Het grote Tablet PC topic

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste
Acties:
  • 140.873 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Volgens verschillende sites gaat de hp tx2000 niet over de 2GB

http://www.laptopshop.nl/...6/hp-pavilion-tx2000.html

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
er kunnen maximaal 2 repen van 2 gig in de TX2000, op HPshopping.com kan je dat ook kiezen bij CTO TX2000z

Echter begrijp ik uit veel berichten dat Vista X86 maximaal 3 gig aan geheugen kan adresseren. dus mijn winst is slechts 1 gig als ik er voor kies om 2 repen van 2 gig te plaatsen... als je een reep van 1 en 2 gig plaatst voor een totaal van 3 gig verlies je dualchannel...

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Ik niet dat het echt veel nut heeft om meer dan 2GB geheugen op je tablet-pc te hebben. Zoveel gebruik je toch vrijwel nooit.

• Eastman
  • Niet online
Dat is wel waar, nu ik aero volledig heb uitgezet, is meestal 1 gig van me geheugen gevuld, als ik ga autocadden of photoshoppen stijgt dat natuurlijk wel weer, maar gelukkig nog niet boven de 2 gig gekomen...

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Verwijderd

[quote]Eastman schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 12:20:

er kunnen maximaal 2 repen van 2 gig in de TX2000, op HPshopping.com kan je dat ook kiezen bij CTO TX2000z

Heb je dit zelf uitgeprobeerd......de technische ondersteunig van HP NL zegt dat het moederbord dit niet aankan namelijk.

Vond ik een beetje vreemd aangezien de US versie van de tx2000 met 4 GB te verkrijgen is!!

• Eastman
  • Niet online
Als ik het geheugen beschikbaar heb, wil ik dat wel proberen.. voorlopig heb ik dat niet nodig en heb ik dus ook geen geheugen besteld.

Op HP.nl staat idd ook dat er maximaal 2 gig in kan, maar dat heeft waarschijnlijk te maken omdat ze het niet willen ondersteunen en er windows vista 32bit standaard op staat...

Kan me nauwelijks voorstellen dat de europese versie anders is dan de amerikaanse versie..

[ Voor 9% gewijzigd door Eastman op 21-02-2008 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05-2023

711

hebben hier nog meer mensen de toshiba m700 gekocht? ik heb die van mij nu 4 dagen in bezit. het is echt n fijn apparaat. scherm is echt super. er zitten zoveel mogelijkheden op dat ik nog steeds bezig ben met uitzoeken hoe alles goed werkt (dit is mn 1e tablet). wat ik echt eengrappige feature vind, is dat je een alarm kan instellen. zodra iemand m dan oppakt, gaat t alarm af.
ik vind het echt n doordacht apparaat.
enige minpuntje is dat mijn accu al 6% wear heeft. ben benieuwe hoe dat opgelost gaat uorden.
ik haal zo'n 4 uur op 1 Lading.
spec. T7700,3gb, Touch & Matrix,120gb7200Rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een portable PC en aangezien ik als architect veel schets, met photoshop werk, SketchUp enz. zie ik wel enige meerwaarde in een Tablet-PC. Enkele jaren geleden had een vriend van me al de eerste versie van HP (met een los toetsenbord, dockingstation enz.). Toen al was ik helemaal weg van het werken op een beeldscherm.

Nu de technologie weer wat verder is, durf ik me er wel aan te wagen. Echter nu de vraag nog welke? Ik zie hier al veel reacties op de HP TX2000z en gelukkig nu ook iemand die een Toshiba M700 heeft aangeschaft. Ik mis alleen nog de Asus R1E in de reviews.....en de Fujitsu LifeBook T4220 en mogelijk nog andere/betere? Veelal zie je overigens een intel processor in deze apparaten, komt die AMD ook aardig mee? Ik ben niet zo thuis in de AMD's.

Wat mij wel opvalt is de capaciteit van de batterijen. Die ligt bij deze ongeveer gelijkwaardige processors tussen de 4-6 uur? Dat betekent dat ik een normale werkdag niet eens red met 1 batterij!
De 8 cel batterij van HP vind ik echt afgrijselijk...het lijkt wel een ontwerp fout! Hoe staat het bij de andere Tablets die ik hier heb genoemd met o.a. batterij cap., werken met photoshop, warm worden enz.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1800
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 15:29
Deze van Xxodd komt volgende week uit ik heb hem reeds besteld. leuke prijs.

XNi120r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man_rot
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 21:55
L1800 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:29:

XNi120r
Ik ben ook geinteresseerd in deze tablet,
Ik heb echter een paar vragen, en hoop dat je die kan beantwoorden zodra je deze tablet hebt:
met welke spec's heb je deze gekochts, mn welke processor?
hoe lang kan je op de batterij werken, m.n. omdat deze 2400 mah is?
hoe reageert het scherm, kan je deze ook met je vingers bedienen, of alleen met een speciale pen?

Groetjes Manfred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robby517
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-09 09:30
Ik ben op zoek naar een 12-13.3" tablet pc en had die van Xxodd ook gezien, de prijs daarvan valt enorm mee, enkel vind ik het jammer dat via de site geen extra batterij besteld kan worden ( ben wel nog van plan te mailen om dit te vragen mocht ik hem echt kopen) heeft iemand ervaring met Xxodd? Want zelf had ik er eigenlijk nog nooit van gehoord.

Ik had ook de HP Compaq 2710p gezien, welke wel mindere specs dan die Xxodd heeft maar toch iets bekender klinkt. Enkel vind ik het enorm jammer dat daar geen cd drive in zit, iets wat ik toch nog steeds vaak gebruik, daarom valt deze dus uit de boot.

[ Voor 26% gewijzigd door Robby517 op 26-02-2008 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1800
De xni 120r is volgende week leverbaar,
ik zal mijn bevindingen hier posten. volgens mij zijn batterijen gewoon leverbaar. ik heb zelf een klein IT bedrijfje en bestel rechtstreeks bij de groothandel. ik zal het even vragen bij xs2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
De xxodd is idd voordelig geprijst, echter heeft hij net als de HP TX1000 serie een passieve touchscreen. (aan de styles te zien is het een dummy digitizer)

Met dat in het achterhoofd is hij in vergelijking met de TX1000 serie niet meer heel voordelig.. Bij de xxodd wel veel configuratie opties...

---------

Overigens zijn er maar weinig (geen?) tablet pc die 8 uur kan werken op de standaard batterij... ik ben het met je eens dat de 8 cell accu van TX2000 er niet mooi uit ziet... Maar in tablet mode geeft het wel veel grip om hem met 1 hand vast te houden.

Overigens kan ik nu met 2 accus ( 4 en 8 cell) meestal wel een dag werken. Ik neem zelden nog de adapter mee.

---------------

Was laatst een beetje verbaasd over de wifi verbinding... Ik zat wat ver van de basis station af, een plek waar ik nog nooit eerder verbinding heb gehad met andere laptops.. Toen ik zag dat de verdinding zwak maar wel te ontvangen was, was ik verheugd... Maar helaas.. blijkbaar is de ontvanger in de laptop zo goed dat het zelfs een zeer zwak signaal kan ontvangen... Maar het verzonden signaal vanuit de laptop rijkt de basisstation niet...

[ Voor 25% gewijzigd door Eastman op 27-02-2008 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ook ik vond de 8cell batterij van de HP niet om aan te zien, maar in de praktijk gebruik ik enkel de 8cell. Naast de betere capaciteit is het gelijk een soort handvat die voorkomt dat de tablet uit je handen glijdt. Mocht je een hele dag willen werken op de accu dan moet je niet veel meer doen dan een beetje internetten, tekenen in je favoriete programma zal niet langer gaan dan een uurtje of drie op de 8cell. De tijden waarmee fabrikanten adverteren zijn in de praktijk deelbaar door twee ;)

Verwijderd

XXODD heeft inderdaad mooie systemen voor mooie prijzen. Ik ben ook zeker benieuwd naar een review over deze tablets.
Toch zou ik nog even duidelijk willen weten hoe dat nou precies zit met de verschillen tussen een actief en passief scherm. Het gaat dan toch om de drukgevoeligheid van het scherm en dat je deze dan kunt instellen naar eigen wens (intellen van pen en scherm mogelijk)? Plus dat je met een active digitizer touchscreen toch ook je vingers kunt gebruiken? Hoe werkt dit systeem als ik aan het schetsen ben en toch ook mijn handpalm laat rusten op het scherm? Kortom kan iemand me de voor en nadelen geven.....
Volgens mij zijn alleen de HP TX2000 en de Toshiba M700 en Fujitsu T4220 uitgerust met active digitizer displays? Of zijn er meer? Heeft de Asus R1E dit ook?
Om toch nog even terug te komen op de batterijen zie ik veel verschillen in de standaard batterijen, of 4-6 cell. Ik vond de oplossing bij de Asus wel mooi, hier kun je namelijk een optionele batterij (ook al bij de R1F) kwijt in de SWAP drive. Dus dan laat je gewoon je DVD-drive thuis als je een keer langer wil werken. Zijn er meer die dit systeem hebben?
Zijn er eigenlijk meer tablet-PC's met een scherm van 13 inch? Ik ken alleen de asus R1E.
Ik ben erg benieuwd hoe de M700 bevalt?

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:50

Garyu

WW

Dit is wel gaaf:
HSDPA/UMTS/GPRS (optioneel) 3.5G module voor mobiel breedband internet

Hij is wel erg dik: 35mm/37,5mm (H)

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Eastman
  • Niet online
Een scherm met een passive digitizer werkt het zelfde als een scherm van een PDA, als je je palm laat rusten op het scherm, kan het scherm geen andere input meer registreren. Drukgevoeligheid kan alleen met een active digitizer, daarin zit een tipje die ingedrukt kan worden afhankelijk van hoe hard je drukt, de pen zend per RF door hoe hard er wordt gedrukt en wat de positie van de pen is.. Daardoor kan je dus ook met de pen zweven over het scherm met een cursor die je pen volgt.. Dit werkt veel nauwkeuriger en prettiger dan een passief digitizer..

De meeste tabletpc hebben zowel een active en een passieve digitizer, zo kan je de tx2000 gebruiken met een actieve digitizer of gewoon met je vingers.

Als de TX2000 heel polulair wordt komt er wellicht een batterij voor de modular bay. De DVD speler is namelijk heel makkelijk te verwijderen bij de TX2000.. Op dit moment is er echter geen batterij beschikbaar voor de modular bay..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen ook een trotse bezitter van een TX-2000.
Mijn eerste tablet die ik wil gaan gebruiken voor internetten, studie (proefexamens), en zoveel andere dingen waar het mij makkerlijker bij leek. Hopelijk ben ik net zo enthousiast als menig ander persoon hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 19:44
Ik moet eind april een pc hebben en toen kwam ik de TX2000 tegen. De specificaties vind ik best goed en het touch screen is voormij een leuke extra, hoewel ik het verder alleen zal gebruiken om foto's of ander spul te laten zien met scherm omgekeerd. Nu ga ik hem vrij vaak gewoon gebruiken in notebook stand en dan vraag ik me af of het scharnier dan echt stevig genoeg is. En past het beeld zich automatisch aan als je hem draait? Of is daar een knop voor?

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wackoz schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:59:
Nu ga ik hem vrij vaak gewoon gebruiken in notebook stand en dan vraag ik me af of het scharnier dan echt stevig genoeg is. En past het beeld zich automatisch aan als je hem draait? Of is daar een knop voor?
Ik heb de TX2000 nu zo'n drie weken, en kan je zeggen dat de scharnier echt stevig is. Het voelt aan als iedere andere laptop. En ja het beeld past zich automatisch aan als je hem draait, je kunt in de software bepalen of en naar welke positie het beeld draait (landscape, of portrait). Er zit echter ook nog een knop op om dit met de hand te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik nu de enige die het opvalt dat bij de TX2000 de ventilator constant staat te draaien of zijn er daar inmiddels ook al oplossingen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel de driver voor de cpu geinstalleerd?
En staat je powerschema mischien op max performance?

Een handig programma is trouwens Notebook hardware control.
Als hij op max performance staat word de cpu snel warm en moet hij dus veel koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 16:14:
Heb je wel de driver voor de cpu geinstalleerd?
En staat je powerschema mischien op max performance?

Een handig programma is trouwens Notebook hardware control.
Als hij op max performance staat word de cpu snel warm en moet hij dus veel koelen.
Out of the box met default instellingen en zeker niet max performance maar HP aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben weer opzoek naar een nieuwe laptop(of tablet pc), mijn oog is heel erg gevallen op de TX2000ed (jammer dat de TX2000Z niet in nederland te verkrijgen is)

Nu zie ik in de tropic ook de XXODD laptop wat me ook zeer aanspreekt.
Zijn er al mensen met die al ervaring met deze tablet pc hebben? zoja welke configuratie?

Ik ben de laaste tijd niet meer zo up-to-date met de ontwikkellingen van AMD vs Intel. Wie zou mij kunnen vertellen welke Intel processor van de XXODD overeen komt met de AMD turion TL-64 van de HP?

Heeft de XXODD trouwens een actieve digitizer?
Kan iemand iets vertellen over de speakers van beide merken?

Enkele dingen die me overwegen om een XXODD te nemen t.o.v. de HP:
-Kiezen van proccesor
-Keuze voor het upgrade naar 4GB Ram
-Snellere HDD keuze(grootste overweging)
-Turbo memory

De enige nadeel die ik zie ten opzichte van de HP is dat de HP een iets betere grafische kaart heeft.

Graag zou ik wat tips/ervaringen willen hebben, zodat ik tot een besluit kan komen.

Alvast bedankt!

ps. Voor alle bovenstaande text; correct me if im wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij mij TX2000 staat de ventilator ook fulltime redelijk te blazen. Bij het net opstarten ietsje minder, maar kennelijk warmt hij al vrij snel op. Heb al allerhande dingen geprobeert om hem sneller te krijgen (energieinstellingen aanpassen, drivers updaten) maar ik vrees dat t niet anders is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De AMD Turion TL-64 draait op 2,2GHz als ik me niet vergis. Dat zou ongeveer zo snel zijn als mijn T7100, misschien nog net iets sneller (1,8GHz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05-2023

711

voor de mensen die willen vergelijken. kijk eens op tabletpcreview.com. De meeste merken en types kun je daar wel vinden.

de m700 haalt met de extra slice battery eronder 6-8 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie allerlei verschillende verhalen over de TX serie en firewire. Heeft de TX2000 firewire? En z'n kleine broertjes?

Ik overweeg om een TX2000 te kopen, maar het prijsverschil met een TX1127 of andere TX1xxx is toch best groot. Is de 2000 echt 250 euro meer waard dan de 1127? En waar zit dat verschil in?

Volgens mij is het grootste verschil dat je de TX1127 niet echt met je hand kan aanraken als je de pen gebruikt, maar ik heb 't nergens concreet zien staan. (En de grotere HD natuurlijk, 1GB geheugen extra en een jaar extra garantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een TX1127ea in huis geweldige notebook maar mijn beeldscherm is midden januari zonder reden overleden

laptop opgestuurd na 10dagen netjes terug gekregen en volledig werkend
athans BIJNA volledig werkend mijn Bluetooth is er uit

nu beweren ze bij HP bij hoog en laag dat er geen bluetooth ingezeten heeft.....
ik heb een productsheet gevonden via HP waar alles opstaat inclusief bluetooth

nu heb ik de vraag of er meer HP1127ea gebruikers zijn MET bluetooth zodat ik dat ook aan kan dragen bij HP mochten ze iets anders willen beweren

Voor de rest een geweldige laptop ik gebruik nooit mn pen nagel is genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaah! Niet alleen over firewire zijn tegenstrijdige verhalen. Of de TX1127 en 1350 bluetooth hebben, daar zijn de webwinkels ook niet echt over uit...

Iemand enig idee?

Wat een idioot verhaal, WvanWaas, erg vervelend... /-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het toestel heeft met alle zekerheid geen firewire
kijk op de website van HP of elke andere reviewer maar naar de foto's daar staat het niet op
Wel ben ik zeker van de ooit aanwezige bluetooth omdat ik mijn HT-820 headset van motorola wekenlang draadloos gebruikt heb bij het skypen en muziekluisteren

ik heb overigens voor de geintresserde een linkje naar de productsheet van HP zoals het tot voorkort ook op hun site was http://h20195.www2.hp.com/PDF/c00959108.pdf

in de onderstaande knipsel met het notebook aangegeven waar het om draait
Afbeeldingslocatie: http://bp1.blogger.com/_iyrcU7Q1pbQ/R9WsVf2V9dI/AAAAAAAAGAg/RuGcx1ayme4/s400/Knipsel.JPG

tot nog toe tip ik iedereen gewoon voor een ander merk te gaan ga je toch voor HP koop dan de tx2000 serie nieuwer en meer ondersteuning

Kleine aanpassing op het bericht:
vanmiddag geweldige service ontvangen van HP ze hebben excuses aangeboden en mijn mobo wordt opnieuw uitgebreid met Bluetooth...

ik kom thuis uit mn werk en start mijn notebook en wat denk je? GEEN TOUCHSCREEN MEER
HP gebeld alles afgezegd ik ga nu voor volledig inleveren van de notebook

ik kijk dus weer uit naar een beter merk want de notebook zelf was zeker niet verkeerd jammer van het maandagmorgen model.....

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2008 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de HP Pavalion TX2000ed.
Wat me opvalt is dat deze echt heet wordt bij de ventilator uitgang.
Is dat bij andere eigenaren ook?

Wat hebben jullie hier tegen gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals velen hier op het forum ben ik me aan het orienteren op de aanschaf van een nieuwe laptop, mogelijk een tablet-pc.
Nu zou ik graag enkele van die apparaten uitproberen. Weten jullie waar dat in (de buurt van) Amsterdam kan?

vast bedankt voor de tips,
groeten, Corne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1800
L1800 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 22:37:
De xni 120r is volgende week leverbaar,
ik zal mijn bevindingen hier posten. volgens mij zijn batterijen gewoon leverbaar. ik heb zelf een klein IT bedrijfje en bestel rechtstreeks bij de groothandel. ik zal het even vragen bij xs2.
Ik heb bij nader inzien de tx2000 gekocht, en ik moet zeggen dat ik er geen spijt van heb. De xni is ook nog steeds niet leverbaar hier. Gelukkig kun je nog downgraden naar xp als je handig bent. Het draait dan allemaal net even wat soepeler en sneller. Ook heb ik het idee dat de laptop dan minder warmte produceert.

meer info klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haan_
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-08 09:36
Goed, nou weet ik het even niet meer.
Ik overweeg sterk de tx2000ed maar lees her en der dat het ding nogal een lawaai heeft. Het moet als opvolger van mijn trouwe travelmate 800 gaan dienen, welke keurig geruisloos is als ik niet de CPU belast.

Kan iemand een goede vergelijking bieden van hoe luid danwel zacht hij werkelijk is, buiten dit twijfel ik namelijk niet aan dat de tx2000 een heel goede prijs/kwaliteit verhouding biedt.

De Dell Latitude XT leek me eerst het beste vanwege de touch technologie, maar voor het geheel is de 2100 euro echt te duur. Dan de Lenovo X60 of X61, daarvan is nu een 1400x1050 versie in aanbieding bij Bluelink (http://bluelink.nl/new/pr.../art_UU0C7NI?opendocument) voor ongeveer 1500 euro, deze is zeker stil en heeft al een veel redelijkere prijs.
En dan is er de HP Pavilion tx2000, all-round een heel redelijk pakket voor een lage prijs, maar ik kan niet bij een client of college zitten met een stofzuiger aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de tx2000 nu een week of 5 en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Kan niet echt zeggen dat hij overdreven veel lawaai maakt.......niet meer of minder dan iedere andere laptop die ik ooit heb gehad!!!

Het enige minpunt voor mij is dat ik niet zeker weet of ik de RAM kan upgraden naar 4GB.

Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat dit een uiterst compleet notebook/tablet is voor een zeer gunstige prijs vergeleken bij de rest!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robby517
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-09 09:30
Nod steeds niemand met ervaring ivm de xxodd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1800
Robby517 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 00:14:
Nod steeds niemand met ervaring ivm de xxodd? :)
Volgens mij is deze nog steeds niet uit, ik zie nog geen voorraad status bij mijn leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haan_ schreef op zondag 16 maart 2008 @ 15:21:
Goed, nou weet ik het even niet meer.
Ik overweeg sterk de tx2000ed maar lees her en der dat het ding nogal een lawaai heeft. Het moet als opvolger van mijn trouwe travelmate 800 gaan dienen, welke keurig geruisloos is als ik niet de CPU belast.

Kan iemand een goede vergelijking bieden van hoe luid danwel zacht hij werkelijk is, buiten dit twijfel ik namelijk niet aan dat de tx2000 een heel goede prijs/kwaliteit verhouding biedt.

De Dell Latitude XT leek me eerst het beste vanwege de touch technologie, maar voor het geheel is de 2100 euro echt te duur. Dan de Lenovo X60 of X61, daarvan is nu een 1400x1050 versie in aanbieding bij Bluelink (http://bluelink.nl/new/pr.../art_UU0C7NI?opendocument) voor ongeveer 1500 euro, deze is zeker stil en heeft al een veel redelijkere prijs.
En dan is er de HP Pavilion tx2000, all-round een heel redelijk pakket voor een lage prijs, maar ik kan niet bij een client of college zitten met een stofzuiger aan...
Ik heb ook een Acer Travelmate en heb sinds kort dan ook de TX2000. Oke hij maakt iets meer lawaai, maar ik heb de powerschema op de voordeel van de batterij ingesteld en hiermee wordt de processer minder gebruikt etc.

DIt bevalt mij prima en heb ik toch de performance nodig dan zet ik hem daarop en dan nog is het geluids niveau bij lange na niet te vergelijken met een stofzuiger ;)

De Travelmate 800 blaast om de zoveel tijd ook en dat geluidsniveau is volgens mij harder dan de TX2000 standaard genereerd.

Mij bevalt hij prima en ik gebruik hem voor studie en leesvoer. Ik zou adviseren om hem gewoon is te gaan bekijken in de winkel als je zo erg twijfeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2008 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de XNi120r!!!
Met de volgende configuratie:
Intel Core 2 Duo T9300 (2,5GHz, 800MHz FSB, 6Mb cache)
4GB DDR2 667MHz (2x 2GB)
160GB 5400RPM Serial-ATA

De technologie van touch werkt heel mooi! Drivers waren zo geïnstalleerd bij Vista, hij werkt daar goed op. Grafische kaart iets minder, was ook wel te verwachten voor deze prijs en het geluid helaas bar slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man_rot
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 21:55
Hoi, ik ben vooral geinteresseerd in de batterij.
Hoe lang kan jij in de praktijk (internetten, evt wat word / excel etc) werken op deze XNi120r??

Groetjes Manfred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:50

Garyu

WW

Hmm, net even gespeeld met de LG C1 Dual Express Tablet. Een erg fijn compact apparaatje. Helaas heeft ie maar een 10.9" scherm, maar door de hoge resolutie (WXGA 1280x800) heb je meer op je scherm dan op een Lenovo X61. Het is ook nog eens een enorm licht apparaat met maar iets van 1.5 kg. Zeker een aanrader voor mobiel werk!

Afbeeldingslocatie: http://www.tabletpcreview.com/assets/2658.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Garyu op 27-03-2008 19:07 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@harmalfa
Wat bedoel je met slecht geluid? de speakers van de laptop zelf? Of klinkt het ook slecht als het uit externe speakers komt?
En ik ben ook best benieuwd hoe lang je met de batterij doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@harmalfa: Leuk je reactie te horen, jammer van het geluid is het echt bar slecht? qua kwaliteit of het volume?

Heeft iemand misschien al ervaring met de Toshiba Portégé M700-100 of de M700-123? Volgends informatie is dit de eerste multitouch tablet pc. Hij is overgens best duur.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2008 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het geluid heb ik nog niet op externe speakers geprobeerd.. Maar intern zijn ze qua kwaliteit gwoon slecht..
Batterij doet het ongeveer 2 a 3 uur, ben ik zeer tevreden mee! (internetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esteral
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09-2021
@Harmalfa,

Kan jij mij misschien vertellen hoe stil je XNi120r is.
Ik ben opzoek naar een kleine snelle maar met name een stille laptop.
Dus ben erg benieuwd of ik met de Xni120r een goede koop zou doen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:10

Pinobigbird

doesn't share food!

Ik heb drie weken geleden een HP Pavilion tx2000ed besteld. De winkel had 'm echter niet op voorraad maar verwachtte 'm ieder moment van HP binnen te krijgen. Vandaag nog maar een mailtje gestuurd of hij 'm al binnen had. Zijn antwoord was dat HP de tx2000 niet meer zal leveren in verband met de komst van de tx2100 per 17 april 2008. Ik ga ervan uit dat dat de tx2100ed versie zal zijn.

Na wat speurwerk ben ik op deze Britse HP site uitgekomen waarop de specificaties staan van de tx2100ed. Vergeleken met de specificaties van de tx2000ed (op deze pagina) zijn de verschillen:
Memory: 3072 MB (1 x 1024 MB + 1 x 2048 MB)
Memory Max: Up to 4 GB DDR2 (Up to 1 GB may not be available due to 32-bit operating system resource requirements)
Hard Drive: 320 GB (5400 rpm)
What's In The Box: GEEN TV Tuner DVB-T

Dus is dus een mooie upgrade van 1GB RAM en 70GB aan schijfruimte! De TV tuner offer ik daar graag voor op. Alleen moet ik dus nog een extra 2 weken wachten.

Nog iets anders wat me opgevallen was: Eerder in deze thread werd al opgemerkt dat er maximaal 2GB RAM in de tx2000ed kon, zoals ook te lezen was op de specificatiepagina van de Nederlandse HP website. Ook op de bovengenoemde Britse pagina staat "Up to 2 GB DDR2". Op de huidige pagina staat nu echter "Ondersteunt tot 4 GB DDR2-geheugen"!

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat ook dat er firewire bij zit, iets wat ik best goed kan gebruiken, en miste bij de tx2000. Maar het extra geheugen en de extra hardeschijfruimte vind ik niet bijzonder interessant.(Hierbij kan geen Dual Channel meer werken toch?) En een TV-tuner leek me ook prettig.

Iemand enig idee wat deze ongeveer zal kosten? De tx2000 was, voor een tablet pc dan, behoorlijk betaalbaar. Ben benieuwd wat ze hiermee gaan doen.

edit:
@ pinobigbird
ik lees net je post op tabetpcreview.com :P
Zelfde prijs... in dat geval klinkt het zeer interessant. Mag ik trouwens vragen welke winkel je hem besteld had? Ik heb mijn tx2000 ook in bestelling staan namelijk, en nog niet veel over gehoord.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2008 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:02:
Er staat ook dat er firewire bij zit, iets wat ik best goed kan gebruiken, en miste bij de tx2000.
Hé, dat was me nog niet opgevallen. Op deze UK pagina staat dat er wél IEEE 1394 op zit, maar op de Nederlandse productpagina staat dat er niet bij. Nu begin ik te twijfelen of de informatie over de tx21000ed op de UK site wel geldt voor de Nederlandse tx21000ed, aangezien de informatie over de tx2000ed op de UK site anders is dan die op de NL site. Ik ging ervan uit dat een tx2000ed overal gelijk zou zijn. Kan iemand met een tx2000ed bevestigen dat er geen firewire op zit?
Maar het extra geheugen en de extra hardeschijfruimte vind ik niet bijzonder interessant.(Hierbij kan geen Dual Channel meer werken toch?) En een TV-tuner leek me ook prettig.
Over dat dualchannel heb je wel gelijk. Ik zou eigenlijk niet weten of dat tegenwoordig nog veel uitmaakt, is al weer een tijdje geleden dat ik me daar in heb verdiept.
Iemand enig idee wat deze ongeveer zal kosten? De tx2000 was, voor een tablet pc dan, behoorlijk betaalbaar. Ben benieuwd wat ze hiermee gaan doen.

edit:
@ pinobigbird
ik lees net je post op tabetpcreview.com :P
Zelfde prijs... in dat geval klinkt het zeer interessant. Mag ik trouwens vragen welke winkel je hem besteld had? Ik heb mijn tx2000 ook in bestelling staan namelijk, en nog niet veel over gehoord.
Bij Electronica Gigant. In de mail staat tot twee keer toe dat de prijs hetzelfde is. Dat was dan ook wel de voorwaarde dat ik nog langer zou wachten i.p.v. mijn geld terug te vragen.
edit:
product staat vermeld op website
De tx2100ed staat nu al vermeld op de website van Electronica Gigant. Prijs is inderdaad € 1070.

[ Voor 5% gewijzigd door Pinobigbird op 08-04-2008 20:37 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Volgens de sticker onderop heb ik een TX2000ed, gekocht in Nederland. Dit doet niets met firewire, mocht je er al een plug in krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jadjong schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 20:05:
Volgens de sticker onderop heb ik een TX2000ed, gekocht in Nederland. Dit doet niets met firewire, mocht je er al een plug in krijgen :+
De tx2100 zou dus wel firewire hebben. Ik wilde een kastje wat mij in staat stelt op meerdere sporen tegelijk geluid op te nemen aansluiten op m'n laptop. Maar eigenlijk gebruik ik het toch alleen maar op m'n normale pc. Dus achteraf maar gekozen voor de tx2000 vanwege de tv-tuner :+

Ik heb dus gewoon een tx2000 besteld, ook bij Electronica Gigant. Maar nu is mijn scherm ineens raar gaan doen. Hij heeft het 4 dagen prima gedaan, maar nu zijn alle kleuren ineens vreemd ;(
Heb wat dingen gelezen op shop survey, over aftersales met EG. Ik hoop dat het met mij gewoon goed gaat, heb met de levering van deze laptop goede ervaringen en mail contact gehad, hoop dat dit net zo zal gaan als met de aftersales :/

Dus dit moet terug, zit nog binnen de 8 dagen, dus begin nu wel sterk te twijfelen om dan tóch maar geld terug te vragen en een tx2100ed te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met de Asus R1E? Er staat er op dit moment eentje in V&A met een verleidelijke prijs, dus zou graag van iemand horen of hij bevalt.

Heb al wel wat reviews gevonden en die zijn aardig positief, maar zou het liefst ook een gebruikerservaring zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb toch maar besloten om niet voor de Asus R1E te gaan, maar de HP TX2000. Voor 925 euro lijkt me dat een betere deal toch?

Zit nog wel even te twijfelen of ik niet de TX2100 moet nemen, maar die 150 euro extra lijkt me niet gerechtvaardigd of denken jullie daar anders over?

3GB geheugen is zolang je minder dan 2GB geheugen in gebruik hebt (en dat is heel vaak zo) trager dan 2GB, omdat het geen dual-channel is. Die 70GB extra maakt mij niet uit en heb liever de DVB-Tuner er wel bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Als je de tx2000ed voor € 925 kan krijgen moet je dat zeker doen. De upgrade is het niet waard om daar € 150 extra voor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dus eerst een tx2000 besteld, maar die ging kapot. Een die (binnen 8 dagen) omgeruild voor een tx2100. Ik heb hem nét binnen, en ik wil als eerste melden dat hij geen firewire }:| heeft.

Hij heeft wel een tv-tuner 8)7 en een zeer mooie sleeve :9 . Als hij klaar is met installeren zal ik kijken wat voor hardware er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De specs:
* AMD Turion 64 X2 Dual Core processor TL-64 2.2GHz
* 3GB DDR2 RAM
* Nvidia GeForce Go 6150 graphics
* 300 GB schijf (dus 320 volgens fabrikant :P )
* 1280x800 resolutie
* Windows Vista premium
* 2 accu's ( ik denk 4 en 8 cell?)

Als er verder nog vragen zijn hoor ik het wel...

edit:
Er zit overigens ook geen fingerprint reader meer op

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2008 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Sinds een aantal dagen staat de tx2100ed ook op de Nederlandse HP site. De specs op die site kloppen dus NIET volgens Hypotheker. Er staat dat er wél een geïntegreerde vingerafdrukscanner in zit.

In alle webwinkels staan sowieso verkeerde specs (wél firewire, of een Intel Core 2 Duo T7500, 250GB hdd, of wat je allemaal nog meer voor varianten tegenkomt).

De verschillen tussen de tx2000ed en de tx2100ed zijn dus:
tx2000edtx2100ed
Geheugen2048MB3072MB
Harde schijf250GB320GB
Fingerprint readerJaNee
SleaveNeeJa

Vanavond heb ik eindelijk die van mij *O*

edit:
plaatje van sleeve
Afbeeldingslocatie: http://www.duiverman.nl/uploads/HP/ff.jpg
edit:
Heb de mijne ook binnen :9~ , zit geen fingerprint reader op

[ Voor 13% gewijzigd door Pinobigbird op 25-04-2008 21:12 . Reden: Volgens HP specs WEL fingerprint reader ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

711 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:34:
hebben hier nog meer mensen de toshiba m700 gekocht? ik heb die van mij nu 4 dagen in bezit. het is echt n fijn apparaat. ....
711: hoe bevalt hij nu een paar weken later?
Nog meer mensen ervaring met de m700?
L1800 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:29:

XNi120r
Hoe bevalt deze? Vooral erg benieuwd naar het scherm van de xxodd tablets pc's.

Ahh frustrerende zoektocht naar de ideale photoshop teken tabletPC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 08-09 11:05
Is de ThinkPad X61T met multi-view / multitouch (wacom! + boe-hydis IPS scherm, dus zeer kleurecht) niet iets voor je?

Ik lever de XNI120r, en ondanks dat het een zeer mooie notebook is, komt er eigenlijk maar weinig in de buurt van de kleurechtheid van deze ThinkPad (kan evt. foto's posten, gebruik namelijk zelf een X61T mv/mt als dagelijks systeem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pff, wat heb ik spijt zeg :(. Heb in een opwelling een 2710p gekocht met alles erop en eraan, maar de meerwaarde op een normale laptop zit er voor mij niet in. Ik ga hem weg doen, maar dat gaat wel gepaard met enorm verlies :(

Een tablet is eigenlijk alleen relax als je echt tekent en zo, want schrijven e.d. doe je toch niet zo snel merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roberto schreef op zondag 27 april 2008 @ 11:48:
Is de ThinkPad X61T met multi-view / multitouch (wacom! + boe-hydis IPS scherm, dus zeer kleurecht) niet iets voor je?

Ik lever de XNI120r, en ondanks dat het een zeer mooie notebook is, komt er eigenlijk maar weinig in de buurt van de kleurechtheid van deze ThinkPad (kan evt. foto's posten, gebruik namelijk zelf een X61T mv/mt als dagelijks systeem)
Zat er wel naar te kijken maar de resolutie (1024x768) vind ik te laag. Kwam wel een review tegen van iemand die hem op 1400x?? had, maar daarna niet meer ergens anders gevonden. Jammer anders was hij wel ideaal geweest denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 16:44:
[...]

Zat er wel naar te kijken maar de resolutie (1024x768) vind ik te laag. Kwam wel een review tegen van iemand die hem op 1400x?? had, maar daarna niet meer ergens anders gevonden. Jammer anders was hij wel ideaal geweest denk ik.
De X61t is inderdaad verkrijgbaar met 1400x1050. Alleen de prijs wil je niet weten. 8)7 Zat een half jaar geleden ongeveer op 2500 euro.
Verder heeft die dan geen touchscreen meer, dus alleen met het pennetje en niet met je vingers.

Als ze nou een keer een fatsoenlijke tablet maken... Ik zie er nog steeds graag eentje verschijnen met een goede cpu (dat hebben ze tegenwoordig al wel), een goede videokaart (nog in geen enkele tablet gezien) en een 15" 1920x1200 touch/wacom scherm (dat zie ik al helemaal niet snel gebeuren :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DG- schreef op zondag 27 april 2008 @ 16:55:
[...]

De X61t is inderdaad verkrijgbaar met 1400x1050. Alleen de prijs wil je niet weten. 8)7 Zat een half jaar geleden ongeveer op 2500 euro.
Verder heeft die dan geen touchscreen meer, dus alleen met het pennetje en niet met je vingers.

Als ze nou een keer een fatsoenlijke tablet maken... Ik zie er nog steeds graag eentje verschijnen met een goede cpu (dat hebben ze tegenwoordig al wel), een goede videokaart (nog in geen enkele tablet gezien) en een 15" 1920x1200 touch/wacom scherm (dat zie ik al helemaal niet snel gebeuren :P ).
Touchscreen maakt me niet heel veel uit, gaat voornamelijk om het tekenen met de pen. Maar hoop wel dat die SXGA+ versie dan nog wel wacom erin heeft?

Zou wel een mooi tablet zijn ja! (en compleet onbetaalbaar helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 17:05:
[...]

Touchscreen maakt me niet heel veel uit, gaat voornamelijk om het tekenen met de pen. Maar hoop wel dat die SXGA+ versie dan nog wel wacom erin heeft?

Zou wel een mooi tablet zijn ja! (en compleet onbetaalbaar helaas)
Zit inderdaad wacom spul in. Het kan trouwens best dat die inmiddels betaalbaarder is geworden, maar toen ik zocht naar een tabletpc (ergens eind augustus 2007) was die zo duur als ik hem in NL zou kopen.
Wat toen beter te betalen was is een Fujitsu T4220. Die is (ook heel lastig) verkrijgbaar in 12" sxga+ (1400x1050) en was toen iets van 1800 euro. Verder schijnt die een beter beeldscherm te hebben dan de X61t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
Iemand nog een leuke tablet pc te koop in de buurt van Amsterdam?

Niet te duur, is voor erbij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn nieuwe wacom pen binnen gekregen.
Het is een Grip pen voor Cintiq 18SX, die dus ook gewoon op een tablet pc werkt (alle UD-pennen werken op tablet ps's).
Echt een heel stuk beter dan de standaard pen die bij de tx2000 zat.
En je het ook nog eens twee knopjes ipv een.

Verder heb ik nog een standaard gemaakt voor m'n TPC, zie: link
Ik vraag me nog steeds af waarom ik niet eerder een tabletpc heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de specs te hebben opgevragen bij diverse leveranciers voor de HP pavilion tx2100ed krijg ik van allen hetzelfde antwoord terug als dat wat Hypotheker meld wat hij in zijn doos van de tx2100ed aantrof. Nu ben ik aan het overwegen of ik gewoon de tx2000 moet kopen ipv de 2100. Oftewel ga ik voor de fingerprintreader, 250GB hdd en 2GB RAM (tx2000)of kies ik voor de 320GB hdd en de 3GB RAM en sleeve.. (tx2100) (overigens, bij beide modellen word een DVB-T tuner geleverd)?

Wat raden jullie me aan?

Groeten, Erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 18:23:
[...]

(overigens, bij beide modellen word een DVB-T tuner geleverd)?

Wat raden jullie me aan?

Groeten, Erwin
Ik heb zelf ook de tx2100ed en er zit inderdaad ook een DBV-T tuner bij.

Over het ontbreken van de vingerafdrukscanner heb ik contact gehad met HP Klantenondersteuning. Ik werd gevraagd foto's op te sturen. De vraag is doorgestuurd, dus nog even afwachten op de verdere reactie.

Welk model je moet nemen is denk ik persoonlijk. De sleeve is mooi meegenomen, maar nou ook weer niet een must-have. Zelf heb ik een 13'' Gimp van Crumpler, en die is toch merkbaar steviger. Ik denk dat een verschil in prijs het meest doorslaggevend zou zijn. Ik weet niet of de tx2000ed al goedkoper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Zercom.nl zijn beide modellen tx2000 als de tx2100 hetzelfde geprijst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook op 4launch.nl trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ymetro
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-08 17:24
Esteral schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:00:
@Harmalfa,

Kan jij mij misschien vertellen hoe stil je XNi120r is.
Ik ben opzoek naar een kleine snelle maar met name een stille laptop.
Dus ben erg benieuwd of ik met de Xni120r een goede koop zou doen.

Alvast bedankt
Hoi Esteral. Ik heb sinds een week de XNi120r in huis. Hij geeft geen mechanisch geluid als de ventilator uit staat. Het ligt er dus ook aan waarvoor je hem gaat gebruiken. Als je alleen internet en je mails checkt blijft hij wel koel. Bij zwaardere applicaties gaat de ventilator wel aan. Ik kan niet meten hoe stil of luit het is.Omgevingstemperatuur zal ook wel meespelen. Het ligt ook aan waar je hem op zet: dat kan ook als klankkast fungeren. Zo'n Belkin Notebook Cushtop zal ook wel goed geluid isoleren.
De harde schijf hoor je ook amper en ik denk ook dat het verschil maakt dat ik er 1 GB aan Turbo Memory (waarvan 512 MB voor ReadyBoost en 512 MB voor ReadyDrive) en een 32 GB Flash HDD (SDD dus) in de ExpressCard-bus heb zitten, waarvan maximaal 4 GB als ReadyBoost cache gebruikt wordt. Allebij methoden waarbij de interne HDD niet aan zal slaan. Deze HDD hoor je trouwens amper.

Configuratie:
T9500 2,5GHz 35W 6MB cache
2 x 1GB 667MHz RAM
160GB HDD 5400 rpm
1GB TurboCache
32GB ExpressCard 34/USB SDD

Vragen staat vrij.
Gegroet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 08-09 11:05
Om bovenstaande verhaal aan de vullen.
In de XNi120r wordt de Hitachi Travelstar 5K160 gebruikt, dit is inderdaad een vrij stille harddisk.

Uiteraard helpt uw SSD / TM configuratie ook enorm om de belasting van de harddisk te verlichten, maar de 120r is om te beginnen al een vrij stil / koel systeem.
Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 16:44:
[...]

Zeg maar precies wat u wilt weten, de X61T met 1400x1050 scherm kost overigs al lang geen 2500+ euro, momenteel staat enkel de MV/MT variant op notebooktotaal.nl maar ik kan u vertellen dat de SXGA+ versie voor u 1949 euro incl. BTW kost.
Dit is dan hoge uitvoering inclusief 3 jaar garantie, 8Cell accu, Vista Business (meerdere talen), en L7500 cpu.

Dit is wel een tijdelijke actie, normaal gaat hij nog voor zon 2200 euro. Dat is echter nogsteeds minder dan 2500+!

[ Voor 60% gewijzigd door Roberto op 05-05-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Roberto schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:59:
Dat is echter nogsteeds minder dan 2500+!
In mijn post staat ook:
"Zat een half jaar geleden ongeveer op 2500 euro."

Natuurlijk is die een half jaar later (nu dus) wat goedkoper te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Na even op internet te hebben gegoogled, blijkt dat de expresscard SSD's meestal gewoon een USB stickje in een andere gedaante is... Dus niet aangesloten via PCI-e aansluiting. De snelheid valt daarom dan ook flink tegen. Nou ben ik wel benieuwd of de gene hier boven met een xxodd de expresscard gebruikt als bootdirectory en of hij werkelijk wat verschil merkt in dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:18
Sinds vandaag in het bezig van een Lenovo X60. Wat een fantastisch apparaat, je voelt gewoon dat je wat degelijks in je handen hebt. Draait op een Core2 L7400 1.5Ghz en heeft een schermresolutie van 1400x1050.

Gekocht bij Bluelink in Amsterdam voor ongeveer €1100, geen geld, want dit is naar mijn idee toch wel 1 van de topmodellen :) Het verschil met de X61 is niet heel groot, ware het niet dat van de X61 de modellen met hoge resolutie het dubbele kosten. Hij wordt voor dat geld verder geleverd met bluetooth, wifi, 8cell accu, WinXP, 1 GB en 80GB/5400rpm.

Nog wel een vraagje, ik werk oa ook met een Wacom Intuos en Wacom Graphire, en de pen van de laptop werkt in vergelijking daarbij een beetje laggy. Ook als ik mijn graphire op de laptop aansluit draait hij daarop minder lekker dan elke vergelijkbare PC waar hij tot dan toe op was aangesloten. Jullie hier ook last van? Is dit iets van de WinXP-Tablet editie? Anders gooi ik er heel snel weer gewoon WinXP Pro heb. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Koen_R op 22-05-2008 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica