Het grote Tablet PC topic

Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste
Acties:
  • 140.868 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
PureDevotion schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:39:
[...]

Weer wat geleerd :9

Blijf ik erbij dat ws. HP en Lifebooks de enige echte kansmakers zijn. misschien de Protégé R400 ook wel, iig, voor $3500 mag je dat toch wel verwachten. (of niet :? )
Die HP heeft een onboard intel videokaart, die Protege r400 ook en wat ik van die lifebooks tegen kwam ook. Helaas dus. Ik zal nog eens verder zoeken naar tablets met betere videokaarten.
Er lijkt nog niks op de markt te zijn met een echt goede videokaart. Het beste wat ik tegenkom is een x1400 maar ik denk niet dat die mobile versie dual link DVI heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door -DG- op 26-01-2007 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:23
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:57:
[...]

- Qua dikte val het best mee vergeleken met hedendaagse laptops. Het is +/- 5 mm dikker.
- Ook de leesbaarheid valt reuze mee zolang er geen licht erop reflecteerd. Maar dat zal je met gewone laptops ook last van hebben weliswaar iets minder snel.
Is dat 5mm dikker dan een normale laptop in ingeklapte toestand? Dat is namelijk behoorlijk dik. :?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slim-line drive: 15 mm
Toetsenbord: 6mm
tussenruimte tussen behuizing en scherm: 2mm
scherm: 12 mm
pootjes onderaan: 3mm

totaal: 38 mm

Gewone laptop hebben geen tussenruimte en dunnere scherm. Scheelt al gauw 4/5 mm.
Als je die 5mm echt een gigantisch probleem vindt, dan raad ik je aan om een te kiezen waar geen optische station in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bro!
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-07 02:42
Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 21:33:
[...]

Gaat Aero nog werken met nieuwe drivers voor de videokaart of heb je echt 1 GB nodig minimaal om het te draaien?
Met 1 Gb draait Aero glass wat beter dan zonder, maar het blijft behelpen. Soms draait het een tijdje, maar als je iets intensiefs doet schakelt hij terug naar het 'normale' vista thema.

Ik hou de drivers in de gaten, maar er lijkt nog niet veel schot in de zaak te zitten. Ik ben kennelijk niet de enige die dat vind [url]http://tweakers.net/nieuws/46181/Gebrekkige-drivers-zorgen-mogelijk-voor-aanklacht-nVidia.html[/ur;]

Je zou verwachten dat met de lancering van Vista voor consumenten nu, de kans op driverupdates ook wat toeneemt, maar garanties zijn er niet. Toshiba had al aangekondigd dat ze Vista niet gingen ondersteunen voor de m200, maar wie weet. Hoe moeilijk kan het zijn een paar lullige drivers en utilities te porten?

Vista zonder Aero draait verder prima, op de genoemde kwaaltjes na dan (geen utils, aero glass beperkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Ik ben eigenlijk best wel gecharmeerd van de Asus R1 ( Asus site flash en Asus site gewoon ) en (voor een tablet) valt me de prijs best mee T.net pricewatch

Alleen ik vroeg me af, werkt dat nou fijn, een tablet? Als ik 'm in tablet mode zou gaan gebruiken is het voor aantekeningen. Maar hoe schrijft dat, wen je er snel aan, etc? Wat zijn jullie ervaringen dus met het schrijven.

Op dit moment wordt-ie met Win XP Tablet geleverd (dus niet met Vista), terwijl ik in de review van pcm lees dat de Tablet functies in Vista veel beter zijn. Zit hier dan een coupon bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:19

Garyu

WW

Woei, ik zie nu pas dat IBM/Lenovo eindelijk de X60-tablet editie heeft uitgebracht:

Afbeeldingslocatie: http://www.pc.ibm.com/us/notebooks/thinkpad/x-series/tablet/images/overview_tab/tablet_ultimate_283x220.jpg
http://www.pc.ibm.com/us/...eries/tablet/sitelet.html
Features
* Ultraportable class-leading size of 1.1" thin and weight starting at 3.8 lbs.
* Industry-leading standard battery life of up to 7.5 hours on 8-cell battery.
* MultiView/MultiTouch display provides outstanding indoor/outdoor viewing and versatile interaction through touch or digitizer pen.
* SXGA+ high resolution display offers 1400x1050 pixels for improved desktop real estate.
* Hard Drives up to 100GB 7200rpm and 120GB 5400rpm for high-speed and high capacity storage options.
* ThinkPad 11a/b/g/n Wireless connects to the latest 802.11n MIMO Wi-Fi and all previous standards.
* Embedded WWAN connects to your provider's wireless broadband network.
* ActiveRotate automatically rotates the screen based on how the notebook is held.
* NavDial a four direction navigational pad including enter key for use in tablet mode.
* ThinkPad X6 Tablet UltraBase mobile docking solution provides easy snap-in connectivity on the go or at home.
Ik vind de IBM tablets nog steeds niet de mooiste, maar wel erg praktisch. Ook het gewicht en formaat zijn te behappen met 12.1", en 274mm x 244mm x 27.4-33.1mm. Er zit geen CD-speler in, maar dat boeit me eerlijk gezegd ook niet. Ik heb liever gewoon een lekker dunne tablet :).

pricewatch: IBM/Lenovo ThinkPad X60 Tablet (Core Duo L2500; 1GB; 80GB; Geen CD; 12.1"TFT; Vista business) rond de 1800 euro.

[ Voor 17% gewijzigd door Garyu op 27-02-2007 12:49 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bro!
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-07 02:42
Jippie, de Vista drivers voor de m200 zijn uit! Het meeste lijkt te werken (rotatie, de buttons, aero glass, etc. Alleen terugkomen uit slaapstand is me nog niet gelukt (dwz het beeldscherm blijft nog steeds zwart)).
http://ch.computers.toshi...bios.jsp?LNG=8&service=CH

veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 11:31
Zelf zit ik er ook aan te denken om een tablet pc aan te schaffen. Ik heb al zitten kijken naar gewone laptops van maximaal 12,1" vanwege gebruik tijden het reizen. De voornaamste reden om nu te kijken naar een tablet pc is dat ik tijdens het reizen niet de mogelijkheid heb om een muis te gebruiken terwijl ik dat in mijn ogen wel nodig heb om lekker te kunnen werken (grafische bezigheden). Ze zijn mij nog wel aan de dure kant en ben tussendoor ook aan het kijken naar een tweedehands tablet pc. Alleen nu is mijn vraag is het ook mogelijk om de tablet pc aan te sluiten op je desktop en het table dan te gebruiken als invoer apparaat? Een andere vraag is, werkt een CAD programma of Photoshop een beetje op de tablet pc, zijn er geen problemen met de busturing van die programma's? HAd wel gelezen dat alle programma's die onder XP werken ook onder XP Tablet werken maar vraag het me toch af. En vanaf hoeveel MhZ werkt Photoshop een beetje (kleine bewerkingen), niet dat ik zo met een 933MhZ thuis kom en dat Photoshop er niet op draaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Dagg schreef op maandag 23 april 2007 @ 22:21:
Zelf zit ik er ook aan te denken om een tablet pc aan te schaffen. Ik heb al zitten kijken naar gewone laptops van maximaal 12,1" vanwege gebruik tijden het reizen. De voornaamste reden om nu te kijken naar een tablet pc is dat ik tijdens het reizen niet de mogelijkheid heb om een muis te gebruiken terwijl ik dat in mijn ogen wel nodig heb om lekker te kunnen werken (grafische bezigheden). Ze zijn mij nog wel aan de dure kant en ben tussendoor ook aan het kijken naar een tweedehands tablet pc. Alleen nu is mijn vraag is het ook mogelijk om de tablet pc aan te sluiten op je desktop en het table dan te gebruiken als invoer apparaat? Een andere vraag is, werkt een CAD programma of Photoshop een beetje op de tablet pc, zijn er geen problemen met de busturing van die programma's? HAd wel gelezen dat alle programma's die onder XP werken ook onder XP Tablet werken maar vraag het me toch af. En vanaf hoeveel MhZ werkt Photoshop een beetje (kleine bewerkingen), niet dat ik zo met een 933MhZ thuis kom en dat Photoshop er niet op draaid.
Werkt allemaal prima eigenlijk. Behalve dan het gebruik van je tablet als input voor je normale desktop PC. Dat zou je eventueel kunnen oplossen mbv VNC, maar ik snap de wens ook niet zo goed. Je kan beter Een Wacom of iets dergelijks kopen voor je desktop computer als je zo graag een 'tablet' wil hebben als input :). Niks houdt je natuurlijk tegen om gewoon een extern scherm aan te sluiten op je tablet, maar ik snap de zin d'r niet zo van..

Bedenk dat een touchscreen niet druk gevoelig is (de mijne in ieder geval niet), en je daardoor hetzelfde kan bereiken als met een muis, namelijk bewegen en klikken. Wil je echt kunnen tekenen, dan heb je een drukgevoelig ding nodig, zoals een Wacom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Garyu schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 09:10:
[...]

Werkt allemaal prima eigenlijk. Behalve dan het gebruik van je tablet als input voor je normale desktop PC. Dat zou je eventueel kunnen oplossen mbv VNC, maar ik snap de wens ook niet zo goed. Je kan beter Een Wacom of iets dergelijks kopen voor je desktop computer als je zo graag een 'tablet' wil hebben als input :). Niks houdt je natuurlijk tegen om gewoon een extern scherm aan te sluiten op je tablet, maar ik snap de zin d'r niet zo van..

Bedenk dat een touchscreen niet druk gevoelig is (de mijne in ieder geval niet), en je daardoor hetzelfde kan bereiken als met een muis, namelijk bewegen en klikken. Wil je echt kunnen tekenen, dan heb je een drukgevoelig ding nodig, zoals een Wacom.
Er zijn wel tabletpc's die drukgevoelig zijn en dan ook gewoon met de wacom drivers werken.
Welke heb jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

-DG- schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:06:
[...]

Er zijn wel tabletpc's die drukgevoelig zijn en dan ook gewoon met de wacom drivers werken.
Welke heb jij dan?
Een Acer TravelMate C310. Voor zover ik weet niet drukgevoelig in ieder geval :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Garyu schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:22:
[...]

Een Acer TravelMate C310. Voor zover ik weet niet drukgevoelig in ieder geval :).
Probeer toch deze driver eens.
http://www.wacom.com/tabletpc/driver.cfm :) Volgens mij is die wel drukgevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Nee het was gewoon een vraag, wilde hem daar toch niet voor gaan gebruiken. Hoe kan ik zien of een Tablet PC drukgevoelig is? ZIt nu te kijken naar een tweedehands HP Compaq Tablet PC TC1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Dagg schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:02:
Nee het was gewoon een vraag, wilde hem daar toch niet voor gaan gebruiken. Hoe kan ik zien of een Tablet PC drukgevoelig is? ZIt nu te kijken naar een tweedehands HP Compaq Tablet PC TC1000.
Hmm, lijkt erop dat alle nieuwere modellen wel drukgevoelig zijn O-)
Pressure Sensitive Pen TC1000
Lijkt me dat als ze een Pressure Sensitive Pen verkopen, dat ie dan drukgevoelig is ;).

[ Voor 25% gewijzigd door Garyu op 24-04-2007 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Sorry had niet goed gekeken, kwam net namelijk de handleiding tegen van die Tablet PC en daar staat ook in dat hij drukgevoelig is. Nu maar hopen dat alles werkt met Photoshop, ben er toch wel een beetje huiverig over maar dat noem ik maar onervarenheid.

edit:
Nog even een vraag. Hoe ervaren jullie het werken op zo'n klein scherm 12,1" of 10,4"
Meld even welk scherm je zelf hebt. Vraag me af of 10,4" niet wat te klein is vandaar. Graag wil ik jullie ervaring weten.

[ Voor 30% gewijzigd door Dagg op 24-04-2007 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
OVer de 12,1" weet ik inmiddels voldoende zie link.

Over de 10.4" nog niks kunnen vinden. De HP Compac tc1000 werkt op een resolutie van 1024x754 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Voldoende voor wat? Om te Photoshoppen/Cadden lijkt me 10,4" inderdaad aan de kleine kant. Ik vind zelf 12" wel OK, al neem ik voor het serieuzere werk meestal een grotere PC mee. Lijkt me een kwestie van wat je wilt. Ik heb jaren jaren lang op een 12" met 800x600 gewerkt, dat was ook prima. Maar als je eenmaal meer ruimte gewend bent, dan wil je toch liever meer. Het blijft altijd de afweging tussen portabiliteit en schermgrootte. Dat is een afweging die ieder voor zich moet maken.

De HP Compaq TC1000 is trouwens voor zover ik weet een erg fijn apparaat. Ik ken meerdere mensen die hem hebben en dagelijks gebruiken voor werk, en die zijn er erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ik heb zelf een TC1000 te koop voor een goed bod wellicht

Heeft kort na levering een nieuwe harddisk gekregen van HP en is in prima staat. Je ziet er niet aan dat ie al wat ouder is. [/spam]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De TC1000 werkt toch met een stylus waar een battery in zit? dat lijkt me niet echt handig. http://www.tabletquestion...0-pen-battery-leaked.html |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Ik heb er inmiddels één, het is de Compac TC1000 geworden en niet die van Yoeri. Erg fijn dingetje. Ik Las alleen een stuk terug in deze topic over het onebutton (webmodus) instellen van de pen alleen kan ik dit nergens vinden, iemand enig idee hoe dit moet?

eidt:
Ik heb het inmiddels gevonden. Dacht dat je het in moest stellen bij de mouse opties maar kon daar niks vinden. Kwam er net achter dat je het in moet stellen bij Folder opties.

[ Voor 26% gewijzigd door Dagg op 26-04-2007 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Hehe, goeie keus hoor voor een tweedehands tabletpc. Mag ik zo nieuwsgierig zijn te vragen hoeveel je betaald hebt? Dan heb ik een idee wat ik voor de mijne kan vangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Tuurlijk, zal ook even opgeven waar die van mij uit bestaat:
Dockinstation met DVD-rom speler
Toetsenbord
Luxe etui voor Tablet en toetsenbord
Scherm beveiliging (rubber mat)
Compac TC1000
- 40GB HDD
- 512MB werkgeheugen
- 1 GHz Transmeta Crusoe proc
- 10/100 Mb NIC
- Wireless NIC
- ed...

En veel programma's stonden er op die ik mocht hebben.
Dit alles was ik (edit) voor kwijt. Leek mij wel een redelijke prijs.
Dacht alleen wel in het begin dat er ook BT op zat wat niet zo is.
Heb jij heel toevallig nog een tweede pen of zat er bij jou ook maar één bij?
Zit er wel over te deken om een tweede pen te gaan halen mocht ik mijn
eigen pen onverhoopt kwijt raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Mijn tweede pen moet ik nog wel ergens liggen hebben. Is wel slechts 30GB harddisk. Rest is identiek. Op zich nog wel een goeie prijs. TOch maar eens kijken om die van mij op ebay of zo te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Jammer dat ik er het geld niet voor heb :( Anders was ik zeker geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Yoeri schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:13:
Mijn tweede pen moet ik nog wel ergens liggen hebben. Is wel slechts 30GB harddisk. Rest is identiek. Op zich nog wel een goeie prijs. TOch maar eens kijken om die van mij op ebay of zo te zetten :)
Zou je willen kijken of je er daadwerkelijk twee pennen bij hebt gekregen? Kan er namelijk niks over vinden in de handleiding dat er twee bij ge;everd werde. Ik ben wel in voor die tweede pen van je moocht je hem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Zal ook even mijn ervaring geven over mijn tablet PC.
Dit Stull is geschreven met handschrift herkenning en dat is wd even wennen aangezienmijnhandschrift nog door de computer geleerd moet worden, maar ik merk nu al dat dat wel goed komt. Ben aardig content met het apparaat.

+ punten :
Erg handzaam,dit was voor mij erg belangrijkvanwege het vele reizen waar ik hem veel wil gaan gebruiken.
Zal ook even mijn ervaring geven over mijn tablet PC.
Dit stuk is geschreven met handschrift herkenning en dat is wel even wennen aangezien mijn handschrift nog door de computer geleerd moet worden, maar ik merk nu al dat dat wel goed komt. Ben aardig content met het apparaat.

+ punten :
Erg handzaam,dit was voor mij erg belangrijkvanwege het vele reizen waar ik hem veel wil gaan gebruiken.
Het feit dat je er mee kunt schetsennatuurlijk.
Dat hij CF kaartjes slikt
Wifi, maar wie heeft dat niettegenwoordig

- punten :
Had wel wat sneller mogen zijn wat procesor betreft, koop dan ook een nieuwe en geen 3 a 4 jaar oude tablet PC.

onzeker:
Batterijduur had misschien wat meer mogen zijn maar een gemiddelde van 2.5 uur is niet zo slecht volgens mij.
De pen is drukgevoellig maar het tablet zelf niet, dus als op een Wacom schetsen zit er niet in weet alleen niet of ik dat zal missen.

Ik heb hem inniddels 3 dagen in gebruik. Vrij kort nog maar bevalt goed tot op heden dus.
Het is de bedoelingdat ik hem veel gagebruiken tijdens het reizen voor onder ander ontwerpen (LD als schetsen en 3D in SketchUp), tekstverwerken, internetten , filmpje kijken en dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik ben ook aan het kijken voor een laptop, een tablet-PC lijkt me zeer handig.
De Asus R1F lijkt zeer interessant, maar ik heb het idee dat ie in verhouding tot de meeste laptops niet meer echt het nieuwste van het nieuwste is.

De Lenovo X60 serie is ook een goede kandidaat. Je kan op de Lenovo site hem tot op zekere hoogte leuk configureren, een optie die ik bij veel online winkels mis (Ik ben van de zomer drie weken lang in de VS waar ik ook een vast adres heb dus ik was van plan om hem daar te kopen)
Kent iemand dit soort built-to-order winkels in de US?
Anders ben ik van plan om een vrij basic laptop te bestellen bij Lenovo en dan zelf wat onderdelen extra te kopen. Een upgrade van 1GB geheugen naar 2*1GB kost op de Lenovo site bijvoorbeeld $170, in een normale winkel kan je een extra 1GB latje voor $50 krijgen :P

Heeft er iemand hier ervaringen met dit apparaatje?

Ik weet dat er voor XP een speciale Tablet-pc editie is, hoe zit dit bij Vista, is daar gewoon out of the box ondersteuning voor? En werkt dat goed?

En nog een dingetje wat ik me afvraag: Ik ben nu aan het kijken voor een Tablet-PC van rond de $2100 dat is ongeveer €1500, is het voordeel van een tablet PC het geld waard? Als ik een beetje rondkijk kan je voor $1500 een heel mooi 14" Alienware laptopje kopen.

[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 01-05-2007 17:17 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Voor de mensen die wel interesse hebben in die X60, hij is nu sterk in de aanbieding bij Lenovo.com.
En dat betekend goed nieuws, want de X61 tablet zit er aan te komen :D Compleet met Santa Rosa :)
Volgens enkele geruchten zal ie eind van de maand gelanceerd worden. Op De site van Lenovo zijn nu ook al de eerste support documenten voor X61's te vinden dus hij komt zeker.

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3711
http://www.engadget.com/2...d-x61-convertible-tablet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Ziet er leuk uit, alleen de ene site zegt 1024x768 en de ander 1400x1050. In dat laatste geval zou het wel interessant zijn.
Jammer dat er geen tablet is met 1680x1050 (14" ofzo) en een iets betere grafische kaart. (in plaats van al dat onboard spul) Zodra dat voor een goede prijs komt weet ik welke laptop ik voor volgend jaar als ik ga studeren wil hebben. :9

Over vista en tablets; dat werkt gewoon op de standaard vista versie, bovendien ook nog beter dan de tablet xp versie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Beter moet het zeker zijn volgens de Vista site.
Lenovo biedt bij die X-series een hoop verschillende schermen aan. Mij lijkt die multiview + touch zeer leuk, het is alleen jammer dat bij de huidige serie dat alleen kan met een lage resolutie, als je het normale SXGA+ scherm neemt heb je ook hoge resoluties maar dan heb je geen touchscreen

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 17-05-2007 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil voor als ik ga studeren ook een tablet pc kopen, ik was aan het kijken naar een Gateway CX210X die is nog betaalbaar en kan ik eens in de zoveel tijd nog een game spelen met de ingebouwde x1400.
Maar het importeren wordt nog moeilijk, kent iemand toevallig een nederlandse importeur van gateway?
Of des noods een buitenlandse die wel vervoert naar nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Weer wat Tablet-PC nieuws: nieuws: Dell kondigt Latitude-tablet-pc aan
(video: http://direct2dell.com/one2one/archive/2007/05/18/15193.aspx)
Wie weet gaat het de markt nog veroveren! ;).

Wel goed om te zien dat deze grote computerbouwer zich er nu ook eindelijk aan waagt. En als ie daadwerkelijk zo dun is als ze beweren en lichter dan andere tablets, dan is het zeker een interessante opvolger voor mij. Wel even op de prijs letten natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Goed dat Dell ook van zulke dingen gaat maken, alleen jammer dat deze zo te zien ook niet meer dan 1280x800 pixels heeft. Vind dat nog steeds het grootste nadeel van de tablet pc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Dan zul je toch al gauw bij de Lenovo X61 oid uitkomen, met een scherm met 1400x1050. Die dingen binnenkort ook eens gaan bekijken, wel erg cool namelijk :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Die resolutie komt omdat het ook een touchscreen is (net als sommige X60's en X61's)
Misschien komt er ook gewoon eentje zonder touch, bij de X60 serie heb je bijvoorbeeld normale schermen met hogere reso's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Dan is het dus geen Tablet pc meer? Dan kan ik net zo goed een gewone laptop met een 1680x1050 of 1920x1200 scherm kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

touchscreen <-> pen-screen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Een standaard tablet PC heeft _geen_ touchscreen.
Net als een Wacom bijvoorbeeld ligt op het scherm een laagje die merkt wanneer je er met een pen op schrijft. (de meeste fabrikanten gebruiken ook Wacom technologie)

Het leuke van die X60 is dat ze ook met, zoals Lenovo het noemt, 'Multitouch-schermen' geleverd worden. Dit zijn schermen die je behalve met een pen ook met je vingers kan bedienen. Dat is imo gewoon zoals je elke PC zou moeten kunnen bedienen. Maar het is dus nog vrij beperkt beschikbaar en (nu nog) onnauwkeurig bij hoge resoluties.

Echt leuk zou het natuurlijk pas worden met dit soort schermen http://www.ted.com/index.php/talks/view/id/65 :9~

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 21-05-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Oke, zo bedoel je. Ik wist niet dat ze dat hadden.
Ik hoop dan alleen dat wanneer je een pen gebruikt, je hand als die even het beeldscherm raakt niet werkt.
Handig is het zeker wel als je met je vingers ook het beeldscherm kunt bedienen, maar als ik moet kiezen tussen een hogere resolutie of touchscreen... Lastig, hopelijk komt er een combinatie. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door -DG- op 21-05-2007 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

-DG- schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:05:
Oke, zo bedoel je. Ik wist niet dat ze dat hadden.
Ik hoop dan alleen dat wanneer je een pen gebruikt, je hand als die even het beeldscherm raakt niet werkt.
Handig is het zeker wel als je met je vingers ook het beeldscherm kunt bedienen, maar als ik moet kiezen tussen een hogere resolutie of touchscreen... Lastig, hopelijk komt er een combinatie. ;)
Daar hebben ze wel op gelet hij reageert alleen op puntige dingen, dus niet op je palm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Dan is het wel mooi :) , weet je toevallig ook of andere merken dat ook al gepland hebben voor de komende tablet pc's?

Dat filmpje van ted.com is ook wel geinig trouwens. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Mijn PDA werkt al jaren zo, maar ik kan me niet voorstellen dat het op een Tablet ook fijn werkt eerlijk gezegd. Dingen met je vingers aanklikken OK, maar text-input daar gebruik ik dus echt wel een pen voor. Mijn huidige tablet doet ook alleen pen-input en hoewel het de eerste twee uur misschien even wennen is, is het daarna eigenlijk gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Tuurlijk, maar dat touchscreen werkt ook in gewone notebook mode. En het lijkt me gewoon heel erg handig als je niet perse die pen moet pakken als je even wat dingen wilt doen.

Maar helaas zal mijn X60 tablet avontuur niet door gaan, anders had ik jullie er alles over kunnen vertellen. Omdat eind van de maand het nieuwe model pas gelanceerd wordt zal ik het niet halen om die te kunnen krijgen tijdens mijn bezoek aan de VS, voordat ie hier in Nederland beschikbaar zal zijn zal nog lang duren, om over de absurde prijs, ook zonder BTW, nog maar niet te spreken. Ik zal dus eerst een normaal (Zepto 14.1" Santa Rosa) laptopje kopen, volgend jaar zal ik dan een mooie tablet halen voor m'n studie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een vervanging voor mijn pen, aangezien de tweede knop erg slecht functioneerd. Ik heb het liefst een pen die goed in de hand ligt en echt lijkt op een goede normale inktpen. De cross executive pen bijvoorbeeld.

Nu is alleen het probleem dat ik echt die twee knoppen nodig heb. Eén voor rechtermuisknop en één voor de middelste (ik gebruik software waarin hij niet rechtermuisklikt door hem op een plek te blijven drukken)
Weet iemand een pen die voor mij voldoet? Of zit ik vast aan de kleine/brakke pen die bij mijn x41tablet zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoptolemos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-12-2024
Echt leuk zou het natuurlijk pas worden met dit soort schermen http://www.ted.com/index.php/talks/view/id/65 :9~
Wel grappig ja, maar die toetsenbord functie moet nog even over nagedacht worden. Je moet in dit geval constant je vingers een eindje boven 't scherm houden.. lijkt me lastig.

Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.6GHz | GigaByte GA-P35-DQ6 | G.Skill F2-6400CL4D 4096MB | MSI N660 TF 2GD5/OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Neoptolemos schreef op zondag 03 juni 2007 @ 20:53:
[...]

Wel grappig ja, maar die toetsenbord functie moet nog even over nagedacht worden. Je moet in dit geval constant je vingers een eindje boven 't scherm houden.. lijkt me lastig.
Met een drukgevoelig touchscreen zou dat niet hoeven. Maar dan nog lijkt het me niet fijn typen, bij een toetstenboard voel je namelijk waar de toetsen zitten en je krijgt ook veel fijnere respons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• still_the_same
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 22:47
Nu nog een tablet pc die wel een fatsoenlijke videokaart heeft en dan zou ik echt gelukkig zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb laatst het scherm van mijn m200 open gemaakt en goed schoongemaakt, er was echt veel stof tussen de beschermlaag en het lcd gekomen. En alles werkt nog! :)

Ook ubuntu er op gezet om te proberen. Werkt ook ok.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-08 10:18
Ik quote mezelf maar eventjes, wel zo handig ;)
quote: BorgMan
Mensen,

Ik ga met het nieuwe schooljaar beginnen met de opleiding Interactieve Media op de HvA, en ben daarvoor verplicht een laptop aan te schaffen. Nu heb ik mijn oog laten vallen, na een (hele kleine) demonstratie bij Dynabyte, op de HP TX1000. Nu is mijn vraag: wie van jullie heeft ervaring met deze laptop? Mijns inziens is hij perfect voor me omdat hij een touchscreen heeft en ik nogal heel erg veel teken. Aan de andere kant... het is geen digitaal tablet dus vraag ik me af of het de moeite waard is. De kleine maat is geen maar, eerder een pro: ik hoef geen supergroot scherm te hebben. ook zou ik graag wat meningen over de specs willen hebben: of de videokaart te doen is, en of er ook aan een XP tablet edition te komen is (ik draai voornamelijk SketchUp; geen Vista voor mij dus)...

Adviesprijzen verschillen een beetje: Dynabyte bied hem aan voor 1249, ebay heeft op dit moment een bod lopen voor ongeveer 650. Dus: wat zeggen jullie ervan?

[EDIT] Opzich is een link naar het systeem ook wel handig ;) Hit the link :)
Dus de vraag: zijn er ervaringen met deze specifieke tablet PC? Ik geloof dat er hier een hoop mensen zijn die zonder meer voor de Lenovo zouden gaan, maar ik vind deze HP net iets meer klasse hebben; het oog wil ook wat tenslotte. Zijn deze specs een beetje redelijk voor een prijs van tussen de 900 en de 1400?

Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Bedoel je met touchscreen dat je hem ook met je vingers kunt gebruiken? En wat bedoel je met
"het is geen digitaal tablet"?

Mijn oog wil trouwens ook wat en ik zou liever voor de IBM gaan, die HP ziet er nogal als plastic rommel uit, helemaal vergeleken met de IBM. (is maar mijn mening hoor ;))

[ Voor 41% gewijzigd door -DG- op 25-06-2007 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Ik denk dat ie dit bedoelt:
The tablet functionality of the tx1000 promises to be either one of the best features of the laptop, or one of the most frustrating. Unlike most other tablet laptops on the market, the tx1000 uses a touch screen, not an active stylus screen. This means that you can use any stylus, pen or other pointed object to input commands and text on the screen. This is very handy in case you misplace your stylus, but the touch screen is not as responsive as an active stylus screen. I found that the only way for my handwriting to be recognized was to use slow, consistent pen strokes and to make sure that the point of the stylus never lost contact with the screen during the pen stroke.
In eerste instantie dacht ik ook dat het vervelend is dat je altijd de pen bij de hand moet hebben om op je tablet te kunnen schrijven. En om op buttons te klikken e.d. denk ik dat nog steeds. Maar als ik dit lees, dan weet ik waarom verder nauwelijks een laptopbouwer zich aan een 'echt' touchscreen gewaagd heeft. Het werkt gewoon niet handig....

Ik heb zelf geen ervaring met deze HP. Wel heb ik met wat andere HPs gespeeld (de wat oudere broertjes, waarbij het display altijd boven ligt. Daar hoor ik eigenlijk alleen maar goede ervaringen mee.

Ik zou persoonlijk liever voor een "bewezen" tablet gaan. Dat kan de Lenovo zijn, maar er zijn vast ook wel andere erg goede op de markt.

Zoals ik dit hierboven echter lees, valt de HP tx1000 daar niet onder. Als de bediening slecht is, dan heb je daar op de lange termijn alleen maar last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Oh zo, IBM heeft dat dus wel, een touchscreen én een wacom achtig systeem waardoor je met de pen drukgevoelig kunt werken maar ook met je vingers wat kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Laatst online: 19:23
Weet iemand toevallig een sneltoets of snelkoppeling om in Vista het scherm te kantelen.

Ik heb namelijk een Tecra tablet pc, en daarmee kan ik een willekeurige snelkoppeling of sneltoets uit laten voeren als ik de laptop op een bepaalde manier beweeg. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:56
Ik ben eigenlijk zelf op zoek naar een tablet PC die redelijk geschikt is voor buitenwerk. Het dingetje moet in ieder geval GSM/GPRS en GPS aan boord hebben en bij voorkeur dat deze devices door linux ondersteund worden.

Ik heb zelf dit al gevonden:

http://www.acturion.com/produkte/victum_tablet_8.htm en
http://www.myruggedtablet...roducts/xtablet_t8600.php

Wat volgens mij op exact hetzelfe apparaatje uitkomt.

Heeft iemand toevallig een idee of er een nederlandse wederverkoper is en wie heeft nog meer suggesties voor tablet PC's die aan mijn eisen voldoen?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Dat zijn eigenlijk ultra mobile pc's. Zoek maar eens op UMPC, dan vind je wel wat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Een Flybook misschien een idee, die zijn volgens mij net ietsje groter, en hebben ook GSM/3G support volgens mij. Ik weet niet zeker of ze ook GPS hebben, maar een externe bluetooth-GPS adapter werkt 100% zeker. We gebruiken ze hier voor een project waar ze ook als navigatiesysteem draaien en internet via het ingebouwde GSM-ding gebruiken.

Net even zitten kijken, tegenwoordig hebben ze ook een HSDPA model :).

Afbeeldingslocatie: http://www.flybook.biz/images/gallery/gal_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.flybook.biz/images/gallery/gal_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.flybook.biz/images/gallery/gal_4.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Garyu op 29-06-2007 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
alleen ben ik bang dat ze niet echt tegen stof en regen kunnen.
Of tegen klungeligheid dat ze vallen :$

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Die flybooks zijn ook erg duur ofniet?
UMPC's zijn stukken goedkoper iig.

Deze ziet er trouwens wel stevig genoeg uit. :P
Afbeeldingslocatie: http://www.navigadget.com/wp-content/postimages/2006/09/switchback-493.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.navigadget.com/wp-content/postimages/2006/09/switchback-930.jpg
Hier de site van de fabrikant.

[ Voor 8% gewijzigd door -DG- op 29-06-2007 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
-DG- schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 11:33:
Die flybooks zijn ook erg duur ofniet?
UMPC's zijn stukken goedkoper iig.

Deze ziet er trouwens wel stevig genoeg uit. :P
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier de site van de fabrikant.
Maar ik zie allen geen GSM/GPRS/UMTS (iets in die trend iig :P ) ondersteuning ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Kun je niet een usb dingetje eraan gooien wat dat ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
Nou, de kogel is door de kerk, zodra mijn paspoort klaar is sprint ik terug naar Dixons en haal ik de TX1020. Wel met een ietwat uitgestelde betaling (10 maanden, geen rente) maar dan heb ik hem in ieder geval gebruiksklaar / onder de knie op het moment dat school begint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Is de TX1020 wel drukgevoelig? Ik weet niet of dat een eis is of niet? (Wel voor mij in ieder geval) Een ander TX model heeft dit niet volgens deze amateurbeelden http://www.hardware.info/...ok__AMD_690_Moederborden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
Volgens HP's eigen specificaties wel. Ik weet ook niet meer zeker of de TX die ik bij Dynabyte heb getest (met touchscreen) ook echt de TX1020 of de 1127 was. Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar het resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirtualGuineaPig
  • Niet online
--

[ Voor 100% gewijzigd door VirtualGuineaPig op 10-07-2007 21:28 . Reden: off topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Snappen jullie dit, bij de Fujitsu T4220 staat op de site bij de specs dat er een SXGA+ scherm in kan (dus 1440x1050), maar bij het configureren kun je die nergens selecteren. :|
Als er echt zo'n scherm in kan is die ook wel interessant.

Ik hoop echt dat er binnen 2 maanden een tabletpc met min. SXGA+, C2D en een beetje videokaart komt. Het liefst ook met touchscreen.
Mocht hier iemand rondlopen die dat kan regelen, graag. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bel maar naar fujitsu, misschien heb je geluk.

http://forum.tabletpcreview.com/showthread.php?t=7694

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Right Ik heb er eentje om mee te spelen. Het is een Compaq TC1000.

Ik hoop hiermee digitale administratie te kunnen doen zodat de papierberg weg kan. Echter is het verkrijgen van batterijen voor de pen al een aardig obstakel. Zijn er herlaadbare verkrijbaar?

Hoe goed is dit ding voor administratie? Kun je mensen een legale handtekening laten zetten? dwz is een digitale handtekenig even bindend als de ink versie?

Windows XP is in ieder geval soepel en een digitale versie van wat documentjes staan er leesbaar op dus dat is hoop gevend.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
ROFLASTC schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 22:22:
Right Ik heb er eentje om mee te spelen. Het is een Compaq TC1000.

Ik hoop hiermee digitale administratie te kunnen doen zodat de papierberg weg kan. Echter is het verkrijgen van batterijen voor de pen al een aardig obstakel. Zijn er herlaadbare verkrijbaar?

Hoe goed is dit ding voor administratie? Kun je mensen een legale handtekening laten zetten? dwz is een digitale handtekenig even bindend als de ink versie?

Windows XP is in ieder geval soepel en een digitale versie van wat documentjes staan er leesbaar op dus dat is hoop gevend.
AAAA batterijen ofniet?
Die zaten in m'n de pen van m'n oude tekentablet. Ik kon die batterijen bij het onderdelenhuis wel krijgen destijds, volgens mij iets van 5 tot 7 euro voor 2 stuks.
Oplaadbaar zijn die er niet afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

-DG- schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 01:13:
[...]

AAAA batterijen ofniet?
Die zaten in m'n de pen van m'n oude tekentablet. Ik kon die batterijen bij het onderdelenhuis wel krijgen destijds, volgens mij iets van 5 tot 7 euro voor 2 stuks.
Oplaadbaar zijn die er niet afaik.
Lastig te krijgen dus? Kan de Tablet-PC pennen van een ander merk hebben? er waren dacht ik pennen met een grotere batterij maat.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

right Heb ik eindelijk batterijen doet ie het nog niet....

Is zo'n pen altijd aan of moet je iets instellen in de Tablet voordat hij de pen ziet? Ik kan met de muis wel schrijven maar dus niet met de pen. Alles doet het denk ik dan ook en zo op het eerste gezicht is er niks stuk. Zo het wellicht een slecht contact makende batt zijn?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Moeten daar batterijen in :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
Er zijn tabletpennen die batterijen nodig hebben om de druk te kunnen registreren. Ik weet van de TX1020 dat het puur een druk scherm is en dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen hard drukken of zacht drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De TX1020 heeft een "AMD Turion™ 64 X2 mobiele technologie TL-50" 1600 mhz processor.

Is dit verglijkbaar met de Intel DuoCore 2 processor die in de ASUS R1F zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
Niet helemaal, de Turion is een mobiele processor dus ik denk dat ie op bepaalde vlakken wat trager is dan een DuoCore 2. Ik heb mijn financiering nog niet rond kunnen krijgen dus ik kan nog niet vertellen of ie bevalt of niet :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BorgMan schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 18:22:
Niet helemaal, de Turion is een mobiele processor dus ik denk dat ie op bepaalde vlakken wat trager is dan een DuoCore 2. Ik heb mijn financiering nog niet rond kunnen krijgen dus ik kan nog niet vertellen of ie bevalt of niet :@
De Core2Duo processor die in die Asus R1F zit is ook een mobiele processor, dus dat maakt vrij weinig uit.

@ Mikezwet
Naar mijn weten is AMD Turion X2 vergelijkbaar met Intel Core Duo, Intel Core2Duo is sneller. (correct me if I'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
Lol, ik dacht dat de DuoCore een normale CPU was :p *zucht* ik ben echt niet thuis in al die namen, zolang het maar retesnel rekent vind ik het best...

Is er nou nog steeds niemand met een TX1020? Hier op Tweakers wordt er nu reclame voor gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BorgMan schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 20:01:
Lol, ik dacht dat de DuoCore een normale CPU was :p *zucht* ik ben echt niet thuis in al die namen, zolang het maar retesnel rekent vind ik het best...

Is er nou nog steeds niemand met een TX1020? Hier op Tweakers wordt er nu reclame voor gemaakt...
Agreed! Core Duo, Core 2 Duo, Turion X2, Santa Rosa. Tis dat k 't de laatste tijd een beetje volg, anders had ik de draad ook kwijt geweest.

Waar ik werk verkopen we de TX1020 en z'n opvolger de TX1120 (En ik zie net dat we ook de TX1270 gaan verkopen :X, overkill aan tablet pc's). Tot noch toe redelijk positieve reacties drover gehad. Na wat spelen vond ik zelf dat je voor een beetje redelijke feedback nogal hard op het scherm moest drukken. But then again, ik ben een Tekentablet gewend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

O en toen deed de pen het ineens... "k heb er nog een heel kewl docking station erbij ook.

Hebben jullie het effect dat de pen al schrijft op een paar mm afstand van het scherm?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
Fuzz, zou dit wel dan alsnog geschikt zijn om er een programma a la SketchUp en Photoshop op te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

ROFLASTC schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:55:
O en toen deed de pen het ineens... "k heb er nog een heel kewl docking station erbij ook.

Hebben jullie het effect dat de pen al schrijft op een paar mm afstand van het scherm?
Eigenlijk niet, een paar mm boven het scherm doet ie alleen maar hoveren. Kan je dus sleepbewegingen e.d. maken. Schrijven doet ie pas als ik het scherm aanraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BorgMan,

Ik werk al een half jaar op een Toshiba Tecra M7 139 Core2Duo 2GHz 2Gb en maak veelvuldig gebruik van photoshop, sketchup, AutoCAD, Maya en 3DS MAX.

Deze tablet pc beschikt over een simpele videokaart: Quadro NVS 110M (kaart eigenlijk bestemd voor 2D werk) prestaties zijn voldoende voor 3D werk op amateur niveau . Mijns inziens de enige degelijke tablet pc momenteel beschikbaar, die zowel als mobiel schetsboek en semi 3D workstation kan dienen.

Het drukgevoelige scherm in combinatie met o.a. photoshop werkt naar behoren, het is wel verstandig om er een losse Wacom pen (bv.: Cintiq) bij te kopen, die voelen degelijker aan dan de 2 standaard bijgeleverde Toshiba pennen.

Eenmaal in gebruik ontdek je pas de tijdswinst en ongekende mogelijkheden van het digitaal schetsen in een 2D en 3D omgeving. Ik studeer nog en werk tegelijkertijd als architect door heel het land, ben daardoor vaak uren onderweg en kan mbv. een tablet pc structureel meer werk verzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgezien van de HP 1020 omdat ik al las dat het scherm erg spiegeld en ook op de filmpjes op google en youtube zag ik inderdaad dat het scherm erg spiegelde.

Weet zeker dat ik me hieraan erg zal ergeren. Net als bij m'n ipaq 6515, dit scherm spiegeld ook nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:20

Milmoor

Footsteps and pictures.

Zo, wat zijn de tablet PC's veel geld. Ze hebben ten opzichte van een gewoon notebook een bijzondere scharnier, en een touchscreen. Maar budgetmodellen lijken niet aanwezig. Medion schijnt er een te hebben, maar die kan ik in Nederland niet vinden. Kan ik niet zoeken, of mikt men puur op de high-end markt?
Maar ik heb een nieuwe Toshiba Portege M200 in de restverkoop via Marktplaats gevonden. Als ik het topic goed gelezen heb, is men hier best tevreden over. Of zie ik wat over het hoofd?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Milmoor schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 10:48:
Maar budgetmodellen lijken niet aanwezig.
Ik vind de HP Pavilion tx1020ea redelijk betaalbaar : 1165 euro.

Maar misschien noem jij dat geen budget model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Die is inderdaad nog tamelijk betaalbaar. Maar hij staat bij de uit de productie genomen modellen, daardoor heb ik hem niet gezien.

[ Voor 33% gewijzigd door Milmoor op 31-07-2007 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:35
Heb nu een weekend de Lenovo X61 tablet (met 2Gb ipv de standaard 1Gb) en moet zeggen dat handschrift herkenning echt uitstekend werkt, en ik kan zelf mijn eigen handschrift soms niet eens lezen. Zelfs als je woorden als 'minimum' aan elkaar schrijft een beetje snel herkend hij dat gewoon. Alleen waar ik nog naar op zoek ben is een tablet pc sleeve, van Lenovo is die er wel voor de X60 maar de X61 heeft iets andere dimensies en van de X61 ben ik ze nog niet tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 19:24
Degene met een tablet-pc:

Klopt het dat het moeilijker is om te lezen van een tablet-pc, omdat het glas dikker is vanwege de touchscreen (heb gehoord dat dit iets wazigere lettertype zou geven)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ik zal thuis nog eens goed kijken. Ik heb een touchscreen monitor en een tablet bij elkaar in de buurt. Maar hoewel de afstand inderdaad wat groter is, heb ik er niet bewust last van gehad.

Heeft er iemand trouwens ervaring met de Wacom Penabled Cross Executive Pen? Ik heb de originele pen van mijn tweedehands M200 niet, en dit leek een leuke vervanging voor het noodpennetje dat ik nu gebruik. Maar voordat ik 60 euro (inc. verzendkosten) uitgeef wil ik zeker weten dat het prettig werkt. De prijzen varieren trouwens van 46 tot 120 euro voor dezelfde pen, ouch.
---
Getest, beiden zijn goed leesbaar. Maar het dikkere glas zorgt wel voor een "glossy" look.

[ Voor 7% gewijzigd door Milmoor op 07-08-2007 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Shinji schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 14:05:
Heb nu een weekend de Lenovo X61 tablet (met 2Gb ipv de standaard 1Gb) en moet zeggen dat handschrift herkenning echt uitstekend werkt, en ik kan zelf mijn eigen handschrift soms niet eens lezen. Zelfs als je woorden als 'minimum' aan elkaar schrijft een beetje snel herkend hij dat gewoon. Alleen waar ik nog naar op zoek ben is een tablet pc sleeve, van Lenovo is die er wel voor de X60 maar de X61 heeft iets andere dimensies en van de X61 ben ik ze nog niet tegen gekomen.
Op de Lenovo site staat deze als optie: "ThinkPad X61/X60 Tablet Sleeve [add $49.95]" Wel belachelijk duur :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
fsfikke schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:53:
[...]

Op de Lenovo site staat deze als optie: "ThinkPad X61/X60 Tablet Sleeve [add $49.95]" Wel belachelijk duur :/
Ja, is inderdaad aardig duur, maar het is dan ook een totaal ander iets dan een normale sleeve omdat je in deze heb als tablet kan gebruiken. Toen ik dat bericht schreef stond die optie er nog niet, alleen voor de X60, maar die is 1,1 cm dunner dus durfde het niet aan omdat die waarschijnlijk niet zou passen.

//edit
Overigens, zie ik hem nog niet los verkrijgbaar op de lenovo site staan, pas als dat zo is zullen ook de diverse leveranciers hem pas los gaan verkopen vermoed ik. Wel een beetje jammer want ik loop nu nog rond met een tas waar mijn vorige 17" laptop in paste, en daar zit dan een 12,1" laptop in :S

[ Voor 22% gewijzigd door Shinji op 10-08-2007 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 15:21
Ik ben al 4 jaar ongeveer eigenaar van de acer c102 maar de p3 en vooral de 256MB beperking is hij nu toch echt aan vervanging toe.
Toen ging ik zoeken met parameters... < 2kg max 12.1 inch scherm en ondersteuning van shader model 3 en hoger voor grafisch programmeer werk. Na veel gezoek is de enige die hier aan voldoet de komende Dell tablet:

Ben wel een beetje bang hoe lang het prijskaartje wordt.
Er staat 3lbs dat is vast zonder accu anders erg stoer als dat rond 1.5 Kg voor 12.1 inch is.

aankondiging door Jeff Clarke van Dell:
http://direct2dell.com/one2one/archive/2007/05/18/15193.aspx

copied from gbm
- Rob Bushway

Well, we've learned a lot more about the Dell XT Tablet PC, this time from a GottaBeMobile.com reader who just got out of meeting with Dell and saw the unit during a non-NDA demonstration.

Here are some more details to add to what we've already learned today:

* XT Tablet PC becomes official on October 9. Supposed to start taking orders about a week before, and start shipping 2 - 3 weeks after October 9
* 1.2ghz dual core ULV
* Integrated video chipset will be ATI
* There will be a 5400 rpm harddrive option, max size of 80 gb. 32gb SSD will be an option, too
* 3GB max memory
* Weight: 3lbs
* Dimensions: 8.5 x 11 x 1.5. Our source said it looked about as thick as an X61 Tablet PC
* Battery life should be around 5 hours on standard and 9 - 10 hours with an additional extended battery that will attach to the bottom of the unit
* XT will have a much smaller, thinner, and lighter power adapter than current Dell laptops
* Screen is 12.1", max res of 1280 x 800, multimode screen ( pen and touch ), and ambient light sensor
* Screen is capacitive touch made by N-Trig. It is not a Wacom digitizer. Motion Computing also uses N-Trig in their LE1700 WriteTouch Tablet PC. ( see below and the link for more info on N-Trig and their digitizers )
* Screen will be offered as a standard OLED screen or outdoor option. Outdoor option will add a little weight and thickness to the unit. Our source feels pretty good about OLED. It is what he wrote down in his notes, but it could very well be LED . I guess we'll see in October.
* Broadcom WiFi
* WWAN optional for several wireless providers
* Optional Bluetooth
* No Turbo Memory since they are using ATI chipset
* Will have touchpad, eraser head mouse, scroll wheel on side of screen, plus additional function buttons on screen for tablet mode
* Will share the same D-Series accessories, but will have its own special media bay. Regular D series docks won't work, and may not be able to use the other D-series power adapters
* Has a different pen design that is fairly unique. No eraser on end, has button for easer
* XT will only ship with Vista Business
* According to our source, the unit he saw didn't look like the Engadget picture that we posted earlier. He doesn't recall there being a bevel on the screen and around the LCD was a kind of silver strip or trim.

I'm trying to get some more clarification on that screen, to find out if it is indeed multi-mode for active digitizer and touch. Sounds like it, since the button supports an eraser. Stay tuned.

Update on the screen: The XT Tablet PC uses a digitizer made by N-Trig, the same company who makes the digitizer for Motion Computing's LE1700 WriteTouch Tablet PC. Their touch screen will use electric current from the finger to detect touch rather than pressure as with current multitouch screens. In the meeting, Dell also claimed their palm rejection would be the best out there.
specs form GBM

source link:
http://www.gottabemobile....ecsOnDellsXTTabletPC.aspx

Agressive marketing...
http://www.youtube.com/watch?v=6rMYzBT0Lts
http://www.youtube.com/watch?v=J92EhE2DIdo

p.s.
De acer c213 tablet is 2+ kg wel shader model 3

edit:
Hmm er was een discussie of het wel echt OLED zou zijn is inderdaad niet te verwachten met stand van zaken met die technologie. Het zal wel een verwarring zijn met led backlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Crosspost uit het HK-topic, maar toch. :P

Ik heb een Toshiba Tecra M4 Tablet PC voor m'n studie (industrieel ontwerpen) gekocht. :*)
Afbeeldingslocatie: http://www.tabletpcreview.com/assets/400.jpg
alleen dan zonder die lelijke stickers.

2Ghz Pentium-M
512MB ram (komt nog 2 gig in)
Nvidia 6600 go 128MB
14,1" 1400x1050
80gig hdd
En nog een tablet dock.

Mooi apparaatje is het. Binnenkort Vista ook eens uitproberen.
En wat is het vet om op je beeldscherm te kunnen tekenen met Painter, SketchBook of Photoshop. Werkt echt zoveel beter dan een wacommetje. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Kan iemand met een Toshiba M200 contact met mij opnemen? Ik heb wat problemen met mijn rescue-cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

Wat mij blijft verbazen met tablet PC's is dat onder de naam tablet zowel laptops met tabletfunctie als tablet-onlys genoemd worden..dat vind ik echt super onduidelijk 8)7 ook uit naamgeving van producenten is dit (voor mij) moeilijk op te maken..is er een laptoplijn blijkt een van de modellen opeens tablet functie te hebben..hoe kom ik hier makkelijker achter?

Hoe komt het trouwens dat tablet-laptops zo weinig in de winkel te vinden zijn? Wat zijn de nadelen hiervan tov een normale laptop? Ik heb een tijdje met een tablet-laptop mogen werken (een wat oudere fujitsu-siemens) en ik kan nu al niet meer zonder!

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Het grootste nadeel is dat ze duurder zijn.
Verder zijn er geen tablets-laptops met een groter scherm dan 14,1", een resolutie hoger dan 1400x1050 of 1440x900 en een grafische kaart die beter is dan een 6600go.

Dit allemaal omdat de fabricanten denken dat tablets alleen gebruikt gaan worden voor portable dingen en niet als serieuse desktop vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
@Tjado:
Zijn er nog tablet-only pc's dan? Volgens mij beginnen de tablet-laptops echt de overhand te krijgen. Heb ooit paar jaar terug een presentatie over tablet pc's gehouden voor school en toen was het qua aanbod ongeveer 50/50. Maar nu kom ik bijna alleen tablet-laptops tegen (op UMPC's na dan).

Nadelen van een tablet zijn denk ik dat je maar een verbindingspunt heb tussen laptop en scherm, waardoor dit een kwetsbaarder punt is, twee zijn sterker dan een.

En als tweede misschien dat scherm dikker is en daardoor wat minder goed leest. Echter merk ik hier in de praktijk weinig van, misschien dat je het merkt als je met de zelfde laptops werkt waarvan er een tablet is en de ander niet.

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
Morgen hoop ik de eigenaar te zijn van een tc4400...

Hij is niet zo advanced als van wat ik hier lees maar ik hoop er de komende 3 a 4 jaren mee uit de voeten te kunnen komen als het gaat om eBooks (PDF) en af en toe photoshop / illustrator / flash (swift)....

Ik doe wel een memory upgrade naar 2GB

Ik had bijna een flybook gehaald maar ben toch maar voor deze gegaan...

Gebruiken jullie ook een screenprotector voor je tablet PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
guardian-spirit schreef op donderdag 06 september 2007 @ 22:43:
Morgen hoop ik de eigenaar te zijn van een tc4400...

Hij is niet zo advanced als van wat ik hier lees maar ik hoop er de komende 3 a 4 jaren mee uit de voeten te kunnen komen als het gaat om eBooks (PDF) en af en toe photoshop / illustrator / flash (swift)....

Ik doe wel een memory upgrade naar 2GB

Ik had bijna een flybook gehaald maar ben toch maar voor deze gegaan...

Gebruiken jullie ook een screenprotector voor je tablet PC?
Mooie tablet die TC4400.

Ik gebruik geen screenprotector. Het beeld van mij is echt krasvast genoeg, met de pen of met je hand ga je hem echt niet beschadigen. Tuurlijk kun je hem wel beschadigen als je hem in tablet mode op het beton laat vallen oid, maar dan helpt zo'n screenprotector ook niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:52
Ik heb er wel een screenprotector op, maar zou het niet doen op een volgende tablet.
De kleuren worden minder 'mooi' en het heeft (voor mij) helemaal geen nut. Het enige dat ik er mee doe is boekje lezen en downloaden in z'n docking-station.
En, hoe vaak zit er nou een zandkorreltje op de top van je pen/stylus?

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Laatst online: 19:51
Ik overweeg ook nog een toshiba portege M200 te kopen, maar weet een van jullie wellicht het antwoord op de volgende vragen?
- Sommige ervaringen op internet spreken van een zeer makkelijk te beschadigen plaat voor het scherm, terwijl anderen juist vinden dat het apparaat stevig en betrouwbaar is. Wat zijn jullie ervaringen?
- Er wordt melding gemaakt van dat het erg lastig zou zijn om een OS op het ding te installeren als je niet de originele losse dvd drive van toshiba er bij hebt. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik zou er als het goed is wel een docking station met dvd drive bij hebben, kan deze dan als boot station gebruikt worden om zo windows te installeren?
- Ik zie op verschillende plaatsen dat het max geheugen van het ding 1 GB of 2 GB is, heeft iemand geprobeerd om er 2 1 GB modules in te stoppen? Op de toshiba site staat 1 GB, maar ik kan me voorstellen dat dat betekent dat toshiba zelf die dingen niet met meer dan 1 GB leverde, of dat er nog geen 1 GB modules beschikbaar waren toen dit ding gereleased werd... Het is niet echt het belangrijkste waar ik het ding voor zou gaan gebruiken (anders keek ik wel voor iets krachtigers) maar het zou leuk zijn als ik er iets meer geheugen in kon stoppen om een beetje relaxed met vmware te kunnen spelen.

Alvast bedankt voor enige hulp die iemand kan bieden :)

Gamertag: FinrazielNL

Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste