 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 23:12:
[...]
Probeer eens de stekker andersom in het stopcontact te stoppen en voel dan nog eens.
...
Kan geen kwaad, maar is wel vreemd natuurlijk.
Nee dat was het dus niet. Nadat ik de behuizing trouwens met een heel licht vochtige doek had schoongemaakt, was het voor even weg. Als ik de externe dvd-brander op de usb aansluit, dan voel ik het ook op die behuizing. Wrijf ik met meerdere vingers erover, dan in alle vingers, maar raak ik de behuizing met een vinger van m'n andere hand tegelijkertijd, dan houdt het op. Het is niet echt een prikkeling maar een soort extra wrijving die je voelt.

Verder heb ik een probleempje met devices na terugkomst uit de slaapstand (hibernation). De vingerafdruklezer en de pen doen het dan soms niet meer, totdat je de laptop helemaal opnieuw hebt opgestart. Ik dacht dat dit soort problemen nou wel eens tot her verleden behoorden, maar blijkbaar is dat heel moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
@NetRipper
@dcm360
Hoe bevalt ie?
Buiten in de zon is er in ieder geval niet mee te werken, zelfs met helderheid op 10 :-(

Verder ben ik er eindelijk uit hoe de functietoetsen (niet) werken en ik vind het onbegrijpelijk wat HP nu weer bedacht heeft: F1 t/m F12 werken (bij mij) dus alleen in combinatie met de Fn-toets, want standaard zijn deze toetsen toegekend aan de speciale functies. Weet iemand hoe je ervoor kan zorgen dat je gewoon simpel op F5 kan drukken voor bijv. Refresh? (en de Fn dus juist voor de speciale functies instelt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 07:58

Milmoor

Footsteps and pictures.

Er zijn meer toetsenborden waar dat zo is. Die hebben vaak ook een FN-lock. Dan is die knop standaard ingedrukt. Mogelijk kan je die in de bios standaard activeren, maar ik vrees het ergste.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Buiten in de zon zitten is helaas niet heel erg prettig helaas, hoewel als je ervoor zorgt dat de zon niet op het scherm schijnt het nog wel te doen is. Dit komt natuurlijk omdat het scherm glossy is, wat sowieso wel moet omdat er een touch-laag overheen zit.

Over de f-toetsen: druk tijdens het HP-logo op F10, waarna je in de bios terechtkomt. Als je daar wat verder zoekt zie je als het goed is ook de optie om de functietoetsen aan te passen (en ik heb ook gelijk de virtualisatie aangezet, misschien dat Virtualbox wat sneller loopt nu).

[ Voor 10% gewijzigd door dcm360 op 09-08-2010 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
dcm360 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:31:
Over de f-toetsen: druk tijdens het HP-logo op F10, waarna je in de bios terechtkomt. Als je daar wat verder zoekt zie je als het goed is ook de optie om de functietoetsen aan te passen (en ik heb ook gelijk de virtualisatie aangezet, misschien dat Virtualbox wat sneller loopt nu).
Okee dank je. Er valt zoveel te ontdekken dat ik nog niet alle details heb uitgeprobeerd. Ben ook nog een beetje aan het tunen met uitschakelen van services e.d. en moet nog veel overzetten van m'n oude laptop. Plus af en toe loop je tegen programma's aan die niet werken onder 64-bit, een heel gedoe allemaal. Nu ik het er toch over heb, ik wil graag de processor kunnen tunen, maar 2 van m'n tooltjes werken niet op dit apparaat (Notebook Hardware Control en RM Clock Utility), dus als iemand een alternatief weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiodude
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-07 13:12
Ik heb ook een paar vragen voor zij die nu een TM2-2000ed hebben.

Kan de TM2-2000ed naast zijn eigen monitor ook een 2e scherm aansturen op 1920*1080 en daarop een HD film vertonen? Kan er iemand een mooie film checken ? h264 1080p met hogere bitrates 15-25Mbit/s ? VC-1 films misschien?

Draait Windows 7 een beetje snel op deze machine? Mijn maat heeft een Sony VAIO met een Intel 7450 processor en die is zo traag als stroop. Maar mijn Pentium M Dothan core 1.86Ghz (Dell 9300 ATi x300) werkt fantastisch, geen idee waarom. Voelt vaak net als mijn Q6600 desktop.

Is het systeem dus een beetje responsief?

BVBD Ar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
Antwoord van HP op mijn vraag of de spanning op de behuizing van de TM2 kwaad kan:
...
Als eerste zou ik u willen mededelen dat het ons advies is om uw notebook aan te sluiten op een geaard stopcontact. Verder wil ik u adviseren om een hardware reset uit te voeren wanneer het probleem erger wordt. Een hardware reset zorgt ervoor dat het systeem van alle eventueel aanwezige restspanningen ontladen wordt. Deze spanningen kunnen de meest uiteenlopende problemen veroorzaken. Een hardware reset kan in dat geval uitkomst bieden. Een hardware reset voert u op de volgende manier uit:
- Schakel de notebook uit,
- Koppel alle kabels en eventuele USB stick(s) los,
- Haal de batterij uit uw notebook,
- Druk de aan/uit-knop 30 seconden lang in,
- Sluit de adapter weer aan en test uw notebook.
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
Antoniya001 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 21:49:
Ik heb ook een paar vragen voor zij die nu een TM2-2000ed hebben.

Kan de TM2-2000ed naast zijn eigen monitor ook een 2e scherm aansturen op 1920*1080 en daarop een HD film vertonen? Kan er iemand een mooie film checken ? h264 1080p met hogere bitrates 15-25Mbit/s ? VC-1 films misschien?

Draait Windows 7 een beetje snel op deze machine? Mijn maat heeft een Sony VAIO met een Intel 7450 processor en die is zo traag als stroop. Maar mijn Pentium M Dothan core 1.86Ghz (Dell 9300 ATi x300) werkt fantastisch, geen idee waarom. Voelt vaak net als mijn Q6600 desktop.

Is het systeem dus een beetje responsief?

BVBD Ar.
Het aansturen van een 2e scherm is geen probleem. Ik heb het echter alleen via HDMI geprobeerd, niet via de d-sub uitgang. Eén nadeel is dat de HDMI uitgang alleen werkt wanneer de ATI GPU ingeschakeld is. Als je een extern apparaat via hdmi aansluit, zal de software op de netbook ook automatisch vragen of je wil schakelen naar de "high performance gpu". Ik heb nog geen VC-1 geprobeerd, maar ik heb zonder problemen een 1080p film bekeken, maar weet niet meer welke bitrate dat was (gebruikte iets van 20% cpu ofzo).

Verder heb ik geen problemen qua snelheid. Het apparaatje reageert lekker vlot en is in ieder geval naar mijn smaak snel genoeg. Je kan op internet wel zoeken naar benchmarks voor de i3 330um als je de ruwe kracht wil weten. De 4gb geheugen helpt een hoop, de hdd is ook niet traag, dus al met al werkt 't voor mij prima.
henrid schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:54:
- Schakel de notebook uit,
- Koppel alle kabels en eventuele USB stick(s) los,
- Haal de batterij uit uw notebook,
- Druk de aan/uit-knop 30 seconden lang in,
- Sluit de adapter weer aan en test uw notebook.
...
En, hielp het? Kan 't me bijna niet voorstellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
NetRipper schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:09:
[...]
En, hielp het? Kan 't me bijna niet voorstellen. :)
Tuurlijk niet. En ik hem maar één geaard stopcontact en die zit in de keuken, gezellig. Ik voel het alleen als ik voetjes aan de vloer heb, zo logisch allemaal. Alsof ene hardware reset dat kan verhelpen, want stekker erin en de stroom vloeit weer. Heb ook geen zin om dat ding nu nog terug te brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Probeer eens of het daar inderdaad niet speelt? Niet geaarde stopcontacten zijn trouwens niet goed voor de levensduur van je apperatuur. Je krijgt zwevende spanning en dat is niet goed. Vonkjes, stroompjes, etc. Ik heb bij mij in huis telkens aan de oude bedrading nieuwe bedrading inclusief aardedraad getrokken en nu is alles geaard.

• henrid
Nee, op een geaard stopcontact heb ik er geen last van, maar die heb ik alleen in de keuken en ik heb een huurhuis, dus daar moet ik het mee doen. Misschien dat ik een draadje naar de verwarmingsbuis kan maken ofzo...

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Daar zou ik niet aan beginnen. Je kan heel vervelende verrassingen krijgen indien een deel van de leidingen niet geleidend zijn. Kan je niet een lang verlengsnoer leggen als het opnieuw trekken van bedrading geen optie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
Zat ik ook al te denken, maar dan moet het eentje van ong. 10 meter worden, wil het zo weinig mogelijk in het zicht liggen, en waar de laptop nu staat is het bijna onmogelijk. Ik blijf het een non-oplossing vinden voor een apparaat die eigenlijk een productiefoutje heeft. Ik kan ook een extra accu proberen te kopen, en dan zoveel mogelijk mobiel gebruken (wel zo prettig) en 's nachts opladen aan de juiste stopcontacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
henrid schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:39:
Zat ik ook al te denken, maar dan moet het eentje van ong. 10 meter worden, wil het zo weinig mogelijk in het zicht liggen, en waar de laptop nu staat is het bijna onmogelijk. Ik blijf het een non-oplossing vinden voor een apparaat die eigenlijk een productiefoutje heeft. Ik kan ook een extra accu proberen te kopen, en dan zoveel mogelijk mobiel gebruken (wel zo prettig) en 's nachts opladen aan de juiste stopcontacten.
Ik heb ook een laptop van een ander merk (BTO), die ook een alluminium body heeft (bovenkant en aantal delen rond 't toetsenbord). Daar heb ik ook dat "statische" gevoel als je met 1, meerdere vingers, of je handpalm over aluminium delen gaat. Volgens mij heb je dat bij veel, zoniet alle laptops met alluminium body tenzij ze netjes geaard zijn. Ik heb er toen al vrede mee gesloten, aangezien het geen kwaad kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
Okee, het zal dus wel niet zo erg zijn. Ik ben nog wat aan het stoeien met ThrottleStop om te kijken of de accu nog wat langer mee kan gaan, maar het lijkt alleen maar slechter te worden. Er valt amper 5 uur op te werken met wifi aan en het beeld bijna donker. Het is alsof de levensduur nu al in rap tempo vermindert. Hoe zijn andere ervaringen met de TM2? De processor blijft lekker koel (25-35C in idle) maar de accuduur valt me vies tegen, en ik vind dat er maar eens een einde moet komen aan het wekken van valse verwachtingen door fabrikanten, want de gebruiksduur halveren is pas realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al 2 jaar een HP TX-2550, daar heb ik hetzelfde mee, is wel apart maar heb me er nooit aan gestoord... 't lijkt me ook geen kwaad te kunnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
ik heb nu mijn tm2-2000 en heb hem gelijk clean geinstalled, wel zou ik graag de touchsmart software willen draaien, waar kan ik die vandaan halen? er stonden er een paar op de HP site.
Deze heb ik geinstalleerd, maar willen niet booten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
5V1NA70G schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:07:
ik heb nu mijn tm2-2000 en heb hem gelijk clean geinstalled, wel zou ik graag de touchsmart software willen draaien, waar kan ik die vandaan halen? er stonden er een paar op de HP site.
Deze heb ik geinstalleerd, maar willen niet booten
In plaats van een kale Windows installatie, kun je beter de recovery partitie starten. Daar kun je kiezen tussen een "full" en "minimal" recovery (of iets in die trant). De minimal zet een Windows terug die alle drivers e.d. installeert, maar niet de "bloatware" van HP. Dit heb ik ook gedaan, en werkt perfect.

Verder kun je op het forum van tabletpcreview.com wat links naar software vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
NetRipper schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:20:
[...]

In plaats van een kale Windows installatie, kun je beter de recovery partitie starten. Daar kun je kiezen tussen een "full" en "minimal" recovery (of iets in die trant). De minimal zet een Windows terug die alle drivers e.d. installeert, maar niet de "bloatware" van HP. Dit heb ik ook gedaan, en werkt perfect.

Verder kun je op het forum van tabletpcreview.com wat links naar software vinden.
de mijne komt uit duitsland ;)
Ik heb geen interesse in duitse windows.
Tevens werkt herstel bij niet :S F11 doet gewoon niets dan

hmmm op die website staat geen link naar de recente touchsmart software, in ieder geval zag het er bij mij heel anders uit.

[ Voor 8% gewijzigd door 5V1NA70G op 24-08-2010 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
5V1NA70G schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:59:
[...]

de mijne komt uit duitsland ;)
Ik heb geen interesse in duitse windows.
Tevens werkt herstel bij niet :S F11 doet gewoon niets dan

hmmm op die website staat geen link naar de recente touchsmart software, in ieder geval zag het er bij mij heel anders uit.
Bij de eerste keer booten kon ik kiezen welke taal ik wilde: engels of nederlands. Kun je bij die duitse niet kiezen tussen duits en engels? Tenzij je per se nederlands wil. Die keuze is dan wel permanent (tot je weer een recovery uitvoer).

Dat je recovery niet werkt komt misschien doordat je bij je verse installatie alle bestaande partities hebt verwijderd? Daarmee heb je dan ook je recovery partitie weggegooid, en kun je dus niet meer recoveren. Je had dan eigenlijk eerst even de recovery DVD's moeten branden voor je die partitie weggooide (kon met een HP tool in windows).

Dit zijn in ieder geval wat interessante threads:
Windows 7 Post Installation Setup Guide
MUST-HAVE software for TM2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
NetRipper schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:10:
[...]

Bij de eerste keer booten kon ik kiezen welke taal ik wilde: engels of nederlands. Kun je bij die duitse niet kiezen tussen duits en engels? Tenzij je per se nederlands wil. Die keuze is dan wel permanent (tot je weer een recovery uitvoer).

Dat je recovery niet werkt komt misschien doordat je bij je verse installatie alle bestaande partities hebt verwijderd? Daarmee heb je dan ook je recovery partitie weggegooid, en kun je dus niet meer recoveren. Je had dan eigenlijk eerst even de recovery DVD's moeten branden voor je die partitie weggooide (kon met een HP tool in windows).

Dit zijn in ieder geval wat interessante threads:
Windows 7 Post Installation Setup Guide
MUST-HAVE software for TM2
die keuze kreeg ik niet, hij bootte gelijk in de firstboot duitse versie.
alle partities heb ik intact gehouden.
Daarom snap ik ook niet waarom hij niet wilt recoveren.
Tevens zit bij de duitse versie geen dvdbrander

bij de eerste boot had ik ook zo'n dockachtig-iets bovenin waar ik de betreffende touchsmart software kon starten.
Dat stukje software kan ik nergens vinden =\

En als laatste, krijg ik ook tm2 control niet geboot

*edit: recovery gefixt. Partitie in windows als actief markeren en dan boot hij ervanzelf van. Daarna languagepack overheengegooid en geupgrade naar ultimate =)

Ik moet zeggen dat hij erg prettig werkt en de multitouch werkt beter dan verwacht :)

[ Voor 15% gewijzigd door 5V1NA70G op 26-08-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
Mooie links!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiodude
Ik heb toch de gok maar genomen en ook een TM2 gekocht. Vond hem wel duur maar nu ik hem een weekje in gebruik heb ben ik blij dat ik hem heb.

Die van mij is helaas ook niet helemaal zonder kuren. De rand van het beeldscherm aan de linkerzijde past niet helemaal op de metalen achterplaat. Alsof er binnenin een lipje is afgebroken o.i.d. Ook heb ik het probleem van de zwevende elektriciteit. Ook alleen bij ongeaarde stopcontacten en het is niet erger dan bij mijn oude aluminium 17" bakbeest van Dell. Ik denk dat ik trouwens liever wat secondelijm in de rand ga gooien als dat ik hem terugbreng naar de dealer. Ik zag namelijk in de service manual dat ze dan het hele scherm moeten vervangen. Dat gaat dus lang duren, opsturen naar HP, kans op transport schade en verlies van effectieve garantieduur, mooi niet dus.

Eerder in deze tread vroeg ik of de TM2 een zware x264 1080p films aankan. Hier wil ik mensen toch even waarschuwen. De CPU kan dit niet aan! Gelukkig kunnen de grafische kaarten het wel aan. De ATI is hierin zelfs beroerder als de Intel, die een veel mooiere weergave heeft. Maar ik heb maar 1 enkel programma gevonden dat ook ondertitels hardware matig kan afspelen. Namelijk MPC-HC. Vobsub in combinatie met een 1080p x264 speelt niet af zonder schokken! Dus het gebruik van Windows Media Center of WMP in combinatie met 1080p x264 en subs, is op dit apparaat niet te doen.

Als er iemand is die wel een methode heeft gevonden om die combinatie af te spelen in Windows Media Center dan hoor ik graag hoe ! Haali + Vobsub is voor mijn processor te veel gevraagd.
Verliefd op de Touch mogelijkheden en de Wacom. Blij dat ik deze heb gekocht i.p.v. de 17” i7 laptop die ik eerst van plan was te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-08 14:55
Toch blijf ik twijfelen tussen een iPad en bijvoorbeeld een Acer 1825PTZ. Ik zal hem vooral voor tussendoor en 's avonds een filmpje, gebruiken. Nadeel van de iPad is dat je niet zomaar een filmpje op kan zetten, maar eerst moet klungelen met iTunes, bij de Acer zal dit veel gemakkelijker gaan.
Alleen vind ik de prijs wat hoog, dus misschien toch nog maar even wachten.
Over de Asus EEE T101MT las ik niet hele goede ervaringen, dus die laat ik maar links liggen.

Hebben jullie nog tips, eventuele alternatieven?

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
Antoniya001 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 21:41:
Ik heb toch de gok maar genomen en ook een TM2 gekocht. Vond hem wel duur maar nu ik hem een weekje in gebruik heb ben ik blij dat ik hem heb.

Die van mij is helaas ook niet helemaal zonder kuren. De rand van het beeldscherm aan de linkerzijde past niet helemaal op de metalen achterplaat. Alsof er binnenin een lipje is afgebroken o.i.d. Ook heb ik het probleem van de zwevende elektriciteit. Ook alleen bij ongeaarde stopcontacten en het is niet erger dan bij mijn oude aluminium 17" bakbeest van Dell. Ik denk dat ik trouwens liever wat secondelijm in de rand ga gooien als dat ik hem terugbreng naar de dealer. Ik zag namelijk in de service manual dat ze dan het hele scherm moeten vervangen. Dat gaat dus lang duren, opsturen naar HP, kans op transport schade en verlies van effectieve garantieduur, mooi niet dus.

Eerder in deze tread vroeg ik of de TM2 een zware x264 1080p films aankan. Hier wil ik mensen toch even waarschuwen. De CPU kan dit niet aan! Gelukkig kunnen de grafische kaarten het wel aan. De ATI is hierin zelfs beroerder als de Intel, die een veel mooiere weergave heeft. Maar ik heb maar 1 enkel programma gevonden dat ook ondertitels hardware matig kan afspelen. Namelijk MPC-HC. Vobsub in combinatie met een 1080p x264 speelt niet af zonder schokken! Dus het gebruik van Windows Media Center of WMP in combinatie met 1080p x264 en subs, is op dit apparaat niet te doen.

Als er iemand is die wel een methode heeft gevonden om die combinatie af te spelen in Windows Media Center dan hoor ik graag hoe ! Haali + Vobsub is voor mijn processor te veel gevraagd.
Verliefd op de Touch mogelijkheden en de Wacom. Blij dat ik deze heb gekocht i.p.v. de 17” i7 laptop die ik eerst van plan was te kopen.
CCCP, waar al MPC-HC inzit en dan DXVA aanzetten.
Tutorial: http://imouto.my/watching-h264-videos-using-dxva/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
Antoniya001 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 21:41:
Ik denk dat ik trouwens liever wat secondelijm in de rand ga gooien als dat ik hem terugbreng naar de dealer. Ik zag namelijk in de service manual dat ze dan het hele scherm moeten vervangen. Dat gaat dus lang duren, opsturen naar HP, kans op transport schade en verlies van effectieve garantieduur, mooi niet dus.
Pas maar op met secondenlijm, want één uitschieter of druipertje en je scherm is verpest, lijkt mij.
Toch veel plezier met je TM2, het is natuurlijk geen krachtpatser, maar hij is wel zeer compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Na een wat mislukte poging om een tv-opname over mn netwerk naar mn touchsmart te streamen, heb ik een vraagje aan de anderen hier met de 2000ed. Er zit een wifi N chip in, maar lukt het ook om met een wifi N netwerk te verbinden? Ik heb hier namelijk wel een N netwerk alleen de touchsmart blijft steken op 54Mbps :(
edit: probleem gevonden, beveiliging van het netwerk stond op WPA-PSK en dat mag blijkbaar niet met N. Nu ik WPA2-PSK heb ingeschakeld werkt het wel :)

Overigens, wat ik eerder al noemde was dat ik de virtualisatieoptie in de bios had ingeschakeld. Virtuele pc's in virtualbox starten echt merkbaar sneller, dus dat inschakelen is een aanrader voor de mensen die met (lichte) VM's aan de slag willen op hun touchsmart.

[ Voor 11% gewijzigd door dcm360 op 29-08-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
henrid schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 13:58:
[...]

Pas maar op met secondenlijm, want één uitschieter of druipertje en je scherm is verpest, lijkt mij.
Toch veel plezier met je TM2, het is natuurlijk geen krachtpatser, maar hij is wel zeer compleet.
Ik heb ervaring met HP en schermen in touchsmarts vervangen :)
Ik had hem in een weekje terug en de verzending ging via UPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiodude
Hmm.. Weet nog niet of ik hem wel wil opsturen. Het is niet heel erg.

Even een andere opmerking : Ik heb via HP parts een 6200 intel wifi 2x2 besteld en die doet het prima. Effe recap: mijn airport extreme heeft 2 antennes 5Ghz voor N en 2.4Ghz voor A/B/G. Nu doet de originele wifi kaart van HP het niet op 5Ghz en had ik dus geen N snelheden maar zat ik vast aan 54Mbps.

Nu met de 6200 heb ik 300Mbps. Veel beter. Voor hun die ook willen bestellen :
Part Nr : 572509-001 SPS-WLAN AGN PP 2x2 kosten : EUR 55,40 incl verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
Antoniya001 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:19:
Hmm.. Weet nog niet of ik hem wel wil opsturen. Het is niet heel erg.

Even een andere opmerking : Ik heb via HP parts een 6200 intel wifi 2x2 besteld en die doet het prima. Effe recap: mijn airport extreme heeft 2 antennes 5Ghz voor N en 2.4Ghz voor A/B/G. Nu doet de originele wifi kaart van HP het niet op 5Ghz en had ik dus geen N snelheden maar zat ik vast aan 54Mbps.

Nu met de 6200 heb ik 300Mbps. Veel beter. Voor hun die ook willen bestellen :
Part Nr : 572509-001 SPS-WLAN AGN PP 2x2 kosten : EUR 55,40 incl verzending.
hmm dat is interessant, ik vroeg me al af waarom ik geen wifi N snelheden had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Laatst online: 11-08 14:55
Kon er hier weinig over vinden, maar dit is ook een mooie tablet: Lenovo IdeaPad S10-3t.
Op zoek naar netbook/laptopje om 's avonds/tussendoor even te kunnen gebruik voor wat surfen, dan wel een filmpje kijken, na mijn vorige post hier, toch eens flink wezen zoeken. Een iPad is leuk, ik heb al een Macbook Pro, maar 16 G is niet veel als je het vergelijkt met een netbook a 120 G als het niet meer is.
Hebben er mensen hier ervaring met de Lenovo IdeaPad S10-3t?

Gaude et aude

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:17
Heeft er iemand ervaring met de Toshiba m780-100 tablet?
Ik vind er eigenlijk bitter weinig informatie over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
t-town schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 13:19:
Heeft er iemand ervaring met de Toshiba m780-100 tablet?
Ik vind er eigenlijk bitter weinig informatie over.
Iets meer dan een jaar geleden heb ik de m750 gekocht, de m780 is, zover ik weet, gewoon een upgrade (lees wat betere hardware).

Zelf ben ik tevreden over de m750 hij doet precies waarvoor die bedoelt is. De reden dat ik hem kocht was omdat ik een volwaardige vervanging wou van me oude laptop plus daarbij ook aantekening op kon maken tijdens colleges. Het uiterlijk zelf vind ik ook niet onaardig, ik hou wel van mat. Al die glimmende laptops van tegenwoordig trekken me totaal niet. Misschien voor jou (voor mij niet) is het een gemis dat die geen multi-touch kent. Ikzelf mis het niet puur omdat ik het tot dus verre a) nog niet nodig heb gehad (ik gebruik het touch screen alleen tijdens college's om erop te schrijven) b) omdat multi touch zijn praktische weg nog niet heeft gevonden in de tablet en software. Natuurlijk leuk om je foto te kunnen inzoomen maar daar blijft het ook wel bij.

Algemeen vind ik het een pracht apperaat. Ik gebruik het wel voor; internet, development, office, photoshop, cad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:18
Wat voor CAD-programma draai je er op? Trekt zo'n interne grafische kaart dat?

(ik snap dat het geen heavy 3D-stuff met schaduw etc... zal zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 20 september 2010 @ 00:29:
[...]

Wat voor CAD-programma draai je er op? Trekt zo'n interne grafische kaart dat?

(ik snap dat het geen heavy 3D-stuff met schaduw etc... zal zijn)
Solidedge, solidworks (gebruik ik het meest) en autocad puur voor technische tekeningen dus. En tot nu toe nog nooit problemen gehad met bewerken. Maar ik kan me wel voorstellen als het te complex wordt (lees te veel onderdelen tegelijk willen bewerken of in 1 assembly) dat het dan te veel word. Alleen zoals gezegd nog niet meegemaakt dat dit het geval was.

[ Voor 26% gewijzigd door Chip. op 20-09-2010 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Mijn Asus Eee PC T91MT Zwart (9inch Tablet PC, 1024x600, Multitouch, 32GB SSD, 2GB DDR2) staat te koop. Mochten er mensen interesse in hebben. V&A aangeboden: Asus Eee PC T91MT Zwart

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
In de pricewatch staat zowel de tm2-1090ed als de tm2-2000ed. Waarbij de laatste bijna 200 euro duurder is.

Ik vraag me eigenlijk af wat de meerwaarde is van het nieuwere model? Ik weet dat er een nieuwere i3 processor inzit maar die is qua benchmarks toch eigenlijk niet eens zoveel sneller dan de SU4100 van het eerste model? Verder is de videokaart van de 2000ed wat beter.

Ik zie wel een verschil in gewicht maar dat lijkt me dan weer vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De i3 beschikt over hyperthreading wat tot aanzienlijke snelheidswinst kan leiden mits dit ondersteunt word maar inderdaad de meerwaarde is de meerprijs niet waard.

Ik heb zelf een inmiddels zeer oude ASUS R1F die het langzaam aan het begeven is dus ik ben aan het rondneuzen voor een vervanger.

pricewatch: HP Elitebook 2730p (FU442EA)

Dit is ook een ouder model maar wel zeer aantrekkelijk geprijsd. Sneller dan de TM2 en steviger gebouwd en met een scherm dat bedoelt is voor werken en niet om films te bekijken. Er zit echter geen DVD speler bij (ook niet los), heeft minder geheugen en geen dedicated video kaart. Subjectief vind ik hem ook veel mooier dan de TM2 maar uiteraard is hij dus minder veelzijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-e-n schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 00:28:
In de pricewatch staat zowel de tm2-1090ed als de tm2-2000ed. Waarbij de laatste bijna 200 euro duurder is.

Ik vraag me eigenlijk af wat de meerwaarde is van het nieuwere model? Ik weet dat er een nieuwere i3 processor inzit maar die is qua benchmarks toch eigenlijk niet eens zoveel sneller dan de SU4100 van het eerste model? Verder is de videokaart van de 2000ed wat beter.
De Core i3 330um is zo'n 20% sneller dan een SU4100. Qua accuduur doet de SU4100 het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Philflow schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 13:38:
[...]
De Core i3 330um is zo'n 20% sneller dan een SU4100. Qua accuduur doet de SU4100 het beter.
Tnx.

De SU4100-versie blijkt inmiddels niet meer leverbaar dus ik heb mijn blik nu ook verlegd naar de Acer 1825. Die komt overigens ook in twee varianten: eentje met dezelfde SU4100 en 2gb RAM en eentje met een SU7300 en 4gb RAM. Word, Excel, Mediamonkey, browsen: dat moet met beide wel kunnen denk ik.

Het is sowieso niet zeker dat ik een touchscreen koop. Hij is bedoeld als laptop voor "erbij" (Ik heb nog een T7300 inch laptop staan ), onder andere als ik het weekend bij m'n vriendin ben. Maar ik neig nu weer naar het kopen van een alles-in-één desktop vervanger van 13 of 14 inch. Zo'n touchscreen laptoppie is een geweldig gadget maar één apparaat is op zich ook wel weer praktisch. Ik heb ook nog een HTPC tenslotte :)

Ik doe altijd lang over het nemen van dit soort beslissingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fromthehill
  • Laatst online: 04-08 23:19
Ik ben de laatste tijd aan het zoeken naar een laptop/tablet.
Nu zit ik te twijfelen tussen de viliv s10 blade en de gigabyte t1000p

Beide tablets hebben een goede batterijduur en de specificaties zijn goed genoeg voor wat ik ermee wil doen.

Weet iemand of er een nederlandse/belgische of desnoods een uk winkel is die een van deze twee tablets verkoopt? de t1000p staat zelfs op de nederlandse gigabyte site, maar hij is nergens te koop.

Ik koop ze liever niet in een amerikaanse winkel, omdat tnt bij mij de neiging heeft om pakketten zonder reden, voor de sortering terug te verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Wat me trouwens wel benieuwd is welk OS+programma's draaien mijn mede tablet-ers allemaal?

Ikzelf ben laatst overgestapt op ubuntu en eigenlijk maar vanwege 1 ding, Xournal (Soort windows journal maar dan voor linux). Waarom? Omdat het tekenen van diagrammen veel sneller gaat (Cirkels, lijnen, vierkanten, pijlen herkent hij gewoon, bij windows journal moet je eerst weer rechtermuisknop converteren naar->cirkel, vierkant, lijn, etc...). Nu zeg je misschien onenote, maar dat was weer veel te processor heavy wanneer ik 5 kantjes had volgeschreven en me systeem op batterysave modus stond. Je hebt immers niet altijd een stekkerdoos bij de hand in een collegezaal :(

Moet zeggen dat ik er tot nu toe nog geen spijt van heb gehad. Handig bijvoorbeeld is is dat ik nu zo een script heb gemaakt in ubuntu dat ervoor zorgt dat alle icoontjes groter worden wanneer ik van laptop modus naar tablet modus schakel waardoor de interface weer makkelijker te bedienen is. Wat wel jammer is is dat er geen goeie vervanger is van de handschriftherkenning programma, je hebt wel cellwriter maar daar moet je wel al je letters in een hokje schrijven -- aan elkaar schrijven zit er dus niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik XP Tablet PC. Ik heb even Vista op mijn ASUS R1F gehad maar dat resulteerde in veel blue screen errors waardoor ik weer terug ben gegaan naar XP. Zelf geen last van een hoog processor gebruik tijdens onenote jammer alleen dat er geen ondersteuning voor Nederlands in XP Tablet PC zit daarin was Vista nu juist zo goed. Buiten onenote gebruik ik geen Tablet specifieke programma's.

Welke Tablet PC gebruik je overigens als je zo snel al zonder batterij lading zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 15:46
Heeft iemand hier eens een clean install gedaan op een tablet met accelerometer? Ik heb nu eindelijk een werkende driver gevonden. Maar ik heb nog niets kunnen vinden wat betreft instellingen hoe en wanneer het scherm moet kantelen.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik heb net vanmiddag een 2e hands IBM ThinkPad X41 tablet binnengekregen. Ga er nog een 1.8" 32GB SSD in zetten, en dan Windows 7 er op draaien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wankel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-07 23:08
Wouser schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 00:10:
Wat me trouwens wel benieuwd is welk OS+programma's draaien mijn mede tablet-ers allemaal?
Deze "wannabe-mede-tabletter" is in ieder geval specifiek op zoek naar 'n tablet waarop zonder alteveel acrobatiek (GNU) Linux te gebruiken valt.

Door 'n meevaller kan ik me, in plaats van de Acer of de TM2, iets veroorloven in de regionen van een Fujitsu (Lifebook) T580 of T730, een HP (Elitebook) 2740p of een Lenovo (Thinkpad) X200/X201.

Met de Lenovo's verwacht ik weinig problemen, omdat het met de IBM's meestal wel goed ging (maar ik moet nog controleren of dat nog geldt)

De HP is gecertificeerd voor Suse, voor wat dat nog waard is ;-)

Met de Fujitsu's weet ik het niet zo zeker; op zich prettig contact gehad met Fujitsu, maar ze hebben daar niet veel ervaring met Linux op de convertibles. Van de T730 heb ik gelezen dat het redelijk draait, maar van de T580 nog niets.

Zijn er nog andere (convertible) laptops die ik zeker niet over het hoofd moet zien? Naast dat er Linux op komt, wil ik ook een "penabled" scherm en HDMI of andere digitale video uit ter beschikking hebben. GPS en draadloos netwerken is ook aardig natuurlijk, maar dat kan meestal met 'n enkel kaartje verholpen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
wankel schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 00:56:
[...]

Deze "wannabe-mede-tabletter" is in ieder geval specifiek op zoek naar 'n tablet waarop zonder alteveel acrobatiek (GNU) Linux te gebruiken valt.

Door 'n meevaller kan ik me, in plaats van de Acer of de TM2, iets veroorloven in de regionen van een Fujitsu (Lifebook) T580 of T730, een HP (Elitebook) 2740p of een Lenovo (Thinkpad) X200/X201.

Met de Lenovo's verwacht ik weinig problemen, omdat het met de IBM's meestal wel goed ging (maar ik moet nog controleren of dat nog geldt)

De HP is gecertificeerd voor Suse, voor wat dat nog waard is ;-)

Met de Fujitsu's weet ik het niet zo zeker; op zich prettig contact gehad met Fujitsu, maar ze hebben daar niet veel ervaring met Linux op de convertibles. Van de T730 heb ik gelezen dat het redelijk draait, maar van de T580 nog niets.

Zijn er nog andere (convertible) laptops die ik zeker niet over het hoofd moet zien? Naast dat er Linux op komt, wil ik ook een "penabled" scherm en HDMI of andere digitale video uit ter beschikking hebben. GPS en draadloos netwerken is ook aardig natuurlijk, maar dat kan meestal met 'n enkel kaartje verholpen worden.
Op mijn Toshiba protégé M750 kon ik probleemloos ubuntu op installeren. Linux heeft drivers voor tablets om pen te detecteren enzo. Wellicht dat je wel een programma'tje moet draaien wanneer je je tablet draait om ervoor te zorgen dat na het draaien je muis/pen instellingen goed zijn. Bij mij is het het geval dat wanneer ik me scherm omdraai dat de coordinatie van de muis/pen ook meedraait. Dus als ik rechtsboven tik met me pen komt de muisklik links onder. Verder als je linux gebruikt is xournal een aanrader.

Maar ander puntje... kwam net http://www.chromeexperiments.com/detail/sketch/ tegen... Opzich wel zwaar stoer, werkt zeer netjes en zeer snel bij mij. Zometeen niet meer schrijven in xournal maar gewoon in de browser _O_

http://www.chromeexperiments.com/detail/sketch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben aan spelen nu met een HP 2760P tablet.
Intel Core i5 2540M 2,6GHz/4GB/128GB SSD

erg leuk ding, zeker touchscreen is een verbetering tegenover de 2730P
ook beter dat er nu gewoon 2.5 inch hdd in gaat i.p.v 1.8 inch.
met de ssd is de tablet super.

• Tomba
  • Laatst online: 11-08 18:53

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Zijn er hier mensen die Windows 8 geinstalleerd hebben op hun TabletPC ? Ik heb het nu draaien op een gewone laptop maar het schreeuwt gewoon om een touchscreen :)

Wat ik overigens opvallend vind; er waren een tijdje (vb Packard Bell en Acer) heel goedkope TabletPC's, die zijn nu nergens meer te bekennen.... Nét nu er een Windows OS uitkomt dat er heel erg voor geschikt lijkt....

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Er wordt nieuw leven in de tablet PC geblazen door heeft een nieuwe naam te "geven" namelijk hybride, bedacht door Intel.

• Tomba
  • Laatst online: 11-08 18:53

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Regeneration schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:43:
Er wordt nieuw leven in de tablet PC geblazen door heeft een nieuwe naam te "geven" namelijk hybride, bedacht door Intel.
Tsja maar dan zit je natuurlijk wél weer vast aan zo'n trage Atom....

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:13
Wilde Win8 vorige week nog installeren, maar met 768MB en een 1.1GHz Celeron processor ging dat niet op (Fujitsu Siemens ST5020).
Jammer, staat nu nog steeds Windows XP op en dat werkt niet echt fijn als tabet OS.

Is er toevallig ook een Linux variant die goed gebruikt kan worden op een tablet (als in: er voor gemaakt)? Kan me voorstellen dat drivers daarbij een issue is, zeker met zo'n oud systeem als ik heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Jan_V op 22-09-2011 20:21 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan_V schreef op donderdag 22 september 2011 @ 20:21:
Wilde Win8 vorige week nog installeren, maar met 768MB en een 1.1GHz Celeron processor ging dat niet op (Fujitsu Siemens ST5020).
Jammer, staat nu nog steeds Windows XP op en dat werkt niet echt fijn als tabet OS.

Is er toevallig ook een Linux variant die goed gebruikt kan worden op een tablet (als in: er voor gemaakt)? Kan me voorstellen dat drivers daarbij een issue is, zeker met zo'n oud systeem als ik heb.
Ik kan me voorstellen dat zoiets als dit wel geinig is voor op een Celeron met touchscreen: http://www.jolicloud.com/

Je kunt het dan in dual boot zetten met je XP installatie, voor programma's onder XP kun je dan die boot gebruiken maar voor programma's die beschikbaar zijn op JoliOS kun je die boot gebruiken.
Tomba schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:19:
Zijn er hier mensen die Windows 8 geinstalleerd hebben op hun TabletPC ? Ik heb het nu draaien op een gewone laptop maar het schreeuwt gewoon om een touchscreen :)

Wat ik overigens opvallend vind; er waren een tijdje (vb Packard Bell en Acer) heel goedkope TabletPC's, die zijn nu nergens meer te bekennen.... Nét nu er een Windows OS uitkomt dat er heel erg voor geschikt lijkt....
Heel goedkoop zijn ze niet maar er zijn toch aardig wat tablets met W7 erop ;) : http://tweakers.net/price...qrG24Q6U33bYojo_qFwKaX8AA

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2011 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 02:30:
[...]

Ik kan me voorstellen dat zoiets als dit wel geinig is voor op een Celeron met touchscreen: http://www.jolicloud.com/

Je kunt het dan in dual boot zetten met je XP installatie, voor programma's onder XP kun je dan die boot gebruiken maar voor programma's die beschikbaar zijn op JoliOS kun je die boot gebruiken.
Ziet er goed uit, hopelijk werkt dat een beetje zodra de beta uit komt.
Ah, het is al beschikbaar voor download: http://www.jolicloud.com/download

Jammer, blijkbaar werkt Joli OS niet goed met een Wacom Penabled scherm. Drivers en zo zijn wel geinstalleerd en op andere Linux versies zou het wel moeten werken. Dan maar op zoek naar een ander alternatief. Zag er iig goed uit.

[ Voor 23% gewijzigd door Jan_V op 24-09-2011 12:11 ]

• dibrain2000
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 00:53
Tomba schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:19:
Ik heb het draaien op een HP TX2-1050ed. Werkt wel aardig maar het lijkt alsof er nog geen drivers bij zitten om het goed te laten werken. Ik kan bijv. wel met de pen iets opstarten maar niet met mijn vingers.

Een goed begin is het wel, mijn desktop is lekker overzichtelijk als ik met Windows 8 werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Ik vraag mij af beste mede-posters in dit topic...

Nu Windows 8 aankomt zijn er een boel tablets verschenen. Velen van die tablets zijn toch best wel high-end. Denken jullie dat ze een volwaardige laptop/tablet convertor (i.e. laptot/tablet convertor, zoals de Toshiba Portege m750 of de Dell Latitude) kunnen vervangen, qua high-end gebruik?

Ik zelf hoop en denk dat de Microsoft Surface een goeie vervanger gaat worden voor mijn Toshiba Portege m750. Ik wacht het eerst even af, maar als ik hoor dat je er ook Linux op kunt draaien ga ik hem halen. Probleem met de android tablets is is dat ik simpelweg programma's als Matlab moet kunnen draaien, daar heb ik een volwaardig OS voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Nu Windows 8 uit zijn er door Lenovo een paar laptops/tablets convertors uitgebracht.

Zie het nieuwsbericht van: nieuws: Lenovo kondigt nieuwe Windows 8-apparaten aan

Zijn er mensen van plan om een van deze te kopen of eventueel al hebben?Ik heb gelezen op het web dat vrijwel alle tablets die heden uit komen, en dus ook de bovenstaande twee, vrijwel niet geschikt zijn voor het maken van aantekeningen, handschrift geschreven dus, omdat de touch schermen hier niet gemaakt voor zouden zijn, enkel eigenlijk voor vinger gebruik. Als je een pennetje wilt voor een tablet is dat al snel een pennetje met niet een punt maar een bolletje, http://www.wacom.com/products/stylus/bamboo-stylus. Hier kun je dus niet erg accuraat meeschrijven helaas. Je moet ver inzoomen en dan groot schrijven om het netjes en leesbaar te houden.

Dit bovenstaande was dus ook nogal teleurstellend ook omdat ik graag de Lenovo Thinkbad Edge Twist wou kopen alleen als je daar op niet fatsoenlijk aantekeningen kan maken heeft het 0,0 nut naar mijn mening.

Ik vroeg of meer mensen met dit probleem zitten. Of dat mensen wellicht iets nuttigs hierover te zeggen hebben? Ik ben vast niet de enige die al zijn aantekeningen, werk/studie, maakt op een laptop/tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Is de Samsung Smart PC (vandaag in Misco krantje gezien...) niet wat voor je dan? Die heeft een s-pen, en als die net zo werkt als op de Notes dan kun je daar heel fijn mee schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
dragon2 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:02:
Is de Samsung Smart PC (vandaag in Misco krantje gezien...) niet wat voor je dan? Die heeft een s-pen, en als die net zo werkt als op de Notes dan kun je daar heel fijn mee schrijven.
Nope moet wel high-end zijn. Zoveel mogelijk RAM dus, 8 gig, en i5 of i7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 15:04

Sick Nick

Drop the top!

De VAIO Duo, online in elkaar klikken met i7, 8gb, fullhd 11.6" met touch en digitizer pen voor precies/fijn schrijven met druk-niveau's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Er komt toch ook nog een pro-versie van die Smart PC uit, met een i5, een Full HD scherm en een volledige Win 8? Die leek mij wel leuk :)

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 06-11-2012 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Wouser schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:52:
[...]

Nope moet wel high-end zijn. Zoveel mogelijk RAM dus, 8 gig, en i5 of i7.
Er staan er 2 in de misco folder hoor ;)
De pro heeft i5 + 4gb ddr3+ 128GB SSD + full hd (en evt win 8 pro + 3g)

8gb ram zal dan wel lastig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Sick Nick schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:56:
De VAIO Duo, online in elkaar klikken met i7, 8gb, fullhd 11.6" met touch en digitizer pen voor precies/fijn schrijven met druk-niveau's.
Dat is ook wel een leuk ding, alleen snap ik niet waarom Sony gekozen heeft voor de schuifmechanisme... Daarmee kun je dus de tabletscherm niet onder een specifieke bepaalde hoek zetten. (Zit vast op een bepaalde hoek). Ook baart een soortgelijke mechanisme zorgen over de duurzaamheid ervan. Daarnaast heeft het apparaat schijnbaar last van een matige accuduur... (ongeveer 4 uur max is weinig voor een 11 inch)... Wel heeft dit ding een goddelijk oppermachtig Full HD scherm + NFC :9~

Nu maar hopen dat de prijs een beetje acceptabel zal gaan worden...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 15:04

Sick Nick

Drop the top!

Die vaste hoek snap je vanzelf zodra je touch op een normale notebook gebruikt, daar druk je steeds je scherm naar achteren. Met een vaste hoek heb je daar geen last van, en omdat het IPS is hoef je ook niet je scherm te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Heb vorige week Windows 8 geinstalleerd op m'n 10 jaar oude Fujitsu Siemens ST5020 tablet. Kan zeggen dat dit een enorme verbetering is ten opzichte van Windows XP. Alles voelt een stuk sneller aan en start sneller op. Ben zeer tevreden.

Enige minpuntje is dat het lijkt alsof de Wacom Penabled drivers zo nu en dan crashen, waardoor ik niets meer kan (het is een slate). Kan ook zijn dat het iets anders is dat crasht, maar gezien het feit dat er geen drivers meer worden gemaakt voor dit systeem kan ik ook niet verwachten dat het super stabiel is.

Zit nu nog te twijfelen voor een RAM en SSD (PATA) upgrade. Is wel prijzig voor zo'n oude tablet en aangezien ik hem niet veel gebruik is het ook niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
reviews: Lenovo Thinkpad Helix: high-end 11,6"-hybride

en

http://blog.laptopmag.com...e+of+Mobile+Technology%29

Als de stylus een beetje goed is dan wordt dit zeker mijn opvolger van de Toshiba portége m750 :)

[ Voor 29% gewijzigd door Chip. op 13-01-2013 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Eindelijk een tabletpc met meer dan 1366x768px en ook nog eens goede specs voor de rest!
Hoewel de Sony Vaio Duo 11 dat ook al heeft, maar daar heb ik nog wat vraagtekens bij het mechanisme en de bescherming van het beeldscherm.
De prijs zal vast wel weer snel richting de €2500,- gaan voor de i7/256GB/8GB versie gok ik alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 09:17
Dan wordt het een Asus TX300, beetje dezelfde specs als de Thinkpad maar waarschijnlijk een stuk vriendelijker geprijsd. Alleen hopen dat er ook 8GB in kan (en jammer dat de discrete GPU er niet meer in komt...)
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste