Het grote Tablet PC topic

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste
Acties:
  • 140.875 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 11:15:
Heeft het zin om over de grens te duiken en in Duitsland een tx2550 te scoren, of is dat software-wise qua taal en/of toetsenbord niet handig? Als de garantie toch wereldwijd dekt.... :/

Duitsland: TX2550EG (2,2 Ghz ZM-82 / 320GB)
Nederland: TX2550ED (2 Ghz ZM-70 / 250GB)
Ja, sneller inderdaad, maar ook HETER. Met 2 GHz is het minder heet en ietsje zuiniger. Het is al bekend dat snellere versies niks anders dan hetere lucht uitblazen. De topmodel kan wel rond 80 graden worden, zo blijkt uit reviews.
Alleen hd ruimte is wel groter en dat is meestal prettiger.

Enne: 4x posts in korte tijd achter elkaar.... zou je niet beter edit knop gebruiken? Niemand is nog tussendoor gepost, dus kan je nog mooi editen.

De moderne cad programma's en 3D tekenprogramma's werken soepeler als ze goede videokaart kunnen gebruiken voor hardware rendering. TX2550ed is 1 van de weinigen met iets stevigere videokaart die nu te koop is onder 1000 Euro.

Vervolgens zijn er paar duurdere versies, maar ze hebben geen sterke videokaart tegenover iets meer processorkracht (Centrino of Centrino 2) Je zal merken dat velen gemaakt zijn voor meer zakelijk gebruik, en niet voor multimedia of gaming. videochip X3100 zie je vaak tegen.

Oh ja, voor cad tekenen is hoge resolutie scherm wel prettiger. Dat kan niet met tabletpc, en zul je toch maar normale laptop moeten nemen .... maar wel wacom tekentablet eronder als compensatie.

[ Voor 5% gewijzigd door MrDummy op 23-09-2008 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDummy schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 18:14:
[...]

Ja, sneller inderdaad, maar ook HETER. Met 2 GHz is het minder heet en ietsje zuiniger. Het is al bekend dat snellere versies niks anders dan hetere lucht uitblazen. De topmodel kan wel rond 80 graden worden, zo blijkt uit reviews.
Alleen hd ruimte is wel groter en dat is meestal prettiger.

Enne: 4x posts in korte tijd achter elkaar.... zou je niet beter edit knop gebruiken? Niemand is nog tussendoor gepost, dus kan je nog mooi editen.
Maar als je de TX2100 beperkt in zijn energieverbruik in te stellen, wordt de 2,2 dan nog steeds warmer dan de 2,0Ghz? En ik zou het overigens ook eerder voor de 2650 (1GB RAM meer) doen dan voor de 0,2Ghz.

Ik heb trouwens niet 4 posts achter elkaar en er is wel tussendoor gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NGhulio
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-11-2024
MrDummy schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 18:14:
[...]

De moderne cad programma's en 3D tekenprogramma's werken soepeler als ze goede videokaart kunnen gebruiken voor hardware rendering. TX2550ed is 1 van de weinigen met iets stevigere videokaart die nu te koop is onder 1000 Euro.

Vervolgens zijn er paar duurdere versies, maar ze hebben geen sterke videokaart tegenover iets meer processorkracht (Centrino of Centrino 2) Je zal merken dat velen gemaakt zijn voor meer zakelijk gebruik, en niet voor multimedia of gaming. videochip X3100 zie je vaak tegen.

Oh ja, voor cad tekenen is hoge resolutie scherm wel prettiger. Dat kan niet met tabletpc, en zul je toch maar normale laptop moeten nemen .... maar wel wacom tekentablet eronder als compensatie.
De hoge resolutie maak ik me niet zo druk om. aangezien ik thuis nog een pc heb die alles prima aan kan. waar ik meer naar benieuwt ben is of de wat sterkere vid kaart van de tx2550 op weegt tegen de weer veel sterkere cpu's van de andere.
en of het zelfs wel mogelijk is om cad programma's te draaien op alleen chipset met shared memory of dat het 1 grote schok toestand word.

moet wel toe geven de tx2550 is zeker de mooiste tablet die ik tot nu toe heb gezien. maar trek me twijfels of de amd turion wel zoveel sneller is dan me huidige t2050 met atit x1300 in me dell. want die heeft ook al moeite als het al een beetje gecompliceerde tekening word.

[ Voor 3% gewijzigd door NGhulio op 23-09-2008 20:48 ]

• MrDummy

MrDummy

Ik krijg meer hekel aan de ene shop waar ik TX2550ed bestel. Steeds maar uitstel, ondanks dat er iets in order status staat dat ze kunnen leveren is er nog steeds geen duidelijkheid over. Ik word er echt moedeloos van. Ze hebben ook lukraak voorraad opgekrikt naar 33 laptops begin dit week op hun site, maar binnen vier dagen leveren? Ik geloof er niet meer in. Dit zijn allemaal leugens.

Dus vandaag nog een keer gebeld voor levertijd en kijken wat voor antwoord ik zal krijgen...

• Xtrafris
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-08 12:43
ik heb hetzelfde gelazer gehad, en ben uiteindelijk maar gewoon naar de MyCom gelopen, en met laptop onder me arm weer naar buiten gelopen. Uiteindelijk is de 60€ mij de besparing in ergernis wel waard. :D

NGhulio:
Ik denk dat voor jou dit een hele goede keus zal zijn. Hou erwel rekening mee dat je inlevert op gebied van de processor. Vooral windows opstarten en uit hibernate of sleep komen gaat nou niet bepaald snel... maar dat kan ook komen doordat ik verwend ben met mijn desktop.
Waar het op neerkomt: deze laptop is grafisch veel sterker dan de concurrentie, en ik denk eerlijk gezegd dat 3GB zat is om de grafiasche chip te bedienen van memory. Hij gebruikt max zo'n 1,5 voor zichzelf. Je moet wel met héél complexe tekeningen aankomen om de rest te vullen, zelfs met Vista, en de vraag is of je die op een 12.1" tabletje moet gaan editen :p
Als je in het rood gaat wat betreft geheugen kan je altijd upgraden naar 4GB, en bloatware gaan verwijderen (zoals Vista :X )

• NGhulio
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-11-2024
Xrafris thx. naja opstart tijden boeie mij niet zoveel. daar valt altijd nog wel wat te tweaken.
Maar ik heb mijn gekeuzen gemaakt. Het word een tx2550 gewoon omdat ik die grafische rekenkracht harder nodig heb dan die van de cpu.

• Xtrafris
nog een tip: ga naar Mycom en ding een beetje af. hun prijzen beginnen bij 999, dus 950-975 moet te doen zijn. Je krijgt er dan een sleeve en 8-cell batterij en 3-cell batterij bij :D

Het lijkt er op (mijn ervaring met twee webshops en een reactie hierboven) dat de leveranciers zitten te prutsen, en de arme webshops met hun helpdesks moeten klanten afpoeieren. Niet leuk.

Ow, en de 2510 staat in de V&A als je snel bent :p

• MrDummy

MrDummy

Na paar keer goed zeuren via telefoon aan de verkoper komt er al wat meer beweging in zitten en eindelijk is ie vandaag op post gezet. Het is jammer dat die verkoper verdrinkt in zijn eigen drukte van zaken waardoor er paar dingen niet goed gaat. Er is onjuiste orderstatus geplaatst terwijl er niks gebeurt, en daar ben ik gaan zeuren waarom het niet gebeurt.

Morgen hopelijk kan ik ding uitproberen en aan aantal mensen laten zien (aan teken artiesten) zodat ze kunnen zeggen hoe ze ervan vinden.
Kost me totaal 896 Euro + 25 pixelgarantie + 13 verzendkosten. Met beetje zekerheid erbij dus.

Na weekend zal ik een verslag van maken.

P.S.: 8-cell en 3-cell batterij is een standaard uitrusting in de pakket. Niks meer of minder. Alleen sleeve staat nog niet vast en dat moet ik nog zien morgen.

Edit 2: Sleeve zit gewoon in de pakket. Dus zeuren bij MyCom voor lagere prijs maakt eigenlijk geen verschil uit!
Morgen probeer ik wat foto's te maken, heb ding laten zien aan anderen die met tekenen doen.

[ Voor 22% gewijzigd door MrDummy op 28-09-2008 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Even tussendoor update:
TX2550ed heeft gelukkig geen dode pixels, maar ik heb wel andere probleem: de dvd brander blijkt al defect te zijn. Het leest gewoon niks meer. Dan maar RMA aanvragen, maar omdat brander uitneembaar is, kan ik in tussentijd hopelijk verdergaan met laptop zonder brander.

Qua software zit er wel veel meer zut op dan ik dacht. Zelfs kinderspelletjes zitten erop, terwijl ik dat helemaal niet wil. Het lijkt wel alsof het ook laptop is voor verveelde kinderen. Maar met 900 Euro is het geen goedkoop speeltje voor jonge kinderen. HP denkt teveel aan kinderen.... :( Misschien wel zakenvrouw met een kindje.
Ik begrijp wel dat TX2550ed multimedia laptop is, maar dit is wel erg overdreven toevoeging. Tablet PC is iets kwetsbaarder vanwege maar één draaipunt in het midden en kind moet ook niet al te enthousiast verkeerde kant op draaien - KRAK. (Dat kan mij overkomen door niet goed op te letten, want er zit blokkade in draaien waardoor ie niet onafhankelijk is.) Het is niet aan te raden voor kinderen, daar geef je normale en goedkopere laptop voor die meer solide is met twee scharnierpunten.

De harde schijf is 250 GB, maar 9 GB is al voor HP recovery deel op D:\
Ongeveer 44 GB op C:\ partite is al gevuld. Dat is dus al wat programma's erop.
Grote programma's:
Office 2007 - 291 MB (dan nog excl. taalpakket (50MB) en activering deel (14MB))
MS Works - 346 MB
My HP Games - 375 MB
PowerDirector - 353 MB
Verder onnodige zut: AIM 6 en AOL Toolbar - samen 30 MB.
Twee grote office suites op laptop is wel veel. Buiten software uninstall tref ik ook:
SWSetup, kennelijk software en drivers bundel - 3 GB
WildTangent (onder All Users) - 1,2 GB

Zou ik schone Vista install doen, dan scheelt dat dus zeker vele gigabytes ruimte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikeman225
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-06 14:23
MrDummy schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 00:02:
Zou ik schone Vista install doen, dan scheelt dat dus zeker vele gigabytes ruimte...
Van mijn ervaring met HP Recovery kan je instellen welke programma's je geïnstalleerd wilt hebben als je de recovery cd's gebruikt. Afhankelijk wat jij een clean install noemt, is dat niet nodig

"For me there's only one music: good music" || WoW: Kazzak: Isímode (100 Pala); Al'Akir: Lolalock (90 Lock), Strikeman (Mage), Sherpepunt(Warrior), Dadruid(Druid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

HP Recovery heeft dus opties? Hoe zit het met activeren dan?

Ik heb even HD testje gedaan met h264. Met normaal ffdshow is 720p nog te doen maar wel hoog cpu gebruik, min 45, avg 55, max 85.
Full HD is niet meer soepel te spelen.

Pas bij installeren CoreAVC wordt het wel mogelijk. 720p komt dan op 40-44-48% cpu. Dat is bijna 50% minder cpu.
Met full hd kom ik op 50-66-90 dus bijna tegen cpu max maar het draait nog goed. CoreAVC bewijst weer zijn goede dienst op h264 vlak.

Ik merk dat CPU snelheid wordt gehalveerd als ik op batterij mode ga werken. (De multiplier is dan 5x in plaats van 10x) Ik zie nog geen mogelijkheid om op 10x te forceren zelfs in performance mode.
Hierdoor is full HD afspelen niet meer mogelijk, maar 720p wel met 50-65-85% cpu. Zonder CoreAVC in batterijmode is 720p ook al niet meer fijn bespeelbaar.

Met adapter is multiplier 10x bij belasting en 5x in rustige momenten. Batterij is dat helft minder: 5x bij belasting en 2,5x bij rustige momenten. Er zijn dus 3 stappen aanwezig.
Bus speed 200 Mhz, HT Link 1,8 GHz, blijft gelijk ongeacht de stroom mode.
Geheugen is 400 MHz DDR2, NB Frequentie 1,6 GHz. Blijft gelijk ongeacht stroom mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb de TX2550ed gekocht, so far so good. :)

Wel raadzaam om alle voorwaarden van verzekeringspaketten door te nemen.
Bij Dynabyte betaal je bijna 500 euro voor iets wat je bij de Mycom voor rond 150 euro ofzo hebt, bij 3 jaar dekking.

En ik werd afgesnauwd bij de Dynabyte toen ik om de voorwaarden vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xtrafris schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:56:
nog een tip: ga naar Mycom en ding een beetje af. hun prijzen beginnen bij 999, dus 950-975 moet te doen zijn. Je krijgt er dan een sleeve en 8-cell batterij en 3-cell batterij bij :D

Het lijkt er op (mijn ervaring met twee webshops en een reactie hierboven) dat de leveranciers zitten te prutsen, en de arme webshops met hun helpdesks moeten klanten afpoeieren. Niet leuk.

Ow, en de 2510 staat in de V&A als je snel bent :p
MRDummy heeft gelijkt. 4cells (niet 3) en 8 cells zit standaard in de HP doos, net als de sleeve.
Ik heb de hele wereld daarvoor afgebeld.

Ik heb er wat af geprobeerd te lullen bij MyCom maar kreeg geen ruimte. Meerdere filialen geweest.
Uiteindelijk was ik zo blij dat zij een ongeopende doos hadden staan en dat de verzekering zo cheap/ok is, dat me dat niets meer boeide. Die effort bij gure webshops heb ik er niet voor over.

Overigens had ik bij huidige/vorige laptop een probleem en toen ging dat webshopje failliet. Rechtmatig gezien sta je dan nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Speciale oproep voor alle TX2550ed bezitters:
Werkt je DVD brander meteen naar behoren en leest het normaal DVD/DVD+R media?
Of maak je ook leesproblemen mee? Indien ja, heb je wat aan gedaan?

Ik merk dat mijn speler alleen CD-ROMS kan lezen, maar met DVD+R op dit moment weigert ie te lezen. Op andere laptop met andere type dvd brander werkt het wel goed.
HP Helpdesk blijft bij het standpunt om heel software opnieuw te installeren. Ik kan bijna niet in geloven omdat ik zeker van ben dat het hardware fout is in de dvdbrander. Mogelijk is de lens beetje uit de focus waardoor fijnere media zoals DVD niet meer kan en ruwere media zoals CD wel kan.

Ik ga aan het eind van de dag naar de winkel in buurt die ook deze laptops verkopen, er staat 1 demo model. Daar kan ik kijken of andere drive werkt of niet.

Edit: na bezoek aan de winkel in het buurt met testen van andere dvd brander is verschil al duidelijk te zien: de andere brander spint keurig op en leest dvds moeiteloos. De mijne weigert nog steeds dienst. Ik ben dus even pechvogel om juist nu met een defecte brander moeten beginnen. Daar kan ik niet veel doen om nieuwe laptop uitgebreid te reviewen. Het staat vast dat de lenskop uit de balans is. Jammer.

[ Voor 20% gewijzigd door MrDummy op 02-10-2008 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 12:47
Hey, iemand ervaring met de HP 2730p?
http://www.notebooks.com/...-hp-tablet-updated-video/
http://h10010.www1.hp.com...06995-306995-3784558.html
http://www.gottabemobile....tebook%20Tablet%20PC.aspx

Ziet er goed uit kwa spec's en de prijs is ook niet slecht.

[ Voor 8% gewijzigd door Lordsauron op 02-10-2008 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

1 accu en zwakkere grafische gpu. Weinig extra's. En ruim 1500 euro. Niet om mee te gamen of in 3D werken. Scherm is wel mooier, en de touchpad is simpel. Maar de touchpad van tx2550ed is zo vloeiend en 1 geheel met behuizing en dat vind ik heel mooi. Maakt schoonmaken ook stuk makkelijker, de vuil komt niet in de randen omdat die er niet zijn.
Het is echt zakelijk model. Heel strak design, licht en compact. Maar als je dvd erin wil, moet je 2x inklikken? Met tussenplaat nog wel. Kan het niet in 1 keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand eigenlijk wat de reden is dat HP voor zijn TX2 serie steeds AMD proc. gebruikt?? Is C2D zoveel warmer? of duurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 12:13:
weet iemand eigenlijk wat de reden is dat HP voor zijn TX2 serie steeds AMD proc. gebruikt?? Is C2D zoveel warmer? of duurder?
Omdat het goedkoper is. AMD is goedkoper tegenover C2D. Alleen C2D wint beter op warmte productie en dus ook stroomverbruik. En ook nog sneller.
AMD is zelf niet slecht, maar is nog steeds warmer en langzamer dan superieure Intel cpu's.
Doordat AMD goedkoper is, daalt de laptop prijs ook meer en tegelijk meer extra's voor de rest van laptop zoals prima grafische chip (dat is een goedmakertje, anders wordt het toch geen leuk laptop - want veel tablet pc's hebben geen snelle grafische chip) Een complete tablet pc onder 1000 Euro is toch nog mogelijk.

(Anders zouden we niet eens AMD chip kopen op onze normale computers. Mensen kopen AMD vanwege de lage prijs, niet vanwege hoge performance of lage warmteproductie of lage stroomverbruik.)

En mijn nieuws:
Ik heb bij HP om een nieuwe drive gevraagd om defecte te vervangen. Na paar dagen komt de pakket aan. Weet je wat ik erin aantref? Een DVD brander. Type TS-L633. Is dat goed? Misschien. Maar het ondersteunt géén Lightscribe schrijfmogelijkheid. Zelf gebruik ik nooit Lightscribe maar ik wil wel even uitproberen hoe het gaat.
Vreemd dat HP het opstuurt. Dat is toch nog een foutje van hen. Ze weten welke laptop ik heb. HP laptops hebben bijna allemaal Lightscribe. En duurdere laptops vrijwel altijd. Maar moet je het zien. Een brander zonder Lightscribe. Het is wel nieuw, maar toch raar dat HP het opstuurt.

Het kan wel DVD-RAM lezen en schrijven, maar of dat zinvol is. Wat denk je zelf over TS-L633 drive? Houden of omruilen? :/ Eerst maar even testen.

Update:
Bij omwisselen drives merk ik iets vreemd aan de vervangende drive. De SATA connector achter is reeds verbogen! Dat maakt 'm een gebruikt exemplaar. Ik kan nog wel terugbuigen maar ik moet weer nieuwe drive vragen omdat connector niet betrouwbaar is. (En het moet eigenlijk met Lightscribe zijn, anders klopt de logo op de voorkant klep niet meer...) HP, wat heb je nu weer stoms gedaan?

Update 2:
HP Lightscribe tool herkent de nieuwe drive toch wel als Lightscribe enabled drive. Het is namelijk TS-L633L Leuk detail: er is wel RPC1 firmware van. De andere is GSA-T30L en daar zijn geen RPC1 firmware van bekend. Wat een verschil :)

[ Voor 23% gewijzigd door MrDummy op 09-10-2008 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Na 2 HD backups van C: ben ik klaar om binnenkort recovery procedure te doen. Es kijken hoe het precies gaat en of ik hiermee Vista minimaal kan (her)installeren op C:
De eerste backup is 48 GB groot en dat is inclusief Office 2007. Maar na reeks defraggen en uninstalleren van Office 2007 is het niet kleiner geworden, maar juist toegenomen tot 51 GB. Zeker door aantal extra herstelpunten. Deze onnodige grote ruimte stelt me niet echt gerust.

Belangrijke drivers en tools (zitten allemaal in SWSetup directory) gebrand op DVD. Deze directory neemt onnodig 3GB in beslag, en bevat gewoon alle drivers en programma's die je krijgt bij het begin van starten. Ja, Office 2007 en Works zit bijvoorbeeld ook in SWSetup.

Eenmaal gebrand, kun je SWSetup gewoon wissen van harde schijf, en DVD ergens goed bewaren, liefst naast recovery DVD (die kan je zelf branden) en in zwarte HP-doos stoppen welke geen recovery DVD bevat.

Alleen D: partitie zal ik ongemoeid laten, zodat men kan recoveren zonder DVD. Ook blijkt D: partitie belangrijk te zijn voor snel opstarten Quickplay functie zonder Windows zelf geheel eerst te booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guust Flater
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-12-2021
De TX2550ED lijkt mij ook de ideale laptop! Ik zit alleen nog met een beetje tegenstrijdig informatie wat betreft de specificaties; Verschillende websites hebben namelijk wat detail verschillen en de HP site is ook niet volledig.
Het gaat mij om de volgende specificaties:

Bleutooth
Webcam
Smartcard slot

Als iemand mij hier duidelijkheid kan geven dan graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die HP lijkt heel aardig qua specs... en heeft natuurlijk een onovertroffen prijs. Maar vergis je niet met het scherm. Dat is zonder enige twijfel, met afstand, het allerslechtste scherm dat er op een tablet te krijgen is... Absurd kleine kijkhoek, slechte kleuren en contrast, en zwaar glanzend scherm. Dat opzichzelf is voor mij genoeg reden dat hij niet in aanmerking kwam.

Verder heeft men om het goedkoop te houden, wel een paar vervelende compromissen moeten maken. Het ding is erg zwaar en dik. Die AMD loopt erg warm, en daardoor houdt de normale accu het maar heel kort uit. De grotere accu maakt het ding nog groter en zwaarder. Als desktop replacement geen probleem, maar het wordt anders als je 'm in de hand of op schoot wilt houden...

Kijk eens op http://www.gottabemobile.com/category/inkshows voor een paar vergelijkingen. Vooral deze: http://www.gottabemobile....way-tablet-pc-comparison/ is erg nuttig, aangezien dat gereviewed is door iemand die zijn T2010 iedere dag gebruikt om aantekeningen mee te maken. Hij laat ook heel goed de kijkhoek zien... Bij slechts iets van 20 graden hoek, is er werkelijk niets meer te zien.

Natuurlijk, de lage prijs maakt veel goed... Maar zoveel? De anderen merken/modellen zijn inderdaad standaard een stuk duurder, maar je kan ze soms ook goedkoper krijgen. In Duitsland (waar ik werk) kunnen academici bijvoorbeeld de T5010 voor €1250 krijgen. (http://www.uni-notebooks....20-T1010-T5010.523.0.html) Niet alleen studenten, maar ook wetenschappelijke medewerkers. Ook ik als post-doc bij het Max Planck val onder die regeling. Scheelt zo'n 300 euro t.o.v. normaal, en nog eens zo'n 400 euro t.o.v. de Nederlandse prijzen. (Geen idee waarom NL zo duur is... Maar ik profiteer wel lekker van de Duitse aanbiedingen. Heb er wel een US toetsenbord op laten zetten, want een Duits toetsenbord is verschrikkelijk irritant! Zal wel een review schrijven zogauw ik 'm binnen heb. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Ik ben vrijwel mee eens dat scherm inderdaad schijnbaar korte kijkhoek. Een beetje hoek en je ziet al een verschil.

Laat ik even kort beeld zeggen over de laptop TX2550ed na 2 weken gebruik.

- Pakket
Bij een bedrag van 900 Euro krijg je een laptop met 2 accu's en sleeve (niet erg handig voor onderweg omdat het niets meer is dan een beschermbag is maar wel voor tijdelijke periode totdat je goede tas hebt gevonden) lege drive vulling voor als je DVD drive eruit wil halen.
De 8-cell accu is inderdaad groter maar heeft wel een "handvat" vorm waardoor het toch geen zinloze accu is. Verder doet het ook dienst om laptop beetje te kantelen. Dat zie je niet vaak bij andere laptops. Het heeft tenminste een functie.
De wacom pen heeft aantal reserve pennen erbij.

- Software
Je krijgt Vista Home Premium, een betere versie met meer mogelijkheden dan Vista Home Basic. De tablet functie is erg goed en de mogelijkheden wordt goed benut. Er zit al standaard brandsoftware op van Cyberlink, en ook dvd player deel. Net buitenom is Windows Media Center ook aanwezig maar die wordt nog niet ingestalleerd voordat je 'm wil activeren. Twee systemen op 1 laptop, dat zie je niet vaak.
Helaas ook Norton Security en andere overbodige zut, maar ze laten zich allemaal makkelijk verwijderen via Software. Dat zie je niet altijd op sommige laptops, vooral Packard Bell is heel lastig.
Na verwijderen van enkele onnodige software kom ik op ongeveer 23 GB. (Works en Office ook eraf).
Doordat er al wat games voorgeinstalleerd zijn, is goed te merken dat TX2550ed weinig zakelijk beeld heeft. Kinderen kunnen dus al ermee gebruiken en spelen, al zou ik het niet aanraden. Het is vreemde software aanvulling van HP op een vrij kostbare laptop van 900 Euro.

- Bediening van de laptop
Zoals je mag weten kan laptop op vele manieren bediend worden. De afstandbediening kan laptop zelfs op afstand aangezet worden zonder powerknop aan te raken. De touchscreen op laptop is aanwezig en kan dus met je vingers bediend worden. Hoewel er zijn nog wel aardig kleine iconen waardoor een touchpad wel nodig is. Maar je kan soms sneller aantikken op het scherm dan met de touchpad. Een leuke mogelijkheid.
De laptop beschikt over de wacom gedeelte en dat betekent drukgevoelig schrijven met de pen dat uit de zijkant van de laptop gehaald kan worden. Ik maak meteen gebruik van het meegeleverde koordje tegen de verlies, voor de zekerheid. Toch valt de pen niet gelijk eruit. Het wordt vastgeklikt.
Als je gaat tekenen met de pen, dan wordt de touchscreen uitgeschakeld. Goed punt, maar ik merk dat het niet helemaal prettig gaat in de praktijk. Je hoeft maar de pen beetje te hoog staan en je hand maakt dan onbedoelde strepen op de werkblad. Gelukkig kan de touchscreen ook helemaal uitgezet worden (maw vingerbediening uit) speciaal voor het tekenen.
Als je de scherm omdraait krijg je een tablet pc functie. Je kan dan lezen op je stoel of ermee schrijven.
Het klopt dat de laptop wat dik aanvoelt, maar dat komt door ingebouwde dvd speler. Andere extra smalle tablet pc's hebben dat mogelijkheid niet.
De touchscreen en wacom deel reageren vlot genoeg, ook op de batterij mode.
De touchpad is zelfs uitschakelbaar. Waarschijnlijk meestal om niet te storen als je aan het typen bent.

Het draaien van het scherm moet eerst met de klok mee gebeuren. Het is niet 270 graden draaibaar. De lock in uiteinden van 180 graden is stevig genoeg om scherm in de stand te houden. Maar als je scherm open wil doen, is scharnier zo zwaar dat de onderkant van laptop al optilt. Je zult dus met twee handen moeten opendoen. Het geeft wel aan dat het zeker niet slapjes is. De constructie is stevig genoeg. De sluiting van het scherm is zelfs van metaal, en dat is zeker duurzaam. Maar dat moet ook, want ze zijn weggeklapt in de body. Met twee redelijk sterke magneten in bovenkant scherm worden de klemmen omhoog getrokken en klikt het meteen vast. Dat kan niet met plastic.
Magneten in de scherm zijn zeldzaam op laptops. Je moet dus niet je pas of andere magnetisch gevoelige media erop leggen. Maar wel duurzame sluiting systeem. Geen plastic die snel kan breken, en het is goed opgeborgen in de body.

Links op het scherm is vingerafdruk sensor te zien. Doordat die op het scherm is geplaatst kun je beter met je duimen laten registeren. Andere vingers zijn niet handig in, omdat uitstrijken langzaam en netjes moet gaan. Zonder schokken. Als de sensor in de polssteundeel zit, dan mag je wel met de wijsvinger doen. Maar niet hier. De sensor werkt prima als je vinger op 4 verschillende manieren langs laat registeren, dan is de kans op succes groot genoeg. Met dezelfde sensor kun je ook logins mee registeren op het internet. Dat is wel veilig in de openbare gelegenheden als je niet wilt dat anderen op je toetsaanslagen kijken.

- Hardware
De processor is Turion X2 64 2 GHz processor. Niet de snelste. De grafische kaart is Radeon HD3200. Deze grafische kaart is bijzonder. Het is snelste grafische kaart voor een tablet pc dat nu te koop is voor een laag prijs. Je kan daarmee 3D programma's en spellen mee draaien in de middelbare settings. Je kan natuurlijk zoeken voor betere tablet pc maar zelfs bij prijs van 1500 Euro blijft de videokaart zwakker ondanks snellere CPU. Je zal merken dat andere laptops meer op een zakelijk beeld is gebouwd.
Het staat dus vast dat TX2550ed ook beetje game computer is. Andere duurdere modellen zijn veel slechter voor gaming ontworpen omdat de videokaart tegenvalt.
De laptop is nog goed in staat om Full HD WMV media af te spelen. Full HD h264 media heeft wel enig wat problemen. Na installeren van CoreAVC wordt het ook weer mogelijk. Maar het is overkill voor de scherm zelf, daar heb je genoeg aan de 720p media.
De scherm kwaliteit is zichtbaar minder als je vergelijkt met bijvoorbeeld Samsung 205BW. De kijkhoek is niet alleen klein bij verticaal, maar horizontaal zie je al wat verschil in de helderheid. Het is dus even rekening mee houden bij het opstellen laptop. De touchscreen maakt grainy beeld ondanks dat het glossy voorkant heeft. Maar de pixels blijven prima zichtbaar en dat is dus geen probleem meer. De spiegelende voorkant is wel wat vervelend waardoor je helderheid van de scherm omhoog moet halen om beter wat te zien.
De webcam kwaliteit is gelukkig wel goed in vergelijking met andere webcam die ik heb. Het verbaast me dat er twee microfoons in zitten. De speakers zit onder de scherm direct bij de voet. Dat is opmerkelijke plaats, maar kent wel voordeel: geluid wordt namelijk meteen naar je toe geprojecteerd, ook in tablet pc stand. Andere tablet pcs hebben speakers anders opgesteld zodat geluid niet optimaal naar je komt. De geluidssterkte is hoog genoeg om te kunnen volgen (voor mij als slechthorende) en dat is fijn.
De toetsenbord zakt bijna overal niet in, behalve aan linkerkant. Dat is de kant van DVD drive. Daar is deel minder sterk. Voor normaal typen is keyboard wel solide genoeg, het veert niet. Bij veel force juist wel, maar dat is niet de bedoeling he?
De uitneembare drive is een nuttige feature. Sterker nog, ik heb bij levering pech met defecte drive. Maar ik hoef niet boel losschroeven. Gewoon lipje trekken en hij is eruit. Wisselen met andere drive en het klikt zo erin. Maar je kan ook gewicht mee besparen. Haal 'm eruit en doe dummy erin.

Twee leds bij Scroll lock en Num lock (direct náást knop) is een bijzonder ontwerp. De volumeknoppen lichten ook op. En als je geluid uitzet, wordt de middelste mute-knop rood. Een nuttig visuele effect.
De leds bij de knoppen rond de scherm zijn te zien als blauwe lichten, niet te fel, en zo zie je al waar de knoppen zijn. Door veel blauwe leds op laptop (geen groen, en bijna geen rood) zal het voor de liefhebber van blauw licht zeker goed uitkomen.
De vloeiende overgang van touchpad met de behuizing zal velen aanspreken. Het is heel apart en mooie styling van het geheel. Het werkt ook nog. Een innovatieve kant van HP.
De toetsen van keyboard zijn fullsize, normale brede shift toetsen. Alleen door de rechthoekige vorm van keyboard zijn cursortoetsen wel flink smaller. De functietoetsen en andere speciale toetsen zijn ook smal.
De Gigabit netwerk is prima onderdeel, en 3 USB poorten is niet te weinig. De SD kaartlezer is USB2.0 type en dat leest vlot genoeg.

Oh ja, op valreep is 3GB geheugen wel aardige hoeveelheid geheugen. Dat moet ook om Vista minder sloom te maken. Veel laptops hebben 2GB aan boord, dit is gewoon 1 GB extra erbij. En budget laptops hebben zelfs maar 1 GB. Een goede keuze van HP.

- Koeling
Zoals je al opmerkt is AMD processor niet bepaalde de koelste. Zeker in vergelijking met de Intel Centrino's. Maar AMD is nooit sterk in de koeling en is altijd warmer ten opzichte van Intels. Met AMD wordt de laptop wel wat goedkoper. De laptop in de volle bedrijf laat wel merken dat aan rechterbovenkant aanzienlijk warm wordt. Dat kan wel 60 graden of hoger worden. In batterij mode is dat op acceptabele niveau, maar het blijft warm. Verder merk ik op dat rechter polsstand aan voorkant ook warmte te voelen is. Het komt kennelijk door 250 GB harde schijf. Onderaan zie je niet direct waar de ventilator echt aanzuigt. Het zuigt beetje breed aan door de kleine roosters over vrij groot oppervlakte aan de onderkant. Ik zie dat als je op de stoffen kleed legt, er missschien wel koelproblemen kunnen komen, maar de groot oppervlakte maakt het minder ernstig. Verder met 8-cell accu kantelt de achterkant al omhoog, zo heb je al een betere luchtaanvoer aan de onderkant.
Op het scherm aan de rechterkant is dudielijk warme plek te voelen. Ongetwijfeld van de cold kathode buis driver.

- Accu en gewicht
Een 8-cell accu zou je ongeveer 4 uur werktijd moeten geven. De 4-cell accu is dus goed voor 2 uur werktijd. Dat is niet zo zuinig, maar je krijgt twee accu's mee bij de pakket. Dat is een goedmakertje tot wel 6 uur gebruik. Zo'n accu kost al veel (circa $300) als je moet bijbestellen. Namaak versie kost al bijna 100 Euro.
Dan de gewicht:
Laptop met drive en 8-cell: 2320 gram
Laptop met drive en 4-cell: 2129 gram
Laptop met dummy en 4-cell: 1971 gram
Dat is dus net onder 2 kilogram.
De drive is S-ATA type, dus je kan mee hotswappen zonder laptop uit te doen of op icoon 'uitwerpen' klikken.
Maar door de zwaardere scharnier zul je onderste deel moeten vasthouden als je het scherm openklapt of draait. Want de onderste deel is dan te licht voor. Denk je eens in, de scherm is dikker door extra mogelijkheden erin. Met normale laptop bevat scherm geen extra's, en dus minder zwaar, en tegelijk dus minder zware scharnier. Openen is dan mogelijk met 1 hand.

- Algemeen
Als ik naar constructie, mogelijkheden en de grafische kracht kijkt en vergelijkt met andere tablet pc modellen zal je merken dat met de prijsverschillen van rond 500 Euro en hoger toch wel behoorlijk een complete laptop is. De volgende duurdere versie mist de optische drive en heeft slechtere grafische chip. Met prijs dat al vanaf 900 Euro begint is het daardoor verleidelijk apparaat. Natuurlijk kan je even schrikken van de minder geweldige scherm, maar de ingebouwde én uitneembare drive maakt wat goed om toch wat lichter te maken. De Wacom functie werkt zoals het hoort op HP en goed geplaatste speakers zal het niet snel teleurstellen. De multimedia mogelijkheden kunnen voor sommigen in smaak vallen door makkelijk films te kijken. Heb je groot LCD TV scherm met VGA eraan, dan kan je WMC aanzetten en bedienen met de meegeleverde afstandsbediening. Dus niet alleen maar Vista!
Met alles bij elkaar en compromis tussen goede en slechte kanten op de laptop, zal je niet snel spijt van krijgen. Maar ben je serieus ontwerper en je wilt geen afwijkingen in kleuren zien, dan zul je laptop toch moeten laten gaan. Er zijn echter weinig laptops met beste schermen. Zelfs bij Macs zijn de schermen niet altijd goed. Daarbij hebben budget laptops soms slechtere schermen dan deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
_/-\o_

Goede review, sluit ik me helemaal bij aan! Ik zelf gebruik de laptop nu ongeveer een maand, en heb er nog steeds heel veel plezier van. Mijn enige échte probleem is het matige scherm, dat bij lagere helderheden en een beetje daglicht al snel in de problemen komt.

Overigens een tip: ik zit net World of Goo te spelen, echt een geniaal spel om op tablet te spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Het scherm is klassieke TN-type. Dat is te zien aan de kleinere kijkhoek. Op verticaal veranderen kleuren vrij snel. Horizontaal wordt het eerder bleker.

Maar eigenlijk zie je dat ook op bijna alle laptops met TN-type scherm. Ik heb voor de check even in Mediamarkt alle schermen bekeken onder verschillende kijkhoeken. Zelfs Macbooks. Het valt op dat bij bijna alle merken min of meer kleurafwijkingen ontstaan. Vooral verticaal is goed herkenbaar: te laag laat scherm inverteren, te hoog wordt wat bleker. Typisch TN-type probleem. Ik kijk zelfs op 20 inch HP laptop, wat een joekel zeg, maar ook klassieke hoek probleem waar je ook jezelf goed moet opstellen wil je geen last hebben van de kleurverschuiving.

Daar is niks aan te doen omdat laptops erg platte scherm hebben. De lichtbron zit dan onderaan en moet via speciale reflectieplaat achter licht verdelen. Dat heeft ook snel invloed op de kijkhoek.
Samsung 205BW is anders gemaakt: de lichtbron zit dan achter omdat de diepte groter is. De kijkhoek van zo'n LCD monitor is daardoor veel beter. Er is maar weinig kleurafwijking.

Een S-IPS type scherm bestaat bijna niet op de laptop. Het maakt ook het geheel fors duurder. Ze zijn er wel, maar ze zijn zeldzaam. Bijna alleen maar op zakelijke laptops.

Ik vind mijn laptop wel leuk om mee te werken. Het is mij ook gelukt om laptop geheel regiovrij te maken zowel hardware als software. QuickPlay speelt nu alle dvd's af, maar wel via Vista. Ik heb nog niet getest op direct play, maar vanwege benodigde software voor regiovrij spelen zal dat niet lukken.
Tot nu toe is HP support goed. Derde brander toegestuurd (tweede heeft verbogen connector) en dat is zelfs in 3 dagen op stoep! (terwijl ze 2 weken levertijd je toezeggen).

De handschriftherkenning is nog steeds bijzonder. Ik schrijf redelijk slordig op maar wel leesbaar schrift - dus niet blokletters - en het herkent aardig goed. Ik moet ook even voor mezelf leren hoe ik Japans moet schrijven, die zit er ook bij als herkenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het al bekend of er een vervanger komt voor de 2550? Aangezien deze laptop steeds moeilijker leverbaar word.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm.... Je kunt toch moeilijk beweren dat het scherm van de HP 2550 typisch is voor hetgeen je tegenwoordig in tablet of laptops krijgt.

Ongeacht of je het nu met de Fujitsu's vergelijkt, of met Lenovo, of Dell, of zelfs de business georienteerde HP 2700... al die schermen zijn onnoemelijk veel beter dan de HP2550. De 2550 is op dat punt echt een buitenbeentje... Volgens mij hebben al die anderen echt niet allemaal een IPS of PVA scherm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:20:
Volgens mij hebben al die anderen echt niet allemaal een IPS of PVA scherm....
IPS of PVA op laptop is zeldzaam. De overgrote deel, ook op business laptops, zijn TN schermen. Ik loop door Mediamarkt afdeling met laptops en ik zie geen enkele laptop met uitstekende kijkhoek. Ze hebben allemaal effecten van TN scherm. Ik weet wat IPS scherm doet, want ik heb zelf Wacom Cintiq schermtablet. IPS scherm behoudt alle kleuren bij de grote kijkhoeken waardoor het lijkt alsof het plasmascherm is.
PVA kent geen negatieve (kleur)omslag op verticale hoek en hooguit bleke kleuren bij grote kijkhoeken.

Ik hoef alleen zorgen dat scherm goed opgesteld staat en dan zijn alle kleuren nog goed. Voor laag prijs van 900 Euro heb je aardige compromis. En als je toch zo kritisch bent, sluit je toch gewone LCD scherm aan de laptop zodat je de kleuren in de gaten kan houden. Vergeet niet dat enkele Wacom 12 inch Cintiq widescreen al op 1200 Euro komt te staan, en dat is niet eens inclusief de computer. De lage prijs maakt het wat goed en je kan nog geld uitgeven voor een goed scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm, zijn er meer mensen die een tx2550ed hebben en waarbij het type no. op het scherm zegt: tx2000?

Overigens heeft 'ie wel alle hardware die in de tx2550ed hoort te zitten zo te zien...plus de fingerprint-reader die eigenlijk niet bij de tx2550ed hoort :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:44

Pinobigbird

doesn't share food!

Op alle tx2*** modellen staat "tx2000" bij het scherm, dit is een aanduiding van het nummer van de serie van het model (de tx2000 serie dus). Als je onderop kijkt zie je op de productsticker het juiste nummer staan: tx2500ed, of in mijn geval tx2100ed.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een tekenaar en werk nogal veel met Photoshop en een teken tablet. Ik moet dus een goede laptop hebben met veel processor kracht en geheugen. De video kaart hoeft niet super goed te zijn maar ook geen bras.

Persoonlijk wil ik heel graag de Apple MacBookPro aanschaffen maar wat mij nou heel erg in twijfel houdt is het feit dat ik zo’n tablet pc overal mee kan nemen en ook meteen de mogelijkheid heb om aan de slag te kunnen zonder dat ik nog eens extra mijn tablet mee moet nemen. Dat lijkt me ideaal!!!

Ik heb wel de ModBook - www.axiotron.com gevonden en dat lijkt me een prima product maar heb ergens gehoord dat ik voor die prijs (en zelfs goedkoper)een veel beter product kan scoren, nl. de Gateway C-143XL http://www.gateway.com/systems/product/529668042.php

Deze lijkt me echt super. Ik wil wel zeker weten dat ik een goede keus maak. Daarom zou ik willen vragen of iemand hier al misschien ervaring heeft met deze machine en/ of misschien suggesties heeft voor andere betere producten.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Bijna onverwacht en stilletjes, maar toch is er plotseling betere variant gekomen; HP Pavilion TX2650.
Deze heeft aantal veranderingen:
- processor is ZM-82, dat is 2x 2,2 GHz
- harde schijf is 320GB
- geheugen is 4 GB
- er is HDMI aansluiting

De toetsenbord zou ook aangepast zijn. Vooral cursortoetsen aan rechterkant is groter gemaakt. Hierdoor is de rechtershift klein geworden tot een vierkante toets net als andere toetsen. Hiermee zou de bediening makkelijker gaan. Ik maak me alleen zorgen over dat men nu makkelijker per ongeluk op Enter toets kan drukken. De verkleinde cursorknoppen op TX2550 is niet zo erg, want ik kan nog steeds mee rondkomen. De grote rechtershift is meestal prettiger.

De prijs is praktisch hetzelfde als TX2550 1 maand terug! Ja, voor dezelfde prijs krijg je dus meer geheugen, snelheid en opslagruimte. Dit kan teleurstellend zijn voor aantal mensen die net TX2550 hebben aangeschaft en TX2650 moet nu ineens opduiken.

De videokaart is hetzelfde gebleven met Radeon HD3200. De wireless kaart zou N ondersteunen.
HDMI plaatsing kan ik nog niet zien, maar dat weet ik snel met demo computer in de winkel. De enige plek voor HDMI is de plek waar modem zit, anders klopt het niet met de andere connectors. Iets anders kan ik niet bedenken.

We weten dat TX2xxx serie over AMD processor beschikt. Hogere kloksnelheid maakt het iets minder zuiniger en tegelijk nog warmer. TX2550 is al behoorlijk warm bij last, en met 2,2 GHz bij TX2650 is dus nog meer warmte. Uit review is al gebleken dat snelste 2,4 GHz veel warmte maakt (ik denk dat ie ook binnenkort komt in Nederland, anders zouden we niet nu TX2650 verwachten.)
Dat zal voor sommige mensen dus niet positief gaan als het om hogere verbruik en warmte gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:45:
Ik heb wel de ModBook - www.axiotron.com gevonden en dat lijkt me een prima product maar heb ergens gehoord dat ik voor die prijs (en zelfs goedkoper)een veel beter product kan scoren, nl. de Gateway C-143XL http://www.gateway.com/systems/product/529668180.php
Gateway is inderdaad beste product en zelfs enige met C2D én betere grafische gpu, maar helaas koop je niet zomaar mee. Het is alleen voor Amerika, Gateway levert niet hier normaal uit. (Dell wel)
Voor je tekenwerk en photoshop zijn er 3 opties:
Fujitsu Lifebook T5010
of
HP TX2730 of soortgelijk zakelijk versie
of
Leonovo Thinkpad X200

zie ook hier http://www.tabletpcreview.com/
Ze hebben zuinigere C2D en dus minder warm. De videokaart is wel wat minder, maar voor photoshop is dat geen probleem. Je betaalt wel meer voor het geheel, zo'n 300-500 Euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinobigbird schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:41:
Op alle tx2*** modellen staat "tx2000" bij het scherm, dit is een aanduiding van het nummer van de serie van het model (de tx2000 serie dus). Als je onderop kijkt zie je op de productsticker het juiste nummer staan: tx2500ed, of in mijn geval tx2100ed.
Ah, ok, duidelijk !

Ik heb alleen sinds dat ik hem heb wel problemen met waarschijnlijk Vista. Regelmatig reageert hij gewoon een minuut lang niet (ook geen melding o.i.d., geen hd aktiviteit). Is dat een algemeen probleem? Ben bang dat het idd meer aan Vista ligt, maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik hebe en hp tx2000z, maar ik ben mijn pen kwijt. Ik heb al wanhopig gezocht op het internet naar een vervangmodel, maar vind er geen. Kan iemand van jullie me helpen ( heb het ook al geprobeerd met een pen van een wacomtablet, deze detecteert hij wel, maar klikken en de drukgevoeligheid werkt echter niet.)

Stef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 11:00:
[...]

Ah, ok, duidelijk !

Ik heb alleen sinds dat ik hem heb wel problemen met waarschijnlijk Vista. Regelmatig reageert hij gewoon een minuut lang niet (ook geen melding o.i.d., geen hd aktiviteit). Is dat een algemeen probleem? Ben bang dat het idd meer aan Vista ligt, maar ja.
Ik heb dit probleem ook! Het is mijn theorie dat er ergens een HP-tool (netwerk, batterij, zoiets) blijft 'hangen'.
De meeste HP-tools heb ik verwijderd trouwens, op batterij en netwerk manager na. Ook quickplay en natuurlijk de aansturing voor hardwareknoppen staat er nog op.
Na een minuutje wezenloos naar het scherm staren gaat alles gewoon weer keurig verder alsof er niets aan de hand is. Tijdens de freeze blijft de tablet en de taakbalk wel functioneren, dus je kan dingen aanklikken, maar een ander programma opent domweg niet. Het Vista "ff wachten" cirkeltje wordt getoont in alle applicatievlakken, op de taakbalk krijg je wel een normaal pijltje.

Ook valt het me op dat de netwerk en batterij modules bij het opstarten een minuut of twee extra nodig hebben, terwijl Vista al werkt en de desktop idle is. M.a.w. het opstarten is klaar, maar de tools nog niet.

Ik ben héél benieuwd of hier meer mensen last van hebben, en ook wat HP hiervan maakt... even gezamelijk aankaarten bij HP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xtrafris schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 08:40:
[...]

Ik heb dit probleem ook! Het is mijn theorie dat er ergens een HP-tool (netwerk, batterij, zoiets) blijft 'hangen'.
De meeste HP-tools heb ik verwijderd trouwens, op batterij en netwerk manager na. Ook quickplay en natuurlijk de aansturing voor hardwareknoppen staat er nog op.
Na een minuutje wezenloos naar het scherm staren gaat alles gewoon weer keurig verder alsof er niets aan de hand is. Tijdens de freeze blijft de tablet en de taakbalk wel functioneren, dus je kan dingen aanklikken, maar een ander programma opent domweg niet. Het Vista "ff wachten" cirkeltje wordt getoont in alle applicatievlakken, op de taakbalk krijg je wel een normaal pijltje.

Ook valt het me op dat de netwerk en batterij modules bij het opstarten een minuut of twee extra nodig hebben, terwijl Vista al werkt en de desktop idle is. M.a.w. het opstarten is klaar, maar de tools nog niet.

Ik ben héél benieuwd of hier meer mensen last van hebben, en ook wat HP hiervan maakt... even gezamelijk aankaarten bij HP?
'k zal ook eens wat van die tools verwijderen. 'k heb wel het idee dat hoe langer 'ie aanstaat hoe minder hij er last van heeft.

Overigens geeft hij bij mij op de taakbalk dan ook dat Vista "ff wachten" cirkeltje.

Verder heb ik 't idee dat 't toch ook iets met het netwerk te maken heeft. Als ik omschakel van wireless naar een vast lijntje op 't zelfde netwerk dan treedt hetzelfde verschijnsel op.

Als dit blijft optreden moeten we 't zeker eens aankaarten bij HP. Beetje irritant als ik aan 't pokeren ben en 't kreng reageert een minuut nergens op :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Het probleem wat jullie noemen kom ik voornamelijk bij Vista tegen, zowel laptops als pc's.

Hebben jullie de laatste windows updates en Service pack geinstallleerd? Ik heb wel het idee dat het daarna veel minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

1-minuut wachten tijdens browsen? Ik maak wel eens mee in de firefox. Ik zit gewoon te surfen en opeens kan ik niks doen omdat er een ronddraaiende icoon is ten teken dat systeem bezig is. Maar firefox is toch niet eens zwaar en er kan nooit plugin zijn die wat freeze.
Ik kon ook bijna nergens aanklikken want het leek wel frozen. Een vreemde gedrag op Vista laptop.

Is deze vreemde freeze ook elders gemeld op de Engelse forums?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
MrDummy schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 23:30:
1-minuut wachten tijdens browsen? Ik maak wel eens mee in de firefox. Ik zit gewoon te surfen en opeens kan ik niks doen omdat er een ronddraaiende icoon is ten teken dat systeem bezig is. Maar firefox is toch niet eens zwaar en er kan nooit plugin zijn die wat freeze.
Ik kon ook bijna nergens aanklikken want het leek wel frozen. Een vreemde gedrag op Vista laptop.

Is deze vreemde freeze ook elders gemeld op de Engelse forums?
Geen idee, ik zal google er eens op loslaten. >:)

Ik had gisteren drie van deze freezes en zelfs een spontane reboot. Het is maar een entertainment lappie, maar een béétje stabiliteit zou wel fijn zijn eerlijk gezegd. Ik ga er vaart mee maken.

Zijn er trouwens ook 2550-gebruikers die hier nog nooit last van gehad hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had er gisteravond ook weer een paar keer last van toen ik wireless helemaal uit had staan (dus daar ligt het dan zeker niet alleen aan wat ik eerst wel ff dacht).

Overigens zat ik naar caz.nl online te luisteren en die muziek liep wèl gewoon door terwijl de rest van de laptop gewoon stil lijkt te staan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
ticktack... er begint een theorie te vormen bij mij...

zou het de videokaart zijn? Ik heb vandaag twee bluescreens gekregen met atikmdag.sys

Een volledige stop van de aero desktop zou verklaren wat we te zien krijgen... De rest van de PC kan gewoon verder functioneren, maar de GPU stopt gewoon even.

Ik ga het eens proberen met nieuwe drivers, en dan zien we wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben redelijk nieuw op tablet gebied, maar zit er aan te denken 1 te kopen. Ik heb nu twee modellen op het oog. De HP tx2650, welke hier aardig besproken is. Daarnaast een onbekende, de Ahtec Tiny TN120:

Afbeeldingslocatie: http://www.ahtec.nl/0809nl/ban_tn120_899_n2019.jpg

Heeft iemand hier ervaring met deze Ahtec en uberhaupt met Ahtec als organisatie?

Of zou de HP toch een betere keus zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog een laatste vraag;

Gebruiken jullie je tablet in combinatie met Microsoft OneNote of is er nog andere software aan te raden? Ik wil de tablet met name gebruiken om mijn notitieblok uit te faseren, alles digitaal! Dus de tablet gaat straks elke dag mee naar de vergaderingen. En daarnaast aantekeningen maken in documenten (Word 2007).

Ben benieuwd hoe jullie de tablet gebruiken en welke tips jullie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
De TX2550 (of 2650) is echt een entertainment tablet. Ik denk niet dat hij erg geschikt is als zakelijke tablet. Ik zelf gebruik hem ook op die manier. Films, webbrowsen, spelletjes (ik wil nog kijken of ik FC2 kan draaien, maar Spore en Mass Effect zijn speelbaar!), muziek en simpelweg opscheppen tegenover vrienden en treinreizigers :p

Laat er geen twijfel over bestaan, ik ben heel blij met mijn flappie, maar zakelijk ga ik 'm niet gebruiken. Behalve bovenstaande stability issues maakt hij daar ook absoluut te veel geluid om zichzelf koel te houden.
Ook is hij simpelweg te flashy om in een vergadering op tafel te leggen.

Ik had nog nooit van de Ahtec gehoord, en ik weet ook niet wat alternatieven zijn.

Succes met je zoektocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans001
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-06-2021
Heb vorige week een HP2650 aangeschaft, prima aanbieding bij Office Center.
Eigenlijk een prima systeem, mooi scherm, goede touch functies. Met de dikke batterij houdt hij het n uur of drie vol.
Alleen: enorm traag, met name op schijf-georienteerde functies. Het openen van een bestand uit een werkmap kost bijna 30 seconden.
Ook USB transacties, ga maar 'n kopje koffie drinken. Een USB - serial converter die ik al op allerlei systemen gebruikt heb gaf een timeout tijdens een reflash van een randapparaat, lekker!

Daarnaast: wordt toch wel erg warm. Schijf maakt hinderlijk geluid. Ventilator te hoorbaar.
Heb hem na een week teruggebracht. Jammer!

[ Voor 14% gewijzigd door Hans001 op 09-11-2008 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xtrafris schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:03:
ticktack... er begint een theorie te vormen bij mij...

zou het de videokaart zijn? Ik heb vandaag twee bluescreens gekregen met atikmdag.sys

Een volledige stop van de aero desktop zou verklaren wat we te zien krijgen... De rest van de PC kan gewoon verder functioneren, maar de GPU stopt gewoon even.

Ik ga het eens proberen met nieuwe drivers, en dan zien we wel weer.
Blue screen heb ik überhaupt nog niet gehad.

Wel wat anders ontdekt in de tussentijd: Als ik de wifi uitschakel op het moment dat de laptop 'frozen' raakt dan is het probleem direct weg. Dan heb ik wel ff het probleem dat de netwerkverbinding weg is maar dat duurt maar even.

Zou het wat met die HP Wireless Assistant te maken hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
goed werk!

Ik heb de wireless assistant er even af gekeild, nu maar afwachten. Ik laat het weten of het werkt, deze dagen gaan intensief worden voor mijn lappie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een TX2650ed, nieuw. Leuk ding, lekker snel. Zelfde als de 2550, en dan ook 100% identiek. De 25xx nummertjes waren op, dus ze zijn verder gegaan met de tx26xx nummertjes.

Geen HDMI, wel N op netwerkkaart, maar een aantal 2550jes hadden dat ookal. Wel 320GB HD en 4GB geheugen, maar dan weer 32bit home premium.

Schijf hoor ik niet, fan eigenlijk ook alleen als ik spellen speel. Performance is voortreffelijk, echt heerlijk. Ik las op veel plaatsen dat een aantal van de HP notebooks met een defecte HD3200 chip zijn uitgerust die voor allemaal verschillende problemen zorgt, maar daar had ik geen last van.

Fallout 3 draait er aardig op tot mijn grote verbazing.

Notities en pen doen het ook geweldig. In alle office apps is er wel iets te schrijven.

Enige probleem is dat de tx2650 die ik hier heb staan kapot is, hij gaat wel aan maar nietmeer uit, dus gaat 'ie vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 23:13:
Ik heb hier een TX2650ed, nieuw. Leuk ding, lekker snel. Zelfde als de 2550, en dan ook 100% identiek. De 25xx nummertjes waren op, dus ze zijn verder gegaan met de tx26xx nummertjes.

Geen HDMI, wel N op netwerkkaart, maar een aantal 2550jes hadden dat ookal. Wel 320GB HD en 4GB geheugen, maar dan weer 32bit home premium.

Schijf hoor ik niet, fan eigenlijk ook alleen als ik spellen speel. Performance is voortreffelijk, echt heerlijk. Ik las op veel plaatsen dat een aantal van de HP notebooks met een defecte HD3200 chip zijn uitgerust die voor allemaal verschillende problemen zorgt, maar daar had ik geen last van.

Fallout 3 draait er aardig op tot mijn grote verbazing.

Notities en pen doen het ook geweldig. In alle office apps is er wel iets te schrijven.

Enige probleem is dat de tx2650 die ik hier heb staan kapot is, hij gaat wel aan maar nietmeer uit, dus gaat 'ie vervangen worden.
Wat vind je van de grootte, gewicht en warmte productie van de TX2650ed? Sommigen zeggen dat dat ook niet de sterkste punten zijn van die laptop.

Verwijderd

Regeneration schreef op woensdag 12 november 2008 @ 23:54:
[...]

Wat vind je van de grootte, gewicht en warmte productie van de TX2650ed? Sommigen zeggen dat dat ook niet de sterkste punten zijn van die laptop.
Ik vind dat zelf eigenlijk iets te simpel om 't als minder sterk punt te zien. Voor een 12.1" laptop met deze specificaties, snelheid en mogelijkheden vind ik de grootte behoorlijk meevallen. Je kunt 'm gerust op je arm meenemen om als tablet te gebruiken, maar je kunt 'm ook neerzetten en er een dvdtje op kijken.

Hij's ook niet te zwaar, al is dat afhankelijk. Als ik staand moet noteren op de tx2650, dan haal ik het CDromstation eruit en vervang ik die met de plastic cover, stop ik de kleine accu erin en kan ik best lang zonder problemen blijven noteren/werken.

Ook de warmte is naar mijn idee geen probleem. Het apparaat begint alleen warm te worden als je er spellen op speelt of andere semi-zware dingen op doet. Als ik 'm in noteer modus gebruik zet ik ook gewoon een laag energieverbuik instelling aan in vista zodat de processor maar op 50% werkt. Dan blijft 'ie sowieso koel. Ook de fan gaat helemaal niet zo vaak aan bij normaal gebruik, maar dit is ook weer afhankelijk van je energieinstellingen. Zit ook een duidelijk verschil tussen de powerplay instellingen van de HD3200 en het updaten van de drivers met de nieuwste catalyst doet ook wonderen.

Wat ik ook één van de belangrijkere voordelen vind is dan ook de mogelijkheid om je catalyst pakketje van de ati site af te halen, versie 8.10 op 't moment van schrijven, en die te installeren. Dat werkt gewoon in tegenstelling tot andere notebooks waarbij je op de producent moet wachten met drivers. (edit:Ook de southbridge drivers van ati zijn gewoon te installeren, dus voor iedereen met een TX25xx TX26xx, updaten doet wonderen)

Ik gebruik 'm dan ook vooral om te schrijven, spelletje te spelen en presentaties te geven samen met een beamer, waarbij de afstandsbediening geweldig is. Ook het live kunnen omcirkelen van je presentatieonderwerpen/tekenen op dia's is natuurlijk geweldig, dat op een notebook die mij ook van de nodige spelletjes kan voorzien op echt geweldige performance voor dit soort apparaten, is natuurlijk héél bijzonder.

Tenminste... voor een apparaat van 850 eur. Als 'ie duurder zou zijn, dan zouden de voordelen minder interessant zijn, maar wat je nu voor dit bedrag krijgt, kunnen zelfs gewone notebooks niet aan tippen. Want ookal is 'ie misschien niet zo licht als een tablet van 1500 eur. de wacom is net zo goed, al dan niet beter en hij blijft stukken lichter dan vele andere notebooks.

Ik gebruik 'm op dit moment ook zakelijk en dat bevalt ookwel. De combinatie van entertainment en zakelijk is voor mij een goede uitvinding. Best of both worlds noem ik 't dan maar.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2008 01:30 ]

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Is het beeldscherm toevallig ook verbeterd bij de TX-2650 t.o.v. z'n voorganger (TX-2550) of is dat hetzelfde gebleven?

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Verwijderd

Lau26 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 12:25:
Is het beeldscherm toevallig ook verbeterd bij de TX-2650 t.o.v. z'n voorganger (TX-2550) of is dat hetzelfde gebleven?
Scherm van 2650 is identiek aan de 2550, zo ook behuizing, aansluitingen en de rest van het apparaat. De 2650 is gewoon de 2550, maar dan weer een nieuwe configuratie. de 5 is alleen een 6 geworden omdat ze geen nummertjes meer over hadden, da's wat HP doet met marketing, ze pakken de huidige notebook en doen alsof ze een nieuwe serie hebben (2650).

Het scherm zelf is voor een tablet redelijk goed te doen, maar in vergelijking met een normale notebook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

De scherm is TN-type. Ga jij maar langs alle laptops mooi van onder naar boven kijken. Je zal merken dat ze vrijwel allemaal bekende TN-probleem hebben: onder zowat negatief. boven heel bleek en niet kleurrijk.

Dus gelijk schuld afschuiven op HP dat ze verkeerde scherm hebben genomen is een verkeerde conclusie. Denk eraan dat prijs laag is en je dus veel waar voor je geld krijgt. Ik heb zelf in Mediamarkt alle laptops bekeken, in Office Centre ook aantal laptops bekeken. Allemaal dezelfde overgangen. Dus ook al koop je Sony ermee, of een Macbook, je moet gewoon netjes voor gaan zitten. Dan heb je goede kleuren voor je.

Een laptop met PVA of S-IPS scherm is zeldzaam. Die ben ik nog niet tegengekomen in beide winkels.
Maar je kan ook een normale LCD monitor kopen, eentje met speciale scherm is wat makkelijker te vinden. De TN-type LCD monitoren hebben betere verlichting achter waardoor negatief omslag veel kleiner is. Dat kan je naast laptop neerzetten als hulp om kleuren beter te checken.

Kijk eerst rond voordat je conclusie trekt; alsof HP enige die in fout is met TN-type scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
MrDummy schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 01:42:
De scherm is TN-type. Ga jij maar langs alle laptops mooi van onder naar boven kijken. Je zal merken dat ze vrijwel allemaal bekende TN-probleem hebben: onder zowat negatief. boven heel bleek en niet kleurrijk.

Dus gelijk schuld afschuiven op HP dat ze verkeerde scherm hebben genomen is een verkeerde conclusie. Denk eraan dat prijs laag is en je dus veel waar voor je geld krijgt. Ik heb zelf in Mediamarkt alle laptops bekeken, in Office Centre ook aantal laptops bekeken. Allemaal dezelfde overgangen. Dus ook al koop je Sony ermee, of een Macbook, je moet gewoon netjes voor gaan zitten. Dan heb je goede kleuren voor je.

Een laptop met PVA of S-IPS scherm is zeldzaam. Die ben ik nog niet tegengekomen in beide winkels.
Maar je kan ook een normale LCD monitor kopen, eentje met speciale scherm is wat makkelijker te vinden. De TN-type LCD monitoren hebben betere verlichting achter waardoor negatief omslag veel kleiner is. Dat kan je naast laptop neerzetten als hulp om kleuren beter te checken.

Kijk eerst rond voordat je conclusie trekt; alsof HP enige die in fout is met TN-type scherm.
Ja vind ik ook. Ik ga wel eerst kijken bij de Mycom in Utrecht hoe het scherm er irl uitziet. Maar de Macbook waar ik nu achter zit heeft indd ook dezelfde problemen als dat jij beschreef, en dit probleem geldt ook alleen
voor de verticale kijkhoek (heb een youtube filmpje gezien die de kijkhoeken liet zien). De horizontale kijkhoek is bij de HP gewoon perfect (net als bij zowat alle laptops) :)

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Weet iemand of er inmiddels al meer tabletpc's met een hogere resolutie dan 1280x800 leverbaar zijn?

Het enige wat ik kan vinden is nog steeds hetzelfde als ruim een jaar geleden; de Lenovo X61t met een 1400x1050 scherm en een Fujitsu T4220 met 1400x1050.

Deze zijn met die resolutie in Nederland nog steeds lastig te krijgen en bovendien doordat het wat oudere modellen zijn in verhouding redelijk duur.

M'n Tecra M4 is namelijk half overleden. ;( Videokaart is kapot waardoor die alleen met hele vreemde tekens opstart en vervolgens met een bluescreen stopt. Een OSX86 install dvd wou nog wel starten, dus die ga ik binnenkort nog even proberen te installeren, alleen denk ik niet dat daar bijv. drivers voor een tablet in zitten (of voor bestaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een tablet en het HP scherm is hoe dan ook slechter dan andere notebooks te noemen en niet echt goed in vergelijking met andere tablets, vooral qua kijkhoek. Dat het een TN probleem is kan mij niet bommen, punt is dat 't een probleem is met dit type laptop. Zelf vind ik 't niet erg, maar het had beter gemogen. De kijkhoek is vele malen lager dan andere TN schermen en dat komt ook voor een groot deel door de wacom die er overheen hangt. Het kan een dealbreaker zijn. Filmpje kijken e.d. kan gerust, spelletjes ook, maar de kleuren/kijkhoek en zelfs het reactievermogen zijn duidelijk een klein stukje minder dan andere apparaten. Ook zie je er duidelijk een glinsterende waas overheen hangen wat de wacom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
Klopt, het scherm is zeker een zwak punt van de HP. Op zich jammer, aangezien het helemaal niet ondenkbaar is dat je 'm in rare hoeken gebruikt.

Ik kan me ook voorstellen dat het een dealbraker is. Tsja, en daar zal je dan weer voor moeten betalen. Dit is nou eenmaal een héél goedkope laptop voor wat hij bied, en dus moet je ook concessies verwachten, het scherm is er daar zeker één van.

Wat het stabiliteitsproject betreft: de schuldige lijkt inderdaad de netwerktool van HP te zijn. Na de deïnstallatie van deze tool heb ik in een hele week intensief gebruik niet één zo'n stop gezien. Ik heb ook geen enkele functionaliteit verloren behalve de HP-interface, dus deinstallatie is absoluut een aanrader!

Wel is er een nieuw probleem bijgekomen... zucht.
de videokaart lijkt heel erg veel moeite te hebben met externe monitors. Ik wil nogal eens een filmpje kijken op die manier, en ongeveer één keer per uur klapt hij er uit. Meestal springt het scherm ff op zwart, en herstelt dan met de mededeling uit de taakbalk dat de videodriver is gestopt met werken. Meestal gaat hij daarna gewoon weer verder, maar steeds vaker blijft hij dit een keer of 6 doen en bluescreent daarna op atimkdag.sys. Zonder externe monitor erin heb ik nog nooit een BSOD gehad.

Ik heb al alle drivers vernieuwd, nou wordt me verteld dat ik een windows re-install moet doen. suuuure :(
Ik ben er bang voor dat ik jullie dalijk kan melden hoe goed de HP aftersales zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
Ik heb uit een Youtube-filmpje vernomen dat de meeste tablet-laptops een laag op het scherm hebben waardoor het scherm een grijzige kleur krijgt en de HP heeft dat dus ook. Maar nou had ik de vraag of het mischien mogelijk zou zijn om het scherm van de HP te vervangen door zo'n nieuwer tablet-touchscreen die die grijzige laag er niet op heeft zitten (volgens mij noemen ze dat in het engels een ''capacitive'' touchscreen)? En hoe duur zou zoiets zijn?

Mijn derde vraag is; wat is een digitizer en wat doet het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xtrafris schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 23:51:
Wat het stabiliteitsproject betreft: de schuldige lijkt inderdaad de netwerktool van HP te zijn. Na de deïnstallatie van deze tool heb ik in een hele week intensief gebruik niet één zo'n stop gezien. Ik heb ook geen enkele functionaliteit verloren behalve de HP-interface, dus deinstallatie is absoluut een aanrader!
Heb je alle HP tools verwijderd?

Ik heb momenteel alleen de HP Wireless Assistant verwijderd. Maar bij komt het probleem nog wel voor, al is het minder vaak en duurt het ook niet zo gek lang meer als 'ie frozen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Lau26 schreef op zondag 16 november 2008 @ 17:14:
Ik heb uit een Youtube-filmpje vernomen dat de meeste tablet-laptops een laag op het scherm hebben waardoor het scherm een grijzige kleur krijgt en de HP heeft dat dus ook. Maar nou had ik de vraag of het mischien mogelijk zou zijn om het scherm van de HP te vervangen door zo'n nieuwer tablet-touchscreen die die grijzige laag er niet op heeft zitten (volgens mij noemen ze dat in het engels een ''capacitive'' touchscreen)? En hoe duur zou zoiets zijn?

Mijn derde vraag is; wat is een digitizer en wat doet het?
Ik denk dat je dan net zo goed een Latitude XT kan halen, capacitive touch zit daar gewoon op. wel erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
Lordsauron schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:27:
[...]

Ik denk dat je dan net zo goed een Latitude XT kan halen, capacitive touch zit daar gewoon op. wel erg duur.
Nee want die is zoals je al zei erg duur, en de HP is lekker goedkoop en kan veel meer (ook veel meer waar voor je geld) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Lau26 schreef op maandag 17 november 2008 @ 17:24:
[...]

Nee want die is zoals je al zei erg duur, en de HP is lekker goedkoop en kan veel meer (ook veel meer waar voor je geld) :)
Ik denk dat alle "waar voor je geld" weg is zodra je een andere beeldscherm er op zet.
en verklaar je nader over wat de HP meer kan dan de Dell, ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:20:
[...]

Heb je alle HP tools verwijderd?

Ik heb momenteel alleen de HP Wireless Assistant verwijderd. Maar bij komt het probleem nog wel voor, al is het minder vaak en duurt het ook niet zo gek lang meer als 'ie frozen is.
Wow, da's toch wel erg raar. Ik heb idd alle tools eraf gegooid inmiddels, de WA was de laatste der mohikanen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
Lordsauron schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 09:14:
[...]

Ik denk dat alle "waar voor je geld" weg is zodra je een andere beeldscherm er op zet.
en verklaar je nader over wat de HP meer kan dan de Dell, ben erg benieuwd.
Hoeft niet, als je er een capacitive touchscreen incl digitizer opzet heb je zelfs een beter tablet dan voorheen.
En wat dacht je van een snellere processor, ingebouwde webcam, vingerafdruklezer, snellere videokaart, uitneembare dvd-brander, 2 meegeleverde acccu's + sleeve, mooier design, etc etc (en dan heb ik het nog niet eens over de prijs) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Lau26 op 18-11-2008 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
het enige dat de Dell beter doet is zakelijk zijn. de HP is een entertainment laptop, staat er zelfs op. Ik zie het ook niet als beter of slechter, ze doen gewoon wat anders :)
Er komt een multi-touch versie van de "entertainment tablet" van de HP tx serie, onder de naam "HP TouchSmart tx2z series". Gisteren was al een bericht op T.net FP. Ik vond zojuist een hands-on op Laptopmag (met een kort fimpje). Daar zijn ze aardig positief over het apparaat. Dat komt volgens mij mede doordat HP na de Dell XT (die een duidelijk hogere vanaf prijs heeft en op de zakelijke markt is gericht) een van de weinige is met multi-touch. Verder is deze tablet van HP zal meer gericht zijn op consumenten en heeft een lagere (richt / vanaf)prijs van ongeveer 1150 dollar.

In het filmpje van Laptopmag wordt ook gezegd dat de releasedatum van de HP staat geplant op 28 november. Engadget spreekt over een releasedatum van 8 december. Wellicht hebben ze het over twee verschillende regio's, maar dat is me niet helemaal duidelijk. Verder is mijn eigen verwachting dat mocht de data kloppen deze niet voor Nederland is bestemd, eerder voor Amerika en of Groot Brittannië.

De HP is verder erg vergelijkbaar met de HP tx25xx / tx26xx serie qua specificaties en qua formaat. Wat wel duidelijk anders is, is dat de komende HP een LED beacklight heeft. Verder ben ik erg benieuwd of ze iets meer hebben verbeterd, zoals aan de warmteproductie, kijkhoeken scherm, stroomverbruik enz.

[ Voor 7% gewijzigd door Regeneration op 20-11-2008 22:29 ]

• Hans001
Ik heb n vraag over de HP 2650.
Zoals eerder vermeld, heb ik deze korte tijd gehad, en teruggebracht naar de winkel, zeer tot mijn spijt.
Gegeven prijs-kwaliteit is het de beste aanbieding voor het moment.

Mijn vraag is: de problemen die ik had, zijn die typisch voor dit apparaat of is dat iets eenmaligs?
Met name het irritante chirpen van de disk, en de zeer trage toegang tot een werkmap?
Zijn er oplossingen bekend?

Zie zo gauw geen echt alternatief opduiken, misschien een Lenovo X-200 maar die is nog niet in NL te koop.

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:52

Milmoor

Footsteps and pictures.

Je zou de harde schijf kunnen vervangen door een SSD, niet goedkoop, maar je problemen zijn hiermee wel weg. Let op: de goedkoopste series hebben daar vaak een JMicron-controller, en die stottert soms bij schrijfacties.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Verwijderd

Hans001 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 22:36:
Ik heb n vraag over de HP 2650.
Zoals eerder vermeld, heb ik deze korte tijd gehad, en teruggebracht naar de winkel, zeer tot mijn spijt.
Gegeven prijs-kwaliteit is het de beste aanbieding voor het moment.

Mijn vraag is: de problemen die ik had, zijn die typisch voor dit apparaat of is dat iets eenmaligs?
Met name het irritante chirpen van de disk, en de zeer trage toegang tot een werkmap?
Zijn er oplossingen bekend?

Zie zo gauw geen echt alternatief opduiken, misschien een Lenovo X-200 maar die is nog niet in NL te koop.
Beste,

De X200T is al leverbaar in NL. Alleen vaak nog op aanvraag (maar kleine voorraad voor NL)
Overigs heb ik de X200T al in mijn handen gehad en in vergelijking met mijn X61T (MT/MV) is het toch weer een verbetering. O.a. het toetsenbord is weer zoals de X40 reeks. Verder nogsteeds een IPS scherm (met led backlight)

Maar, is het vervangen van een harddisk geen optie? Ik kan evt. wel testen als je precies het probleem omschrijft. Er liggen hier zat 2.5" harddisken van allen merken (hoewel voornamelijk Hitachi Travelstars uit de 7K200, 7K320, en 5K250 series)

Over de schermen nog wat informatie:

• 12.1" (308mm) WXGA (1280x800) TFT color, anti-glare, CCFL backlight,
190 nits, 16:10 aspect ratio, 500:1 contrast ratio, FFS, frameless screen
• 12.1" (308mm) WXGA (1280x800) TFT color, anti-glare, LED backlight,
285 nits, 16:10 aspect ratio, 500:1 contrast ratio, IPS, frameless screen
• Touch: 12.1" (308mm) WXGA (1280x800) TFT color, anti-glare, LED backlight,
230 nits, 16:10 aspect ratio, 500:1 contrast ratio, IPS,
MultiView (indoor/outdoor), MultiTouch (touchscreen via fi nger and pen)

All: WideView (170° viewing), anti-refl ective and anti-glare protective coatings,
write on screen with standard digitizer pen, pen holder in front base,
rotatable dual swivel hinge for tablet mode (portrait or landscape) or
picture frame mode (keyboard faces away from user), buttons on display bottom
(power with slide-lock, reset, rotation, menu, all button lock)
Some: integrated camera on top of screen, 1.3-megapixel, fi xed focus

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2008 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans001
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 23:00:
[...]

Beste,

De X200T is al leverbaar in NL. Alleen vaak nog op aanvraag (maar kleine voorraad voor NL)
Overigs heb ik de X200T al in mijn handen gehad en in vergelijking met mijn X61T (MT/MV) is het toch weer een verbetering. O.a. het toetsenbord is weer zoals de X40 reeks. Verder nogsteeds een IPS scherm (met led backlight)

Maar, is het vervangen van een harddisk geen optie? Ik kan evt. wel testen als je precies het probleem omschrijft. Er liggen hier zat 2.5" harddisken van allen merken (hoewel voornamelijk Hitachi Travelstars uit de 7K200, 7K320, en 5K250 series)
Het probleem , of eigenlijk de problemen (weet niet of het ze elkaar te maken hebben) met de leessnelheid
zijn:
Na een stille opstart, gaat de disk. zo gauw Windows eenmaal loopt en je aan het werk gaat de disk over tot een zeer irritant getjirp, kan het niet beter omschrijven, alsof er een luide krekel op je schoot zit. Het lijkt of er zeer hefige kopbewegingen / zoekbewegingen zijn.

Voor mijn toepassing werk ik met ongeveer 1 GB werkmappen, om gegevens van de desktop en de laptop synchroon te houden. Tot nog toe nooit een probleem, zelfs met mijn werk-PC een Thinkpad T40, die toch onderhand wel antiek kan worden genoemd, werkt het als een fluitje.
Als ik een bestand wil openen, van klein tot groot kan dat tot wel 30 seconden duren.

Overigens, of dat laatste aan de dik logt, weet ik niet, omdat toegang tot een USB 2.0 stick in de zelfde orde grootte ligt.

Ook toegang tot een USB - Seriele convertor, die ik al jaren op verschillende systemen XP en Vista gebruik, leidt to time-outs
Over de schermen nog wat informatie:

• 12.1" (308mm) WXGA (1280x800) TFT color, anti-glare, CCFL backlight,
190 nits, 16:10 aspect ratio, 500:1 contrast ratio, FFS, frameless screen
• 12.1" (308mm) WXGA (1280x800) TFT color, anti-glare, LED backlight,
285 nits, 16:10 aspect ratio, 500:1 contrast ratio, IPS, frameless screen
• Touch: 12.1" (308mm) WXGA (1280x800) TFT color, anti-glare, LED backlight,
230 nits, 16:10 aspect ratio, 500:1 contrast ratio, IPS,
MultiView (indoor/outdoor), MultiTouch (touchscreen via fi nger and pen)

All: WideView (170° viewing), anti-refl ective and anti-glare protective coatings,
write on screen with standard digitizer pen, pen holder in front base,
rotatable dual swivel hinge for tablet mode (portrait or landscape) or
picture frame mode (keyboard faces away from user), buttons on display bottom
(power with slide-lock, reset, rotation, menu, all button lock)
Some: integrated camera on top of screen, 1.3-megapixel, fi xed focus
Ja, had ik gelezen. De prijsverschillen zijn behoorlijk. Is de extra functionaliteit zoals led-backlight en Multiview echt de moeite waard? Heeft een multitouch scherm dezelfde helderheid als een scherm met alleen digitizer?

Dank voor je input,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
het klinkt alsof er ietss grondig mis is met het exemplaar dat jij hebt, ik herken me in geen enkele van die problemen (en ik her er genoeg, zie boven).

Ik heb net dit weekend mijn hele disk vol muziek en films gezet, en ben nu al de hele ochtend aan het kijken en luisteren zonder problemen, en ook zonder het geluid dat je omschrijft. Ik zou denken aan een kapotte schijf, maar als je het via USB ook hebt gaan mijn gedachten naar de controllers op moederbord en/of softwarematig in Windhoos. Tijd voor een re-install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans001
Klinkt goed, Xtrafris.
Alleen: Het was een verse install, en een reinstall met die malle voorgeconfigureerde SW systemen
geeft dan vermoedelijk hetzelfde resultaat? Of is er een XP downgrade beschikbaar?
En een brutale vraag misschien: Zou je een testje kunnen doen met een 1GB werkmap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
wat wil je precies getest hebben dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans001
Bij mij duurde het lokaal openen van een file uit een werkmap (replica van een desktop bij mij thuis) op de HP 2650 voor mijn gevoel wel een halve minuut.

Dus: hoe lang duurt het om een file uit een flinke werkmap te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
ehm, ik heb een muziekmap van zo'n 126 gig die prima te navigeren is, alles loopt lekker vlot. Ik gebruik de laptop voor van alles & nogwat, en nog nooit vertraging opgelopen bij het openen van files.

Heb je geen last van een overactieve virusscanner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvdp
  • Registratie: Oktober 2005
weet iemand al wat meer van de touchsmart tx2 met multitouch? Heb de klantenservice van HP gemaild met de vraag wanneer deze op de NL markt komt en volgens hen is de TX2650ED het nederlandse model. Volgens mij heeft deze geen multitouch.. iemand ervaring met het bestellen van Laptops buiten nederland?

Ontwerp je eigen achterkant van glas voor iPhone 4 of 4S op iPersonalize.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

michielvdp schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 14:45:
weet iemand al wat meer van de touchsmart tx2 met multitouch? Heb de klantenservice van HP gemaild met de vraag wanneer deze op de NL markt komt en volgens hen is de TX2650ED het nederlandse model. Volgens mij heeft deze geen multitouch.. iemand ervaring met het bestellen van Laptops buiten nederland?
Natuurlijk niet. TX2650 is kleine upgrade tov TX2550: Snellere cpu, 1GB RAM erbij en grotere hd. De scherm en rest is gelijk gebleven.
Bestellen van laptops buiten Nederland is niet verstandig: je krijgt problemen met garantie. Mocht je laptop defect gaan, dan zul je zelf voor verzendkosten moeten ophoesten.
In Nederland word je beter geholpen. Zoek gewoon niet al te dure shop op in Nederland.

Multitouch zal er nog niet komen op dit moment bij huidige versies. Pas in latere versies. Ik heb pas TX2550 sinds eind oktober in huis, en TX2650 was er nog niet aangekondigd. En als TX2650 op markt komt, is TX2550 plotseling 100 Euro goedkoper. In andere landen zijn alle versies direct en tegelijk leverbaar, maar Nederland voegt traag nieuwe versies toe. Dat is gewoon niet leuk meer. Anders had ik wel TX2650 kunnen nemen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
michielvdp schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 14:45:
De tx2650ed lijk mij ook niet de HP TouchSmart tx2z (zoals hij op de US HP site heet). Europa / Nederland is zowat altijd later met nieuwe electronica. Van wat ik heb gelezen is het zo dat de verwachting is dat het niet voor dit jaar in Europa deze nieuwe HP TouchSmart tx2z zal worden gelanceerd. Het is de verwachting, er is voor zover ik weet niets officieel bekend, maar zelf verwacht ik ook dat het niet dit jaar nog uit zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Even gekeken op specs TX2z: blijkbaar dezelfde moederbord en onderkant, maar het scherm zelf is duidelijk veranderd en is voorzien van speciale multitouch paneel. Dus iets andere bovendeel.

Zou anders wel leuk zijn om de scherm te kunnen omwisselen voor multitouchversie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvdp
  • Registratie: Oktober 2005
ik heb de vraag mbt multitouch gesteld aan de helpdesk NL maar ze antwoorden niet meer.. Blijkbaar moeten ze zelf nog even ontdekken wat dat precies is :)

Ontwerp je eigen achterkant van glas voor iPhone 4 of 4S op iPersonalize.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:42

Toppe

Oké ✅

Hoe te vreden zijn jullie over de TX2650 en/of de TX2550. Ben opzoek naar een nieuwe laptop,
't touch screen is leuk, weet niet of ik het zal gaan gebruiken.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Touchscreen is handig bij tablet pc, want je kunt scherm omdraaien en zo dichtklappen met scherm naar boven. Dat heeft als gevolg dat toetsenbord zelf niet meer bereikbaar is.

Er zit een virtuele toetsenbord op, die laat zich prima bedienen met touchscreen. Dus waarom wil je geen touchscreen? Wou je altijd met de pen gebruiken? Steeds weer in/uit halen? Straks verlies je de pen eerder of is het ingesleten.

Zeg niet dat je touchscreen niet nodig hebt voordat je zelf hebt geprobeerd. Want dat is echt foute conclusie zonder dat je zelf hebt geprobeerd. Veel mensen vinden juist touchscreen handig: je kan sneller overal bij dan de muis. Bladeren met de vingers. Makkelijker kan het niet.

De oudere generaties hadden nog geen touchscreen en hebben alleen pen bediening mogelijk. Dat hebben eerste TX modellen van HP. Nu is dat toegevoegd aan nieuwe TX modellen. Tegenwoordig is het normaal dat elke tablet pc over een touchscreen beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 12:59:
Hoe te vreden zijn jullie over de TX2650 en/of de TX2550. Ben opzoek naar een nieuwe laptop,
't touch screen is leuk, weet niet of ik het zal gaan gebruiken.
Dat zul je voor jezelf uit moeten maken. Ik zit nog altijd te twijfelen over deze tablet. Mijn huidige notebook werkt nog prima, maar het tablet trekt me aan (het formaat kan wel weer eens te klein zijn voor een dag werk).

Maar ik doe dan ook HBO Elektrotechniek. Waar een tablet in andere studies niet echt nodig is om aantekeningen te kunnen digitaliseren zou ik wel een tablet nodig hebben met 90% van de tijd formules en schema's die je niet even met een toetsenbord zou kunnen intypen. Voor mij zou het dus ideaal zijn om aantekeningen te digitaliseren ipv met pen en papier. Voor mij zou het dus meerwaarde hebben, zolang je niks anders doet met een laptop dan hem als laptop op tafel te gebruiken heb je absoluut geen tablet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik ben van plan een tx2650 aan te schaffen en wil ik er graag XP opzetten ipv Vista. Heeft iemand dit al geprobeerd, of weet iemand of ik problemen ga krijgen met drivers als ik dit doe?

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
GENETX schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 11:55:
[...]

Dat zul je voor jezelf uit moeten maken. Ik zit nog altijd te twijfelen over deze tablet. Mijn huidige notebook werkt nog prima, maar het tablet trekt me aan (het formaat kan wel weer eens te klein zijn voor een dag werk).

Maar ik doe dan ook HBO Elektrotechniek. Waar een tablet in andere studies niet echt nodig is om aantekeningen te kunnen digitaliseren zou ik wel een tablet nodig hebben met 90% van de tijd formules en schema's die je niet even met een toetsenbord zou kunnen intypen. Voor mij zou het dus ideaal zijn om aantekeningen te digitaliseren ipv met pen en papier. Voor mij zou het dus meerwaarde hebben, zolang je niks anders doet met een laptop dan hem als laptop op tafel te gebruiken heb je absoluut geen tablet nodig.
Je vergeet alleen 1 klein detail, en dat is dat dit een ''Entertainment'' laptop is (staat er zelfs op), dus niet zozeer een tablet ;) Ik koop hem dan ook niet voor het touchscreen maar voor alle andere functies die hij heeft, het touchscreen is een leuke bonus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soar
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07-2021
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:05:
Hoi,

Ik ben van plan een tx2650 aan te schaffen en wil ik er graag XP opzetten ipv Vista. Heeft iemand dit al geprobeerd, of weet iemand of ik problemen ga krijgen met drivers als ik dit doe?

Groeten.
http://tx2500z.googlepages.com/home

Als het goed is zijn dat alle benodigde drivers voor XP. Ik ben zelf ook aan het overwegen XP op te zetten maar heb de stap nog niet gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
Voor de mensen die erop hebben zitten wachten, de HP Pavilion TX2 is gearriveerd:
http://www.kieskeurig.nl/...hsmart_tx2-1050ed/302554/

Deze is dus gelijk aan de TX-2000 Series maar heeft Multitouch en een beter Lcd-scherm (LED?) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lau26 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 19:42:
Voor de mensen die erop hebben zitten wachten, de HP Pavilion TX2 is gearriveerd:

Deze is dus gelijk aan de TX-2000 Series maar heeft Multitouch en een beter Lcd-scherm (LED?) :)
Volgens de HP zit er een LED display en om precies te zijn een "12.1" diagonal WXGA High-Definition HP LED BrightView Widescreen (1280x800)w/Integrated Touch-screen" paneel. Maar volgens de de review op tabletpcreview is de batterijduur ongeveer gelijk aan de oude HP tx 2xxx serie, wat jammer is omdat een langere batterijduur een grote pluspunt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Zit er te twijfelen tussen de TX2 en de Dell Latitude XT / XT2(die volgens geruchten februari komt)
Ik wil eigenlijk geen AMD cpu meer in een laptop na mijn nare ervaring met een acer Ferrari 4005.
maar de TX2 is krachtiger en goedkoper(Uitgande van de XT dan). juist don't know :(
bij de ferrari draaide constant de ventilator enzo erg iritant, weet iemand of dat bij de TX2 ook het geval is?

[ Voor 17% gewijzigd door Lordsauron op 03-01-2009 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand er al aan gedacht om de nieuwe HP multi touch te importeren uit Engeland ivm die lekkere lage pond??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 12:22:
heeft iemand er al aan gedacht om de nieuwe HP multi touch te importeren uit Engeland ivm die lekkere lage pond??
Als jij een engelse toko kan vinden die em verkoopt en ook nog es naar NL verstuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lau26 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 16:27:
[...]
Als jij een engelse toko kan vinden die em verkoopt en ook nog es naar NL verstuurd :)
ik dacht via hp, maar je hebt gelijk hij is er nog niet (in UK). Eind januari wel vanaf 800 pond en er zit wereldwijde garantie op (volgens HP). Dus als de pond nog ff lekker laag blijft, word importeren wel heeeeeel interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 16:42:
[...]

ik dacht via hp, maar je hebt gelijk hij is er nog niet (in UK). Eind januari wel vanaf 800 pond en er zit wereldwijde garantie op (volgens HP). Dus als de pond nog ff lekker laag blijft, word importeren wel heeeeeel interessant
Ja dan wel ja. Ik vind het alleen jammer dat HP het weer nodig vond om er van die domme/lelijke prints op te doen, net als bij de tx2500 serie. Vind het persoonlijk erg lelijk (vooral bij de TX2) |:(

Ps: alsof iemand met melk heeft gemorst op die TX2 en er letterlijk kringen van melk zijn ontstaan (call me weird i know :P).

[ Voor 11% gewijzigd door Lau26 op 07-01-2009 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier ervaringen met het oudere 17 inch Cintiq model toevallig? De 12 is net te klein, de 21 te lomp.... K heb m ergens nieuw gevonden, maar zit nog erg te twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:36
De HP Touchsmart komt volgens de distributeurs rond 15 januari beschikbaar. Dit wordt dan de HP TX2-1050ED.

Zodra hij daar binnen is ga ik 'm bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
jpg97 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 10:53:
De HP Touchsmart komt volgens de distributeurs rond 15 januari beschikbaar. Dit wordt dan de HP TX2-1050ED.

Zodra hij daar binnen is ga ik 'm bestellen :)
Ik weet niet of je het gemist hebt ofzo maar ik heb al een paar posts terug gezegd dat hij al te krijgen is ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Lau26 op 09-01-2009 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zag niet lang geleden 2 nieuwe tablet's in de PW verschenen de pricewatch: Fujitsu Siemens LifeBook T1010 en de pricewatch: Fujitsu Siemens Lifebook T5010, waarbij de laatste wat aan de prijzige kant is.

Een paar opvallende dingen. Gebruik van DDR3 en 13.3" schermen. Verder is 2 jaar garantie een positief punt. Deze versie van de T1010 in de PW heeft een Celeron 585 (specs volgens Wikipedia: List of Intel Celeron microprocessors is dat een singlecore op 2167 MHz, 1024 KiB L2- cache, FSB 667 MT/s, en een verbruik van 31 W). Volgens de een pdf file (blz. 2) staat wel dat er een P8400 versie van deze tablet is. Van de P8400 heb ik op TabletPCReview een review gevonden. Men is aardig positief. De T5010 blijk de grote broer te zijn met meer features. Er staat ook een review over de T5010 op TabletPCReview.

De T1010 met de P8400 lijkt me wel een mooie tablet, zeker als de prijs niet veel meer wordt dan de T1010 met de Celeron 585 die nu in de PW staat, voor vanaf ongeveer 1190 inc. verzendkosten. Er zijn in elk geval toch weinig 13.3" tablets. In vergelijking met 12" tablet lijkt mij 13.3" ook wat beter bruikbaar als gewone laptop door het iets grotere scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Grotere scherm van 13,3 inch mag groter zijn tegenover andere modellen, het is echter maar kleine winst tov 12 inch en je wint geen resolutie mee als je pixelkritisch bent. En het maakt geheel iets groter en zwaarder.
Alleen voor tekenen of notities maken is groter scherm wat fijner. En deze schijnt betere kijkhoeken te hebben.

Zuinigheid en iets meer rekenkracht maakt het goed, maar in het algemeen is het meer voor de zakelijke doeleinden. De grafische processor is niet de topper. Verder is de prijs ook wat hoger met bijna 2000 Euro, terwijl je voor HP TX2650 al voor nog geen de helft van de prijs kan krijgen. Keuzes... keuzes... :)

T1010 heeft passive digitizer, slechte scherm kijkhoeken maar de zuinigheid maakt het goed. Met prijs van rond 1200 Euro neig je bijna al naar HP versie die 300~400 Euro goedkoper is, meer biedt en heeft dezelfde scherm kijkhoeken, dus je loopt weinig mis mee. Ook een moeilijke keuze. :)

[ Voor 18% gewijzigd door MrDummy op 11-01-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrDummy schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:40:
Grotere scherm van 13,3 inch mag groter zijn tegenover andere modellen, het is echter maar kleine winst tov 12 inch en je wint geen resolutie mee als je pixelkritisch bent. En het maakt geheel iets groter en zwaarder.
Alleen voor tekenen of notities maken is groter scherm wat fijner. En deze schijnt betere kijkhoeken te hebben.
Natuurlijk heb je gelijk dat een 13,3" iets zwaarder en grotere is en je effectief niet meer pixels hebt. Maar mij lijkt het fijner om een iets groter scherm te hebben met dus als reden wanneer je de tablet gebruikt als "gewone" laptop dat het scherm iets groter is. Helemaal als je nagaat dat nog een groot deel van de 15,4" laptops dezelfde 1280 x 800 resolutie heeft. Wat trouwens nog een minpunt kan zijn van een groter scherm is dat het mogelijk meer verbruikt en dus je minder lang met een accu kan doen, maar dat schijnt in dit geval, afgaand van de reviews niet zo'n probleem te zijn.
Zuinigheid en iets meer rekenkracht maakt het goed, maar in het algemeen is het meer voor de zakelijke doeleinden. De grafische processor is niet de topper. Verder is de prijs ook wat hoger met bijna 2000 Euro, terwijl je voor HP TX2650 al voor nog geen de helft van de prijs kan krijgen. Keuzes... keuzes... :)
De grafische kaart is inderdaad niet top. Zelf vind ik dat niet zo'n probleem, want mijn visie of een goede videokaart of een basic iets en niet iets ertussenin. Bij een tablet lijkt me een goede videokaart ook niet zo belangrijk, of zie ik dat verkeerd?
T1010 heeft passive digitizer, slechte scherm kijkhoeken maar de zuinigheid maakt het goed. Met prijs van rond 1200 Euro neig je bijna al naar HP versie die 300~400 Euro goedkoper is, meer biedt en heeft dezelfde scherm kijkhoeken, dus je loopt weinig mis mee. Ook een moeilijke keuze. :)
Natuurlijk blijven de keuzes moeilijk, zeker omdat het aanbod van tablet PC's gewoon klein is. De HP ben ik overigens ook niet vergeten, maar die heeft ook zijn plus- en minpunten. :)

Edit:
Bron: TabletPCReview: ASUS Expands Eee PC Line ... Again. This Time With Tablets!
De titel van het artikel zegt het al. Asus komt met tablets van 8,9" en 10". Veel details zijn nog niet bekend. Het is nieuws van 7 jan. 2009 maar aangezien het hier nog niet gepost was, meld ik het hierbij maar. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Regeneration op 11-01-2009 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:36
Lau26 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 23:52:
[...]

Ik weet niet of je het gemist hebt ofzo maar ik heb al een paar posts terug gezegd dat hij al te krijgen is ;)

Ik zag het ja, alleen daar staat nergens een voorraadstatus bij.
Zover ik heb kunnen nagaan bij de distri's zouden deze de 15e verkrijgbaar zijn. Ik las eerder in dit topic dat iemand de levertijd wilde weten. Vandaar. :)
Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste