Het grote Tablet PC topic

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste
Acties:
  • 140.876 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Vista Home Premium maakt goed indruk als het om standby / sleep mode gaat.
Als je de laptop (of hier tablet pc) het scherm dichtdoet, dan gaat het meteen in de slaapstand. De powerleds knipperen langzaam.
Later als je het scherm openklapt, komt de computer snel weer tot leven.

Maar wat gebeurt er als je het scherm urenlang dichtlaat? Ik merk dat de computer zichzelf volledig uitschakelt, en in de sluimerstand gaat (met hybernate) om accu meer te besparen. Hier is te zien dat de powerled geheel gedoofd is.

Dat heb je niet met XP. Daar blijft het in de slaapstand, en gaat niet verder in de sluimerstand als het te lang duurt. Met als gevolg dat als je het na paar dagen het scherm opendoet, de accu al bijna leeg is.

Vista heeft dus zich beter aangepast voor de laptop energiebeheer.

Alleen ik krijg nog niet voor elkaar om op accu alles op vol vermogen te draaien - met HP tx2550 - ondanks de performance keuze. Wie heeft wel kunnen proberen om op vol vermogen te laten draaien? Met vol vermogen bedoel ik dus dat processor op 2 GHz loopt, en niet op 1 GHz in de accu stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 20:30
De HP tx2 is nu op voorraad volgens diverse dealers (die waarschijnlijk allemaal uit dezelfde voorraad vissen)!
http://www.kieskeurig.nl/...d/prijzen/302554/#prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:36
Klopt, ik hoop hem morgen binnen te krijgen, gaan we er mee spelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
jpg97 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:08:
Klopt, ik hoop hem morgen binnen te krijgen, gaan we er mee spelen :9
Ben benieuwd naar je bevindingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Het is beetje gek: TX2550 in oktober uit, amper 1 maand later TX2650 aangekondigd, en weer 1 maand later multitouch scherm aangekondigd.

Je wordt wel even gek van in Nederland. Ja ik heb TX2550 in huis, maar hij is nog niet helemaal afbetaald en is nog steeds nieuw. Wat ook jammer is: Duitsland en Amerika hebben alvast alle modellen in productie, maar Nederland is vreemd: 1 model maar, en dan later nog een model erbij, en nu weer nog 1 model. En dat is TE LANGZAAM. Wat is er toch met Nederland die soms als eerste bij is met sommige computers / electronica.

Het is gewoon frustrerend dat ik anders wel gelijk betere model kan kopen als ik meer keuzes heb. Maar in oktober met maar 1 model in Nederlandse markt, dat is niet eerlijk. En daarna TX2650. Twee modellen maar. Moeten we zo lang op wachten terwijl andere landen allang paar modellen in huis hebben? Zit HP soms met ons te dollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marino_centrino schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 15:52:
[...]

Ben benieuwd naar je bevindingen...
Ik ook, heb hem vandaag besteld maar hij is nog nergens op voorraad.
Heb echter alle vertrouwen dat mijn leverancier hem snel kan leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Ik heb hem binnen!

ff mee gespeeld en de bevindingen zijn als volgt:

Hij wordt super compleet geleverd:

- 2 accu's ( 6 cells en een 8 cells )
- sleeve
- stylus
- afstandsbediening
- reinigingsdoekje
- weight saver ( om ipv de optical in de laptop te doen, maar de optical is op zich al niet zwaar :? )
- boekjes
- stroomadapter

Het scherm is helder, maar de inkijkhoek is niet altijd goed. Vooral in tabletvorm valt dat tegen.
Touchscreen reageert erg goed moet ik zeggen.

Geluidskwaliteit is door de Altec Lansing speakers beter dan ik gewend ben van notebooks maar nog altijd blikkerig.

Qua prestaties valt ie tot nu toe niet tegen.

Alleen de vingervlekken op het scherm na verloop van tijd beginnen nu al te irriteren :P

Vanavond ff alle programma's e.d. van mijn oude laptop overzetten en dan kan ik ook meer vertellen over de performance in 3D e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:57

Pinobigbird

doesn't share food!

We (tx2**0 bezitters) zijn natuurlijk benieuwd naar je bevindingen met multitouch, aangezien dat de grootste verandering is in de tx2.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Ja en we willen pics zien! Anders heb je hem gewoon niet :P :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Lau26 op 14-01-2009 17:48 ]

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het andere scherm, is het scherper en met minder grijze waas?
Ik ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Scherm heeft zover ik kan zien geen grijze waas :)

Wat me wel opvalt: bij de Vista index score zie ik gewoon dat de laptop 4GB ram heeft, maar als ik een spelletje configureer, of controlleer welke spellen ik kan spelen via www.canirunit.com dan geven zowel de spellen als de site aan dat ik 2GB ram heb, maar wel een vga kaart van 1,5GB :?

Ik heb ook geprobeerd om dit in de bios te veranderen, maar kan in de bios überhaupt niks wijzigen. Oh ja, ik zal van het weekend wel ff foto's maken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jpg97 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 09:22:
Scherm heeft zover ik kan zien geen grijze waas :)
Klinkt goed !
Bedankt voor je terugkoppeling.

Nu maar hopen dat mijn leverancier er ook snel voor kan zorgen, meestal is hij er als de eerste bij en voor een nette prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:02

Milmoor

Footsteps and pictures.

jpg97 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 09:22:
Wat me wel opvalt: bij de Vista index score zie ik gewoon dat de laptop 4GB ram heeft, maar als ik een spelletje configureer, of controlleer welke spellen ik kan spelen via www.canirunit.com dan geven zowel de spellen als de site aan dat ik 2GB ram heb, maar wel een vga kaart van 1,5GB :?
Een proces kan in Windows normaal gesproken maximaal 2 GB gebruiken. Er zijn wel truuks om dit uit te breiden, maar dat is alleen voor heel specifieke toepassingen van belang. Dus vanuit een proces kijkend heb je 2GB.
Daarnaast wordt het VGA-geheugen gemirrored in het gewone geheugenbereik. Dit om het adresseren makkelijker te maken. Het maakt niet uit of dat geheugen er wel of niet is, er wordt vanaf 4Gb naar beneden gewerkt. Eindresultaat is dat je VGA-kaart een deel van je gewone geheugen onbereikbaar maakt, hoe meer geheugen de kaart heeft, hoe meer er "opgegeten" wordt.Daar hoef je je echter niet druk om te maken zolang je maar een groot programma tegelijk lopend hebt.
Als je nu het idee hebt dat de bovenste twee GB nu overbodig zijn: ja en nee. Ik meen dat Windows deze wel weer inzet als diskcache, maar helemaal zeker weten doe ik dat niet.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Regeneration schreef op zondag 11 januari 2009 @ 17:53:
Bron: TabletPCReview: ASUS Expands Eee PC Line ... Again. This Time With Tablets!
De titel van het artikel zegt het al. Asus komt met tablets van 8,9" en 10". Veel details zijn nog niet bekend. Het is nieuws van 7 jan. 2009 maar aangezien het hier nog niet gepost was, meld ik het hierbij maar. :)
T.net had ook al ook een artikel hierover die ik gemist heb.
nieuws: Asus toont notebook met 512GB-ssd, Eee-tablet en -toetsenbord

Het gaat om twee modellen met draaibaar scherm: de Eee T91 en de T101H. De eerste bevat een 8,9"-touchscreen met led-backlights, Z520-Atom, gps en tv-tuner. De specificaties van de T101H zijn nog niet bekend, maar op het 10,1"-scherm na zullen deze niet enorm afwijken, zo is de verwachting.
Op LaptopMag zijn een tweetal hands-on videotjes te zien.

En op Notebookcheck is te lezen dat de verwachte verkoopprijs van de 9" model "likely it will be around $399". Nu weten we ook wel dat dollar ≈ euro. Maar 400 vind ik geen slechte prijs. Dan zou de 10" niet veel duurder moeten zijn, wellicht rond 500 of minder? Verder hoop ik nog dat de 10" een hogere resolutie krijgt dan de standaard 1024 x 600, maar ik acht de kans daarvoor klein. Hoewel de pricewatch: Gigabyte Netbook M912X Zilver een resolutie heeft van 1280x768 met een 9" scherm... blijf ik wel stiekem hopen...

[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 05-03-2009 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen met freezes op HP TX2550.

Na contact met HP, kreeg ik de volgende link voor het upgraden van de BIOS:

ftp://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp41501-42000/sp41615.exe

Het lijkt alsof het helpt (na een avondje):

- nog geen freezes gehad;
- geluid loopt niet meer achter met beeld (bij bv. pokerstars)
- performance scherm lijkt ook beter

for what it's worth :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:17

Toppe

Oké ✅

Annay, net geinstalleerd en inderdad bevalt direct een stuk beter, normaal gesproken liep het scherm achter op mijn toetsenbord, je had al een hele zin getypt maar zag het pas later, dat is gelukkig nu verholpen.

Iemand het volgende programma van Microsoft Research al gezien? Genaamd InkSeine:
http://research.microsoft...edmond/projects/inkseine/

Dit programma is 100% gericht op het gebruik van een tablet pc en/of touchscreen scherm. Je kan bv een text schrijven, vervolgens de text omcirkelen en dan er lang opstaan en bv dan naar boven schuiven om te zoeken.

De download op de microsoft website is vrij traag, althans toen ik hem wou downloaden.Ik heb het MSI bestand dan ook op mijn eigen webserver geplaatst, die is een stuk sneller.

http://www.toppe.nl/InkSeine.msi

Heel veel plezier er mee!

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 21:39:

Het lijkt alsof het helpt (na een avondje):

- nog geen freezes gehad;
- geluid loopt niet meer achter met beeld (bij bv. pokerstars)
- performance scherm lijkt ook beter

for what it's worth :)
De freezes gaat altijd gepaard met oplichtende HD led en dat blijft zo voor paar seconden zonder enige aanleiding hiervoor. Gelukkig komt het niet zo vaak voor maar het is toch raar probleem. Ik zal dat morgen ook erop doen, bedankt voor de tip!
Geluid loopt achter geldt toch ook voor films? Daar zou het normaal gelijk lopen, maar ik hoor toch soms achterstand in geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de mensen die net als mij op zoek zijn naar de TX2: hij is verkrijgbaar in NL!

http://notebooks-laptops..../tx2-1050ed_tur-x2-rm-74/

ff kort wat info:
Uitvoering:
Nederlands

Omschrijving:

AMD Turion X2 Dual-Core Mobile RM-74 (2.2GHz, 1MB L2), 12.1" WXGA BrightView, 320GB SATA HDD 5400 rpm, 4096MB (2 x 2048MB) DDR2, Lightscribe SuperMulti DVD-RW DL, ATI Radeon HD 3200, 56K modem, Gigabit Ethernet, WLAN 802.11n, Bluetooth, 5-in-1, Windows Vi

Notebook PCs combining innovative touchscreen technology with mobile entertainment and elegance

Features:
- Featuring genuine Windows Vista® Home Basic or genuine Windows Vista® Home Premium for superior digital entertainment and advanced features
- Select all your files with the tip of your finger thanks to the HP TouchSmart tx2's multi-touch capability. Twist and fold the screen into slate mode and take notes with the digital pen - they will be automatically converted into typed text
- HP MediaSmart software offers easy access to DVDs, videos, photos, music, and TV—live and streamed—all at the touch of a button
- With a 12.1-inch diagonal BrightView display and featuring a striking HP Imprint, the HP TouchSmart tx2 is a compact notebook PC in an elegant, sophisticated package
- AMD Turion™ 64 X25 dual core processors and ATI Radeon HD 3200 Graphics provide the speed you need when you’re on the go
- Remotely control your notebook content from the palm of your hand when using the notebook's integrated IR receiver. The compact remote fits neatly in the notebook's 34mm ExpressCard slot
- Made of thick foam-like fabric featuring the same Imprint pattern as the notebook, the HP TouchSmart tx2's slip case is both comfortable and stylish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Zodra HP overstapt op Intel, dan ga ik sparen voor zo'n laptop. Ik wil heel graag een tablet hebben, maar met die warme Turion...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sebastius schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:01:
Zodra HP overstapt op Intel, dan ga ik sparen voor zo'n laptop. Ik wil heel graag een tablet hebben, maar met die warme Turion...
Waarom perse HP? Voor de prijs? Als HP een intel zou nemen zou de prestaties maar ook de prijs van het product toenemen, vermoed ik. Dus dan kan je net zo goed nu een tablet van een ander type/merk kopen.

Edit: enige tablet die (ik ken en) qua prijs een beetje in de buurt komt is de XXODD XNi120r 780 euo (exc. besturingssysteem en verzendkosten). Hier zit een Intel proc in: een T3400 (2,16GHz, 667MHz, 1MB) en je kan nog betere kiezen.

[ Voor 23% gewijzigd door Regeneration op 21-01-2009 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regeneration schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:28:
[...]

Waarom perse HP? Voor de prijs? Als HP een intel zou nemen zou de prestaties maar ook de prijs van het product toenemen, vermoed ik. Dus dan kan je net zo goed nu een tablet van een ander type/merk kopen.

Edit: enige tablet die (ik ken en) qua prijs een beetje in de buurt komt is de XXODD XNi120r 780 euo (exc. besturingssysteem en verzendkosten). Hier zit een Intel proc in: een T3400 (2,16GHz, 667MHz, 1MB) en je kan nog betere kiezen.
moet je helaas wel inleveren op grafische kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
Regeneration schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:28:
[...]

Interessant dat je hem zonder OS kunt bestellen. Dat scheelt toch weer. Scherp geprijsd, inderdaad alleen jammer van de grafische kaart. Maar ja, dat krijg je weer als je intel CPU wilt, dan is het vaak ook een intel GPU bij de tablets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, helemaal gelijk. De graka is zeker minder met die Intel GMA X3100 in de xxodd. Wellicht dat xxodd binnenkort met een nieuw model uitkomt. Aangezien de GMA 4500MHD toch wel meer de standaard wordt (hoewel deze nog steeds grafisch nog steeds minder dan de IGP presteert in de HP). Ook het feit dat de nieuwe P CPU's van Intel niet worden ondersteund zou een mogelijk reden kunnen zijn tot een nieuw model / update van het huidige model.

[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 21-01-2009 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 21:39:

Ik kom even hierop terug. Mijn TX2550 is zonder problemen updated van F.06 naar F.09 bios.
Maar tijdens het werken op nieuwe bios kom ik weer de bekende freezes tegen. Twee keer al in enkele uren.

Ik probeer dingen te doen tijdens het freeze moment en al snel ontdek ik een aantal zaken:
- tijdens freeze kan ik wel met muis bewegen
- ik kan voorgeladen programma wel openen (dus maximaliseren) uit de taakbalk (zoals total commander) dus freeze komt niet door de geheugen fout. Windows zelf loopt dus nog normaal.
- maar ik kan geen startmenu openen (de ronde icoon links dus) omdat het blijkbaar wat data uit hdd nodig heeft.

Tijdens de freeze merk ik dat hdd led in langzame tempo knippert. Geen echte leesactiviteit. Het lijkt erop dat tijdens de freeze de hdd niet wordt aangesproken. Windows freeze altijd als harde schijf niet goed meewerkt, zo heb ik vroeger ervaren met Windows XP die nog doet met de muis, maar wel met compleet roasted hd - ik kan alleen met muiswijzer bewegen maar alles die hdd nodig heeft voor inladen extra data doen niet meer - dus het wijst op een harde schijf communicatie probleem.

Omdat hdd ook uitgeschakeld wordt na ~20 min met netstroom erin volgens standaard HP setting, kan het misschien oorzaak zijn dat het toevallig uitgaat omdat ik hele tijd zit te tikken. Dat is niet zoveel hdd werk. Tijdens spellen en films kijken heb ik niet echt freezes meegemaakt omdat hdd vaak moet draaien voor data aanvullen. Het kan zijn dat op dat moment de hdd even niet loopt, en Windows moet even wat hdd data hebben. Dit zorgt voor de Windows freeze. Het wacht eerst totdat hdd weer opgespind is, en dan pas loopt de zaak weer verder. Tijdens opspinnen wordt er geen data gelezen als ik goed heb.

Om erachter te komen zal ik hdd niet meer laten uitzetten als netstroom erin is. Dat is instelbaar in energie settings. Morgen heb ik antwoord of het klopt of niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 08:52:
voor de mensen die net als mij op zoek zijn naar de TX2: hij is verkrijgbaar in NL!

http://notebooks-laptops..../tx2-1050ed_tur-x2-rm-74/

ff kort wat info:
Uitvoering:
Nederlands

Omschrijving:

AMD Turion X2 Dual-Core Mobile RM-74 (2.2GHz, 1MB L2), 12.1" WXGA BrightView, 320GB SATA HDD 5400 rpm, 4096MB (2 x 2048MB) DDR2, Lightscribe SuperMulti DVD-RW DL, ATI Radeon HD 3200, 56K modem, Gigabit Ethernet, WLAN 802.11n, Bluetooth, 5-in-1, Windows Vi

Notebook PCs combining innovative touchscreen technology with mobile entertainment and elegance

Features:
- Featuring genuine Windows Vista® Home Basic or genuine Windows Vista® Home Premium for superior digital entertainment and advanced features
- Select all your files with the tip of your finger thanks to the HP TouchSmart tx2's multi-touch capability. Twist and fold the screen into slate mode and take notes with the digital pen - they will be automatically converted into typed text
- HP MediaSmart software offers easy access to DVDs, videos, photos, music, and TV—live and streamed—all at the touch of a button
- With a 12.1-inch diagonal BrightView display and featuring a striking HP Imprint, the HP TouchSmart tx2 is a compact notebook PC in an elegant, sophisticated package
- AMD Turion™ 64 X25 dual core processors and ATI Radeon HD 3200 Graphics provide the speed you need when you’re on the go
- Remotely control your notebook content from the palm of your hand when using the notebook's integrated IR receiver. The compact remote fits neatly in the notebook's 34mm ExpressCard slot
- Made of thick foam-like fabric featuring the same Imprint pattern as the notebook, the HP TouchSmart tx2's slip case is both comfortable and stylish
Ik heb hem al een week pannekoek, zie een paar posts hierboven 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

De setting om HDD niet uit te zetten bij netstroom lijkt meer nut te hebben. Geen freeze tegengekomen tijdens hele werkdag werken aan TX2550. Dus het is meer een HDD standby probleem waar Windows niet goed mee kan omgaan, en gaat dan soms freezes maken.

Wat is je mening hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawk88
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:37
Toppe schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:58:
Annay, net geinstalleerd en inderdad bevalt direct een stuk beter, normaal gesproken liep het scherm achter op mijn toetsenbord, je had al een hele zin getypt maar zag het pas later, dat is gelukkig nu verholpen.

Iemand het volgende programma van Microsoft Research al gezien? Genaamd InkSeine:
http://research.microsoft...edmond/projects/inkseine/

Dit programma is 100% gericht op het gebruik van een tablet pc en/of touchscreen scherm. Je kan bv een text schrijven, vervolgens de text omcirkelen en dan er lang opstaan en bv dan naar boven schuiven om te zoeken.

De download op de microsoft website is vrij traag, althans toen ik hem wou downloaden.Ik heb het MSI bestand dan ook op mijn eigen webserver geplaatst, die is een stuk sneller.

http://www.toppe.nl/InkSeine.msi

Heel veel plezier er mee!
Ziet er goed uit ik ga het gelijk proberen

bewerkt: het werkt echt goed ga het zeker vaker gebruiken echt iets voor bij college

[ Voor 4% gewijzigd door hawk88 op 23-01-2009 13:07 . Reden: toevoeging ervaring ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDummy schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:56:
De setting om HDD niet uit te zetten bij netstroom lijkt meer nut te hebben. Geen freeze tegengekomen tijdens hele werkdag werken aan TX2550. Dus het is meer een HDD standby probleem waar Windows niet goed mee kan omgaan, en gaat dan soms freezes maken.

Wat is je mening hierop?
Hoewel door de BIOS update bij de freezes wel afnamen en ook minder lang duurden komen ze ook bij mij nog wel voor.

Heb nu sinds een paar dagen ook de setting van de HDD standby uitgezet en sindsdien geen freezes meer gehad. Kortom, het gaat de goede kant op :-)

bedankt voor deze tip ! Ik denk dat je gelijk hebt dat windows niet goed omgaat met de HDD standby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Het eerste euvel ook al gehad met de TX2-1050:

Keyboard en knoppen rondom het keyboard werkten niet meer. Muispad was geen probleem. Na ( op mijn mobieltje ) gegoogled te hebben schijnt het al een tijdje een standaard probleem te zijn van HP touchscreen notebooks.

Ik moest dus de batterij eruit halen en de de stroomkabel eraf halen en dan ongeveer een minuut de Power knop ingedrukt houden ( schijnbaar om te ontladen oid ).

Hierna deden zowel het toetsenbord als de knoppen het weer.

Maybe heeft iemand hier iets aan in de toekomst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij aanschaf van de TX2-1050ed, is er de mogelijkheid om de engelse operating system te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 15:36:
Bij aanschaf van de TX2-1050ed, is er de mogelijkheid om de engelse operating system te kiezen?
Bij TX2550 kon ik kiezen tussen Engelse en Nederlandse Vista. Je krijgt dat vraag bij het eerste keer opstarten. Maar bij recovery (dus alles weer terug bij het begin) kun je nog een keer taal kiezen.

Dus ja, dat zal ook gelden voor nieuwere modellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDummy schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 13:11:
[...]

Bij TX2550 kon ik kiezen tussen Engelse en Nederlandse Vista. Je krijgt dat vraag bij het eerste keer opstarten. Maar bij recovery (dus alles weer terug bij het begin) kun je nog een keer taal kiezen.

Dus ja, dat zal ook gelden voor nieuwere modellen. :)
Dank je voor de bevestiging, dat zal me helpen in de keuze.
Iruka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Zowat 15 seconden freezes ... wat is dit nou...
De HP helpdesk heeft ook niet echt nuttigs te melden over freeze. Ga maar vragen bij MS...

Ik heb maar [Ervaringen] Laptop 'freezes' en Vista gemaakt om informatie te verzamelen van iedereen, dus ook normale laptop gebruikers, om te kijken waar het probleem zou liggen. Anders word ik wel beetje moedeloos van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af in hoeverre het beeldscherm van de HP TX2 in buitenlicht nog goed leesbaar is.

Groet, Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Beeldscherm is nog prima in het buitenlicht te bekijken, echter wel op volledige sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks. ik had ergens gelezen dat bij gebruik op volle sterkte de laptop ruim 2 uur met een accu kan werken. Stel, je zet het beeldscherm voluit, maar voor de rest belast je de laptop niet teveel. zou je een schatting kunnen geven dan met een accu doet? Je had sowieso 2 accu's gekregen he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

hawk88 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 12:51:
[...]

Ziet er goed uit ik ga het gelijk proberen

bewerkt: het werkt echt goed ga het zeker vaker gebruiken echt iets voor bij college
Vind het absoluut echt lekker werken, enigste nadeel, hij zet geen teksten om naar gewoon getype info, dat vind ik wel jammer.. Zelfde idee als One Note alleen dan beter, dat is het enigste nadeel van InkSeine, voor de rest absoluut een perfect programma, helemaal met die menu structuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

jpg97 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 15:51:
Beeldscherm is nog prima in het buitenlicht te bekijken, echter wel op volledige sterkte.
Ik zit ook te overwegen zo'n tx-1050 aan te schaffen. Zat eerst te kijken naar de tx2650 die hier en daar nog leverbaar is, maarja, multitouch en wat meer gefixte bugs is natuurlijk wel mooi :) (alleen wel erg irritant als het vaker voorkomt dat de toetsen het niet meer doen :X)

Wat ik me nog afvroeg:
- hoe lang gaan de beide accu's mee bij welk gebruik?
- wordt de laptop warm bij low performance gebruik zoals tekstverwerken?
- áls hij warm wordt (bijv. bij HD-films afspelen), maakt de fan dan erg veel lawaai?

Alvast bedankt voor je antwoorden :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 10:43:
[...]

Ik zit ook te overwegen zo'n tx-1050 aan te schaffen. Zat eerst te kijken naar de tx2650 die hier en daar nog leverbaar is, maarja, multitouch en wat meer gefixte bugs is natuurlijk wel mooi :) (alleen wel erg irritant als het vaker voorkomt dat de toetsen het niet meer doen :X)

Wat ik me nog afvroeg:
- hoe lang gaan de beide accu's mee bij welk gebruik?
- wordt de laptop warm bij low performance gebruik zoals tekstverwerken?
- áls hij warm wordt (bijv. bij HD-films afspelen), maakt de fan dan erg veel lawaai?

Alvast bedankt voor je antwoorden :)
- Er zit 1 6-cells accu bij welke helemaal aansluit op de laptop. Deze gaat gemiddeld zo'n 2 uur mee. De andere accu is een 8-cells accu en deze steekt aan de achterkant een beetje uit. Hij "verhoogt" de laptop ook een beetje aan de achterkant als je hem neerzet. Deze gaat ongeveer 3 uur mee.

- De laptop wordt met name warm als deze ingeplugd zit aan de stroom. Dan maakt het niet uit wát je ermee doet ( ook al istie in idle mode ), hij wordt erg warm. Op accustroom valt het mee, ligt denk ik ook aan de instellingen voor energiebeheer.

- Aan de stroomkabel maakt ie erg veel lawaai. Ik heb het gevoel dat ie op stroom constant op zijn hardst staat te blazen. Op de accu kan ie wanneer er veel gerekend wordt ook soms flink blazen.

Een voordeel van het apparaat ( althans dat vind ik ) is dat je het geluidsniveau op toepassing kunt aanpassen ( bijvoorbeeld: het geluid van winamp kun je zachter zetten, maar de windows geluiden kun je harder laten afspelen etc. etc. ).

Op zich nog altijd heel tevreden met de touchsmart, alleen heb ik die "M" beweging nog steeds niet door ( waarmee je de touchsmart toepassing kunt opstarten ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds kort ook druk op zoek naar een netbook en vind hier veel waardevolle input van jullie.
Ik heb via een inkoper gehoord dat de hp 2650 niet meer leverbaar is via de groothandel (dan krijg ik wat extra korting)..
Kunnen jullie vertellen of de tx2 1050 nog wel redelijk op voorraad.
Of wat is nu een recent model, want daar kom ik op de HP site niet zo achter. Ik zoek dus een netbook van hp rond de 1000/1100 consumentenprijs welke ik via een vriend bij een reseller kan aanschaffen.

Hoop dat iemand mij dit kan vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Zover ik weet is de TX2650 gewoon nog leverbaar pak bv een Office Centre, een bedrijf dat nieuwe modellen verkoopt heeft de TX2650 gewoon nog in zijn magazijnen staan, daar heb ik ook de TX2550 aangeschaft, ik vond persoonlijk ruim 200 euro verschil voor 0,2gh en 1gb meer echt overdreven qua prijs.

Ik zou er altijd zelf nog 2gb extra in kunnen plaatsen, ben je misschien voor een kleine 70 euro klaar. Inclusief verzend kosten en alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppe schreef op zondag 01 februari 2009 @ 10:16:
Zover ik weet is de TX2650 gewoon nog leverbaar pak bv een Office Centre, een bedrijf dat nieuwe modellen verkoopt heeft de TX2650 gewoon nog in zijn magazijnen staan, daar heb ik ook de TX2550 aangeschaft, ik vond persoonlijk ruim 200 euro verschil voor 0,2gh en 1gb meer echt overdreven qua prijs.

Ik zou er altijd zelf nog 2gb extra in kunnen plaatsen, ben je misschien voor een kleine 70 euro klaar. Inclusief verzend kosten en alles
De distributeurs waren helaas leeg met de TX2650, volgens mij wordt er nu een TX2-1050ED voor me besteld..ben benieuwd of het inderdaad zo geweldig is als sommige van jullie vermelden.

Zag wel de nieuwe interface van de aanstaande Eeepc en dat ziet er zeker niet verkeerd uit.
http://nl.youtube.com/watch?v=5mvtU4xZPvQ&eurl=http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=5843

Heeft de HP ook een dergelijke interface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 20:33:
[...]

De distributeurs waren helaas leeg met de TX2650, volgens mij wordt er nu een TX2-1050ED voor me besteld..ben benieuwd of het inderdaad zo geweldig is als sommige van jullie vermelden.

Zag wel de nieuwe interface van de aanstaande Eeepc en dat ziet er zeker niet verkeerd uit.
http://nl.youtube.com/watch?v=5mvtU4xZPvQ&eurl=http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=5843

Heeft de HP ook een dergelijke interface?
Als die werkt is het best grappig.. ik vind de accuduur steeds meer tegenvallen.
Van 100% naar 33% in 40 minuten.

En op energiebesparing. Ik heb het dan wel over de "kleine" batterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Is de HP TouchSmart tx2z hetzelfde als de HP TouchSmart tx2-1050ed?

Ik zie op de US website van HP dat je de notebook kan bestellen met een AMD Turion(TM) X2 Ultra Dual-Core Mobile Processor ZM-86 (2.4 GHz), die keuze heb ik voor de tx2-1050ed nergens kunnen vinden...

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en nu ook leverbaar in de UK: http://h10010.www1.hp.com...5813-3835813-3837256.html

De 1015ea (RM-74) versie is gemiddeld 799 pond (899 euro):
http://www.saveonlaptops.co.uk/Product/id/515045 (met gratis printer)
het topmodel 1020ea (ZM-84) is gemiddeld 1000 pond

en de pond staat weer gunstig :) (plus gratis printer bij saveonlaptops of 10% korting bij HP als je registreerd)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2009 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Sinds kort heeft Dell ook een multi-touch tablet pc op markt gezet: Latitude XT2
Zie http://www1.euro.dell.com...t1&id=latit_xt&l=nl&s=bsd
Afbeeldingslocatie: http://i.dell.com/images/global/products/latit/latit_xt_overview_img1.jpg
Was al verwacht vanaf maar 2008, maar uitgesteld in november 2008 en nu plotseling wel in business deel te koop voor 1495 (nu is er korting aanwezig tot 1249 bij normale versie ex BTW)

- C2D U7600 of U7700
- normale 12 inch met LED verlichting en superheldere voor buitengebruik
- digitizer 1000 dpi of pen met 2 knoppen
- 1,8 inch hdd 128GB of ssd 64GB
- 1 GB tot 3GB max
- Radeon Xpress 1250 (volgens mij is dat nu vervangen door IG3100)

- Hoogte: 0,33 inch/8,5 mm
- Breedte: 11,63 inch/295,32 mm
- Diepte: 8,4 inch/213,32 mm

- Gewicht: 1,31 lbs/0,59 kg
(da's erg licht)

De rest kun je daar wel lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDummy schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 14:57:
Sinds kort heeft Dell ook een multi-touch tablet pc op markt gezet: Latitude XT2
[afbeelding]
Was al verwacht vanaf maar 2008, maar uitgesteld in november 2008 en nu plotseling wel in business deel te koop voor 1495 (nu is er korting aanwezig tot 1249 bij normale versie ex BTW)

is dit echt een multitouch zoals HP heeft (twee vingers gebruiken etc.) want zoals ik het begrijp is het enkel multi omdat je of je vinger of een pen gebruikt. Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
Ik heb al een tijdje zitten staren naar de tx-2550. Toch iets te lang gestaard want nu is hij niet meer leverbaar helaas... Nu is de tx-2650 een goed alternatief maar die is meteen 200 euro duurder.. Ook kan ik niet wachtten om zo'n ding aan te schaffen. Voor mijn studie lijkt me zo'n tablet hartstikke handig, ik denk dat hij photoshop wel aardig zal trekken en het modelleren in MAX ook wel alleen het renderen niet. (Maar daar heb ik een desktop voor.) Misschien moet ik nog even door sparen voor een TX2-xxxx model.

Iemand ervaring met het draaien van bijvoorbeeld 3dsmax of after effects op een tx-2650?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:51:
en nu ook leverbaar in de UK: http://h10010.www1.hp.com...5813-3835813-3837256.html

De 1015ea (RM-74) versie is gemiddeld 799 pond (899 euro):
http://www.saveonlaptops.co.uk/Product/id/515045 (met gratis printer)
het topmodel 1020ea (ZM-84) is gemiddeld 1000 pond

en de pond staat weer gunstig :) (plus gratis printer bij saveonlaptops of 10% korting bij HP als je registreerd)
Hmm de baas zal 'm aan moeten gaan schaffen en ik betwijfel of ie 'm uit Engeland wil halen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm... Op die UK site van hp staat dat de tx2-1015 799pond kost... Als ik bij de specs kijk zie ik dat je steeds 3 verschillende opties hebt. Je hebt dus ook een tx2-1010 model... Zou dat nog veel schelen in prijs? Aangezien hierboven al genoemd werd dat het top model de 1020 1000pond kost. De 1010 heeft namelijk een 2,10 Ghz processor en 250GB HDD...

Trouwens, in NLshops alleen nog maar de 1015 gezien... En versturen vanuit UK gaat zeker ook niet lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 16:26:
Hmmm... Op die UK site van hp staat dat de tx2-1015 799pond kost... Als ik bij de specs kijk zie ik dat je steeds 3 verschillende opties hebt. Je hebt dus ook een tx2-1010 model... Zou dat nog veel schelen in prijs? Aangezien hierboven al genoemd werd dat het top model de 1020 1000pond kost. De 1010 heeft namelijk een 2,10 Ghz processor en 250GB HDD...

Trouwens, in NLshops alleen nog maar de 1015 gezien... En versturen vanuit UK gaat zeker ook niet lukken?
vaag genoeg heeft de 1010 dezelfde prijs als de 1015, enkel heeft de 1010 1 GB meer zoals bij ons in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

saveonlaptops and HP verzenden niet naar Nederland :(

iemand een webshop gevonden die het wel doet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yo DSB1983!

Ik heb bij pixmania de 1010ed gevonden en ga hem nu bestellen. Scheelt nog best wat in prijs... 884 exclusief 9.90 verzend kosten. Hij is op voorraad dus binnen 2-3 werkdagen bezorgd. Volgens mij is dit een betere koop dan de 2650ed, mede door het multitouch screen wat de tx2's allemaal hebben, betere processor en meer geheugen. EN HIJ IS NOG GOEDKOPER!!! Of zie ik dit allemaal verkeerd?

http://www.pixmania.nl/nl...smart-tx2-1010ea-eng.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel ff opletten als je hem daar besteld, je word meteen genaaid met extra opties die je niet wil. Gewoon alles ff goed lezen en dan zie je dat je totaal bedrag op 940 euro staat, dat is inclusief een optie voor extra service die je waarschijnlijk niet wil, aangezien je toch garantie hebt vanuit HP zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 12:47
MrDummy schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 14:57:
[afbeelding]

- C2D U7600 of U7700
- normale 12 inch met LED verlichting en superheldere voor buitengebruik
- digitizer 1000 dpi of pen met 2 knoppen
- 1,8 inch hdd 128GB of ssd 64GB
- 1 GB tot 3GB max
- Radeon Xpress 1250 (volgens mij is dat nu vervangen door IG3100)

- Hoogte: 0,33 inch/8,5 mm
- Breedte: 11,63 inch/295,32 mm
- Diepte: 8,4 inch/213,32 mm

- Gewicht: 1,31 lbs/0,59 kg
(da's erg licht)

de link waar jij ons heen stuurd is gewoon die van de XT het ouder model wat al een paar jaar op de markt is.
De XT2 die als het goed is Woensdag word aangekondigt is een revamp van deze XT bijde modellen hebben Captive multi-touch van N-Trig. het scherm ondersteund gewoon tot 10 vingers in MSpaint bijvoorbeeld.
de TX2 van HP is gekomen NA de Dell XT en gebruikt het zelfde scherm
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 15:32:
[...]

is dit echt een multitouch zoals HP heeft (twee vingers gebruiken etc.) want zoals ik het begrijp is het enkel multi omdat je of je vinger of een pen gebruikt. Of niet?

[ Voor 89% gewijzigd door Lordsauron op 09-02-2009 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 09:06:
Yo DSB1983!

Ik heb bij pixmania de 1010ed gevonden en ga hem nu bestellen. Scheelt nog best wat in prijs... 884 exclusief 9.90 verzend kosten. Hij is op voorraad dus binnen 2-3 werkdagen bezorgd. Volgens mij is dit een betere koop dan de 2650ed, mede door het multitouch screen wat de tx2's allemaal hebben, betere processor en meer geheugen. EN HIJ IS NOG GOEDKOPER!!! Of zie ik dit allemaal verkeerd?

http://www.pixmania.nl/nl...smart-tx2-1010ea-eng.html
Wat is het verschil nou precies met de tx-1050ed? Ik kan zo snel niks vinden, toch fors prijsverschil.
Laat even weten hoe hij bevalt! :)

De 2650 is trouwens nog in overvloed te krijgen bij verschillende Office Centres voor 730 euro ex. BTW dacht ik. Ik heb hem daar gezien maar ben bang dat ik me ga ergeren aan het beeldscherm dat door de touchscreen toch een beetje flikkering vertoont... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Sorcerer8472 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 10:18:
[...]

de 1010 heeft de 72 proc. ipv de 74 en een kleinere schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Sorcerer,
ik heb de tablet nog niet binnen. Hoop hem morgen te ontvangen. Het verschil is te zien op deze website:
http://h10010.www1.hp.com...5813-3835813-3837256.html
In de specificaties staan bij de processor en nog wat onderdelen verschillen. Daar staat ook de 1010 versie bij. Dus iets mindere processor en HD ruimte dan de 1015. Wel heb je een gig meer geheugen. Voor de rest is hij helemaal het zelfde als zijn broetjes: 1015 en 1020.

Zodra ik hem binnen heb zal ik misschien een review posten over mijn nieuwe aankoop.

• QWieke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-08 12:50
Hoi tweakers

Ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met het touchscreen van de tx2. Want ik weet niet zeker of die van mij 100% in orde is. Soms reageert die niet, soms is er onverwachte input (zonder dat mijn handen in de buurt van het apparaat zijn), en andere keren lijkt het allemaal vlekkeloos te verlopen. Dit was redelijk erg in de orginele installatie, vooral als die in pen mode stond. Nu heb ik windows 7 erop gezet en lijkt een groot deel van de ergernissen weg te zijn, samen met de multi-touch en fingerprint reader :|. (fijne OS overgens)

m.a.w. ik vraag me af of mijn hardware in orde is, of dat het misschien aan de software of mijn verwachtingen ligt.

Mijn overige ervaringen met het apparaat zijn zeer echter positief, een klein snel en fijn apparaat., hij word alleen een beetje heet maar dat schijnt normaal te zijn voor laptops :). Het hele touchscreen gebeuren werkt best handig, als muisvervanger, zolang je niet te nauwkeurig moet klikken. En in tablet mode kan je relaxed op de bank in de huiskamer surfen. Handschrift herkenning is duidelijk toegespitst op de engelse gebruiker, en ik heb nog geen manier gevonden om het permanent in nederlandse mode te zetten. (je kan individuele woorden als nederlands laten behandelen)

De hoeveelheid rotzooi waarmee die voorgeinstalleerd mee komt is echt belachelijk. Verder levert laptopshop hem met vista 32bit terwijl er 4gb aan geheugen in zit :?. Mijn ervaring met laptops en voorgeinstalleerd pcs is minimaal (enkel dit apparaat), dus hoop ik dat jullie het een beetje in perspectief kunnen zetten.

ps. Na langdurig trouw bezoeker van tweakers.net, is dit mijn eerste post op GoT. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Zo, ik heb nu ook een tx2-1050ed.

Een paar dingen:
- fingerprintherkenning is érg handig en fijn, had ik niet gedacht!
- display van 12" is toch wel ff wennen na een 15" laptop, toch wel achteruitgang, en hoewel mijn ogen prima zijn is het toch wennen dat alle letters nu een stuk kleiner zijn
- het toetsenbord heeft nu (in de 2 dagen dat ik hem heb) ook al een keer vastgehangen (dus accu+stroom moest eruit + powerknop een minuut ingeduwd houden)... is hier al een driver/firmwareupdate voor, want het is erg irritant :{
- bij lage brightness is de inkijkhoek van de laptop eigenlijk best klein, zet je de brightness wat hoger dan vergroot de hoek, maar toch soms beetje onhandig als je hem bijv. verticaal neemt om een pdf'je te lezen
- glinstering op het scherm (door touchscreen) wen je aan gelukkig :)

Verder bevalt hij goed: goeie accutijd (2 uur kleine accu, 3,5 uur grote accu) mits je geen gekke dingen met het ding doet, en alle touchzaken werken ook mooi en netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Sorcerer8472 schreef op zondag 15 februari 2009 @ 22:03:

- het toetsenbord heeft nu (in de 2 dagen dat ik hem heb) ook al een keer vastgehangen (dus accu+stroom moest eruit + powerknop een minuut ingeduwd houden)... is hier al een driver/firmwareupdate voor, want het is erg irritant :{
Dat euvel heb ik ook gehad in de eerste week dat ik hem had. Daarna niet meer voorgekomen.
Hopelijk komt dit niet té vaak voor want het is inderdaad wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn gloednieuwe tx2650ed is alweer terug naar HP repair. Kreeg hem half gaar.
Slaat om de haverklap uit, beeld lijkt door te branden als hij vastslaat. Om het half uur een keiharde tik
vanaf het moederbord. Meeste applicaties lopen gewoon vast..
Lijkt een moederbord, harde schijf probleem.

Wordt gerepareerd in Duitsland. Iemand goede ervaringen met HP repair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerpsx
  • Laatst online: 17:29
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:10:
Mijn gloednieuwe tx2650ed is alweer terug naar HP repair. Kreeg hem half gaar.
Slaat om de haverklap uit, beeld lijkt door te branden als hij vastslaat. Om het half uur een keiharde tik
vanaf het moederbord. Meeste applicaties lopen gewoon vast..
Lijkt een moederbord, harde schijf probleem.

Wordt gerepareerd in Duitsland. Iemand goede ervaringen met HP repair?
Zeer zeer zeer slechte ervaringen hiermee! Ik heb zelf een tx2550ed gehad, met constant vastlopers, systeem was sowieso trager dan ik had verwacht, webcam liep vaak vast, plotseling crash met strepen over het scherm. Winkel waar hij gekocht is failliet gegaan, dus volledig afhankelijk van HP. Laptop is 4x "gerepareerd":
1: Geen probleem gevonden
2. Herinstallatie (aan de helpdesk verteld dat ik dit zelf al meerdere keren heb gedaan)
3. Ze zouden hem deze keer "goed" testen, maar niks gevonden
4. Moederbord zou vervangen worden (er werd verwacht dat ik even tot Maart wacht)

Heb de laptop eind oktober aangeschaft, en is meer bij HP geweest dan bij mij. Hij is nu weer opgehaald en weg sinds december, na uren telefoneren en een aangetekende brief ben ik nu aan het wachten op mijn geld terug.

Helpdesk is vreselijk, medewerkers komen zeer vriendelijk en hulpvaardig over, waardoor ik telkens weer hoop kreeg, maar ondertussen...Zoveel tegenstrijdige berichten, ben een paar keer gebeld dat mijn laptop gerepareerd was en ik heb elke dag thuis kon verwachten. Niks ontvangen dus ik ging bellen, toen stond hij ineens weer te wachten op onderdelen. Na een klachtenbrief wordt er ineens bijna direct gebeld dat de laptop onderweg is. Even later blijkt wéér dat de onderdelen er nog niet zijn dus dat de mededeling niet klopt.

Medewerkers doen (tegenstrijdige) uitspraken en beloftes om terug te bellen. Na het uitblijven van bericht zelf weer gebeld, en is de medewerker ziek naar huis?! (2x meegemaakt).

Afhalen van de laptop door UPS is ook vaak niet goed gegaan, had een datum afgesproken met HP, maar UPS is niet gekomen. Eerste reactie van UPS was "oh, HP zeker?"

Ik ben voorlopig even klaar met HP denk ik, alleen het vervelende is dat ik toch graag een touchscreen laptop wil, en de systemen van bijvoorbeeld Dell of Lenovo gewoon veel duurder zijn. Daarom zit ik nu een beetje te kijken naar de TX2-1050ed, maar daar zijn dus ook alweer problemen mee, en heb geen zin/tijd in een nieuw drama met HP.

Tot zover mijn ervaringen met HP (en mijn eerste bericht op het forum, maar vond het toch echt belangrijk dit te vermelden).

Ik raad je (Marcoryn) aan gewoon naar de winkelier te gaan en je geld terug te vragen als dat nog kan, want de constructie van dit systeem van HP is gewoon slecht, en naar mijn idee hebben ze daar (nog) geen oplossing voor gevonden. Hoor van meerdere mensen dezelfde problemen met de tx-notebooks.

Weet iemand eigenlijk of de TX2-1050ed HDMI heeft? Ik lees op de ene site van niet, en elders lees ik weer van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jerpsx schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:44:
[...]

Zeer zeer zeer slechte ervaringen hiermee! Ik heb zelf een tx2550ed gehad, met constant vastlopers, systeem was sowieso trager dan ik had verwacht, webcam liep vaak vast, plotseling crash met strepen over het scherm. Winkel waar hij gekocht is failliet gegaan, dus volledig afhankelijk van HP. Laptop is 4x "gerepareerd":
1: Geen probleem gevonden
2. Herinstallatie (aan de helpdesk verteld dat ik dit zelf al meerdere keren heb gedaan)
3. Ze zouden hem deze keer "goed" testen, maar niks gevonden
4. Moederbord zou vervangen worden (er werd verwacht dat ik even tot Maart wacht)
Wow..ik heb echt PRECIES dezelfde problemen en wat jij schrijft ben ik ook wel bang voor dat dit mij gaat overkomen. Ik heb zoiets met een mobiele telefoon gehad. Erg frustrerend.

Ik bel morgen het bedrijf maar op en vraag mn geld terug. Je mailtje heeft me direct overtuigd. Ik vond de helpdesk nou ook niet echt geweldig. Hing met dubbel gevoel op.

Wel jammer dat HP heeft wel erg mooie producten..

Thnks voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Ik heb hier nog lopende TX2550ed. Games gaat goed, geen idiote vastlopers. Werkt nog goed mee.
Enige wat ik last van heb zijn de zogenaamde 15 seconden freezes. Drivers bijgewerkt, maar het helpt niet.

Ik heb een gevoel dat er wat mis is met de harde schijf. Hij is namelijk soms net boven 56 graden volgens SMART via HD Tach. Dat geeft waarschuwing af. 56 graden is mogelijk als hd veel werkt.

Windows gaat zelf bevriezen als harde schijf niet snel data geeft aan Windows.

Ik denk dat ik harde schijf ga vragen bij HP om verschil te kunnen vinden. Dan heb ik conclusie gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerpsx
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 22:46:
[...]

Wow..ik heb echt PRECIES dezelfde problemen en wat jij schrijft ben ik ook wel bang voor dat dit mij gaat overkomen. Ik heb zoiets met een mobiele telefoon gehad. Erg frustrerend.

Ik bel morgen het bedrijf maar op en vraag mn geld terug. Je mailtje heeft me direct overtuigd. Ik vond de helpdesk nou ook niet echt geweldig. Hing met dubbel gevoel op.

Wel jammer dat HP heeft wel erg mooie producten..

Thnks voor je reactie
Graag gedaan, en succes (sterkte?) ermee! HP heeft inderdaad mooie producten, alleen moeten ze wel werken natuurlijk. Ik ben ervan overtuigt dat als je met een eenvoudig defect komt, en HP dit eenvoudig kan verhelpen, ze een goede en vlotte service bieden. Bij wat complexere problemen is een oplossing een stuk moeilijker.
Ook werd er dus doodleuk gezegd even te wachten tot Maart ("is slechts een inschatting, kan ook iets eerder zijn hoor meneer!" :X ). Dit vind ik echt niet kunnen, wat denken ze wel niet? Een laptop die in oktober gekocht is pas in maart goed kunnen gebruiken?

Ik snap niet dat ze die TX lijn niet stilzetten, merken ze zelf niet dat er zoveel problemen zijn die ze niet op kunnen lossen?

Moet nog eens goed nadenken, ik vind de TX2-1050ed een heel aantrekkelijk systeem, er is voor dat geld weinig beters te vinden, maar straks zit ik weer met een probleemsysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerpsx
MrDummy schreef op maandag 16 februari 2009 @ 23:56:
Ik heb hier nog lopende TX2550ed. Games gaat goed, geen idiote vastlopers. Werkt nog goed mee.
Enige wat ik last van heb zijn de zogenaamde 15 seconden freezes. Drivers bijgewerkt, maar het helpt niet.

Ik heb een gevoel dat er wat mis is met de harde schijf. Hij is namelijk soms net boven 56 graden volgens SMART via HD Tach. Dat geeft waarschuwing af. 56 graden is mogelijk als hd veel werkt.

Windows gaat zelf bevriezen als harde schijf niet snel data geeft aan Windows.

Ik denk dat ik harde schijf ga vragen bij HP om verschil te kunnen vinden. Dan heb ik conclusie gevonden.
Ook dit probleem klinkt mij zeer bekend in de oren, zeer irritant. Ik merkte ook nog op dat ik de ventilatortjes op dat moment juist minder snel gingen draaien, en alles even helemaal stil leek te staan. Na een bepaalde tijd (15 seconden dus?) leek het alsof de laptop ineens bedacht "oh ja, ik moet nog wat doen" en ineens kwam hij weer tot leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook wel klaar met HP en de tx2550ed. Na een lichte valpartij barstte het glas :( Ok, eigen schuld uiteraard, maar 't ging wel erg makkelijk.

Contact met HP gehad, ze zouden me terugbellen wat het ging kosten... da's vier weken geleden. :O

Goed, nou weet ik toch wel dat zij dan het hele scherm gaan vervangen en dan kan ik beter een nieuwe (niet-HP) laptop kopen.

Het TFT-gedeelte is nog in takt, het touch-gedeelte is nog goed, het is alleen het glas ertussen. Kortom, met de problemen die ik al had (freezes e.d.) waardoor hij toch niet goed bruikbaar was, gebruik ik hem nu wel als veredeld surf-ding voor op de bank.... 8)7

Maar met HP heb ik het ook wel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Mss kun je emails sturen, want telefonisch komt men niet altijd goed over, maar ik stuur altijd per email en daar kan ik beter uitleggen en ze hebben hierdoor mijn brander al 2x vervangen ervoor, wat dus goede service is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Mwah, ik heb probleem gehad met mijn TX2100, ineens regelmatig BSOD. Reparatieafspraak was snel en op tijd, prima service van UPC/HP, was ook snel weer retour. Moederbord was vervangen (het geheugen en de HD kwamen goed uit de testen) maar dit loste het probleem helaas niet op, dus nog maar een keer laten ophalen. 2e keer weer supersnel gerepareerd en nu was het geheugen vervangen, probleem opgelost. Ook al een paar jaar geleden een goede ervaring gehad met het laten repareren van mijn HP PC waarvan de USB poorten het niet meer deden. Ik ben helemaal tevreden over de HP reparatie service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Dan ben jij 1 van de geluksvogels met HP service :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerpsx
Sorcerer8472 schreef op zondag 15 februari 2009 @ 22:03:

Een paar dingen:
- fingerprintherkenning is érg handig en fijn, had ik niet gedacht!
- display van 12" is toch wel ff wennen na een 15" laptop, toch wel achteruitgang, en hoewel mijn ogen prima zijn is het toch wennen dat alle letters nu een stuk kleiner zijn
- bij lage brightness is de inkijkhoek van de laptop eigenlijk best klein, zet je de brightness wat hoger dan vergroot de hoek, maar toch soms beetje onhandig als je hem bijv. verticaal neemt om een pdf'je te lezen
- glinstering op het scherm (door touchscreen) wen je aan gelukkig :)

Verder bevalt hij goed: goeie accutijd (2 uur kleine accu, 3,5 uur grote accu) mits je geen gekke dingen met het ding doet, en alle touchzaken werken ook mooi en netjes.
Kun je mij vertellen of hij HDMI heeft? En is het systeem gewoon snel zoals je verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Als je hem op 'high performance' zet is hij best snel, maar toch iets minder snel dan ik had verwacht. Een Intel is vooral voor video-dingen toch lekkerder denk ik.

Verder zou er hdmi op moeten zitten, maar ik kan 'm niet vinden op de laptop (ik zie alleen een 'expansion port 3' met heel veel pinnetjes, geen idee of je dan een verloopstekker zou moeten halen (zit er niet bij). Hij heeft ook gewoon vga-out trouwens (was een must ivm aan kunnen sluiten op beamer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, kleine softwareadviesvraag: sinds kort heb ik een HP tablet (HP 2730) via m'n werk. Mooi ding. Ons bedrijf werkt nog met Windows XP (Tablet Edition), Vista is nog niet uitgerold (en zal ook nog wel even duren). Nu heeft XP Tablet edition geen NL handschriftherkenning (Vista wel maar da's voor mij helaas geen optie). Weet iemand een geschikt programma dat NL handschriftherkenning onder XP aanbiedt? Ik heb Penoffice en Penreader geprobeerd maar deze werken allebei erg slecht. Is er een alternatief op de markt? Hoeft niet per se gratis te zijn maar moet het wel fatsoenlijk doen.

Tips welkom, alvast bedankt!

• MrDummy

MrDummy

HP stuurt een nieuwe harde schijf voor mijn TX2550. Zo weet ik straks meer of de problemen straks verholpen zijn of niet. De hd is namelijk zelf wel beetje aan de warme kant (tot wel 57 graden), waardoor SMART een waarschuwing maakt. Maar ik wacht eerst af.
De 15 seconden freezes zijn duidelijk aanwezig waardoor Windows Vista eventjes zichzelf bevriest, ook tijdens EVE online game. Het is overal te merken, waardoor het meer lijkt dat het aan de harde schijf ligt.
Verder is hele laptop stabiel en zonder bsods. De slaapstand werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de XXODD XNi120r? Het is een 12,1 inch tablet met touch screen (geen multitouch) tegen een concurrerende prijs lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:00

Garyu

WW

Iemand al een blik geworpen op de multitouch tablet van Dell, de Dell Latitude XT2?

http://www.dell.com/tablet?s=biz&cs=555
The industry's first tablet PC with multi-touch screen technology has taken superb to a new level with the Dell Latitude XT2. The XT2 lets you use natural gestures like a pinch or tap for scrolling, panning, rotating, zooming and more.

* Innovative multi-touch responsive screen
* Dual-digitizer for low pressure, high touch accuracy
* New LCD-based wireless antenna design for excellent connectivity
Afbeeldingslocatie: http://i.dell.com/images/global/products/latit/latit_highlights/laptop-latitude-xt2-overview3.jpg

[ Voor 82% gewijzigd door Garyu op 28-02-2009 13:30 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een gebruikersreactie m.b.t. de HP TX2-1050ed. Ik ben redelijk tevreden over deze tablet PC maar erger me wel groen en geel aan het overheersende lawaai van de fan als ie op netstroom staat (hebben anderen dit ook?). Ik heb om aan het lawaai te ontsnappen al een nieuw energieprofiel aangemaakt: met de cpu op max 40% is de fan acceptabel, maar van een snel en reactief systeem is dan al niet te spreken (en dan heb ik het over gebruik van outlook 2007 onder Vista Home Premium.... niks bijzonders dus). Ik had de eerste week al problemen met de bijgeleverde videodriver (ik gebruik de laptop in een dual screen set-up). Ik was al niet meer gewend aan BSOD's, maar heb er toen een aantal gezien... ophalen van een nwe driver bij ATI loste het probleem op (maar wel slordig van HP). De tablet functies zijn leuk, maar gebruik ik eigenlijk niet bijzonder veel...
Ik had eerlijk gezegd meer van de laptop verwacht... de geluidsproductie valt me zwaar tegen (ik hoop dat HP dit nog verbeterd in een driver/firmware update)... als andere gebruikers dit probleem niet hebben laat dit fff weten (misschien heb ik een maandagochtend exemplaar). Toch ben ik wel redelijk tevreden gezien de prijs die ik heb betaald (999,- ex BTW min 15% korting en min 200 EUR in combinatie met KPN mobiel internet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Ati cpu is gemiddeld veel warmer dan Intel cpu. Dat is de enige prijs hier. Het is zo dat Intel cpus gewoon veel koeler zijn. Daarom zijn HP tablet pcs goedkoper dan anderen. Er kunnen extra dingen in, zoals betere gpu en meer mogelijkheden, en zelfs twee accus. En meer multimedia mogelijkheden.

Andere tabletpcs die op Intel gebaseerd zijn zijn vaak zakelijk gebouwd en hebben geen goede gpu, en zijn dan ook flink duurder.

De lawaai moet je dus voor compromis aannemen dat het goedkope ati cpu in zit. Vergeet niet dat gpu en cpu via dezelfde opening gaat, en dat moet fan allemaal wegblazen. Veel warmte dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds wanneer maakt ATI CPU's... Intel's zijn doorgaans inderdaad koeler, maar zo verkeerd is AMD ook echt niet. De enige tip die ik kan geven is om gewoon eens de fan schoon te maken. De eerste TX is al wat ouder en zal wel wat stof bevatten.

* GENETX had een Asus A6T met de eerste lichting dual core Turion's. Dat ding maakte echt weinig lawaai, ja, wanneer de NVIDIA GeForce Go 7600 bijspring kwam er lawaai uit, maar dat mag ook wel met een energie verslindende videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Oeps :$

Het is inderdaad AMD....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 21:30:
De enige tip die ik kan geven is om gewoon eens de fan schoon te maken. De eerste TX is al wat ouder en zal wel wat stof bevatten.
De laptop is nog maar een week of twee oud... dus stof zal het probleem niet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

er is alweer een hoop gepost sinds mijn laatste bezoek. Ik had een tijdje terug de tx2 1010ed besteld en heb hem nu een aantal weken thuis. Mij bevalt hij echt heeeel goed. Ik had in het begin een probleem met het niet reageren van het toesten bord. Daar is na 1 google opdracht meteen een antwoord op gekomen.

Wanneer je je tablet in tablet modus uitzet slaat hij op een of andere manier op dat het toestenbord niet in gebruik is. Wanneer je hem de volgende keer aanzet vergeet hij gewoon dat hij nog een toetsenbord heeft. Dus als je je tablet uitzet doe dit dan altijd in de normale laptop stand. Zo voorkom je het hangen van je toetsenbord. Mocht je het toch vergeten zet hem dan uit en trek je batterij er een paar seconden uit.

Ik zit op mijn school heel vaak in tablet modus aantekeningen over te nemen die de docent op het bord geeft. Dit is echt veel makkelijker dan typen, aangezien mijn docenten nogal wat wijzigingen/uitbreidingen/grafieken maken. Thuis zit ik vaak voor de tv een potje online te pokeren wat echt makkelijk is als dat ding op je schoot ligt in tablet modus. Het enige wat ik mis is..... draadloos internet in de trein!!!! haha!

Ik heb verder nog nooit een laptop gehad maar ik vind het geluid wat de fans maken erg meevallen. Ik werk dan ook vaak in power saver modus. Ik weet niet hoelang ik precies kan doen met de best performance mode maar in power saver kan ik toch nog 2 uur internetten en een uur photoshoppen, wat dan uiterraard niet geheel vloeiend verloopt.

Aan netstroom loopt alles lekker soepel bij mij. Nog nooit een vastloper gehad of iets dergelijks. Wel vind ik dat het een beetje lang duurt voordat hij helemaal is opgestart. Dit komt ook omdat ik er niet alle voorgeinstaleerde programma verwijderd heb.

Ik ben heel erg te spreken over de fingerprint lezer, het geluid wat uit de speakers komt en de "pen-flicks".

(Dit was dus een kleine review van mijn HP TX2 1010ed.)

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
Heeft er iemand al ervaring met de XT2 van Dell? Ik ben erg benieuwd, want ik wil hem graag gaan bestellen, maar ik kan geen enkele review vinden behalve deze @ laptopmag.com: http://blog.laptopmag.com...ith-the-dell-latitude-xt2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Ik ben ook de gelukkige eigenaar van een HP 2730p tablet. Eerste indrukken zijn goed.

De hand schrift herkenning werkt prima in vista. Zelfs mijn spijkerschrift word behoorlijk goed herkent. Ik heb alleen nogal wat problemen wet het herkennen van de k en de h.

De tablet zelf is heerlijk. De snelheid is prima, de sl9400 op 1.86 Ghz is lekker vlot. De 2Gb is wat aan de krappe kant naar dat word binnenkort uitgebreid naar 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 23:45:
Heeft iemand ervaring met de XXODD XNi120r? Het is een 12,1 inch tablet met touch screen (geen multitouch) tegen een concurrerende prijs lijkt me.
Zelf hebben wij een aantal XXODD notebooks verkocht in onze winkels ( voorheen was dat XXODD bekend onder XS2 ).

Van de, pakweg, 20 verkochte notebooks zijn er zeker 12 teruggestuurd met defecten e.d.
Dat is dus niet specifiek voor de XNi120r maar over XXODD over het algemeen.

Materialen die gebruikt worden voelen ook niet stevig aan. Nog erger dan Acer.

Ik zou voor wat meer geld voor een HP of Dell kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gigabyte presenteert een nieuwe 10" tablet: de M1028M volgens Notebookjournal op CeBIT.

Op de Gigabyte site is zelfs info hierover te vinden:
Gigabyte M1028M

Specifications
CPU Intel® Atom™ Processor N270 1.6GHz
Intel® Atom™ Processor N280 1.66GHz (M1028P)
Operation System Microsoft® Windows® XP Home
Chipset Mobile Intel® 945GSE Express Chipset+ ICH7M
System Memory 1GB SO-DIMM*1 (Max 2GB)
Video Chip Mobile Intel® 945GSE Express Chipset+ ICH7M
LCD 10.1" Touch TFT-LCD WSVGA, 1024x600, with LED backlit (T1028M/G)
10.1" Touch TFT-LCD WXGA, 1366x768, with LED backlit (T1028X/P)
HDD 2.5" 9.5mm SATA HDD 5400rpm, 160 GB
I/O Port USB(2.0)*3, Mic-in, Earphone-out, D-Sub, RJ45, Express Card, 4-in-1 card reader(MMC/SD/MS/MS Pro), DC-in
Audio Speaker 1.5 watt*2
Bluetooth Built-in V2.1
Webcam 1.3M pixels webcam
LAN Ethernet 10/100BASE-T
Wireless LAN 802.11b/g/n, 802.16 WiMAX(optional)
3.5G Module HSDPA support (T1028G)
Battery Li-Ion 4 cells, ~4500mAh Battery
Li-Ion 6 cells, ~7650mAh Battery
Dimension (4 cell):265(W) x 195(D) x 38.5(H)mm
(6 cell):265(W) x 214(D) x 41.4(H)mm
Weight 1.3kg (with 4-cell battery)
1.48kg (with 6-cell battery)
Een groot pluspunt in mijn ogen is de resolutie die bij de pricewatch: Gigabyte M912X Zilver ook al hoog is in vergelijking met de meerderheid van de resoluties in die klasse. Ben zeer benieuwd wat de resolutie van de grote concurent Asus T101 nieuws: Asus toont Eee PC-tablet zal worden.

Hopelijk heeft Gigabyte ze iets gedaan met de scharnier die volgens reviews: Zes netbooks getest niet zo best was. Wederom zal de prijs hier een belangrijke rol gaan spelen. Verder vind ik hem zelf iets aan de dikke kant met 4cm voor een 10", maar acht je kan niet alles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NGhulio
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-11-2024
Hoi
Ben nu drie maanden in het bezit van de tx2650 en ik hoor dat veel mensen problemen ondervinden met deze laptop. Ik wil als tip geven verwijder de drivers van de webcam.
In het begin had ik vaak vast lopers maar na het verwijderen van de webcam drivers zijn deze vast lopers voor mij verholpen.
Het enige wat ik nog vreemd is vind is dat hij af en toe een tik geluid maakt. denk dat het te maken heeft met de uitneembare cd speler.

excuses voor mij NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Met nieuwe harde schijf (van 250GB Seagate naar 250GB Samsung Spinpoint) begint het op te lijken dat 15 seconden freeze probleem vrijwel verdwenen is. Het is goed mogelijk dat Seagate hd toch niet meer fris is. Vooral omdat temperatuur van Seagate af en toe aan de hoge kant staat tot wel 57 graden.
Samsung is iets minder warm. Dat is op HP TX2550ed gedaan.

Ik ga nog even paar dagen werken op de laptop voordat ik een conclusie kan trekken.
(En Seagate is niet zo populair merk tov Samsung)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Heeft iemand zijn Tablet al uitgetest met Windows 7? De handschrift herkenning en de integratie van de TIP schijnen weer een stuk verbeterd ten opzichte van Vista.

Screenshots: http://www.gottabemobile.com/2008/10/28/windows-7-tablet-pc-screen-shots/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 21:57

Pinobigbird

doesn't share food!

Leuk, die productkoppelingen bij een topic: plan: Productkoppelingen toegevoegd aan forumtopics
Ik heb er zo even een paar toegevoegd.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NGhulio schreef op zondag 08 maart 2009 @ 20:24:
Hoi
Ben nu drie maanden in het bezit van de tx2650 en ik hoor dat veel mensen problemen ondervinden met deze laptop. Ik wil als tip geven verwijder de drivers van de webcam.
In het begin had ik vaak vast lopers maar na het verwijderen van de webcam drivers zijn deze vast lopers voor mij verholpen.
Het enige wat ik nog vreemd is vind is dat hij af en toe een tik geluid maakt. denk dat het te maken heeft met de uitneembare cd speler.

excuses voor mij NL
Mijn tx2650ed is voor controle terug naar leverancier en ik hoop dat ik mn geld terug krijg. Houdt het tikken van je harde schijf goed in de gaten, want die kan in de nabije toekomst kapot gaan. De cd speler zit linksonder en de harde schijf en de tik daarvan rechtsboven. Dat heeft niets met elkaar te maken.

Mijn laptop komt net terug van reparatie HP en medewerker wist mij te vertellen dat er meer 2650's terugkwamen met defecte moederboarden |:(
Het is een mooie prima laptop, maar hardwarematig iets te onstabiel voor mij. Hoop dat de jouwe goed blijft werken..ik hoop over te stappen op iets anders O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 21:33

bladebla

<Piéééép>

Vandaag komt mijn Dell XT binnen. Uiteraard is de XT2 al uit, maar met een nieuwe XT voor een mooi prijsje op Ebay ben ik ook tevreden. :9
Ik ben erg benieuwd of het capacitieve scherm zo soepel in gebruik is als uit de reviews mag geloven. Ook de snelheid en stiltje van de 64GB SSD schept verwachtingen.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Hmm mijn TX2-1050ED begint toch wel vreemde kuren te vertonen. Soms als ik hem opstart heb ik 2 strepen door het beeld, maar geen windows beeld. :?

Dan start ie wel door naar windows maar krijg ik geen bureaublad te zien. Dan zet ik hem uit dmv 5 seconden de aan/uit knop in te houden en start ik opnieuw op, en dan doet ie het wel.

Erg vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDummy schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 00:37:
Met nieuwe harde schijf (van 250GB Seagate naar 250GB Samsung Spinpoint) begint het op te lijken dat 15 seconden freeze probleem vrijwel verdwenen is. Het is goed mogelijk dat Seagate hd toch niet meer fris is. Vooral omdat temperatuur van Seagate af en toe aan de hoge kant staat tot wel 57 graden.
Samsung is iets minder warm. Dat is op HP TX2550ed gedaan.

Ik ga nog even paar dagen werken op de laptop voordat ik een conclusie kan trekken.
(En Seagate is niet zo populair merk tov Samsung)
En, is je probleem door de hdd wissel verholpen? Ik heb net zelf ook een tx2550ed op de kop getikt en ook last van die irritante freezes van een seconde of 15...
Ik ben benieuwd naar de uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
Ik heb vrijdag mijn Dell XT2 (1.4 GHz, 3GB, GMA4500, 80GB SATA HDD) kunnen ophalen. Wat een mooi apparaat! De prestaties vallen niet tegen. In vergelijking tot mijn huidige tablet (Toshiba M400, 2GHz, 4GB, GMA950) is hij een stuk sneller/responsiever lijkt het. Ik heb nog geen echte testen gedaan, en natuurlijk gaat het bij de Dell om een verse Vista installatie...

Standaard heb ik hem met Vista 32 NL gekregen, ik wil er iig Vista 64 En opzetten. Verder ben ik aan het kijken naar de Win7 beta's omdat de multi-touch daar beter ondersteund zou worden.

Later een uitgebreidere review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
marino_centrino schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:54:
Ik heb vrijdag mijn Dell XT2 (1.4 GHz, 3GB, GMA4500, 80GB SATA HDD) kunnen ophalen. Wat een mooi apparaat! De prestaties vallen niet tegen. In vergelijking tot mijn huidige tablet (Toshiba M400, 2GHz, 4GB, GMA950) is hij een stuk sneller/responsiever lijkt het. Ik heb nog geen echte testen gedaan, en natuurlijk gaat het bij de Dell om een verse Vista installatie...

Standaard heb ik hem met Vista 32 NL gekregen, ik wil er iig Vista 64 En opzetten. Verder ben ik aan het kijken naar de Win7 beta's omdat de multi-touch daar beter ondersteund zou worden.

Later een uitgebreidere review!
Doe je die M400 weg? Kun je me een mailtje sturen? :P (zie m'n profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:53:
[...]
En, is je probleem door de hdd wissel verholpen? Ik heb net zelf ook een tx2550ed op de kop getikt en ook last van die irritante freezes van een seconde of 15...
Ik ben benieuwd naar de uitkomst.
Mijn voorlopige conclusie is dat ik vrijwel geen last heb van freezes. Met oudere harde schijf maak ik al freezes mee in EVE spel, maar met nieuwe hd heb ik niet meer van gemerkt.
Ik ben al stukken positiever met nieuwe hd, want het werkt al meer beter, heb tot nu toe zonder problemen kunnen computeren. De 15 seconden freeze met standaard power saving settings is niet meer te zien.
Maak wel eerst recovery DVD van oude hd. Dat is erg belangrijk VOORDAT je nieuwe hd erin doet.
Met nieuwe hd kun je gewoon recovery dvd erin gooien en de rest is een eitje. Het draait dan alweer na formatteren + installeren + instellen.
Test recovery DVD ook even op brandfouten.

Je mag hiervoor met HP contact opnemen voor een nieuwe hd. Ik heb als nieuwe hd Samsung Spinpoint gekregen en die bevalt me wel goed. De oude is minder populaire Seagate, die bekend staat als goedkoop hd merk.

Je oude hd is S-ATA model. Dat betekent dat je gewoon direct in je computer kan plaatsen als die voorzien is van S-ATA. Je hebt geen speciale adapters voor nodig (wat wel moet bij IDE 2,5" schijf) dus dat is makkelijker.

Veel succes ermee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
-DG- schreef op maandag 30 maart 2009 @ 22:48:
[...]

Doe je die M400 weg? Kun je me een mailtje sturen? :P (zie m'n profiel)
Nee, ik doe 'm niet weg. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Ik heb weer nieuwe probleem met mijn tablet pc HP TX2550ed.
Hij is nog geen half jaar oud maar de schermscharnier is toch niet goed meer ondanks goed gebruik.
Terwijl ik het scherm openklap en beweeg, kan ik zien dat plastic omhulsel aan de onderkant ook beetje beweegt. Dat is duidelijk geen goed teken en de draaiweerstand in de scharnier is te hoog.
Ik heb al eens nieuwere TX2-1050ed in de winkel gevoeld aan scharnier en die beweegt veel beter.

Ik heb weer email naar HP gestuurd over het probleem. Derde probleem in korte tijd naast defecte brander, slecht lopende hd en nu slechte scharnier. 8)7

De tabletpc is technisch dik in orde, maar behuizing niet meer helemaal oke. Baal ik weer.

Update: ik heb weerstand van scharnier gemeten met een weegschaal.
Bij openklappen in het begin krijg ik 1050-1100 gram weerstand.
Bijna in de bovenste stand / rechtop heb ik rond 800 gram weerstand
Bijna helemaal achterover is afgenomen naar rond 500 gram weerstand.
De weegschaal is op nul gezet om eigen gewicht zoveel mogelijk te verminderen.

Hoeveel gram heeft je scherm? Dan weet ik of het normaal is of niet. Je drukt gewoon met de platte weegschaal (minimaal 2 kilo bereik) tegen de bovenrand van het scherm aan. In de bovenste stand en bijna achterover reset je weegschaal even omdat de weegplateau anders invloed heeft op de resultaten.

[ Voor 31% gewijzigd door MrDummy op 01-04-2009 10:26 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste