Het grote Tablet PC topic

Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste
Acties:
  • 140.869 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:20

Milmoor

Footsteps and pictures.

Finraziel: ik heb er een via Marktplaats gekocht, waarschijnlijk van dezelfde leverancier:
- stevigheid is ok
- let op de je de CD ook echt krijgt, hij is mij beloofd, maar hij zat er niet bij: nasturen blijkt moeilijk, ik zal kijken of ik van het dockingstation kan booten
- geen idee
In de praktijk blijkt 2 kilo nog best zwaar. Ik had hem gekocht om mee op de bank/onderweg wat te kunnen nerden. Ik gebruik hem echter eigenlijk nooit. Je mag de mijne overnemen met 100 euro korting t.o.v. mijn aanschafprijs (helaas dus zonder de CD, maar de installatie was mooi schoon, ik heb hem voornamelijk geupdate). Maar dat moeten we dan verder buiten GOT om regelen.
- mocht je de CD ergens tegen komen, dan houdt ik me aanbevolen voor een kopie

Even ter info:
Voordelen:
- hoog resolutie scherm
- alle toeters en bellen aanwezig
- dockingstation werk prettig
Nadelen
- gewicht

Specifiek voor mijn situatie
- originele dikke toshiba-pen ontbreekt, alleen de reservepen is aanwezig (schijnt voor 35 euro bij Toshiba te koop te zijn)
- CD ontbreekt
- draadloosnetwerk is b en niet b/g (ontdekte ik later pas)
- leverancier reageert niet op belletjes/navraag

Het apparaat kan ik aanraden, erg mooi ding. De leverancier echter niet.

[ Voor 46% gewijzigd door Milmoor op 30-09-2007 09:59 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:19

Garyu

WW

Nou, hij is er hoor. Ter vervanging van de drie jaar oude 14" Acer heb ik nu een Lenovo X61 in gebruik, met Vista in plaats van XP, nog altijd 1024x768 resolutie maar dan op 12", en een paar kilo minder in de hand. Deze reeks is gewoon de top van de Tablet markt, tenminste, zo voelt de X61 aan.

Wel nog even wennen aan Vista, dat met maar 1GB RAM nog wat moeite heeft. De volgende GB is al besteld, en dan gaat het hopelijk beter.

Ook wil ik toch de 8-cells batterij gaan kopen want met de 4-cells doet ie het misschien 2 tot 3 uur (met moeite), en dat is gewoon niet genoeg. Dan maar een paar grammetjes extra en ietsje groter, maar dan wel gewoon fatsoenlijke stroomvoorziening.

Twee minpunten:
- bij het docken wordt mijn beeldscherm niet automatisch goed ingesteld. Heb een profiel in de Lenovo software aangemaakt, maar op de een of andere manier kan ik geen vinkje zetten bij "Apply automatically when docked". Iemand een oplossing?

- Als de laptop gedocked is, kan ik de pen-input niet fatsoenlijk gebruiken. Ik zou graag dualmonitor willen werken met groot scherm als hoofddisplay en tablet als tekentablet, maar dat gaat niet. De pen-input wordt namelijk op het primaire display getekend, en ik kan dus niet op het secundaire display (=laptop) schrijven. Iemand een oplossing?

Verder alleen maar pluspunten dus, met de robuustheid/degelijkheid en het gevoel wat stevigs in je handen te hebben met stip bovenaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Garyu op 23-10-2007 12:30 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

De extra GB aan geheugen doet zijn werk prima.

Ik ben steeds tevredener eigenlijk over de tablet, en gebruik nog minder dan ik al deed papier om mijn spullen op te krabbelen. Met als gevolg dat ik nu veel regelmatiger ook echt door mijn aantekeningen heen scroll.

Het grote probleem ligt nu nog in de spraakherkenning. Op zich werkt die best redelijk (NL) tot heel goed (EN), maar het probleem is vooral dat ik een paar talen door elkaar gebruik om alles op te schrijven, waardoor de taalherkenning hopeloos in de war is (en ik ook).

Het switchen tussen de talen moet ik nog even explicieter maken. Misschien dat het toevoegen van de taal-toolbar zou kunnen helpen.

Verder nu ook een beetje aan het proberen met het programma om de herkenning beter af te stemmen op jouw persoonlijke handschrift. Dit werkt echter volgens Vista alleen voor Engelse herkenning :?. Ik vraag me af hoe dat werkt dan, maar goed. Ik weet niet of het programma gewoon alleen beschikbaar is in het Engels, of dat het alleen effect heeft op de tekst die ik in het Engels schrijf. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

Ik ben ook nogsteeds op zoek naar een goeie tablet. Ben eigenlijk wel gecharmeerd van de Asus R1F :9 Enige nadeel is dat ik er echt NIET op kan gamen..is er niet een soortgelijk model mét een dedicated videokaartje?

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:20

Milmoor

Footsteps and pictures.

Is er iemand die een Toshiba M200 met rescuedisk/Windows-CD heeft? Hij zou mij nagestuurd worden, maar de verkoper reageert niet meer nu hij de buit binnen heeft. Er zit op de tablet een licentie-stikker, dus ik heb er geen morele problemen mee om met een kopie van een CD te werken. Wie helpt mij?
Er gaan trouwens al tijden geruchten dat Apple met een tablet komt. Ik hoop dat dat waar is. Gamen zal er niet inzitten, maar wat zij doen, doen zij goed.

[ Voor 20% gewijzigd door Milmoor op 21-11-2007 07:59 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Inderdaad goed dat Apple met een tablet komt, dan komt er hopenlijk ook meer concurentie. Meer modellen is nooit verkeerd, hopenlijk zit er dan eindelijk een keer een tablet met een 14" 1680x1050 of 15" 1920x1200 :*) scherm en een fatsoenlijke videokaart (8600m ofzo) bij.
Zal nog wel even duren. :z

Ik heb btw wel een Tecra M4 cd, maar die zal waarschijnlijk anders zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

-dubbel-

[ Voor 97% gewijzigd door Garyu op 13-12-2007 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

-dubbeldubbel-

[ Voor 97% gewijzigd door Garyu op 13-12-2007 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

-DG- schreef op woensdag 21 november 2007 @ 08:50:
Inderdaad goed dat Apple met een tablet komt, dan komt er hopenlijk ook meer concurentie. Meer modellen is nooit verkeerd, hopenlijk zit er dan eindelijk een keer een tablet met een 14" 1680x1050 of 15" 1920x1200 :*) scherm en een fatsoenlijke videokaart (8600m ofzo) bij.
Zal nog wel even duren. :z

Ik heb btw wel een Tecra M4 cd, maar die zal waarschijnlijk anders zijn?
Voordat Apple zover is komt nu Dell in ieder geval ook met een Tablet. Ook goed nieuws voor de tablet liefhebbers onder ons :).

nieuws: Dell begint met verkoop tablet-pc's

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1197445904.jpg
Dell heeft de Latitude XT tablet-pc officieel geïntroduceerd. De tablet heeft een adviesprijs van omgerekend 1703 euro meegekregen. Nog voor het einde van dit jaar zal Dell de eerste exemplaren van de Latitude XT uitleveren.
Lijkt me wel een mooi apparaat.

Groot pluspunt: de resolutie is prima. Wat mij toch wel aardig stoort aan mijn Lenovo X61 is dat de resolutie in de breedte 768 px is. Hierdoor vallen héél veel websites net van het scherm als ik in tablet mode aan het surfen ben. De Dell heeft 800px in de breedte, dat zou in ieder geval genoeg zijn voor een aantal websites, al is het nog steeds weinig. Niet-schaalbare layouts, blwegh 8)7.

Ook lekker: hij is erg licht, met 1.8 kg volgens Dell de lichtste tablet tot nu toe... dat geloof ik niet, maar hij blijft in ieder geval onder de 2 kg O+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Jooo ik zie 3 dubbel. 8)7

• Garyu

Garyu

WW

Damn, lijkt op een forum-bugje bij het editten van een bericht...

• msteer
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
Gisteren de TX1350ed gekocht bij de Dynabyte om de hoek voor 1198 eur:
http://www.dynabyte.nl/artikel/23066/HP-Pavilion-tx1350

Afbeeldingslocatie: http://www.dynabyte.nl/image.php?i=20880&w=320&h=320

Een eerste indruk:
- ik vind het erg mooi design, mooie materialen, voelt degelijk aan
- schermkleuren en -scherpte is minder (komt door touchscreen, ik was gewaarschuwd), de resolutie is daarentegen erg mooi\
- handig met de twee batterijen, waarvan degene met grote capaciteit wel uitsteekt
- erg handig die vingerafdruk lezer, inloggen is leuk
- handschrift herkenning valt vooralsnog tegen, mijn palm werkt beter

Omdat het mijn eerste ervaring met Vista is durf ik nog niks te zeggen over snelheid.

Ook handig: routeplanner voor meerdere adressen

• ChillXXL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-03-2024
Wat die tx1350 betreft, kan je daar enigzinds wel mee werken als je je vinger gebruikt als styles?

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ChillXXL schreef op donderdag 13 december 2007 @ 09:58:
Wat die tx1350 betreft, kan je daar enigzinds wel mee werken als je je vinger gebruikt als styles?
Ik vind het wat tegenvallen, de uitlijning laat nog wel wat te wensen over. Als je bijvoorbeeld grote knoppen wilt aanwijzen gaat het prima, maar een venster sluiten is best lastig. Handschriftherkenning is niet al te best (wist ik vantevoren), en je moet ook aardig hard drukken en schrijven voordat hij iets herkent. Het is een leuke extra feature, maar ik gebruik het te weinig.

Ik ben ook erg tevreden over deze machine (1198 is wel duur hoor) als het gaat om prestaties, de accuduur op de grote batterij (wifi aan) vind ik wat aan de krappe kant, nog geen 2 uur...

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

prijs is iig goed van die HP TX, alleen het passieve scherm lijkt me echt vervelend. Ik had enorm hoge verwachtingen voor de dell, maar zonder multitouch drivers en een veeeeeel te hoge instapprijs valt die voor mij (en voor vele anderen met mij) echt af. Nu ga ik denk ik maar voor een Fujitsu of een Lenovo.

Die ene, met die snor

• Garyu

Garyu

WW

Het viel me laatst trouwens op bij Alias dat ze in hun meeting room een hele serie HP tablets (TC1100) hebben staan ;). Allemaal met zo'n gek HP dock geval, zonder toetsenbord..

Zo'n dock dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3car.com/vbulletin/attachments/laptops-tablets-upmcs-etc/1744d1077129725-hp-tc1100-tablet-dock-dash-mount-tc1100-dock.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Garyu op 13-12-2007 11:35 ]

• ROFLASTC
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Garyu schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:34:
Het viel me laatst trouwens op bij Alias dat ze in hun meeting room een hele serie HP tablets (TC1100) hebben staan ;). Allemaal met zo'n gek HP dock geval, zonder toetsenbord..

Zo'n dock dus:
[afbeelding]
Zo'n Tablet + Dock heb ik. Is met dock niet lekker schrijven want de swingarm wordt erg soepel als 'ie ouder wordt. Ik gebruik 'm met Dock als een soort kleine desktop met Blauwtand muis en toestenbord.

And it goes BRAAAAAPP!

• Garyu

Garyu

WW

ROFLASTC schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:20:
[...]

Zo'n Tablet + Dock heb ik. Is met dock niet lekker schrijven want de swingarm wordt erg soepel als 'ie ouder wordt. Ik gebruik 'm met Dock als een soort kleine desktop met Blauwtand muis en toestenbord.
Dat idee had ik ook al, zeker als je het scherm verder nergens op laat leunen maar zo in de lucht laat zweven, beweegt de swingarm nogal makkelijk.

Het zier er wel stoer uit :+.

• ChillXXL
  • Laatst online: 08-03-2024
Nog wat vraagjes over bovenstaand Dock;

- Wordt de tablet hiermee direct gevoed via de dockconnector?
- Kan je (makkelijk) deze ook in portrait zetten en weer in landscape?

Welke connectors zitten er op?

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:57
Garyu schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:46:
Ook lekker: hij is erg licht, met 1.8 kg volgens Dell de lichtste tablet tot nu toe... dat geloof ik niet, maar hij blijft in ieder geval onder de 2 kg O+.
Is in ieder geval niet de lichtste tot nu toe aangezien de X61t 1,775 Kilo is. 1,8 is netjes maar het is niet de eerste die op of onder de 1,8 Kilo zit.

Verwijderd

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
nope, helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Ah, eindelijk een Tablet-PC topic :)

Ik heb sinds n week of wat 'n HP 2710p tablet pc. Erg fijn dingetje, werkt ook als normale laptop bijzonder soepel met windows visat business. Intel core 2 duo processor, 2GB intern, 12.8" lcd, ultra dun, belachelijke batterijduur en weegt bijna niks.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/hp_2710p_550.jpg

Superb handschrift herkenning, zelfs dat runenschrift van mij wordt feilloos omgezet in tekst (nederlands), maar nu zat ik qua pen met een probleempje, waarvoor ik zo geen oplossing voor kon vinden (iig niet op internet en de manual).

Heeft iemand enig idee hoe je de pen kan uitlijnen? Hij gaat namelijk net een halve mm "off". Op zich geen ramp,maar het is soms wel vervelend. Alvast bedankt voor jullie reacties :)

Valt me trouwens wel op dat labelt pc's nog niet heel erg populair zijn, qua gebruik zijn ze echt super handig: lekker licht en voor office gebruik zijn ze snel zat. Gebruik het touchscreen met name om aantekeningen lijden college te maken, echt ideaal met windows journal, gelijk al je aantekeningen digitaal.

[ Voor 16% gewijzigd door Spacecowboy op 17-12-2007 01:18 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Spacecowboy schreef op maandag 17 december 2007 @ 00:47:
Ah, eindelijk een Tablet-PC topic :)

Ik heb sinds n week of wat 'n HP 2710p tablet pc. Erg fijn dingetje, werkt ook als normale laptop bijzonder soepel met windows visat business. Intel core 2 duo processor, 2GB intern, 12.8" lcd, ultra dun, belachelijke batterijduur en weegt bijna niks.

[afbeelding]

Superb handschrift herkenning, zelfs dat runenschrift van mij wordt feilloos omgezet in tekst (nederlands), maar nu zat ik qua pen met een probleempje, waarvoor ik zo geen oplossing voor kon vinden (iig niet op internet en de manual).

Heeft iemand enig idee hoe je de pen kan uitlijnen? Hij gaat namelijk net een halve mm "off". Op zich geen ramp,maar het is soms wel vervelend. Alvast bedankt voor jullie reacties :)

Valt me trouwens wel op dat labelt pc's nog niet heel erg populair zijn, qua gebruik zijn ze echt super handig: lekker licht en voor office gebruik zijn ze snel zat. Gebruik het touchscreen met name om aantekeningen lijden college te maken, echt ideaal met windows journal, gelijk al je aantekeningen digitaal.
Eindelijk? Dit topic bestaat al 4 jaar. :P

Werkt jouw HP met Wacom technologie of is het zo'n touchscreen systeem zoals bij de meeste HP Tablets (dus ook niet drukgevoelig)?
Als die Wacom spul erin heeft zitten kun je hem bij de drivers van Wacom (in het configuratiescherm) uitlijnen met Calibrate.
Hoe het bij andere dingen werkt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

In Vista kan ik het scherm calibreren in het control panel. Ik weet niet precies hoe het in het Nederlands/Engels heet, maar waarschijnlijk iets van:

Control Panel > Tablet PC Settings > Calibrate Screen.

* Garyu heeft sinds afgelopen week een extra accu voor z'n X60, een 8-cell in plaats van de oude 4-cell batterij. Nou kan ik tenminste echt mobiel werken met rond de 6 uur batterij tijd met normale instellingen. De vier-cell leverde maar max 2 uur batterij, wat echt te weinig is voor mij.

Het ziet er wel niet uit, zo'n lompe batterij aan zo'n klein apparaat, maar ik vind het in Tablet-mode eigenlijk juist prettiger werken, omdat je wat meer houvast náást het scherm hebt en het gewicht beter verdeeld is. Een aanrader :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Hee bedankt voor de snelle reacties, lk heb het al gevonden, dat ik daar overheen keek 8)7 Even goed blijf ik dit topic wel volgen. TC is wel druk gevoelig, al weet ik niet of het een wacom is... staan namelijk nergens Wacom drivers.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spacecowboy hoe bevalt je eigenlijk de 2710P variant?
Ik ben ook op zoek naar een tablet pc mede het formaat en omdat ik denk dat het in sommige situaties het fijner kan werken.

Nu vind ik de 2710 qua design er erg goed uit zien en nog betaalbaar ook.
Kun je er misschien wat meer over vertellen hoe die nu bevalt na die x bepaalde tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Het formaat is ideeal: Dun. licht, makkelijk mee te nemen etc. Ik moet zeggen dat ik het niet eens merk als ik 'm meenemen. Moet altijd 2 keer checken :P

Wat betreft gebruiksvriendelijkheid (ook qua aanraakscherm) een absolute aanrader. 't enige waar ze eens wat op moeten vinden zijn die draketrige voedingen. Als ik zie hoe mooi apple dat bijvoorbeeld heeft opgelost...

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zit ook wel eens rond te kijken voor een nieuwe, je hebt zulke mooie tegenwoordig, een core 2 duo en een aanraakgevoeligscherm lijken met wel relaxed.

Maar ik kan nog best ok werken op m'n m200, plus hij heeft een 1440 maal 1080 scherm wat toch wel heel relaxed is voor een 12 inch.

Heb je uberhaupt nog tablets met een hogere dan 1280*960 res?

En heb je tablets met wacmo tech voor als je wilt schetsen EN aanraakgevoeligheid?

[ Voor 10% gewijzigd door maratropa op 24-01-2008 17:51 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spacecowboy schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 17:42:
Het formaat is ideeal: Dun. licht, makkelijk mee te nemen etc. Ik moet zeggen dat ik het niet eens merk als ik 'm meenemen. Moet altijd 2 keer checken :P

Wat betreft gebruiksvriendelijkheid (ook qua aanraakscherm) een absolute aanrader. 't enige waar ze eens wat op moeten vinden zijn die draketrige voedingen. Als ik zie hoe mooi apple dat bijvoorbeeld heeft opgelost...
Wat ik nou nog niet snap is dat er van de 2710p variant 4 tot 6 verschillende prijzen staan op diverse sites, maar wat is er in vredesnaam verschillend tussen die versie?
Bij technische specificaties zijn alle opties gelijk etc. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

maratropa schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 17:48:
Ik zit ook wel eens rond te kijken voor een nieuwe, je hebt zulke mooie tegenwoordig, een core 2 duo en een aanraakgevoeligscherm lijken met wel relaxed.

Maar ik kan nog best ok werken op m'n m200, plus hij heeft een 1440 maal 1080 scherm wat toch wel heel relaxed is voor een 12 inch.

Heb je uberhaupt nog tablets met een hogere dan 1280*960 res?

En heb je tablets met wacmo tech voor als je wilt schetsen EN aanraakgevoeligheid?
Wacom tech, jazeker. De Fujitsu LifeBook serie. Daar heb ik er zelf eentje van (voor me werk). Op zich best prettige machientjes en ze voelen redelijk degelijk aan. Daar schort het nl. nog wel eens aan, voor de scharnier van het scherm, maar dat valt me deze 100% mee. (Life Book T geloof ik)

Het grootste nadeel voor mij is dat er geen serieële poort op zit :+ Ja echt... (systeembeheerder + switches configgen etc. vandaar). Voor de rest alles, BT, Wifi, Netwerk, USB, DVD writer etc etc. Ze lopen best redelijk, ik zou er alleen graag een snellere HD in willen. Dit is een iets ouder type.

Centrino Duo er in, 2 GB ram en je komt een heel eind. En hij ruimt lekker makkelijk op ;)

-edit-

Zit afaik gewoon een Wacom tablet op je scherm. Dus ook aanraak gevoelig. Nadeel is wel het kleine scherm 12" en 1024x786...

-edit2-
Als je bedoelt met aanraakgevoelig dat ie op je vingers reageert, nee, als je bedoelt druk gevoelig, ja ;)

[ Voor 9% gewijzigd door WhizzCat op 24-01-2008 18:18 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ChillXXL schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:18:
Nog wat vraagjes over bovenstaand Dock;

- Wordt de tablet hiermee direct gevoed via de dockconnector?
Ja
- Kan je (makkelijk) deze ook in portrait zetten en weer in landscape?
Dat moet via Windows. het draaien van het dock veroorzaakt dat niet automatisch
Welke connectors zitten er op?
VGA, USB, LAN is mij ff onduidelijk of het USB 2.0 is of niet. Docking station heeft dat ook en tevens een DVD-drive

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:08:
[...]

Wat ik nou nog niet snap is dat er van de 2710p variant 4 tot 6 verschillende prijzen staan op diverse sites, maar wat is er in vredesnaam verschillend tussen die versie?
Bij technische specificaties zijn alle opties gelijk etc. Iemand enig idee?
Ik ben in de mazzel geweest dat m'n vader deze 2710p over had, dus dat ik 'm heb gekregen. Toen ik de prijzen zag schrok ik wel even. Ik heb prijzen uiteenlopend van 1600 tot 2600 gezien...

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wat vinden jullie van de nieuwe HP TX2000.. een tijdje geleden stond het op de frontpage nieuws: HP kondigt Pavilion TX2000 en vernieuwde HDX Dragon aan

Hij is niet duur, 1199 euro en heeft een wacom touchscreen die werkt met zowel vinger als pen input. Het is me niet duidelijk of het met de pen ook druk gevoelig is.

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

Pinobigbird

doesn't share food!

Eastman schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:27:
Wat vinden jullie van de nieuwe HP TX2000.. een tijdje geleden stond het op de frontpage nieuws: HP kondigt Pavilion TX2000 en vernieuwde HDX Dragon aan

Hij is niet duur, 1199 euro en heeft een wacom touchscreen die werkt met zowel vinger als pen input. Het is me niet duidelijk of het met de pen ook druk gevoelig is.
Op het forum van notebookreview staat een mooie en uitgebreide review over de HP Pavilion tx2000z. Op TabletPCReview staat dezelfde review (alleen onleesbaar :-/ ).

Hij staat ook al in de pricewatch: HP Pavilion tx2000ed voor € 1.096,-

De Active Digitizer is drukgevoelig. Een quote in het forum van TabletPCReview:
Yes, the active digitizer is Wacom. It is responsive and a much needed upgraded from the tx1000. Battery life is good around 4 hours on normal settings. Taking notes was easy and using my finger to navigate the touchscreen was fun.
Zie voor een demonstratie van Active Digitizer deze video (het duidelijkst op 1:30):

Deze tabletpc is naar mijn mening redelijk compleet tegen een hele mooie prijs.
Morgen is bij de Mediamarkt 15,9% korting op alle laptops, maar hoe groot zou de kans zijn dat dit model al verkocht wordt? Stel dat ze 'm normaal al zouden verkopen voor € 1199,- dan zou de aktieprijs € 1007,56 worden en dat is wel erg aantrekkelijk :9

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pinobigbird schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:46:
Deze tabletpc is naar mijn mening redelijk compleet tegen een hele mooie prijs.
Morgen is bij de Mediamarkt 15,9% korting op alle laptops, maar hoe groot zou de kans zijn dat dit model al verkocht wordt? Stel dat ze 'm normaal al zouden verkopen voor € 1199,- dan zou de aktieprijs € 1007,56 worden en dat is wel erg aantrekkelijk :9
Niet! MediaMarkt verkoopt namelijk geen AMD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Het valt me op de de nederlandse prijs erg "eerlijk" is tov de amerikaanse..

De zelfde configuratie als de TX2000ed bij HPshopping is ongeveer 1700-1900dollar.. Ik begrijp uit de nederlandse specs niet of de DVB-T tuner inclusief is net als beide accu's..

Ik wil hem eigenlijk heel graag kopen... lijkt me een perfecte laptop voor de gemiddelde student :)

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb hem gezien voor <1100 euro in de pw zoals hierboven idd... En dan heb je als het goed de hele mikmak die ik bij HP zie: 2GB, 250GB, TL-64, 2 jaar garantie.

Zeer nette prijs!

Net als Eastman zou ik hem ook graag willen als student, lijkt me ideaal aangeizne ik elektrotechniek doe. heb mn laptop iedere dag nodig, maar aantekeningen maken gaat nu niet. Schakelingen en formules (80% van de tijd) op een notebook gata niet snel genoeg al sje niet kan schrijven...

Alleen ivndt ik het van de zotte om mn huidige laptop die ik net 2 maandjes heb weg te doen en zo'n 500 moet neerlappen... Zal het eerst nog even uit moeten houden met mn huidige laptopje...

* GENETX kijkt jaloers naar de TX2000 en droomt er bij weg... Wat een prachtig aparaat!

[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 29-01-2008 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
wow... ik check net de site van dynabite en daar staat de TX2000 op voorraad... in de specs staat zelfs dat er een tv tuner in zit, aangezien de website van hp aangeeft dat het een dvb-t tuner is lijkt het me dat die er in zit..

https://www.dynabyte.nl/artikel/23488/HP-Pavilion-tx2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eastman schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:44:
wow... ik check net de site van dynabite en daar staat de TX2000 op voorraad... in de specs staat zelfs dat er een tv tuner in zit, aangezien de website van hp aangeeft dat het een dvb-t tuner is lijkt het me dat die er in zit..

https://www.dynabyte.nl/artikel/23488/HP-Pavilion-tx2000
Ik zit er ook al een tijdje naar te kijken , maar _/-\o_
Zeker voor zakelijk gebruik als je bij een klant zit te troubleshouten.

Zou fijn zijn als iemand er real life ervaringen mee heeft. Reviews op Reviews zijn ze positief, maar zou het toch is van een tweaker willen horen wat hij of zij er van vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 21:34:
[...]

Ik zit er ook al een tijdje naar te kijken , maar _/-\o_
Zeker voor zakelijk gebruik als je bij een klant zit te troubleshouten.

Zou fijn zijn als iemand er real life ervaringen mee heeft. Reviews op Reviews zijn ze positief, maar zou het toch is van een tweaker willen horen wat hij of zij er van vind.
Ik ben van plan binnenkort de HP Pavilion tx2000ed aan te schaffen. Na alle beschikbare reviews te hebben gelezen, eindeloos specificaties en prijzen te hebben vergeleken met andere laptops en tablet pc's kan ik maar 1 ding concluderen: dit wordt 'm!

Ik ben vanavond even langs de Mediamarkt A'dam ArenA gereden om te kijken of ze stiekem toch nog een onweerstaanbare aanbieding hadden (of heel stiekem tóch de tx2000ed ;)). Maar wát een chaos daar :X . Alsof ze de laptops gratis weggaven! Maar ik heb slechts een enkele tablet pc gezien, voor € 1900 of iets in die richting. Niet interessant dus.

Nu ik zeker weet dat ik voor de tx2000ed ga. Ik ga nog proberen 'm te krijgen via via voor € 1000 en anders via de goedkoopste aanbieder in de pricewatch. Dat kan dus nog een paar weekjes duren (als van uitstel maar geen afstel komt :X), maar zodra ik 'm heb zal ik een review posten.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinobigbird schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:16:
[...]

Ik ben van plan binnenkort de HP Pavilion tx2000ed aan te schaffen. Na alle beschikbare reviews te hebben gelezen, eindeloos specificaties en prijzen te hebben vergeleken met andere laptops en tablet pc's kan ik maar 1 ding concluderen: dit wordt 'm!

Ik ben vanavond even langs de Mediamarkt A'dam ArenA gereden om te kijken of ze stiekem toch nog een onweerstaanbare aanbieding hadden (of heel stiekem tóch de tx2000ed ;)). Maar wát een chaos daar :X . Alsof ze de laptops gratis weggaven! Maar ik heb slechts een enkele tablet pc gezien, voor € 1900 of iets in die richting. Niet interessant dus.

Nu ik zeker weet dat ik voor de tx2000ed ga. Ik ga nog proberen 'm te krijgen via via voor € 1000 en anders via de goedkoopste aanbieder in de pricewatch. Dat kan dus nog een paar weekjes duren (als van uitstel maar geen afstel komt :X), maar zodra ik 'm heb zal ik een review posten.
Ik sta op de rand van hem ook te bestellen via via en als het een beetje mee zit lukt het voor rond de € 930. Toch makkelijk die grote leveranciers >:) Maar op één of andere manier heb ik een twijfel 8)7 Ik zie graag je review tegemoet en mocht iemand anders hem hebben hoor ik graag hoe die bevalt.

Mocht ik hem zelf hebben zal ik mijn oordeel ook plaatsen en daarbij vermeld ik nu alvast dat ik een enorme zeikerd ben qua kwaliteit O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Als grootste nadelen van deze tablet zie ik vooral het volgende:

# Weight: 4.3 pounds with weight saver and 4-cell battery
# Dimensions: 8.82"(L) x 12.05"(W) x 1.23"(H)

Het ding weegt dus effectief meer dan twee kg en is praktisch 3 cm (!) dik. Of dat lekker schrijft op een tablet waag ik te betwijfelen. Ik heb een X60 en die is precies goed qua gewicht met een 4-cells batterij (1.7 kg) en aan de zware kant om als kladblok te gebruiken met een 8-cell batterij (1.9 kg).

Ik zou het in ieder geval in een winkel uitproberen voordat ik 'm zou kopen. Bij een tablet is het enorm belangrijk dat ie lekker schrijft en niet te zwaar wordt, aangezien je 'm toch als een kladblok gebruikt (ik in ieder geval), en dan moet ie vooral licht en dun zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Ik kon het vandaag niet laten om even langs de dynabite te gaan in Den Haag.. de TX2000 staat zelfs al in hun foldertje, komende donderdag verwacht de verkoper hem in de winkel. Hij adviseerde me even te bellen, als ze dan niet gereserveerd zijn komt er eentje in de vitrine die je dan gewoon kan vast houden en proberen :)

Ik ben heel benieuwd hoe de TX2000 geleverd wordt in Nederland, is de TV tuner een digitale dvb-t, als dat zo is betekend het naast de free-to-air tv kanalen natuurlijk ook de digitale radio... Makkelijk als je geen toegang hebt tot internet :)

Ik heb me huidige 12,1 inch laptopje van ander halve maand oud alvast op marktplaats gegooid, mocht ik die heel snel kunnen verkopen, dan haal ik donderdag de TX2000, anders koop ik hem wel later online bij de goedkoopste pricewatch aanbieder :) Op kieskeurig zie ik overigens dat dixons hem ook gaat verkopen voor 1139 euro... Ik heb zo'n gevoel dat de prijs binnen een maand of 2 al onder de duizend euro gaat liggen. goedkoopste is nu 1061 euro bij een internet winkel, terwijl het nog niet leverbaar is :)

reactie op garyu, de tx2000 is idd wel een beetje dik, maar het scherm heeft als voordeel dat het de passive touchscreen uitschakeld wanneer er gebruik wordt gemaakt van een actieve digitizer. Dat betekend du dat je gerust je arm op het scherm kan laten rusten zonder dat de pointer verspringt.

[ Voor 11% gewijzigd door Eastman op 29-01-2008 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Garyu schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:39:
Als grootste nadelen van deze tablet zie ik vooral het volgende:

# Weight: 4.3 pounds with weight saver and 4-cell battery
# Dimensions: 8.82"(L) x 12.05"(W) x 1.23"(H)

Het ding weegt dus effectief meer dan twee kg en is praktisch 3 cm (!) dik. Of dat lekker schrijft op een tablet waag ik te betwijfelen. Ik heb een X60 en die is precies goed qua gewicht met een 4-cells batterij (1.7 kg) en aan de zware kant om als kladblok te gebruiken met een 8-cell batterij (1.9 kg).

Ik zou het in ieder geval in een winkel uitproberen voordat ik 'm zou kopen. Bij een tablet is het enorm belangrijk dat ie lekker schrijft en niet te zwaar wordt, aangezien je 'm toch als een kladblok gebruikt (ik in ieder geval), en dan moet ie vooral licht en dun zijn.
Ik ben het met je eens dat het gewicht en de dikte niet de sterkste punten zijn, evenals de 'korreligheid' van het schrem. Ik twijfel er ook niet aan dat de Lenovo X60 lekkerder zal werken, maar deze is dan wel maar liefst 70%(!) duurder (volgens de huidige pricewatch). Een vergeleijking tussen deze twee is dan ook niet eerlijk. Je moet de tx2000 vergelijken met andere laptops en tablet pc's van 900 - 1300 euro. Daarbij komt dat ik 'm voor 80% als laptop zal gebruiken en 20% tablet pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Ik heb nog geen tablet gehad, maar wel meerdere smartphones met touchescreen... Ik plakte daar altijd een brando screenprotector op, gebruiken jullie ook iets van een screenprotector op jullie tablet?

hmm ik lees net dat de spaanse versie TX2010es wordt geleverd met 2 batterijen :)
http://forum.tabletpcreview.com/showthread.php?t=13899

[ Voor 26% gewijzigd door Eastman op 30-01-2008 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Eastman schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:56:
Ik heb nog geen tablet gehad, maar wel meerdere smartphones met touchescreen... Ik plakte daar altijd een brando screenprotector op, gebruiken jullie ook iets van een screenprotector op jullie tablet?
Niet nodig, scherm is krasbestendig genoeg door de lexicon(dacht ik?) plaat die ervoor zit. Als je zo hard krast dat een screenprotector nodig is vraag ik me af of dat nog wel genoeg beschermt. Maar zou dan sowieso niet met de originele pen zijn waarmee je krast. Misschien met sierraden oid? Die zou ik dan sowieso af doen.
Ik heb gelukkig geen ringen ofzo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ Pinobigbird:
GENETX schreef op maandag 28 januari 2008 @ 23:00:
Niet! MediaMarkt verkoopt namelijk geen AMD...
Maar iig is die TX200 dus mooi goedkoop. Denk opzich niet dat dit model onder de 1000 euro komt, maar misschien wel een met een tragere Turion TL-56 oid en zonder tuner. Ook nog meer als genoeg lijkt me voor een tabletje.

Verder is he took wel duidelijk dat deze lekker goedkoop is vanwege het feit dat hij eigenlijk niets meer is dan een upgrade van de TX1000. Ander touchscreen, ander likje verf volgens mij en een ander toetsenbordje. Moederbord is gewoon hetzelfde en de case ook als ik het zo zie. Andere CPU er in drukken en klaar.

Ik verwacht eigenlijk wel dat hij ergens H2 2008 wel zal worden opgevolgd door een TX3000 met AMD Turion Ultra en AMD M780 chipset. Voorlopig hoef ik geen nieuwe laptop dus ik wacht daar maar even lekker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Pinobigbird schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:49:
[...]

Ik ben het met je eens dat het gewicht en de dikte niet de sterkste punten zijn, evenals de 'korreligheid' van het schrem. Ik twijfel er ook niet aan dat de Lenovo X60 lekkerder zal werken, maar deze is dan wel maar liefst 70%(!) duurder (volgens de huidige pricewatch). Een vergeleijking tussen deze twee is dan ook niet eerlijk. Je moet de tx2000 vergelijken met andere laptops en tablet pc's van 900 - 1300 euro. Daarbij komt dat ik 'm voor 80% als laptop zal gebruiken en 20% tablet pc.
Natuurlijk gaat de vergelijking niet helemaal op, de X60 is meer een zakelijke PC en de TX2000 is een voor privégebruik. De vergelijking was ook meer om aan te geven wat eventueel problemen kan geven. Ik heb lang met een Acer 200 (oid) rondgelopen, maar dat ding was zwaar en dik en daardoor heel onpraktisch als tablet. Daarvoor wil ik anderen een beetje waarschuwen, want als een tablet dat heeft kan je bijna net zo goed een normale laptop kopen.

Het is natuurlijk voor een groot stuk persoonlijk, vandaar mijn advies om het eens in de winkel te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
wat ik me eigenlijk afvraag, gooit wacom met het licenseren van de techniek niet hun eigen ruiten in. wie gaat er nu nog een 12 inch cintiq touchscren kopen die ongeveer even duur is als de tx2000

[ Voor 5% gewijzigd door Eastman op 30-01-2008 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 08:54:
[...]

Natuurlijk gaat de vergelijking niet helemaal op, de X60 is meer een zakelijke PC en de TX2000 is een voor privégebruik. De vergelijking was ook meer om aan te geven wat eventueel problemen kan geven. Ik heb lang met een Acer 200 (oid) rondgelopen, maar dat ding was zwaar en dik en daardoor heel onpraktisch als tablet. Daarvoor wil ik anderen een beetje waarschuwen, want als een tablet dat heeft kan je bijna net zo goed een normale laptop kopen.

Het is natuurlijk voor een groot stuk persoonlijk, vandaar mijn advies om het eens in de winkel te proberen.
Gewicht kan nadelig zijn maar oh zo moeilijk te beoordelen. 2 Kg voor de ene persoon is niet hetzelfde als 2 Kg voor de andere. Ik zelf heb nu een Acer Travelmate 800 series laptop die ik gebruik voor troubleshoten bij klanten en die weeg zeker meer dan 2 Kg. Ik kan er prima mee uit de voeten qua gewicht dan. Het is alleen verrekte onhandig te zeulen met zo'n groot apparaat.

In tegenstelling tot de TX2000 die qua snelheid en andere eigenschappen weer een stuk sneller is dan de Acer laptop die ik al heb en daarnaast ook handzamer. Maakt bij de keuze moeilijker en moeilijker en of het uiteindelijk wel zo handig is dat ik een tablet pc gebruik ipv een normale laptop.

Keuze laptop < - > tablet < - > laptop < - > tablet :?
Het is erg belangrijk dat hij snel is en wil ik wat kunnen laten zien dat eventueel VMware er op kan draaien, maarja is dan een tablet wel weer geschikt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Eastman schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 10:02:
wat ik me eigenlijk afvraag, gooit wacom met het licenseren van de techniek niet hun eigen ruiten in. wie gaat er nu nog een 12 inch cintiq touchscren kopen die ongeveer even duur is als de tx2000
- 12 Inch Cintiq schermen zijn er niet.
- Cintiq schermen zijn er tot 20" (1600x1200) en tablets maar tot 14" (1400x1050 max)
- Cintiq schermen hebben een veel betere pen en een betere "feel."
- Cintiq schermen hebben naast drukgevoeligheid ook kantel- en richtinggevoeligheid van de pen itt. tablets

Tablets zijn verder meer bedoeld voor aantekeningen e.d. en Cintiq schermen echt voor tekenen.
Desalnittemin is een Tabletpc een goed compromise tussen een losse tablet en een Cintiq als je geen geld hebt voor een Cintiq.

Ik denk ook niet dat de Cintiq schermen door de tabletpc's minder goed worden verkocht. Cintiq's worden eerder aangeschaft door bedrijven en daar willen ze toch het beste hebben. Aangezien zo'n Cintiq schermpje niks kost vergeleken met bijv. het ontwerpen van producten maakt die meerprijs tov. een tabletpc dan ook niet meer uit, het kwaliteitsverschil echter wel. :)

[ Voor 18% gewijzigd door -DG- op 30-01-2008 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
-DG- schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:12:
[...]

- 12 Inch Cintiq schermen zijn er niet.
- Cintiq schermen zijn er tot 20" (1600x1200) en tablets maar tot 14" (1400x1050 max)
- Cintiq schermen hebben een veel betere pen en een betere "feel."
- Cintiq schermen hebben naast drukgevoeligheid ook kantel- en richtinggevoeligheid van de pen itt. tablets

Tablets zijn verder meer bedoeld voor aantekeningen e.d. en Cintiq schermen echt voor tekenen.
Desalnittemin is een Tabletpc een goed compromise tussen een losse tablet en een Cintiq als je geen geld hebt voor een Cintiq.

Ik denk ook niet dat de Cintiq schermen door de tabletpc's minder goed worden verkocht. Cintiq's worden eerder aangeschaft door bedrijven en daar willen ze toch het beste hebben. Aangezien zo'n Cintiq schermpje niks kost vergeleken met bijv. het ontwerpen van producten maakt die meerprijs tov. een tabletpc dan ook niet meer uit, het kwaliteitsverschil echter wel. :)
er zijn 2 cintiq beeldschermen
http://www.wacom.eu/index2.asp?lang=nl&pid=94
21 inch en 12.1 inch.

De verschillen die ik heb kunnen vinden zijn cintiq heeft een betere drukgevoeligheid 1024 niveau's, het accepteert meer accesoieres (verschillende soorten pennen en airbrush), kantel gevoeligheid is vooral van belang bij airbrush en rotatiegevoeligheid belangrijk voor penseelstreken...

Voor veel mensen is het verschil tussen 512 en 1024 drukniveau's te verwaarlozen toch?

Het aantal lijnen per inch is bij de cintiq schermen bekent, maar niet bij de TX2000, dus daar is helaas niks over te zeggen..

Natuurlijk is er ook een beetje kwaliteits verschil, echter was de introductie van de cintiq 12.1 inch een stapje richting de pro-summer en ik heb het gevoel dat de gemiddelde consument eerder 100 euro extra betaald en er gelijk een laptop bij krijgt waardoor je veel flexibeler kan werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Eastman op 30-01-2008 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Eastman schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:23:
[...]

er zijn 2 cintiq beeldschermen
http://www.wacom.eu/index2.asp?lang=nl&pid=94
21 inch en 12.1 inch.

De verschillen die ik heb kunnen vinden zijn cintiq heeft een betere drukgevoeligheid 1024 niveau's en het accepteert meer accesoieres (verschillende soorten pennen en airbrush)

Het aantal lijnen per inch is bij de cintiq schermen bekent, maar niet bij de TX2000, dus daar is helaas niks over te zeggen..

Natuurlijk is er ook een beetje kwaliteits verschil, echter was de introductie van de cintiq 12.1 inch een stapje richting de pro-summer en ik heb het gevoel dat de gemiddelde consument eerder 100 euro extra betaald en er gelijk een laptop bij krijgt waardoor je veel flexibeler kan werken.
Oke, die 12" Cintiq die kende ik nog niet, die is zeker pas kort geleden geintroduceerd.
Wat is daar dan ongeveer de prijs van?

Verder zijn er ook nog 15 en 17 inch schermen van Wacom.

Maar inderdaad, voor de consument is een tabletpc handiger.
Als je echt een Cintiq wil kun je denk ik ook weer beter meteen voor een 21" gaan.

Het verschil tussen 1024 en 512 drukniveau's is inderdaad te verwaarlozen hoewel de Wacom pen wel een betere preciesie heeft in het drukken (wat niet aan het aantal drukniveau's ligt). De maximale druk is ook hoger waardoor je ook een groter bereik krijgt.

Wel schattig zo'n kleine Cintiq. O+

[ Voor 10% gewijzigd door -DG- op 30-01-2008 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
zo'n 1000 euro voor een 12inch cintiq..

bovendien kan je bij wacom gewoon speciale wacom pennen bestellen voor tablets die werken met wacom technologie.
http://www.wacom-shop.net...50f336190643/Catalog/1044

ik zie nu dat wacom idd ook andere touchscreens heeft, de niet cintiq productlijn.. die lijken kwa functies/specificaties meer op de touchscreens van de TX2000..

512 niveau's
geen rotatie en kantelgevoeligheid..

Die schermen zijn ook goedkoper en 15 of 17 inch...

[ Voor 56% gewijzigd door Eastman op 30-01-2008 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Ik heb een aantal verschillende Wacom (graphire 1, intuos 3 en bamboo) pennen op mijn tablet met wacom spul getest en dat werkt allemaal niet.
Heb je misschien een linkje van die pennen?

[ Voor 41% gewijzigd door -DG- op 30-01-2008 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
zie me post hierboven, ik had het blijkbaar net gewijzigd terwijl jij je bericht aan het typen was..

Werkt jou tabletpc wel met wacom technologie?

[ Voor 10% gewijzigd door Eastman op 30-01-2008 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
wat een slechte verkopers bij de Dynabyte, vertellen ze mij eerst dat donderdag enkele TX2000ed binnen zullen komen, ga ik er donderdag na toe en ja ze zijn binnen, maar we hebben ze nog niet uitgepakt, dus als je vanmiddag weer langs wilt komen kan je ze bekijken... nou graag of niet.. Misschien had ik hem wel gelijk gekocht en hadden ze 1200 euro extra omzet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eastman schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:38:
wat een slechte verkopers bij de Dynabyte, vertellen ze mij eerst dat donderdag enkele TX2000ed binnen zullen komen, ga ik er donderdag na toe en ja ze zijn binnen, maar we hebben ze nog niet uitgepakt, dus als je vanmiddag weer langs wilt komen kan je ze bekijken... nou graag of niet.. Misschien had ik hem wel gelijk gekocht en hadden ze 1200 euro extra omzet...
Das idd waardeloos.. Wat is er moeilijk om voor een tweakert even zo snel mogelijk een doosje te zoeken... zodat je die met een andere medewerker die toch in de winkel moet blijven kan uitpakken en proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Eastman schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:34:
zie me post hierboven, ik had het blijkbaar net gewijzigd terwijl jij je bericht aan het typen was..

Werkt jou tabletpc wel met wacom technologie?
Ja, ook met wacom drivers. :)
Daar heb ik hem ook om gekocht. Wacom technologie + 1400x1050 14" scherm.

Oke, maar dat zijn inderdaad speciale pennen voor tabletpc's. Die werken ook niet met standaard usb wacom tablets (bamboo, graphire of intuos).

Zijn hier trouwens mensen die een tabletpc met Painter hebben geprobeerd? Welke Painter ik ook probeer, elke keer gaat die naar 100% cpu gebruik als ik hem heb gestart. Daardoor is er niet mee te werken. :'(
Ik heb Windows XP-tablet version.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Ben zonet toch maar even langs de dynabyte geweest... De laptop is toch wel heel mooi.

Een tweede accu is meegeleverd, net als een DVB-T tuner..

Eigenlijk wil ik hem wel heel graag kopen, alleen zag ik op tabletpcreview dat er wel een ontwerpfout zit in de laptop betrefd de werking van het touchscreen.

http://forum.tabletpcreview.com/showthread.php?t=14138

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik schrok een beetje van de warmte problemen en diverse kleine dingetje's
Ben inmiddels het model waar ik zelf op uit kwam wat nader aan het onderzoeken.

In tegenstelling tot de TX2200 is de P2710 niet een aardige tegenhanger?
Geen AMD maar C2D en ook aardig uitgebreide specs.

http://www.centralpoint.n...Mb100_Gb_12%2C1-inch.html

Spacecowboy heeft hem hierboven al laten zien en had zelf al goeie ervaringen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, wel 425 euro duurder... Dat is ~40% van de prijs van de TX2000 er nog eens bovenop. Wel mooi laptopje ook, zeker door de C2D U7600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
wow... ik lees op tabletpcreview.com dat er op de hp TX2000z bij hpshopping maarliefst 500 euro korting krijgt... dus zijn ze al te koop vanaf 900 dollar :o

Helaas verzend hpshopping.com niet buiten VS :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Eastman schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 18:57:
Eigenlijk wil ik hem wel heel graag kopen, alleen zag ik op tabletpcreview dat er wel een ontwerpfout zit in de laptop betrefd de werking van het touchscreen.

http://forum.tabletpcreview.com/showthread.php?t=14138
Ik zou me er niks van aantrekken. Hier schrijf je nooit en te nimmer, want je titelbalk zit hier in de weg, tenminste, in tablet-mode bij maximized applicaties. Draai je 'm de andere kant op, zit je windows-balk er, waardoor je er nog steeds niet schrijft.

Mijn tablet is al tijden niet meer gecalbireerd, en ik merk af en toe dat ie aan de randen niet meer heel precies is. Dit is af en toe vervelend bij het maximaliseren/minimaliseren want dan moet je precies op een klein icoontje klikken. Bij schrijven en tekenen heb ik hier nooit last van omdat je dat toch nooit echt aan de randen van het scherm doet.

Daarnaast gaat het bij dat specifieke probleem maar om hele kleine gebieden.. ik zou er niet zo'n moeite mee hebben.

[ Voor 39% gewijzigd door Garyu op 03-02-2008 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Eastman schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:48:
wow... ik lees op tabletpcreview.com dat er op de hp TX2000z bij hpshopping maarliefst 500 euro dollar ;) korting krijgt... dus zijn ze al te koop vanaf 900 dollar :o

Helaas verzend hpshopping.com niet buiten VS :(
Ik had dat ook gezien en ook meteen gekeken of ze naar Europa leveren... helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Garyu schreef op zondag 03 februari 2008 @ 19:01:
[...]

Ik zou me er niks van aantrekken. Hier schrijf je nooit en te nimmer, want je titelbalk zit hier in de weg, tenminste, in tablet-mode bij maximized applicaties. Draai je 'm de andere kant op, zit je windows-balk er, waardoor je er nog steeds niet schrijft.

Mijn tablet is al tijden niet meer gecalbireerd, en ik merk af en toe dat ie aan de randen niet meer heel precies is. Dit is af en toe vervelend bij het maximaliseren/minimaliseren want dan moet je precies op een klein icoontje klikken. Bij schrijven en tekenen heb ik hier nooit last van omdat je dat toch nooit echt aan de randen van het scherm doet.

Daarnaast gaat het bij dat specifieke probleem maar om hele kleine gebieden.. ik zou er niet zo'n moeite mee hebben.
Je hebt wel gelijk dat het gebied niet vaak gebruikt wordt. Ik ga er nog even over nadenken, ondertussen krijgen meer retailers de TX2000ed op voorraad en daalt de prijs wellicht... Of HP komt met een krankzinnige actie als in de VS :)

Ik heb even een mailtje gestuurd naar fromUS2EU.nl, met de vraag wat de kosten zijn als ik de laptop bij hpshopping.com bestel en door hun door laat sturen... Als ik het zo bekijk kan het me zo'n 400 euro schelen met de nederlandse retailprijs. Dan heb ik wel een iets mindere HDD, maar 160GB heb ik genoeg aan, ook heb ik dan geen TV-tuner (niet dat ik die perse nodig heb) en geen tweede accu (kan er eventueel bijbesteld worden). :)

[ Voor 18% gewijzigd door Eastman op 03-02-2008 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Helaas is het niet mogelijk om met een nederlandse CC te bestellen op HPshopping.com.

Na alles nog even goed te hebben uitgerekend, kwam het verschil toch wat lager uit..

kosten fromus2eu, amerikaanse belastingen, verzendkosten, europese belastingen.

bijelkaar was het verschil 270 euro tov. nederlandse retail prijs.

Maar aangezien hij al voor 1100- wordt aangeboden blijft er een verschil voer van 170 euro, dan heb ik wel de volgende specs minder:

Geen extra 4 cell accu
160GB ipv 250 Gb
Geen DBV-t tuner
Geen nederlandse/europese garantie..

Met dit in me achterhoofd is het verschil toch te klein om hem in de VS te bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik mij nu dan serieus afvraag is of niemand het dwars zit dat er een ontwerpfout in zit, daarnaast dat de tablet te warm wordt en zulk soort dingen die in de laatste posts zijn beschreven?

Ik had eerst zoiets van de TX2000 WOW _/-\o_ , maar er zijn toch wel een aantal dingen van hmmm....

Je hebt dan de TX2000 van rond de 1100 euro, daarnaast heb je de 2710p voor rond de 1200 euro en zag laatst ook de TX1350, maar daar heb ik nog te weinig van gelezen.

Je zou knettergek kunnen worden van alle keuzes die je hebt en de kleine verschillen.
De TX2000 heeft als ik het goed heb begrepen een active digitizer, maar heeft de 2710 dat nou ook?
Ik kan het namelijk nergens terug vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik kan de 2710p toch echt niet vinden voor minder dan zeg 1450? In de war met in en ex btw misschien? Enige waar ik een beetje tussen twijfel is de tx1127 en de tx2000, de eerste is tegenwoordig al voor rond de 850 euro te krijgen. Toch bijna 300 voordeliger dan de tx2000, vraag me af of de betere digitizer van de tx2000 de meerprijs waard is. (Rest van de specs maken me niet zoveel uit, an sich toch vlot genoeg voor een beetje internetten etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
verschil tussen 2710p en TX2000 is toch wel erg duidelijk.. 2710p is bedoelt om te gebruiken naast een andere computer waar de TX2000 meer als een standalone apparaat. Daardoor kan de 2710p veel slanker uitgevoerd worden. zo heeft het geen optische speler en zit er een ULV cpu in.

Het warmte probleem moeten we denk ik niet overschatten, ik heb nu ook een turion X2 laptop, hij wordt een beetje warm, maar echt heet is het ook niet...

TX2000 is nu bij veel webshops op voorraad

[ Voor 4% gewijzigd door Eastman op 05-02-2008 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Niet online
toch op de gok maar een 2000 besteld, tik dit nu ook op mn nieuwe aanwinst. scherm is echt een heel stuk beter dan de vorige serie. dus ik heb er zeker geen spijt van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
waar heb je hem gekocht dat je hem direct mee kon krijgen en voor hoeveel?
Kan je misschien een fototje maken van de TX2000 met 4cell en met 8 cell accu?

[ Voor 35% gewijzigd door Eastman op 05-02-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Niet online
Ik heb hem bij maxict.nl besteld, daar stond ie sinds gister als op voorraad vermeld. Niet de allervoordeligste met 1117 euro totaal incl verzenden, maar wel keurig binnen 24 uur in huis.

Foto'tjes op verzoek;

Met kleine accu;
Afbeeldingslocatie: http://www.hostdump.com/images/48484hp3.jpg

Met grote accu;
Afbeeldingslocatie: http://www.hostdump.com/images/83221hp2.jpg

Accu's en profile;
Afbeeldingslocatie: http://www.hostdump.com/images/69423hp1.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door IceOnFire op 05-02-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:17

Stoney3K

Flatsehats!

Heeft er iemand toevallig ook een Motion (M1300/M1400/M1500) tablet? Ik zit er over te denken om er ooit eentje te kopen als "accesoire" à la Stargate Atlantis. :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
IceOnFire schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 16:00:
Ik heb hem bij maxict.nl besteld, daar stond ie sinds gister als op voorraad vermeld. Niet de allervoordeligste met 1117 euro totaal incl verzenden, maar wel keurig binnen 24 uur in huis.

Foto'tjes op verzoek;

Met kleine accu;
[afbeelding]

Met grote accu;
[afbeelding]

Accu's en profile;
[afbeelding]
Wow wat een verschil zeg... Thanks voor de foto's..

Wat gebeurd er als je de laptop dichtklapt in notebook modus? kan je dan instellen dat de laptop in hybernate stand gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Eastman, ja je kan dat allemaal instellen.

Ik heb net een paar dagen de tx2000.
Dit is mijn eerste notebook en eerste keer dat ik met vista werk, hier een paar indrukken:

De pen werkt prima, wel goed calibreren.
Met je vinger werken vind ik niks, het is veels te grof en gaat vaak mis.
Gelukkig kan je de vingermode ook uitschakelen zodat het scherm alleen op de pen reageert.

Het toetsenbord vind ik super, het tikt erg lekker.

Geluid van de fan hoor je bijna niet, het stoort in ieder geval niet.
Er is één hoek die soms vrij warm word, best wel storend als je hem op je schoot hebt.
Ik draai hem meestal zo in tablet mode dat die warme hoek aan de bovenkant zit.

De dvb-t tuner is niet ingebouwd maar is een losse expresscard waar ook nog een atenne aan moet, niet erg mobiel dus maar wel een prima ontvangstkwaliteit.

Ik heb GTA:SA proberen te spelen maar dat werkt niet echt, traag op low settings.
Nu had ik ook niet verwacht dat het een gamemachine zou zijn maar gta draaide ook super op mijn athlon 3000+
Ik denk dat vista ook niet erg meewerkt in de prestaties, ik ga binnekort eens proberen om er xp op te zetten.

Windows mediacenter vind ik gaaf, nog nooit mee gewerkt.
Samen met de dvb-t tuner en de wifi voor online tv heb je een stille htpc.
De wifi is trouwens erg goed, ik heb een prima en snelle ontvangst.
Je kan hem aan een tv aansluiten dmv de s-video uitgang en er is zelfs een digitale audio uitgang.
De kleine afstandsbediening is erg lastig om mee te werken, net iets te priegelig.
Je krijgt er ook een grote afstandsbediening bij met een losse ir ontvanger.

Het snoer van de voeding is erg lang, handig.

Al met al ben ik best tevreden, het is allemaal nog een beetje wennen voor mij.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 11:03:
@Eastman, ja je kan dat allemaal instellen.

Ik heb net een paar dagen de tx2000.
Dit is mijn eerste notebook en eerste keer dat ik met vista werk, hier een paar indrukken:

De pen werkt prima, wel goed calibreren.
Met je vinger werken vind ik niks, het is veels te grof en gaat vaak mis.
Gelukkig kan je de vingermode ook uitschakelen zodat het scherm alleen op de pen reageert.

Het toetsenbord vind ik super, het tikt erg lekker.

Geluid van de fan hoor je bijna niet, het stoort in ieder geval niet.
Er is één hoek die soms vrij warm word, best wel storend als je hem op je schoot hebt.
Ik draai hem meestal zo in tablet mode dat die warme hoek aan de bovenkant zit.

De dvb-t tuner is niet ingebouwd maar is een losse expresscard waar ook nog een atenne aan moet, niet erg mobiel dus maar wel een prima ontvangstkwaliteit.

Ik heb GTA:SA proberen te spelen maar dat werkt niet echt, traag op low settings.
Nu had ik ook niet verwacht dat het een gamemachine zou zijn maar gta draaide ook super op mijn athlon 3000+

Ik denk dat vista ook niet erg meewerkt in de prestaties, ik ga binnekort eens proberen om er xp op te zetten.
Wat voor videokaart heeft jouw tablet dan?
De mijne, die toch al 2 jaar op de markt is (Toshiba Tecra M4) draait GTA SA prima. Wel op de laagste settings @ 1400x1050, maar het ziet er nog prima uit dan.
Het scheelt wel dat die van mij een nvidia 6600m videokaart erin heeft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De TX2000 heeft een GeForce go 6150. Maar dan nog zou GTA prima moeten draaien. Had je hem wel op high performance? Heb je wel de laatste drivers van www.laptopvideo2go.com? GTA: SA draaide zelfs op mijn GeForce 2 MX400 als ik het neit mis heb. Iig had mijn Radeon 9600Pro nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Ik ga hem ook bestellen, alleen nog even een webshop uitzoeken :)

Is het scherm vrij dan pixel fouten?

BTW... de 500 dollar korting van HP blijkt abrupt te zijn beeindigd door HPshopping. Het zal tot 9 feb gelden, maar mensen die hem nog niet hebben ontvangen krijgen de optie om de order te cancellen of het verschil alsnog te betalen... Beetje vreemde actie om je eigen fouten te corrigeren... Was eigenlijk ook al te goed om waar te zijn..

[ Voor 62% gewijzigd door Eastman op 06-02-2008 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Nou ik heb de knoop ook maar doorgehakt... Ging nog even bij de dynabyte langs om er nog even naar te kijken en aan te schaffen, maar helaas waren ze daar alweer uitverkocht op het showmodel na.. Dan maar bij maxict besteld, ze zijn de enige die garandeerd morgen af te kunnen. (van de goedkope webshops dan)

ben benieuwd morgen :)

Heb handschriftherkenning gestest, en dat werkt echt bovenverwachting!! veel beter dan op me Tytn2

Wat ook wel mooi was, was hoe de haakjes die het scherm gesloten moet houden er uit komen wanneer het scherm dicht wordt geklapt

[ Voor 13% gewijzigd door Eastman op 07-02-2008 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de handschriftherkenning wilt gebruiken, in het Nederlands, dan moet je wel Nederlands als taal kiezen bij de installatie van je TX2000.
Anders herkent hij het Nederlandse handschrift niet erg goed.

Verder heb ik nog een tip voor de DVB-T tuner die je erbij krijgt.
Je moet eerst de kanalen scannen in MediaCenter met de orginele atenne erin.
Daarna kan je de antenne vervangen door een gewone coax stekker, die dingen die je ook in je tv stopt.
Afbeeldingslocatie: http://www.huppertz.be/images/produits/b1/75px/HUWIJICI.jpg
De ontvangst is dan ook prima en een stuk mobieler.

Verder is een programma als StrokeIt ook erg handig om het aantal pen/mouse gestrures tot het oneindige uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
ik heb hem inmiddels binnen, bij mij werkt de miniafstandsbediening niet... ik heb het batterijtje ingedaan.. maar de computer reageert op geen van de knoppen..

Doet het inmiddels al, de contactjes bij de batterij waren niet helemaal goed.. na een beetje gebogen te hebben maken ze nu wel contact met de batterij :)

Wat wel een beetje vervelend is met het touchscreen, is dat de sensor in de pen niet in de tip zit maar net er boven.. dus als het scherm gecalibreerd is op normale laptopstand, dan kloppen de posities niet helemaal meer wanneer je het in tabletstand gebruikt (scherm gekanteld) als dit nou verschillende profielen kon opslaan....

De dvddrive is te verwijderen en te vervangen door een dummy omgewicht te besparen denk ik... Als er binnenkort een batterij uit kom die daar in past zal wel mooi zijn voor de batterijduur :)

de schanier is sterk genoeg om er op te schrijven en je pols op te laten rusten in laptop stand...

[ Voor 74% gewijzigd door Eastman op 09-02-2008 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
ik heb de TX2000ed nu een dag en ben er wel over te spreken. Heb inmiddels uitgevonden hoe het scherm gekalibreerd kan worden op de verschillende schermposities. Maar wat wel een beetje vreemd is, is dat bij sommige programma's de calibratie een beetje anders is dan op het bureaublad..

zo is bij photoshop de in de hoeken de cursor een milimeter of 3-4 afwijking, maar als photoshop afgesloten is, klopt het weer wel...

Ik ben opzoek om de quicklaunch buttons uit te schakelen, ze zitten op een vervelende plek waardoor je hem wellis perongeluk indrukt als je de laptop vastpakt (vooral de DVD en Quickplayp)

Toetsenbord tikt echt heel lekker, bijna net zo lekker als me logitech dinovo van me desktop.

Het geheugen wat er in zit is
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2103/2254023631_1e590a5c5d.jpg
Misschien ga ik dat upgraden naar 4 gig, ik heb in de bios het videogeheugen toegewezen, stond standaard op 64mb nu op 128mb, wat het maximale was... Iemand enig idee hoe ik dat verder kan verhogen. (op de HP website staat namelijk dat, dat maximaal 500 nog wat mb mag zijn

Ik heb nu beide batterijen een keer opgeladen, laten rusten en leeg laten lopen. voor de 4 cell kwam ik een een duur van zo'n 1:45 uur en voor de 8 cell zo'n 3:45 uur. wifi stond aan en de computer stond programma's te installeren/testen... Dus ik denk dat bij normaal gebruik (scherm iets donkerder) er minimaal nog wel een halfuur misschien wel een uur uit te persen is uit de 8-cell accu.

de grote van de 8cell accu valt me een beetje tegen, hij is echt enorm en de laptop gaat er heel erg schuin van staan, te schuin om een beetje normaal te kunnen typen. Maar weer niet schuingenoeg om er als tablet mee te werken..
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2143/2254864446_07c4be53f3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2237/2254065835_22c9e1c45f.jpg

Dit is mijn eerste tabletpc, hiervoor heb ik verschillende wacomtablets gehad... Maar als het op tekenen aankomt is het verschil tussen tekenen op het scherm en tekenen op een wacom tablet een verschil tussen dag en nacht... Hoewel het nog steeds anders is dan tekenen op papier, ga ik dit bijna beter vinden omdat het makkelijker is te corrigeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De quickplay buttons kan je uitschakelen door in msconfig de quickplay uit te schakelen (zo heb ik het geloof ik gedaan).
Met [url=http:://www.autohotkey.com]AutoHotKey[/url] heb ik alleen de DVD button en de Quicklaunchbutton aan de praat gekregen.
Je kan deze twee buttons dus veranderen naar eigen smaak.
Het zijn keycode SC10E voor de DVD button en SC108 voor de quicklaunch button.
Het maffe is dat ze alleen werken als het scherm niet helemaal is neergeklapt, zodra hij in tabletmode staat werken ze niet meer.

Het scherm roteer ik nu met irotate, een simpel programmaatje waarbij je met behulp van hotkeys het scherm kan draaien.
Die hotkeys worden weer aangestuurd door mouse gestures van strokeit :)
Ik ben echt een shortcutfreak moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
ik heb even naar strokeit gekeken, maar ik denk niet dat ik met dat programma goed om kan gaan... Het lukt me al niet om de simpele gesture controls te gebruiken in vista zelf. Daarnaast heb ik de enige knop op de pen ingesteld als middelste knop zodat ik snel kan scrollen en om pagina's te openen in nieuw tabblad.. en voor strokeit heb je een rechtermuisknop nodig..

Het liefst wil ik alleen de 2 quick bottons uitschakelen (dvd, quickplay) de rest wil ik behouden. Eigenlijk gebruik ik de laptop niet in verticale stand ook niet als tablet, dus als het scherm als tablet neer is geklapt wil ik hem eigenlijk als secundair horizontaal. Overigens vind ik secundair vertikaal beter omdat de ventilatie roosters dan boven zitten...

[ Voor 15% gewijzigd door Eastman op 10-02-2008 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Voor firefox heb ik All-in-one Gestures geinstalleerd als extensie, dat werkt prima, ook de Tablet-extensies zodat je muis in een handje verandert is erg handig.

De gesture-activities van Windows kan je ook inschakelen en configureren. Niet zoveel als Strokeit, maar wel makkelijker te leren en te gebruiken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel lezen op internet en met name dit topic, heb ik ook een tx2000 aangeschaft. Ik heb effe getwijffeld over de HP 2710, maar na het lezen van deze review (http://www.tabletpcreview...eview=HP+Pavilion+tx2000z) gekozen voor de TX2000, uit deze review blijkt namelijk dat de 2710 niet sneller is dan de tx 2000.

Na een paar dagen werken met de tx2000 ik zeggen dat ik er uiterst tevreden over ben. Hiervoor had ik een ASUS R2Hv (UMPC) maar dat is me toch te priegelig. Bovendien heb ik hem al twee keer ter reparatie op moeten sturen want, het touchscreen valt om de haverklap uit en dat is voor een apparaat zonder toestenbord best lastig.

Nog een vraag, bij de pencil zit een stalen ringetje, heeft iemand enig idee waar dit voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:38:
Nog een vraag, bij de pencil zit een stalen ringetje, heeft iemand enig idee waar dit voor is?
Een ringetje met een kleine opening?
Bij mijn tablet (Toshiba Tecra M4) zit die erbij om de punt van de pen eruit te halen en een nieuwe erin te doen (ik heb er 3 extra bijgeleverd gekregen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

-DG- schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:46:
[...]

Bij mijn tablet (Toshiba Tecra M4) zit die erbij om de punt van de pen eruit te halen en een nieuwe erin te doen (ik heb er 3 extra bijgeleverd gekregen).
Dus daar is dat ding voor... Ik begreep ook al niet hoe ik er nou nieuwe pennetjes in moest doen... Wanneer moet je zo'n pennetje eigenlijk vervangen?

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DG- schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:46:
[...]

Ahh, juist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Spacecowboy schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:17:
[...]

Dus daar is dat ding voor... Ik begreep ook al niet hoe ik er nou nieuwe pennetjes in moest doen... Wanneer moet je zo'n pennetje eigenlijk vervangen?
Als de inkt op is? 8)7

:+
Nja, ik weet niet, waarschijnlijk schuurt de punt wat af, maar ik heb er nog geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

-DG- schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 18:45:
[...]

Als de inkt op is? 8)7

:+
Nja, ik weet niet, waarschijnlijk schuurt de punt wat af, maar ik heb er nog geen last van.
Kan me niet voorstellen dat 'ie op dat supergladde scherm echt daadwerkelijk zal afschuren. En al zal het zo zijn, dan zijn het denk ik millimeters... Nou ja, ik zie wel. Als het niet meer werkt, weet ik in ieder geval hoe ik mn pennetje moet vervangen...

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Spacecowboy schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 22:01:
[...]

Kan me niet voorstellen dat 'ie op dat supergladde scherm echt daadwerkelijk zal afschuren. En al zal het zo zijn, dan zijn het denk ik millimeters... Nou ja, ik zie wel. Als het niet meer werkt, weet ik in ieder geval hoe ik mn pennetje moet vervangen...
de truuk is natuurlijk om de tip net iets minder hard te maken dan het scherm... Dan slijt de punt ipv het scherm :)

Bij de TX2000ed krijg je er trouwens 5 refills bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Eastman schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 22:04:
[...]

de truuk is natuurlijk om de tip net iets minder hard te maken dan het scherm... Dan slijt de punt ipv het scherm :)

Bij de TX2000ed krijg je er trouwens 5 refills bij
Ik heb er ook 5 bij. Het punt bij dat ding van mij is alleen dat de pen zo makkelijk uit de tablet zelf komt. als ik per ongeluk tegen de achterkant van mn pen aanstoot als ie nog in mn tablet zit, springt ie er al uit. Ik ben als de dood dat ding eens echt kwijt te raken...

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
die van mij zit nog goed vast, ik moet echt flink drukken om de pen er uit te laten springen...

gebruik anders het lelijke touwtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb 2 maanden de HP 2710p gehad, Qua uiterlijk echt een heel mooi apparaat maar echt traag als dikke stront door een dunne trechter. Er zit een 1.8" 4200rpm harddisk in en dit werkt zoo ontzettend vertragend op het systeem. Eerst dacht ik dat het aan alle extra HP software lag maar na een herinstallatie met XP, nog steeds even traag.
Helaas is de notebook na een inbraak gestolen en heb nu een HP TX2000. Hier ben ik echt zeer over te spreken. Omdat ik met alle 2 de apparaten heb gewerkt hier een lijsje wat IK de plus en minpunten vind.
HP 2710p
- zeer traag (i.v.m. 4200rpm harddisk)
+ zeer mooi en gaaf uiterlijk
- Naad kwaliteit speakertje (lijkt wel zo'n ding die normaal in je mobieltje zit)
+ 3 jaar garantie
- Geen touchpad, alleen zo'n clitoris
+ Gaat heel lang mee op accu (echt zo'n 5/6 uur bij redelijk flink gebruik)
- Geen DVDRW onboard ?? Alleen in het Dockingstation
HP TX2000
+ Goedkoper als de 2710p
+ Snellere harddisk (2,5" SATA 5400rpm) dus ook makkelijk te upgraden
+ zeer fijne touchpad. Fijnste die ik tot nu toe heb gevoeld
+ 2 accu's
- Meer herrie en word ook warmer.

Als mensen twijfelen tussen deze notebook zou ik absoluut de TX2000 aanraden !!
De 2710p is echt te traag, Er komt een versie met SSD harddisk maar is nog niet leverbaar, maar waarschijnlijk dat dit een optie word van € 300 / € 400. Kortom nog niet echt betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij het hele topic doorgelezen en niet heel veel gevonden over de dvb-t kaart in de HP TX2000.

Weet 1 van jullie toevallig of deze kaart samenwerkt met Digitenne (i.v.m. smartcard)?

Kon hierover niets terugvinden op de HP site en ook niet in de handleiding.

Ik heb hem overigens nog niet. Dat zal binnenkort gebeuren :)

• Eastman
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 12:45:
ik heb 2 maanden de HP 2710p gehad, Qua uiterlijk echt een heel mooi apparaat maar echt traag als dikke stront door een dunne trechter. Er zit een 1.8" 4200rpm harddisk in en dit werkt zoo ontzettend vertragend op het systeem. Eerst dacht ik dat het aan alle extra HP software lag maar na een herinstallatie met XP, nog steeds even traag.
Helaas is de notebook na een inbraak gestolen en heb nu een HP TX2000. Hier ben ik echt zeer over te spreken. Omdat ik met alle 2 de apparaten heb gewerkt hier een lijsje wat IK de plus en minpunten vind.
HP 2710p
- zeer traag (i.v.m. 4200rpm harddisk)
+ zeer mooi en gaaf uiterlijk
- Naad kwaliteit speakertje (lijkt wel zo'n ding die normaal in je mobieltje zit)
+ 3 jaar garantie
- Geen touchpad, alleen zo'n clitoris
+ Gaat heel lang mee op accu (echt zo'n 5/6 uur bij redelijk flink gebruik)
- Geen DVDRW onboard ?? Alleen in het Dockingstation
HP TX2000
+ Goedkoper als de 2710p
+ Snellere harddisk (2,5" SATA 5400rpm) dus ook makkelijk te upgraden
+ zeer fijne touchpad. Fijnste die ik tot nu toe heb gevoeld
+ 2 accu's
- Meer herrie en word ook warmer.

Als mensen twijfelen tussen deze notebook zou ik absoluut de TX2000 aanraden !!
De 2710p is echt te traag, Er komt een versie met SSD harddisk maar is nog niet leverbaar, maar waarschijnlijk dat dit een optie word van € 300 / € 400. Kortom nog niet echt betaalbaar.
Voor een langere batterijduur kan je vista battery saver proberen, een programmatje die automatisch je aero en sidebar uit kan schakelen.. Ik kan nu zo'n 2+ uur werken op de 4 cell batterij met scherm op 35-40 procent en wifi aan. (voornamelijk internetten en office werkzaamheden)
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:27:
Volgens mij het hele topic doorgelezen en niet heel veel gevonden over de dvb-t kaart in de HP TX2000.

Weet 1 van jullie toevallig of deze kaart samenwerkt met Digitenne (i.v.m. smartcard)?

Kon hierover niets terugvinden op de HP site en ook niet in de handleiding.

Ik heb hem overigens nog niet. Dat zal binnenkort gebeuren :)
De dvb-t kaart werkt alleen voor de free-to-air kanalen. Zenders van digitennen kan je niet ontvangen omdat je geen smartcard kan lezen.

De atenne die je er bij moet gebruiken maakt de kaart niet echt mobiel, verder heb ik hem slechts enkele keren gebruikt het een beetje te testen.. Misschien handig voor opvakantie maar tot nu toe is het een beetje nutteloos...

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2390/2279834593_2b1242b4a2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2138/2279834183_0091e266f5.jpg

Verwijderd

[quote]Eastman schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:56:

Misschien ga ik dat upgraden naar 4 gig, ik heb in de bios het videogeheugen toegewezen, stond standaard op 64mb nu op 128mb, wat het maximale was... Iemand enig idee hoe ik dat verder kan verhogen. (op de HP website staat namelijk dat, dat maximaal 500 nog wat mb mag zijn

Weet iemand of de tx2000 te upgraden is naar 3 of 4 GB.....of heeft iemand het toevallig al uitgeprobeerd!!
Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste