Het grote Tablet PC topic

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste
Acties:
  • 140.782 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_bruin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2021
Wie van jullie heeft een Tablet PC?
Wat doe je ermee?
Voegt het iets toe aan het computergebruik?
Is het de prijs waard?

Zelf ben ik sinds 1,5 maand de trotse bezitter van een Acer TravelMate C100 gekocht voor 1650 euro incl. BTW bij PCSnel.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.whatisnew.com/images/product/acer-tpc-all.gif

De grootste voordelen van het apparaat vind ik:
- ingebouwde Wifi
- gebruik als normale (kleine) laptop
- kleine gewicht van 1,5 kg
- de WOW-factor

Ik ben nog op zoek naar leuke toepassingen. 1 daarvan is het webloggen met Digital Ink.
De handschriftherkenning in het Engels werkt verbluffend goed!
Ik ben in afwachting van de Nederlandse versie van Windows Tablet PC.
Wat mij betreft is het de prijs zeker waard, mede door het feit dat ik vorig jaar zomer een normale laptop voor 1600 euro heb gekocht die toch veel minder leuk is.

Ik hoop genoeg stof voor een leuk topic over de Tablet PC die toch alweer een aantal maanden te koop is, maar waar ik nog weinig over hoor of lees.

[ Voor 4% gewijzigd door john_bruin op 22-05-2003 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15573

Ben eigenlijk ook wel heel benieuwd!

[off topic]
Wat is er handig aan een draaibaar laptopscherm??
[/off topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 16:13

TwoR

Gekleurde stippen

uhm tja misschien als je bij klanten bent dat je je scherm omdraait om wat te laten zien ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
(jarig!)
Draaien en neerklappen, dan kan je er gewoon op schrijven (wat toch de bedoeling is van tablet pc's dacht'k...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15573

TwoR schreef op 22 May 2003 @ 10:51:
uhm tja misschien als je bij klanten bent dat je je scherm omdraait om wat te laten zien ofzo :)
Maar dan kun jij toch niet zien wat je aan het doen bent?

|:( geintegreerde latop... ik zag het nut al niet.

Nu zeg ik inderdaad: superding! Overigens niet echt duur zo te zien.

[patser modus]
Kep sinds een maand een Dell Inspiron 8500 met breedbeeld. En al met al was ik €2300 kwijt.... :/
[/patser modus]

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 15573 op 22-05-2003 10:59 . Reden: lomp ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Ik vind dat een tablet-pc niet moet lijken op het apparaat van de TS (wel een leuk ding, dat wel).... dat is nl meer een kleine laptop (die bestaan al langer, oa Sony VAIO's) met een enhancement: een draaibaar scherm.

Wat vind ik dan wel een tablet PC: een apparaat wat grotendeels bestaat uit een scherm wat zonder andere apparatuur (toetsenbord, muis) te bedienen is.... met een touchscreen dus en daarnaast volledige PC functionaliteit biedt (geluid, netwerk etc). Er kan dan wel bv een dockingstation bij voor "normaal" pc gebruik achter een bureau met toetsenbord en muis.

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
De tabletPCs op dit moment zijn nog niet echt geschikt om normale laptops te vervangen.
Ik had ook sterk over nagedacht om eentje te halen, maar uiteindelijk toch maar voor een normale laptop gegaan.
Maar laat ik maar even aangeven waarom ik dat had gedaan.

Pluspunten tabletPC:
Handschriftherkenning
Touchscreen
Handschriftherkenning+touchscreen=perfect voor grafisch vormgeven
Minstens de helft lichter dan een normaal laptop
Zeer zuinig met stroom, net zo zuinig of zelfszuiniger dan de centrinolaptops.
Met een hand vast te houden (lezen, films kijken, startrek?)
Compact.

Nadelen:
Duur, duur, duurduurduur.
Klein scherm (meestal slechts 12", of zelfs kleiner)
Scherm onbeschermd.
Niet al te krachtig qua specs.
Weinig randapparatuur.

Uiteindelijk was de centrinoprocessor uit voor normale processor en was ik toch gegaan daarvoor. Dat blijkt dat voor de tabletPCs nog flinke verbeteringen te vinden zijn. Een tabletPC+ centrinoCPU = 24 uur werktijd?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Met mijn handschrift werkt handschriftherkenning vast niet . :+

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_bruin
Leuk, snel en veel reakties!

Spyro_the_Dragon:
De Acer Tablet PC is, als je het scherm over het toetsenbord heenklapt, wel degelijk een tablet dat zonder toetsenbord en muis te bedienen is. Voor de bediening krijg je er 2 speciale (Wacom) pennen erbij. Een kleine die je in het scherm kunt schuiven en een grote.

athlonkmf:
Hij is inderdaad qua specs niet al te krachtig.
Het scherm bij de Acer is juist wel goed beschermd, doordat je hem kunt inklappen.
Het scherm is 10.4"", dus erg klein, maar wel goed leesbaar.
Bij deze zogenaamde eerste generatie Tablet PC valt het stroomverbruik nog wel tegen. Mijne werkt 2 tot 2,5 uur op een opgeladen accu met Wifi aan.

Boxkeeper:
Een breedbeeld laptop is ook wel erg gaaf :9~
Een vriend van me heeft er 1 van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
_bas_ schreef op 22 May 2003 @ 12:05:
Met mijn handschrift werkt handschriftherkenning vast niet . :+
Jouw handschrift kan niet slechter zijn dan de mijne. TRUST me!
Maar m'n Ipaq kan me nog prima lezen :)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
John_Bruin schreef op 22 May 2003 @ 13:08:
Leuk, snel en veel reakties!

Spyro_the_Dragon:
De Acer Tablet PC is, als je het scherm over het toetsenbord heenklapt, wel degelijk een tablet dat zonder toetsenbord en muis te bedienen is. Voor de bediening krijg je er 2 speciale (Wacom) pennen erbij. Een kleine die je in het scherm kunt schuiven en een grote.

athlonkmf:
Hij is inderdaad qua specs niet al te krachtig.
Het scherm bij de Acer is juist wel goed beschermd, doordat je hem kunt inklappen.
Het scherm is 10.4"", dus erg klein, maar wel goed leesbaar.
Bij deze zogenaamde eerste generatie Tablet PC valt het stroomverbruik nog wel tegen. Mijne werkt 2 tot 2,5 uur op een opgeladen accu met Wifi aan.
De acer zat niet in m'n wenslijstje, omdat de belangrijkste voordelen teniet zijn gegaan, namelijk de compactheid en gebruiksduur. Het is namelijk een laptop wat ook als "tablet" kan dienen.

Ik ga liever voor de Toshiba als die niet zo duur was..

En... 10,4".. ik werd al gek van m'n oude 12"... 10,4 nee dank je..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrC4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-06 13:55
Ik heb ook een Tablet PC: een Compaq Concerto 4/25, sinds 1992, dus al 11 jaar :D. Ik gebruik hem wel om te demonstreren dat het principe Tablet PC niet bepaald nieuw is. Het nuttige gebruik is minder geworden: het was eerst mijn devel machine voor Windows 3.11 (en 1.0 for Pen Computing), maar nu staat ie ongebruikt in de kast, omdat de accu helemaal dood is.

Plaatjes:
Foto 1
en
Foto 2

[ Voor 12% gewijzigd door MrC4u op 22-05-2003 16:31 . Reden: Image host veranderd ]

..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_bruin
Cool Mrc4U!
Sta ik wel van te kijken dat het principe al 11 jaar oud is. :?
Hij ziet er ook best leuk uit!

Heb je ook Windows XP Tablet Edition in aktie gezien?
Ben benieuwd wat je daar dan van vindt ten opzichte van pencomputing 11 jaar geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrC4u
  • Laatst online: 30-06 13:55
Nee, ik heb helaas nog niet de WinXP versie geprobeerd. Wel de Win95 versie. Ik moet daarbij wel zeggen dat de handschriftherkenning van Win95 minder was dan die van Win3.11 (kan natuurlijk ook zijn dat Win95 meer cpu-tijd gebruikt ;)).

Maar alle Pen windows-en zullen wel op dll's gebaseerd zijn zodat de extra pen functionaliteit benut wordt en dialoogvensters worden aangepast (misschien geinig feitje: MS-Office en WordPad ondersteunen standaard al een pen, maar is inactief totdat de speciale pen-dll's geladen zijn).

..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Tis natuurlijk erg handig zon ding vooral doordat hij klein is en wifi ondersteunt maar eigenlijk zit hij tussen een geavanceerde pda en laptop in dus dat maakt hem zeg maar middelmatig.
ikzelf zou eerder een pda kopen en als ik wat meer geld had een laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76472

ik denk dat het ook zijn nut kan bewijzen bij studenten.

Altijd en overal al je notities bij, slides gemakkelijk invoegen, en weinig papier, + altijd maar 1 iets nodig om mee te nemen.

correct me if im wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
jup dat vind ik zeker handig, typen of schrijven je kan zelf kiezen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

als de formaat van een Tablet PC een A4 formaat heeft lijkt het met wel interresant, ik heb eens met 1 gespeelt van siemens, dat was toch allemaal duidelijk genoeg, alleen weet niet meer hoe groot die was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-07 13:15
Lijkt me toch wel errug mooi zo;n dingetje. Vooral als ik me examens haal en volgend jaar dus ga studeren. En heeft idd een errug hoog kwijlgehalte. Kan alleen niet opmaken wat voor proc erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_bruin
In mijn 'oude' Acer zit een Ultra Low Voltage Mobile Intel Pentium III - M 800Mhz
De nieuwe lijn heeft een snellere en zuinigere Intel Centrino 900 Mhz, maar ziet er verder hetzelfde uit.

Klik hier voor een vergelijking tussen oud en nieuw.

Het formaat van de Tablet PC is absoluut duidelijk genoeg om mee te werken (duh!). Het apparaat is iets kleiner dan een A4-tje.
Windows Journal wordt meegeleverd om aantekeningen te maken op een lijntjes/ruitjes/notenbalk/kalender achtergrond alsof je in een schrift schrijft. Mooie feature is dat je in de geschreven(!) tekst (mits netjes en in het Engels geschreven) in je notities kan zoeken.

[ Voor 41% gewijzigd door john_bruin op 23-05-2003 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-07 13:15
Ik zou heel graag zo;n ding willen kopen, alleen jammer dat ik het geld er nu niet voor heb. En ik heb mezelf de laatste tijd voorgenomen om alleen dingen te kopen die ook echt nut hebben op de lange duur. Misschien dat ik hem wel koop als ik eenmaal aant studeren ben, maar heeft de komende maanden toch weinig nut voor me. Moet dus nog ff wachten.

Hoe werkt dat wifi eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Ik heb de accer C100 mogen testen op mijn werk en in vind het echt een super apparaat.
Nu wist ik al een tijdje dat de C110 uit komt met de Intel Centrino.

Weet iemand ook wanneer die in de winkel licht?
Ik heb namelijk net mijn oude laptop verkocht en w8 maar en w8 maar op de opvolger van de Accer C100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9702

als ik een adviesje mag geven;
koop geen echte tablet!

koop een hybride oplossing zoals het plaatje in de eerste post, zodat je altijd nog een toetsenbord beschikbaar hebt. Ik heb hier een Fujitsu-Siemens Tablet, met een infrarood toetsenbord erbij en de mogelijkheid om on screen keyboard te gebruiken.
Ok, dat toetsenbord is echt bagger, veel te klein en je moet goed mikken. En het onscreen toetsenbord werkt alleen als je bent ingelogd, dus elke keer als je dat ding opstart moet je toch weer eerst het toetsenbord er bij zoeken om je WW in te typen.

Zo'n hybride oplossing biedt gewoon het beste van beide werelden, overigens moet je echt een idee hebben wat je met je tablet wilt. Met pen werken is gewoon niet heel erg fijn tegenover muis, behalve als je wilt gaan schrijven of tekenen.

Je kunt je trouwens een hoop frustratie voorkomen door alles enkelklik(web modus) te maken in Windows, dubbelklikken met een pen is frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_bruin
ajampaniki schreef op 24 mei 2003 @ 20:08:
Hoe werkt dat wifi eigenlijk?
Over WiFi in het algemeen is veel te vinden op de rest van het internet. WiFi met de Acer werkt perfect. Er is een WiFi-kaart ingebouwd die je met een hardware-button kan in- en uitschakelen. Het werkte meteen goed toen ik thuis WiFi aanzette en met mijn accesspoint contact maakte.
Pimpimmers20 schreef op 27 mei 2003 @ 01:56:
Weet iemand ook wanneer die in de winkel licht?
Ik heb namelijk net mijn oude laptop verkocht en w8 maar en w8 maar op de opvolger van de Accer C100
De opvolger van de Acer C100 met de Intel Centrino wordt volgens mij al wel in de USA verkocht, dus het kan niet lang duren voordat hij hier in de winkels ligt.
Anoniem: 9702 schreef op 27 May 2003 @ 02:25:
Zo'n hybride oplossing biedt gewoon het beste van beide werelden, overigens moet je echt een idee hebben wat je met je tablet wilt. Met pen werken is gewoon niet heel erg fijn tegenover muis, behalve als je wilt gaan schrijven of tekenen.
Helemaal mee eens! Voor productiviteit werk ik altijd in de laptop-modus met het touchpad. Voor gewoon een beetje surfen en tekenen is de tablet-modus erg geschikt. Voor het schrijven in het Nederlands is de Windows for Tablet PC helaas nog niet echt geschikt, omdat Nederlands nog niet ondersteund wordt.

De kleine afmeting en het geringe gewicht en de WOW-factor zijn natuurlijk sowieso fijne voordelen van het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16630

Anoniem: 9702 schreef op 27 mei 2003 @ 02:25:
als ik een adviesje mag geven;
koop geen echte tablet!

koop een hybride oplossing zoals het plaatje in de eerste post, zodat je altijd nog een toetsenbord beschikbaar hebt. Ik heb hier een Fujitsu-Siemens Tablet, met een infrarood toetsenbord erbij en de mogelijkheid om on screen keyboard te gebruiken.
Ok, dat toetsenbord is echt bagger, veel te klein en je moet goed mikken. En het onscreen toetsenbord werkt alleen als je bent ingelogd, dus elke keer als je dat ding opstart moet je toch weer eerst het toetsenbord er bij zoeken om je WW in te typen.

Je kunt je trouwens een hoop frustratie voorkomen door alles enkelklik(web modus) te maken in Windows, dubbelklikken met een pen is frustrerend.
Allereerst wil ik even zeggen dat ik het helemaal met je eens ben over die hybride oplossing. Maar wat je over die pen zegt vind ik iets te kort door de bocht. Ik heb vanwege rsi een jaar terug overmoeten gaan op een tablet (als invoer apparaat), het is even een paar dagen (voor sommigen misschien een weekje) wennen maar als je er eenmaal aan gewend ben wil je niets anders meer. Dankzij de absolute coordinatie kun je zeer snel navigeren. Het nadeel is dat je er niet mee kan gamen.

En wat je zij over dat dubbelklikken... daar heb ik een knopje voor aan de zijkant van mn pen. Werkt prima hoor.

Voor de rest trouwens een interessant topic, ik wil er binnekort namelijk ook een aanschaffen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_bruin
Deze post is met de pen geschreven en eerlijk gezegd gaat dat best moeizaam. Het zou leuk zijn om de mogelijkheid te hebben om in je handschrift te kunnen posten. Ook een stuk persoonlijker trouwens.

Ik merk dat nog maar weinig tweakers een Tablet PC hebben, maar wel willen. Misschien kunnen we hier de verschillende merken bespreken?

[ Voor 26% gewijzigd door john_bruin op 27-05-2003 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-02 22:34

Pan

Recentelijk heb ik een Acer Travelmate C110Tci laten importeren, dat is dus de nieuwe versie met een Centrino.
Hij werkt echt lekker, vooral de touchscreen-functionaliteit is productiviteit verhogend. Wat me wel tegen valt is het klikmechanisme waarmee het scherm in zijn positie blijft, het scherm is namelijk een beetje gammel. Maar ja, een andere mogelijkheid om het scherm "stevig" op zijn plaats te houden en tevens de rotatie-functionaliteit te behouden, kan ik ook niet zo 1-2-3 bedenken.
Het is wel jammer dat je nergens los een Windows XP Tablet PC edition kan kopen, aangezien die van mij werd geleverd met een chinese versie (en dat leest niet echt al te prettig :) ).
Misschien weet iemand een manier om de normale Windows XP versie om te toveren in een Tablet editie ? (of de chinese te veranderen in een engelse?)

GigaByte X48-Ds5, Q6600 @3250mhz, Ati 3870, 4x1024mb DDR2, 2x Samsung F1 1 tb hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royale de Luxe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-07 10:13

Royale de Luxe

The limit is out there

Wat ik nou zo spijtig vindt aan de oude acer is dat er niet meer dan 256Mb in kan, je zal maar meer geheugen nodig hebben. Verder is de Convertible een systeem dat netjes is voor mensen die nog graag een gewoon toetsenbord willen bij zich hebben. Maar een vraagje voor de convertible gebruikers, hoeveel keer per dag draai je het scherm? doe je dit nog evenveel als in het begin?

Het slate design=zonder keyboard, vind ik ook niet slecht als je echt een toepassing hebt waar er geen hoge input via toetsenbord vereist is...

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royale de Luxe

Royale de Luxe

The limit is out there

Pan schreef op 28 May 2003 @ 00:31:
Recentelijk heb ik een Acer Travelmate C110Tci laten importeren, dat is dus de nieuwe versie met een Centrino.
Hij werkt echt lekker, vooral de touchscreen-functionaliteit is productiviteit verhogend. Wat me wel tegen valt is het klikmechanisme waarmee het scherm in zijn positie blijft, het scherm is namelijk een beetje gammel. Maar ja, een andere mogelijkheid om het scherm "stevig" op zijn plaats te houden en tevens de rotatie-functionaliteit te behouden, kan ik ook niet zo 1-2-3 bedenken.
Het is wel jammer dat je nergens los een Windows XP Tablet PC edition kan kopen, aangezien die van mij werd geleverd met een chinese versie (en dat leest niet echt al te prettig :) ).
Misschien weet iemand een manier om de normale Windows XP versie om te toveren in een Tablet editie ? (of de chinese te veranderen in een engelse?)
Van XP Tablet PC version zijn er Corporate editions beschikbaar, dus bestaat wel, je kan dan gewoon het geheel herinstallen, wel zal je de drivers nodig hebben...

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7094

language pack kopen of downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:30

BCM

We werken hier (optiebeurs amsterdam) al 2 jaar met tablet PC's. Alle handelaren stonden (staan helaas niet meer) in de crowd met een HH van Fujitsu (stylistic LT over het algemeen) waar de prijzen en het handelssysteem op stonden. Werkte prima. Ik heb er nu twee liggen waar ik weinig meer mee doe. (P 233, 64mb, 4,3 gb, screen 800*600 Touch)

Cedo Nulli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_bruin
De optiebeurs lijkt me een erg mooie toepassing voor een Tablet PC.
Ik heb ook een Sony Clie (PDA) en dat is ook zeker een leuk apparaatje, maar het scherm is voor de meeste toepassingen toch echt een beetje te klein.
Verder lijkt me een Tablet PC erg handig in ziekenhuizen, magazijnen, collegezalen, autoschadebedrijven enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84270

BCM schreef op 28 May 2003 @ 17:07:
We werken hier (optiebeurs amsterdam) al 2 jaar met tablet PC's. Alle handelaren stonden (staan helaas niet meer) in de crowd met een HH van Fujitsu (stylistic LT over het algemeen) waar de prijzen en het handelssysteem op stonden. Werkte prima. Ik heb er nu twee liggen waar ik weinig meer mee doe. (P 233, 64mb, 4,3 gb, screen 800*600 Touch)
doe je ze niet weg, of 1 tje
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederick Janse
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2017
Erg toevallig dat dit topic net nu gestart wordt. Ik ben in maart voor T.net naar CeBIT geweest en heb daar aardig wat contacten opgedaan. Inmiddels ben ik al weer even bezig met een review waarin 4 of 5 tablet pc's met elkaar vergeleken worden op diverse vlakken.

Ik heb dus al de mogelijkheid gehad met verschillende modellen te spelen voor een paar weekjes, en tot nu toe ben ik best onder de indruk. Ik ga hier natuurlijk niet te veel weggeven, maar hou over een paar weken de FP maar in de gaten ;)

Mr. Pink - "Hey, fuck all that, I'm making a point here. You're gonna make me lose my train of thought."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royale de Luxe

Royale de Luxe

The limit is out there

Died schreef op 29 May 2003 @ 20:23:
Erg toevallig dat dit topic net nu gestart wordt. Ik ben in maart voor T.net naar CeBIT geweest en heb daar aardig wat contacten opgedaan. Inmiddels ben ik al weer even bezig met een review waarin 4 of 5 tablet pc's met elkaar vergeleken worden op diverse vlakken.

Ik heb dus al de mogelijkheid gehad met verschillende modellen te spelen voor een paar weekjes, en tot nu toe ben ik best onder de indruk. Ik ga hier natuurlijk niet te veel weggeven, maar hou over een paar weken de FP maar in de gaten ;)
Leuk dat je dit gaat doen, hou je ook rekening met de INdoor/outdoor versies?? persoonlijk kan dat wel belangrijk zijn, daar veel verticale markten hun tablet pc's buiten gebruiken... .

Ik hoop dat de FP het vlug kan verwachten... .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_bruin
Died: Dat is inderdaad erg toevallig! Ik ben ook onder de indruk van de Tablet PC en geloof ook echt dat er dit jaar veel verkocht zullen gaan worden.

Ik heb trouwens een plannetje bedacht om toch hier met mijn eigen handschrift te posten. Het moet namelijk niet al te moeilijk zijn om een klein progje te maken die die inhoud van een ink-picturebox naar een gifje wegschrijft en via FTP ergens plaatst. De inhoud van de post is dan alleen een verwijzing naar het betreffende gifje.

Zoiets: Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~jbr/posts/image001.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65323

Killer application
Gebruik 'm als super remote

Op tablet - netremote http://www.netremote.org/-> wifi -> op PC girder www.girder.nl -> stuur alles aan bv myHTPC www.myhtpc.net of een via IR http://www.home-electro.com/tira1.htm bv je home theater.
Ook kan je verlichting met girder via X10 www.marmitek.nl aansturen

Lijkt me wel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53057

Cool @ boas

Das exact mijn id :) heb nu al een pc met myhtpc en infrarood, ook X10 spullen heb ik al liggen, zoek alleen nog een ideale afstandsbediening == tablet pc == nog een beetje duur.

Hoe zit het eigenlijk met spellen op die dingen? Iemand als eens getest met Diablo of simulatie spellen? (beachlife / simcity / oid) dus grafisch goede maar niet echte 3d spellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pan

Pan

@ 1of1

Ik heb er GTA Vice City op staan, en die doet het perfect. Ook heb ik er C&C generals op gezet, om eens te kijken of het handig werkt met een pennetje. Maar helaas vereist Generals toch wat meer grafische kracht, pas als je alle instellingen zo laag mogelijk zet is het spel pas redelijk speelbaar.

't is trouwens op een Acer C110.

GigaByte X48-Ds5, Q6600 @3250mhz, Ati 3870, 4x1024mb DDR2, 2x Samsung F1 1 tb hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53057

@ Pan, tnx voor de info!

Opzich wel stoer dat dat soort spellen wel goed werkt! Weer een aankoop argument :D

Dat generals niet goed werkt zou kunnen is ook wel een erg zwaar spel inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:30

BCM

Anoniem: 84270 schreef op 28 May 2003 @ 19:45:
[...]

doe je ze niet weg, of 1 tje
:)
Om nu hier een V&A te beginnen vind ik niet nodig... Meel me FF.

Cedo Nulli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_bruin
Tom's Hardware Guide heeft een uitgebreide test van 6 verschillende Tablet PC's

http://www17.tomshardware.com/mobile/20030602/index.html

Ik zie net dat dit nu ook op de tweakers.net frontpage staat.

[ Voor 25% gewijzigd door john_bruin op 03-06-2003 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_bruin
XThink heeft een erg indrukwekkend softwarepakket ontwikkeld waarmee handgeschreven wiskundige formules worden herkend en opgelost. Ideaal voor studenten en engineers met een Tablet PC.
Zie http://www.xthink.com/product.html
Bekijk ook vooral de videos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik ben zeer geinteresseerd in een tablet pc, en danwel de Acer C110, aangezien deze een centrino draagt en dus een wat langere accuduur heeft.

Wat ik aan Pan wil vragen is hoe duur was hij ongeveer?
En hoe lang doe je met de accu?

(heb ff rondgekeken en de accutijd was maar 3 uur... )
Veel minder dan ik had verwacht.

Voor de rest zie ik hem nog niet in de pricewatch staan.
Hoop maar Dat ie gauw in nederland uitkomt.

[ Voor 13% gewijzigd door XthinkZ op 17-06-2003 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pan

Pan

@ XthinkZ
Ik heb hem zelf vanuit het buitenland laten importeren voor (omgerekend) €2300,-. Echter de richtprijs voor het toestel hier in Nederland, schijnt €2200,- te zijn (http://www.hardware.info/nieuws.php?id=2089).

Met de accu doe ik maximaal 4 uur (max. power management) en aangezien er bij mij 2 accu's werden geleverd is het dus 8 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Bedankt Pan,

Misschien een stomme vraag, maar ik wil eigenlijk vragen of jullie een 3mark wilt draaien.
Zodat ik het grote verschil voor mij tussen de c102 en c110 kan schatten.

Want ik wil even overwegen of ik die €1000 verschil het ook echt waard vind, afgezien dat hij nog niet in nederland verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_bruin
@XthinkZ
Ik wil met alle plezier een benchmark op mijn Acer draaien.
Geef maar een linkje naar het programma wat ik moet draaien en wat je precies wilt zien.
Met WiFi continue aan doe ik 2,5 uur met mijn accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Gaaf!

Hier is het programma. +/- 40 Mb groot.

http://www.futuremark.com/download/?3dmark2001.shtml

Niet teleurgesteld zijn als het niet denderend loopt.
Het gaat erom dat ik kan zien hoeveel het veschil is tussen de c102 en de c110 is.
Ik had namelijk al gelezen dat de c100 maar drie frames per seconde in 3dmark deed.

ps. Gewoon de default benchmark draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Hmm, ik denk dat 3dmark voor de c100 niet zo'n goed idee is, aangezien in het artikel stond dat deze crashte.

Heb ook nog een artikel gevonden over de C102:

http://www17.tomshardware...030129/travelmate-09.html

Misschien dat Pan nog even een 3dmarkscore wilt posten aangezien hij wel GTA kan spelen.

[ Voor 50% gewijzigd door XthinkZ op 18-06-2003 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_bruin
Okee thanx voor de waarschuwing! Ik ga het programma dan maar niet installeren.
Goed artikel trouwens. Ik hoop dat in het artikel al jouw vragen worden beantwoord.
Ik ben het in ieder geval met de conclusie eens.
Ik gebruik de Tablet PC dan ook vooral voor surfen en tekstverwerken vanuit een luie stoel en niet voor games.
Ik denk trouwens dat het prijsverschil tussen de 2 modellen te groot is voor de matige verbeteringen die je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-06 20:50

Jack

MHz Matters

XthinkZ schreef op 18 June 2003 @ 10:08:
Bedankt Pan,

Misschien een stomme vraag, maar ik wil eigenlijk vragen of jullie een 3mark wilt draaien.
Zodat ik het grote verschil voor mij tussen de c102 en c110 kan schatten.

Want ik wil even overwegen of ik die €1000 verschil het ook echt waard vind, afgezien dat hij nog niet in nederland verkrijgbaar is.
Pan doet op zijn C110 bij 3DMark 2001 ongeveer 2700 dacht ik...
ik zal het wel even vragen....

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pan

Pan

Jep dat klopt inderdaad (2700 met 3dmark2001se)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederick Janse
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2017
De C110 moet eind juli op de markt komen, en hopelijk verschijnt er voor die tijd ook een review van dat ding op de frontpage.

[ Voor 4% gewijzigd door Diederick Janse op 19-06-2003 21:05 ]

Mr. Pink - "Hey, fuck all that, I'm making a point here. You're gonna make me lose my train of thought."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Ik zie dat in de pricewatch de acer C111 is uitgekomen:

Acer TravelMate C111TCib LX.T270E.069 € 1939
P-Centrino 1GHz, 10.4TFT, 512MB RAM (2x256), 40GB HDD, Ext FDD, Ext DVD/CDRW combo, LiIon, 56K modem,W ired & Wir Lan, Bluetooth, XP PRO

Grote verschil met de C110 is dus 1000Mhz ipv 900 Mhz Centrino, en standaard bluetooth ondersteuning en misschien wat bugfixjes.

Prijs ligt op het moment rond de 1950-2000 EUro.

Nog fftjes wachten en hij wordt van mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-07 10:06

tweakerbee

dus..?

Ze zijn toch wel fors duurder dan de "gewone" centrino laptops.
Is voor jullie de touchscreen functionaliteit nou echt zo handig? Of is het meer een gadget. 'k Heb zelf ook een paar maanden terug overwogen wat ik moest nemen: Tablet of laptop. Het is uiteindelijk een laptop geworden door het grotere scherm, meer mogelijkheden, en de Centrino laptops ook redelijk licht zijn en aardig lang met een batterij doen.

Toegegeven, als je 1,5 kilo meesleept is dat een stuk minder dan de 2,5 die mijn laptop weegt, dus als je erg veel mobiel werkt zou dat een argument kunnen zijn.

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 09:07

paQ

komt als geroepen dit topic :) ietwat late post maar who cares

aangezien mijn laptop gejat is, en ik gigantische voordelen zie in de functionaliteit van een laptop/tablet, een tabltop, ben ik ook al wat gaan rondkijken bij de pcboer.

ikzelf zat namelijk tussen een acer de toshiba portege 3500 te twijfelen. Maar ik moet eerlijk bekennen dat die 12" van die toshiba me vreselijk tegenviel :{
laat staan de 10,4" van een acer :|

is dat niet _heel_ erg klein? ik bedoel; wanneer je hem als 'gewone' laptop op je werk gebruikt, kun je dan al je reguliere programmatuur nog wel op een normale manier draaien en lezen? :?
zelf ben ik tot de volgende vergelijking gekomen op een website:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/lgulikers/tablet.jpg

ik wist niet van het bestaan van de 110 af, en is dat een (groot) prijsverschil waard, en waarin dan wel precies?

voordelen hier van de toshiba, zijn het (veel) grotere scherm en misschien wel de processor, maar zeer nadelig is het lage en langzame geheugen en _geen enkele_ drive aanwezig of meegeleverd.
Bij de acer zit alles er al in (wifi enzo) veel goedkoper, meer/sneller geheuegen, ook voor de video toepassingen, maar is dan ook een heel stuk kleiner :{

wat moet je hier nou mee :?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

sorry voor het kicken, maar zou de TS nog wat meer persoonlijke ervaringen kunnen delen omtrent het gebruik van die Acer?

welke goede en welke mindere punten kom je tegen in het dagelijkse gebruik?
is het scherm té klein bijvoorbeeld?
of is het juist fijn?
prettig als het zo'n licht dingetje is etc etc?

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platel
  • Laatst online: 13-08-2024

Platel

Trogdor the Burninator!

Ik heb zelf de Acer C100TCi, gekocht op 29-1-2003 voor €2069,- bij PC Snel.
Die is nu wel veel in prijs gezakt.

Maar goed...
Hij bevalt prima, is toch echt één van de betere aankopen van het jaar geweest.
Heerlijk klein. En wireless browsen op de bank met een pen is ideaal. Ook berichten schrijven met MSN Messenger 6 is erg grappig.

Het scherm is absoluut niet onbeschermd. Ik heb er nog geen enkele kras op zitten en leg wel rustig mijn handen erop.

Het enige nadeel is dat het scherm nogal reflecteert. Je hebt snel last van storend invallend licht.

Ik zou trouwens nu gaan voor de C110 Met 1Ghz Centrino of binnenkort de C111 met 1.3Ghz centrino. Dat werkt een stuk prettiger dan de 800Mhz p3 die ik heb.

Maar al met al is het zeker het aanraden waard!

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_bruin
Leuk om mijn topic weer eens naar boven te zien drijven.
Platel, ik ben het helemaal met je eens! MSN6 is inderdaad erg leuk als de andere kant ook in handwriting kan terug schrijven.
Wireless browsen op de bank is echt super!

Heb jij nog echte Tablet PC toepassingen waar je enthousiast over bent?
Ik zoek nog naar de mogelijkheid om de handschriftherkenning van Nederlandse woorden voor elkaar te krijgen.

Vorige week kwakm er trouwens een taxateur van de gemeente Den Haag bij ons langs, uitgerust met een Fujitsu Siemens Tablet PC. Erg leuk om een praktijktoepassing tegen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

nou J_B :{
ik moet eerlijk zeggen. Ik heb ze vandaag in een winkel mogen uitproberen; de acer en de toshiba portege. Alhoewel de Acer "lekkerder schrijft", vind ik het een gammel dingetje :{ (in vergelijking met die portege)
het scherm moet je echt op zijn plaats "op slot" klikken, anders wiebelt het maar alle kanten op, daarbij vind ik 10,4 echt té klein om als 'echte laptop' te gebruiken.

de toshiba daarintegen is veel beter afgewerkt, veel stabieler, veel steviger en veel sterker. Daarbij, het grootste voordeel; het scherm is een stuk groter (12,1") :) en dat kijkt veel prettiger, omdat je gewoon meer ruimte hebt om te schrijven. Je handschrift blijft immers even groot, en dus handig als je zowel in de lengte als breedte extra schrijf-ruimte hebt, dat voor het functionele, maar ook voor het gewone werken ermee, is het een stuk handiger. De Toshiba likt mij een intellegenter systeem btw. Je klapt hem open, zonder klemmetjes e.d. los te mkaen draai je het scherm, klapt neer ( weer zonder gefriemel) en je hoort een solide "klik" :)
klaar is kees...

ik vond het met de acer persoonlijk maar een hoop gepriegel om dat scherm nou eindelijk eens om te draaien :{ ; klemmetjes los, scherm draaien, klep-slot verstellen, klep omlaag, vastdrukken in klep-slot, dan de klemmetjes aan de zijkanten weer vast :|
en dat kleine minipennetje van de acer vind ik ook niets

maarja.... dan blijf je zitten met dat hele grote prijsverschil en de toch wel mindere specs, laat staan enige drive erbij :{
slecht punt van de toshiba vind ik. geen flop (maar die gebruik je toch al niet) geen CD/DVD, geen 512 MB geheugen, geen etui :{ allemaal jammer

en toch ga ik morgen denk ik voor de Toshiba. een gooed, mooi, strak en zeer degelijk apparaat, wat ook goed doorkan als gewone laptop :)

er komt trouwens zeer binnenkort nog zo'n ding op de markt: de Advance VX1400, met, jawel, een 14"scherm :), maar ook weer lage specs :{

hoop geklaag he? :P
mja... hoe verder ik ga kijken en oriënteren, hoe moeilijker het wordt vind ik ;)

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Is er trouwens al een nederlandse handschrift herkenning uit?

Imperfectionist.

• john_bruin
@paQ
Door het grote prijsverschil vind ik eigenlijk niet dat je mijn Acer en de Toshiba op de deze manier met elkaar kunt vergelijken. Het lijkt me logisch dat je voor bijna 800 euro :( meer ook meer krijgt.
Het prijsverschil met de Acer C111 (Centrino) is een stuk kleiner, maar nog altijd 300 euro.
Ik vind jouw argument van een te klein scherm juist een voordeel, want hoe kleiner hoe beter.
Ik vind ook dat je een beetje overdrijft over het omdraaien van het scherm, want dat is eigenlijk gewoon heel makkelijk en als het scherm eenmaal is vastgeklikt dan is het ook gewoon stevig.
Het kleine pennetje is alleen maar handig, want je krijgt er ook gewoon een grote lompe pen bij, maar die kun je niet in het scherm opbergen.

Zo heb ik mijn Acertje wel weer genoeg verdedigd toch? ;)

Ik hoop dat je dit nog leest voordat je je zuurverdiende geld aan een Protegé hebt verspild!

Sterkte...

• paQ

paQ

:P :D

I had this coming :D

Jij vind een klein scherm een groot voordeel, dus je hebt dan 10 x meer geluk dan mijn dure / hoge geprijsde toshiba ;)
én 300 euro goedkoper, én een flop, én een combodrive, én een tas :{
de toshiba heeft geen van allen :{

en tóch vind ik het scherm zo belangrijk dat ik voor de toshiba ga.
Wat betreft het pennetje eigenlijk idem, maar ook weer persoonlijk uiteraard. Die dikke pen van Toshiba heeft hetzelfde formaat als een doodgewone balpen, en zit heel mooi weggewerkt in het scherm, die je er zeer eenvoudig uitklikt.

Maar zo zie je maar; mijn mening over die tablet PC's is dat die dingen zo ontieglijk persoonlijk zijn, omdat ze (alhoewel ze erg lijken op elkaar) ze gigantisch verschillen :{
in formaat, in gewicht, in prijs, in specs etc etc.

anyway, ik heb hem net besteld, en zal morgen bezorgd worden :)

deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.tabletpcs.nl/img/products/tabletpcs/toshiba/3500-groot.jpg

en de vraag staat er al vaker, maar nog niet echt een antwoord; is er al een Nederlandse ondersteuning voor de pen-tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_bruin
@paQ Okee ik geef toe dat ie toch ook wel errug mooi is! Ben benieuwd naar je ervaringen.

Ik heb nog even gekeken op http://www.tabletpcbuzz.com en kwam erachter dat op http://www.microsoft.com/...c/downloads/powertoys.asp sinds kort de Dictionary Tool staat waarmee het mogelijk is om dictionaries in te lezen die de handwriting recognition verbeteren. Volgens mij is het hiermee mogelijk om een Nederlandse dictionary in te lezen. Must have!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 14:40

reuzekind

Ik geloof in GoT

Anoniem: 7094 schreef op 28 mei 2003 @ 16:38:
language pack kopen of downloaden :)
Hier een topic op een Tablet PC Forum over de Language packs, en Windowx XP edities voor tablet pc's. http://www.tabletpcbuzz.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=4448

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_bruin
Volgens mij bestaat er (nog) geen Dutch Language Pack voor Tablet PC's dus je zou het tot die tijd toch met de Dictionary Tool moeten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

zo :)
hij is binnen :) (allang; petje af voor 06 computers) maar ben net klaar met alles configureren en de software installeren zodat ik weer aan het werk kan :)

errug mooi en fijn apparaatje, tikt lekker en het scherm is groot zat als gewoon scherm.
eerste indruk is gewoon goed. Heb er een externe CD_RW bij besteld om alles te installeren e.d., over het netwerk is niet handig :|

Hij is sneller dan ik verwacht had (PIII M 1,33)
Heb er wel een reepje kingston 256 bijbesteld (voor maar `€ 55,- 8)7 ), maar dat komt maandag binnen :)

ik ga me van het weekend wel eens even verdiepen in dat hele dictionairy gedoe. Voorlopig ben ik erg tevreden, een sloide apparaat, wat lekker typt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_bruin
Gefeliciteerd met je aankoop!
... een sloide apparaat, wat lekker typt ;)
Volgens mij typt het toch nog niet helemaal lekker ;)

Eigenlijk moeten we in dit topic verder met handgeschreven tekst, vind je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

John_Bruin schreef op 15 augustus 2003 @ 14:07:
Gefeliciteerd met je aankoop!

[...]

Volgens mij typt het toch nog niet helemaal lekker ;)

Eigenlijk moeten we in dit topic verder met handgeschreven tekst, vind je niet?
alle toetsenborden maken bij mij typfouten :D
de lettertjes staan gewoon in de verkeerde volgorde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

reuzekind schreef op 15 augustus 2003 @ 12:52:
[...]

Hier een topic op een Tablet PC Forum over de Language packs, en Windowx XP edities voor tablet pc's. http://www.tabletpcbuzz.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=4448
lijkt me niet helemaal de juiste link?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 20-06 13:06

BaRF

bijna kerst

zijn zulke dingen nou niet heel leuk voor bv photoshop? Alhoewel, ik denk dat de standaard pennetje niet druk-gevoelig zijn he?

dan toch maybe liever zo één:
Afbeeldingslocatie: http://www.wacom-europe.com/uk/products/cintiq/_abb/cintiq_overview.jpg

:9~
Afbeeldingslocatie: http://www.wacom-europe.com/uk/products/cintiq/_abb/illustration_headillu.jpg

ok, moet er wel een 'gewone' pc in de buurt zijn, maar da's tenminste een tablet! :D

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

de toshiba herkent Nederlandse spelliong wanneer je in de poweretool Nedertlandse woorden invoert. Deze pakt ie dan vanzelf op in Journal. *D

goed nieuws dus

je kan ook een microsoft dictionairy uit office inladen, maar weet iemand hoe zo'n file eruit ziet? welke extensie enzo? :?

edit:
je moet dus nederlandse text files inladen met een woordenboek erin... :{
weet iemand waar je een file met alledaagse woorden kunt krijgen?

[ Voor 22% gewijzigd door paQ op 17-08-2003 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_bruin
@paQ Ik heb hetzelfde "probleem" als jij. Het is volgens mij zo dat de powertool alleen woorden uit de user dictionary kan laden. De user dictionary is de woordenlijst die de gebruiker zelf kan opbouwen door woorden toe te voegen.
Ik ben nu dus ook op zoek naar een woordenlijst met Nederlandse woorden.

@BaRF Die Cintiq is toch VEEL te groot man. Het voordeel van een Tablet PC is juist dat je ermee rond kunt wandelen alsof het een kladblok is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

John_Bruin schreef op 18 August 2003 @ 10:00:
@paQ Ik heb hetzelfde "probleem" als jij. Het is volgens mij zo dat de powertool alleen woorden uit de user dictionary kan laden. De user dictionary is de woordenlijst die de gebruiker zelf kan opbouwen door woorden toe te voegen.
Ik ben nu dus ook op zoek naar een woordenlijst met Nederlandse woorden.
laat het mij dan ook even weten :P
@BaRF Die Cintiq is toch VEEL te groot man. Het voordeel van een Tablet PC is juist dat je ermee rond kunt wandelen alsof het een kladblok is.
idd zometeen live voor het eerst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Compaq Tablet PC TC1000 is wat ik hier staan heb, inclusief (los) toetsenbord en docking station met dvd-lezer.
Afbeeldingslocatie: http://www.robbedoeske.be/Tablet1.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.robbedoeske.be/Tablet2.jpg

Specs:

Microsoft Windows XP Tablet PC Edition
1.36 kg
320 MB RAM, 30 GB HD
1 GHz Transmeta Crusoe proc
10/100 Mb NIC
Wireless NIC
...

http://h18000.www1.hp.com/products/tabletpc/tc1000.html

+ handschriftherkenning werkt werkelijk prachtig, weliswaar in het engels, wat voor mij persoonlijk geen probleem is aangezien ik zowiezo al in het engels typ en schrijf voor de zaken waarvoor ik hem gebruik
+ schermkwaliteit: zeer goed contrast en leesbaarheid. Voor gamers zal het scherm wel niet voldoen, maar daarvoor is ie ook niet gemaakt. Uitgebreide pdf'jes lezen gaat probleemloos, iets wat ik op een gewone pc (zelfs met een flatscreenm) niet echt handig vond
+ Batterij: gaat toch wel verscheidene (zowat 3) uren mee tijdens zowel schrijf-, typ- als surfwerk...

- opstarten: gaat ietwat traag, daarmee bedoel ik dan, eenmaal je aangemeld bent het initialiseren van alles, voor de rest een prima performance

Waarvoor gebruik ik 'm

Docking station: Staat constant naast me als ik aan het werk ben, ik gebruik reeds dual screen voor het programmeren, dus is het handig dat ik m'n mails ontvang op m'n tablet, zo heb ik ook steeds m'n mails bij als ik naar klanten ga.

Laptop mode: Demo geven, zowel van programma's als van websites. De site staat gehost op de tablet zelf, zo hoef ik niet steeds te controleren of er wel een internetverbinding is bij de klant. Bij overleg met de klant zijn kleine aanpassingen onmiddellijk gemaakt.

Tablet mode:
In een vergadering notities nemen. Ik vind het namelijk totaal onhandig om tijdens een vergadering te zitten typen op een laptop, nu schrijf ik gewoon alles op m'n tablet.
Met een GPS ontvangertje op USB in de wagen heb ik een perfect navigatiesysteem.
Staan m'n geheugenkaarten van m'n digitaal fototoestel vol, dan zet ik alles snel even over naar m'n harde schijf en maak ik m'n kaartjes terug leeg.

Nu heb ik deze tablet gewonnen met de Gatekeeper wedstrijd. Als ik hem niet gewonnen had, dan zou ik hem ook niet gekocht hebben, en nooit gemist hebben. Nu ik hem eenmaal gehad heb zou ik hem onmiddellijk gaan missen.

Voor iemand die een laptop puur professioneel gebruikt om demo's te geven, te programmeren, ... is de tablet pc zeker een volwaardig te overwegen alternatief imho

PS:
Het onscreen toestenbord werkt bij mij wel degelijk ook om je paswoord in te voeren bij het inloggen

Het ultralichte/kleine toestenbord vind ik net een groot voordeel, als ik hem op het scherm vastgeklikt laat zitten heb ik nauwelijks meer gewicht en volume mee dan zonder het toestenbord

Dubbelklik met m'n pen werkt hier uitstekend hoor

[ Voor 12% gewijzigd door Yoeri op 18-08-2003 13:07 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_bruin
Ik heb hier http://www32.brinkster.com/jeebee/woordenlijst.zip een lijst met 200.000 Nederlandse (en volgens mij ook Vlaamse) woorden geplaatst die zouden moeten werken in de powertoy "Dictionary Tool for Tablet PC" op http://www.microsoft.com/...c/downloads/powertoys.asp
Hiermee zou Nederlandse handschriftherkenning al een stuk beter moeten werken.
Zelf heb ik het nog niet kunnen testen, omdat ik hier (op het werk) mijn Tablet PC niet bij de hand heb.

@robbedoeske
Mooie prijs heb je gewonnen zeg! Ik vind de Compaq zeker de mooiste Tablet PC, maar helaas was hij een beetje te duur voor mij. Probeer ook bovenstaande tip om Nederlandse handschriftherkenning voor elkaar te krijgen.

Succes!

[ Voor 21% gewijzigd door john_bruin op 18-08-2003 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Da's een mooie zaak :)

ik zal ze vanavond eens importeren... heb er van het weekend al een stuk of 140.000 in gezet, maar hij conflicteert nog vaak met EWngels...
zou ik die er zelfs misschien uit kunnen halen? :?

belangrijke edit!!!
open het txt bestand eerst in wodpad, en sla opnieuw op als txt...

als je hem namelijk opent zoals het bestand nu is, krijg je één woord bestaande uit een paar honderdduizend tekens 8)7 en dat vond mijn PC niet zo leuk :P

[ Voor 39% gewijzigd door paQ op 18-08-2003 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 20-06 13:06

BaRF

bijna kerst

John_Bruin schreef op 18 augustus 2003 @ 10:00:

Ja ok, maar photoshoppers nemen dat graag voor lief ;)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_bruin
Nou dat importeren van zo veel Nederlandse woorden in de Dictionary Tool werkt toch niet zo goed. Het duurt echt uren en de handschriftherkenning wordt er belachelijk traag door.
Helaas... :(

• CodeIT
  • Laatst online: 04-07 13:33

CodeIT

Code IT

Sorry dat ik dit topic weer opengooi, maar was ff aan het rondkijken of GOT of er wat over die tablet pc's is te vinden. Ga zelf namelijk de c100 van Acer kopen, die is nu nog maar 1250 euro bij hardware.nl.
Is er iemand van jullie bezitters van een tablet die hem ook op school gebruikt, waar ik hem ook voor wil gebruiken, lijkt me wel makkelijk aantekeningen maken. Heeft er al iemand ervaring met OneNote van Microsoft? Schijnt een superproggie te zijn op de tablet.

• john_bruin
Ben allang van school, maar wel bezitter van een c100.
Ik heb een beta van OneNote bij Microsoft besteld, maar nog niet ontvangen. Het programma is dus nog niet officieel uit.
OneNote voegt volgens mij niet zo heel veel toe aan de meegeleverde Windows Journal.
Een groot nadeel is dat de handschriftherkenning nog niet met Nederlands werkt. In het Engels werkt het daarentegen erg goed.
Verder is het ook gewoon een heerlijk klein laptopje als je het scherm weer terug klapt.
Waar je nog op moet letten is dat een accu slechts 2 tot 3 uur meegaat en dat is te weinig voor een schooldag.
Een feit is dat het ding nog steeds een hoog gadget-gehalte heeft en je dus veel nieuwsgierige en kwijlende blikken kan verwachten. :9~

• CodeIT
  • Laatst online: 04-07 13:33

CodeIT

Code IT

Ben allang van school, maar wel bezitter van een c100.
Ik heb een beta van OneNote bij Microsoft besteld, maar nog niet ontvangen. Het programma is dus nog niet officieel uit.
OneNote voegt volgens mij niet zo heel veel toe aan de meegeleverde Windows Journal.
Een groot nadeel is dat de handschriftherkenning nog niet met Nederlands werkt. In het Engels werkt het daarentegen erg goed.
Verder is het ook gewoon een heerlijk klein laptopje als je het scherm weer terug klapt.
Waar je nog op moet letten is dat een accu slechts 2 tot 3 uur meegaat en dat is te weinig voor een schooldag.
Een feit is dat het ding nog steeds een hoog gadget-gehalte heeft en je dus veel nieuwsgierige en kwijlende blikken kan verwachten.
Via internet kun je OneNote al wel bestellen, volgens MS voegt het heel veel toe aan je Tablet pc (maar ja, het kost ook zo'n 450 euro).
Ik heb zo'n promo filmpje gezien van een student maar dat zag er wel makkelijk uit.
Mijn schooldagen duren meestal ook niet langer dan 2 á 3 uur :P, dus dat is ook geen probleem. Nederlandse handschriftherkenning komt aan het einde van het jaar heb ik volgens mij hier op Tweakers gelezen.

• paQ

paQ

Microsoft zegt zelf een Nederlandse XP te hebben tegen het einde van 2005
als er tussentijds een Ned. plug-in komt... graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

gebruikt or iemand van jullie een screen-protector?
ik zit me af te vragen of zo'n protector echt nodig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Laatst online: 24-06 10:18
ik vraag mij eigenlijk af hoe het schrijven via de pen zich verhoud tot het schrijven op papier, ik heb zelf een Palm m130 maar het schrijven valt me wel tegen , het gaat langzamer als het schrijven op papier, gaat dit met een tablet pc ook handiger , mij lijkt het gewoon ideaal en dat ze geen grafische power hebben is niet erg, gamen gaat toch thuis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

schrijven gaat net als normaal op papier eigenlijk. Schrijven op een palm gaat letter voor letter. Dat is op een tablet naturlijk niet zo.
Je schrijft gewoon en maak je een foutje, dan zit op de achterkant van je pen een gum :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27662

Hoi John_Bruin

Zeg kan je mij vertellen hoe je die woordelijst weer hebt kunnen verwijderen want. ik ben zo dom geweest om het ook te doen alleen nu loopt alles wat gebruik maakt van de dictionary tool vast. Ik heb al een system restore gedaan maar resutaat blijft hetzelfde. ook uninstall van de tool en opnieuw installen werkt niet met resultaat. ik hoop dat je het me kunt vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_bruin
Hoi Raymongo,

Vreemd dat je zelfs na een system restore nog problemen hebt.
Ik heb mijn probleem destijds met behulp van het Tablet PC Buzz Forum op http://www.tabletpcbuzz.com/forum opgelost.
De dictionary-file staat op c:\documents and settings\your user name\application data\microsoft\speech\Files\UserLexicons
Hernoem de *.dat file die daar staat en het zou opgelost moeten zijn.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27662

Om nou niet meteen de moderator op mijn dak te krijgen zal ik het maar zo kort mogenlijk zeggen.

1000xdank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-07 22:43
Wat ik me eigenlijk afvraag met deze tabletpc`s,
kun je hier alle programma`s op draaien welke ook op windows XP te installeren zijn ?

Het lijkt mij ook wel wat, z`n tabletpc, en vooral als je er ook schetjes en tekeningen op kan maken ... :9

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_bruin
pvdlaan schreef op 09 februari 2004 @ 19:02:
Wat ik me eigenlijk afvraag met deze tabletpc`s,
kun je hier alle programma`s op draaien welke ook op windows XP te installeren zijn ?

Het lijkt mij ook wel wat, z`n tabletpc, en vooral als je er ook schetjes en tekeningen op kan maken ... :9
Ja, mijn Acer Tablet PC werkt gewoon op Windows XP Tablet PC Edition.
Dat is Windows XP Pro met een aantal aanvullingen voor de Tablet PC.
Let er wel op dat Tablet PC's over het algemeen niet zulke zware specificaties hebben, dus bijvoorbeeld Photoshop CS is misschien een beetje te zwaar. Zelf gebruik ik mijn Tablet PC ook voor video-editing van korte filmpjes.

Alias Sketchbook Pro is een erg fijn programma om te schetsen.
Zie http://www.sketchbookpro.com en http://www.sketchbookpro.com/contest om een idee te krijgen van de mogelijkheden.

• AtlonXP1800
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

volgens mij heeft acer weer een nieuwe tablet pc laptop uitgebracht, de c300

[ Voor 6% gewijzigd door AtlonXP1800 op 12-02-2004 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heli0s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 15:07

Heli0s

Liberate tuteme ex inferis

Nog even een kickje.

Jullie hebben de acer nu al een aardig tijdje, en ik ben benieuwd hoe het scharnier punt zich "houd". Heb je geen last van slijtage of iets dergelijks? Ik wil er namelijk ook eentje kopen, maar ik ben bang dat het schanierpunt een beetje een zwak punt is van het apparaat. En gebruiken jullie hem vaker als tablet of als gewone laptop?

Daarnaast heb ik wat slechte reacties gehoord over de wireless adapter die er in zit, hebben jullie daar ook ervaring mee?

The fear that keeps me going and going and going. Is the same fear that brings me to my knees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_bruin
Ik heb inderdaad de Acer nu al een behoorlijke tijd.
Even mijn ervaringen:

Ik gebruik de Acer voornamelijk als kleine laptop op mijn Wifi-thuis-netwerkje.
Het typen blijft toch met toetsenbord handiger, simpelweg omdat de Nederlandse taal nog niet wordt ondersteund.

De Wifi-adapter werkt perfect. Daarover geen klachten.

Het palletje waarmee de laptop dicht klikt is afgebroken, waardoor hij niet meer goed dicht kan. Hier heb ik verder weinig last van.

Het scharnierpunt lijkt wel stevig, maar ook hier zijn er weer 3 palletjes nodig om de boel vast te zetten. Deze voelen niet echt stevig aan, maar ze zijn nog heel.

Daarentegen is de Acer is nog steeds de goedkoopste Tablet PC die er te krijgen is.

Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39303

Er stond in de afgelopen PCM Magazine een vrij uitgebreid artikel over Tablet PC's ik geloof dat de Acer's wel goed uit de test kwamen.

Overigens wordt Nederlandse handschrift herkenning pas ingevoerd bij de introductie van Longhorn, dus daar hebben de huidige tabletters niets aan.

Ik loop er ook al een tijdje over na te denken om zo'n ding aan te schaffen voor het maken van notities tijdens colleges... Maar ik twijfel nog... Wie heeft hier ervaring mee, is het handig voor studenten.. Als ik het ga gebruiken dan ga ik notities schrijven, en niet tikken

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 39303 op 24-02-2004 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-04 10:03
schop

Nu er steeds meer over Tablet PC´s gepraat wordt en Microsoft het bezit van een Tablet PC minder exclusief probeert te maken zullen er nog steeds veel mensen zijn die er vragen over hebben, denk ik. Ik ben hier een van :).

Het is alweer bijna een jaar later, maar omdat dit "Het grote Tablet PC topic" is, is het de bedoeling dat dit topic verder gaat, lijkt mij.

- Welke goede tablet PC's zijn op dit moment allemaal in omloop?
- Kun je nu, in februari 2005, beter een Tablet PC kopen omdat het qua specs niet veel verschilt met een laptop, zolang je geen games speelt, of gaat een programma als PhotoShop CS nog steeds erg moeizaam?
- Hoe is de Bluetooth-ondersteuning? Is dit even goed als bij WinXP SP2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103448

Jippie! Ik heb mij c300.

Snel kijken hoe het apparaat werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, het is een mooie laptop/tablet. Ik ben er erg blij mee (Acer c300). Maar nu loop ik toch tegen een probleempje op. Misschien weet een van jullie er wat van.
Ik heb last van een soort 'ghosting': mijn mousepointer verdwijnt zo nu en dan plots naar de hoek waar het Acerlogo en typeaanduiding staat en gaat daar een beetje heen en weer springen en klikt af en toe op de rechtermuisknop. Dit doet ie alleen als de pen niet ergens anders is 'neergezet'. Het maakt niet uit of ik het scherm draai. Ook maakt het niet uit of ik in tablet mode of in laptop modus werk. Het is een irritant probleem, want het is op deze manier moeilijk om de 'attention' te houden in het scherm waar je op dat moment net je eerste letters wilt zetten. (en dat is in het begin sowieso een beetje prutsen). Ik vermoed dat het een driverprobleem is, maar bij Acer service willen ze daar niets van weten: Installeer de recovery maar, is hun advies.
Wat is jullie analyse?
Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127584

BARO schreef op zondag 30 januari 2005 @ 15:24:
schop
[..]
- Welke goede tablet PC's zijn op dit moment allemaal in omloop?
- Kun je nu, in februari 2005, beter een Tablet PC kopen omdat het qua specs niet veel verschilt met een laptop, zolang je geen games speelt, of gaat een programma als PhotoShop CS nog steeds erg moeizaam?
- Hoe is de Bluetooth-ondersteuning? Is dit even goed als bij WinXP SP2?
Toshiba schijnt binnenkort met twee nieuwe tablets uitte gaan komen. De R15 en de R10. De R15 is schijnbaar al in de USA te koop terwijl de R10 al in Japan gesignaleerd is. Beide schijnen een 14" scherm te hebben, wat voor de één een voordeel is en voor de ander een nadeel. Aangezien de prijs van de Toshiba R200 plotseling een kleine € 400,- gedaald is zullen ze (of tenminste één ervan) ook wel snel naar Europa gaan komen. :) Ik zou dus op dit moment even afwachten wat de prijzen van deze nieuwe modellen gaan worden.

Het belangrijkste verschil tov van een laptop blijft de grote van een scherm (12" of straks 14") versus 15" of meer. Ook is de videokaart in tablets meestal niet echt snel en niet te vergelijken met wat je in laptops van hetzelfde prijsniveau ziet. Voor een programma als PhotoShop wil ik zoveel mogelijk scherm tot mijn beschikking hebben en valt een tablet met een 12" scherm snel af :)
Maar qua processor of intern geheugen hoeft het niet zo heel veel uit te maken

Qua bluetooth ondersteuning zit het wel goed. MS Tablet PC 2005 zal waarschijnlijk wel op het niveau van XP SP2 zitten en je kan ook SP2 op de tablet PC uitvoeren. Welk OS je dus ook gebruikt je zit (minimaal) op het niveau van XP SP2. Maar daar moet ik bijzeggen dat ik geen groot verschil gemerkt heb op mijn desktop tussen voor SP2 en na SP2. Bluetooth werkte ervoor naar wens en erna nog steeds :) Ook op mijn Tablet heb ik nooit echt veel problemen ondervonden.

Wel ben ik benieuwd wat nu daadwerkelijk de voordelen van MS Tablet PC 2005 zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 127584 op 19-02-2005 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is een weinig actief topic geloof ik. Is er dan niemand die wat over mijn eerder genoemde probleem weet?
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste