Het grote Tablet PC topic

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste
Acties:
  • 140.874 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EeePC schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:59:
Ik ben ook geintereseerd in de HP TX2100
Ik vroeg me af of je er ook HD filmbestanden op kunt kijken (720p en 1080p), aangezien de videokaart al wat ouder is en de procesor niet heel snel is. Zou iemand dit willen proberen?
@ Beidehand. ik heb wel interesse in een uitgebreide review.
Doe ik van het weekend even, zal zondag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Welke specifieke tablet gerichte software gebruiken jullie ?
Werkt handschriftherkenning alleen in enkele programma's ?

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik gebruik me tabletpc 90% van de tijd gewoon als laptop.. Voor die andere 10% is het vaak voor schetsen of fotobewerking...

Daarnaast is het natuurlijk handig als je met meerdere mensen iets aan het uitzoeken bent op een tabletpc.. ipv de muis heen en weer schuiven, kan je gewoon alles aan tikken op het scherm...

Handschriftherkinning werkt in alle programma's omdat er een venster is waar je kan schrijven, het wordt dan geplaatst op de plaats waar je cursor actief is...

speciale software, sketchbook pro is wel een leuk programma...

[ Voor 26% gewijzigd door Eastman op 04-06-2008 22:28 ]

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 07:58:
[...]

Doe ik van het weekend even, zal zondag worden.
Vermeld dan wel of je een AVI 1080P hebt of .mkv-bestand. .mkv-bestanden zijn CPU-vretend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
ik heb net een sample 1080p MKV bestand afgespeeld met core AVC. op mijn TX2000 met 2.2ghz proc. loopt het redelijk soepel op fullscreen... 1280*800. ik heb helaas geen full hd scherm om te kunnen testen op 1080p.

VLC trekt het iig niet...

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned

Dethroned

Liev

Dat valt me tegen. Jij hebt een 2.2 Turion he ? Ik heb dadelijk een 2.4 Core 2 Duo met 3 MB cache. Vraag me af of dat wel gaat lukken. En volgens mij zijn alle moderne tablets nu 1280x1024 max.
De veel duurdere hebben misschien een hogere resolutie, maar dan moet je aardig in de buidel tasten.

Media Player Classic ook niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08 13:46
Er schijnt binnenkort een HP tx2500 uit te komen met het nieuwe AMD Puma platform, "Griffin" CPU's en een ATI HD3200. Klik hier

[ Voor 46% gewijzigd door EeePC op 05-06-2008 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned

Dethroned

Liev

Gebruiken jullie een screen protector oid en zo ja, van welk merk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
EeePC schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:22:
Er schijnt binnenkort een HP tx2500 uit te komen met het nieuwe AMD Puma platform, "Griffin" CPU's en een ATI HD3200. Klik hier
In Engeland staat de tx2500 al op de HP site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand nog enige ervaring met het scherm van xni120r van XXODD???

ben aan het overwegen mij er eentje aan te schaffen, maar vertrouw het niet goed door de lage prijs.
Ik vrees dat er nogal bespaard is op het scherm en de batterij.

Iemand mss enige ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dethroned, waar heb jij die Gateway besteld? Voor zover ik kan vinden leveren ze niet in Europa..

Als je hem in de USA ergens hebt besteld, hoe zit het dan met garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned

Dethroned

Liev

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 19:13:
Dethroned, waar heb jij die Gateway besteld? Voor zover ik kan vinden leveren ze niet in Europa..

Als je hem in de USA ergens hebt besteld, hoe zit het dan met garantie?
Ik heb em op ebay besteld. Garantie geen idee. Ik ga er vanuit dat het apparaat werkt en anders heb ik wellicht via de koper garantie of anders benader ik gateway zelf wel. Gateway schijnt hier wel in Frankrijk iets te hebben.

Als ik de huidige tablets bekijk en dan vergelijk met de C-142XL dan heeft het enkele punten waar ik de beslissing op heb gemaakt
- 14 inch
- redelijke batterij levensduur
- prijs
- videokaart beter dan G3100
- Wacom technologie

Ik ga em ter zijner tijd nog uitbreiden met een Atheros mini pci-e 5008 802.11n kaart en een hsdpa mini pci-e module en uiteraard een SSD zodra die wat schappelijker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dethroned schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 21:02:
[...]

Ik heb em op ebay besteld. Garantie geen idee. Ik ga er vanuit dat het apparaat werkt en anders heb ik wellicht via de koper garantie of anders benader ik gateway zelf wel. Gateway schijnt hier wel in Frankrijk iets te hebben.

Als ik de huidige tablets bekijk en dan vergelijk met de C-142XL dan heeft het enkele punten waar ik de beslissing op heb gemaakt
- 14 inch
- redelijke batterij levensduur
- prijs
- videokaart beter dan G3100
- Wacom technologie

Ik ga em ter zijner tijd nog uitbreiden met een Atheros mini pci-e 5008 802.11n kaart en een hsdpa mini pci-e module en uiteraard een SSD zodra die wat schappelijker zijn.
Ja precies de punten waarop ik hem ook interessant vond, alleen jammer dat die niet fatsoenlijk leverbaar is hier.

Wacom technologie heeft een hp tx2000 ofzo ook wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Ik heb al enige tijd last van iets heel vreemds met mijn TX2000...

De laptop lijkt na een tijdje automatisch van sluimerstand op te starten en vervolgens aan blijft met beeldscherm uit.

Ik schakel mijn laptop meestal in slaapstand of sluimerstand, maar laatst merk ik steeds vaker, als ik 's avonds de laptop uit me tas haal, dat de laptop een hele poos aan heeft gestaan.. De sleeve waar me laptop in zit is dan helemaal warm..

Iemand anders die dit ook ervaart en mogelijk een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned

Dethroned

Liev

Ik heb mijn Gateway C-142XL binnen. Even een first impression.
SUPER. Maar goed, ben dan waarschijnlijk al snel enthousiast.
Plus
Batterij 8 cell is super. Gisteren van 21.30 tot 01.00 mee bezig geweest. Hij heeft nog 48 minuten resterend ! Wifi en BT aan.
Voelt solide aan.
Vista Premium SP1 start up is +/- 25 seconden.
Scherm is een 14" widescreen. Ziet er super uit.
Toetsen prettig.
Pen positie handig
Super stil.

Min
Voelt zwaar aan (wist ik al).
Vingerafdruk. Vaak incorrecte scan.

Zodra ik wat meer tijd heb, een betere review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcdekoning
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-07 06:27
Ik heb gisteren HP een email gestuurd over de tx2500. Ik zou graag een kleine laptop willen hebben en zo'n tablet pc van HP lijkt mij een uitkomst. Echter antwoordde HP mij met een redelijk standaard, wellicht verwacht antwoord

Aangaande uw vraag moet ik u tot mijn spijt mededelen dat er geen verdere informatie beschikbaar is over een eventuele release date van de tx2500 serie in Nederland.

Verder kan ik u ook geen garantie bieden over de samenstelling van de tx2500 als deze al beschikbaar wordt gemaakt op de Nederlandsche markt daar er verder niets bekend is.

Update: 4 juli 2008

Zie nu op de HP website ook de TX2500 beschikbaar is in Nederland. Staat echter nog geen prijs bij. Wel erg vreemd van HP dat ze mij 3 dagen eerder er niets over konden melden.

[ Voor 15% gewijzigd door jcdekoning op 04-07-2008 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 14:22:
Heeft er iemand nog enige ervaring met het scherm van xni120r van XXODD???

ben aan het overwegen mij er eentje aan te schaffen, maar vertrouw het niet goed door de lage prijs.
Ik vrees dat er nogal bespaard is op het scherm en de batterij.

Iemand mss enige ervaring hiermee?
geen ervaring mee maar naar mijn idee zal je aan je "draagbare" tablet niet echt enorm veel hebben vanwege zijn erg kleine batterij..

ik denk dat 2 uur al heel erg lang is ik ben zelf namelijk ook naar een draagbare tablet opzoek voor in de trein die minimaal 3 uur meegaat en krachtig genoeg voor wat oude games..

enige die kwa prijs en kwaliteit redelijk goed uit de bus komt is de kohjinsha tablet pc's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:46
mijn Thinkpad X61 haalt met gemak 3 5 uur... maar wat noem je "klein" en wat noem je "draagbaar" ?

[ Voor 4% gewijzigd door Aesculapius op 17-07-2008 18:25 ]

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

draagbaar: makkelijk mee te nemen en makkelijk vast te houden 2kg<
klein: 12 inch max.. liefst rond de 10 inch .. zodat hij niet te log en te zwaar is om op reis in de handen te houden en makkelijk in het vliegtuig kan op het tafeltje zodat je ook nog ruimte overhoudt voor je drinken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jcdekoning schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 08:10:
Zie nu op de HP website ook de TX2500 beschikbaar is in Nederland. Staat echter nog geen prijs bij. Wel erg vreemd van HP dat ze mij 3 dagen eerder er niets over konden melden.
Heb je misschien een link? Ik kan het namelijk echt niet vinden op die site en ik ben ook erg geïnteresseerd in de tx2500. Overigens heb ik gehoord dat je het operating system op deze laptop niet kunt "downgraden" naar XP, maar dus ook niet naar Linux. Kan iemand dat bevestigen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2008 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned

Dethroned

Liev

Eastman schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 12:50:
ik heb net een sample 1080p MKV bestand afgespeeld met core AVC. op mijn TX2000 met 2.2ghz proc. loopt het redelijk soepel op fullscreen... 1280*800. ik heb helaas geen full hd scherm om te kunnen testen op 1080p.

VLC trekt het iig niet...
2,4 GHz (T8300), 3GB, Radeon 2300, Vista 32-bits sp1, core avc, GOM player
The Punisher 1080p en Blood Diamond 1080p via 100mbit netwerk zijn goed te doen. Heel af en toe een kleine lag en dan bedoel ik ook klein. Power saving ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:00

Garyu

WW

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 09:45:
draagbaar: makkelijk mee te nemen en makkelijk vast te houden 2kg<
klein: 12 inch max.. liefst rond de 10 inch .. zodat hij niet te log en te zwaar is om op reis in de handen te houden en makkelijk in het vliegtuig kan op het tafeltje zodat je ook nog ruimte overhoudt voor je drinken..
Volgens mij komt dan eigenlijk alleen de X61 tablet in aanmerking of de Dell Latitude XT. Hier eigenlijk positieve ervaringen met de X61, die als het moet een hele dag op de accu loopt (maar daar wel zijn best voor moet doen). Van de Dell weet ik eigenlijk weinig, maar met de X61 ben ik erg tevreden :).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 23:37:
[...]

Heb je misschien een link? Ik kan het namelijk echt niet vinden op die site en ik ben ook erg geïnteresseerd in de tx2500. Overigens heb ik gehoord dat je het operating system op deze laptop niet kunt "downgraden" naar XP, maar dus ook niet naar Linux. Kan iemand dat bevestigen?
Doorgaans zeggen ze dat gewoon om van het gedonder af te zijn. Als ze Linux en Windows XP wel zouden ondersteunen dan kost ze dat bakken vol geld. Ze moeten drivers testen en ook daar support voor geven. Als je nu belt met een probleem met een van deze OS-en is het heel simpel: "Sorry meneer, dat ondersteunen wij niet, daag.."

Oftewel, het gaat waarschijnlijk wel grotendeels werken :+ . AMD heeft wel drivers voor XP, Realtek (bij de meeste laptops voor Audio en LAN) ook wel. WLAN kun je vast ook wel bij een oudere laptop (zelfs een ander merk) weg vissen. Alleen exotische onderdelen zoals een cardreader of een webcam kan lastig te vinden zijn. Gewoon goed zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Laatst online: 09:46
Garyu schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 07:40:
[...]

Volgens mij komt dan eigenlijk alleen de X61 tablet in aanmerking of de Dell Latitude XT. Hier eigenlijk positieve ervaringen met de X61, die als het moet een hele dag op de accu loopt (maar daar wel zijn best voor moet doen). Van de Dell weet ik eigenlijk weinig, maar met de X61 ben ik erg tevreden :).
Mee eensch, de X61 Tablet voldoet denk ik wel aan je eisen. Met 4-cell battery zeker, maar om een dagje te kunnen werken is de 8-cell wel handig...

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 13:50
http://notebooks-laptops....523abh/pavilion-tx2550ed/

blijkbaar is vanaf 18/08 hier de tx2550 te koop.
Helaas heeft deze maar een RM-70 2ghz pu =\
de 2,4ghz is nergens te vinden

het valt me ook op dat deze tx geen bluetooth heeft.
Dat is wel een zware tegenvaller

[ Voor 17% gewijzigd door 5V1NA70G op 28-07-2008 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDread
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 16:12
Ik sta op het punt zo'n HP TX2100 te kopen, maar ik twijfel nog. Wellicht kan iemand hier alsnog zijn uitgebreide review posten of me antwoord geven op de volgende 2 vragen:

1) Is de gevoeligheid van het scherm enigszins acceptabel om in tablet modus nauwkeurig te schrijven en te tekenen? Uitproberen kon ik het maar beperkt. Wat zijn de ervaringen ermee?

2) Wat is nu het essentiële verschil tussen de TX2000, de TX2100 en de upcoming TX2550? Ik ben het spoor enigszins bijster.

Dank!

[ Voor 4% gewijzigd door DrDread op 29-07-2008 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:44

Pinobigbird

doesn't share food!

DrDread schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:17:
Ik sta op het punt zo'n HP TX2100 te kopen, maar ik twijfel nog. Wellicht kan iemand hier alsnog zijn uitgebreide review posten of me antwoord geven op de volgende 2 vragen:

1) Is de gevoeligheid van het scherm enigszins acceptabel om in tablet modus nauwkeurig te schrijven en te tekenen? Uitproberen kon ik het maar beperkt. Wat zijn de ervaringen ermee?

2) Wat is nu het essentiële verschil tussen de TX2000, de TX2100 en de upcoming TX2550? Ik ben het spoor enigszins bijster.

Dank!
Tijd voor een uitgebreide review over mijn tx2100 heb ik niet. Maar om antwoord te geven op je vragen:

1) Het schrijven met de active digitizer gaat in het algemeen redelijk. Je moet niet een A4'tje vol willen schrijven, maar een url neerpennen lukt prima. Er zijn vanuit Vista verschillende mogelijkheden om tekst in te voeren met het input panel, het ligt aan je persoonlijke voorkeur welke je het prettigst vindt werken. Met tekenen heb ik geen ervaring. Sowieso lijkt het me lastig als je de tabletpc met een hand / arm vast hebt om dan heel nauwkeurig te tekenen. Om precies te tekenen zou je de active digitizer wel precies loodrecht op het scherm moeten houden, wat wel een beetje een onnatuurlijke houding is. Maar voor wat lijntjes trekken werkt het ook prima als je 'm schuin houdt.

2) De verschillen tussen de tx2000ed en de tx2100ed had ik hier al gepost: Pinobigbird in "Het grote Tablet PC topic". Wat het verschil met de tx2550 is mag je zelf op gaan zoeken.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDread
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 16:12
Dank Pino. Wat betreft de verschillen tussen de modellen, die zijn kennelijk vrij marginaal. Had gehoopt dat de TX2550 een fikse upgrade zou zijn, maar volgens sommige specs is ie alleen maar weer minder. Jammer.

Met de TX2100 wil ik in tablet modus (snel) kunnen notuleren. Hij hoeft niet op mega-snelheid mijn handschrift te kunnen herkennen, maar ik wil wel dat ie mijn input "as is" opslaat en dat ik wat kan editen ermee. Dus gewoon mijn handschrift als bitmap opslaan zonder "hickups" ofwel onderbrekingen in de lijnen die ik trek. Ik wil er ook een vloeiende handtekening mee kunnen zetten bijvoorbeeld. En wat betreft de edit functies bedoel ik snel een zojuist geschreven stuk tekst selecteren (omcirkelen) en verplaatsen. Ik kan bar weinig info vinden over hoe vloeiend deze HP schrijft. Een collega heeft een wat oudere HP/Compaq tablet die prima vloeiend detecteert. Dat wil ik dus ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
DrDread schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 15:18:
Dank Pino. Wat betreft de verschillen tussen de modellen, die zijn kennelijk vrij marginaal. Had gehoopt dat de TX2550 een fikse upgrade zou zijn, maar volgens sommige specs is ie alleen maar weer minder. Jammer.

Met de TX2100 wil ik in tablet modus (snel) kunnen notuleren. Hij hoeft niet op mega-snelheid mijn handschrift te kunnen herkennen, maar ik wil wel dat ie mijn input "as is" opslaat en dat ik wat kan editen ermee. Dus gewoon mijn handschrift als bitmap opslaan zonder "hickups" ofwel onderbrekingen in de lijnen die ik trek. Ik wil er ook een vloeiende handtekening mee kunnen zetten bijvoorbeeld. En wat betreft de edit functies bedoel ik snel een zojuist geschreven stuk tekst selecteren (omcirkelen) en verplaatsen. Ik kan bar weinig info vinden over hoe vloeiend deze HP schrijft. Een collega heeft een wat oudere HP/Compaq tablet die prima vloeiend detecteert. Dat wil ik dus ook :)
hmm de videokaart is wel veel beter.
zeker 4x zo goed heb ix begrepen uit reviews:
http://www.tabletpcreview.com/default.asp?newsID=1213

3dmark5:
HP tx2500 (2.4GHz AMD Turion X2 Ultra, ATI HD 3200) 2,914 3DMarks
HP tx2000 (2.3GHz AMD Turion 64 X2, Nvidia Go 6150 graphics) 636 3DMarks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, de M780G chipset is _veel_ beter. Daarnaast is het AMD Puma platform met Griffin (Turion Ultra) CPU ook nog een stuk zuiniger.

Ik wist het wel, wachten op de TX25xx! Die IGP verslaat mijn 8400M dedicated en dus kun je ook nog een spelletje spelen. Nog belangrijker is echter dat deze ook probleemloos HD content afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:43

RoyK

Hobby tekenaar

Ik ga eind dit jaar een cintiq 12xw aanschaffen. Een tablet met een scherm er in. Een tablet laptop is toch niet te vergelijken met een cintiq? Je kan op beiden tablets natuurlijk schrijven en tekenen. Maar ik mag toch hopen en aannemen dat de cintiq geschikter is om te tekenen dan een tablet laptop?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat het afhangt van de techniek. Als ze beide eenzelfde type "touch" functie gebruiken die beide even exact zijn dan zou ik niet weten waarom een tablet minder is. Het zal allemaal afhangen van de gevoelige laag van het scherm.

Ik weet niet of Cintiq een eigen panel daarvoor bouwt, ik neem aan van wel. Ales ze beide een dergelijk iets van Wacom gebruiken dan zou ik zeggen at er geen verschil is.

[ Voor 27% gewijzigd door GENETX op 31-07-2008 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned

Dethroned

Liev

Cintiq heeft 1024 pressure levels. Mijn tablet met Wacom technologie heeft volgens mij 256 pressure levels. Voor tekenen maakt dat wel uit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Volgens mij maakt dat aantal pressure levels echt niks uit. Ik ben zelf in ieder geval niet in staat om te zien of de opacity of size (waarvoor je die drukgevoeligheid 99% van de tijd voor gebruikt) van de brush met 1/256e stapje toeneemt of niet, laat staan met 1/1024e stapje.

Ik heb nog geen ervaring met een Cintiq maar die heeft volgens mij dezelfde pen als de Intuos.
Van de Intuos is de maximale druk die je op de pen kunt leggen een stuk hoger dan van m'n tabletpc. Bovendien voelt het allemaal wat steviger en beter gebouwd aan. Hoewel je dat misschien kunt oplossen door een betere Wacom pen voor je tabletpc te kopen.

Echter zou ik eerder een tabletpc kopen dan een Cintiq, tenzij je echt geld over hebt of je persee een 20" scherm nodig hebt.
Voor het geld van een 12" Cintiq kun je ook een tabletpc kopen met precies hetzelfde soort scherm die je overal kunt gebruiken zonder externe pc (op de bank, in de trein, in bed).

Voordeel van de Ciniq is alleen dat er knoppen op de zijkant zitten, dat die iets lichter is en dat die iets beter aanvoelt.

Ik vind mijn tabletpc in ieder geval ideaal om op te tekenen, veel directer dan een losse (niet-Cintiq) wacom tablet en veel meer functionaliteit, groter scherm en hogere resolutie dan een Cintiq 12".

Overweeg serieus eens om een tabletpc te kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dethroned schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 19:57:
Cintiq heeft 1024 pressure levels. Mijn tablet met Wacom technologie heeft volgens mij 256 pressure levels. Voor tekenen maakt dat wel uit denk ik.
Met hierboven. Ik denk dat de absolute resolutie en nauwkeurigheid hiervan een stuk belangrijker is. Een 4x zo hoge resolutie kan je wel onderscheiden, die drukgevoeligheid niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
GENETX schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 20:39:
[...]

Met hierboven. Ik denk dat de absolute resolutie en nauwkeurigheid hiervan een stuk belangrijker is. Een 4x zo hoge resolutie kan je wel onderscheiden, die drukgevoeligheid niet.
Die absolute resolutie ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, die zal vast veel hoger liggen dan het scherm, maar werkt Photoshop hiermee? Alsin, als je uitgezoomt werkt (bijvoorbeeld op 10 %), en je tekent een beetje heen en weer maar je blijft op 1 pixel grootte van het scherm, krijg je dan op 100% wel lijntjes in een 10x10 vlak?
In ieder geval is mijn tabletpc nauwkeurig genoeg, ik kan makkelijk de muis van pixel naar pixel verplaatsen en de refresh rate is ook hoog genoeg.

Probleem is alleen wel dat je je pen op dezelde manier moet vast blijven houden, als je hem met links vast houdt of gewoon draait dan moet je hem wel daarop calibreren, maar dit heeft m'n losse Wacom Graphire tablet ook, alleen merk je het daar niet omdat die geen beeld onder de pen weergeeft.
Ik denk dus niet dat dat bij een Cintiq heel anders is.

Aanvulling hierop:
Ik heb het net even getest met m'n Wacom Graphire tegen de muis. Maar bij alletwee houdt photoshop in uitgezoomde stand gewoon de resolutie van het beeldscherm aan. Dus bij 5% blijven lijnen 20 pixels van elkaar af. Er wordt wel mooi geinterpoleerd tussen de verschillende lijnen als je "scheve" lijnen tekent.
Een hoge absolute resolutie van een tablet heb je dus niet nodig en wordt bij losse tablets alleen gebruikt als je een hele hoge resolutie scherm hebt of als je bij de drivers instelt dat je maar een klein deel van je tablet wilt gebruiken als totale grootte van het scherm.
Bij een tabletpc is het oppervlakte en de schermresolutie echter altijd hetzelfde dus maakt het helemaal niks uit.

[ Voor 24% gewijzigd door -DG- op 31-07-2008 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

Weet er iemand wanneer de Fujitsu Lifebook T5010 naar .nl komt?
Lijkt me een machtig interessant machientje 8)

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:44

Pinobigbird

doesn't share food!

Ik heb vandaag voor de geïnteresseerde een uitgebreide review geschreven van mijn HP Pavilion tx2100ed:

productreview: HP Pavilion tx2100ed (KM128EA) review door Pinobigbird

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• svh64
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-02-2024
Eastman schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 21:20:
Ik heb al enige tijd last van iets heel vreemds met mijn TX2000...

De laptop lijkt na een tijdje automatisch van sluimerstand op te starten en vervolgens aan blijft met beeldscherm uit.

Ik schakel mijn laptop meestal in slaapstand of sluimerstand, maar laatst merk ik steeds vaker, als ik 's avonds de laptop uit me tas haal, dat de laptop een hele poos aan heeft gestaan.. De sleeve waar me laptop in zit is dan helemaal warm..

Iemand anders die dit ook ervaart en mogelijk een oplossing voor heeft?
Skype of Solidworks geinstalleerd ??? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Ben ook geinteresseerd in de HP TX2550. Deze heeft echter wel Bluetooth, staat zowel op de internationale als nederlandse HP site..

Ik heb kennissen in Amerika die binnenkort naar Nederland komen, het loont qua prijs om hem in Amerika te kopen. Heb voor dezelfde prijs veel betere specificaties. Alleen mijn vraag is of de garantie wereldwijd is? Kan het 1-2-3 niet zo snel vinden

Edit:
Effe contact opgenomen met HP. Garantie is inderdaad wereldwijd. Als er een onderdeel kapot gaat en hij moet hier vervangen worden kan dat eventueel een probleem geven. Daar is een kleine kans op en de TX2550 is ook in Nederland leverbaar dus dat zou een hele kleine kans moeten zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door rvd50 op 18-08-2008 14:36 ]

R.D50

• 5V1NA70G
hmmm ik heb nu een paar daagjes de tx2550.

Je merkt echt duidelijk een verschil in prestatie.
Voornamelijk op grafisch gebied.

Dat heeft wel een setback, namelijk dat hij veel warmer wordt dan de tx2000
Dingen die je in je tablet stopt zoals de pen en het afstandsbedieninkje komen er daardoor soms redelijk warm/heet uit.

• Garyu

Garyu

WW

We krijgen hier een aantal nieuwe medewerkers en ik kan voor die mensen een nieuwe tablet uitzoeken, budget tot ongeveer 1500 euro. Nu ben ik gelukkig bezitter van de Lenovo X60/X61 tablets en hebben we een aantal van die apparaten hier naar volle tevredenheid ingericht, maar ze zijn al wat ouder. Daarna heb ik een beetje het overzicht verloren, en zijn er bijvoorbeeld een nieuwe Dell, HP en Toshiba op de markt gekomen.

Nu lees ik hierboven vooral privé-ervaringen, zijn er hier mensen die bovenstaande of andere tablets in een zakelijke omgeving gebruiken?

Misschien is het een idee om de test van tweakers.net te lezen: reviews: Drie tablets ingenomen

• Garyu

Garyu

WW

Die had ik al gelezen, vandaar ook dat ik hierboven Dell, HP en Toshiba noem. Helaas is de Lenovo tablet hier dus niet meevergeleken, zodat het moeilijk blijft om een keus te maken. Anders zou het evt. baserend op die test ook de Toshiba kunnen worden.

Verwijderd

5V1NA70G schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:45:
hmmm ik heb nu een paar daagjes de tx2550.

Je merkt echt duidelijk een verschil in prestatie.
Voornamelijk op grafisch gebied.

Dat heeft wel een setback, namelijk dat hij veel warmer wordt dan de tx2000
Dingen die je in je tablet stopt zoals de pen en het afstandsbedieninkje komen er daardoor soms redelijk warm/heet uit.
Wat kun je ons vertellen over de 3D prestaties van de ATi HD 3200? Verschillende reviews noemen alleen maar een 3DMark05/6 score. Kun je bijvoorbeeld World in Conflict op low/medium draaien? Het blijft tenslotte een integrated GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegene die het nog interessant vinden......de RAM van de tx2000 is gewoon uit te breiden naar 3 of 4GB!!! Anders dan wat er overal en zelfs door HP zelf vermeld wordt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50

rvd50

...................

Ik ben ook benieuwd naar je ervaringen met de TX2550, sta op het punt om het aan te schaffen..

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 18:47:
[...]

Wat kun je ons vertellen over de 3D prestaties van de ATi HD 3200? Verschillende reviews noemen alleen maar een 3DMark05/6 score. Kun je bijvoorbeeld World in Conflict op low/medium draaien? Het blijft tenslotte een integrated GPU.
Hwww ik heb world in conflict hier niet liggen.
Het is voor mij ook geen gamemachine maar meer een tekenmachine en handig voor colleges enzo.
Ik heb wel gemerkt dat hij af en toe wat moeite heeft met Mangastudio en dat ik regelmatig opnieuw mag kalibreren.

Maar mss is er een andere game waar ik het mee kan testen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5V1NA70G schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 10:56:
[...]

Hwww ik heb world in conflict hier niet liggen.
Het is voor mij ook geen gamemachine maar meer een tekenmachine en handig voor colleges enzo.
Ik heb wel gemerkt dat hij af en toe wat moeite heeft met Mangastudio en dat ik regelmatig opnieuw mag kalibreren.

Maar mss is er een andere game waar ik het mee kan testen ?
Ik weet nl. niet welke games je wel en niet hebt liggen, maar voor 3D kun je een van de volgende proberen: FarCry, Quake4, CoD4, Half Life 2, Joint Task Force, Assassins Creed.

Zelf zoek ik nl. wel een alleskunner en ik denk dat deze aardig in de buurt komt. In ieder geval veel waar voor je geld denk ik.

Tot slot; ik teken ook graag en wist niet van het bestaan van Mang Studio af. Kun je een beetje goed tekenen met de passieve digitizer, of denk je dat een actieve beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Echt gamen hoef je niet op een tablet te verwachten. De ATI Radeon HD 3200 (AMD M780G) is ongeveer gelijk aan mijn GF 8400M G. Je kan wat spelletjes spelen op low, maar daar houd het ook wel mee op. Als je echt wilt gamen op een notebook dan moet je een echte notebook halen en geen tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 12:49:
[...]

Ik weet nl. niet welke games je wel en niet hebt liggen, maar voor 3D kun je een van de volgende proberen: FarCry, Quake4, CoD4, Half Life 2, Joint Task Force, Assassins Creed.

Zelf zoek ik nl. wel een alleskunner en ik denk dat deze aardig in de buurt komt. In ieder geval veel waar voor je geld denk ik.

Tot slot; ik teken ook graag en wist niet van het bestaan van Mang Studio af. Kun je een beetje goed tekenen met de passieve digitizer, of denk je dat een actieve beter is?
hmmm het tekenen gaat wel redelijk, soms wel eens herkalibreren en hij is af en toe niet supersecuur. In ieder geval niet zo secuur als een echt potlood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1800
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 15:29
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:27:
Voor diegene die het nog interessant vinden......de RAM van de tx2000 is gewoon uit te breiden naar 3 of 4GB!!! Anders dan wat er overal en zelfs door HP zelf vermeld wordt!!
Weet iemand welk geheugen er het beste in kan qua prijs prestatie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50

rvd50

...................

Vandaag m'n HP Pavilion TX2510us besteld. Is een Amerikaanse editie, een kennis koopt hem voor me en neemt hem voor me mee. Hij is hetzelfde als de TX2550, die hier in Nederland te koop, alleen heeft de 'mijne' de X2 Ultra processor die betere prestaties levert. Alleen heeft de Amerikaanse versie geen 2de 4cell accu, maar goed. Omdat er binnenkort Labor Day is in de States, zijn er veel kortingsacties en kreeg 10% korting. Uiteindelijk kost ie met 950 dollar/_+640 euro. Dat zijn nog eens leuke prijzen.

Zal me ervaringen hier neerzetten zodra de laptop binnen is..

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 12:47
Hallo, een vraagje.
ik ben opzoek naar een tablet PC. eentje die grotendeels voor bank gebruik is. maar eigenlijk wil ik er ook een beetje op kunnen eve-online-en en spore zou ook fet zijn.
door mijn vroegere ervaringen met een acer Ferrari 4005 AMD Turion CPU wil ik geen AMD meer in een laptop. dus de HP hoe goed hij er ook uit ziet valt eigenlijk af.
In dit topic is de xxodd voorbij gekomen en deze bevalt mij wel. alleen werd er genoemd dat de resolutie van deze laptop 1024x786, maar op de website staat toch echt 1280x800. kan iemand mij vertellen of dit klopt en of iemand met XNi120r kan vertellen wat voor spelletjes kunnen draaien?
verder vroeg ik me af of multi-touch hardware of software matig is. is het bijvoorbeeld mogelijk deze xxodd multi-touch te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-08 12:43
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 12:49:
[...]

Er staan op Youtube een best goede review in 5 delen. Die jongen start ook meerdere spellen op waaronder warcraft en Mass Effect. In de video is ME erg hakkelig, maar het schijnt dat hij de instellingen verkeerd had staan, hij had daarvóór wel vloeiend kunnen spelen.

Ook WOW ziet er vlekkeloos uit in een andere video.

Ik zit er ook over te denken deze tablet te kopen. Jammer dat ik niemand weet die het voor me in dollars betaalt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Even cijfers:
Met Passmark voor CPU (overall) en Notebookcheck voor GPU (3DMark5)

TX2550ed met:
Turion64 X2 RM-70 (2,0 GHz) -> 696
Ati Mobility Radeon HD3200 -> 3064

TX2100 met:
Turion64 X2 TL-64 (2,2 GHz) -> 835
Nvidia Go 6150 -> 616

Ter vergelijking:
Dell D610 met:
Pentium M 2,13 GHz -> 494
Ati Mobility Radeon X300 -> 994

Intel C2D E8400 doet 2027
8800M GTS doet 11777

Het geeft inderdaad aan dat TX2550ed een prima videokaart heeft, maar wel kleine stap terug in cpu kracht doet. Hoewel men nog in sommige winkels TX2100 kan kopen, is voor de performance TX2550 toch beter.

Active pen betekent dat de druklevels aanwezig zal zijn. Het wordt via de pen doorgegeven en zo kun je beetje mee tekenen in verschillende diktes, net als een wacom schermtablet.
Hoeveel tablet pc's hebben zo'n actieve "Wacom" pen mogelijkheid? Zeker heel weinig merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
vandaag ook de mijne besteld :D

Komt vrijdag of zaterdag binnen, ik laat het weten.
Beat-it.nl heeft 'm voor 874 euri inclusief, dat is nog 30 piek onder de laagste in de PW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
Heeft iemand al een idee wanneer de Fujitsu Lifebook T1010 en T5010 in Nederland te verkrijgen zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door EeePC op 05-09-2008 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

EeePC schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 21:35:
Heeft iemand al een idee wanneer de Fujitsu Lifebook T1010 en T5010 in Nederland te verkrijgen zijn?
Even kijken:

Lifebook T1010: Centrino 2 met P8400, 2GB, 160 GB sata, 13.3" WXGA touch screen display (geen actief) met Intel 4500MHD voor rond $1300 (2,4 kg max)

Lifebook T5010: Centrino 2 met P8400-P8600, 80-160 GB, 13,3"WXGA actief pen met Intel 4500MHD, rond $1800-2000 (2.2 kg max) 3G/UMTS is een optie.

Beiden met brander, Bt, Wifi wireless gemakken.
4500MHD is geen snelle videokaart. 3DMark5 maakt er 1500 punten van. Niet echt voor beetje gaming. Op multimedia gebied kan het nog wel mee door.

HP TX2500z komt al op $899. Verwacht dus Nederlandse prijs $ = € oftewel T1010 kan op 1300 Euro komen. T5010 is zeker duurder en verwacht ik hiervoor rond 1900 Euro.
Dat is veel meer geld.
En Lifebook wordt meer gebruikt in medische wereld. Nog geen winkel gezien bij google, maar verwacht dat o.a. Mediamarkt de model over een poosje in huis heeft, want het staat op waar-kan-ik-kopen op Fujitsu Nederlandse website.

Edit: T1010 is wel gevonden op Kelkoo. T5010 nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie hier dat mensen een TX2550 hebben en zou graag weten hoelang deze mee gaat op een volle accu.

Wil hem namelijk gaan gebruiken ism OneNote voor school. Om zo aantekeningen te maken, tijdens de colleges en mijn syllabussen / boeken er in PDF bij te houden.

Verder heb ik even zitten surfen op internet maar wat zijn andere betaalbare alternatieven (< 1000 euro) met minimaal 1280x800 als resolutie. Die wel direct verkrijgbaar zijn in Nederland, kon namelijk zo gauw niks anders vinden dan de TX2550.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Ik heb zeker oog voor TX2550 (heb even gekeken op demo model in de winkel)
Hij staat aan op de standaard, en ik voel meteen of lucht achter al heet is. Blijkt niet zo te zijn, dus voor normaal gebruik zou het goed zijn. Pas als je gaat gamen kan het wat aardig warm worden. Dan moet je maar op de tafel leggen en niet op je schoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook eventueel wel interesse in de TX2550.

- Kun je oudere spellen als Roller Coaster Tycoon 2 / 3 en bijvoorbeeld NFS Carbon / Underground 2 er fatsoenlijk op draaien of zelfs dat niet??
- Kun je photoshop goed gebruiken met de pen op het scherm of werkt dit niet goed??
- Is de tablet in photoshop drukgevoelig?? Als je bijvoorbeeld de brushtool hebt, wordt je brush dan groter of wordt de opacity groter??
- Zijn er betere kopen voor dit geld (875 euro lijkt me een koopje)??
- Kun je goed tekst invoeren via het scherm of is dit toch eigenlijk alleen met het toetsenbord mogelijk??
- Heeft het scherm een grote vertraging?? Op school hebben ze smartboards en als je snel schrijft duurt het soms nog 10 seconden voor hij klaar is met op het scherm zetten wat je geschreven had. Is een touchscreen wel snel??
- Wat krijg je aan accessoires bij de TX2550 (accu's, hoesjes, weet ik veel...)??
- Is het scherm krasvast??
- Blijft hij bij normale office-taken wel koud en is de ventilator dan wel rustig (voorwaarde voor een tablet-pc volgens mij)??
- Is er goed te schrijven met de pen of vereist dat een investering zoals dit??
- Kun je zomaar aantekeningen toevoegen aan een PDF-je of DOC-je of moet je hier speciale (dure) programma's voor hebben??

Veel vragen, omdat er weinig geschreven wordt over deze tablet-pc's. Alvast bedankt :*)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2008 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
ik denk dat het nuttig is om de verschillende youtube-reviews eens te bekijken over deze laptop. zoek op "unboxing TX2500", dan vind je ze.

Scherm lijkt super-responsive te zijn en drukgevoelig. de pen (en touch-screen) zijn van Wacom, en erg goed.

De reviewers hebben allemaal een versie met een 2,4 ghz RM-80 processor, die mega-heet loopt. Ik denk dat HP die dingen eerst rond heeft gestuurd om wat hoger in de verschillende benchmarks terecht te komen, want die processor is zelfs op de HP-site niet meer te krijgen :p
De "echte" processor die wij krijgen is wat rustiger op 2,0 ghz en een stuk koeler. Je kan ook altijd nog in de power-saving mode werken, dan draait-ie op 50%.

Op youtuble laten ze ook Mass Effect en WOW zien, dat lijkt allemaal redelijk speelbaar. Ik krijg de mijne als het goed is vanavond in handen, je hoort morgen hoe goed de spellen echt lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Ik ben zelf ook van plan TX2550 te kopen, maar moet eerst mijn budget opkrikken :)

Ik weet dat ie al speelbaar is met Wow, want de grafische processor is van midrange klasse. Wow leunt verder op veel RAM, dan swapt ie minder bij wereldovergangen en gaat het vlot. 3GB is dus goed te doen.

De scherm heeft 256 drukstanden. Dat is mogelijk te vergelijken met goedkoop tekentabletje. Ik beschik al zelf over Cintiq 15x. Een oude scherm met 512 drukstanden. Tekent nog steeds goed. Zolang je niet te groot stiftomtrek neemt in photoshop zal het aantal stappen wel meevallen. Denk maar aan grayscale die ook maar 256 stappen kent. Zolang je niet te grote instellingen neemt is 256 drukstanden best te doen.

Ik ga tx2550 even testen in Vista, en dan maak ik schijfbackup, zo kan ik daarna XP erop gooien en kijken of ie beter van wordt. En zonder problemen teruggaan naar Vista als ik het wil. Maar HP heeft al recovery deel op hd zodat teruggaan naar Vista mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
Xtrafris schreef op woensdag 03 september 2008 @ 15:02:
vandaag ook de mijne besteld :D

Komt vrijdag of zaterdag binnen, ik laat het weten.
Beat-it.nl heeft 'm voor 874 euri inclusief, dat is nog 30 piek onder de laagste in de PW :)
Heb je hem inmiddels al?
Ik ben benieuwd of hij goed bevalt. Ik overweeg namelijk ook om een TX2500 te kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door EeePC op 08-09-2008 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zat te twijfelen om een TX2550 te kopen. Nu via marktplaats goedkoop een 2710p kunnen kopen. moet zeggen dat ik een tablet nu al geweldig vind icm OneNote 2007.

Hoop hem aanstaande zaterdag in de praktijk te kunnen gebruiken. Kijken of het echt goed gaat werken met boeken als PDF erbij.

Heeft iemand al eens de HDD vervangen voor een SSD variant? Dit lijkt me misschien een oplossing om trage HDD te compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 20:31:
zat te twijfelen om een TX2550 te kopen. Nu via marktplaats goedkoop een 2710p kunnen kopen. moet zeggen dat ik een tablet nu al geweldig vind icm OneNote 2007.
2710p ziet er meer zakelijk uit, maar heeft kennelijk geen wacom pengevoeligheid en drive zit in optionele dockstation.
En natuurlijk duurder. Heeft zwakkere grfische chip zodat gamen niet meer kan. Je kan dus eigenlijk alleen maar richten op "zakelijk" werk: schrijven, programmeren, tekenen, browsen.

Ikzelf moet wel kunnen gamen, dus tx2550 is enige optie voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDummy schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:14:
[...]

2710p ziet er meer zakelijk uit, maar heeft kennelijk geen wacom pengevoeligheid en drive zit in optionele dockstation.
En natuurlijk duurder. Heeft zwakkere grfische chip zodat gamen niet meer kan. Je kan dus eigenlijk alleen maar richten op "zakelijk" werk: schrijven, programmeren, tekenen, browsen.

Ikzelf moet wel kunnen gamen, dus tx2550 is enige optie voor mij.
voor gamen is ie niet geschikt. Maar ga hem zelf vooral naast me gewonen werk computer gebruiken met onenote voor op school, om aantekeningen te maken. Nu kon ik gelukkig goedkoop een tablet kopen voor minder dan een nieuwe tx2550 dus vandaar ook mijn keuze. Nieuw had ik het niet gedaan.

Hij heeft volgens mij wel Wacom, althans dat staat in de Device Manager en mijn oude Wacom pen van tig jaar geleden werkt ook gewoon. Daarnaast is hij ook drukgevoelig aan gezien ik dunne en dikkere lijnen kan tekenen door harder of zachter te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds een paar daagjes eigenaar van een haast ongebruikte TC1100. Het apparaat is in XP supersnel en in een woord geweldig. Nu wil ik de energiezuinigheid omhoog krikken door er een 16GB SSD (PATA) in te hangen. Weet iemand of dit gaat werken? HP wil nog wel eens moeilijk doen als het niet de door hen aangeleverde hardware is.

Zo heb ik de Intel 2100bg WLAN kaart vervangen door een Intel 2200abg, maar als die erin zit weigert de tablet op te starten met de mededeling 'dat deze hardware niet ondersteund wordt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
EeePC schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:18:
[...]

Heb je hem inmiddels al?
Ik ben benieuwd of hij goed bevalt. Ik overweeg namelijk ook om een TX2500 te kopen.
Wat problemen met geld en betalen en verzenden geweest... je kent t wel 8)7

Als het goed is krijg ik 'm vandaag binnen. Ben nu op werk, dus dan kan ik vanavond gaan spelen en kijken hoe goed/slecht-ie is.
Morgen heb ik een vrije dag, dus ik kan de hele dag doorpielen. Ik ben benieuwd!

Over de "geschikt voor gaming" discussie... tja het blijft natuurlijk een 12" pielschermpje met een integrated graphics oplossing. Natuurlijk game ik ook veel lievver op mijn 24" met 8800... maar dat staat zo raar in de trein! _/-\o_
Hij draait alles behalve de allerergste games lekker als je wat settings opoffert. Dat is voor mij dus "geschikt voor gaming", ondanks dat het geen gaming laptop is. Nouja, dat hopen we dan maar. Ik kan niet wachten tot vanavond! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
gvdgvdgvd...

net gebeld, ze zijn "niet leverbaar". Jawel, dat zijn ze wel, maar dan van een andere leverancier en ik mag bijbetalen om hem op tijd te ontvangen. Dus het kan nog wel ff duren (tot een week) totdat ik 'm in handen heb. Deze rant zou niet in deze thread thuishoren, ware het niet dat ik wat ervaringen beloofd had. Afwachten jongens!

[ Voor 16% gewijzigd door Xtrafris op 09-09-2008 14:00 ]

• EeePC
Ik heb vanmiddag de TX2550 even snel bekeken bij MyCom, maar ik vond het scherm best wel tegenvallen. Het was behoorlijk spiegelend en er zat een grijze waas overheen.
Is er iemand met een TX2500 die wat kan vertellen over het scherm?
Verder is het wel een tof apparaatje namelijk.

• Lau26
  • Laatst online: 28-04 11:58
EeePC schreef op woensdag 10 september 2008 @ 17:25:
Ik heb vanmiddag de TX2550 even snel bekeken bij MyCom, maar ik vond het scherm best wel tegenvallen. Het was behoorlijk spiegelend en er zat een grijze waas overheen.
Dat is ook precies de reden waarom ik nog twijfel om hem te kopen. Als er geen problemen met het scherm zouden zijn geweest dan had ik hem zeker gekocht |:(

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 15:46:
Heb ook eventueel wel interesse in de TX2550.

- Kun je oudere spellen als Roller Coaster Tycoon 2 / 3 en bijvoorbeeld NFS Carbon / Underground 2 er fatsoenlijk op draaien of zelfs dat niet??
- Kun je photoshop goed gebruiken met de pen op het scherm of werkt dit niet goed??
- Is de tablet in photoshop drukgevoelig?? Als je bijvoorbeeld de brushtool hebt, wordt je brush dan groter of wordt de opacity groter??
- Zijn er betere kopen voor dit geld (875 euro lijkt me een koopje)??
- Kun je goed tekst invoeren via het scherm of is dit toch eigenlijk alleen met het toetsenbord mogelijk??
- Heeft het scherm een grote vertraging?? Op school hebben ze smartboards en als je snel schrijft duurt het soms nog 10 seconden voor hij klaar is met op het scherm zetten wat je geschreven had. Is een touchscreen wel snel??
- Wat krijg je aan accessoires bij de TX2550 (accu's, hoesjes, weet ik veel...)??
- Is het scherm krasvast??
- Blijft hij bij normale office-taken wel koud en is de ventilator dan wel rustig (voorwaarde voor een tablet-pc volgens mij)??
- Is er goed te schrijven met de pen of vereist dat een investering zoals dit??
- Kun je zomaar aantekeningen toevoegen aan een PDF-je of DOC-je of moet je hier speciale (dure) programma's voor hebben??

Veel vragen, omdat er weinig geschreven wordt over deze tablet-pc's. Alvast bedankt :*)
Ik heb een TX2510 nu een aantal weken..
Spellen weet ik niet, speel ik bijna nooit.
De pen is zoals gezegt gewoon van wacom, dus inclusief drukgevoeligheid, geen batterij en een gum achterop, werkt prima in painter en sketchbook, dus in photoshop ook (nog niet geinstalleerd).
Tekst invoeren kan doormiddel van handschriftherkenning (werkt best redelijk) en via een onscreen toetsenboard; dit zit verder wel goed in vista geintregeerd. Om te surfen werkt het goed, maar deze reply met de stylus invullen lijkt me niet leuk.
Scherm is volgens mij wel krasvast, ik heb er nog geen krassen op iig (wel al een paar op de laptop zelf)
De fan kan aardig loeien, hij slaat af en toe aan tijdens het surfen, maar normaal gesproken is die gewoon rustig. Het rooster van de fan vrij houden wil ook helpen :)
Aantekening toevoegen aan pdf enzo kan volgens mij met wacom penoffice, maar dat zit er niet standaard bij.

De batterij duur heb ik eigenlijk nog nooit echt bijgehouden.. Ik gok een uur of 3, maar zolang zit ik er meestal niet achter elkaar achter dus dat is een schatting.

Het scherm vind ik goed in orde. Hij spiegelt wel een beetje, maar het is geen hoogglans zoals je wel is ziet. Die "grijze waas" komt door het touchsreen, maar dit zie je alleen bij een witte achtergrond, en dan nog vind ik het niet storend. Foto's kijken oid is gewoon goed in orde, ik heb er nog niemand over horen klagen.

• Xtrafris
2510... dat is toch een amerikaan? Welke processor heb je?

• Lau26
EeePC schreef op woensdag 10 september 2008 @ 17:25:
Bij welk Mycom-filiaal was dat want ik wil ook eff gaan kijken hoe het scherm eruit ziet in het echt :)

Het lijkt mij dus ook een vette laptop, met name de mogelijkheid om de dvd-rw-drive eruit te halen om gewicht te besparen spreekt me erg aan!

Aan de andere kant vind ik de design-tekeningen bovenop en
op de linker armsteun niet echt mooi (maar aangezien ze toch niet heel erg zichtbaar zijn, valt daar nog wel mee te leven). :)

[ Voor 25% gewijzigd door Lau26 op 11-09-2008 17:17 ]

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

• EeePC
Bij MyCom in Utrecht. Hij staat mooi vrij op een tafel dus je kunt hem goed bekijken.

Verwijderd

Beat-it heeft de prijs verhoogd :S

• Lau26
EeePC schreef op donderdag 11 september 2008 @ 17:23:
Bij MyCom in Utrecht. Hij staat mooi vrij op een tafel dus je kunt hem goed bekijken.
Oh relaxed ik woon vlak naast Utrecht (Maarssen)! :*)

• MrDummy

MrDummy

Ik merk overal prijsverhogingen in aantal shops. Beat-it heeft inderdaad verhoogd, ACES Direct heeft ook verhoogd en is duurder geworden ondanks geen verzendkosten. Dus je ogen openhouden welke de goedkoopste is.

Dus na lang zoeken en overwegen ben ik bij op-1-na-goedkoopste shop een bestelling gaan plaatsen. Maar wel met pixelgarantie erbij, want je wilt geen dooie pixels zien op ruim 900 Euro kostende dinges. Het moet gewoon goed zijn. Vooral als je gaat tekenen, maken de defecte pixels je eerder gek omdat ze niet weg te gummen zijn. Je kan niet aan scherm wrijven, want het zit onder gehard glas. De dooie pixels zullen dus altijd zo staan! Zou je dat willen proberen, dan kun je touchscreen misschien beschadigen of glas breken bij teveel druk.

Verder moet je ook niet vergeten: HP heeft speciale Trade-in actie. Daarmee kun je oude prut inleveren om geld terug te vragen. De voordeel kan dus oplopen tot 200 Euro. Ik heb toevallig ouwe laptop hier die ik niks mee kan doen, maar wel werkt. En het is goed voor 100 Euro geld teruggave. Daarmee kost de laptop iets meer dan 800 Euro. (de oude laptop is eigenlijk ook maar 100 Euro waard... dus dat komt me prima uit) De minimale inruil is werkende laptop met P3 of Celeron erin. Maar printers en andere dingen mogen ook. Zie hier: http://h41201.www4.hp.com/tradein/nl/nl/

Je moet eerst nieuwe laptop van HP kopen, en dan pas melden bij HP website voor Trade-in actie. Met kopie van factuur en juiste apparaat dat je wilt inruilen kun je geld op je rekening laten storten.

Nog even paar daagjes wachten en hopen dat laptop snel komt. Ik heb de winkel al beetje op vingers getikt dat ze niet mogen dollen met vreemde voorraad teller. Dus ik hou druk op de ketel zodat laptop wat snel komt. Ik kan niet wachten. Zodra laptop er is, zal ik uitgebreid reviewen waar ik al ervaring mee heb met andere laptops. ;)

Iemand klaagt dat het grainy scherm is. Dit komt door de touchscreen die de geheel minder helder maakt. Maar je went wel eraan na lang werken met touchscreen. Het is gewoon een feit dat touchscreen het geheel minder helder maakt. Net als alle apparaten en zelfs je mobiele foon met touchscreen. Ook touchscreen PMP's hebben zelfde probleem.

[ Voor 10% gewijzigd door MrDummy op 11-09-2008 21:05 ]

• EeePC
Ik ben benieuwd naar je review. De Tx2550 staat namelijk nog steeds hoog op mijn verlanglijstje.

Verwijderd

Xtrafris schreef op donderdag 11 september 2008 @ 10:10:
2510... dat is toch een amerikaan? Welke processor heb je?
Yup is een amerikaan.
Uit de system properties: AMD Turion(tm) X2 Ultra Dual-Core Mobile ZM-80 2.10GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudvz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-03 06:57
Ik ben sinds 2 dagen eigenaar van een HP TX2550 en ik moet zeggen dat hij mij tot nu toe goed bevalt. Ik had hiervoor de HP TX1020 wat eigenlijk zijn kleine broertje is. Wat ik miste in de 1020 maakt de 2550 allemaal goed.

Allereerst is het scherm verbeterd. Helaas is het een glansscherm maar hier was ik al een tijdje aan gewend door de voorganger. Verder is het wel een duidelijk scherm en op de glans na heb ik er totaal geen problemen mee. De tablet functie is zeker een vooruitgang. Er zit een wacom tablet in en deze reageert gewoon echt goed (wat je van een wacom mag verwachten)

Hij wordt geleverd met een 8 cells en een 4 cells accu. De 4 cells houdt hem lekker compact en klein, Om te vervoeren of gewoon kort (ongeveer 2 uur al heb ik dit niet goed geklokt). Terwijl de 8 cells een zeer grote joekel van een batterij is bevalt hij mij wel. De batterij zorgt er voor dat hij lichtelijk schuin komt te staan. En ik houd persoonlijk wel van een schuin toetsenbord. verder geeft dat natuurlijk de dubbele tijd om mee zonder je draadje te werken.

De touchpad van de HP TX series zijn echt super. de geribbelde touchpad bevalt goed al is dit ook zeer persoonlijk al hoor ik dit van meer TX bezitters. tevens is dit zoals alle HP's en Compaqs makkelijk uit te zetten met het knopje erboven

De afstandbediening is leuk maar vrij nutteloos

Performance.
Eigenlijk heb ik nog niet veel gedaan kwa gaming aangezien ik daar me pc voor heb. Al heb ik natuurlijk even gekeken hoe WOW (World of Warcraft) erop draaide. Op de juiste resolutie met de standaard instellingen zoals WOW het neergooide draaide ik toch altijd wel rond de 40-60 fps in de wat drukker gelegen gebieden.

De laptop opzich reageert gewoon snel en soepel en werkt prettig. Mocht je dus een wat kleinere laptop zoeken met tablet functie en niet veel eisend zijn kwa gaming is hij zeer leuk voor zijn prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
Heb je de TX2550ED uit de pricewatch of de versie zonder ''ED'' (andere versie)?

[ Voor 11% gewijzigd door Lau26 op 12-09-2008 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Voorzover ik weet is TX2550ED enige verkrijgbare in Nederland.
Andere landen en Amerika hebben andere letters, met ieder kleine configuraties.

Nederland: TX2550ED (2 Ghz ZM-70 / 250GB)
Amerika: TX2500Z (zelf samenstellen van 2,0 GHz RM-70 / 2,1 Ghz RM-80 / 2,2 Ghz RM-82 / 2,4 GHz RM-86 / 160-320 GB / 2-4 GB enz... dus TX2500Z heeft geen eigen configuratie!)
Duitsland: TX2550EG (2,2 Ghz ZM-82 / 320GB)
Frankrijk: TX2520EF (2,1 GHz / 250 GB)
Japan: TX2505CT (1,9 GHz QL-60 of 2,1 GHz ZM-80 / 250GB)

Engeland heeft veel modellen:
TX2500EA (2,1 GHz ZM-80 / 120 GB / 2GB / 802.11 bg / firewire)
TX2530EA (2,1 GHz ZM-80 / 250 GB / 2GB / 802.11 pre-n / firewire)
TX2550EA (2,2 GHz ZM-82 / 320 GB / 3GB / 802.11 pre-n / firewire)
TX2510EA (2,1 GHz ZM-80 / 160 GB / 3GB / 802.11 pre-n)
TX2520EA (2,1 GHz ZM-80 / 250 GB / 3GB / 802.11 pre-n / firewire)
TX2540EA (2,2 GHz ZM-82 / 250 GB / 3GB / 802.11 pre-n)
Zo zijn er dus al kleine verschillen.

Andere modellen:
TX2550EE (2,1 GHz ZM-80 / 250GB)

TX2550ED heeft geen firewire poort. We krijgen wel twee accu's erbij in de pakket.
Lijkt duidelijk.

[ Voor 0% gewijzigd door MrDummy op 12-09-2008 19:38 . Reden: foutje bij ED versie... ZM-80 -> ZM-70 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
allesbehalve duidelijk eigenlijk :p

ook is het zo dat de ED een RM-70 chip heeft in alle specificaties van de winkels.

Geeft eigenlijk ook niet echt, het verschil is maar klein, en ik wil 'm nog steeds hebben! 8)

Voor wie het interesseerd: beat-it heeft mijn order verprutst. ze hebben de prijzen verhoogd omdat ze van leverancier zijn veranderd, de goedkope heeft geen stock meer kennelijk. Nu vragen ze mij om een bijbetaling... 8)7
Ik heb 'm inmiddels ergens anders besteld. Zo doe je geen zaken.

[ Voor 62% gewijzigd door Xtrafris op 12-09-2008 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Xtrafris schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:34:
Voor wie het interesseerd: beat-it heeft mijn order verprutst. ze hebben de prijzen verhoogd omdat ze van leverancier zijn veranderd, de goedkope heeft geen stock meer kennelijk. Nu vragen ze mij om een bijbetaling... 8)7
Inderdaad. Een order op die prijs is eigenlijk een afgesproken prijs tussen jou en de winkel. Als de voorraad teller niet deugt, dan nog mag het geen reden zijn dat prijs aangepast moet worden. Sorry, bij ene leverancier is het op, we nemen andere.... prijs wordt duurder... dus je moet even meer voor dokken als je wilt hebben.

Ik weet dat bij veel webshops je dingen mag kopen voor de prijs die er staat, OOK AL IS HET PRIJSFOUT. Ze verhogen prijzen en als je "te laat" bent voor oude prijzen, en in de order staat nieuwe prijs, dan is het normaal.

Verder heb je ook pre-orders. Je bestelt alvast voor de prijs dat zo staat. Over 1 maand is pre-order nog steeds lopend en prijzen vliegen omhoog. Maar ik mag nog steeds voor oude pre-order prijs het kopen. De winkel mag die niet zomaar aanpassen omdat het vastgestelde afspraak is. Het is je recht om voor die oude prijs te kopen.

Beat-it is hier duidelijk niet eerlijk in. Je wordt zo helemaal bedonderd omdat de gemaakte order niet meer betrouwbaar is, omdat order prijzen toch omhoog vliegen. Dat heb ik zelf echt nog nooit meegemaakt. :X

Mijn laptop is nog in bestelling, en verwacht ik 'm maar in de komende week.

• Ruudvz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-03 06:57
Voor de record ik heb een TX2550ED voor de mensen die het wilde weten (oftewijl de Nederlandse versie)

• MrDummy

MrDummy

De review van mijn TX2550ed komt pas eind volgende week, dan zou de winkel 'm eindelijk leveren.
Niet leuk met de melding "2 op voorraad" op hun site, terwijl achteraf toch niet 2-3 dagen leveren is maar eerder 2 weken wachten!

Waarom zitten shops toch teveel te liegen over de voorraadstatus. Maar ik heb geduld, want prijs is laag en ik heb pixelgarantie erbij zodat ik niet hoef te schrikken als er toevallig 1 pixel stuk is :)

Niet alle winkels hebben pixelgarantie erbij of zijn nogal duur. Even wachten dus op uitgebreide review, jongens. (net zo uitgebreid als ik al eerder doet met Canon PS S5 met mooie aparte website)

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
Dit is iets voor Tweakers.net - Vraag & Aanbod :).

[ Voor 80% gewijzigd door Thandor op 23-09-2008 18:01 ]

60 TB can not be enough

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 07:29:
Ben sinds een paar daagjes eigenaar van een haast ongebruikte TC1100. Het apparaat is in XP supersnel en in een woord geweldig. Nu wil ik de energiezuinigheid omhoog krikken door er een 16GB SSD (PATA) in te hangen. Weet iemand of dit gaat werken? HP wil nog wel eens moeilijk doen als het niet de door hen aangeleverde hardware is.

Zo heb ik de Intel 2100bg WLAN kaart vervangen door een Intel 2200abg, maar als die erin zit weigert de tablet op te starten met de mededeling 'dat deze hardware niet ondersteund wordt'.
SSD vervangen zal niet zo'n probleem geven, dat gaat wel
zelfde als het vervangen van de RAMmodules, ( al zit er één verstopt )

maar het WLANkaartje is niet eenvoudig , of je moet op EBAY zoeken naar HPcertified minipci
ik meen ze wel gezien te hebben

Ik heb zelf bijna 4 jaar een TC1100 erg intensief gebruikt tijdens mijn werkzaamheden, erg mooi apparaat voor typwerk, en speelt ook nog zonder problemen alle media netjes af

Verwijderd

FreshMaker schreef op woensdag 17 september 2008 @ 18:36:
[...]

SSD vervangen zal niet zo'n probleem geven, dat gaat wel
zelfde als het vervangen van de RAMmodules, ( al zit er één verstopt )

maar het WLANkaartje is niet eenvoudig , of je moet op EBAY zoeken naar HPcertified minipci
ik meen ze wel gezien te hebben

Ik heb zelf bijna 4 jaar een TC1100 erg intensief gebruikt tijdens mijn werkzaamheden, erg mooi apparaat voor typwerk, en speelt ook nog zonder problemen alle media netjes af
Gebruik 'm nu een week en kan al niet meer zonder. Heb mijn hele papierwinkel gereduceerd tot nog 1 A4-tje. Ook die kan er snel in :) Overigens heb ik het toetsenbord nog nooit gebruikt; ik gebruik alleen de pen.

Heb nu een HP W500 WLAN kaart besteld (325525-001), die zou het moeten doen.

• Xtrafris
De andere webshop heeft de order óók verknald! Ik ben gister dus gewoon langs de Mycom geweest om 'm direct mee te nemen. Geen moment spijt van!

De versie die mycom levert heeft een standaard 3-cell batterij en een extra 8-cell. De 8cell is groot en steekt zowel onder als achter uit, maar is prettig vormgegeven in de vorm van een handvat.

Ik heb net bijna 2 uur zitten pielen met de spore-creature creator, de batterij staat nog op 63%. Waanzinnige battery-life dus. _/-\o_ Spore loopt overigens heerlijk.

Ook krijg je er bij de Mycom een neopreen sleeve bij en 2 jaar pickup-en-return garantie van HP. Alles bij mekaar is het niet spetterend goedkoop voor 999 euro, maar ook niet noemenswaardig duurder dan webshop. 920 + verzenden (10) + sleeve (20) + 8-cell batterij (60) = 1010! Wel ervan uitgaand dat je bovengenoemde extra's zou willen, maar goed :+

Eén tip: hou 'm uit de buurt van vriendin/vrouw/collega(V)/ander vrouwspersoon. Op één of andere manier is dit ding erg aaibaar, en ben je 'm kwijt iedere keer als je niet oplet.

De nadelen zijn overbekend: hij is inderdaad erg toasty (niet echt een nadeel, maargoed), en de fan is absoluut niet stil. Het apparaat heeft heel veel appeal, en voelt lekker kek en high-tech aan.
Is het een high-tech supertablet? Nee, zeker niet, en de tabletpuristen (kom er maar in jongens!) zullen zeker wel één en ander op deze laptop hebben aan te merken. Ben je echter als echte tweaker/gamer/speulert/gadgetfreak op zoek naar iets leuks, look no further.

Ik ga mijn laptop gebruiken voor minor gaming, simpel webdesign, als serieuze document reader voor werk, en als mobiel intertubes apparaat. Voor dit alles is er niets beter te vinden onder de 1000 euri. I'm a happy camper :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
uh?

Riiiight... moving on. Even wat meer ervaringen, waar dit tpic toch voor is O-)

Ik heb wat game gespeeld, OA Baldurs Gate en Spore. Natuurlijk draait BG méér dan perfect (recommended 200MHz pentium 1 met MMX :+). Het ging mij wat dat betreft toch vooral om de besturing met touch-screen, die briljant en soepel verloopt. Dit geldt ook voor Spore, beestjes bouwen met touch-screen is echt heel erg intuitief en grappig. Spore draait overigens ook heerlijk soepel.

Ook als document reader izzie erg geschikt, hoewel je na een uur of twee lezen wel een beetje scheel wordt van het scherm. Normaal lijkt me zo :p

Ik ga denk ik wel op zoek naar een manier om 'm wat stiller te krijgen. Misschien dat de fan te vervangen is? Ik vind 'm nogal lawaaiig namelijk, en dat maakt de DVD-player alleen nuttig als je een headset gebruikt. Aansluiten op de TV (let op, geen DVI of HDMI aanwezig, je zal S-Video moeten gebruiken), werkt natuurlijk wel, maar als HTPC-vervanger voor thuis ga ik 'm denk ik niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet een foutje zijn geweest, die vorige post. Gok ik zo :P

Mijn exuses.

Kun je er dan trouwens ook geen extern (2e) scherm op aansluiten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
ja hoor, kan makkelijk! Je bent alleen gebonden aan VGA. Ik weet niet wat de max is, maar mijn 1920x1200 scherm draait-ie nog soepel ook met Aero desktop. Ik ben best wel in m'n nopjes met de grafische prestaties van dit beestje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft het zin om over de grens te duiken en in Duitsland een tx2550 te scoren, of is dat software-wise qua taal en/of toetsenbord niet handig? Als de garantie toch wereldwijd dekt.... :/

Weet iemand een degelijke computerketen/dealer in DE? Of misschien eentje die wij hier ook kennen?

Duitsland: TX2550EG (2,2 Ghz ZM-82 / 320GB)
Nederland: TX2550ED (2 Ghz ZM-70 / 250GB)

Ik ga vandaag even langs bij de Mycom Utrecht, opnieuw kijken.
Dynabyte in Amersfoort heeft hem ook in een vitrine staan, trouwens. De heren in de winkel vond ik alleen niet heel kundig. }:O In juni stond de 2100 ook op de Nachtegaalstraat in Utrecht, ook bij Dynabyte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En heeft er iemand al wat pingels van de TX2500 af weten te dingen in een winkel?
Ik vraag me af of ik tot de standaard 10% kom. Anders wil ik er wel een dockingstation bij kletsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NGhulio
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-11-2024
Hallo

Ik ben op zoek naar een tablet laptop voor mijn studie. Ik heb hier en daar al wat rond gekeken maar word er niet echt wijzer van. Voor mijn studie moet ik met cad programma's werken sw08(solids works 08)
en mijn huidige laptop red dit niet meer soepel. (dell inspiron 6400 t2050@1.6 x1300ati). aangezien ik ook met photo shop en vergelijkbare programmas moet werken leek mij een tablet laptop handig. Nou zie ik dat de meeste snellere tablet laptops bv asus r1e-3p088e allemaal een Intel GM965 Express ipv vidkaart. mijn vraag is kan deze chipset zulke zwaren programma als sw08 nog wel aan.
En wat zou de beste keuze zijn voor tablet laptop die hier aan moet voldoen.
ik heb een budget van rond de 1500.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag dat de T2650 in Duitsland verkrijgbaar is, weet iemand of die hier komt?
Ik zie tot nu toe ook geen verschillen behalve de 4GB RAM en de goedkopere prijs?
Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste