Volgens verschillende sites gaat de hp tx2000 niet over de 2GB
http://www.laptopshop.nl/...6/hp-pavilion-tx2000.html
http://www.laptopshop.nl/...6/hp-pavilion-tx2000.html
Verwijderd
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Eastman op 21-02-2008 13:56 ]
Verwijderd
Ik ben ook geinteresseerd in deze tablet,L1800 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:29:
Deze van Xxodd komt volgende week uit ik heb hem reeds besteld. leuke prijs.
XNi120r
Groetjes Manfred
[ Voor 26% gewijzigd door Robby517 op 26-02-2008 21:05 ]
[ Voor 25% gewijzigd door Eastman op 27-02-2008 00:08 ]
Verwijderd
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Verwijderd
één is geen, twee is één
Verwijderd
Ik heb de TX2000 nu zo'n drie weken, en kan je zeggen dat de scharnier echt stevig is. Het voelt aan als iedere andere laptop. En ja het beeld past zich automatisch aan als je hem draait, je kunt in de software bepalen of en naar welke positie het beeld draait (landscape, of portrait). Er zit echter ook nog een knop op om dit met de hand te doen.Wackoz schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:59:
Nu ga ik hem vrij vaak gewoon gebruiken in notebook stand en dan vraag ik me af of het scharnier dan echt stevig genoeg is. En past het beeld zich automatisch aan als je hem draait? Of is daar een knop voor?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Out of the box met default instellingen en zeker niet max performance maar HP aanbevolen.Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 16:14:
Heb je wel de driver voor de cpu geinstalleerd?
En staat je powerschema mischien op max performance?
Een handig programma is trouwens Notebook hardware control.
Als hij op max performance staat word de cpu snel warm en moet hij dus veel koelen.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2008 19:28 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb bij nader inzien de tx2000 gekocht, en ik moet zeggen dat ik er geen spijt van heb. De xni is ook nog steeds niet leverbaar hier. Gelukkig kun je nog downgraden naar xp als je handig bent. Het draait dan allemaal net even wat soepeler en sneller. Ook heb ik het idee dat de laptop dan minder warmte produceert.L1800 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 22:37:
De xni 120r is volgende week leverbaar,
ik zal mijn bevindingen hier posten. volgens mij zijn batterijen gewoon leverbaar. ik heb zelf een klein IT bedrijfje en bestel rechtstreeks bij de groothandel. ik zal het even vragen bij xs2.
Verwijderd
Volgens mij is deze nog steeds niet uit, ik zie nog geen voorraad status bij mijn leverancier.
Verwijderd
Ik heb ook een Acer Travelmate en heb sinds kort dan ook de TX2000. Oke hij maakt iets meer lawaai, maar ik heb de powerschema op de voordeel van de batterij ingesteld en hiermee wordt de processer minder gebruikt etc.haan_ schreef op zondag 16 maart 2008 @ 15:21:
Goed, nou weet ik het even niet meer.
Ik overweeg sterk de tx2000ed maar lees her en der dat het ding nogal een lawaai heeft. Het moet als opvolger van mijn trouwe travelmate 800 gaan dienen, welke keurig geruisloos is als ik niet de CPU belast.
Kan iemand een goede vergelijking bieden van hoe luid danwel zacht hij werkelijk is, buiten dit twijfel ik namelijk niet aan dat de tx2000 een heel goede prijs/kwaliteit verhouding biedt.
De Dell Latitude XT leek me eerst het beste vanwege de touch technologie, maar voor het geheel is de 2100 euro echt te duur. Dan de Lenovo X60 of X61, daarvan is nu een 1400x1050 versie in aanbieding bij Bluelink (http://bluelink.nl/new/pr.../art_UU0C7NI?opendocument) voor ongeveer 1500 euro, deze is zeker stil en heeft al een veel redelijkere prijs.
En dan is er de HP Pavilion tx2000, all-round een heel redelijk pakket voor een lage prijs, maar ik kan niet bij een client of college zitten met een stofzuiger aan...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2008 13:25 ]
Verwijderd
Groetjes Manfred
[ Voor 7% gewijzigd door Garyu op 27-03-2008 19:07 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2008 19:51 ]
Verwijderd
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2008 15:07 ]
Hé, dat was me nog niet opgevallen. Op deze UK pagina staat dat er wél IEEE 1394 op zit, maar op de Nederlandse productpagina staat dat er niet bij. Nu begin ik te twijfelen of de informatie over de tx21000ed op de UK site wel geldt voor de Nederlandse tx21000ed, aangezien de informatie over de tx2000ed op de UK site anders is dan die op de NL site. Ik ging ervan uit dat een tx2000ed overal gelijk zou zijn. Kan iemand met een tx2000ed bevestigen dat er geen firewire op zit?Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:02:
Er staat ook dat er firewire bij zit, iets wat ik best goed kan gebruiken, en miste bij de tx2000.
Over dat dualchannel heb je wel gelijk. Ik zou eigenlijk niet weten of dat tegenwoordig nog veel uitmaakt, is al weer een tijdje geleden dat ik me daar in heb verdiept.Maar het extra geheugen en de extra hardeschijfruimte vind ik niet bijzonder interessant.(Hierbij kan geen Dual Channel meer werken toch?) En een TV-tuner leek me ook prettig.
Bij Electronica Gigant. In de mail staat tot twee keer toe dat de prijs hetzelfde is. Dat was dan ook wel de voorwaarde dat ik nog langer zou wachten i.p.v. mijn geld terug te vragen.Iemand enig idee wat deze ongeveer zal kosten? De tx2000 was, voor een tablet pc dan, behoorlijk betaalbaar. Ben benieuwd wat ze hiermee gaan doen.
edit:
@ pinobigbird
ik lees net je post op tabetpcreview.com
Zelfde prijs... in dat geval klinkt het zeer interessant. Mag ik trouwens vragen welke winkel je hem besteld had? Ik heb mijn tx2000 ook in bestelling staan namelijk, en nog niet veel over gehoord.
[ Voor 5% gewijzigd door Pinobigbird op 08-04-2008 20:37 ]
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
Verwijderd
De tx2100 zou dus wel firewire hebben. Ik wilde een kastje wat mij in staat stelt op meerdere sporen tegelijk geluid op te nemen aansluiten op m'n laptop. Maar eigenlijk gebruik ik het toch alleen maar op m'n normale pc. Dus achteraf maar gekozen voor de tx2000 vanwege de tv-tunerjadjong schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 20:05:
Volgens de sticker onderop heb ik een TX2000ed, gekocht in Nederland. Dit doet niets met firewire, mocht je er al een plug in krijgen
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2008 02:34 ]
tx2000ed | tx2100ed | |
---|---|---|
Geheugen | 2048MB | 3072MB |
Harde schijf | 250GB | 320GB |
Fingerprint reader | Ja | Nee |
Sleave | Nee | Ja |
[ Voor 13% gewijzigd door Pinobigbird op 25-04-2008 21:12 . Reden: Volgens HP specs WEL fingerprint reader ]
Verwijderd
711: hoe bevalt hij nu een paar weken later?711 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:34:
hebben hier nog meer mensen de toshiba m700 gekocht? ik heb die van mij nu 4 dagen in bezit. het is echt n fijn apparaat. ....
Hoe bevalt deze? Vooral erg benieuwd naar het scherm van de xxodd tablets pc's.L1800 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:29:
Deze van Xxodd komt volgende week uit ik heb hem reeds besteld. leuke prijs.
XNi120r
Verwijderd
Verwijderd
Zat er wel naar te kijken maar de resolutie (1024x768) vind ik te laag. Kwam wel een review tegen van iemand die hem op 1400x?? had, maar daarna niet meer ergens anders gevonden. Jammer anders was hij wel ideaal geweest denk ik.Roberto schreef op zondag 27 april 2008 @ 11:48:
Is de ThinkPad X61T met multi-view / multitouch (wacom! + boe-hydis IPS scherm, dus zeer kleurecht) niet iets voor je?
Ik lever de XNI120r, en ondanks dat het een zeer mooie notebook is, komt er eigenlijk maar weinig in de buurt van de kleurechtheid van deze ThinkPad (kan evt. foto's posten, gebruik namelijk zelf een X61T mv/mt als dagelijks systeem)
De X61t is inderdaad verkrijgbaar met 1400x1050. Alleen de prijs wil je niet weten.Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 16:44:
[...]
Zat er wel naar te kijken maar de resolutie (1024x768) vind ik te laag. Kwam wel een review tegen van iemand die hem op 1400x?? had, maar daarna niet meer ergens anders gevonden. Jammer anders was hij wel ideaal geweest denk ik.
Verwijderd
Touchscreen maakt me niet heel veel uit, gaat voornamelijk om het tekenen met de pen. Maar hoop wel dat die SXGA+ versie dan nog wel wacom erin heeft?-DG- schreef op zondag 27 april 2008 @ 16:55:
[...]
De X61t is inderdaad verkrijgbaar met 1400x1050. Alleen de prijs wil je niet weten.Zat een half jaar geleden ongeveer op 2500 euro.
Verder heeft die dan geen touchscreen meer, dus alleen met het pennetje en niet met je vingers.
Als ze nou een keer een fatsoenlijke tablet maken... Ik zie er nog steeds graag eentje verschijnen met een goede cpu (dat hebben ze tegenwoordig al wel), een goede videokaart (nog in geen enkele tablet gezien) en een 15" 1920x1200 touch/wacom scherm (dat zie ik al helemaal niet snel gebeuren).
Zit inderdaad wacom spul in. Het kan trouwens best dat die inmiddels betaalbaarder is geworden, maar toen ik zocht naar een tabletpc (ergens eind augustus 2007) was die zo duur als ik hem in NL zou kopen.Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 17:05:
[...]
Touchscreen maakt me niet heel veel uit, gaat voornamelijk om het tekenen met de pen. Maar hoop wel dat die SXGA+ versie dan nog wel wacom erin heeft?
Zou wel een mooi tablet zijn ja! (en compleet onbetaalbaar helaas)
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb zelf ook de tx2100ed en er zit inderdaad ook een DBV-T tuner bij.Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 18:23:
[...]
(overigens, bij beide modellen word een DVB-T tuner geleverd)?
Wat raden jullie me aan?
Groeten, Erwin
Hoi Esteral. Ik heb sinds een week de XNi120r in huis. Hij geeft geen mechanisch geluid als de ventilator uit staat. Het ligt er dus ook aan waarvoor je hem gaat gebruiken. Als je alleen internet en je mails checkt blijft hij wel koel. Bij zwaardere applicaties gaat de ventilator wel aan. Ik kan niet meten hoe stil of luit het is.Omgevingstemperatuur zal ook wel meespelen. Het ligt ook aan waar je hem op zet: dat kan ook als klankkast fungeren. Zo'n Belkin Notebook Cushtop zal ook wel goed geluid isoleren.Esteral schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:00:
@Harmalfa,
Kan jij mij misschien vertellen hoe stil je XNi120r is.
Ik ben opzoek naar een kleine snelle maar met name een stille laptop.
Dus ben erg benieuwd of ik met de Xni120r een goede koop zou doen.
Alvast bedankt
Zeg maar precies wat u wilt weten, de X61T met 1400x1050 scherm kost overigs al lang geen 2500+ euro, momenteel staat enkel de MV/MT variant op notebooktotaal.nl maar ik kan u vertellen dat de SXGA+ versie voor u 1949 euro incl. BTW kost.Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 16:44:
[...]
Zat er wel naar te kijken maar de resolutie (1024x768) vind ik te laag. Kwam wel een review tegen van iemand die hem op 1400x?? had, maar daarna niet meer ergens anders gevonden. Jammer anders was hij wel ideaal geweest denk ik.
[ Voor 60% gewijzigd door Roberto op 05-05-2008 14:14 ]
In mijn post staat ook:Roberto schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:59:
Dat is echter nogsteeds minder dan 2500+!
[ Voor 5% gewijzigd door Koen_R op 22-05-2008 23:57 ]
Na volgende week dinsdag kan ik de speeds van een SSD in ExpressCard-slot voor je testen. Dit in een 720R voorzien van T7800, 4GB RAM en 200GB 7200RPM. Eventueel kan ik hem installeren als boot-HDD.Eastman schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 10:15:
Na even op internet te hebben gegoogled, blijkt dat de expresscard SSD's meestal gewoon een USB stickje in een andere gedaante is... Dus niet aangesloten via PCI-e aansluiting. De snelheid valt daarom dan ook flink tegen. Nou ben ik wel benieuwd of de gene hier boven met een xxodd de expresscard gebruikt als bootdirectory en of hij werkelijk wat verschil merkt in dagelijks gebruik.
Daarom is het aangeraden bij een ThinkPad altijd voor de ThinkPlus garantieupgrade te kiezen.Garyu schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 00:16:
Argh, gisteren is mijn X61 van tafel gesodemieterd en met een hoek van de batterij op de grond terecht gekomen. Ik schrok me dood, de laptop lag op de grond met het scherm half verdraaid in een hoek die niet gezond is voor een laptop. Gelukkig was het een tablet en had het scherm zich gewoon wat gedraaid.. maargoed, niet leuk.
Door de klap zit er nu een deuk in de batterij en, erger, is het schuifje afgebroken (wat het deksel 'vasthoudt'). Ik kan het ook nergens meer vinden, hoewel het eigenlijk nog ergens op de vloer zou moeten liggen. Verder doet alles het nog..
[ Voor 7% gewijzigd door Roberto op 23-05-2008 19:56 ]
[ Voor 35% gewijzigd door Garyu op 23-05-2008 17:54 ]
I got a problem-solver and its name is revolver
Wat je nog meer in die mini-PCIe sloten kan stoppen? Bluetooth en een TV-tunerDethroned schreef op maandag 26 mei 2008 @ 01:48:
k heb zojuist een gateway c142xl besteld. Nu zit daar 2 pci-e mini card sloten in. De enige toepassingen die ik kan vinden zijn, intels turbo mem, wifi kaartjes en umts/hsdpa kaartjes.
Weet iemand meer over de mogelijkheden ?
Verwijderd
Hoe bevalt het scherm en het gewicht ? En wat was de rede voor je keuze ?Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 10:28:
Sinds gisteren in bezit van de HP TX2100ed.
Heel mooi apparaat, geleverd met een zeer uitgebreide set van accessoires (o.a. twee accu's, twee afstandbedieningen, sleave, dvb-t tuner express card).
En terugkomende op commentaar op de TX2000ed, de fan maakt, zodra de laptop warm wordt, een normale hoeveelheid geluid. De lucht die uitgeblazen wordt is wel wat warmer dan mijn andere laptops, maar niet overdreven veel.
Enige waar ik me na een halve dag gebruik aan irriteer, maar dat is natuurlijk zeer persoonlijk, is Vista. Dat staat natuurlijk los van de laptop zelf.
Heeft er iemand nog interesse in een uitgebreide review?
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door EeePC op 02-06-2008 15:02 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 02-06-2008 16:44 ]
Ik heb een 5200+ (2,6Ghz) en een E6600 (2,4Ghz) gehad in combi met 4 GB ram en een Ati 1600Microsoft recommends:
Minimum Configuration (to play 720p video)
Windows XP
Windows Media Player 9 Series
2.4 GHz processor or equivalent
384 MB of RAM
64 MB video card
1024 x 768 screen resolution
16-bit sound card
Optimum Configuration (to play 1080p video with 5.1 surround sound)
Windows XP
Windows Media Player 9 Series
3.0 GHz processor or equivalent
512 MB of RAM
128 MB video card
1920 x 1440 screen resolution
DirectX 9.0
24-bit 96 kHz multichannel sound card
5.1 surround sound speaker system
For either configuration, an AGP4x-based NVIDIA or ATI video adapter card with the most recent OEM driver updates is also recommended.
Om mezelf maar even te quoten.Koen Rotteveel schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 23:56:
.
Nog wel een vraagje, ik werk oa ook met een Wacom Intuos en Wacom Graphire, en de pen van de laptop werkt in vergelijking daarbij een beetje laggy.
Dat is wel jammer... En als je in energiebeheer hoge prestaties inschakeld, gaat de procesor dan wel op volle kracht?Eastman schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:32:
Ik kan me herinneren dat 720p alleen werkt wanneer de laptop aangesloten is op het stroomnet.. Alleen op de accu schakelt de proc terug naar 800 mhz... dat was geloof ik niet snel genoeg om 720p af te spelen..
tenminste niet bij de 720p series die ik bekijk op me TX2000
Ja, je moet wel in je BIOS het profiel Performance (o.i.d.) instellen, i.p.v. Energy Savings (o.i.d.). Dan kan je ook op accustroom op 2.2 GHz halen.EeePC schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:35:
[...]
Dat is wel jammer... En als je in energiebeheer hoge prestaties inschakeld, gaat de procesor dan wel op volle kracht?
Ik kan 720p xvid zelfs op een oude Athlon 1ghz vloeiend bekijken. Je software speelt ook een rol. Als het h.264 is moet je inderdaad wel CoreAVC gebruiken.EeePC schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:35:
[...]
Dat is wel jammer... En als je in energiebeheer hoge prestaties inschakeld, gaat de procesor dan wel op volle kracht?
[ Voor 41% gewijzigd door Eastman op 03-06-2008 20:47 ]
Stuurt die alletwee de cores aan? Anders kun je nog zoeken of er een programma is die dat wel doet (geen idee of die er zijn daarvoor), dan haal je die 24 fps waarschijnlijk wel.Eastman schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:58:
volgens coreAVC heb je toch echt minimaal een 2.2 ghz pentium 4 nodig om 720p af te kunnen spelen..
Ik download de trial vanavond wel even om te testen of het ook werkt op 2X800mhz
--------------------
inmiddels even geprobeerd, maar hij lijkt het net niet te trekken op full screen, ik schat zo'n 20fps ipv 24... dus na een paar seconde merk je dat het achterloopt...
dus 800mhz dualcore is niet voldoende voor 720p (voorlopig)
Dan kun je nog overclocken.Eastman schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 01:17:
ja beide cores zijn 100% belast bij full screen in accu modus..
[ Voor 33% gewijzigd door -DG- op 04-06-2008 01:36 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq