Standaard voor een Tablet PC met extra toetsen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een paar maanden een tablet pc waar ik lekker mee surf en ook veel op/mee teken.
Wat ik miste zijn een aantal knoppen die ik normaal gebruik in Photoshop of Painter, zoals de spatiebalk om het canvas te verschuiven.
De Wacom Cintiq heeft wel een aantal knoppen aan de zijkant en dat leek me reuze handig.
Dus nam ik een "oud" toetsenbord en wat hout en heb zelf iets gebouwd.
In het toetsenbord zit een klein circuitbordje met drie platte kabels die naar de gewone toetsen, mediatoetsen en het scrollwiel lopen.
De gewone toetsen heb ik eruit gehaald zodat ik alleen nog het kleine circuitbordje en de twee mediatoetsdelen overhield.
Die waren klein genoeg om in het hout te verstoppen.
Ik ben niet echt een goeie timmerman maar het werkt allemaal.

Ik heb nu 8 knoppen en 2 wieltjes (eigenlijk zijn dat ook vier knoppen).
Met Autohotkey heb ik de toetsen andere functies gegeven, ook afhankelijk van het programma wat actief is.

Ik kan hem ook nog op een statief zetten en dat staat zeer stabiel.
Zo kan ik hem ook nog makkelijk horizontaal roteren en vertikaal aanpassen.
Erg handig bij het tekenen.

Hier wat foto's:
Afbeeldingslocatie: http://www.edwinbont.nl/forums/Drawings/cintiqboardshortcutsS.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.edwinbont.nl/forums/Drawings/cintiqboard2s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.edwinbont.nl/forums/Drawings/cintiqboard1s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi is anders maar functioneel is het fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04:56

Geckoo

Good news, everyone!

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 22:30:
mooi is anders maar functioneel is het fantastisch.
mooi is anders?
ik vind het best netjes gemaakt... heb je ook wat foto's van de bouwpartij?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

geniaal gemaakt.. :Y) ziet er goed uit.. vraag mij alleen af of de toetsen wel fijn zitten..
iig voor mij als linkshandige (bedenk ik mij net) is het dus niet, dus zal het voor rechtshandig wel fijn zijn..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Haha supervet! Lijkt me ook wel wat voor m'n tablet... Ga je ze in serie produceren? ;)

(Trouwens, probeer ook eens ArtRage en Discreet Sketchbook pro, mocht je die niet kennen...)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit heb je echt zeer netjes gedaan. Vind het ook vrij mooi afgewerkt (je kunt zoiets natuurlijk nooit helemaal integreren in de casing) en met name erg functioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

haha, geniaal!

ziet er goed uit en knap bedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 17:46

Atmoz

Techno!!

_/-\o_

Echt strak gemaakt.
Ziet d'r lekker "spacy-matrix-apparatuur-achtig" uit 8)

Wel leuk zo'n draagbaar pctje. Voor op de bank ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen heb ik weer iets nieuws bedacht, iets wat nog een stuk beter werkt.
Ik heb het onderstel van een oude bureaustoel gecombineerd met een monitorarm.
Een plankie ertussen en je hebt er een tafeltje bij.
Afbeeldingslocatie: http://www.edwinbont.nl/forums/Drawings/arm2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.edwinbont.nl/forums/Drawings/arm3.jpg

Het grote voordeel van deze opstelling is dat ik hem nu in alle standen kan zetten, van actief tekenen tot languit liggend op de bank internetten.
De constructie staat zeer stevig.

Ik heb daarnaast nog een Spacenavigator gekocht die met alternatieve drivers helemaal naar wens te programmeren is, echt superlui en handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhale
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-12-2024
haha geweldig :'), maar nu heb je geen extra toetsen toch :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor die extra toetsen heb ik de spacenavigator, daarmee kan ik nog veel meer toetsen programmeren.
Met mijn "surf" profiel kan ik bijvoorbeeld het volgende: togle full screen, close tab, next/previeus tab, homepage, volume, scrollen (muiswiel gaat echt super!), forward/back en open closed tab, en dan heb ik nog te programmeren knoppen/assen over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Dit is echt super. :P
Ik heb ook een tablet PC (Toshiba Tecra M4) voornamelijk omdat ik het super vind om erop te tekenen, maar ik mis ook wat knoppen op de behuizing.
Ik heb wel 6 instelbare knoppen, maar dat is eigenlijk net te weinig (terwijl er makkelijk een boel meer in de behuizing passen, allemaal lege ruimte. Misschien dat ik ook zoiets maak. :)

Trouwens een vraagje over Painter. Werkt dat bij jou gewoon prima? Welke OS heb je? Want bij mij met Windows XP-tablet edition gaat die meteen naar 100% cpu gebruik nadat het programma gestart is, terwijl die gewoon moet idle-en. Dat probleem heb ik met Painter 9 en 10.
Misschien dat het helpt als ik er binnenkort Vista op zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat ziet er netjes uit. Erg handig voor photoshop lijkt mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-DG- schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 20:19:

Trouwens een vraagje over Painter. Werkt dat bij jou gewoon prima? Welke OS heb je? Want bij mij met Windows XP-tablet edition gaat die meteen naar 100% cpu gebruik nadat het programma gestart is, terwijl die gewoon moet idle-en. Dat probleem heb ik met Painter 9 en 10.
Misschien dat het helpt als ik er binnenkort Vista op zet.
Ik draai ook windows xp tablet edition en painter X draait bij mij prima, mischien even op hun forum zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 21:22:
[...]

Ik draai ook windows xp tablet edition en painter X draait bij mij prima, mischien even op hun forum zoeken.
Vreemd want ik had verwacht dat het misschien door de windows versie kwam. Ik ga binnenkort toch windows opnieuw erop zetten (welke versie weet ik nog niet), en dan probeer ik meteen daarna Painter. Ik heb er wel naar gezocht, maar kon niet echt veel er over vinden.
Pagina: 1