Ik heb nu een paar maanden een tablet pc waar ik lekker mee surf en ook veel op/mee teken.
Wat ik miste zijn een aantal knoppen die ik normaal gebruik in Photoshop of Painter, zoals de spatiebalk om het canvas te verschuiven.
De Wacom Cintiq heeft wel een aantal knoppen aan de zijkant en dat leek me reuze handig.
Dus nam ik een "oud" toetsenbord en wat hout en heb zelf iets gebouwd.
In het toetsenbord zit een klein circuitbordje met drie platte kabels die naar de gewone toetsen, mediatoetsen en het scrollwiel lopen.
De gewone toetsen heb ik eruit gehaald zodat ik alleen nog het kleine circuitbordje en de twee mediatoetsdelen overhield.
Die waren klein genoeg om in het hout te verstoppen.
Ik ben niet echt een goeie timmerman maar het werkt allemaal.
Ik heb nu 8 knoppen en 2 wieltjes (eigenlijk zijn dat ook vier knoppen).
Met Autohotkey heb ik de toetsen andere functies gegeven, ook afhankelijk van het programma wat actief is.
Ik kan hem ook nog op een statief zetten en dat staat zeer stabiel.
Zo kan ik hem ook nog makkelijk horizontaal roteren en vertikaal aanpassen.
Erg handig bij het tekenen.
Hier wat foto's:

Wat ik miste zijn een aantal knoppen die ik normaal gebruik in Photoshop of Painter, zoals de spatiebalk om het canvas te verschuiven.
De Wacom Cintiq heeft wel een aantal knoppen aan de zijkant en dat leek me reuze handig.
Dus nam ik een "oud" toetsenbord en wat hout en heb zelf iets gebouwd.
In het toetsenbord zit een klein circuitbordje met drie platte kabels die naar de gewone toetsen, mediatoetsen en het scrollwiel lopen.
De gewone toetsen heb ik eruit gehaald zodat ik alleen nog het kleine circuitbordje en de twee mediatoetsdelen overhield.
Die waren klein genoeg om in het hout te verstoppen.
Ik ben niet echt een goeie timmerman maar het werkt allemaal.
Ik heb nu 8 knoppen en 2 wieltjes (eigenlijk zijn dat ook vier knoppen).
Met Autohotkey heb ik de toetsen andere functies gegeven, ook afhankelijk van het programma wat actief is.
Ik kan hem ook nog op een statief zetten en dat staat zeer stabiel.
Zo kan ik hem ook nog makkelijk horizontaal roteren en vertikaal aanpassen.
Erg handig bij het tekenen.
Hier wat foto's: